master_viper schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 13:54:
[...]
1. Ga eens even kijken op bijv Wikipedia wat er allemaal uitgekomen is voor de xbox, als jij denkt dat dat alleen maar FPS zijn heb jij onder een steen geleefd.... De xbox 1 heeft voor ieder wat wils of je dat nou accepteert of niet...
Ik accepteer dat XBOX voor ieder wat wils heeft, dat is ook helemaal niet mijn probleem. XBOX heeft wel heel veel shooters naar zich toe getrokken (of je dat nu accepteerd of niet) en de meeste van deze shooters waren ook op pc en daarop speelde het altijd een stuk lekkerder incl
gratis online gamen
2. De premium versie van de 360, goedkoper als de ps3, heeft ook standaard HDD, maar leg jij mij eens uit wat voor voordeel je denkt hiervan te hebben, ook zonder HDD kan je namelijk extreem goeie games op het scherm toveren. Maar dit is dus geen reden om geen 360 te kopen, aangezien die ook de HDD gebruikt, en tja bij de core versie heb je geen HDD, maar gelukkig is die wel goedkoper als een PS3
Er zijn al meerder ontwikkelaars die hebben aangegeven blij te zijn met de HDD als standaard onderdeel van de PS3. Doordat het standaard is kunnen ontwikkelaars gebruik maken van de extra opslag capaciteit en hier hun voordeel uit doen. Alsnog een HDD kopen omdat een goed spel dit als vereiste hardware nodig heeft is gewoon jezelf belazeren door een core versie te kopen. Ook heb je zonder HDD erg weinig aan je (gratis) XBOX Live silver abbo want je kunt niks opslaan. weer een reden om alsnog ff die € 100,- neer te leggen.
3. Waarom zou je nog ontwikkelen voor een oude console? MS vergeet de xbox en focust zich maximaal op de next-gen, dat vind ik juist een goed punt. Er komen nog steeds wel hier een daar een gamepje uit maar het is minimaal.
Waarom? Nou bijvoorbeeld omdat er 20 miljoen mensen zijn die ineens 90% van MS zijn steun zien verdwijnen. Ik zeg niet dat Sony of Nintendo dit nooit zou doen, maar MS is nu eenmaal de eerste.
4. Hier kan je nu nog niet over oordelen, de strijd HD-DVD/ BLU-ray is nog lang niet uitgevochten het is nog niet eens begonnen. Wel nadelig is voor Sony dat ze straks in kerst de verkoop van bluray niet kunnen stimuleren.
50 pct van de film industrie is van Sony, de overige hebben of gekozen voor Blu Ray of ondersteunen (voorlopig) beide. Tegen maart 2007 zijn er 4 miljoen Blu Ray spelers verkocht. Dit aantal zal alleen maar oplopen. De markt waarbij HD het minst groot is (europa) zal pas in maart 2007 bediend worden. In de USA en japan zal Blu Ray tijdens de feestdagen gewoon aanwezig zijn in de vorm van PS3's
5. Klopt... Juist omdat er geen concurrent is kiezen mensen voor de 360, er is namelijk geen keuze. Wil je wat nieuws dan is er alleen de 360. Ik ben straks ook blij als de Wii komt en later de PS3, want dan kunnen we pas echt vergelijken.
Juist... Ik hoop niet dat ik mensen op hun staart trap, maar de 360 en de PS3 zullen los van de Wii hun eigen gevecht houden. Ik de USA en Japan zal de gote concurentie voor de 360 november dit jaar haar intrede doen.
6. *Kuch, technologie geleend van de Wii, thats the way. En dit idee is al heel lang geleden bedacht door.... Juist Microsoft.. Wat jammer is dat de PS3 controller rumble mist wat erg jammer is en wat veel mensen niet leuk gaan vinden....
Omdat MS volgens jou de tilt techniek heeft uitgevonden betekend toch niet dat het niet zal werken op de PS3 al gameplay gimmick? Ik snap je beredening niet goed (oh wacht... je bent fan van MS, sorry hier hoef je geen uitleg te geven) Het ontbreken van de tril functie is inderdaad erg jammer. Gelukkig niet zo erg als het weghalen van de R3 of L3 knop. Ik kan ermee leven hoor.
7. Er zijn bijna geen opgeleukte xbox titels uitgekomen, genoeg echt origineel 360 spul, wat dacht je van DOA4, PGR3, GRAW, en zo meer en meer. Waar graw echt een grafisch hoogstandje is...
Nee je hebt gelijk, DOA is veel meer dan een enorm opgeleukte versie van DOA3, PGR3 is ook op veel vlakken ook echt next gen vergeleken met PGR2. zucht...
GRAW dat was inderdaad een leuk spel.
8. Tja dat is echt een verschil van mening... jij vind GT goed, ik vind Forza beter. Ik heb beide gespeeld en ik vind dat Forza toch even wat completer is als GT. Maar we zullen zien zodra beide games uit zijn..
AMEN
9. Blijkbaar heb jij al een release copy in handen gehad... Hoe kan jij nu weten dat Halo3 niet super word? Misschien hebben ze wel iets heel nieuws erin gestopt... Zoiets kan je nu nog niet zeggen.
En dat halo 2 kut is... Dat klopt ook niet helemaal.... Als dat zo was, speelde niemand het, maar toch zie je elke week Halo2 bovenaan staan op de lijst meeste gespeelde Live games... TJa kut spel he
lees mijn tekst nog eens, ik zeg niet dat het een kut spel wordt maar ik verwacht dat het weer meedrijft op de hype van HALO. Al die lui die uit hun pan gingen bij het zien van de Master chief in een intro filmpje van HALO3.. geen hype, nee absoluut niet. HALO 3 kan niet de cultuurshock laten gelden zoals HALO 1 dat heeft gedaan. Dat beweer ik
10. Eerst ingame beelden zien , met mijn eigen ogen... dan zien we verder. Ik bedoel je praat hier nu over games die je zelf nog nooit gezien hebt, wacht tot wat de reviewers zeggen en vorm dan pas een mening.
Je hebt gelijk, ik kan nog niet goed oordelen over de kwaliteit van sommige games waarvan ik enkel filmpjes hebt gezien. Mijn ervaring met wat ontwikkelaars op de PS2 lieten zien echter geeft me veel hoop over de uiteindelijke kwaliteit van de games.
11. Net zoals bij MS, en zeggen ze geen steun toe, dan koopt MS ze wel

Ik weet niet of je hier echt blij mee moet zijn. Trouwens ook niet als Sony of Nintendo dit doet hoor!
12. PSP pwns, ik heb zelf ook een, dat laat ook gelijk zien, dat ik geen Sony of MS fanboy ben, maar er tussen in sta. Ik weerleg jou, vaak fanboy-achtige argumenten, met mijn argument (die misschien soms ook fanboy over komen). Je kan nu nog geen oordeel over de PS3 vormen, omdat dat ding nog lang niet te krijgen is.
MS fanboys (ik hebt het hier niet over jou) hebben anders wel vaak al hun mening klaar over de PS3 en zijn capaciteiten. Ondank dat ook zij de PS3 controller nog nieteens hebben mogen vasthouden. Het is hier een PS3 forum waar mensen die de PS3 nu al een warm hart toedragen hun menig kwijt kunnen.
Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop