CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/
Heb m'n games op apparte partitie staan.job schreef op zondag 16 september 2007 @ 13:02:
[...]
Ja dat kost toch tijd. het is maar de vraag wanneer ep2 en portal te preloaden zijn. Zou kunnen dat dat van te voren al kan, we zien wel.
En daarnaast is bij een herinstall een schijfje ook wel handig (lekker snel).
Maar laat mij lekker schijfjes kopen.
Je kan HL2 niet opstarten zonder Steam, en in Steam kan je het spel niet opstarten zonder dat je een key hebt ingevoert.[...]
Ik heb al een account. En zolang ik mijn keys niet invoer is er niets verbonden.
En je krijgt gewoon voor elke game 1 key.
Lijkt me raar dat steam opeens van dat principe afstapt.
En HL2EP2 zal zeker appart beschikbaar komen, gelijk EP1Ze hebben overigens zelf gezegd dat je de keys van games die je al hebt aan je vrienden kan geven. Dus die games moeten wel aparte keys hebben.
Toch jammer dat valve zich niet aan de "belofte" heeft gehouden om elke episode voor 15 euro uit te geven.
Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8
Nee je snapt me niet.Snake schreef op zondag 16 september 2007 @ 18:51:
Je kan HL2 niet opstarten zonder Steam, en in Steam kan je het spel niet opstarten zonder dat je een key hebt ingevoert.
[..]
En HL2EP2 zal zeker appart beschikbaar komen, gelijk EP1
Ik koop in de winkel een orange box.
Daar zitten meerder dvd's in, met voor elke dvd een serial.
De spellen die ik niet installeer (en waarvan ik de serial dus niet invoer) kan ik dus gewoon verkopen.
ep2 kan je in de winkel niet los kopen. Misschien in de toekomst wel... maar bij de release in elkgeval niet.
Heel misschien dat er in de orange box maar 1 serial inzit. Dat zou natuurlijk kunnen.
Dat zou ik dan wel een naai streek vinden.
[ Voor 9% gewijzigd door job op 16-09-2007 22:32 ]
Dat denk ik helaas wel. Toen ik HL2 kocht kreeg ik ook 1 serial. Ze weten dat die hoort bij de Bronze editie en aan de hand daarvan kun je extra dingen downloaden via steam. Ze komen automatisch in je steam lijst te staan. Vervolgens moet je ze nog downloaden. Bijvoorbeeld HL2: Deathmatch, HL2: Lost Coast en Conterstrike: Source. Dat alles met 1 serial. Kortom volgens mij weten ze welk type serial je hebt en welke programma's daarbij horen. Bij een Orange Box horen dan.... en ... en... etc.job schreef op zondag 16 september 2007 @ 21:35:
[...]
Heel misschien dat er in de orange box maar 1 serial inzit. Dat zou natuurlijk kunnen.
Ik ben bang dat het zo gaat werken.....
Zit 1 serial in. Kan je niet om heen.job schreef op zondag 16 september 2007 @ 21:35:
[...]
Nee je snapt me niet.
De spellen die ik niet installeer (en waarvan ik de serial dus niet invoer) kan ik dus gewoon verkopen.
Zo ook bij de doos van CS:CZ, kreeg je ook CS 1.6 bij. Helaas had ik die al, maar er zat maar 1 key in die doos, anders had ik 'm doorverkocht.
Ook met de black box (bij bepaalde ATI kaarten): 1 key: Team fortress, HL2EP2, en Portal
EP1 was direct bij de release te koop voor ~20 euro.ep2 kan je in de winkel niet los kopen. Misschien in de toekomst wel... maar bij de release in elkgeval niet.
Naaistreek? Geld verdienen ja, je betaald opnieuw voor een spel wat je al hebt gekocht.Heel misschien dat er in de orange box maar 1 serial inzit. Dat zou natuurlijk kunnen.
Commerce noem ik dat
Ow?Dutchmega schreef op maandag 17 september 2007 @ 10:58:
Nee, dat is nog vermeld in een Steam nieuwsbericht. Je krijgt een key per game en je kan games die je al hebt weggeven aan iemand anders.
Dat zou eigenlijk mooi zijn, heb je misschien een bron?
Die mag je trouwens niet verkopen.
[ Voor 6% gewijzigd door tweak_dude op 17-09-2007 13:28 ]
Verkopen mag niet.job schreef op zondag 16 september 2007 @ 21:35:
[...]
Nee je snapt me niet.
Ik quote SteamSupport, via de link van ^^
LeukMay I Buy, Sell or Trade gift subscriptions?
No. This violates the Steam Subscriber Agreement and may result in having your account disabled.
1 Serial dus, met gifts. Maar je betaald voor alles, en je mag niets verderverkopen gelijk jij hoopte.ep2 kan je in de winkel niet los kopen. Misschien in de toekomst wel... maar bij de release in elkgeval niet.
Dus ATI kaart kopen met Black Box
Al had iemand bijvoorbeeld twee aparte accounts voor Half-Life 2 en Episode One, dan was het aanschaffen van de orange box wat minder pijnlijk.
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
A. Het is illegaal.The Zep Man schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 08:08:
Ik zit net te bedenken... is het niet beter om elk spel/elke serial op een apart Steam account te registreren? Beetje onhandig, maar zo kan je wel elk spel apart verkopen (met het gehele account erbij).
Al had iemand bijvoorbeeld twee aparte accounts voor Half-Life 2 en Episode One, dan was het aanschaffen van de orange box wat minder pijnlijk.
B. Het is illegaal.
C. Het is strafbaar
D. En het is illegaal
En voor zover ik weet worden hier geen illegale praktijken getollereerd.
Om het nog even te verduidelijken. Je koopt geen software. Software kopen is onbetaalbaar. Je koopt een licentie op de software die je in staat stelt de software te gebruiken. Onder geen enkel beding wordt de software jouw bezit. De licentie is gebruiker gebonden en kan alleen met toestemming van de recht hebbende(de ontwikkelaars) doorverkocht worden.
Bij software zit altijd een license agreement (dat stukje papier dat je weggegooid hebt/dat scherm waar jij meteen op ja geklikt hebt). Hierin staat nadrukkelijk dat jij niet de rechthebbende van de software bent. En dat alle rechten aan de ontwikkelaars voorbehouden blijven. Je hebt dus geen enkel recht de betreffende software te verkopen.
[ Voor 35% gewijzigd door Seth_Chaos op 18-09-2007 23:04 ]
[ Voor 4% gewijzigd door tweak_dude op 18-09-2007 12:04 ]
Anoniem: 165097
Ik denk dat je HL2 en Ep1 moet zien als extra's, want voor die 40 euro krijg je nog steeds meer gameplay dan veel titels van 50 euro.
Anoniem: 9449
Ik heb wel $45 voor de orange box over (heb al HL2, maar nog geen HL:EP1), maar ik neem aan dat daar ook nog BTW bij komt? 45 dollar is wel interessant omdat dit maar iets van 33 euro is. Maar met BTW erbij kan je het waarschijnlijk net zo goed hier in de winkel kopen....
Anoniem: 233768
Waarschijnlijk kun je hem dan net zo goed hier kopen jaAnoniem: 9449 schreef op woensdag 19 september 2007 @ 21:32:
Ik heb sinds vandaag een CC dus ik kan eindelijk dit soort zaken online kopen
Ik heb wel $45 voor de orange box over (heb al HL2, maar nog geen HL:EP1), maar ik neem aan dat daar ook nog BTW bij komt? 45 dollar is wel interessant omdat dit maar iets van 33 euro is. Maar met BTW erbij kan je het waarschijnlijk net zo goed hier in de winkel kopen....
De orange box is inclusief BTW zo'n $ 53,49.
Uiteindelijk heb ik daar € 39,68 voor betaald.
Ik vraag me af of je in de winkel ook zo goedkoop uit bent.
Overigens kan je zonder creditcard dit soort zaken online kopen. Gewoon met paypal.
Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.
bij gcshop.nl 40 euro inclusief verzendkosten.
In een winkel zal je er zo'n 45 euro voor kwijt zijn.
Is dit dan getoetst bij de rechter? Zoniet, kan noch jij, noch een bedrijf mij vertellen wat 'illegaal' of 'strafbaar' is. Misschien een jurist, maar zelfs noch dan is het 'advies' zolang het niet langs een rechter is geweest.Seth_Chaos schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 09:53:
[...]
A. Het is illegaal.
B. Het is illegaal.
C. Het is strafbaar
D. En het is illegaal
Het enige waaruit dit blijkt is een EULA, terwijl ik het product al had gehaald uit de winkel. Hierdoor heb je al een zwakke case in sommige landen (zoals Nederland), omdat er voorwaarden aan het product kleven die ik niet van te voren wist, noch waar ik over geinformeerd ben tijdens het kopen.
Het staat gewoon op de doos:The Zep Man schreef op donderdag 20 september 2007 @ 07:52:
[...]
Is dit dan getoetst bij de rechter? Zoniet, kan noch jij, noch een bedrijf mij vertellen wat 'illegaal' of 'strafbaar' is. Misschien een jurist, maar zelfs noch dan is het 'advies' zolang het niet langs een rechter is geweest.
Het enige waaruit dit blijkt is een EULA, terwijl ik het product al had gehaald uit de winkel. Hierdoor heb je al een zwakke case in sommige landen (zoals Nederland), omdat er voorwaarden aan het product kleven die ik niet van te voren wist, noch waar ik over geinformeerd ben tijdens het kopen.
Copyright
© 2006 Valve Corporation. All rights reserved. Valve, the Valve logo, Half-Life, the Half-Life logo, the Lambda logo, Steam, the Steam logo, Team Fortress, the Team Fortress logo, Opposing Force, Day of Defeat, the Day of Defeat logo, Counter-Strike, the Counter-Strike logo, Source, the Source logo, and Counter-Strike: Condition Zero are trademarks and/or registered trademarks of Valve Corporation. All other trademarks are property of their respective owners.
Alle rechten blijven behouden aan de Valve Corporation. En ja de copyright wetgeving is getoetst door de rechter. De Exhaustion of rights doctrine geeft je het recht de software over te dragen/verkopen aan een ander. Echter sta je het recht de licentie over te dragen/verkopen af door de gebruikers overeenkomst te accepteren bij het installeren van de software. Je kunt de licentie dan alsnog verkopen/overdragen maar daarvoor moet je expliciet toestemming vragen bij Valve. (kan per e-mail). Echter betreft de licentie het gebruiksrecht van alle software uit de bundel. Je kunt het dus niet afzonderlijk doorverkopen. Nee de juristen die dit hebben uitgedacht zijn niet op hun achterhoofd gevallen. Ik ben het met je eens dat het een rare/vervelende regelgeving is.
Dat maakt het niet rechtsgeldig.
Dus alles wat op een doos staat is waar?
Daarnaast is een eula vaak gebaseerd op de Amerikaanse wet, die natuurlijk niet overeenkomt met de Nederlandse wet.
Het zou best kunnen dat dit volgens de Nederlandse wet ook rechtsgeldig is, maar het lijkt me allemaal raar. Ik zou toch met mijn aankopen mogen doen wat ik wil??
Doet natuurlijk niets af aan het feit dat als je Valve je account blokt.. je eigenlijk niets anders kan doen dan een rechtzaak beginnen (wat door de kosten niemand doet).
[ Voor 38% gewijzigd door job op 20-09-2007 12:32 ]
Wie houdt mij tegen? Stel dat ik meerdere accounts heb (helaas... heb ik niet). Ik verkoop (of geef) mijn oude account(s) met Half-Life 2 en/of Episode One aan een familielid of goede vriend. Die installeert Steam op zijn bak (vrij te downloaden), gebruikt mijn oude credentials, wijzigt eventueel het wachtwoord en begint met het downloaden/spelen van spellen. Uiteraard installeer ik de Orange Box op mijn nieuwe Steam account en ga daarmee verder.job schreef op donderdag 20 september 2007 @ 12:31:
[...]
Dat maakt het niet rechtsgeldig.
Dus alles wat op een doos staat is waar?
Daarnaast is een eula vaak gebaseerd op de Amerikaanse wet, die natuurlijk niet overeenkomt met de Nederlandse wet.
Het zou best kunnen dat dit volgens de Nederlandse wet ook rechtsgeldig is, maar het lijkt me allemaal raar. Ik zou toch met mijn aankopen mogen doen wat ik wil??
Doet natuurlijk niets af aan het feit dat als je Valve je account blokt.. je eigenlijk niets anders kan doen dan een rechtzaak beginnen (wat door de kosten niemand doet).
Hoe detecteren ze dit? Wat gaan ze ertegen doen? Hoe weten ze zeker of 'ik' (mijn oude account) niet gewoon vanaf dan op een andere locatie op een andere computer speel? Hoe weten ze dat 'die nieuwe speler' (mijn nieuwe account) niet gewoon dezelfde oude 'ik' is?
Dit blijft een hopeloze discussie. Echter, feit is dat niemand en niets mij tegen zal houden al zou ik bovengenoemd scenario uitvoeren. Zowel niet vanuit de wet (ik overtreed geen plaatselijke wet(ten)), als vanuit de EULA (die niet geldig is en niet controleerbaar).
[ Voor 16% gewijzigd door The Zep Man op 20-09-2007 16:32 ]
Maargoed, ga je gang. Kom alleen niet zeuren als je account geblokkeerd is
Ach zo heb ik ook een account gegeven aan een vriend. Maare hou er rekening mee dat:The Zep Man schreef op donderdag 20 september 2007 @ 16:31:
[...]
Wie houdt mij tegen? Stel dat ik meerdere accounts heb (helaas... heb ik niet). Ik verkoop (of geef) mijn oude account(s) met Half-Life 2 en/of Episode One aan een familielid of goede vriend. Die installeert Steam op zijn bak (vrij te downloaden), gebruikt mijn oude credentials, wijzigt eventueel het wachtwoord en begint met het downloaden/spelen van spellen. Uiteraard installeer ik de Orange Box op mijn nieuwe Steam account en ga daarmee verder.
Hoe detecteren ze dit? Wat gaan ze ertegen doen? Hoe weten ze zeker of 'ik' (mijn oude account) niet gewoon vanaf dan op een andere locatie op een andere computer speel? Hoe weten ze dat 'die nieuwe speler' (mijn nieuwe account) niet gewoon dezelfde oude 'ik' is?
Dit blijft een hopeloze discussie. Echter, feit is dat niemand en niets mij tegen zal houden al zou ik bovengenoemd scenario uitvoeren. Zowel niet vanuit de wet (ik overtreed geen plaatselijke wet(ten)), als vanuit de EULA (die niet geldig is en niet controleerbaar).
1. Counter-Strike niet bij het Orange Pack zit.
2. Je het orange pack aan je eigen account kan toevoegen en vervolgens later HL2 en Ep1 aan iemand kan geven (ik neem aan dat dit op een vergelijkbare manier gaat als nu met de guest passes).
Daarnaast is het natuurlijk wel vervelend dat degenen die daarna alsnog ook HL2 Ep2 willen hebben weer hetzelfde gaan krijgen ..... het voordeel ervan is wel natuurlijk dat veel mensen deze geweldige games kunnen spelen
[ Voor 7% gewijzigd door punisher007 op 20-09-2007 18:24 ]
Het gaat er niet om of het kan ja of nee. Of of je ermee weg komt. Het is illegaal. En illegale zaken mogen hier niet gediscuseerd worden. Daarmee breng je Femme's broodwinning in gevaar. En dat zal ej niet in dank afgenomen worden.The Zep Man schreef op donderdag 20 september 2007 @ 16:31:
[...]
Wie houdt mij tegen? Stel dat ik meerdere accounts heb (helaas... heb ik niet). Ik verkoop (of geef) mijn oude account(s) met Half-Life 2 en/of Episode One aan een familielid of goede vriend. Die installeert Steam op zijn bak (vrij te downloaden), gebruikt mijn oude credentials, wijzigt eventueel het wachtwoord en begint met het downloaden/spelen van spellen. Uiteraard installeer ik de Orange Box op mijn nieuwe Steam account en ga daarmee verder.
AMD Phenom II X4 955BE 960~3720MHz @ 1,4V | Scythe Mugen 2 Rev. B | Gigabyte GA-770TA-UD3 R1.0 F2 | GeIL DDR3 Black Dragon DC 8GB GB34GB1600C8DC @ 1,6V 1600MHz 8-8-8-28 2T tRC34 | Asus nVidia GeForce GTX670 DC2OG | Intel X-25M 80GB | Corsair TX650W
Ik merk al dat je mijn posts niet volledig leest. Hierom heb ik besloten niet meer deel te nemen aan discussies met jou, aangezien dit vrijwel nutteloos is. Kan beter tegen de muur praten.Seth_Chaos schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 09:06:
[...]
Het gaat er niet om of het kan ja of nee. Of of je ermee weg komt. Het is illegaal.
[ Voor 3% gewijzigd door The Zep Man op 21-09-2007 16:38 ]
Anoniem: 89184
http://www.halflife2.net/...ad.php?s=&threadid=131180GameDaily.com confirmed with a representative from Valve Software that the upcoming releases of The Orange Box for PC and Xbox 360 have gone gold and are on their way for an October 10 release date.
The Orange Box includes Half-Life 2, Half-Life 2 : Episode One and Two along with the mind blowing puzzles game Portal and Team Fortress 2.
Welcome back Mr.Freeman..
Dit is geen commercie, dit is hopen op bijzonder domme consumenten die ook weer bij episode drie straks de blue box gaan kopen voor 60 euro. En zo ondertussen dan 3x betaald voor hl2 en een totaal van dik 120 euro neer moet leggen om, wat in feite hl3 is, te kunnen spelen.
Deze keer hebben ze het aan hun zelf te danken als 75% EP2 binnentorrent.
*edit* : Sorry ik zie net dat ze waarschijnlijk EP2 ook los gaan verkopen op steam voor 29,95. Teveel maar goed wel minder dan 45.
[ Voor 10% gewijzigd door HaseMike op 27-09-2007 15:31 ]
bij deze opmerking vergeet je dat er meer spellen in de orange box zitten dus voor een 40 € heb je tf2 portal en episode 2 als nieuwe spellen en ja dan krijg je zogenaamd half life 2 en episode 1 erbij maar als je kijkt naar de prijs van de orange box dan is het zonder half life 2 en episode 1 al een goeie aanbieding 2 volledige spellen en 1 uitbreiding voor 40 € vind een zeer goeie deal. En als je halfe life 2 en episode 1 nog niet hetbt dan is het helemaal een geweldige deal. Ze konden ook beide volledige spellen voor rond de 50€ doen en de uitbreiding zoals jij zegt voor 20€. Dan heb ik toch liever hoe het nu is met de orange box lekker veel bang for buck zeg maar.HaseMike schreef op donderdag 27 september 2007 @ 15:24:
Wat een onzin die oranje doos, HL2 is een oud spel heb ik jaren geleden al eens voor betaald. Episode 1 heb ik bij steam gekocht. Ik wil gewoon episode 2 spelen voor 19,95 en niet 45-50 euro uitgeven voor games die ik al heb en voor 1,5 game extra waar ik geen interesse in heb.
Dit is geen commercie, dit is hopen op bijzonder domme consumenten die ook weer bij episode drie straks de blue box gaan kopen voor 60 euro. En zo ondertussen dan 3x betaald voor hl2 en een totaal van dik 120 euro neer moet leggen om, wat in feite hl3 is, te kunnen spelen.
Deze keer hebben ze het aan hun zelf te danken als 75% het spel binnentorrent.
Wat er ook nog bij komt is dat de mensen die half life 2 en episode 1 al hebben deze weg zullen geven aan mensen zonder deze spellen. Wat dan gebeurt is mensen die deze gratis krijgen vinden het mischien helemaal geweldig en willen episode 2 ook hebben. Dus ik vind het wel slim van valve op deze manier nieuwe klanten te werven.
YayAnoniem: 89184 schreef op donderdag 27 september 2007 @ 08:03:
Oranje Box Gold gegaan. Release staat geplanned 10 oktober.
[...]
http://www.halflife2.net/...ad.php?s=&threadid=131180
Nu nog even HL2 + ep 1 uitspelen
Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.
Maar als je HL2 ep 2 los koopt krijg je geen Portal en TF 2HaseMike schreef op donderdag 27 september 2007 @ 15:24:
Wat een onzin die oranje doos, HL2 is een oud spel heb ik jaren geleden al eens voor betaald. Episode 1 heb ik bij steam gekocht. Ik wil gewoon episode 2 spelen voor 19,95 en niet 45-50 euro uitgeven voor games die ik al heb en voor 1,5 game extra waar ik geen interesse in heb.
Deze keer hebben ze het aan hun zelf te danken als 75% EP2 binnentorrent.
*edit* : Sorry ik zie net dat ze waarschijnlijk EP2 ook los gaan verkopen op steam voor 29,95. Teveel maar goed wel minder dan 45.
"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt
Anoniem: 171349
Jaa zeker slim(commercie slimheid ) , maar sommige gamers weten dat ze HlF2 al hebben en alleen eps 2 willen spelen , ik niet , ik prrobee(vooral Team fortr.2)rmet smart die andere 2 ook , maar kan begrijpen dat andere gamers alleen eps 2 willen .Defector schreef op donderdag 27 september 2007 @ 15:35:
[...]
bij deze opmerking vergeet je dat er meer spellen in de orange box zitten dus voor een 40 € heb je tf2 portal en episode 2 als nieuwe spellen en ja dan krijg je zogenaamd half life 2 en episode 1 erbij maar als je kijkt naar de prijs van de orange box dan is het zonder half life 2 en episode 1 al een goeie aanbieding 2 volledige spellen en 1 uitbreiding voor 40 € vind een zeer goeie deal. En als je halfe life 2 en episode 1 nog niet hetbt dan is het helemaal een geweldige deal. Ze konden ook beide volledige spellen voor rond de 50€ doen en de uitbreiding zoals jij zegt voor 20€. Dan heb ik toch liever hoe het nu is met de orange box lekker veel bang for buck zeg maar.
Wat er ook nog bij komt is dat de mensen die half life 2 en episode 1 al hebben deze weg zullen geven aan mensen zonder deze spellen. Wat dan gebeurt is mensen die deze gratis krijgen vinden het mischien helemaal geweldig en willen episode 2 ook hebben. Dus ik vind het wel slim van valve op deze manier nieuwe klanten te werven.
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 171349 op 27-09-2007 16:17 ]
nou ga ik het niet kopen...
echt slim joh
Anoniem: 232217
Staat op steamforums een aardige theorie over het verhaal van eps 2 en de inbreng van portal in eps 3.
Ep1 heb ik destijds voor 20 euro gekocht, en daar kreeg je niks bij. Nu krijg je 5 games (waarvan 3 sowieso nieuw) voor iets meer 2x de prijs van ep1.
* Vanitas vindt dat mensen niet zo moeten zeuren
En ik heb ook heel sterk het gevoel van de mensen die hier komen verkondigen dat ze het nu niet meer gaan kopen, dit toch ook nooit van plan waren...
Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.
Ik heb nooit begrepen waarom Portal perse in de HL universe moet passen. Zou ook gewoon een leuke game zijn op de Source engine met soortgelijke content maar dan in een andere HL universe net als TF.Anoniem: 232217 schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 00:17:
Heb hl2 en eps 1 weer ff uitgespeeld om er weer in te komen:D Ik hoop wel dat eps 2 stukken en dan ook echt stukken beter is dan eps 1 want vond die maar niks:(.
Staat op steamforums een aardige theorie over het verhaal van eps 2 en de inbreng van portal in eps 3.
Toch vind ik dat de HL saga absolute niet moet eindigen met een episode maar gewoon met een grote 'monolithic' game zoals HL2.
45 euro is een full price game, en als je ze bij play.com besteld zelfs bijna 2 full price releases. Episode 2 is een deel game, tf2 is een multiplayer zoals die bij bijna alle shooters al "gratis" erbij zit. Portal is leuk dat het erbij zit maar zou ik niet apart voor betalen. En wat moet 80% van de mensen in hemelsnaam met hl2 + ep1 die ze al hebben ? Kortom dure onzin.Vanitas schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 00:57:
Ach, ookal kost die box 45 euro. Als je de oude games al hebt, dan krijg je nu alsnog HL2:E2 + Portal + Team Fortress. Zeker geen slechte deal imo.
Ep1 heb ik destijds voor 20 euro gekocht, en daar kreeg je niks bij. Nu krijg je 5 games (waarvan 3 sowieso nieuw) voor iets meer 2x de prijs van ep1.
* Vanitas vindt dat mensen niet zo moeten zeuren
En ik heb ook heel sterk het gevoel van de mensen die hier komen verkondigen dat ze het nu niet meer gaan kopen, dit toch ook nooit van plan waren...
Vanuit valve gezien is alles duidelijk, lekker veel centjes verdienen en hopen dat de mensen die gratis hl2+ep1 krijgen van orange box kopers, ook nog eens zelf de orange box gaan kopen.
Ik zal mevrouw smit-kroes maar eens bellen dat valve aan ergere koppelverkoop doet dan microsoft, misschien kan ze valve ook een fijne boete geven !
En je sterke gevoel zit er goed naast, ik zou ep2 gewoon hebben gekocht voor de 19,95 die ep1 ook heeft gekost. Nu grijpt valve naast mijn centen en dat niet alleen bij mij. Stem met je portomonaie en laat de orange box lekker liggen of dat nu in de winkel is op valve !

Naja, anders vraag ik het wel voor de kerst ofzo
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
[ Voor 81% gewijzigd door punisher007 op 28-09-2007 09:27 ]
Punt uit.
Ik wil gewoon ep2 kopen voor 15 € op steam, net zoals de vorige keer.
Elke prijs boven 15 € is een regelrechte ripoff.
Ik wil geen domme puzzel game, en ik wil ook geen TF2.
En nee ik ga geen 30 dollar ( = 36.5 inclusief BTW) betalen.
Ik ben het met je eens dat ep2 gewoon los gekocht moet worden maar hoe je komt bij 36.5 dollar incl BTW is mij niet duidelijk. Er geldt nog altijd 19% BTW in nederland, dus 30 * 1.19 = 35.7. Met de huidige euro/dollarkoers van bijna 1.42 komt dat neer op 35.7 / 1.42 = 25.14 euro.phobosdeimos schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 10:02:
Orange box is een ripoff.
Punt uit.
Dus dan betaal je 25 a 26 euro voor ep2 (+ portal en TF2). Nog altijd meer dan de 20 euro die ik voor ep1 betaald heb, maar 't valt mee...
Dus dat is pakweg 26 euro voor ep2 inderdaad.
Dat is 11 euro meer dan ik voor ep1 betaald heb.
Het gaat me niet per sé om die 10 euro, het gaat me gewoon om het feit dat ze je vanalles proberen op te dringen.
Nu moet ik dan extra geld uitgeven voor dingen die ik in het verleden al gekocht heb.
En wat met ep3? Moet ik dan opnieuw de volle pot betalen?
Dan heb ik straks 3 maal HL2 gekocht, 2 maal ep1 en 2 maal ep2!
Ik vind het nonsens.
[ Voor 56% gewijzigd door phobosdeimos op 28-09-2007 10:26 ]
Ummm Neen, je betaald geen 25 euro voor ep2+portal+tf2, je krijgt voor 29,95 dollar ex btw straks alleen ep2. Als je portal en tf2 erbij wilt hebben zit je aan de orange box vast van 44,95 dollar ex btw.Ghost81 schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 10:19:Ik ben het met je eens dat ep2 gewoon los gekocht moet worden maar hoe je komt bij 36.5 dollar incl BTW is mij niet duidelijk. Er geldt nog altijd 19% BTW in nederland, dus 30 * 1.19 = 35.7. Met de huidige euro/dollarkoers van bijna 1.42 komt dat neer op 35.7 / 1.42 = 25.14 euro.
Dus dan betaal je 25 a 26 euro voor ep2 (+ portal en TF2). Nog altijd meer dan de 20 euro die ik voor ep1 betaald heb, maar 't valt mee...
En inderdaad bereid je maar voor op de GreenBox straks met ep3 voor maar 69,95 met daarin hl2, ep1, ep2, ep3, tf2, portal, en Noink (die leuke nieuwe game met alleen de Noink gun !). Totaal heb je dan voor hl-3 zo dikke 120 euro betaald * Kassa *
Valve kan de boom in met zijn koppelverkopen.
[ Voor 16% gewijzigd door HaseMike op 28-09-2007 11:33 ]
http://www.twitch.tv/jannustitannus
Dat is de enige correcte prijs voor een korte episode zoals deze.
Wat ze nu doen is een truuc om meer geld te verdienen, niets meer, niets minder.
[ Voor 18% gewijzigd door phobosdeimos op 28-09-2007 12:30 ]
Hier staat tekst
-Team Fortress is een supercomplete multiplayer game die zo voor 20-40 euro los verkocht kan worden
-Portal zou los ook 10/20 euro kunnen kosten
Nou had ik zelf wel al HL2, maar nog niet EP1 dus heb ik die er ook nog mooi bij (waarde 15 euro)(huidge winkelprijs)
Dan vind ik 39 euro via steam toch een van de beste deals voor zon pakket die ik ooit gezien heb.
This space is occupied
Ja, veel korter. Over HL2 had ik een dagje gedaan, maar Ep1 was klaar binnen een paar uur.Sjaak_Afhaak schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 12:32:
Is episode 1 dan zoveel korter als HL2 zelf? Ik zit te twijfelen of ik de Orange Box wil hebben of niet.
"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt
Echt onnodig om 3 bladzijdes te wijden aan hoe genaaid de Orange box wel niet is. Als je het niet wilt hebben, koop Ep2 via Steam of anders helemaal niet.
Daarnaast heeft het weinig te maken met Valve dat de Black box is gecancelled, de distributeur wou perse 1 retail box, omdat de winkels zoveel mogelijk games willen uitstallen, en dus niet meerdere boxen van dezelfde game willen hebben. Om de Orange box te behouden is dan de logische keus, omdat voor de concoles HL2 en Ep1 niet los verkrijgbaar zijn.
HALO heeft een multiplayer die de speelduur/ pret van de game aanzienlijk verlengt.Anoniem: 165097 schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 13:21:
Ep2 is 8 uur gameplay, langer dan Ep1. Halo 3 is 9 uur gameplay, en niemand loopt te zeuren dat dat een rip off is.
@ hierboven: dat zullen ze vroeg of laat ook wel doen denk ik.Een hele box moeten kopen voor Ep2 terwijl je HL2 en Ep1 al hebt is pure oplichterij.
[ Voor 18% gewijzigd door Format-C op 28-09-2007 13:50 ]
Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX
Neuh volgens mij is dat niet waar.Defector schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 08:41:
half life eindigt waarschijnelijk nog niet zo snel ik denk dat ze nog doorgaan met de episodes tot half life 3 klaar ligt ofzo en mischien dat daar een eind in komt of ze gaan weer verder met episodes tot half life 4 en zo verder. Maar ze zouden dom zijn als ze er een eind aan maken. Ze kunnen nog alle kanten op met het verhaal.
Ik heb naar mijn weten in een filmpje, met een interview met valve, gehoord dat ze episode 1,2 en 3 dingen maken en dat ze met 3, dus het laatste deel, een spannende afsluiter willen maken.
Kan natuurlijk ook al lang weer achterhaald zijn, maargoed staat mij zo iets van bij iig!
Ik had juist gelezen dat episode 1, 2 en 3 de vervanger waren voor Half-Life 3, en dat er dus geen HL3 gaat komen. Dit omdat vele dan al met pensioen zijn, en HL3 dan gemaakt zou moeten worden door andere mensen oid.dartbord schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 13:57:
[...]
Neuh volgens mij is dat niet waar.
Ik heb naar mijn weten in een filmpje, met een interview met valve, gehoord dat ze episode 1,2 en 3 dingen maken en dat ze met 3, dus het laatste deel, een spannende afsluiter willen maken.
Kan natuurlijk ook al lang weer achterhaald zijn, maargoed staat mij zo iets van bij iig!
Portal gaat maar ongeveer 4 uur worden aan gameplay maar het heeft een hoge replay-value. Het kost 20 euro.
Team Fortress 2 is zelf 30 euro. Voor een online spel zou dit wel goed moeten zijn.
Orange Box ook, maar bij de Orange box is het opeens allemaal oplichterij.RappieRappie schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 13:38:
[...]
HALO heeft een multiplayer die de speelduur/ pret van de game aanzienlijk verlengt.
EN je hebt ook de mogelijkheid om alleen Ep2 te kopen, heb je bij Halo niet. Dus ik snap de hele heisa niet.
Je koopt de Orange box. Het heet niet de episode 2 box. Episode 2 kun je gewoon online los aanschaffen. Van de orange box gaan er miljoenen verkocht worden. Dat ze die paar euro van jou mislopen zal hun aan hun reet roesten. Ik geniet al meer dan 10 jaar van hun software. En ben in die tijd niet meer dan 300 euro kwijt geweest aan hun software. Daarmee heb ik me vele duizenden uren vermaakt. Het is 1 van de betere investeringen die ik in mijn leven gemaakt heb.HaseMike schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 09:02:
[...]
45 euro is een full price game, en als je ze bij play.com besteld zelfs bijna 2 full price releases. Episode 2 is een deel game, tf2 is een multiplayer zoals die bij bijna alle shooters al "gratis" erbij zit. Portal is leuk dat het erbij zit maar zou ik niet apart voor betalen. En wat moet 80% van de mensen in hemelsnaam met hl2 + ep1 die ze al hebben ? Kortom dure onzin.
Vanuit valve gezien is alles duidelijk, lekker veel centjes verdienen en hopen dat de mensen die gratis hl2+ep1 krijgen van orange box kopers, ook nog eens zelf de orange box gaan kopen.
Ik zal mevrouw smit-kroes maar eens bellen dat valve aan ergere koppelverkoop doet dan microsoft, misschien kan ze valve ook een fijne boete geven !
En je sterke gevoel zit er goed naast, ik zou ep2 gewoon hebben gekocht voor de 19,95 die ep1 ook heeft gekost. Nu grijpt valve naast mijn centen en dat niet alleen bij mij. Stem met je portomonaie en laat de orange box lekker liggen of dat nu in de winkel is op valve !

En $45 is geen €45... Incl. btw kom je uit op $53,49 en dat is met de huidige wisselkoers €37,80.
Anoniem: 232217
Zeg het niet snel maar voor het eerst is valve goed bezig:D
Dat had ik dus niet goed begrepen.Anoniem: 165097 schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 14:37:
[...]
EN je hebt ook de mogelijkheid om alleen Ep2 te kopen, heb je bij Halo niet.
[ Voor 5% gewijzigd door Format-C op 28-09-2007 16:14 ]
Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX
De orange box kost nu $ 44,95 exlcusief. Bij aanschaf heb ik $ 53,49 betaald.
Even omrekenen en je komt uit op een BTW van 19%.
Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.
Nee als ep2 los uitkomt gaat hij 30 euro kosten.Collaborator schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 12:38:
-HL2 EP 2 kost los 20 euro (en dat is een correcte prijs qwa lengte)
-Team Fortress is een supercomplete multiplayer game die zo voor 20-40 euro los verkocht kan worden
-Portal zou los ook 10/20 euro kunnen kosten
Nou had ik zelf wel al HL2, maar nog niet EP1 dus heb ik die er ook nog mooi bij (waarde 15 euro)(huidge winkelprijs)
Dan vind ik 39 euro via steam toch een van de beste deals voor zon pakket die ik ooit gezien heb.
Zie site EP1 = 19.95 betaalde ik ook ongeveer in euro's, goedkope dollar maar 19% btw erbij
Ep2 staat voor 29.95 te boek dus reken op -/+ 30 euro.
"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant
mee eens, je word gewoon afgezet waar je bij staat.phobosdeimos schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 10:02:
Orange box is een ripoff.
Punt uit.
laat die fanboys hier eens langer als hun neus kijken en het vergelijken als het om een andere game zou gaan. dan zouden ze het ook regelrecht een ripoff vinden.
maarja voor sommige is alles van HL heilig dus maakt het hun niks uit
Hier een filmpje van de laatste vorderingen van de HL2 Mod-guru Fakefactory. Gaat zeker vet worden...
rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)
Idd, je krijgt gewoon veel waar voor je geld.Anoniem: 232217 schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 15:33:
Die orange box vind ik voor het eerst een positieve deal van valve. Je krijgt zeker waar voor je geld. TF2 is echt superb! Portal gaat ook leuk worden en kan je vast kennismaken met wat je in eps 3 zal tegenkomen. Een totaal pakket voor 39 euro! 3 super games waarvan 1 volwaardige mp die er steengoed uitziet. Kom op mensen, alle waarde naar zijn geld.
Zeg het niet snel maar voor het eerst is valve goed bezig:D
Als je Portal/TF2 niet wilt hebben wordt je wel genaait, maar Portal wordt sowieso een leuk spelletje.
En TF2 hadden ze ook zo voor 40 in de winkels kunnen leggen.
Spijtig genoeg vind ik TF2 een flopspel, het lijkt wel Team Fortress For Dummies.
Dus hopelijk is Portal dan nog rete cool.
Ik blijf het belachelijk vinden van Valve.
Ik vind het concept leuk, maar de uitvoering heeft me een iets te hoog pubergehalte.w3sTErGaS schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 21:36:
Mag ik even spammen?
Hier een filmpje van de laatste vorderingen van de HL2 Mod-guru Fakefactory. Gaat zeker vet worden...
Ik vind de aanpassingen totaal geen verbetering.
webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl
En morgenavond komt Minerva deel 3 uit, wordt ook erg vetjes.w3sTErGaS schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 21:36:
Mag ik even spammen?
Heb vorige week deel 1 & 2 weer gespeeld, omdat ik het verhaal was vergeten.
Omg, dat is enorm goed nieuws! Minerva 1 en 2 vond ik geweldig, en kwa gameplay eigenlijk net zo goed als HL2/HL2:E1.Anoniem: 165097 schreef op zondag 30 september 2007 @ 16:29:
En morgenavond komt Minerva deel 3 uit, wordt ook erg vetjes.Iig wat te doen tot de Orange box uitkomt.
Dat ga ik ook maar doen als Minerva 3 er isjob schreef op zondag 30 september 2007 @ 16:43:
Zo, deel 3 van minerva heeft ook wel erg lang geduurd
Heb vorige week deel 1 & 2 weer gespeeld, omdat ik het verhaal was vergeten.
AMD Phenom II X4 955BE 960~3720MHz @ 1,4V | Scythe Mugen 2 Rev. B | Gigabyte GA-770TA-UD3 R1.0 F2 | GeIL DDR3 Black Dragon DC 8GB GB34GB1600C8DC @ 1,6V 1600MHz 8-8-8-28 2T tRC34 | Asus nVidia GeForce GTX670 DC2OG | Intel X-25M 80GB | Corsair TX650W
webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl
Ik zie niet een specifieke deel 3 download? Is het gewoon deel 1, 2 en 3 in één?
[ Voor 34% gewijzigd door Stefke op 01-10-2007 22:27 ]
Volgens de dev blog komt er ook nog een installer, maar nu is het voorlopig nog even een zip.
edit: Je hebt trouwens Episode 1 nodig om het te spelen, want het gebruikt content daarvan.
[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 165097 op 01-10-2007 22:37 ]
Anders gebruik je leestekens en lees je het topic even. Men vind de prijs voor de losse episode 2 ook te hoog.Defector schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 12:42:
Ik zie het probleem niet zo van alle huilies die huilen om de orange box episode 2 is echt wel los verkrijgbaar als hij eenmaal gereleased is die orange box is gewoon voor het preorderen.
Nee, het zijn 3 chapters, maar de derde is gewoon extra groot (meerdere maps samengevoegd).Anoniem: 89184 schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 12:35:
Minerva bevat nu 4 chapters. Als ik deel 1 en 2 ooit al gespeeld heb dan moet ik bij chapter 3 beginnen?
Je moet het gewoon installeren, en dan kun je als je op 'new game' klikt in het game menu gewoon de derde chapter kiezen als je 1 en 2 al hebt gespeeld.
Ik heb het trouwens al uitgespeeld en het is enorm goed, echt een must download!
Zeer mooi werk, echter worden sommige modelen mij te vreemd. Zoals bijv. Alyx, deze gaat meer en meer op Lara Croft lijken met die lange haren. Vind ik persoonlijk niks, vond 2.20 een van de beste paketten, het ziet er mooi uit qua textures en beeld, maar alles lijkt nog heel erg op de orginele opspronkelijke versies. En dit gaat eigenlijk steeds meer 'vervreemden', en ondanks dat het High-res graphics zijn, vind ik deze niet mooi.w3sTErGaS schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 21:36:
Mag ik even spammen?
Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!
kan iemand mij helpen ik zit al 45 minuten te klooien
o en ik vroeg me af, ik zie overal ERROR in grote rooie letters staan, hoort dat zo? en rose zwart geblokte scherpjes af en toe
[ Voor 18% gewijzigd door kaasaanfiets op 02-10-2007 22:50 ]
Heb je wel Episode 1? En, zo ja heb je de oude Minerva verwijderd voordat je de nieuwe hebt geinstalleerd en heb je steam gerestart daarna (als je de installer hebt gebruikt doet ie dat automatisch, maar eerst was er een zip file met de losse bestanden).koekoek2003nl schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 20:13:
ik zit vast bij die minerva mod deel 1
ik heb net die straal opgeblazen en nu ga ik met een lift omhoog maar die blijft halverwege vast zitten en het enige wat ik kan doen is aan de linkerkant eruit springen maar daar kan ik nergens heen en val ik alleen maar dood.
kan iemand mij helpen ik zit al 45 minuten te klooien
o en ik vroeg me af, ik zie overal ERROR in grote rooie letters staan, hoort dat zo? en rose zwart geblokte scherpjes af en toe
nee ik heb episode1 niet geinstalleerd, ik heb hem wel.Anoniem: 165097 schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 21:01:
[...]
Heb je wel Episode 1? En, zo ja heb je de oude Minerva verwijderd voordat je de nieuwe hebt geinstalleerd en heb je steam gerestart daarna (als je de installer hebt gebruikt doet ie dat automatisch, maar eerst was er een zip file met de losse bestanden).
Ik weet niet precies waar je bedoelt met die lift, misschien iets specifieker zijn?
ik ben met noclip al op een muur gekomen waar je anders nooit kan komen, en vanaf daar speel ik gewoon verder. ik ben nu buiten, maar ik heb nou allemaal graphics problemen het beeld blijft aldoor hangen en ik zie alles door elkaar
Vet, eindelijk gaaat het verder! Thx voor de headsup
Last.fm |
If bullshit could fly, i'd be an astronaut.
Dat zal het probleem wel zijn dan. De textures uit Ep1 die nodig zijn voor de mod ontbreken waardoor je al die errors ziet, dus gewoon Ep1 installeren.koekoek2003nl schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 21:43:
[...]
nee ik heb episode1 niet geinstalleerd, ik heb hem wel.
ik heb ep1 nu ook geinstalleerd ik heb minerva ook opnieuw geinstalleerd e.d. ik heb het nu opnieuw gespeeld maar zodra ik in de lift stap heel lang naar beneden gaat komen dr problemenAnoniem: 165097 schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 22:59:
[...]
Dat zal het probleem wel zijn dan. De textures uit Ep1 die nodig zijn voor de mod ontbreken waardoor je al die errors ziet, dus gewoon Ep1 installeren.
plaatje is misschien een sploiler voor sommigen dus als je niet wil moet je niet kijken

hier zie je overal error staan (die rooie letters) en paars zwart geblokte texture's
heeft iemand een idee wat ik hier aan kan doen?
Ik kwam er net achter dat deel 1 2 en 3 achter elkaar door spelen, ik krijg pas bij deel 3 problemen met texture's
[ Voor 6% gewijzigd door kaasaanfiets op 03-10-2007 12:26 ]
Maakt niet uit, steam zal ep1 automatisch downloaden. Mits je natuurlijk ep1 ook daadwerkelijk hebt aangeschaft.Anoniem: 165097 schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 22:59:
[...]
Dat zal het probleem wel zijn dan. De textures uit Ep1 die nodig zijn voor de mod ontbreken waardoor je al die errors ziet, dus gewoon Ep1 installeren.
(gebeurde hier namelijk, en de boel werkt prima).
Je zou in steam eens een integrity check kunnen doen naar de bestanden.
Zulke fouten zullen alleen eerder door de videokaart of drivers worden veroorzaakt.
[ Voor 21% gewijzigd door job op 03-10-2007 16:45 ]
Dit topic is gesloten.