xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
En dus is het geen mooi filmpje om alle gameplay te zien?
En als je het filmpje bekijkt, zijn ze echt wel kritisch naar de spellen toe. Vind het nogal meevallen dat fanboy gehalte.
[ Voor 22% gewijzigd door Shiver23 op 24-09-2006 18:01 ]
PSN: Shiver23
Volgens mij is er nog niks bevestigd maar het lijkt mij ook sterk dat ubisoft een franchise als Splinter Cell alleen op de 360 uitbrengt. Gezien de geschiedenins met splinter cell en onlangs Assasins Creed is het slechts een kwestie van tijd. Ubisoft heeft al laten zien dat ze met alle consoles werken.PuDy schreef op zondag 24 september 2006 @ 16:56:
[...]
Splinter cell komt ook naar de ps3, alleen wat later.
In de vorige consoles was XBOX grafisch de krachtigere en daar gingen een aantal ontwikkelaar naartoe omdat ze op die console "meer zouden kunnen" Zo heeft Team Ninja de Ninja Gaiden serie op de XBOX gemaakt dankzij de krachtiger hardware. Ook de makers van de oddworld serie heeft met deze reden voor XBOX gekozen. Nu de weegschaal in deze generatie weer gebalanceerd is of zelf in het voordeel van de PS3 lijkt te wijzen komen er misschien een aantal spellen weer terug. Zeg nu zelf: De oddworld serie is er absoluut niet beter op geworden door op de xbox te verschijnen. Abe's oddysee was echt de bomb op de PlayStation 1.

REMEMBER THIS ONE??
Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop
Ik vind het wel goed dat ze Sony positieve aandacht geven na alle slechte berichten. En de games die er waren zagen er bijna allemaal erg goed uit.
Abeswopdark schreef op zondag 24 september 2006 @ 17:42:
Abe's oddysee was echt de bomb op de PlayStation 1.
[afbeelding]
REMEMBER THIS ONE??
Ja, dat waren echt hele goeie spellen
[ Voor 35% gewijzigd door SToRM666 op 24-09-2006 17:45 ]
PSN id: NL_SToRM
gameplay movie van WarHawk in online multiplayer modus, dat ie wordt uitgetseld tot zomer 2007 is jammer maar dat zou wel kunnen betekenen dat het spel er nog beter uit gaat zien dan dat het nu al doet!
Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop
Toen ik mijn PS had, had ik dit spel op een demo. Brengt weer herinneringen naarboven
Verwijderd
Het gaat mij om de games, mijn gamesmaak ligt kennelijk meer op de Cube en PS2. Ik hou ook wel van Japanse games, en zeker van single player games. Multiplayer zal er nu wel komen, op alle consoles, ik hoop dat de single player games, of de single player content van de games er niet onder zullen lijden, wat bij PC over het algemeen wel het geval is ... althans, het is vaak OF goeie SP en slechte onnodige MP, of andersom, vandaar!!
Anyways, ik kijk wel uit naar Devil mary Cry 4 en ook de nieuwe Ninja Gaiden kijk ik erg naar uit (een van de 2 games die ik wel erg strak vond ik de Xbox, de 2e was Panzer Dragoon Orta). Het Ninja Giaden filmpje wat ik gezien heb was in ieder geval erg strak!!!
Met het bericht dat GTHD voor de kostprijs verkocht zou worden ben ik zelf ook weer gaan twijfelen over wat de bedoeling van de game is. En het interview van Gamespot (als je het filmpje kijkt) geeft ook geen uitsluitsel.
[ Voor 14% gewijzigd door Shiver23 op 25-09-2006 10:48 ]
zal wel even vertellen wat er nou precies gaan de is met gt.Shiver23 schreef op maandag 25 september 2006 @ 10:41:
Het bericht op de frontpage is herschreven over GTHD. Maar het klopt nog steeds niet echt. Pff, laat maar zitten.
Met het bericht dat GTHD voor de kostprijs verkocht zou worden ben ik zelf ook weer gaan twijvelen over wat de bedoeling van de game is.
gt classic koop je gewoon in winkel bevat 750 auto's inclusief ferarri's
en motoren volgens een ouder bericht van gamespot( let op dit kan veranderd zijn)
de gt classic mode is in feite precies het zelfde als gt premium.
je kan online racen tegen anderen het enige verschil is. dat het publiek niet full 3d is.
en de omgevingen niet 3d. maar geloof me wat ik heb gezien van de classic mis je het 3d gehalte helemaal niet. het ziet er gewoon likkebardend mooi uit.
en je kan eventueel als je te lui bent om alles vrij te spelen. of je wil bv die laatste ferarrie heel graag
gewoon kopen in de online shop.
de 3d versie dus de premium koop je online. en breid je uit tot de game die jij wil hebben.
nu zal sonny best weten dat dit niet bij indereen in goede aarde valt en het zal dus gewoon een test zijn voor sony om te kijken hoeveel animo hier voor is in welke landen.
europianen hebben het er niet zo op.
aziaten wel weer die geilen op dit doort content.
wij zullen dus uiteindelijk gewoon de classic tegen elkaar spelen online.
alleen geen 3d publiek.
You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before
GTHD is gewoon één spel in twee delen. Classic is GT4 maar dan in HD (en 1,2 en 3 en TT) online.
Het spel bevat alle voertuigen en banen die ooit in een GT hebben gezeten tot nu. Volgens gamespot kun je deze content dus unlocken door te racen of kopen. Maar Ken Kutaragi (die vent met zijn rare uitspraken) heeft bekend gemaakt dat GTHD bijna gratis is. Wat de gratis content van al die auto's en motoren weer onlogisch zou maken voor mij.
Premium is een voorproefje van GT5. Dus helemaal nieuw gebouwde auto's en banen. Deze zal in de loop van de tijd updates krijgen van ontwikkelingen die ze gemaakt hebben. Op deze manier een meer user generated game maken, door de verschillende veranderingen te proberen.
Verwijderd
Wanneer GT:HD o.a. gemaakt is om features te testen en dus als overbrugging bedoeld is, zal je natuurlijk gek zijn om daarvoor de hoofdprijs te betalen. Japanners en Amerikanen zijn gek, die betalen de hoofdprijs graag
Wanneer GT5 snel uitkomt, wil je GT:HD niet, want je gaat natuurlijk kort achter elkaar geen 2 keer de hoofdprijs betalen. Oftewel GT:HD wordt zoals 'concepts' en/of 'prologue' neergezet, hopelijk geldt dit ook voor de prijs.
BTW: niet dat ik GT en PGR qua gamers-doelgroep vergelijk, maar PGR2 & PGR3 kennen ook packs met autos die je kunt kopen. Heb daar nog nooit bezwaren over gehoord.
Ik begreep trouwens dat er positieve berichten over de performance van de PS3 t.o.v. de 360 van de TGS waren ?
Mja, door het uitstel lopen dit soort dingen allemaal een beetje raar. Hopelijk voegen ze nog wat nieuwe dingen toe hierdoor.
waarom niet f1 2004 t/m 2006 erin stoppen?Shiver23 schreef op maandag 25 september 2006 @ 17:47:
Hij heet ook niet F1 2006 dus grote kans dat het een soort seizoensoverzicht zal zijn. Misschien al wel met de Spijker MF1. Zou leuk zijn. F1 2006 is ook pas in september uitgekomen, dus niet aan het begin van het seizoen.
Mja, door het uitstel lopen dit soort dingen allemaal een beetje raar. Hopelijk voegen ze nog wat nieuwe dingen toe hierdoor.
Als je een beetje terugbladert kun je zien dat de PS3 erg strakke games heeft laten zien op de TGSVerwijderd schreef op maandag 25 september 2006 @ 16:15:
Ik begreep trouwens dat er positieve berichten over de performance van de PS3 t.o.v. de 360 van de TGS waren ?
Trouwens nog een "leuk" nieuwtje (nouja leuk...). Blijkbaar kon de nieuwste versie van Heavenly Sword niet getoond worden op de TGS vanwege een bug in het spel. Vandaar dat we het moesten doen met een oude demo. Het uiteindelijke spel zal er dus waarschijnlijk nog wat beter uitzien
Ze vertellen ook dat de PS3 games die ze gespeeld hebben op de TGS meer next-gen aanvoelde als dat de games op de 360 deden. Nu moet ik zelf ook zeggen dat naast de aankomende topper Gears of War en laatst dan Dead Rising de 360 games niet echt kunnen overtuigen.
Wat ik wel raar vind is dat er telkens gevraagd wordt of bijvoorveeld Resistance of Heavenly Sword het waard zijn om de PS3 te kopen. Sommigen zeggen ja en sommigen zeggen nee maar ik denk niet dat dat een reeële vraag is. Ik koop een console niet voor 1 game maar meer voor de te verwachten line-up en het toekomstperspectief dat een console heeft. Als mensen een console kopen voor 1 game dan zou eigenlijk de 360 pas de laatste paar maanden moeten gaan verkopen want de launch line-up voor deze console was nou niet om over naar huis te schrijven.
Zoals ik het zie gaat de PS3 in europa een fantastische launch meemaken. In Maart 2007 zijn er zoveel games die echte toppers gaan worden. In de maande erna blijven de developers komen met top games die een soort onafgebroken stroom games op gang gaat brengen net zoals dat bij de PS2 het geval was. Deze stroom aan toppers heeft naar mijn idee ook de overhand verzorgd voor de PS2 tov de XBOX.
launch:
MOTORSTORM
FEAR
CALL OF DUTY 3
GT HD
RR7
Restistance: Fall Of Men
Formula One
+ ongetwijfeld een aantal andere leuke games
in de maanden erna:
Armored Core 4
Assasins Creed
Heavenly Sword
Fatal inertia
Devil May Cry 4
Unreal 2007
Op de langere baan:
Metal Gear Solid
Final Fantasy 13
White Knight Story
Bioshock
Half Life 2 + episodes
unnamed project van Naughty Dog
Killzone 2
Army of Two
ongetwijfeld Splinter Cell ook nog wel
+ een sloot andere games die wat minder stof hebben doen opwaaien
Al deze titels zijn stuk voor stuk toppers, een ookal komen er een aantal ook op de XBOX 360 uit, de fanbase van Sony zal niks tekort komen door een PS3 te kopen. Ik denk dat het lange wachten uiteindelijk flink zal uitbetalen doordat:
1) Sony zijn online plannen een stuk beter voor elkaar heeft dankzij het goede voorbeeld van MS;
2) Het grote voordeel van de Wii is weg door de TILT controller met vergelijkbare gameplay;
3) De 360 deze gameplay niet kan evenaren en dus een gat oploopt op directe concurent PS3;
4) Blu-ray zal de grootste standaard worden dankzij het aantal verkocht PS3's Hierdoor kopen nog meer mensen een PS3 door de (lage)prijs;
5) Meerdere developers (EA, UBISOFT) hebben gezegd dat de PS3 dankzij de extra hardware over een jaar grote verschillen zal laten zien tov de 360;
6) De XBOX360 flopt als een gek in Japan en dit scheelt een hoop leuke games die wel op de Wii en PS3 zullen uitkomen. Kijk nu bijvoorbeeld naar games op de PS2 tov XBOX, voor mij was een belangrijke reden om een PS2 te kopen japans gerichte games die op de PS2 kwamen die niet op de XBOX verschenen:
- Zone of the Enders
- OKAMI
- ICO
- GUNDAM en Armored Core
- Shadow of the colossus
- Dragon Ball Z
- Virtua Fighter
- Final Fantasy
allemaal redenen die op een aantal na ook deze generatei enkel voor de PS3 exclusief zijn
Verwijderd
1) Bewijs? Draait t al? Plannen zijn leuk, maar de uitvoering is natuurlijk wat anders he. Waarom praten veel hier, waaronder jij, alsof je de PS3 al hebt, alsof t online netwerk al draait. Hiermee wakker je gewoon de fanboys in andere mensen weer aan. Als je nou gewoon eens wacht totdat de feiten en het bewijs op tafel ligt....swopdark schreef op maandag 25 september 2006 @ 22:50:
Al deze titels zijn stuk voor stuk toppers, een ookal komen er een aantal ook op de XBOX 360 uit, de fanbase van Sony zal niks tekort komen door een PS3 te kopen. Ik denk dat het lange wachten uiteindelijk flink zal uitbetalen doordat:
1) Sony zijn online plannen een stuk beter voor elkaar heeft dankzij het goede voorbeeld van MS;
2) Het grote voordeel van de Wii is weg door de TILT controller met vergelijkbare gameplay;
3) De 360 deze gameplay niet kan evenaren en dus een gat oploopt op directe concurent PS3;
4) Blu-ray zal de grootste standaard worden dankzij het aantal verkocht PS3's Hierdoor kopen nog meer mensen een PS3 door de (lage)prijs;
5) Meerdere developers (EA, UBISOFT) hebben gezegd dat de PS3 dankzij de extra hardware over een jaar grote verschillen zal laten zien tov de 360;
6) De XBOX360 flopt als een gek in Japan en dit scheelt een hoop leuke games die wel op de Wii en PS3 zullen uitkomen. Kijk nu bijvoorbeeld naar games op de PS2 tov XBOX, voor mij was een belangrijke reden om een PS2 te kopen japans gerichte games die op de PS2 kwamen die niet op de XBOX verschenen:
- Zone of the Enders
- OKAMI
- ICO
- GUNDAM en Armored Core
- Shadow of the colossus
- Dragon Ball Z
- Virtua Fighter
- Final Fantasy
allemaal redenen die op een aantal na ook deze generatei enkel voor de PS3 exclusief zijn
2) De Wii's innovatieve besturing is nog altijd vele malen bijzonderder dan de tiltfunctie van de PS3, vergeet niet dat deze console draait om deze besturing, de PS3 niet. Ook is het nog helemaal niet duidelijk of het nou een gimmick gaat worden of dat het erg gaat aanslaan.
3) Zie antw 1)
4) Je word er moe van, het zijn alleen maar speculaties... als... als... als....
5) Dit kan inderdaad wel zo zijn, maar ik moet het nog allemaal maar zien, eerst wat ingame screens en dan vergelijken.
6) Klopt, de Xbox doet het nog steeds niet goed in Japan, maar MS is aan het proberen om hier de verkopen op te krikken. Maar Japan mag dan wel een grote markt zijn, het boeit mij niet of ze daar nou op de 360 spelen of niet, zolang er maar goeie games worden uitgebracht.
Kortom ik snap niet precies waar dit verhaaltje van je nu over gaat, is dit de toekomst zoals jij hem graag ziet?
Je hoopt maar en praat maar over dingen die nog niet gebeurd zijn en waar nog geen bewijs voor is...
Je kan wel zeggen dat ik een fanboy ben, maar dat is niet zo, ik heb een realistischere kijk op de toekomst dan jij... De PS3 is een fantasisch apparaat en als er echt games voor komen die mij aanspreken, en de prijs zakt iets, dan zal ik zeker overwegen om hem aan te schaffen.
-= Very annoying forum person =-
Verwijderd
Je zegt het zelf al... Als het maar een gimmick is, en dus neit goed aanslaat is de Wii dus geflopt... De ps3 ondersteund de functie, en sommige spellen zullen het gaan gebruiken in meer of mindere mate. Mocht het dus niet leuk zijn maken ze er simpelweg geen spellen meer voor. Die luze zal de wii niet hebben...) De Wii's innovatieve besturing is nog altijd vele malen bijzonderder dan de tiltfunctie van de PS3, vergeet niet dat deze console draait om deze besturing, de PS3 niet. Ook is het nog helemaal niet duidelijk of het nou een gimmick gaat worden of dat het erg gaat aanslaan.
Dat klopt, deze console valt of staat afhankelijk van de besturing.Verwijderd schreef op maandag 25 september 2006 @ 23:39:
[...]
Je zegt het zelf al... Als het maar een gimmick is, en dus neit goed aanslaat is de Wii dus geflopt... De ps3 ondersteund de functie, en sommige spellen zullen het gaan gebruiken in meer of mindere mate. Mocht het dus niet leuk zijn maken ze er simpelweg geen spellen meer voor. Die luze zal de wii niet hebben...
Maar de Wii gaat dieper dan alleen tilten, vergeet dat niet. En als t niet lukt kan een console zoals de PS3 altijd terugvallen op de 'oude' besturing, wat ik wel weer een heel fijne gedachte vind.
Eén bepaald spel kan wel de doorslag geven voor bepaalde mensen. Iemand die een echte F1 fan is en die Formula One '06 op de PS3 ziet, zou op basis van die game best weleens een PS3 kunnen kopen denk ik zoswopdark schreef op maandag 25 september 2006 @ 22:50:
Wat ik wel raar vind is dat er telkens gevraagd wordt of bijvoorveeld Resistance of Heavenly Sword het waard zijn om de PS3 te kopen. Sommigen zeggen ja en sommigen zeggen nee maar ik denk niet dat dat een reeële vraag is. Ik koop een console niet voor 1 game maar meer voor de te verwachten line-up en het toekomstperspectief dat een console heeft. Als mensen een console kopen voor 1 game dan zou eigenlijk de 360 pas de laatste paar maanden moeten gaan verkopen want de launch line-up voor deze console was nou niet om over naar huis te schrijven.
De PS3 ondersteunt een tiltfunctie en de Wii ondersteunt toch echt even ietsjes meer. De titlfunctie van de PS3 is vergelijkbaar met de tiltfunctie die in sommige GBA spellen al terug te vinden was. In de Wii zit toch echt wel "ietsjes" meer dan alleen een beetje tilten, aangezien er complete bewegingen geregistreerd kunnen worden en hij ook een pointingfunctie heeft, waardoor je een FPS goed kunt spelen met de Wiimote.Verwijderd schreef op maandag 25 september 2006 @ 23:39:
Je zegt het zelf al... Als het maar een gimmick is, en dus neit goed aanslaat is de Wii dus geflopt... De ps3 ondersteund de functie, en sommige spellen zullen het gaan gebruiken in meer of mindere mate. Mocht het dus niet leuk zijn maken ze er simpelweg geen spellen meer voor. Die luze zal de wii niet hebben...
Begrijp me niet verkeerd overigens, de PS3 lijkt mij een hele mooie console worden, maar ga nu niet zeggen dat de tiltfunctie vergelijkbaar is met de Wiimote, want dan ben je gewoon niet goed op de hoogte van de verschillen tussen de twee controllers. Het moet inderdaad nog maar blijken of de Wiimote echt zo leuk is als hij lijkt, maar dat zal de tijd natuurlijk leren. Bij de Wii zullen er in ieder geval meer pogingen gedaan worden dan bij de PS3 om de juiste toepassing te vinden voor de Wiimote, omdat het unieke is van de Wii. Je kunt veel spellen verkopen als je de juiste toepassing vindt.
Om niet kompleet in te gaan op de Wii. Eigenlijk vind ik alleen de nieuwe Rayman (en Zelda) er zeer interessant uitzien omdat deze op heel veel manieren gebruik maakt van de verschillende mogelijkheden van de controller. Maar dan niet in de vorm van minigames die na 10 minuten vervelen, maar in de vom van een verhaal. De rest wat ik gezien heb is steeds hetzelfde trucje.
Maar ja, met DPLII en 480p als 'high-tech' houdt voor mij het toch al snel op.
Over de PS3. Was zeer enthousiast over de PS3 tijdens de TGS, maar dat begint ook wel weer wat af te nemen. Met name omdat ook Virtua Tennis 3 het zonder online modus moet stellen en de berichten over een gebrek aan informatie over de online mogelijkheden steeds sterker worden, zo redelijk dichtbij de launch. Ook worden steeds meer spellen uitgesteld tot na de launch. Voor Europa misschien niet zo van belang, maar wel voor de start van de PS3. Kan ook zijn omdat de ontwikkelaars de aantallen van 100.000 in Japan niet zo spannend vinden en liever een maandje wachten met uitbrengen van het spul om grotere verkoopaantallen te behalen.
Verwijderd
Ratchet & Clank voor de PS3 is al aangekondigdShiver23 schreef op maandag 25 september 2006 @ 23:01:
Van Spyro en Ratchet is nu Resistance de franchise van Insomnia (of incognito, haal die 2 altijd door elkaar). Hoop dat er nog wel een soortgelijk iets komt als Ratchet inderdaad, maar vooralsnog niets van bekend.
Ik heb het PS3 netwerk nog niet geprobeerd nee, maar een aantal games sites waaronder iGN hebben bijvoorbeeld resistance al in online modus gespeeld en ze waren zeer onder de indruk. Ik houd me als PS fan liever vast aan goede berichten dan de sloot aan negatieve en vaak foutieve info die vrijkomt over de PS3master_viper schreef op maandag 25 september 2006 @ 23:04:
[...]
1) Bewijs? Draait t al? Plannen zijn leuk, maar de uitvoering is natuurlijk wat anders he. Waarom praten veel hier, waaronder jij, alsof je de PS3 al hebt, alsof t online netwerk al draait. Hiermee wakker je gewoon de fanboys in andere mensen weer aan. Als je nou gewoon eens wacht totdat de feiten en het bewijs op tafel ligt....
Mij lijkt het juist leuk als het een soort Gimmick wordt dat gebruikt kan worden door developers als gameplay add-on. De Wii zal de motion techniek veel dieper gaan uitwerken dan Sony dat is de gameplay gok die nintendo neemt.2) De Wii's innovatieve besturing is nog altijd vele malen bijzonderder dan de tiltfunctie van de PS3, vergeet niet dat deze console draait om deze besturing, de PS3 niet. Ook is het nog helemaal niet duidelijk of het nou een gimmick gaat worden of dat het erg gaat aanslaan.
De 360 de tilt/motion gameplay zal niet door de 360 bijgehouden kunnen worden, daar doel ik op.3) Zie antw 1)
Je wordt er inderdaad moet van om te zien dat er nog steeds mensen zijn die heilig in het HD dvd kamp geloven ondanks de massale steun uit de industrie aan Blu-Ray. Het draait om geld en met al die verkochte PS3's is het een kwestie van tijd.4) Je word er moe van, het zijn alleen maar speculaties... als... als... als....
je hebt gelijk, maar ik hou me graag vast aan uitspraken van mensen die er iets van af lijken te weten of die op de TGS zijn geweest5) Dit kan inderdaad wel zo zijn, maar ik moet het nog allemaal maar zien, eerst wat ingame screens en dan vergelijken.
Klopt en met die goede games lijkt het voorlopig wel snor te zitten.6) Klopt, de Xbox doet het nog steeds niet goed in Japan, maar MS is aan het proberen om hier de verkopen op te krikken. Maar Japan mag dan wel een grote markt zijn, het boeit mij niet of ze daar nou op de 360 spelen of niet, zolang er maar goeie games worden uitgebracht.
MS probeerd door meer japanse games uit te brengen meer jappaners over te krijgen. Veel MS fans zeggen ook steeds: ja maar over een paar maanden komt DOA4 en dan zal het gaan lopen... niet
ja maar over een paar maanden komt NNN en dán zla het echt gaan lopen... niet
ja maar over een paar maanden komty Blue Dragon en dan komt het pas echt los.... we shall see
Voorlopig word er niet gescoord in japan.
Haha ik lach me echt kapot om jou....swopdark schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 12:48:
[...]
Ik heb het PS3 netwerk nog niet geprobeerd nee, maar een aantal games sites waaronder iGN hebben bijvoorbeeld resistance al in online modus gespeeld en ze waren zeer onder de indruk. Ik houd me als PS fan liever vast aan goede berichten dan de sloot aan negatieve en vaak foutieve info die vrijkomt over de PS3
[...]
Mij lijkt het juist leuk als het een soort Gimmick wordt dat gebruikt kan worden door developers als gameplay add-on. De Wii zal de motion techniek veel dieper gaan uitwerken dan Sony dat is de gameplay gok die nintendo neemt.
[...]
De 360 de tilt/motion gameplay zal niet door de 360 bijgehouden kunnen worden, daar doel ik op.
[...]
Je wordt er inderdaad moet van om te zien dat er nog steeds mensen zijn die heilig in het HD dvd kamp geloven ondanks de massale steun uit de industrie aan Blu-Ray. Het draait om geld en met al die verkochte PS3's is het een kwestie van tijd.
[...]
je hebt gelijk, maar ik hou me graag vast aan uitspraken van mensen die er iets van af lijken te weten of die op de TGS zijn geweest
[...]
Klopt en met die goede games lijkt het voorlopig wel snor te zitten.
MS probeerd door meer japanse games uit te brengen meer jappaners over te krijgen. Veel MS fans zeggen ook steeds: ja maar over een paar maanden komt DOA4 en dan zal het gaan lopen... niet
ja maar over een paar maanden komt NNN en dán zla het echt gaan lopen... niet
ja maar over een paar maanden komty Blue Dragon en dan komt het pas echt los.... we shall see
Voorlopig word er niet gescoord in japan.
Kom toch eens met feiten man en praat niet steeds maar alsof je al weet hoe t gaat worden straks...
En dat er massaal steun aan Bluray word toegekend is natuurlijk bs....
Ik kan ook wel zeggen dat ik denk dat Sony failliet gaat enzo, maar dan verklaart iedereen mij hier ook voor gek..... Want ik weet niet wat de toekomst gaat brengen, net zoals jij dat niet kan voorspellen, tenminste dat hoop ik van niet
Verwijderd
Ik niet, want voorlopig komt hij nog steeds met een onderbouwing voor elk van zijn uitspraken. Als je het er niet mee eens bent kun je in discussie gaan. Momenteel spreek jij hem op een manier aan zoals kleine jongetjes denken volwassenen te moeten aanspreken, en ben jij de eerste die na een lange rustpauze weer dat vreselijke woord "fanboy" meent te moeten noemen.master_viper schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 12:59:
Haha ik lach me echt kapot om jou....
Kom toch eens met feiten man en praat niet steeds maar alsof je al weet hoe t gaat worden straks...
Ik kan ook wel zeggen dat ik denk dat Sony failliet gaat enzo, maar dan verklaart iedereen mij hier ook voor gek..... Want ik weet niet wat de toekomst gaat brengen, net zoals jij dat niet kan voorspellen, tenminste dat hoop ik van niet
Ik zou zeggen, kom eens met onderbouwing, waarom ben je het er niet mee eens. Daar kunnen we op reageren, niet op lukraak wat uitkramen.
Je zou ook gewoon objectief alle berichten kunnen bekijken. Ik denk niet dat dat netwerk een sterker netwerk wordt dan dat van MS, maar dat weet je nooit zeker.swopdark schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 12:48:
[...]
Ik heb het PS3 netwerk nog niet geprobeerd nee, maar een aantal games sites waaronder iGN hebben bijvoorbeeld resistance al in online modus gespeeld en ze waren zeer onder de indruk. Ik houd me als PS fan liever vast aan goede berichten dan de sloot aan negatieve en vaak foutieve info die vrijkomt over de PS3
Ten eerste: Er is ook massaal ondersteuning voor HD DVD, het is nog helemaal niet duidelijk welke technologie 'het' gaat wordenJe wordt er inderdaad moet van om te zien dat er nog steeds mensen zijn die heilig in het HD dvd kamp geloven ondanks de massale steun uit de industrie aan Blu-Ray. Het draait om geld en met al die verkochte PS3's is het een kwestie van tijd.
Ten tweede, een mooie circelredenatie: de PS3 wordt een succes omdat er BR inzit en BR gaat natuurlijk winnen omdat-ie in de PS3 zit en door het succes van de PS3 worden er daar veel van verkocht... Erg netjes

Niet dat ik het zo oneens met je ben, maar je komt me toch met een partij argumenten waar de honden inderdaad geen brood van lusten.
Op de man spelen van collega hierboven is niet netjes (zou ik gewoon altijd achterwege laten, is ook tegen de policy in!), maar jouw argumenten zijn nou niet echt dat je zegt sterk, waar die over Blu-Ray er een exponent van is
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
JVSJvS schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 13:21:
[...]
Je zou ook gewoon objectief alle berichten kunnen bekijken. Ik denk niet dat dat netwerk een sterker netwerk wordt dan dat van MS, maar dat weet je nooit zeker.
[...]
Ten eerste: Er is ook massaal ondersteuning voor HD DVD, het is nog helemaal niet duidelijk welke technologie 'het' gaat worden.
Ten tweede, een mooie circelredenatie: de PS3 wordt een succes omdat er BR inzit en BR gaat natuurlijk winnen omdat-ie in de PS3 zit en door het succes van de PS3 worden er daar veel van verkocht... Erg netjes. De PS3 wordt een succes omdat BR dat wordt door de PS3
.
Niet dat ik het zo oneens met je ben, maar je komt me toch met een partij argumenten waar de honden inderdaad geen brood van lusten.
Op de man spelen van collega hierboven is niet netjes (zou ik gewoon altijd achterwege laten, is ook tegen de policy in!), maar jouw argumenten zijn nou niet echt dat je zegt sterk, waar die over Blu-Ray er een exponent van is.
Jij verwoord even wat beter dan wat ik nou dacht, idd allemaal slecht onderbouwde argumenten die meer leunen op fanboyism dan op ware feiten....
JVS is mijn held
@ Gordijnstok ; Ik denk dat jij eerder het kleine jongetje bent in vergelijking met mij... En jou reactie is echt onzin, zoals JVS al in zijn post beschrijft worden erg absoluut geen goeie argumenten gegeven...
Verwijderd
- Microsoft heeft ruime ervaring rondom communities, en weet hoe mensen wel en hoe mensen niet enthousiast gemaakt worden.
- Microsoft heeft de beschikking over ruime ervaring rondom de architectuur en invulling van gigantische infrastructureren benodigd voor online gaming.
- Microsoft heeft praktisch unlimited resources, qua geld, qua ervaring, qua kennis, qua contacten en netwerk.
- Microsoft creert een combinatie van console gaming en pc gaming, doordat je via datzelfde netwerk tegen elkaar kunt gamen. Dit is mijnziens hun grootste pluspunt, echt gewoon geniaal.
- Microsoft kan ook in haar rol als software ontwikkelaar snel schakelen om niet alleen de software te ontwikkelen, maar ook te onderhouden, te verbeteren, enzovoorts.
Ik heb zelf het vieze vermoeden dat je iets revolutionairs qua netwerk niet voor de PS3 hoeft te verwachten. De Xbox360 is hier gewoon oa door de koppeling met pc gamers de absolute winnaar, tenzij de PS3 met iets heel bijzonders komt.
Verwijderd
"Ik denk dat jij eerder het kleine jongetje .. " ...master_viper schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 14:13:
@ Gordijnstok ; Ik denk dat jij eerder het kleine jongetje bent in vergelijking met mij... En jou reactie is echt onzin, zoals JVS al in zijn post beschrijft worden erg absoluut geen goeie argumenten gegeven...

Ja kwas beetje geiiriteerd maar goed je hebt inderdaad gelijk over het Live gebeuren. Wat veel mensen opvallen is dat op de TGS helemaal niks over t online gebeuren van Sony ter sprake kwam..... Dus hoe dat nu gaat worden is vrij onduidelijk, zeker nu de launch dichtbij komt.Verwijderd schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 14:20:
[...]
"Ik denk dat jij eerder het kleine jongetje .. " ...Als jij vind dat er geen goeie argumenten worden gegeven, dan ga je ze counteren met je eigen argumenten.

Mwa, klein verschilletje
Het komt wel van een fanboy-site dus in hoeverre het klopt weet ik niet

Verwijderd
Of dat er teveel aan de Blu-Ray kantVerwijderd schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 16:05:
Het is impressive, maar ik heb het vieze vermoeden dat er teveel mist aan de hd-dvd kant van het verhaal
Sony staat al 4x aan de linkerkant, met steeds een andere divisie.
Daarbij, het eerste Google Resultaat op de eerste Blu-Ray 3 partners (LG, Hitachi en Mitshubishi),geven:
1: Een Hd-DVD speler van LG

2: De aankondiging van Hitachi en Mitsubishi dat ze HD-DVD's gaan maken
http://www.engadget.com/2...vd-r-rw-media-on-the-way/
Lekker betrouwbare lijst
/EDIT
Samsung en Sharp zijn ook bezig met HD-DVD.
[ Voor 49% gewijzigd door PWM op 26-09-2006 16:30 ]
Vooral de onderste rij is geniaal. Verassend dat er geen gamesproducenten zijn voor de PS3 die hun games op HD-DVD uitbrengenSToRM666 schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 15:57:
Blu-Ray vs. HD-DVD![]()
[afbeelding]
Mwa, klein verschilletje
Het komt wel van een fanboy-site dus in hoeverre het klopt weet ik niet

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Uit betrouwbare bron kan ik je melden dat MS totaal geen ene fluit weet hoe men een community moet opzetten of moet benaderen.Verwijderd schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 14:15:
Om heel eerlijk te zijn denk ik ook dat Microsoft een veel sterker netwerk kan neerzetten omdat ze op een aantal gebieden veel meer slagkracht hebben.
- Microsoft heeft ruime ervaring rondom communities, en weet hoe mensen wel en hoe mensen niet enthousiast gemaakt worden.
Dat unlimited resourcesverhaal is niet echt waar. Tuurlijk bezit de moedermaatschappij inmens veel geld, maar dat neemt niet weg dat de werkmaatschappij waar de gamingtak in is ondergebracht echt niet zo maar onbeperkt kan budgetteren en uitgeven. Vergeet niet dat de gamingtak al jaren verlies maakt en mocht dat niet tot winst leiden binnen een aantal jaar dan kun je er vergif op innemen dat aandeelhouders gaan morren.- Microsoft heeft de beschikking over ruime ervaring rondom de architectuur en invulling van gigantische infrastructureren benodigd voor online gaming.
- Microsoft heeft praktisch unlimited resources, qua geld, qua ervaring, qua kennis, qua contacten en netwerk.
Zo geniaal is het niet, maar het is wel een idee waar je eventueel voorstanders voor kunt vinden. Ikzelf vind het bv niet echt een USP, omdat console controllers niet te vergelijken zijn met PC controllers (keyboard/muis) in bv fps, en je dus appels en peren vergelijkt en niet een balanced game krijgt- Microsoft creert een combinatie van console gaming en pc gaming, doordat je via datzelfde netwerk tegen elkaar kunt gamen. Dit is mijnziens hun grootste pluspunt, echt gewoon geniaal.
Nou, het klinkt wellicht raar, maarre... op die andere consoles daar draait ook gewoon een OS op en gebruiken de developers ook gewoon libraries en compilers enzo, al heel lang overigens- Microsoft kan ook in haar rol als software ontwikkelaar snel schakelen om niet alleen de software te ontwikkelen, maar ook te onderhouden, te verbeteren, enzovoorts.
Verder is ontwikkelen voor een fixed memory-fixed hardware setup niet te vergelijken met het ontwikkelen voor 'windows' of nog anders: 'web'. Hoe minder 'fluff' er tussen jouw code en de 'metal' zit, hoe beter. Dus waar welk blok memory in het fysieke geheugen staat, welk blok je dus kunt gebruiken voor een bepaalde routine etc. etc., daar ben je anders niet mee bezig, dus het is best wel lowlevel, en zodra je op dat niveau belandt, heb je niet echt meer nodig dan een willekeurige C/C++ compiler en ditto IDE.
Verder zijn de meeste game developers bezig IN een engine, dus scripts schrijven in de taal die bij de engine hoort. MGS2 subsistence heeft een leuke video daarover, waarbij je ziet dat de game developers in echte lowlevel scripts eigenlijk de game bouwen, en die scripts weer gecompileerd en gerunned worden door de engine. M.a.w.: inhouse tooling is veel belangrijker dan wat wordt aangeleverd.
Nou, het interesseert mij bv geen ene reet hoeveel games er allemaal via 'het netwerk' gespeeld kunnen worden als de game die ik wil spelen maar via internet een on-line spelmogelijkheid biedt, bv GT met online racen. Of dat via polyphony's eigen servers verloopt, via sony's of via weer een andere server, het zal me echt worst zijn.Ik heb zelf het vieze vermoeden dat je iets revolutionairs qua netwerk niet voor de PS3 hoeft te verwachten. De Xbox360 is hier gewoon oa door de koppeling met pc gamers de absolute winnaar, tenzij de PS3 met iets heel bijzonders komt.
----
Die blauwe leds zijn wel ironisch op die hddvd player btw
Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com
Verwijderd
Mijn voorkeur gaat echter uit naar HD DVD, maar dit is zeker geen onderbouwde visie, gewoon een onderbuikgevoel. Mijn vorige console was een Xbox, die ik kocht kort na de lancering. Waarom ? Omdat er al genoeg PS2's waren en ik eens tegenstrijdig wou doen
Eind vorig jaar crashte mijn PC en was ik toe aan mijn nieuwe PC

Gezien mijn verleden als tevreden Microsoft klant had de Xbox 360 mijn voorkeur maar....... ik twijfel.
Ik wil wel zeggen dat ik het verdomd beu vind dat de PS3 ( opnieuw ) is uitgesteld. Langs de andere kant ben ik ook wat ontgoocheld in de vele "kinderziekten" en pannes van de 360.
Ik schrik van de lengte van mijn post maar soit, wat ik gewoon wil zeggen is dat volgens my gameplay nog steeds primeert op grafische kracht. Uiteraard is de combinatie van beide het ideale en daar verwacht ik toch een overwinning voor de PS3. Maar als voormalig Xboxer kan ik de live-dienst van Microsoft niet links laten liggen want die is gewoon top. Indien Sony dit begrijpt en een vergelijkbare dienst op poten zet ziet het er goed uit.
Mijn plan is om het uit te zingen tot maart en de PS3 een kans te geven, maar voor mij persoonlijk is het online gedeelte wel belangrijk, meer nog dan de grafische kracht en gans de blue ray discussie. Tot die tijd lees ik gewoon de leuke discussies op dit forum.
just my 2 cents
C
Memberlist
Van HD-DVD group:
Memberlist
Wat win ik? Tja, verschil? Ik weet het niet. Veel overlap en veel bedrijven die me niets zeggen.
Verder heb ik op de vorige pagina al mijn zorgen geuit over de online service op de PS3. Er is nog zeer weinig bekend en de eerste games die wel online support willen maar het niet voor elkaar krijgen vanwege het gebrek aan informatie.
En dat MS meer ervaring zou hebben met online communities? Alle pogingen die ze doen om buiten de xbox Live! dergelijke zaken van de grond te krijgen mislukken of worden vakkundig de nek omgedraaid. Er zou een live!portal komen, maar ze komen er langzaam op terug.
De strategie van Microsoft om bestaande ideeën te kopieeren en vervolgens groots aan te pakken (en de markt te monopoliseren) hebben in het verleden met de meeste zaken goed gewerkt (met windows en office als belangrijkste voorbeelden). Maar met online communitie en de console-markt gaat het ze toch een stuk lastiger dan verwacht. Ook de nieuwe Zune is weer een typisch voorbeeld van de strategie van Microsoft. Maar ook dit zie ik geen groot succes worden. Lijkt erop alsof hun 'magie' een beetje weg is.
[ Voor 4% gewijzigd door Shiver23 op 26-09-2006 18:59 ]
Ik kan uit betrouwbare bron vermelden dat ze dat prima weten.EfBe schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 17:14:
[...]
Uit betrouwbare bron kan ik je melden dat MS totaal geen ene fluit weet hoe men een community moet opzetten of moet benaderen.
Omdat? Is het bij je bekend dat HD-DVD werkt met een blauwe laser?----
Die blauwe leds zijn wel ironisch op die hddvd player btw
/EDIT:
Het zal me overigens jeuken of Blu-Ray en/of HD-DVD wint.
[ Voor 6% gewijzigd door PWM op 26-09-2006 19:29 ]
Hier een heeeeeeeeel slecht artikel van iemand die met zijn calculator de complete investering van de PS3 heeft onderbouwd en afgekraakt. Ik kan er alleen maar om lachen eigenlijk. Alleen jammer dat dit bericht alweer op andere websites opduikt en mensen dit waarschijnlijk nog geloven ook.
Je kan er wel om lachen, maar zo gek is het niet.Shiver23 schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 19:27:
http://www.electricsistah...h-will-sony-go-broke.html
Hier een heeeeeeeeel slecht artikel van iemand die met zijn calculator de complete investering van de PS3 heeft onderbouwd en afgekraakt. Ik kan er alleen maar om lachen eigenlijk. Alleen jammer dat dit bericht alweer op andere websites opduikt en mensen dit waarschijnlijk nog geloven ook.
Stel dat de PS3 niet volledig slaagt (Marktleiderschap), en ik zeg stel:
Dan staat Sony op de rand van de afgrond. Zo goed gaat het helemaal niet met dat bedrijf. De Cijfers zijn om te janken, de cashflow bestaat voornamelijk op papier. Waarom denk je dat zoveel beurs analisten zich bezig houden met de PS3? Niet omdat het allemaal niets voorstelt.
Als de PS3 niet werkt, is het exit Sony.
Overigens ben ik zelf van mening (ondanks mijn 360 en Wii pre-order-) dat de PS3 de nipte overwinning pakt.
Echter, als ze het niet redden, is het einde van Sony niet heel ver weg.
EDIT:
Overigens:
Dit slaat natuurlijk nergens op. Maar, het feit dat de overleving van Sony afhangt van de Ps3 staat gewoon.Here's a story of a company in trouble. Sure, you think you could help it by buying a new PS3 at the end of the year. But purchasing a PS3 this year could be the very thing that pushes Sony over the edge.
[ Voor 16% gewijzigd door PWM op 26-09-2006 19:34 ]
http://finance.google.com/finance?q=sony
Kijkend naar de aandelen van Sony is het eerste halfjaar van 2006 zeker niet slecht geweest (dit zegt natuurlijk lang niet alles, maar wel iets. En om nou alle jaarverslagen door te werken heb ik niet echt veel zin in
Dat valt natuurlijk wel mee, de cash reserves van Nintendo en Microsoft zijn vele malen groter. Sony heeft ze namelijk niet tot nauwelijks. Dus als Sony het niet waar maakt dit keer, dan kan het hele bedrijf wel eens over de kop gaan. Sony draait echt heel slecht. De ommekeer is voorlopig nog niet dichtbij, immers de PS3 gaat nu ook met veel verlies verkocht worden. De afzetmarkt is kleiner en dus ook de gamesverkopen zijn lager. Dus doen ze er langer over om de verliezen weer terug te verdienen.Shiver23 schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 19:42:
Wordt hier nogal fatalistisch voorgesteld met allerlei oude verhalen die voor waar worden aangenomen en aan elkaar worden gekoppeld. Je hoort mij ook niet zeggen dat Sony supergoed loopt maar het dal waar ze inzaten hebben ze al overleefd terwijl de grootste investering voor de PS3 al gemaakt is (de ontwikkeling).
http://finance.google.com/finance?q=sony
Kijkend naar de aandelen van Sony is het eerste halfjaar van 2006 zeker niet slecht geweest (dit zegt natuurlijk lang niet alles, maar wel iets. En om nou alle jaarverslagen door te werken heb ik niet echt veel zin in). Alleen de laatste paar maanden is het aandeel weer flink aan het zakken. Wordt gewoon tijd dat de PS3 komt en mensen weer vertrouwen krijgen. Kan Sony dit niet waarmaken dan wordt het lastig. Maar dat is voor andere bedrijven niet anders.
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Nooit.zimbab schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 19:46:
Bovendien zijn er te veel partijen afhankelijk van de PS3 (Nvidia, IBM, Blu-Ray producent, game-ontwikkelaars) en die zullen op hun manier dan ook een steentje gaan bijdragen.
Los van het feit of het bovenstaande verhaal klopt, of niet:
Geen van die bedrijven gaat Sony helpen. Waarom zouden ze? Hun winst vergeven, aan een bedrijf op de afgrond (op dat moment)?
Ben je gek, voor Sony ook anderen. IBM gaat wel procs maken voor de volgende Nintendo, Nvidea voor de nieuwe Xbox, en Panasonic heeft geen geld genoeg.
Het is een beetje het verhaal van aandeelhouders die niet geloofden dat Fokker failliet kon gaan.de overheid zou wel ingrijpen.
Mensen zagen Enron niet failliet gaan, te groot. Grote banken in Azie? Failliet.
Het kan. Echt, er is geen bedrijf wat geld in een ander bedrijf gaat steken om deze reden.
Mind You: Ik geloof dat de PS3 gaat werken, en dat Sony het gaat redden. Echter, mocht de PS3 het niet gaan redden, dan is er geen bedrijf wat er in springt.
[ Voor 7% gewijzigd door PWM op 26-09-2006 19:58 ]
En jullie doen net of Sony echt belabberd slecht gaat. Waar zijn de verhalen van reorganisaties en afstoten van divisies? Op basis hiervan kan ik niet zien dat ze slecht gaan. Fiscaal jaar 2006 wel minder dan 2005, maar dat wil niet zeggen dat ze geen veerkracht meer over hebben.
http://www.sony.net/SonyI...-att/qfhh7c00000aksmr.pdf
En jullie doen net of Sony echt belabberd slecht gaat. Waar zijn de verhalen van reorganisaties en afstoten van divisies? Op basis hiervan kan ik niet zien dat ze slecht gaan. Fiscaal jaar 2006 wel minder dan 2005, maar dat wil niet zeggen dat ze geen veerkracht meer over hebben.
En PWM, niet lullig bedoelt, maar je denkt serieus dat Sony helemaal los staat en dat grote leveranciers van Sony zomaar wachten tot (misschien wel) hun (grootste) klant kapot gaat? Tuurlijk....
En de Japanse regering (en die van andere landen) is ook helemaal niet gebaat bij de vele tienduizenden mensen die Sony in het eigen land aan het werk zet. Een bedrijf van dergelijke omvang gaat (bijna) nooit faillet.
Financiele samenvatting van fiscaal jaar 2006
Zit het net een beetje door te spitten. Ondanks de kosten van de ontwikkeling van de PS3 heeft de Games divisie met behulp van de PSP nog altijd winst geboekt. Ik kan absoluut 0,0 bewijs vinden dat de PS3 Sony inmiddels al flink in de min gedrukt heeft. Electronics is de enige divisie die verlies gemaakt heeft (voor de volledigheid).
[ Voor 16% gewijzigd door Shiver23 op 26-09-2006 20:11 ]
Deze cijfers zien er ook niet best uitShiver23 schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 20:04:
Financiele samenvatting van fiscaal jaar 2006
De PS3 gaat pas echt op de balans drukken als hij wordt verkocht, de 1-2 miljard ontwikkelkosten is een schijntje in vergelijking op de verkoop van 10 miljoen consoles ver onder kostprijs.
Heb je overigens naar het Operating Income gekeken van de Gaming Divisie?
2005 t.o.v. 2005 - 20%
2006 t.o.v. 2005 - 78%
[ Voor 10% gewijzigd door PWM op 26-09-2006 20:20 ]
Ik zeg niet dat het niet kan dat een bedrijf als Sony failliet gaat en ik zeg ook niet dat de belanghebbende bedrijven maar wat bakken met geld aan Sony gaan geven. Maar wat b.v. leveranciers wel kunnen doen is Sony iets meer krediet geven, een iets langere betalingstermijn bijvoorbeeld. En dan heb ik het over alle bedrijven overigens die leveren. Niet dat het ze allemaal zullen doen, maar ze komen er allemaal voor in aanmerking eventueel. En daarnaast kunnen ze in hun marketingcampagnes meer de nadruk leggen op de PS3 en wat zij er mee te maken hebben.PWM schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 19:57:
Nooit.
Los van het feit of het bovenstaande verhaal klopt, of niet:
Geen van die bedrijven gaat Sony helpen. Waarom zouden ze? Hun winst vergeven, aan een bedrijf op de afgrond (op dat moment)?
Ben je gek, voor Sony ook anderen. IBM gaat wel procs maken voor de volgende Nintendo, Nvidea voor de nieuwe Xbox, en Panasonic heeft geen geld genoeg.
Het is een beetje het verhaal van aandeelhouders die niet geloofden dat Fokker failliet kon gaan.de overheid zou wel ingrijpen.
Mensen zagen Enron niet failliet gaan, te groot. Grote banken in Azie? Failliet.
Het kan. Echt, er is geen bedrijf wat geld in een ander bedrijf gaat steken om deze reden.
Mind You: Ik geloof dat de PS3 gaat werken, en dat Sony het gaat redden. Echter, mocht de PS3 het niet gaan redden, dan is er geen bedrijf wat er in springt.
Bovendien.....IBM kan wel procs gaan leveren voor de nieuwe Nintendo (als ze uberhaupt de order krijgen), maar daar hebben ze de ontwikkelingskosten van deze proc er niet mee uit en Sony is natuurlijk wel een grote klant waar je wel een goede band mee wilt). Nvidia precies hetzelfde verhaal....die GPU die ze nu leveren willen ze nu ook wel winstgevend zien en een eventuele grote in de toekomst is ook een fijn vooruitzicht. Of ze de order van de nieuwe Xbox krijgen is nog maar de vraag. En dit allemaal nog afgezien van het feit dat de hardware die ze nu maken natuurlijk niet geschikt is voor de next-gen consoles.
Ik heb op de Uni eens tijdens colleges over 'bedrijfsculturen over de grens' een docu gezien over Japan en daar gaan leveranciers en klanten ook volgens een eercode met elkaar om. Ze helpen elkaar soms (op wat voor manier dan ook) als ze in de problemen zitten. Mazda of Mitsubishi is zo een keer van de afgrond gered.
Nogmaals....ik denk niet dat de PS3 de strop voor Sony zou worden als de verkoop tegevalt, maar als het zou dreigen denk ik dat de belanghebbenden liever zien dat ze misschien nog wat geld zien ipv zeker niet.
[ Voor 5% gewijzigd door zimbab op 26-09-2006 20:23 ]
Staat ook duidelijk bij dat het door de ontwikkeling van de PS3 komt. Is helemaal niet raar dat dat veel geld kost. Zou raar zijn dat ze daar niets van zouden merken. En in de komende jaren zullen de investeringen nog flink zijn, vanwege hardware die ze met verlies verkopen. Maar zolang ze daar nog in de plus staan wordt er nog steeds geld verdiend door de PS2 (waar nog steeds toptitels voor uit blijven komen) en PSP is de investering dus al met eigen inkomsten betaald. Wat dat betreft doet Sony het heel goed aangezien MS vanaf het begin van de xbox nog geen cent verdiend heeft.PWM schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 20:16:
[...]
Deze cijfers zien er ook niet best uitTegen de 6 miljard cash, staat een hoger bedrag aan leningen en schulden.
De PS3 gaat pas echt op de balans drukken als hij wordt verkocht, de 1-2 miljard ontwikkelkosten is een schijntje in vergelijking op de verkoop van 10 miljoen consoles ver onder kostprijs.
Heb je overigens naar het Operating Income gekeken van de Gaming Divisie?
2005 t.o.v. 2005 - 20%
2006 t.o.v. 2005 - 78%
[ Voor 17% gewijzigd door Shiver23 op 26-09-2006 20:27 ]
Het gaat om het totale plaatje.Shiver23 schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 20:24:
[...]
Staat ook duidelijk bij dat het door de ontwikkeling van de PS3 komt. Is helemaal niet raar dat dat veel geld kost. Zou raar zijn dat ze daar niets van zouden merken. En in de komende jaren zullen de investeringen nog flink zijn, vanwege hardware die ze met verlies verkopen. Maar zolang ze daar nog in de plus staan wordt er nog steeds geld verdiend door de PS2 (waar nog steeds toptitels voor uit blijven komen) en PSP is de investering dus al met eigen inkomsten betaald. Wat dat betreft doet Sony het heel goed aangezien MS vanaf het begin van de xbox nog geen cent verdiend heeft.
De Playstation 2 heeft de resultaten van Sony positief beinvloed. Die complete buffer valt weg, en de resultaten zijn al minder aan het worden de laatste jaren. Microsoft betaald veel voor de 360, maar heeft op andere fronten stijgende resulaten.
Overigens moet je het er wel mee eens zijn, dat mocht de PS3 mislukken, de druk op het budget te groot word.
Ik ben alleen van mening dat het slagen van de PS3 minder essentieel is voor Sony dan dat velen ons willen laten geloven. Een groot deel hebben ze namelijk al uit eigen inkomsten betaald.
[ Voor 5% gewijzigd door Shiver23 op 26-09-2006 20:41 ]
Geloof je dat nu serieus. Nintendo heeft afgelopen jaar 800 miljoen dollar winst gemaakt, dat is meer dan het hele grote Sony bij elkaar. Daarnaast hebben ze meer dan 5 miljard dollar in cash and cash equivalents. Dat zijn natuurlijk lang niet alle assets. Aan de andere kant van de balans staat daar ongeveer 1,5 miljard tegenover.Shiver23 schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 20:02:
Nintendo heeft totaal niet de resources die Sony heeft en zijn dan ook niet te vergelijken. Juist dé reden van Nintendo om met de DS en de Wii een low-end filosofie te volgen en te richten op innovatieve gameplay en niet op power, omdat ze die slag niet aankunnen.
Sony's informatie wordt hier wel genoeg gepost...
Of laten we anders naar de totale winstmarge kijken, bij Sony ongeveer 1 a 2 %, bij Nintendo ongeveer 20 %.
http://www.techzine.nl/ni...-Sony's-capaciteiten.htmlEn jullie doen net of Sony echt belabberd slecht gaat. Waar zijn de verhalen van reorganisaties en afstoten van divisies? Op basis hiervan kan ik niet zien dat ze slecht gaan. Fiscaal jaar 2006 wel minder dan 2005, maar dat wil niet zeggen dat ze geen veerkracht meer over hebben.
http://www.cbsnews.com/st...minutes/main1183023.shtml
Ik heb er laatst een heel goed stuk over gelezen in the Economist, maar ja, daar moet je lid van zijn om naar te linken. Het komt er op neer dat er aan alle kanten wordt geknaagd aan Sony. De computerlijn deed en doet het slecht. De PDA's zijn al geschrapt. Consumentenelectronica doet het slecht. Samsung is de grote concurrent. Walkman verliest van de iPod. De PSP verkoopt veel te weinig software. De UMD discs zijn al ongeveer mislukt. Bij de filmdivisie was afgelopen jaar helemaal een drama. Ze moeten het voornamelijk hebben van de Playstation divisie en de mobiele telefonie.
Er worden meer dan 10 fabrieken gesloten en ongeveer 10.000 man ontslagen. Zeker in Japan komt dat heel hard aan. De cultuur is daar heel anders dan in Amerika. Mensen werken daar hun hele leven voor een bedrijf en hun leven is ook tot op zekere hoogte het bedrijf. Tuurlijk verandert dat nu ook langzaam, maar dan nog...
Anyway, het gaat dus slecht met Sony. Maar ik hoop echt dat de PS3 nog een redelijk succes wordt. Ik kan er niet tegen dat ze constant liegen, maar ja concurrentie is ook goed. Ze zijn toch degene die Nintendo weer wakker hebben gemaakt. Van MS hoop ik dat ze niet nog een markt gaan pakken. Maar alle drie een derde van de markt zou ideaal zijn...
Nee, ze hebben nu namelijk nog de cashflow van de PS2 om het te dekken. Bij Nintendo werkt het precies hetzelfde, daar gebruiken ze de cashflow van de GBA en in mindere mate de Gamecube en DS. Het probleem is dat ze op middellange termijn, zeg 2 tot 4 jaar, de cashflow van de PS3 broodnodig is. Als die te laag is dan kunnen ze hun leningen niet voldoen en dan valt het kaartenhuis in elkaar...Shiver23 schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 20:37:
Ik ben alleen van mening dat het slagen van de PS3 minder essentieel is voor Sony dan dat velen ons willen laten geloven. Een groot deel hebben ze namelijk al uit eigen inkomsten betaald.
[ Voor 11% gewijzigd door Hoedje op 26-09-2006 20:55 ]
Dit is dus zo'n staaltje misverstand. Ik zal niet zeggen dat de online dienst beter zal lopen dan die van XBOX (dat kan namelijk niet volgens velen) maar ze hebben wel een leuk voorbeeld draaien waarvan ze een hoop kunnen leren. Deze voorbeelden van MS zal Sony zeker niet naast zich neerleggen en zal ook een netwerk gaan opzetten dat beter is dan dat ze nu voor elkaar hebben. Ze willen een meer open structuur opzetten (zoals pc) en ik moet zeggen dat al mijn online games op PC ontzettend goed werken en ik verwacht niet dat Sony weer groot gaat blunderen. Dingen zoals online rankings, name tags, friends lists etc allerlei dingen die ook op XBOX succesvol zijn en ook ondersteund zullen worden door Sony.JvS schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 13:21:
Je zou ook gewoon objectief alle berichten kunnen bekijken. Ik denk niet dat dat netwerk een sterker netwerk wordt dan dat van MS, maar dat weet je nooit zeker.
Dat de PS3 een flink aandeel gaat pakken is al door zelfs de negatiefste anaalisten voorspeld. Hoe groot dit aandeel zal worden is niet bekend maar veel hebben het over een 33 pct aandeel. Dit betekend dat er net zoveel Blu-Ray dvd spelers verkocht zullen worden als dat er PS3's verkocht zullen worden. Nu ook de 20 gig (gamer) versie ook een HDMI uitgang heeft heb je al voorTen eerste: Er is ook massaal ondersteuning voor HD DVD, het is nog helemaal niet duidelijk welke technologie 'het' gaat worden.
Ten tweede, een mooie circelredenatie: de PS3 wordt een succes omdat er BR inzit en BR gaat natuurlijk winnen omdat-ie in de PS3 zit en door het succes van de PS3 worden er daar veel van verkocht... Erg netjes. De PS3 wordt een succes omdat BR dat wordt door de PS3
.
.
€499,- een volwaardige Blu-ray spelert in huis. Dit gegeven gaat zwaar meespelen in de strijd om de standaard, dit mag en kun je niet ontkennen.
Omgekeerd zal ook de PS3 gezien worden als goedkope Blu-ray speler en er zullen mensen zijn die een PS3 kopen voor High def films. Net zoals dat MS, N en Sony geld verdienen op iedere verkochte game, zal o.a. Sony ook geld ontvangen voor iedere verkochte Blu-Ray film. Je kunt het een slecht zaak vinden maar uiteindelijk is het een zeer zakelijke (en lange termijn) beslissing geweest om Blu-Ray in de PS3 te stoppen. Daarnaast heeft de PS3 een voordeel in handen tov de concurent. Als Sony de PS3 enkel als game console had willen verkopen was deze denk ik wel zonder Blu-Ray drive naar de winkels verscheept. Dit had de kosten enorm kunnen drukken.
[ Voor 26% gewijzigd door swopdark op 26-09-2006 21:16 ]
Je hebt helemaal gelijkPWM schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 20:31:
[...]
Het gaat om het totale plaatje.
De Playstation 2 heeft de resultaten van Sony positief beinvloed. Die complete buffer valt weg, en de resultaten zijn al minder aan het worden de laatste jaren. Microsoft betaald veel voor de 360, maar heeft op andere fronten stijgende resulaten.
Overigens moet je het er wel mee eens zijn, dat mocht de PS3 mislukken, de druk op het budget te groot word.
Wat ik overigens wel jammer vind is dat als Sony's PS3 minder gaat lopen dan de PS2 en PS1 deed (wat ik overigens verwacht doordat MS de zaakjes beter op orde heeft dit keer) Dat Sony grote moeite zal hebben een PS4 te ontwikkelen. Microsoft is zo ontzettend rijk dat de XB360 de XB1024 en de XB2048 kunnen floppen en dan nog is er geld om nog een console te bouwen. De organisatie van MS draait op het uitputten van de concurrentie op alle vlakke en door de enorme financiele slagkracht zijn ze "here to stay" Aan de ene kant goed want ze moeten een verdomd goed product op de markt brengen om de gevestigde orde te kunnen benaderen. (dit is leuk voor de consument) maar daarnaast houd op een gegeven moment de onwikkeling op omdat ze niet hoeven. Dit heb je kunnen zien bij Nintendo en hun Game boy deze werd maar langzaam beter en na veel pijn en moeite kwam er een kleurenscherm in. De grote stappen voorwaards die we nu bij Sony en MS zien komt puur door de concurentie tov elkaar en dat is goed.
Verwijderd
Succes van de PS3 zal ook naar mijn mening bepalen of er nog een PS4 komt maar ik geloof niet dat de PS3 het einde van Sony zal betekenen. De eerste periode is de PS3 gegarandeerd continu uitverkocht. Of ze dat vol kunnen houden zal inderdaad nog maar moeten blijken.
En MS blijft voor de lange termijn een zeer groot 'gevaar'. Zeker omdat ze met de 360 hebben laten zien al snel weer een nieuwe console op de markt te kunnen/willen zetten. Als ze dit nog een keer doen zal het nog maar 3 jaar duren voordat de opvolger komt. Dan is de PS3 nog maar halverwege voordat er een opvolger komt. Met de huidige technologie denk ik ook dat dit zonder meer kan. Productie worden ze op deze manier ook steeds handiger in. Vraag blijft alleen of de consument hier in mee blijft gaan. Sony heeft laten zien dat je met een 'investering' van een PS2 zeer lang goede support blijft houden. Dit kan vertrouwen geven voor de PS3. Mensen kopen de PS3 met het idee hier erg lang mee te doen. En met de PS2 (en DS) is ook gebleken dat de meeste power niet automatisch tot succes leidt.
Maar aan de andere kant is het nog nooit voorgekomen dat een bedrijf 3x marktleider is geworden met een opvolgende console. We zullen het allemaal wel zien.
GamePro: The PlayStation 3 games on display at Tokyo Game Show look great. There’s been quite an improvement over the last few months.
PH: We knew it was a risk going ‘radio silent’ after E3, which is always part of our strategy. E3 was great, obviously, but saying nothing until today put a great deal of pressure on the titles here to really sing. I think they’ve more than done that.
But, we’ve got a long way to go. I don’t want anyone to walk out of here thinking that these games are “it.” We’re still tuning, improving, tweaking performance.
Veel game journalaisten geven inderdaad aan dat de games flink zijn gegroeid tov de E3. Verder moet ik de games eerst even spelen maar de eerste beelden zijn inderdaad supervet!
GP: We were intrigued to see how many games have 1080p support, and to hear focus so much on talking about 1080p. Is that a real commitment from Sony to 1080p for the future?
PH: The PlayStation 3 is the only format that can do full HD, true HD. So it’s obviously to our advantage to take advantage of that ... where appropriate. And it doesn’t require that every game be 1080p, because I think that some games actually look better at 720p depending on the style of the game, depending on the pixel rendering or pixel shading that’s been adopted.
But I was being a little bit cheeky [discussing 1080p so much during the event] because one of our friendly competitors made a very bold statement, saying that that there’s no way that we will be able to do [1080p] at launch. So we thought it was appropriate to, rather than get all emotional about it, just give it [1080p] a nudge.
Een leuke reactie van Sony op de uitlatingen van MS over 1080p ondersteuning.
GP: What does Sony have, as a company, that Microsoft doesn’t?
[short pause]
PH: You know, we have had….I’m going to answer your question! But we’ve had a couple of accusations of sounding arrogant. So I’ve been very careful about answering that question.
One of the things that we do have, and we would never rely upon it, but we do have 200 million plus PlayStation 1 and PlayStation 2 sales worldwide. And that gives us a very loyal fan base, who we could never upset and never take advantage of, but it gives us some fans who love what we do, and push us really hard to do the best that we can do. And they have been pushing us. I read the forums, and the newsgroups — possibly some of the same ones that you read. And we’ve had some justifiable criticisms, and I won’t try to defend that.
But what we do have is that ultimate fan base of people who want us to do a good job. So that’s actually quite important. We’ve also got industry support, we’ve got worldwide studios as you’ve seen today, who are doing some incredible stuff and really leading the charge in making the PlayStation 3 shine as much as it can. And that makes a difference.
There was an interesting report issued a couple of days ago by Merryll Lynch which observed that Sony Computer Entertainment’s internal development resources are as large as Microsoft’s and Nintendo’s combined. Obviously I know what our numbers are, but I didn’t know where the [competitors] were at. So that’s a tremendous power that we have. We have 14 studios worldwide and about 2200 people at last count, and all of those studios share common technology, common tools, and that really helps.
From a product point of view, I think you saw earlier on when I did a quick whiz across the “cross media bar,” that we’ve got some really consumer-friendly functionality built into the console, before you even buy a game. “Do I want PlayStation 3 to be my digital…life center?” You know what I mean. And I think that there are more things in PlayStation 3 that give people who buy it more reason to use it more often. Not very eloquent, but you understand.
What else do we have? Ken Kutaragi! We have somebody who is visionary and equally brutal in his demands that we achieve that vision. Which is…sometimes a challenge, but never a dull moment, you know?
Ik moet zeggen dat het hier lijkt alsof Sony de PS fanbase bedankt voor hun steun en hoopt op dezelfde steun voor de PS3. Nou mijn steun hebben ze. Uiteraard moet je een beetje door de marketing praat heen kijken maar ik bespeur geen greintje arrogantie
GP: Speaking of Ken Kutaragi, he was quoted in an interview with PC Watch magazine a few months ago speaking about possible hardware upgrades for the PS3, such as a better video card, maybe more RAM or a Blu-ray burner? Is that a direction that Sony is interested in pursuing with the PS3, making it more of a consumer personal computer?
PH: Definitely from a software point of view, PlayStation 3 will grow over time, just as we’ve made upgrades available for the PSP to add functionality. I can’t comment on the hardware strategy, but whatever we do, if we do it, when we do it, the key thing is going to be maintaining the existing library of games. So, nobody need worry that they’re going to be left behind.
Hmm het lijkt me niet dat Sony een snellere GPU of Cell zal maken als add-on dit lijkt me niet slim. Wat wel al bekend is dat je veel USB hardware kunt aankoppelen zoals grotere harddisks, memcard readers, toestenborden, muizen, noem maar op.
GP: What do you say to gamers who don’t care about Blu-ray movies but would rather have a cheaper console?
PH: That’s a great question. I can understand that. There’s this sort of misunderstanding that the Blu-ray disc player for movies is somehow burdening the console with unnecessary cost. That is completely not true. We put our Blu-ray Disc functionality in the console purely from a game design point of view. Once we had that storage capacity on Blu-ray Disc, adding the movie playback functionality was extremely cost-effective, [the cost] is actually non-existent.
So games like Resistance which, as a launch title, is up to 20-something gigabytes already. And that’s day one — think about four years, six years from now. We’ll be pushing the 50 gigabyte limit with dual-layer Blu-ray very quickly. So we absolutely need it as game designers, and in that regard, the consumer is getting the movie functionality effectively for free.
Ik denk dat het meeleveren van de Blu-Ray drive wel degelijk een zet is om de standaard snel bij mensen thuis te hebben. Een zeer leuke bijkomstigheid is natuurlijk de vergrote opslagcapaciteit die wellicht in de toekomst goed uitkomt. Uiteindelijk valt echter niet te ontkennen dat het gebruiken van een Blu-Ray drive aansluit bij hun visie om de meest geavanceerde console te maken die ook nog eens een lange levensduur moet hebben. Of je nu vraagtekens zet bij hun visie of niet, het blijft hun mening
nou jongens reageer maar weer...
1tje maar
Ik wordt gek van Sony met zijn "True HD verhaal"
De 360 kan binnenkort 1080p draaien. Films Full HD 1080P, games wss 720P upscaling.
De Ps3 kan 1080P games renderen, op 1080P30.
Als iets niet Full/True HD is, is het 1080P30. Er is op dit moment 1 True HD, en dat is 1080P50/60, wat de PS3 niet ondersteund (en wat maar heeeeeel weinig displays aankunnen).
De PS3 is net zo True HD als mijn Dia projector, namelijk niet.
De PS3 is net zo HD als de 360, niet meer, niet minder.
Phil moet zijn HD kennis maar eens opschroeven.
Overigens heeft een heel klein percentage een 1080P30 tv, en een verwaarloosbaar percentage een 1080p50/60 tv. Voor het verhaal maakt dat echter niet uit.
Leuk feitje: De meeste 1080p tv's, halen de 1080p30 niet. Dat betekend dat een hoop mensen die nu denken 1080p PS3 te kunnen draaien, uiteindelijk op 1080i of 720P blijven steken.
[ Voor 31% gewijzigd door PWM op 26-09-2006 22:22 ]
En dat de 360 1080p doet geldt alleen voor VGA. Niet in component, want dat mag niet van de HD-DVD group. En via HDMI kan dus niet.
[ Voor 35% gewijzigd door Shiver23 op 26-09-2006 22:29 ]
Is het niet zo (dit is een vraagShiver23 schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 22:27:
Ik dacht dat de PS3 gewoon 1080p/60 deed. Bron dat het niet zo zou zijn? Nieuwste Sony apparatuur doet het ook. Wat mij betreft is 1080p ook beetje overkill maar kost net zoveel power als 1080i. En apparatuur dat 1080i doet (oude HD CRT's, Projectors die in de VS en Japan al lange tijd beschikbaar zijn) is wel redelijk aanwezig.
En dat de 360 1080p doet geldt alleen voor VGA. Niet in component, want dat mag niet van de HD-DVD group. En via HDMI kan dus niet.
In mijn vorige post heb ik het verkeerd neergezet, excuses:
Blu-Ray movies draaien op 1080P24
De theoretische 1080P grens voor de PS3 is 1080P60 (net zoals de Xbox 360), maar er is gewoon geen content voor. Games worden, indien ontwikkeld voor 1080, gemaakt op 1080i60 of 1080p30. Ik zal er nog even een bron bijpakken.
Dusz:
Theoretische grens PS3 1080P60 (evenals 360), maar geen content. Overigens, is de theoretische grens van de PS3 en 360 waarschijnlijk 100.000.000P120, het is maar net wat je over het lijntje gooit
Overigens is 1080P60 dan wel True HD, maar de standaard daarvoor is nog niet gezet. De standaarden zijn:
1080i50
1080i60
En
1080p24
1080p25
1080p30
Zou de PS3 1080p60 gebruiken, wat op zich kan, dan is het niet een standaard, maar een eigen gekozen variant.
Feit blijft dat de 360 (idd over VGA) net zo HD is als de PS3 over HDMI/Component
[ Voor 13% gewijzigd door PWM op 26-09-2006 22:47 ]
Verder is het zo dat over component wel een belemmering zit (alleen bij HD-DVD) dat dit t/m 1080i mag gaan. En als het om VGA gaat t/m 1080p. (vaag, maar waar). Bij Blu-Ray is er op die manier bij mijn weten geen beperking.
Op de Cedia is een hoop nieuw spul getoond. Wat daar opviel was dat vrijwel iedere LCD van 37" en groter 1080p panel heeft én hiervan flink wat schermen 1080p/60 ondersteund (via HDMI 1.3). Stonden ook wat mooie 1080p beamers (waaronder een Sony die voor $ 4500 van eigenaar moet wisselen. koopje
360 is inderdaad niet veel minder HD dan de PS3, maar de PS3 heeft wel de 1080p games. tja en dan... beetje grootste pen*s verhaal. Maar zo werkt het toch?
En ik word gek van jou waarheid. Iedere website die heeft over 1080p zegt dat ook 1080p30 een HDTV formaat. Nu zouden die websites het verkeerd kunnen hebben, maar dat betwijfel ik. Sterker nog! ASTC en DVB hebben p60 het nog niet eens gespecificeerd als officiele standaard. Zou je a.u.b. je eigen waarheid kunnen bijstellen en gewoon accepteren dat 1080p30/25 gewoon full/true-hd is?PWM schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 22:19:
[...]
1tje maar
Ik wordt gek van Sony met zijn "True HD verhaal"
Never mind...
En als dat niet genoeg is, RR7 schijnt gewoon 1080p60 te renderen. Dus die stelling dat PS3 geen 1080p60 doet, is daarmee ontkracht.
[ Voor 76% gewijzigd door Arx op 26-09-2006 23:01 ]
Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl
Volgens mij zie je namelijk weinig verschil tussen 1080p of 720p... tenzij je een big ass tv hebt.
Tja, goede vraag...TP84NL schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 23:16:
Mja leuk die 1080p.. maar merk je dat ook echt?
Volgens mij zie je namelijk weinig verschil tussen 1080p of 720p... tenzij je een big ass tv hebt.
Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl
Inderdaad. Vanaf 37" zou het interessant zijn (of in iedergeval het verschil te zien zijn).TP84NL schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 23:16:
Als je een 1080p tv hebt ga je dat zeker wel zien jaTP84NL schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 23:16:
En op de TGS waren er wel degelijk games die 1080p@60fps deden
[ Voor 9% gewijzigd door SToRM666 op 26-09-2006 23:42 ]
Vergeet ook bereikbaarheid en gewenning niet. Als betere spullen alleen op een ander continent te krijgen zijn dan heeft het nooit een kans om door te dringen tot een al bestaande markt. En als je altijd al gewend bent aan een Gameboy zul je makkelijker een opvolger kopen. Datzelfde geld ook voor de PlayStation en andere consoles..Verwijderd schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 21:27:
Mwah de gameboy is een ander verhaal. Er zijn altijd snellere producten geweest dan de gameboy, maar die sloegen nooit aan. waarom? omdat ze niet geschikt waren als handheld, duur, groot, korte accuduur etc. Nintendo heeft al die dingen wel altijd goed gehad, daarom is de gameboy zo'n succes.
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former."
"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding."
Albert Einstein
Dat verhaal gaat niet altijd op. De NES en SNES waren superpopulair in de VS en Japan, zelfs in zo'n mate dat Nintendo zo goed als een synoniem voor spelcomputer was geworden. De twee opvolgers Nintendo 64 en Gamecube moest het daarentegen volledig afleggen tegen de Playstation 1 en 2. Een groot marktaandeel en klantentrouw helpt bij het verkopen van nieuwe produkten, maar klanten kunnen ook en masse weglopen als het nieuwe produkt niet voldoet aan de eisen.Surkow schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 23:42:
[...]
En als je altijd al gewend bent aan een Gameboy zul je makkelijker een opvolger kopen. Datzelfde geld ook voor de PlayStation en andere consoles..
In het geval van de N64 waren de games te duur, het spellenaanbod te gering (Nintendo had te veel developers weggejaagd met dure licenties en te veel mensen geschoffeerd in de jaren ervoor) en waren N64-games grafisch niet aansprekend door de afwezigheid van FMV en grove textures. In een consolegeneratie had Nintendo hun gigantische marktaandeel zien wegsmelten als sneeuw voor de zon. Zoiets kan Sony ook overkomen als ze niet uitkijken... Een te dure console, te dure games door Blu-Ray-disks en hoge ontwikkelkosten, daardoor een gering spellenaanbod waarbij door het tegenvallende marktaandeel steeds meer Sony-exclusives van 3rd-parties op de Xbox 360 uitkomen omdat softwarebedrijven die inkomsten nodig hebben om te kunnen verdienen op die miljoeneverslindende nieuwe HD-games. Een teleurstellend PS3-marktaandeel verhindert dat Blu-Ray de gedoodverfde opvolger van de DVD wordt. Consumenten laten zowel Blu-Ray als HD-DVD liggen en zorgen voor een nog grotere financiele malaise bij het geplaagde Japanse concern...
Als Sony dat wil vermijden moeten ze echt wat aan het prijskaartje doen. De stap in Japan om het 20GB in prijs te verlagen en die aantrekkelijker te maken met een HDMI-poort is het beste wat ze konden doen om de PS3 te laten meeconcurreren met de 360 en Wii. Alleen zijn ze dan weer zo dwaas om die prijsverlaging niet in Europa en de VS door te voeren...

Zo enorm groot zijn de verschillen tussen 720p en 1080p op een normale televisie (<32") niet als je er een paar meter vandaan zit. Op projectieschermen scheelt het wel, maar zo'n enorme verbetering als van 480i naar 720p is het niet.SToRM666 schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 23:41:
[...]
Als je een 1080p tv hebt ga je dat zeker wel zien ja
En op de TGS waren er wel degelijk games die 1080p@60fps deden
Ik zou zelf liever zien dat ze de rekenkracht in betere effecten en een hogere framerate investeerden dan in dat hoge getalletje (waar ze wel makkelijker marketing mee kunnen doen, mensen geilen nu eenmaal op hoge cijfertjes, aantal watts wordt ook altidj als beter ervaren bij speakers enzo).
Waarom zou je de prijs verlagen als je weet dat ie in de eerste maanden toch uitverkocht gaat zijn
Verwijderd
De hoofdpersonages, en objecten in het scherm zijn tot in den treure uitgewerkt, maar als je naar gras, modder, grind, muren, gebroken bakstenen, zand, enz. kijkt dan is het nog steeds diezelfde blurry troep waarbij je direct ziet dat het een grote afbeelding is zonder detaillering.
Verwijderd
Tuurlijk met 7 van de 8 grote filmstudios is de steun natuurlijk maar magertjes. Ik bedoel kijk naar HD-DVD waar ze kunnen genieten van de exclusieve steun van universtal en studio canal+. Ik kan mij best wel voorstellen dat de grootste massa warmloopt voor exclusieve blockbusters zoals - ik neem even de top 10 distributie van studio canal+ - "Les poupées russes" en "Fauteils D'orchestre" en "Jean Philipe". Ik kan het mij zoal voorstellen ja.master_viper schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 12:59:
[...]
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2006 11:19 ]
Verwijderd
En als ik de geruchten en financiele katerns lees alsmaar meer aandeelhouders en dergelijke die vragen stellen van dat eindeloos geld gepomp in diverse markten (waaronder de xbox) waar ze eigenlijk heel weinig of maar te zeggen geen return van zien. Ik heb zelf al van mensen gehoord uit de financiele wereld dat er stemmen opgaan om wanneer de xbox 360 faalt of de resultaten niet bevredigend zijn dat ze de plug eruit willen trekken en zich terug willen richten tot hun "monopolie" op het pc gamen. Waarom denk je dat VISTA nu opeens weer zo gepushed wordt met exclusieve games. Hun windows en office is het enige die hun veel geld opbrengt. Was het niet de visie om gaming meer naar de huiskamer te brengen en de pc te gebruiken als... ? De wereld (zeker die) zit wel wat complexer in elkaar hoor en het is geen kwestie van meer geld te hebben.Verwijderd schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 14:15:
Hell, ik ken zelf MS medewerkers die mij vertelden dat er intern ook veel wenkbrauwen worden gefronst over de gang van zaken. Ik ga zelf meer zeggen denk je echt dat de CEO van belux een tijdje terug is opgestapt omwille van het feit dat hij het rustig aan wilde doen ? Een tijdje terug verscheen er in "The Times" - toch niet een PS3 fanboi blad - dat het helemaal niet zo is zoals ze wilden uitschijnen en dat de man moest opstappen omdat die te veel kritiek had op de drang van Ms om zich op zoveel markten te willen differentiëren en die hen op de koop niets opbrengt.
Als je denkt dat enkel maar Sony ontevreden aandeelhouders heeft... .
Bedoel de xbox fanboys doen heel zelfzeker maar wat is er zo zelfzeker als enkele maanden nog uw concurrent te beschimpen in diverse interviews over het gebruik van 1080p en allerhande argumenten dat het niet kan en niet nuttig is om dan eigenlijk vorige week met de nodige bombardie trots 1080p... . Ik vond het zelf een beetje triestig en een teken voor hoe MS op drift is en dan heb ik het in een bredere visie als ik zo bekijk naar de Zune, Microsoft portable platform, etc. Als ze dan zeggen dat enkel maar sony een probleem heeft met geloofwaardigheid
Daarintegen toon mij waar live zo revolutionair is dat een Sony, Nintendo of wie dan ook het niet kan opzetten ?
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2006 11:41 ]
Geweldige filmsVerwijderd schreef op woensdag 27 september 2006 @ 11:17:
[...]
Tuurlijk met 7 van de 8 grote filmstudios is de steun natuurlijk maar magertjes. Ik bedoel kijk naar HD-DVD waar ze kunnen genieten van de exclusieve steun van universtal en studio canal+. Ik kan mij best wel voorstellen dat de grootste massa warmloopt voor exclusieve blockbusters zoals - ik neem even de top 10 distributie van studio canal+ - "Les poupées russes" en "Fauteils D'orchestre" en "Jean Philipe". Ik kan het mij zoal voorstellen ja.
Even serieus, de ondersteuning die BR krijgt is wel goed te noemen. Ik ben alleen benieuwd of de gewone consument wel al klaar is voor een nieuw medium...
[ Voor 11% gewijzigd door SToRM666 op 27-09-2006 11:56 ]
Maar als BR/HDDVD net zo duur wordt als dvd en backwards compatible, dan zal dat wel goedkomen. Dan kopen ze gewoon die BR/HD speler. De overstap zal nu wel weer makkelijker gaan omdat die DVD schijfjes gewoon gebruikt kunnen blijven worden.
[ Voor 18% gewijzigd door Shiver23 op 27-09-2006 12:08 ]
Tja, vreemd. Full Auto 2 is ook van Sega en gaat wel online. Terwijl FA2 een launchgame is en VT3 pas begin volgend jaar. Ik snap dr niets van wat er allemaal gebeurt.devv05 schreef op woensdag 27 september 2006 @ 12:06:
En ook Virtua Tennis 3 gaat dus niet online. Lekker bezig...
Verwijderd
Nja maar dat is ondersteuning vanuit de consument. Ik had het louter op de industrie.JvS schreef op woensdag 27 september 2006 @ 11:59:
Er op zitten te wachten doet he gros niet. HD interesseert het gros ook geen ruk, dat die HD schermen goed verkopen komt vooral omdat het plat is. DVD vindt iedereen er waarschijnlijk mooi zat uitzien. De voordelen met VHS waren extreem groot (kwaliteit, spoelen, menu's).
Maar als BR/HDDVD net zo duur wordt als dvd en backwards compatible, dan zal dat wel goedkomen. Dan kopen ze gewoon die BR/HD speler. De overstap zal nu wel weer makkelijker gaan omdat die DVD schijfjes gewoon gebruikt kunnen blijven worden.
Consumenten zijn onvoorspelbaar jammergenoeg (anders was ik rijk
IGN heeft navraag gedaan bij Sega. Enige is dat ze het nog niet bevestigd hebben, maar ook niet ontkend.devv05 schreef op woensdag 27 september 2006 @ 12:06:
En ook Virtua Tennis 3 gaat dus niet online. Lekker bezig...
Artikel van IGN
Lijkt er echt op of dat ieder nieuws over de PS3 eerst verkeerd (in het nadeel) overal vermeld moet worden voordat het goede bericht naar buiten komt. Ik begin het zwaar irritant te vinden. Zeker dat je daarna voor een of andere fanboy versleten wordt omdat je alleen de ware feiten brengt en niet het populaire 'bash-Sony'-verhaaltje.
Verwijderd
BRUSSEL - Sony verlaagt de verkoopprijs van de nieuwe spelconsole PlayStation 3 met 20 procent. De electronicareus doet dat na kritiek dat de console duurder is dan die van de concurrenten Nintendo (Wii) en Microsoft (Xbox 360).
De PS3 zal vanaf 11 november in de winkel liggen voor 49.980 yen of 333 euro. Daarmee blijft het ding nog steeds duurder dan de Wii (25.000 yen) of de Xbox 360 (29.800 yen). De PS3 beschikt wel over een Blu-ray dvd en een snelle processor (the Cell). Op de Blu-ray kunnen tot vijfmaal meer data opgeslagen worden dan op een standaard dvd.
Sony had eerder aangekondigd dat het goedkoopste model verkocht zou worden voor 59.800 yen. Volgens Sony staat de nieuwe PlayStation twee generaties voor op de concurrenten op het vlak van grafische mogelijkheden.
Aanvankelijk zou de PS3 in maart op de markt zijn gekomen, maar technische problemen zorgden voor vertraging. In maart 2007 ligt de spelconsole in de Europese winkels.
Ik koop em dus
Dit komt uit de krant van vandaag.
Verwijderd
Overigens is dit al een tijdje bekend. Maar dat heb je vaker met offline media.
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2006 19:52 ]
Halo 3 draait wss 1080PShiver23 schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 22:54:
360 is inderdaad niet veel minder HD dan de PS3, maar de PS3 heeft wel de 1080p games. tja en dan... beetje grootste pen*s verhaal. Maar zo werkt het toch?
Voor de rest maakt het idd niet uit, Marketing tegen Marketing.
Wat dan weer wel uit het bericht te halen valt is dat double agent waarschijnlijk dus wel naar de PS3 komt. Deze titel is nog niet officieel aangekondigd voor de PS3. MS zou echter niet de kans laten schieten om te kunnen zeggen dat double agent ook niet naar de ps3 zou komen.
EDIT: okay Bioshock wordt dus een (gelukkig) tijdelijke exclusive (enkel het voorjaar van 2007) Bron: http://www.gamert.nl/nieu...euws_x06_losgebarste.html
Dus dat valt gelukkig nog mee.
Over Splinter Cell is helaas nog even niks meer bekend, maar ach tot die tijd vermaken we ons wel met MGS4. De nieuwe Splinter Cell is toch nog niet in ontwikkeling en eerst moet Double Agent nog even uitkomen.
[ Voor 33% gewijzigd door swopdark op 27-09-2006 22:44 ]
En gelukkig. Wel Bioshock voor PS3

[ Voor 18% gewijzigd door Shiver23 op 27-09-2006 22:49 ]
Verwijderd
Hehe het was mij ook al opgevallen.Shiver23 schreef op woensdag 27 september 2006 @ 17:41:
[...]
IGN heeft navraag gedaan bij Sega. Enige is dat ze het nog niet bevestigd hebben, maar ook niet ontkend.
Artikel van IGN
Lijkt er echt op of dat ieder nieuws over de PS3 eerst verkeerd (in het nadeel) overal vermeld moet worden voordat het goede bericht naar buiten komt. Ik begin het zwaar irritant te vinden. Zeker dat je daarna voor een of andere fanboy versleten wordt omdat je alleen de ware feiten brengt en niet het populaire 'bash-Sony'-verhaaltje.
Er verschijnt heel veel FUD over de PS3 die later gewoonweg onwaar blijkt te zien EN het werkt jammergenoeg. Ik ken mensen die hun preorder hebben gecancelled na het Gran Tourismo debacle. Het eerste bericht blijft altijd hangen. Het is erg hoe mensen bewust misleid worden. Ik begin meer en meer overtuigd te raken van het feit dat het systematisch en georchestreerd gebeurt.
Het begint mij zelf ook enorm te irriteren. Ik weet totaal niet of de PS3 goed zal zijn voor hetzelfde geld is het een 2e 3DO maar laat het dan floppen omwille van dat het slecht is niet omwille van geproduceerde geruchten. Bedoel als ik soms zie met welke inferieure producten we zitten omwille van het feit dat de bedrijven daarachter goed waren in het creeeren van FUD dan krijg ik de kriebels.
Soms loop ik echt in mijn hoofd om een cynische en ironische "Get the facts" website aan te maken met een FUD counter. Scores bij te houden van de sites die de meeste FUD posten zonder rechtzettingen. En fud berichten met diverse links waar ze worden weerlegd.
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2006 09:02 ]
Laat eens aan MS zien dat het speelkwartier over is en dat het tijd is om een lesje in gaming te geven
[ Voor 22% gewijzigd door SToRM666 op 28-09-2006 09:31 ]
Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia
Ook hier op de frontpage irriteer ik me mateloos aan het niveau. Kijk eens in het artikel over de HD-DVD speler voor de 360. Er staat hier zoveel crap in wat gewoon niet waar is. En deze berichten worden ook nog eens met +2 of +3 beoordeeld. Geen idee wat er aan de hand is, maar in andere berichten zijn de tweakers meestal goed op de hoogte. Alleen als het om HD en consoles gaat is het niveau redelijk dramatisch.
Verwijderd
Bericht komt van 26 september (recent) en stond op http://pc.watch.impress.co.jpSCE: goal of creating an entertainment computing platform
SCE is planning on making the PS3 into a wide ranged entertainment computing platform. SCE wants the PS3 to not only do games but also host a wide range of entertainment applications. For that reason, the HDD will be standard on the PS3 and will adopt and open programming environment. The Cell OS, which runs games will be security locked, but for other applications the Linux OS will be free to turn any application. Unlike the situation with the PSP, Sony’s attitude will be creating an environment for applications to be developed for the PS3.
However, this new SCE tactic will mean that the business structure will need to change dramatically. The reason is to develop a platform there needs to be proper funding by licensing fees to make it viable. What SCE is aiming for is a computing platform, akin to Intel/Microsoft or Intel/Apple. Sony is aiming for entertainment applications for the living room.
Kutaragi has previously stated that they will not take an OEM approach to this business and do not plan on charging for the OS such as Windows. It is in his belief that the OS should not be charged separately. However, financially, Sony will need to succeed on the PS3 sales and profitability to make this open platform financially feasible.
Dit topic is gesloten.