waar kan zien welke steppings je proc heeft?
Mag ik je 1 tip geven? Plaats je optische drive 1 vakje naar beneden en stop/prop al je ongebruikte kabels daarboven. Zo krijgt de 80mm. fan wat ruimte om.
Ok nog een tip dan
Zoals silencedead ook al verteld, probeer een 2 instanties van prime te draaien. Je zou ook Orthos kunnen proberen, dit is een dual core versie van SP2004 (zelfde als prime maar dan met meer functies).MarkW800i schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 02:09:
http://www.ThePixPlace.com/img81742.html
Toch wel een nette score vind ik. Kwa CPU clock dan
Met ram wil echt voor geen meter dus daarom draait ie zo laag
Dit is trouwens met een std AMD koeleren de temps die je ziet zijn onder load.
En nog even gekeken of ik wat verder kon![]()
Met superpi:
http://www.ThePixPlace.com/img81743.html
Helaas geen prime
Staat op je cpu

http://www.amdgeeks.net/images/explain_full.jpg
Gigabyte X570i | Ryzen 3800X | G.Skill 2x16GB 3200CL16 Trident Z RGB | Gigabyte RTX2070 8GB | NZXT H1

Het enige waar je je stepping voor nodig hebt, als je je CPU al hebt, is om te registreren op AMDgeeks. Je hebt er echt niets aan, ook processors van eenzelfde stepping halen niet altijd dezelfde resultaten.
Als je er nog een moet kopen echter, is het een ander verhaal..
Als je er nog een moet kopen echter, is het een ander verhaal..
[ Voor 13% gewijzigd door TheZeroorez op 27-08-2006 12:51 ]
Anoniem: 176663
ja ik heb een 7950, en die cores worden bijde rond de 80 graden stressed. Dit kunnen ze wel hebben, maar er komt natuurlijk wel een zootje hitte van af. Vandaar dat ik denk dat een AeroCool AeroEngine II hier verandering in kan brengen. 2 fans in het zijpaneel. Intake en outtake, of welke combinatie dan ook. Ik denk dat het kan helpen.TheZeroorez schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 09:21:
[...]
Stabiel is de boel in ieder geval wel..
Wat me nu ineens te binnen schiet.. Jij hebt toch zo'n 7950GX2 geval? Kijk eens wat de temperaturen van die apparaten zijn, als je gewoon in Windows zit, die schijnen namelijk ook vrij veel hitte af te geven. Vooral i.c.m. jouw CPU, die standaard ook al niet de koelste is, kan dit warm worden, vooral als het zooitje OC'ed is.. (de graka ook?). Als de temperaturen van die dingen gewoon hoog zijn, maakt het niet zo uit, ze kunnen veel hebben. Jouw CPU echter, die erboven zit, kan minder hebben, maar krijgt wel warmte van die dingen. Misschien is het iets om, als ze vrij heet zijn, met RivaTuner bijvoorbeeld de fans wat harder te zetten, of er een intake 80mm voor te hangen?

Ik ga die 80mm bovenin eruit halen, want deze had ik er in eerste instantie neer gezet, om te kijken of m'n oude Freezer 64 Pro dan misschien wat beter zou werken. Maar dit hielp niet echt. Heb er daarna nooit meer echt naar om gekeken. Hij kan geen kwaad, maar nuttig is die ook niet.WoutZoR schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 11:57:
[...]
Mag ik je 1 tip geven? Plaats je optische drive 1 vakje naar beneden en stop/prop al je ongebruikte kabels daarboven. Zo krijgt de 80mm. fan wat ruimte om.
Ok nog een tip dan. Probeer zover dat lukt de kabels die naar je hardeschijven gaan achter je mobo tray te verwerken, misschien dat dat voor de ATX kabels ook lukt.
[ Voor 52% gewijzigd door Anoniem: 176663 op 27-08-2006 13:46 ]
Hoe krijg je je mem speed omlaag als je je cpu speed omhoog gooit? mem loopt nu op 245 op cas2 timings...
door divider 133Mhz te gebruikenn0isH schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 13:31:
Hoe krijg je je mem speed omlaag als je je cpu speed omhoog gooit? mem loopt nu op 245 op cas2 timings...
Ah vandaar, dat die maar 52 graden word met de stock cooler. Ik zat al te denken wat een lucker is diesilencedead schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 10:28:
[...]
Op zich ziet het er niet gek uit, maar je test maar 1 core, terwijl je er toch echt 2 hebt. Test ze eens allebei tegelijk, waarschijnlijk schiet de temperatuur dan flink omhoog en klapt er toch nog een core uit bij 2700Mhz. En je geheugen kan natuurlijk daarna wel wat omhoog.

als ik een divider instel (ddr266) dan blijft hij nog steeds aangeven alsof hij ddr400 is ingesteld.
In de bios blijft hij btw wel staan op ddr266 als ik weer kijk.
In de bios blijft hij btw wel staan op ddr266 als ik weer kijk.
n0isH, lees anders eens alle FAQ's door, en zoek op het internet vast wat informatie op over deze onderwerpen. Jouw vragen zijn namelijk behoorlijk simpel, en er is ook behoorlijk simpel antwoord op te vinden. Ook kunnen wij niets met zulke dingen, we hebben geen merk, type, etc. etc.
Ik een paar dagen geleden mijn amd x2 3800+ binnen gekregen en die loopt nu op 2,3 (hij kan nog hoger, denk ik maar gewoon nog niej geprobeerd) Maar als ik de temp bekijk met everest heb ik 3 temps van mijn CPU: CPU, CPU kern 1, CPU kern 2. naar welke moet ik vooral kijken dat die niet boven de 60 graden uitkomt? Of mag er geen een boven de 60 graden uitkomen? Hij word nu stressed:
CPU: 44
CPU kern 1: 49
CPU kern 2: 53
En dat is na 2 uur SP 2004 gedraaid te hebben (en dat is dan de blend test)
Ik had hiervoor een 3200+ op 1,45 Volt 2,5GHZ stabiel draaide maar die werd onder mkijn WC setje niet meer dan 41 graden kopt dat wel, in vergelijking met de temp van deze?
CPU: 44
CPU kern 1: 49
CPU kern 2: 53
En dat is na 2 uur SP 2004 gedraaid te hebben (en dat is dan de blend test)
Ik had hiervoor een 3200+ op 1,45 Volt 2,5GHZ stabiel draaide maar die werd onder mkijn WC setje niet meer dan 41 graden kopt dat wel, in vergelijking met de temp van deze?
Boven de 60 graden is sowiezo een no-go area, maar de 'CPU' is het belangrijkst, daarbij zitten namelijk de cores, maar ook de cache bijvoorbeeld. De kernen zijn de twee cores, vaak zijn die iets heter dan de CPU (stressed..) Had je SP2004 wel twee maal open?
Ja ik had SP2004 wel tweemaal open:P maar is het wel normaal dat deze CPU zoveel heter word dan mijn ouwe 3200+?
Anoniem: 124681
Ja.Masterdavid schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 15:51:
Ja ik had SP2004 wel tweemaal open:P maar is het wel normaal dat deze CPU zoveel heter word dan mijn ouwe 3200+?
Jazeker, zoek anders zelf eens wat met Google! En ik neem aan dat deze CPU ook onder je WC setje zit? Misschien is het dan iets om de IHS te verwijderen..
Ja hij zit inderdaat onder waterkoelingTheZeroorez schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 15:54:
Jazeker, zoek anders zelf eens wat met Google! En ik neem aan dat deze CPU ook onder je WC setje zit? Misschien is het dan iets om de IHS te verwijderen..
Als je gewoon even een aantal keren dat filmpje uit de TS bekijkt, alles wat erbij staat nog leest, en je gezonde verstand gebruikt is het niet gevaalijk. Ik heb met mijn 3700+ de IHS verwijderd en ook weer teruggezet, en alles is goed
Dan ga ik het maar is proberen denk ikTheZeroorez schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 16:00:
Als je gewoon even een aantal keren dat filmpje uit de TS bekijkt, alles wat erbij staat nog leest, en je gezonde verstand gebruikt is het niet gevaalijk. Ik heb met mijn 3700+ de IHS verwijderd en ook weer teruggezet, en alles is goed
EDIT: klopt het dat mijn 3200+ @ 2,6GHZ (bij PiFast) sneller is dan mijn X2 3800+ @2,4HGHZ
Ja, de 3200+ heeft namelijk een hogere kloksnelheid, en aangezien PiFast maar één core gebruikt.. 
edit:
Dat filmpje doet het inderdaad niet meer, heeft iemand nog een spiegeltje? Anders wil ik DS wel even schoppen..
Dat filmpje doet het inderdaad niet meer, heeft iemand nog een spiegeltje? Anders wil ik DS wel even schoppen..
[ Voor 39% gewijzigd door TheZeroorez op 27-08-2006 16:05 ]
Ow okey dus dan zit dat met PiFast goed
En hopelijk heeft er nog iemand een filmpje 
Ik heb nu mijn CPU op 2,55GHZ lopen op 1,337 volt. De CPU word 47 graden en CPU kern 1 55 graden en 2 49 graden kan ik de temp alleen omlaag krijgen door het IHS te verwijderen of is er ook een andere manier? En zelf vind ik de cpu wel erg warm worden of komt dat doordat ik de 3200+ ben gewend en X2 gewoon warmer worden?
Ik heb nu mijn CPU op 2,55GHZ lopen op 1,337 volt. De CPU word 47 graden en CPU kern 1 55 graden en 2 49 graden kan ik de temp alleen omlaag krijgen door het IHS te verwijderen of is er ook een andere manier? En zelf vind ik de cpu wel erg warm worden of komt dat doordat ik de 3200+ ben gewend en X2 gewoon warmer worden?
[ Voor 105% gewijzigd door David123 op 27-08-2006 18:23 ]
Ja, gaat alleen door IHS-verwijdering (of undervoltenMasterdavid schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 16:09:
Ow okey dus dan zit dat met PiFast goedEn hopelijk heeft er nog iemand een filmpje
i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40
Ik heb DesertShooter al een DeM'etje gestuurd..Masterdavid schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 16:09:
Ow okey dus dan zit dat met PiFast goedEn hopelijk heeft er nog iemand een filmpje
Ik heb nu mijn CPU op 2,55GHZ lopen op 1,337 volt.
Undervolten zou ook nog kunnen ja.De CPU word 47 graden en CPU kern 1 55 graden en 2 49 graden kan ik de temp alleen omlaag krijgen door het IHS te verwijderen of is er ook een andere manier?
Ja, die worden wamer ja. (2e keer..)En zelf vind ik de cpu wel erg warm worden of komt dat doordat ik de 3200+ ben gewend en X2 gewoon warmer worden?
mijn 4600+ word 57 graden met me zijpaneel eraf. 62 Met het zijpaneel erop 
Heb nu een AeroCool AeroEngine II besteld, hoop dat die fans in de zijkant er misschien zo'n 5 graden af halen, zodat hij ongeveer 57 word met het zijpaneel erop
Anders gaat me pc het toch echt zonder zijpaneel moeten doen 
Zo'n grote stacker behuizing wil ik niet, omdat me pc op me bureau staat. Dus deze case lijkt me het beste
Ik hoop stiekem dat ie über veel beter koelt dan me huidige 3R neon light behuizing. Wie weet kunne we dan nog wat volts die cpu in pompen en er zo nog wat mhz uit halen
Heb nu een AeroCool AeroEngine II besteld, hoop dat die fans in de zijkant er misschien zo'n 5 graden af halen, zodat hij ongeveer 57 word met het zijpaneel erop
Zo'n grote stacker behuizing wil ik niet, omdat me pc op me bureau staat. Dus deze case lijkt me het beste
Ik hoop stiekem dat ie über veel beter koelt dan me huidige 3R neon light behuizing. Wie weet kunne we dan nog wat volts die cpu in pompen en er zo nog wat mhz uit halen
[ Voor 42% gewijzigd door Anoniem: 176663 op 27-08-2006 20:18 ]
Ik heb liever een processor die iets te heet is dan een PC zonder zijpaneel. Statische elektriciteit bestaat namelijk ook nog. Die fans gaan vast wel wat uitmaken, en zoals het nu is, kan het denk ik minder kwaad dan zonder zijpaneel 
Die extra volts voor die paar MHz zou ik overigens niet doen. Je gaat misschien 0.01 FPS gemiddeld vooruit, terwijl je CPU dan weer veel te heet is, net als nu. Overklokken is leuk, maar niet wanneer je processor het na een jaartje begeeft

Die extra volts voor die paar MHz zou ik overigens niet doen. Je gaat misschien 0.01 FPS gemiddeld vooruit, terwijl je CPU dan weer veel te heet is, net als nu. Overklokken is leuk, maar niet wanneer je processor het na een jaartje begeeft

[ Voor 34% gewijzigd door TheZeroorez op 27-08-2006 20:21 ]
dunno,
de open zijkant staat richting de muur gericht, was me moeder niet eens opgevallen
Dus ik kies hiervoor. Over een paar dagen heb ik me nieuwe kast en heb ik dus weer ene pc met zijpaneel
de open zijkant staat richting de muur gericht, was me moeder niet eens opgevallen
Dus ik kies hiervoor. Over een paar dagen heb ik me nieuwe kast en heb ik dus weer ene pc met zijpaneel
Die paar dagen kun je het best wel doen, met de open kant richting een muur. Vertel je moeder alleen wel dat ze even niet in de buurt van dat ding moet stofzuigen 
24/7 echter, lijkt me een minder prettig gevoel..
24/7 echter, lijkt me een minder prettig gevoel..
ja dat zou inderdaad niet zo veilig zijn. Ik denk overigens ook dat door een nieuwe case me GFX wel is wat cooler zou kunnen worden. Ik kan alleen niet in Everest de temps aflezen, alleen van 1 core. Everest is buggy bij mij, want me hardeschijven laat hij ook niet meer zien. Eest alle 2, na een tijdje maar 1 en nu geen 1 meer 
Maar als me GFX dus ook wat koeler word, heb ik de volgende stap gevonden in mijn pas korte overclock carriëre ^^
Maar als me GFX dus ook wat koeler word, heb ik de volgende stap gevonden in mijn pas korte overclock carriëre ^^
Okey dan w8 ik in iedergeval even op dat filmpje van desertshooterTheZeroorez schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 20:10:
[...]
Ik heb DesertShooter al een DeM'etje gestuurd..
[...]
[...]
Undervolten zou ook nog kunnen ja.
[...]
Ja, die worden wamer ja. (2e keer..)
(sorry voor het voor een 2de keer te vragen was ff niet aan het opletten denk ik:P)
Heb je al een verse install van de nieuwste versie (in 'full' versie) geprobeerd? Wel eerst ff manueel het mapje deleten natuurlijk..Anoniem: 176663 schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 20:34:
Ik kan alleen niet in Everest de temps aflezen, alleen van 1 core. Everest is buggy bij mij, want me hardeschijven laat hij ook niet meer zien. Eest alle 2, na een tijdje maar 1 en nu geen 1 meer
GFX overklokken is niet zo moeilijk, als hij zo heet is moet je alleen wel opletten ja..Maar als me GFX dus ook wat koeler word, heb ik de volgende stap gevonden in mijn pas korte overclock carriëre ^^
Undervolten gaat eigenlijk nooit bij een overgeklokt beestje. Iets minder overvolten wel, maar vaak heb je hem niet voor niets extra volts gegeven..Masterdavid schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 20:36:
[...]
Okey dan w8 ik in iedergeval even op dat filmpje van desertshooterEn inderdaad undervolten is ook nog een optie en dat heb ik net geprobeerd maar dan krijg ik heel snel fouten met SP2004
(sorry voor het voor een 2de keer te vragen was ff niet aan het opletten denk ik:P)
Ja idd maar ik hoop maar dat het lukt om de IHS te verwijderenTheZeroorez schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 20:43:
[...]
Undervolten gaat eigenlijk nooit bij een overgeklokt beestje. Iets minder overvolten wel, maar vaak heb je hem niet voor niets extra volts gegeven..
Anoniem: 124681
Hmm, denk nog wel even 3x na voordat je de IHS gaat verwijderen. Probeer desnoods een kapotte CPU op de kop te tikken, zodat je even kunt oefenen.Masterdavid schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 16:02:
[...]
Dan ga ik het maar is proberen denk ikmaar alleen dat filmpje doet het niet bij mij
EDIT: klopt het dat mijn 3200+ @ 2,6GHZ (bij PiFast) sneller is dan mijn X2 3800+ @2,4HGHZ
Vergeet niet dat je ook nog een "shim" moet hebben, anders moet je erg op letten bij het monteren van de koeler > core kan dan makkelijk crushen.
Verder: geen garantie meer, en een stuk moeilijker te verkopen
* Anoniem: 124681 spreekt uit ervaring
Crushen moet je inderdaad héél goed mee op passen. Garantie heb je eigenlijk niet nodig, en tja.. verkopen gaat moeilijker, maar niet iedereen verkoopt z'n CPU.. (oud systeem, servertje, etc.)
hallo,
ik ben ook bezig met overclocken aleen heb ik een vraagje namelijk:
als ik hoger dan 237 fsb kom dan kom ik in windows en dan krijg ik artifakts en loopt hij vast hoe kan dat en los ik dat op met een ander mobo?
237x12, voltage 1,5v, geheugen 166mhz, httx3
spec's
amd athlon 64 4600+ manchester
corsair stock 2.5-3-3-61T ddr400 @ 3-3-3-8 2T ddr333
voeding is een levicom 550watt (meen 36A)
mobo is een a8n5x bios: 0902
7800Gt vidkaartje
audigy 2
ps: als ik mijn fsb op 235 heb en me geheugen op 3-3-3-8 2T loopt ie perfect @ prime en memtest
Martijn.
ik ben ook bezig met overclocken aleen heb ik een vraagje namelijk:
als ik hoger dan 237 fsb kom dan kom ik in windows en dan krijg ik artifakts en loopt hij vast hoe kan dat en los ik dat op met een ander mobo?
237x12, voltage 1,5v, geheugen 166mhz, httx3
spec's
amd athlon 64 4600+ manchester
corsair stock 2.5-3-3-61T ddr400 @ 3-3-3-8 2T ddr333
voeding is een levicom 550watt (meen 36A)
mobo is een a8n5x bios: 0902
7800Gt vidkaartje
audigy 2
ps: als ik mijn fsb op 235 heb en me geheugen op 3-3-3-8 2T loopt ie perfect @ prime en memtest
Martijn.
Het ziet er naar uit dat jouw PCIe lock niet aan staat, kijk daar eens naar.
Anoniem: 124625
Ik weet dus niet wat ik moet nemen om een beetje (wil 2,8 halen) over te klokken...een 4600+ of een 4800+ (939). De reden dat ik geen 3800+ haal, is omdat ik mijn geheugen 1:1 wil kunnen draaien en mijn moederbord maar tot 280 stabiel is. Zal ik een 4600+ of een 4800+ halen?
Neem anders hier eens een kijkje. Kijk vooral naar de 'average OC'
Flauw, precies bij de 4600+ en de 4800+ staat het er niet bij
i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40
en hoe kan ik dat zien er staat wel het bij freqaunties dat de pci-e op 100mhz staat ingestelt automatisch
Martijn.
ps die hoogste 4600+ op geeks ben ik
Martijn.
ps die hoogste 4600+ op geeks ben ik
[ Voor 15% gewijzigd door galien op 28-08-2006 18:24 ]
Zet hem s op 101, kijken wat ie dan doet...
Stoer hoorquote: galienps die hoogste 4600+ op geeks ben ik
Sp33dFr34k schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 17:38:
Flauw, precies bij de 4600+ en de 4800+ staat het er niet bij
Maar dan zou ik, als ik jou was een 4800+ halen. Die dingen hebben dezelfde core, en zullen dus in snelheid weinig verschillen. Een grotere chache is altijd meegenomen, en reken er maar niet op dat je met één van de twee de 2,6 zult halen.. 2x1024 is dan nog altijd sneller dan 2x512...
Anders stel je je vraag even in het Nederlandsgalien schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 18:09:
en hoe kan ik dat zien er staat wel het bij freqaunties dat de pci-e op 100mhz staat ingestelt automatisch

Maar van wat ik er zo uit op kan maken wil je weten hoe je je PCIe locked? Dan zou ik maar even het boekje van je MoBo raadplegen
Groeten hoeft niet hoorMartijn.
Dat zegt wel genoeg misschienps die hoogste 4600+ op geeks ben ik

Anoniem: 154414
Heb mn processor ook weer 20Mhz harder lopen (nu 2660Mhz). Ik wil nu toch wel graag de 2700Mhz halen aangezien ik nu zo dichtbij ben. Alleen de laatste keer dat ik testte had ik daar 1,55v voor nodig (temps van 55 graden). Ik zal eens proberen een andere voltage @ startup te geven zodat ik meer verschillende tussenstapjes kan nemen van 1,5 naar 1,55v (bijvoorbeeld niet 1.4v + 6.6% maar 1,35v + 13% oid) Misschien dat het dan mogelijk is met acceptabele temperaturen...
Anders zet ik em misschien gewoon op 1,55v en op 2700Mhz. Dan maar een CPU die wat minder lang mee gaat.
Anders zet ik em misschien gewoon op 1,55v en op 2700Mhz. Dan maar een CPU die wat minder lang mee gaat.
M'n pci-e blijft netjes op 100 staan als ik mijn fsb op 220 zet volgens clockgen wat zou het dan kunnen zijn? (pci blijft ook op 33.33)
Martijn.
Martijn.
Ik denk gewoon je CPU. Als je er meer volts op zet blijft ie wel stable? Ik zou tevreden zijn met wat je hebt. Is namelijk een erg mooie oc. Je zou nog kunnen testen of je mobo met een multiplier lager (dus 11x236) Ook hetzelfde probleem geeft, als dat zo is kun je je chipsetvoltage proberen te verhogen.
Edit: Het lijkt trouwens wel alsof mijn CPU ook aan 1.53v genoeg heeft voor 2700Mhz. Dat zou erg mooi zijn want de temp is maar 2 graden meer. vanavond ff avondje gamen en als ik dan nog geen crashes krijg ga ik vannacht mooi primen.
Edit: Het lijkt trouwens wel alsof mijn CPU ook aan 1.53v genoeg heeft voor 2700Mhz. Dat zou erg mooi zijn want de temp is maar 2 graden meer. vanavond ff avondje gamen en als ik dan nog geen crashes krijg ga ik vannacht mooi primen.
[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 154414 op 28-08-2006 19:13 ]
oke ik zal me dus moeten neerleggen dat me cpu niet meer kan als ik 260x11 heb loopt hij vast zelfde als bij 238x12
Martijn.
Martijn.
[ Voor 76% gewijzigd door galien op 28-08-2006 19:56 ]
heb je eigelijk wel een dubbele prime test gedaan op je cpu?
Want als die helemaal freezer bij die 2 mhz erbij, dan denk ik dat ie eerder al errors met prime zou moeten geven of niet?
Want als die helemaal freezer bij die 2 mhz erbij, dan denk ik dat ie eerder al errors met prime zou moeten geven of niet?
ik draai dubbele prime jah ik heb nog geen errors gezien @ prime 2,5 uur
Ik doe het met een 350 Watt Voeding en een dual core. Heb dan geen 7800gtx, maar kan toch ook mijn video kaart en me processor overklokken zonder dat me voeding het voor gezien houdt. Dus met een 430 Watt A-merk moet het toch geen probleem zijn. (lijkt mij)
Ik heb iets vaags. Zat weer beetje te testen, en had maar weer eens superpi gedownload. Dus ik wou testen maar kom plotseling geen test meer door. Heb voorheen altijd getest met Dualprime (bijna 10 uur) en 3Dmark/games, en dat wat gewoon stabiel. Nu blijkt dat superpi zelfs errors geeft op een setting waar ik al een maand stabiel op draai...
Heb t ff op 12x220 gezet om geheugen uit te sluiten. Maar nog steeds krijg ik errors, zelfs op 1.55v! Als ik memtest for windows draai krijg ik ook geen fouten niks, enkel bij superpi. Wat kan ik het beste doen? Pifast vertrouwen en verder terugklokken, of gewoon laten staan op 11x240 en nog eens dualprimen?
Heb t ff op 12x220 gezet om geheugen uit te sluiten. Maar nog steeds krijg ik errors, zelfs op 1.55v! Als ik memtest for windows draai krijg ik ook geen fouten niks, enkel bij superpi. Wat kan ik het beste doen? Pifast vertrouwen en verder terugklokken, of gewoon laten staan op 11x240 en nog eens dualprimen?
Een X700LE is niet echt te vergelijken met een 7800GTX, ga er maar vanuit dat zn systeem heel wat meer slurpt...silencedead schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 20:49:
Ik doe het met een 350 Watt Voeding en een dual core. Heb dan geen 7800gtx, maar kan toch ook mijn video kaart en me processor overklokken zonder dat me voeding het voor gezien houdt. Dus met een 430 Watt A-merk moet het toch geen probleem zijn. (lijkt mij)
[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 154414 op 28-08-2006 20:51 ]
Anoniem: 94768
Ik zou meer nemen, als je mijn systeem neemt (zie specs) die redt het met een 430watt niet eens. Daarom ga ik een hiper 580watt halen.silencedead schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 20:49:
Probeer een hele berg tools/benches uit. Als het enkel bij SuperPi (wat nu niet echt als 'n extreem zware bench wordt beschouwd..) gebeurt, kun je denk ik zelf je conclusies wel trekken..
Net nog eens superpi op stock settings gedaan, en nog steeds krijg ik een error? Net alsof het programma gewoon niet geschikt is om tegelijk op 2 cores te draaien. Ik ga gewoon naar task manager en dan set affinity, dan beide op een andere core. Ook zie ik dat zodra ik de tweede aanzet ik pas de error krijg: "NO CONVERGENT IN SQR05"
Haal die code eens door google heen.. In de 1e hit staat een mogelijke oplossing..
Ik snap daar eerlijk gezegd weinig van, het moet toch gewoon goed draaien op standaard snelheid? Had de HTT met ClockGen teruggezet naar het dichtst bij de 200. Ik hoop niet dat er iets met het cache geheugen is, moet ik hieruit opmaken dat de CPU niet goed is?
Net ff met sisoftsandra die CPU benchmarks gedaan op 2700Mhz en haal gewoon goede scores zonder vastlopers, zal nog eens wat meer proberen op deze snelheid.
Net ff met sisoftsandra die CPU benchmarks gedaan op 2700Mhz en haal gewoon goede scores zonder vastlopers, zal nog eens wat meer proberen op deze snelheid.
[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 154414 op 28-08-2006 21:21 ]
Ik heb nog even voor de zekerheid eerst standaard gerunt, daarna core 0 gestresst en daarna pas core 1. Dan krijg ik geen errors. Dit op 11x245 @ 1,53v.
Dualprime loopt ook gewoon door, schommelt rond de 50 graden.
Dualprime loopt ook gewoon door, schommelt rond de 50 graden.
[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 154414 op 28-08-2006 22:05 ]
ik zit nu op 2530 Mhz met me 4400+ Toledo..
Alleen zie ik in Speedfan de PWN area tegen de 64 69 graden zit.. Is dat niet erg ?
Vcore is nu 1.47v
Idle is de CPU 35 en stressed 47
Alleen zie ik in Speedfan de PWN area tegen de 64 69 graden zit.. Is dat niet erg ?
Vcore is nu 1.47v
Idle is de CPU 35 en stressed 47
[ Voor 3% gewijzigd door SileX op 28-08-2006 22:31 ]
Het zou dan inderdaad een slechte CPU kunnen zijn. Ik zou het in ieder geval even proberen met één van de caches uit. Ook als hij dan geen errors geeft zou de fout bij de software kunnen liggen. Heb je al SuperPi opnieuw gedownload/geïnstalleerd?Anoniem: 154414 schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 21:20:
Ik snap daar eerlijk gezegd weinig van, het moet toch gewoon goed draaien op standaard snelheid? Had de HTT met ClockGen teruggezet naar het dichtst bij de 200. Ik hoop niet dat er iets met het cache geheugen is, moet ik hieruit opmaken dat de CPU niet goed is?
Ik zou graag dualprime downloaden alleen kan ik het niet vinden:S (ik heb al gezocht en ben nog steeds bezig via google)
download http://sp2004.fre3.com/
installeer het 2 keer in 2 verschillende mappen en run 2 keer het programma. Zo doe ik het
installeer het 2 keer in 2 verschillende mappen en run 2 keer het programma. Zo doe ik het
ow kijk is aan 

Als je nog maar op 1.4v zit, zou je best is de 2.9Ghz kunnen halen. Mij is het gelukt. Bij 1.552v (max voltage) geeft ie nog steeds erros met prime op 2867Mhz. Dus ik hou em lekker op 2797Mhz, op 1.502v aangezien ik de 2.9Ghz toch niet haal. Heb al dual prime gerunned?
netjes hoorAnoniem: 166765 schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 12:10:
Update:
Amd x2 4600+@2820mhz 1,4 volt 12x235 2,5-3-3-6.
Temps max is 54 graden.
Als je nog maar op 1.4v zit, zou je best is de 2.9Ghz kunnen halen. Mij is het gelukt. Bij 1.552v (max voltage) geeft ie nog steeds erros met prime op 2867Mhz. Dus ik hou em lekker op 2797Mhz, op 1.502v aangezien ik de 2.9Ghz toch niet haal. Heb al dual prime gerunned?
[ Voor 95% gewijzigd door Anoniem: 176663 op 29-08-2006 12:25 ]
Anoniem: 166765
Ik heb dual prime gerunt, en kreeg na 10 uur nog geen errors.
Zal een foto erbij doen.

Hier heb je een link naar een stress prog. voor dual core cpu's.
http://sp2004.fre3.com/beta/beta2.htm
Zal een foto erbij doen.
Hier heb je een link naar een stress prog. voor dual core cpu's.
http://sp2004.fre3.com/beta/beta2.htm
verry nice 
alleen stress je op die pic maar 1 core, neem aan dat je 2 primes had aan staan?
En je gebruikt de stock cooler of niet?
alleen stress je op die pic maar 1 core, neem aan dat je 2 primes had aan staan?
En je gebruikt de stock cooler of niet?
beide cores stressed, is laatste versie van orthos...
gisteren verder proberen te clocken
Helaas 1 geheugen bankje gesneuveld
Even opzoek naar nieuw geheugen.
Helaas 1 geheugen bankje gesneuveld
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Te hoog voltage?MarkW800i schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 13:25:
gisteren verder proberen te clocken![]()
Helaas 1 geheugen bankje gesneuveldEven opzoek naar nieuw geheugen.
Geheugen wou niet verder als 208.
Dus toen maar even de timings strak geprobeert te zetten. 1 reepje van me twinmoss kon dat aan de andere niet
Echt de grootste miskoop ooit. Had er toen nog geen verstand van dus de goedkoopste reepjes van 1024 gehaald. Had beter 50 eurie meer kunnen uitgeven aan reepjes die veel harder konden.
Edit: Mischien tips voor geheugen? Gha zeker overclocken omdat ik weet dat me cpu hard wil
Dus toen maar even de timings strak geprobeert te zetten. 1 reepje van me twinmoss kon dat aan de andere niet
Echt de grootste miskoop ooit. Had er toen nog geen verstand van dus de goedkoopste reepjes van 1024 gehaald. Had beter 50 eurie meer kunnen uitgeven aan reepjes die veel harder konden.
Edit: Mischien tips voor geheugen? Gha zeker overclocken omdat ik weet dat me cpu hard wil
[ Voor 13% gewijzigd door MarkW800i op 29-08-2006 13:38 ]
Ik heb vandaag mijn X2 4200+ opgehaald.
0623fpmw
ADA4200daa5bv
ldbfe
Meer voor mezelf die laatste 2 codes
for what it's worth, maxTcase 63c
0623fpmw
ADA4200daa5bv
ldbfe
[ Voor 12% gewijzigd door 418O2 op 29-08-2006 18:48 ]
Ik ben er al achter wat het was. Ik heb nu superpi opnieuw geinstalleerd en nu in 2 verschillende mappen. Dan werkt het pas. De 2700Mhz bleek helaas niet lang dualprime stable. Moet maar eens gaan kijken wat er verder aan gedaan kan worden.TheZeroorez schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 22:39:
[...]
Het zou dan inderdaad een slechte CPU kunnen zijn. Ik zou het in ieder geval even proberen met één van de caches uit. Ook als hij dan geen errors geeft zou de fout bij de software kunnen liggen. Heb je al SuperPi opnieuw gedownload/geïnstalleerd?
Anoniem: 60095
fpmw doet het meestal erg goed ^^418O2 schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 17:56:
Ik heb vandaag mijn X2 4200+ opgehaald.
0623fpmw
ADA4200daa5bv
ldbfe
0623 is niet een te slechte week, maar ook niet super
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 60095 op 29-08-2006 22:23 ]
Goedenavond,
ik heb even lekker bezig geweest met mijn 3500+ ik lees dat ze over het algemeen niet zo goed clocken. nog geen problemen mee gehad, mijne loopt zoiezo met gemak op 2650 MHZ. ik heb de max nog niet getest, maar de 2.65 Ghz haalt hij makkelijk. en stabiel.
wat zijn jullie ervaringen met deze processor ? met de venice E6 core,
MVG,
Yori
ik heb even lekker bezig geweest met mijn 3500+ ik lees dat ze over het algemeen niet zo goed clocken. nog geen problemen mee gehad, mijne loopt zoiezo met gemak op 2650 MHZ. ik heb de max nog niet getest, maar de 2.65 Ghz haalt hij makkelijk. en stabiel.
MVG,
Yori
ff snelle google: http://pcdb.overclockers....hp?name=firthy&page=statsAnoniem: 60095 schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 22:22:
[...]
fpmw doet het meestal erg goed ^^
niet slecht op 1.4Vcore
Gigabyte X570i | Ryzen 3800X | G.Skill 2x16GB 3200CL16 Trident Z RGB | Gigabyte RTX2070 8GB | NZXT H1
11x240 sowieso gedaan. Toen ging de winflash de fout in en nu post mijn dfi niet meer.Anoniem: 60095 schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 22:22:
[...]
fpmw doet het meestal erg goed ^^
wou 9x300 ook nog even proberen
bij azerty gekocht btw
[ Voor 3% gewijzigd door 418O2 op 30-08-2006 10:14 ]
Ik heb hier een 3500+ Venice E6 stabiel draaien op 2,8 ghz (11x255) op 1,55v. Hoger wil hij helaas niet.yori1989 schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 22:28:
Goedenavond,
MVG,
Yori
Ik zit te twijfelen of ik een X2 zal halen, is het de moeite waard om een X2 3800+ te halen? Ben toch wel een redelijke multitasker.
Anoniem: 8514
Gewoon via internet bestellen. In groningen betaal je er veel te veel voor. Woon zelf ook in Groningen....MasterJR schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 12:03:
[...]
Ik heb hier een 3500+ Venice E6 stabiel draaien op 2,8 ghz (11x255) op 1,55v. Hoger wil hij helaas niet.
Ik zit te twijfelen of ik een X2 zal halen, is het de moeite waard om een X2 3800+ te halen? Ben toch wel een redelijke multitasker.Ook iemand enig idee waar hij nog eventueel te krijgen is in het hoge noorden? (Groningen)
ik heb zelf even een avondje met een x2 kunnen werken (Tot ik mijn DFI corrupt flashte dus) en moet zeggen dat je het wel merk in het booten enzo. Helemaal op 2x2.6ghz ging het wel lekker
Ben zelf van een venice 3000+ @2.655 (295x9) naar een x2 3800+@2.593 (272x9.5)ghz gegaan en ik kan niet anders zeggen dat ik het heerlijk vind. Moet er wel bij vermelden dat ik ook van 1gb intern naar 3 ben gegaan. Timings staan een stuk minder strak en de cores draaien iets langzamer maar het werkt geweldig
{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen
Waarschijnlijk omdat 'ie er 2gig bij geprikt heeft.. 
Als je 4Gb gebruikt is het trouwens (als je Windows x86 draait) ook weer zo zonde, dan gebruik je maar 3,5 ofzo. Gelukkig kunnen sommige BIOSsen dat weer mooi voor harddisk/graka inzetten..
Als je 4Gb gebruikt is het trouwens (als je Windows x86 draait) ook weer zo zonde, dan gebruik je maar 3,5 ofzo. Gelukkig kunnen sommige BIOSsen dat weer mooi voor harddisk/graka inzetten..
Ik haalde 2450 Mhz met 1.55V, een heel slechte overklokker dus...
heb me Aerocool Aero engine 2 vandaag binnen gekregen en hij doet het goed 
cpu is 56c na 20 min, dropt af en toe terug naar 55c, dus verwacht dat als ie max 58 zou kunnen worden of zelfs hierop blijft. Ben zeer tevreden aangezien met me oude case hij 62c werd met het zijpaneel erop
Goede kast dus!
Enige nadeel is, dat door die Scythe Ninja en de bovenste 120mm fan in het zijpaneel, kan ik het zijpaneel er niet helemaal opschuiven omdat deze dan tegen elkaar botsen. Maar dat is een heel klein min puntje en een 80mm dan is daar de oplossing voor, helaas heb ik die niet, maar tis ook geen belangrijk iets
Ik heb nu dus het uiteindelijke plaatje en ik ben zeer tevreden
*edit*
na bijna 40 min, nog steeds 55c-56c dus ik geloof het wel
cpu is 56c na 20 min, dropt af en toe terug naar 55c, dus verwacht dat als ie max 58 zou kunnen worden of zelfs hierop blijft. Ben zeer tevreden aangezien met me oude case hij 62c werd met het zijpaneel erop
Goede kast dus!
Enige nadeel is, dat door die Scythe Ninja en de bovenste 120mm fan in het zijpaneel, kan ik het zijpaneel er niet helemaal opschuiven omdat deze dan tegen elkaar botsen. Maar dat is een heel klein min puntje en een 80mm dan is daar de oplossing voor, helaas heb ik die niet, maar tis ook geen belangrijk iets
Ik heb nu dus het uiteindelijke plaatje en ik ben zeer tevreden
*edit*
na bijna 40 min, nog steeds 55c-56c dus ik geloof het wel
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 176663 op 30-08-2006 22:58 ]
kzal hier ook eens m'n resultaten posten:
1. Wat heb ik?
AMD athlon64 3000+ s939 venice core
asrock dualsata2 (niet gemod, komt zo uit de doos
2x 512mb corsair value ram (2.5-3-3-7)
Arctic Freezer 64 Pro
2. Wat heb ik bereikt?
max: 2675MHz @1,5V (297x9)
is helaas niet zo stabiel..
wel stabiel op 2650MHz met 1.5Vcore
het is absoluut 1,5Vcore in bios zet ik het max voltage 1.450 en komt effectief op 1.5
cooling: komt niet warmer dan 50 graden stressed
extra info?
AMD64 TCaseMax - v1.19
Maximum Case Temperature = 55C
TDP: 38.2 Watts
ik heb toch een goede OC'er in me handen? nochtans heb ik een lage MaxTCase..
maar kben er toch content van
wat vinden jullie ervan?
1. Wat heb ik?
AMD athlon64 3000+ s939 venice core
asrock dualsata2 (niet gemod, komt zo uit de doos
2x 512mb corsair value ram (2.5-3-3-7)
Arctic Freezer 64 Pro
2. Wat heb ik bereikt?
max: 2675MHz @1,5V (297x9)
is helaas niet zo stabiel..
wel stabiel op 2650MHz met 1.5Vcore
het is absoluut 1,5Vcore in bios zet ik het max voltage 1.450 en komt effectief op 1.5
cooling: komt niet warmer dan 50 graden stressed
extra info?
AMD64 TCaseMax - v1.19
Maximum Case Temperature = 55C
TDP: 38.2 Watts
ik heb toch een goede OC'er in me handen? nochtans heb ik een lage MaxTCase..
maar kben er toch content van
wat vinden jullie ervan?
[ Voor 0% gewijzigd door ThaFlub op 30-08-2006 23:21 . Reden: paar typo's eruit gehaald :) ]
AMD Athlon 64 3000+ @ 2700MHz @ 1.5V, AMD Opteron 165 @ 2700MHz @ 1.32V | Intel 3930K @ 4200MHz @ 1.2V
2*512 + 2*1024 = 3Gb geheugen.418O2 schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 20:07:
en dus geen dual channel
Volgens mij is dit in dual channel te draaien hoor
Jeps draait prima in dual channel
(2x512/2x1024)
Moet natuurlijk wel veel mindere strakke timings draaien maar hoef niet meer te swappen.
Ik draai met
2x 512 pc3200 twinmos (draaide op 2.8v altijd op 250mhz@1t)
2x 1024 corsair twinX pc3500ll (low latency) geheugen.
Vanwege gebruik van de 4 banken kan ik geen 1t draaien en staan de meeste timings iets losser. Was dus een afweging tussen 3gb wat mindere strakke timings of 2gb en veel strakkere timings. Toch voor het eerste gekozen
Icm. een x2 3800+@2.59 merk ik toch amper iets van een traag systeem. Moet wel zeggen dat oc'en een stuk moeilijker ging, kan de processor moeilijk hoger krijgen dan zijn huidige frequentie, maar dat kan zowel aan de cpu liggen als aan het gebruik van 4 geheugen banken. Te lui om dat te testen
Geheugen draait nu op ~216mhz.
Moet natuurlijk wel veel mindere strakke timings draaien maar hoef niet meer te swappen.
Ik draai met
2x 512 pc3200 twinmos (draaide op 2.8v altijd op 250mhz@1t)
2x 1024 corsair twinX pc3500ll (low latency) geheugen.
Vanwege gebruik van de 4 banken kan ik geen 1t draaien en staan de meeste timings iets losser. Was dus een afweging tussen 3gb wat mindere strakke timings of 2gb en veel strakkere timings. Toch voor het eerste gekozen
[ Voor 6% gewijzigd door MaDLiVe op 01-09-2006 01:57 ]
{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen
Ik heb ook 3GB in m'n machine, maar alleen maar omdat je met 4GB Windows XP (x64) niet kunt Hibernaten

Ik heb een nieuw bios en het draait nu op 250*10.. 300*9 boot wel, maar geeft SP2004 errors.. Maar ik wil eigenlijk liever niet met een voltage hoger dan 1.5 draaien voor 24/7
Hier idem, heb voor mezelf gezegd dat ik mijn cpu niet meer dan 1.475V wil geven @ 24/7 dus daarom kom ik nu ook niet verder
Maargoed er is momenteel niets dat ik niet kan draaien aan games of appz die ik zelf gebruik.
Overigens ik kan met 3gb ook niet hibernaten onder xp x64. De optie bestaat wel maar er gebeurd absoluut niets als ik wil hibernaten
Overigens ik kan met 3gb ook niet hibernaten onder xp x64. De optie bestaat wel maar er gebeurd absoluut niets als ik wil hibernaten
Ik heb vandaag een AMD64 X2 3800+ gehaald met de volgende stepping:
ADA3800DAA5BV
LDBFE 0626GPMW
Z955819F60400
Nu is mijn vraag wat deze ongeveer kan..
Via google kwam ik al wat tegen..
ADA3800DAA5BV
LDBFE 0626GPMW
Z955819F60400
1 van de beste stepping die je op moment kunt krijgen. 2.8GHz haal je sowieso, 3.0GHz met goeie koeling. Hangt ook n beetje van de cpu af. SuccesSir_G-nius schreef op maandag 04 september 2006 @ 13:01:
Ik heb vandaag een AMD64 X2 3800+ gehaald met de volgende stepping:
ADA3800DAA5BV
LDBFE 0626GPMW
Z955819F60400
Probleem qua koeling is er niet, hij komt onder een waterchiller.BvK P4 schreef op maandag 04 september 2006 @ 13:26:
[...]
1 van de beste stepping die je op moment kunt krijgen. 2.8GHz haal je sowieso, 3.0GHz met goeie koeling. Hangt ook n beetje van de cpu af. Succes
Hoop niet dat hij last heeft van een cold-bug...
Anoniem: 9449
Slechts om te informeren.
Ik heb gisteren een (boxed) X2 3800+ bij Yorcom gehaald. Het nummer is:
CDBFE 0622 WPMW
Ik had hiervoor een Opty 146 die 2500 (rock stable) trok en op 2600 net niet stabiel was @ 1,4 volt (bij warm weer). Alle componenten trekken dus een HT van 250.
Mijn nieuwe X2 3800+ lijkt het net niet te trekken op 2500. Ik heb het voltage nog steeds ingesteld op 1,4 volt. Het gekke is dat ik nu maximaal tot 1,4 volt kan gaan in het BIOS, terwijl dit met mijn Opty 1,45 volt was.
Maar hij loopt in ieder geval goed stabiel op 2400.
Edit: sorry, in het oude topic gepost.
Ik heb gisteren een (boxed) X2 3800+ bij Yorcom gehaald. Het nummer is:
CDBFE 0622 WPMW
Ik had hiervoor een Opty 146 die 2500 (rock stable) trok en op 2600 net niet stabiel was @ 1,4 volt (bij warm weer). Alle componenten trekken dus een HT van 250.
Mijn nieuwe X2 3800+ lijkt het net niet te trekken op 2500. Ik heb het voltage nog steeds ingesteld op 1,4 volt. Het gekke is dat ik nu maximaal tot 1,4 volt kan gaan in het BIOS, terwijl dit met mijn Opty 1,45 volt was.
Maar hij loopt in ieder geval goed stabiel op 2400.
Edit: sorry, in het oude topic gepost.
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 9449 op 08-09-2006 00:35 ]
SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate
Dit topic is gesloten.