Het grote Volvo topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 28 Laatste
Acties:
  • 62.410 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Ik ben al geruime tijd een behoorlijke volvo fan. Ik ben er zowat mee opgegroeid en vind het nog steeds erg mooie auto's. Op Got valt me steeds vaker op dat er diverse Volvo modellen de revue passeren, als er weer wat aanbevolen moet worden. Dus ik neem aan dat er best wat (ex) volvorijders (of in spé) zijn hier. Maar er is nog nooit een speciaal volvo topic geopend.

Dus bij deze...

De geschiedenis

In 1907 werd door Sven Wingquist AB Svenska Kullager Fabriken opgericht, oftewel SKF, die zou uitgroeien tot een kogellagergigant. Waarom is dit belangrijk om te weten? Omdat Sven Wingquist en zijn SKF van doorslaggevende betekenis zijn geweest voor Volvo.

Zeven jaar na de oprichting werd Björn Prytz van SKF naar de VS gestuurd om te onderzoeken of een goedkope kogellager onder de naam Volvo een levenskans bezat. Dat bleek blijkbaar zo te zijn, want op 11 mei 1915 liet SKF Volvo als merknaam registreren. De registratie voor het Latijnse "ik rol" gold niet alleen kogellagers, maar onder andere ook automobielen en andere transportmiddelen.

In 1914 werd op het eiland Hisingen Hisingen Nordiska Kullagerfabriken i Göteborg (NKA) opgericht om met SKF te kunnen concurreren. Dat lukte niet, mede omdat SKF de prijs van de Volvolagers verlaagde. SKF nam NKA over en kreeg daardoor ook de beschikking over de fabriekslokalen op Hisingen.

Na deze overname werd Volvo in 1919 op de plank gelegd en ging verder door het leven als een papieren bedrijf. Het openbreken van de Amerikaanse markt met behulp van Volvolagers bleek namelijk niet haalbaar te zijn.

Al deze ontwikkelingen waren Assar Gabrielsson bekend, omdat hij in die tijd voor SKF werkte. Mede dankzij kapitaal van SKF, het papierbedrijf AB Volvo en de leegstaande fabriek op Hisingen, konden Assar Gabrielsson en Gustaf Larson, die ook nog bij SKF had gewerkt, op 14 april 1927 de allereerste Volvo-personenauto aan de wereld tonen. Technisch gezien was deze ÖV4 Amerikaans georiënteerd. De prijs van de auto was bij de introductie 4 800 Zweedse kronen. Een prijs die ook de PV444 zou krijgen bij de introductie in 1944.

Tijdens de jaren onder Assar Gabrielsson en Gustaf Larson groeide Volvo gestaag, zowel op personenauto- als op vrachtwagengebied. SKF leende Volvo geld, Volvo kocht de motorenleverancier Penta en de versnellingsbakkenleverancier Köpings Mekaniska Verkstad en nam na de Tweede Wereldoorlog een grote stap op de wereldpersonenautomarkt met de PV444. Toch zou pas bij het aantreden van Gunnar Engellau in 1956, als opvolger van Assar Gabrielsson en Gustaf Larson, Volvo werkelijk groeien.

Onder de periode Gunnar Engellau zette Volvo een sterke voet op de Amerikaanse markt. Bovendien expandeerde Volvo krachtig met behulp van geheel nieuwe fabrieken in Torslanda en Gent. En Volvo knipte de banden door met SKF.

De opvolger van Gunnar Engellau, Pehr G. Gyllenhammar, zette de expansie voort. Volvo zou in de ogen van Pehr G. Gyllenhammar een breed bedrijf moeten worden en werd dat ook. Onder andere olie en etenswaren werden aan het concern toegevoegd. Deze branchevreemde takken zouden de transportdelen van Volvo mede moeten gaan financieren.

Dat geld nodig was, bleek uit de introductie in 1991 van de 850, het duurste product uit het bestaan van Volvo. Twee jaar later zou het in verhouding spotgoedkope product, de 200, uit productie gaan. Op 7 mei 1993 viel het doek voor de allerlaatste 240.

bron: Wikipedia: Volvo (mag dit?)

De modellen

Oude modellen

Ik zal in dit overzicht de modellen alleen de genummerde modellen vanaf de 100 serie meenemen. Voor de gene die meer intresse hebben in de nog oudere modellen hier staat een de ontwikkeling van de eerdere modellen. Door het een beetje beperkt te houden is het denk ik wel zo overzichtelijk.

Types
Het typenummer vertelt al veel over de carosserievorm en de motor. Het eerste getal van de drie cijfers is het type Volvo, de eerste is 1 daarna kwam 2 etc. Het tweede cijfer heeft betrekking op de motor, het geeft het aantal cillinders aan. Het laatste cijfer staat voor het aantal deuren dat de auto heeft. Zo is is er een 164 (één serie 4deurs met 6-in-lijn-motor) en een 855 is een 8 serie estate (zo noem je een zweedse station/break/wagon/5deurs) met een 5cilinder. Tijdens de 2XX serie is er gestopt met het kwantificeren van de deuren in de modelnaam. Vanaf ongeveer 1986 is het laatste getal gewoon een 0. Ook werd er op een gegeven moment (waarschijnlijk het zelfde) niet meer consequent omgegaan met het tweede getal. Op dat moment vertelde het vooral iets over de mate van luxe. De x4x is dan het basis model en de x6x de luxere versie en de x8x (480 en 780) een coupe. Toch word tegenwoordig nog steeds bijvoorbeeld 945 of 854 gebruikt in de "spreektaal" al hebben ze op papier dus nooit bestaan.

Hieronder voorlopig de verschillende achtervoegingen die ik uit m'n hoofd weet.
DL = De Luxe
GL = Grand Luxe
GLE = Grand Luxe Executive
GLT = Grand Luxe Touring
D = Diesel
SE = ?? bij de eerste modellen betekende onderandere zo min mogelijk luxe aan de buiten kant; spiegels en bumpers niet meegespoten. Maar bij bijvoorbeeld de nieuwe S40, betekent het inderdaad second edition.
T = Turbo (T-5)
R = Racing
Dit heeft te maken met zaken als bekleding, spoilers, vermogen etc. Toen de nieuwe benamingen inkwamen zijn de extra benamingen afgeschaft en konden de kopers bij aanschaf bepaalde paketten aanschaffen, die het uitrustingsniveau bepaalden.

De nieuwere modellen zoals de S40, S60, S80 en XC90, komen voorlopig niet in dit overzicht voor. Het gaat voorlopig alleen om de oer-volvo's. Mocht er iemand zich geroepen voelen mag er een aanvulling worden gemaakt.

de 1xx serie

De 144, 145, 164 en 165 zijn de zo'n beetje eerste bekende Volvo's; de vormgeving is sinds deze serie redelijk vergelijkbaar.
10 jaar na de presentatie van de alom gewaardeerde Amazon, werd het tijd een opvolger voor deze auto te introduceren. In augustus 1966 werd de Volvo 144 getoond aan het publiek. De 144 was een vierdeurs auto met geheel nieuwe carrosserie. De carrosserie was ruim, bood voldoende uitzicht aan de bestuurder en de inzittenden en was voorzien van een groot aantal veiligheidsvoorzieningen. Zo was de auto voorzien van een veiligheids-stuurinrichting, veiligheidskooi- en kreukelzones, veiligheidsgordels en een gescheiden remsysteem bestaande uit schijfremmen welke driehoekig waren gescheiden. Kort na de komst van de 144 werd de 4-deurs Amazon (120 serie) uit produktie genomen. In juni 1967 verscheen de 2 deurs versie, de 142, iets later gevolgd door de stationcar, de Volvo 145. In 1968 werd de 6 cilinder versie van de 140, uitsluitend leverbaar als 4 deurs sedan, de 164, geïntroduceerd, hiertoe werd de wielbasis vergroot en werd het front aangepast. In 1969 werd de 145 express gepresenteerd, een Volvo 145 met verhoogd dak, bedoeld als opvolger van de inmiddels uit productie genomen P210 (Duett) en P220 (Amazon combi).
bron

144 (1967)
Afbeeldingslocatie: http://i124.photobucket.com/albums/p32/dopdedouwer/topic%20GOT/144.jpg

164 (1973)
Afbeeldingslocatie: http://i124.photobucket.com/albums/p32/dopdedouwer/topic%20GOT/164E_1973_Front1.jpg

de 2XX serie

De 2xx serie is de opvolger van de 1xx serie er zijn kleine weizigingen door gevoerd, er is onder andere een andere voorwiel ophanging en meer veiligheidsacpecten gekomen. In het begin werd de oer volvo motor de B20 nog geleverd (die deed al dienst in de Amazone), later kwamen er de B19, B21, B23 Later kwamen er nog nieuwere motoren met een extra 0 --> B230 etc.

244 (1975)
Afbeeldingslocatie: http://i124.photobucket.com/albums/p32/dopdedouwer/topic%20GOT/244-1975.jpg

245 (laat model)
Afbeeldingslocatie: http://i124.photobucket.com/albums/p32/dopdedouwer/topic%20GOT/245.jpg

262C Bertone
Afbeeldingslocatie: http://i124.photobucket.com/albums/p32/dopdedouwer/topic%20GOT/262C-bertone.jpg
Dit is een speciaal geval. De eerder genoemde station is een welbekende volvo; een van de langst geproduceerde. Dit is een speciale oplage van de 2xx serie waarbij de auto onderhande is genomen door de ontwerpstudio van bertone. Het dak is verlaagd en voorzien van een "leren"laag. Verder is ook het interieur voorzien van luxe leren fouteuils en bekleding van Bertone.

De 2xx serie is waarschijnlijk een van de meest lang geproduceerde volvo's geweest (zo ongeveer van 1974 tot 1992)

de 3XX serie

Deze 3 serie was de doorontwikkeling van de nederlandse DAF'jes. Een groot deel van de Volvo's komt namelijk uit Nederland en enkele modellen zijn in Nederland ontworpen. Persoonlijk vind ik dat je dit duidelijk kunt zien het zijn een beetje de goedkopere en kleinere volvo's. Toch zijn de laatste 3xx modellen niet verkeerd. In het begin lag er nog een motortje in van Renault, maar later kwam er een echte volvo motor een 2,0 injectie, achterwiel aandrijving en redelijk laag gewicht.

340
Afbeeldingslocatie: http://i124.photobucket.com/albums/p32/dopdedouwer/topic%20GOT/343.jpg

360 GLT (latere model)
Afbeeldingslocatie: http://i124.photobucket.com/albums/p32/dopdedouwer/topic%20GOT/343.jpg

de 4XX serie
Ook deze serie kent een nederlandse geschiedenis. Ze zijn in iedergeval in Nederland gebouwd en de 480 is gemaakt door een Nederlandse ontwerper.Het aantal deuren werd in deze serie overigens niet meer aangegeven maar dat waren er bij de 440 5 deuren en bij de 460 4, bij de 480 altijd 3. Er zijn nog meer uitzonderingen; de 4xx heeft gewoon een 4-in-lijn-blok van renault. In de 480 zat een blok dat doorontwikkeld is door porsche dat meer vermogen haalt uit het zelfde blok oorspronkelijke renaultblok. Het blok met de 1.7L Turbo is eveneens in de 440 en 460 verschenen. Voor de 440 is er eveneens een "mod" gemaakt, een andere achterdeur zodat je toch een estate van je 4serie kon maken. (Ja inderdaad door een nederlands bedrijf op de markt gebracht)
Later zijn er nog andere motoren voor de 440 en 460 op de markt gekomen.

440
Afbeeldingslocatie: http://i124.photobucket.com/albums/p32/dopdedouwer/topic%20GOT/440gl.jpg

460
Afbeeldingslocatie: http://www.volvoclub.org.uk/photopost/data/511/14Volvo_460_-_3.jpg

480
Afbeeldingslocatie: http://i124.photobucket.com/albums/p32/dopdedouwer/topic%20GOT/480.jpg

Dit is echt een high-tech 80's auto met allerlei electrische snufjes.

In het begin zat er in de 4xx serie ook een renault motor maar ook deze is later vervangen (in de 480) voor een exemplaar van volvo.

de 7XX serie

Dit is weer een echte grote Volvo, die er ook als echte station variant is. Het kan worden gezien als de kubistische opvolger van de 2xx serie. Echter is de 2xx serie net zo lang gemaakt, zo niet langer, als de 7xx serie en heeft de 7xx serie altijd concurrentie gehad van zijn oudere broer.

760 GLE
Afbeeldingslocatie: http://i124.photobucket.com/albums/p32/dopdedouwer/topic%20GOT/760gle.jpg

780
Afbeeldingslocatie: http://i124.photobucket.com/albums/p32/dopdedouwer/topic%20GOT/780.jpg

Ook van de 7xx is een Coupé versie op de markt gekomen die ontworpen is door Bertone; de 780. Die heeft zoals de naam wel doet vermoeden, helaas geen V8 oid, maar "gewoon" een 6cil of 4cil.

de 9XX serie

Dit is eigenlijk een door ontwikkelde 7xx serie. De 960 is tijdens het moderniseren van de typenamen veranderd in de S90 en V90, hierbij hoorde ook een facelift van de neus

960 / S90
Afbeeldingslocatie: http://i124.photobucket.com/albums/p32/dopdedouwer/topic%20GOT/960.jpg

de 8XX serie

Dit model betekendee weer een nieuwe stap in de traditie van Volvo. Er moest een nieuw en sportiever model op de markt komen. Dat werd de 850. Deze volvo kreeg een compleet nieuwe motor, er werd aan de bestaande 4cilinder een extra cilinder geplakt en de beroemde 5cilinder van volvo was geboren. Voor de aandrijving werd gekozen voor de voorwielen die via een zeer compacte versnellingsbak werd aangedreven. De auto was inderdaad als basis model al behoorlijk snel. De vijfcilinder blokken van Volvo hebben een erg kenmerkend geluid. Tijdens rustig rijden is de motor amper te horen maar zodra de toerenteller boven de 2500rpm en in het ideale gebied begint te komen, komt er een heerlijke roffel uit de uitlaatpijp.
Volvo ging ook mee doen aan het BTCC. Om hieraan mee te doen moesten er ook een straatversie komen van de race 850. Dit werd de 850 T-5R. Een station met ongeveer 250pk in opvallende kleur.

850 BTCC
Afbeeldingslocatie: http://i124.photobucket.com/albums/p32/dopdedouwer/topic%20GOT/850btcc.jpg

850R
Afbeeldingslocatie: http://i124.photobucket.com/albums/p32/dopdedouwer/topic%20GOT/850t-5r.jpg

De nieuwe garde

Intussen in Volvo niet meer zelfstandig, het is overgenomen door Ford. Of het door Ford komt weet ik niet maar ik vind de niewe generatie Volvo's niet meer zo eigenzinnig als ze in mijn ogen altijd waren. Volvo kent wel een redelijk typische styling maar ik vind het persoonlijk niet echt volvo-achtig. Voor mijn gevoel is de laatste échte volvo de 850/x70 classic geweest, alhoewel ze toen al overgestapt zijn op voorwielaandrijving.
De nieuwe S80 vind ik echter wel een supermooie auto alleen, vind ik het toch geen mooie volvo, hoe gek het ook klinkt...

de x40
De S40 en V40 zijn in mijn ogen de vervanging van de 400serie.
De eerste volvo die ik eigenlijk echt afwijkt van het bestaande uitelijk van de volvolijn. Volgens mij nog wel gemaakt onder eigenbewind. Maar bijvoorbeeld niet meer in zweden gemaakt maar in onder andere België geloof ik.
Dit type is intussen 2 keer geupdate.

de S70 en V70classic en C70
Niet echt een nieuw model maar ik zet m toch bij nieuwe garde vanwege de typeaanduiding.
Dit is eigenlijk een 850 maar dan met nieuwe neus en kont. Veel zaken als de motor en andere technische principes zijn zo overgenomen van de 850. Er zijn van dit model ook AWD versies uitgebracht, hoevel er ook zeldzame 855 AWD's zijn gesignaleerd. Veel 850's worden tegenwoordig gepimped met x70 accessoires.
Ook de cabrio van volvo; de C70 is op deze basis gebouwd.

de S80
Dit is weer een lekker slagschip zoals die in mijn ogen past in de traditie van Volvo. Ik moest er erg aan wennen maar de nieuwe lijn van Volvo is zon beetje met deze volvo ingezet. Ik moet zeggen dat ik een keer erg heb staan kwijlen bij de dealer toen deze wagen net uit was; een T6 met grote spaakvelgen :9

de V70
Dit is de estate versie van de S80 en gelijk ook de vervanger van de V70 classic

de S60
Dit is de kleinere versie van de S80.

de XC90
Volvo was een intussen een ook de semi-offroad wagen aan het maken. Zo was er eerder al een volvo V70 XC, een V70 cross country. Dit was niet genoeg in het tijdperk van de SUV's dus kwam er een grote bij de XC90

de V50
Zo'n beetje de laatste Volvo geloof ik. Ook deze auto heeft de intussen bekende volvokont, met de kenmerkende achterlichten. Dat vind ik ook het mooiste van de auto, verder lijkt hij me een beetje krap. Het is waarschijnlijk de opvolger van de V40.

De oude modellen

Kom maar met plaatjes van mooie amazones, 1800's etc
Afbeeldingslocatie: http://sw-em.com/volvostack.jpg
Mijn mening

Je houdt van Volvo of niet, meestal groei je ermee op. Ik vind het een erg goed merk wat zijn eer hoog houdt door altijd goede, betrouwbare en veilige auto's te maken. Ze zijn lekker groot en hoekig en dat vind ik wel mooi. De rijeigenschappen van de vroegere grote modellen (typisch cruizers) waren misschien traag en zweverig, vanaf de jaren 90 zijn de meeste uitvoeringen heerlijk om te rijden en sommige exemplaren zeer snel (245 & 744 Turbo (intercooler), 850R)

Er moeten waarschijnlijk nog een aantal foutjes uit de SP worden gehaald, attendeer me er gerust op. De geschiedenis heb ik van Wikipedia, de rest heb ik geteerd van mn eigen volvokennis, dus daar kunnen ook feitelijke foutjes in zitten.
Kom verder met leuke eigen ervaringen met Volvo, of misschien heb je wel foto's van je eigen rijdende baksteen. Hou het leuk, ga geen andere merken af lopen kraken, etc.

Ik heb zelf (nog) geen Volvo, maarIk Roffel er vrolijk op los in deze wagen:
Afbeeldingslocatie: http://i124.photobucket.com/albums/p32/dopdedouwer/topic%20GOT/WATER_SKUIN.jpg

Ik heb intussen zelf ook een eigen Volvo:
De 200 serie vond ik altijd erg mooi en wilde altijd graag een mooie 244 ofzo. Deze zijn nogal prijzig en na lang zoeken kwam ik deze "papa van de 240" tegen een leuke eerste model 144:
Afbeeldingslocatie: http://i124.photobucket.com/albums/p32/dopdedouwer/eigen%20auto/zonnigedaghitland08-03-07007.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i124.photobucket.com/albums/p32/dopdedouwer/eigen%20auto/Volvo144003b.jpg

[ Voor 40% gewijzigd door DopdeDouwer op 09-03-2007 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57309

Dat is nogal wat info, morgen eens nalezen, nou ff geen goesting ;)

Heb zelf jaren Volvo gereden, een oude 240. Heb hem verkocht met 335K op de teller, rijdt nu nog rond: net over de 380K. De 240 is nogal een civiele tank, maar kapot issie niet te krijgen :D Vormgeving moet je liggen though, mij ligt het wel...

Reden van verkoop is de nogal pittige wegenbelasting en het onderhoud aan randverschijnselen (met name onderin stuurhuis) werden me wat teveel... Jammer... 25 grindtegels (ja, van die grote ja) pasten prima achterin en dan nog was ie te besturen. Een pallet wijn achterin? Gaat goed hoor, wel je koplampen wat naar beneden bijstellen ;) Stoelen naar voren en bank plat >> bijna 2 mtr slaapruimte... Ideale auto...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieter
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-07-2021
Ik ben aan het twijfelen of mijn volgende wagen een occasie V40 of toch maar terug een opel astra break gaat worden :)

Heeft er iemand ervaring met de V40 ? Gekende problemen met deze wagen ? Plus en minpuntje ?

gaaf topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Laatst online: 22:31

kraats

Ik rol

_/-\o_ DopdeDouwer _/-\o_
Heerlijk, een Volvo-topic.. ben érg Volvo-fan. Heb gereden in 240, 340, 440, 740 (van ouders en mezelf) en heb nu een 940. Binnenkort een eerste serie 245 oldtimer erbij om van twee auto's te kunnen genieten.
Een vraagje dat ik nog wel heb: Naast DL (DeLuxe), GL, GLE en GLT kom ik ook nog wel SE tegen. Is dit een soort re-release (Second Edition)? Enneh.. @TS:Vergeet je ook de toevoeging Polar niet? Vooral voor de langstlopende 240's een belangrijke toevoeging.

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-06 14:51

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Mooie startpost. Een paar opmerkingen: er staat ergens faselift i.p.v. facelift, en dat het tweede cijfer het aantal cilinders aangaf is al sinds de 240 niet meer consequent nageleefd. Wij hadden vroeger een 244 D6, met 6 cilinder diesel dus, en als je aangeeft dat de 480 geen 8 cilinder heeft moet je ook aangeven dat de 460 geen 6 cilinder heeft.
De 780 is trouwens ook met 4 cilinder motoren geleverd.
Je kunt beter schrijven dat de x4x de "standaard" uitvoeringen waren, de x6x de "luxe" of "snelle" uitvoeringen en de x8x de Coupé's.

Mijn pa heeft vanaf 1982 de volgende Volvo's gereden:
244 GL D6
240 GL gas
240 GL 2.3 benzine
740 gas
940 gas
en nu een S80 2.5 D

De 244 was er nog een met een schuifje als overdrive en heeft een keer een motorrevisie gekregen. Op de een of andere manier heeft de garage het voor elkaar gekregen om ongerechtigdheden in de cilinderruimte te krijgen, na een tijdje begon hij steeds meer te roken en nog harder te nagelen en toen bleek een cilinder helemaal kapot.
De eerste 240 had ook nog een overdrive, maar nu met drukknop, de anderen hadden een gewone 5-bak. Vooral de 740 en 940 zijn met veel km's pas weg gedaan. De 940 had ruim 3 ton, de 740 zat tegen de 370.000 km, en werd op het eind ook erg sloom. Ik weet nog een keer dat ik de kruisberg op reed (A2 Maastricht -> Beek) en terug moest schakelen naar de 3e versnelling :X
Wat dat betreft is de S80 toch een stuk beter, en mijn pa is er ook heel erg tevreden over.

Zelf heb ik een jaar een 340 met variomatic gereden. Heerlijke auto, alleen motorisch wat probleempjes. Maar ze zijn er ook niet op gemaakt om langdurig 150-160 km/h te rijden...

En als ik ooit nog een 780 diesel voor een schappelijke prijs kan vinden...

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-06 14:15

Mx. Alba

hen/die/zij

_o_

Mijn ouders hebben de volgende Volvo's gehad:

144
244
245
240 GL
960 GLT die ze nu nog steeds hebben
Ze willen onderhand graag een nieuwere kopen, bv een 860, V70, V90... Maar in ieder geval Volvo.

Mijn zusje heeft momenteel een 164 op gas _o_ en ik overweeg serieus om als tweede auto een 780 met een turbodieselmotor te gaan aanschaffen als het budget ervoor is. Volvo for life :)

[ Voor 20% gewijzigd door Mx. Alba op 28-06-2006 10:28 ]

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Reyn, concurrent ;)

Nog een leuke foto voor de startpost: de Volvo 480 cabrio. Kan iemand misschien die ongelofelijk lelijke rollbar wegsoepen, dan is dit echt een verschrikkelijk mooie auto. Jammer dat het toen niet in Volvo's filosofie paste.

Afbeeldingslocatie: http://www.volvo-480-europe.org/images/history/cabrio-color.jpg

Oh ja, en er staat een 244 DL foto onder het kopje 144.
En in de startpost stap je wel erg snel over de 940/960 heen. Dat is toch wel een duidelijke serie voor de S90 geweest.

[ Voor 65% gewijzigd door Maasluip op 28-06-2006 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online
Ik heb wat dingetjes aangepast, was laat gisteren.
Dat van die types moet ik nog even opzoeken, heb het nu even snel uit mn hoofd gedaan.

Leuk dat er zoveel mensen zijn met een lange volvo geschiedenis. Wij hebben ook een redelijk lange traditie. Helaas met niet zo verschillende volvo's ze gaan nu eenmaal zo lang mee.
vanaf 1983 hebben we gereden in:
244 GLE (1979) +gas
740 GL (1986) +gas
850 GLE (1993)
In de laatste rijden we dus nog steeds in en geeft geen centje pijn, met 266.000km. Ik heb ze al gezien met over de 5 ton.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

edit:
De nieuwere modellen zoals de S40, S60, S80 en XC90, komen voorlopig niet in dit overzicht voor. Het gaat voorlopig alleen om de oer-volvo's. mocht er iemand zich geroepen voelen mag er een aanvulling worden gemaakt.
Oh, had ik ff gemist 8)7

Nuja, als iemand zich dus geroepen voelt :P

Voor de TS:

Volvostapeltje http://sw-em.com/volvostack.jpg :)

Verder mogen er best wat nieuwere modellen bij ;)

S40/S70/S60/S80 V40/V50/V70 C70 XC90

Leuke conceptbakjes: 3CC / YCC

En de C30:

Afbeeldingslocatie: http://img114.exs.cx/img114/2752/image0017fm.jpg

VCC concept:

Afbeeldingslocatie: http://www.swedespeed.com/news/uploads/features/vcc_2003.jpg

Ohja, mn pa rijdt al een aardig aantal jaren Volvo, na forever Renault te hebben gereden. Hij heeft oa de 850 GLT, de S70 20V gehad: en nu de V70 T5 8)

[ Voor 23% gewijzigd door Remy op 28-06-2006 10:58 ]

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Volvo O+

Zodra ik echt een wagen nodig heb gaat ie er komen, maakt me niks uit dat ie duur in verzekering, belasting en onderhoud is :D
Het liefst een mooie 850 op gas natuurlijk, maar die zijn vrij zeldzaam

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Er moet natuurlijk wel een plaatje bij van wat voor mij _de_ referentie-Volvo is, de 960:

Afbeeldingslocatie: http://images.securedwebform.com/reviews/images/96volvo960.jpg

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-06 14:34

Youk

Volvo For Life

* Youk is ook hevig Volvo fanaat

Ik heb leren rijden in de 740 GLE van mijn ouders. Dit was er een van '87 en ze hebben die wagen enkele maanden geleden vervangen door een V50 1.6D. Zelf heb ik een 850 GLE met de 2.0l 20 klepper in. Dit is het overgangsmodel uit '94, deze heeft namelijk de nieuwe koplampen en bumpers, maar nog de oude achterlichten. Zalige roffel komt er uit dat blok.

Persoonlijk ben ik ook meer voorstander/liefhebber van de iets oudere modellen, dus 7xx, 2xx, 8xx, ... die periode dus. Ik heb wel iets met het hoekige design.

Nog een paar dingen:
- de foto onder het kopje 850 T5R is eigenlijk van een 850R. Dat is de opvolger van de T5R, te herkennen aan andere kleuren en velgen. De T5R heeft 240 pk en de R heeft er 250. De T5R is uitgebracht onder beperkte oplage, er waren 2500 gele, 2500 zwarte en in '95 (of was het reeds eind '94?) wegens succes nog 500 groene.

- de reden waarom de 480 cabrio niet werd geproduceert was dacht ik omdat een belangrijke leverancier/fabrikant failliet was gegaan.

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Nog 'n paar foutjes zag ik; de 144 is geen stationcar, en de afbeelding van de 144 is een 244.

Afbeeldingslocatie: http://img67.imageshack.us/img67/5013/611036330yj.jpg

Heb zelf sinds 2 dagen deze 142, gaat morgen naar de garage voor APK
Er zit een B20a motor in, dus hij wil best vooruit voor zo'n oud beesie. Misschien later nog eens iets groters >:)
Ben altijd al gek geweest van Volvo's, en met name de 245. Ik was ook eigenlijk op zoek naar 'n station of 164, maar kon deze 142 niet laten staan voor het geld.

Ik zit op m'n werk, dus ik ga weer pleite :7

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21814

Mijn vader heeft verschillende Volvo's gereden, en nu, na 2 keer een 440, is hij eindelijk tegen mijn moeder in gegaan en een echte Volvo gekocht. een 850 estate. Dat ding rijd echt geweldig. Hij heeft ondertussen mijn broer ook al aan gestoken en die heeft een V70 classic uit Duitsland geimporteerd.

Wat verbeter puntjes voor de TS:
Bij de 4xx zijn alle motoren altijd van Renault geweest, dit werd pas bij de S/V40 verbeterd, al had de eerste serie nog wel een Renault diesel.
Zowel bij de 3xx als de 4xx is het onderschijd wel het aantal deuren.
x40 is 5! deurs x60 = 4 deurs, de tweede foto bij de 3xx serie is dan ook een 360. En de 480 is dan een 2 deurs.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 21814 op 28-06-2006 12:12 . Reden: Ik zie net op autoweek.nl dat het aantal deuren verhaal bij de 3xx serie niet opgaat. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

mooi! Een vriend van mij en ik hebben er altijd lol in om exotische oude volvo's te googlen en dan de links naar elkaar te msnen. Ik noem volvo's als de Bertone coupe en andere exoten. Prachtig! Zal het topic in de gaten houden. Op mijn werk had mijn baas een tijdje een witte polar station met automaat. Wat een scheurmonster. Oudere volvo's: you like them or either hate them...

edit: Oh ja.. er zijn helaas paar modellen waar ik echt niets mee heb zoals de 340 en de 4xx serie.
Mijn telefoonnummer is nog wel konings. De laatste 6 getallen: 240 340 _/-\o_

[ Voor 20% gewijzigd door Jazzper op 28-06-2006 12:13 ]

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-06 16:06

Dentheman

Zie signature

Mijn vader is ondertussen aan z'n 3e volvo, na opel en citroëns, een een zwarte V40 1.8 oud beesie uit de lease om te kijken of het beviel, toen een hele knappe V40 1.8i gekocht (full options :9 ) en nu aan een 2.4L V70, wat rijdt die 70 heerlijk 8)

Foto'tje van de knappe '40
Afbeeldingslocatie: http://img204.imageshack.us/img204/6319/thumbv40encaravan9hy.jpg

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online
@ Maasluip (2x) & Remy: verbeterd aangevuld etc.
@ Youk: klopt van die 850's leek me alleen te gedetailleerd om neer te zetten. Plaatje wel aangepast.
@ Minneyar: Ik bedoede eigenlijk de motor van de 480 hier is later de 2.0 in gekomen die volgens mij van volvo zelf was.

Ik zelf ben ook naar het kijken voor een beginners auto'tje, al een hele tijd eigenlijk.
Zou heel graag bij volvo willen blijven. Zit eraan tedenken om een belastingvrije 244 te kopen (model 1979-1981). Deze wagens moet je bij toeval tegen komen; de meeste zijn of te duur of in slechte staat. Dus misschien toch lichte kleine volvo (<1050kg), dan kom ik dus bij een 340 GLT 3- of 4deurs (geen sedan) en 2.0i,
Of, en die heeft nu mn voorkeur een 480 met 1.7 of 2.0. Geen turbo; die lijken me te gevaarlijk als ze nog nooit gereviseerd zijn?

Die 142 van Hydrolic-Punk is zeker niet verkeerd! _/-\o_ Volgende een 262 Bertonde Coupé? :*)
Verhaaltje: onlangs stond er een waanzinnig mooie 262 Bertone Coupé op Ebay (USA). Hij had dus van die mooie amerikaanse koplampen en had ook maar 38miles. Een nederlander heeft m uiteindelijk gekocht; wagen wordt wederom gestald als pronkstuk zoals hij dat ook in de VS was.

[ Voor 7% gewijzigd door DopdeDouwer op 28-06-2006 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Anoniem: 21814 schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 12:08:

edit:
Minneyar wijzigde dit bericht 28-06-2006 12:12 (4%)
Reden: Ik zie net op autoweek.nl dat het aantal deuren verhaal bij de 3xx serie niet opgaat.
Klopt. De 340 en de 360 zijn als 3-, 4- en 5-deurs geleverd. De 340 was het laatste model dat nog het aantal deuren in het cijfer had, de eerste 340's waren de 343 en 345. Voor kenners ook Daf 77 geheten. ;)

x4x en x6x heeft echt met de "status" van de auto te maken, en dan vooral de grotere motoren.

[ Voor 8% gewijzigd door Maasluip op 28-06-2006 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16-06 17:02

Daniel

Kapitein NCC-1701
Ik kan de startpost wel gaan editten maar dan kan je er zelf niet meer bij dus laat ik dat maar niet doen :)

De huidige S40 en V50 worden gebouwd op een universeel platform dat gedeeld wordt met o.a. de Ford Focus en de Mazda-3. Motoren komen deels uit de eigen Volvo-stal (T5, D5, 2.4, 1.8), van Ford (2.0) en van PSA (1.6D, 2.0D) Feitelijk is er geen enkele connectie meer met de oude S40/V40 behalve dan de naamgeving. Heel erg ruim zijn ze overigens niet maar wel een tikje groter dan de voorgangers.
De nieuwste Volvo's zijn de nieuwe S80 en de nieuwe C70. De eerstgenoemde is een geheel nieuw platform om de toch wel erg verouderde huidige S80 te vervangen (o.a. met de Yamaha-V8 uit de XC90 en een nieuwe 3.2 6-in-lijn) Daarmee kan Volvo hopelijk mee gaan doen met de serieuzere versies van de Audi A6, Mercedes E en BMW 5-serie tegen een wat leukere prijsstelling.
De C70 is gebaseerd op het S40/V50-platform en voorzien van een erg nasty stalen vouwdak. De prijs is dan ook navenant hoog...voor een beetje leuke uitvoering zit je zo boven de 65.000 euro :X Desondanks verkoopt hij erg goed, de 750 exemplaren die dit jaar nog naar Nederland komen zijn zo goed als uitverkocht.

De C30 moet Volvo's nieuwe 'aanbieding' worden in het segment van de VW Golf en de Opel Astra. Deze is gebaseerd op een verkort S40-platform en wordt als vlotte hatchback in de markt gezet. Ik ben benieuwd :)

Overigens rij ik zelf een (lease) V50 met licht getweakte (:P) 2.0 diesel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Je hebt dit topic toch niet gemaakt naar aanleiding van de meeting van het volvo-forum afgelopen weekend of wel? :) Daar was ik namelijk wel heen en het was erg gezellig :) Foto's kun je hier vinden, maar zal er ook een aantal hier posten :)

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/h.vanvenrooy/Foto/Volvo/images/PICT0035.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/h.vanvenrooy/Foto/Volvo/images/PICT0057.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/h.vanvenrooy/Foto/Volvo/images/PICT0060.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/h.vanvenrooy/Foto/Volvo/images/PICT0061.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/h.vanvenrooy/Foto/Volvo/images/PICT0096.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/h.vanvenrooy/Foto/Volvo/images/PICT0102.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/h.vanvenrooy/Foto/Volvo/images/PICT0103.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/h.vanvenrooy/Foto/Volvo/images/PICT0105.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/h.vanvenrooy/Foto/Volvo/images/PICT0112.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/h.vanvenrooy/Foto/Volvo/images/PICT0121.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online
Nee, ik wilde er wel naartoe. Maar ik kon niet en ben eigenlijk ook niet lid van een volvoclub. Ik kom wel erg vaak op het volvo850forum en soms op het volvo-forum.
Ik verbaasde me al langere tijd dat er geen Volvotopic was, terwijl Volvo toch vaak genoemd word hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-06 06:34
Leuk! Een Volvo-topic op GoT....

Ben zelf ook bij de meeting geweest afgelopen zondag. Leuk om mede-Volvisten te spreken!

Heb zelf de onderstaande V40 1.8 Europa, gekocht in december 2005. Ben er erg tevreden mee en ben steeds meer Volvo-fan aan 't worden.

Afbeeldingslocatie: http://webspace.mtbparts.nl/images/v40/canard_v40_1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://webspace.mtbparts.nl/images/v40/canard_v40_3.jpg

edit:
dus gekocht in 2005, niet in 2006 :)

[ Voor 10% gewijzigd door Canard op 28-06-2006 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

gekocht in december 2006? is ie wel op tijd geleverd 8) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

DopdeDouwer schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 12:46:

Die 142 van Hydrolic-Punk is zeker niet verkeerd! _/-\o_ Volgende een 262 Bertonde Coupé? :*)
Verhaaltje: onlangs stond er een waanzinnig mooie 262 Bertone Coupé op Ebay (USA). Hij had dus van die mooie amerikaanse koplampen en had ook maar 38miles. Een nederlander heeft m uiteindelijk gekocht; wagen wordt wederom gestald als pronkstuk zoals hij dat ook in de VS was.
Als 't ff meezit :9
Maar ik vind wel dat Volvo's KM's moeten maken. Daar zijn ze voor, ook de Bertone's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-06 21:38
Mijn ouders hebben ook (nog steeds) een volvo 240, je weet wel, een auto zoals kinderen auto's tekenen: vierkant

Dat ding wordt echt dagelijks mishandeld (tripjes door het weiland zijn niet ongewoon, honderden kilo's aan zout/mineralen vervoeren (in de auto, niet in een aanhangwagen) ook niet) en krijgt echt minimaal onderhoud (APK en that's it) toen ik mijn rijbewijs haalde (18 jaar) zeiden mijn ouders "We kopen voorlopig geen nieuwe auto, zodat jullie kunnen oefenen zonder bang te zijn voor krassen/deukjes" (De Volvo had toen de tijd erop zitten die mijn ouders normaal met een auto doen, 7 jaar dus) Ik ben inmiddels 25!! Die Volvo heeft dus al 14 jaar mishandeling van mijn ouders doorstaan! (en was tweedehands toen ze hem kochten)

Ik heb echt respect voor Volvo's, ik vindt ze wel oerlelijk en ze rijden als een dweil (die 240 iig wel) maar absoluut niet kapot te krijgen.

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-12-2024

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Eindelijk! Een Volvo topic!

De mijne wag wel in de TS bij de S40 modellen:

Afbeeldingslocatie: http://img520.imageshack.us/img520/1271/silhouette1xi.jpg

Edit:
De x40's zijn in den beginnen gemaakt in de fabriek in Born.

[ Voor 20% gewijzigd door Barracuda_82 op 28-06-2006 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online
Hydraulik-Phunk schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 11:58:
Nog 'n paar foutjes zag ik; de 144 is geen stationcar, en de afbeelding van de 144 is een 244.

[afbeelding]

Heb zelf sinds 2 dagen deze 142, gaat morgen naar de garage voor APK
Er zit een B20a motor in, dus hij wil best vooruit voor zo'n oud beesie. Misschien later nog eens iets groters >:)
Ben altijd al gek geweest van Volvo's, en met name de 245. Ik was ook eigenlijk op zoek naar 'n station of 164, maar kon deze 142 niet laten staan voor het geld.

Ik zit op m'n werk, dus ik ga weer pleite :7
Je hebt wel mn intresse gewekt, kwam deze wagen tegen op MP, leuk prijsje !
Ben benieuwd hoe je apk verloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk
  • Laatst online: 16-06 14:34

Youk

Volvo For Life

DopdeDouwer schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 12:46:
...
@ Youk: klopt van die 850's leek me alleen te gedetailleerd om neer te zetten. Plaatje wel aangepast.
...
Als je een Volvo topic opzet kan je wel verwachten dat er personen tot in de details gaan treden :+

sorry daarvoor >:)

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Laat 't wel ff horen,.
Remklauwen, banden en schokdempers zijn nieuw. Uitlaat heeft een lekje, en de demper dempt niet echt meer. (Geluid is overigens geen APK vereiste)
Hooguit wat laswerk aan de bodem, maar laten we hopen van niet.

Ik mis overigens nog de Amazon, de P1800, en evt. nog ouder ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Hydraulik-Phunk op 28-06-2006 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Canard schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 13:13:
Leuk! Een Volvo-topic op GoT....

Ben zelf ook bij de meeting geweest afgelopen zondag. Leuk om mede-Volvisten te spreken!

Heb zelf de onderstaande V40 1.8 Europa, gekocht in december 2005. Ben er erg tevreden mee en ben steeds meer Volvo-fan aan 't worden.

[afbeelding]
[afbeelding]

edit:
dus gekocht in 2005, niet in 2006 :)
[Insiders-info]
Dus die man die perse zn hoofd boven mijn V40 overzichtsfoto moest houden loopt ook rond op GoT? ;)
[/Insiders-info]

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/h.vanvenrooy/Foto/Volvo/images/PICT0028%20copy.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door J0YR1D3R op 28-06-2006 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105758

Heb er alweer 2 opzitten, ben nu met de 3e bezig.

Eerste was een volvo 460 nieuw type. 2.0 ltr. Had m van een opa gekocht, was nogal sloom. Maar expres van zo iemand gekocht, wist ik tenminste zeker dat er zeker mee om was gaan. Na een maand was die weer op tempo. Geweldige wagen, nooit iets ernstigs kapot aan geweest. Behalve de standaard dingen als accu remmen, waterpomp, en de distruriem in de gaten houden ofcourse. Deze met 270k weggedaan, motorisch gewoon nog 100%.

De grootste reden dat ik hem weg deed, was toch z'n minimale top, ivm veel in Duitsland moest ik een zwaardere wagen hebben. En andere reden was de welbekende roest bij de achterspatborden, was in een beginfase, maar geen zin om dat te repareren.

Hierna een volvo 850 Sedan, wat een geweldige wagen. Goeie top op Duitse autobaan, en kon lekker mee met andere moderne snelle auto's.

Hierna werd toch mn droom werkelijkheid, de S70 R uitvoering. Eigenlijk de laatste echte Volvo krachtpatser zoals ze niet meer gemaakt worden.

Afbeeldingslocatie: http://www.fantasycars.com/sedans/misc/volvos70t5.jpg
Precies deze, maar helaas woon ik niit in zo een mooi (frans?) badplaatsje :+

In 6 sec op de 100 en op de 250 zit die ook zo, maar helaas kan ik dat niet echt vaak rijden. Deze wagen blijf ik rijden totdat die op is, of totdat er geen benzine meer leverbaar is. Wat een geweldige bak. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02 19:54
Hoort hier de Volvo 66 ook nog tussen?
Vroeg ik me gewoon af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

waarom ook niet, ookal is t een dafje :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieltju
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-06 21:43
Kan iemand mij het verschil uitleggen tussen de 440 en de 460? Behalve de, ik geloof, 8 cm die de 60 extra heeft weet ik nogsteeds het verschil niet. Motoren zijn hetzelfde, uitvoeringen hetzelfde, of heb ik het fout?

<Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

440 heeft een zgn 5de deur, en de 460 zo'n sedan kofferbakkie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieltju
kamstra schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 20:24:
440 heeft een zgn 5de deur, en de 460 zo'n sedan kofferbakkie :)
dat is de 80

Afbeeldingslocatie: http://www.allcarpictures.com/pictures/volvo/440/volvo-440.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.autogazeta.com/g/375/Untitled-5re.jpg

de onderste is de 60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

kieltju schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 20:50:
[...]

dat is de 80

[afbeelding]
[afbeelding]

de onderste is de 60
ehm nee hoor
De 440 heeft een kofferbak waarvan zeg maar ook de hele achterruit van mee omhoog komt, met een kleine kont. De 460 heeft een kofferbak waarbij alleen de (langere) kont opengaat. De 80 (480 bedoel je neem ik aan, is een HEEL ander model)

edit: of jij maakt een typo natuurlijk, en je bedoelt waar nu 80 staat, 60 te zeggen :P

[ Voor 8% gewijzigd door kamstra op 28-06-2006 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghannes
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:37
schitterend dat er een Volvo topic is op GoT...

toevallig vorige week in de nieuwe c70 van een vriend van mijn vader mogen knallen... ik heb foto's op mijn msn space staan, maar die is om de eoa reden niet beschikbaar...

foto's komen dus nog..

ps. wel een echt mooie auto, zonder windscherm vang je achterin veel wind. Het was niet warm die dag, 15 graden ofzo, en 't was goed uit te houden voorin, voorstoelen en beenruimte waren aangenaam warm.
ook trok ie wel lekker, als ik goed telde waren 't een seconde of 7 à 8 om op 100 km/h te komen.

of toch..
http://ghannes.spaces.msn.com/photos/
volgens mij moet je wel ff inloggen om te foto's te kunnen bekijken.

[ Voor 13% gewijzigd door Ghannes op 28-06-2006 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmageddon
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-06 09:12
Idd zoals boven me, ik mis de amazon en de 1800 serie :)
Mn vader en mn broer hebben samen een mosterd gele 1800E leuk bakkie!

Aap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-06 17:57

Blamm

Niet meer Smart

Leuk topic. Ik ben al lange tijd HEEL erg verliefd op de Volvo 480 en denk dat ik deze zomer toch maar eens ga rondkijken voor een leuk exemplaar.

Zijn deze auto's (480 bedoel ik, niet volvo algemeen ;)) een beetje betrouwbaar om te kopen voor een auto-leek als ikzelf? Ik kan er namelijk weinig zelf aan klussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieltju
kamstra schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 21:05:
[...]

ehm nee hoor
De 440 heeft een kofferbak waarvan zeg maar ook de hele achterruit van mee omhoog komt, met een kleine kont. De 460 heeft een kofferbak waarbij alleen de (langere) kont opengaat. De 80 (480 bedoel je neem ik aan, is een HEEL ander model)

edit: of jij maakt een typo natuurlijk, en je bedoelt waar nu 80 staat, 60 te zeggen :P
Ik dacht dat jij de 80 bedoelde en was in de war met een sedan en hatchback. Mijn fout.

DUS: de 460 heeft een kofferbak en een 440 een klep die tot het dak opengaat zeg maar?

[ Voor 3% gewijzigd door kieltju op 28-06-2006 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:25
* Red devil meldt

Sinds 2003 heb ik een 97 Volvo s40 2.0. Toendertijd gekocht met 59k, zit nu op 93k.
Perfecte kilometerstand dus. Heb toendertijd gekozen voor een auto die redelijk sportief was (0-100<10 sec) en veilig. De s40 was in 2003 naast de VW Golf de enige auto met 4 NCAP sterretjes voor <10.000 euro. Verder heb ik mazzel gehad qua onderhoudskosten, naast de standaard APK beurtjes had ik alleen afgelopen maand een grote beurt. De airco-check en refill was gratis, verder alleen de remblokjes achter vervangen. Eigenlijk denk ik dat ik de auto nooit weer weg wil doen.
De volgende auto zou dan waarschijnlijk een v70 o.i.d. worden, en dan wil ik de s40 houden als 2e autootje ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14124

Ik moet zeggen dat ik pas vanaf de eerste S40 naar Volvo ging kijken, de vorigen modellen waren me net te vierkant. Zit zelf te kijken naar een V50 of de nieuwe S40. :)

Alleen die draaicirkel he, een paar keer in de S60 gereden en ik moest gewoon te vaak steken in parkeergarages. De gemiddelde vrachtwagen chauffeur zou er jalours op worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
J0YR1D3R schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 19:20:
[...]
[Insiders-info]
Dus die man die perse zn hoofd boven mijn V40 overzichtsfoto moest houden loopt ook rond op GoT? ;)
[/Insiders-info]
Betrapt! :)
Anoniem: 14124 schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 22:10:
Alleen die draaicirkel he, een paar keer in de S60 gereden en ik moest gewoon te vaak steken in parkeergarages. De gemiddelde vrachtwagen chauffeur zou er jalours op worden.
De draaicirkel van de V40 valt me ook flink tegen, maar echt een nadeel vind ik 't gelukkig niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Canard op 28-06-2006 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Wij hebben thuis ook al een aantal volvo's gehad. Na wat citroens en fiats eerst een volvo 240 estate, daarna een 850tdi estate en nu een V70 2.5tdi (nieuw model). Mn favoriet blijft toch die 240. Hoekig, lomp, vrachtwagen-style, achterwielaandrijving en die sound als ie gestart wordt of als je gas geeft :P (zit zo'n enorme blazer in de grill). Heb er zelf helaas niet echt in kunnen rijden (alleen een kee rin geoefend op een parkeerplaats), want een paar dagen nadat ik mn rijbewijs had kregen we die 850.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
Red devil schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 22:02:
* Red devil meldt

Sinds 2003 heb ik een 97 Volvo s40 2.0. Toendertijd gekocht met 59k, zit nu op 93k.
Perfecte kilometerstand dus. Heb toendertijd gekozen voor een auto die redelijk sportief was (0-100<10 sec) en veilig.
Dan zit je toch niet veel onder de 10 seconden wel? Of heb je de 2.0T?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

kieltju schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 21:42:
[...]

Ik dacht dat jij de 80 bedoelde en was in de war met een sedan en hatchback. Mijn fout.

DUS: de 460 heeft een kofferbak en een 440 een klep die tot het dak opengaat zeg maar?
juist :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

http://www.microsoft.com/...368D3CDB5A&displaylang=en

Leuke conceptcars huidig en uit t verleden

En een raadsel, heeft de bestuurder uit deze auto het overleeft?

Afbeeldingslocatie: http://static.flickr.com/2/1850287_8ea1c29189.jpg

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 105758 op 28-06-2006 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

YellowCube

Wait...what?

Anoniem: 105758 schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 22:26:

[afbeelding]
vast wel.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ja grmbl copy paste werkt soms niet onder firefox :(

hier iig
http://www.swedespeed.com...Features/printer_149.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

[afbeelding]
vast wel idd, maar dan zal het meer een gevalletje geluk zijn dan dat zn volvo nou zo 'stevig' was ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:25
Canard schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 22:24:
[...]

Dan zit je toch niet veel onder de 10 seconden wel? Of heb je de 2.0T?
Autobase linkje

Tis net onder de 10 sec :). En in principe is dit voor mij voldoende. In ieder geval als ik alleen in de auto zit kan ik prima meekomen met het overige verkeer. Met de auto vol is het wel minder en ik zou graag zien dat mijn auto @ 120 km/uur minder toeren zou maken (is nu iets meer dan 3000).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84746

Vriendin is creatief geweest en heeft wat foto's van onze auto bewerkt:
Volvo 122S uit 1965
Nu met enkel carb, waarschijnlijk vanwege LPG.

Afbeeldingslocatie: http://www.garjen.nl/Leonie/amazon2%20klein.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.garjen.nl/Leonie/amazon1%20klein.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16-06 17:02

Daniel

Kapitein NCC-1701
Anoniem: 14124 schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 22:10:
Dat is het nadeel van die grote dwarsgeplaatste motoren (met name de vijfcilinders). De motor is breed dus er is weinig ruimte voor de wielen met als gevolg weinig stuuruitslag en de draaicirkel van een olietanker. Het voordeel is dan weer dat je de kreukelzone groter kunt houden (hence veiliger) en dat je meer binnenruimte kweekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooolkast
  • Niet online

cooolkast

Meeeh

Canard schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 22:14:
[...]

De draaicirkel van de V40 valt me ook flink tegen, maar echt een nadeel vind ik 't gelukkig niet.
't maakt opzich ook niks uit. Het ziet er hier alleen altijd wat humoristisch uit. Kijk uit over een rij parkeerplaatsen langs de weg, en d'r is altijd één iemand die 2x steekt voordat ze wegrijdt, en dat is de buurvrouw met de V40 ;)
Zelf trouwens ook nog bijna een V40 thuis gehad, doordat we tussen de lease iets uit de pool moesten kiezen. Is toen toch een C5 geworden omdat ie wat beter gemotoriseerd was...jammer dat we er alleen zoveel technische problemen mee hadden :X

Wil zelf trouwens altijd nog een 850 met de 5 cylinder hebben, in het zwart...machtige dingen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

offtopic:
Kamstra, ik zal de jongens van Casa Prima toch even instrueren dat je minder mag GoTten.. zijn er ook topics waar ik je ook níet in tegen kom? ;) (wielrennen, fotografie, auto's, u name it) :p

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

[afbeelding]
je rijd volvo of je rijd het niet hè
in een andere auto was ie allang dood geweest :+ :X :X

verder ben ik best fan van de 480, komt ook wat door m'n pa, die dat ook een erg mooie auto vind.
m'n oom heeft paar maanden terug een V70 van de vorige generatie gekocht, ziet er nog erg gaaf uit terwijl er toch al meer dan 300K op de klok staat! in de erg mooie donkerblauwe kleur ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.usedvolvocars.com/Images/74.jpg
zo een dus :+

over die VCC conceptcar uit 2003, ik ben daar zeker niet de enige die bij die dunne 'streepje' achterlichten aan de lancia thesis denkt ;)

[ Voor 11% gewijzigd door GoldenSample op 29-06-2006 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

offtopic:
ik reed gisteren achter zo'n Lancia... Met de zon in de rug waren zijn dunne streepjes richtingaanwijzer volledig onzichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Ok. Achterrem moet gangbaar(der) gemaakt worden, nieuwe dorpel links, en rechts een nieuwe dwarsbalk. (Beide zijn ze knapperig :P)
Verder was 'ie goed. Nu nog ff tijd zien te vinden om 't te fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llouizzz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:38
Volvo's vind ik wel mooie wagens. Die nieuwe S80 vind ik wel een mooie wagen. M'n neef heeft een tijdje in de volvo fabriek in gent gewerkt waar hij de elektronische fouten uit de wagens moest halen en ze dus moest testen nadien. Hij zegt dat vooral die R versies en die XC90 V8's beesten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online
Hydraulik-Phunk schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 16:29:
Ok. Achterrem moet gangbaar(der) gemaakt worden, nieuwe dorpel links, en rechts een nieuwe dwarsbalk. (Beide zijn ze knapperig :P)
Verder was 'ie goed. Nu nog ff tijd zien te vinden om 't te fixen.
Ok cool. Je gaat dus zelf lassen? Of ergens laten doen?

Heb de afgelopen dagen ook lopen kijken naar volvo coupe's. Nog best te betalen; alleen vraag ik me af wat je er voor krijgt, je kan altijd voor nare verrassingen komen te staan. Bij jou valt het nog mee met die balken, t kan erger.
Nog aankooptips voor 142's Wat voor motor zit er eigenlijk standaard in? Welke motor moet je niet hebben en welke wel. (de turbo uit de 740 }) erinlepelen ) De gene die ik heb gezien heeft een slechte carb naald, dus misschien een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Nieuwe pics van de Volvo :9

Afbeeldingslocatie: http://img318.imageshack.us/img318/6976/img4668t5fd.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img318.imageshack.us/img318/3492/img4669t6fj.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img170.imageshack.us/img170/7973/img4671t4is.jpg

Die strepen op 't asfalt gingen per ongeluk O-)

De balk onder de passagiersstoel is behoorlijk cripsy hoor, dus die moet echt ff flink onderhanden genomen worden. Andere kant daarentegen is keihard. Denk dat 'ie daar slecht in de tectiel gezeten heeft.
Dorpel is maar een klein stukje wat ik dicht moet maken, 10x 15 cm oid om er flink omheen te gaan.
Ik wil zelf wel lassen, maar zo'n prof ben ik nu ook weer niet, dus ik denk dat ik 't laat doen.
Een kennis van me kan zeer goed lassen, alleen is 't de vraag of 'ie zin en tijd heeft.
Anders laat ik 't bij Beun de Haas doen.

Ik heb er een B20a blok inliggen, da's een 2 liter enkele carb. De B20b heeft als enige verschil een dubbele carb en wat meer vermogen (3x raden :P).
Volgens mij zijn ze ook met (1600 en) 1800 motoren geleverd, en ook met 2300cc.
Dat blok van mij heeft 206 Nm geloof ik, en dat merk je best. Voor een auto uit '72 kom je gewoon zeer goed mee in het verkeer, bijv. 100-130 gaat best rap.

[ Voor 12% gewijzigd door Hydraulik-Phunk op 29-06-2006 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Jazzper schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 09:37:
[...]

offtopic:
Kamstra, ik zal de jongens van Casa Prima toch even instrueren dat je minder mag GoTten.. zijn er ook topics waar ik je ook níet in tegen kom? ;) (wielrennen, fotografie, auto's, u name it) :p
offtopic:
LOL :D

Hydraulik-Phunk, wat een onwijs mooie bak zeg! Zit nog heel strak in de lak zo op het eerste gezicht :)

[ Voor 14% gewijzigd door kamstra op 29-06-2006 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepho
  • Laatst online: 02-01-2023

Joepho

Le mec de la pomme (Newton)

Heerlijk zo'n topic, ik ben ook totaal VOLVO GEK !!! mijn ouders hadden vroeger altijd een volvo 340, automaat :p met het mooie variomatic systeem van daf, ben me daar laatst in verdiet echt fantastisch dat systeem!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Hij is overgespoten, was eerst grasgroen zeg maar. Maar dan nog ziet 'ie er goed uit.
Het lijkt iig een originele kleur die iets van zn glorie verloren heeft. Denk dat 'ie in begin jaren '90 gespoten is, hij is in '92 in NL gekomen.
Binnen zijn de B-stijlen nog groen, en een stuk zichtbare bodem. FF een keer een kwastje overheen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online
Hydro, wat een mooie kar zeg. Lak ziet er goed uit. Hopen dat die balken een beetje goed te vervangen zijn dan heb je echt een koopje gehad zeg! Die ik heb gezien was 1500,- en mist een aantal opties. geen onderspoiler mooie wielcovers etc. Maar hij is wel 10 en 2 jaar geleden onderhanden genomen en zijn de roestplekken weggehaald.
Je zult nu wel niet al te zuinig hebben gereden maar haal je de 1:10?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Nou, de km-teller doet het niet (snelh.meter wel) dus ik zou 't eens moeten peilen als ik er woon-werk mee ga doen. Denk dat ik dat misschien net haal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online
Ik heb nog wat info over de 100-serie toegevoegd. Zal beetje bij beetje de SP aanvullen als ik wat leuks tegen kom.
Voor de gene die meer intresse hebben in de oudere modellen hier staat een heleboeel nuttige info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146368

@ TS :: die mp3 met het typische Volvo geluid werkt niet meer, is van de host gehaald. Do you mind uploading it elsewhere? Thx !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Over Volvo-geluid gesproken... Dat *klik*je als je hem uit de achteruit haalt O+ En uiteraard de heerlijke *vroemvroem* in zijn vrij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lennium
  • Laatst online: 22:48

B-lennium

Volvo 164 1975!

laat ik mij dan ook maar melden..

Afbeeldingslocatie: http://www.ferronphoto.nl/forum/Volvo%20164.jpg

Volvo 164E 1972
6 cylinder B30E injectie blok...
heerlijk cruisen!

Afbeeldingslocatie: http://www.ferronphoto.nl/forum/6cylPOWER.jpg

volgens de boeken 160pk...
ze zullen er na 34jaar vast niet meer allemaal zijn, maar de GTI tjes hebben het er moeilijk mee (stoplicht!)

inmiddels zijn de velgen opnieuw gespoten en is de motorruimte netjes, moet nog wel gespoten worden!

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Ik dacht al, die steelpan die je daar op je motor hebt liggen is aardig verroest ;)

Mijn zusje heeft er dus ook zoeen, maar dan in crème-beige-achtige kleur, automaat, en op LPG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

340 variomatic :D

Gaan die ook net zo hard achteruit als vooruit? Of is dat alleen met die oude dafjes :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepho

Joepho

kamstra schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 12:21:
340 variomatic :D

Gaan die ook net zo hard achteruit als vooruit? Of is dat alleen met die oude dafjes :P
helaas was ik nog te jong toen we dat ding hadden, hij is overleden voordat ik 18 werd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lennium

B-lennium

Volvo 164 1975!

ik kan maar één ding zeggen... www.turbobricks.com

ooit komt er een turbo (Garrett G25 of T4) op een reserve B30 blok , samen met een Megasquirt inspuiting.... ooit....

ohw ja.. zonder kleppendeksel starten kan :P

http://videos.streetfire....dca-bd12-8d5eec0af6c2.htm

let niet op het lichte traktor geluid, deels veroorzaakt door de 'camera' en door het slecht lopen op gas als het blok koud is (verdamper trekt het niet als het koelwater 12 liter! nog koud is

verder een erg leuke ervaring! als je toch kleppen aan het stellen bent, ff doen!

[ Voor 57% gewijzigd door B-lennium op 02-07-2006 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Ik heb ook eens een blok laten lopen zonder kleppendeksel, maar wel met zo'n rail er bovenlangs die olie over de nokkenas spuit. Wat 'n rommel gaf dat zeg 8)7
Valt bij jou nog mee dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lennium

B-lennium

Volvo 164 1975!

de olie komt door een gaatje in de tuimelaar, heel rustig maar wel ruim voldoende.
toch leuk om te bedenken dat er 34jaar terug iemand dit verzonnen heeft! (zonder CAD :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Angel
  • Laatst online: 15-06 10:11

Dark Angel

Corvette LS Power

Heej leuk een Volvo topic.

Ik rijd zelf nu al 4.5 jaar in een Volvo.
Ben begonnen in een Volvo V40 1.8 sport edition uit 2001/2002
Afbeeldingslocatie: http://www.gelebanaan.nl/foto/helemaal%20geel%20043.jpg

En begin dit jaar ben ik overgestapt naar iets snellers een C70 T5 (Met volvo sport kit) uit 1998
De C70 heb ik gekocht met eigenlijk maar 1 doel het goed kunnen tunen van het motor blok.
Ga mikken op 350 a 380pk .
Afbeeldingslocatie: http://www.gelebanaan.nl/foto/C70project/18inch1k.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.gelebanaan.nl/foto/c70/remklauw/Remklauwen%20046.jpg

Thuis zijn we helemaal gek van volvo's mijn broer rijd ook een C70 T5
Afbeeldingslocatie: http://www.gelebanaan.nl/foto/PeterenMarko/maasvlakte/022k.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door Dark Angel op 04-07-2006 20:19 ]

|D3 Battletag: <SG>DarkAngelnl#2829| WOT DarkAngelnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
Zoals al ik al eerder heb gezegd: zeer mooie auto's! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llouizzz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:38
@Dark Angel: Aan hoeveel peekaas zit je nu al ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Angel
  • Laatst online: 15-06 10:11

Dark Angel

Corvette LS Power

louisver schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 21:28:
@Dark Angel: Aan hoeveel peekaas zit je nu al ?
Ik heb nu 250 pk en 361Nm

|D3 Battletag: <SG>DarkAngelnl#2829| WOT DarkAngelnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Laatst online: 00:25

paQ

pas een fotootje net gemaakt :)

Afbeeldingslocatie: http://www.ex-bv.nl/volvo/dash.jpg

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:42

Klippy

Still Game

Mooi :)
Volvo heeft al jaren de mooieste dashboards imo, echt geweldig.
Voel je je meteen thuis in en zeer degelijk.

Alleen daarvoor zou je al een Volvo kopen. Staat ook nog altijd op het verlanglijstje voor over een paar jaar.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Vette kleur die van je broer, zie je niet veel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online
Hey Dark Angel ook al hier. Wederom complimenten voor je mooie wagen.
had je al gespot in "wie ben ik" grappig dat je ook op GoT zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GIAS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-07-2020

GIAS

Grandpa In A String

misschien ahdnig om even te noemen,.
de benaming van de vroegere volvo's zijn niet uit de lucht gegrepen

142 =
1e serie
4 cilinders
2 deuren

zelf rijdt ik een 242 L

L staat voor luxe
qua luxe staat dat weer onder De Luxe.

Afbeeldingslocatie: http://i4.tinypic.com/166dttt.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i3.tinypic.com/166ejol.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i5.tinypic.com/166elcl.jpg

verder heb ik hiervoor een amazon gehad. helaas was deze niet meer zo erg goed.
Afbeeldingslocatie: http://i5.tinypic.com/166empd.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i5.tinypic.com/166ersz.jpg

de amazon vind ik trouwens wel een bekende volvo.
begrijp TS dan ook niet helemaal.

jep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

De eerste auto van mijn vader was een PV 544 aka Katterug.

Afbeeldingslocatie: http://www.chinaclassiccar.org/Vo%20PV%20544.jpg

Zoiets dus.

Hij heeft er tot de dag van vandaag spijt van dat hij dat ding toen hij op was naar de sloop heeft gedaan, want met wat restauratiewerk zou dat nu een topauto geweest zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-05 16:02
De Amazone is inderdaad een echte oervolvo, samen met de kattenrug.

@ TS:
De eerste versie van die 850 T5-R is trouwens niet zoals op de afbeelding.
Het eerste x aantal modellen zijn allemaal in die zandgele kleur uitgeleverd, met antraciet gekleurde velgen. (Dezelfde station als die je momenteel in de Marktplaats reclame ziet, in ieder geval qua kleur). Zal even kijken of ik een plaatje kan vinden.

Ben zelf ook Volvo fan en bestuurder.
Pa en ma reden in:
360 (ingeruild op onderstaande)
740 Station (ingeruild bij 265.00km)
760 Station
Broertje heeft toen nog een tijdje een 440 gehad.

Ik ben zelf begonnen met wat andere auto's (goedkopere aanschaf en later lease), maar heb er inmiddels ook 2 gehad, namelijk eerst een 850 GLT Sedan (20V uitvoering, 170PK).
Rijdt nu lekker burgerlijk in een 440 Automaat.
Ook nog wel een leuk weetje. Volvo gebruikt nog steeds het CVT principe dat DAF volgens mij oorspronkelijk heeft bedacht, de continue variabele transmissie.

Systemspecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepho

Joepho

BredeP schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 08:35:Ook nog wel een leuk weetje. Volvo gebruikt nog steeds het CVT principe dat DAF volgens mij oorspronkelijk heeft bedacht, de continue variabele transmissie.
jup idd, volvo heeft daf in de tijd overgekocht, opdat zelfde moment had daf een geevolueerd transmissie systeem ontworpen welke volvo gedacht had mee te kopen alleen was dit niet zo. (iig zoiets heb ik ooit gelezen :)) op www.dafclub.nl >> techniek >> variomatic staat een heel leuk stukje welke precies uitlegts hoe het variomatic werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online
BredeP schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 08:35:
@ TS:
De eerste versie van die 850 T5-R is trouwens niet zoals op de afbeelding.
Het eerste x aantal modellen zijn allemaal in die zandgele kleur uitgeleverd, met antraciet gekleurde velgen. (Dezelfde station als die je momenteel in de Marktplaats reclame ziet, in ieder geval qua kleur). Zal even kijken of ik een plaatje kan vinden.
Klopt het plaatje is van een 850R een versie die later kwam dan de orginele eerste serie 850 T-5R. De T-5R is inderdaad alleen geleverd in geel in zwart. De R is ook in andere kleuren (nog steeds een beperkt aantal) verkocht.

Heb verder nog wat dingetjes aangepast in de SP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k
  • Laatst online: 03-02 23:18

D2k

ff een vraagje

waar halen jullie onderdelen voor (oudere) volvo's?

* D2k is nog op zoek naar een setje 357 bosch injectoren uit de volvo 760 (0 280 150 357 )

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online
Nieuw/gebruikt of gereviseerd?

ff zoeken ik heb ergens een lijstje met links van volvo-slopers. Ze verkopen ook veel onderdelen als draagarmen nieuw. Ook gereviseerde onderdelen worden soms verkocht. In iedergeval kan je op marktplaats kijken, het komt best vaak voor dat iemand een slachtoffer koopt en m in onderdelen verkoopt. (gebaseerd op 850's zal voor 7x0 serie ook wel zijn)

op google is al vrij veel te vinden, al kon ik het lijstje wat ik eerder gebruikte niet meer vinden.
deze is vergelijkbaar
tip van anderen zijn ook handig

[ Voor 28% gewijzigd door DopdeDouwer op 05-07-2006 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k
  • Laatst online: 03-02 23:18

D2k

gebruikt/gereviseerd

tnx voor de tips!!

(die 357's zijn namelijk in een 21turbo prima te gebruiken voor een kleine upgrade O-) )

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
  • Laatst online: 22:15
(jarig!)
dat ik dit topic nu pas tegen kom ;)

Hier ook een volvo fanaat....
Afgelopen zomer in zweden lopen kwijlen, in het museum en gewoon op de weg, als je wordt ingehaald door 6 XC90 op rij kijk je toch raar! ;)

Mijn history:
- als kind in een 245 diesel
- als kind in een 245 lpg
- als kind in een 744 gle benzine
- vervolgens na het halen rijbewijs is de 744 maar mij gegaan :) (1,5 jaar)
- ouders 745 op lpg gekocht
- 850 gekocht van mijn oom (GLT 2,5l 20v 170 pk automaat) (0,5 jaar)
- papa rijdt 850 total loss :'(
- 745 op lpg van ouders gekregen (2 jaar)
- begin dit jaar 850 (GLT 2,5l 20v 170 pk automaat LPG) gekocht (+/- 0,5 jaar)

momenteel sta ik op het punt om de 850 weer weg te doen vanwege aanhoudende automaat problemen :(

/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
  • Laatst online: 22:15
(jarig!)
Maasluip schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 10:44:
Reyn, concurrent ;)

Nog een leuke foto voor de startpost: de Volvo 480 cabrio. Kan iemand misschien die ongelofelijk lelijke rollbar wegsoepen, dan is dit echt een verschrikkelijk mooie auto. Jammer dat het toen niet in Volvo's filosofie paste.
Heeft helaas niet met de filosofie te maken, maar met de dakconstructie. Er zijn een stuk of 5 concept modellen geweest met een 2 tal verschillende daken (als ik mij niet vergis) daar is vervolgens een dak uit gekozen. De auto heeft op het punt gestaan om in productie te gaan, maar op dat moment is de leverancier van het dak falliet gegaaan. Volvo heeft toen besloten om niet het ontwerp e.d. aan te gaan passen aangezien het project al (te) veel gekost had.

(dit verhaal heb ik ooit eens op het 480 register gelezen)

Gelukkig stond er in het museum nog een mooi exemplaar :9~ zal de foto eens opzoeken ;)

/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THIJZEL
  • Niet online
BredeP schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 08:35:
Ook nog wel een leuk weetje. Volvo gebruikt nog steeds het CVT principe dat DAF volgens mij oorspronkelijk heeft bedacht, de continue variabele transmissie.
Net als Audi(multitronic), Nissan, Mini en nog een aantal andere merken.

Maar volvo gebruikt dit toch niet in al haar hedendaagse automaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinokkio
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-02 18:14
Wij hebben een Amazon Combi, de station-uitvoering, ben verder absoluut niet bekend met de typen enzo..
Op het moment wordt ze (Dikke Marie heet ze; nummerbord begint met DM ;) ) gedeeltelijk gerestaureerd voor de bruiloft van mijn zus. (ze was al gerestaureerd toen we haar kochten ('96) maar nu al weer zo ver aangetast dat ze echt een opknapbeurt nodig had voor de bruiloft..)

als ze klaar is zal ik kijken of ik foto's kan maken/posten.. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik vraag me een beetje af hoelang een 850 2.3 GLT uit 1997 nog meekan als 'ie er al bijna 300.000 km op LPG G3 op heeft zitten. Zou hij kunnen doorgaan voor de volgende 300.000 ?
Ben namelijk op zoek naar iets groters...
Pagina: 1 2 ... 28 Laatste