Het grote Volvo topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 28 Laatste
Acties:
  • 62.701 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Mx. Alba schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 10:38:
[...]

Uiteraard. Maar ik heb dus 55 liter diesel verbruikt (want meer paste er écht niet in) en daarmee 1025km afgelegd. De boordcomputer zou dan dus 5.5:100 moeten aangeven, toch?
Euh.. ja :P.. Blijkbaar kan je auto niet rekenen? (ik weet het ook niet dus)...

Anyway.. zojuist heb ik de definitieve offerte van de leasemaatschappij gekregen. Het gaat de C30 2.0D Momentum worden, zoals ik eerder had omschreven, alleen zonder Xeon. Xeon vind ik een nice-to-have optie, maar ging teveel kosten.

Nu nog hopen dat ie op 1 augustus in Utrecht staat te wachten!

Oja, grappig is overigens dat de eerder omgeschreven Momentum 1 euro per maand goedkoper is dan de Summum met vergelijkbare opties (maar standaard meer, zoals lederen bekleding inklapbare spiegels etc)
Gister kwam ik een zwarte C30 tegen met bodykit en sportonderstel.. Het ziet er echt stoer uit!

[ Voor 11% gewijzigd door MrBarBarian op 25-05-2007 16:08 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:55

paQ

zo :)

even de olie (vol syntheet) laten verwisselen van mijn D5 (6,5 liter) en een nieuwe filter, even alles nalopen en controleren, vloeistoffen op niveau, bij de BOVAG garage

80 euro :?

:D

*O*

[ Voor 6% gewijzigd door paQ op 26-05-2007 10:55 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Uiteraard. Maar ik heb dus 55 liter diesel verbruikt (want meer paste er écht niet in) en daarmee 1025km afgelegd. De boordcomputer zou dan dus 5.5:100 moeten aangeven, toch?
Eigenlijk wel. Maar het opgegeven verbruik klopt meestal niet, vaak wordt het te laag weergegeven. Jij hebt een nogal pessimistische auto, beter dan dat je bedrogen uitkomt als je je tankbonnetjes telt ;)

@PWM: inderdaad, wat een rukservice :( 7.6L/100, dat haalt een 10 jaar oude benzinewagen van hetzelfde formaat nog.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2007 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:46

Sorcerer8472

Mens sana?

PWM schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 10:36:
[...]

Met een roetfilter is het chippen erg gevaarlijk, en daardoor niet toegestaan. Het schijnt nogal slecht te zijn voor het roetfilter wat niet tegen de hogere temperatuur kan.
Bijna elke nieuwe dieselauto heeft toch een roetfilter? Heb nog niet echt van dit probleem gehoord? :?
[...]

Oh, de mijne geeft vaak 8.0L/100 km ofzo aan terwijl het bij het tanken uiteindelijk 7.2 blijkt te zijn (benzine S60 benzine uit 2001, dus wat ouder en misschien minder precies). Dus zo groot vind ik het verschil bij jou nog niet :+ Zal misschien nog met je rijstijl te maken hebben: laat je veel uitrollen dan schat hij het misschien verkeerd (en pessimistischer) in? :?

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Sorcerer8472 schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 20:12:
[...]

Bijna elke nieuwe dieselauto heeft toch een roetfilter? Heb nog niet echt van dit probleem gehoord? :?
Misschien is de een gevoeliger dan de ander. Dit is in ieder geval wat ik, van 3 dealers, heb gehoord over de V50 2.0D. Misschien hebben ze het allemaal uit dezelfde, verkeerde, bron?

Ik baal er grondig van, want ik wil graag mijn V50 chippen, maar van de leasemij mag dat alleen als een officiele Volvo dealer dat doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Laatst online: 15-09 15:06

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

MrBarBarian schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 16:06:
Euh.. ja :P.. Blijkbaar kan je auto niet rekenen? (ik weet het ook niet dus)...
Of zit er misschien een originele Pentium in? ;)

Vanmorgen trouwens de 460 even uitgelaten om te kijken wat hij kan. Bij 185 teller vond ik het wel genoeg (en de 460 eigenlijk ook wel). Restpec voor zo'n oud beesie!

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrBOB101
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-09 20:22
Als je het boekje er op na slaat zie je waarschijnlijk dat er nog een bepaalde hoeveelheid in de tank zit; en niet dat je nog maar 50 km kan rijden.

Bij mijn S60 D5 is het laatste streepje rood (en ja, dan gaat ook het lampje aan), wat neer komt op 1/8e van de tank; 1/8e van 70 liter = 8.75 liter. Genoeg voor ongeveer 150 km.
Volgens mij is die 50 km "reserve" de minimale wettelijke vereiste. Zelfs bij mijn 340 van 17 jaar is het al 80 km.
Verder moet je het tank-klokje nooit geloven; ik rijdt makkelijk 750 km op de eerste helft; en er blijft nog maar 450 voor de tweede helft over. Allemaal afhankelijk van hoe je de tank vol gooit; en hoeveel lucht je nog in je tank hebt als ie "vol" zit.

[ Voor 3% gewijzigd door DrBOB101 op 28-05-2007 09:54 ]

Diagnose onbekend, maar uiteindelijk komt alles goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Dat er een reserve is snap ik ook wel. Maar als ik 1025km rij met 55 liter dan zou de boordcomputer toch aan moeten geven dat ik 5,5:100 rij, en niet 6,0:100?

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

nvrmnd

[ Voor 86% gewijzigd door Timmert op 28-05-2007 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Nu ben ik wel nieuwsgierig, Timmert... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Ik typte een reply op een post op de vorige pagina, in de veronderstelling dat die daardoor direct onder de betreffende post zou komen. En toen was er nog een pagina 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Je doet je ikoon iig eer aan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrBOB101
De boordcomputer geeft bij mij 4.2 liter/100km aan, gemiddeld haal ik 5.4 liter/100km: zoek de verschillen.
Auto is een paar keer naar de garage geweest om er naar kijken, maar ze kunnen er weinig aan doen. Waarschijnlijk een afwijkende spuitkop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:54

kraats

Ik rol

Mx. Alba schreef op maandag 28 mei 2007 @ 10:08:
Dat er een reserve is snap ik ook wel. Maar als ik 1025km rij met 55 liter dan zou de boordcomputer toch aan moeten geven dat ik 5,5:100 rij, en niet 6,0:100?
Wees blij dat je er zo veel op kunt rijden.. Ik ben blij dat ik de 500km haal met net zoveel in de tank :X Gelukkig nu ook een LPG-er erbij.. dan is het wat minder schrikken aan de pomp. :D

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Ik ben zeker ook wel blij met dat verbruik hoor. Mijn vorige auto zoop 2x zo veel :o Maar ik vond die boordcomputer nou juist zo praktisch omdat ik dan niet meer zelf hoefde te rekenen of ik zuinig gereden heb. En nu "moet" ik dat dus toch weer gaan doen... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrBOB101
Zoals ze dan netjes zeggen: het is een indicatie (die boordcomputer)
En voor rekenen heb je excel...kan je ook nog mooie grafiekjes maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Tuurlijk. Maar ik vind toch dat er een heel verschil zit tussen de reële 1:18 en de door de boordcomputer opgegeven 1:16... Ik had verwacht dat een Volvo-boordcomputer nauwkeuriger zou zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

DrBOB101 schreef op maandag 28 mei 2007 @ 10:47:
De boordcomputer geeft bij mij 4.2 liter/100km aan, gemiddeld haal ik 5.4 liter/100km: zoek de verschillen.
Auto is een paar keer naar de garage geweest om er naar kijken, maar ze kunnen er weinig aan doen. Waarschijnlijk een afwijkende spuitkop.
5.4 is je gemiddelde? :o Heb je automaat of 5/6-bak (<2004 = 5, =>2004 = 6), 163 of 185 pk, en rij je vooral snelweg? (gewoon 120 zonder veel files?)

Mijn kilometrage is intussen zo toegenomen dat diesel voor mij ook steeds voordeliger begint te worden namelijk, en D5 is niet misselijk, weet ik uit goede ervaring :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrBOB101
Volvo S60 D5, 163 pk, 5 versnellingen (handgeschakeld) van 2002.

Gemiddeld genomen zit ik denk ik 95% op de snelweg, met zo nu en dan eens een file.

Laagste verbruik ooit op boordcomputer: 3.5 l / 100 km (met 500km op de teller).
Laagste werkelijke gebruik op 1 tank: 5.1 l / 100 km (2 dagen achter elkaar 650 km met 110 km/u door het Zweedse landschap).

Ik had inderdaad ook nauwkeuriger verwacht van Volvo. Ik heb dan ook m'n uiterste best gedaan om 't gefixed te krijgen, alles resetten was een optie met wellicht de pech dat de auto ineens wat anders gaat rijden qua verbruik; en dan nog niet de garantie hebben dat het wel goed is.

[ Voor 0% gewijzigd door DrBOB101 op 28-05-2007 13:05 . Reden: oeps, fout bouwjaar ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Kijk eens wat Ome BW alvast voor z'n verjaardag gekocht heeft: mooie velgen voor onder m'n Volvo 240! :9

Afbeeldingslocatie: http://i16.tinypic.com/62fw7bc.jpg

Het zijn de originele Volvo 740 Turbo-velgen maar passen ook onder een 240. Wel met centercaps in plaats van de Volvo-afdekplaatjes waar je vrijwel altijd deze velgen mee ziet. Nu hopen dat het met de bandenmaat ook uitkomt, want dit is 195/65 en een 240 Estate heeft meestal 185/70 of 195/60. Vreemd genoeg kan er onder een sedan wel 65. Ach ja, dat komt vast wel goed. De banden zijn overigens allweather-bandjes van Uniroyal, hoef ik niet te gaan klooien met winterbanden straks (al zullen ze dan wel op zijn en aan vervanging toe zijn :P ).

Morgen maar eens monteren denk ik. :)

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
Euh, rijden we binnenkort allemaal in verkapte BMW's??

link!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Toch beter dan een verkapte Ford of een verkapte Renault...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-09 13:08

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Het kriebelt...
Ik zie een 780 te koop. Diesel (yummie), handgeschakeld (wil niet anders), 1988 en hij staat bij de Volvo dealer bij mij in de buurt.
Wel spierwit (niet zo'n fan van) en slechts 170.000 km. Nog geen 9000 km per jaar, voor een diesel?

Aargh, dat is wel iets waar ik altijd van gezegd heb "zo'n auto wil ik nog wel hebben". Ik denk dat ik er toch eens langs rij...

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-12-2024

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Maasluip schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 11:40:
Het kriebelt...
Ik zie een 780 te koop. Diesel (yummie), handgeschakeld (wil niet anders), 1988 en hij staat bij de Volvo dealer bij mij in de buurt.
Wel spierwit (niet zo'n fan van) en slechts 170.000 km. Nog geen 9000 km per jaar, voor een diesel?

Aargh, dat is wel iets waar ik altijd van gezegd heb "zo'n auto wil ik nog wel hebben". Ik denk dat ik er toch eens langs rij...
Wit is het nieuwe zilvergrijs, zeggen ze.

Alle (zwarte) plastic delen wit spuiten en de ramen blinderen en je hebt een vette bak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

170.000km op een 780 diesel?

:9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik heb even op de website van de dealer zitten kijken, daar staat het kenteken erbij. In 2000 geimporteerd. Dus de kilometerstand heeft geen enkele waarde, hopelijk zit er wel een NAP vanaf 2000 bij maar dat wordt wel een uitgebreide ANWB keuring als ik er iets mee wil. En hij zit nog een trap hoger in de wegenbelasting dan ik dacht. :'(

En zo'n auto komt toch veel beter tot zijn recht in een bedekte kleur als donkergroen, bordeauxrood, donkerblauw of zwart. Wit is zo'n... Frans Bauer kleur.

[ Voor 19% gewijzigd door Maasluip op 29-05-2007 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Wit is het nieuwe zilvergrijs he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Ik heb er eentje gezien in goudbruin metallic O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten
  • Niet online
Mx. Alba schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 12:17:
Ik heb er eentje gezien in goudbruin metallic O+
Goudbruin is het nieuwe paars he :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Donkerblauw FTW \o/

En nu weer ophouden met slowchatten, he dames ;)
PWM, nog even over het chippen. Ik had gelezen dat de meeste dealers gewoon RICA inschakelen, misschien eens met de jouwe overleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpion303
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Zitten hier volvo bezitters met ervaring op het gebied van (extra) versterkers en sub-woofers? Ik wil namelijk mijn nieuwe C30 voorzien van een extra bas-box, maar vrees dat de dealer mij hiermee niet van dienst kan zijn. Voor de C30 bestaan (volgens hem) nog geen officiele Volvo subwoofers. Ik wil best zelf een versterker en subwoofer inbouwen, maar zit dan met de volgende problemen:

1) ik weet niet goed op welke plek ik het geluidssignaal kan aftappen
2) de hele bekleding moet van voor tot achter open om de stroomkabel van de accu naar de versterker te krijgen.. worden lease-maatschappijen hier vrolijk van?
3) externe versterkers zijn doorgaans voorzien van een REM(ote) ingang die verbonden is met de autoradio, zodat de versterker alleen aan gaat als de autoradio ingeschakeld is. Ik heb zo'n sterk vermoeden dat deze remote aansluiting ontbreekt bij de standaard C30 radio. Hoe kan ik dan toch voor elkaar krijgen dat de versterker vanzelf uit gaat?

Weet iemand misschien hoe bovenstaande problemen worden opgelost bij officiele Volvo woofers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Dude, je least een C30 en wilt daarin uitgebreid hobbyen? Ik denk niet dat je leasemaatschappij dat leuk zal vinden, tenzij je het ding aan het einde van het contract opkoopt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
Mx. Alba schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 11:34:
Dude, je least een C30 en wilt daarin uitgebreid hobbyen? Ik denk niet dat je leasemaatschappij dat leuk zal vinden, tenzij je het ding aan het einde van het contract opkoopt...
Dat worden ze idd niet.. maar aan de andere kant.. als ze het niet weten, en als je het aan het eind van het contract er weer uit sloopt...

Maar ik denk dta het slimmer is om naar de audio-line te kijken, en daar weer de luxe versie van (met dolby etc etc).. of je moet een serieuze freak zijn en dat ook niet goed genoeg vinden :P )

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Loco
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 06:58
scorpion303 schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 11:28:
Zitten hier volvo bezitters met ervaring op het gebied van (extra) versterkers en sub-woofers? Ik wil namelijk mijn nieuwe C30 voorzien van een extra bas-box, maar vrees dat de dealer mij hiermee niet van dienst kan zijn. Voor de C30 bestaan (volgens hem) nog geen officiele Volvo subwoofers. Ik wil best zelf een versterker en subwoofer inbouwen, maar zit dan met de volgende problemen:

1) ik weet niet goed op welke plek ik het geluidssignaal kan aftappen
2) de hele bekleding moet van voor tot achter open om de stroomkabel van de accu naar de versterker te krijgen.. worden lease-maatschappijen hier vrolijk van?
3) externe versterkers zijn doorgaans voorzien van een REM(ote) ingang die verbonden is met de autoradio, zodat de versterker alleen aan gaat als de autoradio ingeschakeld is. Ik heb zo'n sterk vermoeden dat deze remote aansluiting ontbreekt bij de standaard C30 radio. Hoe kan ik dan toch voor elkaar krijgen dat de versterker vanzelf uit gaat?

Weet iemand misschien hoe bovenstaande problemen worden opgelost bij officiele Volvo woofers?
Gaat het je puur om de lage tonen? Indien niet, luister eens naar het DYN-audio systeem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpion303
  • Niet online
Mx. Alba schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 11:34:
&
Dat worden ze idd niet.. maar aan de andere kant.. als ze het niet weten, en als je het aan het eind van het contract er weer uit sloopt...
Ik zou toch zweren dat ik op tweakers.net zat :) Natuurlijk vindt een lease maatschappij dit niets, maar de inbouw van een sub + versterker is toch ook niet echt 'uitgebreid hobbyen'? Okay, er lopen wat draadjes van voor naar achter, maar dat blijft het dan ook bij...die versterker en die bassbox kan je met wat klittenband-constructies wel vastzetten en toch makkelijk uitneembaar houden. En bij het einde van de lease periode kan alles weer redelijk ongedaan worden, lijkt me zo.
Gaat het je puur om de lage tonen? Indien niet, luister eens naar het DYN-audio systeem...
Ja, het gaat me eigenlijk puur om de lage tonen. Voor de rest is die 'High Performance Sound' (4x40W met 8 High Performance luidsprekers) ruim voldoende... Ik heb wel naar de duurdere versie (Dynaudio Premium Sound - Dolby Prologic II Surround 5 x 130W met 10 Dynaudio luidsprekers)gekeken, maar vind de meerprijs van 1425 euro wel wat aan de hoge kant voor die extra bassen, vandaar mijn vraag....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 23:18

Klippy

Still Game

Als iemand een S70 T5 van betrouwbare verkoper weet te staan voor tot 10K met leer en max. 200K op de klok ben ik beschikbaar :P

Tot zover deze oproep :+

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
MrBarBarian schreef op maandag 21 mei 2007 @ 17:14:
Ze vragen 922 euro (incl brandstof), voor 48 maanden en 40.000km..

[..]

Waarschijnlijk zijn het de opties die hem zo duur maken in de lease.. Morgen eens bellen en aanhoren ;) )
Stomme vraag misschien, maar waarom lease je diesel bij een kilometrage van 10k per jaar? Dat zou ook nog wel eens een rol kunnen spelen in de prijsstelling...
Mx. Alba schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 10:30:
Dus ik sta aan de pomp, maar ik krijg er met geen mogelijkheid meer dan 55 liter in. :? Houdt dat ik dat ik dus 5,5:100 gereden heb? Waarom is er zo'n groot onverklaarbaar verschil?
Ik weet niet of het per motorblok nog verschilt (ik rijdt een 1.8), maar mijn tank is in groter dan 60 liter. Ik heb 'm 'n keer (tegen wil en dank, overigens) echt zo goed als leeg gereden, waarbij ik dus ondanks alle waarschuwingen niet heb getankt en toen ging er 62,56 liter in (even nagezocht met behulp van een overzichtje op mtc.nl :P). Op dat moment was de motor nog niet afgeslagen, dus er zat nog steeds brandstof in de tank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
Roelant schreef op zondag 03 juni 2007 @ 19:37:
[...]

Stomme vraag misschien, maar waarom lease je diesel bij een kilometrage van 10k per jaar? Dat zou ook nog wel eens een rol kunnen spelen in de prijsstelling...

[...]
Je leest het verkeerd (en ik omschreef het wat onduidelijk).. ik lease voor 40k per jaar ;)

Max van het contract is 180k (maar het zal wel 4 jaar worden ;) )

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k
  • Laatst online: 02-09 11:02

D2k

iemand nog een setje 0 280 150 357 bosch injectoren uit een 740 turbo liggen? De mijne zijn gejat, net nu ik ze nodig heb...

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lennium
  • Laatst online: 24-06 21:34

B-lennium

Volvo 164 1975!

Gejat? zo onder de motorkap vandaan?

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k

D2k

B-lennium schreef op zondag 03 juni 2007 @ 21:11:
Gejat? zo onder de motorkap vandaan?
nee, uit onze klusruimte (met nog een berg spullen waar je eng van wordt...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lennium

B-lennium

Volvo 164 1975!

*** dat is balen! is dus blijkbaar iemand geweest die wist wat hij nodig had... wat moet je er anders mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

^ Daarom neem ik ook meestal m'n gereedschap mee ipv het te laten liggen in de garage.

Kwam trouwens deze tegen:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/j-stingray/santapodmei2007/minidscn1276.jpg

Volgens mij een 'marine' GM motorblok, maar ook leuk voor in 'n Volvootje natuurlijk :)

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k

D2k

B-lennium schreef op zondag 03 juni 2007 @ 21:29:
*** dat is balen! is dus blijkbaar iemand geweest die wist wat hij nodig had... wat moet je er anders mee?
lag in een doosje met een grotere gasklep en lobster enzo
nah, hebben alles wat waardevol leek meegenomen.

maar goed, ik ben wel mijn injectoren pleite (die ik al had laten reinigen + testen etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
  • Laatst online: 10-09 10:03
Hydraulik-Phunk schreef op zondag 03 juni 2007 @ 21:37:
^ Daarom neem ik ook meestal m'n gereedschap mee ipv het te laten liggen in de garage.

[afbeelding]

Volgens mij een 'marine' GM motorblok, maar ook leuk voor in 'n Volvootje natuurlijk :)
Volvo Penta is toch gewoon de marine afdeling van volvo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelant
  • Niet online
MrBarBarian schreef op zondag 03 juni 2007 @ 19:56:
Je leest het verkeerd (en ik omschreef het wat onduidelijk).. ik lease voor 40k per jaar ;)

Max van het contract is 180k (maar het zal wel 4 jaar worden ;) )
Ah, that makes more sense. :P
Ik was inderdaad niet helemaal wakker denk ik. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Roelant op 03-06-2007 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Dupje schreef op zondag 03 juni 2007 @ 22:04:
[...]

Volvo Penta is toch gewoon de marine afdeling van volvo?
Klopt, maar volgens mij zijn alle Marine (iig V8) blokken afkomstig van GM, voor de 1e 'zelf' ontwikkelde V8 is immers de hulp van Yamaha ingeroepen :)

Ik ga wel ff zoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:21
Ik heb vandaag mijn volvo opgehaald! :)

Het is een 244 DL uit 1979. 300.000km op te teller, met onderhoudsboekjes erbij etc. etc.
Ding ziet er perfect uit, geen roest aan te bespeuren! Voor maar 1750 euro gekocht, en voor een prikke nog een 245 erbij genomen .... hehe!

Pics: http://gallery.bassius.nl...exhibition=14&ee_lang=eng

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

De_Bastaard schreef op maandag 04 juni 2007 @ 21:32:
Ik heb vandaag mijn volvo opgehaald! :)

Het is een 244 DL uit 1979. 300.000km op te teller, met onderhoudsboekjes erbij etc. etc.
Ding ziet er perfect uit, geen roest aan te bespeuren! Voor maar 1750 euro gekocht, en voor een prikke nog een 245 erbij genomen .... hehe!

Pics: http://gallery.bassius.nl...exhibition=14&ee_lang=eng
Ziet er erg goed uit! En helemaal niet duur! LPG toevallig ook?

En waar heb je 'm vandaan? Hier in de buurt staat namelijk éxact dezelfde! :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Zonder LPG, dat komt er nog wel in! Ik wil misschien een 2.3 erin lepelen, trekt toch wat meer dan die 1.9 :)

Ik heb 'em uit Heerlen trouwens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Waar is de 245 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Die moet ik nog ophalen, hij staat in Heerlen met poreuze banden :(
Probleem is dat ik even een trailer moet regelen om hem hier te krijgen, en de wielen van m'n 244 af moet halen en die even daarop zet. Anders beschadig ik denk ik de velgen van die 245, wat ik niet wil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Mwah, met een paar meter rijden beschadig je de velgen niet zomaar hoor, stalen velgen kunnen wel wat hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Het zijn van die bertone wielen, volgens mij van alu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online
Hydraulik-Phunk schreef op zondag 03 juni 2007 @ 21:37:

[afbeelding]

Dit kan ook:
http://www.blocket.se/vi/11837688.htm?ca=14_s
De originele Volvo V8 B36, oftewel twee maal B18.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Gaaf, en dan hier in 8)

Afbeeldingslocatie: http://www.eskimokaka.be/images/P1012411.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis
  • Laatst online: 07-06 21:38

Francis

Kawa Versys 1000

Beetje technische vraag maar mischien dat het iemand iets zegt.
Ik heb een Volvo 440GL uit 1992, 1.8i handgeschakeld en regelmatig als ik de koppeling laat opkomen geeft dat een soort "klak" op het moment dat de koppeling zeg maar grijpt, of dat er kracht erop komt.
Iemand een idee wat het kan zijn? (ja ik weet het, garage kan het me zo vertellen, tijd is helaas een luxe die ik niet altijd heb :( )

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Nu online
Ik ben nu weer op zoek naar een 2e hands volvo S40 op LPG G3. Wat is alleen een acceptabele kilometerstand voor deze auto als hij uit 2000 komt?

2 ton, 3 ton?

Ik heb er eentje gevonden, een 1,8 Europa uit 2000 met 2,7 ton op de teller voor een bedrag van 5500 euro. Is dit acceptabel of zal de auto niet lang meegaan?

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insan1ty
  • Laatst online: 15-03-2023
Ik ben sinds 2 dagen ook de trotse eigenaar van een Volvo S40 uit 1997.. Ze hebben gister echter al geprobeerd in te breken (gaat goed dus), waardoor de linker A-stijl beschadigd is en de deurrubbers (zowel deur- als carroseriekant). Dat wordt dus vervangen, iemand een idee wat zoiets kost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis
  • Laatst online: 07-06 21:38

Francis

Kawa Versys 1000

Deurrubbers zijn meestal niet zo gek duur, tis echter een volvo en onderdelen kosten veel.... Misschien bij de sloop kijken?

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lennium

B-lennium

Volvo 164 1975!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Ik zit er op 't moment serieus over na te denken een goeie 245 2.3 op LPG te halen.
Zowel coolness als ruimte en iets lagere kosten dan de 850 wegen mee (hoewel dat in de praktijk weinig zal schelen), maar weet iemand misschien nog wat leuks te staan afgezien van de autotrader/MP aanbiedingen ?

Een verkleurde rode is op zich niet zo'n punt, gezien ik in de garage over een spuitcabine beschik 8)
Zwart met heel veel metallic bijv :z (dwaal ik al af ?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_/-\o_

Ik zie alleen geen foto's van het interieur, hoe is dat er aan toe?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2007 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Vorige week brak ineens m'n tankklepje af (stuk plastic bij het scharnier ging stuk). Ik maakte gewoon het klepje open, niks bijzonders 8)7

Maargoed, de Volvogarage in Heerlen heeft het prima gefixt, werd gelijk geholpen toen ik aankwam enzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lennium

B-lennium

Volvo 164 1975!

Verwijderd schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 10:58:
[...]

_/-\o_

Ik zie alleen geen foto's van het interieur, hoe is dat er aan toe?
Het interieur is een verhaal apart.

er zat een zwart leren interieur in. de bank + stoelen zijn verkocht. daar voor in de plaats blauwe stoffen stoelen + bank.

nu de auto grijs is staat het eigenlijk niet eens gek. blauwe stoelen, bank en tapijt.
het plan is er om de stoelen + bank opnieuw te bekleden met wit leer (heb nog een 2 zits + 3 zits wit leren bankstel over... :P). Maar dat duurt nog wel even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Omdat het topic toch een beetje dreigt dood te gaan post ik maar weer even :)

Heb van de week (grote stukken snelweg gemiddeld 120 gereden) een record gehaald met de S60 (2.4 benzine): Ruim 1 op 15.5! Oftewel 6.4L/100km. Boordcomputer gaf 7.5 aan, maar heb het gemeten bij het tanken. Deze keer wel minder stad gereden dan normaal.

In m'n Peugeot 206, vroegah, heb ik nooit hoger dan 1:16 gehaald in soortgelijke omstandigheden, en dat was een 1.4L 4-cilinder. Voor een 2.4 5-cilinder vind ik dit dan ook een erg mooie score! Ben erg benieuwd wat ik met mijn rijstijl (lekker fel optrekken maar ook altijd lang laten uitrollen) in een D5 6-bak voor elkaar krijg :D

Over D5 gesproken, zijn ze bij Autoweek erg enthousiast over: http://www.autoweek.nl/autotest.php?id=1741 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Hydraulik-Phunk schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 22:22:
Ik zit er op 't moment serieus over na te denken een goeie 245 2.3 op LPG te halen.
Zowel coolness als ruimte en iets lagere kosten dan de 850 wegen mee (hoewel dat in de praktijk weinig zal schelen), maar weet iemand misschien nog wat leuks te staan afgezien van de autotrader/MP aanbiedingen ?

Een verkleurde rode is op zich niet zo'n punt, gezien ik in de garage over een spuitcabine beschik 8)
Zwart met heel veel metallic bijv :z (dwaal ik al af ?)
Goede keus!
* Bart-Willem heeft een 245 2.3 op LPG. :P

Kijk goed rond, want de prijsverschillen kunnen enorm zijn. Ik heb die van mij gewoon particulier gekocht, scheelde me 1000 Euro ten opzichte van een specialist voor vergelijkbare wagens. :)

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zewatanejo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:32

Zewatanejo

Fine Thanks!

LED-Maniak schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 00:26:
Ik ben nu weer op zoek naar een 2e hands volvo S40 op LPG G3. Wat is alleen een acceptabele kilometerstand voor deze auto als hij uit 2000 komt?

2 ton, 3 ton?

Ik heb er eentje gevonden, een 1,8 Europa uit 2000 met 2,7 ton op de teller voor een bedrag van 5500 euro. Is dit acceptabel of zal de auto niet lang meegaan?
Ik heb zelf een S40 gekocht uit '98 op LPG G3.
Gekocht bij 230.000 en nu op ~300.000.
Volgens mij is een S40 tussen de 250.000 en 300.000 zijn geld nog goed waard. (hoeft overigens niet veel te kosten)
Een heerlijke auto om in te rijden. Een paar kleine minpunten.
Stugge achtervering en moet wat vaker naarde garage ivm LPG. Onderdelen zijn duur, maar das algemeen zo bij volvo. Verder heb ik nog nooit echte klachten gehad.

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Sorcerer8472 schreef op zondag 08 juli 2007 @ 14:30:
Omdat het topic toch een beetje dreigt dood te gaan post ik maar weer even :)

Heb van de week (grote stukken snelweg gemiddeld 120 gereden) een record gehaald met de S60 (2.4 benzine): Ruim 1 op 15.5! Oftewel 6.4L/100km. Boordcomputer gaf 7.5 aan, maar heb het gemeten bij het tanken. Deze keer wel minder stad gereden dan normaal.

In m'n Peugeot 206, vroegah, heb ik nooit hoger dan 1:16 gehaald in soortgelijke omstandigheden, en dat was een 1.4L 4-cilinder. Voor een 2.4 5-cilinder vind ik dit dan ook een erg mooie score! Ben erg benieuwd wat ik met mijn rijstijl (lekker fel optrekken maar ook altijd lang laten uitrollen) in een D5 6-bak voor elkaar krijg :D

Over D5 gesproken, zijn ze bij Autoweek erg enthousiast over: http://www.autoweek.nl/autotest.php?id=1741 :)
Gisteren in een 1.9 HDI 206 gereden, haha, dat zijn echt kutauto's imo.
De zitpositie is waardeloos voor iemand van ± 1.95, de middenarmsteun zit te hoog om gemakkelijk bij je gordel/elek. ramen/versnellingspook te komen om nog maar te zwijgen over de souplesse van het schakelen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online
Gisteren lekker wezen klussen met een sleutelmeeting van een volvo site.
Veel geleerd en ook best wat gedaan. Ook een APK check laten doen waardoor er weer wat aandachtspuntjes aan het licht zijn gekomen.
Voor de volgende keer dan maar.
Maar iig zijn de klepjes weer gesteld, motortje loopt weer heerlijk soepel.
Koppeling gesteld, pendaal grijpt op een veel fijnere plek aan.
Merkplaatje er weer op.
Ontdekt dat ik niveau-regeling heb op de achterveren die nog werkt ook. :z
Stuuruitslag aangepast.

Uitlaat rammelt nog steeds maar daar moet een nieuw stuk onder.
En benzinesysteem kon ik niet checken omdat ik het sleuteltje van ze benzinetank was vergeten |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Hydraulik-Phunk schreef op maandag 09 juli 2007 @ 12:54:
[...]

De zitpositie is waardeloos voor iemand van ± 1.95, de middenarmsteun zit te hoog om gemakkelijk bij je gordel/elek. ramen/versnellingspook te komen om nog maar te zwijgen over de souplesse van het schakelen :X
Oh, die dingen ergerden me niet eens zo. Waar ik me aan ergerde was het geluid (vooral de motor bij 120). O.a. daardoor kwam ik een stuk minder uitgerust aan dan in de S60. Daarin kun je gewoon 2 uur nonstop rijden en net zo wakker/fit uitstappen als toen je instapte, dat kun je van veel auto's niet zeggen :)

Oh, het geluid van de stereo van de S60 is ook superieur aan bijna alles wat ik in andere auto's ooit heb gehoord. Enorm zuiver, en dat bij het af-fabriek set :)

Maargoed, iets anders: misschien ga ik over een tijdje met m'n schoonvader klussen aan een P1800. De mooiste Volvo's ooit gemaakt O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Jep, erg lawaaiige achteras ook die 206'jes.

Heb je zo'n Dolby set erin ? M'n pa heeft dat in de V70, klinkt idd erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Hydraulik-Phunk schreef op maandag 09 juli 2007 @ 12:54:
[...]

Dat verkondig ik ook al een eeuwigheid, maar niemand was het tot dusver met me eens :(

Eindelijk een lotgenoot gevonden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Ja en ik ben geen Peugeot basher oid hoor, en heel erg lelijk vind ik ze ook niet, viel me alleen heel erg tegen voor zo'n populaire en moderne auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bart-Willem schreef op zondag 08 juli 2007 @ 17:52:
[...]

Goede keus!
* Bart-Willem heeft een 245 2.3 op LPG. :P

Kijk goed rond, want de prijsverschillen kunnen enorm zijn. Ik heb die van mij gewoon particulier gekocht, scheelde me 1000 Euro ten opzichte van een specialist voor vergelijkbare wagens. :)
Zeg B-W, zou jij voor mij eens je kofferbak willen opmeten? Dus hoogte x diepte x maximale breedte (niet tussen die wielkasten dus als die in de kofferbak binnendringen)? Ik kwam er laatst tot mijn schrik achter dat de Skoda Octavia Combi die ik heb meer kofferbak heeft dan een V70 :o
De eerste staat voor 548 liter in de boeken( het huidige model zelfs 580), de laatste voor 485. Terwijl een 240 1200L ruimte zou hebben en een 740 en 940 tegen de 1000 liter lopen 7(8)7 Dit alles dus zonder de achterbank neergeklapt.

Ook mensen met een V70/850 of 940 zijn dus uitgenodigd hun kofferbak op te meten ;) Ik kan me namelijk niet voorstellen dat er van 940 --> V70 zoveel ruimte verloren is gegaan. Ik zat juist te kijken voor meer kofferbakruimte namelijk. En een 940 is natuurlijk eigen veel mooier dan een V70 of 850, maar die motor verbruikt me gewoon teveel ;(

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2007 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats

kraats

Ik rol

Verwijderd schreef op maandag 09 juli 2007 @ 21:25:
[...]

Zeg B-W, zou jij voor mij eens je kofferbak willen opmeten? Dus hoogte x diepte x maximale breedte (niet tussen die wielkasten dus als die in de kofferbak binnendringen)? Ik kwam er laatst tot mijn schrik achter dat de Skoda Octavia Combi die ik heb meer kofferbak heeft dan een V70 :o
De eerste staat voor 548 liter in de boeken( het huidige model zelfs 580), de laatste voor 485. Terwijl een 240, 740 en 940 tegen de 1000 liter lopen 7(8)7

Ook mensen met een V70/850 of 940 zijn dus uitgenodigd hun kofferbak op te meten ;)
Als jij het bier haalt, dan meet ik hoeveel liter er in mijn 245 en 940 gaat :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Hydraulik-Phunk schreef op maandag 09 juli 2007 @ 19:01:
Ja en ik ben geen Peugeot basher oid hoor, en heel erg lelijk vind ik ze ook niet, viel me alleen heel erg tegen voor zo'n populaire en moderne auto.
Precies. Ga es in een ibiza van hetzelfde jaar rijden. Of een fiesta, of voor mijn part een clio. Rijdt allemaal beter en voelt met name degelijker dan die rammel 206. Bah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Maarrrr... een 206 is wel ideaal als stadsautootje, parkeert enorm gemakkelijk enzo en ziet er leuk uit. Maar grote afstanden wil je er niet echt mee rijden nee.

Heb geen dolby-set erin, gewoon standaard uitvoering, echt gewoon enorm goed dat systeem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kraats schreef op maandag 09 juli 2007 @ 21:28:
[...]
Als jij het bier haalt, dan meet ik hoeveel liter er in mijn 245 en 940 gaat :D
Ik kan wel een trucklading potgrond bij je laten afleveren, dat sijpelt niet zo makkelijk weg :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

[...]

De eerste staat voor 548 liter in de boeken( het huidige model zelfs 580), de laatste voor 485. Terwijl een 240 1200L ruimte zou hebben en een 740 en 940 tegen de 1000 liter lopen 7(8)7 Dit alles dus zonder de achterbank neergeklapt.

Ook mensen met een V70/850 of 940 zijn dus uitgenodigd hun kofferbak op te meten ;) Ik kan me namelijk niet voorstellen dat er van 940 --> V70 zoveel ruimte verloren is gegaan. Ik zat juist te kijken voor meer kofferbakruimte namelijk. En een 940 is natuurlijk eigen veel mooier dan een V70 of 850, maar die motor verbruikt me gewoon teveel ;(
Ik denk dat er een verschil in meetmethode is gemaakt. 400 à 500 liter, dat zijn waardes die grote sedans ook hebben, dus dat zal wel gemeten zijn tot de onderkant van de ruiten. 1000 liter moet wel lukken als je de hele bagageruimte meeneemt.

Maar moderne auto's zijn vaak wel kleiner dan oude auto's, ook al worden de buitenafmetingen groter. Vraag me niet hoe ze dat voor elkaar krijgen, maar het is zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maasluip schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 07:56:
[...]
Ik denk dat er een verschil in meetmethode is gemaakt. 400 à 500 liter, dat zijn waardes die grote sedans ook hebben, dus dat zal wel gemeten zijn tot de onderkant van de ruiten. 1000 liter moet wel lukken als je de hele bagageruimte meeneemt.

Maar moderne auto's zijn vaak wel kleiner dan oude auto's, ook al worden de buitenafmetingen groter. Vraag me niet hoe ze dat voor elkaar krijgen, maar het is zo.
Aha oke, dat lijkt me logisch. De ruiten zitten in ieder geval bij de V70 vrij laag ten opzicht van die Skoda, dat zou het verschil kunnen verklaren.

Ik denk dat het verschil waar jij het over hebt ook komt doordat men meer eisen stelt aan het comfort, de passagiers achterin willen meer ruimte en dat gaat dan van de kofferbak af. In Nieuw-Zeeland heb ik een halfjaar in een Corolla uit '97 gereden, die heeft ook veel meer ruimte dan het huidige model, daar kun je nauwelijks je dagelijks boodschappen in kwijt. Achterin zit je dan wel weer een stuk ruimer. En ik heb het met m'n 1.72 al zo makkelijk wat dat betreft, als ik die verhalen hierboven zo lees :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin2005
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-09 14:06
Vraagje voor de berijders van de wat oudere 240's....
Heb een 240 uit '88 op het oog. Nu werden er volgens mij in die tijd nog twee motoren gebruikt: de carburateur-motor en een motor met multipoint injectie. Iemand een paar fotootjes van onder motorkap om het verschil te zien? Kan ik een beetje indruk maken op de verkoper...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Je zou het niet zeggen, maar afaik is de kofferbak van de V70 ook kleiner dan die van de Audi A6 avant... terwijl die laatste er toch echt kleiner uitziet. Meetmethode is mij ook niet helemaal duidelijk, maar onderkant ramen is goed mogelijk denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

[...]
Zal wel gemeten zijn onder het afdekschot... stonden er geen 2 waarden bij?
meer kreukelzone etc is denk ik de reden, zeker bij volvo's..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online
martin2005 schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 14:04:
Heb een 240 uit '88 op het oog. Nu werden er volgens mij in die tijd nog twee motoren gebruikt: de carburateur-motor en een motor met multipoint injectie. Iemand een paar fotootjes van onder motorkap om het verschil te zien? Kan ik een beetje indruk maken op de verkoper...
Ik heb even geen plaatjes, wel een link:
http://www.volvo240.dk/main.asp?f=14
Zo te zien dus geen Carb, teminste normaal gesproken staat de E voor electronic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

[...]

Zal 't binnenkort eens opmeten. :P

Overigens is een 940 niet gek veel onzuiniger dan een V70 of 850 hoor: allebei rond de 1 op 10/11 gemiddeld (afhankelijk van je rijstijl).
martin2005 schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 14:04:
Op zich gemakkelijk te herkennen: bij een carburateurversie zit de luchtfilter vrijwel altijd bovenop het motorblok zelf (met daaronder meteen de carburateur), bij de injectieversie zie je de luchtfilterbehuizing ergens naast de motor zitten (iets rechts van het midden zo uit m'n hoofd).

[ Voor 23% gewijzigd door Bart-Willem op 10-07-2007 20:40 ]

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lennium

B-lennium

Volvo 164 1975!

Bart-Willem schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 20:36:

Op zich gemakkelijk te herkennen: bij een carburateurversie zit de luchtfilter vrijwel altijd bovenop het motorblok zelf (met daaronder meteen de carburateur), bij de injectieversie zie je de luchtfilterbehuizing ergens naast de motor zitten (iets rechts van het midden zo uit m'n hoofd).
Idd plaatje van een injectie motor

Afbeeldingslocatie: http://www.hyperocity.com/volvo240/images/Volvo/240engine5.jpg

het luchtfilterhuis is de zwarte (geribbelde) doos naast de accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat verbruik jij met je 240 eigenlijk BW? En hoe rijdt 'ie op hoge snelheden, dus 120+? Zit erover te denken er eentje aan te schaffen. Toch jammer dat ze zo duur zijn in 't gebruik he... Maar het is wel verleiderlijk, ze kostten niet zo gek veel in aanschaf en wegenbelastig is ook wel op te brengen, maar ik denk dat je met 140 over de Autobahn (of harder, maar veel harder ga je waarschijnlijk niet met wind tegen en een beetje bergopwaarts) al snel 1 op 7 doet met benzine, en met LPG 1 op 5? Hoe ver kom je eigenlijk met een volle LPG tank? En met twee volle tanks? :P

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2007 01:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

Woei de circel is rond bij mijn ouders. Toen ze elkaar tig jaar geleden ontmoeten hadden ze beiden een Amazone. (Mijn moeder moest met een touw het rem of gaspedaal weer omhoog hijzen). In de tussentijd voornamelijk frans en duits spul. Tot 2 weken terug reden ze een Golf III 1.9D maar die kregen ze niet zondermeer meer door de APK (honderden euros verspijkeren, was die niet meer waard). En aangezien ze morgen (toen dus over 2 weken) op vakantie gaan was er niet veel tijd meer. Hadden al het oog laten vallen op een Peugeot 306SW tot ik tipte om toch nog eens te kijken bij de volvo dealer. Nu moet je weten dat mijn ouders niet veel geven om auto's en het budget dus ook niet heel hoog is. Neee veel te duur, mooie auto's, maar out of our league. Ik: kijk nou maar. Lalala helemaal verliefd/verkocht op volvo. Wat een mooie chique auto's etc etc ;)
De uiterst relaxt volvo dealer Furness in Zwolle had nog een modelletje voor ze dat in het budget pastte. Beetje onderhandelen en toch nog een flink bedrag terug voor de Golf zijn ze eruit gekomen. Voor de rijders van de dikste Volvo bakken waarschijnlijk een net niet wagen maar toch:

Een '99 Volvo S40 1.6 vijfklepper (1e editie maar wel die met blauw volvo plaatje dus zonder kinderziektes als trillende poken etc). Business Edition (wat het ook mag zijn) met airbags rondom, airco, etc etc.

Waarschijnlijk (maar nu speculeer ik) incourant voor een dealer want:
- 1.6 vijfklepper (laffer vind je ze niet)
- blackberry (diep paars/blauw/grijzig, eigenlijk best nog wel chic imho)
- lelijke plekken op het dak door vogelshit

Verder in per-fec-te staat voor een 8 jaar oude volvo. Interieur als nieuw, lak (behalve die plekken) als nieuw, banden als nieuw, etc etc. Slechts 90K op de teller. Mijn ouders kan die plekken niet schelen, ze vinden de kleur prachtig, en die 110PK is voor hun rijstijl echt prima (ze storen zich er niet aan iig). En dat alles voor 5300 euri (inruil Golf 2500 waar nog voor 500euro onderhoud in moet).

Reacties so far zijn wisselend. Meeste kennissen van mijn ouders vinden hem prachtig, chic, cool. Sommige mensen vinden het een nep volvo (een volvo is geen sedan haha). Ik vind hem met mijn ouders in het achterhoofd helemaal geknipt. Het belangrijkste: ze zijn als een kind zo blij met hun auto haha.

Enige waar ze zich zorgen over maken is het verbruik. Schijnt in de stad 1 op 8 ofzo te doen en op de snelweg 1 op 12 tot 1 op 14. Niet heel zuinig toch?

Jullie nog meningen erover?

[ Voor 3% gewijzigd door Jazzper op 20-07-2007 18:47 ]

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Verwijderd schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 00:13:
Wat verbruik jij met je 240 eigenlijk BW? En hoe rijdt 'ie op hoge snelheden, dus 120+? Zit erover te denken er eentje aan te schaffen. Toch jammer dat ze zo duur zijn in 't gebruik he... Maar het is wel verleiderlijk, ze kostten niet zo gek veel in aanschaf en wegenbelastig is ook wel op te brengen, maar ik denk dat je met 140 over de Autobahn (of harder, maar veel harder ga je waarschijnlijk niet met wind tegen en een beetje bergopwaarts) al snel 1 op 7 doet met benzine, en met LPG 1 op 5? Hoe ver kom je eigenlijk met een volle LPG tank? En met twee volle tanks? :P
Ik heb een 45 liter-tank, dus die mag je met circa 38 liter LPG vullen. Op de snelweg met 120 rij ik bijna 1 op 10, in de praktijk is het rond de 1 op 7 ongeveer (ik woon dan ook in de stad), waarbij ik ook op de snelweg vaak te hard rij (130/140, 's nachts wel eens harder).

Onderdelen van een 240 zijn net zoals een 740/940: enorm goedkoop mits je het origineel van Volvo pakt. Namaakspul zoals bij uitlaten etc willen eens fors duurder zijn. Voorbeeld: een uitlaat voor een 940 kostte me destijds 170 ex. BTW ex. montage, en een namaak was toen (vorig jaar) 300 ex. BTW en ex. montage. De B230-blokken zijn sowieso lekker goedkoop in onderdelen, een stuk goedkoper dan de 440 die ik daarvoor had.

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11:09
Jazzper schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 18:45:

Enige waar ze zich zorgen over maken is het verbruik. Schijnt in de stad 1 op 8 ofzo te doen en op de snelweg 1 op 12 tot 1 op 14. Niet heel zuinig toch?

Met mijn 2.0 rij ik voornamelijk op de ring in Groningen, heel klein stukje snelweg. Daarnaast boodschappen e.d., dus eigenlijk allemaal korte ritjes met veel stoplichten. Ik haal gemiddeld 1:10 en met uitschieters naar 1:11 met een redelijke pittige rijstijl. Met een 1.6 zal dat wel beter zijn.

[edit]

Oh ja , het is trouwens een 4 klepper a cylinder met 4 cylinders en niet 110 maar 105 pk. De 1.8 heeft 115 en 2.0 140. Vanwege het grote verschil met de 1.8 heb ik toen bewust uitgekeken naar een 2.0.

[ Voor 14% gewijzigd door Red devil op 20-07-2007 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

B-W: Dat valt me alles mee zeg. Bijna 1 op 10 op LPG? Das misschien 6 cent per kilometer ofzo 8)7 Jammer van de kleine tank, dat dan weer wel.
Jazzper schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 18:45:

Niet heel zuinig, maar ook niet verkeerd toch? Geen enkele vergelijkbare auto is zuiniger. Het is wel gewoon een echte auto van 4,5m en een dikke 1200kg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats

kraats

Ik rol

Bart-Willem schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 19:04:Ik heb een 45 liter-tank, dus die mag je met circa 38 liter LPG vullen.
*O* 80 liter onderbouw zonder 80% vulling!!!!! *O*
Oftewel helemaal volgooien.. en dan richting 600 kilometer rijden op een tank als alles meezit. Laatst een keer bijgehouden, toen deed ik 1 op 7. Dat was wel bij de wat kortere stukjes naar het werk (18 kilometer heen en terug naar het werk). Maar het rijdt zeker goedkoper dan de 1 op 9 op euro van mijn 940. Voor cas.fm: dit is dus in een 245 uit 1977 met B230 motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats

kraats

Ik rol

Bart-Willem schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 20:36:
Maar denk eraan, dat is niet altijd zo! Zie deze (crappy cam)pic van mijn B230 carburateurmotor in een 245:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/eafffd7021b4f272b0c2ae6b03fc6364/full.jpg
Hier zit dus ook een apart luchtfilterhuis. Kan wel zijn dat dit niet standaard is, want het is de tweede motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Zo, ik ga me hier ook eens vestigen, of wellicht oriënteren.
In november raak ik mijn lease-auto kwijt (een Renault Megané Grand Tour uit 2004), omdat ik van een TD functie buitendienst naar intern systeembeheer ga.

Ik heb dus een eigen auto nodig, aangezien onze tweede auto (een Ford Ka) van mijn vriendin is voor dr werk, en voor mij niet echt lekker ruim.
Ik "wil" een V40, of S40 uit 1998 ongeveer, met max. 150.000 KM. Ik wil er ong. 5000 tot 6500 voor uitgeven. Ik zie er op zich genoeg staan op Marktplaats.

Voordelen :

Vrijwel allemaal zijn ze met airbags (vaak meer dan twee), ABS, centr. deurverg. met AB, airco, onderhoudsboekjes en noem het maar op.
Daarnaast verwacht ik dat een goed onderhouden Volvo motor redelijk wat KM's meegaat, zo'n 250.000 wellicht. Misschien ben ik wat te optimistisch, maar daar kunnen jullie me op afbranden.
Het zijn, net als veel Volvo's, tijdloze modellen. Minder boxed dan vroeger, veel luxe en degelijkheid.

Als er iemand is die mij iets kan afraden of aanraden, hoor ik dat graag. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
Exorcist schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 02:07:
Vrijwel allemaal zijn ze met airbags (vaak meer dan twee), ABS, centr. deurverg. met AB, airco, onderhoudsboekjes en noem het maar op.
Daarnaast verwacht ik dat een goed onderhouden Volvo motor redelijk wat KM's meegaat, zo'n 250.000 wellicht. Misschien ben ik wat te optimistisch, maar daar kunnen jullie me op afbranden.
Het zijn, net als veel Volvo's, tijdloze modellen. Minder boxed dan vroeger, veel luxe en degelijkheid.

Als er iemand is die mij iets kan afraden of aanraden, hoor ik dat graag. :)
Als ik jou was was ik gegaan voor een met een fijne 2.0T motor.
Zijn er niet zo heel veel, deze heeft wat te veel gereden.

1.6 heeft 105, 1.8 heeft 115 en 2.0 heeft 140 pk.
Heb alleen wel eens gelezen dat de 1.8 stiller zou zijn vergeleken met de 2.0, wellicht iets om verder uit te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Red devil schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 09:36:
[...]

Als ik jou was was ik gegaan voor een met een fijne 2.0T motor.
Zijn er niet zo heel veel, deze heeft wat te veel gereden.

1.6 heeft 105, 1.8 heeft 115 en 2.0 heeft 140 pk.
Heb alleen wel eens gelezen dat de 1.8 stiller zou zijn vergeleken met de 2.0, wellicht iets om verder uit te zoeken.
Ik zou dan eerder voor wat minder performance gaan, en een wat lager verbruik. Zal sowieso een verschil zijn, ik heb nu een 1.5 dCI 105 PK motor. Stillere motor is ook prettig :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
Exorcist schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 00:43:
[...]

Ik zou dan eerder voor wat minder performance gaan, en een wat lager verbruik. Zal sowieso een verschil zijn, ik heb nu een 1.5 dCI 105 PK motor. Stillere motor is ook prettig :).
Stillere motor is zeker prettig, maar ik heb niet persoonlijk ervaren of het waar is, het lijkt me nl nogal gek.
Oh ja, helemaa gek is het verbruik van al die s40 autos, ik heb voor de grap eens alle verbruikswaarden naast elkaar gezet en er was echt serieus niet veel verschil tussen de 1.6 en 2.0T. De T4 (met 200 pk) daarentegen zoop wel stukken meer. Al met al geen reden om specifiek voor een 1.6 te kiezen, kijk maar eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online
Volgens mij ook wel logisch, zon klein motortje moet zich 3 slagen (nog wel meer ;)) in de rondte werken om zon S40 vooruit te krijgen.
Ik zou minstens voor een 1.8 gaan. Zeker als anderen al zeggen dat het verbruik amper iets scheelt.

Ben een keer op pad geweest met een 1.6 (van de dealer) en een geplande inhaalactie toch maar afgebroken -O- . Denk ook wel dat je moet opletten bij het kopen van een auto met zon motor, zullen wel flink in de toeren zijn getrokken.

tot zover mijn weining onderbouwde mening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Vanochtend met een mede 850 rijder ff in Duits tempo van Zwolle naar Apeldoorn gescheurd, geen idee wie 't was maar 't was wel ff leuk :+

Pagina: 1 ... 12 ... 28 Laatste