Ik had precies hetzelfde, dat vind ik altijd het geweldige aan Valve games, je kan je altijd zo inleven in het verhaal, en ze zijn echt de koningen op het gebied van scripted sequences. Vooral toen op het begin van ep2 ineens die brug instort, geweldig gewoon..
Van die brug verwachte ge eigenlijk ook gewoonweg NIET, ik weet niet waarom, maar ik was echt verwonderd, terwijl als ik er nu over nadenk, dat het toch pretty obvious dat er iets moest gebeuren.Sartsj schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 22:05:
Ik had precies hetzelfde, dat vind ik altijd het geweldige aan Valve games, je kan je altijd zo inleven in het verhaal, en ze zijn echt de koningen op het gebied van scripted sequences. Vooral toen op het begin van ep2 ineens die brug instort, geweldig gewoon..
Enige wat ik storend vind is: dat gevecht tegen die antloins in die tunnels, en dat laatste met die Striders, net iets TE langdradig imo.
Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8
You amaze me with your dazzling insightmac-rolec schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 16:11:
[...]
...
Trouwens zoveel controle over portals hebben de Combine niet, want de kleine portalen op aarde zoals in dr. Kleiners lab in HL2, konden zij niet maken, uiteindelijk is dat wel gelukt in Nova Prospekt, maar die was inferieur (die had belachelijk veel energie nodig en was erg langzaam) en werd later dus ook opgeblazen.
spoiler:Daarom denk ik ook dat ze heel erg geinteresseerd zullen zijn in de Borealis.

Een boot is niet zo moeilijk om te maken, maar een apparaat wat zijn weg zoekt door een bloetvatenstelsel is weer een ander verhaal.. Ik noem maar iets..dtech schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 00:20:
[...]
You amaze me with your dazzling insight. Wat lokale portalen betreft heb je zeker gelijjk. In HL2 zegt Kleiner bijvoorbeeld ook: "Once they are there [door een groot portaal]. They are dependant on the local forms of transport. It would be a disaster if they would manage to extract the information from Eli". Toch blijkt wel dat ze de mogelijkheid hebben om grote portalen over grote afstanden te maken. Eigenlijk wel raar, alsof mensen eerst de Airbus A380 gebouwd zouden hebben en daarna pas met auto'tjes begonnen

_@/'
Iemand nog tips voor het strider gevecht aan het einde? Ik irriteer me kapot aan die k*t-hunters...
Het zijn niet de striders die het moeilijk maken, maar die hunter... grmbl... ik heb het nou 3x geprobeerd en sta op het punt om EP2 er van af te gooien... (ik draai op normal mode)
De eerste golven heb ik allemaal gehad, ben nu bij het punt waar ze allemaal tegelijk komen...
Het zijn niet de striders die het moeilijk maken, maar die hunter... grmbl... ik heb het nou 3x geprobeerd en sta op het punt om EP2 er van af te gooien... (ik draai op normal mode)
De eerste golven heb ik allemaal gehad, ben nu bij het punt waar ze allemaal tegelijk komen...
OverSoft schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 01:11:
Iemand nog tips voor het strider gevecht aan het einde? Ik irriteer me kapot aan die k*t-hunters...
spoiler:
Hunters omrijden met auto. Achter strider aan rijden, uit stappen, gooien en schieten. En dat voor elke strider+hunter combinatie doen tot je ze allemaal neer hebt 

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick
OverSoft schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 01:11:
spoiler:
Ram de hunters dood met je wagen door volspeed op ze in de rijden. Hierna rijd je je auto onder de strider en pak je zo'n bal van achter op je auto en shiet de strider neer.
Of je kan ze verder naar de basis laten komen, dan helpen die andere dudes met neerschieten geloof ik. Ik gebruikte een combo van die 2 methode.
Of je kan ze verder naar de basis laten komen, dan helpen die andere dudes met neerschieten geloof ik. Ik gebruikte een combo van die 2 methode.
https://www.vrij-links.nl/
Nee, het is lamarr, met dubbel r.
Als ik zou moeten gokken is ze vernoemd naar Hedy Lamarr, de beroemde actrice/uitvindster.
Is inderdaad een heel ambetant stukje.
Ge kunt 1 bom meepakken op u auto, daarna moet ge zelf een nieuwe erop leggen. En ik maar wachten tot er een respawnde op de auto

Bluh, onbestuurbare k*t-auto.
Morgen weer een dag
Morgen weer een dag

spoiler:
Kom op zeg moeilijk is ie echt niet hoor, en ik deed het zelfs zonder gebruik van de auto @ hard. 

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB
Anoniem: 103571
Nu met commentary mode in easy aant doorlopen, toch een heel stuk makkelijker dan hard.
Om het wat over het grafische te hebben. (Want Half-Life 2 blijft
)
Een van de knapste dingen in Episode 2 vind ik die cinematic engine waarbij ze supercomplexe physic animaties uit enkele cinematisch scenes (de brug in het begin bv) precalculaten en dan met particle effects ed onvoorstelbaar spectaculaire dingen op je scherm toveren. Men mond viel vooral open tijdens Strider gevechten. Ook de nieuwe particle effects zijn geweldig, vuur en rook ziet er fantastisch uit, doet me een beetje denken aan hoe Call of Duty 2 (of is het 3) zijn rook rendert.
En mjah, die HDR blijft voor adembenemende belichtingen zorgen.

Om het wat over het grafische te hebben. (Want Half-Life 2 blijft

Een van de knapste dingen in Episode 2 vind ik die cinematic engine waarbij ze supercomplexe physic animaties uit enkele cinematisch scenes (de brug in het begin bv) precalculaten en dan met particle effects ed onvoorstelbaar spectaculaire dingen op je scherm toveren. Men mond viel vooral open tijdens Strider gevechten. Ook de nieuwe particle effects zijn geweldig, vuur en rook ziet er fantastisch uit, doet me een beetje denken aan hoe Call of Duty 2 (of is het 3) zijn rook rendert.
En mjah, die HDR blijft voor adembenemende belichtingen zorgen.
Xadeon schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 01:52:
spoiler:Kom op zeg moeilijk is ie echt niet hoor, en ik deed het zelfs zonder gebruik van de auto @ hard.
spoiler:
Nou, ik weet niet hoe je het voor elkaar heb gekregen, maar dit stukje is gewoon 1000x zo lastig als het hele spel bij elkaar. De rest ben ik gewoon doorheen gelopen zonder ook maar een keer dood te gaan.
Anoniem: 103571
spoiler:
Het is imo eenvoudiger om vlakbij de basis ze op te wachten. Daar heb je meer covering fire waardoor hunters minder lastig zijn en kan je rustig wachten tot ze vlakbij zijn zonder je zorgen te moeten maken over waar je naartoe moet.
Je gaat wel af en toe vooruit moeten rijden om die ontploffende gebouwen te triggeren.
Voor de rest. Veel sprinten en health packs sprokkelen (regennen in elke hut na verloop van tijd.) Ook quicksaven na elke strider die je molt brengt je er wat sneller doorheen. Het is inderdaad wat moeilijk, maar de payoff is er zeker.
Je gaat wel af en toe vooruit moeten rijden om die ontploffende gebouwen te triggeren.
Voor de rest. Veel sprinten en health packs sprokkelen (regennen in elke hut na verloop van tijd.) Ook quicksaven na elke strider die je molt brengt je er wat sneller doorheen. Het is inderdaad wat moeilijk, maar de payoff is er zeker.

[Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 103571 op 14-10-2007 02:33]
Weet iemand of Half-Life 2: Episode Two ook nog los in de winkels komt? Dus zonder de hele Orange-box te moeten kopen? Ik weet wel dat je hem via Steam kan kopen, maar dat moet dan weer via PayPal of creditcard. Zelf heb ik hem liever gewoon in een DVD-doosje apart.
AULXJMHR
Er zijn websites (dimplus bijv.) die hem wel los in de lijst hebben staan maar dat zegt ook niks. Op 18 oktober ligt Orange in de winkels. Ik wacht nog even geduldig, heb liever een retail versie maar vind het wel een gemene streek van Valve.DPhoenix schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 11:41:
Weet iemand of Half-Life 2: Episode Two ook nog los in de winkels komt? Dus zonder de hele Orange-box te moeten kopen? Ik weet wel dat je hem via Steam kan kopen, maar dat moet dan weer via PayPal of creditcard. Zelf heb ik hem liever gewoon in een DVD-doosje apart.
[Voor 13% gewijzigd door D. Ninjai op 14-10-2007 12:42]
EP2 zal niet los in de winkels te koop zijn.
De enige versie die in fysieke vorm in de winkel komt is de Orange Box.
helemaal mee eens, super ! Kan geen enkel single player shooter aan tippen, echt niet.Sartsj schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 22:05:
Ik vind het nog steeds belachelijk dat je verplicht wordt om TF2 en Portal er bij te kopen. Goedkoopste shop heeft de box voor €38,00. Dat is gewoon veel te veel voor Ep2 als je die zou willen.phobosdeimos schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 12:23:
EP2 zal niet los in de winkels te koop zijn.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Ep2:
het is echt een top Game, maar hij Blijft te kort net zoals EP1
Edit: prijs had ik fout,
spoiler:
Wat een einde, zou Eli Vance nou echt dood zijn ? Want Alyx was ook zo goed als dood namelijk..
en wat zou G-Man ze nou precies bedoelen met "unforseen consequences".
er zit trouwens een aantal bugs in: Poppetjes die niet bewegen, en sommige objecten zijn paars.. Episode 1 had er ook last van, toen werd het binnen aantal dagen wel weer gefixed, maar het is weel irri..
er zit trouwens een aantal bugs in: Poppetjes die niet bewegen, en sommige objecten zijn paars.. Episode 1 had er ook last van, toen werd het binnen aantal dagen wel weer gefixed, maar het is weel irri..
Je kunt ep2 ook los kopen over steam, 36.30 dollarAngeloonie schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 12:38:
[...]
Ik vind het nog steeds belachelijk dat je verplicht wordt om TF2 en Portal er bij te kopen. Goedkoopste shop heeft de box voor €38,00. Dat is gewoon veel te veel voor Ep2 als je die zou willen.
Edit: prijs had ik fout,
[Voor 57% gewijzigd door Kwastie op 14-10-2007 13:05]
When I get sad i stop being sad and be awesome instead
Kwastie schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 12:48:
Ep2:
spoiler:Wat een einde, zou Eli Vance nou echt dood zijn ? Want Alyx was ook zo goed als dood namelijk..
spoiler:
Gezien de sfeer rond dat moment, de verdrietige muziek, ga ik er van uit van wel. Aangezien toen Alex werd aangevallen door die hunters, er meer actiemuziek bij was enzo.
over die "unforseen consequeuences"... Kijk volgend jaar
over die "unforseen consequeuences"... Kijk volgend jaar

@modje: mogen we nu wel zeggen hoelang het decrypten duurt?

[Voor 5% gewijzigd door Snake op 14-10-2007 12:57]
Correctie: je kan ep2 los kopen op steam voor 36.3 dollar inclusief BTW.Kwastie schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 12:48:
Je kunt ep2 ook los kopen over steam, 20 Dollar.
waar kun je Orangebox kopen voor 38 euro
ik heb er 50 euro voor betaald

When I get sad i stop being sad and be awesome instead
via steam want dan betaal je met dollars (53$ vanwege de tax die er bovenop komt) en omgerekent is dat 38€ met de huidige koersKwastie schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 13:07:
waar kun je Orangebox kopen voor 38 euroik heb er 50 euro voor betaald
Ik krijg een foutmelding als ik hem wil starten. Er staat setup file gameinfo.txt doesn't exist in subdirectory hl2. Check your -game parameter or VCONFIG setting. Ik snap echt niet wat ze hiermee bedoelen
.

gcshop.nlKwastie schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 13:07:
waar kun je Orangebox kopen voor 38 euroik heb er 50 euro voor betaald
2 euro verzendkosten erbij.. dan zit je op 40 euro.
Moet je uiteraard wel even wachten tot je hem volgende week binnen hebt.
Uitgespeeld, in ongeveer 6 uur (niet aaneengesloten. Wat een vet spel, wat een spannend verhaal, wat een ontknoping, wat een leegte nu. Ben alweer opniew begonnen met commentary mode on 

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Yup, ook uitgespeeld 
Wel erg kort vond ik.

Wel erg kort vond ik.
HELP!
spoiler:
ik zi vast als een gek waar al die fucking strider komen met al die hunters met het magnugsun device... Ik kan ONMOGELIJK op 4 plaatsen tegelijk zijn 3 hunters per strider killen overleven en terug racen om 1 zo'n magnum device op te pikken in de wirwar van wegen om alleen maar te horen dat er weer 2 bijgekomen zijn. Toch is dat wel wat dit spel verlangt. Wat een achterlijke bende 

[Voor 8% gewijzigd door Kaasje123 op 14-10-2007 16:44]
Je moet gewoon over de hunters heenrijden ipv te schieten.Kaasje123 schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 16:43:
HELP!
spoiler:ik zi vast als een gek waar al die fucking strider komen met al die hunters met het magnugsun device... Ik kan ONMOGELIJK op 4 plaatsen tegelijk zijn 3 hunters per strider killen overleven en terug racen om 1 zo'n magnum device op te pikken in de wirwar van wegen om alleen maar te horen dat er weer 2 bijgekomen zijn. Toch is dat wel wat dit spel verlangt. Wat een achterlijke bende
Hier mogen we je niet mee helpenSOEDARKMASTER schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 13:33:
Ik krijg een foutmelding als ik hem wil starten. Er staat setup file gameinfo.txt doesn't exist in subdirectory hl2. Check your -game parameter or VCONFIG setting. Ik snap echt niet wat ze hiermee bedoelen.

Koop em dan legaal, dan werkt ie tenminste
nvm, verkeerde topicPittie schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 16:52:
[...]
Hier mogen we je niet mee helpen
Koop em dan legaal, dan werkt ie tenminste

[Voor 19% gewijzigd door Chester op 14-10-2007 16:59]
"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick
ik koop alle hl2 spellen en ook omdat steam het je wel erg lastig maakt als je elk klein dingetje moet updaten wat normaal automatisch gaat.
heb veel gedownload maar de toppers koop ik toch net als crysis,bioshock.
Maar ff ontopic: wat een spel zeg! was in het begin er niet helemaal weg van maar zodra ik uit die grot kwam vond ik hem steeds leuker .
En ook leuk dat je hem het de huidige high end specs helemaal open kan trekken op 1920x1200
16 x CSaa alles max. en dan ziet het er super uit.
nu ff portal proberen.
heb veel gedownload maar de toppers koop ik toch net als crysis,bioshock.
Maar ff ontopic: wat een spel zeg! was in het begin er niet helemaal weg van maar zodra ik uit die grot kwam vond ik hem steeds leuker .
En ook leuk dat je hem het de huidige high end specs helemaal open kan trekken op 1920x1200
16 x CSaa alles max. en dan ziet het er super uit.
nu ff portal proberen.
Intel E6850@3,6Ghz ,GEIL 4 Gig pc800, MSI 8800GTX OC,Tagan 700W,raptor x 150gig,seagate 500gig,asus p5n32-e SLI plus, X-fi extremegamer, logitech z5450 speakerset, Coolermaster Stacker silver
ben ik de enige waarbij de download van HL2:EP2 nog steeds op 44% hangt? klote steam
Edit: waarempel, hij is weer aan het downloaden

[Voor 24% gewijzigd door Guumuus op 14-10-2007 17:45]
The number one enemy of progress is question
Hehe eindelijk gelukt...
Wat een einde en ondanks dat er geen filmpje aan het einde zit voor deel 3 weten we nu al waar we heen gaan met episode 3. Zo niet dan heb je gewoon niet opgelet met spelen.

Wat een einde en ondanks dat er geen filmpje aan het einde zit voor deel 3 weten we nu al waar we heen gaan met episode 3. Zo niet dan heb je gewoon niet opgelet met spelen.
spoiler:
lijkt me wel vet want sneeuw hebben we nog niet gezien in half-life zover ik me kan herinneren en gezien de extreem vette nieuwe physics en shader effecten in episode 3 ben ik zeer benieuwd wat we gaan zien in episode 3 

Bij mij is hij ook een hele tijd op 44% blijven hangen, toen heb ik gedubbelklikt, en gaf hij de resterende tijd aan tot het spelenGuumuus schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 17:43:
ben ik de enige waarbij de download van HL2:EP2 nog steeds op 44% hangt? klote steam

offtopic:
3000ste bericht

3000ste bericht

Ik had soms ook van die rare paarse textures op sommige plaatsen, ff quicksaven en daarna weer quickloaden en het was weer normaal. Waarschijnlijk een bug idd.Kwastie schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 12:48:
Ep2:
spoiler:Wat een einde, zou Eli Vance nou echt dood zijn ? Want Alyx was ook zo goed als dood namelijk..
Ik zit met een probleem in EP2.
Bij het
Heeft iemand anders dit probleem ervaren? Ik wil weten of dit een bug is, of dat er bijzondere special effects zijn (die ik dus niet kan ontdekken, behalve een lichte transformatie van de Vortigaunt en Alyx) die opeens erg veel van je PC eisen? Ik heb de grafische instellingen al naar beneden bijgesteld (oa. resolutie van 1280x1024 naar 800x600), maar de framerate stijgt niet.
Ik speel op een XP2000+ systeem met 512 MB RAM en een Radeon9800Pro 256 MB videokaart. Heb nooit problemen gehad met Half-Life 2 en EP1, en EP2 doet het ook prima. Tot op dat moment dus, waardoor ik denk dat een bug de boel verziekt.
Bij het
spoiler:
daalt mijn framrate opeens gigantisch, alsof de PC vastloopt. Van +/- 25 fps naar 1 fps. Dat gebeurt op het moment dat de tot leven wekken van Alyx door de Vortigaunts
spoiler:
, dus dat je even niets meer kan doen. De Vortigaunt krijgt dan een paarse gloed over zich heen, maar wat er verder gebeurt laat zich raden, omdat het spel extreem traag verder gaat. Ik heb 10 minuten gewacht, maar kon geen verbetering in frame rate ontdekken.Vortigaunts Freeman betrekken bij het proces
Heeft iemand anders dit probleem ervaren? Ik wil weten of dit een bug is, of dat er bijzondere special effects zijn (die ik dus niet kan ontdekken, behalve een lichte transformatie van de Vortigaunt en Alyx) die opeens erg veel van je PC eisen? Ik heb de grafische instellingen al naar beneden bijgesteld (oa. resolutie van 1280x1024 naar 800x600), maar de framerate stijgt niet.
Ik speel op een XP2000+ systeem met 512 MB RAM en een Radeon9800Pro 256 MB videokaart. Heb nooit problemen gehad met Half-Life 2 en EP1, en EP2 doet het ook prima. Tot op dat moment dus, waardoor ik denk dat een bug de boel verziekt.
Inderdaad, met TF2 staat er bij mij ook regelmatig 99% oid, waar hij op blijft hangen. Even dubbelklikken en hij begint echt met downloaden.Snake schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 17:58:
[...]
Bij mij is hij ook een hele tijd op 44% blijven hangen, toen heb ik gedubbelklikt, en gaf hij de resterende tijd aan tot het spelen
offtopic:
3000ste bericht![]()
![]()
Episode 2 is echt megastoer! Ik schrik nog steeds van al die headcrab-verassingsacties

Bekend probleem. Steampowered Forums thread met oplossing. Ik zou wel eea afschermen met [spoiler] tagsThanatos schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 19:20:
... daalt mijn framrate opeens gigantisch, alsof de PC vastloopt. Van +/- 25 fps naar 1 fps. Dat gebeurt op het moment dat ... maar wat er verder gebeurt laat zich raden, omdat het spel extreem traag verder gaat. Ik heb 10 minuten gewacht, maar kon geen verbetering in frame rate ontdekken.
Heeft iemand anders dit probleem ervaren? Ik wil weten of dit een bug is, of dat er bijzondere special effects zijn (die ik dus niet kan ontdekken, behalve een lichte transformatie van de ...) die opeens erg veel van je PC eisen? Ik heb de grafische instellingen al naar beneden bijgesteld (oa. resolutie van 1280x1024 naar 800x600), maar de framerate stijgt niet.

[Voor 77% gewijzigd door jelbo op 14-10-2007 19:29]
AMD Phenom II X4 955BE 960~3720MHz @ 1,4V | Scythe Mugen 2 Rev. B | Gigabyte GA-770TA-UD3 R1.0 F2 | GeIL DDR3 Black Dragon DC 8GB GB34GB1600C8DC @ 1,6V 1600MHz 8-8-8-28 2T tRC34 | Asus nVidia GeForce GTX670 DC2OG | Intel X-25M 80GB | Corsair TX650W
Mwa, dat gedeelde maakt gigantisch veel gebruik van shaders, ik zou alles naar beneden zetten en opstarten met -dx7 .Thanatos schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 19:20:
Bij het tot leven wekken van Alyx door de Vortigaunts daalt mijn framrate opeens gigantisch, alsof de PC vastloopt. Van +/- 25 fps naar 1 fps. Dat gebeurt op het moment dat de Vortigaunts Freeman betrekken bij het proces, dus dat je even niets meer kan doen. De Vortigaunt krijgt dan een paarse gloed over zich heen, maar wat er verder gebeurt laat zich raden, omdat het spel extreem traag verder gaat. Ik heb 10 minuten gewacht, maar kon geen verbetering in frame rate ontdekken.
Thanatos schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 19:20:
Bij het tot leven wekken van Alyx door de Vortigaunts daalt mijn framrate opeens gigantisch, alsof de PC vastloopt. Van +/- 25 fps naar 1 fps. Dat gebeurt op het moment dat de Vortigaunts Freeman betrekken bij het proces, dus dat je even niets meer kan doen. De Vortigaunt krijgt dan een paarse gloed over zich heen, maar wat er verder gebeurt laat zich raden, omdat het spel extreem traag verder gaat. Ik heb 10 minuten gewacht, maar kon geen verbetering in frame rate ontdekken.
[spoiler]Ik speel op een XP2000+ systeem met 512 MB RAM en een Radeon9800Pro 256 MB videokaart. Heb nooit problemen gehad met Half-Life 2 en EP1, en EP2 doet het ook prima. Tot op dat moment dus, waardoor ik denk dat een bug de boel verziekt.
spoiler:
De bedoeling is is dat er een vrij lange cutscene komt met de gman precies op het punt waar het bij jouw vast loopt 

Dat stuk met die striders is belachelijk moeilijk. =/ Al m'n ammo is op dus ik kan de hunters niet raggen en dan moet ik zomaar even 5 striders raggen zeker? =( En dan speel ik het ook nog eens op Easy.
Dankje voor de tip. Post zo goed afgeschermd, lijkt mejelbo schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 19:20:
[...]
Bekend probleem. Steampowered Forums thread met oplossing. Ik zou wel eea afschermen met [spoiler] tags

Anoniem: 195609
@thomasvk
spoiler:
Die striders zijn vrij gemakkelijk. Met je auto rag je over die Hunters heen (met de Turbo geactiveerd rij je ze in één keer dood), en als beide Hunters dood zijn pak je je Magnussondevice die je achter op je auto hebt, schiet het met je Gravitygun tegen de Strider aan en knalt er dan met je pistool op. Vervolgens als een idioot terugscheuren naar een plek waar je weer zo'n Magnussendevice kunt halen (staan op de radar op de dash van je auto) en daar kan je ook gelijk weer health halen. Zo de hele tijd blijven doorgaan, dan is het nog wel moeilijk, maar toch vrij goed te doen. Met de moeilijkheidsgraad op Easy moet het dan helemaal goed te doen zijn
[Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 195609 op 14-10-2007 20:25]
dat vond en vind ik dus ook nog steeds. Ik speelde het hele spel op normal maar dat laatste stuk is dus echt idioot moeilijk in verhouding met de rest van het spel zelf toen ik het op easy zette heb ik er weet ik hoe lang over gedaan. Erg jammer in mijn ogenAnoniem: 84969 schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 20:15:
Dat stuk met die striders is belachelijk moeilijk. =/ Al m'n ammo is op dus ik kan de hunters niet raggen en dan moet ik zomaar even 5 striders raggen zeker? =( En dan speel ik het ook nog eens op Easy.
Hoezo jammer?Kaasje123 schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 20:44:
[...]
dat vond en vind ik dus ook nog steeds. Ik speelde het hele spel op normal maar dat laatste stuk is dus echt idioot moeilijk in verhouding met de rest van het spel zelf toen ik het op easy zette heb ik er weet ik hoe lang over gedaan. Erg jammer in mijn ogen
Het hele spel ren je doorheen. Het is zeker wel prima. Op het laatst gewoon een soort van adrenaline rush krijgen omdat er toch nog een strider door wandelt naar de base.
Kijk als je zegt dat het onmogelijk is om het te halen op hard en dan ook nog de neighbour hood watch wilt krijgen ok dat is best moeilijk

Maar voor de rest is het spel eigenlijk naar mijn mening te kort.
Iets anders wat ik jammer vind is dat wanneer je trouw alles koopt bij de release je extreem veel duurder uit bent als je dan bijvoorbeeld ook portal wilt spelen.
Alles is terug te redeneren naar 4
Oh heh is dat het einde van Episode 2? Eerste keer dat ik serieus moeite moet doen om ergens voorbij te komen. Uiteindelijk steeds die laatste twee striders die me de das om doen. Hunters zijn rotdingen, tijd tekort om ze te slopen 
Maar goed, moet nog wel eens lukken

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.
Verklap het einde even, sukkelsKaastosti schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 21:53:
Oh heh is dat het einde van Episode 2? Eerste keer dat ik serieus moeite moet doen om ergens voorbij te komen. Uiteindelijk steeds die laatste twee striders die me de das om doen. Hunters zijn rotdingen, tijd tekort om ze te slopen
tnx

Ik heb heen idee, dat maak ik op uit bovenstaande posts... in dat geval is het wel een tikkeltje aan de korte kant inderdaad, wat weer zou kloppen met de rest van de posts. Dus ik ben bang van wel 

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.
Mocht er trouwens iemand nog problemen hebben met extreem lage framerates (eerder secondes per frame dan frames per seconde) in bepaalde stukken (iets wat veel voorkomt bij 512 MB RAM-systemen): zet bij Launch Options het commando -heapsize 256000. Werkt gelijk. Andere video-opties hoef je niet te veranderen.
Edit: het spoiler-commando mag hier wel iets vaker gebruikt worden, ik weet in één klap het hele einde van EP2
Edit: het spoiler-commando mag hier wel iets vaker gebruikt worden, ik weet in één klap het hele einde van EP2

[Voor 16% gewijzigd door Thanatos op 14-10-2007 22:09]
Anoniem: 197066
Het is niet het echte einde..het is het laatste grote gevecht, dat wel, het echte einde ben je dan nog niet. En daar zal ik verder geen uitspraak over doen.Thanatos schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 22:08:
Mocht er trouwens iemand nog problemen hebben met extreem lage framerates (eerder secondes per frame dan frames per seconde) in bepaalde stukken (iets wat veel voorkomt bij 512 MB RAM-systemen): zet bij Launch Options het commando -heapsize 256000. Werkt gelijk. Andere video-opties hoef je niet te veranderen.
SPOILERAnoniem: 197066 schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 22:13:
[...]
Het is niet het echte einde..het is het laatste grote gevecht, dat wel, het echte einde ben je dan nog niet. En daar zal ik verder geen uitspraak over doen.
Thanatos schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 22:08:
spoiler:
dat Eli sterft staat nergens vermeld toch? 

Nah ik vind de moeilijkheids graad gewoon teveel afsteken bij de rest van het spel. Nergend ben je getrained om zo je best te moeten doen tijdens het spelen van episode 2 en dan inene achterlijk moeilijk als dit. Ja en die achievement is helemaal iets onmogelijks.Steef1983 schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 20:50:
[...]
Hoezo jammer?
Het hele spel ren je doorheen. Het is zeker wel prima. Op het laatst gewoon een soort van adrenaline rush krijgen omdat er toch nog een strider door wandelt naar de base.
Kijk als je zegt dat het onmogelijk is om het te halen op hard en dan ook nog de neighbour hood watch wilt krijgen ok dat is best moeilijk
Maar voor de rest is het spel eigenlijk naar mijn mening te kort.
Iets anders wat ik jammer vind is dat wanneer je trouw alles koopt bij de release je extreem veel duurder uit bent als je dan bijvoorbeeld ook portal wilt spelen.

En kort? Het is een episode geen compleet spel. Ik vond hem prima in lengte. Deze episode was 10x beter dan episode 1 kwa sfeer en nieuwe toegevoegde features aan de engine en verhaal en omgevingen.

Weet iemand wanneer dde orange box in de winkel ligt?
18 oktober voor zover ik weet. Bart Smit had iig de 18e op hun lijstje staan vorige week.kadooosh schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 22:31:
Weet iemand wanneer dde orange box in de winkel ligt?
AMD Phenom II X4 955BE 960~3720MHz @ 1,4V | Scythe Mugen 2 Rev. B | Gigabyte GA-770TA-UD3 R1.0 F2 | GeIL DDR3 Black Dragon DC 8GB GB34GB1600C8DC @ 1,6V 1600MHz 8-8-8-28 2T tRC34 | Asus nVidia GeForce GTX670 DC2OG | Intel X-25M 80GB | Corsair TX650W
Op naar Episode 3.
Waar ik me wel vragen bij stel... Hebben we een jaar gewacht op deze korte speeltijd?
Overigens zou er multicore ondersteuning in moeten komen, maar CPU0 wordt 80% belast hier, en CPU1, CPU2, en CPU3 20%. Beetje gek dus.
En worden al die geavanceerde features als dyn-shadows gebackported?
Waar ik me wel vragen bij stel... Hebben we een jaar gewacht op deze korte speeltijd?
Overigens zou er multicore ondersteuning in moeten komen, maar CPU0 wordt 80% belast hier, en CPU1, CPU2, en CPU3 20%. Beetje gek dus.
Ja, we hebben een jaar gewacht. Of het het waard was? Geen idee, ik vond het moddervet in ieder geval.
Multicore support komt nog, zoals al eerder werd aangegeven in dit topic.
Dynamic shadows worden denk ik niet gebackport, net zoals HDR niet werd gebackport naar HL2 toen het zijn intrede deed in EP1.
Overigens vind ik de sfeer in EP2 echt geweldig. EP1 (en de latere levels van HL2, zeg maar vanaf Nova Prospekt) vond ik iets minder. Ik ben niet zo van het benauwde Citadel/urban gametype, geef mij maar weidse, uitgestrekte levels zoals in EP2.
Multicore support komt nog, zoals al eerder werd aangegeven in dit topic.
Dynamic shadows worden denk ik niet gebackport, net zoals HDR niet werd gebackport naar HL2 toen het zijn intrede deed in EP1.
Overigens vind ik de sfeer in EP2 echt geweldig. EP1 (en de latere levels van HL2, zeg maar vanaf Nova Prospekt) vond ik iets minder. Ik ben niet zo van het benauwde Citadel/urban gametype, geef mij maar weidse, uitgestrekte levels zoals in EP2.
spoiler:
Serieus, ik ben gewoon ECHT benieuwd hoe het verhaal af gaat lopen in EP3. De sfeer wordt zo ontzettend goed opgebouwd, eigenlijk vanaf HL2 al. Ga maar na: in HL2 help je, kort gezegd, de Citadel tot gort. Wat je onderweg tegenkomt zijn vaak memorabele stukjes gameplay. Denk maar aan Highway 17, de brug met de jumps die je moet uitvoeren, terwijl je belaagd wordt door een Combine gunship. Ravenholm, fantastische sfeer en personages (Father huppeldepup).
Daarna EP1. Weer terug de Citadel in samen met Alyx. Core stabiliseren, eindgevecht met de Strider op het station, wat gewoon echt moeilijk is.
Daarna EP2. Uit de gecrashte trein komen, zien wat je hebt aangericht, Alyx die bijna gedood wordt door een Hunter, het avontuur door de mijnen, het gevecht met de Antlions, Alyx genezen met Vortigaunts, dan de met de auto, Ambush at White Firest Inn, het verzet bereiken, Missile Silo 2 securen, een stuk of 10 Striders met 30 Hunters verslaan en uiteindelijk de raket lanceren en Eli gedood zien worden .. het zou zomaar een film kunnen worden.
Iemand van hier trouwens nog geprobeerd om de Little Rocket Man achievement te halen? Ik heb het geprobeerd, maar raakte de kabouter kwijt in de Acid Antlion gangen, heb het toen maar opgegeven. Serieus respect als je dat ding zover meekrijgt!
Daarna EP1. Weer terug de Citadel in samen met Alyx. Core stabiliseren, eindgevecht met de Strider op het station, wat gewoon echt moeilijk is.
Daarna EP2. Uit de gecrashte trein komen, zien wat je hebt aangericht, Alyx die bijna gedood wordt door een Hunter, het avontuur door de mijnen, het gevecht met de Antlions, Alyx genezen met Vortigaunts, dan de met de auto, Ambush at White Firest Inn, het verzet bereiken, Missile Silo 2 securen, een stuk of 10 Striders met 30 Hunters verslaan en uiteindelijk de raket lanceren en Eli gedood zien worden .. het zou zomaar een film kunnen worden.
Iemand van hier trouwens nog geprobeerd om de Little Rocket Man achievement te halen? Ik heb het geprobeerd, maar raakte de kabouter kwijt in de Acid Antlion gangen, heb het toen maar opgegeven. Serieus respect als je dat ding zover meekrijgt!
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
spoiler:
Ik snap het niet, ik zit nu in het stukje dat ik samen met die Vortigaunt één of ander potion ga halen om Alyx te redden. Dan kom je bij zo'n lift die het niet doet, spring je een stukje naar beneden, ga je onder die ventilator door, etc. Maar nu ben ik helemaal beneden, en dan wat? Ik heb die generator aangezet, maar verder gebeurt er niks of kan ik niks doen.
Screenshot.
Screenshot.
Laat maar, moest een tandwiel bij die generator bij

[Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 12316 op 15-10-2007 01:30]
*knip* - Dan moet je hem natuurlijk niet gaan quoten 
Een hoop mensen stellen het op prijs als je de spoiler tags gebruikt. Iemand die het spel aan het spelen is of al uitgespeeld heeft verklappen nogal snel dingen uit het verhaal, probeer hier een beetje op te letten, wel zo leuk voor de andere mensen die nog niet bij dat stuk zijn.

Een hoop mensen stellen het op prijs als je de spoiler tags gebruikt. Iemand die het spel aan het spelen is of al uitgespeeld heeft verklappen nogal snel dingen uit het verhaal, probeer hier een beetje op te letten, wel zo leuk voor de andere mensen die nog niet bij dat stuk zijn.
[Voor 49% gewijzigd door Anoniem: 12316 op 15-10-2007 01:30]
Ik vind dat de mensen iets te lief zijn over dit spel. Je mag ook weleens kritiek uiten hoor.
De actie zat er dan wel bijna continue doorheen, maar de speelduur is gewoon echt te kort, zeker voor een jaar ontwikkeltijd. Ik vond ook dat veel scenes wat weg hadden van HL2, bijvoorbeeld het rijden met een auto is niks nieuws en verder zijn er geen nieuwe wapens of gadgets toegevoegd...
Ik denk dat het team veel tijd aan het steken is in HL3 en in de tussentijd deze trilogie van 'Episodes' produceert om de gamers zoet te houden, je kan namelijk echt niet een jaar bezig zijn met een spel van enkele uren
.
De actie zat er dan wel bijna continue doorheen, maar de speelduur is gewoon echt te kort, zeker voor een jaar ontwikkeltijd. Ik vond ook dat veel scenes wat weg hadden van HL2, bijvoorbeeld het rijden met een auto is niks nieuws en verder zijn er geen nieuwe wapens of gadgets toegevoegd...
Ik denk dat het team veel tijd aan het steken is in HL3 en in de tussentijd deze trilogie van 'Episodes' produceert om de gamers zoet te houden, je kan namelijk echt niet een jaar bezig zijn met een spel van enkele uren

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990
Ik denk dat je je eigen toch sterk vergist in de ontwikkeltijd van een kwaliteitsgame (wat HL2 en zijn episodes zeker zijn). In veel gevallen kan dit jaren duren. Dat ze een jaar over ep2 gedaan hebben vind ik echt niet gek als je even denkt wat er allemaal bij komt kijken. De engine is naar mijn weten flink aangepast, het ziet er allemaal gelikter uit, daarnaast moeten ze al die omgevingen ontwerpen, laten playtesten, aanpassen, weer playtesten, etc.
Misschien moet je eens de episodes met commentaar gaan spelen, dan krijg je wat meer inzicht in wat ze allemaal doen om de kwaliteit van de game zo hoog mogelijk te krijgen.
Misschien moet je eens de episodes met commentaar gaan spelen, dan krijg je wat meer inzicht in wat ze allemaal doen om de kwaliteit van de game zo hoog mogelijk te krijgen.

Anoniem: 152481
Nou deze EP2 is nog korter dan EP1.
Ik ergerde me al dood bij EP1, maar nu erger ik me nog veel meer.
Van mij hoeft Valve nooit meer met episodes te komen. Ik wacht liever 5 jaar op een spel waar ik dan 20 uur over doe om het door te spelen, dan zoals nu episodes waar je met een beetje ploeteren in 3-4 uurtjes mee klaar bent.
Echt ik vind het te schandalig voor woorden.
En dan nog wat: de re-play waarde van dit spel is wel extreem bagger. Omdat het zo kort is kun je de volgende dag nog wel een keer spelen, maar je weet dan alles nog omdat het voor je gevoel pas 5 minuten geleden is dat je daar geweest bent.
Gelukkig maakt TF wel wat goed.
Van mij hoeft Valve nooit meer met episodes te komen. Ik wacht liever 5 jaar op een spel waar ik dan 20 uur over doe om het door te spelen, dan zoals nu episodes waar je met een beetje ploeteren in 3-4 uurtjes mee klaar bent.
En dan nog wat: de re-play waarde van dit spel is wel extreem bagger. Omdat het zo kort is kun je de volgende dag nog wel een keer spelen, maar je weet dan alles nog omdat het voor je gevoel pas 5 minuten geleden is dat je daar geweest bent.
Gelukkig maakt TF wel wat goed.
Ik heb er een hoop gemist, maar er zitten er ook een hele hoop verstoptDark-Intruder schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 03:23:
Vraagje,....... heeft iemand de 333 grub achievement al gehaald ?
spoiler:
Vlak voordat je de grotten uitgaat en je de brug ziet waar de combine overheen trekt, beukt die Guardian op het hout. Achter dat hout zitten nog een aantal grubs
Voor zover ik mij kan herrineren, is deze toch langer, en vooral meer vernieuwenderAnoniem: 152481 schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 02:30:
Nou deze EP2 is nog korter dan EP1.
Dat ge er 3 a 4 uur over doet, dat komt door uzelf, ge hebt LANG niet alles gezien.Van mij hoeft Valve nooit meer met episodes te komen. Ik wacht liever 5 jaar op een spel waar ik dan 20 uur over doe om het door te spelen, dan zoals nu episodes waar je met een beetje ploeteren in 3-4 uurtjes mee klaar bent.
Die replaywaarde wordt toegevoegd door die achievements.En dan nog wat: de re-play waarde van dit spel is wel extreem bagger. Omdat het zo kort is kun je de volgende dag nog wel een keer spelen, maar je weet dan alles nog omdat het voor je gevoel pas 5 minuten geleden is dat je daar geweest bent.
Agree ^^Gelukkig maakt TF wel wat goed.
Er zitten toch geen achievements in de PC/XP versie hopelijk 
Zoiets haalt me echt uit het spel, staat er ineens achievement dit en dat op het beeldscherm
Edit: Even over de multicore support:

Zoiets haalt me echt uit het spel, staat er ineens achievement dit en dat op het beeldscherm

BronMulti-threading console commands for Ep2
r_threaded_particles 1
r_threaded_renderables 1
r_threaded_client_shadow_manager 1
-threads 2 (for 2 cores).
Side note: from what I've read 3 cores are ok but if you use -threads 4 you might run into stability problems.
[Voor 56% gewijzigd door babbaloerie op 15-10-2007 10:07]
Jawel, die achievements zitten er wel inbabbaloerie schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 09:52:
[...]
Bron

Ik ga even kijken naar die multicoregedoe, en eens testen als ik thuis ben. Zit nu lekker op school

Jep, en de meesten slaan nergens opbabbaloerie schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 09:52:
[...]
Bron

tis wel leuk maar veel krijg je al als je gewoon het spel speelt en zijn niet echt dingen die je haalt
moet je al die commando's zelf intypen in console om multicore te activeren?babbaloerie schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 09:52:
[...]
Bron
Nou ja 4 uur erover doen is best standaard. Dan loop je gewoon flink door en schiet je op alles wat beweegtSnake schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 09:24:
[...]
Voor zover ik mij kan herrineren, is deze toch langer, en vooral meer vernieuwender
Dat ge er 3 a 4 uur over doet, dat komt door uzelf, ge hebt LANG niet alles gezien.

Net Episode 2 uitgespeeld, volgens de statistics van steam in 3,7 uur. Gewoon op normaal en ik ben zeker niet supersnel want dik over de 40 jaar oud. Hoewel een zeer goed spel is dit gewoon beneden alle peil voor de prijs van deze episode.
Natuurlijk kan ik nog uren en uren TF2 spelen en heb ik portal nog niet geprobeerd, maar 3,7 uur is echt het korste "full price" spel ooit. Zelfs EP1 was langer.
Je kan van die 3,7 nog rustig een dik half uur afhalen puur omdat ik X keer het laatste stuk heb moeten doen wat wel bijzonder lastig was.
Laatste keer dat valve mijn geld heeft gehad in ieder geval.
Natuurlijk kan ik nog uren en uren TF2 spelen en heb ik portal nog niet geprobeerd, maar 3,7 uur is echt het korste "full price" spel ooit. Zelfs EP1 was langer.
Je kan van die 3,7 nog rustig een dik half uur afhalen puur omdat ik X keer het laatste stuk heb moeten doen wat wel bijzonder lastig was.
Laatste keer dat valve mijn geld heeft gehad in ieder geval.
Je zegt dat het de laaste keer is dat valve jouwn geld krijgt?
Oke dit kan ik begrijpen omdat het zo kort is maar vervolgens zeg je niks over de game zelf?
Met andere woorden, je vond EP2 slecht?
Oke dit kan ik begrijpen omdat het zo kort is maar vervolgens zeg je niks over de game zelf?

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ
Hij zegt dat hij het een goed spel vindt. Alleen dat 3.7 uur te kort is.dreameater schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 12:36:
Je zegt dat het de laaste keer is dat valve jouwn geld krijgt?
Ik snap echt nooit dat mensen zo rushen, als ik het spel speel wil ik echt ieder hoekje zien en heb ik totaal geen haast voor mij is het echt een belevenis vooral die scripted events!Adlermann schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 12:49:
[...]
Hij zegt dat hij het een goed spel vindt. Alleen dat 3.7 uur te kort is.

Volgens steam zit ik nu op 4,7 uur en ik heb het nog niet uitgespeeld vind het wel een goede lengte voor een addon dus. Episode 1 had ik in 3,8 uur uitgespeeld dus het is sowieso al langer.
Hij zegt zelf dat hij het rustig aan heeft gedaan[CSC]Outlaw schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 13:23:
[...]
Ik snap echt nooit dat mensen zo rushen, als ik het spel speel wil ik echt ieder hoekje zien en heb ik totaal geen haast voor mij is het echt een belevenis vooral die scripted events!![]()
Volgens steam zit ik nu op 4,7 uur en ik heb het nog niet uitgespeeld vind het wel een goede lengte voor een addon dus. Episode 1 had ik in 3,8 uur uitgespeeld dus het is sowieso al langer.

Dan is die paar uur inderdaad best marginaal, betekend dat een geoefend speler het zonder problemen in een ochtendje nog voor de koffie uitspeeld, rushen of niet.
En hoe mooi/goed een spel ook is, dat is gewoon erg kort. Zo kan je de achievements ook als een makkelijke manier zien om mensen het spel langer te laten spelen, terwijl het eigenlijk een verkapte vorm van grinding is.
Alleen een kwaliteitspost begint met: "Let wel", "In mijn optiek", of "Je vergeet dat...". Jíj bent die kwaliteitsposter! || De Echte Hardcore Tweaker kijkt niet op Tweakers, maar verwijst naar Linus Tech Tips.
EP1 en EP2 zijn inderdaad kort, dit kon je in elke review vinden. Echter je hebt waarschijnlijk geen moment verveeld of het saai gevonden. Valve is een developer die alle saaie stukjes eruit kniptSnake schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 22:59:

Er zit multi-threaded support in maar het word alleen gebruikt voor de effecten momenteel. Het is niet echt helemaal klaar.
De nieuwe engine features zullen wss niet gebackported worden. Je moet dan namelijk het hele spel gewoon gaan testen op bugs/goede gameplay... Nieuwe features/AI zitten dicht bij de gameplay oid..
[Voor 12% gewijzigd door Dutchmega op 15-10-2007 13:51]
Ja Portal & Episode 2 uitgespeeld.
Portal lijkt moeilijker dan het is, alleen de laatste twee levels zijn wat lastig.
In twee dagen uitgespeeld.
Masterlijk eindsong
EP2 erg mooi, duurde iets langer dan EP1 volgens mij.
Afwisselende gameplay, graphics zijn ook nog goed.
Vette shootouts enz......

Portal lijkt moeilijker dan het is, alleen de laatste twee levels zijn wat lastig.
Masterlijk eindsong

spoiler:
Wat zij G-Man nou ook al weer over alyx & eli ? Filmpje iemand ?
Heeft met het eind te maken dacht ik.
Of niet ?
Heeft met het eind te maken dacht ik.

Misschien een idee om de Orange box op te nemen in het volgende deel van dit topic (deel 16)

Het spel te kort? Mwoach, begin dan eens meteen op Hard... Hoewel ik er iets meer dan drie uur over gedaan heb op de eerste play-through.
Dat vind ik trouwens wel... Hard is niet echt moeilijk, in HL 2 ook niet en Ep. 1 ook niet. Dat valt me wel wat tegen. Dat het zo kort is vind ik geen probleem. Ik doe nu op easy de commentary mode dus even lekker sight-see-en
En daarna nog een keer op hard om alle achievements te halen natuurlijk. Dus ik haal mijn speeltijd er op zich wel uit 
Dat vind ik trouwens wel... Hard is niet echt moeilijk, in HL 2 ook niet en Ep. 1 ook niet. Dat valt me wel wat tegen. Dat het zo kort is vind ik geen probleem. Ik doe nu op easy de commentary mode dus even lekker sight-see-en

EP2 uitgespeeld. Vond het toch weer erg vet en kan niet wachten op EP3, al hoop ik dat ze hem wat sneller uitbrengen dan EP2. Aangezien het episodes zijn en niet volledige games mag dat wel vind ik.
Verder niets te klagen eigenlijk. Alles op high of very high kunnen spelen zonder problemen en het ziet er net weer iets beter uit dan EP1. Het verhaal blijft ook nog steeds boeien.
Mijn screenshots zijn ook weer geupdate tot het einde van het spel dus mocht je willen kijken, zie hier. Maar wees gewaarschuwd de laatste screenshots zijn nogal spoilers!
Overzicht van hits op screenshots zijn ook wel geinig trouwens:
Best wel druk op de vrijdag
Ik heb het in 4,9 uitgespeeld trouwens.
Verder niets te klagen eigenlijk. Alles op high of very high kunnen spelen zonder problemen en het ziet er net weer iets beter uit dan EP1. Het verhaal blijft ook nog steeds boeien.
Mijn screenshots zijn ook weer geupdate tot het einde van het spel dus mocht je willen kijken, zie hier. Maar wees gewaarschuwd de laatste screenshots zijn nogal spoilers!
Overzicht van hits op screenshots zijn ook wel geinig trouwens:
maandag 8 oktober 352 3MB dinsdag 9 oktober 162 1MB woensdag 10 oktober 4.652 84MB donderdag 11 oktober 5.267 95MB vrijdag 12 oktober 18.391 206MB zaterdag 13 oktober 4.794 47MB zondag 14 oktober 2.053 10MB
Best wel druk op de vrijdag

Ik heb het in 4,9 uitgespeeld trouwens.
[Voor 26% gewijzigd door Graham op 15-10-2007 16:38. Reden: typo - update]
Ik ben benieuwd wat de ervaringen zijn van iemand die zowel de xbox360 versie als de pc versie heeft gespeeld 

Ook net uitgespeeld, 5,9 uur volgens steam.
Ik vond het weer een geweldig spel, en hoe lang ze het ook zouden maken het is toch altijd te kort want dit is gewoon zo veel leuker als al die andere shooters.
Wat een ongeloofelijke cliffhanger ook weer, I hate you valve!
Ik vond het weer een geweldig spel, en hoe lang ze het ook zouden maken het is toch altijd te kort want dit is gewoon zo veel leuker als al die andere shooters.
Wat een ongeloofelijke cliffhanger ook weer, I hate you valve!

heb ze bijde en zal binnenkort ff kijken. al kan de x360 nooit op tegen de setting waarop ik hem speel.Djerique schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 15:07:
Ik ben benieuwd wat de ervaringen zijn van iemand die zowel de xbox360 versie als de pc versie heeft gespeeld
Intel E6850@3,6Ghz ,GEIL 4 Gig pc800, MSI 8800GTX OC,Tagan 700W,raptor x 150gig,seagate 500gig,asus p5n32-e SLI plus, X-fi extremegamer, logitech z5450 speakerset, Coolermaster Stacker silver
nFo schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 14:16:
Ja Portal & Episode 2 uitgespeeld.![]()
Masterlijk eindsong![]()
![]()
spoiler:Wat zij G-Man nou ook al weer over alyx & eli ? Filmpje iemand ?
Heeft met het eind te maken dacht ik.Of niet ?
spoiler:
Unforeseen Consequences
Je betaalt dan ook niet de volle 50-60 euro die een spel tegenwoordig kost (voor 35 euro heb je 3 games in de Orange Box).TroonStaal schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 13:32:
[...]
Hij zegt zelf dat hij het rustig aan heeft gedaan
Dan is die paar uur inderdaad best marginaal, betekend dat een geoefend speler het zonder problemen in een ochtendje nog voor de koffie uitspeeld, rushen of niet.
En hoe mooi/goed een spel ook is, dat is gewoon erg kort. Zo kan je de achievements ook als een makkelijke manier zien om mensen het spel langer te laten spelen, terwijl het eigenlijk een verkapte vorm van grinding is.
Wat een gezeur toch allemaal. Liever 4 uur EP2 dan 30 uur van een of andere strontvervelende shooter die zichzelf alleen maar herhaalt.
Met 3,7 uur heb ik geen haast gemaakt, maar ik zit ook weer niet in elk hoekje te kijken of daar nog wat ligt als ik het niet nodig heb voor de game. Je kan van het verhaal eigenlijk niets missen want je wordt aan het handje meegenomen door Alex.
Nogmaals, geweldige game maar veel en veel te kort zeker gezien de prijs. Natuurlijk heb ik ook nog TF2 en portal misschien kunnen die compenseren voor de veel te korte ep2.
Overigens : ik ben voor iemand anders een pc in elkaar aan het zetten met een 2900pro, die heb ik natuurlijk even in mijn pc gezet om te zien wat het opleverd voor ep2.
Tot mijn grote verbazing is de 2900pro Langzamer op 1680x1050 (4xaa,8xaf) dan mijn oude 1900xt. De 2900pro zit er zo'n dikke 10 fps per seconde onder ! Alleen zonder aa/af gaat hij wel sneller dan een 1900xt, maar ja daar koop je zo'n kaart niet voor.
Positieve uitzondering is de nieuwe UT3 demo, die draait beduidend beter op de 2900.
Hele korte conclusie : goede kaart maar geen upgrade waard, tenminste als je al op redelijk nivo zit.
*edit* Maar een uitstekende aankoop voor een redelijke prijs als je op het moment aan een nieuwe pc zit te denken, of een echte oude kaart hebt.
Nogmaals, geweldige game maar veel en veel te kort zeker gezien de prijs. Natuurlijk heb ik ook nog TF2 en portal misschien kunnen die compenseren voor de veel te korte ep2.
Overigens : ik ben voor iemand anders een pc in elkaar aan het zetten met een 2900pro, die heb ik natuurlijk even in mijn pc gezet om te zien wat het opleverd voor ep2.
Tot mijn grote verbazing is de 2900pro Langzamer op 1680x1050 (4xaa,8xaf) dan mijn oude 1900xt. De 2900pro zit er zo'n dikke 10 fps per seconde onder ! Alleen zonder aa/af gaat hij wel sneller dan een 1900xt, maar ja daar koop je zo'n kaart niet voor.
Positieve uitzondering is de nieuwe UT3 demo, die draait beduidend beter op de 2900.
Hele korte conclusie : goede kaart maar geen upgrade waard, tenminste als je al op redelijk nivo zit.
*edit* Maar een uitstekende aankoop voor een redelijke prijs als je op het moment aan een nieuwe pc zit te denken, of een echte oude kaart hebt.
[Voor 6% gewijzigd door HaseMike op 15-10-2007 16:35]
en de Xbox360 ook mee te nemen in het volgende deel .....Djerique schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 14:20:
Misschien een idee om de Orange box op te nemen in het volgende deel van dit topic (deel 16)

There is no art to find the minds construction in the face
Ik zit nu op het punt dat je bij de radiotoren aankomt. Wat me opvalt is dat m'n vrienden in het spel Gordon overal op uitsturen: Gordon doet het wel, wij blijven wel lekker hier. Gezellige boel zeg 
Daar ga je dan weer in je uppie de boel verkennen. Alsof ze te lam zijn om enig risico te nemen... "scout jij maar vooruit, ruim de vijanden maar op en dan volgen wij wel weer", daar lijkt het op

Daar ga je dan weer in je uppie de boel verkennen. Alsof ze te lam zijn om enig risico te nemen... "scout jij maar vooruit, ruim de vijanden maar op en dan volgen wij wel weer", daar lijkt het op

[Voor 33% gewijzigd door Wildfire op 15-10-2007 16:50]
Ja inderdaad!Muppet schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 16:41:
en de Xbox360 ook mee te nemen in het volgende deel .....

Misschien kan Darkphoenix er meer over vertellen

darkphoenix schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 16:21:
heb ze beide en zal binnenkort ff kijken. al kan de x360 nooit op tegen de setting waarop ik hem speel.
Lijkt me eigenlijk niet zo'n goed idee om 3 games in één topic te gooien, trouwens ze hebben alledrie al hun eigen topic.
Dan maak je een Orange box topicbabbaloerie schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 18:29:
Lijkt me eigenlijk niet zo'n goed idee om 3 games in één topic te gooien, trouwens ze hebben alledrie al hun eigen topic.

Maar over de ervaringen met HL2pc en HL2xbox kan natuurlijk wel gewoon in deel16
[Voor 12% gewijzigd door Djerique op 15-10-2007 18:34]
Je kan beter gewoon een nieuw HL2 topic aanmaken met Ep2 erbij. En dan een apart TF2 en Portal topic.
Half Life 2 Episode 2 | Gman Spotting
http://www.youtube.com/watch?v=A-LXGZLpsp4&NR=1
Ik had hem niet gezien btw.

http://www.youtube.com/watch?v=A-LXGZLpsp4&NR=1
Ik had hem niet gezien btw.

Ja wist ik, filmpje inmiddels gevonden op youtube.

[Voor 47% gewijzigd door nFo op 15-10-2007 19:47]
Heb Ep2 net ook uitgespeeld, volgens steam 5,9 uur erover gedaan. Heb lekker op me gemak genoten want briljant was het zeer zeker. Jammer alleen dat ik G-man helemaal niet ben tegengekomen! Goede reden om em nog een keer uit te spelen (op hard uiteraard) en ff de subs aan te zetten. Sommige zinnen die redelijk relevant voor het verhaal zijn heb ik gemist door "harde" achtergrond geluiden.
Vergeet trouwens niet dat steam je aantal speeluren pas update bij elke restart. Dus direct na het uitspelen geeft ie nog niet je laatste sessie erbij
Voor welk jaar en kwartaal staat ep3 geplanned btw?
Vergeet trouwens niet dat steam je aantal speeluren pas update bij elke restart. Dus direct na het uitspelen geeft ie nog niet je laatste sessie erbij

Voor welk jaar en kwartaal staat ep3 geplanned btw?
Episode 2 is weer eens fantastisch gemaakt. Alleen spijtig dat ze mensen proberen te pushen om de orange box te kopen (maar episode 2 kan of ga je uiteindelijk ook apart kunnen kopen via steam).
Gameplay viel goed mee (6 uurtjes hier op gemak), lekker afwisselend en wat genoten van de omgeving. Alleen besturing van de wagen op de Xbox 360 was irritant (alles wordt bediend via de linker stick)!
Vraag me alleen af waarom die (gratis) Anti-Aliasing bij de Xbox 360 zoweinig gebruikt wordt. In Halo 3 stond die af en ook in Half Life
Gameplay viel goed mee (6 uurtjes hier op gemak), lekker afwisselend en wat genoten van de omgeving. Alleen besturing van de wagen op de Xbox 360 was irritant (alles wordt bediend via de linker stick)!
Vraag me alleen af waarom die (gratis) Anti-Aliasing bij de Xbox 360 zoweinig gebruikt wordt. In Halo 3 stond die af en ook in Half Life

[Voor 15% gewijzigd door Avenger 2.0 op 15-10-2007 22:24]
U mag hier verder: [PC] Half-Life 2, Episode One en Episode Two deel 16
Todo: Xbox360in de TS opnemen.
Todo: Xbox360in de TS opnemen.
AMD DX4 100 (3.11) / Pentium MMX 200@233 (95) / Athlon Slot A Thunderbird 1000 (98SE) / P!!!-S 1,4GHz (ME+2K) / AthlonXP 1700+@3200+ (XP) / Opteron 165 (XP x64) / Q6600 (Vista) / Ryzen 5 5600X (10)
Dit topic is gesloten.