Nee maar de kans op een file is dan wel (aanzienelijk) kleiner. Maarja blijft een leuk discussiepuntTNT78 schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 12:36:
Maar ook dat is helaas geen garantie meer dat je geen files hebt.
Ik ben eruit, heb vandaag het contract getekend en opgestuurd.. Ook nog een bloemetje gehad. Ik begin 1 oktober aan de training. Ga voor Software Control aan de slag!!
Vanuit Enschede was het niet echt prettig om in Vianen te komen tijdens de training, er is me al een hotel aangeboden.. Zal de komende dagen wel bericht krijgen van Sogeti over hoe en wat..
Heb er veel zin in, nieuwe uitdaging:)
Vanuit Enschede was het niet echt prettig om in Vianen te komen tijdens de training, er is me al een hotel aangeboden.. Zal de komende dagen wel bericht krijgen van Sogeti over hoe en wat..
BeVeBe en andere nieuwe collega's: congrats!
Sogeti heeft voor mij een goede naam als het gaat om dat soort (soms kleine) attente dingen! Ook feesten e.d. worden vaak goed aangepakt. Veel succes met de training
Sogeti heeft voor mij een goede naam als het gaat om dat soort (soms kleine) attente dingen! Ook feesten e.d. worden vaak goed aangepakt. Veel succes met de training
De introductie duurt 2,5 dag.Anoniem: 136195 schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 12:56:
[...]
Nee maar de kans op een file is dan wel (aanzienelijk) kleiner. Maarja blijft een leuk discussiepuntAfijn zijn er nog mensen die wat over de introductie kwijt willen? Ik heb sinds kort mijn inloggegevens en zelfs een bloemetje binnen.... Toch wel attent.
Hierin wordt alles binnen het bedrijf uitgelegd van lease auto regeling tot aan de OR.
Best interessant, zo weet je tenminste waar je ongeveer aan toe bent.
Ook leer je erg veel mensen kennen tijdens deze intro, ikzelf ben 3 September begonnen en had intro met iets van 130 nieuwe mensen. Veel YP's leren kennen maar ook zeker wel pro's en Senior Pro's
Als je specifieke vragen hebt hoor ik het graag.
Hey collega gefeliciteerd hé! Zit je toevallig in SK4 want ik zelf kom ook uit EnschedeBeVeBe schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 21:37:
Ik ben eruit, heb vandaag het contract getekend en opgestuurd.. Ook nog een bloemetje gehad. Ik begin 1 oktober aan de training. Ga voor Software Control aan de slag!!
Anoniem: 232939
Hoi allemaal,
Ben een bijna afgestudeerde bedrijfskundige (universiteit), en kwam bij mn zoektocht naar een job oa bij Sogeti uit. Heb met interesse jullie berichten gelezen, maar ga niet alle 53 pages doorspitten als jullie het niet erg vinden
Heb n paar korte vragen:
- Las ergens dat het bruto salaris voor een YP 2000 euro is. Hier is het bedrag van de lease auto al vanaf neem ik aan? En hoeveel hou je van die 2000 ongeveer netto over?
- Is er hier iemand met een bedrijfskundige achtergrond die bij Sogeti terecht is gekomen? Voor zover ik begrepen heb, zijn ze vooral bij A&BS op zoek naar bedrijfskundigen?
- Ik woon in de regio Eindhoven, is hier veel A&BS werk? En gaat men er bij Sogeti vanuit dat je in heel NL inzetbaar bent, of bv max 1 uur rijden vanaf je woonplaats?
- Wat is de duur van het contract van een YP? Proeftijd van 2 maanden, en daarna 2 jaar? Of iets anders?
Alvast bedankt voor jullie antwoorden!
Ben een bijna afgestudeerde bedrijfskundige (universiteit), en kwam bij mn zoektocht naar een job oa bij Sogeti uit. Heb met interesse jullie berichten gelezen, maar ga niet alle 53 pages doorspitten als jullie het niet erg vinden
- Las ergens dat het bruto salaris voor een YP 2000 euro is. Hier is het bedrag van de lease auto al vanaf neem ik aan? En hoeveel hou je van die 2000 ongeveer netto over?
- Is er hier iemand met een bedrijfskundige achtergrond die bij Sogeti terecht is gekomen? Voor zover ik begrepen heb, zijn ze vooral bij A&BS op zoek naar bedrijfskundigen?
- Ik woon in de regio Eindhoven, is hier veel A&BS werk? En gaat men er bij Sogeti vanuit dat je in heel NL inzetbaar bent, of bv max 1 uur rijden vanaf je woonplaats?
- Wat is de duur van het contract van een YP? Proeftijd van 2 maanden, en daarna 2 jaar? Of iets anders?
Hey collega, volgens mij is het inderdaad SK4 (zit nu niet thuis om het na te kijken), ben je al begonnen bij Sogeti, of begin je ook 1 oktober? Mocht je al begonnen zijn, heb je al een opdracht? en is deze een beetje in de buurt??lazrambo schreef op woensdag 12 september 2007 @ 11:23:
[...]
Hey collega gefeliciteerd hé! Zit je toevallig in SK4 want ik zelf kom ook uit Enschede
Ben benieuwd..
Het basis salaris van een YP is 2075,- dat is inclusief vakantiegeld maar exclusief bonussen.Wat je hier netto van overhoudt is afhankelijk van wel/geen lease-auto en de hoeveelheid loon die je gebruik voor de flex regeling.Anoniem: 232939 schreef op woensdag 12 september 2007 @ 12:42:
Hoi allemaal,
Ben een bijna afgestudeerde bedrijfskundige (universiteit), en kwam bij mn zoektocht naar een job oa bij Sogeti uit. Heb met interesse jullie berichten gelezen, maar ga niet alle 53 pages doorspitten als jullie het niet erg vindenHeb n paar korte vragen:
Inclusief de maximale bonussen komt je uit op 2200,- per maand incl vakantiegeld.
Een YP krijgt direct een contract voor onbepaalde tijd met een proeftijd van 2 maanden. Wel is het zo dat je met een amortisatie regeling te maken hebt. Het studie traject wat je volgt kost ca. 10.000 voor Sogeti. Dit bedrag wordt in 2 jaar afgebouwd tot 0.
Als binnen deze 2 jaar besluit te vertrekken is Sogeti gerechtigd tot restitutie van het ongeveer 470,- per maand dat je nog zou moeten werken.
Ik ben per 1 april begonnen en werk nu bij een klant in Leusden (Amersfoort).BeVeBe schreef op woensdag 12 september 2007 @ 12:51:
[...]
Hey collega, volgens mij is het inderdaad SK4 (zit nu niet thuis om het na te kijken), ben je al begonnen bij Sogeti, of begin je ook 1 oktober? Mocht je al begonnen zijn, heb je al een opdracht? en is deze een beetje in de buurt??
Ben benieuwd..
Heeft Sogeti in het Noord-Oosten van Nederland (Friesland, Groningen, Drenthe, Net over de afsluitdijk) iets te bieden?
"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
@Falcon: ja, ik werk bv. in Assen. Verder zitten de klanten in die regio vooral Zwolle, Groningen en Leeuwarden.
Anoniem: 232939
Thanks voor je reactie! Nog iemand die meer info heeft over het werkgebeid van A&BS, reisafstand en mogelijkheden voor bedrijfskundigen binnen Sogeti?Het basis salaris van een YP is 2075,- dat is inclusief vakantiegeld maar exclusief bonussen.Wat je hier netto van overhoudt is afhankelijk van wel/geen lease-auto en de hoeveelheid loon die je gebruik voor de flex regeling.
Inclusief de maximale bonussen komt je uit op 2200,- per maand incl vakantiegeld.
Een YP krijgt direct een contract voor onbepaalde tijd met een proeftijd van 2 maanden. Wel is het zo dat je met een amortisatie regeling te maken hebt. Het studie traject wat je volgt kost ca. 10.000 voor Sogeti. Dit bedrag wordt in 2 jaar afgebouwd tot 0.
Als binnen deze 2 jaar besluit te vertrekken is Sogeti gerechtigd tot restitutie van het ongeveer 470,- per maand dat je nog zou moeten werken.
Anoniem: 224660
Om dubbele zaken te voorkomen:Anoniem: 232939 schreef op donderdag 13 september 2007 @ 10:18:
[...]
Thanks voor je reactie! Nog iemand die meer info heeft over het werkgebeid van A&BS, reisafstand en mogelijkheden voor bedrijfskundigen binnen Sogeti?
Trek er een uurtje voor uit om de 53 pagina's te scannen, er staat meer dan genoeg over A&BS in!! Ik ben er zeker van dat je dan alles vindt wat je zoekt!
Anoniem: 208828
Heb een vraagje over mobiliteitsvergoeding:
Vergoeding is 670., p.m
Klant: DenHaag
Afgelegde afstand: 140 km (heen en weer)
Uitgerekend zien de brandstof kosten zo er uit:
140 * 20 dagen = 2800 km / 12 (1 op 12) = 233 lt * 1.40 euro = 327 euro p.m
Dus hou ik dan voor het leasen van de auto 343 (670 - 327) over? Begrijp ik het zo goed of worden deze brandstof kosten bovenop 670 euro vergoed?
Kan iemand mij hier duidelijkheid over geven?
Alvast bedankt allemaal!
PS: Ik kan me niet voorstellen dat je de brandstof kosten vanuit die 670 moet trekken, stel dat je een maand lang dagelijks naar Friesland moet, dan is er niks meer over voor de auto. Maar goed ik heb absoluut geen idee hoe dit in elkaar zit.
Vergoeding is 670., p.m
Dus hou ik dan voor het leasen van de auto 343 (670 - 327) over? Begrijp ik het zo goed of worden deze brandstof kosten bovenop 670 euro vergoed?
Alvast bedankt allemaal!
PS: Ik kan me niet voorstellen dat je de brandstof kosten vanuit die 670 moet trekken, stel dat je een maand lang dagelijks naar Friesland moet, dan is er niks meer over voor de auto. Maar goed ik heb absoluut geen idee hoe dit in elkaar zit.
Algemene leasevragen graag in het Ervaringen leasevergoeding, -regeling en -tarieven - Deel 2 topic aub!Anoniem: 208828 schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 00:02:
Vergoeding is 670., p.m
Alvast bedankt allemaal!
Verdiep je eerst een beetje in leaseregelingen en leasen algemeen voordat je vragen in het Sogeti specifieke topic gaat stellen.
[ Voor 3% gewijzigd door Mistraller op 18-09-2007 00:40 ]
My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.
Wat ik heb begrepen van een Sogetist waarmee ik op een project samenwerkte:Anoniem: 208828 schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 00:02:
Vergoeding is 670., p.m
Alvast bedankt allemaal!
Je mag de mobiliteitsvergoeding gebruiken om een auto te leasen (welke auto je binnen dat budget hebt, moet je aan Sogeti vragen). Dan ben je van alle autokosten af, behalve de fiscale bijtelling en eventuele eigen bijdrage als je leasebedrag over de 670 Euro gaat.
Alternatief is om zelf te rijden. Dan moet je je eigen autokosten betalen van die 670 Euro, dus inclusief de benzine, banden, onderhoud etc. Het schijnt daar heel flexibel te werken: 19 cent p. km. wordt netto uitgekeerd (dat is het fiscale maximum voor onbelaste vergoeding van kilometers). Wat er overblijft van de 670 Euro p.m. krijg je bruto op je loonstrook.
Nog 1 keer heel kort dan:
De mobiliteitsvergoeding van 670,- is bestemd voor de leaseprijs van de auto EN het brandstof voorschot. Auto's worden doorgaans voor 48 maanden / 40k km per jaar geleast.
Als je een auto van 400,- euro per maand least heb je nog 270,- over voor het brandstof voorschot.
Het maakt niet uit hoeveel je daadwerkelijk rijdt met die auto. De brandstof kosten worden volgens mij op 1 grote hoop gegooid en dan wordt er door Sogeti wel gezorgt dat dit uitkomt met de brandstof leverancier. Hier hoef je je dus geen zorgen over te maken.
De brandstof voorschotten zijn op het intranet van Sogeti te vinden.
Als je er voor kiest om een duurdere of minder zuinige auto te leasen moet je het bedrag wat boven de 670,- komt zelf betalen.
De mobiliteitsvergoeding van 670,- is bestemd voor de leaseprijs van de auto EN het brandstof voorschot. Auto's worden doorgaans voor 48 maanden / 40k km per jaar geleast.
Als je een auto van 400,- euro per maand least heb je nog 270,- over voor het brandstof voorschot.
Het maakt niet uit hoeveel je daadwerkelijk rijdt met die auto. De brandstof kosten worden volgens mij op 1 grote hoop gegooid en dan wordt er door Sogeti wel gezorgt dat dit uitkomt met de brandstof leverancier. Hier hoef je je dus geen zorgen over te maken.
De brandstof voorschotten zijn op het intranet van Sogeti te vinden.
Als je er voor kiest om een duurdere of minder zuinige auto te leasen moet je het bedrag wat boven de 670,- komt zelf betalen.
[ Voor 4% gewijzigd door Brainwaste op 18-09-2007 10:01 ]
En dit kan tot op zekere hoogte bruto betaald worden...Brainwaste schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 10:00:
Inderdaad, maar ik wilde het verhaal niet meteen onnodig compliceren door de flex regeling erbij te halen!
Anoniem: 136195
Over die flex-regeling... iemand een beetje een idee/tips hoeveel geld je daar het beste maandelijks naar toe kan doen? Je kunt natuurlijk je max storten maar ik vraag me af hoeveel zin dat heeft...
Het is een potje voor alle regels die de belasting je geeft om bruto salaris te gebruiken als netto. Niet meer, niet minder. Mijn advies: Stop erin wat je nodig hebt. En dat gebeurt volgens mij automatisch.Anoniem: 136195 schreef op donderdag 20 september 2007 @ 09:53:
Over die flex-regeling... iemand een beetje een idee/tips hoeveel geld je daar het beste maandelijks naar toe kan doen? Je kunt natuurlijk je max storten maar ik vraag me af hoeveel zin dat heeft...
Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.
Anoniem: 233894
Ik ben via mijn cv op Monsterboard benaderd door iemand van de DSE divisie van Sogeti. Er is mij gevraagd naar een Young Professional dag te komen in Rotterdam. Ik vroeg me af of deze dag alleen voor de DSE divisie is of ook voor de andere divisies (mij lijkt ESE interessanter namelijk).
Verder, weet iemand hoe de verhouding man/vrouw bij Sogeti is (en met name bij deze afdelingen)?
Verder, weet iemand hoe de verhouding man/vrouw bij Sogeti is (en met name bij deze afdelingen)?
Miss YP dagen zijn altijd voor alle divisies en ga gewoon eens vrijblijvend kijken.
De verhouding mannen en vrouwen is dat er uiteraard meer mannen dan vrouwen zullen zijn want de IT wereld is voornamelijk nog steeds een mannen wereld (Wat soms toch wel erg jammer is ;-) )
De verhouding mannen en vrouwen is dat er uiteraard meer mannen dan vrouwen zullen zijn want de IT wereld is voornamelijk nog steeds een mannen wereld (Wat soms toch wel erg jammer is ;-) )
Mous XP
Wettelijk geregeld: maximaal: 16/116 van je basissalaris.Anoniem: 136195 schreef op donderdag 20 september 2007 @ 09:53:
Het is geheel afhankelijk van de bestedingen die je eruit haalt. Leasekosten bijvoorbeeld, maar ook niet verzekerde (maar wel verzekerbare) ziektekosten, internetkosten etcetc.
Alles wat er nog inzit op het einde van het jaar krijg je gewoon weer als bruto uitbetaald en dan gaat er dus gewoon weer belasting af.
Naast loon kan je ook je bonus, verkochte vakantiedagen en mobiliteitsvergoeding (als je niet least) in de flex storten.
Maar als je hem dus vervolgens niet opmaakt schiet je er weinig mee op.
Let verder op 2 zaken; je bent ZELF verantwoordelijk voor voldoende saldo. Het gaat NIET automatisch, dus als je saldo te laag is, en de leasekosten komen eraan, dan gaat het van je NETTO loon.
Daarnaast; door het onttrekken van brutoloon is dit niet meer zichtbaar voor je sociale verzekeringen. Hierdoor wordt dus je loon feitelijk lager. Op het moment dat je dus beroep moet doen op dit soort voorzieningen (arbeidsongeschikt, etc) is het loon waarover dit gebaseerd is lager. (Voor zover ik het begrepen heb hoor)
Op het moment dat je brutoloon onttrekt om in de flexpot te storten, zie je dit in z'n geheel niet meer terug op je salarisstrook. De uitbetaling van flexdeclaraties gaat rechtstreeks, en niet via de salarisstrook.
---------------
Zijn er mensen die zijn aangenomen voor de Test/Control divisie van Sogeti? Kunnen zij hier iets meer over vertellen?
@Mistraller
Bedankt voor de toelichting! Van het weekend maar eens bedenken hoeveel geld er per maand opzij moeten worden gezet voor de flex. Kunnen die formulieren ook opgestuurd worden.
@iedereen
Ben nog op zoek naar mede starters uit de divisie High Tech. Ikzelf begin per 1 Nov.
Bedankt voor de toelichting! Van het weekend maar eens bedenken hoeveel geld er per maand opzij moeten worden gezet voor de flex. Kunnen die formulieren ook opgestuurd worden.
@iedereen
Ben nog op zoek naar mede starters uit de divisie High Tech. Ikzelf begin per 1 Nov.
Het bedrag dat je per maand in de flex stort kan op elk moment via het intranet aangepast worden. dit gaat 1 maand vooruit. Dus ik kan nu mijn flexkeuzes voor oktober invullen. Ik zou dus nu kunnen besluiten om volgende maand max 16/116 deel te reserveren voor flex-uitgave. Wat je nu invult is dus voornamelijk voor de 1e maand en is ook meer om aan te geven dat je gebruik wilt maken van de regeling.Anoniem: 136195 schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 13:35:
@Mistraller
/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen
Heerlijk weer hier in ohio, 30 graden! Net bij de match van de BobCats geweest. Vanavond Feestje!
zijn er nog ergens foto's te vinden?mcsluis schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 23:48:
Heerlijk weer hier in ohio, 30 graden! Net bij de match van de BobCats geweest. Vanavond Feestje!
Maandag 1 oktober zal ik beginnen bij Sogeti (SK5) afdeling SC, en ik vroeg me (voor nu) twee dingen af.
Zijn er mensen hier die uit Deventer (of nabije omgeving) komen en ook op 1 oktober beginnen? Wellicht kunnen we dan carpoolen tijdens de introductie. Of is de introductie op verschillende plaatsen? Ik las van BeVeBe dat de introductie in Vianen is, terwijl op mijn uitnodiging Nieuwegein staat.
Daarnaast; is er al bekend wanneer mijn groep naar Ohio vertrekt?
Zijn er mensen hier die uit Deventer (of nabije omgeving) komen en ook op 1 oktober beginnen? Wellicht kunnen we dan carpoolen tijdens de introductie. Of is de introductie op verschillende plaatsen? Ik las van BeVeBe dat de introductie in Vianen is, terwijl op mijn uitnodiging Nieuwegein staat.
Daarnaast; is er al bekend wanneer mijn groep naar Ohio vertrekt?
Volgens mij zit je 1 en 2 oktober in Nieuwegein omdat er erg veel starters zijn en dat waarschijnlijk niet past in Vianen.
Heb je nog geen planning gehad van je UM? Ik start ook maandag aanstaande en volgens mijn planning ga ik 20 oktober naar Ohio. Ik denk dat dit ook voor jou het geval is dan!
Heb je nog geen planning gehad van je UM? Ik start ook maandag aanstaande en volgens mijn planning ga ik 20 oktober naar Ohio. Ik denk dat dit ook voor jou het geval is dan!
Nee ik heb nog geen expliciete planning gehad van mijn Unit Manager. Als het goed is zou ik dat op de eerste dag krijgen begreep ik uit een mailtje van haar.
20 oktober naar Ohio dus, dat is best prettig; halloween vieren in Amerika
!
20 oktober naar Ohio dus, dat is best prettig; halloween vieren in Amerika
Kan iemand hier op reageren?Falcon schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 11:10:
Zijn er mensen die zijn aangenomen voor de Test/Control divisie van Sogeti? Kunnen zij hier iets meer over vertellen?
Waar specifiek wil je meer over weten, afgezien van de zaken die op de volgende sites van Sogeti zijn te vinden?
werkenbij.sogeti.nl/Home/vacatures/sc_testengineer.jsp
werkenbijsogeti.nl/Home/yp_student/Divisies/software_control.jsp
werkenbij.sogeti.nl/Home/vacatures/sc_testengineer.jsp
werkenbijsogeti.nl/Home/yp_student/Divisies/software_control.jsp
dat schijnt idd echt heel vet te zijn!Gideon Haan schreef op maandag 24 september 2007 @ 11:24:
Nee ik heb nog geen expliciete planning gehad van mijn Unit Manager. Als het goed is zou ik dat op de eerste dag krijgen begreep ik uit een mailtje van haar.
20 oktober naar Ohio dus, dat is best prettig; halloween vieren in Amerika!
Ik begin ook 1 oktober en op mijn uitnodiging stond toch echt Vianen.
Ticking away the moments that make up the dull day
@Radagast2005: Ik denk dat je dan even moet gaan informeren bij je UM. Ik heb namelijk wel een mail gekregen dat 1 en 2 oktober verplaatst is naar Nieuwegein.
Anoniem: 221572
Ik begin ook per 1 oktober. Ik heb ook geen planning of iets dergelijks gehad. Weet alleen dat ik op 1 oktober in Vianen moet zijn voor de intro.
Verder weet ik dat onze groep 20 oktober naar Ohio gaat. Mijn naam stond op de lijst. Dat heb ik ook moeten opzoeken op Einstein. (Voor de jongens die in november beginnen staat er ook al een datum vastgelegd).
Als iemand meer weet over de vaste locatie hoor ik het graag. Anders moet ik de UM opbellen en ik val die mensen liever niet lastig.
Trouwens, leuk dat we met meerdere GoT "nerds" in Ohio zitten straks!
Verder weet ik dat onze groep 20 oktober naar Ohio gaat. Mijn naam stond op de lijst. Dat heb ik ook moeten opzoeken op Einstein. (Voor de jongens die in november beginnen staat er ook al een datum vastgelegd).
Als iemand meer weet over de vaste locatie hoor ik het graag. Anders moet ik de UM opbellen en ik val die mensen liever niet lastig.
Waar staat die lijst dan?Anoniem: 221572 schreef op maandag 24 september 2007 @ 20:41:
Ik begin ook per 1 oktober. Ik heb ook geen planning of iets dergelijks gehad. Weet alleen dat ik op 1 oktober in Vianen moet zijn voor de intro.
In de brief die ik heb ontvangen staat ook 1, 2 en 3 oktober 2007 in ons hoofdkantoor, te Vianen. Maar mijn UM (SK4) zal me nog berichten.. Onder andere in welk hotel ik verblijf tijdens de training..
Ben benieuwd, waar had je btw gezien welke OHIO groep je zit?
Ben benieuwd, waar had je btw gezien welke OHIO groep je zit?
Ik heb net nogmaals gekeken op Einstein. Het is niet een lijst specifiek voor Ohio maar een lijstje met de cursisten per 1 oktober 2007. Ik neem aan dat deze allemaal naar Ohio gaan.
Het staat hier onder het kopje "Mede cursisten".
Trouwens de data staan uiteraard hier .
[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 221572 op 24-09-2007 22:57 ]
Hmmm.... Kan zo even geen lijst vinden. Overigens is mijn divisie ook nog niet bekend. Niet dat er bij HT zoveel divisies zijn maar toch....:) Afijn voor de HT'ers: Volgende week woensdag meeting & paintball! Lijkt me leuk om alvast je team en dergelijke te zien:d Hoop nog mensen te vinden die ook per 1 november starten:D
Ik ben er woensdag denk ik ook bij.
Trouwens, het is ook niet raar dat er voor jou nog geen lijstje te vinden is op Einstein. Ik neem aan dat de definitieve lijst voor november pas begin/mid oktober bekend wordt.
Trouwens, het is ook niet raar dat er voor jou nog geen lijstje te vinden is op Einstein. Ik neem aan dat de definitieve lijst voor november pas begin/mid oktober bekend wordt.
Ik begin 1 oktober, maar er staat nog niets bij "mijn actueel"Anoniem: 221572 schreef op maandag 24 september 2007 @ 22:52:
Ik heb net nogmaals gekeken op Einstein. Het is niet een lijst specifiek voor Ohio maar een lijstje met de cursisten per 1 oktober 2007. Ik neem aan dat deze allemaal naar Ohio gaan.
Anoniem: 157870
Eerruugg cool dat zo'n uitgebreide GoT is van Sogeti!
Zelf start ik pas op 1 oktober (heb op 4 september de test gehaald NET 1 DAG te laat
) Wanneer ik naar Ohio ga weet ik ook nog niet (en dat heb ik ook nog niet op einstein kunnen vinden...). Persoonlijk hoop ik dat het niet tijdens de trip naar Praha is waar we allemaal naar toe mogen (maar wel tijdens Haloween !!!
).
Voor diegene die op 1 oktober beginnen; Wie gaat in een hotel zitten??? Misschien zie ik je dan nog!
"It’s alive ! ! "
Zelf start ik pas op 1 oktober (heb op 4 september de test gehaald NET 1 DAG te laat
Voor diegene die op 1 oktober beginnen; Wie gaat in een hotel zitten??? Misschien zie ik je dan nog!
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 157870 op 25-09-2007 00:19 ]
BeVeBe: Ik vind het raar dat er bij jou nog geen lijstje beschikbaar is. Je zou contact op kunnen nemen met je UM of mij een pm sturen met je naam, dan kan ik kijken of je idd erop staat.
Edit: Ondertussen je naam uit je profiel gehaald en je staat inderdaad op het lijstje. Dus geen zorgen
Trouwens, ik ga niet in een hotel zitten. Dan rij ik liever iedere dag anderhalf uur heen en terug.
Ben net terug van vakantie en in Ohio gaan we straks al genoeg in hotels zitten. Geef mij maar lekker mijn bedje zolang het nog even kan.
Nog 2 vraagjes van mijn kant:
Worden de vervoerskosten btw vanaf dag 1 vergoed?
Is er bekend wat ze precies van plan zijn tussen 3 oktober en 20 oktober?
Edit: Ondertussen je naam uit je profiel gehaald en je staat inderdaad op het lijstje. Dus geen zorgen
Trouwens, ik ga niet in een hotel zitten. Dan rij ik liever iedere dag anderhalf uur heen en terug.
Ben net terug van vakantie en in Ohio gaan we straks al genoeg in hotels zitten. Geef mij maar lekker mijn bedje zolang het nog even kan.
[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 221572 op 25-09-2007 08:27 ]
1. Je kan de kosten die je maakt (kilometers met de auto / OV-kosten) declareren vanaf de eerste dag dat je dienst bent.
2. Heb je nog geen planning gehad voor je opleidingstraject? Daar staat namelijk in dat je aan de slag gaat met relevante cursussen voor jouw unit.
Bel of mail je UM anders even als het niet helemaal duidelijk is.
2. Heb je nog geen planning gehad voor je opleidingstraject? Daar staat namelijk in dat je aan de slag gaat met relevante cursussen voor jouw unit.
Bel of mail je UM anders even als het niet helemaal duidelijk is.
dubbel
[ Voor 98% gewijzigd door BeVeBe op 25-09-2007 10:26 ]
thnx voor het nakijken.. ik zal nog bericht ontvangen van mijn UM wacht ik tot donderdag wel ff op..Anoniem: 221572 schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 08:21:
BeVeBe: Ik vind het raar dat er bij jou nog geen lijstje beschikbaar is. Je zou contact op kunnen nemen met je UM of mij een pm sturen met je naam, dan kan ik kijken of je idd erop staat.
Edit: Ondertussen je naam uit je profiel gehaald en je staat inderdaad op het lijstje. Dus geen zorgen![]()
Hebben de mensen die op 1 okt beginnen al een telefoon uitgezocht?? ik zit te denken om de nokia 6300 te bestellen..
Ik heb een 6151 gedaan.
Ik zit te denken over de HTC Touch P3450. Door de vergoeding en mogelijkheid van de flex-pot word het een goedkoop toestelletje. Want die 42% korting van Bos wil ik niet mislopen.BeVeBe schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 10:26:
[...]
Hebben de mensen die op 1 okt beginnen al een telefoon uitgezocht?? ik zit te denken om de nokia 6300 te bestellen..
De keuze is hierop gevallen hoofdzakelijk door de omvang en mogelijkheid digitaal een agenda bij te houden.
[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 157870 op 25-09-2007 11:27 ]
@DaryoAnoniem: 221572 schreef op maandag 24 september 2007 @ 23:11:
Ik ben er woensdag denk ik ook bij.
Gezellig! Mooie gelegenheid om je collega's (en management?) te leren kennen!. Misschien dat ik dan ook uit kan vinden welke van de twee units binnen HT het gaat worden. Wanneer ga jij overigens starten?
@iedereen
Ik start 1 november en zal dus rond die datum ook in een hotel in Vianen?(van de valk?) te vinden zijn gedurende de opleiding. Trouwens iemand ervaring met dat hotel (in Vianen)? Is er wat (in de buurt oid) te doen? En kun je daar je kleren (laten?) wassen?
Bedankt voor de reacties. Een planning voor mijn opleidingstraject heb ik helemaal niet gehad. Misschien toch maar eens aankloppen bij de UM dan maar.
Wat een mobiel betreft, ik denk dat ik voor de HTC TyTN II ga. Mooi dingetje.
@Tango Tiger: Ik start per 1 oktober. Maar ik ga niet in een hotel zitten.
Kleren wassen kan je doen in Ohio, staat uitgebreide info in de "Ohio FAQ" te vinden op Einstein. Het kost je iig 75 dollarcent per wasbeurt.
Wat een mobiel betreft, ik denk dat ik voor de HTC TyTN II ga. Mooi dingetje.
Kleren wassen kan je doen in Ohio, staat uitgebreide info in de "Ohio FAQ" te vinden op Einstein. Het kost je iig 75 dollarcent per wasbeurt.
Ik heb gekozen voor de Nokia E50. Ik heb namelijk 1,5 jaar een Windows Mobile device gehad en om die reden (en de opgelopen ervaring) komt er bij mij geen WM device meer in.
Ideaal:D Maar bedoelde het hotel in Vianen, De reistijd is voor mij niet echt acceptabel dus zal gedurende de 1e 2 maanden wel ergens in Vianen gedumpt worden. Iemand ervaring? Moet je dat hotel overigens aanvragen bij je Unit Manager oid?Anoniem: 221572 schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 14:55:
Ik heb de 6300... fijn toestel hoor!
wijze woorden
ik zit ook in het hotel als het goed is. vanwaar moet je komen dan?Anoniem: 136195 schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 18:13:
[...]
Ideaal:D Maar bedoelde het hotel in Vianen, De reistijd is voor mij niet echt acceptabel dus zal gedurende de 1e 2 maanden wel ergens in Vianen gedumpt worden. Iemand ervaring? Moet je dat hotel overigens aanvragen bij je Unit Manager oid?
de 6300 is besteld..
Ik begin per 1 oktober als testengineer. Zelf kom ik uit Groningen, dus zal vanaf dan ook in een hotel verblijven. Welke weet ik nog niet, aangezien ik de inlog codes nog niet heb, zal ik morgen of donderdag wel krijgen. Is er trouwens iemand die ook vanuit regio Groningen / Drenthe naar Vianen gaat, dan doel ik uiteraard op eventuele carpool mogelijkheden.
Cool ik woon ook in Groningen. Misschien kunnen we samen naar het hotel reizen. Zelf zat ik te denken over de trein (kunnen we declareren). Maar als je met de auto gaat...renegrunn schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 21:14:
Ik begin per 1 oktober als testengineer. Zelf kom ik uit Groningen, dus zal vanaf dan ook in een hotel verblijven. Welke weet ik nog niet, aangezien ik de inlog codes nog niet heb, zal ik morgen of donderdag wel krijgen. Is er trouwens iemand die ook vanuit regio Groningen / Drenthe naar Vianen gaat, dan doel ik uiteraard op eventuele carpool mogelijkheden.
Je moet de reservering (als je dit niet kan invoeren in einstein idd aanvragen bij je UMAnoniem: 136195 schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 18:13:
[...]
Ideaal:D Maar bedoelde het hotel in Vianen, De reistijd is voor mij niet echt acceptabel dus zal gedurende de 1e 2 maanden wel ergens in Vianen gedumpt worden. Iemand ervaring? Moet je dat hotel overigens aanvragen bij je Unit Manager oid?
Even voor de duidelijkheid: ik heb dus geen auto... Maar samen reizen per trein is ook zeker een optie.Cool ik woon ook in Groningen. Misschien kunnen we samen naar het hotel reizen. Zelf zat ik te denken over de trein (kunnen we declareren). Maar als je met de auto gaat...
Ander vraagje, jij bent dus ook verbonden aan locatie Groningen? Heb jij al inlog codes ontvangen, zo ja, wanneer ben je aangenomen? Ik op 3 september.
Ik moet vanuit het verre oosten komen (Achterhoek, Gendringen). Is een dorpje in de buurt van Doetinchem (voor de kenners onder ons).BeVeBe schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 20:25:
[...]
ik zit ook in het hotel als het goed is. vanwaar moet je komen dan?
Ik heb mij overigens nog niet genoeg in Einstein verdiept om al dat soort aanvragen te kunnen invullen. Vind het maken van een CV volgens het gevraagde formaat al een hele opgave... Zag overigens wel leuke dingen staan mbt vrije tijd (skydiven en dergelijke).
Overigens dat Praha he... Zijn de starters daar ook al welkom? Geloof overigens dat ik dan in Ohio zit dus schiet er niet veel mee op maar gaat om het idee:)
Trouwens wat de telefoon betreft: iemand suggesties?
Okay, gezellig. K kan eventueel een lift van Utrecht CS naar Vianen regelenrenegrunn schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 22:03:
[...]
Even voor de duidelijkheid: ik heb dus geen auto... Maar samen reizen per trein is ook zeker een optie.
Ander vraagje, jij bent dus ook verbonden aan locatie Groningen? Heb jij al inlog codes ontvangen, zo ja, wanneer ben je aangenomen? Ik op 3 september.
Ik heb via de post inlogcodes ontvangen en ik heb op 4 september de test gedaan in Amersfoort. Op de dag van mijn verjaring, k had zelfs slagroomsoesen meegenomen.
Als je nog geen inlogcodes hebt dan is het misschien handig dat je belt naar je unitmanager. De inlogcodes moet je ook meenemen naar Vianen...
In Praha zijn starters ook welkom. Je kan je tot 7 oktober inschrijven in mijnsogeti-> mijnprahaAnoniem: 136195 schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 22:08:
[...]
Overigens dat Praha he... Zijn de starters daar ook al welkom? Geloof overigens dat ik dan in Ohio zit dus schiet er niet veel mee op maar gaat om het idee:)
Trouwens wat de telefoon betreft: iemand suggesties?
Ik denk dat ik ook maar in mijn eigen bedje ga slapen. Volgens de routeplanner is het vanuit Deventer een uurtje rijden over Amersfoort en een uur en 15 min. over Arnhem (minder knooppunten = minder file?). En ach, ik zit graag in mijn oude trouwe auto (audi 90 met rode bumper uit 1986
).
Wat betreft de telefoon; ik ben op zoek naar een navigatiesysteem, dus wellicht een PDA met belfunctie? Budget voor de telefoon was iets van E125,- toch? Suggesties voor een model PDA?
Wat betreft de telefoon; ik ben op zoek naar een navigatiesysteem, dus wellicht een PDA met belfunctie? Budget voor de telefoon was iets van E125,- toch? Suggesties voor een model PDA?
Uh... Welke maandag? Ik begin op donderdag 1 November... Maar kom overigens niet over Deventer. Mijn OV traject zal iets van Doetinchem-Arnhem-Utrecht-Vianen zijn. Maar ben dus van plan om maar in een hotel te zitten omdat ik niet van plan ben dat 2x per dag te reizen....Gideon Haan schreef op woensdag 26 september 2007 @ 10:01:
@Tango Tiger;
Hoe ga je maandag reizen? Als je met de trein over Deventer komt dan kan ik je wel even ophalen.
@Gideon Haan
Geloof dat het budget 175,- is. Ik zit ook te denken aan een nav. oid maar vind persoonlijk de MDA's nogal lomp om als telefoon te gebruiken. Mijn suggestie: koop een Pda (uit je flex wellicht) en een GSM die vergoedt wordt.
@iedereen
Weet iemand iets over een bedrijfslaptop oid. Krijg je van Sogeti een laptop? Kan ik mijn eigen verkopen namelijk:P (Iemand interesse in een A8JN
[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 136195 op 26-09-2007 10:27 ]
Dat had ik ook geinformeerd en een laptop is erg opdracht afhankelijk. in principe moet de opdrachtgever jou van een werkplek voorzien met een desk of laptop. Doen of kunnen ze dat niet dan zorgt Sogeti ervoor. Na de opdracht moet je hem dan ook weer inleveren. (dit is wel allemaal functiegebonden)Anoniem: 136195 schreef op woensdag 26 september 2007 @ 10:25:
[...]
@iedereen
Weet iemand iets over een bedrijfslaptop oid. Krijg je van Sogeti een laptop? Kan ik mijn eigen verkopen namelijk:P (Iemand interesse in een A8JN)
@Tango Tiger
ah, my bad. Ik dacht dus dat je 1 okt. begon.
En wat betreft die telefoon; mijn nokia 6230 doet het nog prima. Bovendien wil ik graag mijn eigen nummer behouden. Ik heb me laten vertellen dat mijn nummer wel te porteren is naar Vodafone, maar dan is het vanaf dat moment een zakelijk nummer. Dus daarna nog een keer porteren naar evt. een andere aanbieder kan naar het schijnt niet meer. Bovendien lijkt het me niet prettig om zakelijke en prive telefoontjes te mixen, maar wellicht veranderd dat nog... Of redeneer ik hier nu een doodlopende steeg in?
ah, my bad. Ik dacht dus dat je 1 okt. begon.
En wat betreft die telefoon; mijn nokia 6230 doet het nog prima. Bovendien wil ik graag mijn eigen nummer behouden. Ik heb me laten vertellen dat mijn nummer wel te porteren is naar Vodafone, maar dan is het vanaf dat moment een zakelijk nummer. Dus daarna nog een keer porteren naar evt. een andere aanbieder kan naar het schijnt niet meer. Bovendien lijkt het me niet prettig om zakelijke en prive telefoontjes te mixen, maar wellicht veranderd dat nog... Of redeneer ik hier nu een doodlopende steeg in?
Wat dat porteren van je nummer betreft; geloof dat altijd maar 1x kan van de ene provider naar de andere (maar kan me vergissen).
Het scheiden van zakelijk en prive is inderdaad wel een goed punt. Ik ben er zelf nog niet over uit of ik een prive nummer/telefoon en zakelijk nummer/telefoon wil of dat ik 1 nummer neem voor beide. Voordeel van scheiden is dat je je zakelijk nummer gewoon kunt uitzetten in de avond
en dan prive toch bereikbaar bent. Nadeel is dat je met twee telefoons zit... Overigens kun je het ook combineren... dat 'belangrijke' personen je ook op je zakelijk kunnen bellen indien nodig (of doorschakelen van prive naar zakelijk).
Als je graag telefoon en pda wil combineren zou ik voor de HTC series gaan. Zelf geen ervaring mee maar wat vrienden lopen er mee rond en zijn er over te spreken. Ikzelf prefereer nog steeds PDA en gsm gescheiden omdat ik nu eenmaal niet met zo'n onbenullig ding aan mijn oor wil hangen.
Het scheiden van zakelijk en prive is inderdaad wel een goed punt. Ik ben er zelf nog niet over uit of ik een prive nummer/telefoon en zakelijk nummer/telefoon wil of dat ik 1 nummer neem voor beide. Voordeel van scheiden is dat je je zakelijk nummer gewoon kunt uitzetten in de avond
Als je graag telefoon en pda wil combineren zou ik voor de HTC series gaan. Zelf geen ervaring mee maar wat vrienden lopen er mee rond en zijn er over te spreken. Ikzelf prefereer nog steeds PDA en gsm gescheiden omdat ik nu eenmaal niet met zo'n onbenullig ding aan mijn oor wil hangen.
Volgens mij mag je onbeperkt je nummer deporteren (k ben al 2 keer overgestapt van dutchtone [orange] naar vodavone naar orange) was goedkoper om toestel aan te schaffen. De hofleverancier van Sogeti heeft ook leuke aanbiedinkjes voor telefoons moet je we ff zoeken op einstein...
helaas zijn er nog geen telefoons die twee simkaarten tegelijkertijd aan kunnen.
@telefoon
k had gekozen voor een htc toestel maar stel het toch nog maar ff uit. kan niet zo maar ff het bedrag op tafel leggen en je flexpot moet je eerst vullen voordat je het eruit krijgt. Dus toch maar ff wachten tot eind december.
helaas zijn er nog geen telefoons die twee simkaarten tegelijkertijd aan kunnen.
@telefoon
k had gekozen voor een htc toestel maar stel het toch nog maar ff uit. kan niet zo maar ff het bedrag op tafel leggen en je flexpot moet je eerst vullen voordat je het eruit krijgt. Dus toch maar ff wachten tot eind december.
je kan je nummer wel naar je Sogeti sim porteren, maar daarna is het eigendom van Sogeti. Waarschijnlijk is het vanuit business oogpunt niet wenselijk dat, wanneer jij uit dienst gaat, jij je "zakelijke" nummer meeneemt. Je weet wel, business kansen, klant contact dat gaat dan niet meer naar Sogeti
Er zijn telefoons in Duitsland die 2 simkaarten kunnen handelen. Ook zijn er tools beschikbaar voor het monsterachtige bedrag van wel maximaal €5 euri zie topic 2 Simkaarten en 1 telefoon of Website dual sim [duits]. Ik ga zeker deze mogelijkheid onderzoeken voor HTC toestellen. BTW je toestel wordt wel iets dikker...
Heb van mijn UM gehoord dat de oktoberlichting ook in oktober naar Ohio gaat.
[ Voor 0% gewijzigd door Radagast2005 op 26-09-2007 14:56 . Reden: typo ]
Als je 1 oktober begint ga je naar alle waarschijnlijkheid 20 oktober naar Ohio.
Ik begin ook per 1 oktober bij Sogeti (1 van de 93 man) en heb hetzelfde telefoonprobleem
Probleem vind ik alleen het bedrag van € 175 in combinatie met
Komt er verder nog iemand vanuit richting Almere met de auto? Anders moet ik een auto huren (twee uur reizen heen en twee uur reizen terug met het OV is voor mij geen optie namelijk en ik betaal mee als er kosten gemaakt moeten worden)
en met zo'n parrot erbij zit je al helemaal snel aan de 400 tot 500 euro. Wat is wijsheid? Die flexpot kan je toch niet aan jezelf uit laten keren neem ik aan?De mobiele telefoon dient voorzien te zijn van Internet en/of e-mail mogelijkheden
Komt er verder nog iemand vanuit richting Almere met de auto? Anders moet ik een auto huren (twee uur reizen heen en twee uur reizen terug met het OV is voor mij geen optie namelijk en ik betaal mee als er kosten gemaakt moeten worden)
Misschien een hotel iets voor jou?Upsilon schreef op woensdag 26 september 2007 @ 16:17:
Anoniem: 225344
Ik kom uit Almere, maar heb begrepen dat de introductie in Nieuwegein plaats vindt.Komt er verder nog iemand vanuit richting Almere met de auto? Anders moet ik een auto huren (twee uur reizen heen en twee uur reizen terug met het OV is voor mij geen optie namelijk en ik betaal mee als er kosten gemaakt moeten worden)
En ja ik ga met de auto.
Ik heb mijn introductie de eerste drie dagen op de Lange Dreef in Vianen. Mail me anders even op bas [at] enzine [punt] nl, ik zou namelijk graag meerijden als je deze introductie ook hebt.Anoniem: 225344 schreef op woensdag 26 september 2007 @ 17:17:
[...]
Ik kom uit Almere, maar heb begrepen dat de introductie in Nieuwegein plaats vindt.
En ja ik ga met de auto.
Anoniem: 230137
Upsilon schreef op woensdag 26 september 2007 @ 16:17:
Ik begin ook per 1 oktober bij Sogeti (1 van de 93 man) en heb hetzelfde telefoonprobleemProbleem vind ik alleen het bedrag van € 175 in combinatie met
[...]
en met zo'n parrot erbij zit je al helemaal snel aan de 400 tot 500 euro. Wat is wijsheid? Die flexpot kan je toch niet aan jezelf uit laten keren neem ik aan?
Als ik jou was zou ik dat even checken met de UM want ik (en anderen) hebben bericht gekregen dat de eerste twee introductiedagen in Nieuwegein's Business Center gehouden worden omdat er zoveel starters zijn.Upsilon schreef op woensdag 26 september 2007 @ 18:24:
[...]
Ik heb mijn introductie de eerste drie dagen op de Lange Dreef in Vianen. Mail me anders even op bas [at] enzine [punt] nl, ik zou namelijk graag meerijden als je deze introductie ook hebt.
Ik heb ondertussen al contact opgenomen met mijn UM en hij houdt vol dat de intro gewoon in Vianen plaats gaat vinden. Beetje raar. Misschien hebben ze de boel in 2 groepen verdeeld
Sogeti is puur detachering ?
Ik woon zelf in twente, gok dat als ik e.v.t. komt te werken als Young Professional Infrastructuur Services, dat ik behoorlijke einden moet gaan rijden met de auto.
Aangezien het aanbod in van ict in twente niet al te groot is.
Ik woon zelf in twente, gok dat als ik e.v.t. komt te werken als Young Professional Infrastructuur Services, dat ik behoorlijke einden moet gaan rijden met de auto.
Aangezien het aanbod in van ict in twente niet al te groot is.
Ik heb mijn prive nummer naar sogeti geporteerd. Het heeft maanden geduurd voor alles goed werkte, de Sogeti helpdesk heeft er inmiddels een punthoofd van gekregen. Vodafone heeft dit soort acties niet echt goed ingeregeld.-Jaap-io schreef op woensdag 26 september 2007 @ 12:26:
je kan je nummer wel naar je Sogeti sim porteren, maar daarna is het eigendom van Sogeti. Waarschijnlijk is het vanuit business oogpunt niet wenselijk dat, wanneer jij uit dienst gaat, jij je "zakelijke" nummer meeneemt. Je weet wel, business kansen, klant contact dat gaat dan niet meer naar Sogeti
Ik ben er wel blij mee overigens, omdat ik zoetjesaan knettergek werd van het rondlopen met 2 toestellen. Te meer omdat er dan altijd gezeik is met carkits, familie die niet meer weten wanneer ze je op welk nummer willen bereiken. Een sogetist herken je aan het verkorte nummer, en ik wordt zelden tot nooit buiten kantoortijden, of tijdens vakantie gebeld. Omdat ik nu een PDA (qtek S200) heb is het gewoon zoveel fijner en praktischer om met één toestel te bellen dat ik blij ben dat het geregeld is.
Het exporteren is volgens mij gewoon een geldkwestie, of iets wat technisch gezien gewoon niet kan. Een nummer wordt pas na 3 maanden opnieuw uitgegeven, dus dat heeft niks met Business te maken, want dat nummer is gewoon 3 maanden lang niet bereikbaar. En klanten die jou persoonlijk willen spreken, weten je meestal toch wel te vinden.
---------------
Als ik morgen nog niets ontvangen heb per post of als ik niet gebeld ben dan bel ik zelf wel even, mede vanwege het vervoer. ristretto heeft vandaag bijvoorbeeld een brief ontvangen met de mededeling dat zijn introductie in Nieuwegein zal zijn.Brainwaste schreef op woensdag 26 september 2007 @ 22:08:
[...]
Als ik jou was zou ik dat even checken met de UM want ik (en anderen) hebben bericht gekregen dat de eerste twee introductiedagen in Nieuwegein's Business Center gehouden worden omdat er zoveel starters zijn.
Ik heb die brief gisteren ook ontvangenUpsilon schreef op woensdag 26 september 2007 @ 23:36:
[...]
Als ik morgen nog niets ontvangen heb per post of als ik niet gebeld ben dan bel ik zelf wel even, mede vanwege het vervoer. ristretto heeft vandaag bijvoorbeeld een brief ontvangen met de mededeling dat zijn introductie in Nieuwegein zal zijn.
Ik ben vandaag in Vianen voor een intake gesprek, zal even kijken of ik er achter kan komen of de groep in tweeen is gesplitst.
Anoniem: 227442
@tangotiger:Uh... Welke maandag? Ik begin op donderdag 1 November...
Hier nog iemand die per 1 november start! YP bij SC...
Ik ga er idd even van uit dat wij eind november naar Ohio gaan ja. Want in
december gaat men niet. En de data van 2008 zijn nog niet bekend voor
zover ik weet.
Het nummer is niet 3 maanden niet bereikbaar, het wordt opnieuw binnen sogeti uitgegeven aan een nieuwe sogetist.Mistraller schreef op woensdag 26 september 2007 @ 23:07:
[...]
Het exporteren is volgens mij gewoon een geldkwestie, of iets wat technisch gezien gewoon niet kan. Een nummer wordt pas na 3 maanden opnieuw uitgegeven, dus dat heeft niks met Business te maken, want dat nummer is gewoon 3 maanden lang niet bereikbaar. En klanten die jou persoonlijk willen spreken, weten je meestal toch wel te vinden.
Geloof dat de data iets van 24 nov tot 14 dec zijn maar kan me vergissen. En praag is 1-2 decAnoniem: 227442 schreef op donderdag 27 september 2007 @ 10:08:
[...]
@tangotiger:
Hier nog iemand die per 1 november start! YP bij SC...
zover ik weet.
@iedereen
Als telefoon vind ik de BlackBerry 8100 wel leuk. Geloof dat je hem voor rond de 300 moet kunnen hebben maar dan heb je ook wat;)
Dit zijn de vertrekdata en terugkomstdata in 2007 nog:Anoniem: 227442 schreef op donderdag 27 september 2007 @ 10:08:
zover ik weet.
20 oktober - 10 november
24 november - 15 december
Ik heb de brief ook net binnen. Voor mij is iig de locatie van de intro ook gewijzigd.
Degenen die nog geen bericht hebben ontvangen zou ik aanraden om even contact op te nemen met iemand van de personeelszaken.
Degenen die nog geen bericht hebben ontvangen zou ik aanraden om even contact op te nemen met iemand van de personeelszaken.
Ik heb ook NET de wijziging binnen. Moet direct hotel omboeken...Anoniem: 221572 schreef op donderdag 27 september 2007 @ 11:57:
Ik heb de brief ook net binnen. Voor mij is iig de locatie van de intro ook gewijzigd.
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 157870 op 27-09-2007 12:23 ]
Ik heb begrepen dat de locatie in Nieuwegein als uitwijklocatie wordt gebruikt, vanwege het grote aantal starters. Ik weet alleen niet of dit voor iedereen van toepassing is. Ik zou zeggen check de deurmat, of bel met personeelszaken.
"Internet + E-mail "Upsilon schreef op woensdag 26 september 2007 @ 16:17:
Ik begin ook per 1 oktober bij Sogeti (1 van de 93 man) en heb hetzelfde telefoonprobleemProbleem vind ik alleen het bedrag van € 175 in combinatie met
[...]
en met zo'n parrot erbij zit je al helemaal snel aan de 400 tot 500 euro. Wat is wijsheid? Die flexpot kan je toch niet aan jezelf uit laten keren neem ik aan?
WAP is hier ook een vorm van! Dus een simpel toestel met WAPfunctie valt ook onder de critica!
Ik ben twee jaar geleden begonnen en ik heb toen de Nokia 6021 aangeschaft. Prima zakelijke telefoon met bluetooth (en oh ja, WAP) en zonder camera, meer mijn ding.
Ik zou de mensen die een telefoon willen kopen willen adviseren carkits e.d. met een eventuele lease-auto te regelen. Ik heb bv. als gratis accesoire o.a. een Nokia bluetooth carkit geregeld
Meer Sogeti-related: in oktober een feestje -> 3000e medewerker
Ik zou de mensen die een telefoon willen kopen willen adviseren carkits e.d. met een eventuele lease-auto te regelen. Ik heb bv. als gratis accesoire o.a. een Nokia bluetooth carkit geregeld
Meer Sogeti-related: in oktober een feestje -> 3000e medewerker

[ Voor 8% gewijzigd door JC op 27-09-2007 14:45 ]
Anoniem: 227442
@tangotiger:
je moet als YP'er helemaal niet naar Praag willen joh... vergeet niet dat
het je proeftijd is. Ik zou mezelf persoonlijk een beetje op de vlakte houden
en niet gelijk overal van willen profiteren. Bovendien kun je dat weekend
beter gebruiken om te leren/bij te komen/naar ohio te gaan toch?
Maar da's mijn bescheiden mening
je moet als YP'er helemaal niet naar Praag willen joh... vergeet niet dat
het je proeftijd is. Ik zou mezelf persoonlijk een beetje op de vlakte houden
en niet gelijk overal van willen profiteren. Bovendien kun je dat weekend
beter gebruiken om te leren/bij te komen/naar ohio te gaan toch?
Maar da's mijn bescheiden mening

@Rekel_83
I agree...
Maar als Nederlander moet je toch ergens over klagen?!
Persoonlijk vind ik Ohio erg belangrijk omdat je dan in korte tijd je team goed leert kennen en leert omgaan met (relatief) vreemde situaties.
Overigens ik neem (min of meer) aan dat je bij Sogeti werkt... In welke divisie? En hoe bevalt het?
I agree...
Maar als Nederlander moet je toch ergens over klagen?!
Persoonlijk vind ik Ohio erg belangrijk omdat je dan in korte tijd je team goed leert kennen en leert omgaan met (relatief) vreemde situaties.
Overigens ik neem (min of meer) aan dat je bij Sogeti werkt... In welke divisie? En hoe bevalt het?
Mag ik vragen wat jullie in Ohio gaan doen?
24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??
Dit topic is gesloten.