Maar de Saturn was toen ook rete duur... nu is het zo dat de directe concurentie 30% goedkoper is... en de games er niet slechter uit zien (nog) op de 360....SinergyX schreef op woensdag 06 september 2006 @ 11:16:
[...]
PS1 was bij introductie ook vrolijk 1249 guldenInflatie erop en het valt best mee
Mjah, in Nederland was hij erg duur, maar in de VS was de prijs 299 dollar en de PS3 is toch wel veel duurder met 599 dollar.SinergyX schreef op woensdag 06 september 2006 @ 11:16:
[...]
PS1 was bij introductie ook vrolijk 1249 guldenInflatie erop en het valt best mee
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
De dollar stond dan toen ook zo'n 50% hoger dan nu en in Nederland moet je er nog BTW bijrekenen. Het verschil tussen de VS en de NL was dus niet zo heel erg groot. Dat zal dus wel voor meer producten gelden dat ze nu een stuk duurder zijn dan toen, maar dat neemt niet weg dat het verschil psychologisch gezien gigantisch moet zijn.JvS schreef op woensdag 06 september 2006 @ 11:32:
Mjah, in Nederland was hij erg duur, maar in de VS was de prijs 299 dollar en de PS3 is toch wel veel duurder met 599 dollar.
Denk dat vooral MS en in mindere mate Nintendo erg blij zullen zijn met dit bericht. De Europese markt is misschien de kleinste van de drie, maar nog steeds erg groot.
Ik wilde zo en zo al een 360 halen, maar was nieuwsgierig naar de ps3.
Nu ze dat ding pas hier in maart gaan uitbrengen kunnen ze de boom in. Haal voor december nog een 360 met samsung drive
Nu ze dat ding pas hier in maart gaan uitbrengen kunnen ze de boom in. Haal voor december nog een 360 met samsung drive
Ik bedoelde eigenlijk niet dat hij zo duur was (daar is voor de meeste mensen ook overheen te komen, kijk naar de 4 - 6 generatie consoles). Maar dat het een soort van statussymbool gaat worden(ipod achtig) door zijn schaarste.SinergyX schreef op woensdag 06 september 2006 @ 11:16:
[...]
Als in: Niemand kan een PS3 krijgen want ze zijn allemaal uitverkocht. Als je er dan wel een hebt geeft het een gevoel van exclusiviteit.
Ik kan het een beetje lastig verwoorden, maar ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.
Dat zeg ik....
Ik snap em 
Ik denk ook juist dat die situatie de verkoop later volgend jaar weer aardig rechttrekt, mensen zullen mischien wachten met aankoop van een console om toch maar dat 'bling bling'ding in huis te krijgen. (hij ziet er gewoon erg gelikt uit).
Ik denk ook juist dat die situatie de verkoop later volgend jaar weer aardig rechttrekt, mensen zullen mischien wachten met aankoop van een console om toch maar dat 'bling bling'ding in huis te krijgen. (hij ziet er gewoon erg gelikt uit).
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
ik snap iedereen die next gen wil spelen niet de beschikbare console koopt. Ik speel al bijna een jaar op de 360 next gen. Oke niet alle spellen zijn even goed. Heel weinig zelfs, maar de ps2 loopt wel erg achter . Ik wil de ps3 misschien ook hebben, maar in de tussentijd loop ik niks mis met de 360. ps3 laat gewoon veel te lang op zich wachten en dan is het nog de vraag of ze het allemaal wel waar kunnen maken. Koop de 360 speel er gewoon mee. Merk maakt toch niet uit zolang de spellen / graphics leuk zijn. Dan hoef je misschien ook niet gelijk in het begin de ps3 te kopen voor die dure prijs. Kan je het langer uithouden. Ik denk dat de Wii zelfs leuker gaat worden met hun innovatieve josticks dan beide consoles. Ik speel weliswaar next-gen, maar vind wel dat er weinig goede spellen zijn. Ik zal straks dan ook de wii erbij haleN. In de tussentijd zullen er voor de 360 ook geweldige games uit komen, zoals gears of war cod3 enz... Ik maak geen onderscheid in merken. Ik dacht vond zelfs dat de wii niks zou worden omdat het geen hd is, maar begin ik anders over te denken.
ola
Verwijderd
God nu krijgen wel 10 xbox'ers die elk hun eigen verkoopspraatje gaan houden 
Maar om op je vraag te antwoorden, ik heb al een xbox 360... .
Maar om op je vraag te antwoorden, ik heb al een xbox 360... .
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2006 12:37 ]
Ik voel me momenteel flink hard in mijn aars genomen door Sony, ik vraag me af hoe al die winkels die al pre-orders hebben aangenomen zich voelen...
Wat is het verschil tussen de versies van de PS3 in Japan/Europa/Amerika? Als het alleen de PAL/NTSC output op SDTV schermen is, lijkt het me niet zo'n punt om een Amerikaanse te kopen. Ik heb toch al een HDTV scherm aangeschaft, grotendeels voor de PS3 aangezien dat de enige HD-source is die ik voorlopig in huis ga hebben.
Is een Amerikaanse PS3 bruikbaar in NL? Kun je de games die hier uitkomen daarop spelen? En de films?
Wat is het verschil tussen de versies van de PS3 in Japan/Europa/Amerika? Als het alleen de PAL/NTSC output op SDTV schermen is, lijkt het me niet zo'n punt om een Amerikaanse te kopen. Ik heb toch al een HDTV scherm aangeschaft, grotendeels voor de PS3 aangezien dat de enige HD-source is die ik voorlopig in huis ga hebben.
Is een Amerikaanse PS3 bruikbaar in NL? Kun je de games die hier uitkomen daarop spelen? En de films?
- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!
Dit was mijn reactie op het topic over dat de PS3 uitgesteld is:
Zag het net ook op Dimensionplus waar ik voor de PS3 aan het kijken was..
Helaas... Beetje zoals bij de PSP dit, die daardoor ook erg veel geïmporteerd is.
Met de PS3 v/s 360 vergelijkingen vind ikzelf wel begrijpelijk, maar ook raar. Tot nu toe is de 360 puur een gameconsole met een dvdspeler (zoals de de PS2). De PS3 wordt een serieuzer multimedia-apparaat. Mijn mening dan, ik denk er nog steeds serieus over na om een 360 te halen, vanwege PGR3 alleen al. Maar bluray is niet zomaar iets en ik verwacht dat het "computer-gedeelte" ook best wel uitgebreid gaat worden. Kwa OS bedoel ik dan.
Helaas... Beetje zoals bij de PSP dit, die daardoor ook erg veel geïmporteerd is.
Met de PS3 v/s 360 vergelijkingen vind ikzelf wel begrijpelijk, maar ook raar. Tot nu toe is de 360 puur een gameconsole met een dvdspeler (zoals de de PS2). De PS3 wordt een serieuzer multimedia-apparaat. Mijn mening dan, ik denk er nog steeds serieus over na om een 360 te halen, vanwege PGR3 alleen al. Maar bluray is niet zomaar iets en ik verwacht dat het "computer-gedeelte" ook best wel uitgebreid gaat worden. Kwa OS bedoel ik dan.
Ik zou het niet doen. Er is geen zekerheid dat de games regio vrij zijn, buiten het feit dat je een fortuin kwijt bent aan verzendkosten. Daarnaast gaat het je echt _niet_ lukken om een PS3 te fixen voor Januari... laat staan voor een redelijke prijs...Gerco schreef op woensdag 06 september 2006 @ 12:51:
Ik voel me momenteel flink hard in mijn aars genomen door Sony, ik vraag me af hoe al die winkels die al pre-orders hebben aangenomen zich voelen...
Daarnaast zou het best kunnen dat bijv een Japanse versie van een game connect naar een Japanse servert.
Als je persee een PS3 wilt hebben, persoonlijk zie ik nogsteeds niet de meerwaarde helemaal op dit moment in tijd, zou ik gewoon wachten tot de europese versie hier is....
Bij dit soort dingen vertrouw ik Sony niet erg... De PS2 zou ook een multi media machine zijn met toy story graphs... Eerst zien dan geloven...endless schreef op woensdag 06 september 2006 @ 12:54:
Dit was mijn reactie op het topic over dat de PS3 uitgesteld is:
Want?endless schreef op woensdag 06 september 2006 @ 12:54:
De PS3 wordt een serieuzer multimedia-apparaat.
De 360 kan ook gewoon je foto's en films afspelen, indien gewenst gestreamed vanaf jouw Windows MCE systeem, en binnenkort vanaf je Windows XP/Vista systeem met WMP 11.
Films streamen in HD kan nu ook. CD's rippen en afspelen in je spellen is ook geen probleem, of hem gewoon aanzetten als je aan het werk bent.
Met de optionele HD-DVD speler, ben je helemaal klaar.
M.a.w. de PS3 is niet meer multimedia dan de 360.
Je kunt natuurlijk probleem Amerikaanse games en films op een Amerikaanse PS3 afspelen. Ik denk alleen dat je niet zomaar ervan uit kunt gaan dat die US PS3 ook straks Europese games en films af kan spelen. Je kunt dat pas met zekerheid zeggen wanneer er Europese PS3 games en films zijn om het op uit te proberen, en die heb je pas in maart.Gerco schreef op woensdag 06 september 2006 @ 12:51:
Dan heb je ook nog een keer het probleem hoe je in de tussentijd aan een Amerikaanse PS3 moet komen. Op Ebay zullen die enkel voor woekerprijzen te koop zijn omdat Sony deze winter gewoon niet in staat zal zijn om aan de vraag te voldoen. Het heeft bij de Xbox 360 ook tot mei geduurd voordat Microsoft voldoende apparaten kon leveren, en dat zal bij Sony niet veel anders zijn.
Sony is gewoon heel, heel erg aan het blunderen hier.
Verwijderd
HD-DVD speler? Wanneer dan, HD DVD maakt evengoed gebruik van blauwe lasers en lijd cynisch genoeg even goed onder die te korten.PWM schreef op woensdag 06 september 2006 @ 13:06:
[...]
[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2006 13:17 ]
Waarom is dit zo boeiend? Ik bedoel, stel ze hadden EU wel voorzien van systemen, dan had je in NL hoeveel systemen gehad? 1000? 5000? Dus alleen een heel select groepje zou systemen kunnen bemachtigen, en de paar maanden erna dus ook maar mondjesmaat. vergeet niet dat de XBox360 in de 1e maanden ook schaars was. (geen idee of het nog zo is overigens).
Dat betekent dus dat voor de gewone Sjaak in de straat er geen reet veranderd. Die was nl. anders toch niet eerder dan voorjaar 2007 bij machte geweest ZONDER pre-order de bartsmit binnen te wandelen en daar een PS3 te kopen.
Het verandert alleen iets voor dat hele selecte groepje mensen. Tja, dat is idd jammer, maar dat hoort bij Early Adopter zijn: grote kans op 'kinderziektes' in het apparaat, in het geval van een console: de eerste maanden alleen maar brakke games die gerushed zijn voor de launchdate etc.
Het kreng moet 10 jaar mee, in 2009 is iedereen deze launch vergeten.
En voor die types die menen dat een gemiddeld gezin de keuze zal maken voor de XBox360 ipv een PS2: echt niet. Die ps2 kost nl. geen reet meer, maar die XBox360 wel degelijk. Ik durf de gok wel aan dat deze kerst/sinterklaas in NL er meer PS2's worden verkocht dan XBox360's.
Dat betekent dus dat voor de gewone Sjaak in de straat er geen reet veranderd. Die was nl. anders toch niet eerder dan voorjaar 2007 bij machte geweest ZONDER pre-order de bartsmit binnen te wandelen en daar een PS3 te kopen.
Het verandert alleen iets voor dat hele selecte groepje mensen. Tja, dat is idd jammer, maar dat hoort bij Early Adopter zijn: grote kans op 'kinderziektes' in het apparaat, in het geval van een console: de eerste maanden alleen maar brakke games die gerushed zijn voor de launchdate etc.
Het kreng moet 10 jaar mee, in 2009 is iedereen deze launch vergeten.
En voor die types die menen dat een gemiddeld gezin de keuze zal maken voor de XBox360 ipv een PS2: echt niet. Die ps2 kost nl. geen reet meer, maar die XBox360 wel degelijk. Ik durf de gok wel aan dat deze kerst/sinterklaas in NL er meer PS2's worden verkocht dan XBox360's.
[ Voor 12% gewijzigd door EfBe op 06-09-2006 13:22 ]
Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com
Tot nu toe staat hij voor december. Echter, als het Maart zou worden, veranderd het niets voor het verhaalVerwijderd schreef op woensdag 06 september 2006 @ 13:16:
[...]
HD-DVD speler? Wanneer dan, HD DVD maakt evengoed gebruik van blauwe lasers en lijd cynisch genoeg even goed onder die te korten.
Ik durf de gok ook wel aan, dat als er per winkel 100 PS3's waren, er toch meer PS2's verkocht zouden wordenEfBe schreef op woensdag 06 september 2006 @ 13:20:
Ik durf de gok wel aan dat deze kerst/sinterklaas in NL er meer PS2's worden verkocht dan XBox360's.
Dat is namelijk geen gok, maar een statistisch gegeven, welke je ziet bij elke Console launch van de afgelopen 10 jaar. De oude wordt op het moment van release van de opvolger meer verkocht, simpel om het feit dat de prijs zo'n 70% lager ligt, het game aanbod groter is, en het aanbod van Classic/Premium games groter is.
[ Voor 47% gewijzigd door PWM op 06-09-2006 13:29 ]
Dus eigenlijk moeten we het als voordeel zien dat Sony geen wereldwijde launch doet. Dan heb je immers geen tekorten en dan heb je een bugvrije machine... Dat kan in principe ook in één keer goed en het is dus gewoon jammer dat Sony dat niet voor elkaar heeft gekregen en dat de mensen in Europa daar de dupe van worden.EfBe schreef op woensdag 06 september 2006 @ 13:20:
Waarom is dit zo boeiend? Ik bedoel, stel ze hadden EU wel voorzien van systemen, dan had je in NL hoeveel systemen gehad? 1000? 5000? Dus alleen een heel select groepje zou systemen kunnen bemachtigen, en de paar maanden erna dus ook maar mondjesmaat. vergeet niet dat de XBox360 in de 1e maanden ook schaars was. (geen idee of het nog zo is overigens).
Nu doe je alsof een productietekort een gegeven is dat niet voorkomen had kunnen worden en dat altijd in een planning meegenomen moet worden. Dat is natuurlijk niet zo, want ook met een wereldwijde launch hoef je geen tekorten te hebben.Dat betekent dus dat voor de gewone Sjaak in de straat er geen reet veranderd. Die was nl. anders toch niet eerder dan voorjaar 2007 bij machte geweest ZONDER pre-order de bartsmit binnen te wandelen en daar een PS3 te kopen.
Hij moet 10 jaar mee, maar over 5 jaar staat er een opvolger op de stoep... daar gaat het natuurlijk om.Het kreng moet 10 jaar mee, in 2009 is iedereen deze launch vergeten.
Dat zal ook zeker gebeuren, de ps2 zal nog wel een behoorlijke tijd goed verkopen door de lage prijs en de nog steeds grote stroom van spellen die ervoor uitkomt. Maar dat had ook gebeurd als de PS3 gewoon op tijd was geweest.En voor die types die menen dat een gemiddeld gezin de keuze zal maken voor de XBox360 ipv een PS2: echt niet. Die ps2 kost nl. geen reet meer, maar die XBox360 wel degelijk. Ik durf de gok wel aan dat deze kerst/sinterklaas in NL er meer PS2's worden verkocht dan XBox360's.
Zou de PS3 trouwens oorspronkelijk niet al in de lente moeten uitkomen? Dat gebeurt nu ook, aleen een jaartje later...
Verwijderd
Daar heb je gelijk inPWM schreef op woensdag 06 september 2006 @ 13:27:
Tot nu toe staat hij voor december. Echter, als het Maart zou worden, veranderd het niets voor het verhaal
Toch zie ik voordelen in de latere launch
* inzake games kan ik nu lekker de reviews (die ik weinig vertrouw) en gebruikservaringen (die ik hoger inschat) afwachten
* kinderziektes zal ik nu wel niet te maken mee krijgen
* financieel zal het minder impact hebben gezien ik langer kan sparen (veel te laat gepre'ordered fianncieel niet ingerekend)
* kan ik dus toch nog wat xbox 360 games kopen die ik anders niet ging kopen of toch maar later (dat zal voor velen sony fans wel nie gelden, maar soit
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2006 13:42 ]
Ik geloof niet dat een console vendor het al gelukt is om een wereldwijde release van een console te doen zonder tekorten EN waarbij er veel vraag was.Oscar Mopperkont schreef op woensdag 06 september 2006 @ 13:33:
[...]
Dus eigenlijk moeten we het als voordeel zien dat Sony geen wereldwijde launch doet. Dan heb je immers geen tekorten en dan heb je een bugvrije machine... Dat kan in principe ook in één keer goed en het is dus gewoon jammer dat Sony dat niet voor elkaar heeft gekregen en dat de mensen in Europa daar de dupe van worden.
Dat europa te kort wordt gedaan is op zich niet zo raar: ze kunnen nu de pal fabriek later opstarten, en de VS of Japan tekort doen kost veel geld omdat in de VS een shoppingseason piek heeft aan het eind van het jaar (veel meer dan hier) en in Japan men het niet kan maken.
Ik denk wel dat het een gegeven is, omdat je anders tever van te voren moet gaan produceren en geen enkele tegenslag mag hebben, dat lijkt me dus uitgesloten.Nu doe je alsof een productietekort een gegeven is dat niet voorkomen had kunnen worden en dat altijd in een planning meegenomen moet worden. Dat is natuurlijk niet zo, want ook met een wereldwijde launch hoef je geen tekorten te hebben.
Over 5 jaar al? Lijkt me wat vroeg.Hij moet 10 jaar mee, maar over 5 jaar staat er een opvolger op de stoep... daar gaat het natuurlijk om.
Verwijderd
Hoezo Blue-ray niet nodig? Ga jij maar eens HD-cutscenes op een DVD plaatsen naast je game met al zijn content. Ik dacht het niet. (de divx codec is trouwens niet gratis en xvid kan je ook niet gebruiken wegens de open-source licensie, hierdoor blijven dus maar een paar compressiealgoritmes over die eigenlijk niet zo goed comprimeren)Biobakker schreef op woensdag 06 september 2006 @ 11:13:
[...]
maar je merkt dat er teveel in de PS3 zit wat er eigenlijk niet in hoort. (dan heb ik het over de Blue-ray speler)
Wat dacht je van: Europa is de enige PAL-markt en dus een uitzondering op het productieproces?A ) omdat de markt in Amerika Groter/meer van invloed is![]()
B ) omdat dat de thuismarkt is van de X-box
Sony kan het zich niet veroorloven om de US achter te stellen. Amerikanen kopen immers het liefst een product van eigen bodem (Japanners trouwens ook).
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2006 13:50 ]
Neuh dat klopt ongeveer wel... 5/6 jaar per product cyclus...EfBe schreef op woensdag 06 september 2006 @ 13:40:
[...]
Ik geloof niet dat een console vendor het al gelukt is om een wereldwijde release van een console te doen zonder tekorten EN waarbij er veel vraag was.
Dat europa te kort wordt gedaan is op zich niet zo raar: ze kunnen nu de pal fabriek later opstarten, en de VS of Japan tekort doen kost veel geld omdat in de VS een shoppingseason piek heeft aan het eind van het jaar (veel meer dan hier) en in Japan men het niet kan maken.
[...]
Ik denk wel dat het een gegeven is, omdat je anders tever van te voren moet gaan produceren en geen enkele tegenslag mag hebben, dat lijkt me dus uitgesloten.
[...]
Over 5 jaar al? Lijkt me wat vroeg.
wat voor een onzin verkoop jij nu? Alsof er ook maar 1 spel is op de consolemarkt dat van een gratis "codec" gebruik maakt (voor alle gekende videocodecs op consolegames wordt VEEL geld neergeteld). Meeste 360 games vullen nog geen halve dvd, en zelfs hedendaagse pc games (die de HD resoluties gemakkelijk kunnen overtreffen) passen moeiteloos op 1 schijfje.Verwijderd schreef op woensdag 06 september 2006 @ 13:47:
[...]
Hoezo Blue-ray niet nodig? Ga jij maar eens HD-cutscenes op een DVD plaatsen naast je game met al zijn content. Ik dacht het niet. (de divx codec is trouwens niet gratis en xvid kan je ook niet gebruiken wegens de open-source licensie, hierdoor blijven dus maar een paar compressiealgoritmes over die eigenlijk niet zo goed comprimeren)
Leuke marketingpraat dat ze in je hoofd gestopt hebben, als je echt gelooft dat blueray "noodzakelijk" is.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Wat is dat voor een poep. VC-1 is zeer efficient en doet zijn werk on par met xvid en divx... VC-1 is trouwens een codec die zowel de 360 ondersteunt als de PS3...Verwijderd schreef op woensdag 06 september 2006 @ 13:47:
[...]
Hoezo Blue-ray niet nodig? Ga jij maar eens HD-cutscenes op een DVD plaatsen naast je game met al zijn content. Ik dacht het niet. (de divx codec is trouwens niet gratis en xvid kan je ook niet gebruiken wegens de open-source licensie, hierdoor blijven dus maar een paar compressiealgoritmes over die eigenlijk niet zo goed comprimeren)
Ik ben blij dat hij uitgesteld wordt aangezien er dan meer geproduceerd kan worden voor de Japanse markt waardoor ik meer kans heb dat mijn pre-order ook daadwerkelijk op de launch date verstuurd wordt. Goede zet van Sony naar mijn mening. Het heeft gewoon geen zin om in alle regio's met tekorten te zitten. Dan beter gefaseerd uitrollen zodat voldaan kan worden aan de vraag.
"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand
Leuk voor hun misschien, maar niet voor ons.EfBe schreef op woensdag 06 september 2006 @ 13:40:
We zouden die hele PS3 nu eigenlijk moeten boycotten:
1. we betalen teveel
2. we moeten telang wachten
3. we willen gelijke behandeling
Ik hoop dat de PS3 net als de PSP binnen no-time gekraakt is en Sony dat in z'n portemonnee gaat voelen iig
Mjah, hij heeft het wel over cut-scenes in HD, als je er daar een uurtje of drie van maakt, dan heb je wel meer dan een DVD nodig, maarja... Cut scenes kan je tegenwoordig prima renderen zonder dat het lelijk is en dan heb je die enorme capaciteiten echt niet nodig. Ook niet voor textures met een hoge resolutie. Een DVD biedt vaak genoeg opslag, maar er zijn wel situaties denkbaar waarin het niet zo is, maar dat zullen toch hooguit enorme hoeveelheden textures zijn of vele, vele cut-scenes. Een spel als gran turismo is op de PS2 al iets van 3Gbyte, wellicht dat die makkelijker op een BR past dan op een DVD, al verwacht ik dat een DVD het ook wel kan hebben (alleen textures van hogere resolutie kosten echt meer ruimte, renderen op een hogere resolutie niet).Boeb0e schreef op woensdag 06 september 2006 @ 14:20:
[...]
wat voor een onzin verkoop jij nu? Alsof er ook maar 1 spel is op de consolemarkt dat van een gratis "codec" gebruik maakt (voor alle gekende videocodecs op consolegames wordt VEEL geld neergeteld). Meeste 360 games vullen nog geen halve dvd, en zelfs hedendaagse pc games (die de HD resoluties gemakkelijk kunnen overtreffen) passen moeiteloos op 1 schijfje.
Leuke marketingpraat dat ze in je hoofd gestopt hebben, als je echt gelooft dat blueray "noodzakelijk" is.
Verwijderd
Hoezo poep? VC-1 is ook niet gratis hoor.itsgreen schreef op woensdag 06 september 2006 @ 14:24:
[...]
Wat is dat voor een poep. VC-1 is zeer efficient en doet zijn werk on par met xvid en divx... VC-1 is trouwens een codec die zowel de 360 ondersteunt als de PS3...
De kosten zijn te vinden op:
http://www.mpegla.com/news/n_06-08-17_pr.pdf
... maar ik weet niet hoe de licensie-kosten zich verhouden tov de andere kosten van het spel.
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2006 14:44 ]
PS3 moet VC1 ondersteunen want dat is tenslotte verplicht voor Blu-Ray-films. De licenties zijn dus al verrekend in de prijs van het apparaat. (Voor de Xbox 360 komen er verder geen kosten bij, want VC1 is van Microsoft)Verwijderd schreef op woensdag 06 september 2006 @ 14:40:
[...]
Hoezo poep? VC-1 is ook niet gratis hoor.
De kosten zijn te vinden op:
http://www.mpegla.com/news/n_06-08-17_pr.pdf
... maar ik weet niet hoe de licensie-kosten zich verhouden tov de andere kosten van het spel.
Verwijderd
Aah! Thanks, dat wist ik niet.ymmv schreef op woensdag 06 september 2006 @ 14:53:
[...]
PS3 moet VC1 ondersteunen want dat is tenslotte verplicht voor Blu-Ray-films. De licenties zijn dus al verrekend in de prijs van het apparaat. (Voor de Xbox 360 komen er verder geen kosten bij, want VC1 is van Microsoft)
[edit]
Ik heb even Wikipedia bezocht vanwege de verwarring en die zegt:
"For video, all standalone BD-ROM players must be able to decode three codec formats: MPEG-2 (the video codec also used for DVDs), H.264/AVC (a newer codec developed jointly by ISO/IEC's MPEG and ITU-T's VCEG), and VC-1 (a codec based on Microsoft's Windows Media 9 and standardized by SMPTE)."
[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2006 14:56 ]
Dat men het tot nu toe niet heeft aangedurfd om te proberen, betekent natuurlijk niet dat het niet kan. MS kwam aardig in de buurt en Sony heeft een jaar langer de tijd gehad om het beter te doen, maar falen bij voorbaat dus al. Nintendo gaat vooralsnog met de Wii een poging wagen, en dan kun je zien of het mogelijk is.EfBe schreef op woensdag 06 september 2006 @ 13:40:
Ik geloof niet dat een console vendor het al gelukt is om een wereldwijde release van een console te doen zonder tekorten EN waarbij er veel vraag was.
Reken er maar niet op dat ze een aparte "pal" fabriek hebben. Er zal hoogstens een chip ofzo anders zijn, maar ik vermoed eerder dat er alleen software verschillen tussen zitten. Een gamecube die gemod is kan immers ook gewoon NTSC weergeven. Hetzelfde geldt dacht ik voor de PS2 en Xbox.Dat europa te kort wordt gedaan is op zich niet zo raar: ze kunnen nu de pal fabriek later opstarten, en de VS of Japan tekort doen kost veel geld omdat in de VS een shoppingseason piek heeft aan het eind van het jaar (veel meer dan hier) en in Japan men het niet kan maken.
Sony dacht anders tot gisteren dat het geen gegeven wasIk denk wel dat het een gegeven is, omdat je anders tever van te voren moet gaan produceren en geen enkele tegenslag mag hebben, dat lijkt me dus uitgesloten.
Het zou de eerste keer worden dat Europa serieus genomen werd, dat waren zo ongeveer de woorden van Sony en we zien nu wat die weer waard blijken te zijn.
Alleen de NES heeft volgens mij langer gewacht op een opvolger. Tussen vrijwel elke generatie spelcomputers zit zo'n 5 jaar. Wat alleen altijd vergeten wordt is dat je prima twee generaties naast elkaar kunt verkopen. De ps1 is ook nog heel lang verkocht.Over 5 jaar al? Lijkt me wat vroeg.
Voor zover dacht ik altijd dat de PS3 met een Operating System kwam. Waarin je dus ook kunt tekstverwerken, internetten, foto's kunt bewerken, etc.PWM schreef op woensdag 06 september 2006 @ 13:06:
[...]
Want?
De 360 kan ook gewoon je foto's en films afspelen, indien gewenst gestreamed vanaf jouw Windows MCE systeem, en binnenkort vanaf je Windows XP/Vista systeem met WMP 11.
Films streamen in HD kan nu ook. CD's rippen en afspelen in je spellen is ook geen probleem, of hem gewoon aanzetten als je aan het werk bent.
Of was dat destijds een nepbron dan..?
Kan me de bron ook niet meer herinneren.
Daarbij vind ik een bluray-speler (die JAVA gebruikt.) meer 'multimedia' is dan de huidige dvd.
Zoals je nu spelletjes op een pc kunt spelen vanaf een filmdvd verwacht ik dat dat op de PS3 vaak zal gaan kunnen. Zo zou (in noem een voorbeeld.) een spel zoals Fahrenheit als film kunnen uitbrengen, waarbij je interactieve dingen kunt doen/laten doen in de film, door de grote van de Bluray disks zou je misschien 2 of 3 verhaallijnen (van dezelfde film.) in HD op één schijfje kunnen zetten en hierdoor een interactieve film kunnen maken.
Aangezien de 360 (ATM) alleen nog dvd hebt is die in mindere mate een multimedia apparaat. Misschien dat als de HD-DVD speler volledig geïntwegreerd is dat ze mooi tegenover elkaar staan.
Maar tot de PS3 uit is weten we eigenlijk nog helemaal niks..
maar waarom ben je toch over "gratis" bezig? Zowat IEDERE spelproducent moet licenties kopen op de nodige libraries en codecs. Dit dus ook voor videocodecs (of dacht je nu echt dat ze "gratis" codecs gaan gebruiken?)Verwijderd schreef op woensdag 06 september 2006 @ 14:40:
[...]
Hoezo poep? VC-1 is ook niet gratis hoor.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Voor nu, maar er zijn al producenten geweest die hebben gezegd dat ze overstappen op VC-1 omdat die gewoon beter is en betere resultaten biedt dan H264 en zeker MPEG2.
Daarom is Blu-Ray op dit moment nog ondergeschikt aan HDDVD...
Overigens is dit ook een pitfall van Blu-Ray omdat ze actief verschillende codecs gebruiken. Straks weet je niet of je een 'crappy' MPEG2 versie hebt van een film of een betere VC-1 versie. Zover ik weet hebben alle major labels op HDDVD VC-1 gebruikt
[ Voor 35% gewijzigd door itsgreen op 06-09-2006 15:19 ]
Verwijderd
Omdat volgens mij ons vorig PS2 spel geen extra kosten meebracht voor een codec(omdat ik nooit een 3rd party codec lib heb zien meelinken aan de PS2 build). "Gratis" is misschien een verkeerde woordkeuze, "kostenloos" was beter geweest.Boeb0e schreef op woensdag 06 september 2006 @ 15:09:
[...]
maar waarom ben je toch over "gratis" bezig?
Zowat IEDERE spelproducent moet licenties kopen op de nodige libraries en codecs. Dit dus ook voor videocodecs (of dacht je nu echt dat ze "gratis" codecs gaan gebruiken?)
Ik ging ervanuit dat men enkel de beschikbare codecs op een console zou gebruiken(en dat deze niet zo krachtig zijn tov divx, xvid en aanverwanten), omdat dit de kosten zou kunnen drukken.
Maar mijn assumpties zijn dus blijkbaar fout
Maar evengoed: ik kan me niet goed voorstellen dat - zelfs met de betere codecs - de HD cutscenes ineens wel op een gewone DVD gaat passen. Die hoeveelheid content is niet te onderschatten. Natuurlijk is er(zoals eerder is gezegd) nu wel de mogelijkheid om gewoon realtime cutscenes te renderen.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2006 15:24 ]
Verwijderd
Blu-RayBoeb0e schreef op woensdag 06 september 2006 @ 14:20:
[...]
wat voor een onzin verkoop jij nu? Alsof er ook maar 1 spel is op de consolemarkt dat van een gratis "codec" gebruik maakt (voor alle gekende videocodecs op consolegames wordt VEEL geld neergeteld). Meeste 360 games vullen nog geen halve dvd, en zelfs hedendaagse pc games (die de HD resoluties gemakkelijk kunnen overtreffen) passen moeiteloos op 1 schijfje.
Blu-Ray en HD-DVD gaan over jaartje echt wel nodig worden voor HD-Gaming, zo neemt bijvoorbeeld Resitance: Fall Of Man, wat zelfs een launchtitel is en draait op 1080p al 22GB! in gebruik.
Ook bijv Metal Gear Solid 4 zou nooit op een DVDtje kunnen passen, blu ray is echt nodig volgens Hideo Kojima.
En als je bijv kijkt naar Final Fantasy XIII, wat natuurlijk weer vele cutscenes krijgt en dat allemaal op HD moet draaien merk je gewoon dat bluray of hd-dvd een must word voor next gen gaming.
En over de uitgestelde launch, jammer maar ik ben het ondertussen wel van Sony gewend (ps2 psp)
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2006 17:16 ]
Waarom Blu-Ray nodig is:
- Hoge resolutie textures
- Hoge kwaliteit audio (meerkanaals, hoge kwaliteit)
- Hoge kwaliteit FMV (MPeg 2, VC1, MP4 maakt allemaal niet zoveel uit. Het neemt gewoon veel ruimte in)
- Omdat de techniek daar is (waarom moet je een nieuwe mobiel? Met deze Greenpoint telefoon kun je toch ook bellen?)
Het moet maar eens afgelopen zijn met aan alle kanten alles te compresseren in brakke jpg en slechte kwaliteit mp3. In een tijd waar technisch zoveel kan maar de kwaliteit aan alle kanten achteruit gegaan is (digitale fotografie is jarenlang qua kwaliteit zeer veel minder geweest dan analoog, brakke mp3tjes downloaden). Het wordt wat mij betreft tijd dat het gemak hiervan ook eens samen moet gaan met de kwaliteit die mogelijk is.
(Ok, ok. Ik liet me even gaan
)
- Hoge resolutie textures
- Hoge kwaliteit audio (meerkanaals, hoge kwaliteit)
- Hoge kwaliteit FMV (MPeg 2, VC1, MP4 maakt allemaal niet zoveel uit. Het neemt gewoon veel ruimte in)
- Omdat de techniek daar is (waarom moet je een nieuwe mobiel? Met deze Greenpoint telefoon kun je toch ook bellen?)
Het moet maar eens afgelopen zijn met aan alle kanten alles te compresseren in brakke jpg en slechte kwaliteit mp3. In een tijd waar technisch zoveel kan maar de kwaliteit aan alle kanten achteruit gegaan is (digitale fotografie is jarenlang qua kwaliteit zeer veel minder geweest dan analoog, brakke mp3tjes downloaden). Het wordt wat mij betreft tijd dat het gemak hiervan ook eens samen moet gaan met de kwaliteit die mogelijk is.
(Ok, ok. Ik liet me even gaan
[ Voor 8% gewijzigd door Shiver23 op 06-09-2006 17:27 ]
PSN: Shiver23
Ben het met je eens dat het over 2 jaar nodig is. Ik denk alleen dat het op dit moment een self-fulfilling prophecy is....Verwijderd schreef op woensdag 06 september 2006 @ 17:15:
[...]
Blu-Ray
Blu-Ray en HD-DVD gaan over jaartje echt wel nodig worden voor HD-Gaming, zo neemt bijvoorbeeld Resitance: Fall Of Man, wat zelfs een launchtitel is en draait op 1080p al 22GB! in gebruik.
Ook bijv Metal Gear Solid 4 zou nooit op een DVDtje kunnen passen, blu ray is echt nodig volgens Hideo Kojima.
En als je bijv kijkt naar Final Fantasy XIII, wat natuurlijk weer vele cutscenes krijgt en dat allemaal op HD moet draaien merk je gewoon dat bluray of hd-dvd een must word voor next gen gaming.
En over de uitgestelde launch, jammer maar ik ben het ondertussen wel van Sony gewend (ps2 psp)
Door dat je Blu-ray hebt kan je slordiger programmeren, minder compressie toepassen en data dubbel op de disc zetten...
En doordat je slordiger programmeert, minder compressie gebruikt en data dubbel op een disc wil zetten heb je Blu-ray nodig.
Ook dingen als bijvoorbeeld gelokaliseerde audio van diverse regio's op één disc zetten zal er voor zorgen dat je meer ruimte nodig hebt, zonder dat je game experience ook maar 1 seconde verbeterd.
Overigens ben ik toch een beetje bang. Als Sony de extra space gaat gebruiken voor betere textures enzo wat je wel mag hopen hebben we toch een probleem, aangezien de drive langzamer is dan bijv die van de 360 duurt het een aardig tijdje voor hij klaar is met laden...
Had even uit mn hoofd gerekend, bij gelijke compressie, een texture die op de 360 1000*1000px is en op de PS3 1100 bij 1100px is, is 20% groter terwijl de drive 45% langzamer is... (PS3 9MB/s, 360 16MB/s)... de load tijd zou dan 2.1 keer zo lang zijn als de 360...
Data dubbel opslaan kan in het voordeel zijn van de snelheid. Waarom? Data die veel gelezen wordt zet je meerdere keren op de disc (als je het niet wilt cachen) en verkort de zoektijden.
De drive van de 360 is sneller dan een 2x BR op papier. Waarom?
Bij een dual layer doet de 360-drive maar 8x. Dit is ongeveer even snel als de BR drive van de PS3.
De snelheid van de 360 drive wordt alleen gehaald op de buitenste randen van de schijf. Daarbinnen ligt de snelheid een stuk lager.
In de praktijk zal het elkaar weinig ontlopen. En een groot voordeel is dat het geluid van de drive bij 2x een stuk aangenamer is dan bij 12x.
Bij een dual layer doet de 360-drive maar 8x. Dit is ongeveer even snel als de BR drive van de PS3.
De snelheid van de 360 drive wordt alleen gehaald op de buitenste randen van de schijf. Daarbinnen ligt de snelheid een stuk lager.
In de praktijk zal het elkaar weinig ontlopen. En een groot voordeel is dat het geluid van de drive bij 2x een stuk aangenamer is dan bij 12x.
Misschien koop ik de PS3 nu wel bij launch
Wel jammer de vertraging maar de spellen zien er wel top uit!
Edit: Bij de EU launch zal er een gratis blu-ray film zijn of iets dergelijks, zoals een gratis spiderman UMD bij de psp.
Wel jammer de vertraging maar de spellen zien er wel top uit!
Edit: Bij de EU launch zal er een gratis blu-ray film zijn of iets dergelijks, zoals een gratis spiderman UMD bij de psp.
[ Voor 36% gewijzigd door Cabo op 06-09-2006 18:23 ]
Ik denk dat importeren niet eens een optie wordt wanneer je naar de roll-out van het aantal machines bekijkt per gebied @ launch.
USA 400.000
Japan 100.000
Dat zijn echt druppels op gloeiende platen. Zeker als je kijkt naar de worldwide Xbox360 launch van 1.5 miljoen units, 3-4 maanden later waren ze nog steeds schaars.
USA 400.000
Japan 100.000
Dat zijn echt druppels op gloeiende platen. Zeker als je kijkt naar de worldwide Xbox360 launch van 1.5 miljoen units, 3-4 maanden later waren ze nog steeds schaars.
Ik weet niet of de 360 in DL mode 8x doet, maar volgens mij als het gaat om snelheid de Blu-ray drive op hetzelfde principe gebasseerd is, sneller aan de buitenranden.Shiver23 schreef op woensdag 06 september 2006 @ 17:41:
Data dubbel opslaan kan in het voordeel zijn van de snelheid. Waarom? Data die veel gelezen wordt zet je meerdere keren op de disc (als je het niet wilt cachen) en verkort de zoektijden.
En 2x vs. 12x qua geluid is in deze zin poep. Aangezien 2x niets zegt over de toeren die de disc maakt, net als 12x of 40x cdrom....
Dat geloof je zelf toch niet, heb je werkelijk geen idee dan welke mogelijkheden de PS3 qua multimedia en netwerkfuncties gaat hebben?PWM schreef op woensdag 06 september 2006 @ 13:06:
[...]
PS:
Over laadtijden e.d. Is het niet zo dat de de laadtijden op 360 ook grotendeels (of vooral) veroorzaakt worden door uncompressen van data (dan zou tijdens het gamen en laden dus telken 1 core bezig zijn met uitpakken...toch... dat zou best veel system recources in beslag nemen.)? De PS3 heeft hier met z'n BR discs geen last van. Zou toch behoorlijk moeten verschillen in laadtijden.
Of dit werkelijk klopt zou ik wel eens willen weten.
Ik heb ook een 360 en de pop-up en laadtijden vallen me echt heel vies tegen.
[ Voor 47% gewijzigd door Mutatie op 06-09-2006 18:53 ]
Mmmm ik zie dat niet zozeer als een probleem. Ik denk dat Sony prima ondertussen de andere productie bottlenecks (CELL en RSX) lekker kan verder produceren. Dus als ze de blu-ray drives op pijl kunnen brengen, verwacht ik dat ze snel meer units kunnen uitleveren...keldon schreef op woensdag 06 september 2006 @ 18:03:
Ik denk dat importeren niet eens een optie wordt wanneer je naar de roll-out van het aantal machines bekijkt per gebied @ launch.
USA 400.000
Japan 100.000
Jawel hoor, daarom zeg ik het ookMutatie schreef op woensdag 06 september 2006 @ 18:42:
[...]
Dat geloof je zelf toch niet, heb je werkelijk geen idee dan welke mogelijkheden de PS3 qua multimedia en netwerkfuncties gaat hebben?
Een eventueel aanpasbaar OS, maakt het niet meer of minder "multimedia". 99% van de gebruikers gebruikt de standaard functionaliteit, en die is niet veel, tot niet, verschillend.
EDIT:
Dit is geen kritiek in welke vorm dan ook over de PS3, maar een reactie op het wel of niet "MultiMedia" topper zijn van 1 van de 2:
Muziek rippen
360: Check
PS3: Check
Films afspelen, eventueel in HD:
360: Check 1080i
PS3: Check 1080P
Films afspelen, vanaf PC:
360: Check 1080i (waarschijnlijk p met HDMI kabel)
PS3: Onbekend
Online spelen:
Foto's opslaan, afspelen op TV:
PS3: Check (volgens mij?)
Foto's openen vanaf de PC:
Messages sturen naar Users vanaf PC:
Eigen ganes maken voor de console en draaien:
360: Check XNA
Geen idee waarom de PS3 meer Multimedia zou zijn dan de 360? Zelfs al zouden de (voor mij) Onbekende zaken wel op de PS3 kunnen, dan nog maakt het niet uit. De 1 kan geen gekke dingen meer dan de ander.
[ Voor 49% gewijzigd door PWM op 06-09-2006 19:05 ]
Data staat bij BR veel dichter bij elkaar dus bij 2x BR is het zeker wel zo dat de schijf langzamer draait.itsgreen schreef op woensdag 06 september 2006 @ 18:42:
[...]
Ik weet niet of de 360 in DL mode 8x doet, maar volgens mij als het gaat om snelheid de Blu-ray drive op hetzelfde principe gebasseerd is, sneller aan de buitenranden.
En 2x vs. 12x qua geluid is in deze zin poep. Aangezien 2x niets zegt over de toeren die de disc maakt, net als 12x of 40x cdrom....
Dus in november:
Europa: Niks
Japan: 100.000
US: 400.000
Wtf? Japan geven ze dus eigenlijk gewoon aan Nintendo weg, en in de US zal er een enorme schaarste ontstaan. En dan verkopen ze in Europa helemaal niks. Belachelijk.
Europa: Niks
Japan: 100.000
US: 400.000
Wtf? Japan geven ze dus eigenlijk gewoon aan Nintendo weg, en in de US zal er een enorme schaarste ontstaan. En dan verkopen ze in Europa helemaal niks. Belachelijk.
en weer een belofte aan diggelen.
Ik ga wel voor de wii en zal er in 2007 nog eend diep over nadenken.
Ik ga wel voor de wii en zal er in 2007 nog eend diep over nadenken.
*****Laryx runs aroound the room pretending to be a plane.<BR>VROOOM!!!!<BR>
Verwijderd
Uhm, aangezien bijna al die filmpjes van tegenwoordig in-game zijn (dus met de engine zelf gerenderd), hoef je toch helemaal geen mega grote filmpjes op te slaan? Ik ben geen programmeur of zo hoor. Maar mij lijkt het toch het beste als men verwijst naar een script, dat alles regelt wat er in het filmpje moet gebeuren. Bijvoorbeeld: "start die map, laat manneke naar daar bewegen, handjes in de lucht, speel dit geluidje af". Dat lijkt mij veel minder ruimte in beslag nemen als dat er van die sequence een filmpje word opgenomen, en vervolgens word opgeslagen in 100'en MB's. Maar goed, dat is ook eigenlijk worst. Je ziet uiteindelijk het zelfde op je beeld, alleen het ene is kleiner dan het ander zeg maar. Ik weet alleen niet wat nu precies kleiner is. Verschilt misschien ook per geval.Verwijderd schreef op woensdag 06 september 2006 @ 17:15:
Blu-Ray VS. HD-DVD vind ik eigenlijk ook weer een beetje een media sprookje. Beide formaten zijn nog geen eens fatsoenlijk in de winkel te krijgen, spelers zijn te duur, enz. Een hoop nadelen, maar het heeft natuurlijk ook weer zo zijn voordelen. Hoge opslagcapaciteit is natuurlijk zeker mooi meegenomen, en in de toekomst gaat het ook zeker wel nodig zijn inderdaad. Alleen vind ik het een beetje zo'n gehypte productjes. Alles moet tegenwoordig High Definition. Tot de High Definition rolator van de oudjes aan toe!
Vertraging is eigenlijk alleen maar een geluk bij een ongeluk. De consument krijgt geen gerushed product voorgeschoteld, en alles word als het goed is tot in de puntjes verzorgd. Alhoewel er natuurlijk nog altijd enkele uitzonderingen zijn. Maar goed, als je nú een vette console wilt hebben, moet je gewoon een Xbox 360 kopen, al dt niet met een mooie HD monitor of TV, als je daar een harde plasser of kietelding van krijgt.
HD is zeker wel beter dan het oude, maar ik vind het echt zo'n gehyped media concept. Het lijkt wel alsof mensen alleen nog maar afkortingen willen horen tegenwoordig. Zodra je het woord MP3 in de mond neemt gaat de halve wereldbevolking voor je op de knietjes, bij wijze van spreken. DVD was ook zoiets. Zelf ben ik ook wel into de laatste nieuwtjes en gadgets hoor, daar niet van. Maar soms mis ik alleen nog het woord "hallelujah" in sommige praatjes van mensen.
Anyway, de PS3 gaat wel een leuk ding worden hoor. Ik wacht zoiezo wel zeker een jaartje om er eentje aan te schaffen. Eerst maar eens wachten tot de échte vette games in de winkels te verkrijgen zijn!
waar maak je je nou druk over?
het is een console die nog nergens uit is en hij komt niet op de evt aangekondigde datum uit. nou nou. toch maar een 360 kopen om sony te kloten. -_-
he'll get there when he'll get there...
het is een console die nog nergens uit is en hij komt niet op de evt aangekondigde datum uit. nou nou. toch maar een 360 kopen om sony te kloten. -_-
This is the Way.
Verwijderd
Waar maak je je nou druk over? Heb ik iets verkeerds gezegd of zo?HIValicious schreef op woensdag 06 september 2006 @ 19:20:
waar maak je je nou druk over?
Verwijderd
Het multimedia gedeelte gaat op de Playstation 3 gewoon net wat makkelijker, zo kan je bijvoorbeeld rechtstreeks een memory kaartje invoeren (zowat alle kaartjes zijn supported SD pro duo enz). Ook kan je via de playstation 3 rechtstreeks een film of een liedje rechtstreeks downloaden via de webbrowser. Bijna al die dingen jij opnoemt gaan via windows media center, en daar zou je ook weer voor moeten betalen,bij ps3 doe je die dingen gratisPWM schreef op woensdag 06 september 2006 @ 18:54:
[...]
Jawel hoor, daarom zeg ik het ook
Een eventueel aanpasbaar OS, maakt het niet meer of minder "multimedia". 99% van de gebruikers gebruikt de standaard functionaliteit, en die is niet veel, tot niet, verschillend.
EDIT:
Dit is geen kritiek in welke vorm dan ook over de PS3, maar een reactie op het wel of niet "MultiMedia" topper zijn van 1 van de 2:
Muziek rippen
Online spelen:
Geen idee waarom de PS3 meer Multimedia zou zijn dan de 360? Zelfs al zouden de (voor mij) Onbekende zaken wel op de PS3 kunnen, dan nog maakt het niet uit. De 1 kan geen gekke dingen meer dan de ander.
geduld loont
aangezien de japaners en de amerikanen kunnen testen voor ons
zodat wij een goede console voor geschoteld krijgen.
het is jammer dat het wat langer duurt
maar we hebben wel gelijk een berg games.
een goede geteste console.
want microsoft maakte er een potje van
slechte launch geen game kon mij boeie
+ dat apparaat deugde niet te veel kinder ziektes.
ik wacht wel op sony
aangezien de japaners en de amerikanen kunnen testen voor ons
zodat wij een goede console voor geschoteld krijgen.
het is jammer dat het wat langer duurt
maar we hebben wel gelijk een berg games.
een goede geteste console.
want microsoft maakte er een potje van
slechte launch geen game kon mij boeie
+ dat apparaat deugde niet te veel kinder ziektes.
ik wacht wel op sony
You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before
The PS3 will serve as a Location Free Player for the Playstation Portable. This means that you will be able to watch DVD's and Blu-ray's as well as downloaded videos inside your PS3 on your PSP remotely via the internetPWM schreef op woensdag 06 september 2006 @ 18:54:
[...]
Jawel hoor, daarom zeg ik het ook
EDIT:
Muziek rippen
Online spelen:
Media Center capabilities will be a step above that of the 360
Dit was al een hele tijd terug door Sony gemeld
PS3 will be your replacement Tivo, yes it will have the capability of being a DVR
http://arstechnica.com/news.ars/post/20060203-6110.html
Furthermore, they said that “high def movie and TV episode downloads over the online service are a definite, kind of like the iTunes Music Store.”http://www.ps3newsresourc...enter-commercial-content/
Foto's openen vanaf de PC: gegarandeerd mogelijk op de PS3.
Laatst nog gezien in een filmpje over het PS3 dashboard
Films afspelen, vanaf PC: Word al heel lang gezegt dat het mogelijk is en dan met meer formaten dan alleen WMV
De PSP kan ook waarschijnlijk op een dergelijke manier als de GBA op de Cube functioneren maar dan met veel meer mogelijkheden.
Allemaal opties die de 360 niet heeft. Of ze allemaal werkelijkheid worden kan ik niet garanderen maar deze punten kom ik al 1,5 tot 2 jaar lang weer geregeld tegen in nieuwsberichten e.d.
In ieder geval gaat de PS3 veel meer Multimedia functies hebben en
wanneer er een Linux variant op de PS3 komt worden de mogelijkheden wel erg groot lijkt me.
Of iedereen deze functies gaat gebruiken is een tweede, ik heb een PSP en zal dan ook zo goed als alle funties gebruiken. De 360 lijkt in mijn ogen steeds kaler en simpeler ( is voor velen ook niet verkeerd natuurlijk
Zo probeer ik het ook goed te praten voor mijzelf 
Punt blijft dat ik mij donders verheugd had op een PS3 op 17 november. En omdat ik veel nieuwe apparaten koop die net uit zijn ben ik wel gewend dat ze nog niet helemaal perfect zijn. Nadeel van de eerste willen zijn
Punt blijft dat ik mij donders verheugd had op een PS3 op 17 november. En omdat ik veel nieuwe apparaten koop die net uit zijn ben ik wel gewend dat ze nog niet helemaal perfect zijn. Nadeel van de eerste willen zijn
Ik heb een beetje een dubbel gevoel.
Aan de ene kant baal ik dat ik m nu pas later ga hebben, maar aan de andere kant twijfelde ik er wel een beetje aan of de eerste levering wel zo goed zou zijn. Maar nu is er denk ik wel een grotere kans op een goeie PS3 en daarnaast meer tijd om te sparen voor spellen en extra's om te kopen en natuurlijk een grotere keuze in spellen
Aan de ene kant baal ik dat ik m nu pas later ga hebben, maar aan de andere kant twijfelde ik er wel een beetje aan of de eerste levering wel zo goed zou zijn. Maar nu is er denk ik wel een grotere kans op een goeie PS3 en daarnaast meer tijd om te sparen voor spellen en extra's om te kopen en natuurlijk een grotere keuze in spellen
PSN id: NL_SToRM
Mja ik blijf het moeilijk vinden om de beloftes van Sony nog serieus te nemen.
Klap na klap in het gezicht van de (Europese) consument, net als in een slecht huwelijk zal het op een gegeven moment genoeg zijn...
We zouden de PS3 afgelopen lente al krijgen...
Owja, hoewel je natuurlijk wel gelijk heb dat crappier units nu getest worden door Japan en de VS koop ik liever een crappy PS3 die eventueel gemaakt zou moeten worden door Sony vandaag, dan in Maart. Heb trouwens niet echt een goed gevoel over de betrouwbaarheid van deze eerste generatie blu-ray spelers. In mijn herinnering had de PS2 meer dan genoeg DVD problemen in het begin, terwijl het toen al een breed gedragen en geintroduceerde standaard was. Mede door dat games redelijk intensief gebruik maken van de disc zal het me niet verbazen dat er een te groot percentage mensen over 1,5 jaar zit te huilen met kapotte units buiten de garantie.
Klap na klap in het gezicht van de (Europese) consument, net als in een slecht huwelijk zal het op een gegeven moment genoeg zijn...
We zouden de PS3 afgelopen lente al krijgen...
Owja, hoewel je natuurlijk wel gelijk heb dat crappier units nu getest worden door Japan en de VS koop ik liever een crappy PS3 die eventueel gemaakt zou moeten worden door Sony vandaag, dan in Maart. Heb trouwens niet echt een goed gevoel over de betrouwbaarheid van deze eerste generatie blu-ray spelers. In mijn herinnering had de PS2 meer dan genoeg DVD problemen in het begin, terwijl het toen al een breed gedragen en geintroduceerde standaard was. Mede door dat games redelijk intensief gebruik maken van de disc zal het me niet verbazen dat er een te groot percentage mensen over 1,5 jaar zit te huilen met kapotte units buiten de garantie.
[ Voor 55% gewijzigd door itsgreen op 06-09-2006 23:24 ]
Zolang dat ding maar hier in Europa uit is voor de nieuwe MGS en Assassins Creed ben ik blij. 
En ondertussen vermaak ik me met mijn 360je wel.
En ondertussen vermaak ik me met mijn 360je wel.
Ben echt te lui om te checken of hij hier al staat....
maar voor de mensen met humor:
www.thisiswaiting.com
www.thisiswaiting.com
Onzin, Sony heeft alleen wat aankondigingen gedaan en kan zelf wel beslissen wat ze al dan niet in de markt zetten. Er zijn inderdaad wat (IMO) verknipte mensen die dat als beloftes zien en het uitstellen zien als "verbreken van beloften", maar dat is slechts een uiterst select groepje fanatici (die ook makkelijk grote dingen gaan roepen op internet) die het als een relatie zien... Kom nouitsgreen schreef op woensdag 06 september 2006 @ 23:21:
Mja ik blijf het moeilijk vinden om de beloftes van Sony nog serieus te nemen.
Zoals terecht opgemerkt, het succes van een console komt pas als hij een stukje langer op de markt is. Microsoft mag nu wel 5m Xbox360s verkocht hebben, dat verbleekt nog bij de 100M PS1's en 100Miljoen PS2's die verkocht zijn. Dat zijn pas aantallen en de grote aantallen worden pas in de latere jaren gehaald en dat zijn nou niet die fanatici.
Het is nog maar afwachten in hoeverre de PS3 een succes wordt uiteraard, hij is voorlopig inderdaad erg duur, maar dat wordt vast minder. Gezien de naam, zal het vast wel een succes worden, ook al is het niet wat het zou moeten zijn, alleen al door de twee voorgangers is de kans groot. Die hoge prijs gaat ook vanzelf naar beneden, Blu-Ray wordt cheap, die chips worden goedkoper, die schijven kunnen op een gegeven moment veel goedkoper gemaakt worden, gaat allemaal wel goedkomen
Sony is er alles aan gelegen om het tot een succes te maken. Helaas is dit niet gelukt omdat leveranciers en Sony zelf niet genoeg diodes kunnen leveren (wat volgens eerdere voorspellingen wel zou lukken). Net of ze bij Sony het leuk vinden ofzo...Net of ze bewust iedereen hebben voorgelogen. De wegen van marketing zijn soms ondoorgrondelijk maar dit gaat er bij gewoon niet in.
Zeker niet als je dit ziet: http://www.google.com/finance?cid=33095
Doomscenario: PS3 wordt een flop en Sony gaat op de fles. 30.000 mensen (nog niet eens 20% van wat er in totaal werkt voor Sony) raken hun baan kwijt. Haha, lachen of niet?
En even losstaand van de hardcore gamer of electronica gekken is met de PS1 en met de PS2 gebleken dat je tot in de verre toekomst verzekerd bent van een blijvende stroom van games. Met de xbox juist het omgekeerde en met de cube is het ook niet helemaal goed afgelopen. Ik weet dat voor veel mensen (ouders) dit een heel belangrijk argument is om zo'n ding aan te schaffen voor hun kinderen.
Maar aan de andere kant is het in de geschiedenis een bedrijf nog nooit gelukt om 3 generaties lang de 'consolewar' te winnen
Zeker niet als je dit ziet: http://www.google.com/finance?cid=33095
Doomscenario: PS3 wordt een flop en Sony gaat op de fles. 30.000 mensen (nog niet eens 20% van wat er in totaal werkt voor Sony) raken hun baan kwijt. Haha, lachen of niet?
En even losstaand van de hardcore gamer of electronica gekken is met de PS1 en met de PS2 gebleken dat je tot in de verre toekomst verzekerd bent van een blijvende stroom van games. Met de xbox juist het omgekeerde en met de cube is het ook niet helemaal goed afgelopen. Ik weet dat voor veel mensen (ouders) dit een heel belangrijk argument is om zo'n ding aan te schaffen voor hun kinderen.
Maar aan de andere kant is het in de geschiedenis een bedrijf nog nooit gelukt om 3 generaties lang de 'consolewar' te winnen

[ Voor 34% gewijzigd door Shiver23 op 07-09-2006 00:26 ]
Aantal kan ik toch aardig om lachen, maar duidelijk gevalletje van xbox-fans.itsgreen schreef op woensdag 06 september 2006 @ 23:46:
Ben echt te lui om te checken of hij hier al staat....
www.thisiswaiting.com
Wanneer de PS3 ook komt, het zal nog wel een goed jaar erna voor je kan zeggen of het echt impact heeft gehad op de 'wedstrijd' van de consoles.
Nu heb ik niet alle details door gelezen, maar mochten ze de 'backwards compatible' lijn doortrekken in de PS3, weer een pluspuntje erbij voor hun
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
het is een hele tijd geleden al mooi samengevat geweest op cubetoons, bevat nu meer waarheid dan ooit tevoren:

Ik snap niet goed hoe mensen de ps3 zo fanatiek kunnen blijven verdedigen. Hoe je het ook draait of keert: hij kan hetzelfde als de 360, met als verschil: de 360 is al beschikbaar. Als je nu eens wat minder kortzichtig zou zijn kan je NU al aan next-gen gaming beginnen.

Ik snap niet goed hoe mensen de ps3 zo fanatiek kunnen blijven verdedigen. Hoe je het ook draait of keert: hij kan hetzelfde als de 360, met als verschil: de 360 is al beschikbaar. Als je nu eens wat minder kortzichtig zou zijn kan je NU al aan next-gen gaming beginnen.
Verwijderd
Onzin, het kan het zelfde als de 360, en een hele hoop meer.
Ik kies niet voor de 360 vanwege de games, 90% is shooter of racer en dat is niet mijn ding. PS3 haal ik voor dmc4,vf4,ffXIII,mgs4 enz.
Oja en je plaatje is oud..
Ik kies niet voor de 360 vanwege de games, 90% is shooter of racer en dat is niet mijn ding. PS3 haal ik voor dmc4,vf4,ffXIII,mgs4 enz.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2006 08:24 ]
het is een hele tijd geleden al mooi samengevat geweest op cubetoons
waarschuwing, volgende tekst is ook oud:Verwijderd schreef op donderdag 07 september 2006 @ 08:23:
O RLY?!
(sony persconferentie niet gezien btw? 90% is "racer of shooter"
[ Voor 41% gewijzigd door boe2 op 07-09-2006 08:30 ]
Jij hoeft het ook niet te snappen. Als wij het maar snappen.Boeb0e schreef op donderdag 07 september 2006 @ 07:49:
het is een hele tijd geleden al mooi samengevat geweest op cubetoons, bevat nu meer waarheid dan ooit tevoren:
[afbeelding]
En hoezo verdedigen? Dat valt heel erg mee. Genoeg (terechte) negatieve reacties over het uitstel. Maar ondanks dat nog steeds mensen die bereid zijn te wachten.
Voor mij geldt hetzelfde. Ik word gewoon niet warm van de 360. De controller niet, de console zelf niet. Live waar je ieder jaar ook nog ff 60 euro voor mag dokken. Het gemis van een HD-speler (en met de huidige beschikbaarheid van blauwe diodes zal die HD-DVD speler voor de 360 ook niet heel ruim aanwezig zullen zijn). En het feit dat ik hier nog een stapel PS2 games heb ik die later nog best wil spelen zonder mijn hele kamer vol te bouwen met consoles.
90% racer of shooter? F1 2006, GTHD, Resistance: Fall of man, Motorstorm. En wat nog meer?
[ Voor 35% gewijzigd door Shiver23 op 07-09-2006 09:21 ]
Verwijderd
Wellicht dat de Xbox360 alsnog voor mij in de picture komt, maar dan wil ik eerst zekerheid dat de stroom aan kwalitatieve games geborgd is. Ik wil wel dat er voldoende keuze is en blijft. Er zitten steengoede toppers tussen waaronder GoW, Halo 3, maar ik vraag me af of deze kwaliteit ook continue blijft. Dat was met Sony altijd wel het geval, en met de XBox heeft Microsoft dat mijnziens niet kunnen laten zien en dat is voor mij de enige reden dat er nog geen XBox360 staat.Shiver23 schreef op donderdag 07 september 2006 @ 09:14:
Jij hoeft het ook niet te snappen. Als wij het maar snappen.
Microsoft moet zich eerst nog bewijzen voor mijn gevoel, en dat heeft Sony al met de PS1 en de PS2 laten zien. Nu moet ik wel zeggen dat het idee om via je console tegen pc gamers te spelen ontzettend goed klinkt
Verwijderd
Ik versta trouwens niet dat wanneer je niet op elk forum meedraait in "Evil Sony" parade en niet ingaat op het verkoopspraatje van "koop de xbox 360 nu, nextgen nu " je direct een fanboy bent, sony verdedigd of het uitstel positief (die heb ik gisteren al eens gehoord) vind.
Ik snap het niet zo goed. Eerst wordt er gekapt omdat we domme Sony fanboys zijn die de schitterende xbox 360 niet zien (alhoewel ik heb wel heb ma bon) die superieur is. En dan proberen jullie diezelfde mensen te overhalen met verkoopspraatjes. Willen jullie dan "dergelijke" mensen in jullie fanbase ? Zijn we daar gewoonweg niet te "dom" voor ?
Eigenlijk het feit dat er zoveel hysterie is omwille van de PS3 wil voor mji toch iets zeggen over wat die console los maakt bij mensen en is dat nu goed of slecht. Net hetzelfde als elke xbox'er die op alle PS3 forums een soort "jehova getuige" ronde nu zitten te maken. Waar hebben die mensen toch eigenlijk zo'n last van ? Koop wat jezelf leuk vind en laat andere mensen in hun keuze.
Als je mij vraagt waarom ik nog een PS3 koop terwijl ik al een Xbox 360 heb staan. Games, Sony heeft op haar platform leuke titels die mij *persoonlijk* interresseren. Ik kan niet wachten op MGS4 persoonlijk. Groot MGS fan al sinds de metal gear reeks verscheen op de MSX.
Ik snap het niet zo goed. Eerst wordt er gekapt omdat we domme Sony fanboys zijn die de schitterende xbox 360 niet zien (alhoewel ik heb wel heb ma bon) die superieur is. En dan proberen jullie diezelfde mensen te overhalen met verkoopspraatjes. Willen jullie dan "dergelijke" mensen in jullie fanbase ? Zijn we daar gewoonweg niet te "dom" voor ?
Eigenlijk het feit dat er zoveel hysterie is omwille van de PS3 wil voor mji toch iets zeggen over wat die console los maakt bij mensen en is dat nu goed of slecht. Net hetzelfde als elke xbox'er die op alle PS3 forums een soort "jehova getuige" ronde nu zitten te maken. Waar hebben die mensen toch eigenlijk zo'n last van ? Koop wat jezelf leuk vind en laat andere mensen in hun keuze.
Als je mij vraagt waarom ik nog een PS3 koop terwijl ik al een Xbox 360 heb staan. Games, Sony heeft op haar platform leuke titels die mij *persoonlijk* interresseren. Ik kan niet wachten op MGS4 persoonlijk. Groot MGS fan al sinds de metal gear reeks verscheen op de MSX.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2006 10:05 ]
Wat heb ik aan een 360 als de games die ik gaaf vind op een PS2/3 draaien? Niets, vandaar dat ik geen XBox heb en ook geen 360. Het gaat om de games, niet om de hardware.Boeb0e schreef op donderdag 07 september 2006 @ 07:49:
Verder gaat die PS3 jarenlang mee, en een paar maandjes delay merkt niemand na een tijdje. Die tijd overbrugt men wel met God of war 2 (februari) en MGS3 subsistence.
Wat men ook vergeet is dat alle PS2 kopers van dit najaar in europa potentiele ps3 kopers zijn in een paar jaar.
Sony heeft officieel aangekodigd voor de press 17 Nov 2006 komt de ps3 uit in Europa/ Australasia.JvS schreef op woensdag 06 september 2006 @ 23:54:
[...]
Onzin, Sony heeft alleen wat aankondigingen gedaan en kan zelf wel beslissen wat ze al dan niet in de markt zetten. Er zijn inderdaad wat (IMO) verknipte mensen die dat als beloftes zien en het uitstellen zien als "verbreken van beloften", maar dat is slechts een uiterst select groepje fanatici (die ook makkelijk grote dingen gaan roepen op internet) die het als een relatie zien... Kom nou
Zoals terecht opgemerkt, het succes van een console komt pas als hij een stukje langer op de markt is. Microsoft mag nu wel 5m Xbox360s verkocht hebben, dat verbleekt nog bij de 100M PS1's en 100Miljoen PS2's die verkocht zijn. Dat zijn pas aantallen en de grote aantallen worden pas in de latere jaren gehaald en dat zijn nou niet die fanatici.
Het is nog maar afwachten in hoeverre de PS3 een succes wordt uiteraard, hij is voorlopig inderdaad erg duur, maar dat wordt vast minder. Gezien de naam, zal het vast wel een succes worden, ook al is het niet wat het zou moeten zijn, alleen al door de twee voorgangers is de kans groot. Die hoge prijs gaat ook vanzelf naar beneden, Blu-Ray wordt cheap, die chips worden goedkoper, die schijven kunnen op een gegeven moment veel goedkoper gemaakt worden, gaat allemaal wel goedkomen.
Dat is voor mij al een belofte maken. Dat ze die belofte breken had ik al verwacht. Sony brengt dit keer BluRay aan de man tis is een riskante move (kijk maar naar UMD). Mn vertrouwen in Sony is diep gezakt. Het enige wat me nog warm maakt is dat er exclusieve spellen op de PS3 uitkomen die ik gewoon moet spelen. Voor de rest kan ik alles met mn psp en 360.
Veel mensen hier in europa balen nu en halen voor de "trek" maar een xbox 360
https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||
als je die redenering volgt stonden nintendo en sega nog steeds eenzaam aan de top. Sterker nog, ik ben een grote ps2 fanboy (+40 games) en moet zelf niets weten van de ps3EfBe schreef op donderdag 07 september 2006 @ 10:22:
[...]
Wat men ook vergeet is dat alle PS2 kopers van dit najaar in europa potentiele ps3 kopers zijn in een paar jaar.
Verwijderd
Pfff het getrol even terzijde ?
Het PS3 game eight days heeft er daar iemand wat info over ? Ik moet eerlijk bekennen dat het nu de eerste keer is dat ik er van screenshots van gezien heb
Het PS3 game eight days heeft er daar iemand wat info over ? Ik moet eerlijk bekennen dat het nu de eerste keer is dat ik er van screenshots van gezien heb
Kan het niet meer met je eens zijnVerwijderd schreef op donderdag 07 september 2006 @ 10:03:
Ik versta trouwens niet dat wanneer je niet op elk forum meedraait in "Evil Sony" parade en niet ingaat op het verkoopspraatje van "koop de xbox 360 nu, nextgen nu " je direct een fanboy bent, sony verdedigd of het uitstel positief (die heb ik gisteren al eens gehoord) vind.
Sony zal en moet nu wel groots uitpakken op de TGS, mijn verwachtingen zijn ook erg hoog moet ik zeggen. Maar als ze erin slagen, dan gaan ze volgens mij niet al teveel 'schade' hebben.
"Do not underestimate the power of PlayStation"
[ Voor 7% gewijzigd door SToRM666 op 07-09-2006 11:10 ]
Mensen kunnen hier discussieren over welke games er op de ps3 komen of hoeveel meer functions de ene console heeft over de andere. Maar iedereen moet het er ondertussen toch wel over eens zijn dat die Blue-ray driver nooit een standaard functie had moeten zijn in de PS3. Hij drukt de prijs omhoog, zorgt voor (veel) hogere productie kosten en vertraging (wat nog meer productiekosten tot gevolg heeft)AzN_cRzY schreef op donderdag 07 september 2006 @ 10:55:
[...]
Sony heeft officieel aangekodigd voor de press 17 Nov 2006 komt de ps3 uit in Europa/ Australasia.
Dat is voor mij al een belofte maken. Dat ze die belofte breken had ik al verwacht. Sony brengt dit keer BluRay aan de man tis is een riskante move (kijk maar naar UMD). Mn vertrouwen in Sony is diep gezakt. Het enige wat me nog warm maakt is dat er exclusieve spellen op de PS3 uitkomen die ik gewoon moet spelen. Voor de rest kan ik alles met mn psp en 360.
Sony heeft dat gewoon niet slim gedaan, zonder die blue-ray was er geen productieachterstand en was het geen probleem geweest om en launch in het "gouden" 4e kwartaal te realiseren.
Maar goed aan de andere kant is het de perfecte manier om blue-ray erdoorheen te drukken natuurlijk. Maar dat had je ook kunnen doen door een killer-game (DMC of MGS) alleen te drukken op Blue-ray. Maar dat brengt weer andere problemen met zich mee (capcom/konami zullen er waarschijnlijk niet blij mee zijn.
IMHO zouden ze het zo moeten doen, maar dat weet je natuurlijk niet van ten voren b)
Dat zeg ik....
Verwijderd
Herstel: Veel mensen hier in europa balen nu en roepen luidkeels voor de "trek" maar een xbox 360 te halenAzN_cRzY schreef op donderdag 07 september 2006 @ 10:55:
Het is altijd hetzelfde verhaal, als men iets niet zint roept men snel "Dan koop ik [concurrerend product]" terwijl ze nog niet eens aan pappie hebben gevraagd of het wel mag. Echt dat typerende gedrag
En uiteindelijk, maanden later zie je dezelfde personen weer terugkomen in de discussies met nog steeds geen gekochte console, en nog steeds wachtende op wat ze eigenlijk wilden gaan kopen, overigens nog steeds net zo hard roepend dat het allemaal niet eerlijk is, en dat ze het verpest hebben, en dat het niet de afspraak is, enzovoorts. Briljant
Veel van die bronnen zijn niet echt correct. De PS3 kan zeker geen video opnemen. De 360 overigens ook niet, alleen als verlengstuk van de MCE/Vista pc. Voor de rest zijn de multimedia functies die de PS3 zou hebben alleen gespeculeer. Foto's en muziek afspelen dat geloof ik nog wel, maar de rest is gespeculeer. Ik weet niet of je weleens met de MCX functionaliteit van de 360 hebt gewerkt, maar dit werkt al bijna een jaar gewoon erg goed. Je kunt zelfs draadloos door het hele huis tv kijken, opnemen etc. met de 360. Geen beloftes, nee het werkt. Dat is bij de PS3 allemaal gewoon nog erg onzeker. Sterker nog, de kans is erg klein dat dit net zo goed gaat werken, laat staan beter.Mutatie schreef op woensdag 06 september 2006 @ 20:16:
[...]
The PS3 will serve as a Location Free Player for the Playstation Portable. This means that you will be able to watch DVD's and Blu-ray's as well as downloaded videos inside your PS3 on your PSP remotely via the internet
Media Center capabilities will be a step above that of the 360
Dit was al een hele tijd terug door Sony gemeld
PS3 will be your replacement Tivo, yes it will have the capability of being a DVR
http://arstechnica.com/news.ars/post/20060203-6110.html
Furthermore, they said that “high def movie and TV episode downloads over the online service are a definite, kind of like the iTunes Music Store.”http://www.ps3newsresourc...enter-commercial-content/
Foto's openen vanaf de PC: gegarandeerd mogelijk op de PS3.
Laatst nog gezien in een filmpje over het PS3 dashboard
Films afspelen, vanaf PC: Word al heel lang gezegt dat het mogelijk is en dan met meer formaten dan alleen WMV
De PSP kan ook waarschijnlijk op een dergelijke manier als de GBA op de Cube functioneren maar dan met veel meer mogelijkheden.
Allemaal opties die de 360 niet heeft. Of ze allemaal werkelijkheid worden kan ik niet garanderen maar deze punten kom ik al 1,5 tot 2 jaar lang weer geregeld tegen in nieuwsberichten e.d.
In ieder geval gaat de PS3 veel meer Multimedia functies hebben en
wanneer er een Linux variant op de PS3 komt worden de mogelijkheden wel erg groot lijkt me.
Of iedereen deze functies gaat gebruiken is een tweede, ik heb een PSP en zal dan ook zo goed als alle funties gebruiken. De 360 lijkt in mijn ogen steeds kaler en simpeler ( is voor velen ook niet verkeerd natuurlijk)
Dan nog is zijn vraag niet zo raar. Juist games zijn nu het sterke punt van de 360. En zoals het er nu uitziet zal PS3 ook als hij uit is geen antwoord kunnen bieden aan het gamesgeweld van de 360. Dus zijn vraag is op zich erg terecht. Misschien voor jouw persoonlijke smaak niet van toepassing, maar daarom niet minder terecht.EfBe schreef op donderdag 07 september 2006 @ 10:22:
[...]
Wat heb ik aan een 360 als de games die ik gaaf vind op een PS2/3 draaien? Niets, vandaar dat ik geen XBox heb en ook geen 360. Het gaat om de games, niet om de hardware.
Overigens baal ik zelf wel van het uitstel. Ik had echt gehoopt (niet verwacht) dat de PS3 snel uit kon komen, zodat de prijs ook eerder zou kunnen zakken. Misschien dat ik er dan toch één aan zou hebben geschaft. Maar de PS3 komt zo langzamerhand gewoon te laat vind ik. De 360 heeft de games, is speelbaar, heeft het online gebeuren, heeft de media mogelijkheden. Zo maakt Sony de kans wel heel klein dat de PS3 nog interessant blijft voor mij.
Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia
ontkenning is een van de fasen neem ik aanVerwijderd schreef op donderdag 07 september 2006 @ 11:16:
[...]
Herstel: Veel mensen hier in europa balen nu en roepen luidkeels voor de "trek" maar een xbox 360
Het is altijd hetzelfde verhaal, als men iets niet zint roept men snel "Dan koop ik [concurrerend product]" terwijl ze nog niet eens aan pappie hebben gevraagd of het wel mag. Echt dat typerende gedrag
Een vriend van me is gisternamiddag nog zijn 360 gaan halen nadat hij te horen kreeg dat het niet meer voor november ging zijn. Iemand anders dat ik ken zal dat dit weekend doen. En je mag ervan uitgaan dat hij niet de enige zal zijn (om nog maar te zwijgen van al degenen die een console als kerstgeschenk willen. MS heeft bovendien enorm sterke games gepland staan voor de komende maanden).
Beetje wanhopig aan het worden, dat je berichten die je niet graag hoort steenhard gaat ontkennen met onzinnige argumenten?
*disclaimer* ik bezit zelf geen 360 en ga er ook geen kopen
[ Voor 22% gewijzigd door boe2 op 07-09-2006 11:30 ]
ze hebben al ruim tijd genoeg gehad om die bluray lensjes op voorraad te krijgen. hoelang is dat ding al in ontwikkeling? volgens mij heb ik 5 jaar geleden (als niet meer) al iets gelezen dat bluray eraan zat te komen.Biobakker schreef op donderdag 07 september 2006 @ 11:15:
[...]
Mensen kunnen hier discussieren over welke games er op de ps3 komen of hoeveel meer functions de ene console heeft over de andere. Maar iedereen moet het er ondertussen toch wel over eens zijn dat die Blue-ray driver nooit een standaard functie had moeten zijn in de PS3. Hij drukt de prijs omhoog, zorgt voor (veel) hogere productie kosten en vertraging (wat nog meer productiekosten tot gevolg heeft)
Verwijderd
Leuk nu krijgen we nog een psychologische screening naast het verkoopspraatje. Ik bedoel maar waarom zou in iemand in een ontkennende fase zijn over een stuk hardware ? Is het een levensnoodzakelijk iets mss ? Het is niet dat de PS3 geen games zal hebben dus wat maakt het uit ?Boeb0e schreef op donderdag 07 september 2006 @ 11:27:
[...]
ontkenning is een van de fasen neem ik aan
Een vriend van me is gisternamiddag nog zijn 360 gaan halen nadat hij te horen kreeg dat het niet meer voor november ging zijn. Iemand anders dat ik ken zal dat dit weekend doen. En je mag ervan uitgaan dat hij niet de enige zal zijn (om nog maar te zwijgen van al degenen die een console als kerstgeschenk willen. MS heeft bovendien enorm sterke games gepland staan voor de komende maanden).
Beetje wanhopig aan het worden, dat je berichten die je niet graag hoort steenhard gaat ontkennen met onzinnige argumenten?
*disclaimer* ik bezit zelf geen 360 en ga er ook geen kopen
De dag dat ik ga wanhopig ga worden is de dag dat ik betaald wordt door Nintendo, Microsoft of Sony. Voor zover dat niet het orde is ga ik echt niet wakker liggen van die oorlogen. Waarom zou ik ?
En over die mensen die de xbox 360 gaan halen. Dat zal best wel zijn dat er zullen overstappen, maar vooraleer we over grote massas en dergelijke spreken zullen we niet eerst eens wat maanden wachten vooraleer zo'n gewaagde uitspraken te doen ? Anders mag je mij gerust 6 juiste cijfers geven voor mijn lotto formulier hoor.
Mbt uw disclaimer. Waarom de sales talk ? Waarom dan zich zo storen aan onze "kortzichtigheid" ? M.a.w wat heb je er dan in godsnaam aan ? Of hou je uwzelf fulltime bezig om overal ter wereld mensen te behoeden tegen hun kortzichtigheid en te leiden naar het licht ofzo ?
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2006 11:49 ]
tja koop nu alvast een 360 en tegen de tijd dat de PS3 uit is verkoop je hem weer en koop je de PS3, waarom zo moeilijk doen.
Ik verdeding niet, maar heb persoonlijk 2 redenen waarom IK wacht op de PS3 ipv Xbox te nemen:Boeb0e schreef op donderdag 07 september 2006 @ 07:49:
-Tekken & Gran Turismo
-Uiterlijk
sim-pel
GT is idd een goede reden. Alhoewel ik serieuze twijfels heb dat het gewoon GT4HD is. Heb liever dat ze hem van de grond af opnieuw opbouwen...SinergyX schreef op donderdag 07 september 2006 @ 11:45:
[...]
Ik verdeding niet, maar heb persoonlijk 2 redenen waarom IK wacht op de PS3 ipv Xbox te nemen:
-Tekken & Gran Turismo
-Uiterlijk
sim-pel
Overigens is de PS3 wel een mooie console. Hij is trouwens wel vrij bulky....
Verwijderd
Waarom ga je er vanuit dat het ontkenning is? Ik vind het allemaal mooie machines, maar eerlijk gezegd. Op het moment dat ik 600 euro aan een console ga uitgeven, 200 euro aan games, nog 50 euro voor een extra joypad, en dan eigenlijk ook nog wel een betere televisie nodig heb ..... dat is het moment waarop ik voor mezelf toch wel de grens trek en ook altijd heb gedaan. Dat andere mensen hier graag het geld voor neerleggen is hun goed recht, maar ik wacht toch liever tot het geheel iets in prijs is gedaald.
Ik volg het allemaal wel, en ik zou dondersgraag Killzone 2 onder handen willen nemen, maar niet tegen elke prijs
De WII is dan nog de enige echt betaalbare console, maar eerlijk gezegd kan Nintendo me persoonlijk niet zo boeien met hun games genre als Microsoft en Sony. Ik zie de controller van de WII ook echt als een "nice to have" maar niet als; jongens wat beleef ik hier een plezier aan.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2006 12:21 ]
Ik denk dat dat inderdaad voor het overgrote deel wel geldt ja. Over een paar weken is iedereen het alweer zo'n beetje 'vergeten' en dan komt de TGS er ook nogeens aan.Verwijderd schreef op donderdag 07 september 2006 @ 11:16:
[...]
Herstel: Veel mensen hier in europa balen nu en roepen luidkeels voor de "trek" maar een xbox 360 te halen
En uiteindelijk, maanden later zie je dezelfde personen weer terugkomen in de discussies met nog steeds geen gekochte console, en nog steeds wachtende op wat ze eigenlijk wilden gaan kopen, overigens nog steeds net zo hard roepend dat het allemaal niet eerlijk is, en dat ze het verpest hebben, en dat het niet de afspraak is, enzovoorts. Briljant
En het aantal consoles dat MS in de tussentijd gaat verkopen in Europa gaat heus niet in de miljoenen lopen zoals sommigen dat willen doen lijken. Als Sony met een grote hoeveelheid PS3's kan komen in maart, dan zullen ze al veel van de opgelopen achterstand kunnen inhalen.
True denk ik ook, ik denk dat Sony best hard kan ownen tijdens de TGS... ze moeten alleen wel met een paar goede announcements komen...
[ Voor 30% gewijzigd door itsgreen op 07-09-2006 12:25 ]
ik heb zelfs laats gedroomd dat ik dat ding in handen had, en het voelde aan als een koekblikitsgreen schreef op donderdag 07 september 2006 @ 12:05:
[...]
GT is idd een goede reden. Alhoewel ik serieuze twijfels heb dat het gewoon GT4HD is. Heb liever dat ze hem van de grond af opnieuw opbouwen...
Overigens is de PS3 wel een mooie console. Hij is trouwens wel vrij bulky....
Sorry dat ik zo direct reageer maar kunnen de mensen die zeggen dat we nu maar een 360 moeten kopen even opbokken?
En die houding is nu precies de reden waarom Sony de launch in Europa (aka Sonyland) heeft uitgesteld. Wij kopen dat ding toch wel, hoe vaak we ook teleurgesteld worden door Sony.Verwijderd schreef op donderdag 07 september 2006 @ 11:16:
[...]
Teleurgestelde amerikanen zouden dat geduld niet op kunnen brengen en kopen een 360. De 360 is in de US dus wel een serieuzere concurrent, vandaar de 400k units op 17 november. Je thuisland moet je ook voorzien van units, slechts 100k maar toch.
Dus is Euopa de meest logische keuze om uit te stellen en heeft marketing technisch gezien Sony daar het minste last van mensen die over zouden stappen.
Verwijderd
@Frucon.. Die eight days, ik wist zelfs niet eens dat dit een game zou worden.
Ik dacht dat het gewoon als doel had een technische showcase te zijn. (dat is toch waar dat tankstation wordt opgeblazen en die auto wordt geperforeerd met kogels)
Iig, ziet er ook veelbelovend uit als ze daar een action packed intrigerende game van kunnen maken. Ik kijk er alvast naar uit.
En over dat uitstel, tja, ik ben natuurlijk ook ontchoogeld. (wie zou dat niet zijn). Maar anderzijds heb ik de console ook liever gisteren dan morgen, dus dan is elke dag die je moet wachten een ontchoogeling. Al met al zal het wel zo erg niet zijn. En drie maanden zijn echt wel zo voorbij. Misschien krijgen we ook wel meteen een iets goedkopere prijs? Om te compenseren? Bvb -50 euro. In elk geval ging ik zelf de ps3 pas halen ergens midden volgend jaar of zo, na de eerste prijsdalingen.
Zowieso heeft blue ray dan ook wat meer tijd gehad om voet aan de grond te krijgen. Anders kopen mensen een ps3, en dan zijn er nog eens geen films om te kijken. Waarschijnlijk krijgen we ook producten met minder uitval, omdat het productieproces beter onder controle zal zijn. (van montage tot yields, alles...)
Ook al is er al een andere 'next gen' console, toch blijf ik geduldig en wacht ik op de ps3
Ik dacht dat het gewoon als doel had een technische showcase te zijn. (dat is toch waar dat tankstation wordt opgeblazen en die auto wordt geperforeerd met kogels)
Iig, ziet er ook veelbelovend uit als ze daar een action packed intrigerende game van kunnen maken. Ik kijk er alvast naar uit.
En over dat uitstel, tja, ik ben natuurlijk ook ontchoogeld. (wie zou dat niet zijn). Maar anderzijds heb ik de console ook liever gisteren dan morgen, dus dan is elke dag die je moet wachten een ontchoogeling. Al met al zal het wel zo erg niet zijn. En drie maanden zijn echt wel zo voorbij. Misschien krijgen we ook wel meteen een iets goedkopere prijs? Om te compenseren? Bvb -50 euro. In elk geval ging ik zelf de ps3 pas halen ergens midden volgend jaar of zo, na de eerste prijsdalingen.
Zowieso heeft blue ray dan ook wat meer tijd gehad om voet aan de grond te krijgen. Anders kopen mensen een ps3, en dan zijn er nog eens geen films om te kijken. Waarschijnlijk krijgen we ook producten met minder uitval, omdat het productieproces beter onder controle zal zijn. (van montage tot yields, alles...)
Ook al is er al een andere 'next gen' console, toch blijf ik geduldig en wacht ik op de ps3
Verwijderd
Even buiten de hele discussie om:
Waar blijft iedereen toch maar het woord "next-gen" gebruiken? Dat betekend vrij vertaald toch "volgende generatie"? Terwijl het eigenlijk al "current-gen" is (Xbox 360).
Aangezien er geen mijlen groot verschil zal zijn tussen Xbox 360 en de PS3 (voor zover bij mij bekend is), stel ik gewoon voor om dat woord niet meer te gebruiken
Uiteindelijk zal de PS3 wel iets vergelijkbaars worden als Microsoft's console, dus van next-gen is eigenlijk geen sprake. Ik vind het qua grafische toestanden en functionaliteit meer een "zoek de verschillen puzzel", dan een compleet nieuw iets zeg maar.
Metal Gear Solid 4 en Final Fantasy XIII zijn eigenlijk wel de games waar ik momenteel voor warm loop. De rest weet me nog niet echt te boeien op dit moment. Maar sommige games weten je ook wel te verassen uiteindelijk! Het is natuurlijk ook zo dat wanneer je voorgaande delen uit een serie hebt gespeeld ,en tevens goed zijn bevallen, je eerder een volgend deel in de serie zult kopen. Met nieuwe games is het altijd maar afwachten wat het word meestal. Of het moet al van een bepaald ontwikkelingsteam afkomstig zijn, die al eerder goede games hebben geproduceerd.
Verder ben ik wel benieuwd naar wat de Tokyo Games Show ons gaat brengen! Hopelijk krijgen we dan weer wat lekkers voorgeschoteld
Ben toch eigenlijjk ook wel eens toe aan een eetje opheldering romdom Nintendo's nieuwe console (specs, prijs, enz).
Waar blijft iedereen toch maar het woord "next-gen" gebruiken? Dat betekend vrij vertaald toch "volgende generatie"? Terwijl het eigenlijk al "current-gen" is (Xbox 360).
Aangezien er geen mijlen groot verschil zal zijn tussen Xbox 360 en de PS3 (voor zover bij mij bekend is), stel ik gewoon voor om dat woord niet meer te gebruiken
Metal Gear Solid 4 en Final Fantasy XIII zijn eigenlijk wel de games waar ik momenteel voor warm loop. De rest weet me nog niet echt te boeien op dit moment. Maar sommige games weten je ook wel te verassen uiteindelijk! Het is natuurlijk ook zo dat wanneer je voorgaande delen uit een serie hebt gespeeld ,en tevens goed zijn bevallen, je eerder een volgend deel in de serie zult kopen. Met nieuwe games is het altijd maar afwachten wat het word meestal. Of het moet al van een bepaald ontwikkelingsteam afkomstig zijn, die al eerder goede games hebben geproduceerd.
Verder ben ik wel benieuwd naar wat de Tokyo Games Show ons gaat brengen! Hopelijk krijgen we dan weer wat lekkers voorgeschoteld
Het is gewoon makkelijker om het verschil aan te duiden tussen de GC, PS en Xbox en hun opvolgers.... het makkelijkste is dan de term next gen...Verwijderd schreef op donderdag 07 september 2006 @ 15:46:
Even buiten de hele discussie om:
Aangezien er geen mijlen groot verschil zal zijn tussen Xbox 360 en de PS3 (voor zover bij mij bekend is), stel ik gewoon voor om dat woord niet meer te gebruikenUiteindelijk zal de PS3 wel iets vergelijkbaars worden als Microsoft's console, dus van next-gen is eigenlijk geen sprake. Ik vind het qua grafische toestanden en functionaliteit meer een "zoek de verschillen puzzel", dan een compleet nieuw iets zeg maar.
Verder ben ik wel benieuwd naar wat de Tokyo Games Show ons gaat brengen! Hopelijk krijgen we dan weer wat lekkers voorgeschoteldBen toch eigenlijjk ook wel eens toe aan een eetje opheldering romdom Nintendo's nieuwe console (specs, prijs, enz).
Op zich leuk, maar het lijkt er op, dat games niet in 1080P gaan draaien:Verwijderd schreef op woensdag 06 september 2006 @ 17:15:
[...]
Blu-Ray
Bron: Playstation Magazine, Kotaku en Kikizo
According to Sony, the official US PlayStation 3 site's caveat that the HDMI connection is required for 1080p signals in Blu-ray movies is fallout from uncertainty over the Image Constraint Token - a next-generation anti-piracy measure.
Sony has made an issue of pointing out that 1080p, which the Xbox 360 is incapable of, is the Holy Grail of "full HD". As it stands now, the only game that is running in 1080p, said Fargher, is Gran Turismo HD - a tech demo crafted by Polyphony to showcase what the system is capable of.
This is in line with our earlier report, where a development source told Kikizo that, "even with [final hardware] in mind, reaching good frame rates at 1080p with next-gen graphics is almost impossible. Instead many developers, ourselves included, are reworking so they run at 720p. "
Deze quotes zijn van Jonathan Fargher, de persvoorlichter van Sony.In other words, movies will play at 1080p. Games won't, and maybe never will. Not that this is really new, but it's always distressing to have the obvious reiterated officially.
Deze is het belangrijkst:
Renderen op 720P60 dus, en eventueel via component upscalen naar 1080P30Fargher: Instead many developers, ourselves included, are reworking so they run at 720p.
[ Voor 15% gewijzigd door PWM op 07-09-2006 17:36 ]
Verwijderd
Lijkt me niks van waar, paar dagen gelden kondigen ze nog aan dat Resitance fall of man(launch titel) op 1080p gaar draaien (http://www.insidegamer.nl...ncefallofman/nieuws/11864) en vandaag werkt aangekondigt dat GT:HD ook in 1080p zal draaien(http://www.insidegamer.nl...ranturismohd/nieuws/11889)
Meeste games gaan nog gewoon draaien in 720p, maar er zullen er snel meer volgen die 1080p gaan gebruiken.
Meeste games gaan nog gewoon draaien in 720p, maar er zullen er snel meer volgen die 1080p gaan gebruiken.
Ik ben de persvoorlichter van Sony niet.Verwijderd schreef op donderdag 07 september 2006 @ 18:20:
Lijkt me niks van waar.
Het is de persvoorlichter, niet 1 of andere 20-jarige dev
Sorry hoor, maar kun je je kop nog verder in het zand steken? Als sony beweert dat Killzone op de ps3 realtime is dan gelooft iedere hond het (inmiddels weten we wel beter, zowieso is het een schok filmpjes te zien van games die uit moeten gaan komen, als je filmpjes van een jaar geleden bekijkt zie je dat er gewoon structureel boven de mogelijkheden van de ps3 geprerenderd werd!).Verwijderd schreef op donderdag 07 september 2006 @ 18:20:
Lijkt me niks van waar,....
Maar als ze slecht nieuws brengen wordt het afgedaan als onzin? Sony is gewoon heel hard op z'n bek gegaan, hoe het er nu voor staat lijkt het erop of ze gegokt en verloren hebben. Ze mogen wel iets heel goeds uit de hoge hoed toveren willen ze hun marktaandeel niet aanzienlijk zien slinken in vergelijking met de ps2.
PSN: DutchTrickle PVoutput
Verwijderd
Insidegamer weet het leuk te brengen, Gran turismo HD is niet eens een game, het is een Techdemo die moet laten zien waar gran turismo 5 in staat toe is.
Dit topic is gesloten.