Het Grote Playstation 3 Topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 13 Laatste
Acties:
  • 7.490 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:35

JvS

Ik heb hem zelf ook

Hoe moeten wij nu weten of jij veel verschil ziet in jouw kamer. Het is gewoon een hogere resolutie, waardoor zaken scherper worden. Dit is overigens al in tientallen topics besproken (zie hdtv topics, dit heeft niets met de PS3 te maken en het is IMO niet nodig om dit per apparaat te vragen aangezien het iets algemeens is) en iedereen doet nogal hijgerig over dat 1080p, maar op kleinere schermen zie je dat op 3m afstand niet eens. Op grotere schermen kan je dat wel zien. Of het dat voor jou waard is moet je zelf eens agan bekijken in de winkel of lees een van de tientallen topics over dat onderwerp.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Boeb0e schreef op maandag 04 september 2006 @ 13:46:
.. EN het feit dat hij regiovrij is.
Verzoeke een bronvermelding voor dit feit. Volgens mij is het niet bevestigd dat de PS3 regiovrij is voor het afspelen van PS1 en PS2 titels.

Verder is in een officiële presentatie meegedeeld dat PS3 spellen regiovrij kunnen zijn. Dat wil niet zeggen dat ze dat ook daadwerkelijk zullen zijn. Sterker nog, het is helemaal niet waarschijnlijk gezien de grote prijsverschillen in de diverse regio's. En zelfs als ze regiovrij zijn dan zal Sony exportrestricties opleggen aan prijsvechters. Zo mag Play-Asia bijvoorbeeld geen PSP-spellen naar de EU versturen, wat erg jammer aangezien ze al PSP-spellen hebben voor € 7,80. Natuurlijk zijn er wel sites die wel naar de EU versturen maar die zakken nooit onder de door Sony vastgestelde minimum verkoopprijs. Het is dus nog maar de vraag of je blij moet zijn met regiovrije spellen als dat betekent dat de prijzen niet vrijgegeven zijn...

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:55

inXs

known as inXs

Boos worden is nergens voor nodig. Ik heb al die 10tallen topics gelezen over dat onderwerk, feit is alleen dat ik nog in geen één winkel een 1080p scherm heb zien staan met of een PS3 erop, of met een HD film erop, zodat deze goed te vergelijken is met een 720p scherm. Dit heeft trouwens naar mijn inziens zeker wel te maken met een PS3, aangezien ik deze als combinatie aan wil gaan schaffen. Ofwel nogmaals, is het verschil heel moeilijk merkbaar, koop ik gewoon een 720p. Ik heb ook het HDTV topic helemaal doorgespit en ben nu echt wel redelijk op de hoogte van de ins en outs van een 720p of 1080p LCD televisie.

Ik weet ook dat bij een hogere resolutie beelden scherper worden, alleen bij sommige spellen bijvoorbeeld zie je bijna geen verschil in verschillende resoluties, bij andere spellen bijvoorbeeld weer wel. Ik ben verder ook niet hijgerig over 1080p, gewoon nieuwsgierig, maar I rest my case, ik vraag er niets meer over en laten we maar verder gaan over puur de PS3.

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

SToRM666 schreef op maandag 04 september 2006 @ 13:45:
[...]

Ik vind dat er gewoon iets teveel mensen zijn die perse in de PS3 topics moeten laten horen dat ze geen PS3 gaan kopen en helemaal gaan uitleggen waarom, ik zie daar persoonlijk het nut niet van in.
Het is een discussieforum, de voor- en nadelen van een console kunnen besproken worden. Zolang dat maar op een nette en onderbouwde manier gebeurt, is daar niets op tegen. Het is toch geen "PS3-adoratie-topic-waarin-alleen-positief-over-de-PS3-gepost-mag-worden-topic" of wel?

De mensen die daar keihard tegenin gaan en met "jei bent een fanboy!!!11" gaan lopen smijten verpesten de discussie meer dan die onderbouwde berichten die misschien niet 100% pro-ps3 zijn. Ik vind het allemaal maar kinderachtig, je moet toch gewoon overal kunnen posten wat je maar wilt, zolang je het maar netjes en met argumenten onderbouwd doet!

Dat gebler over dat flameboy gaat maar door en door en ik moet zeggen dat degene die het woord gebruiken om mensen ervan te betichten over het algemeen niet echt degene zijn die het netst discieren hier....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Verwijderd schreef op maandag 04 september 2006 @ 14:14:
[...]

Ik kwam hier niet om de PS3 te bashen. Was het topic aan het doorlezen en ben zo dom geweest om op deze post te reageren.

[...]

Iemand maakte een aantal opmerkingen over de ps3 en de 360. Ik gaf mijn mening. Maar dat mag blijkbaar niet. Vanaf dat monent ging het allemaal bergafwaards.

En jij komt nu ook weer met de opmerking dat ik de 360 beter zou vinden. Ik heb nooit gezegd dat ik de 360 beter vind dan de ps3 !!! Dat maken jullie er iedere keer van. Hoe kan je zoiets ooit beweren als 1 van de 2 consoles nog nieteens uit is. Ik heb alleen maar aangegeven dat ik tevreden ben met de 360. Erg vervelend discussieren zo.

Feit blijft dat er in de playstation forums altijd weinig ruimte voor kritiek is. Mensen voelen zich al snel persoonlijk aangevallen.
Ik zei nog onderaan mijn post dat het geen persoonlijke reactie was ;)
Alleen het eerste zinnetje was eigenlijk als reactie bedoeld, dus ik heb nergens tegen je gezegd dat jij de 360 beter vindt.
Bij deze is dat dan hopelijk rechtgezet...

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

Ik begrijp zowieso al niet waarover mensen zich druk maken?

Het zijn maar spelletjes consoles!

Al je leven er nu vanaf hing OK, maar om je zo druk te maken om een spelletjes computer... :'(

Ik moet eerlijk zeggen dat mijn voorkeur uitgaat naar een PS3. Maar dat komt puur en alleen omdat ik ook een PS1, 2, PSP heb gehad en ik niet beter weet. De PS3 zal wel goed wezen, maar dat geldt ook voor de XBox360.

En de racegames op PlayStation zijn messtal erg goed, dus dat maakt mijn keuze wat makkelijker. Gameplay voor graphics. (En dan laat ik me niet uit over welke console betere graphics heeft, want dat verschilt niet veel denk ik)

Alleen twijfel ik nog wat of ik hem wel haal. Want zoals ik al eerder zei; op een gewone TV vind ik zelfs de XBox360 niet bijzonder.

[ Voor 64% gewijzigd door Format-C op 04-09-2006 14:38 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-09 15:58
Het komt door de mensen die maar een enkele console willen/kunnen aanschaffen, niet zo heel erg zeker van hun keuze zijn en die keuze daarom voor zichzelf verantwoorden door zich heel erg met het gekozen platform te vereenzelvigen. Dat zijn dus de fanboys die overdreven fel reageren als "hun" favoriete console wordt "aangevallen", die iedereen die minpunten ziet in hun favoriete console van een verborgen agenda verdenkt.

Oplossing: iedereen koopt gewoon meerdere consoles. _/-\o_ Ik heb nu een PS2, Xbox en Xbox 360 en ga tzt nog een Wii en/of een PS3 kopen. De Wii heb ik al gereserveerd, de aanschaf van de PS3 komt over een of twee jaar als de leuke games er zijn, Blu-Ray zich doorzet en de prijs een stuk omlaag is gegaan. Ik hou de ontwikkelingen op PS3-gebied wel in de gaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

RappieRappie schreef op maandag 04 september 2006 @ 14:34:
Alleen twijfel ik nog wat of ik hem wel haal. Want zoals ik al eerder zei; op een gewone TV vind ik zelfs de XBox360 niet bijzonder.
Dat snap ik ook nooit. Het is toch gewoonweg niet waar dat je betere graphics niet ziet op een normale Televisie? Neem bijvoorbeeld een film op DVD. Dat ziet er toch ook een heel stuk beter uit dan een spel op een normale televisie? :P. De resolutie is maar een klein deel van de verbetering, 720x576 met een goeie anti aliassing kan er gewoon supergoed uitzien, het is niet als met een PC dat je met je neus op een vlijmscherp scherm zit he? ;). Verbeteringen zitten alles behalve alleen in de resolutie dus, ook licht effecten, physics, schaduwen, oppervlakte effecten en weet ik wat wel niet meer, maken een spel veel en veel mooier. Resolutie ook, maar het is maar een van de verbeteringen en zeker niet de belangrijkste (hoewel de PS2 vaak wel erg pixelerig was, wil het niet zeggen dat je geen HDTV nodig hebt om een beter beeld te krijgen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

inXs schreef op maandag 04 september 2006 @ 14:17:
[...]
Grote grap? Nah 1 van de beste spellen die er aan zit te komen .
op wat baseer jij dat dan? Op 1 enkele enorm vage trailer van een gevecht, dat totaal NIETS zegt over hoe het spel zal spelen of hoe het verhaal zal zijn? Dan ben jij een fantastische voorspeller. Ik loop in ieder geval nog niet warm voor FF13. Ik ben een grote fan van de FF reeks, maar ik weet nog NIETS over dit deel.
Of is volgens jou goede graphics = beter spel? Dat lijkt wel de nieuwe gedachtengang te zijn in deze thread. Vrij hypocriet aangezien de ps2 in de vorige generatie de zwakste van de drie was, terwijl ze toch de sterkste rpg's had (waarvan een aantal in 2D)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Boeb0e schreef op maandag 04 september 2006 @ 13:46:
[...]
De puber die nog thuiswoont op kosten van zijn ouders en quasi belastingsvrij vakantie/weekendwerk kan doen.
Ik werk fulltime, heb heel veel maandelijkse kosten en kan me de ps3 onmogelijk veroorloven. De opmerking die jij maakt verraadt veel over je leeftijd.
De pot verwijt de ketel? ;)
Heh, je bedoelt dat ik een te oude l*l ben zodat deze weer geen problemen heeft met het kopen van een console ongeacht een full time job? Zou kunnen ;). Waar ik op doelde is dat IMHO je niet 1 2 3 even 500 euro bijelkaar werkt als puber wanneer je ook nog eens je mobiel etc. moet betalen. En als die puber er hard voor werkt, dan is dat alleen maar prijzenswaardig. Tuurlijk is het gegil van 13-jarigen die alles van pa/ma krijgen irritant, maar IMHO niet meer irritant dan het gedrein van <insert competing console here>-fans die maar wat graag willen vertellen dat <insert console van huidige thread here>-fans het gewoon niet snappen met hun blinde liefde voor een gedoemd apparaat. ;)
De enige reden waarom ik de ps3 momenteel zou willen (NIET de games, De FF13 trailer is een grote grap en van de rest heb ik nog niets boeiend gezien) is voor zijn backwards compatibiliteit EN het feit dat hij regiovrij is. Het zal heel leuk zijn om men import ps1/ps2 rpg's te kunnen spelen zonder chiptoestanden (waar vooral ps1 games heel anaal om kunnen doen)
Backwards compatibiliteit is voor mij niet echt een reden, maar het kan wel een reden zijn natuurlijk, wanneer je af wil van je PS2 behuizing. Regiovrij is wel een goed punt, maar ik moet dat nog zien in de praktijk. Voor mij zijn de games de doorslag. Als sinds de MSX1 vind ik games van Japanse makelij gemiddeld van grotere kwaliteit dan andere games. Maar dat is natuurlijk smaakgebonden. :)

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs

inXs

known as inXs

Boeb0e schreef op maandag 04 september 2006 @ 15:02:
[...]

op wat baseer jij dat dan? Op 1 enkele enorm vage trailer van een gevecht, dat totaal NIETS zegt over hoe het spel zal spelen of hoe het verhaal zal zijn? Dan ben jij een fantastische voorspeller. Ik loop in ieder geval nog niet warm voor FF13. Ik ben een grote fan van de FF reeks, maar ik weet nog NIETS over dit deel.
Of is volgens jou goede graphics = beter spel? Dat lijkt wel de nieuwe gedachtengang te zijn in deze thread. Vrij hypocriet aangezien de ps2 in de vorige generatie de zwakste van de drie was, terwijl ze toch de sterkste rpg's had (waarvan een aantal in 2D)
Oke, laat ik het anders formuleren, voor mezelf ben ik er zeker van dat het weer een geweldige FF gaat worden, niet persé vanwege de graphics, aangezien ik ook nog steeds vrolijk FF7 speel. Ik vind alle FF's nog steeds helemaal geweldig. Verder hoef je mij geen woorden in de mond te schuiven hoor, aangezien bij mij goede graphics niet persé een goed spel betekenen, het kan alleen wel een handje helpen, er zijn namelijk zat spellen die ik vroeger helemaal geweldig vond, maar nu gewoon niet meer en dat is bijna alleen maar, omdat ik (we?) te verwend ben qua graphics zeg maar :+

Ik heb altijd een PS gehad, daarvoor had ik alle sega's zeg maar, bij mij is het dus vooral de naam Playstation die het doet eigenlijk, ik heb erg goede ervaringen met de PS1 en PS2, vooral op games gebied. Een andere vriend van mij heeft een xbox en weer een andere een gamecube. Op de xbox kan ik niet veel spellen opnoemen die ik echt geweldig vind, op de gamecube weer wel, maar dat is vooral omdat de multiplayer zo geweldig is, denk aan smash brothers en mario kart, maarja aangezien een goede vriend van me een wii koopt, hoef ik dat niet te doen. Af en toe ruilen we van console.

[ Voor 25% gewijzigd door inXs op 04-09-2006 15:16 ]

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Lijkt erop dat de Japanners ook warm beginnen te lopen voor de PS3. Iig voor de games.
Het japanse gamesblad Famitsu, één van de grootste en bekendste gamesbladen ter wereld, heeft weer een nieuwe most wanted list opgemaakt. De japanners mogen de PS3 dan duur vinden, volgens hen heeft de PS3 wél de beste games! De eerste 3 plaatsen worden ingenomen door PLAYSTATION 3 titels. Over de Wii-games zijn de japanners minder gecharmeerd, de hoogste Wii titel neemt de 14e plaats in.

1. (2 / 2)
Final Fantasy XIII
Playstation 3
Square Enix
stemmen: 1.569

2. (3 / 3)
Resident Evil 5
Playstation 3
Capcom
stemmen: 1.182

3. (4 / 4)
Metal Gear Solid 4
Playstation 3
Konami
stemmen: 896

4. (5 / 5)
Summon Night 4
Playstation 2
Banpresto
stemmen: 716

5. (6 / 6)
Pokemon Diamond & Pearl
Nintendo DS
Nintendo
stemmen: 636

6. (10/ 7)
Super Robot Taisen: Original Generations
Playstation 2
Banpresto
stemmen: 564

7. (8 / 9)
Dawn of Mana
Playstation 2
Square Enix
stemmen: 557

8. (7 / 8 )
Blue Dragon
Xbox 360
Microsoft
stemmen: 541

9. (12/15)
God Hand
Playstation 2
Capcom
stemmen: 493

10. (13/12)
Tales of Destiny
Playstation 2
Bandai Namco
stemmen: 412

11. (15/11)
Gyakuten Saiban 4
Nintendo DS
Capcom
stemmen: 408

12. (28/29)
Everybody's Tennis
Playstation 2
Sony
stemmen: 405

13. (9 /10)
Utawarerumono
Playstation 2
Aquaplus
stemmen: 398

14. (11/13)
Super Smash Bros. Brawl
Nintendo Wii
Nintendo
stemmen: 360

15. (20/18 )
Zelda no Densetsu: Phantom Hourglass
Nintendo DS
Nintendo
stemmen: 350

16. (16/16)
Dragon Quest Monster: Joker
Nintendo DS
Square Enix
stemmen: 329

17. (18/19)
Fushigi no Dungeon: Furai no Shiren
Nintendo DS
Sega
stemmen: 318

18. (26/22)
DOA Xtreme 2
Xbox 360
Tecmo
stemmen: 297

19. (14/14)
The Legend of Zelda: Twilight Princess
Nintendo Wii
Nintendo
stemmen: 281

20. (22/17)
Final Fantasy Versus XIII
Playstation 3
Square Enix
stemmen: 279

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ymmv schreef op maandag 04 september 2006 @ 14:50:
Het komt door de mensen die maar een enkele console willen/kunnen aanschaffen, niet zo heel erg zeker van hun keuze zijn en die keuze daarom voor zichzelf verantwoorden door zich heel erg met het gekozen platform te vereenzelvigen.
Ik heb maar geld voor één console (of eigenlijk niet, met de intro prijs van de ps3 :p )
Maar ik ben niet onzeker over mijn keuze, daarom hoef ik ook niets te verantwoorden. En alleen genieten van alle extra nieuws dat mondjesmaat wordt gepresenteerd. En de OPM lezen :)

btw, toen ik hierboven ergens zei dat 360 users blijkbaar veel tijd hadden en dat wel iets betekende ivm hun console stond daar een wink achter, zoiets dus => ;) En toch vond iemand het nodig daar serieus op te reageren? ;)

Trouwens, ik denk ineens aan iets, wipe-out met de motion sensing controller. Dat zou hele ervaring zijn denk ik. Beetje tilten om het ding nog scherper en correcter door de bocht te laten gaan. en backwards tilten om te remmen of zo. Ik zie toch redelijk wat toekomst voor die functies, hangt allemaal af van hoe creatief de devs ermee kunnen omgaan.

Zoals in assasin creed is het de bedoeling ook wat meer met de crowd te werken. Mensen wegduwen, agressief of minder agressief. Daar zie ik ook wel een functie weggelegd voor de controller... echt links en rechts duwen. Al bij al ben ik toch opgetogen dat ze het er nog bij hebben gedaan, ook al was het misschien short notice. En rumble zal ik ook niet echt missen, dat heb ik nooit echt als meerwaarde beschouwd. En dan nog de verbeterde triggers op L2 en R2. Bring it on, SSX.

En nog beweren dat er niets veranderd is, tsss :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

JvS schreef op maandag 04 september 2006 @ 14:56:
[...]

Dat snap ik ook nooit. Het is toch gewoonweg niet waar dat je betere graphics niet ziet op een normale Televisie? Neem bijvoorbeeld een film op DVD. Dat ziet er toch ook een heel stuk beter uit dan een spel op een normale televisie? :P. De resolutie is maar een klein deel van de verbetering, 720x576 met een goeie anti aliassing kan er gewoon supergoed uitzien, het is niet als met een PC dat je met je neus op een vlijmscherp scherm zit he? ;). Verbeteringen zitten alles behalve alleen in de resolutie dus, ook licht effecten, physics, schaduwen, oppervlakte effecten en weet ik wat wel niet meer, maken een spel veel en veel mooier. Resolutie ook, maar het is maar een van de verbeteringen en zeker niet de belangrijkste (hoewel de PS2 vaak wel erg pixelerig was, wil het niet zeggen dat je geen HDTV nodig hebt om een beter beeld te krijgen).
Ik ben gewoon verwend met mijn PC, en de graphics die hij kan produceren denk ik.
Daardoor word ik als het ware verblind, en vind ik alles wat minder is dan wat ik nu (op de PC) heb niet mooi genoeg om er zoveel geld aan uit te geven denk ik.

De next gen consoles zijn zo mooi door die fantastische graphics, en effects, en de hoge resoluties. En als ik dan een XBox360 op een normale TV zie knap ik erop af. Juist door die lage resolutie, en omdat ik WEET dat het ding graphics kan renderen die vele malen beter zijn dan die die ik op die gewone tv zie. En dan denk ik ja, ik heb nu een ding in huis die nog niet half laat zien in zijn huidige opstelling dan wat hij daadwerkelijk kan.

Als ik zo'n apparaat aanschaf wil ik eigenlijk ook het maximale eruithalen. Dus krijgen waarvoor ik betaal. (Ik weet niet precies hoe ik het moet uitleggen, maar ik denk dat ik de consoles teveel vergelijk met de PC. 8)7)

Even iets anders; wordt er voor console games ook een soort van "directX" gebruikt? Die zeg maar mede bepalen hoeveel effects e.d. mogelijk zijn? En hoe zit dat daarmee met de PS3?

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

RappieRappie schreef op maandag 04 september 2006 @ 15:16:
[...]

Even iets anders; wordt er voor console games ook een soort van "directX" gebruikt? Die zeg maar mede bepalen hoeveel effects e.d. mogelijk zijn? En hoe zit dat daarmee met de PS3?
DirectX is een laag tussen je PC-hardware en de game software in.
Met een console wordt er gewoon rechtstreeks op de hardware geprogrammeerd. Dit kan ook omdat iedere PS3 van binnen identiek is. Hoeveel effecten er mogelijk zijn ligt helemaal aan de ontwikkelaars zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-06 09:20
PWM schreef op maandag 04 september 2006 @ 09:03:
[...]

720P = 1280x720

Zolang je daar minimaal aan voldoet, in 16:9, dan zit je goed. In principe is hoger altijd beter, zolang het apparaat waar je hem aankoppelt het ook uit kan spugen.

Ik heb net nog even gekeken, en de Xbox kan dus ook een resolutie van 1360x768 aan. Heb jij een tv van 1366x768, net als ik, dan is dat prima. Je hebt een kleine rand van 2mm aan weerkanten omdat je 6 pixels mist, maar die merk je echt niet.

Ik weet niet wat de PS3 standaard aankan. Natuurlijk 720P en 1080P/I, maar of ze ook resoluties aankunnen die er tussen zitten is nog onbekend. Wat dat betreft is het dus even afwachten.

De ideale oplossing voor jou, zou zijn:

26 inch 1366x768
VGA kabel (Geen HDMI. Veel problemen mee, geluid wat niet synchroon loopt, flikkerend beeld, etc.) en dan een PS3 op 1366x768. Zou onverhoopt de PS3 die resolutie niet aankunnen, dan een component kabel gebruiken en de PS3 op 1280x720 draaien. Jouw TV maakt hem dan schermvullend.
Ah ok thnx :) Maar nog paar vraagjes:

Wat is dan het verschil tussen een HDMI en een VGA kabel? Ook kwa prijs? En past dat wel op de PS3 ook?
En Stel de PS3 kan geen 1366x768 maar wel 1280x720, moet ik dan alsnog een VGA kabel hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

FerdiV schreef op maandag 04 september 2006 @ 16:41:
[...]

Wat is dan het verschil tussen een HDMI en een VGA kabel? Ook kwa prijs? En past dat wel op de PS3 ook?
En Stel de PS3 kan geen 1366x768 maar wel 1280x720, moet ik dan alsnog een VGA kabel hebben?
En HDMI kabel heeft een HDMI stekker en digitaal signaal. Een vga-kabel een vga-stekker.....
Wij weten niet waar je het op wilt aansluiten. Als je tv VGA en HDMI heeft moet je dat zelf weten. HDMI kun je zeker geen 1366x768 mee doen. VGA is even afwachten, zoals gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

FerdiV schreef op maandag 04 september 2006 @ 16:41:
[...]

HDMI is een nieuwe standaard voor het aansluiten van je apparatuur. Zeg maar de nieuwe Scart. Video en geluid door 1 kabel. Echter, voor een standaard, is het nog niet echt standaard. Er zijn echt veel problemen mee. Volgens mij heeft de PS3 een HDMI 1.3 aansluiting, terwijl veel tv's 1.1 of 1.2 hebben. Op papier is het backwards compatible, maar alleen als het niet erg vind dat je beeld zwart wit is, of je geluid 5 seconden voorloopt, zou ik er naar kijken (overigens kan HDMI heel leuk zijn, maar uitgewerkt is het nog niet).

VGA is gewoon wat je in je computer stopt, je hebt alleen een los stekkertje voor je geluid. Wat beeld betreft is het gewoon perfect. Ook een goed werkende HDMI aansluiting geeft echt geen beter beeld. Het voordeel van HDMI moet worden dat alle tv's/computers/rand apparatuur er mee wordt voorzien, ergo dat het makkelijk is om aan te sluiten. De kwaliteit van het beeld over VGA is net zo goed als HDMI.

Hoe de PS3 het gaat doen met resoluties, geen idee, dat moet je nog even afwachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

HDMI is op een digitaal scherm wel scherper dan VGA in de meeste gevallen. Dit omdat je 1 op 1 pixelmapping hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Het maakt in heel veel gevallen echt heel weinig uit. Zegmaar het verschil tussen een VGA en een DVI kabel op een TFT monitor. ALs je een gare vga kaart hebt met een slechte DAC en een slecte ADC in je monitor, dan is VGA lelijk ja, maar in ongeveer alle gevallen stuurt een VGA kaart een mooi scherp signal en maakt een monitor er weer een haarscherp plaatje van. Ik verwacht dat een PS3 wel een prima signaal uitpoept (als-ie vga heeft that is, zalwel) en TV"s zijn behoorlijk bedreven in het terug omzetten, omdat bijna alle signaal beter wordt.

En over dat scalen waar iedereen zo bang voor is, dat snap ik ook niet. Die PS3 rendert dat spel intern gewoon in 1 resolutie (of misschien drie, SD, HD720 en HD1080). Of die PS3 het nu naar 1366x768 schaalt of dat de TV dat nou doet, dat gaat ook niet de wereld uitmaken (tenzij een van beide scalers erg brak is ofzo). Dus gewoon aansluiten en spelen, niet zo ontzettend lopen mieren om DVI kabeltjes, hdmi dingetjes en dat soort dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
PWM schreef op maandag 04 september 2006 @ 17:03:
[...]

HDMI is een nieuwe standaard voor het aansluiten van je apparatuur. Zeg maar de nieuwe Scart. Video en geluid door 1 kabel. Echter, voor een standaard, is het nog niet echt standaard. Er zijn echt veel problemen mee. Volgens mij heeft de PS3 een HDMI 1.3 aansluiting, terwijl veel tv's 1.1 of 1.2 hebben. Op papier is het backwards compatible, maar alleen als het niet erg vind dat je beeld zwart wit is, of je geluid 5 seconden voorloopt, zou ik er naar kijken (overigens kan HDMI heel leuk zijn, maar uitgewerkt is het nog niet).

VGA is gewoon wat je in je computer stopt, je hebt alleen een los stekkertje voor je geluid. Wat beeld betreft is het gewoon perfect. Ook een goed werkende HDMI aansluiting geeft echt geen beter beeld. Het voordeel van HDMI moet worden dat alle tv's/computers/rand apparatuur er mee wordt voorzien, ergo dat het makkelijk is om aan te sluiten. De kwaliteit van het beeld over VGA is net zo goed als HDMI.

Hoe de PS3 het gaat doen met resoluties, geen idee, dat moet je nog even afwachten :)
@Shiver23: Ja een paar post hiervoor heb ik vertelt dat het voor mijn PS3 met HDTV is, maar door al die fanboys post is het naar de bodem gezonken.

@PWM: Ja ik heb een surround set met een digitale kabel naar de PS3 dus geluid heb ik niet nodig. Of HDMI dan achter loopt of niet, het maakt dan niet uit lijkt mij. Dus het maakt niet meer uit of ik VGA of HDMI koop? Verder zal ik alle producten even posten mssn hebben jullie er wat aan:

Playstation 3
KDL-26S2000 (Scroll naar beneden voor de specificaties)
Logitech Z-680 (Scroll naar beneden voor specifications)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
JvS schreef op maandag 04 september 2006 @ 17:23:
Het maakt in heel veel gevallen echt heel weinig uit. Zegmaar het verschil tussen een VGA en een DVI kabel op een TFT monitor. ALs je een gare vga kaart hebt met een slechte DAC en een slecte ADC in je monitor, dan is VGA lelijk ja, maar in ongeveer alle gevallen stuurt een VGA kaart een mooi scherp signal en maakt een monitor er weer een haarscherp plaatje van. Ik verwacht dat een PS3 wel een prima signaal uitpoept (als-ie vga heeft that is, zalwel) en TV"s zijn behoorlijk bedreven in het terug omzetten, omdat bijna alle signaal beter wordt.

En over dat scalen waar iedereen zo bang voor is, dat snap ik ook niet. Die PS3 rendert dat spel intern gewoon in 1 resolutie (of misschien drie, SD, HD720 en HD1080). Of die PS3 het nu naar 1366x768 schaalt of dat de TV dat nou doet, dat gaat ook niet de wereld uitmaken (tenzij een van beide scalers erg brak is ofzo). Dus gewoon aansluiten en spelen, niet zo ontzettend lopen mieren om DVI kabeltjes, hdmi dingetjes en dat soort dingen.
Dit forum is er toch ook om te discusieren en toch als je dat wilt de precieze dingen kunt uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

wat heeft dat precies met mijn bericht te maken? Ik geef aan dat het allemaal niet echt veel uitmaakt, zolang je het maar niet met een composiet of s-video kabeltje aansluit, is het schitterend.

[ Voor 60% gewijzigd door JvS op 04-09-2006 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FerdiV schreef op maandag 04 september 2006 @ 17:25:
[...]
@Shiver23: Ja een paar post hiervoor heb ik vertelt dat het voor mijn PS3 met HDTV is, maar door al die fanboys post is het naar de bodem gezonken.
Zegt de persoon die verantwoordelijk is voor dit soort posts:
Je kunt hier een beetje gaan zitten blaken maar het heeft geen nut, feit is dat de PS3 gewoon beter is, sorry hoor kunnen wij ook niks aan doen.
|:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
Verwijderd schreef op maandag 04 september 2006 @ 17:58:
[...]

Zegt de persoon die verantwoordelijk is voor dit soort posts:

[...]

|:(
Gast, dat was 1 kleine post.... Ik heb geen a4tjes vol getypt en ze dan hier gepost. Met alle respect hoor, van mij mogen ze (graag zelfs :)) maar vandaar dat mijn post niet meer zo snel te zien was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-09 15:58
Shiver23 schreef op maandag 04 september 2006 @ 17:11:
HDMI is op een digitaal scherm wel scherper dan VGA in de meeste gevallen. Dit omdat je 1 op 1 pixelmapping hebt.
Dat is anders nog steeds van je tv afhankelijk. Je kunt bijv wel een 720p-signaal naar een tv sturen, maar als die dat beeldvullend laat zien terwijl die een native resolution van 1366x768 heeft, is er geen sprake van 1 op 1 pixelmapping.

HDMI is natuurlijk wel scherper dan VGA, maar dat heeft dus niks met pixelmapping maar alles met een digitaal signaal te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
RappieRappie schreef op maandag 04 september 2006 @ 15:16:
[...]

De next gen consoles zijn zo mooi door die fantastische graphics, en effects, en de hoge resoluties. En als ik dan een XBox360 op een normale TV zie knap ik erop af. Juist door die lage resolutie, en omdat ik WEET dat het ding graphics kan renderen die vele malen beter zijn dan die die ik op die gewone tv zie. En dan denk ik ja, ik heb nu een ding in huis die nog niet half laat zien in zijn huidige opstelling dan wat hij daadwerkelijk kan.
Scheelt zo'n HDTV zoveel dan? Ik heb mijn 360 op een gewone tv aangesloten en ik moet zeggen dat ik de graphics toch echt wel goed vind. De animaties en gebruik van licht e.d. is toch wel veel beter dan in de vorige generatie en ik kan me niet voorstellen dat een iets hogere resolutie zoveel verschil maakt.

Ik ga nog wel een jaartje ofzo wachten met het kopen van een HDTV, maar dan wil ik wel meteen een 1080p.

[ Voor 9% gewijzigd door SToRM666 op 04-09-2006 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-06 02:43
SToRM666 schreef op maandag 04 september 2006 @ 19:24:
[...]

Scheelt zo'n HDTV zoveel dan? Ik heb mijn 360 op een gewone tv aangesloten en ik moet zeggen dat ik de graphics toch echt wel goed vind. De animaties en gebruik van licht e.d. is toch wel veel beter dan in de vorige generatie en ik kan me niet voorstellen dat een iets hogere resolutie zoveel verschil maakt.

Ik ga nog wel een jaartje ofzo wachten met het kopen van een HDTV, maar dan wil ik wel meteen een 1080p.
Je huidige XB360 heeft genoeg aan de huidige generatie LCD schermen (720p/1080i) want voorlopig zal er geen 1080p onderstreuning voor komen. of wel met films via HD-DVD's?

[ Voor 14% gewijzigd door swopdark op 04-09-2006 21:55 ]

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

laat ook eigenlijk maar...

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2006 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
Op een site heb ik een stuk tekst gevonden van iemand die claimt inside info te hebben over de PS3, zijn games en de plannen van Sony. Van deze tekst kreeg ik een glimlach op mijn gezicht, ik hoop jullie ook

Oblivion op de PS3?? lees!!

Wow, so much to cover - where do I even start? I'll just have to be careful here as there's certain things that aren't supposed to be revealed until the TGS.

Note: This post is by no means unbiased. I make no warranty that what I have to say will not piss you off – especially if you’re a one-company fanboy whore. I’ll answer questions and I'll share what I know… but I’m not going to argue with the retards lurking in the Games forum shadows… especially when I am way more informed than you are*. Believe that or not (it's a fact), I don’t give a flying fuck what some pimple faced punk in the digital jungle thinks. This is a favor for those who appreciate it. Hence, if you do not appreciate inside information, then do us all a favor and fuck off.

Now that that’s out of the way…

Lets start with the bad news - the launch lineup is shrinking. Originally, the list was 30 titles (1st and 3rd party). Currently, the list is about 15 titles (can’t get more specific because at this stage it literally changes by the hour). There is an up-side, however. The extra development time is making a world of difference. Some of you saw Heavenly Sword at E3 and it looked pretty good... that is, it looked like your typical 360 game. The team has been hard at work piling on layers and layers of detail and as of right now, it looks like fucking Advent Children (you thought Metal Gear looked good? You gotta see this). It's also being given a God of War type violence upgrade, since they found out the graphical realism and brutality of the combat (bloodless though it was) was getting it a Mature anyway. Seriously, it will blow your motherfucking mind (although it’s sad that having really awesome graphics influences the ESRB ratings these days). The current release target is March.

Killzone 2 - This one has been MIA since last years E3. It /is /still in development and it is, unequivocally, the PS3s big "secret weapon." Announcements are being held back until closer to the PS3 launch as it's going to generate a monumental amount of buzz. It's one of those things that I can't get into too much detail about. However, it looks /exactly /like the video. Yeah. That video.

LAIR - This won't be out until next summer at the earliest, but this one is also absofuckinglutely incredible. Missions basically involve unscripted AI-driven massive scale battles (we're talking Helms Deep here) and you control a single dragon and rider. The /game /is essentially playing an RTS with itself and it's up to you to influence the tide of the battles. This is also very dark and mature.

More bad news, these titles are all now Q1 '07 releases or later. /Resistance: Fall of Man/ is being primed as the killer ap launch title. Some of you are sure to go nuts for it as it's like a crossbreed between Half Life 2 & Call of Duty. Personally, I fucking hate both those games so I was not terribly impressed with the single player. Now multiplayer is a whole different beast, because the weapons are strange as fuck. For example, there's this energy-burst weapon that just passes through solid matter. Almost everything in the environments is destructible (vehicles, concrete barriers, etc) as well and has physical properties. Hence, certain materials will offer better protection than others. Multiplayer is the big focus of R:FoM anyway, with half a dozen game types and support for up to 40 players.

Someone asked about sound in the other thread - and while specific technical details were not divulged, the sound in Resistance was discussed at length. Resistance has fully simulated sound waves. The system actually checks distances, atmospheric density, wind, what materials the sound is bouncing off and passing through, etc, and modifies the base sound accordingly. Hence, every sound travels through space in real time and distorts just as it does in the real world. There is also support for 5.1, 6.1, and 7.1 sound setups... so however they are doing it, it borders on overkill.

This brings me to BluRay, a controversial topic on this forum as of late. Remember when I was talking about the 360s disc capacity and how it fucked up Oblivion? Some of you will remember, because I got flamed pretty hard for that (OMG it still looks great, the PC version is the same, waa waa, don’t criticize my console). The Xbox totally fucked up Oblivion, you can look at the textures and tell where Bethesda cut corners to make it fit on the disc.

As a quick side note, Bethesda is working on a special edition of Oblivion just for PS3. We were shown some screenshots (sadly, not the actual game) and it looks like an entirely different game. Every texture is being replaced with new extremely-high resolution ones. It’s basically what Bethesda wanted to do the first time until they ran into the DVDs capacity limit. BluRay fixes that little bottleneck.

Those DVDs you love so much, they’re the reason PS3 games are going to fucking destroy anything available on the 360. 85% of the games currently in development for PS3 will not fit on a single DVD9. To give you an idea of the implications, Resistance: Fall of Man is currently 20GB, and could be around 35GB once cinematics and things are added. Publishers are not being forced to use BDs, but it’s expected that 95% of all PS3 games will use BD discs. The big exception is EA, who uniformly develops for the lowest common denominator. Sony is dedicated to helping companies develop for the superior PS3 then downgrade for the weaker systems. The fruits of this labor will probably not be seen for another year at least.

There was a demo, side by side, of an upcoming sports game (can't tell you which one). One was playing on 360 (DVD9) connected to an HDTV running at 720P. The same game was running on a PS3 (BD50) on an identical HDTV at 720P. The differences were unbelievable, simply because the BD has the space to hold all those extremely high resolution textures. The 360 could probably handle them, but they just plain won't fit on the disc. This is just one example of how storage capacity is hurting the 360. Of the parade of developers that spoke to us, the BDs capacity was the number one item of praise. No more having to cut corners or find creative ways to make your game fit on the disc. DVDs are just plain obsolete when you're talking about High-Definition hyper-detailed 3D environments.

On a similar note, those of you rooting for HD-DVD as the High-Def standard might want to start selling your stuff while it’s worth something. The format war was basically decided before it even reached store shelves. 80% of the major manufacturing plants have already adopted Blu-Ray. There’s also the small matter of Sony owning, directly or indirectly, nearly half of the movie industry. I could go into more detail, but I’m getting a little off-topic. The point is, Blu-Ray is here to stay and it’s not going anywhere. HD-DVD, having considerably less support at retail and among manufacturers and movie studios, is fucked. Also, when it comes to the end-user, the Blu-Ray capabilities of the PS3 are going to be very very heavily advertised. Not only will the PS3 ensure that Blu-Ray is the most widely owned HD player in the world, but Sony is going to make sure that people know it and use it.

Go ahead and throw your tantrums if you want, it won’t change a thing. It’s just plain out of your hands. If you were rooting for the inferior technology – well, oops.

Concerning BD movie costs, they’ve been available for several months now and the average price is $20-$30. Amazon.com is your friend.

Ok, onto the multiplayer. Sony is going all out here. Actually, the entire philosophy behind the PS3s development is “no holding back.” You may whine about the price, you may whine about the features (and those of you that do that regularly really look like huge tards, btw. You know who you are) but Sony really wanted to deliver a system with every cool feature they could think of. Furthermore, they want to deliver a system that will survive another decade. MS may release a new Xbox every couple years, but Playstation owners know that their system isn’t going to be obsolete any time soon. Anyhoo, the online service is absolutely, positively, 100% free… no tiers, no subscription. It’s like having Xbox Live Gold, but you don’t have to pay for it. Some of the features include: multiple online IDs (not just one gamertag), friends lists, rankings and skill-based auto-matchmaking, full online profiles, EyeToy and EyeToy HD integration (photo profiles, possibly video chat).

There is a full featured web browser and the PS3 will have native Keyboard and Mouse support, although Sony will not be making any 1st party Mice or Keyboards for the system. As for using those peripherals in games, it’s entirely up to the developers but Sony is not disallowing it. Still, they would prefer developers make use of the motion sensitive controller instead.

As a side note, the controller motion capabilities are extremely sensitive and accurate. Playing LAIR and WarHawk with it just seemed way more accurate and natural than analogue sticks alone – plus it frees up the analogues for other functionality. You’ll see what I mean when you get a taste of LAIR. It’s fucking incredible.

In terms of 3rd party support, more than 10,000 SDKs have been shipped and more than 350 confirmed titles in active development. Production of the console itself is proceeding right on target. Reports of cell yields and HDMI 1.3 available have absolutely no impact on the production process. The cell has naturally lower yields due to the fact that it’s a new and more powerful technology. The yields were of the Cell were known far in advance of active production. As some of you know, wafers are rated. Only the best make it into the PS3, the others are sorted for other less demanding uses.

The PS3 is shipping with all 8 cores enabled (1PPE + 7 SPEs). Reports of SPEs “dying” are just plain rubbish.

3rd party developers (EA, UbiSoft) have already announced their pricing schemes for next-gen games. PS3 games will generally cost the same as Xbox 360 titles. The $10 hike in price across the board is meant to cover additional production costs resulting from the need to produce higher quality HD-quality assets. Better graphics means higher production costs.

North America will be getting approximately 700,000 of the first 2 million units. For comparison, the 360 shipped 400,000 units in NA followed by a 5-month complete production shutdown. There will be a second major shipment before Christmas, with an equal number of units (which comes to about 1.4m in NA before Christmas). As of right now, the balance between 20GB and 60GB versions has not been decided. Since both SKUs will be produced at the same plants using the same materials, production can be shifted as needed. It’s most likely that the 60GB version will be the most “common”, however.

The 20GB version is indeed capable of 1080p via component. The only holdup is that there is currently no TVs on the market that support 1080p via component. It’s purely an issue of support from TV manufacturers.

For the uninformed, the difference between the two models (other than HDD size) is that the 60GB has the following additional features: 802.11g Wireless Networking, Flash card reader (CF, SD, MSP), HDMI (v1.3).

Ok, so onto some PSP news…
The GPS is currently on hold. Bummer, I know. PSP has outsold DS and DS Lite by 1.2m units (Edit: Checking on this. May actually be NA only). The PSOne emulator will be attached to an October firmware update. The online store for PSP and PS3 should launch soon thereafter (around November 11). A new PSP entertainment pack is coming next month. It costs $250 and includes a 1GB MSPD, ATV Offroad Fury: Blazin Trails (game), and Lords of Dogtown (movie). No headphones.

PSP integration with PS3 is still planned. You’ll be able to use your PSP as a remote control for your system. Currently, the plan is that you’ll even be able to see your PS3 screen on your PSP so long as both are connected to the same network (almost like a location-free player). This feature may not be ready for launch, but if it misses, it will be added in an update soon after.

More than 200 new PSP titles will ship between now and Christmas!

*Quote of the week: “We’re not arrogant. We’re just better than everybody else.”

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Erg mooi verhaal.
Is altijd maar afwachten wat waar is, maar het zou kunnen.
Erg jammer om te lezen dat bij de launch geen reet beschikbaar zal zijn...
Dan maar een tijdje PS2 games spelen voordat de echt goede titels komen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs

inXs

known as inXs

FF13, niet lekker: http://www.insidegamer.nl...nalfantasyxiii/videos/283 kwijl kwijl :P

edit: goed verhaal trouwens, ziet er allemaal erg goed uit en ben dan ook meer dan nieuwsgierig over de line-up.

[ Voor 36% gewijzigd door inXs op 04-09-2006 19:55 ]

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Interview met de makers van Resistance: Fall of men. Hier wat mooie quotes over ontwikkeling op de PS3. Natuurlijk is het een PR-verhaal en gaat hij Sony en/of zijn eigen product niet afzeiken. Maar als dit allemaal waar is wordt dit spel zeker een must-have.
Our intention is to support all HD modes including 1080p. The framerate will be locked at 30 frames per second in both single-player and multiplayer [40 spelers tegelijk online!]. We use a number of different codecs internally including AC3 and ATRAC3 depending on what's best suited to each particular case. The highest quality output format our game supports is 7.1 uncompressed over HDMI.

It would have been very, very difficult to create Resistance on any other platform. First, this game requires an incredible amount of processing power to support the large number of moving characters and objects in the levels. Every one of our characters has sophisticated AI and navigation routines running in the background. Plus, every object -- including characters -- has to access our physics and collision systems constantly. And, of course, I'm ignoring all the other processes that have to occur simultaneously to create immersive, believable environments. What a game like Resistance requires is parallel processing on a massive scale and fortunately the Cell's SPUs give us this. We can take complex and expensive systems and move them onto the SPUs, which are extremely good at number-crunching. When these systems run in parallel it means we can do more per frame and that means more detail in the game.
[...]
Second, the game requires more than 20 gigabytes of storage space, which means that the only viable storage medium for us is Blu-ray. We could not have fit this game on a DVD or a HD-DVD. So, yet another reason that the game could only have been created on the PlayStation 3.
[...]
We also worked very closely with Sony to co-develop technology to take advantage of some of the Cell's unique properties. The bottom line is that developing technology for PS One, PlayStation 2 and PlayStation 3 has always required careful planning, creativity and a little brute force. But the results are definitely worth it!
Komt ook wel redelijk overeen met het verhaal van die gast wat hierboven staat. Die kan natuurlijk slim de bestaande berichten gepakt hebben en hier een eigen verhaal van gemaakt hebben. Maar de tijd zal het leren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
swopdark schreef op maandag 04 september 2006 @ 19:34:
Op een site heb ik een stuk tekst gevonden van iemand die claimt inside info te hebben over de PS3, zijn games en de plannen van Sony. Van deze tekst kreeg ik een glimlach op mijn gezicht, ik hoop jullie ook
[..]
Bron?

[ Voor 97% gewijzigd door moto-moi op 05-09-2006 10:00 . Reden: zo'n hele lap tekst quoten en er maar 1 woordje onder zetten is wat overdreven hoor 8)7 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
ehm... weetiknietmeer, ik heb voordat ik gister ging slapen mezelf deze tekst gemaild naar het werk zodat ik ff wat te doen had het eerste half uur. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
swopdark schreef op maandag 04 september 2006 @ 22:04:
[...]

ehm... weetiknietmeer, ik heb voordat ik gister ging slapen mezelf deze tekst gemaild naar het werk zodat ik ff wat te doen had het eerste half uur. 8)
Ah zou je plz kunnen uitzoeken waar het vandaan komt? We zitten namelijk op insidegamer (www.insidegamer.nl) vele discussies uit te voeren over jou stukkie dus plz kan je voor me de bron opzoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchzilla
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-09 20:18
FerdiV schreef op maandag 04 september 2006 @ 23:08:
[...]

Ah zou je plz kunnen uitzoeken waar het vandaan komt? We zitten namelijk op insidegamer (www.insidegamer.nl) vele discussies uit te voeren over jou stukkie dus plz kan je voor me de bron opzoeken?
insidegamer en gamer moeten sluiten stelletje zieleige sony bashers.
ze kunnen niks vanauit een objectief oogpunt bekijken.
je bent een grote game site dan moet je ook als je niet van sony houd normaal kunnen schrijven over ze.
nee die sites hebben het bij mij gedaan.

ik mijn ogen zijn alle 3 de consolles voor de volgende generatie toppers.

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Hij komt in de hele thread terug met nog meer informatie zie ik. Staat ook nog wel wat interessant spul tussen. Maareh, raar forum dat genmay. Voor iemand anders een zieke avatar kopen. Moeten ze hier eens proberen :D

Maar inderdaad doe je aan geen van de drie nieuwe consoles een miskoop.

[ Voor 8% gewijzigd door Shiver23 op 04-09-2006 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RappieRappie schreef op maandag 04 september 2006 @ 14:34:
Ik begrijp zowieso al niet waarover mensen zich druk maken?

Het zijn maar spelletjes consoles!

Al je leven er nu vanaf hing OK, maar om je zo druk te maken om een spelletjes computer... :'(
Ik snap dit ook compleet niet. Mss is het omdat ik het geluk heb de meeste apparaten in huis te hebben maar sommigen (grappig zeg dat ook altijd) doen net of hun leven afhangt van dat stukje plastiek. Mij zullen ze eerst moeten sponseren vooraleer ik daar tijd ga insteken en sommigen steken daar echt serieus veel tijd en onderzoek (die meestal door hun eigen bias dan nog eens verkeerd blijkt te zijn) in dat ik mij daar echt wel vragen bij stel.

Soms ben ik ook overtuigd dat het de bedrijven zijn die "trolls" en dergelijke inhuren. Hier valt het nog mee maar ik ken heel populaire forums waar er altijd maar de 3 dezelfde mensen zitten die een hele dag zich bezighouden met de trollen in PS3 topics en forums. En ik kan u verzekeren als je dat een hele dag moet lezen dat het enorm frustrerend wordt... . Je reinste bullshit en technische onwaarheden die een kind van 4 nog kan debunken, echt pagina's vol. En reageren heeft geen zin ook al doe je het onderbouwd en gestofeerd met onafhankelijke lings want je krijgt terug een reply met bullshit terug.

Nu naar het schijnt ,volgens wat mensen van onze marketingafdeling, is dat een gekend fenomeen om mensen te laten infiltreren op discussieboards om zo uw eigen producten aan te prijzen of producten van concurrenten... .
insidegamer en gamer moeten sluiten stelletje zieleige sony bashers.
ze kunnen niks vanauit een objectief oogpunt bekijken.
Als iemand die in een ver verleden nog een leuk zakcentje heeft verdient met artikels en reviews schrijven voor diverse bladen en ook sites durf ik de integriteit van gamers.nl openlijk in twijfel te trekken.

Op gamers.nl bestaat het patroon om slecht nieuws (ook al is die fake of incorrect) te laten verschijnen en dan als het kwaad al geschied is een "update" te doen. En dat zie je bij veel sites die gesponserd zijn door MS (kijk eens naar beneden). Echter dan is het kwaad allang geschied want groso modo het grootste deel zit dan al in zijn hoofd dat... . Het xbox360 voetbal verhaal is ook zoiets, zorg dat er twijfel is en trek het nadien terug maar vraag nu aan iedereen wat met fifa en pes op de PS3 en... .

Maar ik verschiet daar niet echt meer van. In tijden dat sites worden beloond voor goeie gamescores kan alles klaarblijkelijk.

Je kunt mij nu een fanboy vinden omdat ik onrechtstreeks met een vinger verwijs naar MS. Maar ik ken microsoft nu eenmaal heel goed als bedrijf en hun superaggresieve taktieken die soms de grenzen van het ethische benaderen, dat staat los van de kwaliteit van de xbox360 wat het ding zeker heeft. Nogmaals best tevreden mee met mijn xbox 360 :) Maar ik ben het niet eens met dergelijke gemanipuleer.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2006 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

zoveel blinde, roodgloeiende haat in 1 artikel....dat een 1 grote leugen is is wel vrij obvious, maar volgens mij is het door een twaalfjarige geschreven ook. Wat een taalgebruik zeg.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is ook lastig in te schatten moet ik zeggen. Ik vind het best knap dat er bijvoorbeeld nog praktisch nihil informatie over de kwaliteit van bijvoorbeeld Killzone 2 naar buiten is gekomen, Sony houdt de deuren goed gesloten voor de lancering. Van geen enkele game hebben we nog informatie gezien waarvan we daadwerkelijk kunnen zeggen dat het bewijs is van de eindkwaliteit.

Maar als .... Killzone 2 bijvoorbeeld echt gelijk staat aan de getoonde videos dan hebben ze echt wel een heel gruwelijk sterke troef in de nextgen console oorlog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
swopdark schreef op maandag 04 september 2006 @ 19:31:
[...]

Je huidige XB360 heeft genoeg aan de huidige generatie LCD schermen (720p/1080i) want voorlopig zal er geen 1080p onderstreuning voor komen. of wel met films via HD-DVD's?
Het zou dan ook voor mijn PS3 zijn dat ik een 1080p neem he :)

(verhaal)
Dit stukje is wel al een tijdje bekend hoor, enkele van de 'voorspellingen' uit het stukje zijn zelfs al uitgekomen, dus men neemt aan dat het wel om een echte insider gaat.
En dat het stukje her en der te overdreven zou zijn geeft ie zelf al aan bovenaan. Het gaf mij in ieder geval een erg goed gevoel over de PS3 en maakt mij wel erg benieuwd naar wat we op de komende TGS te zien gaan krijgen (Killzone!!! :o )

[ Voor 21% gewijzigd door SToRM666 op 05-09-2006 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
Nu was killzone 1 al een boutgame, waarom zou killzone 2 dan ineens super zijn? Hebben ze nieuwe gameplay experts aangetrokken? Graphics ok, dat doet wel mee, maar als de game zelf niet zo goed is, dan heb je daar na een tijdje wel genoeg van.

Over die post, tja. Het staat op een forum en als ik zo naar de avatars kijk zijn het niet de slimsten daar ;). Maar goed, we zullen zien. Wat ik wel zou apprecieren is het gebruik van keyboard/muis in FPS games op een console. Die controllers zijn leuk voor allerlei games maar ze zijn onhandelbaar IMHO in FPS games, omdat richten zo moeilijk is (maar wellicht kwestie van oefening, ik wen er iig niet aan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

EfBe schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 12:50:
daar ;). Maar goed, we zullen zien. Wat ik wel zou apprecieren is het gebruik van keyboard/muis in FPS games op een console. Die controllers zijn leuk voor allerlei games maar ze zijn onhandelbaar IMHO in FPS games, omdat richten zo moeilijk is (maar wellicht kwestie van oefening, ik wen er iig niet aan).
dan gaat het concept van consolegamen wel wat verloren. Zie je je al voor je tv zitten met je muis op je schoot? :). (Zie de ps2: kon je ook usb toetsenbord/muis op aansluiten en legaal linux draaien ed. Toch doet bijna niemand het)

en killzone was inderdaad een brak spel. Maarja..."OMG ZIE DIE GRAPHICS, DAT GAAT EEN SUPERSPEL WORDEN" (net zoals verscheidene andere games waarvan enkel een vage trailer beschikbaar is) is de trend in het ps3 topic. Je begeeft je op dun ijs met daar tegenin te willen gaan :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Veel van die spellen hebben zich al bewezen en komen nu uit met zwaar geupgrade graphics, dat gaat vaak wel gaaf worden ja. Overigens wordt dat over lang niet alle spellen gezegd (waarom ga je nu weer gelijk afzeiken? Het is gewoonweg niet waar, over F1 2006 werd gezegd, mooie graphics, maar helaas nogal arcade gameplay in de laattse versie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Ik denk ook niet dat er op de eerste Killzone zo'n grote 'druk' stond als de PS3 versie.
Dat spel moet toch wel 1 van de toppers van de PS3 worden de komende tijd en ik denk niet dat Sony dan met 1 of ander slecht afgewerkt product gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EfBe schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 12:50:
Nu was killzone 1 al een boutgame, waarom zou killzone 2 dan ineens super zijn? Hebben ze nieuwe gameplay experts aangetrokken? Graphics ok, dat doet wel mee, maar als de game zelf niet zo goed is, dan heb je daar na een tijdje wel genoeg van.
Daar zijn de meningen over verdeeld. Ik vond hem zelf namelijk erg goed, evenals de markt want hij is bijzonder goed verkocht.

Ik heb me echt goed vermaakt met Killzone 1. Er zijn niet veel FPSen op de PS2 waar ik zo in ben gezogen.

Het enige wat er echt miste was een actief multiplayer element in de PS2. Je kon multiplayeren, maar wel met de nodige accesoires op je PS2, en ik vermoed dat daarom ook Halo de topper is geworden. Zonder gelul kon je met de Xbox al direct live tegen elkaar gamen.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2006 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
Boeb0e schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 12:56:
[...]
dan gaat het concept van consolegamen wel wat verloren. Zie je je al voor je tv zitten met je muis op je schoot? :). (Zie de ps2: kon je ook usb toetsenbord/muis op aansluiten en legaal linux draaien ed. Toch doet bijna niemand het)
Voor de tv met je keyboard en muis is idd wat lastig. Maar een PS3 zou op een monitor met VGA ingang moeten werken. Nu staat mn PS2 en mn ouwe amiga 500 monitor op mn bureau maar die kan dan mooi weg en de PS3 aan de VGA ingang van een van mn 20" TFT's. Dan kan ik ook fatsoenlijk een racestuur aansluiten (op de salontafel bij de TV zit dat toch wat onbeholpen ;)) en FPS-en op de console. Nu speel ik de FPS-en op mn PC, maar dan moet je om de haverklap een nieuwe videokaart kopen om fatsoenlijke graphics te hebben (iets wat ik weiger, ga geen honderden euro's betalen voor HW om een game te kunnen draaien), en bij een console is de hardware een gegeven dus een FPS zal dan dus goed draaien.
Verwijderd schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 13:46:
Ik heb me echt goed vermaakt met Killzone 1. Er zijn niet veel FPSen op de PS2 waar ik zo in ben gezogen.
Echt wat je noemt, 'virtual reality' :+

[ Voor 11% gewijzigd door EfBe op 05-09-2006 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boeb0e schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 12:56:
[...]

en killzone was inderdaad een brak spel. Maarja..."OMG ZIE DIE GRAPHICS, DAT GAAT EEN SUPERSPEL WORDEN" (net zoals verscheidene andere games waarvan enkel een vage trailer beschikbaar is) is de trend in het ps3 topic. Je begeeft je op dun ijs met daar tegenin te willen gaan :p
Inderdaad playstation fans kun je zeker het verwijt maken dat het allemaal draait om de "graphics". Ze hadden met de PSX en de PS2 t.o.v de concurrenten daar alle reden toe :+ ;)

Ik kan mij nog levendig de discussies en cijfers herinneren waar je om je oren werd geslagen toen de xbox uitkwam. Nu zijn de rollen klaarblijkelijk wat omgedraaid. Eigenlijk vind ik dat zo grappig dat gemor daarover want als er minstens 4 jaar wel door een groep over graphics werd geneut dan was het zeker niet de playstation fans... .

En als ik wat de artikels lees over Sony de laatste dagen lijkt men zelf meer de focus te willen leggen op AI en Physics dan het toestel echt als een grafisch monster te willen verkopen. Het is niet eens een grafisch monster want de GPU is allang achterhaald door hun pc equivalenten en weet je wat, dat houd mij niet tegen om op 17 november toch 599€ neer te leggen.

Weet je ik vind dat geneuzel over graphics maar niets. Mijn beste games die ik uit mijn rek haal hebben die label "beste" meestal nooit meegekregen omwille van de graphics... . En ik heb (nogmaals) heel goede ervaringen met het playstation platform (bijna 11 jaar) van games dus waarom zou ik en anderen nu niet mogen enthousiast zijn... ?

Vroeger was het leuker je had wel nintendo versus sega, maar ieder kon ietwat zijn gang gaan het informatieve aspect werd nooit vergeten. Nu is het eigenlijk allemaal uitgegroeid tot langdradige saaie religieuze oorlogen waar. En voor mensen die gewoon graag gamen is het zo moeilijk want je wordt er de dag van vandaag altijd mee geconfronteerd. Bvb ik was op xboxic om wat info te halen over de nieuwe xbox 360 games voor mijn xbox 360. Het eerste item waar ik werd getrakteerd was hoe blue ray eigenlijk suckt en hoe superieur de xbox 360 dvd drive wel niet is in laadtijden een A4 en een half vol. Ik snap dat niet , want wtf kan mij dat schelen ? Wat kan een normale xbox 360 eigenaar dit schelen ? En toch... .

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2006 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Verwijderd schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 14:53:
[...]
Inderdaad playstation fans kun je zeker het verwijt maken dat het allemaal draait om de "graphics". Ze hadden met de PSX en de PS2 t.o.v de concurrenten daar alle reden toe :+ ;)
.
oh, er zit een groot verschil tussen de ps1/2 fans (zelfs daartussen al) en de ps3 fans (de "snobs" :p). Wat betreft mentaliteit, daar heb je gelijk in.

Zelf ben ik een groot ps2 liefhebber. De console kwam wel pas bij zijn tweede levensjaar (sony's eerste generatie producten hebben een gruwelijk slechte reputatie) bij mij thuis, maar sindsdien heb ik een gigantische gamescollectie opgebouwd (die men gamecube collectie gemakkelijk overtreft).
De ps3 spreekt me echter totaal niet aan op het moment. Ik zie veel geblink en geschitter, maar geen enkel spel doet me momenteel zeggen "he, dit lijkt me leuk om te spelen". Een hoopje standaard racers, shooters en een vaag FF spel doen me geen console kopen.
Dit wil niet zeggen dat ik hem nooit zal kopen. De xbox360 had ook dit syndroom toen hij net uitkwam, maar recent zijn heel wat zeer goed uitziende titels voorgesteld die me de aanschaf van een 360 toch doen overwegen (terwijl ik een voorkeur heb voor japanse games)
Vroeger was het leuker je had wel nintendo versus sega, maar ieder kon ietwat zijn gang gaan het informatieve aspect werd nooit vergeten.
welnee, vroeger zaten we gewoon nog niet met zen allen op het internet :+

(over laadtijden: dit is iets waarover je je WEL terecht zorgen moet maken. BR is niet al te snel, en als dat fabeltje over die texturen waar is gaan deze tijden nog lelijk tegenvallen)

[ Voor 14% gewijzigd door boe2 op 05-09-2006 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de xbox 360 ook idd maar gekocht toen er wat games verschenen die naar mijn gading waren ;) Er zijn zeker leuke spellen nu voor te krijgen maar het ding is ook al een tijdje uit. Voor mij persoonlijk was dat het geval pas na 6 maanden.

Nu games is zoiets persoonlijks en afhankelijk van smaak :) Ik kijk echt uit naar F1 2006 bvb.

Soit de kans dat ik een PS3 kan gaan halen is redelijk klein, ik heb tamelijk laat gepreordered en als ik hoor dat sommige Gamemania's er al over 40 reservaties hebben.... .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boeb0e schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 15:04:
(over laadtijden: dit is iets waarover je je WEL terecht zorgen moet maken. BR is niet al te snel, en als dat fabeltje over die texturen waar is gaan deze tijden nog lelijk tegenvallen)
Idd maar gelukkig heeft de PS3 in beide modellen standaard een HDD waar ze de textures vanaf kunnen streamen en lopen developers hopelijk niet tegen dezelfde problemen als we bij SR zien. Wegen die verdwijnen, vliegtuigmissies die moeten worden geschrapt omdat de textures anders onvoldoende snel kunnen volgen, etc.

Nu het is koffiedik kijken natuurlijk hoe dat vertaald irl :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
Boeb0e schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 15:04:
IMHO grote kolder. Het gaat om de MB/sec die je in kunt laden. vergeet niet dat er maar 512MB memory in zit, dus tenzij je alles bizar triest opslaat op disc, is menig dingetje gewoon zo ingeladen, want meer dan 512MB inladen is toch overbodig.

Maar jij hebt harde testcijfers mbt hoeveel MB/sec men in kan laden via de lowlevel bios op een PS3 vergeleken met de DVD drive van de xbox360?

(over problemen met laden op de PS2: dat had een andere oorzaak: teweinig memory. Je kunt dan bv wel een stukje memory vrijmaken voor textures die je in moet laden, maar wat op dat stukje memory stond was wellicht nodig meteen erna en moet je dat weer inladen etc. etc. wat dus erg traag is.

[ Voor 17% gewijzigd door EfBe op 05-09-2006 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Het gaat eerder over seek tijden dan over MB/s. Als de textures binnen 1 map kriskras over de disk verspreid staan, dan zal de seektime van grote invloed zijn. Niet voor niets zijn er speciale optimalisatie algoritmes om game content op een zo optimaal mogelijke manier op de disk te zetten.

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 15:24:
[...]
Idd maar gelukkig heeft de PS3 in beide modellen standaard een HDD waar ze de textures vanaf kunnen streamen en lopen developers hopelijk niet tegen dezelfde problemen als we bij SR zien. Wegen die verdwijnen, vliegtuigmissies die moeten worden geschrapt omdat de textures anders onvoldoende snel kunnen volgen, etc.

Nu het is koffiedik kijken natuurlijk hoe dat vertaald irl :)
De 360 gebruikt de HD trouwens wel hoor voor caching (mits hij aanwezig is).

Ik vind trouwens dat je de problemen van SR behoorlijk overdrijft. Het spel is grafisch niet perfect nee, maar hij speelt gewoon heerlijk. Als je de gemiddelde user-review leest dat is die hardstikke positief (ondanks het feit dat het een schaamteloze GTA rip-ff is). Om een spel dan zo af te kraken vanwege wat grafische mankementen die de gameplay niet beinvloeden vind ik vreemd en onterecht...

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2006 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

brama schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 17:52:
Het gaat eerder over seek tijden dan over MB/s. Als de textures binnen 1 map kriskras over de disk verspreid staan, dan zal de seektime van grote invloed zijn. Niet voor niets zijn er speciale optimalisatie algoritmes om game content op een zo optimaal mogelijke manier op de disk te zetten.
Ik geloof dat DVD snellere zoektijden heeft.
Maar omdat een BLU-ray disc meer capaciteit heeft kan je de data dus meerdere keren op de disc zetten, wat de zoektijden weer kan verkleinen.

Hier een item op gamespot over de snelheden BLU-ay en DVD.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2006 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deniax
  • Laatst online: 27-08 10:29
Verwijderd schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 09:38:
[...]Als iemand die in een ver verleden nog een leuk zakcentje heeft verdient met artikels en reviews schrijven voor diverse bladen en ook sites durf ik de integriteit van gamers.nl openlijk in twijfel te trekken.

Op gamers.nl bestaat het patroon om slecht nieuws (ook al is die fake of incorrect) te laten verschijnen en dan als het kwaad al geschied is een "update" te doen.

[...]
offtopic:
Je bent nu zelf ook verschrikelijk aan het trollen aangezien je argumenteert zonder feiten. We moeten je maar geloven omdat je een "leuk zakcentje" hebt verdient door reviews en artikelen te schrijven :/

Ook al ben ik het met je eens dat er genoeg sites/bladen/publishers zijn die manipuleren, is het ongelovelijk kortzichtig dat je zonder bewijs een bedrijf aan het kruis nagelt. Ik hoop niet dat je artikelen ook op gebakken lucht gebaseerd waren (of je moest werken voor de PU/PC Zone ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 18:01:
De 360 gebruikt de HD trouwens wel hoor voor caching (mits hij aanwezig is).
Hier een item op gamespot over de snelheden BLU-ay en DVD.
Veel invloed heeft het dan toch niet gezien het ding constant nog op 12x te draaien. Daarintegen kun je de HDD niet ten volle benutten gezien je als developer altijd tot de lower common dominator moet werken (de core zonder hdd)
Ik vind trouwens dat je de problemen van SR behoorlijk overdrijft. Het spel is grafisch niet perfect nee, maar hij speelt gewoon heerlijk. Als je de gemiddelde user-review leest dat is die hardstikke positief (ondanks het feit dat het een schaamteloze GTA rip-ff is). Om een spel dan zo af te kraken vanwege wat grafische mankementen die de gameplay niet beinvloeden vind ik vreemd en onterecht...
Waar kraak ik SR - die ik zelf een heerlijk spel vind - af omwille dat ik SR als voorbeeld neem dat het streamen van een DVD niet altijd optimaal loopt ? Waar heb ik iets gezegd van de gameplay, etc.. ?

Het grappige is dat je mij nu al voor sony fetish hebt verweten, mij fanboy'achtige neigingen toe wijt en wat weet ik nog allemaal. Maar wanneer ik een feit - want het streamen zorgt voor hickups zie bepaalde reviews - als vb aanhaal kruip je al op uw paard en sleur je er allerhande zaken bij die er totaal niets mee te maken heeft. What te hell heeft een user review te maken met naar mijn mening het streamen van een hdd een betere keuze is dan een dvd ?

Hell Jacques Hennet - weet wel de producer van SR - verwoorde het netjes.
The lack of a standard HDD and the Xbox 360’s “slow” DVD player is limiting developers in tangible ways. Case and point; Volition originally wanted to include flying vehicles in Saint’s Row but could not because they’d move too quickly through the city. Without a hard drive to cache the textures on or a higher speed media to stream them from, the game could literally not keep up with itself. You’d be flying faster than the Xbox 360 could grab textures.
Kraakt die ook nu SR af ?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2006 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xained schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 18:19:
[...]
offtopic:
Je bent nu zelf ook verschrikelijk aan het trollen aangezien je argumenteert zonder feiten. We moeten je maar geloven omdat je een "leuk zakcentje" hebt verdient door reviews en artikelen te schrijven :/

Ook al ben ik het met je eens dat er genoeg sites/bladen/publishers zijn die manipuleren, is het ongelovelijk kortzichtig dat je zonder bewijs een bedrijf aan het kruis nagelt. Ik hoop niet dat je artikelen ook op gebakken lucht gebaseerd waren (of je moest werken voor de PU/PC Zone ;) )
God ik zie wat ik zie, trouwens gamers.nl is niet de enige die het patroon volgt. Bekijk eens slashot en de items van Zonk. Identiek hetzelfde patroon. Ofwel is het allemaal toeval en hebben we te maken met editors die hun eigen voorkeur te veel naar voor willen drukken, maar ik geloof daar niet echt in... Het is te georchestreerd om toeval te zijn. We leven in een tijd dat het voor vele gamesites pompen of verzuipen is... .

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2006 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 18:25:
[...]
Waar kraak ik SR - die ik zelf een heerlijk spel vind - af omwille dat ik SR als voorbeeld neem dat het streamen van een DVD niet altijd optimaal loopt ? Waar heb ik iets gezegd van de gameplay, etc.. ?
Je hebt SR nu al meerdere keren aangehaald. En iederkeer heb je het over de grafische mankementen (die in het niet vallen als je het totale spel gaat bekijken. Hier een eerdere post van je
Saint Rows dit was eigenlijk de druppel. Framedrops, popups, vsync problemen en het feit dat dergelijke product dus door Microsoft testingsprocedure is geraakt. Men was klaarblijkelijk al voor dat het in de schappen lag aan een patch aan het werken. Ik ben begonnen aan consolegaming omdat ik dergelijke foefjes niet wenste. De keuze om de HDD standaard niet mee te leveren en de invloed hiervan werd duidelijk in dit spel. Streaming Technologie is toch ook niet "het" van "het
Dit soort reakties vind ik zwaar overdreven...
Het grappige is dat je mij nu al voor sony fetish hebt verweten
Nadat jij mij uit het niets een xbox fan noemde (geheel onterecht)
, mij fanboy'achtige neigingen toe wijt en wat weet ik nog allemaal.
Ook niet waar, vond alleen dat 1 van jou argumenten een hoog fanboy gehalte had,
Maar wanneer ik een feit - want dat het streamen problematisch loopt is een feit - als vb aanhaal kruip je al op uw paard en sleur je er allerhande zaken bij die er totaal niets mee te maken heeft. What te hell heeft een user review te maken met het feit dat het mijn mening is dat streamen van een DVD niet altijd de optimale keuze is ?
Naar mijn mening is het probleem niet zo groot al jij het voor doet komen. Nogmaals, in SR beinvloed het de gameplay niet. Ik neem aan dat je het met mij eens bent dat het daar om gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 18:36:
Je hebt SR nu al meerdere keren aangehaald. En iederkeer heb je het over de grafische mankementen (die in het niet vallen als je het totale spel gaat bekijken. Hier een eerdere post van je
Omdat SR voor mij een recent schoolvoorbeeld is in HDD versus DVD discussie. Niet omwille van de gamplay, maar omdat de producer het zelf ook aanhaalde. Kwestie van niet het verwijt te krijgen dat ik maar uit mijn nek lul. SR producer kun je moeilijk het etiket sony fanboy meegeven niet ?
Dit soort reakties vind ik zwaar overdreven...
Tuurlijk omdat er totaal geen tearing is of framedrops, ah komaan man.
Nadat jij begon mij uit het niets een xbox fan noemde (geheel onterecht)
Ben je dan geen fan van de xbox 360 ? fan != fanboy (2x)
Ook niet waar, vond alleen dat 1 van jou argumenten een hoog fanboy gehalte had,
Nadat ik mijn punt waarschijnlijk al 10x had uitgelegd
Naar mijn mening is het probleem niet zo groot al jij het voor doet komen. Nogmaals, in SR beinvloed het de gameplay niet. Ik neem aan dat je het met mij eens bent dat het daar om gaat.
Moest de context gaan over gameplay zou dat idd zijn. Het ging mij echter om br/hdd versus dvd. Ik heb nooit, never, jamais iets over gameplay gezegd of iets in die aard. Jij maakt dat er constant van, geen idee waarom. Klaarblijkelijk is dit game enorm belangrijk voor jou om een of andere reden. Ik vind het ook een leuk spel hoor, laat mij duidelijk wezen.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2006 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 18:40:
[...]
Omdat SR voor mij een schoolvoorbeeld is in HDD versus DVD. Niet omwille van de gamplay, maar omdat de producer het zelf ook aanhaalde. Kwestie van niet het verwijt te krijgen dat ik maar uit mijn nek lul. SR producer kun je moeilijk het etiket sony fanboy meegeven niet ?
[...]
In die andere quote gebruikte je het argument niet in die context.
Tuurlijk omdat er totaal geen tearing is of framedrops, ah komaan man.
Wel tearing (bijna niet merkbaar tijdens spelen). Framedrops amper.
Ben je dan geen fan van de xbox 360 ? fan != fanboy (2x)
Daaropvolgend kwamje met een paar opmerkingen over de xbox fans waaruit bleek dat het niet echt als compliment bedoeld was
[..]
Nadat ik mijn punt waarschijnlijk al 10x had uitgelegd
Dit zuig je uit je grote duim. Niet waar dus
[...]

Moest de context gaan over gameplay zou dat idd zijn. Het ging mij echter om br/hdd versus dvd. Ik heb nooit, never, jamais iets over gameplay gezegd of iets in die aard.
Ik probeerde de boel alleen wat te nuanceren. Ik vind het wel grappig dat dit soort zaken wel belangrijk voor je zijn, terwijl je eerder aangaf dat je het belachelijk vondt dat XBOXIC de lees snelheden van de 2 ging vergelijken. (daar zat je neit op te wachten) Heeft dat misschien met de uitkomst van de vergelijkingen te maken ?
Klaarblijkelijk is dit game enorm belangrijk voor jou om een of andere reden. Ik vind het ook een leuk spel hoor, laat mij duidelijk wezen
Belangrijk voor mij ?!?!? Jij bent degene die het spel nu al meerdere keren aanhaalt. Ik ga er alleen op in

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2006 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 18:51:
In die andere quote gebruikte je het argument niet in die context.
idd; je hebt gelijk mijn excuses. Maar niet over gameplay wat je er zo graag over wilt maken
Wel tearing (bijna niet merkbaar tijdens spelen). Framedrops amper.
Inderdaad als er een explossie gebeurd en veel actie, steady framerate.
Daaropvolgend kwamje met een paar opmerkingen over de xbox fans waaruit bleek dat het niet echt als compliment bedoeld was
Dan had ik je echt wel een fanboy genoemt. Trouwens ik had het al verduidelijkt (3x nu)
Dit zuig je uit je grote duim. Niet waar dus
Idd wat was ik aan het denken... . Ik had het totaal niet onderbouwd enzo.
Ok, nou blijf jij je dan maar voornamelijk op de grafische aspecten focussen. Ik probeerde de boel alleen wat te nuanceren
Tuurlijk als een "sony fetisch" ben ik dat ook gewoon mij te focussen op het grafische aspect... . PS2 een echt grafische powerhouse.

Wat is de nuance ? Dat ik al gezegd heb dat de PS3 graphics al voorbijgestreefd zijn door hun PC counter parts. Dat mijn beste games die ik heb niet uitblinken door hun grafische kwaliteiten. Dat ik denk dat Sony met de PS3 meer richting AI en physics gaat denken ipv een grafische... . Je hebt mij door ik kick op graphics en daarom koop ik mij een PS3.
Belangrijk voor mij ?!?!? Jij bent degene die het spel nu al meerdere keren aanhaalt. Ik ga er alleen op in
*zucht* je snapt het echt niet hé.

Ik heb je trouwens nog altijd niet zien ingaan over het onderwerp "streamen van een dvd t.o.v streamen van een hdd" want daar ging en gaat het mij nog altijd over.

Je hebt mij door ik ben een grote sony fanboy die met plezier >900€ heb gespendeerd aan een console die ik eigenlijk ongefundementeerd afkraak.. . . Gelukkig nu ? Ik ga het maar toegeven want discussieren en een mening vormen over iets is op dit forum klaarblijkelijk uit de boze, dit gaat nergens meer over.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2006 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 19:10:
[...]

idd, jij kunt in mijn hoofd zien.
JA, dat is wel erg makkelijk
[[...]
Inderdaad als er een explossie gebeurd en veel actie, steady framerate
Bij mij wel. 5 explosiefs met veel aktie is andere koek.
[...]

Dan had ik je echt wel een fanboy genoemt. Trouwens ik had al verduidelijkt (3x nu)
Wat nou " dan had". Feit blijft dat je het negatief bedoelde
[...]
Tuurlijk als een "sony fetisch" ben ik dat ook gewoon mij te focussen op het grafische aspect... . PS2 een echt grafische powerhouse.
Ik heb je tot nu toe over weinig andere onderwerpen zien posten dat graphics.
*zucht* je snapt het echt niet. Ik heb je trouwens nog altijd niet zien ingaan over het onderwerp "streamen van een dvd t.o.v streamen van een hdd"
Hahaha, ik snap het niet. _/-\o_
In het begin nam ik je nog wel serieus, maar dat wordt echt met iedere post minder. Jij zegt dat je niet snapt dat SR zo belangrijk voor mij is. Dat is hij niet. Waarom SR iedere keer terug komt is omdat jij hem aanhaalt. Ik ga daar aleen op in.
Je hebt mij door ik ben een grote sony fanboy die met plezier >900€ heb gespendeerd aan een console die ik eigenlijk ongefundementeerd afkraak.. . . Gelukkig nu ? Ik ga het maar toegeven want discussieren en een mening vormen over iets is op dit forum klaarblijkelijk uit de boze, dit gaat nergens meer over.
Man dat zeg ik nergens. Kap daar eens mee!!!

Ik heb vond 1 van jou eerdere argumenten een fanboy gehalte hebben, en ik heb jou 1 keer verweten een Sony fetish te hebben nadat jij mij geheel onterecht een xbox-fan noemde, en wat er wel niet alemaal mis van met xbox-fans. THats it !!! Ga het topic nog maar eens nalezen.

Jij daarintegen blijft er maar op doorgaan. Het feit dat jij 900 euro heb uitgegeven aan een xbox wil nog niet zeggen dat al jou argumenten correct zijn. Ik ga daar gewoon (volgens mij op op nette manier) op in. Dat is nou de bedoeling van een forum. Anders moet je maar een website opstarten waar je je verhaal kwijt kan, zonder ruitme voor comentaar

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2006 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn excuses ik had mijn post ge'editeerd zie boven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 19:19:

Wat nou " dan had". Feit blijft dat je het negatief bedoelde
Omdat ik niet overtuigd was dat je een fanboy was maar echt oprecht een persoonlijke mening uitte. Maar daar begin ik toch wel aan te twijfelen om eerlijk te zijn.
Ik heb je tot nu toe over weinig andere onderwerpen zien posten dat graphics.
Omdat de discussie daarover ging 8)7 Ik kan moeilijk over mijn schoenen beginnen ?
Hahaha, ik snap het niet. _/-\o_
In het begin nam ik je nog wel serieus, maar dat wordt echt met iedere post minder. Jij zegt dat je niet snapt dat SR zo belangrijk voor mij is. Dat is hij niet. Waarom SR iedere keer terug komt is omdat jij hem aanhaalt. Ik ga daar aleen op in.
Omdat het een onderdeel is van de discussie wat er kan gebeuren wanneer je streamt van een dvd en de laatste keer - naast de side quests - ging de discussie daar nog altijd over. En nog ben je er nog altijd niet op ingegaan. Ik heb een heel verhaal over gameplay en user reviews gehad en over hoe ik het spel afkraak. Maar over het streamen en of het beter was voor SR dat de xbox 360 mss met een HDD zou zijn uitgerust, ho maar.

Je hebt je zin , ik geef het op.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2006 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 19:23:
[...]
Omdat ik niet overtuigd was dat je een fanboy was maar echt oprecht een persoonlijke mening uitte. Maar daar begin ik toch wel aan te twijfelen om eerlijk te zijn.
Waar slaat dit nou weer op. Ik wil dat je nu met argumenten komt als je zulke onzin uitkraamt.
Omdat de discussie daarover ging 8)7 Ik kan moeilijk over mijn schoenen beginnen ?
Nee jouw discussie gaat daarover. Voor het echte discussie onderwerp, zie topic titel...
[...]
Omdat het een onderdeel is van de discussie wat er kan gebeuren wanneer je streamt van een dvd en de laatste keer - naast de side quests - ging de discussie daar nog altijd over. En nog ben je er nog altijd niet op ingegaan. Ik heb een heel verhaal over gameplay en user reviews gehad en over hoe ik het spel afkraak. Maar over het streamen en of het beter was voor SR dat de xbox 360 mss met een HDD zou zijn uitgerust, ho maar.
Volgens mij bergrijp je het woord nuanceren niet echt...
Je hebt je zin , ik geef het op.
Whatever...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b]giropas schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 19:39
Nee jouw discussie gaat daarover. Voor het echte discussie onderwerp, zie topic titel...
Grappig dat je de rest van mijn posts dan niet had gelezen - waar ik het belang van goeie graphics afzwakte - ipv enkel maar op het SR gedeelte in te pikken... .

Maar idd, whatever.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2006 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 19:44:
[...]
Grappig dat je de rest van mijn posts dan niet had gelezen - waar ik het belang van goeie graphics afzwakte - ipv enkel maar op het SR gedeelte in te pikken... .

Maar idd, whatever.
Reageer jij eerst hier nou maar eens op
Waar slaat dit nou weer op. Ik wil dat je nu met argumenten komt als je zulke onzin uitkraamt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 03 september 2006 @ 20:28:
[...]

Hahaha (?), zie laatste gedeelte vn mijn vorige post

[...]

Ik ben echt niet vies van Microsoft's Sony's nieuwe console. Maar tot op heden valt er voor mij persoonlijk nog niet zo veel te beleven op dat ding. Voor enkel één of twee vette games die mij aanspreken ga ik echt geen console kopen van honderden Euro's... ;)

En ook dat zeg ik niet :/
Ik zeg niet dat ze geen ervaring hebben op het gebied van online gamen. Ik had het over de complete service. Dat is behoorlijk wat meer dan online gamen. En daar heeft Sony op dit moment geen ervaring mee. Die dienst is nieuw voor ze, terwijl MS er al een tijd ervaring mee heeft.
Tjonge jonge zeg, het lijtk hier wel een helige oorlog in dit topic... Persoonlijk vind ik het een beetje belachelijk hoe het er hier aan toe gaat.

En waarom worden mijn woorden door meneer Giropas verdraaid? Nergens voor nodig toch? Ik kan schrijven hoor! Met Microsoft bedoelde ik wel degelijk Microsoft, en geen Sony. Ben echt niet afkomstig van een andere planeet heur :)

Daarnaast moet jij je persoonlijk eens wat beter op de hoogte gaan brengen wat Sony allemaal mogelijk heeft gemaakt op online gebied de afgelopen jaren. Die gasten komt echt niet zo maar eventjes om de hoek kijken wat dit zaakje betreft. Ik noemde onder andere één van de allergrootste en beste MMORPG's van de afgelopen jaren, EverQuest. En ik weet niet wat jij online gamen noemt, maar dat is in ieder geval geen klein game'pje met 8 VS. 8 of iets dergelijks. Nee, duizenden mensen op één enkele server. Om nog maar niet te spreken over het server park wat Sony ter beschikking heeft!

En geloof maar niet dat Sony een slappe Xbox rip-off in elkaar gaat knutselen voor die online service. Die gasten weten echt wel waar ze mee bezig zijn. Jaren ervaring met online gaming helpt daar behoorlijk aan mee. tuurlijk zullen er hier en daar wat dingetjes gekopieërd worden van Xbox Live. Maar vergeet niet dat Microsoft de boel weer heeft afgekeken van Sega's netwerkje.

Al met al is het gewoon ronduit belachelijk om te zeggen dat sony weinig tot geen ervaring heeft met online gaming, en te zeggen dat het hele gebeuren rondom online gaming voor de PS3 een aanfluiting word. Zo is het letterlijk niet gezegd, maar ik hoop dat iedereen begrijpt wat ik bedoel.

Edit: Sony's online gebeuren is wel degelijk een "complete service"! Ik raad je aan je eens te verdiepen in wat Sony allemaal mogelijk maakt, alleen al voor de EverQuest spelers.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2006 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 20:47:
[...]

Tjonge jonge zeg, het lijtk hier wel een helige oorlog in dit topic... Persoonlijk vind ik het een beetje belachelijk hoe het er hier aan toe gaat.
Naja, het was een heel normaal punt wat ik daar bracht. En waarom zie je het meteen als heilige oorlog als ik met kritische geluiden kom t.o.v de Ps3 ?
En waarom worden mijn woorden door meneer Giropas verdraaid? Nergens voor nodig toch? Ik kan schrijven hoor! Met Microsoft bedoelde ik wel degelijk Microsoft, en geen Sony. Ben echt niet afkomstig van een andere planeet heur :)
Dat doet meneer giropas ook helemaal niet. (dan had ik dat in die quote zelf gedaan). Ik kopieerde jouw woorden en verving Sony door MS. Dan kom je namelijk op mijn mening uit. Maar blijkbaar kwam de boodschap niet over bij jou...
Daarnaast moet jij je persoonlijk eens wat beter op de hoogte gaan brengen wat Sony allemaal mogelijk heeft gemaakt op online gebied de afgelopen jaren. Die gasten komt echt niet zo maar eventjes om de hoek kijken wat dit zaakje betreft. Ik noemde onder andere één van de allergrootste en beste MMORPG's van de afgelopen jaren, EverQuest. En ik weet niet wat jij online gamen noemt, maar dat is in ieder geval geen klein game'pje met 8 VS. 8 of iets dergelijks. Nee, duizenden mensen op één enkele server. Om nog maar niet te spreken over het server park wat Sony ter beschikking heeft!
Maar de dienst van Everquest is geen gratis dienst. Waar denk je dat ze dat serverpark van betalen ? Maar ik begrijp je punt wel hoor. Het ging om de ervaring.
Al met al is het gewoon ronduit belachelijk om te zeggen dat sony weinig tot geen ervaring heeft met online gaming, en te zeggen dat het hele gebeuren rondom online gaming voor de PS3 een aanfluiting word. Zo is het letterlijk niet gezegd, maar ik hoop dat iedereen begrijpt wat ik bedoel.
Man jij maakt jezelf hier belachelijk. 8)7

Jullie zien echt spoken. Wat een zielig gedoe zeg. Het enige wat ik aangaf is dat MS op dit moment een goede service had en dat het nog maar afwachten wordt hoe de dienst van Sony wordt. Dat zijn gewoon feiten. Dat jij dat belachelijk vindt is dat jouw probleem.
Edit: Sony's online gebeuren is wel degelijk een "complete service"! Ik raad je aan je eens te verdiepen in wat Sony allemaal mogelijk maakt, alleen al voor de EverQuest spelers.
Ok, misschien dat ik mij heb vergist in de ervaring van Sony m.b.t online gaming.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2006 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 21:12:
[...]

Naja, het was een heel normaal punt wat ik daar bracht. En waarom zie je het meteen als heilige oorlog als ik met kritische geluiden kom t.o.v de Ps3 ?

[...]

Dat doet meneer giropas ook helemaal niet. (dan had ik dat in die quote zelf gedaan). Ik kopieerde jouw woorden en verving Sony door MS. Dan kom je namelijk op mijn mening uit. Maar blijkbaar kwam de boodschap niet over bij jou...

[...]

Maar de dienst van Everquest is geen gratis dienst. Waar denk je dat ze dat serverpark van betalen ? Maar ik begrijp je punt wel hoor. Het ging om de ervaring.

[...]

Man jij maakt jezelf hier belachelijk. 8)7

Jullie zien echt spoken. Wat een zielig gedoe zeg. Het enige wat ik aangaf is dat MS op dit moment een goede service had en dat het nog maar afwachten wordt hoe de dienst van Sony wordt. Dat zijn gewoon feiten. Dat jij dat belachelijk vindt is jouw probleem.

[...]

Ok, misschien dat ik mij heb vergist in de ervaring van Sony m.b.t online gaming.
Met mijn eerste commentaar doel ik niet alleen op jou reacties die je gegeven hebt in dit topic. Maar op het topic in z'n geheel. Het is één grote bashing orgie waarin met feiten word gegooid die niet altijd op waarheid berusten, meningen worden niet altijd aangenomen, enz. Het is weer het klassieke bashing gebeuren dat al jaaaren aan de gang is. En wat echt nergens over gaat, en nergens op slaat.

Moeten we ons zelf vergelijken met een pruduct of zo tegenwoordig? You are not your console, weet je! Het is echt belachelijk hoe sommige mensen zich gedragen als er iets over hun favoriete console word geroepen. Terwijl het maar gewoon een electronisch apparaatje is, waarop je wat games kunt spelen. Dit soort maffe zaakjes gebeuren ook voornamelijk rondom consoles. Ik heb echt nog nóóit iemand horen blehren over hoe vet zijn of haar schaakbord wel niet is!

Games, dat is waar het om draait! Iedere console heeft zo zijn vette games in de collectie zitten. Maar een Metal Gear Solid 3 kun je niet op de GameCube spelen. Dat is een keuze die je moet maken.

Dat Microsoft gewoon een vette service heeft opgezet is een ding wat zeker is. Dat Sony straks heavy concurentie gaat bieden, is eigenlijk niet uit te sluiten. Hoe goed het uiteindelijk zal worden, weten op dit moment alleen nog maar de makers zelf. Er word nog hevig geknutseld aan van alles en nog wat daar bij Sony. Mij lijkt het wel dat met de ervaring die Sony heeft opgedaan, het zeer zeker een vergelijkbaar iets als Xbox Live moet kunnen neerzetten.

Verder maak ik me er eigenlijk helemaal niet druk over. Het zal me echt een worst wezen welke console de beste specs heeft, en wat je er allemaal wel niet mee kunt doen. Mij gaat het om de games, en anders niks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 21:52:
[...]

Met mijn eerste commentaar doel ik niet alleen op jou reacties die je gegeven hebt in dit topic. Maar op het topic in z'n geheel. Het is één grote bashing orgie waarin met feiten word gegooid die niet altijd op waarheid berusten, meningen worden niet altijd aangenomen, enz. Het is weer het klassieke bashing gebeuren dat al jaaaren aan de gang is. En wat echt nergens over gaat, en nergens op slaat.
Met cosoles vergelijken ansich is niets mis. Er zijn nou eenmaal altijd verschillen. Maar zodra het vergelijken de vorm van bashen aan gaat nemen is het inderdaad foute boel. Het is ook zeker niet mijn bedoeling om de Ps3 hier te bashen. Als je mijn posts terug leest zal je zien dat ik dat nergens doe. Nooit zal ik zeggen dat de ene console beter si als de ander. Dat is gewoon persoonlijke smaak
Moeten we ons zelf vergelijken met een pruduct of zo tegenwoordig? You are not your console, weet je! Het is echt belachelijk hoe sommige mensen zich gedragen als er iets over hun favoriete console word geroepen. Terwijl het maar gewoon een electronisch apparaatje is, waarop je wat games kunt spelen. Dit soort maffe zaakjes gebeuren ook voornamelijk rondom consoles. Ik heb echt nog nóóit iemand horen blehren over hoe vet zijn of haar schaakbord wel niet is!
Grappig detail: het fanboy-isme stamt uit de comic wereld. Daar is het woord iig ontstaan
Maar je hebt ze in vele smaken (auto's, bier, acteurs noem maar wat op).
Maar bij consoles zijn ze idd altijd prominent aanwezig
Games, dat is waar het om draait! Iedere console heeft zo zijn vette games in de collectie zitten. Maar een Metal Gear Solid 3 kun je niet op de GameCube spelen. Dat is een keuze die je moet maken.

Dat Microsoft gewoon een vette service heeft opgezet is een ding wat zeker is. Dat Sony straks heavy concurentie gaat bieden, is eigenlijk niet uit te sluiten. Hoe goed het uiteindelijk zal worden, weten op dit moment alleen nog maar de makers zelf. Er word nog hevig geknutseld aan van alles en nog wat daar bij Sony. Mij lijkt het wel dat met de ervaring die Sony heeft opgedaan, het zeer zeker een vergelijkbaar iets als Xbox Live moet kunnen neerzetten.

Verder maak ik me er eigenlijk helemaal niet druk over. Het zal me echt een worst wezen welke console de beste specs heeft, en wat je er allemaal wel niet mee kunt doen. Mij gaat het om de games, en anders niks!
Hier sluit ik mij volledig bij aan :)

Het allermooiste is natuurlijk als je genoeg geld heb voor alle 3 de nieuwe consoles. Maar dat zit er financieel voor mij helaas niet in.. Ik denk dat ik wel dat ik de Wii meteen ga aanschaffen aangezien die toch lekker goedkoop wordt. De ps3 zal ik pas aanschaffen (ja echt, je leest het goed ;)) over een jaartje of 2/3 als de prijs wat acceptabeler is en er wat meer top-games op uit zijn.

Ik loop als sind de Atari 2600 mee met de consoles en heb sinds die tijd altijd wel 1 of (meestal) meerdere consoles per generatie gehad. Merk maakt mij echt geen ene reet uit als er maar leuke games op uit zijn. Als je teveel op 1 merk gaat focussen kan je nog wel eens bedrogen uitkomen (de n64 in mijn geval)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2006 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
Ehm moderator? kan iemand meneer giropas en meneer frucon even vertellen dat dit een forum is over de PS3 en de nieuwtjes daaromtrend? Niet zozeer een plek waar zij hun zielige ego en hun specifieke mening kunnen verdedigen tegenover elkaar? :(

En dat SR spel... het is (nog?) niet op de PS3 dus laten we het rusten plz?? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Giropas, als je het verdedigen nou gewoon even laat vallen, niemand schiet er iets mee op want het blijft een welles/nietes spelletje. :)

Gaan we gewoon door over inhoudelijke discussies, in plaats van kijken wie de grootste piemel heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

swopdark schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 22:34:
Ehm moderator? kan iemand meneer giropas en meneer frucon even vertellen dat dit een forum is over de PS3 en de nieuwtjes daaromtrend? Niet zozeer een plek waar zij hun zielige ego en hun specifieke mening kunnen verdedigen tegenover elkaar? :(

SR werd door frucon meerdere malen gebruikt als voorbeeld om een bepaald (ps3 gerelateerd) punt duidelijk te maken. Ik ging daarop in. De discussie raakte toen idd wat off-topic.

Ik ging er op in omdat er in mijn ogen een verkeerd beeld werd geschetst van de eventuele problemen die games op de 360 zouden hebben in vergelijking met de ps3. Nl omdat tot nu toe gameplay elementen niet geraakt worden door eventuele grafische foutjes. Dus zo off-topic was het allemaal niet. De oorsprong iig. Mijn zielige ego heeft hier niets mee te maken.

Jou opmerking is trouwens ook volstrekt overbodig aangezien wij al klaar waren met dat onderwerp.
Verwijderd schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 22:35:
Giropas, als je het verdedigen nou gewoon even laat vallen, niemand schiet er iets mee op want het blijft een welles/nietes spelletje. :)

Gaan we gewoon door over inhoudelijke discussies, in plaats van kijken wie de grootste piemel heeft.
Ik kan er gewoon niet tegen als mensen mij meteen in ene hokje gaan zetten als ik kritisch ben op bepaalde punten t.o.v. de PS3. Maar je hebt gelijk. Ik zal mij weer op de achtergrond houden O-)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2006 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:36

Fuelke

Forza Ferrari

Als jullie de persoonlijke discussie tussen jullie beiden dan nu even verder kunnen zetten op MSN, ICQ, IRC of where ever, dan kan het hier inderdaad terug over de PS3 gaan. En nee, mijn opmerking is niet overbodig want ik gaf jullie net een wijze raad

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

swopdark schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 22:34:

Het spijtige is dat van de tientallen regels die ik voor heel deze discussie had geschreven mss in totaal 6 regels over dit spel ging. Dat Sony stelt dat toekomst ligt in Ai (http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=67244) en mijn mening dat de aankoop vooral afhankelijk is van het type games en dat graphics eigenlijk van onderbelang zijn zijn hierdoor compleet in het vergeethoekje gedrumpt. En dat was wel mbt de PS3... .

Soit ik had beter moeten weten en mij niet mogen laten meeslepen en er nie op verder moeten ingaan zeker toen we zelf merkten dat de discussie over niets meer ging. Dus ik moet ironisch genoeg giropas bijtreden, de discussie was allang gestopt. We verschilden gewoon te veel van mening. Met ego's - het gaat hier nog altijd over internet hé, we hebben hier niets mee te winnen of te verliezen - had het weinig te maken maar eerder om de andere mss te gedreven zijn 'fout' (zonder te stellen wie fout of wie juist was) te laten inzien :)

Maar zo weet ik natuurlijk nog altijd niet de algemene mening over het feit dat sony stelt dat de toekomst ligt in AI en physics :+

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2006 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Misschien het hele stukje even lezen. Ik vind namelijk dat die gast enorm gelijk heeft.
Maguire told the audience that since he started working in the videogames industry in 1991, the focus had been strongly on improving graphics - but that graphics have now reached a point where they are so good that developers must look elsewhere for the next big step forward.
Graphics horen er zeker bij, maar door AI en physics kun je tenminste nieuwe concepten brengen of bestaande concepten erg verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shiver23 schreef op woensdag 06 september 2006 @ 08:59:
Misschien het hele stukje even lezen. Ik vind namelijk dat die gast enorm gelijk heeft.

[...]

Graphics horen er zeker bij, maar door AI en physics kun je tenminste nieuwe concepten brengen of bestaande concepten erg verbeteren.
Het probleem vind ik van sommige type games is dat je na een tijdje een patroon begint te ontdekken waardoor de uitdaging van die games afneemt.

Ik weet niet in hoeveel het iets zou bijdragen tot het verhogen van de moeilijkheidsgraad maar het zou leuk zijn als je te maken zou kunnen hebben met tegenstanders die minder fixed patronen volgt en zich mss aanpast aan de tegenstander.

Indien goed benut kan de kracht van CELL inzake gameplay en concepten ook iets toevoegen. Als ik lees dat bvb het parcours van motorstom zich dynamisch aanpast afhankelijk van tire tracks, het gewicht van voertuigen en dergelijke dan ben ik wel eens benieuwd naar het game zelf (en ik ben buiten GT en PGR nie echt een racingfreak) en hetgeen wat we op dat vlak nog mogen verwachten.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2006 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
06/09/2006 06:40
Sony Computer Entertainment Europe Announces New March 2007 date for European Launch of PLAYSTATION 3

Sony Computer Entertainment Europe Announces New March 2007 date for European Launch of PLAYSTATION 3
No change in launch date for Japan and North America

London, Wednesday 6 September 2006 &#8211; Sony Computer Entertainment Europe (SCEE) today announced that it would revise the launch date of its PLAYSTATION® 3 computer entertainment system in the PAL territories of Europe, Russia, Middle East, Africa and Australasia from 17th November 2006, as previously announced to March 2007.

Launch dates for Japan and North America will remain the same, which are November 11th and November 17th respectively.

The revision of the launch date in the SCEE territories is caused by the delay in the mass production schedule of the blue laser diode within the Sony Group, thus affecting the timely procurement of key components to be utilised in PLAYSTATION 3.

The previously announced PLAYSTATION 3 shipment forecast of 6 million units globally within the fiscal year ending 2007 is not changed.

EU weer eens genaaid. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel pijnlijk voor alle mensen die bij de launch een ps3 wouden aanschaffen.

[ Voor 120% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2006 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
No Way....mooie hoax

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

ouch...nintendo en MS wrijven in hun handen nu

kan je toch eens de bron geven van dat bericht?

[ Voor 35% gewijzigd door boe2 op 06-09-2006 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox_NL
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Boeb0e schreef op woensdag 06 september 2006 @ 10:11:
ouch...nintendo en MS wrijven in hun handen nu

kan je toch eens de bron geven van dat bericht?
Dit is de link die ik op een ander forum kreeg, maar die link lijkt op dit moment vrij dood. Maar toch jammer dat ze de eerder geplande datum niet halen. Van mij mag de echte next-gen oorlog wel beginnen, het ziet er namelijk ook uit of MS nog wat rustig aan doet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Een Hoax op de pagina van Sony's presscentre?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

lekker lezen in [code]

Hier de quote van Games.fok.nl
Het komt inmiddels niet meer als een donderslag bij heldere hemel. Al maanden wordt er gespeculeerd over problemen die bij de launch van de PlayStation 3 zouden kunnen gaan ontstaan, omdat Sony niet snel genoeg zou kunnen produceren. Sony Computer Entertainment Europe heeft nu bevestigd dat de PlayStation 3 in alle PAL gebieden, Europa, Rusland, Midden Oosten, Afrika en Australasia, uitgesteld wordt tot maart 2007. Japan en Amerika krijgen de console nog gewoon in november in handen.
Sony geeft als reden de problemen die het bedrijf heet met de Blu-Ray diodes die nodig zijn om de Blu-Ray drive werkend te krijgen. Om te zorgen dat markten als Japan en Amerika wel genoeg voorraad hebben moet Europa wijken. De planning van 6 miljoen consoles voor het eind van dit fiscale jaar zegt Sony nog gewoon te gaan halen.
Ik denk dat ik maar ga overstappen naar een 360, had de keuze nog niet gemaakt maar heb geen zin om nóg langer te gaan wachten :(

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Echt onzettend balen en een domme zet van Sony :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bizzarro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:23

Bizzarro

4 uur Cup-A-Soup

SToRM666 schreef op woensdag 06 september 2006 @ 10:35:
Echt onzettend balen en een domme zet van Sony :(
Dom? je kunt niet iets verkopen wat je niet hebt.

Erg jammer voor Sony dat ze de feestdagen in Europa niet halen.

(Waarom worden wij trouwens uitgesteld, en niet die Amerikanen ofzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Bizzarro schreef op woensdag 06 september 2006 @ 10:36:
[...]

Dom? je kunt niet iets verkopen wat je niet hebt.
Wat hebben ze niet?

MS verkocht in de eerste maanden na release volgens mij iets van 4 tot 5 miljoen 360's. Sony denkt er 6 miljoen te doen.

Dat betekend dat er meer PS3's zijn, dan er 360's waren. Je hebt wat tekorten, maar je bediend wel alle markten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1-0-Ed
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-07 09:37
Anderhalf jaar wachten al... ik ben 't wachten nu ECHT zat... Next - Gen van Sony bijna een generation too late... BAH!

Duidelijk: Xbox360 for me!

Gravity sucks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsgreen
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-02 13:07

itsgreen

Large and in charge

PWM schreef op woensdag 06 september 2006 @ 10:38:
[...]

Wat hebben ze niet?

MS verkocht in de eerste maanden na release volgens mij iets van 4 tot 5 miljoen 360's. Sony denkt er 6 miljoen te doen.

Dat betekend dat er meer PS3's zijn, dan er 360's waren. Je hebt wat tekorten, maar je bediend wel alle markten.
Mwa de eerste maanden was het aanzien voor 360 liefhebbers... er waren duidelijk te weinig 360's. Maar ze bediende wel alle drie de grote markten tegelijkertijd en zorgde er voor dat wij in europa niet achter liepen op de rest van de wereld.

Persoonlijk zie ik meer in die visie dan Sony die nu helaas ervoor kiest om Europa WEER te naaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

itsgreen schreef op woensdag 06 september 2006 @ 10:42:
[...]
Mwa de eerste maanden was het aanzien voor 360 liefhebbers... er waren duidelijk te weinig 360's. Maar ze bediende wel alle drie de grote markten tegelijkertijd en zorgde er voor dat wij in europa niet achter liepen op de rest van de wereld.

Persoonlijk zie ik meer in die visie dan Sony die nu helaas ervoor kiest om Europa WEER te naaien.
een hele domme zet van sony btw, om niet gewoon de markten te spreiden. Ze wouden BR aan land krijgen, maar nu stellen ze alles uit tot Maart, terwijl Microsoft op zijn gemak de HD-DVD addon uitbrengt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:20
MS heeft onderhand zijn 361 al klaar :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:25

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ach, as usual, Azie en Amerika zijn gewoon de betere markten voor Europa. sim-pel :) Ik had zowiezo al gewacht op de nieuwe GT, dan pas de PS3 aan te schaffen.

Als ze toch nog verwachten de 6miljoen te halen, gokken ze toch wel erg op de populariteit die de PS3 gaat krijgen in Azie/Amerika. Maar gezien de game-lineup verwacht ik azie toch wel erg goed te gaan lopen voor Sony.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biobakker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Boeb0e schreef op woensdag 06 september 2006 @ 10:47:
[...]

een hele domme zet van sony btw, om niet gewoon de markten te spreiden. Ze wouden BR aan land krijgen, maar nu stellen ze alles uit tot Maart, terwijl Microsoft op zijn gemak de HD-DVD addon uitbrengt
Ik zie ook de ironische parrallen met de verkoop van de PSP vs de DS. Namelijk hetzelfde gezeur dat deze in een ander segment zit etc. en het te laat uitbrengen van het systeem.

Toch denk ik dat die Blue-ray sony vies op kan breken. Ik snap wel dat de PS3 het ideale middel is om de HD-war hiermee te winnen. maar je merkt dat er teveel in de PS3 zit wat er eigenlijk niet in hoort. (dan heb ik het over de Blue-ray speler) Dit weegt te zwaar door in de marktimplementatie (hoge prijs/productieproblemen).

maar goed het is een Playstation dus als er straks schaarste is zal het wel weer hip zijn om er 599 dollar voor neer te leggen. |:(
Bizzarro schreef op woensdag 06 september 2006 @ 10:36:
[...]

...
(Waarom worden wij trouwens uitgesteld, en niet die Amerikanen ofzo).
A ) omdat de markt in Amerika Groter/meer van invloed is :'(
B ) omdat dat de thuismarkt is van de X-box :)

Sony kan het zich niet veroorloven om de US achter te stellen. Amerikanen kopen immers het liefst een product van eigen bodem (Japanners trouwens ook B) ).

btw het zal wel 20 keer gevraagd zijn maar is de PS3 Regiovrij/Freeloader geschikt :?

Dat zeg ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 20:25

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Biobakker schreef op woensdag 06 september 2006 @ 11:13:
maar goed het is een Playstation dus als er straks schaarste is zal het wel weer hip zijn om er 599 dollar voor neer te leggen. |:(
PS1 was bij introductie ook vrolijk 1249 gulden ;) Inflatie erop en het valt best mee :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsgreen
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-02 13:07

itsgreen

Large and in charge

btw het zal wel 20 keer gevraagd zijn maar is de PS3 Regiovrij/Freeloader geschikt :?
`
Hij is regio vrij voor games iig. Maar het ligt aan de publisher of ze het willen toepassen. Er is geen richtlijn vanuit Sony.

360 is trouwens officieel ook regio vrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoccoS
  • Laatst online: 20-08 08:11
Ik ben er klaar mee, ga morgen een 360 halen. Heb bij meerdere vrienden de 360 gespeeld en heb geen zin om te blijven prutsen op een ps2/xbox tot maart 2007, waarbij het nog maar de vraag is hoe lang het dan nog duurt voordat je daadwerkelijk zo'n ding in handen kan krijgen met de onvermijdelijke leveringstekorten die je dan gaat krijgen. ps3 komt wel een keer in 2008/09 in mijn huiskamer te staan als het de moeite waard blijkt te zijn.
Pagina: 1 ... 4 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.