Woei de circel is rond bij mijn ouders. Toen ze elkaar tig jaar geleden ontmoeten hadden ze beiden een Amazone. (Mijn moeder moest met een touw het rem of gaspedaal weer omhoog hijzen). In de tussentijd voornamelijk frans en duits spul. Tot 2 weken terug reden ze een Golf III 1.9D maar die kregen ze niet zondermeer meer door de APK (honderden euros verspijkeren, was die niet meer waard). En aangezien ze morgen (toen dus over 2 weken) op vakantie gaan was er niet veel tijd meer. Hadden al het oog laten vallen op een Peugeot 306SW tot ik tipte om toch nog eens te kijken bij de volvo dealer. Nu moet je weten dat mijn ouders niet veel geven om auto's en het budget dus ook niet heel hoog is. Neee veel te duur, mooie auto's, maar out of our league. Ik: kijk nou maar. Lalala helemaal verliefd/verkocht op volvo. Wat een mooie chique auto's etc etc

De uiterst relaxt volvo dealer Furness in Zwolle had nog een modelletje voor ze dat in het budget pastte. Beetje onderhandelen en toch nog een flink bedrag terug voor de Golf zijn ze eruit gekomen. Voor de rijders van de dikste Volvo bakken waarschijnlijk een net niet wagen maar toch:
Een '99 Volvo S40 1.6 vijfklepper (1e editie maar wel die met blauw volvo plaatje dus zonder kinderziektes als trillende poken etc). Business Edition (wat het ook mag zijn) met airbags rondom, airco, etc etc.
Waarschijnlijk (maar nu speculeer ik) incourant voor een dealer want:
- 1.6 vijfklepper (laffer vind je ze niet)
- blackberry (diep paars/blauw/grijzig, eigenlijk best nog wel chic imho)
- lelijke plekken op het dak door vogelshit
Verder in per-fec-te staat voor een 8 jaar oude volvo. Interieur als nieuw, lak (behalve die plekken) als nieuw, banden als nieuw, etc etc. Slechts 90K op de teller. Mijn ouders kan die plekken niet schelen, ze vinden de kleur prachtig, en die 110PK is voor hun rijstijl echt prima (ze storen zich er niet aan iig). En dat alles voor 5300 euri (inruil Golf 2500 waar nog voor 500euro onderhoud in moet).
Reacties so far zijn wisselend. Meeste kennissen van mijn ouders vinden hem prachtig, chic, cool. Sommige mensen vinden het een nep volvo (een volvo is geen sedan haha). Ik vind hem met mijn ouders in het achterhoofd helemaal geknipt. Het belangrijkste: ze zijn als een kind zo blij met hun auto haha.
Enige waar ze zich zorgen over maken is het verbruik. Schijnt in de stad 1 op 8 ofzo te doen en op de snelweg 1 op 12 tot 1 op 14. Niet heel zuinig toch?
Jullie nog meningen erover?
[
Voor 3% gewijzigd door
Jazzper op 20-07-2007 18:47
]