Het grote Volvo topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 ... 28 Laatste
Acties:
  • 62.702 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 11:05
Hydraulik-Phunk schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 18:37:
Vanochtend met een mede 850 rijder ff in Duits tempo van Zwolle naar Apeldoorn gescheurd, geen idee wie 't was maar 't was wel ff leuk :+
Niet bang voor fanmail? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-09 17:41
Red devil schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 09:21:
[...]
Oh ja, helemaa gek is het verbruik van al die s40 autos, ik heb voor de grap eens alle verbruikswaarden naast elkaar gezet en er was echt serieus niet veel verschil tussen de 1.6 en 2.0T. De T4 (met 200 pk) daarentegen zoop wel stukken meer. Al met al geen reden om specifiek voor een 1.6 te kiezen, kijk maar eens.
En zelfs met een T4 kun je bijna net zo zuinig rijden als de andere motoren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Hydraulik-Phunk schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 18:37:
Vanochtend met een mede 850 rijder ff in Duits tempo van Zwolle naar Apeldoorn gescheurd, geen idee wie 't was maar 't was wel ff leuk :+
Gisternacht sinds lange tijd ook weer een roffelritje gemaakt. Heb het spoortunneltje 3x gepasseerd... }) _/-\o_
Als ik ooit eens tijd heb komt er een turboloos 850blok in een 140 te hangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Eh, ik verwacht er nog wel 'n paar :X

Op de A28 bij Zwolle staan ze altijd _ergens_ op 'n plekje waar ik ze nog niet doorheb, had daar afgelopen maand al 2 bekeuringen :X
DopdeDouwer schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 21:07:
[...]

Gisternacht sinds lange tijd ook weer een roffelritje gemaakt. Heb het spoortunneltje 3x gepasseerd... }) _/-\o_
Als ik ooit eens tijd heb komt er een turboloos 850blok in een 140 te hangen...
Yeah, wordt wel 'n klus denk ik om er een mooie bak op aan te sluiten en 'm in de lengterichting te plaatsen, maar dat lijkt me echt super idd :9
Of een Rover V8 :)

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Ach, als je daar al bang voor bent kun je net zo goed thuisblijven :X
Kwestie van goed uit je doppen kijken, en als je flitsservice een beetje in de gaten houdt heb je al snel door waar ze vaak staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Of vergeten dat je in een trajectcontrole rijdt 8)7 :D

Maargoed... het is eigenlijk wel gek.

In NL laten de wegen makkelijk hogere snelheden (die onze volvo's makkelijk aankunnen) toe.
En in Duitsland (de weg naar Hannover bijv.) is echt barslecht en maar op sommige plekken 2 banen en daar mag je dan zo hard als je wilt ... :?

Iemand dat ooit al opgevallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Nah, de kwaliteit van het asfalt is minder, maar met een fatsoenlijke auto is dat geen probleem. In Duitsland liggen de op/afritten wel veel verder uit elkaar, en das toch prettig als je 200+ rijdt. Anders loop je constant op invoegers te letten.

Trouwens, vergeten dat je een TC in rijdt? Knap! :D Zoveel zijn er niet, en die portalen/borden kun je niet missen imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Trouwens vanavond rondom Zwolle tegen half 10, wát een regen, niet normaal. Ruitenwissers op rally-stand (:P) maar harder dan ± 60 kon gewoon niet, nog nooit zoveel regen meegemaakt in de auto. Zelfs 't gebouw van de ABN Amro langs de A28 was vanaf de IJsselbrug niet zichtbaar, alleen de lichtreklame er bovenop :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:12

Destruction

(ex-)Automonteur

Klopt, ging keihard.. hield mn hand even uit het raam.. voelde net alsof ik de temp van de douche aan het checken ben :P Zo hard ging het.

Maar da's redelijk off-topic

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
Hydraulik-Phunk schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 00:15:
Trouwens vanavond rondom Zwolle tegen half 10, wát een regen, niet normaal. Ruitenwissers op rally-stand (:P) maar harder dan ± 60 kon gewoon niet, nog nooit zoveel regen meegemaakt in de auto. Zelfs 't gebouw van de ABN Amro langs de A28 was vanaf de IJsselbrug niet zichtbaar, alleen de lichtreklame er bovenop :D
Pfff... dat heb ik gemerkt ja, toen zat ik op m'n wielrenfietsje een mooi rondje te maken. Zo'n harde regen zie je niet vaak nee, zeker niet van zó dichtbij... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aike
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Roberto schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 23:31:

In NL laten de wegen makkelijk hogere snelheden (die onze volvo's makkelijk aankunnen) toe.
En in Duitsland (de weg naar Hannover bijv.) is echt barslecht en maar op sommige plekken 2 banen en daar mag je dan zo hard als je wilt ... :?

Maar de keren dat ik daar was, was het er ook erg rustig.

Cruise control op 200 rulez 8)

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Timmert schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 22:37:
[...]

Ach, als je daar al bang voor bent kun je net zo goed thuisblijven :X
Kwestie van goed uit je doppen kijken, en als je flitsservice een beetje in de gaten houdt heb je al snel door waar ze vaak staan.
Of gewoon niet harder dan 130 (teller) rijden. Krijg je nooit een boete, verbruik je minder brandstof en ben je wel 5 minuten later thuis. Of ben ik nu een ouwe lul?
Roberto schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 23:31:

Ooit opgevallen dat het daar een stuk minder druk is? In Duitsland loont het ook nog wel de moeite om 160 ipv 120 te rijden, qua tijd. Maar als je binnen NL rijdt ga je vrijwel nooit verder dan 180km, waar je met 120km/h 1.45u over doet en met 160km/h 1.30u. Eén boete à €115 en je moet €460 per uur verdienen om je tijdswinst te verantwoorden. Dat haalt zelfs Moszkowicz netto niet.

Kijk, ik houd ook wel van crossen hoor, en als ik door Duitsland rijd ga ik ook wel wat harder dan 120. Maar in Nederland is het ten eerste vaak onverantwoord en krijg je ten tweede een boete.

Volgens mij is deze discussie al 147349x in de HK gevoerd. Ontopic?
Exorcist schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 00:43:
[...]

Ik zou dan eerder voor wat minder performance gaan, en een wat lager verbruik. Zal sowieso een verschil zijn, ik heb nu een 1.5 dCI 105 PK motor. Stillere motor is ook prettig :).
Een diesel geeft op lage toeren ook veel vermogen af; met een kleine benzinemotor zul je waarschijnlijk wat minder makkelijk inhalen. Ik denk dat 1.6 eigenlijk te weinig is. Qua verbruik zal het waarschijnlijk weinig uitmaken, behalve misschien als je een andere rijstijl krijgt doordat je minder (of juist meer) vermogen hebt.

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2007 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Een diesel geeft op lage toeren ook veel vermogen af; met een kleine benzinemotor zul je waarschijnlijk wat minder makkelijk inhalen. Ik denk dat 1.6 eigenlijk te weinig is. Qua verbruik zal het waarschijnlijk weinig uitmaken, behalve misschien als je een andere rijstijl krijgt doordat je minder (of juist meer) vermogen hebt.
Een 1.6 lijkt mij voor een S of V40 te weinig, dus zou dan eerder voor een 1.8 gaan. En je hebt gelijk wat betreft het vermogen, daarnaast heb ik nu de turbo die bij 2000 toeren een aanzienlijke boost geeft. Denk dat per saldo een 1.8 V40 niet veel sneller of langzamer zal zijn dan mijn Megané van evenveel kilo met een 1.5 dCI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:59
Ligt er ook aan of je een automaat hebt of niet. Met een automaat heb je veel minder turbo lag.
Wij hebben nu een C70 D5 en die haast geen turbo lag, terwijl onze v70 d5 manual dat wel had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Ook als je op precies het zelfde moment schakeld als met je automaat?

@ Cas.fm.

Nou... ik ken paar auto's waar 130 op de teller ook echt 130 is.
Maar met de volvo hier inderdaad niet.

M.b.t. Duitsland, ja het is daar wel iets rustiger op de wegen. En ook heel belangrijk. Mensen gaan ook nog gewoon naar rechts... daar heb je dus wel een goed punt... maargoed... ik kom niet zovaak in Duitsland dus het is niet gek dat het mij opviel :)

Wegen zijn dus slechter.
Maar het rijgedrag is daar beter (imho)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
Exorcist schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 00:29:
[...]

Een 1.6 lijkt mij voor een S of V40 te weinig, dus zou dan eerder voor een 1.8 gaan. En je hebt gelijk wat betreft het vermogen, daarnaast heb ik nu de turbo die bij 2000 toeren een aanzienlijke boost geeft. Denk dat per saldo een 1.8 V40 niet veel sneller of langzamer zal zijn dan mijn Megané van evenveel kilo met een 1.5 dCI.
De 1.6 is veel minder gewild dus een eventuele toekomstige verkoop zou wat moeizamer kunnen gaan. Ik heb zelf een 1.8 en vind 'm niet langzaam maar snel natuurlijk ook weer niet.

Veel S/V40 rijders raden een 2.0 aan vanwege het geringe extra verbruik maar wel wat extra vermogen.
Als ik nu mocht kiezen (en niet naar geld zou hoeven kijken, want diesel zou eigenlijk interessanter zijn voor mij) zou ik denk ik voor een 2.0T gaan, of misschien een T4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13:05
Canard schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 11:14:
[...]

De 1.6 is veel minder gewild dus een eventuele toekomstige verkoop zou wat moeizamer kunnen gaan. Ik heb zelf een 1.8 en vind 'm niet langzaam maar snel natuurlijk ook weer niet.

Veel S/V40 rijders raden een 2.0 aan vanwege het geringe extra verbruik maar wel wat extra vermogen.
Als ik nu mocht kiezen (en niet naar geld zou hoeven kijken, want diesel zou eigenlijk interessanter zijn voor mij) zou ik denk ik voor een 2.0T gaan, of misschien een T4.
My thoughts exactly. Alhoewel, als ik echt eerlijk zou moeten kiezen, dan zou ik voor een gave 850 of V70 classic gaan :) Misschien een T5 en dan LPG inbouwen enzo... mmmm :9~

Ik vind mijn s40 2.0 @ 140 echt vlot rijden, was 1200 kg voor een auto 4 jaar geleden (toen ik hem kocht) nog behoorlijk, tegenwoordig is een nieuwe 207 cabrio al 1450 kg ofzo. Daarbij ervaar ik de response in de lage toeren (als je bijv een kruising opgaat, o.i.d.) ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:46

Sorcerer8472

Mens sana?

T7D_Sneezy schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 10:18:
Ligt er ook aan of je een automaat hebt of niet. Met een automaat heb je veel minder turbo lag.
Wij hebben nu een C70 D5 en die haast geen turbo lag, terwijl onze v70 d5 manual dat wel had.
Je manier van schakelen scheelt ook... Daarnaast "geeft" een automaat altijd een beetje gas, dat scheelt ook ten opzichte van wanneer je je gaspedaal los hebt en dan ineens vol vermogen vraagt... :)

Altijd een beetje meer gasgeven en dan kickdown, dat geeft wel het gewenste effect lijkt me :)

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Canard schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 11:14:
[...]

Goed punt, thanks. Hou ik zeker in ogenschouw bij mij toekomstige zoektocht naar een mooie V of S40.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:59
Sorcerer8472 schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 12:58:
[...]

Je manier van schakelen scheelt ook... Daarnaast "geeft" een automaat altijd een beetje gas, dat scheelt ook ten opzichte van wanneer je je gaspedaal los hebt en dan ineens vol vermogen vraagt... :)

Altijd een beetje meer gasgeven en dan kickdown, dat geeft wel het gewenste effect lijkt me :)
in een automaat zit ook een beperkte slip, dus het toerental is niet altijd evenredig aan de snelheid, met optrekken merk je dat goed, eerst gaat het toerental iets omhoog, dan pas vertrek je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

T7D_Sneezy schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 13:46:
[...]

in een automaat zit ook een beperkte slip, dus het toerental is niet altijd evenredig aan de snelheid, met optrekken merk je dat goed, eerst gaat het toerental iets omhoog, dan pas vertrek je
Jup, maar dat is deels ook de reden waarom de turbolag kleiner is: een automaat gebruikt in sommige gevallen eerder/meer brandstof, waardoor de turbo gemakkelijker 'aan te zwengelen' is (sneller hete lucht voorhanden). Dat kan een reden zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lennium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-06 21:34

B-lennium

Volvo 164 1975!

Gaan er nog mensen van hier naar Vrom? http://www.vrom.org/

Ik ben er toch met mijn 164e, kan er een leuke afsluiting van mn vakantie van maken!
ben er nog nooit geweest, maar het is een hele grote beurs als ik mn buurman mag geloven.

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Sinds gister rij ik in een Volvo C30 2.0D Momentum met sportonderstel, body kit en High Performace Sound...

Enne... oef, dat is echt niet verkeerd! De motor moet ik nog even een beetje rustig gebruiken, maar het is nu al duidelijk te voelen dat hij graag wil. Maar vooral de HPS is impressive. Super goed geluid, en goed instelbaar. Als je wilt kan je trillend in de auto zitten.

Het sportonderstel is wel even wennen, vooral bij de drempels. Met mijn vorige auto, een Megane, was ik gewend redelijk over de drempels te scheuren. De C30 accepteerd dat dus echt niet!

Enige dat nog niet goed geregeld is is het stuur; ik heb het sportstuur besteld en om e.a. vage reden zit dat er nog niet in. De dealer zou het gaan nakijken.. Verder is het vooral een heerlijk, vooral solide aanvoelende auto; Ik ben tevreden!

Voor enkele foto's kan je op mijn blog kijken ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

whehe, van een franse zweefmolen naar een sportonderstel van een zweed is idd nogal een verschil :P

Maar doe mij t laatste maar, dan voel je tenminste enig contact met de weg, stuk prettiger dan dat gezweef in die Fransozen.

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

kamstra schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 10:57:
whehe, van een franse zweefmolen naar een sportonderstel van een zweed is idd nogal een verschil :P

Maar doe mij t laatste maar, dan voel je tenminste enig contact met de weg, stuk prettiger dan dat gezweef in die Fransozen.
Ben ik niet met je eens. Rij zelf in een Megané, maar die heeft een wegligging waar je U tegen zegt. Ik neem 70 KM/u adviessnelheidbochten met 130, met gemak zelfs. "Elandtestjes" vindt'ie ook heerlijk. Nee, je kan er veel over zeggen, maar die Megané's hebben een perfecte wegligging :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Exorcist schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 00:27:
[...]

Ben ik niet met je eens. Rij zelf in een Megané, maar die heeft een wegligging waar je U tegen zegt. Ik neem 70 KM/u adviessnelheidbochten met 130, met gemak zelfs. "Elandtestjes" vindt'ie ook heerlijk. Nee, je kan er veel over zeggen, maar die Megané's hebben een perfecte wegligging :).
Toen ik ooit een gloednieuwe Megané mee had en ik een drempel wat harder nam, schoot de bak in z'n vrij. En dat niet 1x, nee gewoon elke keer.

Tel daar de matige afwerking en de flutkoppeling bij op, en je hebt een auto die snel afgeschreven is bij Ome BW. :P

* Bart-Willem gaat trouwens sparen voor een andere auto. Met 30k km/jaar in een 240 blijven rijden is eigenlijk gekkenwerk, en wil toch iets meer comfort en luxe. Maar wellicht dat ik m'n vriendin zo gek krijg om m'n 240 over te laten nemen. :P Eerst nog minimaal een half jaarke doorrijden. Tenzij ik een leuke 940 tegenkom op LPG en automaat. :P Want automaat mis ik toch het meest. :(

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
Bart-Willem schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 01:35:
[...]

Toen ik ooit een gloednieuwe Megané mee had en ik een drempel wat harder nam, schoot de bak in z'n vrij. En dat niet 1x, nee gewoon elke keer.

Tel daar de matige afwerking en de flutkoppeling bij op, en je hebt een auto die snel afgeschreven is bij Ome BW. :P
Bij het onderwerp blijven, we hadden het over de wegligging/vering van beide auto's. ;)

Een Megane ligt inderdaad echt niet slecht op de weg. Maar een C30 ligt echtwel nog wat vaster ;) Al zijn beide auto in mijn geval moeilijk te vergelijken (15"-> 17" en normaal onderstel -> sportonderstel)

Bij een Megane heb ik nooit de indruk gehad dat ik kon voelen wanneer ie begon te glijden. Volgens mij is dat wel een redelijk direct gevolg van de zachter vering (wat je ook zegt, het contact met de weg is met zachte vering gewoon minder). Ik verwacht dit met een C30 beter te voelen is (maar dat heb ik nog niet geprobeert)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-09 13:08

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

MrBarBarian schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 10:02:
[...]

Bij een Megane heb ik nooit de indruk gehad dat ik kon voelen wanneer ie begon te glijden. Volgens mij is dat wel een redelijk direct gevolg van de zachter vering (wat je ook zegt, het contact met de weg is met zachte vering gewoon minder). Ik verwacht dit met een C30 beter te voelen is (maar dat heb ik nog niet geprobeert)
Was het een gewone Megane of een Megane Coupe? Mijn broer heeft een tijdje een Megane Coupe gehad en daar had ik ook nooit de indruk mee dat je kon voelen wanneer het te hard ging.
Waarschijnlijk omdat je nooit zo hard de bocht om gaat. Dat ding plakte echt als een bloedzuiger. Ik rij al hard over rotondes, maar met dat autotje kon het nog een stuk harder (als de banden gaan piepen is het hard genoeg).
Ik denk dat die opmerking over "zweef onderstel" alleen maar van toepassing is op de hydropneumatische Citroëns. Want ook mijn ZX zweeft echt niet.

Mijn 340, die had een zweef onderstel. Dat was duwen en trekken in snel genomen bochtjes.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online
Maasluip schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 10:19:
[...]
Mijn 340, die had een zweef onderstel. Dat was duwen en trekken in snel genomen bochtjes.
Zoiets heb ik ook. Een goede reden om je gordel om te doen; blijf je teminste op je plek zitten... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
Maasluip schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 10:19:
[...]
Was het een gewone Megane of een Megane Coupe? Mijn broer heeft een tijdje een Megane Coupe gehad en daar had ik ook nooit de indruk mee dat je kon voelen wanneer het te hard ging.
Waarschijnlijk omdat je nooit zo hard de bocht om gaat. Dat ding plakte echt als een bloedzuiger. Ik rij al hard over rotondes, maar met dat autotje kon het nog een stuk harder (als de banden gaan piepen is het hard genoeg).
Ik denk dat die opmerking over "zweef onderstel" alleen maar van toepassing is op de hydropneumatische Citroëns. Want ook mijn ZX zweeft echt niet.

Ik had een Megane II 1.9dci. Banden hoorde ik ook zelden piepen, ik heb altijd het idee gehad dat ie goed op de weg bleef liggen, maar als ie eenmaal ging, dat er ook echt niets meer aan te doen was. En ik heb het een keer mogen meemaken op een natte weg. Geen waarschuwing vooraf, geen trillend stuur, gewoon rechtdoor glijden (met alle gevolgen van dien toen de stoeprand eraan kwam).

Maargoed, straks ga ik met de C30 ook wel de grens opzoeken. Nu zou ie echt verder moeten liggen met DTSC (oid) en meesturende achterwielen (toch?)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bart-Willem schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 01:35:
[...]

* Bart-Willem gaat trouwens sparen voor een andere auto. Met 30k km/jaar in een 240 blijven rijden is eigenlijk gekkenwerk, en wil toch iets meer comfort en luxe. Maar wellicht dat ik m'n vriendin zo gek krijg om m'n 240 over te laten nemen. :P Eerst nog minimaal een half jaarke doorrijden. Tenzij ik een leuke 940 tegenkom op LPG en automaat. :P Want automaat mis ik toch het meest. :(
Whehe, kocht je niet een half jaar geleden die 240 omdat je 940 niet meer rendabel was? :+ Hoeveel moet je 240 opbrengen dan? Ik zit er nog steeds over te denken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Verwijderd schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 15:25:
[...]

Whehe, kocht je niet een half jaar geleden die 240 omdat je 940 niet meer rendabel was? :+ Hoeveel moet je 240 opbrengen dan? Ik zit er nog steeds over te denken...
LPG blijft nog steeds aantrekkelijk voor me hoor. :)

En hij komt pas op z'n vroegst over een half jaar te koop. :P En ik mis m'n 940 nog steeds! :(

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

Wel grappig, omdat mijn ouders die S40 hadden gekocht uit '99 (waar ze vooralsnog tijdens vakantie zeer blij mee zijn hoewel hij wel wat benzine lust) viel mijn oog op een marktplaats advertentie. Iemand had alle originele folders en fotos (en dan bedoel ik fotos... Echt raar hoe hij daar aan komt. Profi foto's op chemisch papier zeg maar) van die S40 uit 99 inc de business edition. Heel mapje. Voor 5 euri inc verzendkosten. Leuk om te zien.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kwam het volgende tegen op autoweek:

Afbeeldingslocatie: http://www.autoweek.nl/images/bazaar/480/11631-1.jpg?cache=no

Hier is maar één smiley voor: :') Klikbaar voor meer foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:23

GaMeOvEr

Is een hork.

Die tekst ook erbij! :D

Wat een fout kippengaas ding zeg. :P

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
In één woord: schitterend! _o- :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15-09 15:44

Daniel

Kapitein NCC-1701
MrBarBarian schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 10:52:
Sinds gister rij ik in een Volvo C30 2.0D Momentum met sportonderstel, body kit en High Performace Sound...
Nice :) Ik kreeg vorige week van de dealer een C30 T5 Summum Geartronic mee, en daar heb ik samen met Roelant even een rondje mee gemaakt. En heel eerlijk gezegd, ik kon er niet warm of koud van worden. Ja, het is best een dikke kar en ja, hij is ook nog wel redelijk snel, maar het ontbrak naar mijn gevoel nogal aan beleving. Pas als je echt grof doorhaalt hoor je iets van een roffel uit het vooronder. Hij ligt wel vrij strak op de weg, helt nauwelijks over. Als je hem flink provoceert (gewoon bewust veel te hard door een haakse bocht knallen) schuift hij voorspelbaar weg over de voorwielen. Los het gas abrupt en de kont breekt niet uit, dus dat is lekker safe weggedrag.

Nu wordt de auto ook nogal gehandicapt door de nogal kazige automaat. Die is traag en wollig en ook in de handmatige stand is er niks van te bakken. Duw tegen de pook en vervolgens kun je 1 tot anderhalve seconde wachten voordat hij eindelijk besluit een ander verzet in te leggen. Erg soepel is hij ook niet als je een beetje doortrapt. Ik zou zeggen, hou de drieduizend euro die die bak kost lekker in je zak en neem de handbak.

Voor 43.000 euro (want dat kost deze uitvoering, zonder extra opties) zou ik me nogal genaaid voelen. Dan liever voor 36k de dikste uitvoering van de Audi A3 2.0T (200 pk), of nog beter, voor minder dan 35k een Golf GTI.

Als je dan perse een C30 wil is de 2.0D of de 2-liter benzine denk ik de betere keuze. Krachtig genoeg en je houdt lekker geld in je zak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Roberto schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 11:13:Nou... ik ken paar auto's waar 130 op de teller ook echt 130 is.
Maar met de volvo hier inderdaad niet.
Mijn V50 geeft op de teller precies de goede waarde aan :)

Was wel even wennen, het heeft me 2 boetes opgeleverd de eerste dag. Ik ben langs 2 flitspalen gereden met 130 waar je 120 mag. Ik reed altijd 130 er langs met de auto's die ik ervoor had, de tellerafwijking in mijn hoofd hebbende.

Bij de eerste flits dacht ik dat het voor een andere auto was, bij de tweede flits een paar km verder op, had ik het door :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

* Sorcerer8472 noteert de waarschuwing :P

[ Voor 3% gewijzigd door Sorcerer8472 op 07-08-2007 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
Daniel schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 22:56:
[...]

Nice :) Ik kreeg vorige week van de dealer een C30 T5 Summum Geartronic mee, en daar heb ik samen met Roelant even een rondje mee gemaakt. En heel eerlijk gezegd, ik kon er niet warm of koud van worden. Ja, het is best een dikke kar en ja, hij is ook nog wel redelijk snel, maar het ontbrak naar mijn gevoel nogal aan beleving. Pas als je echt grof doorhaalt hoor je iets van een roffel uit het vooronder. Hij ligt wel vrij strak op de weg, helt nauwelijks over. Als je hem flink provoceert (gewoon bewust veel te hard door een haakse bocht knallen) schuift hij voorspelbaar weg over de voorwielen. Los het gas abrupt en de kont breekt niet uit, dus dat is lekker safe weggedrag.

Nu wordt de auto ook nogal gehandicapt door de nogal kazige automaat. Die is traag en wollig en ook in de handmatige stand is er niks van te bakken. Duw tegen de pook en vervolgens kun je 1 tot anderhalve seconde wachten voordat hij eindelijk besluit een ander verzet in te leggen. Erg soepel is hij ook niet als je een beetje doortrapt. Ik zou zeggen, hou de drieduizend euro die die bak kost lekker in je zak en neem de handbak.

Voor 43.000 euro (want dat kost deze uitvoering, zonder extra opties) zou ik me nogal genaaid voelen. Dan liever voor 36k de dikste uitvoering van de Audi A3 2.0T (200 pk), of nog beter, voor minder dan 35k een Golf GTI.

Als je dan perse een C30 wil is de 2.0D of de 2-liter benzine denk ik de betere keuze. Krachtig genoeg en je houdt lekker geld in je zak.
Snelheidsbeleving ben ik met je eens, die is niet hoog. Maar dat vind ik eigenlijk geen enkel probleem; met 140 rond cruisen met een handje aan het stuur, niks mis mee! Stilte.. heerlijk! Ik hoor doorgaans alleen de wielen over het asfalt rommelen en de wind ruisen (ehm, en de stereo, maar dat is een heel ander verhaal ;) ). Een motor hoef ik niet zozeer te horen, die doet het toch wel.

Maar het onderstel bevalt me super! Ik heb nog nooit zo vaak in de gordels gehangen omdat de auto naar boven/beneden schiet (Onder de Gouwe door richting Rotterdam is leuk! Eerst een flinke hobbel en daarna die bocht). Verder idd super contact met de weg. Ik heb hem nog niet zover gekregen dat er iets ging piepen of dat er gecorrigeert voor me werd.

Wat me wel tegenvalt is het verbruik. Met mijn vorige auto reed ik gemiddeld 6.5/100.. Met deze zit ik nu op 8.0/100, terwijl ik ongeveer dezelfde snelheden blijf aanhouden. Nu kost het verbruik me gelukkig niets extra, maar het betekend wel vaker een bezoekje aan het pompstation (altijd vervelend)

Automaten heb ik sowieso al niet zoveel mee. Mocht ik voor een T5/D5 kiezen, dan komt er sowieso een handbak in

Inmiddels overigens bijna 1200km erop zitten.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Jammergenoeg krijg je de D5 niet met een handbak in de C30, maarja... Zijn er trouwens nog moderne
Volvo's (zelfs met sportonderstel) waarin je wél een hoge snelheidsbeleving hebt? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
MrBarBarian schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 00:10:Wat me wel tegenvalt is het verbruik. Met mijn vorige auto reed ik gemiddeld 6.5/100.. Met deze zit ik nu op 8.0/100, terwijl ik ongeveer dezelfde snelheden blijf aanhouden. Nu kost het verbruik me gelukkig niets extra, maar het betekend wel vaker een bezoekje aan het pompstation (altijd vervelend)
Join the club :)

Iedereen heeft hier last van, sinds Volvo op de 2.0D standaard een roetfilter monteerd. Ik heb zelf een V50 2.0D, en sta ook elke 600 km bij de pomp. Op Cruise Control, 120km/u rijd dat gekke ding zelfs soms hele stukken 8.0/100. Ik heb het al 10x aangegeven bij Volvo, en een vriend van mij die dezelfde wagen heeft ook, het enige wat Volvo zegt: Dit probleem kennen we niet, ligt aan de rijstijl.

Op www.volvo-forum.nl zijn ook heel veel mensen die problemen hebben met het verbruik van de 2.0D.

/EDIT

Mijn auto staat nu voor een beurt. Ik werd net gebeld, dat ze voor dit probleem een nieuwe gasklep gaan installeren. Ben benieuwd, wel een extra dagje in de ruilauto die ik van de Volvo-Dealer kreeg: Een Saab 9-3.

Heb overigens nu 40.000 km op de klok, en de auto was gister jarig, hij is nu 1 *O*

[ Voor 13% gewijzigd door PWM op 08-08-2007 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorcerer8472 schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 10:26:
Jammergenoeg krijg je de D5 niet met een handbak in de C30, maarja... Zijn er trouwens nog moderne
Volvo's (zelfs met sportonderstel) waarin je wél een hoge snelheidsbeleving hebt? ;)
Ja, het is tegenwoordig mode om alles maar met automaat te leveren, hoewel ik dit wel een rare keus vind: alle D5's zijn gewoon met handbak te krijgen behalve in de C30 en C70. Maar bij de nieuwe S80 en V70 kun je naast de diesels ook alleen nog de simpelste benzinemotor handgeschakeld krijgen. En de D5 AWD hebben ze bij de V70 maar helemaal geschrapt, zodat je de XC moet kopen. Of een dure benzinevariant, maar die is er dan weer alleen als automaat. |:(
PWM schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 12:42:

/EDIT

Mijn auto staat nu voor een beurt. Ik werd net gebeld, dat ze voor dit probleem een nieuwe gasklep gaan installeren. Ben benieuwd, wel een extra dagje in de ruilauto die ik van de Volvo-Dealer kreeg: Een Saab 9-3.
Voor dit brandstofprobleem? Dat zou wel goed nieuws zijn dan, dat betekent in ieder geval dat ze het nu onderkennen. Hoewel ze daar dan wel rijkelijk laat mee zijn.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2007 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 21:14:
[...]
Voor dit brandstofprobleem? Dat zou wel goed nieuws zijn dan, dat betekent in ieder geval dat ze het nu onderkennen. Hoewel ze daar dan wel rijkelijk laat mee zijn.
Yes, voor de brandstof.

Heb nu 450 kilometer gereden met de nieuwe Gasklep (en Gasklep huis volgens mij).

Verbruik is nu zo'n 5.3 gem. (25% lager, dan normaal). Zegt niet heel veel, aangezien ik heel veel op 80km wegen in Zeeland heb gereden dit weekend.

Volgende week, na wat meer normaal woon-werk verkeer, weet ik wss wel meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Daniel schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 22:56:Ik kreeg vorige week van de dealer een C30 T5 Summum Geartronic mee, en daar heb ik samen met Roelant even een rondje mee gemaakt. En heel eerlijk gezegd, ik kon er niet warm of koud van worden.

NOFI Maar dan heb je wel in plaats van een beetje aan aparte auto een redelijk suffe massa auto waarin iedereen zowat rijdt en omdat 99% Leased zijn zit er in elk exemplaar een Diesel in :/

* nero355 heeft het niet zo op non-BMW auto's uit Duitsland ... allemaal zooo massa gericht zonder ook maar iets eigens te hebben |:(

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

nero355 schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 21:11:
[...]

NOFI Maar dan heb je wel in plaats van een beetje aan aparte auto een redelijk suffe massa auto waarin iedereen zowat rijdt en omdat 99% Leased zijn zit er in elk exemplaar een Diesel in :/

* nero355 heeft het niet zo op non-BMW auto's uit Duitsland ... allemaal zooo massa gericht zonder ook maar iets eigens te hebben |:(
Over een tijdje is de C30 misschien wel even suf ;) En als je de A3 een leasebak vindt, hoe kun je de 1-serie van BMW dan geen typisch lease-uiterlijk vinden hebben? ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
PWM schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 20:55:
Verbruik is nu zo'n 5.3 gem. (25% lager, dan normaal). Zegt niet heel veel, aangezien ik heel veel op 80km wegen in Zeeland heb gereden dit weekend.

Ik ben benieuwd want het verbruik dat jij noemt weet ik nog te verbeteren, en ik heb nu niet direct de meest economische rijstijl c.q. route (veel verkeerslichten, weinig snelweg) én motortuning. Een roetfilter is bij mij vanwege dat laatste niet mogelijk, het zou wegsmelten :P.

De andere V50 2.0D uit onze pool heeft onlangs een roetfilter gekregen, ik ben benieuwd hoe veel slechter dat verbruik is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

5.3 gem op 80-wegen lukt met een benzine-auto ook nog hoor, als je maar niet te veel stoplichten en rotondes etc. tegenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Daniel schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 07:48:
[...]

Ik ben benieuwd want het verbruik dat jij noemt weet ik nog te verbeteren, en ik heb nu niet direct de meest economische rijstijl c.q. route (veel verkeerslichten, weinig snelweg) én motortuning. Een roetfilter is bij mij vanwege dat laatste niet mogelijk, het zou wegsmelten :P.

De andere V50 2.0D uit onze pool heeft onlangs een roetfilter gekregen, ik ben benieuwd hoe veel slechter dat verbruik is geworden.
Ik heb even gekeken op de site van mijn tankpas.

Ik gebruik tot nu toe 6.9 gem over de afgelopen 39.800 kilometer.
Sorcerer8472 schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 11:18:
5.3 gem op 80-wegen lukt met een benzine-auto ook nog hoor, als je maar niet te veel stoplichten en rotondes etc. tegenkomt.
Dat is het hele probleem ook van de V50 met af-fabriek roetfilter.

Zelfs als ik echt als een oud wijf reed kreeg ik 6.4 gem. Ik heb zelfs hele stukken 8.0l/100 gereden met 120 op de cruise control.

Er klopt geen zak van. Het verbruik ligt veel en veel te hoog, en de prestaties zijn echt minder dan een 2.0D zonder roetfilter.

Ik weet niet of het aan het roetfilter ligt, het kan natuurlijk ook zo zijn dat toen ze hem standaard gingen leveren ze andere aanpassingen hebben gemaakt.

Ach, een vriend van mij heeft een evenoude 1.6D in zijn V50, en die heeft het verbruik van een 5.0 V10, dus het valt bij mij nog mee.

[ Voor 40% gewijzigd door PWM op 13-08-2007 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:09
Die VW V10TDI kan anders aardig extreem zuipen hor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Vandread schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 14:31:
Die VW V10TDI kan anders aardig extreem zuipen hor ;)
Dat kan iedere motor bij volgas :P (stomme uitdrukking... we praten immers over een diesel ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nero355 schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 21:11:
[...]

Ja... Want BMW is veeeeel minder op de massa gericht en heeft veeeeel meer eigen stijl dan Audi |:(
PWM schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 20:55:
[...]

Yes, voor de brandstof.

Heb nu 450 kilometer gereden met de nieuwe Gasklep (en Gasklep huis volgens mij).

Het zou wel mooi zijn als het echt helpt. Keep us posted :)

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2007 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 16:27:
Ja... Want BMW is veeeeel minder op de massa gericht en heeft veeeeel meer eigen stijl dan Audi |:(

[...]
Uhuh, laat je maar inpakken door de marketingmotor van BMW :*

Iedereen neemt tegenwoordig onderdelen over van andere merken, BMW doet daar imo vrolijk aan mee...

Op de massa gericht is iets anders dan een eigen stijl hebben trouwens: Volvo heeft écht een eigen stijl (de nieuwe V70 enzo, daar kun je over ruziën; maar de oudere modellen zeker wel!), maar Volvo is ook op de massa gericht, net zoals alle andere fabrikanten (m.u.v. bijv. Porsche, hoewel dat ook een rijke-masse-gericht merk is :+)

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-09 16:31

Dentheman

Zie signature

Roberto schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 17:05:
[...]

Dat kan iedere motor bij volgas :P (stomme uitdrukking... we praten immers over een diesel ;))
V70 van mn vader vanmiddag, bij het stoplicht even vol gas weg om een civicje voorbij te gaan, de verbruiksindicatie stond op 43l/100km, je hoorde 'm net niet slurpen :p

Vandaag zo'n 200 km erin gereden maar het is een echte rijdersauto, veel comfortabeler (vooral op hogere snelheid) dan de twingo waar ik altijd in rijd. Alles zit binnen handbereik, en is over nagedacht. Zelf de traction controle kan je met gemak uitzetten O-)

Zie ondertitel

• Vandread
Dat verbruik met volgas geven bijna alle auto's met een computertje aan, zelfs een twingo zou dat kunnen :P
Roberto schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 17:05:
[...]
Als je die traktor start en je wijst naar het gas slurpt ie al ( vooral gechipte versies O-) )

[ Voor 14% gewijzigd door Vandread op 16-08-2007 10:14 ]

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Traction Control slaat sowieso nergens op in de V70, die van m'n pa krijg je vooral op nat wegdek nog steeds niet van z'n plek als je een beetje fors optrekt.

M'n eigen ook niet trouwens, maar dat ligt ook aan de Bridgestones :X

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Traction control is dan ook NIET bedoeld om maar lekker hard te kunnen optrekken, maar om slippen/uit de bocht vliegen te voorkomen! :{

Zeker bij die hoge vermogens heeft TC toch weinig zin bij het optrekken (als je weet hoe het werkt dan begrijp je dat). De truc is sowieso om een beetje te laten rollen en dan op gevoel steeds meer gas bij te geven zodat je net niet spint... dat is ook de snelste manier om op te trekken. Voor je banden en benzineverbruik ook de gunstigste trouwens...

• Vandread
Sorcerer8472 schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 11:34:
Traction control is dan ook NIET bedoeld om maar lekker hard te kunnen optrekken, maar om slippen/uit de bocht vliegen te voorkomen! :{
TC heeft een breed doel...
-bij offroad tractie verplaatsen naar andere wielen
-bij optrekken power onderbreken bij slippen
en in bochten in meerdere of mindere maten slippen voorkomen (bij fwd auto's niet altijd even veilig, tractie verlies aan de voorkant en power onderbreken daar zocht weer voor overstuur)

ESP/ESC is meestal voor het bochtenwerk etc...

Jij zit toch op de TU twente oid niet de HTS Arnhem ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Vandread op 16-08-2007 11:48 ]

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Sorcerer8472 schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 11:34:

Zeker bij die hoge vermogens heeft TC toch weinig zin bij het optrekken (als je weet hoe het werkt dan begrijp je dat). De truc is sowieso om een beetje te laten rollen en dan op gevoel steeds meer gas bij te geven zodat je net niet spint... dat is ook de snelste manier om op te trekken. Voor je banden en benzineverbruik ook de gunstigste trouwens...
Dat begrijp ik, maar banden en vebruik kijk ik niet echt naar.
Maar ook in 'n natte bocht kan 'ie nog redelijk tricky worden met al die NM's op de voorwielen.
Anderzijds, m'n moeder bijv. rijdt toch wat anders dan ik, en zal daar niet zo snel hinder van ondervinden :+

Ik vergeet nooit meer de S4 Quattro van een collega, wat een wegligging, ook op nat :9

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Vandread schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 11:42:
[...]

TC heeft een breed doel...
-bij offroad tractie verplaatsen naar andere wielen
-bij optrekken power onderbreken bij slippen
en in bochten in meerdere of mindere maten slippen voorkomen (bij fwd auto's niet altijd even veilig, tractie verlies aan de voorkant en power onderbreken daar zocht weer voor overstuur)

ESP/ESC is meestal voor het bochtenwerk etc...

Jij zit toch op de TU twente oid niet de HTS Arnhem ;)
Ik doe niet eens een technische studie :+

Ik bedoel dat TC niet ontworpen is om maar zo snel mogelijk te kunnen optrekken, maar juist om gevaarlijk slippen (bij bijvoorbeeld snel optrekken bij 1 band in de berm en 1 band op het asfalt) te voorkomen.

• Vandread
Het is OOK om snel te kunnen optrekken... wielspin = verlies van vermogen naar het wegdek, wat TC dus opvangt...

(achja technisch, dan gewoon de UT :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-09 16:31

Dentheman

Zie signature

ik vond dat 'ie inhield in de bochten, toen kwam ik er dus achter dat het tc lampje aldoor brandde, toen die eenmaal uitstond was het wel prachtig sturen.

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denivan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-09 14:03

denivan

de enige

En na vier weken rondtuffen met deze auto is /me Erik_van_H niet meer zo blij

Op de snelweg een prima auto, maar in de stad en op de doorgaande wegen voelde ik me niet lekker met deze motor (kwam echt tekort).

Maar gelukkig heeft Volvo het 30 Omruilgarantie, dus vandaag besteld: :o

Model: Volvo V50
Motor: 2.0D 136pk
Versnellingsbak: 6-speed Handgeschakeld
Sales version: Edition II Sport
Ik rij nu ongeveer 2 jaar met een V50 1.6D (110 Pk) en ik vind niet echt dat de motor te kort komt ? Sterker nog, m'n vriendin klaagt altijd dat ik te hard rijd met het ding !

De V50 is wel geen lichtje jongen, maar aan de lichten ben ik toch altijd lekker snel weg en in de stad heb ik ook geen problemen (ik moet wel toegeven dat je veel moet terugschakelen om de fut en het koppel er in te houden).

Ik heb altijd met redelijk lichte motoren gereden, maar gaf altijd wel stevig plankgas, in dat opzicht voldoet deze 1.6D met gemak voor mij (alleen klaagt de leasemij dat ik m'n banden te snel verslijt ;))
Ik moet toegeven dat een 2.0D wel sneller gaat (heb eens een S40 mee gekregen van de garage), maar dan zou ik ook continu veel te snel rijden, de 1.6D is dus ideaal voor me ;)

Ik vermoed wel dat ik geen roetfilter heb, want vergeleken met de reacties in het topic hier vallen mijn prestaties en verbruik best goed mee (6.4l/100 Km met toch een zware voet).

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, "Where the heck is the ceiling?!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denivan

denivan

de enige

Vandread schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 15:51:
Het is OOK om snel te kunnen optrekken... wielspin = verlies van vermogen naar het wegdek, wat TC dus opvangt...
(achja technisch, dan gewoon de UT :P)
TC is NIET om snel op te trekken, maar om veilig op te trekken. Als er éénmaal wielspin is zorgt de TC ervoor dat er ingehouden wordt (wat best stevig voelbaar is) om dan terug vermogen naar de wielen te sturen.

Als je zelf je gasdosering zodanig regelt dat je optrekt op de grens voordat de TC moet ingrijpen, zal je altijd veel sneller van je plaats weg zijn.

TC is dus een middel dat ingrijpt als het niet netjes gaat, maw : als je het TC lichtje ziet branden bij het optrekken, zal hij sowieso trager weg zijn dan als het lampje niet brandt ;)

In bochten voel je het ook heel hard trouwens, het heeft me al een paar keer uit de nood geholpen, maar je voelt wel dat het vermogen plots dichtgeknepen wordt (waardoor ook het gewicht van de wagen zich plots verplaatst). Een mooi aangesneden bocht waarbij de electronica niet moet ingrijpen zal dus ook altijd vlotter zijn.

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, "Where the heck is the ceiling?!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Laatst online: 13:32

kraats

Ik rol

denivan schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 11:22:
TC is NIET om snel op te trekken, maar om veilig op te trekken.
Hetzelfde geldt voor ABS. Sneller remmen doe je niet met ABS. Het grijpt alleen in als je lomp met je voet op de rem gaat staan, in plaats van de remkracht zodanig te doseren dat je op alle wielen de maximale grip houdt. ABS op alle wielen apart heeft trouwens nog wel wat voordeel bij gedeeltelijk verhard/onverhard. Ditzelfde is ook het geval bij TC met sperdiff-aansturing. Maar bij normale wegdek-situaties is het vooral bedoeld voor mensen die niet kunnen autorijden :D

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampertje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-01-2024

Stampertje

Gaat je nix aan

denivan schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 11:09:
[...]

Ik rij nu ongeveer 2 jaar met een V50 1.6D (110 Pk) en ik vind niet echt dat de motor te kort komt ? Sterker nog, m'n vriendin klaagt altijd dat ik te hard rijd met het ding !

De V50 is wel geen lichtje jongen, maar aan de lichten ben ik toch altijd lekker snel weg en in de stad heb ik ook geen problemen (ik moet wel toegeven dat je veel moet terugschakelen om de fut en het koppel er in te houden).

Ik heb altijd met redelijk lichte motoren gereden, maar gaf altijd wel stevig plankgas, in dat opzicht voldoet deze 1.6D met gemak voor mij (alleen klaagt de leasemij dat ik m'n banden te snel verslijt ;))
Ik moet toegeven dat een 2.0D wel sneller gaat (heb eens een S40 mee gekregen van de garage), maar dan zou ik ook continu veel te snel rijden, de 1.6D is dus ideaal voor me ;)

Ik vermoed wel dat ik geen roetfilter heb, want vergeleken met de reacties in het topic hier vallen mijn prestaties en verbruik best goed mee (6.4l/100 Km met toch een zware voet).
Inmiddels heb ik 12.000 KM gereden met de 2.0d variant. Vooral in stadsverkeer is de 2.0d een zegen, op de snelweg maakt het niet zoveel uit (ze rijden allebei uitstekend 120 :+ ). Dinsdag vertrek k naar Italie, dus ik ben benieuwd hoe hij zich in Duitsland gedraagt.

Mijn verbruik na die 12K km ligt trouwens ook op 6,4L/100km.

Living the American Dream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Kan me helemaal aansluiten bij de vorige 2 posts met de toevoeging dat ABS de remafstand wel degelijk kan verkorten. Dit doordat een niet-doorslippende band meer grip heeft en ook een snelheidsvermindering beter kan 'doorgeven' aan het wegdek :) Heel erg veel scheelt het niet en het is er idd vooral zodat niet ineens je auto achterstevoren staat bij een harde remactie :)

Als je wel eens volgas hebt gegeven in een Volvo (bijv. D5) dan merk je snel genoeg dat de TC niet bedoeld is om snel op te trekken trouwens, geloof me, ding blijft zowat stilstaan op z'n plek om vervolgens langzaampjes schokkend vooruit te gaan :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Bij formule 1 gebruiken ze ook natuurlijk geen TC bij de start, omdat ze dan sneller weg zijn.... (al dan niet in combinatie met launch control... ) ye rite... (al is het volgend jaar niet meer van toepassing)
Maargoed volvo rijders hebben natuurlijk altijd gelijk *haphaphap*
Dat de TC in een volvo relatief grof is en een HOOP terugneemt wil niet zeggen dat dat altijd zo is....

Als iemand 2 F430's regelt wil ik wel proberen of TC + LC sneller is dan "het soepele voetje dat altijd sneller is" :+
Eventueel wel zonder LC en gewoon vol gas ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Vandread op 17-08-2007 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denivan

denivan

de enige

LC is natuurlijk nog iets anders (en ook niet ideaal, kan nogal nefast zijn voor de transmissie na enkele malen gebruik). Lijkt me trouwens ook onzinnig om de TC van high performance cars en van personenwagens te gaan vergelijken. TC is allemaal software, dus lijkt me logisch dat die anders geprogrammeerd is bij auto's met ander nut. Voor personenwagens is het nut veiligheid, voor F1 etc is het natuurlijk performance.

De krachtige AMG versies van Mercedes kunnen quasi niet op de baan gehouden worden zonder TC, daar staat het lichtje namelijk quasi continu te flikkeren.

Van mij mag je vergelijken, maar doe het dan eerlijk en kom niet af met Formule 1 wagens in een Volvo topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Eerlijk? Ik word hier met man en macht tegengewerkt dat TC NOOIT ervoor is om bij optrekken goede tractie te behouden.... :P
TC is een algemeen iets en niet puur iets van volvo en dient dus meerdere doelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Even een update van mijn verbruik. Nieuw gasklep huis in gebruik, en 2 tanks leeggereden inmiddels (drukke week :) ).

Ik heb 2x ongeveer hetzelfde gereden, veel snelweg, 0 files ( _/-\o_), en voor het testen veel op de cruise en niet 1 keer te hard. Netjes 100 en 120.

Tank 1: 6.0km/100 (wat lager is dan normaal, boordcomputer gaf 5.5 aan)
Tank 2: 7.1km/100

Ik ben nu echt de weg kwijt. Er zit geen enkele vorm van logica in :(

Ik ben echt zwaar tevreden over bijna alles: De looks, de zit, het weggedrag, de opties die ik heb, de Audio, echt top.

Maar die kolere moter ben ik echt echt zat. Het verbruik is ruk, en de prestaties bagger. Vriendje van mij heeft net zijn nieuwe Passat Golf 1.9TDI 105 Pk, en die gast rijd mij gewoon zoek.

Ik moet maar eens een rollerbank in de buurt van t Gooi zoeken.

[ Voor 30% gewijzigd door PWM op 17-08-2007 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
En ik maar denken dat alleen Franse auto's niet logisch zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:26

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

PWM schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 14:25:
...

Tank 1: 6.0km/100 (wat lager is dan normaal, boordcomputer gaf 5.5 aan)
Tank 2: 7.1km/100

Ik ben nu echt de weg kwijt. Er zit geen enkele vorm van logica in :(

...
Zowel 6,0 als 7,1 km / 100 l vind ik niet echt zuinig ;)

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Vandread schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 14:30:
En ik maar denken dat alleen Franse auto's niet logisch zijn :+
Er zit een franse motor in dat ding, dusja :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

De mijne had gister weer een 3 maandelijkse LPG hickup.. dan wil 'ie een ochtend niet soepel op LPG stationair lopen, en zodra je tóch de motorkap opentrekt is 't weer over :+

Maar m'n gasklephuis kan volgens mij ook wel een schoonmaakbeurtje gebruiken, binnenkort maar eens doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Bij ons op het werk hebben ze ook een Volvo V50 2.0D ding maakt naar mijn mening veel herrie en trekt voor geen meter. Staat ook een VW Caddy TDI trekt beter maar maakt ook herrie :P. Heb in beide maar een rondje om het industrieterrein gereden (heb nog geen rijbewijs O-))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Timmert schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 15:12:
[...]
Er zit een franse motor in dat ding, dusja :+
Ohja idd, had de V40 ook al, renault dieseltje, al zag die er nog best logisch uit voor een fransoos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Wie rijdt er btw in een 144 met een 'Zeilers rijden Volvo' sticker achterop ? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:15

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Vandread schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 17:03:
[...]

Ohja idd, had de V40 ook al, renault dieseltje, al zag die er nog best logisch uit voor een fransoos.
De diesel uit de volvo's (1.6 en 2.0 iig) komen toch van PSA? en niet van Renault..?

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
PWM schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 14:25:
Ik moet maar eens een rollerbank in de buurt van t Gooi zoeken.
We kunnen wel eens afspreken, dan kun je voelen wat mijn auto doet. Ik ben wel benieuwd wat er aan de jouwe zo gaar is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
MisteRMeesteR schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 09:43:
[...]
De diesel uit de volvo's (1.6 en 2.0 iig) komen toch van PSA? en niet van Renault..?
Zou best eens kunnen kloppen maar in de V40 diesels hangen Renaults (vrachtwagens van Volvo en Renault hebben ook nog wel eens dezelfde motor/techieken als ik het goed heb)
Best nog wat in (die van paps) gereden, een knalrode :P Gewoon een prima auto, niet spannend maar gewoon uitstekend om van A naar B te komen op een comfy/zorgeloze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online
Hydraulik-Phunk schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 23:42:
Wie rijdt er btw in een 144 met een 'Zeilers rijden Volvo' sticker achterop ? :+
Ik niet, maar die generalisering klopt wel volgens mij.
Net zoals tandartsen in een saab rijden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Enige waar ik mee zeil zijn bierviltjes :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Daniel schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 10:39:
[...]

We kunnen wel eens afspreken, dan kun je voelen wat mijn auto doet. Ik ben wel benieuwd wat er aan de jouwe zo gaar is :)
Thanks. Van de week eerst even een gesprek met de Leasemij. Waarschijnlijk daarna een extern onderzoek van de week.

Kijken of er wat uit komt.

Heb een filmpje gemaakt op de A1, waar het mij gister lukte 15 kilometer op een rechte weg te rijden op de Cruise met 120km/u, zonder te hoeven remmen. Heb het nu in ieder geval op beeld, wat het gekke ding doet.

15 km @ 120km/u resulteerde in een verbruik van 8.1l/100km :)

Als ze het nu nog niet toegeven, rij ik hem over de balie heen daar.

Het grootste probleem is gewoon dat hij ook wel een eens 5.0l/100km doet bij 120 gem. Dan weer eens 6, en dan weer eens 7.

[ Voor 8% gewijzigd door PWM op 20-08-2007 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online
PWM schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 13:00:
[...]
15 km @ 120km/u resulteerde in een verbruik van 8.1l/100km

Het grootste probleem is gewoon dat hij ook wel een eens 5.0l/100km doet bij 120 gem. Dan weer eens 6, en dan weer eens 7.
Staat hij daarbij elke keer in dezelfde versnelling :+ :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
DopdeDouwer schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 13:05:
[...]

Staat hij daarbij elke keer in dezelfde versnelling :+ :D
Altijd zijn 6 :)

Overigens is hij in zijn 5 bij 120km/u wel iets zuiniger, maar ja, op de Cruise wil ik gewoon rust en lage toeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:12

Destruction

(ex-)Automonteur

DopdeDouwer schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 10:42:
[...]

Ik niet, maar die generalisering klopt wel volgens mij.
Net zoals tandartsen in een saab rijden. ;)
Dan ken ik eigenwijze zeilers.. die rijden een Golf IV :P

Die van de tandartsen klopt wel aardig..

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Even over verbruik: op de snelweg bij meer dan 100 km/h maakt wind enorm veel uit voor je verbruik. Rij maar eens de afsluitdijk op en neer. Richting Amsterdam gebruikte mijn auto 8L/100 km bij 120... Richting Friesland gebruikte hij 6L/100 km. Fors verschil dus, wind mee of tegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fauna
  • Laatst online: 06:40
Afgelopen dinsdag is mijn lieftallige 360 naar de APK keuring gegaan en hij is afgekeurd :'(. Aangezien ik het ding voor slechts 450 euro gekocht had met 98k op de teller, en er nu ongeveer voor datzelfde bedrag aan onderhoud aan zit ga ik hem wegdoen. De teller staat nu op 128k trouwens, 30k in 4 jaar.

Na die 4 jaar in m'n eerste wagen wil ik natuurlijk weer Volvo :>. Mijn oog is gevallen op de 440, en dan wel in een 1.7 of 2.0 uitvoering (want die zijn een stuk vlotter tegenover een 1.6 of 1.8 8-klepper O-) ). Heeft er iemand tips waar ik op moet letten bij dit type wagen? Ik ga waarschijnlijk morgen zelfstandig in de buurt wat autobedrijven af, en maandag of dinsdag met mn vader. Die heeft zelf alleen 66'ers en 340'ers gereden en weet wel veel van auto's, maar er zijn vast dingen die speciaal aandacht vergen bij een 440.

Helaas is mijn budget niet zo groot (€ 2500,-), dus eigenlijk valt een wat grotere, nette Volvo eigenlijk al af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Fauna schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 15:53:
Afgelopen dinsdag is mijn lieftallige 360 naar de APK keuring gegaan en hij is afgekeurd :'(. Aangezien ik het ding voor slechts 450 euro gekocht had met 98k op de teller, en er nu ongeveer voor datzelfde bedrag aan onderhoud aan zit ga ik hem wegdoen. De teller staat nu op 128k trouwens, 30k in 4 jaar.

Na die 4 jaar in m'n eerste wagen wil ik natuurlijk weer Volvo :>. Mijn oog is gevallen op de 440, en dan wel in een 1.7 of 2.0 uitvoering (want die zijn een stuk vlotter tegenover een 1.6 of 1.8 8-klepper O-) ). Heeft er iemand tips waar ik op moet letten bij dit type wagen? Ik ga waarschijnlijk morgen zelfstandig in de buurt wat autobedrijven af, en maandag of dinsdag met mn vader. Die heeft zelf alleen 66'ers en 340'ers gereden en weet wel veel van auto's, maar er zijn vast dingen die speciaal aandacht vergen bij een 440.

Helaas is mijn budget niet zo groot (€ 2500,-), dus eigenlijk valt een wat grotere, nette Volvo eigenlijk al af.
Ik had voor 1250 Euro aan reparatie aan m'n 240 vorige week. :( Complete achterwielophanging was aan gort, dus veel aan vervangen. :/ En nieuwe banden etc. Heb het toch maar gewoon laten repareren, want voor 1250 Euro vind ik geen betere 240. :P

Op letten bij de 440:
- stationair toerental en stotteren;
- als belangrijkste punt: de achterste wielkasten, deze willen wel eens gaan roesten.

Een vriend van me heeft zijn 440 te koop staan. Heeft namelijk een 206 gekocht ( :/ ) omdat de 440 rare trekjes had: de voorwielen willen wel eens wegslippen bij hoge snelheid en in bochten bij nat weer. Nou moet ik zeggen dat die aap afgelopen april wel een onderhoudsbeurt had moeten laten uitvoeren, dan had 'ie dit probleem nooit gehad (het ligt waarschijnlijk aan lekke schokbrekers voor vermoed ik). Ding heeft iets van 180.000 gelopen, heeft een zonnedak dat lekt (sluit bovenop niet goed) maar dat is ongetwijfeld te verhelpen. Is wel een 1.6 met de nieuwe voorkant. :P Zit wel wat werk aan, maar hij hoeft er echt bar weinig voor te hebben (denk aan een paar honderd Euro). Zitten ook nieuwe voorbanden op. Misschien dat iets voor je? :) APK is in ieder geval tot en met november.

[ Voor 3% gewijzigd door Bart-Willem op 24-08-2007 16:14 ]

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Waar istie op afgekeurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fauna
@ Bart-Willem: Woont die vriend van je ook in de buurt van Eindhoven? Dan is het eventueel wellicht de moeite om te kijken. Het liefste zoek ik natuurlijk iets dat ik zo kan meenemen, want ben zelf niet zo'n klusser (wel aan computers, maar da's wat anders).

@ Vandread: Behalve dat ik em redelijk mishandeld heb (het exterieur is eigenlijk om te janken):
- Achterbanden te weinig profiel
- Wiellager links-achter (of rechts :X)
- Accu moet opnieuw worden vastgezet
- Ruitenwissers versleten/gescheurd
- Middendemper lekt (wellicht te lassen, maar waarschijnlijk moet ie vervangen worden)
- Wellicht een lek in de benzinetank of -leiding

Niets dat onoverkomelijk is, en voor z'n onderdelen nog best aantrekkelijk. Ík vind het de moeite niet meer om te repareren, aangezien ie toen ik em aanschafte ook al een grote beurt à 450 euro heeft gehad. Dan heb ik straks 4x de waarde in de wagen gestoken, en dan rijd ik aan de buitenkant nog rond met een half krot (scheur in de voorruit, diverse deuken, putjes in de lak waarbij de grondlaag te zien is). Daarnaast verwacht ik dat het hiermee niet gedaan is, oa de voorbanden gaan nog max een jaartje mee, en dan zal er ondertussen ook wel wat motorisch onderhoud moeten gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Fauna schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 16:42:
@ Bart-Willem: Woont die vriend van je ook in de buurt van Eindhoven? Dan is het eventueel wellicht de moeite om te kijken. Het liefste zoek ik natuurlijk iets dat ik zo kan meenemen, want ben zelf niet zo'n klusser (wel aan computers, maar da's wat anders).

@ Vandread: Behalve dat ik em redelijk mishandeld heb (het exterieur is eigenlijk om te janken):
- Achterbanden te weinig profiel
- Wiellager links-achter (of rechts :X)
- Accu moet opnieuw worden vastgezet
- Ruitenwissers versleten/gescheurd
- Middendemper lekt (wellicht te lassen, maar waarschijnlijk moet ie vervangen worden)
- Wellicht een lek in de benzinetank of -leiding

Niets dat onoverkomelijk is, en voor z'n onderdelen nog best aantrekkelijk. Ík vind het de moeite niet meer om te repareren, aangezien ie toen ik em aanschafte ook al een grote beurt à 450 euro heeft gehad. Dan heb ik straks 4x de waarde in de wagen gestoken, en dan rijd ik aan de buitenkant nog rond met een half krot (scheur in de voorruit, diverse deuken, putjes in de lak waarbij de grondlaag te zien is). Daarnaast verwacht ik dat het hiermee niet gedaan is, oa de voorbanden gaan nog max een jaartje mee, en dan zal er ondertussen ook wel wat motorisch onderhoud moeten gebeuren.
Hij woont in Helmond, denk dat wanneer je dat ding goed laat opknappen je een leuk autootje voor weinig geld hebt. :)

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Welke 360 is het precies? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fauna
Dit is em:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~fauna/v360/PICT1219.jpg

Een Volvo 360 sedan dus, 2.0 basis uit 1989, kleur 221 donkerrood met beige bekleding nr 6715.

(klik voor meer links op het plaatje)

[ Voor 58% gewijzigd door Fauna op 24-08-2007 19:33 ]

Verwijderd

Volvo is helemaal op de zuinige tour:
Volvo komt met plug-in hybride

Volvo presenteert volgende week op de IAA in Frankfurt het Volvo ReCharge Concept. Een plug-in hybride op basis van de C30 die elektromotoren combineert met een verbrandingsmotor en accu´s heeft die opgeladen worden via het stopcontact.
De ReCharge Concept met volledig opgeladen batterij kan ongeveer 100 kilometer alleen op elektrische kracht rijden voordat de 1.6 viercilinder Flexifuelmotor, die dus op benzine en bio-ethanol loopt, moet bijspringen. Wanneer de normale verbrandingsmotor is ingeschakeld laadt ook de batterij weer op. Een lege accu is in drie uur volledig opgeladen.
Het ReCharge Concept debuteert op de IAA in een speciaal ontworpen C30.
Het concept is ontworpen bij het Volvo Monitoring and Concept Center in Californie. Magnus Jonsson, Senior Vice President Research and Development bij Volvo Cars, zegt dat de kosten voor alleen elektrisch rijden 80 procent lager zijn dan met een vergelijkbare benzinemotor. Wanneer de batterij leeg is, kan het verbruik van de verbrandingsmotor volgens Jonsson oplopen tot maximaal 5.5 liter per 100 km. Verder zou deze motor 66 procent minder CO2 uitstoten dan de schoonste hybride auto’s van dit moment.
Volgens Volvo blijven de prestaties tijdens het elektrisch rijden goed. Nul tot 100 doet de C30 in negen seconden en de topsnelheid is 160 km/uur.

Afbeeldingslocatie: http://www.autoweek.nl/images/480/f/d94f0458eacfb25fc04646425c1c33ff.jpg
Wel interessant, een maximaal verbruik van 5.5L / 100KM is niet slecht. Vind het wel raar dat de top 160km/h is terwijl 'ie wel in negen seconden van 0 naar 100 gaat.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2007 14:06 ]

• Wom
  • Laatst online: 15-09 23:35

Wom

Die acceleratie is juist normaal, dat is één van de eigenschappen van een elektromotor. Het vermogen is direct beschikbaar.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Wom schreef op donderdag 06 september 2007 @ 15:11:
Die acceleratie is juist normaal, dat is één van de eigenschappen van een elektromotor. Het vermogen is direct beschikbaar.
Inderdaad. De top is maar 160 vanwege het hoge koppel dat gepaard gaat met een totaal laag vermogen (beperkt aantal pk's). Doordat het koppel direct maximaal is, is de acceleratie wel heel acceptabel (tot de 100 dan in ieder geval ;))

• MrBarBarian
Hmmja, mijn verbruik is inmiddels wel wat minder geworden (+/- 5500km op de teller). Van andere C30 rijders hoor ik hetzelfde verhaal; in begin zuipt ie veel, maar dat wordt nog minder...

Ik wacht nog even met het vormen van een oordeel dus ;)

Overigens ben ik nogsteeds super tevreden. Afgelopen dinsdag is (eindelijk) het sportstuur geplaatst, wat toch iets lekkerder in de hand ligt.

Dinsdag kreeg ik een C30 1.6 (model 2007) mee, in ongeveer de basis uitvoering (geen cruise, standaard radio, geen sportonderstel etc).. en dan merk je toch wel erg dat die opties zeker wel bijdragen in een (sterk) verhoogt rijplezier!

[ Voor 43% gewijzigd door MrBarBarian op 06-09-2007 15:22 ]

iRacing Profiel

Verwijderd

Wom schreef op donderdag 06 september 2007 @ 15:11:
Ah natuurlijk, had ik even geen rekening mee gehouden. Het zou wel interessant zijn om de 60-100 en de 80-120 tijd te zien dan :)
Pagina: 1 ... 13 ... 28 Laatste