2

3

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount
Voornamelijk, hoe komt dàt nou weer in je tuin terecht ????Rubencs schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 12:24:
Hierbij de eerste foto die ik in dit onderwerp post. Normaal hou ik het hier bij lezen en kijken, omdat ik mijn macro's niet postwaardig vind, een bloemetje zonder insect etc.
Deze keer kan ik mij echter niet inhouden, een foto van een dier die je niet zo snel in macro verwacht.
Mijn definitie van macro is het is macro indien de foto het onderwerp even groot of groter laat zien dan het in werkelijkheid was.
En het orgineel (klik op foto) van deze foto van de kreeft voldoet hier wel aan. Gebruik als referentie de tegels die zijn in werkelijkheid maar ongeveer 1/3 van de grote op de foto. Als ik het goed heb is de tumbnail eigenlijk even groot als dat hij werkelijk was.
Camera Fujifim S5500, iso 64, 1/60 sec, f4.0, zoom gebruikt, flits gebruikt.
[afbeelding]
Commentaar is welkom.
Verder geen foto-technisch hoogstandje
Dit is geen kolibrievlinder (Macroglossum stellatarum) maar een andere pijlstaart: Hyles livornica; Gestreepte pijlstaart. Hier zijn maar enkele tientallen waarnemingen van bekend uit NL dus wel een heel bijzonder dier. Hij staat zeer goed en herkenbaar op de foto; of je het esthetisch een fijne plaat vindt is natuurlijk een heel ander verhaal. Voor mij als insectenliefhebber zou het voldoende zijn om er een foto van de maand van te maken, voor iemand die niet weet hoe zeldzaam de vlinder is is de foto waarschijnlijk niet erg geslaagd.tonysettanta schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 15:22:
wat vinden jullie hier van deze foto is niet van mij zelf maar uit maandfoto van steves digicam.
ook een kolibrievlinder.[afbeelding]
SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
Hoe dat ding in de tuin terecht komt, ik heb werkelijk geen idee, alleen dat ik weet dat ik vlak bij een sloot woon, hoop dat iemand het hier weet:)nomad85 schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 19:33:
[...]
Voornamelijk, hoe komt dàt nou weer in je tuin terecht ????
Verder geen foto-technisch hoogstandje
De kreeft op je foto is een Rode Amerikaanse rivierkreeft (Procambarus clarkii). Er leven ondertussen een heel aantal exotische soorten zoetwaterkreeft in NL; onze enige oorspronkelijke soort is bijna uitgestorven door een schimmelinfectie die wordt overgebracht door die exoten. Dit soort beesten komt ondertussen in bijna heel NL wel voor, gewoon in sloten of plassen, soms in stadsparken (bijvoorbeeld een aantal vijvers in Den Haag).Rubencs schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 12:22:
[...]
Hoe dat ding in de tuin terecht komt, ik heb werkelijk geen idee, alleen dat ik weet dat ik vlak bij een sloot woon, hoop dat iemand het hier weet:)
Hoe komt ie in je tuin? Gewoon lopend. Met vochtig weer kunnen ze prima stukken over land afleggen, meestal doen ze dat 's nachts.
Verwijderd

Ik heb ze gemaakt met een Sigma 70/300 lens met macro fuctie (dit betekend dat ik bij elke foto een grote afstand heb moeten gebruiken wil ik scherp kunnen stellen) en mijn canon 300D
foto 1:Verwijderd schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 19:15:
Ik ben naar ameika geweest de afgelopen 9 weken.Hier een paar foto's die ik daar heb gemaakt tijdens mijn vrije tijd (die ik niet veel had, Summer camp counselor geweest)
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik heb ze gemaakt met een Sigma 70/300 lens met macro fuctie (dit betekend dat ik bij elke foto een grote afstand heb moeten gebruiken wil ik scherp kunnen stellen) en mijn canon 300D
compositie is leuk en de achtergrond heeft fijne kleuren. Het onderwerp vind ik minder, omdat er niet specifiek 1 onderwerp is, het is het hele web.
foto 2:
compositie is ook hier aardig in orde, vanaf de zijkant doet het goed. De bloem staat ook uit het midden met het onderwerp wel in het midden wat bij macro gebruikelijk is, kortom prima. Helaas niet heel scherp en onderscheidend. De redelijke hoge iso (?) is ook een beetje jammer.
foto 3:
Doet me niet zoveel omdat het lijfje een beetje te donker is geworden, waardoor wat teveel details verloren is gegaan. Foto's van bijen e.d. zijn hier mooier voorbij gekomen op dit topic.
Wel leuk dat je met macro bezig bent en hoop dat we je hier vaker kunnen bekijken

Volgens zijn andere topic vs de kat nietmad_max234 schreef op zondag 03 september 2006 @ 22:11:
Leeft hij nog?

Ik vond hem wel wat hebben en macro geschoten uiteraard.
[ Voor 25% gewijzigd door Falcon2107 op 04-09-2006 17:28 ]
[ Voor 51% gewijzigd door neographikal op 04-09-2006 17:30 ]
Macro is vanaf een verhouding 1:2 a 1:3 vind ik. Sommigen vinden pas 1:1 macro, maar dat vind ik niet zo en getuige de posts in dit topic zijn er wel meer met me eens dat het niet 1:1 hoeft te zijn. Jouw foto is eerder 1:8.
@Montana, lekker scherpe pics
@Falcon(2), en dat is je ook zeker gelukt om het gezicht en de ogen te benadrukken. En ook de ZW nabewerking vind ik erg geslaagd! Erg mooi foto maar ook wat mij betreft geen macro. Niet erg, de foto is gelukt toch
Zal zelf ook eens wat posten binnenkort
waar het ijs gesmolten is is geen ijs meer !
2 foto's volgens het HDR principe.
1

2

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount
Of dit met HDR moest weet ik niet maar ik vind deze foto's iig erg fraai!!!Montana schreef op maandag 04 september 2006 @ 23:17:
Even eens wat anders,
2 foto's volgens het HDR principe.
1
[afbeelding]
2
[afbeelding]
is die toevallig gefotografeerd in Zuid Europa? Lijkt me een Zuidelijke wrattenbijter (Decticus albifrons).Wootism schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 11:26:
Een sprinkhaan, onbewerkt,
[afbeelding]
*klik*
Verwijderd

F8 maar toch vind ik dof niet goed genoeg..
Over wel of niet macro. Dat 1:1 of 1:3 of wat dan ook ligt toch helemaal aan hoe groot je iets afdrukt? Of zie ik dat verkeerd?
Andersom, zoiets als deze foto's op schiphol, dat is zeker meer dan 1:1, eerder 2:1, maar dat is toch ook geen macro? Of wel?
Waar het op neer komt is dat 1cm in het echt ook 1cm op de sensor van je camera wordt.
Die foto op schiphol is geen zeker geen macro (macro is volgens sommige minstens 1:1, in iedergeval is t een foto van heel dicht bij (of je moet een heel lange lens hebben)). Volgens mij ook niet eens closeup.
[ Voor 46% gewijzigd door martijn_tje op 06-09-2006 19:58 ]
Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320
Oke, 1cm in het echt ook 1cm op de sensor.. dan begrijp ik het. Want je zou het ook kunnen zien als dat 1cm in het echt 1cm op de print is, en dan is dat op schiphol dat wel. (aangezien de persoon op die foto 3-4 meter lang is dus ongeveer 2:1 op die maniermartijn_tje schreef op woensdag 06 september 2006 @ 19:55:
1:1 heeft te maken met de voorwerp afstand en de beeld afstand.
Waar het op neer komt is dat 1cm in het echt ook 1cm op de sensor van je camera wordt.
Die foto op schiphol is geen zeker geen macro (macro is volgens sommige minstens 1:1, in iedergeval is t een foto van heel dicht bij (of je moet een heel lange lens hebben)). Volgens mij ook niet eens closeup.
Maar je zou bij 1:1 dus maximaal iets van 3,5 cm lang op je foto mogen hebben (ik neem aan dat er dan nog van 35mm film wordt uitgegaan ipv. de kleinere sensors voor digitale cams)?
Sensor is sensor ongeacht hoe groot ie is. Voor analoge camera's en full frame digitale camera's geld inderdaad die 35mm inderdaad.-DG- schreef op woensdag 06 september 2006 @ 20:31:
Maar je zou bij 1:1 dus maximaal iets van 3,5 cm lang op je foto mogen hebben (ik neem aan dat er dan nog van 35mm film wordt uitgegaan ipv. de kleinere sensors voor digitale cams)?
De meeste digitale spiegelreflex camera's hebben een sensor van ongeveer 22x15mm. Zelf vind ik het vanaf ongeveer 1:2 of 1:3 (op een DSLR met cropfactor van 1,5 of 1,6) vaak echt spannend worden (hangt er een beetje vanaf hoe groot het beestje of bloempje is)
1:1 macro met een digicompact is niet te doen. Die hebben een sensor met afmetingen in de orde van grote rond de 5 tot 8 mm. Dan is 1:4-1:6 voor een digicompact ook al heel leuk macro.
[ Voor 5% gewijzigd door martijn_tje op 06-09-2006 21:24 ]
Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320
Dit is het wat minder sterke broertje van de 250 (+ 5 i.p.v. de + 8 van de 250) om op mijn Sony DSC-H2 te gebruiken. De lens klem je dan op het opzetstuk voor de filters/zonnekap.
Vanmiddag al wat mee in de tuin rondgelopen, en het lensje is
1

Pinnekesdroad, zoals een kennis van mij altijd zegt.
2

Dambordvlieg, jammer dat de oogjes niet scherp zijn...
3

Bladluizen op een klimopscheut.
4

Mij onbekend bloempje.
5

Harig takketopje.
Verwijderd

ik vind vooral de kleuren erg mooi en echt! van kleur. ik weet niet of je ook een raynox lensje erbij hebt? dan kun je er namelijk nog dichter in kruipen, en ik zag in je exiff diafragm f5.6 staan ik denk dat de foto iets meer scherpte gekregen had als je het diafrgm wat verder had dichtgedraaid?sp00f schreef op woensdag 06 september 2006 @ 17:30:
Hier mijn eerste macro foto's met mijn nieuwe Pentax K100D+ kitlens 18-55/3,5-5,6 op uiteraard macro functie. Ik was de camera een beetje aan het testen in de tuin en toen heb ik deze foto's geschoten. De composities zullen niet al te goed zijn, het zijn tenslotte ook pas de eerste foto's!
[afbeelding]
[afbeelding]
maar dat zul je moeten uitproberen
Verwijderd
Wat is een raynox dan? Een soort macro opzetlens ofzo? Kan die ook op mijn Fujifilm S9500? En tot op welke afstand kun je dan nog scherpstellen? Waar koop ik hem? Wat kost die?
Sorry voor de vele vragen

Oeps ik d8 dat je het tegen mij had tony
[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2006 17:39 ]
Ik zou eens moeten kijken of het 'macro-opdraailensje' (of hoe dat ook heet) van mijn zoomlens op de kitlens past. Misschien dat dat nog wat mooie resultaten geeft.tonysettanta schreef op donderdag 07 september 2006 @ 19:20:
[...]
ik vind vooral de kleuren erg mooi en echt! van kleur. ik weet niet of je ook een raynox lensje erbij hebt? dan kun je er namelijk nog dichter in kruipen, en ik zag in je exiff diafragm f5.6 staan ik denk dat de foto iets meer scherpte gekregen had als je het diafrgm wat verder had dichtgedraaid?![]()
maar dat zul je moeten uitproberen
verder heb ik de foto helemaal automatisch geschoten. Dus hij koos zelf het diafragma. Zal het handmatig instellen eens uitproberen
ben benieuwd je hebt in iedergeval een mooi camera setje.sp00f schreef op donderdag 07 september 2006 @ 19:27:
[...]
Ik zou eens moeten kijken of het 'macro-opdraailensje' (of hoe dat ook heet) van mijn zoomlens op de kitlens past. Misschien dat dat nog wat mooie resultaten geeft.
verder heb ik de foto helemaal automatisch geschoten. Dus hij koos zelf het diafragma. Zal het handmatig instellen eens uitproberenin iedergeval bedankt voor het advies
En ik denk dat ik maar eens wat meer moet experimenteren met dat extra macro lensje. Kan volgens mij best leuke resultaten opleveren.
Hier een voorbeeld van het verschil:
Zonder extra macro-lens:

Met extra macro-lens:

[ Voor 8% gewijzigd door Sibren op 07-09-2006 21:05 ]
maakt niet uit, die kleuren van jou zijn ook echt mooi, de raynox macro voorzet lens kunVerwijderd schreef op donderdag 07 september 2006 @ 19:25:
Dankje. Nee ik heb geen raynox? en ik weet niet hoe de diafragma werkt enzo moet ik nog leren.
Wat is een raynox dan? Een soort macro opzetlens ofzo? Kan die ook op mijn Fujifilm S9500? En tot op welke afstand kun je dan nog scherpstellen? Waar koop ik hem? Wat kost die?
Sorry voor de vele vragen![]()
.
Oeps ik d8 dat je het tegen mij had tony.
je bekijken bij foto konijnenberg, hij kost momenteel geloof ik 32,00 euro.
en hij past ook op jouw fuji
[ Voor 39% gewijzigd door tonysettanta op 08-09-2006 19:15 ]
Verwijderd
http://www.fotokonijnenbe...tails.php?id_product=8323
en:
http://www.fotokonijnenbe...tails.php?id_product=8319
deze?
250 nemen dus!
Ik denk trouwens dat de 250 iets goedkoper is omdat hij meer verkocht word dan de 150. Althans dat zou een logische verklaring zijn. Kleine tip koop er meteen een lenskapje bij. Die zullen niet erg duur zijn, maar ik wel verdomde handig, want de lenskap van de s9500 past niet op de raynox.
@nomad, heeft konijn je macrolens ondertussen al geruild?
[ Voor 7% gewijzigd door Justawitte op 08-09-2006 21:40 ]
Nice timing. Ja afgelopen woensdag kreeg ik een nieuwe. Nieuw was die inderdaad, maar ook zo stuk als maar kan. Deze heeft de postbode laten stuiteren ofzo. Helemaal aan baggels (gronings voor flink stuk?). Door de zoeker kijken zie je zo goed als niets (slechts een heel klein beetje licht, diafragmaring in de lens staat op F/32 en is stuk en niet veranderbaar). Verder kon hij op de body niet meer verderweg focussen als hij op dichtbij focussen zat. Kortom, gewoon helemaal stuk.justawitte schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 21:40:
Ik heb ook de dcr-250. Echt een top ding die ik echt niet zou willen missen.
Ik denk trouwens dat de 250 iets goedkoper is omdat hij meer verkocht word dan de 150. Althans dat zou een logische verklaring zijn. Kleine tip koop er meteen een lenskapje bij. Die zullen niet erg duur zijn, maar ik wel verdomde handig, want de lenskap van de s9500 past niet op de raynox.
Ga nu morgen in person erlangs omdat ik er helemaal flauw van ben. Heb een afspraak met ze.
Verwijderd
En waar kan je die lenskap kopen dan?justawitte schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 21:40:
Ik heb ook de dcr-250. Echt een top ding die ik echt niet zou willen missen.
Ik bedoel een lensdop. Die kan je gewoon bij de winkel krijgen waar je ook de raynox kan kopen.Verwijderd schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 22:18:
[...]
En waar kan je die lenskap kopen dan?
Een zonnekap zit al bij de complete set, maar een lensdop zit er niet bij, en dat is imo een stuk handiger ter bescherming dan zo'n zonnekap, die je toch nooit gebruikt, omdat je dan nog dichter op je onderpt komt te zitten. En dat vinden de beestjes niet echt prettig.
@nomad: Het zit je dus niet echt mee. Maargoed hopen dat konijn morgen zo'n lens voor je op voorraad heeft. Succes iig.
[ Voor 26% gewijzigd door Justawitte op 08-09-2006 22:29 ]
Veel plezier nog met fotograferen iedereen, het is mooi weer dit weekend
Hoe bedoel je dat inclusief die doppen? Misschien gaan we ondertussen wel erg offtopic, dus ik zal hierna niet meer doorgaan over die macrolens. En anders kunnen we het beter in een ander topic doen misschien. Maar toen ik mijn raynox kreeg zat er wel een dopje bij voor het glas (voor en achter) maar als je hem in elkaar zet, dan zijn die dingen niet bruikbaar, en om hem telkens in en uit elkaar te schroeven, daar pas ik voor.nomad85 schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 12:21:
heb nu weer een nieuwe sigma 105mm, die ga ik nu zo uitproberen, mijn 3e 105mm sigma ondertussen. Heb de raynox ook, was inclusief voor en achter dop enzo, dus je hoeft geen losse doppen te kopen.
Veel plezier nog met fotograferen iedereen, het is mooi weer dit weekend(is me beloofd
)
ah dat bedoel je, ja dat kreeg ik er ook niet bij, maar het in elkaar zetten vind ik niet zo erg, zal het vast niet heel veel doen.justawitte schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 12:26:
[...]
Hoe bedoel je dat inclusief die doppen? Misschien gaan we ondertussen wel erg offtopic, dus ik zal hierna niet meer doorgaan over die macrolens. En anders kunnen we het beter in een ander topic doen misschien. Maar toen ik mijn raynox kreeg zat er wel een dopje bij voor het glas (voor en achter) maar als je hem in elkaar zet, dan zijn die dingen niet bruikbaar, en om hem telkens in en uit elkaar te schroeven, daar pas ik voor.
Eerste bevindingen van mijn macro lens (105mm sigma) komen straks online.
edit:
Heb wat foto's gemaakt die wel wat duidelijk maken over de lens, hij lijkt goed. Toch, maar hopelijk veranderd dat, ben ik nog niet helemaal tevreden. Ik zie op 100% nog niet de super scherpte, maar misschien kan dat ook wel niet. Vooralsnog een fijne lens. Hunt af en toe, dus AF is niet ideaal, maar dat kan ook gedeeltelijk door mijn D50 komen, een D200 zal allicht dit ook beter aansturen.
Build blijft gewoon goed (ex serie sigma). Handmatig focussen gaat absoluut prima, maar dat is logisch, hij is er voor gebouwd.
Zal als er even een zonnetje buiten komt ook nog wel foto's maken die het posten waard zijn, nu vooral grauwe foto's geschoten
mijn webspace van @home laat me in de steek, maar de lens bevalt, hij maakt nu de foto's die ik van hem verwacht
Zodra het kan (vast morgen) zal ik een paar online zetten.
[ Voor 35% gewijzigd door Nomad op 09-09-2006 23:44 ]
Verwijderd

Hij is geschoten met een Canon EOS 350D, met kitlens.
Ben benieuwd wat jullie er van vinden, ik vind hem leuk, lekkere kleurtjes.
Nog eentje van vanmiddag :):

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2006 15:08 ]
[ Voor 18% gewijzigd door Yamy_Daffy op 10-09-2006 22:04 ]
PVOutput 10x Longi 360wp zo PSN: Yamy_Daffy
Mooi dat je lens nu goed is. Voorbeeld foto's zijn ook goed scherp.nomad85 schreef op zondag 10 september 2006 @ 11:41:
heb nu even niet zo heel veel tijd, maar hier zijn de eerste foto's van mijn 105mm macro, zoals ze eigenlijk moeten zijn(niet zo als mijn vorige 2 exemplaren van deze lens
)
1
2
3
4 (portretten willen dus ook heel best met deze lens, hij is wel wat te scherp eigenlijk.
Verder zou ik zeggen duik achter photoshop en bewerk nummer 2 en post hem als foto (niet als link) hier, want ik vind hem erg lekker
@hierboven. Ik vind de spin erg blauw van kleur. Lijkt me toch niet helemaal goed. Waarschijnlijk een verkeerde witbalans.
uiteraard, zodra @home zijn problemen heeft opgelost. Verwacht morgen maar een flinke update van me, misschien zelfs wel een testcase macro....ligt een beetje aan het resultaat van vandaag.justawitte schreef op zondag 10 september 2006 @ 22:13:
[...]
Mooi dat je lens nu goed is. Voorbeeld foto's zijn ook goed scherp.
Verder zou ik zeggen duik achter photoshop en bewerk nummer 2 en post hem als foto (niet als link) hier, want ik vind hem erg lekker.
@hierboven. Ik vind de spin erg blauw van kleur. Lijkt me toch niet helemaal goed. Waarschijnlijk een verkeerde witbalans.
Je kan natuurlijk ook gewoon imageshack gebruiken. Die is zeer handig, als je maar wel de directe link gebruikt. Anders krijg je er gratis irritante popups bijnomad85 schreef op zondag 10 september 2006 @ 22:27:
[...]
uiteraard, zodra @home zijn problemen heeft opgelost. Verwacht morgen maar een flinke update van me, misschien zelfs wel een testcase macro....ligt een beetje aan het resultaat van vandaag.

Ik kwam vandaag een rupsje tegen. Kon het niet laten om hem mee naar huis te nemen, omdat ik geen macrolens bij me had.

Ja dat zo wel eens goed kunnen.justawitte schreef op zondag 10 september 2006 @ 22:13:
[...]
Mooi dat je lens nu goed is. Voorbeeld foto's zijn ook goed scherp.
Verder zou ik zeggen duik achter photoshop en bewerk nummer 2 en post hem als foto (niet als link) hier, want ik vind hem erg lekker.
Heb me camera sinds donderdag en kreeg vandaag tijdens de spinnen foto's ineens de melding over wit balans in me scherm waarschijnlijk me pa of ik verkeerde toets gedrukt.
PVOutput 10x Longi 360wp zo PSN: Yamy_Daffy
Een aantal fotos geschoten:

En nog een uit m'n aquarium:

Er zullen wel niet heel veel meer fotos komen met de herst en winter in aantocht.
Trouwens zitten er bij jullie in de buurt ook van joekels van kruisspinnen. Heb ze gezien waarbij het lijf zo groot was als een 2 euro munt stuk........
Geweldig mooi rupsje. Heb nog nooit zo'n rupsje in het echt gezien. Komt vast ook een mooi flindertje uitjustawitte schreef op zondag 10 september 2006 @ 22:34:
[...]
Je kan natuurlijk ook gewoon imageshack gebruiken. Die is zeer handig, als je maar wel de directe link gebruikt. Anders krijg je er gratis irritante popups bij. Ben wel nieuwsgierig naar je mogelijke testcase.
Ik kwam vandaag een rupsje tegen. Kon het niet laten om hem mee naar huis te nemen, omdat ik geen macrolens bij me had.
[afbeelding]
Jammer van je rupsje is de achtergrond. Vind het maar een weinig inspirerende kleur. Toch, deze compositie is prima en dat maakt een hoop goed. Jammer dat bij macro het scherpte/diepte bereik zo klein is. Zou zo mooi zijn als je het hele beestje scherp krijgt, maar dat lukt zelden.
the alchemist:
Nicely done. Fijne kleuren en prima scherp, redelijk grote DoF ook nog, dus wat mij betreft erg mooi hoor
door foto 4 zou ik 3 weglaten (kleuren van 3 zijn wel mooier, maar het beestje niet). Bij 6 is het jammer dat de vleugel er niet helemaal op staat.
Verder weinig commentaar op de foto's, ze zijn erg fraai.
[ Voor 30% gewijzigd door Nomad op 11-09-2006 08:16 ]
the alchemist, Super!!! fotos, waar blijft trouwens je uitleg over de zelfgemaakte lens nr 2 ?Frank|A schreef op zondag 10 september 2006 @ 22:45:
Eindelijk weer zon!! M'n zelgemaakte lens is namelijk niet echt lichtgevoelig hehe.
Een aantal fotos geschoten:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
En nog een uit m'n aquarium:
[afbeelding]
Er zullen wel niet heel veel meer fotos komen met de herst en winter in aantocht.
Trouwens zitten er bij jullie in de buurt ook van joekels van kruisspinnen. Heb ze gezien waarbij het lijf zo groot was als een 2 euro munt stuk........
Het is een testcase geworden, waarbij ik een paar oudjes vooraan heb gezet, gevolgd door 8 nieuwe van gister en eergister.
mijn case
Is er behoefte zijn aan een macro meet? Zou het dan wel in of rond om groningen doen, omdat ik weet van iig 3 mensen dat die in de buurt wonen.
Wie zou zoiets leuk vinden?
[ Voor 7% gewijzigd door Nomad op 12-09-2006 15:10 ]
Ik stel aanstaande zondag voor mits mooi weer?
[ Voor 21% gewijzigd door Nomad op 13-09-2006 08:37 ]
Fijne kleuren en mooi scherp (maar toch jammer van de gedeeltes die niet scherp zijn). De rustige kleuren verstrengeling op de achtergrond doet het goed vind ik
alleen jammer van de compositie
[ Voor 14% gewijzigd door Nomad op 14-09-2006 10:01 ]
Het weer is erg belangrijk, dus hoe we dit precies gaan plannen weet ik niet.
Lijkt me wel erg gaaf!

wat is dit nou? wie weet hoe dit kan ik heb het plaatje dat ik posten wou aangeklikt en op host it geklikt en nou krijg ik zon bericht met pop up erop.
wat moet ik doen om hievan af te komen?
[ Voor 54% gewijzigd door tonysettanta op 19-09-2006 10:44 ]
Zie ook dit topic: Wat te doen tegen popups (van oa imageshack)?tonysettanta schreef op donderdag 14 september 2006 @ 13:03:
vanmorgen even naar buiten geweest, kwam dit nog jonge kikkertje tegen.
[afbeelding]
[afbeelding]
wat is dit nou? wie weet hoe dit kan ik heb het plaatje dat ik posten wou aangeklikt en op host it geklikt en nou krijg ik zon bericht met pop up erop.
wat moet ik doen om hievan af te komen?
Je kan dus het beste gewoon de directe link van het plaatje gebruiken en die tussen de [img]en[/img] tag zetten.
Je kan dus het beste gewoon de directe link van het plaatje gebruiken en die tussen de [img]en[/img] tag zetten. hoi justawitte ik heb het geprobeerd maar kreeg het maar een maal voor elkaarjustawitte schreef op donderdag 14 september 2006 @ 15:30:
[...]
Zie ook dit topic: Wat te doen tegen popups (van oa imageshack)?
Je kan dus het beste gewoon de directe link van het plaatje gebruiken en die tussen de [[url= en ]afbeelding[/url]] tag zetten.
maar weet niet precies meer hoe ik het gedaan heb dat direct linken.[stom he]
kun je het misschien nog een keer uitleggen?

1
| [img]http://img139.imageshack.us/img139/3483/imageshackvy2.jpg[/img] |

de onderste moet je dus gebruiken!
heb het voor elkaar gekregen, deze lijkt wat op mij.
bedankt Thomas W
[ Voor 6% gewijzigd door tonysettanta op 16-09-2006 13:30 ]

Als je de foto klikbaar wilt maken voor een grotere, zet je ook de grote pic op imageshack (of een andere webplek)
1
| [URL=http://grotefotoopimageshack.jpg][img]http://600bredepicopimagehack.jpg[/img][/URL] |

2

Is het opeens reuze kruisspinnen seizoen ofzo? Ik kwam ook al twee van die jetsers tegen op mijn balkon.
weggeflitste achtergrond > geen flits gebruikt, ietjes tegen de zon geschoten.djengizz schreef op maandag 18 september 2006 @ 16:14:
Mooie plaat die eerste Montana. Ik vind die weggeflitste achtergrond in dit geval wel mooi.
offtopic:
Is het opeens reuze kruisspinnen seizoen ofzo? Ik kwam ook al twee van die jetsers tegen op mijn balkon.
Dan zat ik er naast, exusez. Kwam op mij wat geflitst over mede door de donkere achtergrond.Montana schreef op maandag 18 september 2006 @ 16:30:
[...]
weggeflitste achtergrond > geen flits gebruikt, ietjes tegen de zon geschoten.
Maar zoals gezegd vind ik het wel mooi.
Verwijderd
Nummer 2 is echt geweldig! Hoe heb je die gemaakt?
Kheb zelf een Canon Powershot S3 IS. Kun je wel leuke macrofoto's mee maken, maar jullie gooien er allemaal speciale lensen op als ik het goed heb:)
Ik ben niet echt bekend met macro alleen dat ik het wel leuk vind. Is er iemand hier die ook een S3 IS heeft en kan vertellen welke lensen goed zijn in combinatie met deze camera?
Ik heb de camera nou een paar weken en begin langzaam aan wat te snappen van alle opties ervan. Hier een macrofoto van mij die ik wel geslaagd vind.
Een babymuisje dat ik vond in de achtertuin. Snel dat die beestjes zijn

Dat vuurvlindertje kwam ik vorig weekend ook tegen:

Een van mijn mooiste macro plaatjes tot nog toe.
[ Voor 14% gewijzigd door Richub op 18-09-2006 21:32 ]
Maar ik vind het wel leuk om veel gezichten in het macro topic te zien, dus dat is alleen maar goed
Hoop snel meer van je te zien
heb trouwens de Raynox 250 macro nu ook. Zal daar binnenkort eens mee proberen. Op de tele-lens lijkt hij meer effect te hebben (dan op mijn macro), maar ik ga het nog even echt uitzoeken
Verwijderd
Die druppel is niks bijzonders. Je wacht op dauw en de zon en gaat dan in/voor het gras liggen en zoekt een grote los hangende druppel op. Een aantal foto schieten en dan een uitkiezen.

originale ---> http://img242.imageshack.us/img242/5829/skspinbm1.jpg
[ Voor 33% gewijzigd door BruceLee op 19-09-2006 01:26 ]
Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----
volgens mij een van de allermooiste die ik hier gezien hebBruceLee schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 01:17:
een van mijn eerste foto's met mijn pas nieuwe 350D
[afbeelding]
originale ---> http://img242.imageshack.us/img242/5829/skspinbm1.jpg
ga zo door ik ben beniewd.
Verwijderd
Bedankt voor je compliment
Hier nog wat meer macro's die ik de laatste tijd heb gemaakt. Van de maand september allemaal. Kzal van vorige maand ook een paar uitzoeken.
@ BruceLee
Mooie foto van die spin. Kga zometeen ook op zoek naar spinnen in de tuin. Deze heeft een mooi vachtje

Nog een foto van de wilde muis die er leuk uitziet.

Lieve Heersbeestje dat op de kliko zat.

Heel klein vliegje dat op een klein paddestoeltje zat. Het was al vrij donker maar heb hem toch nog redelijk scherp gekregen op de foto.

Een slot van een flat die niet echt netjes is onderhouden.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2006 10:50 ]
1: niet zo scherp en vooral qua kleuren niet zo mooi. Hij is te grauwig en donker. Bovendien is dit echt geen macro hoor
2: leuk dat je hem zo van voren hebt geschoten. Ook deze is alleen wat te donker. De donkere gebieden op je foto bevatten nu geen details meer. Kan wel een stopje bij op zou ik zeggen
3: niet zo mooi, hij is wazig en compositie doet me ook zeker niks. Ook deze is erg donker. Wel redelijk macro (maar feitelijk gezien nog steeds niet)
4: Heb hier echt niks mee, vind het gewoon vies om te zien. Waarom je deze foto mooi vind weet ik echt niet.
Verwijderd
Wanneer is het precies een macrofoto dan? Zijn er bepaalde regels voor?
Die 4de foto vond ik wel wat hebben door alle krassen die erop zitten. Als je er in het echt naar kijkt zie je die niet.
Wat is een stopje trouwens?
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2006 14:01 ]
Wanneer is het macro. officieel is de regel dat macro vanaf 1:1 is, dus dat je onderwerp qua grootte evengroot moet zijn op je sensor. M.a.w. Wanneer je een beestje ter grootte van je sensor fotografeert moet hij precies op je foto staan.
1

Originale: http://img141.imageshack.us/img141/7475/skpinqjm8.jpg
2

Originale: http://img245.imageshack....986/skpinq2sasdgsgls2.jpg
[ Voor 31% gewijzigd door BruceLee op 20-09-2006 15:26 ]
Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----
Of ooit de kans gehad er mee te spelen?
Ik zou deze lens ooit graag kopen. Het enige wat me tegenhoud is het gebrek aan non-macro fotografie.
Een amiga 500 met 512 kb ram !
Dit topic is gesloten.