Misschien dat je dan iets hoger komt ja.. Onthoud wel dat 1.6-1.7 enorm veel is. Heb je je geheugen trouwens wel omlaag geschroefd?
Verwijderd
sjaa, mijn 4600+ is 8 uur prime stable op 2.7Ghz 1.392v .. gaan we hoger 2.75Ghz bijvoorbeeld, dan hebben we al richting de 1.5v+ volt nodig .. gaan we nog hoger dan redden we het waarschijnlijk niet met het voltage en word het ook te gek. Ik heb ook een A8N-SLI deluxe, overigens is 1.5v in de bios zeer waarschijnlijk 1.6v of bijna 1.6venakje schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 20:17:
Zeg wil je niet gelijk de pret bederven ?![]()
Ik kan maximaal 1.5v geven (Asus a8n-sli deluxe) en bij 2.9ghz geeft 1 core binnen 5 minuten prime errors.
12x225 (2.7ghz) was op 1.375v in ieder geval 1 uur prime stable (stopgezet, wilde andere freqs testen) en werd daarbij 49(kast open)/55(kast dicht) graden.
Is dit normaal of moet de koelpasta nog inwerken?
Verwijderd
oh oke, dacht dat alle borden hetzelfde waren, ook weer wat geleerd 
Bij mij geeft CPU-Z al 1.52v aan als het in de bios op 1.475v staat. Hij springt dan tussen 1.488 en 1.52v dan kan ik er nog 0.025v bij doen dus gaan we richting de 1.6v dat geeft Everest dan ook aan, want deze rond de getallen af.
Wat zijn je temps op 1.52v? en wat voor cooler heb je ?
Ik heb een Scythe Ninja, had hiervoor een Freezer 64 pro, maar temps zijn op 1.5v 60+ graden, dus te veel .. voor zowel de Freezer als de Ninja.
Bij mij geeft CPU-Z al 1.52v aan als het in de bios op 1.475v staat. Hij springt dan tussen 1.488 en 1.52v dan kan ik er nog 0.025v bij doen dus gaan we richting de 1.6v dat geeft Everest dan ook aan, want deze rond de getallen af.
Wat zijn je temps op 1.52v? en wat voor cooler heb je ?
Ik heb een Scythe Ninja, had hiervoor een Freezer 64 pro, maar temps zijn op 1.5v 60+ graden, dus te veel .. voor zowel de Freezer als de Ninja.
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2006 22:31 ]
Geheugen draait 3-4-4-8 op ongeveer 259 mhz, memtest geen fouten. In Prime ook geen fouten dus aan dat zal het niet liggen...
Verwijderd
ben dr achter gekomen dat me airflow niet goed was, omdat me pc op ze zijkant lag. Het scheelt nu max 3-4 graden met case open of dicht. Ben nu op 2780Mhz aan het testen, Core 1 is 53 min stabiel, Core 0 was eerst na 8 min gecrashed, op reset geklikt test opnieuw gestart, toen crashed hij na 11 min, op resume geklikt nu is hij 32 min stabiel (niet veel ik weet het) morgen maar aanzetten als ik moet werken s'avonds, eens kijken wat hij doet. Dit is op 1.472v-1488v en soms 1.502v in CPU-Z. Staat in de bios op 1.4250v. Cpu is met case open 55 graden en dicht 58-59 graden. Dus wie weet morgen een screenie met 10 uur prime stabiel

Verwijderd
Amd x2 4600+@2,7 ghz 1,33 volt 12x 225mhz 2-3-3-6 10 uur prime stable, temps zijn 49 graden stressed.
Stepping:
ADA 4600DAA5BV
LDBHE 0601 SPAW
1699536A60709
Stepping:
ADA 4600DAA5BV
LDBHE 0601 SPAW
1699536A60709
Verwijderd
Wrom niet even je CPU laten zweten met Toast?Verwijderd schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 04:08:
ben dr achter gekomen dat me airflow niet goed was, omdat me pc op ze zijkant lag. Het scheelt nu max 3-4 graden met case open of dicht. Ben nu op 2780Mhz aan het testen, Core 1 is 53 min stabiel, Core 0 was eerst na 8 min gecrashed, op reset geklikt test opnieuw gestart, toen crashed hij na 11 min, op resume geklikt nu is hij 32 min stabiel (niet veel ik weet het) morgen maar aanzetten als ik moet werken s'avonds, eens kijken wat hij doet. Dit is op 1.472v-1488v en soms 1.502v in CPU-Z. Staat in de bios op 1.4250v. Cpu is met case open 55 graden en dicht 58-59 graden. Dus wie weet morgen een screenie met 10 uur prime stabiel![]()
Idd, I agree with Allstar en heb ik je ook al tig keer gezegd. Je moet al die X2's inbranden anders zijn ze niet stabiel genoeg. Voordeel van Toast is dus dat hij niet crashed bij een errortje zoals Prime doet...
i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60
Vandaag me 4400+ opgehaald, Toledo core.
Was op voorraad bij de winkel, gelijk maar langs gereden.
Maargoed - zit nu op 1.44 Vcore, 230x11 = 2530 Mhz, met lagere Vcore klapt core 1 er steeds uit met prime.
Ik wil graag de 2.6 halen, FX60, wellicht dat het nog lukt.
Temps zijn op dit moment stressed 47 graden - hoeveel meet Vcore can deze chip aan ?
Was op voorraad bij de winkel, gelijk maar langs gereden.
Maargoed - zit nu op 1.44 Vcore, 230x11 = 2530 Mhz, met lagere Vcore klapt core 1 er steeds uit met prime.
Ik wil graag de 2.6 halen, FX60, wellicht dat het nog lukt.
Temps zijn op dit moment stressed 47 graden - hoeveel meet Vcore can deze chip aan ?
Boven de 1.5 raad ik je zeker niet aan. Ik zit zelf op 1,36 @ 2700mhz. Wellicht even inbraden
op 1.39 en dan wat hoger gaan.
ik zet m straks terug, en eerst op normale snelheid zetten voor een weekrippance schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 16:21:
Boven de 1.5 raad ik je zeker niet aan. Ik zit zelf op 1,36 @ 2700mhz. Wellicht even inbradenop 1.39 en dan wat hoger gaan.
Dan probeer ik wel verder !
Heb mn geheugen op 2.80v gezet (OCZ PF, moet dat aankunnen) en mn vCore op 1,3875 volt (Dus ook nog binnen de specificaties). Nu aan het primen op 2760mhz, lijkt goed te gaan. Als het over een halfuurtje nog steeds prima is even hoger zetten. Als mn prime dan snel crashed, 1 terug, en die snelheid langer primen. Dan heb ik de optimale snelheid eruit
Netjes ! Maaruh, jij hebt een Manchester core, wellicht dat die wat beter is als mijn Toledo !rippance schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 16:40:
Ik ben toch maar wat verder gaan clocken.
Heb mn geheugen op 2.80v gezet (OCZ PF, moet dat aankunnen) en mn vCore op 1,3875 volt (Dus ook nog binnen de specificaties). Nu aan het primen op 2760mhz, lijkt goed te gaan. Als het over een halfuurtje nog steeds prima is even hoger zetten. Als mn prime dan snel crashed, 1 terug, en die snelheid langer primen. Dan heb ik de optimale snelheid eruit
Draai nu standaard - eerst inbranden
Dat inbraden kun je het beste doen door hem nu zo hoog mogelijk over te klokken op het standaard voltage (wel redelijk stabiel) en dan toaster te gebruiken. Dit is een zwaar programma, maar stopt niet bij wat errors/afrondingsfoutjes..
Ik denk dat het zo ook wel goed loopt. Ik prime ~30 minuten op een bepaalde kloksnelheid, gaat dat goed ga ik een stap hoger, weer ~30minuten primen, gaat dat fout, 1 stap weer terug... je snapt het welTheZeroorez schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 16:53:
Dat inbraden kun je het beste doen door hem nu zo hoog mogelijk over te klokken op het standaard voltage (wel redelijk stabiel) en dan toaster te gebruiken. Dit is een zwaar programma, maar stopt niet bij wat errors/afrondingsfoutjes..
Ik Prime nu 2808 mhz, als dit goed blijft lopen (1.39volt) laat ik hem hierop staan.. FX-62 niveau, vind ik prima
[ Voor 9% gewijzigd door Sjaak_Trekhaak op 26-08-2006 17:06 ]
heb je een link naar dat programma ??TheZeroorez schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 16:53:
Ik heb al Toast gedownload, maar ik denk niet dat het de juiste is...
Verwijderd
Ik wil dat inbranden ook wel eens proberen, maar vraag me af of het lukt. Draai nu al een tijd op 2640Mhz @ 1,49v. Maar voor 2700Mhz heb ik al meer dan 1,55v nodig. Kan ik het beste met de huidige settings gaan toasten of moet ik het lager/hoger zetten? Ook vraag ik me af hoeveel uur je het moet doen voor het nut heeft. Ik draai tenslotte al een tijd op deze settings maar het is volgens mij niet zo dat het nu met een lager voltage ineens ook primestable is.
Hier kun je het downloaden. Even Googlen op 'toast cpu download' en je had 't
hmmm, die had ik dus - maar zet me CPU echt niet op 100%.. maar goed, ik ga ermee stoeienTheZeroorez schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 17:41:
Hier kun je het downloaden. Even Googlen op 'toast cpu download' en je had 't
Edit: nevermind !! Twee keer draaien, en CPU's toewijzen
ff wennen met die Dual Cores
[ Voor 12% gewijzigd door SileX op 26-08-2006 17:48 ]
Hier wel hoor, 3700+ wordt wakker en over geklokt naar 2,6GHz. Als ik het weer uit zet valt 'ie weer in slaap; 944MHz 
Misschien dat je even iets langer moet wachten? Bij mij begon het ook niet meteen. Als het nog niet werkt, gebruikt het misschien maar één core, dan moet je het twee keer aan zetten..
Misschien dat je even iets langer moet wachten? Bij mij begon het ook niet meteen. Als het nog niet werkt, gebruikt het misschien maar één core, dan moet je het twee keer aan zetten..
Vanmiddag ook maar eens geprobeerd om mijn Athlon 64 3200+ te overklokken en dat is aardig gelukt. Ik ben niet tot het uiterste gegaan, maar ik weet zeker dat ie nog heel wat verder wil. De pc heeft een aantal uren superstabiel gedraaid (prime, 3dmark, super pi, wat internetten, etc.). De temps blijven ook prima met mijn Arctic Alpine 64, namelijk zo rond de 37 graden. Echter heb ik de overklok op het moment nog niet echt nodig, maar het is toch leuk om te weten dat als de cpu te traag wordt, ik hem nog altijd als een 3800+ of hoger kan laten werken
.

[ Voor 8% gewijzigd door AntonH op 26-08-2006 18:42 ]
Verwijderd
Wow, jij hebt toch ook een 4600+? mijne gaat op 1.39v maar tot 2.7Ghz, zodra ik boven de 2.7Ghz kom, al is het 2.72Ghz, dan heeft ie voor elke mhz zowat meer voltage nodig. Hij zit nu (hoop ik, want ben op werk) te primen op 2780Mhz op 1.488 - 1.502v. Toen ik vanmiddag weg ging stond hij al 4 uur aan. Cpu was 56-57 graden met case open! Als hij vanavond nog steeds bezig is hou ik deze settings zeer waarschijnlijk. Is toch een kleine 2.8Ghz, misschien als ik em inbrand en de arctic silver is ingewerkt, hij wat cooler word en wie weet kunnen we er dan meer uithalen. Me geheugen staat wel laag op 197Mhz, maar dit boeit me niet zo, verschil is minimaal en het is valueram dus het is niet echt om mee te clocken. Ik heb overigens een mijn koelpasta verwijderd en opnieuw aangebracht, maar dan wat minder zoals men mij adviseerde, maar de temps zijn precies hetzelfde. (wat ik al vermoede, maar ik ben volgens sommige een betweter, dus ik had weinig keus dan het toch te proberen)rippance schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 16:59:
[...]
Ik denk dat het zo ook wel goed loopt. Ik prime ~30 minuten op een bepaalde kloksnelheid, gaat dat goed ga ik een stap hoger, weer ~30minuten primen, gaat dat fout, 1 stap weer terug... je snapt het wel
Ik Prime nu 2808 mhz, als dit goed blijft lopen (1.39volt) laat ik hem hierop staan.. FX-62 niveau, vind ik prima
Ik heb een pic van me kast, voor me airflow, het enige wat bij mij ontbreekt is een fan in de zijkant voor lucht eruit. Kan dit de reden zijn waarom me temps ongeveer 5 graden dalen als ik me zijpaneel eraf haal?
http://members.chello.nl/j.vishnudatt/airflow.JPG
Hardeschijven ontbreken nog op dat plaatje, het is al wat ouder, dat zijn er 2, die zitten precies voor de 120mm intake fan
Het schoot mij vandaag opeens te binnen, dat het wel is aan die fan in de zijkant kan liggen, als meer mensen dit vermoeden, ga ik zo'n Antach kast kopen waarschijnlijk.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2006 19:03 ]
Verwijderd
Begin eens met je kabels netjes weg te werken, wat een bende. Dat de airflow zo niet optimaal is, dat is wel te begrijpenVerwijderd schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 18:59:
[...]Heel verhaal
Verwijderd
hoezo een bende? alle kabels die ik niet gebruik zitten onder me dvd - writer en boven die 80mm fan. Me pc is hier niet volledig geinstalleerd, de enige kabels die door de hele kast gaan, zijn de kabels voor me hardeschijven. 2 sata kabels en 1 kabel (met 2 connectors) voor het stroom. De rest zit boven in, boven de hoogste fan. Is dit nog steeds niet goed? Je moet het voorstellen zoals op dat plaatje, maar dan nog meer boven die fan gepropt. Op het plaatje was ik nog bezig met installeren, dus dan stop je je kabels niet weg, want wie weet heb je er nog 1 nodigVerwijderd schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 19:04:
[...]
Begin eens met je kabels netjes weg te werken, wat een bende. Dat de airflow zo niet optimaal is, dat is wel te begrijpen![]()
![]()
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2006 19:09 ]
Ik zou inderdaad die cablemess eens een beetje opruimen. Ook snap ik de logica achter die niet-gebruikte S-ATA connectos niet helemaal
Gewoon even alle kabels eruit halen, en met een hele boel tie-wraps aan de slag gaan. Op www.casejunkies.com zijn énorm veel guides te vinden, ook om bijvoorbeeld flatcables netjes weg te werken. Je hoeft heus niet alles te meshen en achter je moederbord langs te laten gaan, maar andere kleine handigheidjes kun je er wel vandaan halen.
Verder zou ik gewoon je koelpasta opnieuw aanbrengen, je kast rechop zetten, en je kast dicht doen, dit zal enorm veel schelen. Met die fan in de zijkant doel je op?? Dat er een zit, of een ontbreekt? Het is beide namelijk vrij gemakkelijk op te lossen, jij smijt met geld terwijl je volgens mij nog weinig aan gamen met jouw bak toe bent gekomen, en je bent tweaker of niet, toch?
Verder heb je een heel leuke 'beveiliging' voor je koeler, je hebt natuurlijk gelezen dat er bij twee personen een AF64pro naar beneden is gestort (alles kun je overigens vergoed krijgen..) dus je bent bang dat het jou ook gebeurt enzo.. Mja, ziet er erg leuk uit, beetje nutteloos alleen..
Verder zou ik gewoon je koelpasta opnieuw aanbrengen, je kast rechop zetten, en je kast dicht doen, dit zal enorm veel schelen. Met die fan in de zijkant doel je op?? Dat er een zit, of een ontbreekt? Het is beide namelijk vrij gemakkelijk op te lossen, jij smijt met geld terwijl je volgens mij nog weinig aan gamen met jouw bak toe bent gekomen, en je bent tweaker of niet, toch?
Verder heb je een heel leuke 'beveiliging' voor je koeler, je hebt natuurlijk gelezen dat er bij twee personen een AF64pro naar beneden is gestort (alles kun je overigens vergoed krijgen..) dus je bent bang dat het jou ook gebeurt enzo.. Mja, ziet er erg leuk uit, beetje nutteloos alleen..
Verwijderd
Ik snap niet zo goed waarom die kabels boven in me kast me airflow beïnvloeden. Hoe ik het zie, zitten ze allemaal bovenin, in de ruimte waar je je dvd-writer, cd-rom etc installeerd. Hier komt geen lucht en houden ze ook geen lucht tegen. Alle overbodige kabels zijn weg gestopt en alleen wat nodig is, 5 kabels in totaal gaan dwars door me kast. Kan iemand toelichten waarom dit niet goed is, dacht dat het wel netjes was. Die sata kabels heb ik nog wat netter weg gewerkt.TheZeroorez schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 19:38:
Ik zou inderdaad die cablemess eens een beetje opruimen. Ook snap ik de logica achter die niet-gebruikte S-ATA connectos niet helemaalGewoon even alle kabels eruit halen, en met een hele boel tie-wraps aan de slag gaan. Op www.casejunkies.com zijn énorm veel guides te vinden, ook om bijvoorbeeld flatcables netjes weg te werken. Je hoeft heus niet alles te meshen en achter je moederbord langs te laten gaan, maar andere kleine handigheidjes kun je er wel vandaan halen.
http://members.chello.nl/j.vishnudatt/DSC01004.JPG
http://members.chello.nl/j.vishnudatt/DSC01003.JPG
http://members.chello.nl/j.vishnudatt/DSC01002.JPG
Verder snap ik ook niet waarom ik weer opnieuw de koelpasta zou moeten aanbrengen, dit word de 3e keer en ik zie er het nut niet van in. Eerst was het te veel, nu is het aanzienlijk minder, dus volgens mij heeft dit geen nut. Licht anders toe waarom dat zou werken.
Verder denk ik, dat er een fan in me zijpaneel ontbreekt ( zit geen fan, maar ik denk aan een outtake fan) en dat hierdoor het verschil tussen me kast open en dicht 5 graden is. Een fan in me zijkant bouwen gaat niet, zagen en boren hebbe we geen zin in, dus word het een andere kast als dit de oorzaak is. Verder ben ik niet echt een tweaker, maar een beginnende overclocker, tweaken en handigheid is niet mijn ding

En ik heb inderdaad gezien dat bij de Freezer 64 pro, de boel soms naar beneden viel, vandaar het idee om die cooler vast te zetten, wat naar mij mening wel werkt. Kan me niet veroorloven dat me 540 euro kostende videokaart kadoek is door een afgebroken cpu bracket.
En als laatste vraag ik me af hoe jij nou kan weten of ik veel gegamed heb of niet
"hint" koelpasta "hint"
*edit**
Ben nu thuis en prime is nog steeds stable!
http://members.chello.nl/j.vishnudatt/overclockedcpu.JPG

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2006 03:57 ]
http://www.ThePixPlace.com/img81742.html
Toch wel een nette score vind ik. Kwa CPU clock dan
Met ram wil echt voor geen meter dus daarom draait ie zo laag
Dit is trouwens met een std AMD koeler
en de temps die je ziet zijn onder load.
En nog even gekeken of ik wat verder kon
Met superpi:
http://www.ThePixPlace.com/img81743.html
Helaas geen prime
Dit is trouwens met een std AMD koeler
En nog even gekeken of ik wat verder kon
Met superpi:
Helaas geen prime
[ Voor 109% gewijzigd door MarkW800i op 27-08-2006 02:14 ]
Deze foto's verduidelijken de boel een beetje, en ze zijn hier véél beter weggestopt voor zover ik kan zien. Op deze manier hebben de kabels er inderdaad weinig mee te maken.Verwijderd schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 20:32:
[...]
Ik snap niet zo goed waarom die kabels boven in me kast me airflow beïnvloeden. Hoe ik het zie, zitten ze allemaal bovenin, in de ruimte waar je je dvd-writer, cd-rom etc installeerd. Hier komt geen lucht en houden ze ook geen lucht tegen. Alle overbodige kabels zijn weg gestopt en alleen wat nodig is, 5 kabels in totaal gaan dwars door me kast. Kan iemand toelichten waarom dit niet goed is, dacht dat het wel netjes was. Die sata kabels heb ik nog wat netter weg gewerkt.
http://members.chello.nl/j.vishnudatt/DSC01004.JPG
http://members.chello.nl/j.vishnudatt/DSC01003.JPG
http://members.chello.nl/j.vishnudatt/DSC01002.JPG
Volgens mij zat er nu 1/3e op? Als het daadwerkelijk maar een klein beetje is kan het nog wel 2 graden gaan schelen zodra het ingeprutteld is, maar da's een kwestie van tijd..Verder snap ik ook niet waarom ik weer opnieuw de koelpasta zou moeten aanbrengen, dit word de 3e keer en ik zie er het nut niet van in. Eerst was het te veel, nu is het aanzienlijk minder, dus volgens mij heeft dit geen nut. Licht anders toe waarom dat zou werken.
Dat zagen en boren valt wel mee, je hoeft alleen maar 4 gaten voor schroeven te hebben, 80mm doorsnede uit te boren met een gatenboor, en een fangrill + fan ervoor monteren. Ik heb geen idee wat voor kast jij hebt, maar ik denk dat je het beter door iemand kan láten doen dan een nieuwe kopen. Als je dan toch een andere wilt, haal dan meteen een Stacker, die zijn, vooral met een crossblow-fan, enorm goed te koelen. Ook kun je in de zijkant 4*120mm zetten! En voor- en achterin de nodige fans natuurlijk..Verder denk ik, dat er een fan in me zijpaneel ontbreekt ( zit geen fan, maar ik denk aan een outtake fan) en dat hierdoor het verschil tussen me kast open en dicht 5 graden is. Een fan in me zijkant bouwen gaat niet, zagen en boren hebbe we geen zin in, dus word het een andere kast als dit de oorzaak is. Verder ben ik niet echt een tweaker, maar een beginnende overclocker, tweaken en handigheid is niet mijn ding. Kopen en Slopen kan ik beter
![]()
Als jij er bang voor bent moet je dat (vooral!) doen, het ziet er alleen grappig uit..En ik heb inderdaad gezien dat bij de Freezer 64 pro, de boel soms naar beneden viel, vandaar het idee om die cooler vast te zetten, wat naar mij mening wel werkt. Kan me niet veroorloven dat me 540 euro kostende videokaart kadoek is door een afgebroken cpu bracket.
Ik weet het niet, ik denk dat jij er nog weinig tijd voor gehad hebt, wat zonde is.En als laatste vraag ik me af hoe jij nou kan weten of ik veel gegamed heb of niet. Om het maar ff duidelijkel te maken heb ik in de 3 maanden dat ik me pc heb, Fear, Fear Combat, Oblivion en Hitman blood money gespeeld, naast UT2004 wat ik dus als standaard game speel. Dus gegamed heb ik wel
Zulke woorden en ideeën die gebasseerd zijn op niks heb ik dus niet veel aan, hoop niet dat je dat met andere onderwerpen ook doet
Stabiel is de boel in ieder geval wel.."hint" koelpasta "hint"
*edit**
Ben nu thuis en prime is nog steeds stable!
http://members.chello.nl/j.vishnudatt/overclockedcpu.JPG
![]()
![]()
![]()
![]()
Wat me nu ineens te binnen schiet.. Jij hebt toch zo'n 7950GX2 geval? Kijk eens wat de temperaturen van die apparaten zijn, als je gewoon in Windows zit, die schijnen namelijk ook vrij veel hitte af te geven. Vooral i.c.m. jouw CPU, die standaard ook al niet de koelste is, kan dit warm worden, vooral als het zooitje OC'ed is.. (de graka ook?). Als de temperaturen van die dingen gewoon hoog zijn, maakt het niet zo uit, ze kunnen veel hebben. Jouw CPU echter, die erboven zit, kan minder hebben, maar krijgt wel warmte van die dingen. Misschien is het iets om, als ze vrij heet zijn, met RivaTuner bijvoorbeeld de fans wat harder te zetten, of er een intake 80mm voor te hangen?
Op zich ziet het er niet gek uit, maar je test maar 1 core, terwijl je er toch echt 2 hebt. Test ze eens allebei tegelijk, waarschijnlijk schiet de temperatuur dan flink omhoog en klapt er toch nog een core uit bij 2700Mhz. En je geheugen kan natuurlijk daarna wel wat omhoog.MarkW800i schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 02:09:
Dit is trouwens met een std AMD koeleren de temps die je ziet zijn onder load.
En nog even gekeken of ik wat verder kon![]()
Met superpi:
Helaas geen prime
waar kan zien welke steppings je proc heeft?
Mag ik je 1 tip geven? Plaats je optische drive 1 vakje naar beneden en stop/prop al je ongebruikte kabels daarboven. Zo krijgt de 80mm. fan wat ruimte om.
Ok nog een tip dan
Zoals silencedead ook al verteld, probeer een 2 instanties van prime te draaien. Je zou ook Orthos kunnen proberen, dit is een dual core versie van SP2004 (zelfde als prime maar dan met meer functies).MarkW800i schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 02:09:
Dit is trouwens met een std AMD koeleren de temps die je ziet zijn onder load.
En nog even gekeken of ik wat verder kon![]()
Met superpi:
Helaas geen prime
Staat op je cpu

http://www.amdgeeks.net/images/explain_full.jpg
Gigabyte X570i | Ryzen 3800X | G.Skill 2x16GB 3200CL16 Trident Z RGB | Gigabyte RTX2070 8GB | NZXT H1

Het enige waar je je stepping voor nodig hebt, als je je CPU al hebt, is om te registreren op AMDgeeks. Je hebt er echt niets aan, ook processors van eenzelfde stepping halen niet altijd dezelfde resultaten.
Als je er nog een moet kopen echter, is het een ander verhaal..
Als je er nog een moet kopen echter, is het een ander verhaal..
[ Voor 13% gewijzigd door TheZeroorez op 27-08-2006 12:51 ]
Verwijderd
ja ik heb een 7950, en die cores worden bijde rond de 80 graden stressed. Dit kunnen ze wel hebben, maar er komt natuurlijk wel een zootje hitte van af. Vandaar dat ik denk dat een AeroCool AeroEngine II hier verandering in kan brengen. 2 fans in het zijpaneel. Intake en outtake, of welke combinatie dan ook. Ik denk dat het kan helpen.TheZeroorez schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 09:21:
[...]
Stabiel is de boel in ieder geval wel..
Wat me nu ineens te binnen schiet.. Jij hebt toch zo'n 7950GX2 geval? Kijk eens wat de temperaturen van die apparaten zijn, als je gewoon in Windows zit, die schijnen namelijk ook vrij veel hitte af te geven. Vooral i.c.m. jouw CPU, die standaard ook al niet de koelste is, kan dit warm worden, vooral als het zooitje OC'ed is.. (de graka ook?). Als de temperaturen van die dingen gewoon hoog zijn, maakt het niet zo uit, ze kunnen veel hebben. Jouw CPU echter, die erboven zit, kan minder hebben, maar krijgt wel warmte van die dingen. Misschien is het iets om, als ze vrij heet zijn, met RivaTuner bijvoorbeeld de fans wat harder te zetten, of er een intake 80mm voor te hangen?

Ik ga die 80mm bovenin eruit halen, want deze had ik er in eerste instantie neer gezet, om te kijken of m'n oude Freezer 64 Pro dan misschien wat beter zou werken. Maar dit hielp niet echt. Heb er daarna nooit meer echt naar om gekeken. Hij kan geen kwaad, maar nuttig is die ook niet.WoutZoR schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 11:57:
[...]
Mag ik je 1 tip geven? Plaats je optische drive 1 vakje naar beneden en stop/prop al je ongebruikte kabels daarboven. Zo krijgt de 80mm. fan wat ruimte om.
Ok nog een tip dan. Probeer zover dat lukt de kabels die naar je hardeschijven gaan achter je mobo tray te verwerken, misschien dat dat voor de ATX kabels ook lukt.
[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2006 13:46 ]
Hoe krijg je je mem speed omlaag als je je cpu speed omhoog gooit? mem loopt nu op 245 op cas2 timings...
Verwijderd
door divider 133Mhz te gebruikenn0isH schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 13:31:
Hoe krijg je je mem speed omlaag als je je cpu speed omhoog gooit? mem loopt nu op 245 op cas2 timings...
Verwijderd
Ah vandaar, dat die maar 52 graden word met de stock cooler. Ik zat al te denken wat een lucker is diesilencedead schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 10:28:
[...]
Op zich ziet het er niet gek uit, maar je test maar 1 core, terwijl je er toch echt 2 hebt. Test ze eens allebei tegelijk, waarschijnlijk schiet de temperatuur dan flink omhoog en klapt er toch nog een core uit bij 2700Mhz. En je geheugen kan natuurlijk daarna wel wat omhoog.

als ik een divider instel (ddr266) dan blijft hij nog steeds aangeven alsof hij ddr400 is ingesteld.
In de bios blijft hij btw wel staan op ddr266 als ik weer kijk.
In de bios blijft hij btw wel staan op ddr266 als ik weer kijk.
n0isH, lees anders eens alle FAQ's door, en zoek op het internet vast wat informatie op over deze onderwerpen. Jouw vragen zijn namelijk behoorlijk simpel, en er is ook behoorlijk simpel antwoord op te vinden. Ook kunnen wij niets met zulke dingen, we hebben geen merk, type, etc. etc.
Ik een paar dagen geleden mijn amd x2 3800+ binnen gekregen en die loopt nu op 2,3 (hij kan nog hoger, denk ik maar gewoon nog niej geprobeerd) Maar als ik de temp bekijk met everest heb ik 3 temps van mijn CPU: CPU, CPU kern 1, CPU kern 2. naar welke moet ik vooral kijken dat die niet boven de 60 graden uitkomt? Of mag er geen een boven de 60 graden uitkomen? Hij word nu stressed:
CPU: 44
CPU kern 1: 49
CPU kern 2: 53
En dat is na 2 uur SP 2004 gedraaid te hebben (en dat is dan de blend test)
Ik had hiervoor een 3200+ op 1,45 Volt 2,5GHZ stabiel draaide maar die werd onder mkijn WC setje niet meer dan 41 graden kopt dat wel, in vergelijking met de temp van deze?
CPU: 44
CPU kern 1: 49
CPU kern 2: 53
En dat is na 2 uur SP 2004 gedraaid te hebben (en dat is dan de blend test)
Ik had hiervoor een 3200+ op 1,45 Volt 2,5GHZ stabiel draaide maar die werd onder mkijn WC setje niet meer dan 41 graden kopt dat wel, in vergelijking met de temp van deze?
Boven de 60 graden is sowiezo een no-go area, maar de 'CPU' is het belangrijkst, daarbij zitten namelijk de cores, maar ook de cache bijvoorbeeld. De kernen zijn de twee cores, vaak zijn die iets heter dan de CPU (stressed..) Had je SP2004 wel twee maal open?
Ja ik had SP2004 wel tweemaal open:P maar is het wel normaal dat deze CPU zoveel heter word dan mijn ouwe 3200+?
Verwijderd
Ja.Masterdavid schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 15:51:
Ja ik had SP2004 wel tweemaal open:P maar is het wel normaal dat deze CPU zoveel heter word dan mijn ouwe 3200+?
Jazeker, zoek anders zelf eens wat met Google! En ik neem aan dat deze CPU ook onder je WC setje zit? Misschien is het dan iets om de IHS te verwijderen..
Ja hij zit inderdaat onder waterkoelingTheZeroorez schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 15:54:
Jazeker, zoek anders zelf eens wat met Google! En ik neem aan dat deze CPU ook onder je WC setje zit? Misschien is het dan iets om de IHS te verwijderen..
Als je gewoon even een aantal keren dat filmpje uit de TS bekijkt, alles wat erbij staat nog leest, en je gezonde verstand gebruikt is het niet gevaalijk. Ik heb met mijn 3700+ de IHS verwijderd en ook weer teruggezet, en alles is goed
Dan ga ik het maar is proberen denk ikTheZeroorez schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 16:00:
Als je gewoon even een aantal keren dat filmpje uit de TS bekijkt, alles wat erbij staat nog leest, en je gezonde verstand gebruikt is het niet gevaalijk. Ik heb met mijn 3700+ de IHS verwijderd en ook weer teruggezet, en alles is goed
EDIT: klopt het dat mijn 3200+ @ 2,6GHZ (bij PiFast) sneller is dan mijn X2 3800+ @2,4HGHZ
Ja, de 3200+ heeft namelijk een hogere kloksnelheid, en aangezien PiFast maar één core gebruikt.. 
edit:
Dat filmpje doet het inderdaad niet meer, heeft iemand nog een spiegeltje? Anders wil ik DS wel even schoppen..
Dat filmpje doet het inderdaad niet meer, heeft iemand nog een spiegeltje? Anders wil ik DS wel even schoppen..
[ Voor 39% gewijzigd door TheZeroorez op 27-08-2006 16:05 ]
Ow okey dus dan zit dat met PiFast goed
En hopelijk heeft er nog iemand een filmpje 
Ik heb nu mijn CPU op 2,55GHZ lopen op 1,337 volt. De CPU word 47 graden en CPU kern 1 55 graden en 2 49 graden kan ik de temp alleen omlaag krijgen door het IHS te verwijderen of is er ook een andere manier? En zelf vind ik de cpu wel erg warm worden of komt dat doordat ik de 3200+ ben gewend en X2 gewoon warmer worden?
Ik heb nu mijn CPU op 2,55GHZ lopen op 1,337 volt. De CPU word 47 graden en CPU kern 1 55 graden en 2 49 graden kan ik de temp alleen omlaag krijgen door het IHS te verwijderen of is er ook een andere manier? En zelf vind ik de cpu wel erg warm worden of komt dat doordat ik de 3200+ ben gewend en X2 gewoon warmer worden?
[ Voor 105% gewijzigd door David123 op 27-08-2006 18:23 ]
Ja, gaat alleen door IHS-verwijdering (of undervoltenMasterdavid schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 16:09:
Ow okey dus dan zit dat met PiFast goedEn hopelijk heeft er nog iemand een filmpje
i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60
Ik heb DesertShooter al een DeM'etje gestuurd..Masterdavid schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 16:09:
Ow okey dus dan zit dat met PiFast goedEn hopelijk heeft er nog iemand een filmpje
Ik heb nu mijn CPU op 2,55GHZ lopen op 1,337 volt.
Undervolten zou ook nog kunnen ja.De CPU word 47 graden en CPU kern 1 55 graden en 2 49 graden kan ik de temp alleen omlaag krijgen door het IHS te verwijderen of is er ook een andere manier?
Ja, die worden wamer ja. (2e keer..)En zelf vind ik de cpu wel erg warm worden of komt dat doordat ik de 3200+ ben gewend en X2 gewoon warmer worden?
Verwijderd
mijn 4600+ word 57 graden met me zijpaneel eraf. 62 Met het zijpaneel erop 
Heb nu een AeroCool AeroEngine II besteld, hoop dat die fans in de zijkant er misschien zo'n 5 graden af halen, zodat hij ongeveer 57 word met het zijpaneel erop
Anders gaat me pc het toch echt zonder zijpaneel moeten doen 
Zo'n grote stacker behuizing wil ik niet, omdat me pc op me bureau staat. Dus deze case lijkt me het beste
Ik hoop stiekem dat ie über veel beter koelt dan me huidige 3R neon light behuizing. Wie weet kunne we dan nog wat volts die cpu in pompen en er zo nog wat mhz uit halen
Heb nu een AeroCool AeroEngine II besteld, hoop dat die fans in de zijkant er misschien zo'n 5 graden af halen, zodat hij ongeveer 57 word met het zijpaneel erop
Zo'n grote stacker behuizing wil ik niet, omdat me pc op me bureau staat. Dus deze case lijkt me het beste
Ik hoop stiekem dat ie über veel beter koelt dan me huidige 3R neon light behuizing. Wie weet kunne we dan nog wat volts die cpu in pompen en er zo nog wat mhz uit halen
[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2006 20:18 ]
Ik heb liever een processor die iets te heet is dan een PC zonder zijpaneel. Statische elektriciteit bestaat namelijk ook nog. Die fans gaan vast wel wat uitmaken, en zoals het nu is, kan het denk ik minder kwaad dan zonder zijpaneel 
Die extra volts voor die paar MHz zou ik overigens niet doen. Je gaat misschien 0.01 FPS gemiddeld vooruit, terwijl je CPU dan weer veel te heet is, net als nu. Overklokken is leuk, maar niet wanneer je processor het na een jaartje begeeft

Die extra volts voor die paar MHz zou ik overigens niet doen. Je gaat misschien 0.01 FPS gemiddeld vooruit, terwijl je CPU dan weer veel te heet is, net als nu. Overklokken is leuk, maar niet wanneer je processor het na een jaartje begeeft

[ Voor 34% gewijzigd door TheZeroorez op 27-08-2006 20:21 ]
Verwijderd
dunno,
de open zijkant staat richting de muur gericht, was me moeder niet eens opgevallen
Dus ik kies hiervoor. Over een paar dagen heb ik me nieuwe kast en heb ik dus weer ene pc met zijpaneel
de open zijkant staat richting de muur gericht, was me moeder niet eens opgevallen
Dus ik kies hiervoor. Over een paar dagen heb ik me nieuwe kast en heb ik dus weer ene pc met zijpaneel
Die paar dagen kun je het best wel doen, met de open kant richting een muur. Vertel je moeder alleen wel dat ze even niet in de buurt van dat ding moet stofzuigen 
24/7 echter, lijkt me een minder prettig gevoel..
24/7 echter, lijkt me een minder prettig gevoel..
Verwijderd
ja dat zou inderdaad niet zo veilig zijn. Ik denk overigens ook dat door een nieuwe case me GFX wel is wat cooler zou kunnen worden. Ik kan alleen niet in Everest de temps aflezen, alleen van 1 core. Everest is buggy bij mij, want me hardeschijven laat hij ook niet meer zien. Eest alle 2, na een tijdje maar 1 en nu geen 1 meer 
Maar als me GFX dus ook wat koeler word, heb ik de volgende stap gevonden in mijn pas korte overclock carriëre ^^
Maar als me GFX dus ook wat koeler word, heb ik de volgende stap gevonden in mijn pas korte overclock carriëre ^^
Okey dan w8 ik in iedergeval even op dat filmpje van desertshooterTheZeroorez schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 20:10:
[...]
Ik heb DesertShooter al een DeM'etje gestuurd..
[...]
[...]
Undervolten zou ook nog kunnen ja.
[...]
Ja, die worden wamer ja. (2e keer..)
(sorry voor het voor een 2de keer te vragen was ff niet aan het opletten denk ik:P)
Heb je al een verse install van de nieuwste versie (in 'full' versie) geprobeerd? Wel eerst ff manueel het mapje deleten natuurlijk..Verwijderd schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 20:34:
Ik kan alleen niet in Everest de temps aflezen, alleen van 1 core. Everest is buggy bij mij, want me hardeschijven laat hij ook niet meer zien. Eest alle 2, na een tijdje maar 1 en nu geen 1 meer
GFX overklokken is niet zo moeilijk, als hij zo heet is moet je alleen wel opletten ja..Maar als me GFX dus ook wat koeler word, heb ik de volgende stap gevonden in mijn pas korte overclock carriëre ^^
Undervolten gaat eigenlijk nooit bij een overgeklokt beestje. Iets minder overvolten wel, maar vaak heb je hem niet voor niets extra volts gegeven..Masterdavid schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 20:36:
[...]
Okey dan w8 ik in iedergeval even op dat filmpje van desertshooterEn inderdaad undervolten is ook nog een optie en dat heb ik net geprobeerd maar dan krijg ik heel snel fouten met SP2004
(sorry voor het voor een 2de keer te vragen was ff niet aan het opletten denk ik:P)
Ja idd maar ik hoop maar dat het lukt om de IHS te verwijderenTheZeroorez schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 20:43:
[...]
Undervolten gaat eigenlijk nooit bij een overgeklokt beestje. Iets minder overvolten wel, maar vaak heb je hem niet voor niets extra volts gegeven..
Verwijderd
Hmm, denk nog wel even 3x na voordat je de IHS gaat verwijderen. Probeer desnoods een kapotte CPU op de kop te tikken, zodat je even kunt oefenen.Masterdavid schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 16:02:
[...]
Dan ga ik het maar is proberen denk ikmaar alleen dat filmpje doet het niet bij mij
EDIT: klopt het dat mijn 3200+ @ 2,6GHZ (bij PiFast) sneller is dan mijn X2 3800+ @2,4HGHZ
Vergeet niet dat je ook nog een "shim" moet hebben, anders moet je erg op letten bij het monteren van de koeler > core kan dan makkelijk crushen.
Verder: geen garantie meer, en een stuk moeilijker te verkopen
/me spreekt uit ervaring
Crushen moet je inderdaad héél goed mee op passen. Garantie heb je eigenlijk niet nodig, en tja.. verkopen gaat moeilijker, maar niet iedereen verkoopt z'n CPU.. (oud systeem, servertje, etc.)
hallo,
ik ben ook bezig met overclocken aleen heb ik een vraagje namelijk:
als ik hoger dan 237 fsb kom dan kom ik in windows en dan krijg ik artifakts en loopt hij vast hoe kan dat en los ik dat op met een ander mobo?
237x12, voltage 1,5v, geheugen 166mhz, httx3
spec's
amd athlon 64 4600+ manchester
corsair stock 2.5-3-3-61T ddr400 @ 3-3-3-8 2T ddr333
voeding is een levicom 550watt (meen 36A)
mobo is een a8n5x bios: 0902
7800Gt vidkaartje
audigy 2
ps: als ik mijn fsb op 235 heb en me geheugen op 3-3-3-8 2T loopt ie perfect @ prime en memtest
Martijn.
ik ben ook bezig met overclocken aleen heb ik een vraagje namelijk:
als ik hoger dan 237 fsb kom dan kom ik in windows en dan krijg ik artifakts en loopt hij vast hoe kan dat en los ik dat op met een ander mobo?
237x12, voltage 1,5v, geheugen 166mhz, httx3
spec's
amd athlon 64 4600+ manchester
corsair stock 2.5-3-3-61T ddr400 @ 3-3-3-8 2T ddr333
voeding is een levicom 550watt (meen 36A)
mobo is een a8n5x bios: 0902
7800Gt vidkaartje
audigy 2
ps: als ik mijn fsb op 235 heb en me geheugen op 3-3-3-8 2T loopt ie perfect @ prime en memtest
Martijn.
Het ziet er naar uit dat jouw PCIe lock niet aan staat, kijk daar eens naar.
Verwijderd
Ik weet dus niet wat ik moet nemen om een beetje (wil 2,8 halen) over te klokken...een 4600+ of een 4800+ (939). De reden dat ik geen 3800+ haal, is omdat ik mijn geheugen 1:1 wil kunnen draaien en mijn moederbord maar tot 280 stabiel is. Zal ik een 4600+ of een 4800+ halen?
Neem anders hier eens een kijkje. Kijk vooral naar de 'average OC'
Flauw, precies bij de 4600+ en de 4800+ staat het er niet bij
en hoe kan ik dat zien er staat wel het bij freqaunties dat de pci-e op 100mhz staat ingestelt automatisch
Martijn.
ps die hoogste 4600+ op geeks ben ik
Martijn.
ps die hoogste 4600+ op geeks ben ik
[ Voor 15% gewijzigd door galien op 28-08-2006 18:24 ]
Zet hem s op 101, kijken wat ie dan doet...
Stoer hoorquote: galienps die hoogste 4600+ op geeks ben ik
Sp33dFr34k schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 17:38:
Flauw, precies bij de 4600+ en de 4800+ staat het er niet bij
Maar dan zou ik, als ik jou was een 4800+ halen. Die dingen hebben dezelfde core, en zullen dus in snelheid weinig verschillen. Een grotere chache is altijd meegenomen, en reken er maar niet op dat je met één van de twee de 2,6 zult halen.. 2x1024 is dan nog altijd sneller dan 2x512...
Anders stel je je vraag even in het Nederlandsgalien schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 18:09:
en hoe kan ik dat zien er staat wel het bij freqaunties dat de pci-e op 100mhz staat ingestelt automatisch

Maar van wat ik er zo uit op kan maken wil je weten hoe je je PCIe locked? Dan zou ik maar even het boekje van je MoBo raadplegen
Groeten hoeft niet hoorMartijn.
Dat zegt wel genoeg misschienps die hoogste 4600+ op geeks ben ik

Verwijderd
Heb mn processor ook weer 20Mhz harder lopen (nu 2660Mhz). Ik wil nu toch wel graag de 2700Mhz halen aangezien ik nu zo dichtbij ben. Alleen de laatste keer dat ik testte had ik daar 1,55v voor nodig (temps van 55 graden). Ik zal eens proberen een andere voltage @ startup te geven zodat ik meer verschillende tussenstapjes kan nemen van 1,5 naar 1,55v (bijvoorbeeld niet 1.4v + 6.6% maar 1,35v + 13% oid) Misschien dat het dan mogelijk is met acceptabele temperaturen...
Anders zet ik em misschien gewoon op 1,55v en op 2700Mhz. Dan maar een CPU die wat minder lang mee gaat.
Anders zet ik em misschien gewoon op 1,55v en op 2700Mhz. Dan maar een CPU die wat minder lang mee gaat.
M'n pci-e blijft netjes op 100 staan als ik mijn fsb op 220 zet volgens clockgen wat zou het dan kunnen zijn? (pci blijft ook op 33.33)
Martijn.
Martijn.
Verwijderd
Ik denk gewoon je CPU. Als je er meer volts op zet blijft ie wel stable? Ik zou tevreden zijn met wat je hebt. Is namelijk een erg mooie oc. Je zou nog kunnen testen of je mobo met een multiplier lager (dus 11x236) Ook hetzelfde probleem geeft, als dat zo is kun je je chipsetvoltage proberen te verhogen.
Edit: Het lijkt trouwens wel alsof mijn CPU ook aan 1.53v genoeg heeft voor 2700Mhz. Dat zou erg mooi zijn want de temp is maar 2 graden meer. vanavond ff avondje gamen en als ik dan nog geen crashes krijg ga ik vannacht mooi primen.
Edit: Het lijkt trouwens wel alsof mijn CPU ook aan 1.53v genoeg heeft voor 2700Mhz. Dat zou erg mooi zijn want de temp is maar 2 graden meer. vanavond ff avondje gamen en als ik dan nog geen crashes krijg ga ik vannacht mooi primen.
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2006 19:13 ]
oke ik zal me dus moeten neerleggen dat me cpu niet meer kan als ik 260x11 heb loopt hij vast zelfde als bij 238x12
Martijn.
Martijn.
[ Voor 76% gewijzigd door galien op 28-08-2006 19:56 ]
Verwijderd
heb je eigelijk wel een dubbele prime test gedaan op je cpu?
Want als die helemaal freezer bij die 2 mhz erbij, dan denk ik dat ie eerder al errors met prime zou moeten geven of niet?
Want als die helemaal freezer bij die 2 mhz erbij, dan denk ik dat ie eerder al errors met prime zou moeten geven of niet?
ik draai dubbele prime jah ik heb nog geen errors gezien @ prime 2,5 uur
Ik doe het met een 350 Watt Voeding en een dual core. Heb dan geen 7800gtx, maar kan toch ook mijn video kaart en me processor overklokken zonder dat me voeding het voor gezien houdt. Dus met een 430 Watt A-merk moet het toch geen probleem zijn. (lijkt mij)
Verwijderd
Ik heb iets vaags. Zat weer beetje te testen, en had maar weer eens superpi gedownload. Dus ik wou testen maar kom plotseling geen test meer door. Heb voorheen altijd getest met Dualprime (bijna 10 uur) en 3Dmark/games, en dat wat gewoon stabiel. Nu blijkt dat superpi zelfs errors geeft op een setting waar ik al een maand stabiel op draai...
Heb t ff op 12x220 gezet om geheugen uit te sluiten. Maar nog steeds krijg ik errors, zelfs op 1.55v! Als ik memtest for windows draai krijg ik ook geen fouten niks, enkel bij superpi. Wat kan ik het beste doen? Pifast vertrouwen en verder terugklokken, of gewoon laten staan op 11x240 en nog eens dualprimen?
Heb t ff op 12x220 gezet om geheugen uit te sluiten. Maar nog steeds krijg ik errors, zelfs op 1.55v! Als ik memtest for windows draai krijg ik ook geen fouten niks, enkel bij superpi. Wat kan ik het beste doen? Pifast vertrouwen en verder terugklokken, of gewoon laten staan op 11x240 en nog eens dualprimen?
Een X700LE is niet echt te vergelijken met een 7800GTX, ga er maar vanuit dat zn systeem heel wat meer slurpt...silencedead schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 20:49:
Ik doe het met een 350 Watt Voeding en een dual core. Heb dan geen 7800gtx, maar kan toch ook mijn video kaart en me processor overklokken zonder dat me voeding het voor gezien houdt. Dus met een 430 Watt A-merk moet het toch geen probleem zijn. (lijkt mij)
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2006 20:51 ]
Verwijderd
Ik zou meer nemen, als je mijn systeem neemt (zie specs) die redt het met een 430watt niet eens. Daarom ga ik een hiper 580watt halen.silencedead schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 20:49:
Probeer een hele berg tools/benches uit. Als het enkel bij SuperPi (wat nu niet echt als 'n extreem zware bench wordt beschouwd..) gebeurt, kun je denk ik zelf je conclusies wel trekken..
Verwijderd
Net nog eens superpi op stock settings gedaan, en nog steeds krijg ik een error? Net alsof het programma gewoon niet geschikt is om tegelijk op 2 cores te draaien. Ik ga gewoon naar task manager en dan set affinity, dan beide op een andere core. Ook zie ik dat zodra ik de tweede aanzet ik pas de error krijg: "NO CONVERGENT IN SQR05"
Haal die code eens door google heen.. In de 1e hit staat een mogelijke oplossing..
Verwijderd
Ik snap daar eerlijk gezegd weinig van, het moet toch gewoon goed draaien op standaard snelheid? Had de HTT met ClockGen teruggezet naar het dichtst bij de 200. Ik hoop niet dat er iets met het cache geheugen is, moet ik hieruit opmaken dat de CPU niet goed is?
Net ff met sisoftsandra die CPU benchmarks gedaan op 2700Mhz en haal gewoon goede scores zonder vastlopers, zal nog eens wat meer proberen op deze snelheid.
Net ff met sisoftsandra die CPU benchmarks gedaan op 2700Mhz en haal gewoon goede scores zonder vastlopers, zal nog eens wat meer proberen op deze snelheid.
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2006 21:21 ]
Verwijderd
Ik heb nog even voor de zekerheid eerst standaard gerunt, daarna core 0 gestresst en daarna pas core 1. Dan krijg ik geen errors. Dit op 11x245 @ 1,53v.
Dualprime loopt ook gewoon door, schommelt rond de 50 graden.
Dualprime loopt ook gewoon door, schommelt rond de 50 graden.
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2006 22:05 ]
ik zit nu op 2530 Mhz met me 4400+ Toledo..
Alleen zie ik in Speedfan de PWN area tegen de 64 69 graden zit.. Is dat niet erg ?
Vcore is nu 1.47v
Idle is de CPU 35 en stressed 47
Alleen zie ik in Speedfan de PWN area tegen de 64 69 graden zit.. Is dat niet erg ?
Vcore is nu 1.47v
Idle is de CPU 35 en stressed 47
[ Voor 3% gewijzigd door SileX op 28-08-2006 22:31 ]
Het zou dan inderdaad een slechte CPU kunnen zijn. Ik zou het in ieder geval even proberen met één van de caches uit. Ook als hij dan geen errors geeft zou de fout bij de software kunnen liggen. Heb je al SuperPi opnieuw gedownload/geïnstalleerd?Verwijderd schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 21:20:
Ik snap daar eerlijk gezegd weinig van, het moet toch gewoon goed draaien op standaard snelheid? Had de HTT met ClockGen teruggezet naar het dichtst bij de 200. Ik hoop niet dat er iets met het cache geheugen is, moet ik hieruit opmaken dat de CPU niet goed is?
Ik zou graag dualprime downloaden alleen kan ik het niet vinden:S (ik heb al gezocht en ben nog steeds bezig via google)
Verwijderd
download http://sp2004.fre3.com/
installeer het 2 keer in 2 verschillende mappen en run 2 keer het programma. Zo doe ik het
installeer het 2 keer in 2 verschillende mappen en run 2 keer het programma. Zo doe ik het
Verwijderd
ow kijk is aan 

Als je nog maar op 1.4v zit, zou je best is de 2.9Ghz kunnen halen. Mij is het gelukt. Bij 1.552v (max voltage) geeft ie nog steeds erros met prime op 2867Mhz. Dus ik hou em lekker op 2797Mhz, op 1.502v aangezien ik de 2.9Ghz toch niet haal. Heb al dual prime gerunned?
netjes hoorVerwijderd schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 12:10:
Update:
Amd x2 4600+@2820mhz 1,4 volt 12x235 2,5-3-3-6.
Temps max is 54 graden.
Als je nog maar op 1.4v zit, zou je best is de 2.9Ghz kunnen halen. Mij is het gelukt. Bij 1.552v (max voltage) geeft ie nog steeds erros met prime op 2867Mhz. Dus ik hou em lekker op 2797Mhz, op 1.502v aangezien ik de 2.9Ghz toch niet haal. Heb al dual prime gerunned?
[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2006 12:25 ]
Verwijderd
Ik heb dual prime gerunt, en kreeg na 10 uur nog geen errors.
Zal een foto erbij doen.

Hier heb je een link naar een stress prog. voor dual core cpu's.
http://sp2004.fre3.com/beta/beta2.htm
Zal een foto erbij doen.
Hier heb je een link naar een stress prog. voor dual core cpu's.
http://sp2004.fre3.com/beta/beta2.htm
Verwijderd
verry nice 
alleen stress je op die pic maar 1 core, neem aan dat je 2 primes had aan staan?
En je gebruikt de stock cooler of niet?
alleen stress je op die pic maar 1 core, neem aan dat je 2 primes had aan staan?
En je gebruikt de stock cooler of niet?
beide cores stressed, is laatste versie van orthos...
gisteren verder proberen te clocken
Helaas 1 geheugen bankje gesneuveld
Even opzoek naar nieuw geheugen.
Helaas 1 geheugen bankje gesneuveld
Dit topic is gesloten.