[OC & INFO] AMD Athlon64/Opteron OC resultaten deel 27 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 7 Laatste
Acties:
  • 3.672 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Sp33dFr34k schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 21:30:
De X2's hebben altijd 1 slechte(re) core, dit kun je alleen oplossen door voltageverhoging of als je geluk hebt met inbranden.
Dit komt een beetje vaag over.. Het is meer zo dat het twee verschillende cores zijn, en er dus kans is dat de één verder kan dan de ander. Zoals jij het zegt lijkt het er meer op alsof één core gewoon slecht is, wat niet het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fern
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-08 21:01
Ik zou persoonlijk eerst een stabiele overclock nemen en later( 2 á 3 weken)als ie wat ingebrand is,hoger gaan klokken,werkte bij mij prima :)

btw.iets meer volts kan geen kwaad.

PowerStation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Maar daar komt het eigenlijk wel op neer Zero, raar maar waar... Vooral bij de 1mb cache modellen is er altijd 1 core die redelijk snel crashed, dit hebben de Opterons en FX CPU's niet, omdat ze gewoon veel stabieler horen te zijn dan een X2.

Ennuh Fern, ben ik t helemaal mee eens! :)

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Opteron 148 (Single-core dus) en het lijkt ernaar dat de max. HTT van deze cpu ergens rond 280 Mhz. blijkt te liggen ..... is dit normaal te noemen :?
Vcore verhogen helpt niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 01:45
Hoe weet je dat het de CPU is en niet het Mobo waar de max vandaan komt?

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 04:41:
Mooi hoor, alleen denk je nou echt dat die 1 of 2 graden verschil van 61 naar 59 werkelijk iets uit maakt? Dat is alleen een psychologische grens die je jezelf inbeeld.
Hmm, niet mee eensch. Soms is 1 of 2 graden koeler een wereld van verschil. Neem mijn 3700+, zolang ie onder de 40 graden stressed blijft, loopt ie makkelijk op 3ghz. Komt de temp boven de 40 graden, gaat ie opeens veeel minder hard . .

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Verwijderd schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 09:56:
Hmm, niet mee eensch. Soms is 1 of 2 graden koeler een wereld van verschil. Neem mijn 3700+, zolang ie onder de 40 graden stressed blijft, loopt ie makkelijk op 3ghz. Komt de temp boven de 40 graden, gaat ie opeens veeel minder hard . . ;)
Sorry, moest ff 8)7

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry, maar je hebt niet door dat ik dat met opzet zo schrijf? Nevermind then ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 09:56:
[...]

Hmm, niet mee eensch. Soms is 1 of 2 graden koeler een wereld van verschil. Neem mijn 3700+, zolang ie onder de 40 graden stressed blijft, loopt ie makkelijk op 3ghz. Komt de temp boven de 40 graden, gaat ie opeens veeel minder hard . .

;)
Maar over het algemeen is 59 graden gewoon aan de (te) warme kant. Wat ik probeerde te zeggen is dat hij wel kan proberen zn temp met een graad of twee te laten zakken om onder de 60 te komen. in feite maakt die enkele graad zeer weinig uit omdat 59 ook nog te hoog is (imo). En ik denk niet dat zijn processor dankzij die ene graad ineens veeel verder klokt omdat dat bij jou ook zo is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 16:01:
[...]

Maar over het algemeen is 59 graden gewoon aan de (te) warme kant. Wat ik probeerde te zeggen is dat hij wel kan proberen zn temp met een graad of twee te laten zakken om onder de 60 te komen. in feite maakt die enkele graad zeer weinig uit omdat 59 ook nog te hoog is (imo). En ik denk niet dat zijn processor dankzij die ene graad ineens veeel verder klokt omdat dat bij jou ook zo is?
Zucht, wilde alleen aangeven dat het soms wel uit kan maken. Waarom voelt iedereen zich hier gelijk aangevallen, en probeert iedereen zijn gelijk te halen?

Nevermind, i'm out.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

............. :S

Mis ik iets of ben jij nu degene die zich aangevallen voelt? Vind je het dan logisch dat die jongen gaat letten op 2 graden verschil terwijl zn temperatuur zowieso al te hoog is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Elke graad helpt, hij heeft er al een aantal keren aardig wat af gehaald. 59 is alleen nog steeds te hoog ja, maar het is al beter dan 61 ;)

Verder is AllStar IMHO degene die zich snel aangevallen voelt, en moet dit offtopic geblaat maar eens snel kappen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mja .. als ik met een andere 80mm die op me cpu cooler gericht staat misschien 2 graden eraf kan halen .. en het schijnt dat de koelpasta Arctic Silver 5 wonderen doet (2-3 graden) als ik men moet geloven.. dan scheelt het alweer 5 :)
En ik ga overigens niet meer verder clocken wat ik zit aan me limit .. me pc sloot gister permanent af tijden Fear Combat, dus ik denk dat me geheugen te hoog stond op 330Mhz (had deze ook nog niet echt getest |:( ).. op dit moment is de cpu stress test 3 uur bezig, 2767Mhz cpu is 60-61 graden op 1.52v maar me geheugen staat op 187Mhz :( .. dus verder clocken zit er voorlopig niet in tot dat ik nieuwe geheugen heb en veel meer zal er voor me cpu toch niet inzitten , want dan heeft deze teveel volt nodig, ik zit nu aan me max vind ik. Overigens ben ik ook niet van plan deze huidige setting te houden omdat me geheugen nu te laag staat. Ben alleen aan het testen of het daadwerkelijk daaraan lag. Anyway .. als ik me cpu op 2.8Ghz stabiel kan krijgen en zorgen dat ie zo rond 55+ graden is, vind ik het best en als dat niet lukt, zal ik alsnog een scythe Ninja aanschaffen.. maar eerst ff dit proberen :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2006 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Er zit toch nog wel een stapje tússen de 330 en 187 :? Bovendien was F.E.A.R.:Combat een mooie test, vooral als hij gewoon lekker maxed out stond :) Kan jouw PC gemakkelijk, ook ik kan het, maar omdat het multiplayer is boeien mooie muren mij niet zo, alles draait om FPS :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zat net op irc in een fear combat channel en daar waren en nog een paar mensen bij wie hun pc zonder pardon afsloot na een poosje fear te hebben gespeeld dus ik vermoed dat het misschien aan de game ligt en niet aan me overclock dus -.-
en dat verschil tussen 330 en 187 komt door de divider he :)
in plaats van 166Mhz is het nu 133Mhz waardoor hij op 187Mhz loopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Dat het door de divider komt weet ik, maar dat 'ie zoveel scheelt.. :X

Maar zet hem eens terug op 330 en ga lekker Primen zou ik zeggen? Dan heb je zekerheid :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kalizec schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 08:54:
Hoe weet je dat het de CPU is en niet het Mobo waar de max vandaan komt?
Tja,.. je hebt daar ook wel een punt 8)7
Damn,.. ik had me beter nog een Ultra-D gekocht over een maandje of 3,... nu zijn ze niet meer te krijgen, end of life |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PKN
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-09 06:27

PKN

Powered by cosmic energy

ok, klein weekje wat gespeeld met de nieuwe X2 4600+

op 1.5volt (ik ben bewust nog niet hoger gegaan) haalt hij 2.8Ghz.
op 2.75Ghz is hij 100% stabiel 24/7.

Omdat ik er niet geheel zeker van ben wat voor die processor nou een veilig voltage is ben ik niet verder gegaan dan 1.5v

Pifast is wel 2 secondes trager als mijn 3500+ als ik die op dezelfde snelheid laat benchen, geen idee waar het verschil in zit, 44.16 met mijn 3500+ en 46.20 op de X2 (allebij laten benchen op 2820Mhz)

ik stuur nog wel een plaatje als proof, maar ik denk niet dat het nog veel zal toevoegen, hij zit onder de waterkoeling, en heeft een maximum van 50 graden celcius, en voor hij dat bereikt heeft staat hij al vele uren te benchmarken, gemiddeld is 45 graden celcius.

(Mijn 3500+ kan op 2.9Ghz mijn Waterkoeling setup laten bezwijken, de radiator blaast fiks warme lucht af, en de waterpijp is nog net aan te raken, de X2 4600+ krijgt hem lauw, en die heeft een TDP van 110watt, dat wil zeggen dat mijn 3500+ daar nog een flink stuk boven zat/zit)

Dost thou even hoist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Ik weet niet welke versies je hebt.. maar het zou goed kunnen dat die 4600+ dezelfde hoeveelheden cache heeft, maar ze moet delen met de andere core.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een stukje van mezelf uit het "Grote DDR topic" gekopieerd, misschien dat iemand hier mij kan helpen.

Mijn huidige geheugen crashed op 230Mhz, waardoor me CPU op 2.7Ghz kan en niet op 2.8Ghz (ik weet dat het niet veel uitmaakt etc, dat doet er niet toe) Nu kan ik 2 dingen doen:
1:
Nieuw geheugen kopen ik dacht aan OCZ DIMM 2 GB Platinum EL (Retail, OCZ4002048ELDCP)want deze schijnen goed te clocken de Platinum versie's alleen is http://ramlist.ath.cx/ offline dus kan ik de chips niet checken, misschien dat iemand ervaring met deze bankjes heeft.
2:
Ik heb ook een setting gezien waarbij me geheugen op 200Mhz loopt standaard dus en met cpu wel op 2.8Ghz staat, nu vraag ik me alleen af of het veel uitmaakt om me geheugen rond de 230Mhz of 250Mhz loopt, of dat het gewoon standaard ook kan. Het gaat mij met name om prestaties tijden gamen en als ik me niet vergis gaat het met het geheugen het meeste om laad tijden.

Dus nu was mijn vraag wat is het beste? De optie je cpu op 2.7Ghz zetten en je geheugen dan maar op 225Mhz wil ik niet :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2006 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Divider gebruiken zodat je geheugen langzamer loopt :? Vdimm verhogen :?

Als je geen langzaam geheugen wil, doe het dan toch eens! Geheugen langzamer, CPU naar de 2.8 (haalt dat heethoofd van jou dat :? ) En natuurlijk de timings lekker strak zetten (dat gaat dan). Even SuperPI laten draaien op 2M ofzo, en even Alles op 2.7 zetten met mem op 225 en timings standaard en dan SuperPI op 2M. Zo weet je wat het beste is, je moet toch een keuze maken..
edit:
Je kunt natuurlijk ook altijd nog proberen je geheugen lager te zetten, en je CPU anders over te klokken; een hogere HTT en een lagere multiplier bedoel ik dus.. :)

[ Voor 16% gewijzigd door TheZeroorez op 22-08-2006 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-09 16:49

Frank1973

XBL: Ghostleader1NL

@turboO; Ik heb hetzelfde geheugen van OCZ die draait bij mij op 250Mhz, stabiel op een DFI ultra

Vandaag de X2 4600+ gekregen gelijk testen en ik kom niet hoger dan 2750Mhz 250x11 multi

Nu begrijp ik iets niet als ik hem op multiplier 12 zet kom ik de boot niet door, waar zou dat aan kunnen liggen moet ik het geheugen dan naar beneden klokken? Of de FSB naar 225 zetten?? Alles draait nog steeds 32 graden idle stresstest komt vannacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn cpu is 8 uur prime stabiel op 2767Mhz, maar met het geheugen op 184Mhz net aan 2.8Ghz dus, kan misschien nog iets hoger maar nog niet geprobeerd....kost veel zoveel uren testen O-) Doe ik een divider hoger dan staat het op 230Mhz wat het dus niet trekt. Nu dacht ik dat het van belang was dat je heugen ook overgeclocked is of op me minst op ze minimale clocksnelheid loopt. Als dit niet zo is, gebruik ik de setting hierboven. Als dit wel zo is kan ik met me huidige geheugen alleen 2.7Ghz met 225Mhz halen denk ik, heb zo overigens nog geen volledige prime test gedaan. Aangezien ik streef naar 2.8Ghz heb ik dus 2 opties.. nieuw geheugen of me huidige geheugen onder de 200Mhz of misschien bijna 200Mhz.
Ik heb overigens een Super Pi test gedaan 2M met 2.7Ghz en geheugen op 225Mhz. Deze ging goed tijd was 1.19 min. Betekent dit dat me geheugen op 225Mhz stabiel loopt? Ik ben niet zo bekend met Super Pi, gebruik zelf altijd Prime 2004.
Frank1973 schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 21:19:
@turboO; Ik heb hetzelfde geheugen van OCZ die draait bij mij op 250Mhz, stabiel op een DFI ultra

Vandaag de X2 4600+ gekregen gelijk testen en ik kom niet hoger dan 2750Mhz 250x11 multi

Nu begrijp ik iets niet als ik hem op multiplier 12 zet kom ik de boot niet door, waar zou dat aan kunnen liggen moet ik het geheugen dan naar beneden klokken? Of de FSB naar 225 zetten?? Alles draait nog steeds 32 graden idle stresstest komt vannacht...
Ik weet het niet, mijne loopt stabiel op 267*10 op 1.520v in CPU-Z .. op standaard voltage 1.392v haal ik 270*10 .. voor die 2.8Ghz heb ik dus aanzienlijk meer voltage nodig, misschien is dat het.
Op multiplier 12 doe je het toch niet met 250 neem ik aan?

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2006 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973

Frank1973

mijne loopt op 1.472 volt volgend cpuz misschien eens wat meer volt er doorheen jagen.. Ik heb het wel geprobeert 12x250.. maar dat werd het niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

@Frank: turboO heeft nog geen OCZ, hij wil t wel maar zit nu nog met zn (trage) Kingston opgescheept :P Ennuh, als je de multi op 12 zet, moet je natuurlijk wel eerst de FSB lager zetten (om te beginnen met 230) en dan weer kleine stapjes omhoog gaan (evt met voltageverhoging). 32 graden idle is best netjes hoor :)

@turboO: Nee, je kunt beter memtest doen of ehh de RAM-test in Prime... allebei minstens een uurtje om een beetje een representatief resultaat te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sp33dFr34k schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 21:29:
@Frank: turboO heeft nog geen OCZ, hij wil t wel maar zit nu nog met zn (trage) Kingston opgescheept :P Ennuh, als je de multi op 12 zet, moet je natuurlijk wel eerst de FSB lager zetten (om te beginnen met 230) en dan weer kleine stapjes omhoog gaan (evt met voltageverhoging). 32 graden idle is best netjes hoor :)

@turboO: Nee, je kunt beter memtest doen of ehh de RAM-test in Prime... allebei minstens een uurtje om een beetje een representatief resultaat te krijgen.
oke .. maar nog ff een vraagje dan over prime .. het klopt dat deze niet al je RAM gebruikt toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
turboO, heb je je timings al een beetje gelost, en je Vdimm omhoog geschroefd, werkt het dan wel lekker?

En test het nu eens, ik denk dat die paar 100MHz op je processor meer verschilt dan die paar MHz op je geheugen, ook kunnen de timings dan weer strakker.. En hoe ging het met een hogere HTT en lagere Multi :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinnieM
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 29-11-2024
Ik heb 2x 1024MB OCZ PC3200 2-3-2-8 (Gold EX) geheugen en krijg het niet hoger dan 230MHz (2.5-3-2-7, 2.6v). Volgens enkele reviews moet dit geheugen bijna altijd wel 250MHz halen, zeker gezien de timings op 230MHz. Ik heb zo'n vermoeden dat het aan m'n mobo ligt: Asus A8N-E :o
Allerlei timings geprobeerd, command rate op 2T, voltages tot 3v, multiplier van CPU laag genoeg gezet, etc, niets helpt. Iemand nog ideeën, of is een DFI kopen de enige oplossing? :P

Ik heb nu dus zo'n beetje hetzelfde probleem als turboO, omdat m'n CPU (3800+ X2) tot zeker 2.6GHz wil, maar met m'n geheugen op 230MHz kan ik er maximaal 2530MHz uithalen (ok, scheelt weinig, maar toch ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Me multiplier kan niet lager .. want ik heb geprobeerd 300*9 = 2700Mhz en toen wou me pc niet meer opstarten. Dus denk dat multiplier 10 de laagste is. Hoger heb ik wel geprobeerd 12 bijvoorbeeld maar geeft geen verschil. Vdimm kan inderdaad nog hoger, het staat op 2.65 atm .. maar ik heb 2.80 en 2.90v al een keer geprobeerd had toen geen succes. Nog is kijken dan maar. Met timings staan erg laag denk ik, kan lager natuurlijk. 3.0-3-3-8-11 2T 16 Clocks.

Ik ben Super PI 32M gepasseerd in 29.41 min. Ik las in de help dat die super snelle pc uit tokyo een test passeerde in 4 minuten. Dat kan toch niet deze zelfde test zijn geweest ? :?
VinnieM schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 21:47:
Ik heb 2x 1024MB OCZ PC3200 2-3-2-8 (Gold EX) geheugen en krijg het niet hoger dan 230MHz (2.5-3-2-7, 2.6v). Volgens enkele reviews moet dit geheugen bijna altijd wel 250MHz halen, zeker gezien de timings op 230MHz. Ik heb zo'n vermoeden dat het aan m'n mobo ligt: Asus A8N-E :o
Allerlei timings geprobeerd, command rate op 2T, voltages tot 3v, multiplier van CPU laag genoeg gezet, etc, niets helpt. Iemand nog ideeën, of is een DFI kopen de enige oplossing? :P

Ik heb nu dus zo'n beetje hetzelfde probleem als turboO, omdat m'n CPU (3800+ X2) tot zeker 2.6GHz wil, maar met m'n geheugen op 230MHz kan ik er maximaal 2530MHz uithalen (ok, scheelt weinig, maar toch ;))
hmm ik heb ook een ASUS .. was alweer ff vergeten dat ik daar ook goed op moet letten, dank u _/-\o_

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2006 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amd 64 x2 4600+ @ 2,8 ghz 1,39volt 12x234 fsb. Zit nu 1,5 uur te primen zonder error.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 21:47:
Me multiplier kan niet lager .. want ik heb geprobeerd 300*9 = 2700Mhz en toen wou me pc niet meer opstarten. Dus denk dat multiplier 10 de laagste is. Hoger heb ik wel geprobeerd 12 bijvoorbeeld maar geeft geen verschil. Vdimm kan inderdaad nog hoger, het staat op 2.65 atm .. maar ik heb 2.80 en 2.90v al een keer geprobeerd had toen geen succes. Nog is kijken dan maar. Met timings staan erg laag denk ik, kan lager natuurlijk. 3.0-3-3-8-11 2T 16 Clocks.
Dan lijkt mij de beste optie: Je geheugen even zeer langzaam zetten (zodat 'ie iig op of onder het standaard blijft), voltage standaard, en timings standaard. Vervolgens het absolute max uit je CPU halen. Als je dat gedaan hebt, en het is stabiel, moet je je geheugen divider steeds iets hoger zetten, (dat gaat waarschijnlijk maar 1x..) tot hij niet meer stabiel is, voer het voltage zonodig even iets op, en probeer het verder. Als dat niet meer verder gaat, ga je je timings aanstrakken. Probeer eerst de CAS, tot het niet meer gaat, dan de volgende tot hij niet meer gaat, etc. Eventueel moet je voltage hierbij nog iets omhoog..

Op die manier kun je echt nog enorm veel uit je geheugen halen, ook al draait het 'iets langzamer' dan normaal.. Die kleine hoeveelheid snelheid zal niet veel baten, aangezien je CPU extra snelheid heeft.. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 21:50:
Amd 64 x2 4600+ @ 2,8 ghz 1,39volt 12x234 fsb. Zit nu 1,5 uur te primen zonder error.
WoW :r nice op standaard voltage nog wel .. die wil dus wel lekker ..

@ The Zeroorez:

Als ik me cpu dus op het maximale heb .. dat is ongeveer 277*10 dan staat me geheugen op 187Mhz. Heb 280*10 geprobeerd maar dan heeft ie teveel volt nodig, dan gaan we richting de 1.6v en das niet de bedoeling. Ik ga dus me me cpu weer op 2.8Ghz zetten, en me geheugen op 330Mhz en dr is 2.90v of 2.95v doorheen jagen en werkt dit niet, dan zet ik em op 187Mhz tenzij er iemand vandaag of morgen ofzo me erop wijst dat dit niet verstandig is qua prestatie. Dan word het toch maar ander geheugen :/

**Edit**
Het klopt dat prime maar ongeveer 2Gb geheugen gebruikt in zijn test? Windows geeft in Taakbeheer 3940Mb aan en prime gebruikt daar ongeveer de helft van.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2006 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinnieM
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 29-11-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 21:47:
...
Met timings staan erg laag denk ik, kan lager natuurlijk. 3.0-3-3-8-11 2T 16 Clocks.
...
Ik zal als ik jou was sowieso de command rate (die heb je nu op 2T staan) op 1T proberen. Bij mij scheelt het bij SuperPI 1M ruim 1 seconde (33.37 met 1T vs 34.40 met 2T).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dan boot me pc niet en maakt 1 seconde veel uit ?

**edit**

Heb me geheugen op 2.95v .. is dit verstandig? ik zie dat men altijd tot de 2.9v gaat

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2006 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973

Frank1973

Verwijderd schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 21:50:
Wat zijn je temps dan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stress test kreeg error na 2 uur, ik wacht nu op mijn stacker 830 behuizing. Temps waren max 56 graden. Zit nu te testen op 11x245 2695Mhz 1.31 volt, temps zijn 53 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973

Frank1973

Verwijderd schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 22:51:
Stress test kreeg error na 2 uur, ik wacht nu op mijn stacker 830 behuizing. Temps waren max 56 graden. Zit nu te testen op 11x245 2695Mhz 1.31 volt, temps zijn 53 graden.
De mijne zit al in een Stacker 830 :P :9

**ontopic** zijn mooie cijfertjes bij jou, ik ga morgen maar eens verder met de cpu ik draai nu 11x250 2750Mhz op 1,474 volt idle 32 graden en het geheugen draait nog steeds op 250Mhz, daar heb ik niet zoveel kaas van gegeten dus blijf ik daar nog maar even vanaf... voor ik iets verniel.. geheugen is duurder dan mijn cpu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat voor een cpu koeler gebruik je, volgens mij is mijn zalman 9500 led een beetje brak of is mijn airflow van mijn case niet al te goed, maar als het goed is krijg ik morgen ook mijn stacker 830 :P .
En heb ook al 4 papst 120 mm 41 cfm 18 db fans besteld, effe kijken of dat wat uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm me RAM crashed ook in de prime 2004 test nu het op 187Mhz staat :S Tenminste 1 van de 2 Prime2004 crashed .. weet niet of ik er wel 2 moet runnen... maar hij gebruikt maar 246 MB van de 3940Mb
Doe ik iets verkeerd of wat?
Me cpu test gaat gewoon door ... terwijl ik die juist verhoog hebt, zou dus eerder denken dat die zou crashen ..
Timings heb ik al zo brak als maar kan 3.0-6-6-14-14

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2006 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 00:09:
hmm me RAM crashed ook in de prime 2004 test nu het op 187Mhz staat :S Tenminste 1 van de 2 Prime2004 crashed .. weet niet of ik er wel 2 moet runnen... maar hij gebruikt maar 246 MB van de 3940Mb
Me cpu test gaat gewoon door ... terwijl ik die juist verhoog hebt, zou dus eerder denken dat die zou crashen ..
Gewoon nog lagere divider gebruiken om je geheugen uit te sluiten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutZoR
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-08 09:34

WoutZoR

"Laser"

Verwijderd schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 00:09:
Vertel er ook bij hoeveel HTT enzo je draait. Het zou kunnen zijn dat je een te hoge HTT neem wat je Northbridge niet aankan, dat kan je meestal verhelpen door het voltage van je NB te verhogen. Grote kans dat de poging om je CPU op 300x9 te laten draaien dan wel lukt. Als je 300x9 probeert samen met een geheugen divider van 133 dan zal je geheugen ~ 200 draaien en je CPU op 2700. Let wel op dat je de HTT MP op 3x zet. Met gebruik van deze geheugen divider kan je je HTT langzaam opschroeven zonder dat je geheugen snel boven de 225 die je hiervoor gehaald heb uit zal komen.
Deze methode heb ik zelf ook gebruikt.
Verder heb ik zelf geen ervaring met een Asus A8n-SLI Deluxe.

Ik hoop dat je met deze info verder komt. We zijn ervoor om elkaar te helpen ;)

Gigabyte X570i | Ryzen 3800X | G.Skill 2x16GB 3200CL16 Trident Z RGB | Gigabyte RTX2070 8GB | NZXT H1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 23:00:
Wat voor een cpu koeler gebruik je, volgens mij is mijn zalman 9500 led een beetje brak of is mijn airflow van mijn case niet al te goed, maar als het goed is krijg ik morgen ook mijn stacker 830 :P .
En heb ook al 4 papst 120 mm 41 cfm 18 db fans besteld, effe kijken of dat wat uitmaakt.
Je had misschien beter wat sterkere fans besteld, ik merk zelf dat 41 of 77cfm toch wel wat uitmaakt qua koeling, zeker als ze in het zijpaneel zitten tegenover je processor.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
tuboO, nog één keer: Als je weer aan je CPU gaat tweaken, zet je geheugen dan lekker laag, zo weet je zeker dat het daar niet aan ligt. Als je CPU stabiel is, kun je weer aan je geheugen beginnen. Dat je ValueRam nu raar gaat doen is niet vreemd, want 2.9v op een latje dat normaal 2.65v gebruikt is best veel :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zou best kunnen,, of ik gebruik prime verkeerd :p Ik had me geheugen in eerste instantie ook lager gezet, tot ik bij de 2770Mhz was met me geheugen op 225Mhz en dacht dat deze goed was tot dat Fear Combat me pc liet rebooten. (weet nu nog steeds niet of het de game was of me geheugen :p komen over paar daagjes wel achter.)
In ieder geval thnx woutzor, was helemaal vergeten dat je je NB ook meer voltage moet geven. In ieder geval heb gister 2 prime 2004 laten runnen voor de cpu en 1 prime95 voor het ram .. maar 1 prime 2004 was gecrashed na 3 uur zag ik vanochtend, dit was op 2790Mhz. Ik heb vandaag een Scythe ninja besteld, ga pas weer clocken als ik deze heb, nu heb ik em op 2.7Ghz staan aangezien dit op standaard voltage kan. Verder heb ik een vraagje ..
Tis mij opgevallen dat sinds ik het voltage van me cpu verhoogd heb en deze een aantal uren laat stressen.. de lucht in me kamer zo droog word ofzo, in ieder geval word me keel heel schraal. Ik heb zelf het idee dat het door de hete lucht komt die uit me voeding komt. Voeding doet verder niet raar ofzo, geen luchtje ofzo (wat ik wel is heb gehad met een dooie voeding) maar zou het hieraan kunnen liggen? Of zit het in me koppie?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2006 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Een lage luchtvochtigheid, gewoon je kamer beter ventileren. Zet een raam open of laat je deur open staan zodat er meer frisse lucht binnen kan komen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 00:46
Weet iemand toevallig welke batches van de S939 FX-60 het beste - of iig goed - overclocken?

(als het al ergens staat, uh.. ik kon het niet vinden)

ta

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973

Frank1973

Verwijderd schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 23:00:
Ik gebruik de Zallman 9500 en die is perfect moet ik zeggen..

Ik heb in mijn stacker de 3 x 120mm 1 inlaat en 2 uitlaat, en ik gebruik de crossflow van CM en dat is echt een aanrader!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien komt het door mijn case (Thermaltake Kandalf) en door me bedrading dat een beetje rommelig is. Maar ik kom met mijn x2 4600+ nooit onder de 40 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 01:45
Wat is je case temperatuur dan? Onder de 40 graden zou prima mogelijk moeten zijn als de chip ff niets te doen heeft een CnQ gebruikt wordt. Tenzij je case natuurlijk 40+ graden is.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar kan ik dat aflezen met speedfan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Trekhaak
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Ik heb nu een Scythe Ninja + 120mm fan, met Arctic Silver 5 er tussen. Dit is een hele verbetering ten opzichte van mn brakke Freezer. Ik zit nu (stock) stressed op max 44 graden. Idle is nu 33 graden, dit was voorheen: stressed 53-54, idle 42.

Al met al een goede investering voor mij dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb soort gelijke temps als jou.
idle 34 graden en stressed 53 graden
dit is op standaard voltage op 2.7ghz, maar hij heeft uit eindelijk een dikke 1.5v nodig voor 2.8Ghz temps daarmee zijn aanzienlijk hoger.. Dit is met een Arctic freezer. Morgen krijg ik me scythe ninja en arctic silver .. ben benieuwd 7(8)7
denk dat ik er idle misschien niet veel op vooruit zal gaan, maar stressed zeker wel .. althans dat hoop ik :)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2006 21:41 ]

Verwijderd

rippance schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 21:23:
Ik heb nu een Scythe Ninja + 120mm fan, met Arctic Silver 5 er tussen. Dit is een hele verbetering ten opzichte van mn brakke Freezer. Ik zit nu (stock) stressed op max 44 graden. Idle is nu 33 graden, dit was voorheen: stressed 53-54, idle 42.

Al met al een goede investering voor mij dus!
En de AS5 gaat steeds beter werken, dus wie weet zakken je temps nog met 1 of 2 graden :)

Verwijderd

nu heb ik net mijn scythe ninja binnen, maar wat een gedoe zeg ..
ik denk ff snel installeren .. moet ik nu helemaal het bracket van me mobo af gaan schroeven |:(

Hele pc dus uit elkaar halen !!
bah :(

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2006 15:31 ]

• TheZeroorez
  • Niet online
Je had kunnen verwachten dat niet iedere koeler op de standaard bracket past.. Ook was het niet verkeerd geweest om eens wat reviews door te nemen voordat je iets aan schaft, en zo dus niet op verassingen te lopen.. :)

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Had ik je ook wel kunnen vertellen :+

• Sjaak_Trekhaak
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 15:29:
nu heb ik net mijn scythe ninja binnen, maar wat een gedoe zeg ..
ik denk ff snel installeren .. moet ik nu helemaal het bracket van me mobo af gaan schroeven |:(

Hele pc dus uit elkaar halen !!
bah :(
Bij mn A8N-SLI deluxe moest alleen even het retention bracket vervangen worden. Dit was voor mij 5 minuten werkt. De origenele backplate pastte perfect, dus die heb ik laten zitten, zoals aangeraden. Al met al was ik in anderhalf uur klaar (incl. uitbouw en inbouw)

• Sjaak_Trekhaak
  • Niet online
Ik ben nu aan het primen op 230x12 ( 2760mhz ). Ik heb het voltage alvast op 1,3625 ingesteld om een beetje extra ruimte te creeren. Temp lijkt nu stressed zo rond de 52 graden te blijven hangen. Nu maar eens zien hoe ver ik kom :) Ik laat het weten!

Nog even een vraagje aan turbo: heb je de BH-E4 stepping of de BH-E6 stepping?
Ik heb zelf een E4 hier.

EDIT:

Ik heb em teruggezet op 225x12, met 1.3625 volt. 2760 zorgde voor een lockup na een screensaver. Wat voor mij ook een voordeel is, is dat het geheugen fijn meeloopt op 225 FSB. Nog even voor de zekerheid 2700mhz primen, maar anders laat ik hem hier op staan. Vind het wel prima zo :)

[ Voor 47% gewijzigd door Sjaak_Trekhaak op 24-08-2006 18:53 ]

Verwijderd

wauw
na 3 "puntje puntje" uur . heb ik eindelijk de "puntje puntje" cooler geinstalleerd... maar nu zijn de "puntje puntje'" temps precies hetzelfde als met mijn freezer !!!
niet 1 graden verschil!
WHAT THE "puntje puntje" :(

Ik ben op dit moment dus echt niet te spreken over deze cooler ,, installeren was drama .. heb inderdaad de backplate laten zitte, maar moest alsnog het hele mobo eruit halen wou ik em erop klikken en de fan erop installeren ......
Heb de cpu helemaal schoon geveegt (zonder iets vloeibaars), daarna arctic silver erop .. en guess what

CPU is 52 graden na 8 minuten prime waar hij met me freezer 55 graden was na 8 uur .. Dus die 52 zal nog wel gaan stijgen .. niet te geloven |:( |:( |:( |:(

Er zit een halve tube arctic silver 5 op (3.5gram)is het misschien verstandig de andere helft erook op te smeren? Had het netjes uitgesmeerd met een pasje .. maar ik merk noch van de cooler noch van de pasta het resultaat

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2006 19:05 ]

• Sjaak_Trekhaak
  • Niet online
Je moet natuurlijk ook geen wonderen verwachten. Bij mij help het ontzettend veel omdat mn Freezer's bevestigingsmechanisme losjes was. Trouwens, Arctic Silver heeft 200 uur nodig voordat het compleet is ingewerkt. Je hebt er niet te veel op gedaan he?
Ik stress nu m`n CPU, word weer 54 graden ongeveer. Ik denk dat die X2's gewoon vrij heet worden. Eventueel je IHS removen?
Ik vind het zo wel prima qua temp/mhz/geluid. Vind die Scythe Ninja relaxed ding :)

Verwijderd

IHS removen begin ik niet aan .. ik kan net 2 maandjes overclocken :s
En ik heb er zeker niet teveel op gedaan ..
Die temps wat jij hebt, had ik met m'n freezer ook ..
dacht alleen dat deze cooler met arctic pasta wel 5 graden onder me freezer zou komen .. dus niet :(

/me is teleurgesteld :|

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2006 19:08 ]

• Sjaak_Trekhaak
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 19:06:
IHS removen begin ik niet aan .. ik kan net 2 maandjes overclocken :s
En ik heb er zeker niet teveel op gedaan ..
Die temps wat jij hebt, had ik met m'n freezer ook ..
dacht alleen dat deze cooler met arctic pasta wel 5 graden onder me freezer zou komen .. dus niet :(

/me is teleurgesteld :|
Ik denk wel dat deze koeler je X2 beter op temperatuur kan houden. Dus stel je gooit meer volt erop, dat dan de temperatuur niet/minder hard stijgt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 18:57:

...heel verhaal...

...Er zit een halve tube arctic silver 5 op (3.5gram)is het misschien verstandig de andere helft erook op te smeren?
Een halve tube?? Meen je dat serieus of moet dat eigenlijk "een halve rijstkorrel" zijn?
Als je er echt een halve tube op hebt gedaan vind ik het niet gek dat de koeler zijn werk niet doet 8)7

Ik heb ook zo'n 3,5gr. tubetje en doe daar al langer dan een jaar mee (3CPU's/ 2GPU's/ 8 keer opnieuw gebruikt ongeveer). Heb daar ook nog bij anderen de CPU ingesmeerd en hij is nog niet eens half leeg.

Verwijderd

echt waar ?
er zit naar mijn mening niet echt veel op ..
bij me freezer had ik zowat een heel flesje van die zalman vloeistof erover heen gedaan .. ik het het netjes uitgesmeerd .. waren geen stukjes ofzo waar een dikke laag zat, het was ongeveer net zoveel als de laag die op je standaard cooler mee geleverd word.

Me cpu word gewoon dik 68 graden op 1.55v .. hetzelfde als m'n freezer dus .. die pasta zal daar echt geen 10 graden vanaf halen ook al is het ingewerkt ..
Me freezer doet dus niet onder voor deze cooler |:(

*edit**
heb me zijkant eraf gehaald en er gaan wel 5 graden ineens vanaf .. maar nog steeds veelste hoog ..
zal dit misschien kunnen omdat ik 1 80mm fan aan de voorkant eruit heb gehaald? dacht dat deze niet zoveel nut had . heb nu 120MM in en 1 80mm op me cpu fan gericht en 1 120 mm out.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2006 19:31 ]

• Sjaak_Trekhaak
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 19:25:
echt waar ?
bij me freezer had ik zowat een heel flesje van die zalman vloeistof erover heen gedaan .. ik het het netjes uitgesmeerd .. waren geen stukjes ofzo waar een dikke laag zat, het was ongeveer net zoveel als de laag die op je standaard cooler mee geleverd word.

Me cpu word gewoon dik 68 graden op 1.55v .. hetzelfde als m'n freezer dus .. die pasta zal daar echt geen 10 graden vanaf halen ook al is het ingewerkt ..
Me freezer doet dus niet onder voor deze cooler |:(
Een halve tube is _VEELS_ te veel, dan maak je juist een isolatielaag!
Je moet een klein beetje erop doen, echt een goede drup/rijstkorrel, en dat dan met een bankpasje egaal verspreiden tot het helemaal overal op zit. Echt geen halve tube!!!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Idd, neem maar van ons aan dat een halve tube zeker veelsteveel is. Kijk maar eens ff op de site van Arctic. Je moet er maar iets meer dan een graankorrel opdoen, dan koeler erop, kwartslag draaien en vastschroeven/klikken...

En ja, als je de voorste eruit hebt gehaald (intake heet dat) krijg je hogere temps. Je moet die van voren (en evt. op je raam) naar binnen richten en de achterste naar buiten.

Doe dit maar eens allebei en post je temps nog maar eens ;)

P.S.: Heb je die remover van Arctic ook besteld toevallig? Om de AS5 een beetje fatsoenlijk te kunnen verwijderen is dat wel handig. Kost 10 euri bij Alternate voor 2 aardig grote flesjes (nr. 1 voor de AS5 te verwijderen, nr. 2 om nr. 1 te verwijderen), dus die hoef je nooit meer bij te kopen (tenzij ze verrotten :9 )

• TheZeroorez
  • Niet online
Er zat nog geen AS5 op, bij turboO ;)

Maar met terpentine/alcohol is die troep ook wel weg te krijgen hoor.. :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 19:25:
echt waar ?
8)7 8)7 8)7 8)7 8)7

Euh, neem even thermal pad van boxed koeler voor je (of even in je gedachten). De dikte daarvan deel je door 1500, dan weet je ongeveer hoeveel AS5 er op je CPU moet.

Één heel klein druppeltje in het midden, koeler erop, vastdraaien en klaar . . .

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

TheZeroorez schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 20:14:
Er zat nog geen AS5 op, bij turboO ;)

Maar met terpentine/alcohol is die troep ook wel weg te krijgen hoor.. :)
Ik bedoelde de dikke laag AS5 die hij nu erop heeft gesmeerd, die moet er weer af omdat het teveel is... |:(

Verwijderd

zo'n dikke laag zit er niet op .. O-) dat moest je denk ik idd met een korreltje zout nemen .. ik zou nu nog met dat spuitje 2 coolers kunnen insmeren, dus tis niet zo super veel.

• TheZeroorez
  • Niet online
Dude, dan zitten er nog 2 rijstkorrels in, en heb jij dus bijna het hele tubetje gebruikt :o

Je hebt dus 1/3e gebruikt, en zou op die manier nog 2 chips kunnen besmeren..

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 21:47:
zo'n dikke laag zit er niet op .. O-) dat moest je denk ik idd met een korreltje zout nemen .. ik zou nu nog met dat spuitje 2 coolers kunnen insmeren, dus tis niet zo super veel.
2??? Met 1 zon ding smeer ik zeker 50 cpu's man :D , minikorrel, desnoods met je vinger uitsmeren.

• Rye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-04 15:57

Rye

Verwijderd schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 21:47:
2koelers nog maar?
Dat is nog te dik, want ik heb mijn Arctic Ceramique nu al bijna 4 jaar en ik heb daar, zeg, al iets van 5x gebruikt en dat ding is nog niet leeg.

www.ping-win.nl

Verwijderd

ik heb inderdaad ongeveerd 1/3 gebruikt is dat nog steeds te veel?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 21:53:
ik heb inderdaad ongeveerd 1/3 gebruikt is dat nog steeds te veel?
Niet veel.. veeelste veeeeel.

Verwijderd

mja jammer dan, cant be arsed om weer die koeler eraf te halen enzo .. ik kijk wel wat me temps doen nu, en stel de boel wel zo in dat het rond de 60 is en ik vind het wel goed. Misschien over een tijdje ofzo maar is overnieuw doen. Heb voorlopig ff genoeg van deze koeler :/

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Pffff, geven we je weer s tips en dan doe je er nix aan. Slechte zaak (vooral voor jezelf kerel :9 )

Maar ff serieus, het is misschien veel werk, maar het loont zich wel. Waarom heb je anders überhaupt een nieuwe cooler gekocht??? En ga je nog doen wat ik hiervoor ergens zei?

Verwijderd

Dat kun je niet menen man. Echt 1/3 van de tube erop _O- En niet eens het advies opvolgen van mensen die er blijkbaar veel meer verstand van hebben. Moet je hier niet komen }:| als die cpu binnenkort overlijdt.

Verwijderd

mja ben vandaag de hele dag bezig geweest met me koeler en stuff erom heen, waar ik dacht dat ik snel binnen een half uur alweer aan het stress testen zou zijn. Heb er dus ff genoeg van op het moment. Weet nu dus dat ik die koelpasta nog een keer moet verwijderen en opnieuw erop smeren, als laatste oplossing. Heb al een andere 120mm fan geprobeerd die 2000rpm gaat, maar dit hielpt ook niet. Misschien volgende week ergens ga ik wel die pasta vervangen. Op dit moment ben ik aan het stress testen 20 min. Cpu is 60 graden nu op 2768Mhz op 1.488 -1.502v dus ongeveer hetzelfde als m'n Freezer als die pasta dan echt de oorzaak is, zal dit dus wel verbeteren.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2006 22:38 ]

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 22:00
Tuurlijk doe maar lekker eigenwijs, omdat je niet wil luisteren naar goed advies, zitten we nu alweer op pagina 20.

Kan net zo goed slotje hierop 7(8)7 of maak liever een nieuwe thread "OC'en voor noobs & betweters"

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Verwijderd

wie zegt dat ik het advies niet ga opvolgen?

tis voor mij op dit moment geen hoge prioriteit om dit 1 2 3 te gaan proberen allemaal. Na zo'n onverwachte dag knutselen is het mooi geweest. Dus zoals ik zei, kijk ik volgende week wel als ik tijd en ik dan zin heb. Vanaf morgen begint mij werkweek, dus zal morgen ook ff een stress test laten lopen, zodat ik goed het verschil kan vergelijken.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 22:59:
wie zegt dat ik het advies niet ga opvolgen?

tis voor mij op dit moment geen hoge prioriteit om dit 1 2 3 te gaan proberen allemaal. Na zo'n onverwachte dag knutselen is het mooi geweest. Dus zoals ik zei, kijk ik volgende week wel als ik tijd en ik dan zin heb. Vanaf morgen begint mij werkweek, dus zal morgen ook ff een stress test laten lopen, zodat ik goed het verschil kan vergelijken.
Sorry hoor, maar als je 1/3 tube AS5 op je CPU gaat smeren ga ik me toch ernstig afvragen of je überhaupt weet hoe je met een computer om moet gaan. Dan moet je niet gaan zeuren dat al je werk voor niks is geweest, enz. enz.

Misschien is het handig om voortaan eerst wat informatie te lezen, zodat je weet waar je mee bezig bent |:(

• Sjaak_Trekhaak
  • Niet online
We zijn hier natuurlijk allemaal om elkaar te helpen, onafhankelijk van de ervaring of het verstand van iemand.

Ik raadt turboO wel aan om zijn overclock _eraf_ te halen totdat hij zijn koeling goed geregeld heeft, om het doorbranden van z'n CPU te voorkomen.

Verwijderd

sorry meneer, dacht dat er gewoon een zelfde laag op als standaard koelpaste wat al op een cooler zit. Zat ook geen gebruiks aanwijzing bij, dus ja dan gaat er bij geen belletje rinkelen van "Dit is Arctic Silver 5, dus doe er 10x zo weinig op" Anyway, bedtijd voor mij nu, post het resultaat van de week nog wel.

**edit

cpu is nu na 56 minuten 60 graden, af en toe 61. Vind ik wel kunnen, 5 graden meer als me overclock op 1.392v, dus nog geen paniek. Mijn overclocks zijn altijd rond de 60 graden :p

We gaan nu ff lekker roken en Kick Boxer op tv afkijken :)

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2006 23:14 ]

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

OK dan, post je temps maar s als je n keer zin hebt gehad ;) btw, site van arctic had ik je al gegeven he kijk daar maar eens op.

P.S.: Ga je roken op de plee ofwa? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zal ik doen mijn vriend :)
wat mij wel is opgevallen, is dat de temps met case open en dicht verschillen met zo'n 8 á 9 graden. Is dit normaal? Of is mijn airflow op de 1 of andere manier kadoek? Ik dacht dat er met m'n Freezer weinig verschil in zat tussen een dichte en open case, kan me dit alleen niet meer zo goed herinneren. Ik haal nu met de case open de temps die ik met een dichte case wou halen |:(

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2006 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Ik zou toch eens naar je airflow kijken kan.. (En even 75% van je AS5 verwijderen...) Bij mij liggen mijn temps véél hoger als m'n kast open staat, simpelweg omdat alle kabeltjes goed weggewerkt zijn, en alle lucht er voor in komt, en er netjes achter uit gaat. (op hoge snelheid..) Als jouw temps zo'n 8 á 9 graden (!!!) verschillen als je enkel je sidepanel eraf schroeft, is er toch iets drastisch mis.. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja dat vond ik ookal vreemd, maar ik heb 2 intake fans 80mm 1600rpm 120mm 1400rpm en .. 1 fan op de fan van me cpu cooler gericht (ook een soort intake, hij zit zeg maar voor in de kast ondwer me DVD writer ook 80 mm 1600 rpm) en 1 120mm outtake op 2000rpm. Dan heb ik nog een 120mm fan op 1200 rpm op me cpu cooler, die richting the 120mm out take blaast. Lijkt mij toch een normale airflow .. of blaast misschen de 120mm op de cpu cooler te hard voor de 120mm outtake fan? Dit is wat in mij opkomt, omdat ik van cooler geswitched ben. Maar de Freezer 64 pro gaat weer met 2200 rpm als ik me niet vergis, maar deze is geen 120mm (denk ik). Tis zo vreemd :( Maar er zit ergens warme lucht die niet weg kan. Zal morgen is foto's van de binnekant me case plaatsen.
Als ik overigens me zijpaneel eraf haal, voel ik ook niet echt warme lucht ofzo uit me kast komen, de lucht die uit de outtake fan komt, valt ook best mee als ik het vergelijk me de 80 graden die uit me voeding komt.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2006 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f1r3b4ll
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-09 01:04
nu iedereen inmiddels aan het overstappen is op Conroe, toch nog even een vraagje aan de good ol' AMD diehards 8)

Ik ben de trotse bezitter van 2x een Opteron 165 met stepping CCBBE 0610 DPMW. Nou ben ik 1 van de 2 eens lekker op zijn staart aan het trappen, en heb hem tot nu toe stabiel op 2966 (330 * 9) @ 1.424v (CPU-Z). Als ik echter naar 3000 wil, wat maar een klein stapje verder is, weigert prime dienst. Heb voltage al beetje verhoogd naar 1.456v, maar nog steeds errors. Kan zo een klein stukje (33 MHz) zoveel uitmaken in voltage? Kan het geen andere beperking zijn?

tnx! >:)

edit: ik wil het voltage zo laag mogelijk houden ivm warmte ontwikkeling, dus kom aub niet aan met "ja, zet er maar 1.6v op!" bedankt :)

[ Voor 10% gewijzigd door f1r3b4ll op 25-08-2006 19:10 ]

Daikin 4MXM68A2V1B9 + FTXA50C2V1BB + 2x FTXM25A5V1B + FTXM20A5V1B. SolarEdge 13960 Wp PV array + SE9K inverter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enakje
  • Laatst online: 20-04 14:00
Kijk is wat de postbode vanochtend in zijn handen had :)

Afbeeldingslocatie: http://img142.imageshack.us/img142/6888/img0794stm6.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img151.imageshack.us/img151/2564/3ghzspicropxv7.th.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door enakje op 25-08-2006 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Misschien dat het gewoon je core is die niet verder wil :? Heb je je geheugen wel op de divider gegooit, en je HT-multiplier genoeg omlaag geschopt? Wat zijnd e temps? Hoe stabiel is 'ie op 2966? Die 3700+ is een s939? Hoe hard wil 'ie, en wat kost 'ie :?
Verwijderd schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 18:18:
ja dat vond ik ookal vreemd, maar ik heb 2 intake fans 80mm 1600rpm 120mm 1400rpm en .. 1 fan op de fan van me cpu cooler gericht (ook een soort intake, hij zit zeg maar voor in de kast ondwer me DVD writer ook 80 mm 1600 rpm) en 1 120mm outtake op 2000rpm. Dan heb ik nog een 120mm fan op 1200 rpm op me cpu cooler, die richting the 120mm out take blaast. Lijkt mij toch een normale airflow .. of blaast misschen de 120mm op de cpu cooler te hard voor de 120mm outtake fan? Dit is wat in mij opkomt, omdat ik van cooler geswitched ben. Maar de Freezer 64 pro gaat weer met 2200 rpm als ik me niet vergis, maar deze is geen 120mm (denk ik). Tis zo vreemd :( Maar er zit ergens warme lucht die niet weg kan. Zal morgen is foto's van de binnekant me case plaatsen.
2 Foto's zeggen meer dan al deze woorden ;)
Als ik overigens me zijpaneel eraf haal, voel ik ook niet echt warme lucht ofzo uit me kast komen, de lucht die uit de outtake fan komt, valt ook best mee als ik het vergelijk me de 80 graden die uit me voeding komt.
Dat komt dat het waait, zoiets noemt men 'gevoelstemperatuur'. Een ventilator geeft in de zomer ook 35 graden lucht, terwijl het lekker koel aan voelt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f1r3b4ll
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-09 01:04
TheZeroorez schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 19:31:
Misschien dat het gewoon je core is die niet verder wil :? Heb je je geheugen wel op de divider gegooit, en je HT-multiplier genoeg omlaag geschopt? Wat zijnd e temps? Hoe stabiel is 'ie op 2966? Die 3700+ is een s939? Hoe hard wil 'ie, en wat kost 'ie :?
Geheugen staat op 150 divider (3/4), dus dat is uitgesloten. HT staat op 2x, dus dat lijkt me ook geen probleem. Temp onder load is ongeveer 45c met waterkoeling (NexXxos XP en triple radiator). Lijkt me allemaal vrij normaal.

Waarschijnlijk zit ik echt aan het plafond van deze cpu. :'(

Maar toch, bijna 3 GHz met 1.424v is toch wel indrukwekkend te noemen voor een Dual Core _/-\o_

ps de 3700 is helaas niet te koop, doet trouw dienst in mijn server.

[ Voor 5% gewijzigd door f1r3b4ll op 25-08-2006 19:45 ]

Daikin 4MXM68A2V1B9 + FTXA50C2V1BB + 2x FTXM25A5V1B + FTXM20A5V1B. SolarEdge 13960 Wp PV array + SE9K inverter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

@enakje: Wow, lekkere stepping dan. Is hij ook prime-stable en wat zijn je temps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
f1r3b4ll schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 19:44:
[...]

Geheugen staat op 150 divider (3/4), dus dat is uitgesloten. HT staat op 2x, dus dat lijkt me ook geen probleem. Temp onder load is ongeveer 45c met waterkoeling (NexXxos XP en triple radiator). Lijkt me allemaal vrij normaal.
Allemaal vrij normaal inderdaad (zet die HT wel omhoog, want ik geloof niet dat jouw HTT ~500 is :X )
Waarschijnlijk zit ik echt aan het plafond van deze cpu. :'(

Maar toch, bijna 3 GHz met 1.424v is toch wel indrukwekkend te noemen voor een Dual Core _/-\o_
Daarom :p
ps de 3700 is helaas niet te koop, doet trouw dienst in mijn server.
Pas je siganture dan eens aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enakje
  • Laatst online: 20-04 14:00
Zeg wil je niet gelijk de pret bederven ? ;)
Ik kan maximaal 1.5v geven (Asus a8n-sli deluxe) en bij 2.9ghz geeft 1 core binnen 5 minuten prime errors.

12x225 (2.7ghz) was op 1.375v in ieder geval 1 uur prime stable (stopgezet, wilde andere freqs testen) en werd daarbij 49(kast open)/55(kast dicht) graden.

Is dit normaal of moet de koelpasta nog inwerken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Ik had het niet tegen jou, jij piepte gewoon voor :+

Maar die dingen worden gewoon warm ja..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilos128
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-09 14:19
Hallo, ik heb dezelfde proc (opty165 610dpmw) en ik doe 2.8 Gig op 1.425V, luchtgekoeld wel te verstaan. Mijn proc wordt na 2u prime 49°C. Verder wil ie niet, zelfs niet op 1.525 V. Ik ben van plan ook een WC aan te schaffen. Zou ik hem dan toch hoger kunnen klokken? Welke snelheid haalde jij op lucht? Greetz....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Nee, die waterkoeling gaat je niet helpen. 49°C is niet het beste, maar het is ook zeker geen limiterende factor. Waterkoeling zou mooi zijn, om je temperatuur op pijl te brengen, maar het laat je zeker niet hoger klokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fern
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-08 21:01
Ik heb dezelfde stepping opteron 165,heb ook het probleem dat ie op m'n mobo niet harder wil dan 2,96Ghz,dus nu maar lekker stabiel op 2,9.
Ik denk dat ie op een ander mobo(DFI,Ati)wel harder wil omdat je dan wat meer opties hebt dan met een MSI,hoewel ie zonder problemen een HTT van 350 haalt kom ik toch qua instellingen(Vcore e.d) tekort.

PowerStation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilos128
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-09 14:19
Misschien als ik de voltage wat omhoog gooi, naar 1.6-1.7 (met WC) denk ik dat de 3 Ghz wel in zicht is. Zouden er nog andere limiterende factoren kunnen zijn. Ik denk aan LDT en Chipset voltage? HTT staat op 3. Proc draait wel op 3 Ghz 1.5V maar niet primestabiel. Wat denken jullie?
Pagina: 1 ... 5 ... 7 Laatste

Dit topic is gesloten.