Het Grote Playstation 3 Topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 13 Laatste
Acties:
  • 7.489 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-06 02:43
FerdiV schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 00:15:
Mmm misschien een klepje voor de flash kaartjes?
Ik durf men leven er onder te verwedden dat het de zwarte verdikking naast de cd opening het klepje is om bij de geheugen-slots te komen. Je kunt op de foto's zie waar er wat bolletjes in het kunststof zijn gemaakt waardoor je gemakkelijker met je vinger het klepje kunt opendoen.

Afbeeldingslocatie: http://img166.imageshack.us/img166/4154/ps3ku9.jpg

Nette oplossing als je het mij vraagt. Het zou ook niet staan bij zo'n gelikt apparaat om de geheugenkaartlezers vol in het zicht op de voorzijde van de PS3 te laten uitkomen. Ik vind het persoonlijk altijd een beetje als een rommeltje ogen al die aansluitingen.

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aaah, you evil people! :p

Stop met prentjes te posten tot die uit is in november :)

Wat een prachtig apparaat, en de next gen console die de mijne wordt. Ooit ;)

Alleszins niet bij launch, want dan is die voor mij iets te duur, maar ik wacht wel effe, half jaartje of jaartje verder zal er zeker wel wat afgegaan zijn van prijs, en zullen er ook heel wat lauchgames als platinum verkocht worden. Intussen haal ik misschien wel eens een Wii...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
En dan te bedenken dat ik als eerste op de pre-order lijst sta :9
Ik kan niet wachten tot 17 november :D

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GameCrazy
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-03-2022
swopdark schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 00:52:
[...]

Ik durf men leven er onder te verwedden dat het de zwarte verdikking naast de cd opening het klepje is om bij de geheugen-slots te komen. Je kunt op de foto's zie waar er wat bolletjes in het kunststof zijn gemaakt waardoor je gemakkelijker met je vinger het klepje kunt opendoen.

[afbeelding]

Nette oplossing als je het mij vraagt. Het zou ook niet staan bij zo'n gelikt apparaat om de geheugenkaartlezers vol in het zicht op de voorzijde van de PS3 te laten uitkomen. Ik vind het persoonlijk altijd een beetje als een rommeltje ogen al die aansluitingen.
Bij deze foto zitten ze er toch echt onder http://www.evilavatar.com...e/Img3708_tif_jpgcopy.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchzilla
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-09 20:18
kijk eens goed :)
is een weerspiegeling van de kaartjes

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
Nee je ziet het verkeerd, het is zoals hierboven al word gezegt een weerspiegeling van de kaartjes op de hoogglans afwerking van de PS3. Daarnaast is op deze foto goed te zien dat er geen geheugenkaartslots in het zicht worden gemaakt. Wel 4 USB ports. Op deze foto is trouwens ook nog beter te zien dat er drie bobbeltjes op het klepje zitten waarmee je het klepje kunt openen met 1 vinger.

Afbeeldingslocatie: http://img169.imageshack.us/img169/8224/sceeps3sideontifjpgcopyca4.jpg

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Hier een foto met het klepje omhoog:

Afbeeldingslocatie: http://theinquirer.net/images/articles/ps3a.jpg

Is trouwens al vrij lang bekend dat die kaartslots onder het klepje zitten hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
SToRM666 schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 10:55:
Hier een foto met het klepje omhoog:
Deze foto zocht ik dus... haha Ik kijk vaak op www.ps3.headliner.nl en ik weet dat ik deze foto via een link van deze pagina een keer had gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Video van de PS3 in volle glorie
Erg mooi filmje waarin iemand de PS3 uitgebreid laat zien. En ook de cardreader goed laat zien.
Poeh, vind hem toch wel heel erg mooi. En inderdaad is het een touchsensitive geval om je disc eruit te krijgen en om hem uit/aan te doen.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:47

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Zojuist dat filmpje gekeken, wat een heerlijk kwijl bling bling ding :)
Begreep ik nu goed dat dus de versie mét silvere rand de hogere uitvoering is? Dacht namelijk dat hij refereerde naar 6 tegen 20 gigabyte? :? Duidelijk, mijn 13de maand is alvast gereserveerd :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Zijn engels was gewoon niet al te best ;)
Hij zei inderdaad 6gb, maar dat moet uiteraard 60gb zijn en die versie zal de chromen accenten krijgen.
Mijne is in ieder geval al ge-preorderd en ik sta eerste op de lijst :*)

[ Voor 21% gewijzigd door SToRM666 op 29-08-2006 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Tja ik sta in Enschede bij de MM pas als 6e op de lijst. Ga dr maar vanuit dat het een goede plek is.

Hier de trailers van GC2006 in 720p.
http://games.kikizo.com/news/200608/141.asp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazrambo
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-03 21:19
Shiver23 schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 19:35:
Tja ik sta in Enschede bij de MM pas als 6e op de lijst. Ga dr maar vanuit dat het een goede plek is.
Meen je niet, ik sta 5de en 8ste in Enschede heb er 2 besteld O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:35

JvS

Ik heb hem zelf ook

Shiver23 schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 19:35:

Hier de trailers van GC2006 in 720p.
http://games.kikizo.com/news/200608/141.asp
zow, als dat echt ingame footage is (die F1 2006 :9~) dan gaat dit erg goed worden! Echt heel erg mooi zeg.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shiver23 schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 18:25:
Video van de PS3 in volle glorie
Erg mooi filmje waarin iemand de PS3 uitgebreid laat zien. En ook de cardreader goed laat zien.
Poeh, vind hem toch wel heel erg mooi. En inderdaad is het een touchsensitive geval om je disc eruit te krijgen en om hem uit/aan te doen.
Die gast van Sony Germany is echt vet :), dat zilveren randje is ook een mooi detail joh :)

17 nov word die van mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik eigenlijk nog mis is wat de games gaan kosten, ik heb wel wat geruchten gehoord maar nergens iets officieels nog kunnen vinden! Weet iemand hier iets meer over te vertellen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Net zo duur als de 360- (en nieuwste PS2-) games volgens mij. Dus reken op 50-70 euro.
Voor de amerikanen schijnt het allemaal nogal een schok te zijn maar bij mijn weten zijn nieuwe games in nederland altijd zo duur geweest.

En het valt mij inderdaad ook op dat formula one er erg goed uitziet. Hopelijk is de gameplay er ook naar, want de vorige edities vond ik echt té arcade (lees: beroerd te besturen).

[ Voor 28% gewijzigd door Shiver23 op 30-08-2006 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dat is het beetje het nadeel van F1 spellen he? Ze hebben of een enorm stijle leercurve of je moet enorm veel stuurhulp aanzetten. Een spel als Gran Turismo 4 is als beginner ook ongeveer ondoenlijk als je gelijk met Minolta Toyota's begint zonder stuurhulp ;). Ik vind die stijle leercurve niet leuk (gelijk in een F1 wagen stappen is ondoenlijk) en arcade gameplay met veel hulp doet me ook niets. Een spel waarin je steeds sneller en lastigere auto's krijgt is eigenlijk veel leuker, dan leer je langzaam beter rijden en doe je het lekker zelf.

* JvS kijkt dan ook erg uit naar de gran turismo serie op de PS3 8-). Lekker op de projector 720p GT5 spelen lijkt me echt supergaaf!

Het spel is eigenlijk grafisch niet eens zo heel erg bijzonder, maar vooral de physics maken dat het er echt super realistisch uitziet (de reden dat GT4 er zo gaaf en realistisch uitziet), die banden die bewegen in de bochten enzo, echt heel mooi. Grafisch is het overigens ook wel strak, al is de omgeving hier en daar wel wat kaal, het heeft allemaal wel een enorm realistische feel :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-06 09:20
Het schijnt dat de PS3 weer gedowngrade wordt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FF1987
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
FerdiV schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 19:44:
Lijkt me sterk, de specs staan toch ook al op de sony site? Maar heb je een link van het bericht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
FerdiV schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 19:44:
Is door The Inquier de wereld in geholpen.... Dat zegt misschien al genoeg. |:(

Daarnaast zou het gaan om de kloksnelheid van de RSX chip... NVidia heeft gezegt dat tijdens de launch van de PS3 de RSX de krachtigste NVIDIA chip zou zijn op dat moment verkrijgbaar. Dat is op dit moment de 7900GTX. 8)

De combinatie RSX + CELL wordt monsterlijk. ongeacht alle negatieve geruchten die The Inquier de wereld in aan het helpen is. :D

Officieel is er niks bevestigd noch ontkent door Sony of NVIDIA... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar wat ik me afvraag, moet je de PS3 echt pre-orderen?
Met de PS2 had een maatje van me het wel gedaan, ik niet en heb hem op de launch dag gewoon gekocht bij de plaatselijke intertoys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Verwijderd schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 20:45:
Met de PS2 had een maatje van me het wel gedaan, ik niet en heb hem op de launch dag gewoon gekocht bij de plaatselijke intertoys.
het is waarschijnlijk te vroeg om daarop al een antwoord te geven.

PS2 had geen preorder nodig omdat deze voor veel mensen gewoon als te duur beschouwd werd (1199 gulden dacht ik). Misschien is dat bij de PS3 ook zo. dat is nog moeilijk te zeggen.

[ Voor 20% gewijzigd door Jay-v op 30-08-2006 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSD1982
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-07 16:33
Heb het ook gedaan bij de Bart Smit via de website...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FF1987
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Ik denk dat het ook aan de plaats ligt waar je woont. En kleine dorpjes/steden zal je niet zo gauw een uitverkochte PS3 aantreffen, dan in grotere steden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Laatst online: 11-09 23:34

Dennahz

Life feels like hell should.

Ik zal ooit ook een nieuwe console gaan aanschaffen, maar zit nog te wachten op de ps3. Eens zien wat de mogelijkheden zijn.. alles tegen elkaar afwegen etc.

Maar het ziet er veelbelovend uit :9

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FF1987 schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 21:58:
Ik denk dat het ook aan de plaats ligt waar je woont. En kleine dorpjes/steden zal je niet zo gauw een uitverkochte PS3 aantreffen, dan in grotere steden. ;)
Ja, maar daar zal je niet meer dan 2-5 vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-09 13:39

swampy

Coconut + Swallow = ?

JvS schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 10:47:
Dat is het beetje het nadeel van F1 spellen he? Ze hebben of een enorm stijle leercurve of je moet enorm veel stuurhulp aanzetten. Een spel als Gran Turismo 4 is als beginner ook ongeveer ondoenlijk als je gelijk met Minolta Toyota's begint zonder stuurhulp ;). Ik vind die stijle leercurve niet leuk (gelijk in een F1 wagen stappen is ondoenlijk) en arcade gameplay met veel hulp doet me ook niets. Een spel waarin je steeds sneller en lastigere auto's krijgt is eigenlijk veel leuker, dan leer je langzaam beter rijden en doe je het lekker zelf.

* JvS kijkt dan ook erg uit naar de gran turismo serie op de PS3 8-). Lekker op de projector 720p GT5 spelen lijkt me echt supergaaf!

Het spel is eigenlijk grafisch niet eens zo heel erg bijzonder, maar vooral de physics maken dat het er echt super realistisch uitziet (de reden dat GT4 er zo gaaf en realistisch uitziet), die banden die bewegen in de bochten enzo, echt heel mooi. Grafisch is het overigens ook wel strak, al is de omgeving hier en daar wel wat kaal, het heeft allemaal wel een enorm realistische feel :).
Yum Yum GT5 ..realistische auto's op realistische tracks..hell als je GT4 op de PS2 al ziet..top werkje. Ik hoop dertegen dat GT6 zelfs nog beter is want zoals bekend..de eerste titels op een nieuwe console zien er vaak..slechter uit als de opvolgers. Maar de screens van GT5 zien er veel belovend uit. Zal het zeker kopen..

Leuke aan GT is altijd dat je ook langzame of "klassieke" auto's kan kiezen. Grand Canyon met een 2CV ...vroem...vroem...ronde tijden van wel meer dan 4 minuten!

[ Voor 5% gewijzigd door swampy op 30-08-2006 22:14 ]

There is no place like ::1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tigos
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-11-2023
Weet er iemand hoe je de ps3 kunt aansluiten op een pc monitor(TFT)? Is dat met een vga kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Verwijderd schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 20:45:
Ik heb m gepreordered bij de Intertoys en er werd me verteld dat het aantal consoles wordt afgemeten aan het aantal preorders, dus als je m echt op launch wilt dan kun je maar beter preorderen. Er zitten verder ook geen nadelen aan, dus waarom zou je het niet doen :)

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:55

inXs

known as inXs

Ik ga de PS3 rond februari halen, van mijn belastinggeld dat ik terugkrijg. Verder wil ik gelijk van de gelegenheid gebruik maken er een LCD tv bij zum kaufen, deze mag rond de 1600 euro kosten en moet minimaal 85cm zijn. Uiteraard HDMI aansluiting hebben. Verder vraag ik me dan af of 1080p of 1080i qua beeld met de PS3 veel uitmaken, iemand die dit weet? Of is evt 780p/i? ook echt zat en zie je echt geen verschil?

superB

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

de-interlacing zorgt gewoon voor minder scherpte. 1080i is dus minder scherp dan 1080p, alleen is 1080p niet een officiele veelgebruikte standaard en is in de meeste gevallen 720p genoeg voor films en games op een HD scherm van normaal formaat, maar dat is zwaar offtopic hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Het Fifa 2007, PES verhaal blijkt wel te kloppen.

Fifa 2007 zal Next-Gen alleen op de 360 komen.
PES 6 is 12 maanden exclusive in Europa

http://xbox360.ign.com/articles/728/728689p1.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

PWM schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 00:52:
Het Fifa 2007, PES verhaal blijkt wel te kloppen.

Fifa 2007 zal Next-Gen alleen op de 360 komen.
PES 6 is 12 maanden exclusive in Europa

http://xbox360.ign.com/articles/728/728689p1.html
Leve de import.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
JvS schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 13:08:
de-interlacing zorgt gewoon voor minder scherpte. 1080i is dus minder scherp dan 1080p, alleen is 1080p niet een officiele veelgebruikte standaard en is in de meeste gevallen 720p genoeg voor films en games op een HD scherm van normaal formaat, maar dat is zwaar offtopic hier.
Mmm zwaar offtopic? De PS3 is tot nu toe de enige console die gebruik maakt van 1080p en ik vind dat we het er hier best over mogen hebben wat voor LCD je er dan bij kunt gebruiken.

Maargoed, das mijn mening :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 20:28
Ben nieuwsgierig hoe de ps3 het gaat doen.

Ik heb een *vermoeden* dat die niet zo succesvol zal worden als ze jongere broertje, omdat die gewoon te laat op de markt komt en mensen eerder voor een xbox 360 gaan i.v.m. de prijs en dat de kloof tussen xbox en ps3 exclusives ook kleiner is geworden.

We zullen echter zien hoe het gaat, maar ik moet het nog zien.

Uiteraard hoop ik niet dat die flopt, omdat concurrentie gezond is voor de consoles onderling en dus in het voordeel van de consument.

Ik zie ook niet echt een reden om een ps3 te kopen als je al een 360 hebt. Iemand anders wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PacinoAllstars schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 13:18:
Ik zie ook niet echt een reden om een ps3 te kopen als je al een 360 hebt. Iemand anders wel?
De PS3 krijgt hele leuke spelletjes (MGS,FF etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
PacinoAllstars schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 13:18:
Ben nieuwsgierig hoe de ps3 het gaat doen.

Ik heb een *vermoeden* dat die niet zo succesvol zal worden als ze jongere broertje, omdat die gewoon te laat op de markt komt en mensen eerder voor een xbox 360 gaan i.v.m. de prijs en dat de kloof tussen xbox en ps3 exclusives ook kleiner is geworden.

We zullen echter zien hoe het gaat, maar ik moet het nog zien.

Uiteraard hoop ik niet dat die flopt, omdat concurrentie gezond is voor de consoles onderling en dus in het voordeel van de consument.

Ik wel, de PS3 gaat er goeie exclusives krijgen.
Dat de 360 goed verkoopt valt ook wel mee, in Japan is ie al geflopt en in Europa verkoopt ie maar 18000 stuks per week/maand ( weet ik niet precies, maar denk per maand) t.o.v. 100000 PS2's :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Screens van fight night 2006 op de Playstation 3 zijn er, je ziet btw duidelijk verschil tussen de 360 versie en de playstation 3 versie.

Playstation 3
http://img46.imageshack.u...320060901065534953bu0.jpg
http://videogamerx.gamedo...sernews/1157185730/01.jpg
http://videogamerx.gamedo...sernews/1157185730/02.jpg
http://videogamerx.gamedo...sernews/1157185730/04.jpg
http://videogamerx.gamedo...sernews/1157185730/05.jpg

Ter vergelijking:
360
http://img221.imageshack....320060210screen008nj2.jpg
http://img169.imageshack....320060210screen001kk8.jpg
http://img98.imageshack.u...320060210screen007dv1.jpg
IGN: Besides the new mode, there have also been a number of graphical upgrades. What kind of updates can we expect to see?

Blank: Fight Night on Xbox 360 in an amazing looking game. I think Kudo once described this as "jaw-dropping graphics". I don't think there is a better description. This is what consumers envisioned when they thought of a "next-gen" game. For the PS3, we've been able to add some really cool detail to the boxers. When you see a boxer in action, their veins, tendons and muscles are very visible. The strain of throwing a punch is shown in their bodies and we're working on emulating this same visual detail. What you end up with is something that looks very realistic and makes an already amazing looking game just a little more "jaw-dropping".
En burnout 5 gaat gebruik maken van de motion sensor:
http://www.insidegamer.nl/playstation3/burnout5/nieuws/11831

Lijkt me zeer tof om bijv een Aftertouch met de motionsensor te doen :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2006 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-09 15:58
SToRM666 schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 14:23:
[...]

Ik wel, de PS3 gaat er goeie exclusives krijgen.
Dat de 360 goed verkoopt valt ook wel mee, in Japan is ie al geflopt en in Europa verkoopt ie maar 18000 stuks per week/maand ( weet ik niet precies, maar denk per maand) t.o.v. 100000 PS2's :P
Dat zal dan wel per week zijn, want als dat per maand zou zijn geweest, zouden er het afgelopen nog geen 250.000 360 in heel Europa verkocht zijn. Per maand kom je dan al weer op 72000 stuks per maand. En dat vind ik eerlijk gezegd voor een console die drie keer duurder is dan een PS2 helemaal niet vreemd. Het is niet meer dan normaal dat een console pas na een of twee prijsverlagingen echt hoge verkoopcijfers haalt. Dat zal voor de PS3 na de release in november in nog sterke mate gelden. Weinig games en een hoge prijs staan nou niet echt garant voor superverkopen, ook al is het de nieuwe Playstation. Dan kun je beter een jaartje de kat uit de boom kijken totdat de prijs is gedaald en de eerste grote titels (MGS, GT, FF) zijn verschenen.

Overigens zou ik het wel aardig vinden als je nog met een link komt, want anders lijkt het toch alsof je zomaar wat wilde getallen spuit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs

inXs

known as inXs

FerdiV schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 12:05:
[...]

Mmm zwaar offtopic? De PS3 is tot nu toe de enige console die gebruik maakt van 1080p en ik vind dat we het er hier best over mogen hebben wat voor LCD je er dan bij kunt gebruiken.

Maargoed, das mijn mening :)
Tja ik vind het ook niet echt off topic, aangezien ik niet een 1080p TV ga kopen alleen voor films ofzo, ofwel als het niet echt veel uitmaakt met de PS3 koop ik bijvoorbeeld een 1080i of 780p LCD, maar als het op de PS3 echt wel een merkbaar verschil is, dan ga ik in januari op zoek naar een 1080p LCD.

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

inXs schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 18:20:
[...]

Tja ik vind het ook niet echt off topic, aangezien ik niet een 1080p TV ga kopen alleen voor films ofzo, ofwel als het niet echt veel uitmaakt met de PS3 koop ik bijvoorbeeld een 1080i of 780p LCD, maar als het op de PS3 echt wel een merkbaar verschil is, dan ga ik in januari op zoek naar een 1080p LCD.
Tot 32" of 37" beetje afhankelijk van welk verhaal je leest is het verschil tussen 720p en 1080i/p (bijna) niet waarneembaar. Daarboven wel, of vanaf hele korte afstand. Een 1080i LCD heeft een 1080p panel, maar kan dit (nu nog) niet direct weergeven. De tv maakt van het beeld 1080p (met eventuele de-interlace foutjes).
Kijk anders ook eens hier http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1099643

En in een artikel op Engadget laatst stond dat het zeer waarschijnlijk is dat de next-gen consoles meer voor een boost in verkopen van HDTV's gaan zorgen dan de HD-film industrie.

[ Voor 15% gewijzigd door Shiver23 op 02-09-2006 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

inXs schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 18:20:
[...]

Ik heb al eerder in dit topic een link geplaatst over 1080P.

Kijk daar aub mee uit. 90% van de 1980x1080P kan nog niet de PS3 vol draaien. In 1080P heb je weer verschillende soorten en maten. Check die link maar even, anders doe je een hele dure miskoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
PWM schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 18:52:
[...]

Ik heb al eerder in dit topic een link geplaatst over 1080P.

Kijk daar aub mee uit. 90% van de 1980x1080P kan nog niet de PS3 vol draaien. In 1080P heb je weer verschillende soorten en maten. Check die link maar even, anders doe je een hele dure miskoop.
Ik kan je link nergens in dit topic vinden, misschien in een ander deel? Zou je de link anders nog een keer willen posten.

Zelf ga ik een 26 inch kopen, de kleinste LCD formaat van Sony met HD. Het heeft 768p en dat lijkt me wel genoeg voor dit formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Afbeeldingslocatie: http://ps3media.ign.com/ps3/image/article/730/730103/ea-sports-fight-night-round-3-20060901065536140.jpg
Afbeeldingslocatie: http://ps3media.ign.com/ps3/image/article/730/730103/ea-sports-fight-night-round-3-20060901065538374.jpg
Afbeeldingslocatie: http://ps3media.ign.com/ps3/image/article/730/730103/ea-sports-fight-night-round-3-20060901065539484.jpg
Afbeeldingslocatie: http://ps3media.ign.com/ps3/image/article/730/730103/ea-sports-fight-night-round-3-20060901065537234.jpg

Echt niet normaal meer die graphics :X

[ Voor 13% gewijzigd door SToRM666 op 02-09-2006 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

En dat zijn ingame beelden? Net zoals bij NBA 2006 op de 360? Daar zagen we dezelfde beelden en uiteindelijk was het spel een beetje mooier dan op de gewone Xbox. Eerst zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is ingame ja, ( Verwijderd in "Het Grote Playstation 3 Topic - Deel 2" )
Had ze ook al gepost, zoals je ziet zie je in de ps3 versie veel meer details: zweet aders en ook is hij niet zo donker als de 360 versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-08 12:03

Collaborator

You! Cake or Death?

Oscar Mopperkont schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 19:39:
En dat zijn ingame beelden? Net zoals bij NBA 2006 op de 360? Daar zagen we dezelfde beelden en uiteindelijk was het spel een beetje mooier dan op de gewone Xbox. Eerst zien...
Ja. Op de xbox 360 ziet er ingame ook al bijna zo uit (hier zijn wat extra dingen toegevoegd). Dit is nog net een stapje mooier.. niet heel erg indrukwekkend veel mooier voor een half jaar later.. maar toch, het is wel een top game :)

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
Ze hadden bij deze game meer tijd dan voor 360 moet zeggen dat deze idd iets meer details heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
PacinoAllstars schreef op zondag 03 september 2006 @ 00:22:
Ze hadden bij deze game meer tijd dan voor 360 moet zeggen dat deze idd iets meer details heeft.
MOET je het zeggen? Je bedoeld dat je het liever niet zegt? Is natuurlijk niet leuk om te zien dat de console van de concurrentie nu betere graphics uitpoept dan de gedoodverfte grafische favoriet (XBOX) en dan te bedenken dat de PS3 nog nieteens uit is!

In japan verkoopt de 360 bedroevend, ook na de tweede launch afgelopen zomer met de system sell knaller Ninty-nine-nights (spel is uitgekotst door bijna alle bladen)

in europa loopt de verkoop achter op schema

In Amerika verkoopt de 360 niet naar de verwachtingen (18.000 stuks vorige week tov 100.000 PS2's vorige week) auwwww!!

Mensen wachten denk ik toch tot de Wii en de PS3 ook gearriveerd zijn. De 360 kan op dit moment maar moeilijk profijt trekken uit hun eerdere launch. Het momentum wat ze hadden in het begin van dit jaar is er behoorlijk uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Heb gisteren Fight Night Round 3 voor de 360 gekocht, maar deze screens zien er volgens mij wel wat beter uit, al ontloopt het elkaar ws niet veel. Ben benieuwd in ieder geval, zal een leuke strijd zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs

inXs

known as inXs

Naja het spel trekt me totaal niet, maar de graphics zijn wel op te kwijlen, weet inderdaad echt dat ik dan een nieuwe TV nodig heb :P Ik ben ook zwaar benieuwd naar final fantasy 13, naja nog even wachten tot 12uitkomt en uitspelen, maar FF13, rrrrrrr

[ Voor 30% gewijzigd door inXs op 03-09-2006 10:04 ]

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

swopdark schreef op zondag 03 september 2006 @ 01:59:
[...]

MOET je het zeggen? Je bedoeld dat je het liever niet zegt? Is natuurlijk niet leuk om te zien dat de console van de concurrentie nu betere graphics uitpoept dan de gedoodverfte grafische favoriet (XBOX) en dan te bedenken dat de PS3 nog nieteens uit is!
De 360 grafisch favoriet ? Volgens mij is de PS3 dat toch altijd geweest :? En het zou ook wel heel erg beroerd zijn als ze na een half jaar na de 360 versie met een versie komen die er grafisch minder mooi uittziet.
In japan verkoopt de 360 bedroevend, ook na de tweede launch afgelopen zomer met de system sell knaller Ninty-nine-nights (spel is uitgekotst door bijna alle bladen)
N3 is ook 3X niks. MS is inderdaad niet zo slim om met een paar Japanse krakers te komen. Zo zullen ze daar nooit voet aan bodem zetten. Ik persoonlijk ben er wel blij om dat MS zich niet zo richt op de Japans markt. Die knakkers daar hebben toch een aparte smaak. Het gros van de Japanse games trekken mij totaal niet.

In Amerika verkoopt de 360 niet naar de verwachtingen (18.000 stuks vorige week tov 100.000 PS2's vorige week) auwwww!!
Het vergelijken van de salesfigures ps2/360 is natuurlijk niet echt eerlijk. Ik bedoel wat kost die ps2 tegenwoordig nog... Ik zie dit eerder als slecht nieuws voor de PS3. Voor veel mensen is de prijs blijkbaar belangrijk. Slecht zaak dus als je de duurste console uit het rijtje bent
Mensen wachten denk ik toch tot de Wii en de PS3 ook gearriveerd zijn. De 360 kan op dit moment maar moeilijk profijt trekken uit hun eerdere launch. Het momentum wat ze hadden in het begin van dit jaar is er behoorlijk uit.
Mensen wachten, maar het is nog maar de vraag wat ze uiteindelijk gaan doen. De prijs vd PS3 is voor veel mensen te hoog. Ook zakt het aantal exclusives titels behoorlijk de laatste tijd. O

Daarbij komt dat de launchtitels van de ps3 er niet beter uit zien dan 360 games die er op dat moment zijn (bv GOW).Eerlijk gezegd zie ik geen reden om de PS3 aan te schaffen, nu ik al een 360 heb. MGS is absoluut een topper maar om daar nou 600+ euro voor te lappen :/

En zie mij a.u.b. niet als MS fanboy. De 1e xbox heeft mij nooit getrokken. Was eigenlijk een PS fan. De ps1 en 2 vond ik echt fantastische consoles. Mijn oorspronkelijke plan was dan ook voor de PS3 te gaan. Mijn geduld is alleen niet zo groot... Ik heb toen de 360 bij de launch gekocht, met in mijn achterhoofd dat dit "opvulling" zou zijn tot de Ps3 launch.

Maar de 360 bevalt mij zo goed (mede dankzij LIVE) dat ik nu eigenlijk geen reden zie om de PS3 nog aan te schaffen. Voor deze prijs iig niet. Maar misschien dat iemand anders nog wat argumenten heeft om mij alsnog over te halen ?

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2006 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Ik had eigenlijk niet verwacht dat de eerste generatie PS3 titels de 360 titels al zouden kunnen overtreffen, maar blijkbaar is dit (bij sommige spellen) wel het geval :)
Dat de PS3 versie langer in ontwikkeling is weet ik niet, de devs hadden waarschijnlijk de 360 dev kit wel al eerder dan de PS3 kit, dus dan zijn ze volgens mij wel ongeveer even lang in productie geweest.
En MGS is heus niet de enige topper die op de PS3 komt. Heavenly Sword, Lair, Warhawk, Motostorm, Eight Days, enz. zijn toch wel spellen die best weleens goed kunnen uitpakken ;)

[ Voor 19% gewijzigd door SToRM666 op 03-09-2006 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laryx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 16:26
Ik vermoed dat de PS3 in het begin nogal wat last zal hebben van de launch van de Wii. Okay de doelgroep is misschien niet helemaal hetzelfde maar ik vermoed dat er een hoop mensen zijn die net als ik een Wii kopen en de PS3 nog even uitstellen, zeker omdat het erop lijkt dat er op het gebied van LCD tvs nog wel het e.e.a. gaat gebeuren, en gewoon op een CRT aansluiten lijkt me zonde.
De launch line up can de PS3 vind ik niet zo spannend, pas vanaf Maart begint het erop te lijken. Alleen Motorstorm lijk me wel leuk..
Ironisch genoeg zal ik de PS3 waarschijnlijk pas kopen als de PS2 game final fantasy 12 uitkomt.
Maar ga hem zeker kopen, ben grote sony fanboy. Ik denk dan ook dat als we na zeg maar 2 jaar weer kijken dat de PS3 behoorlijk herstel heeft laten zien en misschien dan al wel weer marktleider is geworden. De XBX360 zal ondanks zijn vroege launch geen rol van grote betekenis spelen.

Zo dat was mijn nostradamus momentje :)

*****Laryx runs aroound the room pretending to be a plane.<BR>VROOOM!!!!<BR>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Mja, ik heb toch wel wat mn twijfels of de PS3 de XBox360 alle hoeken van de kamers laat zien. Ik bedoel, als ik die trailer van Forza motorsport 2 zo eens bekijk... dan weet ik het nog zo net niet. Goeje genade, wat realistisch.

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 16:47

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik had bijna dagelijks zo'n discussie met de Xbox versus PS2, het komt uiteindelijk (denk ik) neer op puur je voorkeur naar games. Ikzelf met GT freak, dé reden voor mij om wanneer GT ook op de PS3 is zo'n apparaat aan te schaffen. Daarbij vind ik de PS joypad net iets lekkerder spelen dan de Xbox versie, maar ik noem mezelf geen PS-fan ofzo. 2de reden was Tekken, welke de reden was voor aanschaf van mijn PS2. Extra spul zoals de Eyetoy maakte het voor mij toendertijd de betere keuze.

Graphics maken voor mij niet echt zoveel uit, ik speel toch op een tv uit het jaar 1900 :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
swopdark schreef op zondag 03 september 2006 @ 01:59:
[...]

Ik moet helemaal niks, maar het is zelf gezegd door de ontwikkelaars. Bij de 360 was het een launchtitel en hadden ze te maken met strakke tijdplanning.

Doordat de playstation 3 een jaar later kwam konden ze nog extra details + motions erin verwerken.

Anyway ik heb geen van beide consoles nog ik twijfel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou zowiezo je niet al teveel vasthappen op die ingame screens. Hoe vaak heeft de community al gehoord dat het ingame screens waren, waarbij uiteindelijk bleek dat het toch gewoon renders waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

Verwijderd schreef op zondag 03 september 2006 @ 12:11:
Ik zou zowiezo je niet al teveel vasthappen op die ingame screens. Hoe vaak heeft de community al gehoord dat het ingame screens waren, waarbij uiteindelijk bleek dat het toch gewoon renders waren.
De screens van Fight Night zijn echt ingame hoor :)

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Collaborator schreef op zondag 03 september 2006 @ 12:25:
[...]

De screens van Fight Night zijn echt ingame hoor :)
Inderdaad. Bij de 360 versie had ik het ook "Dat kan nooit ingame zijn"
Dit bleek ater toch echt het geval te zijn.

FNR3 op de 360 is in grafisch opzicht echt een topper. (Ook qua gameplay trouwens)
Dat zal voor de PS3 niet anders zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FY information ik heb een xbox 360 (mijn derde al - product is enorm solide ontworpen) met ongveer 14 games in mijn kast staan.
[b]giropas schreef op zondag 03 september 2006 @ 10:07
N3 is ook 3X niks. MS is inderdaad niet zo slim om met een paar Japanse krakers te komen. Zo zullen ze daar nooit voet aan bodem zetten. Ik persoonlijk ben er wel blij om dat MS zich niet zo richt op de Japans markt. Die knakkers daar hebben toch een aparte smaak. Het gros van de Japanse games trekken mij totaal niet.
Net of vele van die spellen met aparte smaak hier worden geintroduceerd. Echter tussen de meer westerse titels zitten vaak pareltjes. Als je wilt dat uw platform niet al te veel wil overladen met EA titels krijgt of PC ports dan is die japanse markt en developers die het met zich meebrengt heel belangrijk.
Het vergelijken van de salesfigures ps2/360 is natuurlijk niet echt eerlijk. Ik bedoel wat kost die ps2 tegenwoordig nog... Ik zie dit eerder als slecht nieuws voor de PS3. Voor veel mensen is de prijs blijkbaar belangrijk. Slecht zaak dus als je de duurste console uit het rijtje bent
Prijs is voor mensen niet altijd van belang of toch nie in die zin dat goedkopere producten beter verkopen dan duurdere. Ik werk voor diverse ecommerce bedrijven je zou versteld zijn van het aantal producten die beter verkopen als ze een hogere prijszetting krijgen dan een lager. Je hebt nog altijd de menselijke psychologische factor van duur = beter. Het boek "The art of influence" is een heel interresant boek over het onderwerp.

En negatief voor Sony ? Eerder het omgekeerde. Aan de prijszetting te zien richt Sony met de PS3 zich op de eerste plaats op een heel ander marktsegment. Dat was met de PS2 trouwens ook zo die associaal duur was voor velen. Tegen de tijd dat die segment dat nu een goedkopere PS2 koopt, zit met een product die end of life is (wat de PS2 bijlange nog niet is) en op zoek moet gaan naar een andere console, is de PS3 al in prijs verlaagt.
Mensen wachten, maar het is nog maar de vraag wat ze uiteindelijk gaan doen. De prijs vd PS3 is voor veel mensen te hoog. Ook zakt het aantal exclusives titels behoorlijk de laatste tijd. O
Dat was voor de PS2 ook. En die was 50€ goedkoper dacht ik (althans hier in belgie was dat zo) en had bijlange niet dezelfde features aan boord. Als ik ziet wat ik voor mijn xbox 360 heb betaald 399€ en wat ik er voor kreeg dan vind ik die 599 nog relatief goedkoop. Reken eens de wifi adapter en die HDD addon in prijs erbij en je komt er dan bijlange nog niet in featureset.

Soit ieder moet dat voor zichzelf uitmaken maar gezien de PS3 een BR speler aan boord heeft is het voor mij nog eens een goedkope manier om aan een toestel te raken die films kan afspelen op high definition zodat ik mijn LCD TV eens echt aan het werk kan zetten. Een apparte HD DVD of BR speler kost stukken van mensen.

En exclusives. Idd zoals assasin creed van ubisoft (die bekend staat van hun exclusives omdat ze alle reden daar toe hebben) die trouwens als eens geshowed werd op X05. Of fifa die "exclusief" blijkt te zijn al is het wel eerder omdat het technisch nie mogelijk was om fifa 2007 op de PS3 uit te geven. Rond PES is het onduidelijkheid troef de een zegt ja de andere zegt neen. De andere zegt dat het enkel voor de 6 geld, etc.
Daarbij komt dat de launchtitels van de ps3 er niet beter uit zien dan 360 games die er op dat moment zijn (bv GOW).Eerlijk gezegd zie ik geen reden om de PS3 aan te schaffen, nu ik al een 360 heb. MGS is absoluut een topper maar om daar nou 600+ euro voor te lappen :/
Je spreekt over oneerlijke vergelijkingen maar je gaat launchtitels vergelijken met games die al qausi second gen zijn ? Gaan we het eens hebben over de launchtitels van de Xbox 360 ? Oh wacht ja EA ports... in dat optiek vind ik de launchgames (die bij mijn weten nog nie eens bekend zijn) nog nie zo slecht.

Niet dat ik niet zit te wachten op Gears Of Wars maar dat is bijlange geen 1st gen launchtitel.
Maar de 360 bevalt mij zo goed (mede dankzij LIVE) dat ik nu eigenlijk geen reden zie om de PS3 nog aan te schaffen. Voor deze prijs iig niet. Maar misschien dat iemand anders nog wat argumenten heeft om mij alsnog over te halen ?
Tjag nogmaals iedereen moet het voor zichzelf uitmaken wat die doet en koopt. Maar wat heeft mij overhaalt om vrijdag toch te gaan preorderen ?

* Ten eerste mijn goeie ervaringen met het playstation platform (1 en 2 )

* Titels zoals GT, Devil May Cry, MGS en de vele andere potentiele kwalitatieve games die SCE produceert. Ik heb weinig klagen gehad van titels die uit die stal kwamen.

* de relatief goedkope blue ray speler. En mijn geloof in het formaat.

* het online gebeuren ik heb geen xbox live gold omdat ik niet zie waarom ik enkele tientallen euro's (naast de euro's voor de content) zou moeten betalen om te messagen, te ranken en games tegen elkaar te spelen.

* het potentieel van de cell ik ben tamelijk technisch aangelegd en lees graag lectuur die verder gaat dan de meningen van gamers.nl of consoorten over dergelijke architecturen en geloof er wel in. Wat niet wil zeggen dat ze het er gaan uit halen maar das een andere discussie. Het potentieel aan kracht zit er wel in. Gamasutra had een netjes onbiased en kritisch artikel over de Cell.

* Mijn derde xbox 360 heeft mijn vertrouwen in het apparaat een beetje geschonden. Het feit dat ik heel veel mensen weet die ook al aan hun 2e versie zitten doet mij ook een beke vrezen naar de toekomst. Gisteren om een of andere onverklaarbare reden wilde het ding terug niet starten. Het heeft veel ruimte voor een goeie luchtcirculatie, voeding staat vrij, electriciteit gecheked. Eigenlijk dingen die ik niet zou moeten doen voor zo'n apparaat imho. Normaal moet ik dat in mijn kast kunnen zetten aansteken en spelen zonder allerhande voorbereidingen te moeten treffen over luchtcirculatie en weet ik veel.

* Die vliegmachine van een DVD drive werkt op mijn zenuwen en dus onrechtstreeks de design keuze's van microsoft. Wat kan ik zeggen ik ben allergisch aan geluid. En terwijl ik overdag best mijn versterker een tandje hoger kan zetten, s'avonds als iedereen in bed ligt kan dat meestal niet. Het weglaten van een HDD was een slechte designkeuze en dat werd mij deze week nog eens duidelijk.

* Saint Rows dit was eigenlijk de druppel. Framedrops, popups, vsync problemen en het feit dat dergelijke product dus door Microsoft testingsprocedure is geraakt. Men was klaarblijkelijk al voor dat het in de schappen lag aan een patch aan het werken. Ik ben begonnen aan consolegaming omdat ik dergelijke foefjes niet wenste. De keuze om de HDD standaard niet mee te leveren en de invloed hiervan werd duidelijk in dit spel. Streaming Technologie is toch ook niet "het" van "het".

Pas op ik amuseer mij best wel met mijn xbox 360 anders zou ik er ook geen 14 games voor aankopen. Maar het walhalla is het zeker niet dat zovelen er van willen maken.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2006 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

FerdiV schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 19:07:
[...]

Ik kan je link nergens in dit topic vinden, misschien in een ander deel? Zou je de link anders nog een keer willen posten.

Zelf ga ik een 26 inch kopen, de kleinste LCD formaat van Sony met HD. Het heeft 768p en dat lijkt me wel genoeg voor dit formaat.
Here you go:

http://editorials.teamxbo...-and-Fiction-of-1080p/p1/

Erg interessant leesvoer. Het stuk is van April dit jaar. Inmiddels zijn er nog erg weinig echte 1080P tv's, en als ze er zijn zetten ze je ettelijke duizenden euro's terug.

Ik heb zelf ook een 1366x768 tv, en draai mijn Xbox ook op die resolutie. Ik zou als ik jou was wel kijken naar een 32 inch broertje. Die zijn niet heel veel duurder, maar ik vind het wel een nettere maat.

Mijn LCD is van LG (32 inch) en is iets meer dan een jaar oud. Ik vind het 1 van mijn beste aankopen ooit.

Een 26 inch LG van de huidige generatie kost je 698,-
Een 32 inch LG van de huidige generatie kost je 868,-

Ik vind dat verschil te klein om het niet te doen. (heb zelf 1300,- betaald).

[ Voor 40% gewijzigd door PWM op 03-09-2006 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

PWM schreef op zondag 03 september 2006 @ 13:12:
Ik heb zelf ook een 1366x768 tv, en draai mijn Xbox ook op die resolutie.
De Xbox kan ook op 1366x768 draaien? Of bedoel je dat je hem op 720p draait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Oscar Mopperkont schreef op zondag 03 september 2006 @ 13:19:
[...]

De Xbox kan ook op 1366x768 draaien? Of bedoel je dat je hem op 720p draait?
Je kan hem draaien op 1366x768. Ik neem aan de PS3 hetzelfde gaat doen.

Met Component zet hij hem standaard op 1280x720. Echter, met de VGA kabel kan je ook de andere resoluties kiezen, waaronder 1366x768.

Het nadeel van 720P draaien op een 1366x768 tv, is dat je tv zelf gaat stretchen om het beeldvullend te maken.

[ Voor 12% gewijzigd door PWM op 03-09-2006 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laryx schreef op zondag 03 september 2006 @ 11:11:
Ik vermoed dat de PS3 in het begin nogal wat last zal hebben van de launch van de Wii. Okay de doelgroep is misschien niet helemaal hetzelfde maar ik vermoed dat er een hoop mensen zijn die net als ik een Wii kopen en de PS3 nog even uitstellen, zeker omdat het erop lijkt dat er op het gebied van LCD tvs nog wel het e.e.a. gaat gebeuren, en gewoon op een CRT aansluiten lijkt me zonde.
Ik denk niet dat de ps3 in het begin last zal hebben van de Wii. Bij launch zal de ps3 hoogst waarschijnlijk overal uitverkocht zijn. Helaas zal het beperkte aanbod de grootste reden hiervoor zijn. Ik denk dat er na de launch een dip zal komen. Alle diehards hebben er dan 1, maar het "gewone volk" zal hem toch nogsteeds te duur vinden.
De launch line up can de PS3 vind ik niet zo spannend, pas vanaf Maart begint het erop te lijken. Alleen Motorstorm lijk me wel leuk..
Ironisch genoeg zal ik de PS3 waarschijnlijk pas kopen als de PS2 game final fantasy 12 uitkomt.
Maar ga hem zeker kopen, ben grote sony fanboy. Ik denk dan ook dat als we na zeg maar 2 jaar weer kijken dat de PS3 behoorlijk herstel heeft laten zien en misschien dan al wel weer marktleider is geworden.
Ik verwacht ook dat de ps3 het pas na een jaartje of 2 echt lekker gaat doen. Dan zullen er meerdere topgames op uit zijn, en is hij hopelijk iets beter te betalen.
De XBX360 zal ondanks zijn vroege launch geen rol van grote betekenis spelen.
Hier onderschat je MS echt. Ik verwacht rond kerst een enorme boost in de verkoop. Belangrijkste reden: Gears Of War. Dat spel gaat echt zwaar indrukwekkend worden. Dat hij gelijk uitkomt met de Ps3 is dan ook geen toeval. Een system seller pur sang. De kans is ook erg groot dat MS de prijs gaat verlagen van de console zelf. Dit zal ook veel mensen trekken. Ik zeg niet dat MS marktleider gaat worden (ik sluit het ook niet uit), maar ze zullen een grotere speler zijn dan bij de vorige generatie consoles.
Zo dat was mijn nostradamus momentje :)
Dit was ff mijn glazen bol tegen die van jouw ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 03 september 2006 @ 12:49:
FY information ik heb een xbox 360 (mijn derde al - product is enorm solide ontworpen) met ongveer 14 games in mijn kast staan.

[...]

Net of vele van die spellen met aparte smaak hier worden geintroduceerd. Echter tussen de meer westerse titels zitten vaak pareltjes. Als je wilt dat uw platform niet al te veel wil overladen met EA titels krijgt of PC ports dan is die japanse markt en developers die het met zich meebrengt heel belangrijk.
Dat zeg ik toch niet. Ik zei dit alleen omdat dat punt vaak als voordeel van de PS wordt gezien. Ik kijk daar anders tegen aan.
[...]

Prijs is voor mensen niet altijd van belang of toch nie in die zin dat goedkopere producten beter verkopen dan duurdere. Ik werk voor diverse ecommerce bedrijven je zou versteld zijn van het aantal producten die beter verkopen als ze een hogere prijszetting krijgen dan een lager. Je hebt nog altijd de menselijke psychologische factor van duur = beter. Het boek "The art of influence" is een heel interresant boek over het onderwerp.
Prijs is niet altijd van belang. Maar in dit geval wel. Had de Ps3 goedkoper geweest had hij beter verkocht, Ik ken persoonlijk niemand die van plan is de Ps3 te kopen voor dat bedrag. Jij bent volgens mij de 1e die de hoge prijs van de Ps3 als voordeel ziet...
En negatief voor Sony ? Eerder het omgekeerde. Aan de prijszetting te zien richt Sony met de PS3 zich op de eerste plaats op een heel ander marktsegment. Dat was met de PS2 trouwens ook zo die associaal duur was voor velen. Tegen de tijd dat die segment dat nu een goedkopere PS2 koopt, zit met een product die end of life is (wat de PS2 bijlange nog niet is) en op zoek moet gaan naar een andere console, is de PS3 al in prijs verlaagt.
Is ook een optie. De tijd zal het leren.
[...]
Dat was voor de PS2 ook. En die was 50€ goedkoper dacht ik (althans hier in belgie was dat zo) en had bijlange niet dezelfde features aan boord. Als ik ziet wat ik voor mijn xbox 360 heb betaald 399€ en wat ik er voor kreeg dan vind ik die 599 nog relatief goedkoop. Reken eens de wifi adapter en die HDD addon in prijs erbij en je komt er dan bijlange nog niet in featureset.
En wat nou als ik al die bende helemaal niet nodig heb. Ik hoef helamaal geen WIFI of BLU-Ray. Toch moet ik er wel voor betalen bij de PS3. Dan vind ik de keuze van MS om alles optioneel te maken 10x beter.
Soit ieder moet dat voor zichzelf uitmaken maar gezien de PS3 een BR speler aan boord heeft is het voor mij nog eens een goedkope manier om aan een toestel te raken die films kan afspelen op high definition zodat ik mijn LCD TV eens echt aan het werk kan zetten. Een apparte HD DVD of BR speler kost stukken van mensen.
Je doet nu net alsof het een volwaardige speler gaat worden. Of gebruik jij je ps2 nogsteeds als dvd-speler ? Het is leuk dat hij het kan hoor, maar ik heb altijd nog liever een stand-alone speler die ik niet met mijn controler hoef te bedienen. Ook zullen de features beperkt zijn aangezien het een 1e generatie speler is.
En exclusives. Idd zoals assasin creed van ubisoft (die bekend staat van hun exclusives omdat ze alle reden daar toe hebben) die trouwens als eens geshowed werd op X05. Of fifa die "exclusief" blijkt te zijn al is het wel eerder omdat het technisch nie mogelijk was om fifa 2007 op de PS3 uit te geven. Rond PES is het onduidelijkheid troef de een zegt ja de andere zegt neen. De andere zegt dat het enkel voor de 6 geld, etc.
Wat probeer je hier te zeggen ??
[...]

Je spreekt over oneerlijke vergelijkingen maar je gaat launchtitels vergelijken met games die al qausi second gen zijn ? Gaan we het eens hebben over de launchtitels van de Xbox 360 ? Oh wacht ja EA ports... in dat optiek vind ik de launchgames (die bij mijn weten nog nie eens bekend zijn) nog nie zo slecht.
Je haak het uit verband. Ik zeg dat de ps3 games voor mij bij launch niets extra's bieden boven de 360 die ik op dit moment al heb. Ik vergelijk ze niet om vervolgens te zeggen dat de 1 beter of slechter is als de andere. Het is voor mij een reden om de Ps3 voorlopig niet aan te schaffen
[...]

Tjag nogmaals iedereen moet het voor zichzelf uitmaken wat die doet en koopt. Maar wat heeft mij overhaalt om vrijdag toch te gaan preorderen ?

* Ten eerste mijn goeie ervaringen met het playstation platform (1 en 2 )
Dit vind ik persoonlijk een behoorlijk fanboy gehalte hebben. Voor mij is het iig geen reden. Resultaten uit het verleden bieden geen garanties voor de toekomst ;)
* Titels zoals GT, Devil May Cry, MGS en de vele andere potentiele kwalitatieve games die SCE produceert. Ik heb weinig klagen gehad van titels die uit die stal kwamen.
Hier kan ik mij wat beter in vinden...
* de relatief goedkope blue ray speler. En mijn geloof in het formaat.
Ik moet eerst maar eens zien hoe BLU-Ray het er vanaf gaat brengen. De berichtgeving op dit moment is nou niet echt positief moet ik zeggen...
* het online gebeuren ik heb geen xbox live gold omdat ik niet zie waarom ik enkele tientallen euro's (naast de euro's voor de content) zou moeten betalen om te messagen, te ranken en games tegen elkaar te spelen.
Sorry hoor LIVE is echt een top service. Sony mag zijn handjes dichtknijpen als hun online service ook maar een beetje in de buurt gaat komen. En kom op man, we hebben het over 5 euro in de maand 8)7 Ik heb liever een perfecte online service waar ik een beetje voor betaal, dan een gratis online service die het net niet is
* het potentieel van de cell ik ben tamelijk technisch aangelegd en lees graag lectuur die verder gaat dan de meningen van gamers.nl of consoorten over dergelijke architecturen en geloof er wel in. Wat niet wil zeggen dat ze het er gaan uit halen maar das een andere discussie. Het potentieel aan kracht zit er wel in. Gamasutra had een netjes onbiased en kritisch artikel over de Cell.
Eerst maar eens zien wat ze er uit weten te halen is mijn houding...
* Mijn derde xbox 360 heeft mijn vertrouwen in het apparaat een beetje geschonden. Het feit dat ik heel veel mensen weet die ook al aan hun 2e versie zitten doet mij ook een beke vrezen naar de toekomst. Gisteren om een of andere onverklaarbare reden wilde het ding terug niet starten. Het heeft veel ruimte voor een goeie luchtcirculatie, voeding staat vrij, electriciteit gecheked. Eigenlijk dingen die ik niet zou moeten doen voor zo'n apparaat imho. Normaal moet ik dat in mijn kast kunnen zetten aansteken en spelen zonder allerhande voorbereidingen te moeten treffen over luchtcirculatie en weet ik veel.
Wie zegt dat de Ps3 geen problemen gaat krijgen ? Bijna bij iedere console zijn er wel problemen tijdens de launch. De ps3 is ook al gegroeid qua formaat i.v.m.hitteproblemen.
* Die vliegmachine van een DVD drive werkt op mijn zenuwen en dus onrechtstreeks de design keuze's van microsoft. Wat kan ik zeggen ik ben allergisch aan geluid. En terwijl ik overdag best mijn versterker een tandje hoger kan zetten, s'avonds als iedereen in bed ligt kan dat meestal niet. Het weglaten van een HDD was een slechte designkeuze en dat werd mij deze week nog eens duidelijk.
Ik had hem ook liever wat stiller gehad, maargoed ik erger mij er niet in die mate aan.
* Saint Rows dit was eigenlijk de druppel. Framedrops, popups, vsync problemen en het feit dat dergelijke product dus door Microsoft testingsprocedure is geraakt. Men was klaarblijkelijk al voor dat het in de schappen lag aan een patch aan het werken. Ik ben begonnen aan consolegaming omdat ik dergelijke foefjes niet wenste. De keuze om de HDD standaard niet mee te leveren en de invloed hiervan werd duidelijk in dit spel. Streaming Technologie is toch ook niet "het" van "het".
Framedrops/pop-ups in SR ??? Niet in de full version iig. Helaas wel wat screentearing maar dat heb je tijdens de game bijna niet door. Volgens mij baseer jij je mening op een demo van een paar maanden oude built :O
Pas op ik amuseer mij best wel met mijn xbox 360 anders zou ik er ook geen 14 games voor aankopen. Maar het walhalla is het zeker niet dat zovelen er van willen maken.
Dat is jouw persoonlijke mening. Als het voor sommige mensen wel het walhala is, laat ze lekker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
PWM schreef op zondag 03 september 2006 @ 13:22:
[...]

Je kan hem draaien op 1366x768. Ik neem aan de PS3 hetzelfde gaat doen.

Met Component zet hij hem standaard op 1280x720. Echter, met de VGA kabel kan je ook de andere resoluties kiezen, waaronder 1366x768.

Het nadeel van 720P draaien op een 1366x768 tv, is dat je tv zelf gaat stretchen om het beeldvullend te maken.
Ok PWM ik denk dat jij me wel kunt helpen...

Ik ben van plan om bij de release van de PS3 de PS3 60G met de KDL-26S2000 van Sony te kopen. Het is een 26 inch omdat er in me kamer geen grotere past:

http://www.townage.com/temp_files/dit.JPG

Me ma wil niet dat ik de poten onder de kast vandaan haal of een nieuwe kast neem -_-

Maargoed het beeld heeft een resolutie van 1366 x 768. Wat is dan weer 720p :S Hoe zorg ik ervoor dat alles gewoon werkt? Een goede VGA kabel kopen en dan?

BTW nog thnx voor de link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
@giropas: Er zitten vele bugs in Saints Row, zoals wegen die niet te zien zijn etc... Hij heeft gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FerdiV schreef op zondag 03 september 2006 @ 14:47:
@giropas: Er zitten vele bugs in Saints Row, zoals wegen die niet te zien zijn etc... Hij heeft gelijk.
F.Y.I.: bugs zijn heel wat anders dan de punten waar hij het over had (framedrops e.d.). Dat waren de klachten over de demo. Jullie hebben allebei dus geen gelijk :>
(maar volgens mij is dit een ps3 topic)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2006 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 03 september 2006 @ 14:41:
Dat zeg ik toch niet. Ik zei dit alleen omdat dat punt vaak als voordeel van de PS wordt gezien. Ik kijk daar anders tegen aan.
Dat is een persoonlijke mening net zoals heel mijn reactie vanuit mijn persoonlijk perspectief - die ieder voor zichzelf moet uitmaken.
Prijs is niet altijd van belang. Maar in dit geval wel. Had de Ps3 goedkoper geweest had hij beter verkocht, Ik ken persoonlijk niemand die van plan is de Ps3 te kopen voor dat bedrag. Jij bent volgens mij de 1e die de hoge prijs van de Ps3 als voordeel ziet...
Waar zeg ik dat die prijs als een groot voordeel is ? Dat van die prijs kun je op alles projecteren hé. Had men de Ipod aan een goedkopere prijs verkocht ging men ook meer hebben verkocht. Echter het is de strategie van een bedrijf om zich te richten tot een bepaald marktsegment of niet.
En wat nou als ik al die bende helemaal niet nodig heb. Ik hoef helamaal geen WIFI of BLU-Ray. Toch moet ik er wel voor betalen bij de PS3. Dan vind ik de keuze van MS om alles optioneel te maken 10x beter.
Dan neem je toch doodgewoon de goedkopere versie ? En nogmaals dat is een persoonlijke keuze als je daar nood hebt aan of niet moet je voor uwzelf uitmaken.
Je doet nu net alsof het een volwaardige speler gaat worden. Of gebruik jij je ps2 nogsteeds als dvd-speler ? Het is leuk dat hij het kan hoor, maar ik heb altijd nog liever een stand-alone speler die ik niet met mijn controler hoef te bedienen. Ook zullen de features beperkt zijn aangezien het een 1e generatie speler is.
Ik heb mijn PS2 Dvd speler gebruikt tot er enigszins betrouwbare en betaalbare DVD spelers op de markt kwamen. Mijn Philips DVD speler die toen 800euro's heeft gekost heeft het bij god niet zolang uitgehouden of had veel meer problemen dan mijn PS2. Mss had ik gewoon geluk. En ik had een remote hoor... . Voor de time being zal de BR speler voldoende zijn om die tijd te overbruggen.
Wat probeer je hier te zeggen ??
Dat xbox fanboys allerlande overal nu claimen dat het downhill gaat omdat exclusieve titels zoals Assisin creed niet meer (ik moet dan iets gemist hebben want ik heb het echt op X05 gezien) exclusief gaan verschijnen. Of dat Fifa enkel maar op de xbox 360 komt. Want daar doelde je toch op niet ? Indien niet , mea culpa.
Je haak het uit verband. Ik zeg dat de ps3 games voor mij bij launch niets extra's bieden boven de 360 die ik op dit moment al heb. Ik vergelijk ze niet om vervolgens te zeggen dat de 1 beter of slechter is als de andere. Het is voor mij een reden om de Ps3 voorlopig niet aan te schaffen
Wacht dan tot het toestel wat ouder is... . Nu is het appelen met peren vergelijken.

Maar als je het zo stelt dan heb je er idd weinig aan.
Dit vind ik persoonlijk een behoorlijk fanboy gehalte hebben. Voor mij is het iig geen reden. Resultaten uit het verleden bieden geen garanties voor de toekomst ;)
Neen dat is gewoon een stevig merk hebben in handen. Sony heeft dat nu eenmaal bij veel mensen, recent nog een onderzoek geweest Sony is naast Apple een heel sterk merk. Als je goede ervaringen hebt bij merk B dan blijf je meestal bij merk B
Ik moet eerst maar eens zien hoe BLU-Ray het er vanaf gaat brengen. De berichtgeving op dit moment is nou niet echt positief moet ik zeggen...
Heeft eerder te maken met de rush job van BR films uit te brengen en de kwaliteit van het remasteren dan de technologie op zich.
Sorry hoor LIVE is echt een top service. Sony mag zijn handjes dichtknijpen als hun online service ook maar een beetje in de buurt gaat komen. En kom op man, we hebben het over 5 euro in de maand 8)7 Ik heb liever een perfecte online service waar ik een beetje voor betaal, dan een gratis online service die het net niet is
Wie zegt het dat het niet is ? Dus gratis is equivalent van geen service ? Er zijn goeie online services zat die gratis zijn. Sorry hoor, maar ik vind het geldklopperij.
Eerst maar eens zien wat ze er uit weten te halen is mijn houding...
Zeg ik toch.
Wie zegt dat de Ps3 geen problemen gaat krijgen ? Bijna bij iedere console zijn er wel problemen tijdens de launch. De ps3 is ook al gegroeid qua formaat i.v.m.hitteproblemen.
Hoelang zijn die problemen er nu al bij de xbox 360 ? Ik weet niet maar als ik de fora afschuim, bel naar de helpdesk (waar ik 20 minuten on hold mag staan) en her en der ervaringen heb dan vind ik dat allemaal schrikbarend. En voor wat ? Om toch maar de eersten te zijn ? Is het probleem dan echt opgelost ? Ben ik nie zo van overtuigd, maar soit tijd zal dat wel uitwijzen.
Framedrops/pop-ups in SR ??? Niet in de full version iig. Helaas wel wat screentearing maar dat heb je tijdens de game bijna niet door. Volgens mij baseer jij je mening op een demo van een paar maanden oude built :O
Dan scheelt er klaarblijkelijk iets aan mijn versie. En ja is origineel full retail. Of ga je niet beweren dat objecten soms verdwijnen, dingen op de meest weirde manieren oppoppen en de framerate soms heel merkbaar zakt als er wat te veel actie is ?
Dat is jouw persoonlijke mening. Als het voor sommige mensen wel het walhala is, laat ze lekker...
Ik dacht dat ik zeker al 10x op een of andere manier ook zo had weergegeven. Je moet dat allemaal voor uwzelf uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
Verwijderd schreef op zondag 03 september 2006 @ 15:04:
[...]

F.Y.I.: bugs zijn heel wat anders dan de punten waar hij het over had (framedrops e.d.). Dat waren de klachten over de demo. Jullie hebben allebei dus geen gelijk :>
(maar volgens mij is dit een ps3 topic)
Alsnog is het fucked up gast, en dan ook ff over de online modus; zoveel lag had ik nog nooit gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

FerdiV schreef op zondag 03 september 2006 @ 15:36:
[...]

Alsnog is het fucked up gast, en dan ook ff over de online modus; zoveel lag had ik nog nooit gezien.
Gister nog online gespeeld, geen lag. Ingame vrij weinig framedrops, tenzij je het echt te gek maakt. pop-up e.d zijn dingen die nou eenmaal horen bij het soort spel. er moet veel en snel geladen worden. Dat kan soms ff duren. Dit is as good as it gets met de huidige hardware denk ik op dit moment.

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FerdiV schreef op zondag 03 september 2006 @ 15:36:
[...]

Nogmaals dit is een ps3 topic. Er is een heel mooi SR topic als je zonodig je ei kwijt moet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-09 15:58
Wat mij betreft, ik wacht rustig af. Ik heb na een PS1 en PS2 vorig jaar een Xbox 360 gekocht en die werkt als een zonnetje. Ben er echt heel tevreden erover en heb er ondertussen 9 games voor, twee zijn er in bestelling en er komen er dit jaar zeker nog wel een paar bij. Ik ga in ieder geval niet de PS3 direct in november kopen. Ik heb de PS2 wel heel vroeg gekocht maar dat was niet zo slim. Voor zo'n duur ding (1150 ouderwetse guldens) heb ik er in het begin te weinig plezier van gehad. De DVD-speler gaf een groen beeld op SCART-RGB en was nauwelijks te bedienen met de joypad en de games waren dun gezaaid. Ik verwacht eerlijk gezegd een zelfde situatie met de PS3: weinig games en een Blu-Ray-speler met zoveel haken en ogen dat je beter een standalone model kunt kopen. Omdat ik al een 360 heb, kan ik al next-gen games spelen en kan ik nu rustig wachten totdat de PS3 interessant genoeg wordt qua games-aanbod en prijs om erbij te nemen. Het enige wat me eerder kan overhalen is misschien Blu-Ray maar ook daar wacht ik liever af. Voorlopig heeft Blu-Ray nogal last van kinderziektes. (zie bijv ook http://www.thedigitalbits.com/mytwocentsa126.html#oh). Dan kan ik beter wat geduld betrachten. Na een jaar zal het heel wat duidelijker zijn of Blu-Ray nou de opvolger wordt van de oude vertrouwde DVD-standaard, of dat het HD-DVD wordt, of dat ze allebei verschrikkelijk gaan floppen.

Voorlopig zie ik me eerder een Wii kopen dan de PS3.

[ Voor 3% gewijzigd door ymmv op 03-09-2006 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 03 september 2006 @ 15:22:
[...]
[...]

Dan neem je toch doodgewoon de goedkopere versie ? En nogmaals dat is een persoonlijke keuze als je daar nood hebt aan of niet moet je voor uwzelf uitmaken.
Zit alnog een blu-ray speler bij...
[...]

Ik heb mijn PS2 Dvd speler gebruikt tot er enigszins betrouwbare en betaalbare DVD spelers op de markt kwamen. Mijn Philips DVD speler die toen 800euro's heeft gekost heeft het bij god niet zolang uitgehouden of had veel meer problemen dan mijn PS2. Mss had ik gewoon geluk. En ik had een remote hoor... . Voor de time being zal de BR speler voldoende zijn om die tijd te overbruggen.
[...]
Aangezien er toch bnijna geen titels zijn in het begin valt er in mijn ogen weinig te overbruggen. Die next-gen spelers worden pas intressant als het aanbod groeit.
Dat xbox fanboys allerlande overal nu claimen dat het downhill gaat omdat exclusieve titels zoals Assisin creed niet meer (ik moet dan iets gemist hebben want ik heb het echt op X05 gezien) exclusief gaan verschijnen. Of dat Fifa enkel maar op de xbox 360 komt. Want daar doelde je toch op niet ? Indien niet , mea culpa.
Het was al een poos vrij duidelijk dat AC ook voor de 360 zou komen. De meeste PS fanboys wouden dit echter niet geloven. Maar het is inmiddels al officieel aangekondigd
[...]

Neen dat is gewoon een stevig merk hebben in handen. Sony heeft dat nu eenmaal bij veel mensen, recent nog een onderzoek geweest Sony is naast Apple een heel sterk merk. Als je goede ervaringen hebt bij merk B dan blijf je meestal bij merk B
Ik blijf het er rare motivatie vinden als het om consoles gaat...
[...]

Wie zegt het dat het niet is ? Dus gratis is equivalent van geen service ? Er zijn goeie online services zat die gratis zijn. Sorry hoor, maar ik vind het geldklopperij.
Niet omdat het gratis is maar omdat Sony van scratch moet beginnen. MS heeft al jaren ervaring op de xbox met LIVE. Verwacht dus niet dat de service van Sony gelijk is aan die van MS. Sowieso speelt geld hier een grote factor en wat dat betreft zit MS nou eenmaal een stuk beter dan Sony
[...]

Hoelang zijn die problemen er nu al bij de xbox 360 ? Ik weet niet maar als ik de fora afschuim, bel naar de helpdesk (waar ik 20 minuten on hold mag staan) en her en der ervaringen heb dan vind ik dat allemaal schrikbarend. En voor wat ? Om toch maar de eersten te zijn ? Is het probleem dan echt opgelost ? Ben ik nie zo van overtuigd, maar soit tijd zal dat wel uitwijzen.
Dat er problemen zijn is wel duidelijk ja. Maar er zullen met de ps3 ook gegarandeerd problemen zijn. Voor sony gaat het een behoorlijke rush job worden om genoeg consoles bij de launch aan te kunnen bieden. M.a.w. meer kans op fouten. Ook is deze generatie consoles vele male geavanceerder dan de vorige. Hierdoor zal de foutmarge in het algemeen hoger liggen.
[...]

Dan scheelt er klaarblijkelijk iets aan mijn versie. En ja is origineel full retail. Of ga je niet beweren dat objecten soms verdwijnen, dingen op de meest weirde manieren oppoppen en de framerate soms heel merkbaar zakt als er wat te veel actie is ?
Pop-up is wel aanwezig ja (niet storend) maar dat is eigen aan dit type games. Zal op de ps3 waarschijnlijk ook zo zijn. En ik ben toch zeer te spreken over de framerate. Die 1e uitzonderlijke keer dat het voorkomt gebeurd er ook zoveel onscreen dat ik er niet echt heel gek van opkijk. Het beinvloed iig nooit de gameplay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op zondag 03 september 2006 @ 17:31:
Zit alnog een blu-ray speler bij...
Sommige games hebben ook nood aan meer opslagruimte dan DVD9.... . Zo kun je blijven stilstaan.
Aangezien er toch bnijna geen titels zijn in het begin valt er in mijn ogen weinig te overbruggen. Die next-gen spelers worden pas intressant als het aanbod groeit.
Dat is iets wat je voor jezelf moet uitmaken... .
Het was al een poos vrij duidelijk dat AC ook voor de 360 zou komen. De meeste PS fanboys wouden dit echter niet geloven. Maar het is inmiddels al officieel aangekondigd
En nu gaan de xbox 360 fanboys overal verkondigen van het "schip is aan het zinken"... . Ik stel enkel maar vast.
Ik blijf het er rare motivatie vinden als het om consoles gaat...
Niet echt, die hards Nintendo fans blijven ook nintendo trouw omdat ze goeie ervaring hebben. Ik zie niet in waarom dat nu anders zou moeten zijn. In het verleden ben ik nooit ontevreden geweest over die reeks van producten dus waarom zou ik het dan nu zijn ? Waar hebben jullie xbox fans zo'n last van eigenlijk ? Dat valt mij zo op op elk forum van waar de PS3 wordt besproken dat ze hun doomsday verhalen en meningen over hoe dom we wel niet zijn - want daar komt het op neer -moeten verkondigen.

Ik ben al wat ouder en normaal kan ik dat relativeren maar hell wat heb ik mij daar eigenlijk de afgelopen maanden hier en elders zitten doodergeren. Het heeft mijn beslissing niet beinvloed au contrair.
Dat er problemen zijn is wel duidelijk ja. Maar er zullen met de ps3 ook gegarandeerd problemen zijn. Voor sony gaat het een behoorlijke rush job worden om genoeg consoles bij de launch aan te kunnen bieden. M.a.w. meer kans op fouten. Ook is deze generatie consoles vele male geavanceerder dan de vorige. Hierdoor zal de foutmarge in het algemeen hoger liggen.
Dat is iets wat inherent is aan alle toestellen. Echter dergelijke fouten zijn niet hetzelfde als design fouten zoals voor mij persoonlijk het uitblijven van een hdd en de dvd rom die enorm veel herrie maakt. De PSX en PS2 had in de eerste generatie te maken met problemen maar ik durf er mijn hoofd op verwedden dat die bijlange nog niet zo groot is als de xbox 360 uitval. Van al mijn vrienden die een xbox 360 hebben is er quasi geen enkele die niet bezig is aan zijn 2e toestel. Ik mag hier ter plekke steendood vallen als ik hier sta te liegen. Ik heb al veel consoles meegemaakt en gekocht maar nooit heb ik zo'n uitval gezien als bij de xbox 360.
Niet omdat het gratis is maar omdat Sony van scratch moet beginnen. MS heeft al jaren ervaring op de xbox met LIVE. Verwacht dus niet dat de service van Sony gelijk is aan die van MS. Sowieso speelt geld hier een grote factor en wat dat betreft zit MS nou eenmaal een stuk beter dan Sony
Ja want Sony heeft totaal geen (http://www.station.sony.com/sonyonline/) ervaring met het online (game) gebeuren.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2006 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 03 september 2006 @ 17:51:

Ja want Sony heeft totaal geen (http://www.station.sony.com/sonyonline/) ervaring met het online (game) gebeuren.
Haha, ja! Sommige mensen roepen inderdaad maar wat in het rond, terwijl de waarheid beduidend anders aantoont. De mensen bij Sony weten echt wel hoe je miljoenen mensen online gaming kan verzorgen hoor. EverQuest is iets waar ze groot mee geworden zijn, en iets wat meermaals gekopieërd is door andere bedrijven, weliswaar in een iets ander jasje soms, maar toch.

Daarnaast ben ik er vrijwel zeker van dat ook deze console weer een behoorlijk groot succes zal gaan worden de komende jaren! Het gaat bij een console om de games line-up. En die weer behoorlijk strak wanneer de console een tijdje op de markt zal zijn. Ik ben echt niet vies van Microsoft's console. Maar tot op heden valt er voor mij persoonlijk nog niet zo veel te beleven op dat ding. Voor enkel één of twee vette games die mij aanspreken ga ik echt geen console kopen van honderden Euro's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 03 september 2006 @ 17:51:
[quote]Verwijderd schreef op zondag 03 september 2006 @ 17:31:
[...]

Niet echt, die hards Nintendo fans blijven ook nintendo trouw omdat ze goeie ervaring hebben. Ik zie niet in waarom dat nu anders zou moeten zijn. In het verleden ben ik nooit ontevreden geweest over die reeks van producten dus waarom zou ik het dan nu zijn ?
Grappig dat je nintendo noemt. Ik was daar ook altijd fan van. T/m de snes waren het goede consoles met veel kwaliteit games. Met dat in mijn hoofd heb ik dus de N64 gekocht. Daar heb ik behoorlijk veel spijt van gehad. Het aantal fatsoenlijke games daarop is bijna op 1 hand te tellen. Nogmaals, resultaten uit het verleden bieden geen garanties voor de toekomst.
Waar hebben jullie xbox fans zo'n last van eigenlijk ?
Jullei xbox fans ?!?! Je mag mijn posts maar eens een keer goed over lezen. Omdat ik erg blij ben met mijn 360 wil nog niet zeggen dat ik een xbox fan ben. De normale xbox sprak mij juist totaal niet aan. Volgens mij ben je een beetje verblind door je eigen fetish voor de playstation.

Ik heb trouwens nergens last van hoor. Ik gaf alleen aan dat AC ook op de 360 komt. Jij gaf eerder namelijk aan daar niet zeker van te zijn.
Dat valt mij zo op op elk forum van waar de PS3 wordt besproken dat ze hun doomsday verhalen en meningen over hoe dom we wel niet zijn - want daar komt het op neer -moeten verkondigen.
Waar spreek ik over een doomsday verhaal ? En hoe jij erop komt dat ik jou dom acht is mij helemaal een raadsel.

Wat mij juist opvalt is dat zodra je een beetje kritisch tegenover de PS bent je meteen voor xbox fanboy wordt uitgemaakt (zoals jij net ook deed). Beetje stakkerig...
Ik ben al wat ouder en normaal kan ik dat relativeren maar hell wat heb ik mij daar eigenlijk de afgelopen maanden hier en elders zitten doodergeren. Het heeft mijn beslissing niet beinvloed au contrair.
Sja, zodra je je gaat ergeren aan fanboys (maakt niet uit van welk kamp)... Laat ik het zo zeggen, je schiet er zelf niets mee op.
[...]

Dat is iets wat inherent is aan alle toestellen. Echter dergelijke fouten zijn niet hetzelfde als design fouten zoals voor mij persoonlijk het uitblijven van een hdd en de dvd rom die enorm veel herrie maakt. De PSX en PS2 had in de eerste generatie te maken met problemen maar ik durf er mijn hoofd op verwedden dat die bijlange nog niet zo groot is als de xbox 360 uitval. Van al mijn vrienden die een xbox 360 hebben is er quasi geen enkele die niet bezig is aan zijn 2e toestel. Ik mag hier ter plekke steendood vallen als ik hier sta te liegen. Ik heb al veel consoles meegemaakt en gekocht maar nooit heb ik zo'n uitval gezien als bij de xbox 360.
Er is veel uitval. Klopt. Dah ik ook liever anders gezien. Maar MS pakt het iig wel goed op. Binnen een week heb je weer een nieuwe.
Mijn ervaring met Sony is wat dat bereft een stuk minder. Bij de PSP een hoop dode pixel problemen. Maar zomaar een nieuwe krijgen zat er niet in. Nee ik moet nog maar eens zien hoe Sony eventuele problemen gaat oppakken dit keer.
[...]
En ook dat zeg ik niet :/
Ik zeg niet dat ze geen ervaring hebben op het gebied van online gamen. Ik had het over de complete service. Dat is behoorlijk wat meer dan online gamen. En daar heeft Sony op dit moment geen ervaring mee. Die dienst is nieuw voor ze, terwijl MS er al een tijd ervaring mee heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 03 september 2006 @ 19:42:
[...]

Haha, ja! Sommige mensen roepen inderdaad maar wat in het rond, terwijl de waarheid beduidend anders aantoont. De mensen bij Sony weten echt wel hoe je miljoenen mensen online gaming kan verzorgen hoor. EverQuest is iets waar ze groot mee geworden zijn, en iets wat meermaals gekopieërd is door andere bedrijven, weliswaar in een iets ander jasje soms, maar toch.
Hahaha (?), zie laatste gedeelte vn mijn vorige post
Ik ben echt niet vies van Microsoft's console. Maar tot op heden valt er voor mij persoonlijk nog niet zo veel te beleven op dat ding. Voor enkel één of twee vette games die mij aanspreken ga ik echt geen console kopen van honderden Euro's...
Ik ben echt niet vies van Microsoft's Sony's nieuwe console. Maar tot op heden valt er voor mij persoonlijk nog niet zo veel te beleven op dat ding. Voor enkel één of twee vette games die mij aanspreken ga ik echt geen console kopen van honderden Euro's...
;)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2006 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
Er komen geen enkel 1 of 2 vette games voor de PS3 veel meer, en dat is altijd al voor Playstation zo geweest!

Je kunt hier een beetje gaan zitten blaken maar het heeft geen nut, feit is dat de PS3 gewoon beter is, sorry hoor kunnen wij ook niks aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 03 september 2006 @ 20:21:
Grappig dat je nintendo noemt. Ik was daar ook altijd fan van. T/m de snes waren het goede consoles met veel kwaliteit games. Met dat in mijn hoofd heb ik dus de N64 gekocht. Daar heb ik behoorlijk veel spijt van gehad. Het aantal fatsoenlijke games daarop is bijna op 1 hand te tellen. Nogmaals, resultaten uit het verleden bieden geen garanties voor de toekomst.
Dat is het zeker nooit maar soit dan vliegt het ding hier onherroepelijk het huis uit.
Jullei xbox fans ?!?! Je mag mijn posts maar eens een keer goed over lezen. Omdat ik erg blij ben met mijn 360 wil nog niet zeggen dat ik een xbox fan ben. De normale xbox sprak mij juist totaal niet aan. Volgens mij ben je een beetje verblind door je eigen fetish voor de playstation.
Tuurlijk heb ik een fetisch buiten het feit dat ik zowat alle consoles van de afgelopen jaar 6 in mijn bezit heb (DC,PSX,PS2,GC,Xbox,Xbox 360) val ik perfect in het plaatje van een sony fetisch... . En wat zou mij dat dan ook weer opbrengen... ? juist ja.

Ik had het trouwens over fan en nie fanboy wat een groot verschil is trouwens. Ik dacht dat de nuance duidelijk ging zijn maar is klaarblijkelijk niet zo aangekomen.
Ik heb trouwens nergens last van hoor. Ik gaf alleen aan dat AC ook op de 360 komt. Jij gaf eerder namelijk aan daar niet zeker van te zijn.
Inderdaad daarom vernoemde ik net dat AC al op X05 (http://www.microsoft.com/netherlands/pers/2005/07/15.aspx) bleek te zien. Ik was daar dus totaal niet van overtuigd... Ik denk dus dat jij de bal misslaat want ik wist eigenlijk al dat AC op de xbox 360 zou verschijnen. Ik was zelf verbaasd dat er zoveel rond te doen was want ik zou zweren dat ik AC op X05 al vermeld was. Op het Microsoft X05 event was al aangekondigd dat AC op alle next gen consoles ging verschijnen.
Waar spreek ik over een doomsday verhaal ? En hoe jij erop komt dat ik jou dom acht is mij helemaal een raadsel.

Wat mij juist opvalt is dat zodra je een beetje kritisch tegenover de PS bent je meteen voor xbox fanboy wordt uitgemaakt (zoals jij net ook deed). Beetje stakkerig...
Mss ben ik die fanboys (en dat heb ik evengoed voor ps fanboys want ik zit ook op vele xbox 360 forums) gewoon kotsbeu begin te worden. Het is echter al maanden dat je door de reeks garbage echt geen normale info meer vind. Is dat nu op fora of op sites. Het gaat mij niet om het feit dat het negatief zou zijn maar dat je 2 dagen later dan moet lezen dat het eigenlijk een misinterpretatie was en dat gebeurd heel vaak.

Mss projecteer ik dat onterecht op u, mea culpa.
En ook dat zeg ik niet :/
Ik zeg niet dat ze geen ervaring hebben op het gebied van online gamen. Ik had het over de complete service. Dat is behoorlijk wat meer dan online gamen. En daar heeft Sony op dit moment geen ervaring mee. Die dienst is nieuw voor ze, terwijl MS er al een tijd ervaring mee heeft.
Wat is er dan zo wereldschokkend aan een IM dienst, ranking en een download service ? Ik vind dat technisch nu niet zo'n grote indruk op mij nalaten.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2006 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Het idee dat het Live!-netwerk een gigantisch technisch hoogstandje is, is wat mij betreft een grote verdienste van MS. Maar dan marketing/PR-technisch.
Het is niet zo dat MS een hele batterij aan dedicated servers heeft waar je op kunt gamen. Iedereen host zelf zijn spellen op zijn console en laat anderen hier op joinen. Het verzamelen van statistieken e.d. is wel leuk hoor, maar om hier nou € 60 voor te vragen? Ik vind het nogal wat.
Uiteraard heeft MS een voorsprong met Live! maar ik geloof niet dat deze voorsprong niet in te halen is voor Sony in afzienbare tijd. Ze hebben een hoop kunstjes af kunnen kijken. En wat je ook niet moet vergeten is dat Sony veel meer is. Ze kunnen veel makkelijker hun muziek en/of films in het netwerk aanbieden.

[ Voor 26% gewijzigd door Shiver23 op 03-09-2006 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FerdiV schreef op zondag 03 september 2006 @ 22:36:
Er komen geen enkel 1 of 2 vette games voor de PS3 veel meer, en dat is altijd al voor Playstation zo geweest!

Je kunt hier een beetje gaan zitten blaken maar het heeft geen nut, feit is dat de PS3 gewoon beter is, sorry hoor kunnen wij ook niks aan doen.
lol, eens ... ;)

Feit is, alles komt neer op persoonlijke voorkeur. Wie liever een xbox360 wil... prima, maar dan moeten ze niet hier afkomen met de doomsday verhalen over de PS3 en al die andere nutteloze crap. Daar hebben wij toch geen boodschap aan. De meesten zitten hier al omdat ze de PS3 interessant vinden, dus ja, boeien ... :)

(zo zie je maar hoe interessant hun console is, als ze nog zoveel tijd vinden om ons hier te komen behoeden voor de grootste misstap in ons leven ;) )

Anyway, ik kan echt niet wachten. Zoals ik al zei, ik kan dat geld niet opbrengen op launchday, maar ik gok erop dat na een half jaar (na kerstperiode en dergelijke, en nadat de prodcutie van blu ray materiaal op dreef is) er toch iets van de prijs afgaat. Van zodra die 450 wordt koop ik het. Of misschien als er zo een combo pack komt (console+game, of iets om het aantrekkelijker te maken)

Maar ik sta alvast als eerste in de rij aan de demo pods. Wat is ie toch mooi in zwart :)

edit: idd, 'fan' is het juiste woord. Ik ben ook een fan van het merk, maar geen fanboy. Ik ontken de goede eigenschappen niet van de xbox. In fact, dat heeft me het wel vrij moeilijk gemaakt. Want in feite is het een heel solide console, dus dat bracht me toch aan het twijfelen. Maar de xbox laat me nogal koud, terwijl ik dat met playstation niet heb. Ik heb me vaak afgevraagd of de xbox voor mij ook niet zou voldoen. En technisch gezien waarschijnlijk wel. Maar gevoelsmatig heb ik eerder iets met playstation. En laat gevoel nu een heel belangrijke factor zijn bij de aanschaf van een product.

Dat heb je toch ook met wagens? Je bent toch ook eerder fan van een bepaald merk of design... Gut feeling, gevoel dat je hebt bij het zien van de wagen...

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2006 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Verwijderd schreef op zondag 03 september 2006 @ 23:01:
[...]

(zo zie je maar hoe interessant hun console is, als ze nog zoveel tijd vinden om ons hier te komen behoeden voor de grootste misstap in ons leven ;) )
Volgens mij is geen enkele console van nu of next-gen een miskoop. Er voor iedere console wel leuke spellen te vinden en de meeste games zijn nog altijd multi-platform.
Je moet gewoon lekker voor jezelf beslissen wat je wilt halen. En discussieren over de verschillen die er wel of niet zijn tussen de consoles om vervolgens zelf een afgewogen keuze te maken is hardstikke leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanterp
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-06-2021
Kan iemand me ook zeggen of PS3 regio-free is? Ik wil er wel eentje kopen, maar dan wil ik bijvoorbeeld ook de spellen kunnen spelen die niet voor Europa uitkomen maar wel in Amerika (denk aan Winning Eleven Pro Evolution 2007).
Weet iemand dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

FerdiV schreef op zondag 03 september 2006 @ 14:42:
[...]

Ok PWM ik denk dat jij me wel kunt helpen...

Ik ben van plan om bij de release van de PS3 de PS3 60G met de KDL-26S2000 van Sony te kopen. Het is een 26 inch omdat er in me kamer geen grotere past:

http://www.townage.com/temp_files/dit.JPG

Me ma wil niet dat ik de poten onder de kast vandaan haal of een nieuwe kast neem -_-

Maargoed het beeld heeft een resolutie van 1366 x 768. Wat is dan weer 720p :S Hoe zorg ik ervoor dat alles gewoon werkt? Een goede VGA kabel kopen en dan?

BTW nog thnx voor de link.
720P = 1280x720

Zolang je daar minimaal aan voldoet, in 16:9, dan zit je goed. In principe is hoger altijd beter, zolang het apparaat waar je hem aankoppelt het ook uit kan spugen.

Ik heb net nog even gekeken, en de Xbox kan dus ook een resolutie van 1360x768 aan. Heb jij een tv van 1366x768, net als ik, dan is dat prima. Je hebt een kleine rand van 2mm aan weerkanten omdat je 6 pixels mist, maar die merk je echt niet.

Ik weet niet wat de PS3 standaard aankan. Natuurlijk 720P en 1080P/I, maar of ze ook resoluties aankunnen die er tussen zitten is nog onbekend. Wat dat betreft is het dus even afwachten.

De ideale oplossing voor jou, zou zijn:

26 inch 1366x768
VGA kabel (Geen HDMI. Veel problemen mee, geluid wat niet synchroon loopt, flikkerend beeld, etc.) en dan een PS3 op 1366x768. Zou onverhoopt de PS3 die resolutie niet aankunnen, dan een component kabel gebruiken en de PS3 op 1280x720 draaien. Jouw TV maakt hem dan schermvullend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Hanterp schreef op zondag 03 september 2006 @ 23:54:
Kan iemand me ook zeggen of PS3 regio-free is? Ik wil er wel eentje kopen, maar dan wil ik bijvoorbeeld ook de spellen kunnen spelen die niet voor Europa uitkomen maar wel in Amerika (denk aan Winning Eleven Pro Evolution 2007).
Weet iemand dat?
Spellen zijn regiovrij, maar de BR films zijn dat niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Zullen we het elkaar uitmaken voor fanboy en "de PS3 is gewoon beter" en andere ononderbouwde uitspraken maar weer achterwege laten? De discussie is wel interessant, maar dat lage gezeur met veel "je lijkt wel een fanboy" en dan het liefst er zelf nog een flame achteraanplakken hangt me de keel uit.

Beide consoles hebben voor- en nadelen en zullen beide ook wel problemen hebben in het begin. De PS1 had ze, de PS2 had ze, de Xbox360 had ze, maar de NES had ze bijvoorbeeld ook (heel stevig!), beide hebben eigen exclusieve titels en er zijn verschillende redenen om voor de een of voor de ander te kiezen.

Mijn voorkeur gaat ook uit naar de PS3 vanwege de Gran Turismo franchise, omdat ik de PS2 een leuk apparaat vind en de controllers erg prettig. Die redenen zijn meer genoemd en ik heb zelfs iemand op iemand in zien hakken omdat je een "fanboy" bent als je een PS3 koopt omdat je een ps2 mooi vindt... Als er een manier is om een discussie uit de hand te laten lopen is het wel anderen uit gaan lopen maken voor fanboy... Zeker als diegene gewoon netjes discussieert.

Even voor de duidelijkheid, in mijn optiek is een fanboy iemand die zwaar fan is van een console (niet erg) én onredelijk en kinderachtig daarover discussieert en zonder normale argumenten (aanhangers van) andere consoles afkraakt, erg kinderachtig en wat mij betreft nokt die discussie nu ook en gaan we niet meer elkaar voor fanboy lopen uitmaken en gewoon lekker verder discussieren over de PS3 en alles... ok?

Overigens vond ik die F1 2006 ingame schermen echt supermooi, veel mooier dan PGR op de XB360. Ik dacht daarom ook dat de PS3 echt veel beter graphics kon weergeven. Maar nu zie ik de trailers van Forza 2, en dan moet je denk ik gewoon concluderen dat ze beide prima consoles zijn die supermooie graphics neer kunnen zetten.

[ Voor 12% gewijzigd door JvS op 04-09-2006 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanterp
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-06-2021
SToRM666 schreef op maandag 04 september 2006 @ 09:58:
[...]

Spellen zijn regiovrij, maar de BR films zijn dat niet...
Okee, bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Maarja, het ligt er maar aan hoe de makers van spellen ermee om gaan denk ik.
Dat het apparaat regiovrij is wil nog niet zeggen dat dat voor alle spellen gaat gelden.
Bij de 360 geldt het bijvoorbeeld ook maar voor sommige spellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JvS schreef op maandag 04 september 2006 @ 10:15:
Zullen we het elkaar uitmaken voor fanboy en "de PS3 is gewoon beter" en andere ononderbouwde uitspraken maar weer achterwege laten? De discussie is wel interessant, maar dat lage gezeur met veel "je lijkt wel een fanboy" en dan het liefst er zelf nog een flame achteraanplakken hangt me de keel uit.

Beide consoles hebben voor- en nadelen en zullen beide ook wel problemen hebben in het begin. De PS1 had ze, de PS2 had ze, de Xbox360 had ze, maar de NES had ze bijvoorbeeld ook (heel stevig!), beide hebben eigen exclusieve titels en er zijn verschillende redenen om voor de een of voor de ander te kiezen.

Mijn voorkeur gaat ook uit naar de PS3 vanwege de Gran Turismo franchise, omdat ik de PS2 een leuk apparaat vind en de controllers erg prettig.Die redenen zijn meer genoemd en ik heb zelfs iemand op iemand in zien hakken omdat je een "fanboy" bent als je een PS3 koopt omdat je een ps2 mooi vindt... Als er een manier is om een discussie uit de hand te laten lopen is het wel anderen uit gaan lopen maken voor fanboy... Zeker als diegene gewoon netjes discussieert.

Even voor de duidelijkheid, in mijn optiek is een fanboy iemand die zwaar fan is van een console (niet erg) én onredelijk en kinderachtig daarover discussieert en zonder normale argumenten (aanhangers van) andere consoles afkraakt, erg kinderachtig en wat mij betreft nokt die discussie nu ook en gaan we niet meer elkaar voor fanboy lopen uitmaken en gewoon lekker verder discussieren over de PS3 en alles... ok?

Overigens vond ik die F1 2006 ingame schermen echt supermooi, veel mooier dan PGR op de XB360. Ik dacht daarom ook dat de PS3 echt veel beter graphics kon weergeven. Maar nu zie ik de trailers van Forza 2, en dan moet je denk ik gewoon concluderen dat ze beide prima consoles zijn die supermooie graphics neer kunnen zetten.
Nou ik heb het eigenlijk wel een beetje gehad met dit hele topic. Het gaat er erg gezellig aan toe :/

Aangeven waarom de PS3 op dit moment niet interessant voor mij is, is blijkbaar uit den boze (zoals alvi in zijn post aangeeft) Terwijl uit mijn post toch duidelijk te lezen is dat ik niets tegen de PS3 heb en ik ook verwacht dat hij het goed gaat doen. Maar nee, ik schotel doomscenario's voor... 8)7

Het is mij al vaker opgevallen dat er op meerdere ps3 forums een sfeertje hangt die mij totaal niet aanstaat. Net iets te veel gefrustreerde pubertjes denk ik. Maar veel plezier met jullie console-tje hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JvS schreef op maandag 04 september 2006 @ 10:15:

Idd, prachtige graphics. Als ze dit kunnen waarmaken (waar ik wel van uit ga), dan heb ik er weer een favoriete game bij. Ook de schademodellen lijken mij vrij degelijk te zijn.. (er is niet zo een filmpje waar twee bolides in elkaar haken?) Als ze ook de parcours nog goed tot leven weten te brengen, dan is het helemaal af.

Dit staat dus minstens even hoog op het verlanglijstje als GT5 :) . En motorstorm, voor het uberfun dirt track racen, voor de fun dus. Hoewel dit er ook realistisch uitziet heb ik een klein vermoeden dat dit toch net wat meer arcade zal zijn qua gameplay :p , afgaande op de ingame filmpjes. Maar niets mis met arcade uiteraard: veel fun. Als ze nog een goede remake weten te maken van DE arcade klassieker aller tijden (ridge racer) ben ik helemaal tevreden.

Als ik een ps3 zou halen met F1 erbij zou ik me helemaal nostalgisch voelen, want het is al van de PS1 geleden dat ik nog een F1 game gespeeld heb :) De cirkel is rond. (helemaal als er ook nog een next gen wipe-out fusion zou komen ) Klopt het dat sony de licentie heeft op F1 games? Ik ga nu in elk geval niet al te veel meer investeren in ps2 en games, dus het wordt wachten op F1 2007

Ivm GT5, er MOET schademodel inkomen, online racen (!!) en visueel zowel als technisch customizen van de wagens (laatste minder belangrijk). Indien niet denk ik dat forza toch wel veel klanten zal lokken, ook onder de GT5 adepten. (want forza2 ziet er ook prachtig uit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

foutje, sorry

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2006 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

De enige reden waarom ik een PS3 zou kopen zou de joypad zijn (perfect om mee te racen imho :P ). De graphics van de PS3 en X360 zijn beide erg mooi... dus jah.. Een joypad geeft voor mij eventueel de doorslag. :)

Ben op zich best nieuwschierig naar de PS3, alleen ik vind het zo zonde om met zo'n next-gen console op een normale breedbeeld tv te gamen. Dan zie je geen hol van wat zo'n console eigenlijk aankan.

Dat is 1 van de redenen waarom ik wss geen next gen console zal kopen denk ik; omdat er een dure monitor bij moet. Dan zou ik in 1 klap dik 1200 euro kwijt zijn, en dat vind ik persoonlijk wat veel om in volle glorie van zo'n ding te kunnen genieten. Helaas...

;(

[ Voor 5% gewijzigd door Format-C op 04-09-2006 13:21 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 04 september 2006 @ 12:43:
[...]
Nou ik heb het eigenlijk wel een beetje gehad met dit hele topic. Het gaat er erg gezellig aan toe :/

Aangeven waarom de PS3 op dit moment niet interessant voor mij is, is blijkbaar uit den boze (zoals alvi in zijn post aangeeft) Terwijl uit mijn post toch duidelijk te lezen is dat ik niets tegen de PS3 heb en ik ook verwacht dat hij het goed gaat doen. Maar nee, ik schotel doomscenario's voor... 8)7
Mja, het is wellicht wat koud op het dak maar: waarom zou een persoon die geinteresseerd is in de PS3 jouw dissonatie reductie praatjes willen aanhoren? Jij bent kennelijk blij met je XBox, dat is mooi, maar niet iedereen zoekt hetzelfde in een console. Dat jij niet voor de PS3 zou kiezen is prima, anderen weer wel. Wees blij met wat je hebt, voor veel mensen is nl. het kopen van een XBox360 zelfs niet mogelijk vanwege gebrek aan geld.
Het is mij al vaker opgevallen dat er op meerdere ps3 forums een sfeertje hangt die mij totaal niet aanstaat. Net iets te veel gefrustreerde pubertjes denk ik. Maar veel plezier met jullie console-tje hoor...
Heh, tja. Welke puber kan 500+ euro betalen voor een game console?

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Verwijderd schreef op maandag 04 september 2006 @ 12:43:
[...]

Ik vind dat er gewoon iets teveel mensen zijn die perse in de PS3 topics moeten laten horen dat ze geen PS3 gaan kopen en helemaal gaan uitleggen waarom, ik zie daar persoonlijk het nut niet van in.
Ik vind dit topic meer geschikt voor mensen die juist wel een PS3 willen en om leuke nieuwtjes en ervaringen (als ie eenmaal uit is) in te posten, niet om te lezen dat ik een zogenaamde misstap zou begaan en dat de 360 zoveel beter zou zijn...
Ik ben zelf al in het bezit van een 360 en het is wel een leuke console, maar ik ben al sinds de PS1 een PlayStation liefhebber dus de PS3 gaat er bij mij vanaf dag 1 inkomen :)

P.S: Dit was een algemene opmerking en niet persoonlijk naar iemand gericht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

EfBe schreef op maandag 04 september 2006 @ 13:33:
[...]
Heh, tja. Welke puber kan 500+ euro betalen voor een game console?
De puber die nog thuiswoont op kosten van zijn ouders en quasi belastingsvrij vakantie/weekendwerk kan doen.
Ik werk fulltime, heb heel veel maandelijkse kosten en kan me de ps3 onmogelijk veroorloven. De opmerking die jij maakt verraadt veel over je leeftijd.
De pot verwijt de ketel? ;)

De enige reden waarom ik de ps3 momenteel zou willen (NIET de games, De FF13 trailer is een grote grap en van de rest heb ik nog niets boeiend gezien) is voor zijn backwards compatibiliteit EN het feit dat hij regiovrij is. Het zal heel leuk zijn om men import ps1/ps2 rpg's te kunnen spelen zonder chiptoestanden (waar vooral ps1 games heel anaal om kunnen doen)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SToRM666 schreef op maandag 04 september 2006 @ 13:45:
[...]

Ik vind dat er gewoon iets teveel mensen zijn die perse in de PS3 topics moeten laten horen dat ze geen PS3 gaan kopen en helemaal gaan uitleggen waarom, ik zie daar persoonlijk het nut niet van in.
Ik vind dit topic meer geschikt voor mensen die juist wel een PS3 willen en om leuke nieuwtjes en ervaringen (als ie eenmaal uit is) in te posten, niet om te lezen dat ik een zogenaamde misstap zou begaan en dat de 360 zoveel beter zou zijn...
Ik ben zelf al in het bezit van een 360 en het is wel een leuke console, maar ik ben al sinds de PS1 een PlayStation liefhebber dus de PS3 gaat er bij mij vanaf dag 1 inkomen :)

P.S: Dit was een algemene opmerking en niet persoonlijk naar iemand gericht ;)
Ik kwam hier niet om de PS3 te bashen. Was het topic aan het doorlezen en ben zo dom geweest om op deze post te reageren.

Iemand maakte een aantal opmerkingen over de ps3 en de 360. Ik gaf mijn mening. Maar dat mag blijkbaar niet. Vanaf dat monent ging het allemaal bergafwaards.

En jij komt nu ook weer met de opmerking dat ik de 360 beter zou vinden. Ik heb nooit gezegd dat ik de 360 beter vind dan de ps3 !!! Dat maken jullie er iedere keer van. Hoe kan je zoiets ooit beweren als 1 van de 2 consoles nog nieteens uit is. Ik heb alleen maar aangegeven dat ik tevreden ben met de 360. Erg vervelend discussieren zo.

Feit blijft dat er in de playstation forums altijd weinig ruimte voor kritiek is. Mensen voelen zich al snel persoonlijk aangevallen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2006 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs

inXs

known as inXs

Boeb0e schreef op maandag 04 september 2006 @ 13:46:
[...]

De puber die nog thuiswoont op kosten van zijn ouders en quasi belastingsvrij vakantie/weekendwerk kan doen.
Ik werk fulltime, heb heel veel maandelijkse kosten en kan me de ps3 onmogelijk veroorloven. De opmerking die jij maakt verraadt veel over je leeftijd.
De pot verwijt de ketel? ;)

De enige reden waarom ik de ps3 momenteel zou willen (NIET de games, De FF13 trailer is een grote grap en van de rest heb ik nog niets boeiend gezien) is voor zijn backwards compatibiliteit EN het feit dat hij regiovrij is. Het zal heel leuk zijn om men import ps1/ps2 rpg's te kunnen spelen zonder chiptoestanden (waar vooral ps1 games heel anaal om kunnen doen)
Grote grap? Nah 1 van de beste spellen die er aan zit te komen B) En er zijn heus wel meer goede spellen (te lui om ze op te sommen) Btw ik werk ook full time (32uur), volg er nog een studie naast, ga januari verhuizen en nog kan ik me een PS3 en LCD TV veroorloven. Sparen is ook een optie als je hem erg graag wilt. Maar als het je niets lijkt dan moet je hem uiteraard niet kopen en al helemaal niet voor geld, want tja het blijft een bom duiten.

Verder nogmaals even mijn vraag, zou je echt verschil gaan merken met de PS3 tussen een 720p en een 1080p LCD televisie? Aangezien die 2 nogal in prijs verschillen. Ik heb het dan over een LCD groter dan 32inch.

superB

Pagina: 1 ... 3 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.