[PC] Half-Life 2 deel 15 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 9 Laatste
Acties:
  • 6.947 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodsy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 25-06 17:16
Kwam er van de week achter dat mijn HL2 CD kwijt was helaas en wilde hem wel eens zien op mijn nieuwe PC en omdat zonde vond dat ik hem eigenlijk nog nooit had uitgespeeld. Daardoor maar naar de FRS gegaan en daar lag een "Holiday edition". Hier zat HL1, HL2, en Episode 1 in voor 30 euro,- dus maar gelijk meegenomen. Mooi meegenomen want Episode 1 wilde ik toch al kopen en die was 20 euro,-. Een nieuwe CD aanvragen met verzendkosten zal ook wel boven de 10,- euro komen niet te spreken van de moeite die ik moet doen en daardoor speeltijd kwijtraak :9.

Alleen zit nu helaas vast, ben in Nova Prospekt volgens mij, die gevangenis. Heb net voor de 2e keer in die gevangenis zo'n groot beest doodgemaakt en ik kruip door een gat in de muur (volgens mij richting einde level?) en loopt door het puin van iets wat is ingestort. Beide kanten van me staan enorm hoge muren, en alles ziet er gewoon ingestort uit. Het is ongeveer 2 meter breed en heel stuk langer. Aan het einde aangekomen kan ik echter niet verder, en achter me stort opeens die muur in. Dan beginnen ook de andere stukken uit mekaar te vallen en uiteindelijk word ik verpletterd. Hoe kom je hier weg?

Oh, en hoever in het spel zit ik eigenlijk :p ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9449

In het midden is een verhoogde opening (links als je aan komt lopen). Via de kratten die daar liggen kan je er gelijk inspringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbaloerie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-09-2023

babbaloerie

¯¯¯¯¯¯¯

Woodsy schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 13:23:
Alleen zit nu helaas vast, ben in Nova Prospekt volgens mij, die gevangenis. Heb net voor de 2e keer in die gevangenis zo'n groot beest doodgemaakt en ik kruip door een gat in de muur (volgens mij richting einde level?) en loopt door het puin van iets wat is ingestort. Beide kanten van me staan enorm hoge muren, en alles ziet er gewoon ingestort uit. Het is ongeveer 2 meter breed en heel stuk langer. Aan het einde aangekomen kan ik echter niet verder, en achter me stort opeens die muur in. Dan beginnen ook de andere stukken uit mekaar te vallen en uiteindelijk word ik verpletterd. Hoe kom je hier weg?

Oh, en hoever in het spel zit ik eigenlijk :p ?
spoiler:
Ergens in het midden staat een doos, pak deze op met je gravitygun en zet deze tegen de muur die je het meest logisch lijkt :P Dan klim je erop en kan je weer verder. Ik gok dat je op ongeveer 65% van het spel bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:23
Woodsy schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 13:23:
Kwam er van de week achter dat mijn HL2 CD kwijt was helaas en wilde hem wel eens zien op mijn nieuwe PC en omdat zonde vond dat ik hem eigenlijk nog nooit had uitgespeeld. Daardoor maar naar de FRS gegaan en daar lag een "Holiday edition". Hier zat HL1, HL2, en Episode 1 in voor 30 euro,- dus maar gelijk meegenomen. Mooi meegenomen want Episode 1 wilde ik toch al kopen en die was 20 euro,-. Een nieuwe CD aanvragen met verzendkosten zal ook wel boven de 10,- euro komen niet te spreken van de moeite die ik moet doen en daardoor speeltijd kwijtraak :9.
Je had ook steam kunen installeren en hem via steam kunnen downloaden ;) (mits je toendertijd een steam account had aangemaakt)

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodsy
Oke beide bedankt. Morgenavond maar even verder spelen dan weer. 65% is wel mooi, want volgens mij speel ik zo traag als wat, stop bij ieder huisjes etc. ben al paar dagen bezig geweest om hier te komen (waarvan tot de gevangenis ik al eens eerder had gespeeld dus weet alle puzzels wel).

Dat betekend nog zeker het hele aankomende weekend gamen tot Stalker binnenkomt van CD-Wow. En heb Episode 1 ook nog liggen, maar die is volgens mij stuk korter.

Ook al is die al een aardige tijd uit vind ik het nog steeds prachtig eruit zien, zeker die gevangenis zag er heel goed uit. Jammer dat de AI beetje tegenvalt. Van die monsters verwacht ik niet anders dan rechtstreeks dom aanvallen, maar die soldaten zijn echt slachtvoer soms... Maar hoe ze dan doodvallen maakt het allemaal goed. Heb al menig door een raam zien blazen, van gebouwen zien vallen over hekjes etc. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9449

Woodsy schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 13:56:
Oke beide bedankt. Morgenavond maar even verder spelen dan weer. 65% is wel mooi, want volgens mij speel ik zo traag als wat, stop bij ieder huisjes etc. ben al paar dagen bezig geweest om hier te komen (waarvan tot de gevangenis ik al eens eerder had gespeeld dus weet alle puzzels wel).

Dat betekend nog zeker het hele aankomende weekend gamen tot Stalker binnenkomt van CD-Wow. En heb Episode 1 ook nog liggen, maar die is volgens mij stuk korter.

Ook al is die al een aardige tijd uit vind ik het nog steeds prachtig eruit zien, zeker die gevangenis zag er heel goed uit. Jammer dat de AI beetje tegenvalt. Van die monsters verwacht ik niet anders dan rechtstreeks dom aanvallen, maar die soldaten zijn echt slachtvoer soms... Maar hoe ze dan doodvallen maakt het allemaal goed. Heb al menig door een raam zien blazen, van gebouwen zien vallen over hekjes etc. >:)
Ik heb ook Stalker gekocht bij CD-Wow. Wel jammer dat hij daar nog steeds niet de deur uit is (i.i.g. toen ik gisteravond keek). Stalker is de eerste game die ik direct bij de introductie gekocht heb. Het lijkt me echt een topspel, die combinatie van FPS en RPG. En die sfeer en de setting is volgens mij ultiem.

Maar over HL2. Het is inderdaad een erg mooi spel, maar het begint mij (na een paar keer uitspelen) ook wel op te vallen dat alles extreem lineair is. Episode 1 was toch net weer wat anders (nieuwe tegenstanders en betere graphics). Ik ben erg benieuwd naar Episode 2.

Goeie deal trouwens, die 30 euro. Is dat met de originele HL of met HL: Source? In het eerste geval is het helemaal een top-koop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodsy
Anoniem: 9449 schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 15:10:
[...]
Is dat met de originele HL of met HL: Source?
Hoewel ik geen idee heb wat het verschil is, op de doos staat HL: Source.

Ondertussen gelukkig een stuk verder met HL2 dankzij jullie hulp. Nu met die mannetjes meelopen door die kapotgeschoten stad, overal chaos, allemaal mannetjes op daken, van die Striders die rond wandelen...Vind het echt prachtig zo... Volgens mij gaat Episode1 helemaal smullen worden maar vind het zonde om die te gaan spelen zonder HL2 te hebben uitgespeeld.

Alleen heb ik nog 1 probleem. Draai op een 8800GTS 640MB op 1280x1024 en alles high, MSAA staat op 4x. Dit draaide ik met mijn 7800GT ook, behalve de MSAA maar alles zag er daar toch wel beter uit. HL2 is grauw, de omgevingen zijn donker en er zit een grijze gloed overheen. Vooral in de verte zijn er overdreven lelijke schaduwen. Mannetjes die verder dan 10 meter staan zijn gewoon grijs, apparaten zijn grijs en heb soms gewoon moeite dingen te herkennen als ze op paar meter afstand staan. Met die 7800GT was alles gewoon lekker kleurrijk. Aan de ene kant voegt het wel wat toe aan de sfeer, maar het ziet er vaak maar lelijk uit en heb gewoon moeite dingen te herkennen. Kan niet zo snel een screen ergens posten dus kan niet zo goed uitleggen, maar zit dit in de drivers? Heb het ook geprobeerd zonder MSAA en gebruikt met de "HDR" te spelen maar niks werkt.

Iemand bekend met mijn omschreven probleem?

/edit
http://forums.nvidia.com/lofiversion/index.php?t22111.html

[ Voor 2% gewijzigd door Woodsy op 29-03-2007 10:32 . Reden: Dom en niet goed gelezen. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xadeon
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

Xadeon

[☆] Generaal Laagvlieger [☆]

Dat ligt waarschijnlijk aan de drivers. Probeer het gewoon ook met andere drivers. Vergeet niet; drivers deinstalleren>>>veilige modus, vervolgens met DriverCleaner Pro resterende driver bestanden verwijderen.

3rd party drivers
Xtreme-G
NGO

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodsy
Nee heb al aardig wat dingen gevonden.

In de nVidia driver release PDF erkennen ze de problemen met de 8800 kaarten de Source engine maar het probleem ligt volgens hun bij de Source engine. Lekker is dat, dat word wachten op een update van HL2 dan maar. Het is wel speelbaar, maar soms zie ik gewoon mannetjes niet in die grijze gloed. Bovendien koop je geen 8800 om daarna een spel te hebben wat niet lekker eruit ziet.

Gelukkig maakt de gameplay veel goed in HL2 en vind ik het nog steeds een geweldig spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:44
Even een klein kickje.
Ik probeer episode 1 te kopen op steam via paypal. Het lijkt er echter op dat je alleen kan betalen via paypal als je daar een creditcard heb toevoegd aan je account. Is dit echt zo of mis ik iets? Als je alsog een creditcard nodig hebt snap ik het voordeel van paypal als extra betaal middel niet.

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmega
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
pingkiller schreef op zondag 29 april 2007 @ 00:00:
Even een klein kickje.
Ik probeer episode 1 te kopen op steam via paypal. Het lijkt er echter op dat je alleen kan betalen via paypal als je daar een creditcard heb toevoegd aan je account. Is dit echt zo of mis ik iets? Als je alsog een creditcard nodig hebt snap ik het voordeel van paypal als extra betaal middel niet.
Tegenwoordig kan je ook geld overmaken naar je Paypal rekening, zonder dat je credit card nodig hebt dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 16:37
Dutchmega schreef op zondag 29 april 2007 @ 13:12:
[...]

Tegenwoordig kan je ook geld overmaken naar je Paypal rekening, zonder dat je credit card nodig hebt dus.
Of je leest wat ie zegt? Hij heeft er geld op staan, maar blijkbaar moet je op je paypalaccount alsnog een creditcard aangeven.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-06 23:12
Zover ik weet kan je gewoon zonder creditcard geld op je paypal account overmaken en dan weer gebruiken. Dat deed ik vaak voordat ik een creditcard had namelijk. Dus ik denk dat je bij vertify account zit te kijken (daar heb je een creditcard voor nodig) maar om gewoon te betalen niet. Of dat moet veranderd zijn.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-05 19:40
Damn...
Ben met een format mn savefiles vergeten van HL2...
Ik ben daarom al ooit eerder opnieuw moeten beginnen (was toen op 60%), heeft iemand de savefiles van het gebied op de waterscooter bij het safehouse van het verzet (iets verder)? (waar iedereen dood is en er een helikopter langs vliegt)

Vanaf daar is goed, wil niet verder gaan waar ik vroeger was (bij die 60%) dan is nm al weer 2 jaar geleden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
Graham schreef op zondag 29 april 2007 @ 13:23:
Zover ik weet kan je gewoon zonder creditcard geld op je paypal account overmaken en dan weer gebruiken. Dat deed ik vaak voordat ik een creditcard had namelijk. Dus ik denk dat je bij vertify account zit te kijken (daar heb je een creditcard voor nodig) maar om gewoon te betalen niet. Of dat moet veranderd zijn.
Je word automatisch doorgelinked naar een speciale paypal-pagina waar je moet inloggen en daarna weer doorgelinked word naar een andere pagina, je kan zelf dus geen geld overmaken. Het lijkt een beetje op het ideal gebeuren.
Ik kom dan op een pagina waar ik een creditcard moet toevoegen, voor de rest kan ik niks doen.

--edit--
Aha,kennelijk is er een probleempje met de samenwerken tussen steam en paypal. Als je niet genoeg geld op je paypal account hebt staan om het gekozen product te kopen,dan vraagt hij of je een creditcard wilt toevoegen.
Wel appart. Heb 13.50$ op mijn rekening staan, je zou denken dat dat genoeg is voor iets van 9,95+tax.

[ Voor 18% gewijzigd door pingkiller op 29-04-2007 14:08 ]

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-06 23:12
Dat is wel erg irritant gedaan dan. Een simpele melding "not enough funds" oid zou beter zijn. Toch wat meer erop gooien lijk me dan ;)

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-06 20:14

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

Hmm, Half-Life 2 Episode 2: Black Box is gecancelled. Om Episode 2 in de winkel te kopen, kun je straks alleen de duurdere Orange Box halen, waar Half-Life 2 en Episode 1 ook in zitten. Ik vind dit toch wel een slechte zaak, de meeste mensen die Episode 2 willen gaan kopen, zullen Half-Life 2 en Episode 1 allang al hebben.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbaloerie

babbaloerie

¯¯¯¯¯¯¯

Pue onzin idd, nu moet ik dus Half-Life 2 en Episode 1 overnieuw kopen, hierdoor worden de echte fans gewoon in de kou gezet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoggyFreek
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

FoggyFreek

I'm a llama again!

Err, het is gewoon 50 dollar. Ondanks dat ik HL2 en EP1 als heb koop ik dus nog 3 games voor slechts 50 dollar. Ik zie het probleem niet. Daarnaast krijg je 3 verschillende steam auth. codes en kun je dus HL2 en EP1 gewoon weggeven aan een maatje ofzo. :)

Prima geregeld.

-- Altijd blijven prutsen --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbaloerie

babbaloerie

¯¯¯¯¯¯¯

Die black box was toch maar 30 dollar ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryuukami
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-01 00:05
Ik word gedwongen om iets te kopen wat ik al gekocht heb
1 euro is zelfs nog te veel het gaat om het princiepe
Als straks Episode 3 uitkomt
Wordt ik weer gedwongen om alles te kopen
Kleinere spellen snel achter elkaar en goedkoop
dat was de bedoeling van Episode gamen
En tot nu toe komt daar niet echt veel van terecht
Ik ben in ieder geval heel erg boos :(

Ryuukami

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:21

strandbal

Was het maar zo'n feest.

:/ Ik ben er ook niet zo blij mee nee... Heb EP1 ook gewoon gepreordered voor niet al teveel, vond het juist een aardig systeem... Geen zin om te gaan kopen via dat gare Steam...

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-06 12:41

job

Wat is er met het idee gebeurd van we hakken een game in 3 stukken (de drie episodes) en deze drie kan je aanschaffen voor ongeveer 20 euro per stuk. Episode 1 was prima betaalbaar en ook zeker gezien de lengte van het spel niet meer waard.
Als episode 2 net zo kort duurt is het zelfs met de extra spellen die 50 dollar niet waard.

Zelfs als episode 2 los via steam te kopen is verdom ik het om hem te kopen..
Ik wil een spel inclusief hoesje. We wachten toch al zo lang, kan ik net zo goed een half jaar extra wachten totdat episode 2 in de budget bak ligt.

[ Voor 26% gewijzigd door job op 19-05-2007 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmega
  • Niet online
Waarom gaat iedereen gelijk van het slechtste uit. Misschien moet je de 3 apart kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 171349

Zoals ik nu op meerdere sites gelezen heb(ja heb niks beters te doen , alhoewel) moet je dus 50 euroos neerleggen voor het hele pakket=deel 1 + ep.1 + ep.2. met portal en wat nog meer weet ik niet precies_) ,mijn eerste reactie is - dat kan je niet maken , ik wacht en wil alleen ep.2 en niet meer . Als ze dit zo gaan verkopen dan voelt dat als een beetje machtmisbruik van een gamedevoloper die weet dat vele het TOCh gaan kopen vanwege dat ze weten dat men dit deel wil . Ik verwacht dat dit niet zoon vaart zal lopen want dit is niet reeel , lijkt mij .

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 171349 op 19-05-2007 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Laatst online: 23:11

The Zep Man

🏴‍☠️

Anoniem: 171349 schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 22:27:
Zoals ik nu op meerdere sites gelezen heb(ja heb niks beters te doen , alhoewel) moet je dus 50 euroos neerleggen voor het hele pakket=deel 1 + ep.1 + ep.2. met portal en wat nog meer weet ik niet precies_) ,mijn eerste reactie is - dat kan je niet maken , ik wacht en wil alleen ep.2 en niet meer . Als ze dit zo gaan verkopen dan voelt dat als een beetje machtmisbruik van een gamedevoloper die weet dat vele het TOCh gaan kopen vanwege dat ze weten dat men dit deel wil . Ik verwacht dat dit niet zoon vaart zal lopen want dit is niet reeel , lijkt mij .
Mijn reactie: gewoon rustig afwachten, lieve kijkbuiskinderen. Nu beginnen met loeien heeft niet veel zin. Spel komt pas in de herfst uit (of later). Tegen die tijd zien we wel of hij los als uitbreiding in de winkel beschikbaar zal zijn (in combinatie met Team Fortress 2 en Portal, natuurlijk).

[ Voor 6% gewijzigd door The Zep Man op 19-05-2007 23:22 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Laatst online: 22-06 20:14

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

The Zep Man schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 23:16:
[...]
Mijn reactie: gewoon rustig afwachten, lieve kijkbuiskinderen. Nu beginnen met loeien heeft niet veel zin. Spel komt pas in de herfst uit (of later). Tegen die tijd zien we wel of hij los als uitbreiding in de winkel beschikbaar zal zijn (in combinatie met Team Fortress 2 en Portal, natuurlijk).
Valve heeft juist net gezegd dat Episode 2 niet los te koop zal zijn, alleen in combinatie met Half-Life 2 en Episode 1. Daarom wordt er juist nu zo op gereageerd, dan weet Valve dat niemand op deze actie zit te wachten en kan deze klant onvriendelijke beslissing nog op tijd teruggedraaid worden.

Voor mij is dit genoeg om voorlopig geen Episode 2 meer te hoeven. Ik ga niet €40+ uitgeven om een episode te kopen die je in 4-6 uur kunt uitspelen.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 171349

The Zep Man schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 23:16:
[...]
Ik kjikbuis- =gamendende mens en tweaker volger zeg alleen als dit zo zou zijn dan is dat .. niet reeel, das alles . groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

MetroidPrime schreef op zondag 20 mei 2007 @ 00:01:
[...]

Valve heeft juist net gezegd dat...
Valve heeft zelf officieel nog niets aangekondigd, ook niet in het Steam News. Een (aantal) website(s) claimt/en alleen maar dat er wat gezegd is, zonder verifieerbare bron.

[edit]
Even dit draadje gevolgd op het Steam forum. Het lijkt erop dat het waar is. Ah well, too bad.

[edit2]
Hier wat meer informatie van een redelijk betrouwbare Steam bron. ;)

Ik verwacht tegen het einde van dit jaar dat er veel Steam codes van Half-Life 2 en Episode 1 op Marktplaats aangeboden zullen worden. O-)

Om eerlijk te zijn ben ik al blij dat ze Portal en Team Fortress 2 niet uit de orange box gooien...

[ Voor 39% gewijzigd door The Zep Man op 20-05-2007 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
  • Laatst online: 23-06 12:40
Handel hoort niet thuis op GoT.

[ Voor 84% gewijzigd door Anoniem: 12316 op 23-05-2007 09:48 ]

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proqzor
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-10-2024
* Proqzor schoptkont

http://www.blackmesasource.com/

nieuwe media release :)

Ik vraag me af hoelang het nog duurt voordat deze mod klaar is. Beetje jammer dat et zo lang duurt. Elke seconde dat het langer duurt om dat spel te ontwikkelen maakt de graphics alleen maar nog meer verouderd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Achja had gisteren sinds lange tijd hl2 voor geinstaleerd om de nieuwe mod insugency ff te checken, niet dat ik er veel aanvond maar ik merkte meteen weer waarom ik lange tijd verliefd ben geweest op hl2, de engine draait zo heerlijk en soepel. GIng metteen weer ene potje old skool hl2 DM. BLijft geweldig de gameplay. En de GFX zijn nog steeds zeer goed, niet top, maar voldoen zeker imo.

Ik baal er alleen zo van dat die cs:s gewoon keiharde doekoe kost. Ik ga niet betalen voor een mod... :)

Vanavond maar eens wat anders mods installeren

[ Voor 6% gewijzigd door evilpin0 op 05-07-2007 10:17 ]

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:48

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

is het al bekend wanneer episode 2 uitkomt?

khad eingelijk verwacht dat die sneller na EP1 zou komen... de engine raakt zo wat outdated... en buiten dat ben ik het verhaal van HL2 en EP1 al bijna vergeten... weet het einde van EP1 al niet eens meer.

ik wil verder spelen _/-\o_

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Het game zou in oktober klaar moeten zijn, aldus een interview met Valve in de laatste PCGP.
khad eingelijk verwacht dat die sneller na EP1 zou komen
Is ie ook, aan EP1 hebben ze 18 maand gewerkt, aan EP2 "slechts" 15 :)

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 24-06 15:40

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

Had ze ook graag sneller achter elkaar gezien. 't Zou in principe 'alleen' maar wat leveldesign moeten wezen toch? De engine was al af (op de stotttterrrrr bug na).

Het verhaal ben ik eigenlijk ook al grotendeels kwijt helaas. E1 speelde zich toch vnl. in de Citadel af?

Godfather Bodybuilding topic reeks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

misschien binnenkort steam maar weer eens installeren en op easy door EP1 heen raggen :+ moet in een middagje wel lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

MrJ schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 16:17:
Had ze ook graag sneller achter elkaar gezien. 't Zou in principe 'alleen' maar wat leveldesign moeten wezen toch? De engine was al af (op de stotttterrrrr bug na).

Het verhaal ben ik eigenlijk ook al grotendeels kwijt helaas. E1 speelde zich toch vnl. in de Citadel af?
spoiler:
Episode 1 stond compleet in het teken van ontsnappen City 17. Hiervoor moest eerst de reactor van de Citadel gestabiliseerd worden. De Combine wilden deze namelijk opblazen zodat ze een bericht konden versturen. Dit bericht is gekopieerd door Alex en sleept ze het hele spel mee. Aan het einde van Episode 1 wordt de Citadel alsnog opgeblazen en wordt het bericht verstuurd.

Wat ik wel mis in Episode 1 is het (soms neppe) gevoel van vrijheid dat Half-Life 2 zelf wel had. In Half-Life 2 kon je gewoon ergens stoppen, even lekker spelen met de physics of Combine, om daarna weer door te gaan. Met Episode 1 heb je constant de adem van Alex in je nek en zijn er veel meer scripted events.

Ik speelde Half-Life 2 eerst op de Xbox (geen Gary's Mod 9 beschikbaar ;)) en zelfs daarin was het leuk om hier en daar gewoon te experimenteren. Bijvoorbeeld: bij de kraan (waar je je buggy omhoog moet tillen) staan er verschillende containers. Neem vanaf het punt waar je de rakettenlanceerder van Cubbage krijgt alle explosieve vaten hiernaar toe. Dit is al een uitdaging met al die Antlions. Al heb je alle Combine afgeschoten bij de kraan en er zijn geen vaten kapotgeschoten, dan kan je ze allemaal plaatsen in een container. Plaats alle explosieven achterin en alle rotzooi (of je buggy) voorin. Gooi er vervolgens een granaat in en kijk eens hoe je superschrootgun/buggy lanceerder werkt. :)

[ Voor 39% gewijzigd door The Zep Man op 19-07-2007 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 220945

ik heb een probleem, bij halflife2: deathmatch loopt mijn pc steeds vast met laden/gamen.

is dit een bekend probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89184

Anoniem: 220945 schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 12:14:
ik heb een probleem, bij halflife2: deathmatch loopt mijn pc steeds vast met laden/gamen.

is dit een bekend probleem?
Een veelvoorkomend probleem is het niet. Misschien een hardware of driver probleem.

OS opnieuw geinstalleerd? Steam opnieuw geinstalleerd? Nieuwste mobo/gfx drivers installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heb ik allemaal al gedaan, maar hij loopt styeeds vast als de server de map ''ververst'' dan kan ik een 30 sec. ofzo spelen, en dan loopt hij helemaal vast
ik heb dan een stilstaand beeld, en mijn geluid blijft hangen.

ik heb een amd 4000+
1gig hyperx ddr400
a8nsli-sli
x1950pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xadeon
  • Niet online

Xadeon

Uhm...lol >>>> Half-Life 3 <<< Waar hebben zij hun informatie vandaan? :o Al zou het echt geweldig zijn, is t toch wel duidelijk dat dit niet kan kloppen, aangezien HL-2 Episode 3 nog lang niet klaar is.
Ik gok dat Valve HL-3 pas in 2010 op zn vroegst klaar heeft. Dus nog ff wachten. :z

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:47
Xadeon schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 00:09:
Uhm...lol >>>> Half-Life 3 <<< Waar hebben zij hun informatie vandaan? :o Al zou het echt geweldig zijn, is t toch wel duidelijk dat dit niet kan kloppen, aangezien HL-2 Episode 3 nog lang niet klaar is.
Ik gok dat Valve HL-3 pas in 2010 op zn vroegst klaar heeft. Dus nog ff wachten. :z
Klopt niet. Het is allang bekend dat de Episodes Half-Life 3 vormen.

[ Voor 5% gewijzigd door D. Ninjai op 04-08-2007 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kan iemand mij helpen met mijn probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Wat heb je al geprobeerd om het op te lossen?..hierboven worden je wat tips gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 165097

D. Ninjai schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 11:04:
[...]

Klopt niet. Het is allang bekend dat de Episodes Half-Life 3 vormen.
Het is nooit bevestigd dat er geen vervolg gaat komen na de episodes. Ze hebben gezegd dat ze eerst wachten op hoe het uiteindelijk gaat lopen met de episodes en daarna wel verder zien.
PC gameplay deze maand: "We sluiten geen meerjarige projecten uit, maar zes jaar aan een product werken is iets dat je nooit vooraf plant, het overkomt je gewoon."

Wat wel is gezegd is dat er een Ep4 komt van een third party developer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

de oplossingen die zijn gegeven heb ik uitgevoerd, maar hij loopt alleen steeds vast bij hl2 bij geen enkele andere game loopt mijn pc vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Anoniem: 220945 schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 14:15:
de oplossingen die zijn gegeven heb ik uitgevoerd, maar hij loopt alleen steeds vast bij hl2 bij geen enkele andere game loopt mijn pc vast.
Zulk soort vragen horen niet in dit topic. Het beste is even een topic aanmaken in spielerij problemen en vragen. Als je dat doet geeft dan in ieder geval voldoende info zodat mensen er wat mee kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xadeon
  • Niet online

Xadeon

Anoniem: 165097 schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 12:38:
[...]

Het is nooit bevestigd dat er geen vervolg gaat komen na de episodes. Ze hebben gezegd dat ze eerst wachten op hoe het uiteindelijk gaat lopen met de episodes en daarna wel verder zien.
PC gameplay deze maand: "We sluiten geen meerjarige projecten uit, maar zes jaar aan een product werken is iets dat je nooit vooraf plant, het overkomt je gewoon."

Ik dacht eerst dat ze de Episodes releasen om de fans een beetje zoet te houden tot de release van HL-3. Ik vind t nogal onhandig van Valve om de Episodes als HL-3 uit te gaan geven, want waarom kozen ze dan voor de titel HL-2 Episode 1-2-3. Noem het dan HL-3 Episode 1-2-3...toch? Maar goed, we moeten dus eigenlijk wachten op HL-4 als we Gabe Newell moeten geloven. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Misschien niet helemaal t goede topic maar t leek me beter dan n los topic aan te maken. Is het mogelijk om mods voor halflife 1 te spelen in Halflife:Source :? Ik wi heel graag USS Darkstar nog eens spelen en heb gisteren Halflife:Source gekocht op Steam omdat ik die ook graag weer eens wilde spelen... kan er alleen niet veel op vinden nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Xadeon schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 18:19:
[...]

Ik dacht eerst dat ze de Episodes releasen om de fans een beetje zoet te houden tot de release van HL-3. Ik vind t nogal onhandig van Valve om de Episodes als HL-3 uit te gaan geven, want waarom kozen ze dan voor de titel HL-2 Episode 1-2-3. Noem het dan HL-3 Episode 1-2-3...toch? Maar goed, we moeten dus eigenlijk wachten op HL-4 als we Gabe Newell moeten geloven. :/
Zoals ik het eens ergens gelezen heb: Direct nadat HL1 uit was zijn ze begonnen met HL2, het heeft heel lang geduurd tot dat HL2 er was. Terwijl ze aan HL2 het dubbele aantal mensen hadden werken dan aan HL1 heeft het maken van HL2 toch heel veel langer geduurd dan HL1.

Om HL3 te maken met een nieuwe engine zouden ze met weer 2x meer man dan met HL2 nog veel langer bezig zijn om HL3 af te krijgen. Om HL3 goed te maken zou het veel te lang duren en hebben ze ook veel te veel mensen nodig. Ze hebben er voor gekozen om HL3 uit te brengen als 3 eps voor HL2 omdat dat veel beter te doen is.

Het zou veel te veel tijd en geld kosten om HL3 als compleet nieuw spel te maken, nu ze gebruik maken van een al bestaande engine is het nog te doen.

Correct me if i'm wrong. (Ik dacht dat dit zo'n beetje het verhaal achter HL3 was en de nu komende eps voor HL2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-06 08:31

Largo

Donderdraak

Amazon heeft de 'orange box' in pre-order, 26 Oct zou hij beschikbaar zijn.
http://www.whatistheorangebox.com ziet er ook 'ready-to-go' uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

lijkt me vet, alleen dan moet hl wel goed bij mij kunnen lopen,

os op nieuw geinstalleerd, steam,hl alles oc, zonder oc echt alles wat ik maar heb kunne verzinnen.

maar hij blijft maar vastlopen.

bij spielerij/problemen en vragen komt nooit iemand die me kan helpen dus vraag ik het nogmaals hier dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmega
  • Niet online
Anoniem: 165097 schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 12:38:
[...]
Ho, hoe kom je aan die informatie? Valve is juist dol op in-house-developen
Anoniem: 220945 schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 14:39:
lijkt me vet, alleen dan moet hl wel goed bij mij kunnen lopen,

os op nieuw geinstalleerd, steam,hl alles oc, zonder oc echt alles wat ik maar heb kunne verzinnen.

maar hij blijft maar vastlopen.

bij spielerij/problemen en vragen komt nooit iemand die me kan helpen dus vraag ik het nogmaals hier dan.
Verkeerde forum en gebruik leestekens a.u.b.
Steam support zal je in ieder geval verder kunnen helpen

[ Voor 14% gewijzigd door Dutchmega op 26-08-2007 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

Ik heb nog niet gezocht maar zijn er eigenlijk 3rd party single player maps/games/mods voor HL2? Ik heb HL2 nu 2 of 3x gespeeld en raak er maar niet op uitgekeken. Maar ja, iets anders zou ook leuk zijn. Dat Gary gebeuren trekt me niet zo.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbaloerie

babbaloerie

¯¯¯¯¯¯¯

Jazzper schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 15:01:
Ik heb nog niet gezocht maar zijn er eigenlijk 3rd party single player maps/games/mods voor HL2? Ik heb HL2 nu 2 of 3x gespeeld en raak er maar niet op uitgekeken. Maar ja, iets anders zou ook leuk zijn. Dat Gary gebeuren trekt me niet zo.
Minerva
Riot Act

Deze twee zijn toch wel het beste qua Singleplayer mods.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmega
  • Niet online
Er zijn genoeg uitgekomen. Moddb laat er ruim 45 zien

De beste is natuurlijk Minerva

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 138251

Haha, op de een of andere manier werd ik altijd misselijk van dit spel spelen.
Heb het na 4 keer ook nooit meer gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Laatst online: 26-06 13:48

westergas

rikkie_pc

Mensen de Alpha release van FakeFactory_Cinematic_Mod_v4_Option_Pack_1 is uit. Tis natuurlijk nog niet helemaal af maar ik zou de sreenshots voor zichzelf laten spreken. Dit word echt heel mooi _/-\o_

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbaloerie

babbaloerie

¯¯¯¯¯¯¯

w3sTErGaS schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 07:41:
Mensen de Alpha release van FakeFactory_Cinematic_Mod_v4_Option_Pack_1 is uit. Tis natuurlijk nog niet helemaal af maar ik zou de sreenshots voor zichzelf laten spreken. Dit word echt heel mooi _/-\o_
WTF, die Cinematic mod draaide er eerst om om alles mooier te maken, maar nu verneuken ze gewoon de game. Nu lijkt Alyx op Angelina Jolie, zien we citizens met dreadlocks (wtf?), medics met sexy nurse-outfits (omgwtf?) etc. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxow
  • Laatst online: 23:14

Maxow

Hidden Sound System

...en Barney lijkt op Adam Sandler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
  • Laatst online: 24-06 08:00
babbaloerie schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 10:43:
[...]

WTF, die Cinematic mod draaide er eerst om om alles mooier te maken, maar nu verneuken ze gewoon de game. Nu lijkt Alyx op Angelina Jolie, zien we citizens met dreadlocks (wtf?), medics met sexy nurse-outfits (omgwtf?) etc. 8)7
Je kan zeggen wat je wilt en smaken verschillen maar ik vind alyx hier wel een babe geworden O+ :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
  • Laatst online: 24-06 08:00
w3sTErGaS schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 07:41:
Ik kan niks downloaden? Hij zegt constant
This File does not belong to this site and thus will not be shown!
Related Files:
Invalid File Listing, so Related Files won't be shown!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Kaasje123 schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 11:50:
[...]

[...]
Tja het zal wel druk zijn daar, misschien later weer. Ik heb hem zelf ook niet gedownoad. Ik wacht op een versie die wat meer "af " is.

Ps Adriana Lima is de basis voor de nieuwe Alyx :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Kaasje123 schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 11:50:
[...]

[...]
Hij is inmiddels weer online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dutchmega schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 14:52:
[...]

Ho, hoe kom je aan die informatie? Valve is juist dol op in-house-developen
http://www.halflife2.net/...27973&highlight=episode+4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copyman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-06 20:52

Copyman

Dode muis

Ik lees zojuist op gamer.nl dat je The Orange Box nu kan pre-orderen. Bijkomend voordeel is dat je Team Fortress 2 Beta dan al vanaf 17 september aanstaande kan spelen. :)

http://www.gamer.nl/doc/4...7-sept-al-Team-Fortress-2

http://www.steampowered.c...a=package&SubId=469&cc=NL

Zeer belangrijke informatie: Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-06 06:14
Als je HL2 en HL2-episode 1 al hebt, is het raadzaam om toch de orange box te kopen.

In de HL2-EP2 FAQ staat dat een bundel met alleen EP2, TF2 en portal ongeveer $40 gaat kosten. De orange box wordt $50 maar als je nu koopt krijg je pre-order korting, dus dan wordt het $45.

Met andere woorden, voor die 5 dollar extra krijg je een extra kopie van HL2 en EP1 erbij die je vervolgens ook nog eens aan een vriend kan weggeven (of naar een 2e account zetten).

http://forums.steampowere...s/showthread.php?t=475909

Edit: je krijgt er ook nog eens een gratis spelletje (Peggle extreme) bij.
Edit 2: TF2 is zo te zien ook al te pre-loaden

[ Voor 15% gewijzigd door Jeroen O op 11-09-2007 22:19 ]

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

• job

job

Wel leuk zo'n pre-order via steam.
Maar geef mij een dvd-doosje :).
Ondanks dat je (in tegenstelling tot vroeger) eigenlijk bijna niets krijgt (doosje, dvdtje en hooguit1 papiertje) voor je geld wil ik m'n half-life verzameling toch gewoon compleet hebben.

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Jeroen O schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 22:06:
Als je HL2 en HL2-episode 1 al hebt, is het raadzaam om toch de orange box te kopen.

In de HL2-EP2 FAQ staat dat een bundel met alleen EP2, TF2 en portal ongeveer $40 gaat kosten. De orange box wordt $50 maar als je nu koopt krijg je pre-order korting, dus dan wordt het $45.
Die 'bundel' waar je over praat is gewoon 3 Steam serial codes voor de betreffende spellen. Dit zou de black box worden voor in de winkel, maar deze is geannuleerd. De orange box wordt hier 'gewoon' € 50,- voor op de PC.
Met andere woorden, voor die 5 dollar extra krijg je een extra kopie van HL2 en EP1 erbij die je vervolgens ook nog eens aan een vriend kan weggeven (of naar een 2e account zetten).
Weggeven? Met een beetje geluk kan je elke code verkopen voor minstens € 5,-. Dan heb je alweer € 10,- terug (al heb je Half-Life 2 en Episode 1 al). En waarom zou je een tweede Steam account bijhouden? :?
http://forums.steampowere...s/showthread.php?t=475909

Edit: je krijgt er ook nog eens een gratis spelletje (Peggle extreme) bij.
Edit 2: TF2 is zo te zien ook al te pre-loaden
Pre-loaden doet mij niet zoveel. Misschien kan je het spel al een paar dagen eerder spelen (twee, volgens mij) maar ik ga voor de fysieke koop van het spel. Staat toch mooier op de plank in plaats van een uitgeprinte screenshot van Steam met het spel koud in een lijstje ertussen. :)

En dat puzzelspel... hartstikke leuk, maar het is mijn genre niet.

[ Voor 4% gewijzigd door The Zep Man op 12-09-2007 00:43 ]

• Snake
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Sinds vandaag zie ik ook mijn Black Box in Steam!

Maar ik was juist weer eens HL2 aant spelen, en ik dacht aan die trailer van 'traptown'

http://media.pc.ign.com/media/492/492830/vids_8.html

Hier rechts boven.

Het is allemaal zo gek, die map, de geluiden, de shotgun is zo 'lang'... Krijgen we die map ooit te zien? Want ik vind 'm echt cool!

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Grozno
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 00:14

Grozno

acts without consequence!

Vrees van niet, dat was gewoon een demo level afaik

Advocatus ineptias | Free Speech Online

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Grozno schreef op woensdag 12 september 2007 @ 11:12:
Vrees van niet, dat was gewoon een demo level afaik
Het gekke is ook, er zijn zo'n aantal dingen, zoals Gordon die die tafel voor de deur zet enzo, de AI lijkt me zoveel meer geavanceerd?

Overigens stoor ik me steeds meer aan het doffe geluid van alle wapens, het klinkt gewoonweg niet.

Anoniem: 89184

Als je nu de Orange Box (HL2, HL2EP1, HL2EP2, Portal en TF2) preorderd kan je aanstaande maandag al de beta versie van TF2 spelen! _/-\o_

http://www.halflife2.net/...ad.php?s=&threadid=130314

* Anoniem: 89184 gaat meteen preordenen.

• babbaloerie

babbaloerie

¯¯¯¯¯¯¯

Snake schreef op woensdag 12 september 2007 @ 12:34:
[...]

Het gekke is ook, er zijn zo'n aantal dingen, zoals Gordon die die tafel voor de deur zet enzo, de AI lijkt me zoveel meer geavanceerd?

Overigens stoor ik me steeds meer aan het doffe geluid van alle wapens, het klinkt gewoonweg niet.
De A.I. van HL1 is ook veel beter dan die van HL2, vooral de marines. Toch is de A.I. van HL2 niet heel slecht.

Ik zat in HL2 een keer te wachten op een lift toen er Fast Zombies naar me toe kwamen, ik deed gewoon de deur dicht want ik dacht die beesten zijn toch te dom om de deur open te doen. Komen ze ineens door het glas in het plafond :o

• Grozno
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 00:14

Grozno

acts without consequence!

In HL1 zat geen AI, dat was allemaal scripted. HL2 was juist vernieuwend doordat er AI in zat, non-scripted.

*O* Post 700 *O*
:P

[ Voor 11% gewijzigd door Grozno op 12-09-2007 12:47 ]

Advocatus ineptias | Free Speech Online

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Anoniem: 89184 schreef op woensdag 12 september 2007 @ 12:43:
Als je nu de Orange Box (HL2, HL2EP1, HL2EP2, Portal en TF2) preorderd kan je aanstaande maandag al de beta versie van TF2 spelen! _/-\o_

http://www.halflife2.net/...ad.php?s=&threadid=130314

* Anoniem: 89184 gaat meteen preordenen.
TF2 is bijna preloaded hier :D

Ik heb de black box gekregen bij m'n 2900XT :)
babbaloerie schreef op woensdag 12 september 2007 @ 12:43:
[...]

De A.I. van HL1 is ook veel beter dan die van HL2, vooral de marines. Toch is de A.I. van HL2 niet heel slecht.
De AI loopt rond, hide, schiet, maar voor de rest doen die niet veel...
Ik zat in HL2 een keer te wachten op een lift toen er Fast Zombies naar me toe kwamen, ik deed gewoon de deur dicht want ik dacht die beesten zijn toch te dom om de deur open te doen. Komen ze ineens door het glas in het plafond :o
Ja dat kan ik begrijpen, die beesten/mensen hebben namelijk geen intelligentie meer :+
Grozno schreef op woensdag 12 september 2007 @ 12:46:
In HL1 zat geen AI, dat was allemaal scripted. HL2 was juist vernieuwend doordat er AI in zat, non-scripted.

*O* Post 700 *O*
:P
HL1 is niet allemaal scripted overigens, de mannetjes verborgen zich echt enzo, en HL2 is evengoed scripted, je doet een bepaalde actie, en er gebeurt iets.

[hk]Proficiat met je posts![/]

• Zydell
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-06 07:50

Zydell

* * * * *

Voor iedereen die uitkijkt naar Team Fortress 2, niet alleen Orange Box komt uit, ook Fortress Forever (een soort van verbeterde/geporte versie van TFC naar de half-life 2 engine) wordt binnenkort uitgebracht, naar alle verwachting zelfs nog vóór 17 september! En nog beter... hij is gratis voor iedereen die Half-life 2 al heeft omdat het een MOD is. Team Fortress fans doen er zeker goed aan om dit ook even te bekijken!

Check it out: Fortress Forever!

• Jeroen O
The Zep Man schreef op woensdag 12 september 2007 @ 00:40:

[...]
En waarom zou je een tweede Steam account bijhouden? :?
Geen idee. Maar het zou kunnen mocht je dat willen.
[...]
Pre-loaden doet mij niet zoveel. Misschien kan je het spel al een paar dagen eerder spelen (twee, volgens mij) maar ik ga voor de fysieke koop van het spel. Staat toch mooier op de plank in plaats van een uitgeprinte screenshot van Steam met het spel koud in een lijstje ertussen. :)
Mij wel.

Ten eerste is het goedkoper. In plaats van 50 euro betaal je nu 53,49 dollar (incl. BTW). Omgerekend is dat ongeveer 40 euro. Je bent dus al 10 euro goedkoper uit.

Ten tweede kan je het spel eerder spelen. Niet dat het voor mij zoveel uitmaakt. Ik wacht al sinds het uitspelen van EP1 op EP2, dus die paar dagen wachten kunnen er ook nog wel bij. Maar het kan een argument zijn om het te pre-loaden.

En ten derde, je hoeft de deur niet uit. Dat vind ik wel belangrijk, want ik heb niet zo heel veel tijd om allerlei winkels af te gaan die het spel misschien nog niet hebben, of al uitverkocht zijn. Want dat zul je altijd zien als je iets graag wilt hebben.

Dat ik geen DVD hoesje op de plank kan zetten, dat intereseert me niet zo heel veel. Daar kijk ik toch nooit meer naar om. Bovendien heb ik nog altijd het koekblik van de collectors edition. Daar doe ik het wel mee :)
En dat puzzelspel... hartstikke leuk, maar het is mijn genre niet.
Ach het is wel een geinig spelletje. Gewoon een leuk extraatje. Niks meer, niks minder.

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Nu start ik vandaag mijn doos op, (hij heeft vandemorgen al opgestaan)

Zegt Steam ineens: needs to install een of andere service.

Wat moet Steam met een of andere service?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Zijn er eigenlijk hier nog Half-Life fans die op Black Mesa (voorheen Black Mesa Source) zitten te wachten?

Persoonlijk vond ik het verhaal en de ervaring uit Half-Life 1 erg goed. Echter, Half-Life 1 Source was wel een kleine teleurstelling. Dankzij de engine speelt het spel lekker op moderne computers en zelfs op niet standaard breedbeeldresoluties, maar zorgt niet voor een wow factor die ik met de originele Half-Life 1 kreeg (toen ik het nog op een Voodoo2 speelde in Glide mode ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defector
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
beetje jammer dat er niet ook gewoon een box is zoals de orange box maar dan zonder half life 2 en ep 1. Wel leuk en aardig dat ze kunt weg geven maar ik had liever een box gehad met alleen de nieuwe spellen. Want zowat iedereen die ep2 gaat kopen heeft half life 2 plus ep1 al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

The Zep Man schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 09:57:
Zijn er eigenlijk hier nog Half-Life fans die op Black Mesa (voorheen Black Mesa Source) zitten te wachten?
Ja,hier! :9 Gaat alleen nog wel ff duren denk ik, maar ze werken er heel hard aan, dus wie weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

is EP2 nou al wel of niet te spelen? op steam staat oktober 2007?

dus als ik nu de orange box koop kan ik dan al direct EP2 of moet die nog uitkomen net als TF2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbaloerie

babbaloerie

¯¯¯¯¯¯¯

Chaoss schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 20:34:
is EP2 nou al wel of niet te spelen? op steam staat oktober 2007?

dus als ik nu de orange box koop kan ik dan al direct EP2 of moet die nog uitkomen net als TF2?
Ze moeten nog uitkomen, als je hem nu pre-ordert op Steam, kan je wel gelijk de TF2 beta spelen, maar dus niet de Gold versie of EP2 of Portal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91868

Nou degene die dan een HL2 key over heeft geef maar aan mij :+ ik heb alleen EP1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amoen
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-03 17:46
aaah help!
ik ben al de hele dag bezig (ook met zoeken bijv. hier op het forum) naar een oplossing. ik heb zojuist sinds een lange tijd HL2 weer geinstalleerd... en nu wil hij het spel NIET spelen zonder de deathmatch update... met als gevolg dat als ik probeer 'normaal' half life 2 te spelen hij altijd deathmatch wil opstarten. echt mega vaag

en ik heb alles al 3x opnieuw geinstalleerd!
1e met updates: geen succes, uninstallen van deathmatch: geen succes, want hij vraagt dan om deathmatch te installeren :( :(
2e met updates: half life 2 opstaren via stem lukt niet, alleen deathmatch werkt, via de dvd start hij ALTIJD deathmatch op
3e schone installatie: precies hetzelfde als hierboven...

edit: ohja: tijdens het starten/launchen van het spel valideert hij (validating 100%), maar daarna doet hij niks.

iemand een idee?
misschien een command parameter bij de launch installingen via steam?

[ Voor 7% gewijzigd door amoen op 14-09-2007 23:41 ]

heeeeee ..... hoe is het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
Omg,the hidden spelen blijft eng. Na 5-6 potjes zit ik gewoon te trillen. Die mod is echt ZO spooky.

• phobosdeimos
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 00:42
Waarom kan je niet gewoon EP2 apart kopen zoals normaal?
Ik heb toen EP1 via steam gekocht, op die manier kon ik hem spelen 1 seconde na hij uit kwam, en het heeft me toen 15 € gekost ongeveer.
Kan ik op die manier EP2 ook doen?
Ik hoef die extra troep niet, en ik heb al de rest al gekocht.

• Darkasantion
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 26-06 13:58

Darkasantion

Just keep swimming!

Heeft iemand anders hier ook de Fakefactory High res mod op Half Life 2 en EP1? Ik wel en vind het geweldid uitzien.

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

• westergas

westergas

rikkie_pc

phobosdeimos schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 00:01:
Ik heb toen EP1 via steam gekocht, op die manier kon ik hem spelen 1 seconde na hij uit kwam, en het heeft me toen 15 € gekost ongeveer.
Ja kan wel. Als je goed kijkt op steam is de optie er wel maar kan je hem nu nog niet selecteren. Als ie echt uit is waarschijnlijk wel.

• job

job

phobosdeimos schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 00:01:
Die losse verkoop is alleen via steam mogelijk.
Ik denk dat echte fans (ik tenminste wel) episode 2 gewoon op een dvd'tje willen hebben.
Op dvd is hij dus alleen als bundel verkrijgbaar.

Dus ik zal wat meer geld kwijt zijn.
Nou scheelt het dat ik portal erbij krijg, en de keys voor hl2 en episode 1 zet ik wel op ebay tekoop.

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:59

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Topicstarter
job schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 19:12:
[...]

Die losse verkoop is alleen via steam mogelijk.
Ik denk dat echte fans (ik tenminste wel) episode 2 gewoon op een dvd'tje willen hebben.
Op dvd is hij dus alleen als bundel verkrijgbaar.

Dus ik zal wat meer geld kwijt zijn.
Nou scheelt het dat ik portal erbij krijg, en de keys voor hl2 en episode 1 zet ik wel op ebay tekoop.
Dan zul je wel een nieuw Steam account aan moeten maken t.b.v. EP2.

HL2 en EP1 keys zijn gekoppeld aan je account. Dus je verkoopt je account in feite. Of zit ik er naast?

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen4

• Dutchmega
  • Niet online
Prutz0r schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 19:36:
[...]

HL2 en EP1 keys zijn gekoppeld aan je account. Dus je verkoopt je account in feite. Of zit ik er naast?
Hij bedoelt dat Valve alleen losse games verkoopt via Steam. Niet dat hij zijn games zelf verkoopt :P
Desondanks betaal je de prijs van 1 game terwijl je er 5 voor krijgt.

[ Voor 8% gewijzigd door Dutchmega op 15-09-2007 20:05 ]

• phobosdeimos
job schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 19:12:
[...]
Ik beschouw mezelf ook als "echte fan", ik heb alles van HL origineel op cd of dvd (HL1, opposing force, blue shift, HL2).
Maar EP1 heb ik gewoon via steam gekocht. Waarom helemaal naar de winkel fietsen en meer betalen om dan een plastic schijfje te krijgen?
Fysieke media is zo ouderwets, denk je dat je binnen 10 jaar nog games op schijfje kan kopen? :P

• job

job

Via de winkel hoeft het niet duurder te zijn, ligt er maar net aan waar je het koopt.
En waarom ik een schijfje wil.. tja gewoon voor de heb. Dan heb ik straks (na ep3) de hele verzameling compleet. En de game winkel is bij mij om de hoek (dimension plus).

Overigens gaat de orange box bij play.com 40 euro kosten.
via steam kost portal 20 dollar, en ep2 30 dollar. (de orange box 45 dollar)
Maakt dus voor de prijs weinig uit.

Ohja, het grote voordeel van fysieke media.. Je kan binnen 10 minuten na de aankoop je spel spelen.
Iedereen weet nog dat steam bij lancering van de vorige versies zo traag was als wat.
Je kon toen lekker uuuuren wachten totdat je spel gedownload was.
En als steam niet traag is, kan je nog een paar uur wachten totdat je spel gedownload is.

En of er over 10 jaar nog mediadragers zijn? Wie zal het zeggen.
Misschien draaien we dan alle software van het internet af.... wie weet :)
Maar tot die tijd, laat mij lekker m'n schijfjes kopen :P
Prutz0r schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 19:36:

Hoezo? Ik kan toch de keys die ik bij m'n orange box krijg verkopen.
Die zijn nog helemaal niet gekoppeld, aangezien ik de orange box niet via steam koop.

[ Voor 95% gewijzigd door job op 15-09-2007 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Beauty & the Nerd VS Hollands Next Top Model:

"Fysieke media is zóóóóóó 2001"

Sorry hoor..... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

job schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 21:50:
Ohja, het grote voordeel van fysieke media.. Je kan binnen 10 minuten na de aankoop je spel spelen.
Iedereen weet nog dat steam bij lancering van de vorige versies zo traag was als wat.
Je kon toen lekker uuuuren wachten totdat je spel gedownload was.
En als steam niet traag is, kan je nog een paar uur wachten totdat je spel gedownload is.
Preload?
Download naderhand schijfje?
En of er over 10 jaar nog mediadragers zijn? Wie zal het zeggen.
Misschien draaien we dan alle software van het internet af.... wie weet :)
Maar tot die tijd, laat mij lekker m'n schijfjes kopen :P
Ach, dan je heb je je HDDVD binnen op 5 seconden ofzo :P
[...]
Hoezo? Ik kan toch de keys die ik bij m'n orange box krijg verkopen.
Die zijn nog helemaal niet gekoppeld, aangezien ik de orange box niet via steam koop.
Hell no, je koopt die in de winkel, je installeert het spel (met Steam), je moet een account hebben/aanmaken, dan zal ie vragen om jouw key in te tikken, en die key is ONLOSMAKELIJK verbonden met DIE account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
Ze hebben inderdaad duidelijk gemaakt dat als je die keys probeert te verkopen, dat je steam account dan zal blokkeren of iets dergelijks.
Al bij al vind ik het een domme manier van handelen.
Waarom niet gewoon als de vorige keer?
Toen kon je EP1 gewoon voor 18 € in de mediamarkt oppikken.
Niet moeilijk doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Snake schreef op zondag 16 september 2007 @ 12:10:
Preload?
Download naderhand schijfje?
Ja dat kost toch tijd. het is maar de vraag wanneer ep2 en portal te preloaden zijn. Zou kunnen dat dat van te voren al kan, we zien wel.
En daarnaast is bij een herinstall een schijfje ook wel handig (lekker snel).
Maar laat mij lekker schijfjes kopen.
Hell no, je koopt die in de winkel, je installeert het spel (met Steam), je moet een account hebben/aanmaken, dan zal ie vragen om jouw key in te tikken, en die key is ONLOSMAKELIJK verbonden met DIE account.
Ik heb al een account. En zolang ik mijn keys niet invoer is er niets verbonden.
En je krijgt gewoon voor elke game 1 key.
Lijkt me raar dat steam opeens van dat principe afstapt.
Ze hebben overigens zelf gezegd dat je de keys van games die je al hebt aan je vrienden kan geven. Dus die games moeten wel aparte keys hebben.

Toch jammer dat valve zich niet aan de "belofte" heeft gehouden om elke episode voor 15 euro uit te geven.

[ Voor 86% gewijzigd door job op 16-09-2007 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
amoen schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 23:39:
aaah help!
ik ben al de hele dag bezig (ook met zoeken bijv. hier op het forum) naar een oplossing. ik heb zojuist sinds een lange tijd HL2 weer geinstalleerd... en nu wil hij het spel NIET spelen zonder de deathmatch update... met als gevolg dat als ik probeer 'normaal' half life 2 te spelen hij altijd deathmatch wil opstarten. echt mega vaag

en ik heb alles al 3x opnieuw geinstalleerd!
1e met updates: geen succes, uninstallen van deathmatch: geen succes, want hij vraagt dan om deathmatch te installeren :( :(
2e met updates: half life 2 opstaren via stem lukt niet, alleen deathmatch werkt, via de dvd start hij ALTIJD deathmatch op
3e schone installatie: precies hetzelfde als hierboven...

edit: ohja: tijdens het starten/launchen van het spel valideert hij (validating 100%), maar daarna doet hij niks.

iemand een idee?
misschien een command parameter bij de launch installingen via steam?
Wat je kan proberen.

1: Laat steam gewoon alle updates downloaden die hij nodig heeft. Als ie HL2DM nodig heeft, zet die er dan ook gewoon op.
2: Indien je het spel vanaf DVD hebt geïnstalleerd (die indruk heb ik): Verwijder het spel en download het spel in zijn geheel vanaf steam.

[ Voor 26% gewijzigd door Jeroen O op 16-09-2007 13:08 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 9 Laatste

Dit topic is gesloten.