Het Grote Playstation 3 Topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 13 Laatste
Acties:
  • 7.492 views sinds 30-01-2008

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Wie heeft er al een TV die 1080p kan tonen dan? Goh, dat is een grote groep. Dus is het boeiend dat een game niet op die resolutie draait? Nee in het geheel niet. Ja is wellicht beloofd, nee is dus niet werkelijkheid geworden. Goh, een marketeer die liep te liegen, echt wereldnieuws... :/

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

• tigos
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-11-2023
Games momenteel op 1080p. ik heb toch nog geen HD TV dus wat ben ik ermee om de games op volle kwaliteit te spelen? Momenteel wacht ik toch nog omdat die tv's nog volop in de ontwikkeling zijn.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 07 september 2006 @ 21:04:
Insidegamer weet het leuk te brengen, Gran turismo HD is niet eens een game, het is een Techdemo die moet laten zien waar gran turismo 5 in staat toe is.
Maar het komt wel als een playstation 3 titel uit onder: Gran Turismo Vision. Ik hoop zelf dat ie via de playstation 3 download service uitkomt.

Dat van 1080p ik neem nog steeds aan dat Resitance of man een 1080p resolutie zal krijgen, zoals 4 dagen geleden bekend werd gemaakt.

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2006 21:11 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 07 september 2006 @ 21:10:
[...]

Maar het komt wel als een playstation 3 titel uit onder: Gran Turismo Vision. Ik hoop zelf dat ie via de playstation 3 download service uitkomt.
Je hebt gelijk, meerdere sites zeggen idd dat Grant Turismo HD ook een echte game word, excuses :)

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

EfBe schreef op donderdag 07 september 2006 @ 21:06:
Wie heeft er al een TV die 1080p kan tonen dan? Goh, dat is een grote groep. Dus is het boeiend dat een game niet op die resolutie draait? Nee in het geheel niet. Ja is wellicht beloofd, nee is dus niet werkelijkheid geworden. Goh, een marketeer die liep te liegen, echt wereldnieuws... :/
Het gaat er om dat Sony is zijn campagnes het True-HD bovenaan het lijstje had staan. De Wii en 360 konden dat niet, onze PS3 wel.

2 HDMI poorten voor 2 x Full 1080P gaming

Ehm

2 HDMI poorten voor 1 x 1080P gaming :?

Ehm

1 HDMI poort

Ehm

1 HDMI poort (zonder kabel) voor 720P gaming.

Enz. enz. Ze hebben de consumenten gek gemaakt met mooie beloftes, en ze komen ze gewoon niet na.

Het 1080P zal 99% op zich jeuken, maar als je het beloofd, als je het aankondigd op 3 E3's, als je overal in je materiaal zet: Dan mag je toch verwachten dat het gebeurd?

Dit heeft niets met voor of tegen Sony, voor of tegen Nintendo enz. te maken.

Het feit is, dat Sony het slim speelt. Ze beloven veel, waardoor mensen wachten. Mensen wachten op het voorjaar 2006 voor de PS3, en kopen geen andere console. Daarna was het wachten op november 2006, en nu op Maart 2007. Steeds een klein beetje vooruit, zodat mensen toch blijven wachten, terwijl Sony natuurlijk al lang weet dat ze het niet zouden redden.

Iedereen die een rekenmachine heeft kan nagaan, dat ze nooit in Maart 2007 Europa kunnen bedienen, willen ze Amerika een beetje bevoorraden. Ik durf er geld op in te zetten, dat ergens in februari de datum weer wordt verschoven naar Juni/Juli. Steeds een beetje, om mensen toch warm te houden.

Zelfde geldt voor de features.

[ Voor 28% gewijzigd door PWM op 07-09-2006 22:53 ]

• swopdark
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-06 02:43
Ik verwacht dat Sony in de loop van de tijd wel gaat eisen van developers om games in 1080p te laten draaien. (nu is het geloof ik 720p) Daarnaast doet de Blu-Ray film ook 1080p via HDMI én Component!

voordelen van de PS3 in maart 2007 (voor mij, en misschien anderen)
1. Langer sparen dus de kans dat er minimaal € 500,- of € 600,- op men bank staat in maart 2007 is zeer aannemelijk
2. Alle uitgestelde launch titels zullen dus launch-titels worden in europa. (Armored Core 4, Heavenly Sword, Unreal, etc)
3. We kunnen een tweede serie PS3 verwachten omdat de janks en de jappo's de kinderziektes hebben gevonden.
4. Een (hopelijk) flink aantal PS3's ipv mondjesmaat

Nadelen van de PS3 in maart 2007 (voor mij, en misschien anderen)
1. Ik wou hem in november al hebben!! :X

Trouwens iets waar wij niks aan hebben maar de marketing boys van Sony wel:
Met 400.000 consoles in Amerika bij lauch en 2 miljoen totaal aan het einde van dit jaar heeft de PS3 een sterkere launch dan dat de 360 had... 8)7 marketing anyone??

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mutatie schreef op woensdag 06 september 2006 @ 20:16:
[...]

The PS3 will serve as a Location Free Player for the Playstation Portable. This means that you will be able to watch DVD's and Blu-ray's as well as downloaded videos inside your PS3 on your PSP remotely via the internet

Media Center capabilities will be a step above that of the 360
Dit was al een hele tijd terug door Sony gemeld

PS3 will be your replacement Tivo, yes it will have the capability of being a DVR
http://arstechnica.com/news.ars/post/20060203-6110.html

Furthermore, they said that “high def movie and TV episode downloads over the online service are a definite, kind of like the iTunes Music Store.”http://www.ps3newsresourc...enter-commercial-content/

Foto's openen vanaf de PC: gegarandeerd mogelijk op de PS3.
Laatst nog gezien in een filmpje over het PS3 dashboard

Films afspelen, vanaf PC: Word al heel lang gezegt dat het mogelijk is en dan met meer formaten dan alleen WMV

De PSP kan ook waarschijnlijk op een dergelijke manier als de GBA op de Cube functioneren maar dan met veel meer mogelijkheden.

Allemaal opties die de 360 niet heeft. Of ze allemaal werkelijkheid worden kan ik niet garanderen maar deze punten kom ik al 1,5 tot 2 jaar lang weer geregeld tegen in nieuwsberichten e.d.
In ieder geval gaat de PS3 veel meer Multimedia functies hebben en
wanneer er een Linux variant op de PS3 komt worden de mogelijkheden wel erg groot lijkt me.

Of iedereen deze functies gaat gebruiken is een tweede, ik heb een PSP en zal dan ook zo goed als alle funties gebruiken. De 360 lijkt in mijn ogen steeds kaler en simpeler ( is voor velen ook niet verkeerd natuurlijk :P )
Sorry hoor maar denk je niet dat je erg optimistisch bent? Je zegt zelf dat van al deze functies nog niks bekend is en of ze uberhaupt wel komen of functioneren. Bij mijn weet heeft de PS3 overigens helemaal geen DVR functies. TV downloaden kan nu al op Xbox Live, of sony ook echt gaat leveren moet je nog maar zien, voor de PS2 zouden ze namelijk ook online content aanbieden. En met Linux wordt alles mogelijk? Eerst maar eens zien, niet? Films afspelen van de PC is mogelijk in meer formaten dan wmv? Daar zou ik ook wel een bron van willen zien eigenlijk. En die fotos in dat filmpjes staan overigens niet op een PC maar op de HD van de PS3, mogelijkerwijs daar gekomen door Memory Stick.

Maar goed, de PS3 gaat 'in ieder geval meer Multimedia functies hebben' ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErectionJackson
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

Devil May Cry 4

Afbeeldingslocatie: http://www.gameinformer.com/images/media/%7B3848B2AC-3B68-4596-A2A5-6056035715B0%7D/gi-2-dmc4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.gameinformer.com/images/media/%7B3848B2AC-3B68-4596-A2A5-6056035715B0%7D/gi-1-dmc4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.gameinformer.com/images/media/%7B3848B2AC-3B68-4596-A2A5-6056035715B0%7D/gi-3-dmc4.jpg

Valt me eigenlijk een beetje tegen, ook al ziet het er niet slecht uit. Had er alleen meer van verwacht na het zien van de target pics.

Africa

Afbeeldingslocatie: http://watch.impress.co.jp/game/docs/20060908/afrika03.jpg

Monster Kindom (Unknown Realms)

Afbeeldingslocatie: http://www.famitsu.com/game/coming/2006/09/08/h-104_59734_machi.jpg.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.famitsu.com/game/coming/2006/09/08/h-104_59734_youseikai04.jpg.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.famitsu.com/game/coming/2006/09/08/h-104_59734_youseikai14sentou.jpg.jpg

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-09 08:26
"Update on Resistance: Fall of Man, Blu-Ray, and more"
The 20Gb debate

The second topic that has been surfacing a lot lately is our support of Blu-ray as a medium. Yes it is true - we are currently using more than 20 gigs. And yes, we do compress our level data. The fact that we store so much on disc is actually not that surprising when you look at the numbers. Consider that even with compression, each of our “levels” (or loaded areas) has more than 300 megs of unique data. And keep in mind that we’re also streaming data during level playthroughs. It doesn't take too much level data before you've gone past what can be stored on a dual-layer DVD. And between single player and multiplayer we have a lot of level data (over 40 different large loaded areas) – yes, more than will fit on a dual layer DVD.

We also include a lot of data in the form of game movies in both HD and PAL formats, high quality audio streams for all supported languages and some of those Insomniac “extras” that our fans have come to expect.

I realize that some people will still be skeptical unless we provide an actual layout of the disc. But for now I wanted to give you some better info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErectionJackson

ErectionJackson

Ik vraag me de laatste tijd weleens af waarom we eigenlijk nooit dit soort hoeveelheden data bij PC-spellen hebben gezien, maar nu wel ineens nodig zijn voor PS3-games. Terwijl pc-games al tijden hogere resoluties dan HD gebruiken.

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 09:05
ErectionJackson schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 11:01:
[...]

Ik vraag me de laatste tijd weleens af waarom we eigenlijk nooit dit soort hoeveelheden data bij PC-spellen hebben gezien, maar nu wel ineens nodig zijn voor PS3-games. Terwijl pc-games al tijden hogere resoluties dan HD gebruiken.
Idd, zelfde met dat oblivion verhaal op de ps3. Zogenaamd zou bethesda pas alle super high res textures op de ps3 kunnen gebruiken dankzij blueray... why the hell zouden ze dat dan niet bij de pc versie hebben gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsgreen
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-02 13:07

itsgreen

Large and in charge

DeepSeven schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 11:30:
[...]

Idd, zelfde met dat oblivion verhaal op de ps3. Zogenaamd zou bethesda pas alle super high res textures op de ps3 kunnen gebruiken dankzij blueray... why the hell zouden ze dat dan niet bij de pc versie hebben gedaan?
True PC players zijn geen bitchers over extra schijven enzo... dus dat zou makkelijk kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

itsgreen schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 11:38:
[...]

True PC players zijn geen bitchers over extra schijven enzo... dus dat zou makkelijk kunnen
Het kan wel makkelijker zijn, maar het is blijkbaar gewoon niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Oblivion vereiste al zoveel van een PC (ik kan het niet fatsoenlijk draaien in een lage resolutie) en dat zou dan alleen maar erger worden...Je zou dan dus maar een heel erg klein publiek aanspreken die ook werkelijk gebruik kan maken van die resolutie. Bij de PS3 is dit niet het geval, omdat iedereen hetzelfde systeem heeft en dus gebruik kan maken van die hoge resolutie. Dit zou misschien 1 van de redenen kunnen zijn :)

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
ErectionJackson schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 11:01:
[...]

Jij vindt het normaal als een PC spel, zeg, 25GB aan ruimte inneemt op je HDD? Ik in ieder geval ZEKER niet. (dat past er niet eens meer op nl. )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsgreen

itsgreen

Large and in charge

EfBe schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 12:39:
[...]

Jij vindt het normaal als een PC spel, zeg, 25GB aan ruimte inneemt op je HDD? Ik in ieder geval ZEKER niet. (dat past er niet eens meer op nl. )
Uh... mwa niet bezwaarlijk nee... genoeg ruimte dusss :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErectionJackson

ErectionJackson

EfBe schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 12:39:
[...]

Nee ik zou het belachelijk groot vinden, maar daar ging het mij niet om. Mijn punt was, als het niet eens nodig was bij PC-spellen (die al jaren op meer dan HD-resolutie draaien), waarom zou het dan nu ineens nodig zijn bij 'next-gen' games zoals zovelen beweren? Dat was mijn punt. Ik snap die redenatie niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

ErectionJackson schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 13:24:
[...]

Nee ik zou het belachelijk groot vinden, maar daar ging het mij niet om. Mijn punt was, als het niet eens nodig was bij PC-spellen (die al jaren op meer dan HD-resolutie draaien), waarom zou het dan nu ineens nodig zijn bij 'next-gen' games zoals zovelen beweren? Dat was mijn punt. Ik snap die redenatie niet echt.
Omdat je bij een PC data zwaar kan comprimeren op een DVD en de data vervolgens kunt installeren op de HD. Compressie is natuurlijk bij consoles ook aan de orde, maar omdat decompressie real-time moet gebeuren is dit wel weer een aanslag op je performance.
Verder moet de data bij een console direct van het (trage) medium gelezen worden, waardoor het dubbel opslaan van data ook nog wel voordelen kan bieden.
Consolegames zijn vaker gelokaliseerd. Hiermee kun je meerdere talen op dezelfde schijf kwijt.
HD cinematics nemen veel ruimte in. En daarnaast worden ook nog lage resolutie cinematics erbij gezet (zoals die gast van Insomniac beschrijft).
Meerkanaals audio (hoge kwaliteit) idem dito.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 19:33

Ace

Happy Happy Joy Joy

Waarom loopt iedereen hier zo te koop met wat de PS3 aan multimedia wel en niet kan vergeleken met de 360 en of de games in 1080p, 1080i of 720p uitgebracht gaan worden :?

Er is maar 1 ding belangrijk en dat zijn de games, zoals bij elke console. Als ze leuk zijn om te spelen dan boeit 1080p of 720p echt geen ene reet. Dat ze er mooier uit zien is mooi meegenomen maar niet het allerbelangrijkste.

'Maar de 360 kan als MCE extender gebruikt worden en de PS3 niet!'
'Ja maar de PSP kan je als rearview mirror gebruiken in racegames op de PS3!'
WHO FUCKING CARES!?

Ik speel nog regelmatig op m'n Gamecube, PS2 en zelfs Dreamcast gewoon omdat daar goeie en leuke games op te spelen zijn. En dat is dan in amper 640x480 zonder triple AA, HDR of Bloom.

Daarom vind ik het ook totaal niet interressant dat die game developer loopt te blaten over 22gb gebruiken voor een game. Dat brengt bij mij alleen maar slechte herinneringen naar boven uit de periode dat de data-CD z'n intrede deed in de PC wereld (ja, zo oud ben ik) en je dood gegooid werd met bagger FMV games. Of amper iets van levels en om de 2 minuten zit je naar 10 minuten cutscenes te kijken. 'Ja maar wel in 1080p!' Val dood!

Een game is niet beter of leuker wanneer die 25gb aan opslagruimte nodig heeft, dat is gewoon een 'wie heeft de grootste penis' wedstrijd.

Gameplay > Graphics

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErectionJackson

ErectionJackson

Shiver23 schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 14:25:
[...]

Omdat je bij een PC data zwaar kan comprimeren op een DVD en de data vervolgens kunt installeren op de HD.
Maar zijn pc-games tegenwoordig al meer dan 10+ GB als je ze installeert? Ik weet het niet, ik speel geen pc-games dus het is niet retorisch bedoeld.
Compressie is natuurlijk bij consoles ook aan de orde, maar omdat decompressie real-time moet gebeuren is dit wel weer een aanslag op je performance.
Verder moet de data bij een console direct van het (trage) medium gelezen worden, waardoor het dubbel opslaan van data ook nog wel voordelen kan bieden.
Ok, maar consoles kunnen ook cachen op de HD.
Consolegames zijn vaker gelokaliseerd. Hiermee kun je meerdere talen op dezelfde schijf kwijt.
Talen kosten weinig ruimte lijkt me
HD cinematics nemen veel ruimte in. En daarnaast worden ook nog lage resolutie cinematics erbij gezet (zoals die gast van Insomniac beschrijft).
Meerkanaals audio (hoge kwaliteit) idem dito.
Dit is bij pc games net zo aan de orde lijkt me.

Ik wil er verder niet te lang over doorzeuren of zo, ik vroeg het me alleen af en tot nu toe nog niet echt een beslissend antwoord op kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Maar als de eerste ontwikkelaar nu als meer dan het dubbele van een DVDtje volmaken is het blijkbaar nodig. Of in ieder geval een feature die zeker gebruikt wordt.
En we leven in de 21e eeuw. Als het kan, waarom niet?

En het verhaal hierboven over mensen die niet geven om HD cinematics e.d. Tuurlijk gaat het om de games, maar als de techniek daar is om diezelfde game ervaring nog mooier/indrukwekkender te maken, waarom zou je dit dan tegenwerken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Shiver23 schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 15:48:
En het verhaal hierboven over mensen die niet geven om HD cinematics e.d. Tuurlijk gaat het om de games, maar als de techniek daar is om diezelfde game ervaring nog mooier/indrukwekkender te maken, waarom zou je dit dan tegenwerken?
zoals eerder al gezegd: we willen geen halfuur cinematics tussen iedere 2 minuten speeltijd. Toen de cd-rom pas opkwam zijn er zo MASSAS crapgames uitgebracht die per se de hele capaciteit van de cd-rom wouden gebruiken. Spellen als FEAR op de pc gebruiken ultragedetailleerde high-res textures, en dit lukt WEL met de "limitering" van de dvd.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 19:33

Ace

Happy Happy Joy Joy

Shiver23 schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 15:48:
Maar als de eerste ontwikkelaar nu als meer dan het dubbele van een DVDtje volmaken is het blijkbaar nodig. Of in ieder geval een feature die zeker gebruikt wordt.
En we leven in de 21e eeuw. Als het kan, waarom niet?

Ik wil het zeker niet tegenwerken, de games op de 360 zien er prachtig uit en je raakt snel gewend aan die kwaliteit. Maar zoals de poster boven mij ook zegt moeten developers uit kijken dat ze niet alleen maar omdat het kan die space met nutteloze crap gaan vullen en we een herhaling zien van de CD games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Boeb0e schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 15:56:
[...]
zoals eerder al gezegd: we willen geen halfuur cinematics tussen iedere 2 minuten speeltijd. Toen de cd-rom pas opkwam zijn er zo MASSAS crapgames uitgebracht die per se de hele capaciteit van de cd-rom wouden gebruiken. Spellen als FEAR op de pc gebruiken ultragedetailleerde high-res textures, en dit lukt WEL met de "limitering" van de dvd.
Wat ze met de ruimte doen is aan de ontwikkelaars zelf. Als ze de BD vol willen crappen met onzin, be my guest. Maar liever niet. Je geeft de ontwikkelaar toch een geweldige vrijheid om meer data op schijf te zetten. Wat ze hier mee gaan doen is niet aan mij.

En PC =/ PS3 dus die vergelijking is redelijk zinloos. Daarvoor zit teveel verschil tussen een console en een pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

*zucht*

[ Voor 97% gewijzigd door boe2 op 08-09-2006 16:26 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Boeb0e schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 16:25:
[...]
en gauw staken ze terug hun hoofd in het zand...opslagruimte = opslagruimte.
Gast, je bent echt zwaar irritant.
Ik heb hierboven al een heel verhaal wat een aantal verschillen zijn tussen console en PC.
Ontkracht dat anders maar als je het zo goed weet. En wat wil je nou duidelijk maken. Dat 9GB beter is dan 50GB?

Als F.E.A.R. voor jou de benchmark is prima. Maar als ik naar HL2 krijg neemt die bij mij ook al 11 GB in.

[ Voor 11% gewijzigd door Shiver23 op 08-09-2006 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ErectionJackson schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 15:24:
[...]

Maar zijn pc-games tegenwoordig al meer dan 10+ GB als je ze installeert? Ik weet het niet, ik speel geen pc-games dus het is niet retorisch bedoeld.
De vraag is dan: hoe krijg jij 10+GB op een dual layer DVD die maximum 9GB kan bevatten? ;)
Ok, je kan comprimeren, maar zoals eerder gezegd is, moet er op een game disc ook vaak meer data staan, en soms zelfs dubbele data om laadprocessen van levels te versnellen
Ok, maar consoles kunnen ook cachen op de HD.
En die cache wordt ook gewoon gestreamed tijdens het spelen en laden van het spel, tenzij je het allemaal tijdens het laden eerst doet en de speler nog langer laat wachten voordat hij dat spel voorgeschoteld krijgt.
Talen kosten weinig ruimte lijkt me
Talen zijn niet enkel wat teksten in de menu's, dat zijn ook stemmen in meer-kanaals audio-formaat, al dan niet in meerdere formaat-types weggeschreven per taal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-09 13:39

swampy

Coconut + Swallow = ?

DeepSeven schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 11:30:
[...]

Er zijn texture modpacks die textures vervangen naar een hogere kwaliteit ( standaard is 256x256 .. ) en die zijn iets van 1,5Gb om te downloaden.

Het is mogelijk om hogere textures in games te gebruiken..dat is als game makers 2 ( or hell zelfs 3 ) DVD's willen meeleveren.

Ik denk dat hier toch het gevoel van, de meerdere cd's tegenstaat...herinner je dat sommige games wel zeven a acht normale CD's groot waren totdat uiteindelijk DVD's gebruikt werden voor games!

There is no place like ::1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Tomb Raider op mn pc is al meer dan 7GB en Oblivion zat volgens mij al over de 10GB (niet zeker), dus ik kan me wel voorstellen dat als je nog net iets betere textures gebruikt, grotere gebieden, HD filmpjes, beter geluid, stemmen en teksten in meerdere talen enz. dat je dan wel makkelijk aan de 20GB komt.

[ Voor 3% gewijzigd door SToRM666 op 08-09-2006 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
De keuze van Sony voor zijn Blu-Ray is niet alleen gemaakt door de grote opslagcapaciteit voor games. Maar meer om in ieder huishouden een Blu-Ray speler te hebben staan om op deze manier de HDDVD vs Blu-Ray strijd te winnen. Dat de ontwikkelaars nu gemakkelijker kunnen omgaan met grote bestande zoals textures etc is enkel in het voordeel van de gamer en zeker niet een nadeel zoals sommige mensen dit willen laten lijken. Het maakt de console behoorlijk wat duurder dat is waar en ook de Blu-Ray is de reden van het uitstel van de PS3 in europa. verder geeft de Blu-Ray techniek niks dan voordelen voor Sony's nieuwe entertainment systeem.

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
DMC4
September 8, 2006 - Capcom has announced the list of titles it plans to make playable at the Tokyo Game Show in a couple of weeks. The list is small, but it includes some big hits across all platforms.

The biggest game in the company's booth is likely to be Devil May Cry 4 for the PS3. But if you're attending TGS, be prepared to wait. Capcom is making just 12 demo units available. Given the lines that tend to accompany Devil May Cry games at TGS, we'll be lining up early for this one.
bron
Afbeeldingslocatie: http://www.gamersreports.com/grimages/1266/1157723071/3/1/gr.image.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.gamersreports.com/grimages/1266/1157723047/3/1/gr.image.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.gamersreports.com/grimages/1266/1157723031/3/1/gr.image.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.gamersreports.com/grimages/1266/1157723010/3/1/gr.image.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.gamersreports.com/grimages/1266/1157722978/3/1/gr.image.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.gamersreports.com/grimages/1266/1157722901/3/1/gr.image.jpg

[ Voor 36% gewijzigd door Cabo op 08-09-2006 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
ziet er goed uit zeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 11:55

inXs

known as inXs

Omg kwijl kwijl.. Waarom moet ik tot maart wachten, why o why :'(

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-06 09:20
Boeie ;) Lekker van me PSP genieten tot maart :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErectionJackson

ErectionJackson

Op die screens ziet DMC 4 er beter uit idd. Dat is het spel waar ik het meest naar uit keek. Ben erg benieuwd naar de eerste gameplay filmpes van MGS4 zo langzamerhand :9

Hier nog een filmpje van Genji 2: http://www.gametrailers.com/player.php?type=mov&id=13004

Valt echt tegen qua graphics tot nu toe. Ziet er niets beter uit dan Ninja Gaiden Black. Hopelijk kunnen ze hier nog flink wat aan doen, want de gameplay ziet er wel ok uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-09 15:58
ErectionJackson schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 13:24:
[...]

Mijn punt was, als het niet eens nodig was bij PC-spellen (die al jaren op meer dan HD-resolutie draaien), waarom zou het dan nu ineens nodig zijn bij 'next-gen' games zoals zovelen beweren? Dat was mijn punt. Ik snap die redenatie niet echt.
Het is in feite ook niet nodig. Wat je zegt, PC-games gebruiken al jaren high-res textures en passen met gemak op een DVD. Sony wil echter Blu-Ray pushen en zegt alleen daarom dat DVD volstrekt onvoldoende is. Het is logisch dat de producer van Resistance: Fall of Men hetzelfde roept. Insomniac Games is in feite een second party-developer voor Sony. In naam onafhankelijk, maar Sony publiceert en distribueert hun games. Ze hebben ook nooit voor andere platforms dan de Playstation uitgebracht. Hun games zijn echt prima (ik heb een paar Ratchett & Clank-spellen voor de PS2), maar ik zou ze nou niet echt onbevooroordeeld kunnen noemen over de voordelen van Blu-Ray.

Overigens zal Sony op den duur wel gelijk krijgen. De behoefte aan meer opslagruimte blijft groeien, maar die kan ook opgelost worden met 2 DVDs met in totaal 18 GB ruimte ipv Blu-Ray.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErectionJackson

ErectionJackson

Ja precies, dat vind ik dus ook. Zonder Blu-ray hadden we de PS3 nu al lang gehad en was hij een stuk goedkoper geweest.

Formula 1 screenshots
Afbeeldingslocatie: http://img215.imageshack.us/img215/9732/f104he9.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img215.imageshack.us/img215/6800/f105kk8.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img215.imageshack.us/img215/6784/f103hi4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Hmm screens vind ik minder dan het filmpje wat ik gezien heb. (Altijd lastig met screens)
Misschien ook omdat die Monteiro een gruwelijk lelijke helm heeft :) (Zit nog een foutje in ook. Je kijkt er recht doorheen naar de vangrail.

Hier nog iets uit de reacties van gamer.nl:
Ik werk bij Frantic Games (wellicht onbekend onder de nep-gamers :D) aan de titel 1944 D-Day: Operation Overlord. Alleen al qua textures overschrijden we bijna 8GB, dan nog de geluiden, en de meshes met de daarop geplakte skins. Dan zit men al gauw tussen de 15 en 20GB.
Tweede ontwikkelaar die zegt meer dan 9GB van DVD nodig te hebben.

[ Voor 52% gewijzigd door Shiver23 op 09-09-2006 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:26

S2S

Shiver23 schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 16:29:
Hmm screens vind ik minder dan het filmpje wat ik gezien heb. (Altijd lastig met screens)
Misschien ook omdat die Monteiro een gruwelijk lelijke helm heeft :) (Zit nog een foutje in ook. Je kijkt er recht doorheen naar de vangrail.

Hier nog iets uit de reacties van gamer.nl:

[...]

Tweede ontwikkelaar die zegt meer dan 9GB van DVD nodig te hebben.
Ja missen ze mooi een markt voor de PC gamers, ach kom op zeg, wat een BS. Laat je nou niets wijs maken, DVD-9 is meer dan genoeg de komende 5 jaar. Mss wel langer. Die zelfde persoon mag me dan direct vertellen hoe hij die groote RAW textures in het geheugen (512 MB) van de huige next-gen consoles krijgt.Het is toch niet voor niets dat Crysis (pc) 2 GIG geheugen nodig heeft voor het betere texture werk, immer heeft een pc enkele gigjes meer dan een Blu-ray disc van Sony.

[ Voor 19% gewijzigd door S2S op 09-09-2006 18:24 ]

2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
S2S schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 18:22:
[...]

Ja missen ze mooi een markt voor de PC gamers, ach kom op zeg, wat een BS. Laat je nou niets wijs maken, DVD-9 is meer dan genoeg de komende 5 jaar. Mss wel langer.
Wellicht hangt het van de game af? De ene game vraagt veel meer dan de ander. Ook ga je aan het punt voorbij dat als je weet dat je limit DVD-9 is, je dus in het ontwerp daar al rekening mee houdt. Heb je 20-50GB aan ruimte (lees: geen limiet) dan hoef je je ook nergens in te houden.
Die zelfde persoon mag me dan direct vertellen hoe hij die groote RAW textures in het geheugen (512 MB) van de huige next-gen consoles krijgt.Het is toch niet voor niets dat Crysis (pc) 2 GIG geheugen nodig heeft voor het betere texture werk, immer heeft een pc enkele gigjes meer dan een Blu-ray disc van Sony.
Over gelul gesproken zeg. Crysis gaat echt geen 2GB eisen. Tezamen met DX10 (== vista) wordt dat dan een grote doelgroep die ze gaan bedienen... :)

Verder is een limiet op intern geheugen niet zo'n probleem, dan moet je wat textures real time aanmaken of unpacken ipv dat je ze unpacked inlaadt... tja, kost wat programmeerwerk maar verder ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S

S2S

EfBe schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 18:34:
[...]

Wellicht hangt het van de game af? De ene game vraagt veel meer dan de ander. Ook ga je aan het punt voorbij dat als je weet dat je limit DVD-9 is, je dus in het ontwerp daar al rekening mee houdt. Heb je 20-50GB aan ruimte (lees: geen limiet) dan hoef je je ook nergens in te houden.

[...]

Over gelul gesproken zeg. Crysis gaat echt geen 2GB eisen. Tezamen met DX10 (== vista) wordt dat dan een grote doelgroep die ze gaan bedienen... :)

Verder is een limiet op intern geheugen niet zo'n probleem, dan moet je wat textures real time aanmaken of unpacken ipv dat je ze unpacked inlaadt... tja, kost wat programmeerwerk maar verder ook niet.
Ja 2 GIG ja, als je maximaal wil genieten, en wie wil dat nou niet. Streamen unpacken zoals je dat mooi zegt, allemaal mooi en aardig, maar de textures moeten toch het geheugen in en daar is maar 512 M van bij de next-gen consoles. Op een of andere manier wil je toch een mooi uitziende game maken en dat gaat altijd wel ten koste van iets, in iedere geval wel met deze next-gen, pop-up, framerate, LOD etc..etc..

[ Voor 8% gewijzigd door S2S op 09-09-2006 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
Je vergeet dat je maar, bv 1024x768 pixels hebt op je scherm. Je hoeft dus geen 2048x2048 textures in memory te hebben, want die toon je toch nooit volledig en indien je inzoomt, zijn er vele niet zichtbaar. Verder kun je veel textures on-the-fly maken, zo moeilijk is dat niet. Al wat nodig is is een script om ze te maken (wat je replayed) en cpu power. Nou, dat heeft die cell juist :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:10
EfBe schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 19:38:
Je vergeet dat je maar, bv 1024x768 pixels hebt op je scherm. Je hoeft dus geen 2048x2048 textures in memory te hebben, want die toon je toch nooit volledig en indien je inzoomt, zijn er vele niet zichtbaar. Verder kun je veel textures on-the-fly maken, zo moeilijk is dat niet. Al wat nodig is is een script om ze te maken (wat je replayed) en cpu power. Nou, dat heeft die cell juist :)
Als je door al die dingen die je opnoemt niet zoveel ruimte nodig hebt in het geheugen, waarom heb je dat dan wel op de dataschijf? Nu praat je jezelf gewoon tegen. Maargoed, als ik sony was zou ik ook tegen mijn ontwikkelaars zeggen, "pleur aub het schijfje zo vol mogelijk met textures, anders lijkt het alsof we ze voor niets met bluray opschepen."

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Mmm, zo te zien heb ik een vat zure bommen aangeboord. Let hier ook op het, toen de PS2 net uitkwam waren de games slechter dan als ze nu zijn...zelfde geld voor elke console... game makers hebben ook tijd nodig om te leren om te gaan met de hardware en hoe het beste eruit te halen!

Dus misschien dat nu de games mooi zijn...leuk te spelen..etc..maar niet speciaal. En dat de tweede lichting al een stuk beter is..

Wie had gedacht bijvoorbeeld dat Tekken 5 achtige graphics mogelijk waren op een PS2...tuurlijk is het mogelijk...maar game producenten moeten eerst wel leren met een console om te gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EfBe schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 18:34:
[...]

[...]

Games als bijvoorbeeld F.E.A.R. en nog een handje vol anderen hebben zeer zeker 2 GB geheugen nodig om fatsoenlijk te kunnen draaien op de hoogste settings. Textures vreet geheugen, de PC is geen optimalisatie apparaat zoals bijvoorbeeld een game console. Bij een console blijft de hardware altijd gelijk, en daar worden games naar geschreven. Bij een PC ligt dt een beetje anders. Er zijn echt ontelbaar veel verschillende configuraties mogelijk, en op al die configuraties moet een game gewoon tot op zekere hoogte werken. Vandaar dat je echt een behoorlijke krachtpatser PC in huis moet hebben om het nieuwste van het nieuwste te kunnen spelen op de hoogste settings. 2 GB aan MB RAM geheigen is standaard geworden als je dit soort dingen wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pff, weer dit pc geblaat. Dit heeft helemaal geen relevantie met de PS3 whatsoever.

Dus gelieve de discussie te verplaatsen? :)
En ik telkens maar denken dat er nieuwe screens zijn als er in dit topic gepost wordt.

De F1 screens zien er idd iets minder uit dan verwacht. Nog altijd heel netjes weliswaar, maar het flmpje gaf toch een betere indruk.

Zowieso heeft alleen sony de F1 licentie dacht ik, dus we zullen het moeten doen met wat zij ontwikkelen, en op de ps3 iig. En ik wil zo hard next gen F1 racen. Het is al veel te lang geleden dat ik nog een F1 heb gespeeld. I want one...

Maar wat ik toch wel spijtig vind is dat ronde vormen in 3D models, al onze huidige rekenkracht ten spijt, nog altijd bestaan uit rechte segmenten. Kost dit echt zoveel rekenkracht om iets wat rond is ook echt rond te maken? (kijk bvb naar de rand van de luchtinlaat, en andere randjes die netjes 'soepel' zouden moeten zijn) In TDU screens zie ik het ook soms.

In pc games heb je dat ook, Kale koppen van personages die bvb ook nogal hoekig zijn, armen...
Als we echt next gen willen gaan kunnen ze misschien daarmee beginnen.

Ander ideetje wat ik onlangs had. Beeld je in dat de F1 game nog sterker met het seizoen kan verweven worden. Door op die dag bvb servers te hosten met de parcours van die dag. En dan in groepjes van 22 racen. Of... En dit gaat nog veel verder, maar denk u de mogelijkheden in. Real time racen tegen de piloten die op die moment op de baan bezig zijn. Uit de telemetrie die nu gebruikt wordt kan gemakkelijk de relevante informatie gehaald worden voor de positionering van wagens op de baan. Standariseer dat, filter daar de nuttige data uit. (alleen de plaats eignelijk) En stuur die realtime naar de sony server die deze gebruikt om de wagens van tegenstanders op de baan te positioneren.

,,,,En dan,,,, weet ik het niet meer :) . Misschien als 23ste meerijden. Of een ghost car zodat je overal doorkan. Uiteraard kan er geen interactie zijn tussen de rijders en gamers, nogal wiedes :) .Maar anderzijds, je beleeft in realtime een echte race. Je racet dus tegen echte AI, de echte racers van het moment (en niet de 'AI' zoals we die gewoonlijk kennen in racegames.)

Dit wordt dan natuurlijke een grote challenge voor sony om de modellen compatibel te maken met wat op de baan staat, niet dat de virtuele rijder ineens en halve ronde voorligt ;) Of ook : convergentie race track irl <---> game, zowel de vorm van de track!! als de model!

Misschien moeten ze de adviezen van de commissarisen op de baan en die in het spel ook mergen tot 'cyborg' marshalls :) . Ofwel is het eens een goede ge-automatiseerde marshalls controle voor de beslissingen die de game op zichzelf zou maken adhv de telemetrie van de echte wagens op de baan. De game kan dus zelf bepalen hoe de marshalls moeten reageren.Deze resulaten kunnen dan veoordeeld worden, lang twee zijden.

Zowieso: ik denk dat er veel testen mogelijk tussen irl en rl, met een volledig gemodelleerd circuit tot de beschikking. Alleen al voor onderzoek. The game- eninge tegen de car- engine. :) Dat zal nu al wel gebeuren in de renstallen, maar heel specifiek, niet de integratie in een volledig parcours met randgebeuren zoals ik hier bedoel.

Anyway, al was het maar voor onderzoek in welk domein dan ook, dan zouder er misschien nog nuttige resulaten volgen voor game dev's misschien wel nuttige lessen uit kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsgreen

itsgreen

Large and in charge

Verwijderd schreef op zondag 10 september 2006 @ 03:31:
Pff, weer dit pc geblaat. Dit heeft helemaal geen relevantie met de PS3 whatsoever.

En ik telkens maar denken dat er nieuwe screens zijn als er in dit topic gepost wordt.

De F1 screens zien er idd iets minder uit dan verwacht. Nog altijd heel netjes weliswaar, maar het flmpje gaf toch een betere indruk.

Zowieso heeft alleen sony de F1 licentie dacht ik, dus we zullen het moeten doen met wat zij ontwikkelen, en op de ps3 iig. En ik wil zo hard next gen F1 racen. Het is al veel te lang geleden dat ik nog een F1 heb gespeeld. I want one...

Maar wat ik toch wel spijtig vind is dat ronde vormen in 3D models, al onze huidige rekenkracht ten spijt, nog altijd bestaan uit rechte segmenten. Kost dit echt zoveel rekenkracht om iets wat rond is ook echt rond te maken? (kijk bvb naar de rand van de luchtinlaat, en andere randjes die netjes 'soepel' zouden moeten zijn) In TDU screens zie ik het ook soms.

In pc games heb je dat ook, Kale koppen van personages die bvb ook nogal hoekig zijn, armen...

Ander ideetje wat ik onlangs had. Beeld je in dat de F1 game nog sterker met het seizoen kan verweven worden. Door op die dag bvb servers te hosten met de parcours van die dag. En dan in groepjes van 22 racen. Of... En dit gaat nog veel verder, maar denk u de mogelijkheden in. Real time racen tegen de piloten die op die moment op de baan bezig zijn. Uit de telemetrie die nu gebruikt wordt kan gemakkelijk de relevante informatie gehaald worden voor de positionering van wagens op de baan. Standariseer dat, filter daar de nuttige data uit. (alleen de plaats eignelijk) En stuur die realtime naar de sony server die deze gebruikt om de wagens van tegenstanders op de baan te positioneren.

,,,,En dan,,,, weet ik het niet meer :) . Misschien als 23ste meerijden. Of een ghost car zodat je overal doorkan. Uiteraard kan er geen interactie zijn tussen de rijders en gamers, nogal wiedes :) .Maar anderzijds, je beleeft in realtime een echte race. Je racet dus tegen echte AI, de echte racers van het moment (en niet de 'AI' zoals we die gewoonlijk kennen in racegames.)

Dit wordt dan natuurlijke een grote challenge voor sony om de modellen compatibel te maken met wat op de baan staat, niet dat de virtuele rijder ineens en halve ronde voorligt ;) Of ook : convergentie race track irl <---> game, zowel de vorm van de track!! als de model!

Misschien moeten ze de adviezen van de commissarisen op de baan en die in het spel ook mergen tot 'cyborg' marshalls :) . Ofwel is het eens een goede ge-automatiseerde marshalls controle voor de beslissingen die de game op zichzelf zou maken adhv de telemetrie van de echte wagens op de baan. De game kan dus zelf bepalen hoe de marshalls moeten reageren.Deze resulaten kunnen dan veoordeeld worden, lang twee zijden.

Zowieso: ik denk dat er veel testen mogelijk tussen irl en rl, met een volledig gemodelleerd circuit tot de beschikking. Alleen al voor onderzoek. The game- eninge tegen de car- engine. :) Dat zal nu al wel gebeuren in de renstallen, maar heel specifiek, niet de integratie in een volledig parcours met randgebeuren zoals ik hier bedoel.

Anyway, al was het maar voor onderzoek in welk domein dan ook, dan zouder er misschien nog nuttige resulaten volgen voor game dev's misschien wel nuttige lessen uit kunnen halen.
Jih als ik een reden moet verzinnen om een ps3 te kopen is het Formule 1. Ik vind het alleen niet de moeite waard om alleen daarvoor op dit moment een ps3 aan te schaffen voor 600e. Voor in totaal 670 euro moet het F1 spel wel verdomd geil zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
Maverick schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 19:58:
Als je door al die dingen die je opnoemt niet zoveel ruimte nodig hebt in het geheugen, waarom heb je dat dan wel op de dataschijf? Nu praat je jezelf gewoon tegen. Maargoed, als ik sony was zou ik ook tegen mijn ontwikkelaars zeggen, "pleur aub het schijfje zo vol mogelijk met textures, anders lijkt het alsof we ze voor niets met bluray opschepen."
Niet echt, als je inzoomt op een vlak, wil je niet dat je vervalt in blurry pixels, dan wil je details blijven zien, dan gebruik je die detailed textures. Maar je hebt echt geen mega-textures nodig wanneer een poly op het scherm niet groter is dan 100x100 pixels (oid).

Volgens mij zijn het voornamelijk de grote hoeveelheid verschillende textures die de grootte van de data bepalen, wanneer je over textures praat. De grootste bakken data zijn natuurlijk nog altijd de filmpjes en audio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:10
EfBe schreef op zondag 10 september 2006 @ 10:40:
[...]

Niet echt, als je inzoomt op een vlak, wil je niet dat je vervalt in blurry pixels, dan wil je details blijven zien, dan gebruik je die detailed textures. Maar je hebt echt geen mega-textures nodig wanneer een poly op het scherm niet groter is dan 100x100 pixels (oid).
Daar heb je deels gelijk in, maar dat is niet wat je in je vorige post zei ;)
Volgens mij zijn het voornamelijk de grote hoeveelheid verschillende textures die de grootte van de data bepalen, wanneer je over textures praat. De grootste bakken data zijn natuurlijk nog altijd de filmpjes en audio.
Sony heeft het al meerdere malen gezegd, de localisatie zal het meeste profeit hebben van grotere disks, alle talen er in 1 keer op, das makkelijker.(dan heb ik het dus idd over audio, of evt text, maar dat zal zo'n impact niet hebben.) Ze vergeten er imho alleen bij te vermelden voor wie dat makkelijker is. namelijk voor de ontwikkelaars, die hebben op deze manier minder kosten. Als consument merk je er weinig van, en het ergste is, die besparing wordt niet doorberekend in de prijs van de games. :|

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Maverick schreef op zondag 10 september 2006 @ 11:13:
Ze vergeten er imho alleen bij te vermelden voor wie dat makkelijker is. namelijk voor de ontwikkelaars, die hebben op deze manier minder kosten. Als consument merk je er weinig van, en het ergste is, die besparing wordt niet doorberekend in de prijs van de games. :|
Het maken van een PS3 game kost al genoeg denk ik zo, dus als ze op deze manier de kosten wat kunnen drukken dan vind ik dat prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 10 september 2006 @ 03:31:

http://www.10tacle.com/gtr-game/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Is er bij F1 eigenlijk al een aanpassing gedaan van Midland naar Spijker? Als dat niet zo is is dat niet erg hoor maar het zou wel leuk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsgreen

itsgreen

Large and in charge

Pimorez schreef op zondag 10 september 2006 @ 14:45:
Is er bij F1 eigenlijk al een aanpassing gedaan van Midland naar Spijker? Als dat niet zo is is dat niet erg hoor maar het zou wel leuk zijn.
Nope, gaat ook niet gebeuren... vaak wordt het geijkt op de eerste race van het seizoen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BioShock komt ook naar de Playstation 3:
Official Playstation 2 UK Magazine has revealed that Bioshock is on its way to the Playstation 3. The PC classic, which is now making its way onto the Xbox 360 (Spring 2007), was always thought to have a PS3 version through a GameSpy interview with Irrational Games' Ken Levine earlier this month. In the said interview, he revealed that although no official announcements had been made (regarding bringing BioShock to other platforms), 2K Games would be announcing something in November.

Bioshock is a first-person RPG set beneath the waves in a utopia called Rapture, which once contained the brainiest people on the planet, before a civil war occurred and now contains fierce, desperate scavengers. Your character wonders around taking on mini-missions or scavenging for parts and bio-materials. Mixing a spine-chilling setting, sci-fi themes, RPG elements and a deep storyline with this first-person action, Bioshock is already a highly anticipated title!

If this turns out to be true, Bioshock for the PS3 will be hitting the shelves in March 2007. Check out the scans below.
Afbeeldingslocatie: http://ps3.qj.net/uploads/articles_module/65474/BioshockPS3_confirmed.jpg
Afbeeldingslocatie: http://ps3.qj.net/uploads/articles_module/65474/BioshockPS3_confirmed2.jpg

Edit: Take2 ontkent het artikel imiddels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Nieuwe Resistance screens:

Afbeeldingslocatie: http://xs106.xs.to/xs106/06372/Resistance_FOM_01.jpg
Afbeeldingslocatie: http://xs106.xs.to/xs106/06372/Resistance_FOM_02.jpg
Afbeeldingslocatie: http://xs106.xs.to/xs106/06372/Resistance_FOM_03.jpg
Afbeeldingslocatie: http://xs106.xs.to/xs106/06372/Resistance_FOM_04.jpg
Afbeeldingslocatie: http://xs106.xs.to/xs106/06372/Resistance_FOM_05.jpg
Afbeeldingslocatie: http://xs106.xs.to/xs106/06372/Resistance_FOM_06.jpg

Dit ziet er wel erg strak uit!

[ Voor 17% gewijzigd door SToRM666 op 12-09-2006 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vind je? Kijk is naar bijvoorbeeld het gaas op de brug. Hoe lowres kun je het hebben :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prachtig spel!
1UP heeft het spel mogen spelen en zijn er echt heel positief over: http://www.1up.com/do/newsStory?cId=3153503

De animaties zijn ook zeer mooi:
Afbeeldingslocatie: http://www.theimageplace.net/uploads/36c280b95f.gif

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2006 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is dat hier voor geblaat over de opslagruimte op zowel de beschreven media als de HD? Ontwikkelaars maken toch steeds vaker multi-platform games omdat de ontwikkelkosten zo hoog liggen voor deze nieuwe generatie? Dan moet je dus uitgaan van de 'slechtste' console (net zoals deze generatie de ps2 als standaard gebruikt word terwijl de xbox bijvoorbeeld technisch krachtiger is). Nu zal het deze generatie anders gaan omdat deze ronde de 'slechtste' console (puur op tech specs dus de Wii) wel een erg groot gat heeft met de rest door de mogelijk andere besturing (vergeet niet dat de Wii ook een 'normale' controller heeft) en hij technisch ook minder krachtig is. Gevolg: developers kunnen één game ontwikkelen en deze porten maar niet naar alle consoles, dus, marktverkleining-->groter risico op een flop---> minder nieuwe innovatieve games en er word vaker op safe gespeeld (Kut met een hoofdletter dus - tenzij je fan bent van EA natuurlijk).

Jammer dat de biz volwassen word. Ik hoef niet serieus genomen te worden door het o zo machtige hollywood etc. Ik wil gewoon mijn hobby uitoefenen!

Zo nu heb ik genoeg gevoel en uitspraken in een post geflikkerd om deze thread nog een pagina of 10 door te laten branden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Verwijderd schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 12:23:
BioShock komt ook naar de Playstation 3:

[...]

[afbeelding]
[afbeelding]

Edit: Take2 ontkent het artikel imiddels.
Uhm dat is vreemd. Ik weet niet beter dan dat deze naar de PS3 zou komen..... :?

Verwijderd

Shiver23 schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 20:41:
[...]

Uhm dat is vreemd. Ik weet niet beter dan dat deze naar de PS3 zou komen..... :?
Stond laatst ook een heel artikel over in de OPM2 van vorige maand, heel raar dat het nu dan ineens ontkent wordt!

Verwijderd

keldon schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 15:22:
Waarom loopt iedereen hier zo te koop met wat de PS3 aan multimedia wel en niet kan vergeleken met de 360 en of de games in 1080p, 1080i of 720p uitgebracht gaan worden :?
Ah is een ziekte op alle fora. Met alle respect voor een individue zijn geloofsovertuigingen maar ik heb zo het gevoel dat sommige xbox'ers zich nu aan het opwerpen zijn als een soort van jehova's getuigen/

Wat heb ik al gehoord op diverse fora

* dat the x 360 rulez (offcourse)
* dat ik een domme schaap ben omdat ik dit slik (terwijl iedereen met meer dan één hersencell dit uitstel al zag aankomen)
* dat ik , omdat ik een P3 heb gepre'ordered , een graphicswhore ben. terwijl ik bewust ben dat graphics op een console snel worden ingehaald door hun pc counterparts.
* ik heb artikels waar diverse developers hun mening geven over de opslagruimte zien geslashed worden door een groep omdat die "developers" notabene niet weten waarover ze spreken. Echt waar.
* dat ik dom ben
* dat omdat ik dit over mij heen laat komen kinderachtig ben.
* een heel verkoopspraatje over hoe ik NU kan nextgen gamen op de xbox 360 (terwijl ik al een heb) - het begint soms al als je een vraag stelt over een fucking PS2 game
* over hoe de xbox 360 goedkoper is en ms een combo gaat uitbrengen die sony naar de maan kickt.
* dat wanneer de kostenprijsje (wifi, xbox live, hdd periphical) eigenlijk niet zozeer in het voordeel van de xbox uitvalt gaat men opeens over naar de "modulatiteit" en de vrije keuze.
* ik heb ook gehoord dat Microsoft een schitterend bedrijf is met een goeie klantendienst en die compleet in functie staat van de consument en wat goed is voor de consument
* eigenlijk te veel om op te schrijven.

Waar mensen toch de zin, tijd en energie halen daarvoor is mij een raadsel.

Ik begin het zo verdomd moe te worden, het begint mij zo te vervelen en te enerveren dat ik een hekel krijg aan het toestel (x 360) zelf. Ik zet hem zelf niet meer op terwijl ik er vroeger alle dagen wel een uur minsten aan spendeerde.

Nu aan de andere kant ze doen maar ik denk dat ze met hun streken zodanig mensen gaan zitten te enerveren dat ze nog het tegenstelde zullen bewerkstelligen.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2006 10:50 ]

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

omdat sony nu de ps3 opwerkt met als enige doel om de blueray (met al zen beveiliging, waar zowel BR producenten als filmproducenten zullen mogen voor dokken aan sony) in de huiskamer te krijgen, ten koste van alle andere aspecten van de ps3. Een spelconsole hoeft geen 600 euro te kosten opdat het als wapen kan gebruikt worden in de BR/HD-DVD strijd. Daarom dat er nu een grote "wii60" hype aan de gang is.

Sony mag voor mijn part deze generatie eens goed op zijn bek gaan, zodat ze eens terug gaan nadenken waarmee ze bezigzijn zodat ze volgende generatie terug op het goede pad terechtkomen.

(ja ik ben me bewust dat het bij iedere consolemaker pure commercie is, maar sony behandelt zen potentieel clienteel gewoon als afval)

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 14:40:
Prachtig spel!
1UP heeft het spel mogen spelen en zijn er echt heel positief over: http://www.1up.com/do/newsStory?cId=3153503

De animaties zijn ook zeer mooi:
[afbeelding]
Over de animaties heb ik op youtube een leuk filmpje gevonden over het verschil van animaties tussen de PS2 en PS3

http://www.youtube.com/watch?v=nPDu43rHVaY

Ik heb ooit eens in een interview gelezen met Mike Acton (http://cellperformance.com/mike_acton/) dat de Cell ideaal is om meer complexe character skeletons met veel meer bones te gebruiken waardoor bewegingen realistischer en vloeiender zou moeten worden.

Verwijderd

Boeb0e schreef op woensdag 13 september 2006 @ 10:57:
omdat sony nu de ps3 opwerkt met als enige doel om de blueray (met al zen beveiliging, waar zowel BR producenten als filmproducenten zullen mogen voor dokken aan sony) in de huiskamer te krijgen, ten koste van alle andere aspecten van de ps3. Een spelconsole hoeft geen 600 euro te kosten opdat het als wapen kan gebruikt worden in de BR/HD-DVD strijd. Daarom dat er nu een grote "wii60" hype aan de gang is.

Sony mag voor mijn part deze generatie eens goed op zijn bek gaan, zodat ze eens terug gaan nadenken waarmee ze bezigzijn zodat ze volgende generatie terug op het goede pad terechtkomen.

(ja ik ben me bewust dat het bij iedere consolemaker pure commercie is, maar sony behandelt zen potentieel clienteel gewoon als afval)
Je bent je toch bewust waarom microsoft de xbox in de eerste plaats heeft ontworpen ? Anders kan ik je 2 boeken aanraden van Dean Takahashi.

En is HD DVD niet beveiligd ? Moeten er geen licenties betaald worden ? Bij mijn weten - als ik de artikels in C'T - mag geloven is het zelf nog draconischer (extra beveiligingslaag laag) dan BR. Bij mijn weten is trouwens BR niet een Sony only product in tegenstelling tot hun vele geflopte formaten. En wat als gamedevelopers in diverse artikelen zie neerpennen dat ze nood hebben aan die opslagruimte ? Het zou een punt zijn voor mij moest blijken dat er helemaal geen nood is aan die ruimte EN enkel en alleen gebruikt zou worden voor video. Bij de PS2 was de DVD dan ook niet echt nodig ? Ge kunt blijven zo stilstaan.

En ah komaan net of alle fanboys zo nobele doelen vooropstellen om sony terug op het rechte pad te krijgen. Beetje serieus blijven. En idd Sony begint te slabakken, maar welk alternatief is ? MS dominantie ? We hebben gezien in andere markten waar dit naar toe kan leiden, laat het uit aub. Voor mij is Sony the lesser of 2 evils. En de Wii spreekt mij totaal niet aan omdat ik tot een andere doelgroep behoor.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2006 11:10 ]

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Verwijderd schreef op woensdag 13 september 2006 @ 11:05:
[...]
En is HD DVD niet beveiligd ? .
een xbox360 komt met een DVD speler ;)

Ten tijde van de ps2 was de dvd al een gevestigde waarde. Het enige probleem was dat de spelers toen nog redelijk duur waren (doch geen 1000 euro zoals blueray nu). Nu zit je met een stuk experimentele technologie waarvan je niet eens weet of het doorbreekt.

En ja, ik ken de geschiedenis van microsoft. Ik ken OOK de geschiedenis van sony, en voor mij is MS toch "the lesser of two evils"

• SToRM666
Boeb0e schreef op woensdag 13 september 2006 @ 10:57:

Sony's doel is om het ultieme multimedia entertainment apparaat in ieder huishouden onder de tv's te krijgen en daarbij horen de nieuwste snufjes (Blu-Ray). Het zou me niet verwonderen dat de PS3 in zn latere leven ook nog HDD-recording zal gaan ondersteunen (ik hoop het!). Ik steun de keuzes die Sony met de PS3 gedaan heeft tot nu toe met 100%.
MS daarentegen wil met de 360 een...tja....ik weet niet wat ze willen eigenlijk :P
Een soort van pc-box op je tv die alles kan wat je pc kan ofzo. Bij hun ligt de nadruk in ieder geval zwaar op de internet-community en integratie met Windows (Vista) en ze geven minder om andere dingen zoals films en geluid en dergelijke.
Verwijderd schreef op woensdag 13 september 2006 @ 10:47:
* dat ik een domme schaap ben omdat ik dit slik (terwijl iedereen met meer dan één hersencell dit uitstel al zag aankomen)
Hier ben ik het niet mee eens. Ik zag het ook niet aankomen en ik heb meer dan 1 hersencel :+
Maar ik heb wel geduld en spaar gewoon lekker verder...
Ik begin het zo verdomd moe te worden, het begint mij zo te vervelen en te enerveren dat ik een hekel krijg aan het toestel (x 360) zelf. Ik zet hem zelf niet meer op terwijl ik er vroeger alle dagen wel een uur minsten aan spendeerde.

Nu aan de andere kant ze doen maar ik denk dat ze met hun streken zodanig mensen gaan zitten te enerveren dat ze nog het tegenstelde zullen bewerkstelligen.
Hmmm...ik moet toegeven dat mij dit ook erg irriteert de laatste tijd. Mensen die meteen op elk negatief bericht over Sony moeten duiken en elk positief bericht zitten te ontkrachten.

[ Voor 24% gewijzigd door SToRM666 op 13-09-2006 11:38 ]

• EfBe
  • Niet online
De XBox is ontwikkeld als startpunt voor het ultieme doel: een centraal punt in het huis waarvan men media consumeert: via de tv, via monitoren etc. Ze weten ook wel bij MS dat pc's met een windows OS niet nog 15 jaar meegaan. Vandaar dat ze nu inzetten om de lange weg naar die ultieme plek goed te doorstaan.

Lullig voor hen dat er echter andere bedrijven zijn die exact dezelfde weg willen bewandelen.

Ik moet echter nog zien of het allemaal uitpakt zoals ze denken.

Voor diegenen die denken dat MS het om de gaming dollars te doen is: no way. Het is leuk dat ze daar geld aan verdienen, maar ze zitten met een probleem aldaar en dat is dat de 2 hoofdpeilers van hun bedrijf zo'n beetje uitgemolken zijn: windows en office. Ze zijn daarom al een tijdje op zoek naar een lange termijn oplossing zodat ze een nieuwe cashcow hebben. Die ligt overigens voor de hand: de huiskamer: je integreert PC en Video/DVDplayer-recorder en Gaming console in-een, en zorgt ervoor dat jouw spul op dat apparaat draait en je bent spekkoper.

Niet voor niets stopt Sony bv al die reut in die game console. Voor mensen die alleen maar spelletjes spelen is het overbodig, voor degenen die veel meer met de console willen doen is het een uitkomst. Toekomst zal het leren wat het wordt.. :)

[ Voor 45% gewijzigd door EfBe op 13-09-2006 11:47 ]

Verwijderd

PS1: "Sony gaat nóóit Nintendo z'n marktleider-positie kunnen ontvreemden!!!"
PS2: "Sony gaat absoluut geen marktleider blijven, want de Dreamcast gaat het worden!"
PS3: "Sony gaat nóóit XBox360 en Wii kunnen verslaan."
:z

offtopic:
Microsoft werkte trouwens ook mee aan de Dreamcast(levering van het OS), dus ipc zijn ze nu aan hun 3de poging bezig met hun XBox360 om een console stevig in de markt te proberen zetten. Sony is nu bezig om 3 successen op een rij te proberen plaatsen.
[edit] En ja, ik weet het, behaalde resultaten zijn geen garantie voor de toekomst, maar het schept wel een beetje een beeld.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2006 11:57 ]

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

EfBe schreef op woensdag 13 september 2006 @ 11:40:
De XBox is ontwikkeld als startpunt voor het ultieme doel: een centraal punt in het huis waarvan men media consumeert: via de tv, via monitoren etc. Ze weten ook wel bij MS dat pc's met een windows OS niet nog 15 jaar meegaan. Vandaar dat ze nu inzetten om de lange weg naar die ultieme plek goed te doorstaan.

Lullig voor hen dat er echter andere bedrijven zijn die exact dezelfde weg willen bewandelen.

Ik moet echter nog zien of het allemaal uitpakt zoals ze denken.
Strategie van MS en Sony is toch echt wel heel verschillend.
Sony is lange tijd hun roots van een echte innovator kwijtgeweest maar de laatste jaren doen ze hier weer goed hun best voor. De nieuwste technologien als een van de eersten naar de consument brengen. Verder heeft Sony een lange-termijn planning voor de PS3 gelijk aan de PS en PS2. De PS3 moet gewoon weer 10 jaar meegaan. Een opvolger zal ergens halverwege de cyclus moeten komen. De PS3 moet het centrum worden van home-entertainment.

MS heeft een veel kortere cyclus voor hun consoles. Na lancering van de 360 is bijna direct de support van MS voor de xbox komen te vervallen. En de 360 kwam al 4 jaar na de xbox. Door deze kortere cyclus gebruiken ze bewezen technologie met het idee dat de volgende generatie toch alweer vrij rap zal komen. De 360 is slechts een stukje in de complete home-entertainment visie van Microsoft. Dus naast je PC een 360 als extender.

• PWM
  • Niet online

PWM

Verwijderd schreef op woensdag 13 september 2006 @ 11:51:
offtopic:
Microsoft werkte trouwens ook mee aan de Dreamcast(levering van het OS), dus ipc zijn ze nu aan hun 3de poging bezig met hun XBox360 om een console stevig in de markt te proberen zetten. Sony doet nu zijn 3de poging om er weer een succes van te maken.
Een OS leveren voor een device, is even wat anders dan een console op de markt zetten :? Elk device heeft onderdelen die van derden vandaan komen.

Je kan nu toch ook niet zeggen dat dit de zoveelste poging is van IBM om een console op de markt te brengen, puur omdat de 360 ook IBM CPU's heeft :?

Verwijderd

Eigenlijk heeft de XBox 360 maar één heel sterk unique selling point in vergelijking tot de PS3, en dat is dat je straks tegen tegenstanders kunt gamen die hetzelfde spel op de PC gaan spelen. Hoe dit in de praktijk tot uitwerking komt is nog maar de vraag (technische beperkingen, maar ook beperkingen qua gameplay), maar ik vind het wel een verdomd goed idee omdat je zo toch heel snel een community kunt opbouwen.

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

[
offtopic:
Microsoft werkte trouwens ook mee aan de Dreamcast(levering van het OS), dus ipc zijn ze nu aan hun 3de poging bezig met hun XBox360 om een console stevig in de markt te proberen zetten. Sony is nu bezig om 3 successen op een rij te proberen plaatsen.
[edit] En ja, ik weet het, behaalde resultaten zijn geen garantie voor de toekomst, maar het schept wel een beetje een beeld.
lol...de firmware van de dreamcast was gebaseerd op windows CE. Om daarmee te zeggen dat microsoft meewerkte aan de dreamcast vind ik al heel ver gezocht, men medion gps draait ook op CE :p

Ik vind het ongelofelijk dat sommigen er hier van blijven uitgaan dat de ps3 niet KAN falen omdat de ps1 en ps2 dit ook niet gedaan hebben, en in dezelfde adem vernoemen ze meteen ook nintendo, terwijl die toch ondanks zen winning spree toch plots op de tweede plaats kwam.

De dreamcast was trouwens zowiso al een doodgeboren kind. De voorloper (de saturn) deed het ook al enorm slecht in Europa, en de dreamcast was de laatste hoop voor sony sega. Een zeer slechte launch en hoge verkoopprijs (he, deja vu) heeft de dreamcast de nek omgedaan.

• S2S

S2S

Ooit was Nintendo nummer 1. Das alles wat ik zeg.

Verwijderd

neen ik beweer niet dat Sony niet kan falen, maar heb ik iets gemist of doet de xbox 360 het wereldwijd zo fantastisch goed dan dat het opeens de potentie heeft om marktleider te worden ? Zelf met al het gestuntel van Sony zijn we daar bijlange nog niet aan toe. Zelf bij MS geloven ze dat niet eens.

Waarmee ik niet wil zeggen dat Sony het niet kan verliezen (of een deel van de markt moet inleveren - wat gelukkig mss moet gebeuren want alleenheerschappij is nooit goed voor de consument) maar het is nu het eerste wat mij binnenschiet. Dat heeft weinig te maken met "arrogantie" van een sony fan ofzo want ik hou enkel maar rekening met wat ik zie en hoor bij jongeren, marketingonderzoeken inzake consumentenvertrouwen en rechts en links hoor bij retailers.

Sony heeft idd het grote voordeel wat MS niet heeft, haar naam. Cynisch genoeg met alle crap van uitstel van de PS3, BR, negatieve artikels en rootkits scoorde Sony (met Apple) supergoed in diverse consumentenonderzoek en het vertrouwen. Mensenmassa's zijn gewoonweg blind en doof voor zo'n dingen. Of dat goed is of slecht laat ik in het midden want hey its part of the game.

[ Voor 104% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2006 14:30 ]

• PWM
  • Niet online

PWM

Verwijderd schreef op woensdag 13 september 2006 @ 14:18:
neen ik beweer niet dat Sony niet kan falen, maar heb ik iets gemist of doet de xbox 360 het wereldwijd zo fantastisch goed dan dat het opeens de potentie heeft om marktleider te worden ?
Microsoft hoeft deze generatie geen Marktleider te worden, en nog kan Sony de slag verliezen.

De verhouding is nu ongeveer 105 miljoen PS2's tegenover 25 Miljoen Xboxen.

Als de PS4 en de Xbox 1080 uitkomen en de verhouding is

60 Miljoen PS3's en 55 miljoen Xbox 360's, dan heeft Sony het heel slecht gedaan.

Ik verwacht niet dat Nintendo of Microsoft in de huidige generatie (360, Wii, PS3) boven Sony uit gaan komen. De Ps3 zal meer verkopen dan die 2. Echter, als het gat wordt gedicht tot enkele miljoenen, kan Sony echt gaan zweten.

En vergeet niet: Stel dat Sony alle beschikbare PS3's verkoopt volgend jaar (6 miljoen) en Microsoft verkoopt vanaf vandaag 0,0 consoles, dan nog heeft Microsoft een voorsprong. Sony zal pas over een jaar of 2 de leiding een beetje over kunnen nemen.

[ Voor 12% gewijzigd door PWM op 13-09-2006 14:30 ]

Verwijderd

Meer keuze, meer concurrentie, hopelijk meer kwaliteit ? Goed voor de consument toch ? Daar is iets waar iedereen zou naar moeten streven zijnde het nu PSX fan, Wii fan of x 360 fan.

Ik juich het enkel maar toe (alleen maar wil ik less salestalk en ook de ruimte hebben om gewoon over de games te kunnen praten in alle rust :+ )

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2006 14:32 ]

• FerdiV
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-06 09:20
Nintendo was ooit nummer 1 ja, maar er was toen nog niks anders.
Totdat Sony kwam, die zijn tot nu toe nummer 1 geweest en ze zullen dat ook weer blijven.

Verwijderd

Boeb0e schreef op woensdag 13 september 2006 @ 12:23:
[...]

lol...de firmware van de dreamcast was gebaseerd op windows CE. Om daarmee te zeggen dat microsoft meewerkte aan de dreamcast vind ik al heel ver gezocht, men medion gps draait ook op CE :p
Ik heb zo'n flauw vermoeden dat de Dreamcast hardware niet zo standaard is als die van je GPS waarvan er vast nog tig andere GPS'en zijn uitgegeven onder een andere merknaam. Microsoft wou zijn Windows CE promoten door het in de Dreamcast te steken, omdat Windows CE nog relatief nieuw was. Dus ik denk dat ze er best wel wat moeite in gestoken hebben.
Windows CE is tegenwoordig trouwens veel flexibeler dan in de tijd van de Dreamcast(ivm hoe de ROM wordt gecreëerd en hoe de fabrikant van een toestel hier custom dingen aan kan toepassen). Ook zie je vaker in embedded systemen dezelfde soorten CPU's tegenkomen tov vroeger.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2006 15:12 ]

Verwijderd

FerdiV schreef op woensdag 13 september 2006 @ 15:07:
AHEM! Ooit wel eens van Sega en Atari gehoord? :)

Verwijderd

Totdat Sony kwam, die zijn tot nu toe nummer 1 geweest en ze zullen dat ook weer blijven.
Waar haal je dat, zo'n glazen bol? :P
(maar ik hoop dat je gelijk hebt hoor ;))

Verwijderd

Jij komt zeker net kijken in de console wereld ?

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Boeb0e schreef op woensdag 13 september 2006 @ 12:23:Ik vind het ongelofelijk dat sommigen er hier van blijven uitgaan dat de ps3 niet KAN falen omdat de ps1 en ps2 dit ook niet gedaan hebben...
Simpel: PS3 kan niet falen omdat ze Square als ontwikkelaar hebben. Final Fantasy XIII is voldoende om de beschikbare PS3 voorraad te doen uitverkopen in Japan. Uiteindelijk is succes in Japan het enige wat echt belangrijk is. Als de PS3 goed verkoopt in Japan zijn we verzekerd van jarenlang nieuwe titels van Japanse ontwikkelaars. Wat er gebeurt in de VS of Europa is niet relevant want daar zitten toch de belangrijke game studios niet. En met belangrijk noem ik de studios die consistent kwaliteit, diversiteit en vernieuwing leveren, niet de FPS en RTS ontwikkelaars uit de VS.

Zolang PS3 goed verkoopt in Japan zijn we verzekerd van software. Soortgelijke situatie deed zich voor met de Saturn en de Dreamcast die ook slecht verkochten in de VS en Europa, maar zeer succesvol waren in Japan met als gevolg dat er veel goede spellen voor gemaakt zijn.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

• SToRM666
Ik vind de 360 met de Dreamcast vergelijken helemaal niet terecht.
Ten eerste heeft MS veel meer geld dan Sega (en Sony) en de Dreamcast had slechte marketing en was moeilijk te verkrijgen.
Sony heeft echt een zware kluif aan MS.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 13 september 2006 @ 15:25:
[...]

Waar haal je dat, zo'n glazen bol? :P
(maar ik hoop dat je gelijk hebt hoor ;))
Dat kan je natuurlijk nooit voorspellen. En ik geloof ook niet dat de dominantie van Sony nog zo zal aftekenen als de jaren dervoor - en voor ons is dat enkel maar goed - maar om een 2e dreamcast (oeh en begrijp mij niet verkeerd vond het de beste console van de vorige generatie persoonlijk maar marketing heeft het de das omgedaan) te hebben moet Sony wel nog een heel stuk vallen hoor.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2006 16:20 ]

• Cabo
Sony komt er wel :Y)

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

SToRM666 schreef op woensdag 13 september 2006 @ 15:44:
doe ik ook helemaal niet, ik vergelijk de ps3 met de dreamcast ;)

Verwijderd

Ivm de vergelijkingen: de 360 zal nu toch een ingebouwde HD-DVD drive krijgen volgens Digitimes

edit: bron = Digitimes! ipv Inquirer

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2006 19:44 ]

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

SToRM666 schreef op woensdag 13 september 2006 @ 15:44:
Ten eerste heeft MS veel meer geld dan Sega (en Sony) en de Dreamcast had slechte marketing en was moeilijk te verkrijgen.
Sony heeft echt een zware kluif aan MS.
Zolang de PS2 nog steeds significant meer verkocht wordt dan de xbox 360 heeft Sony nog niet echt veel te vrezen.

• SToRM666
Boeb0e schreef op woensdag 13 september 2006 @ 19:33:
[...]

doe ik ook helemaal niet, ik vergelijk de ps3 met de dreamcast ;)
Dat is zelfs nog minder terecht :P

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 13 september 2006 @ 10:47:
[...]

Ah is een ziekte op alle fora. Met alle respect voor een individue zijn geloofsovertuigingen maar ik heb zo het gevoel dat sommige xbox'ers zich nu aan het opwerpen zijn als een soort van jehova's getuigen/

Wat heb ik al gehoord op diverse fora

* dat the x 360 rulez (offcourse)
* dat ik , omdat ik een P3 heb gepre'ordered , een graphicswhore ben. terwijl ik bewust ben dat graphics op een console snel worden ingehaald door hun pc counterparts.
* ik heb artikels waar diverse developers hun mening geven over de opslagruimte zien geslashed worden door een groep omdat die "developers" notabene niet weten waarover ze spreken. Echt waar.
* dat ik dom ben
* dat omdat ik dit over mij heen laat komen kinderachtig ben.
* een heel verkoopspraatje over hoe ik NU kan nextgen gamen op de xbox 360 (terwijl ik al een heb) - het begint soms al als je een vraag stelt over een fucking PS2 game
* over hoe de xbox 360 goedkoper is en ms een combo gaat uitbrengen die sony naar de maan kickt.
* dat wanneer de kostenprijsje (wifi, xbox live, hdd periphical) eigenlijk niet zozeer in het voordeel van de xbox uitvalt gaat men opeens over naar de "modulatiteit" en de vrije keuze.
* ik heb ook gehoord dat Microsoft een schitterend bedrijf is met een goeie klantendienst en die compleet in functie staat van de consument en wat goed is voor de consument
* eigenlijk te veel om op te schrijven.

Waar mensen toch de zin, tijd en energie halen daarvoor is mij een raadsel.

Je moet je gewoon helemaal niks aantrekken van al dat gehype rondom gaming. Koop gewoon de console met de games die je het meeste aanspreken, en speel gewoon een spelletje. De rest moet je eigenlijk gewoon links laten liggen.

Mensen hebben toch altijd wel iets te zeuren, of het nu om de PS3 gaat, of iets anders. Eerst volgde ik ook altijd alles op de voet. Maar het allemaal precies een slechte soap serie tegenwoordig. Journalisten moeten gewoon wat te lullen hebben, en daar word alles voor uit de kast getrokken. Nu zit iedereen te kletsen over de PS3. Maar als het apparaat straks op de markt is, en de echte vette games beginnen op de console uit te komen dan lult iedereen weer anders, en is het een echte topconsole die niet uit de huiskamers te slaan is.

Gewoon gamen moet je, en niet ellerlange verhalen lullen over van alles en nog wat. Slaapverwekkende interviews, en slap gezever van allerlei fanboys en girls, daar heb je allemaal niks aan. Speel gewoon de games die je leuk vind, voor welke console dan ook. Eerlijk gezegd heb ik een beetje schijt aan van welke fabrikant een console afkomstig is en hoeveel polygoontjes dat ding kan weergeven, enz. Als de games maar goed zijn.

Een goed boek, een goede film, of iets anders beoordeel je toch ook niet op de uitgever, toch? Ik tenminste niet. Het moet natuurlijk ook weer niet te bont worden of zo. Bijvoorbeeld games laten maken door slaafjes of iets dergelijks. Dat is weer een ander uiterste.

De console war komt me eerlijk gezegd de neus uit. Echt een slappe soap!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verwijderd schreef op woensdag 13 september 2006 @ 20:36:
[...]

Je moet je gewoon helemaal niks aantrekken van al dat gehype rondom gaming. Koop gewoon de console met de games die je het meeste aanspreken, en speel gewoon een spelletje. De rest moet je eigenlijk gewoon links laten liggen.

...

Een goed boek, een goede film, of iets anders beoordeel je toch ook niet op de uitgever, toch? Ik tenminste niet. Het moet natuurlijk ook weer niet te bont worden of zo. Bijvoorbeeld games laten maken door slaafjes of iets dergelijks. Dat is weer een ander uiterste.

De console war komt me eerlijk gezegd de neus uit. Echt een slappe soap!
Dat is zo'n beetje de enige realiteits zin rondt het hele verhaal niet. De games...
Ik weet gewoon dat de games die voor de PS3 uitkomen mij goed liggen en daarom koop ik hem, want wat doe je nou op een console..gamen!

Ik ben kwa hardware al op het punt "Eerst zien, dan geloven...". Ik zie wel wanneer de PS3 in de winkel ligt!

Verwijderd

Ik ben overigens wel benieuwd wat we aan extra goodies op het "PS3 platform" mogen ontvangen. Het zou leuk zijn als de eyetoy op de een of andere manier in "normale" games een rol zou kunnen spelen, bijvoorbeeld recognition ofzo. Dat als je je ogen richt op een bepaald punt op het scherm, dat de FPS game ook daarop focussed. Zulke dingen bijvoorbeeld. Rekenkracht is er toch genoeg :P

• Str1ngS
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-11-2022

Str1ngS

Boe!

ari3 schreef op woensdag 13 september 2006 @ 15:27:
[...]
Simpel: PS3 kan niet falen omdat ze Square als ontwikkelaar hebben. Final Fantasy XIII is voldoende om de beschikbare PS3 voorraad te doen uitverkopen in Japan. Uiteindelijk is succes in Japan het enige wat echt belangrijk is. Als de PS3 goed verkoopt in Japan zijn we verzekerd van jarenlang nieuwe titels van Japanse ontwikkelaars. Wat er gebeurt in de VS of Europa is niet relevant want daar zitten toch de belangrijke game studios niet. En met belangrijk noem ik de studios die consistent kwaliteit, diversiteit en vernieuwing leveren, niet de FPS en RTS ontwikkelaars uit de VS.

Zolang PS3 goed verkoopt in Japan zijn we verzekerd van software. Soortgelijke situatie deed zich voor met de Saturn en de Dreamcast die ook slecht verkochten in de VS en Europa, maar zeer succesvol waren in Japan met als gevolg dat er veel goede spellen voor gemaakt zijn.
Je hebt gedeeltelijk gelijk.
Maar in Japan hebben ze een hele moeilijke klus aan Nintendo. Square ontwikkeld namelijk ook voor hen. Nu weet ik niet hoe het met de Wii zit, maar square heeft een flinke line-up staan voor de DS.
En op dit moment breekt de DS-lite alle records kwa sales in Japan.

Nu is het natuurlijk niet zo dat Nintendo met gemak wint, het is wel een feit dat als Sony de best verkopende console cq handheld op de markt wil brengen, dat ze wel mogen uitkijken voor Nintendo.

TnI 4 Life

• PWM
  • Niet online

PWM

[...]

Of je het leuk vind of niet, EA blijft koning. Je kan het wel over kwaliteit hebben (wat bij EA helaas vaak mist), maar qua verkopen en (God nows why?) populariteit spannen zij de kroon. Amerikanen willen NHL en NFL, Europeanen willen Fifa (of PES nou beter is of niet, de helft kiest er voor). Japan is belangrijk, maar zonder US ontwikkelaars ga je het echt niet redden.

Ik zal trouwens Rockstar een mailtje namens jou sturen, dat ze bijzonder weinig hebben gedaan voor de Playstation :+

Assasins Creed kan ook beter op de plank blijven liggen ;)

EDIT:

Japan heeft nu 20 miljoen PS2's staan. Leuk, maar nog net geen 20% van het wereldwijde totaal.

Belangrijk? Ja
Levensbelangrijk? Nee

[ Voor 12% gewijzigd door PWM op 13-09-2006 22:14 ]

• Icelus
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
;)

PLAYSTATION 3 Ad Pops Up At Euro Soccer Match
Afbeeldingslocatie: http://www.kotaku.com/assets/resources/2006/09/playstation3footballbanner.jpg
Mid-last week, Sony announced that unfortunately the PS3 will not be hitting Europe until next spring. While we had thought Sony had put its Euro ad campaign on ice, Spanish game site Todo Juegos reports that the company advertised the PLAYSTATION 3 at yesterday's UEFA Champions League match between Barcelona and Levski Sofia. Worse yet, the ad appeared next to a Mastercard banner. Todo Juegos' Alejandro tells us that the ads could be seen in all the games yesterday and were viewed by millions of soccer fans. This all just goes to show two things: A] The Sony advertisement was planned way in advance. B] The Europe delay wasn't.
Bron: Kotaku.com

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

• Str1ngS
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-11-2022

Str1ngS

Boe!

Icelus schreef op woensdag 13 september 2006 @ 22:12:
;)

PLAYSTATION 3 Ad Pops Up At Euro Soccer Match
[afbeelding]

[...]

Bron: Kotaku.com
Toevallig, kzag het net op TV in de wedstrijd van manchester tegen celtic :p
Beetje vaag dat ze nu al adverteren met een product wat nog niet eens op de markt is :S

[ Voor 8% gewijzigd door Str1ngS op 13-09-2006 22:34 ]

TnI 4 Life

• ymmv
PWM schreef op woensdag 13 september 2006 @ 14:28:
[...]

Microsoft hoeft deze generatie geen Marktleider te worden, en nog kan Sony de slag verliezen.
De verhouding is nu ongeveer 105 miljoen PS2's tegenover 25 Miljoen Xboxen. Als de PS4 en de Xbox 1080 uitkomen en de verhouding is 60 Miljoen PS3's en 55 miljoen Xbox 360's, dan heeft Sony het heel slecht gedaan.

Ik verwacht niet dat Nintendo of Microsoft in de huidige generatie (360, Wii, PS3) boven Sony uit gaan komen. De Ps3 zal meer verkopen dan die 2. Echter, als het gat wordt gedicht tot enkele miljoenen, kan Sony echt gaan zweten.
Het grote probleem voor Sony is dat alle kosten die ze tot nu toe voor de PS3 gemaakt hebben, pas goed gemaakt worden als die net zo'n succes wordt als de PS2. Als ze geen 100 miljoen exemplaren, maar bijv 60 miljoen verkopen, is de PS3 een kostbare flop. Dat kan dan alleen goed gemaakt worden wanneer Blu-Ray de huiskamer verovert, maar dat is ook geen gegeven feit. Sony neemt echt grote financiele risico's met de PS3.

• SToRM666
Str1ngS schreef op woensdag 13 september 2006 @ 22:34:
[...]

Toevallig, kzag het net op TV in de wedstrijd van manchester tegen celtic :p
Beetje vaag dat ze nu al adverteren met een product wat nog niet eens op de markt is :S
Dan kunnen ze al beginnen met sparen :+

• ymmv
[quote][b][message=26481123,noline]PWM schreef op woensdag 13 september 2006 @
[...]
Simpel: PS3 kan niet falen omdat ze Square als ontwikkelaar hebben. Final Fantasy XIII is voldoende om de beschikbare PS3 voorraad te doen uitverkopen in Japan. Uiteindelijk is succes in Japan het enige wat echt belangrijk is. Als de PS3 goed verkoopt in Japan zijn we verzekerd van jarenlang nieuwe titels van Japanse ontwikkelaars. Wat er gebeurt in de VS of Europa is niet relevant want daar zitten toch de belangrijke game studios niet.
Ik denk dat Sony Square harder nodig heeft dan Square Sony. Square kan ook besluiten om de spellen op andere platformen uit te brengen. Dat hebben ze in het verleden al gedaan. Voordat de serie op de PS1 en PS2 verscheen, was Final Fantasy onlosmakelijk verbonden met Nintendo-consoles. Final Fantasy 8, 9 en 11 zijn er ook voor de PC, de laatste zelfs voor de Xbox 360. Er verschijnen ook FF-spellen voor de NDS. Square is echt niet Sony-only. Het is gewoon een 3rd-party developer die op elk platform games uitbrengt. De enige eis die ze stellen is dat het winstgevend genoeg moet zijn.

Wat je ook vergeet is dat Japanse games-developers steeds meer afhankelijk zijn van goede verkopen in de VS en Europa, want dat is bij elkaar een veel grotere markt dan de Japanse markt alleen. Vooral bij de toptitels die makkelijk tien miljoen dollar kosten om te maken, kun je niet zonder westerse afzetmarkten.De afgelopen tien jaar was Sony daar dominant en kon een firma als Sqaure volstaan met een gelokaliseerde PS1/PS2-vaiant om de massamarkt te bereiken. Als de PS3 de komende jaren niet zo dominant zal zijn (en die kans is nogal aanwezig door het verwachte succes van de Wii en het groter marktaandeel voor de 360), zie ik Square nog wel een Xbox 360-versie uitbrengen. Ik denk dat zeker in de VS de Xbox 360 en PS3 zij aan zij zullen gaan qua marktaandeel. Dat zou betekenen dat wanneer Square alleen een PS3-versie van FF13 uit zou brengen, ze 50% minder exemplaren zouden verkopen vergeleken met FF10 en FF12. Dat zijn toch minimaal 1 miljoen exemplaren, en dat alleen voor de VS. Da's een heleboel geld wat ze zouden mislopen door een misplaatste Sony-loyaliteit. Dat zie ik Square echt niet doen. Die komen dan gewoon met een Xbox-versie uit, weliswaar later dan de PS3-versie maar hij komt er wel.

[ Voor 3% gewijzigd door ymmv op 13-09-2006 23:10 ]

• SToRM666
Sony heeft wel aandelen in Squaresoft he ;)

Pagina: 1 ... 6 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.