Ervaring werken bij Sogeti Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 ... 17 Laatste
Acties:
  • 66.546 views sinds 30-01-2008

• Radagast2005
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Radagast2005

The Brown Wizard

Zit hier straks ook iedereen in Amersfoort in het hotel?

Ticking away the moments that make up the dull day

Anoniem: 227442

@tangotiger:
Anoniem: 227442 schreef op donderdag 27 september 2007 @ 10:08:

@tangotiger:

Hier nog iemand die per 1 november start! YP bij SC...
.

@Racoon: in Ohio word je in 3 weken gedrilled om als Sogetist aan de slag te kunnen. Zie ook
http://werkenbij.sogeti.nl

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:41
-Jaap-io schreef op donderdag 27 september 2007 @ 11:04:
[...]

Het nummer is niet 3 maanden niet bereikbaar, het wordt opnieuw binnen sogeti uitgegeven aan een nieuwe sogetist.
Mijn oude Sogeti nummer werd pas na 3 maanden weer uitgegeven, maar was in die periode onbereikbaar. Maar goed, niet echt boeiend verder, want ik had iedereen zoveel mogelijk alleen het doorkiesnummer gegeven zodat het altijd goed zou gaan.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Anoniem: 14455

Hier nog een beginnend Sogetist.

Contract gaat in op 1 november en ik ga aan de slag als YP test- en quality consultant.

Heb alleen nog geen informatie mogen ontvangen over data wanneer ik me moet melden. Zou dat donderdag 1 november al zijn, of begin ik eigelijk gewoon de maandag daarop?

Heb er in ieder geval zin in 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeVeBe
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-11-2024
Anoniem: 14455 schreef op donderdag 27 september 2007 @ 23:55:

Contract gaat in op 1 november en ik ga aan de slag als YP test- en quality consultant.

Heb alleen nog geen informatie mogen ontvangen over data wanneer ik me moet melden. Zou dat donderdag 1 november al zijn, of begin ik eigelijk gewoon de maandag daarop?

Ik hoorde zoiets dat het de eerste maandag van de maand is, dus in jouw geval 5 november..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@zwikkel:

Hi there!
in welke unit ga je aan de slag?
werkt dat yahoo e-mail adres van jou? of is het voor de jeu ingevuld? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157870

renegrunn schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 21:14:
Ik begin per 1 oktober als testengineer. Zelf kom ik uit Groningen, dus zal vanaf dan ook in een hotel verblijven. Welke weet ik nog niet, aangezien ik de inlog codes nog niet heb, zal ik morgen of donderdag wel krijgen. Is er trouwens iemand die ook vanuit regio Groningen / Drenthe naar Vianen gaat, dan doel ik uiteraard op eventuele carpool mogelijkheden.
Renegrunn wil je contact met me opnemen? Anders wordt samenreizen wel moeilijk... Dit kan op hierden [at] tiscali [punt] nl alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136195

Mijn contract start ook per 1 November. Ik moet mij dus ook per 1 November melden voor de introductie. Ik neem aan dat dit voor jou ook geldt maar als het goed is krijg je daar snel schriftelijk bericht over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 227442 schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 10:15:
@zwikkel:

Hi there!
in welke unit ga je aan de slag?
werkt dat yahoo e-mail adres van jou? of is het voor de jeu ingevuld? >:)
Ik meen SoftwareControl

Ja dat mailadres werkt ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:05

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Zou je dan met de kerst in Ohio zitten?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nope... Data 24Nov tot 15Dec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-06 21:38

rik

Jaja, vanacht getekend én de documenten digitaal richting Sogeti gestuurd: zie hier een 1-okt Sogetist! :+

Weet iemand of qua phone:

1. Wat de belkosten zijn?
2. Of Blox af te sluiten zijn (nee tuurlijk niet)?

[ Voor 33% gewijzigd door rik op 28-09-2007 22:15 ]

• Mirrorshade
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-08-2024

Mirrorshade

Chain of life

rik schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 22:04:
Jaja, vanacht getekend én de documenten digitaal richting Sogeti gestuurd: zie hier een 1-okt Sogetist! :+

Weet iemand of qua phone:

1. Wat de belkosten zijn?
2. Of Blox af te sluiten zijn (nee tuurlijk niet)?
Beide vragen worden al meerdere malen beantwoord in dit topic.
1. Je krijgt een abbo van Sogeti, daarmee kun je gratis naar al je collega's bellen doormiddel van 7+werknemersnummer. Daarnaast krijg je x belminuten, omdat je ook wel eens naar niet "collega's" zal moeten bellen.
2. jij kan zelf niks veranderen aan dit abbo, wat natuurlijk logisch is. Wel is er een speciale aanbieding om een prive abbo af te sluiten. Het is belastingtechnisch verplicht om een prive nummer te hebben naast de werk telefoon.

Anoniem: 157870

@mobiel

Het is wel opmerkelijk dat je met korting kan kiezen uit 3 mobiele telefoons (zie ergens op einstein...) Waar blijft dan die 10€

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:23
Anoniem: 227442 schreef op donderdag 27 september 2007 @ 20:07:
@tangotiger:

[...]

.

@Racoon: in Ohio word je in 3 weken gedrilled om als Sogetist aan de slag te kunnen. Zie ook
http://werkenbij.sogeti.nl
Tis meer gedrilled worden om efficient in en als een team te werken. Dus zoveel mogelijk doen in zo min mogelijk tijd. Daarbij geholpen door US professoren en de concurrentiestrijd met andere teams.
Veel mensen zien het als 3 weken afzien en teveel werken per dag. Vond het zelf 3 weken vakantie, was wel druk maar je had s'avonds genoeg tijd om ff een biertje te doen in de kroeg. En de self assignments waren op een laptop in de kroeg ook prima te doen :Y)

What a fine day for Science! | Specs

• rik

rik

Mirrorshade schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 11:01:
[...]

Beide vragen worden al meerdere malen beantwoord in dit topic.
1. Je krijgt een abbo van Sogeti, daarmee kun je gratis naar al je collega's bellen doormiddel van 7+werknemersnummer. Daarnaast krijg je x belminuten, omdat je ook wel eens naar niet "collega's" zal moeten bellen.
2. jij kan zelf niks veranderen aan dit abbo, wat natuurlijk logisch is. Wel is er een speciale aanbieding om een prive abbo af te sluiten. Het is belastingtechnisch verplicht om een prive nummer te hebben naast de werk telefoon.
Je beantwoordt toch echt niet mijn vraag: wat zijn de belkosten? Bij Vodafone Ondernemer (lijkt me dat het er een vorm van is) is de prijs-per-minuut buiten de bundel dezelfde als die binnen de bundel. Echter, wat is die prijs? Afhankelijk hiervan wil ik bepalen of dat ik mijn privé abonnement behoud of omzet naar een prepay (gezien je belastingkwestie).

Dus: wie weet het?

• Mirrorshade

Mirrorshade

Chain of life

Je beantwoordt toch echt niet mijn vraag: wat zijn de belkosten? Bij Vodafone Ondernemer (lijkt me dat het er een vorm van is) is de prijs-per-minuut buiten de bundel dezelfde als die binnen de bundel. Echter, wat is die prijs? Afhankelijk hiervan wil ik bepalen of dat ik mijn privé abonnement behoud of omzet naar een prepay (gezien je belastingkwestie).

Dus: wie weet het?
Ok sry, dat was voor mij even niet duidelijk, maar hopelijk hierbij het antwoord :)
Ik kopier nu letterlijk uit een docuemnt op het intranet:
"De eerste 100 minuten per maand voor “offnet” verkeer (nationaal naar niet-verkorte
nummers) zijn voor rekening van Sogeti." ....
"Alle “offnet” kosten per maand boven de 100 minuten zijn voor rekening van de
medewerker. Het daarbij gehanteerde tarief is 9 cent excl. BTW per minuut.
Gesprekken worden per seconde afgerekend en er is geen starttarief. Beltegoed kan
niet meegenomen worden naar de volgende maand.
SMS berichten worden in rekening gebracht tegen 15 cent excl. BTW per SMS bericht."

Verder heb je standaard een "data zero" abbo 1,50 Euro per MB

• rik

rik

Mirrorshade schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 22:18:
[...]

Ok sry, dat was voor mij even niet duidelijk, maar hopelijk hierbij het antwoord :)
Ik kopier nu letterlijk uit een docuemnt op het intranet:
"De eerste 100 minuten per maand voor “offnet” verkeer (nationaal naar niet-verkorte
nummers) zijn voor rekening van Sogeti." ....
"Alle “offnet” kosten per maand boven de 100 minuten zijn voor rekening van de
medewerker. Het daarbij gehanteerde tarief is 9 cent excl. BTW per minuut.
Gesprekken worden per seconde afgerekend en er is geen starttarief. Beltegoed kan
niet meegenomen worden naar de volgende maand.
SMS berichten worden in rekening gebracht tegen 15 cent excl. BTW per SMS bericht."

Verder heb je standaard een "data zero" abbo 1,50 Euro per MB
Haha thanks :>

Ik kan inloggen bij Einstein en mijnSogeti, maar de laatste gaat daarna gelijk op zijn bek. Ik sta ook nog niet bij "nieuwe werknemers", wellicht dat ik nog geen profiel (oid) heb. Tot maandag wachten dan maar..

heb er wel zin in trouwens :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 221572

rik schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 22:26:
[...]

Haha thanks :>

Ik kan inloggen bij Einstein en mijnSogeti, maar de laatste gaat daarna gelijk op zijn bek. Ik sta ook nog niet bij "nieuwe werknemers", wellicht dat ik nog geen profiel (oid) heb. Tot maandag wachten dan maar..

heb er wel zin in trouwens :D
Is dat lijstje niet van September nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upsilon
  • Laatst online: 15-05 12:29
Anoniem: 221572 schreef op zondag 30 september 2007 @ 01:54:
[...]

Is dat lijstje niet van September nog?
nee, want ik sta er wel bij en ik begin morgen ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik

rik

Upsilon schreef op zondag 30 september 2007 @ 15:58:
[...]

nee, want ik sta er wel bij en ik begin morgen ook ;)
Nu was ik wel heel last minute natuurlijk ;)

Ik neem morgen even een oude telefoon mee denk ik, kan ik rustig eentje uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Eindlijke mijn CV een beetje ingevuld en geüpload... pokken werk....

@Sogisten die nog moeten starten:
kunnen jullie al bij jullie webmail account? Ik niet namelijk... maar geloof dat ik daar ook wat over gelezen had (weet niet zeker meer).

@iedereen:
Wie is er morgen bij de divisiemeeting van HT?

@iedereen2:
Iemand ervaring met de blackberry 8100v (Pearl) en Sogeti? Het lijkt mij een heerlijk telefoontje maar dan moet hij wel werken met Outlook etc. (geloof dat je daar als bedrijf speciale ondersteuning voor nodig hebt, but correct me if I'm wrong)

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 136195 op 02-10-2007 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136195 schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 13:11:
Eindlijke mijn CV een beetje ingevuld en geüpload... pokken werk....

@Sogisten die nog moeten starten:
kunnen jullie al bij jullie webmail account? Ik niet namelijk... maar geloof dat ik daar ook wat over gelezen had (weet niet zeker meer).

@iedereen:
Wie is er morgen bij de divisiemeeting van HT?

@iedereen2:
Iemand ervaring met de blackberry 8100v (Pearl) en Sogeti? Het lijkt mij een heerlijk telefoontje maar dan moet hij wel werken met Outlook etc. (geloof dat je daar als bedrijf speciale ondersteuning voor nodig hebt, but correct me if I'm wrong)
Je 1ste vraag: Je webmail account wordt pas geactiveerd op het moment dat je een officieel (einstein) accountje krijgt van Sogeti. Dat is waarschijnlijk je 2de werkdag (Tijdens je intro). Je huidige account is een tijdelijke.

2de vraag: Ik ben er morgen ook bij! Wordt gezellig!

3de vraag: Sorry, Blackberry weet ik 0,0 van af. :)

Nu heb ik een vraag aan de oud Sogetisten: De vervoerskosten tijdens Intro mag je blijkbaar declareren. Wanneer kan je dit het beste doen en hoe precies kijken ze naar het aantal afgelegde kilometers? Hoe lang doen ze erover om het geld over te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:47
Wat betreft je vervoerskosten declareren:
Dat mag niet alleen tijdens je intro, maar gedurende je hele proefperiode!
Wanneer te declareren.
Donderdag voordat je naar Ohio gaat, en de laatste cursusdag.
Op einstein staat een excel-sheet die je in moet vullen, hierop zet je je "van" en "naar" locaties en het gereden aantal KM's op. Salaris en mobiliteit wil deze afstand nog wel eens controleren mbv bijvoorbeeld routenet.nl.
Over het algemeen staat het asap, meestal tegelijkertijd met je loon, op je rekening.

------------- EDIT ! -------------
Dat excel sheet is er inmiddels niet meer.
Het moet nu via "MijnDeclaraties.
Kies in het dropdown menu voor "Reiskosten YP" (als ik me niet vergis)

[ Voor 15% gewijzigd door Nnoitra op 05-10-2007 12:19 ]

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok bedankt voor je uitleg! Helemaal duidelijk
Ik zal alvast aantal km's via routenet bepalen om de eerste "helft" vóór het tripje naar Ohio te declareren. Aangezien het salaris rond de 15de vd maand wordt overgemaakt zou ik dus moeten wachten tot mid november.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Daryo

Thnx voor de reply. Gezellig we zien elkaar vanavond wel een keer dus! Waar kom je ergens vandaan dan? Ben je overigens al begonnen bij Sogeti of moet je nog beginnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@TT

Sorry voor de late reactie, ben alweer terug van de meeting. Was wel gezellig. Vond je niet? Ben wel bekaf. Ik kom uit het oosten des lands (jij ook geloof ik?). Ik ben per 1 okt. begonnen en damn! wat een "overdosis" aan info... maar wel hartstikke leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Shit happens:) Meeting was erg geslaagd! Heb inmiddels lichtelijk spierpijn en een blauwe schouder ;) Info was wel ok, had meer verwacht maar zal straks tijdens de intro wel komen. Ik kom ook uit het verre oosten (Gendringen, omgeving Doetinchem), dus moet nog op zoek naar een nieuwe woonplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 196108

Als jij uit het verre Oosten komt (Achterhoek), dan wil je niet weten in welke sommige Sogetisten werken (ik bijvoorbeeld: woon en werk in Enschede).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syntagma
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-02-2020
Als alle nieuwe collega's straks een wingman hebben zal het hier wel rustiger worden met vragen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100592

Beste Sogetisten,

Graag wat advies van jullie

Na een uitstapje van een poosje in een heel andere richting (freelance/eenmanszaak audio/video projecten) ben ik toch teruggevallen op de roots van mijn afstuderen, namelijk interaction design.
Eerlijk gezegd zoek ik gewoon een vaste baan, niet dat vage onzekere gedoe.

Ik ben vorig jaar afgestudeerd in Communicatie & Multimedia Design. Beetje breed, weet niet goed wat ik precies wil. Ik dus zoeken op monsterboard, maar kwam vooral veel erg technische ICT functies tegen. back-end gedoe is niet echt mijn ding zeg maar. Ik ben er uiteindelijk uitgekomen dat ik iets in de geest van usability analyst (dus gebruikers testen en expert reviews) of interaction design (maar dan wel echt gescheiden van de programmeertaken) wil doen.

Maar wat is er nu gebeurd? Ik heb prompt een mail van Sogeti gehad, dat ze graag met me willen praten naar aanleiding van mijn monsterboard profiel/cv. Een bedrijf dat eerst voor mij buiten de boot zou vallen, omdat het me te technisch lijkt.

Wat moet ik hier over denken? Hebben ze mijn profiel verkeerd begrepen, of hebben ze daadwerkelijk iets voor mij? Nogmaals ik heb geen (hogere) informatica gedaan en ben ook niet van plan om die hard back-end shit te gaan doen.
Ik vraag me dan af welke functie ze in gedachten hebben voor me. Het enige waar ik me wat bij voor kan stellen is test engineer. Maar ook daarvan heb ik geen kaas gegeten, ja gebruikers testen kan ik, maar nog nooit software getest a la Tmap.

Wat moet ik doen? Gewoon ff verder kijken, of op gesprek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:16
Anoniem: 100592 schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 00:07:
.....

Van praten is niemand slechter geworden.
Je hebt niks te verliezen, dus waarom niet?

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirrorshade

Mirrorshade

Chain of life

Anoniem: 100592 schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 00:07:
Beste Sogetisten,

Graag wat advies van jullie

Na een uitstapje van een poosje in een heel andere richting (freelance/eenmanszaak audio/video projecten) ben ik toch teruggevallen op de roots van mijn afstuderen, namelijk interaction design.
Eerlijk gezegd zoek ik gewoon een vaste baan, niet dat vage onzekere gedoe.

Ik ben vorig jaar afgestudeerd in Communicatie & Multimedia Design. Beetje breed, weet niet goed wat ik precies wil. Ik dus zoeken op monsterboard, maar kwam vooral veel erg technische ICT functies tegen. back-end gedoe is niet echt mijn ding zeg maar. Ik ben er uiteindelijk uitgekomen dat ik iets in de geest van usability analyst (dus gebruikers testen en expert reviews) of interaction design (maar dan wel echt gescheiden van de programmeertaken) wil doen.

Maar wat is er nu gebeurd? Ik heb prompt een mail van Sogeti gehad, dat ze graag met me willen praten naar aanleiding van mijn monsterboard profiel/cv. Een bedrijf dat eerst voor mij buiten de boot zou vallen, omdat het me te technisch lijkt.

Wat moet ik hier over denken? Hebben ze mijn profiel verkeerd begrepen, of hebben ze daadwerkelijk iets voor mij? Nogmaals ik heb geen (hogere) informatica gedaan en ben ook niet van plan om die hard back-end shit te gaan doen.
Ik vraag me dan af welke functie ze in gedachten hebben voor me. Het enige waar ik me wat bij voor kan stellen is test engineer. Maar ook daarvan heb ik geen kaas gegeten, ja gebruikers testen kan ik, maar nog nooit software getest a la Tmap.

Hallo,

Uit mijn ervaring kan Sogeti je een perfecte baan geven. Ik ben zelf ook afgestudeerd op interactie en heb CMD gedaan te Breda, inmiddels werk ik al weer een jaartje voor Sogeti. Ik ben momenteel gedetacheerd als interactie ontwerper bij een groot energie bedrijf. Maar in het afgelopen jaar heb ik verscheidene klussen gedaan, op interactiegebied maar ook op vormgevingsgebied, usability en accessibility.

De Unit Portals en CMS, devisie DSE zitten momenteel al redelijk wat mensen van ons vakgebied. (ik was nummer 1 maar inmiddels gaan we richting de 10).

Ik zou dus zeggen, ga dat gesprek aan!! en vertel dus dat je een optie ziet in de unit CMS&portals van DSE. Wil je meer specifieke info hebben, gewoon je vraag stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mirrorshade schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 10:54:
[...]

Hallo,

Uit mijn ervaring kan Sogeti je een perfecte baan geven. Ik ben zelf ook afgestudeerd op interactie en heb CMD gedaan te Breda, inmiddels werk ik al weer een jaartje voor Sogeti. Ik ben momenteel gedetacheerd als interactie ontwerper bij een groot energie bedrijf. Maar in het afgelopen jaar heb ik verscheidene klussen gedaan, op interactiegebied maar ook op vormgevingsgebied, usability en accessibility.

De Unit Portals en CMS, devisie DSE zitten momenteel al redelijk wat mensen van ons vakgebied. (ik was nummer 1 maar inmiddels gaan we richting de 10).

Ik zou dus zeggen, ga dat gesprek aan!! en vertel dus dat je een optie ziet in de unit CMS&portals van DSE. Wil je meer specifieke info hebben, gewoon je vraag stellen.
Hier heb ik heel veel aan bedankt!

Ik ga het vanavond als ik thuiskom eens even rustig bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 233894

Ik heb gisteren een aanbieding gehad als YP in de CMS&Portals unit. Ik weet alleen nog niet of ik op het aanbod in moet gaan. Ik hoor van allerlei mensen om mij heen (en ik denk het zelf ook) dat het loon wel erg laag ligt voor een afgestudeerde WO-er. Hoe snel zal dit ongeveer gaan stijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNT78
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

TNT78

De goeroe

Topicstarter
Hoi Miss,

Hoe snel je loon stijgt is helemaal afhankelijk van je eigen inzet.
Als je goed inzet voor het Sogeti en iteraard de klant groei je snel.

Mous XP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mirrorshade schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 10:54:
[...]

Hallo,

De gebieden die je noemt vind ik erg interessant. Ik zou graag wat op het gebied van usability e.d. willen doen, maar heb je zelf enige keuzemogelijkheid in de soorten klussen die je wilt/gaat doen?

...Ik had wat meer vragen moeten stellen tijdens het sollicitatiegesprek geloof ik, maar ik was een beetje ziek, dus ik was allang blij dat ik weer vroeg naar huis kon :P

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 233894 op 09-10-2007 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235970

met interesse alle pagina's hier gelezen. Wat ik me afvraag is waarom er bij de berekeningen van het leasen van een auto (bijv. ten opzichte van eigen auto) geen rekening wordt gehouden met de lease bijdrage van 80 euro bruto die je per maand ontvangt. Zie bijv. p.33.

BTW ik start 1 november als YP bij A&BS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirrorshade

Mirrorshade

Chain of life

De gebieden die je noemt vind ik erg interessant. Ik zou graag wat op het gebied van usability e.d. willen doen, maar heb je zelf enige keuzemogelijkheid in de soorten klussen die je wilt/gaat doen?
Sogeti heeft een lijst op het intranet waar nieuwe klussen op komen te staan. Je bent zelf vrij om voor de klus aan te melden bij een relatie manager en wanneer er contact is geweest, ook met je unit manager, kun je gaan "solliciteren".
In het begin zal je unit manager je hier ook mee helpen, vooral om snel aan het werk te kunnen gaan als dit eenmaal nodig is.
Hoe langer je eenmaal bij Sogeti werkt hoe makkelijker het word om opdrachten te doen die in jouw straatje liggen.

Klanten krijgen ook steeds meer door gelukkig dat wij actief zijn op dit vakgebied. Waardoor er steeds meer aanvragen bij komen. Natuurlijk is het belangrijk om als je eenmaal bij de klant zit ook zelf je mogelijkheden te creëren, zodat je misschien bij de klant door kan groeien naar iets wat jij graag wilt doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakkie
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Brakkie

blaat

Anoniem: 235970 schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 11:26:
met interesse alle pagina's hier gelezen. Wat ik me afvraag is waarom er bij de berekeningen van het leasen van een auto (bijv. ten opzichte van eigen auto) geen rekening wordt gehouden met de lease bijdrage van 80 euro bruto die je per maand ontvangt. Zie bijv. p.33.

BTW ik start 1 november als YP bij A&BS
Ik weet niet exact hoe het zit maar dit is wat ik er van begrepen heb. Aan het leasen van een auto voor een werknemer door een werkgever zitten kosten verbonden (administratieskosten e.d.) Deze kosten werden eerder niet expliciet genoemd in de vergoedingen. Dit wordt nu wel gedaan. Deze kosten hoefde je eerder al niet van het lease bedrag te betalen en waren toen dus ook al niet van invloed wat je kon leasen.

Systeem | Garmin Connect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 236033

Hallo! Wat leuk om dit forum door te lezen. Ik begin op 1 november ook bij Sogeti (SC) en heb er zin in!

[ Voor 53% gewijzigd door Anoniem: 236033 op 11-10-2007 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 230137

Heeft iemand wel eens een bruto-netto berekening laten maken mét een leaseauto en één met de mobiliteitsvergoeding? Ik heb het forum bekeken maar kan dit in de slechts 58 pagina tellende sogeti-draad niet terugvinden.

Op de site van ING staat bij het berekenen een nettobedrag. Is dat het daadwerkelijke bedrag dat van je nettosalaris afgaat of niet?

Even voor de duidelijkheid. Ik begin op 1 november bij ASM (en heb totaal geen verstand of ervaring met dit soort zaken).

Prive heb ik een auto van 4 jaar oud (eerste eigenaar, benzine) en wil weten waar ik verstandig aan doe. Zijn er meer mensen hier die in hetzelfde schuitje hebben gezeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Ik hoop binnenkort ook een reactie te krijgen op mijn sollicitatie en ik ben me alvast gaan verdiepen in de capaciteitentest. Nu heb ik bijna nergens moeite mee, en scoor ik online altijd bovengemiddeld, alleen dat stroomdiagram op de site... http://werkenbij.sogeti.n...oomdiagram_voorbeed_1.jsp

Daar snap ik nu niks van. Hoe moet ik de legenda interpreteren? Ik snap het feit van een startfiguur en een controlefiguur, en welk pad je moet volgen afhankelijk van de uitslag van de controle. De stippen in zowel de zeshoekjes als cirkels, daar ligt het probleem, ik "zie" niet hoe dat werkt. Hebben jullie een uitleg?

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij de zeshoek: stip boven - de stip in het startfiguur veranderd in de verticale richting.
stip midden - de kleur van het startfiguur veranderd (van zwart naar wit of andersom)
stip onder - de stip in het figuur veranderd in de horizontale richting

Bij de cirkels moet je het startfiguur op een bepaald punt vergelijken met het controlefiguur. Bijvoorbeeld, staat de stip in het midden dan moet je de kleuren van het startfiguur met die van het controlefiguur vergelijken. Zijn die gelijk, dan de "+" volgen.

Het word overigens heel duidelijk allemaal uitgelegd tijdens de test.

Ik heb besloten om het aanbod aan te nemen. Ik ga per januari beginnen bij Sogeti! :*)

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 233894 op 11-10-2007 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Anoniem: 233894 schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 18:39:
Bij de zeshoek: stip boven - de stip in het startfiguur veranderd in de verticale richting.
stip midden - de kleur van het startfiguur veranderd (van zwart naar wit of andersom)
stip onder - de stip in het figuur veranderd in de horizontale richting

Bij de cirkels moet je het startfiguur op een bepaald punt vergelijken met het controlefiguur. Bijvoorbeeld, staat de stip in het midden dan moet je de kleuren van het startfiguur met die van het controlefiguur vergelijken. Zijn die gelijk, dan de "+" volgen.

Het word overigens heel duidelijk allemaal uitgelegd tijdens de test.

Ik heb besloten om het aanbod aan te nemen. Ik ga per januari beginnen bij Sogeti! :*)
Gefeliciteerd en succes!

Ja, de rondjes deden het hem, de rest had ik al kunnen "reverse engineeren", en zoals altijd, is de oplossing weer enorm veel simpeler dan je denkt. Kortom, niet moeilijk. Is de tijd daadwerkelijk zo kort als ik in mijn omgeving wel eens hoor? Of valt dat alles mee?

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Anoniem: 230137 schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 19:58:
Heeft iemand wel eens een bruto-netto berekening laten maken mét een leaseauto en één met de mobiliteitsvergoeding? Ik heb het forum bekeken maar kan dit in de slechts 58 pagina tellende sogeti-draad niet terugvinden.

Op de site van ING staat bij het berekenen een nettobedrag. Is dat het daadwerkelijke bedrag dat van je nettosalaris afgaat of niet?

Even voor de duidelijkheid. Ik begin op 1 november bij ASM (en heb totaal geen verstand of ervaring met dit soort zaken).

Prive heb ik een auto van 4 jaar oud (eerste eigenaar, benzine) en wil weten waar ik verstandig aan doe. Zijn er meer mensen hier die in hetzelfde schuitje hebben gezeten?
Er heeft al eens een sogetist een rekensheet gemaakt. Ik ken inderdaad mensen die berekend hebben dat ze met een goede eigen auto voordeliger uit zijn, en dus met eigen vervoer rijden. Je kan het altijd even aankijken, dan kan je altijd nog beslissen, nadat je met andere mensen gesproken hebt.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FirePuma142 schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 18:54:
[...]
Is de tijd daadwerkelijk zo kort als ik in mijn omgeving wel eens hoor? Of valt dat alles mee?
Ik ben slecht in cijferreeksen, dus die zag ik echt niet zo snel. De andere opgaven waren wel te doen binnen de tijd. Er werd mij verteld dat de stroomdiagrammen het zwaarste meetellen en die vond ik zelfs heel makkelijk te doen binnen de tijd.

Ik merkte trouwens dat je ook nog best veel vragen fout mag hebben om voldoende te scoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mistraller schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 23:38:
[...]

Er heeft al eens een sogetist een rekensheet gemaakt. Ik ken inderdaad mensen die berekend hebben dat ze met een goede eigen auto voordeliger uit zijn, en dus met eigen vervoer rijden. Je kan het altijd even aankijken, dan kan je altijd nog beslissen, nadat je met andere mensen gesproken hebt.
Gaat wel goed komen. Er zullen er vast wel een aantal zijn die inmiddels een doctorsgraad erin behaald hebben. Dank voor je reactie. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Misschien als je al een eigen auto in het bezit hebt, dat je dan voordeliger uit bent. Anders lijkt me dit niet en lijkt me leasen voordeliger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Kan iemand mij vertellen waar ik nog meer testen kan vinden, die ik zou kunnen oefenen? De vragen op de website bij Sogeti waren prima te doen, maar ik zou nog wel een paar extra willen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

o.a. 123test.nl en intermediar.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Welke "beginnend" Sogetist woont in de buurt van Tilburg en moet donderdag 1 november / vrijdag 2 november en maandag 5 november ook in Vianen zijn?

Zou graag meerijden namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@zwikkel:

ik heb wél een auto in de aanbieding... kopen? ;)

edit:
auto gaat weg ivm aankomende lease auto :9

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 227442 op 13-10-2007 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 227442 schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 10:30:
@zwikkel:

ik heb wél een auto in de aanbieding... kopen? ;)

edit:
auto gaat weg ivm aankomende lease auto :9
Hehe, denk niet dat ik voor die paar maanden nog een auto ga aanschaffen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vandaag telefonisch contact gehad met "mijn" recruiter. Relaxed persoon, ook het mailcontact kwam al leuk over. Is uitgekomen dat ik volgende week Donderdag aan de sollicitatie procudere ga meedoen in Rotterdam voor de divisie "Enterprise Software Engineering (ESE)".

Als het goed is krijg ik nog wat meer informatie over die dag en de test.
Hoop in ieder geval dat dat snel is, want ik wil me wel een beetje kunnen voorbereiden op die test.

Ik vraag me bijvoorbeeld af of alle stroomdiagrammen volgens het principe gaan als het voorbeeld op hun site, of dat de voorgeschreven regels altijd anders zijn (lijkt me wel). Ik neem in ieder geval aan dat die regels bij de toets wél goed beschreven worden, want dat wordt niet bij het voorbeeld gedaan.

Vinden ze het trouwens flex dat je in pak komt solliciteren in Rotterdam, of is netjes casual ook goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:26
[...]

* phYzar heeft een opdracht dichtbij en sinds tijdje een motor

Zit ik nu met m'n lease auto :/ Heb hem maar op het prikbord van Sogeti gezet. Reacties gaan niet echt vlot (lees: geen reactie) en er staan de laatste tijd echt véél auto's op het prikbord. Zolang ik m'n leaseauto nog heb blijf ik hem rijden ook, maar goedkoop is het niet (en ik betaal al maar slechts 610 euro aan lease, maar 30km enkele reis per dag is amper de moeite waard)

* phYzar sluit maar weer achteraan in de file

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wallyberk
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:10
Yoshitoshi als je een pak hebt, kom dan in pak.

Even een tip van mijn zijde: het is niet alleen of jij bij sogeti past, maar ook of sogeti bij jou past. Ze zijn daar heel open in, dus laat niet alleen jij je hemd van je lijf vragen, maar stel ook vragen terug (schrijf ze van te voren op!)

PhYzar wees blij dat je een scoda hebt en geen C4, dan moet je er ook nog geld geven om hem kwijt te raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik kijk een beetje op tegen de assessment, ben niet goed in cijferreeksen.

De opdrachten op deze site (Mindgame) vind ik nog best lastig soms.

Ik ga nog maar wat verder oefenen + heb boekje besteld.

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 100592 op 16-10-2007 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100592 schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 22:59:
Ik kijk een beetje op tegen de assessment, ben niet goed in cijferreeksen.

De opdrachten op deze site (Mindgame) vind ik nog best lastig soms.

Ik ga nog maar wat verder oefenen + heb boekje besteld.
Dat deed ik ook, er tegenop zien, maar dat is serieus waar, NERGENS voor nodig!
Gewoon rustig blijven en je ding doen. Wedden dat je het haalt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
wallyberk schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 22:06:
PhYzar wees blij dat je een skoda hebt en geen C4, dan moet je er ook nog geld geven om hem kwijt te raken.
Heb het voordeel dat ik hem niet inruil omdat ik weg zou gaan ofzo. Heb dus de tijd om te wachten. Ik snap best dat mensen die vertrekken bij Sogeti (of om een andere reden er snel vanaf moeten) en een inleverboete vrezen een bedrag (of iets anders) er bij geven. Heb de mijne nog geen 2 jaar, dus zou nu 6 leasetermijnen (netto, min brandstofkosten) boete betalen (2500euro ofzo?), dat is het me niet waard :)

Deze week lag de Itegos weer door de bus. Stond een enorme lijst nieuwe mensen in. Zag ook een man of 3 van mijn Ohio-groep en 2 uit mijn basisopleiding staan bij de vertrekkers. Gaat erg hard dat verloop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNT78

TNT78

De goeroe

Topicstarter
weet je ook waarom de collega`s weg gaan?
Mss kan Sogeti daar nog iets van leren.

Mous XP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TNT78 schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 12:13:
weet je ook waarom de collega`s weg gaan?
Mss kan Sogeti daar nog iets van leren.
Werk jij (als topicstarter) eigenlijk nog bij Sogeti?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upsilon
  • Laatst online: 15-05 12:29
phYzar schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 19:08:
[...]
...
Zit ik nu met m'n lease auto :/ Heb hem maar op het prikbord van Sogeti gezet.
...
welke auto en hoe lang duurt het leasecontract nog?

zet anders nog even het berichtnummer van het prikbord erbij, dan kijk ik zelf even :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoe zit het eigenlijk met de bijdrage ter waarde van 80 euro van sogeti bij het leasen?

Als ik bij ING een nettoberekening doe gaat deze uit van een leasevergoeding van 670 euro. Die 80 euro zie ik nergens in terug. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die 80 euro zie je ook nergens terug, lees even terug in dit topic (of gebruik de zoekfunctie) aangezien dit al erg vaak is besproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlameBoy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-01 22:53
Ik heb inmiddels een aanbieding gekregen om vanaf 1 december te beginnen als YP bij de afdeling IS.

Ik zit op dit moment nog zwaar te twijfelen. Zo vraag ik me bijvoorbeeld af wat de gemiddelde reistijd naar klanten is? Ik kom zelf uit Helmond (bij Eindhoven) en ga het denk ik niet zo leuk vinden als ik een half jaar lang elke dag in Den Haag moet zijn om 8:30u.

Hoe lang duren de gemiddelde projecten bij klanten eigenlijk?

Ik werk nu voor een automatiseringsbedrijf in de buitendienst dus ben een auto gewend (op moment Skoda Ocatvia Combi diesel automaat) en vraag me af hoeveel je overveer bovenop die € 675,- moet bijbetalen voor een redelijke auto? Zeg bijvoorbeeld een Peugeot 308, Ford Focus of Opel Astra.

www.lenswork.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128270

Ik begin volgende maand als schoolverlater bij Sogeti aan een opleiding voor Junior System Engineer Mainframe. Buiten het feit dat ik na 2 maand (als ik slaag voor het mainframe examen) een wagen krijg vind ik het basisloon toch ook wel een beetje laag.

Ik zie dit echter als een soort instapkaart in de IT wereld en ga (indien ik geen redelijke opslag krijg) na een jaar of 2 toch proberen overstappen naar een ander bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-06 00:56
FlameBoy schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 11:30:
Ik werk nu voor een automatiseringsbedrijf in de buitendienst dus ben een auto gewend (op moment Skoda Ocatvia Combi diesel automaat) en vraag me af hoeveel je overveer bovenop die € 675,- moet bijbetalen voor een redelijke auto? Zeg bijvoorbeeld een Peugeot 308, Ford Focus of Opel Astra.
Een Astra Station Business Line 1.7 diesel zal op ongeveer 750 - 800 uitkomen denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlameBoy
Martijn schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 14:18:
[...]

Een Astra Station Business Line 1.7 diesel zal op ongeveer 750 - 800 uitkomen denk ik...
Ok dus een auto van ongeveer 25.000 komt toch al snel neer op € 125,- bijbetalen per maand. En dat terwijl ik zat te hopen op een kleinere completere auto te kunnen rijden. Het is namelijk lastig dat je nergens zoiets ongeveer kunt uitrekenen.

Maar goed, dat is niet het belangrijkste. Ik maak me alleen nog een beetje zorgen over de reistijden. Ik vind het echt niet erg om tijdens de basisopleiding een hotel te pakken en in Rotterdam te blijven, en dat je bij klanten onderaan moet beginnen vind ik ook logisch. Maar als je na je basisopleiding een half jaar op een helpdesk in Den Haag komt te zitten, kan dat misschien gaan opbreken op een begeven moment. Want dat is 2 uur heen en 2 uur terug... :/

Of zouden er ook voldoende opdrachten zijn in de buurt van Eindhoven, Tilburg, 's-Hertogenbosch?

[ Voor 5% gewijzigd door FlameBoy op 19-10-2007 14:51 ]

www.lenswork.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
FlameBoy schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 14:29:
[...]

Ok dus een auto van ongeveer 25.000 komt toch al snel neer op € 125,- bijbetalen per maand. En dat terwijl ik zat te hopen op een kleinere completere auto te kunnen rijden. Het is namelijk lastig dat je nergens zoiets ongeveer kunt uitrekenen.

Maar goed, dat is niet het belangrijkste. Ik maak me alleen nog een beetje zorgen over de reistijden. Ik vind het echt niet erg om tijdens de basisopleiding een hotel te pakken en in Rotterdam te blijven, en dat je bij klanten onderaan moet beginnen vind ik ook logisch. Maar als je na je basisopleiding een half jaar op een helpdesk in Den Haag komt te zitten, kan dat misschien gaan opbreken op een begeven moment. Want dat is 2 uur heen en 2 uur terug... :/
Er is nu een aanbieding voor 2 jaar een Peugeot 207 XS Pack diesel voor 670 euro (3drs) en 680 euro (5 deurs), dat is op zich een heel complete kleine auto...

Wat ik ga doen is het leasen van een hybride auto, en dan geen Prius. ;) De Honda Civic Hybrid kost incl brandstof iets van 800 euro (en dan heb ik zelfs leren bekleding), en per 1 januari is de bijtelling maar 14%. Je komt dan ongeveer op hetzelfde netto bedrag uit per maand als een Peugeot 207 met daarbij als voordeel dat ie nog completer is en automaat... Ik heb er in gereden en het rijdt erg lekker, je verbaast je echt over het koppel en vermogen van de auto... (daarbij is automaat wel erg relaxed in de file ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlameBoy
Ik wil eigenlijk soweiso automaat als het kan en wel een grotere auto dan een 207. Het zou anders toch echt een te grote stap terug zijn eigenlijk.

Ik zat te kijken naar een 308 diesel automaat maar die kost snel € 30.000.

Maar kunnen jullie nog iets zeggen over die reistijden? Want dat is eigenlijk de enige reden waarom ik nog aan het twijfelen ben. Naast het feit dat ik een klein stukje terug moet in de schoolbalken en onderaan moet beginnen. Maar mijn idee erachter is dat dit zichzelf terugbetaald naar verloop van tijd.

www.lenswork.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNT78

TNT78

De goeroe

Topicstarter
Anoniem: 230137 schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 13:32:
[...]
Werk jij (als topicstarter) eigenlijk nog bij Sogeti?
Yep werk er nog steeds. Doe nu mijn 3de opdracht en heb een leuke salarisverhoging gekregen.
Verder ben ik nu aan het kijken om mijn auto te ruilen omdat ik graag wat groters wil dus zit goed in mijn vel bij Sogeti.

Mous XP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlameBoy
TNT78 schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 15:52:
[...]

Yep werk er nog steeds. Doe nu mijn 3de opdracht en heb een leuke salarisverhoging gekregen.
Verder ben ik nu aan het kijken om mijn auto te ruilen omdat ik graag wat groters wil dus zit goed in mijn vel bij Sogeti.
En kun je mij als ervaren Sogetist eens vertellen hoe lang gemiddeld opdrachten duren en wat de varieteit is aan opdrachten zodat ik eventueel zelf wat opdrachten kan vinden die iets meer bij me in de regio plaatsvinden?

www.lenswork.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
Upsilon schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 10:22:
[...]

welke auto en hoe lang duurt het leasecontract nog?

zet anders nog even het berichtnummer van het prikbord erbij, dan kijk ik zelf even :)
Zie dat de advertentie net van het prikbord is gevallen. Zal hem er dit weekend wel opnieuw opzetten. Een metallic zwarte Skoda Fabia 1.4 16V 55kw Spirit Plus á E610 per maand en nog 2,5 jaar te gaan (sinds 26 mei 2006)
FlameBoy schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 16:31:
En kun je mij als ervaren Sogetist eens vertellen hoe lang gemiddeld opdrachten duren en wat de varieteit is aan opdrachten zodat ik eventueel zelf wat opdrachten kan vinden die iets meer bij me in de regio plaatsvinden?
Ligt aan je expertise en ervaring, aan je regio en of je wel of niet op je mondje gevallen bent :) Je kunt als onervaren beginner een aantal weekjes ergens neergezet worden of juist de kans krijgen langer op een plek te blijven (1jaar+) omdat je relatief goedkoop bent. Je kunt als ervaren persoon ergens jaren zitten hoog in een organisatie of als expert van hot naar her moeten voor korte opdrachten. Je kunt bij accountmanagers langs gaan om jezelf zichtbaar te maken zodat ze bij leuke opdrachten aan jou denken. Je kunt je bij een klant onmisbaar maken zodat hij bij Sogeti smeekt of je blijven mag. Veel scenario's zijn denkbaar. Je unitmanager kan je helpen, accountmanagers en collega's kunnen aan jou denken bij goede opdrachten, je kan zelf bij een klant nieuwe opdrachten herkennen en aandragen of op het planbord speuren naar leuke opdrachten.

De duur en afwisseling zal liggen aan je vakgebied en het aanbod van opdrachten. Ik als DSE'er weet niet echt hoe zoiets er bij bijvoorbeeld Software Control (de testers) of noem maar op er aan toe gaat. Als ik zo moeten gokken hoe lang je ergens zit zou ik zeggen een half jaar, maar dit kan net zo goed weken zijn of 1 a 2 jaar + (ikzelf 1ex half jaar en nu 2e opdracht al ruim 1 jaar)
FlameBoy schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 14:29:

Of zouden er ook voldoende opdrachten zijn in de buurt van Eindhoven, Tilburg, 's-Hertogenbosch?
Ze gaan er van uit dat je max 1,5 uur enkele reis erover doet. Gemiddeld ligt de reistijd geloof ik op 55 minuten ofzo (kan dit mis hebben). Op een drukke route kan dit nog wel eens negatief uitpakken want iets wat 1,5 uur is kan op het foute moment je bijna het dubbele kosten. Als je in je basisopleiding meer zelfstudie en minder begeleiding nodig hebt kun je soms ook (een paar dagen) naar een kantoor dichter in de buurt. Bij opdrachten moet je gewoon zeggen (tegen Sogeti, niet de klant) wanneer je iets te gek vind worden qua afstand. Als beginner heb je hier wat minder in de pap te brokkelen, tenzij het aanbod aan opdrachten zo groot is dat ze je in no-time ergens anders kunnen plaatsen. In de plaatsen die je noemt zijn er volgens mij wel genoeg klanten. Ikzelf ben als iemand uit zuid-holland-zuid ook voor een opdracht naar den Bosch gestuurd. Lijkt me dan toch niet dat ze zo krap zitten in opdrachten dat ze ze reserveren voor Brabo's :P
FlameBoy schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 11:30:
Via intranet even eentje willekeurig uitgezocht:
ING Car Lease - Ford Focus 1.6 16V 74kW Titanium Business 5versn. 3 deurs waarde 23.195 lease 521,- brandstof 279,- maakt 800 euro leasebedrag. 130euro bijbetalen dus (uit je brutoloon via flex-regeling) even de bijtelling erbuiten gelaten.

[ Voor 97% gewijzigd door phYzar op 19-10-2007 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlameBoy
Thanks voor de duidelijke uitleg!

Wat betreft de auto kan ik dus maar beter even een stapje terug doen. Dezelfde auto gaat me dus misschien wel € 1000,- per maand kosten.
Opvallend dat je een benzine auto als voorbeeld neemt. Ik neem aan dat diesel een lagere brandstofbijdage met zich meeneemt?

[ Voor 80% gewijzigd door FlameBoy op 19-10-2007 20:11 ]

www.lenswork.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
FlameBoy schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 20:07:

Wat betreft de auto kan ik dus maar beter even een stapje terug doen. Dezelfde auto gaat me dus misschien wel € 1000,- per maand kosten.
Opvallend dat je een benzine auto als voorbeeld neemt. Ik neem aan dat diesel een lagere brandstofbijdage met zich meeneemt?
Jep, of gas, ook lager.

Ford Focus 1.6TDCI 66kW Titanium 25.800, 626 lease, 141 brandstof = totaal 760 (840 voor de 1.8 TDCI 85kW)

Heb zelf voor benzine gekozen omdat voor mijn auto de leaseprijs nagenoeg gelijk was maar doordat de nieuwwaarde voor diesel 4000euro meer is de bijtelling ook hoger is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
FlameBoy schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 20:07:

Ook voor YP's is er zat te doen "onder de rivieren". Kom d'r zelf ook vandaan, en tot nu toe waren alle opdrachten in het zuiden.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:28

FreakNL

Well do ya punk?

FlameBoy, ik rij een 207 met alles erop en eraan (niet de basis-aanbieding), voor 710.... Maar die vindt je dus te klein.. Maar mijn buurjongen heeft ook een 307, en die van mij staat er weleens naast, volgens mij scheelt dat bijna niets in lengte of hoogte....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Martijn schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 14:51:
[...]

Er is nu een aanbieding voor 2 jaar een Peugeot 207 XS Pack diesel voor 670 euro (3drs) en 680 euro (5 deurs), dat is op zich een heel complete kleine auto...

Wat ik ga doen is het leasen van een hybride auto, en dan geen Prius. ;) De Honda Civic Hybrid kost incl brandstof iets van 800 euro (en dan heb ik zelfs leren bekleding), en per 1 januari is de bijtelling maar 14%. Je komt dan ongeveer op hetzelfde netto bedrag uit per maand als een Peugeot 207 met daarbij als voordeel dat ie nog completer is en automaat... Ik heb er in gereden en het rijdt erg lekker, je verbaast je echt over het koppel en vermogen van de auto... (daarbij is automaat wel erg relaxed in de file ;) )
iemand die hier meer van weet?
Het gaat mij met name om die bijtelling. Is het al definitief van die 14/25%?
Gaat dat vanaf a.s. 1 januari al in??
In dat geval ga ik waarschijnlijk ook wel hybride rijden ipv die best aantrekkelijke
207 XSpack!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Anoniem: 227442 schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 23:25:
[...]

iemand die hier meer van weet?
Het gaat mij met name om die bijtelling. Is het al definitief van die 14/25%?
Gaat dat vanaf a.s. 1 januari al in??
In dat geval ga ik waarschijnlijk ook wel hybride rijden ipv die best aantrekkelijke
207 XSpack!
Reken maar dat die 25% doorgaat :(

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-05 13:29

JC

- minimalistic -

*kuch* berichtnr 4542 ... Prikbord *kuch* ;)

Een aantal Ford Focus diesels vallen ook onder label A, evenals een paar Mini's en een paar BMW's!
Wat betreft bijtelling e.d.: dat kan aardig aantikken. Aan de andere kant rijd je er zo'n drie tot vier jaar in, dus kies iets wat je echt leuk vindt. Ruilen of overname gaat de laatste tijd niet echt makkelijk meer gezien het (grote) aanbod :|

Ik wil zelf overstappen naar een grotere auto i.v.m. kinderen (Citroen C4 Picasso 5-zits). Nu nog iemand die mijn Peugeot 207 willen overnemen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlameBoy
FreakNL schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 23:20:
FlameBoy, ik rij een 207 met alles erop en eraan (niet de basis-aanbieding), voor 710.... Maar die vindt je dus te klein.. Maar mijn buurjongen heeft ook een 307, en die van mij staat er weleens naast, volgens mij scheelt dat bijna niets in lengte of hoogte....
Ik heb inderdaad ook naar de 207 SW zitten kijken nu, ze zijn inderdaad gegroeid die 2 series. ;)
(Van de andere kant is een 308 waarschijnlijk ook weer een stukje groter dan een 307)

Maar goed ik denk dat ik er gewoon voor moet gaan want ik zie het wel echt als een kans om mooie stappen te kunnen gaan maken de komende jaren.

Ik vraag me ook een beetje af of het YP traject niet heel erg gespitst is op mensen die net klaar zijn met hun opleiding. Dus dat er een hele studentensfeer aan hangt en of je als YP niet allerlei kloteklusjes krijgt in het begin.

Is er iemand die als YP bij IS werkt en mij wat voorbeelden kan geven van opdrachten die hij/zij heeft gedaan?

www.lenswork.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor degenen die nog niet weten welke wagen ze willen aanschaffen, check dit:

http://www.autoweek.nl/tt2007.php

Staat wel interessante informatie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radagast2005
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Radagast2005

The Brown Wizard

Martijn schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 14:51:
[...]

Ik kom volgens de berekening (excl leren bekleding) voor de Civic Hyrbid uit op 720. Da's een stuk minder dan 800. Die 50 euro kunnen we flexen. En het is inderdaad een mooie en complete wagen.

Ticking away the moments that make up the dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waar hebben jullie de auto bekeken/samengesteld? Ik zag hem op de site en ziet er idd erg strak uit! Ben ook wel geinteresseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:28

FreakNL

Well do ya punk?

FlameBoy schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 11:43:
[...]

[...]

Ik vraag me ook een beetje af of het YP traject niet heel erg gespitst is op mensen die net klaar zijn met hun opleiding. Dus dat er een hele studentensfeer aan hangt en of je als YP niet allerlei kloteklusjes krijgt in het begin.

Is er iemand die als YP bij IS werkt en mij wat voorbeelden kan geven van opdrachten die hij/zij heeft gedaan?
Ik ben YP bij IS, en heb dus ook het basistraject doorlopen. We waren (van IS) met zijn vijven, twee daarvan (waaronder ik) waren net afgestudeerd, anderen hadden al werkervaring. Ook algeheel (de Ohio groep) was er die mix, sommigen net afgestudeerd, sommigen al 1 tot enkele jaren werkervaring... Je hoeft dus niet bang te zijn voor een studentikoos sfeertje, dat valt reuze mee...

Wat betreft je opdracht... Tja, je moet daar wat geluk mee hebben, en het zelf ook een beetje afdwingen... Ik ben echt supertevreden op dit moment, ben in een interne opdracht terecht gekomen (nee, niet interne helpdesk), waar ik in een jaar tijd echt supergegroeid ben, en veel vrijheden heb.... Maar dat geldt niet voor iedereen, de jongens (van IS) waarmee ik in de basisopleiding zat hebben lang niet allemaal een interessant of leuke klus. Ze zijn wel nog steeds tevreden bij Sogeti, maar een aantal heeft toch 'rotklusjes' gehad, of zit daar nog steeds op... En dat heeft wel een beetje met geluk te maken, er zijn nu eenmaal leuke en minder leuke klussen.... In hoeverre dat je dat kunt sturen weet ik niet, omdat ik nog nooit in die situatie gezeten heb....

Kortom, Sogeti is echt een superleuk bedrijf, met hele leuke klussen waar je jezelf echt goed kunt ontwikkelen, zeker als je een pietsje geluk hebt en jezelf laat zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben op zoek naar een site waarop meer wordt uitgelegd
omtrent de nieuwe maatregelen voor de bijtelling.
Ik zoek me suf op de ministeriesites, maar kan niets vinden.
Aub geen links naar leasemaatschappijen want daar is niets
te vinden...

Het gaat dus om de maatregelen 22 --> 14/25% bijtelling,
waarbij 14 voor de milieuvriendelijkere auto's is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237168

Nieuwe maatregelen voor de bijtelling staan nog steeds ter discussie, want als hybrid rijder hou ik dat uiteraard met interesse in de gaten. Dus er is nog niets concreets en die 14% kan zomaar nog terug worden geschroefd naar 20%. Bel anders je volksvertegenwoordiger in Den Haag even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
Anoniem: 237168 schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 16:03:
Nieuwe maatregelen voor de bijtelling staan nog steeds ter discussie, want als hybrid rijder hou ik dat uiteraard met interesse in de gaten. Dus er is nog niets concreets en die 14% kan zomaar nog terug worden geschroefd naar 20%. Bel anders je volksvertegenwoordiger in Den Haag even.
Op 22 november wordt er in de tweede kamer gestemd omtrent Belastingplan 2008 en daar komt ook de 14/25 regeling naar voren. Om eerlijk te zijn denk ik niet dat er iets van die plannen zal sneuvelen. Op rechts zal denk ik niemand roepen dat 14 te laag of te hoog, onder het motto goedkoper is beter. En op Links zitten genoeg zetels om de 25% er door te krijgen...

Als het in de tweede kamer erdoor is heb je theoretisch nog kans dat het niet door de 1e kamer komt maar dat is helemaal te verwaarlozen denk ik. Ik wacht in ieder geval tot 22 november en bestel daarna een Honda Civic Hybrid ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

FlameBoy schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 11:43:
[...]

Ik heb inderdaad ook naar de 207 SW zitten kijken nu, ze zijn inderdaad gegroeid die 2 series. ;)
(Van de andere kant is een 308 waarschijnlijk ook weer een stukje groter dan een 307)

Maar goed ik denk dat ik er gewoon voor moet gaan want ik zie het wel echt als een kans om mooie stappen te kunnen gaan maken de komende jaren.

Kijk anders even naar de Skoda Roomster.. en dan in jouw geval de 1.4 (gas) Style. Bijtelling is te vergelijken met de auto die je nu hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Even een vraagje met betrekking tot hotel en dergelijke:

Volgende week donderdag (1 november) begin ik bij Sogeti. Omdat de reistijd vanaf mijn huis met openbaar vervoer 2u en 43 min bedraagt, heb ik gevraagd of een hotel mogelijk was. Nu is dat geen probleem en regelt Sogeti een hotel voor mij, althans in ieder geval voor volgende week donderdag.

Als ik de overige tijd dat ik voor Sogeti werk (proefperiode) ook in een hotel zit dan zijn dat mijn kosten of kosten van Sogeti? En is er iemand die in die periode (1-11 t/m 31-12) ook in dat hotel zit of ervaring met een hotel vanuit Sogeti heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:47
Onwetendheid is een zege, toch?

Dit onderwerp is al een aantal keer voorbij gekomen. Gebruik de search of neem een uurtje de tijd om het topic goed te lezen. Er staan nog wel meer dingen in dit topic die je anders in de komende weken waarschijnlijk wel gaat vragen.
Desnoods bel je je UM.

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-05 13:29

JC

- minimalistic -

@Tango Tiger: ja, je kosten voor het hotel worden in de proefperiode ook vergoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb morgen de testdag bij Sogeti, maar nu heb ik nog een tweetal
vragen over de voorbeeldvragen van de capaciteitentest.

1. Verbale analogieën
Bij de verbale analogieën merk ik dat deze in een afwijkende vorm worden aangeboden,
namelijk in "kwadrantvorm". Klopt het daarom dat de relaties ook diagonaal kunnen zijn?

In het onderstaande voorbeeld zouden de goede antwoorden moeten zijn: "koffie" en "zout"
Maar kan iemand me vertellen hoe de relaties dan zijn onderling?

Afbeeldingslocatie: http://stud.cmd.hro.nl/0749734/zooi/verbale_analogie.jpg

2. Stroomschema's
Gaan alle stroomschema's binnen de werkelijke test volgens dezelfde methodiek als
in het voorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thnx voor de reacties. Ik zal eerlijk bekennen dat ik het antwoord niet zeker wist en vanmorgen te lui was om het forum nog een keer door te lezen. Mijn excuses. Ik ben overigens nog wel op zoek naar iemand met ervaring wat het hotel betreft of een slachtoffer die rond dezelfde tijd ook in het hotel zit.

edit:
Melk en koffie zijn vloeistoffen, suiker en zout zijn smaakversterkers (ofzo). Anyway de relaties kunnen (volgens mij) ook diagonaal zijn. Wat het stroomdiagram men betreft: die zijn in de toets (ongeveer) hetzelfde. Het wijst zicht allemaal wel en bovendien krijg je overal een voorbeeld en toelichting bij. No worries dus :)

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 136195 op 24-10-2007 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136195 schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 14:49:
Melk en koffie zijn vloeistoffen, suiker en zout zijn smaakversterkers (ofzo)
Oja idd gheghe 8)
Anoniem: 136195 schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 14:49:
Wat het stroomdiagram men betreft: die zijn in de toets (ongeveer) hetzelfde. Het wijst zicht allemaal wel en bovendien krijg je overal een voorbeeld en toelichting bij. No worries dus :)
Oke. Ik vond het eerst al een beetje gek, het werd zo karig uitgelegd op de site en in het voorbeelddocument.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

O ja, nog een klein vraagje: "mag je eventueel pen en papier gebruiken voor klad/notities?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, dat mag - krijg je daar zelfs ter plekke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 196108 schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 15:20:
Ja, dat mag - krijg je daar zelfs ter plekke.
Oke tnx voor de info.

Btw:

- Het klopt toch dat de test op een computer ingevuld moet worden?
- Je krijgt toch een bepaalde tijd per vraag, hoeveel is dat?
- Wat is beter als een antwoord niet weet "gokken" of "open laten"?
Ik neem aan dat je niet naar vorige vragen terug kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136195 schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 10:12:
Even een vraagje met betrekking tot hotel en dergelijke:

Volgende week donderdag (1 november) begin ik bij Sogeti. Omdat de reistijd vanaf mijn huis met openbaar vervoer 2u en 43 min bedraagt, heb ik gevraagd of een hotel mogelijk was. Nu is dat geen probleem en regelt Sogeti een hotel voor mij, althans in ieder geval voor volgende week donderdag.
Waarom moet jij een hotel tot 31-12?
De introductie is 1nov, 2nov en 5nov...

Mijn reistijd is 2u en 17min... Wil eigelijk ook wel een hotel, heb geen zin om elke dag om 0500uur op te moeten staan ;)
Pagina: 1 ... 15 ... 17 Laatste

Dit topic is gesloten.