Het grote Volvo topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 28 Laatste
Acties:
  • 62.419 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lennium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-06 22:48

B-lennium

Volvo 164 1975!

ik ken verschillende 940's die rond de 500.000 km zitten...
ben zelf niet bekend met de 850, zit daar het zelfde motorblok in als een 940?

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:34
koelkast schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 21:52:
Ik vraag me een beetje af hoelang een 850 2.3 GLT uit 1997 nog meekan als 'ie er al bijna 300.000 km op LPG G3 op heeft zitten. Zou hij kunnen doorgaan voor de volgende 300.000 ?
Ben namelijk op zoek naar iets groters...
Hij kan opzich nog wel mee, ze staan ook met 400.000 op internet. De motor is meestal niet het probleem. Ik heb zelf een 850 met 325000 en bij mij is het de automaat die waarschijnlijk hem waarschijnlijk de das om gaat doen.
B-lennium schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 00:16:
Nee. de 940 is een serie 9 met een 4 cylinder blok. de 850 is een 8 serie met een 5 cylinderblok. overigens is de 960 wel (bijna) de zelfde motor als de 850, het is namlijk de 850 motor met een extra cylinder ;)

/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

De mijne staat nu bij een garage om gelast te worden, hopelijk in de loop van volgende week incl APK :)

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GIAS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-07-2020

GIAS

Grandpa In A String

Pinokkio schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 14:00:
Wij hebben een Amazon Combi, de station-uitvoering, ben verder absoluut niet bekend met de typen enzo..
Op het moment wordt ze (Dikke Marie heet ze; nummerbord begint met DM ;) ) gedeeltelijk gerestaureerd voor de bruiloft van mijn zus. (ze was al gerestaureerd toen we haar kochten ('96) maar nu al weer zo ver aangetast dat ze echt een opknapbeurt nodig had voor de bruiloft..)

als ze klaar is zal ik kijken of ik foto's kan maken/posten.. :>
die combi's vind ik echt practig.
ooit wil ik er ook zo een :D

hier toch maar een foto ervan ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.garagevanwest.nl/images/95kl.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.swipnet.se/csparr/csparr-filer/Amazon0001.jpg

jep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sniperz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-06 06:50
Afbeeldingslocatie: http://i37.photobucket.com/albums/e51/joshv70/IMG_5857.jpg
zal binnen kort foto's van onze auto posten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sniperz
  • Laatst online: 14-06 06:50
B-lennium schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 00:16:
Nee zijn verschillende motoren maar er zijn ook 850 met die km stand op de teller is wel een volvo motor die doen dat met gemak, en zijn bij 200.000 net ingereden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

APK \O/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:25
* Bramster is ook een Volvo fan
mijn vader werkt bij Volvo/nedcar en we hebben dan ook bijna altijd (op 2 mitsubischi's na) elk jaar een nieuwe Volvo gehad

de 850 blijft toch mijn favo model, en ik zie mezelf ook nog wel eens rijden in eentje :)

mag ik trouwens ook een beetje meedoen met mijn Daf 66 Coupe? die is namelijk van '76 toen Daf eigenlijk al Volvo was :P

[ Voor 4% gewijzigd door Bramster op 11-07-2006 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:34

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Sniperz schreef op maandag 10 juli 2006 @ 14:09:
[afbeelding]
zal binnen kort foto's van onze auto posten
VET!!!!

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Angel
  • Laatst online: 18-06 12:53

Dark Angel

Corvette LS Power

Zeker Vet omdat hij een C70 voorbumper heeft geplaatst. Meestal is het net andersom dan rijden er C70's met een Station R bumper.

|D3 Battletag: <SG>DarkAngelnl#2829| WOT DarkAngelnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Angel

Dark Angel

Corvette LS Power

Ik heb ook weer iets nieuws voor mijn volvo Projector lampen.
Alleen na 5 maanden wachten zijn ze vergeten de knipperlichten mee te sturen.
Hopenlijk heb ik die over een week of 3.

Afbeeldingslocatie: http://www.gelebanaan.nl/foto/C70project/Helderelampen3k.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.gelebanaan.nl/foto/C70project/Helderelampen4k.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Even een vraagje aan de S60 rijders, weet iemand of de stoelen enigzins naar voren te klappen zijn ?
Ik zit te denken een setje over te nemen voor in m'n 142, maar dan is 't wel zo prettig natuurlijk dat er ook nog mensen achterin kunnen stappen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

Dark Angel schreef op zondag 16 juli 2006 @ 11:25:
Ik heb ook weer iets nieuws voor mijn volvo Projector lampen.
Alleen na 5 maanden wachten zijn ze vergeten de knipperlichten mee te sturen.
Hopenlijk heb ik die over een week of 3.

[afbeelding]
[afbeelding]
Mooi, die helerde lichten!
Klopt het dat je website niet werkt? Er wordt op sommige plekken naar Z:\ gelinkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Hydraulik-Phunk schreef op zondag 16 juli 2006 @ 11:57:
Even een vraagje aan de S60 rijders, weet iemand of de stoelen enigzins naar voren te klappen zijn ?
Ik zit te denken een setje over te nemen voor in m'n 142, maar dan is 't wel zo prettig natuurlijk dat er ook nog mensen achterin kunnen stappen :P
Ja Hydraulik-Phunk, dat kan. Er zitten 2 hanen aan de achterkant waarmee je de rugleuning naar voren kunt klappen.

Heb de stoelen al gekocht :P , nu nog een elektrisch schema voor de elek. stoelbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Angel

Dark Angel

Corvette LS Power

Reinier schreef op zondag 16 juli 2006 @ 17:18:
[...]

Mooi, die helerde lichten!
Klopt het dat je website niet werkt? Er wordt op sommige plekken naar Z:\ gelinkt ;)
Klopt helemaal aan de website doe ik zelf niets meer ben bijna klaar met mijn nieuwe volvo site en nieuwe url.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Kruispost:

Gister een interieur van een Volvo S60 gescoord (van Stropdas), half leder en elek. verstelbare bestuurdersstoel, stoelverwarming en SIPS-bags.
Vandaag de hele middag aan 't onbouwen geweest, en de achterbank zit nu 8)
Voorstoelen hoef ik alleen brackets voor te buigen en vast te lassen.
Zelfs achterin kan je echt koninklijk zitten nu *D
Heel misschien ga ik de deurpanelen er ook nog in bouwen, maar dat wordt denk ik iets te modern voor dat ouwe ding. Met alleen het meubilair staat 't gewoon goed.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~diroos/volvo/IMG_4688.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~diroos/volvo/IMG_4689.jpg

Komt dus in:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~diroos/volvo/IMG_4675.jpg

Hoezo generatiekloof auto-interieur ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk
  • Laatst online: 18-06 09:57

Youk

Volvo For Life

Knap gedaan, ik vind het eigenlijk wel iets hebben een modern interieur en aan de buitenkant het oudere (en in mijn ogen meestal betere) design

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3p0x
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-06 00:38
Heb je dat klapmeganisme van de voorstoelen zelf gemaakt ofzo? De meeste S60's zijn niet 3 deurs namelijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Om grote dingen te vervoeren kunnen de meeste volvo-voorstoelen met een piep klein handeltje worden neergeklapt. Meestal alleen de passagier stoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-06 19:58

Stropdas

Insert subtitle here

Hydraulik-Phunk schreef op maandag 17 juli 2006 @ 18:32:
Kruispost:

Gister een interieur van een Volvo S60 gescoord (van Stropdas), half leder en elek. verstelbare bestuurdersstoel, stoelverwarming en SIPS-bags.
Vandaag de hele middag aan 't onbouwen geweest, en de achterbank zit nu 8)
Voorstoelen hoef ik alleen brackets voor te buigen en vast te lassen.
Zelfs achterin kan je echt koninklijk zitten nu *D
Heel misschien ga ik de deurpanelen er ook nog in bouwen, maar dat wordt denk ik iets te modern voor dat ouwe ding. Met alleen het meubilair staat 't gewoon goed.

[afbeelding]

[afbeelding]

Komt dus in:

[afbeelding]

Hoezo generatiekloof auto-interieur ? :P
Nou, dat het maar lekker mag rijden hoor knul ;) Maar ik wil er ook wel eens opzitten ingebouwd in die 142 van je :P Heb ik niet het gevoel ze voor niets ooit te hebben aangeschaft ;)

De 440/460 en 480 waren er allemaal met dezelfde motor te krijgen dacht ik toch? Allemaal renaults :P De 440 is 5deurs ;) hatchback en 460 idd 4deurs. Of dit nog ff in de openingspost veranders kan worden :P

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Ook de bestuurdersstoel heeft van die hendeltjes trouwens. Wel handig :)
De bestuurdersstoel op de foto is overigens nog een stoel die er al in zat, ook niet origineel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105758

vet, loopt dat netjes over bij de deurposten? Meestal stop je niet zomaar een modern interieur van een bestaande auto in een of andere bak van 30 jaar geleden. Wel tof natuurlijk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Stropdas schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 00:12:
[...]

Nou, dat het maar lekker mag rijden hoor knul ;) Maar ik wil er ook wel eens opzitten ingebouwd in die 142 van je :P Heb ik niet het gevoel ze voor niets ooit te hebben aangeschaft ;)

De 440/460 en 480 waren er allemaal met dezelfde motor te krijgen dacht ik toch? Allemaal renaults :P De 440 is 5deurs ;) hatchback en 460 idd 4deurs. Of dit nog ff in de openingspost veranders kan worden :P
nee de latere 2ltr blokken waren van volvo, zo ook de laatste 1.8 ltr blok in modeljaar 97. En de turbo blokken is door porsche in opdracht van volvo verder ontwikkeld dus is meer een porsche blok dan eentje van volvo en/of renault.

En plaats ook een plaatje van het nieuwe type, hij komt niet echt tot zn recht in openings post foto. Zo lelijk was mn ex auto nou ook weer niet :P

Afbeeldingslocatie: http://www.volvoclub.org.uk/photopost/data/511/14Volvo_460_-_3.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 105758 op 18-07-2006 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21814

Anoniem: 105758 schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 20:52:
[...]

nee de latere 2ltr blokken waren van volvo, zo ook de laatste 1.8 ltr blok in modeljaar 97. En de turbo blokken is door porsche in opdracht van volvo verder ontwikkeld dus is meer een porsche blok dan eentje van volvo en/of renault.

En plaats ook een plaatje van het nieuwe type, hij komt niet echt tot zn recht in openings post foto. Zo lelijk was mn ex auto nou ook weer niet :P

[afbeelding]
Klopt sinds 97 waren de blokken van Volvo, niet alleen de 2.0 maar ook de 1.8. Maar toen werd de 400 serie al niet meer gemaakt, pas bij de introductie van de v/s40 zijn de motoren pas van Volvo geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 11:10

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Nou, de 1.8 met 1794 cc werd vanaf 1993 in de 440 en 460 geleverd en is precies hetzelfde blok dat Renault vanaf 1991 in de 19, Clio en Laguna inbouwde. Dat is dus een Renault motor.

Daarna kwam de S/V40 met een 1.8 met 1834 cc (vanaf 1998). Die motor is echter vanaf 1991 al door Mitsubishi gebruikt, o.a. in de Galant en de Carisma (die ook in Born gemaakt is). De motor in de Carisma GDI is ook in specificaties gelijk aan de 1.8i van de S/V40. Dus of dat een Volvo of Mitsubishi motor is daar durf ik geen uitspraak over te doen, ik verwacht zelf eerder Mitsubishi.

Oh ja, de S/V40 is ook nog met een 1731 cc grote "1.8" (1.7 dus) en een 1783 cc grote 1.8 geleverd. Dat zijn de Volvo motoren.

Typeaanduiding 1.8 voor de 1731 cc van 1996 tot 1999, 1.8 voor de 1783 cc van 1999 tot 2004, 1.8i voor de 1834 cc motor.

[ Voor 34% gewijzigd door Maasluip op 19-07-2006 13:58 ]

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82
  • Laatst online: 19-12-2024

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Van het volvo forum de officele foto's van de C30:

Afbeeldingslocatie: http://www.supercars.net/pitlane/pics/2643667a.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.supercars.net/pitlane/pics/2643667b.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.supercars.net/pitlane/pics/2643667d.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online
Wel een stoer wagentje, beetje de looks van de 480, aan de achterkant dan. Met een leuk T-5 motortje erin lijkt het me wel wat. Vind m alleen een beetje teveel fiat stilo achtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-06 15:27
Voor de oldtimmer volvo fans is dit ook wel leuk: www.toncar.nl
Die knappen heel veel oude volvo's op en hebben ook flink wat werk verricht voor amsterdam-bejing volvo's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online
Thanx is wel redelijk in de buurt maar ook redelijk aan de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
In ieder geval goedkoper dan een normale volvo garage is de ervaring hier met een V40d (is ook niet echt moeilijk :+ ) en toch met een hele hoop volvo kennis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weet iemand hoe Volvo tegenwoordig in elkaar steekt, omdat het in 98/99 overgenomen is door Ford. Bestaat Volvo nog in Zweden en is het eigenlijk nog een zelfstandig bedrijf met zijn eigen ontwikkel/ontwerp team? Of is er gewoon een tak van Ford bezig voor Volvo.

Wat me wel is opgevallen (al paar jaar terug) dat de nieuwe type Mondeo station behoorlijk wat Volvo trekjes heeft. Vooral als je die met het oude model vergelijkt. Wat was dat een verschrikking op 4 wielen zeg.

Afbeeldingslocatie: http://lunenburgschadeautos.schadevoertuigen.nl/upload/voertuig/mthumbs/44170-1.JPG

vs.

hotlinken lijkt die sjaak niet leuk te vinden :X

[ Voor 7% gewijzigd door moto-moi op 20-07-2006 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 171278

Barracuda_82 schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 14:03:
Van het volvo forum de officele foto's van de C30:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Juk :r

Sorry, maar wat is dat nou. Het lijkt echt he-le-maal nergens naar :/ Combinatie tussen die nieuwe Alfa (ben het model even kwijt), een Mini en een 2005 Toyota Corolla...

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 171278 op 20-07-2006 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Het is een hatchback.... en jij vergelijkt em met... hatchbacks! heel goed man :+
Iedere auto is een combinatie tegenwoordig, de basis van auto's ligt nogal dicht bijelkaar he.... 4 wielen... 2koplampen... 2 achterlichten.... stel deur aan de zijkant.
Ik zie een doortrekking van de huidige lijn volvo's met een vleugje p1800 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-06 13:46

André

Analytics dude

Ik vind die C30 heel erg geslaagd, ik hou wel van die iets apartere modellen. d:)b

[ Voor 4% gewijzigd door André op 20-07-2006 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Anoniem: 105758 schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 20:20:
Weet iemand hoe Volvo tegenwoordig in elkaar steekt, omdat het in 98/99 overgenomen is door Ford. Bestaat Volvo nog in Zweden en is het eigenlijk nog een zelfstandig bedrijf met zijn eigen ontwikkel/ontwerp team? Of is er gewoon een tak van Ford bezig voor Volvo.

Wat me wel is opgevallen (al paar jaar terug) dat de nieuwe type Mondeo station behoorlijk wat Volvo trekjes heeft. Vooral als je die met het oude model vergelijkt. Wat was dat een verschrikking op 4 wielen zeg.

[afbeelding]

vs.

hotlinken lijkt die sjaak niet leuk te vinden :X
Euh, wat lijkt er van deze Mondeo op een Volvo ? Dat ze beiden 'n achterklep hebben ? Da's ongeveer de enige vergelijking die opgaat volgens mij. Er lijken zoveel auto's op elkaar, maar Volvo heeft toch altijd wel de distincte Volvo-look met die brede schouderlijn. De V/S40 uitgezonderd misschien, maar die is inmiddels ook al niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:57

tazzman

a real boardmonkey

Mijn vriendin heeft nu tijdelijk een auto van het werk en wat voor eentje;

Een Volvo XC70 D5 AWD (automaat). :+

Toen ik hem zag, vond ik het echt maar een lomp vierkant ding. Mijn oude Audi 100 Avant was oook groot maar deze XC70 is gewoon lomp en vierkant. Voor het uiterlijk zal ik hem echt nooit kopen.

Maar dat veranderd allemaal als je instapt - uitgerust met beige leder, notenhout accenten, klimate control, auto telefoon (ingebouwd in het dashboard), luxe hifi installatie en allerlei andere luxe opties - merk je niets meer van het uiterlijk van de auto maar waan je je in een zeer exlusieve zakenauto.

De zitpositie is uitstekend, je zit ook lekker hoog, het stuur voelt prettig aan en dat geld ook voor alle knopjes, schakelaars etc. De automaat gebruikt een korte, sportieve pook die erg lijkt op een normale schakelpook en laat zich zeer makkelijk bedienen.

Maar de pret begint pas echt als je de auto start en hem de weg op stuurt! Stationair klinkt de 185pk sterke 5-in-lijn 2.4 liter motor als een echte diesel maar zodra de auto eenmaal onderweg is, klinkt de motor bijna als een 2.5i 5-cyl benzine blok uit een 850.

De XC70 is met zijn bijna 1700 kg niet bepaald licht te noemen maar met een koppel van 400 Nm sprint de Volvo toch erg rap vooruit bij het intrappen van de kickdown. Het hoge onderstel en zijn "Cross Country" image hebben we ook meteen uitgeprobeerd in het bos - en de auto laat zich makkelijk over paden heen sturen waar ik never zou komen met mijn BMW.

Het enige minpuntje is dat de auto bij hogere snelheden op de autobahn toch wel erg overhelt in de snelle bochten. Maar dit kan gewoon gewenning zijn, zeker wanneer je normaal een veel lagere 3-er rijdt met een erg neutraal bochten gedrag.

Gelukkig is deze auto hier in Duitsland wel wat goedkoper dan in Nederland want met al deze opties erop zit je toch wel tegen 65.000 euro aan te kijken. Zou eens moeten kijken wat die hier kosten maar Volvo heeft ook een totaal ander "aanzien" in Duitsland dan in Nederland. Dat helpt ook allemaal niet met de prijs :)

Voorlopig geef ik de voorkeur aan een kleinere BMW maar als toekomstige familie auto voor een "out door" familie zou ik deze auto zeker overwegen. Ik kan mij geen andere stationwagen bedenken waarin ons kroost veiliger vervoerd zou kunnen worden.

[ Voor 5% gewijzigd door tazzman op 22-07-2006 10:19 ]

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Toch wordt Volvo langzaam aan gewaardeerd in Duitsland, zo rijden 2 familie leden al rond in een S80. Maar toch de Duitse merken blijven op nr 1 daarzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:57

tazzman

a real boardmonkey

Ze worden zeker wel gewaardeerd als zeer betrouwbare, degelijke en luxe auto's maar hebben hier niet dezelfde "status waarde" als een evendure BMW, Mercedes Benz of Audi.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Zo, ben vandaag redelijk opgeschoten met 't interieur. De achterbank kan geplaats worden, en de bestuurdersstoel zit ook. Rijdt prima, houding is goed.
Morgen de bijrijdersstoel. Heb alleen 'n lasapparaat geleend dat zorgt voor ENORME frustratie, ding loopt continu vast en je kan er NIET netjes mee lassen. Maar goed, ik zet 't spul vast en netjes aflassen komt later wel.
Ik ben iig wel een beetje blij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Oepdeet;

(Heb 't nodige bier op het terras genuttigd, dus vergeef me de eventuele schpelvaudten)

Heb ergens anders verder kunnen lassen gelukkig, ik kon geen krachttermen meer bedenken tijdens 't lassen (of eigenlijk vastlopen van) met dat apparaat..

Goed, om een lang verhaal kort te maken, plaatjes;

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~diroos/volvo/IMG_4711.jpg
Lege 142

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~diroos/volvo/IMG_4712.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~diroos/volvo/IMG_4709.jpg
Steun achterkant

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~diroos/volvo/IMG_4710.jpg
Steun voorkant

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~diroos/volvo/IMG_4713.jpg
FF je hoofd naar links draaien; dit zijn de zijdelen die in een S60 naast de rugleuning zitten. 't Leer enigzins gecultiveerd, en lijmen en vormen maar. Ik kreeg 't door de vorm van de wielkas niet helemaal mooi strak jammer genoeg.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~diroos/volvo/IMG_4714.jpg
Andere kant.. :)
Op het plafond zit geen poep trouwens, dat is lijm van de vorige eigenaar. Volgens mij was 't beplakt met roze pluche...
Die campinglamp aan 't plafond moet ook nodig wijken, maar wel handig bij 't klussen.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~diroos/volvo/IMG_4715.jpg
Lekker lijmen..

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~diroos/volvo/IMG_4717.jpg
Bankje zit er alweer in! Voor de zitting hoef je alleen de haken 6 cm naar buiten te verplaatsen.
Het schuim van de zitting heb ik iets moeten aanpassen om 'm goed te laten passen.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~diroos/volvo/IMG_4719.jpg
Grappig; voor de rugleuning hoef je alleen de uitstekende delen zoals de scharnieren en borghaken te demonteren. Past snaarstrak tussen de wielkassen.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~diroos/volvo/IMG_4720.jpg
En de voorstoelen op hun plek.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~diroos/volvo/IMG_4721.jpg
Let trouwens op de pook ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~diroos/volvo/IMG_4722.jpg
Luxe met 't gevoel van '72, of is het 't gevoel van luxe met een hoesje van '72 ? :P

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~diroos/volvo/IMG_4724.jpg
En 't geheel netjes gezekerd :)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~diroos/volvo/IMG_4675.jpg
Nog even voor de duidelijkheid; hier zit 't in dus.

Zo, dat was 't.
Volgende agendapunt is de raamhouder rechts, die is doorgerot. Klein klusje in vergelijking met 't interieur. Ben er al met al toch 2 weken bezig mee geweest, al was 't effectief misschien 3 dagen.
Maar ik kan nu wel koninklijk cruisen 8)

Deurpanelen heb ik er ook bij trouwens, misschien dat ik die nog pas ga maken, en dan direct elektrische ramen erin maken.

:Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-06 00:48

Sick Nick

Drop the top!

Ik neem aan dat de rugleuning wel ergens aan vast zit en niet gewoon vast geklemd tussen de wielkasten omdat dat zo mooi past? Anders heb je misschien wel een rugleuning in je nek bij een botsing :X Verder wel strak gedaan, ziet er goed uit en het zit heerlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Zit met schroeven aan dat schutbord bevestigd, maar dat wil ik nog modden zodat 'ie in de originele bevestigingspunten valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-06 06:34
Erg mooi project! :)
Was ik ook maar zo handig... knutselen aan een oldtimer lijkt me leuk tijdverdrijf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

wat vinden jullie van die nieuwe C30?

http://www.volvocars.nl/c.../Phase2Geneva/default.htm

ik ben er nog niet uit. Sowieso houd ik meer van de klassiekers maar los daarvan. Beetje te veel door marketing laten beinvloeden heb ik het idee.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Laatst online: 11-06 20:51
Die C30.. hm.. De wagen ziet er opzich wel ok uit, maar die achterkant vind ik niet mooi. Te onrustig met die apart gevormde lichten en die vreemde vormen van de achterkant zelf. Maar misschien went het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Ik vind 't een erg mooie auto, met een eigen identiteit. Ik heb ook van mensen gehoord dat 'ie teveel op de bestaande hatches lijkt, maar daar is 't een hatch voor.
't Is wel typisch een Volvo, met de P1800 en 480 in 't achterhoofd.
Wanneer kan ik 'm leasen ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~diroos/volvo/Img(256).jpg

Project van 'n vriend, ook leuk of niet ? >:)
Moet over 3 weken zo goed als klaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
Je vriend moet wel een klein mannetje zijn met zo'n laag dak! :D Geintje... ben benieuwd hoe de auto eruit gaat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Ik heb erin gezeten, maar 't kan prima. Als je de bank nog wat lager maakt levert 't geen enkel probleem op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:13
Een volvo topic! _o_

Leuk om te zien hoe die oudjes opgekalefaterd worden :) En natuurlijk de strakke nieuwe modellen :9

Rijd zelf een 360 2.0 injectie, standaard uitvoering. Gekocht van een opaatje met 97.500 op de teller, inmiddels staat ie op 125.000. Zeer fijne auto, weinig onderhoud. Al heb ik hem wel een beetje 'mishandeld'. Zal wel iets te maken hebben met eerste auto ofzo O-)
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~fauna/files/360_overview.jpg

Als deze 'op' is wil ik naar een 850 estate of V70 oud model. Heerlijke machines, en die roffel :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Niks mis met 1e auto's mishandelen. Leve de lol voor weinig geld, en zo lang 'je 't een beetje veilig doet..

Zijn nog best rap die 2 liters of niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
Hydraulik-Phunk schreef op zondag 30 juli 2006 @ 11:47:
Ik vind 't een erg mooie auto, met een eigen identiteit. Ik heb ook van mensen gehoord dat 'ie teveel op de bestaande hatches lijkt, maar daar is 't een hatch voor.
't Is wel typisch een Volvo, met de P1800 en 480 in 't achterhoofd.
Wanneer kan ik 'm leasen ? :P
hehe eind van het jaar moet hij beschikbaar zijn....

* -Jaap-io is ook aan het kijken en wachten O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:13
Hydraulik-Phunk schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 17:49:
Niks mis met 1e auto's mishandelen. Leve de lol voor weinig geld, en zo lang 'je 't een beetje veilig doet..

Zijn nog best rap die 2 liters of niet ?
Hij wil best wel ja, 108PK als ik het goed heb. Kan makkelijk met menig patser-golfje mee iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Laatst online: 09:53

kraats

Ik rol

hhmmm.. moeilijk.. een collega van me wil graag zijn 245 uit 1977 (of '76) aan mij verkopen. Ik heb alleen geen idee wat ik moet bieden. Ik gok dat hij rond de 3000 euro wil hebben. Is dat een beetje reëel?
Het gaat om een 245 met 7 ton op de teller. Wel tweede motorblok. Achteraf ingebouwd: LPG onderbouw (80 liter), zwaardere veren, cruise control, elektronische ontsteking.
Stukje gereden, reed prima. Ook op LPG. Kleine rammels, maar die zijn er uit te krijgen. Alleen motorrammel als 'ie koud is (oliepomp?). Plaatwerk goed op kleine plekjes na. Niet originele lak.
Fotootjes:
Afbeeldingslocatie: http://www.vandekraats.net/pics/tn-Volvo-12.JPG Afbeeldingslocatie: http://www.vandekraats.net/pics/tn-Volvo-5.JPG Afbeeldingslocatie: http://www.vandekraats.net/pics/tn-Volvo-8.JPG Afbeeldingslocatie: http://www.vandekraats.net/pics/tn-Volvo-10.JPG

Tja.. staat natuurlijk wel goed op de parkeerplaats naast mijn 940. Onderhoud moet wel lukken. En dan heb ik een mooie wagen om mee naar het werk te gaan. Lekker goedkoop vanwege het oldtimer zijn.
Verder nog oude 24x-rijders die weten waar ik op moet letten? Ik heb zelf nog nooit een oldtimer gekocht.

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82
  • Laatst online: 19-12-2024

Barracuda_82

mkTime(), not war!

3000 euro is wel erg veel denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

wat een schitterende wagen O+ _O_

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Supermooi ding idd, maar 3000 vind ik nog wel erg veel. Hij ziet er wel oke uit, maar de rest van de onderdelen is ook 7 ton 'oud' natuurlijk. Ophangingsrubbers, stuurhuis e.d., dus kijk/vraag daar ook even naar.
Zo te zien een B21/23 motorblok ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tije
  • Laatst online: 17-12-2024
Een Volvo topic, fantastisch! Heerlijke auto's!
Bij ons thuis zijn het ook alleen volvo's waarin gereden wordt.
Nadat mijn vader jaren citroën had gereden (hij heeft een citroën garage gehad) is hij overgestapt op Volvo en ik denk niet dat hij er ooit weer vanaf stapt.
Begonnen met de
- v70 classic, ik geloof dat het een 2.5TDI was
- v70 nieuwe model met een 2.4t
- xc90 t6, zijn huidige auto, fantastische wagen!

En mijn moeder en ik rijden in een v40 1.8 uit 1998.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Laatst online: 09:53

kraats

Ik rol

Hydraulik-Phunk schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 17:56:
Supermooi ding idd, maar 3000 vind ik nog wel erg veel. Hij ziet er wel oke uit, maar de rest van de onderdelen is ook 7 ton 'oud' natuurlijk. Ophangingsrubbers, stuurhuis e.d., dus kijk/vraag daar ook even naar.
Zo te zien een B21/23 motorblok ?
Ik vind 'm inderdaad ook prachtig.. Mijn vrouw vindt 'm iets minder helaas, maar ik mag doen wat ik wil ;)
Ik vind die 7 ton ook erg veel. Moet zeggen dat 'ie er verder nog wel erg goed uitziet, maar dat is natuurlijk alleen optisch. Heb gelukkig geen speling ontdekt tijdens het rijden (wel stuurbekrachtiging, ook achteraf ingebouwd, voelt raar bij zo'n 245 ;) ). Mocht ik 'm overnemen dan zet ik 'm wel eerst op de brug. Eens zien of mijn technische oog dan nog iets kan ontdekken.
edit:
Ow ja, is inderdaad een B23 motor. Welbekend, dus ;) Trekt ook nog behoorlijk, moet ik zeggen. Tja.. 2,3 liter, heeft toch nog wel wat trekkracht. Huidige eigenaar is vorig jaar nog met deze wagen en een caravan erachter naar Tsjechië gereden. Dat kan 'ie dus aan.

[ Voor 14% gewijzigd door kraats op 04-08-2006 11:00 . Reden: @Hydraulik-Phunk ]

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Laatst online: 23:58

Klippy

Still Game

Erg coole bak die 245 :)
Dat is ook een auto die je 'bak' mag noemen en dat is dan positief :)

700k is wel veel, maar op een 2e blok valt het nog mee. Hoeveel heeft hij daarop gelopen?
Sja die dingen zijn wel erg waardevast, ook de modellen uit 1990 bijvoorbeeld zie je nog voor 8-9 duizend euro langskomen soms en die uit de jaren '70 worden zeldzaam dus duurder, zeker met LPG.
3000 is niet weinig voor zo'n auto, maar ik weet zeker dat hij hem bij een liefhebber kwijt kan voor iets meer dan dat, maar 't is wel een investering. Het is dan wel een Volvo, maar na 7 ton zal er inderdaad wel eens binnenkort ergens wat gaan lekken of piepen dus je moet een beetje handig zijn.
Ik zou het gewoon doen, die auto is gewldig en je vaste lasten zijn bijna niks, dus de fun-factor is al 3.000 waard :P

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Zwakke plekken van de 2-serie zijn de wielkassen achter, reservewielbak en kokerbalken zoals elke auto van +20 jaar. Ook ff prikken met een schroevendraaier dus, en een beetje roest/rot is prima te lassen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.B.
  • Niet online
Stuurbekrachtiging, Cruise Control, LPG, belastingvrij en je rijdt heel goedkoop: doen dus :)
Ik zou overigens 2000 bieden.

[ Voor 14% gewijzigd door P.B. op 04-08-2006 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:37
Hydraulik-Phunk schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 09:46:
Zwakke plekken van de 2-serie zijn de wielkassen achter, reservewielbak en kokerbalken zoals elke auto van +20 jaar. Ook ff prikken met een schroevendraaier dus, en een beetje roest/rot is prima te lassen natuurlijk.
Roest, Roest en nog is Roest als je er niks aan doet :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Ahja, had de mijne ook. Slijptol, lasapparaat, en weer wat vers staal erin. Kan 'ie er weer ff tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Fauna schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 16:49:
Een volvo topic! _o_

Leuk om te zien hoe die oudjes opgekalefaterd worden :) En natuurlijk de strakke nieuwe modellen :9

Rijd zelf een 360 2.0 injectie, standaard uitvoering. Gekocht van een opaatje met 97.500 op de teller, inmiddels staat ie op 125.000. Zeer fijne auto, weinig onderhoud. Al heb ik hem wel een beetje 'mishandeld'. Zal wel iets te maken hebben met eerste auto ofzo O-)
[afbeelding]

Als deze 'op' is wil ik naar een 850 estate of V70 oud model. Heerlijke machines, en die roffel :>
Zeker een geweldige bak, had hem ook als eerste wagen. Zwaar mishandeld, was ooit een 360 liefhebber langsgeweest want ik had nog wat onderdelen liggen. De tranen stonden bijna in zn ogen. :D

Krijg je als je ermee in t bos gaat crossen en af en toe een boompje hier en een stronkje daar raakt. En ding was maar niet kapot te krijgen, daarna nog voor 450 euro verkocht met zo een kleine 20 deuken. Zeer gewilde cros auto om zijn achteraandrijving en 2 ltr inhoud.

Weggedaan omdat die motorisch nogal veel olie begon te lekken bij de kop, wat zonder dure reparatie, of handig iemand niet economisch rendabel meer was. En verder het benzineverbruik wat om te janken is, zeker met de huidige benzineprijzen. Toen maar een 460 genomen, reed wat fijner en luxer, maar was het tank gevoel kwijt. Nu een S70, daarbij dat gevoel weer een beetje terug. Helaas zit bos crossen er niet meer in :'(

Misschien eens weer eentje halen voor erbij en voor de fun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 171278

Vandread schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 22:22:
Het is een hatchback.... en jij vergelijkt em met... hatchbacks! heel goed man :+
Iedere auto is een combinatie tegenwoordig, de basis van auto's ligt nogal dicht bijelkaar he.... 4 wielen... 2koplampen... 2 achterlichten.... stel deur aan de zijkant.
Ik zie een doortrekking van de huidige lijn volvo's met een vleugje p1800 :)
Het doortrekken van de huidige lijn is het halveren van de inhoud van de auto's :?
De 340/360 en 440/460 waren er ook in hatchback uitvoering, ik zie niet in hoe het feit dat het een hatchback is rechtvaardigd dat het een kleine, lelijke auto is :? Dat laatste is natuurlijk persoonlijk maar als je zegt dat dit een doortrekking van de huidige lijn is zit er ergens iets los. Volvo heeft nooit dergelijke auto's gemaakt, behalve de doorzetting van de DAF-lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Met huidige lijn bedoel ik de manier van ontwerpen, de trekjes etc. het model is een verbreding van het assortiment wat men vroeger ook had in het assortiment: hij heeft overeenkomsten met de oudere modellen zoals de P1800 en de 480.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37450

Samen met mijn vader bezig deze amazone op te knappen:
Afbeeldingslocatie: http://img338.imageshack.us/img338/3864/sta40325rm3.th.jpg
Is nu voor een groot deel gestript en er is al wat gedaan aan het plaatwerk van de spatborden en deuren. Het plan is om motor + versnellingsbak uit een 360 er in te gaan zetten. Zal nog veel tijd in gaan zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online
Even gepikt van een ander forum:
Afbeeldingslocatie: http://i6.tinypic.com/241r245.jpg
Gespot in belgië. Ik vind m een beetje hoog op de wielen staan. Komt ook door de zwarte onderkant van de bumper denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat kan niet op tegen deze achterkant

Afbeeldingslocatie: http://www.swedespeed.com/gallery/albums/RWD/P1800%20-%201800/1800%20ES/004.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

P1800 ES (!) vind ik echt de allermooiste Volvo ooit geloof ik. Alleen die uitlaat cq treeplank is voor verbetering vatbaar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lennium

B-lennium

Volvo 164 1975!

het is niet te snappen.. vind de P1800 480 en ook die nieuwe echt helemaal niets...
maar ieder zijn mening..

voor mij is een echte volvo een 164, 245, 940 en een S80.
heb vanavond weer gesleuteld aan een 145.. oei wat kunnen remklauwen vast zitten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
B-lennium schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 00:44:
oei wat kunnen remklauwen vast zitten!
Heb je die in een pers moeten steken? Dan zaten ze niet vast :P

Heb een keer de remklauwen van een meid haar motor moeten reviseren op school. De zuigers zaten zo klem dat die er niet uit ging door de zuigers eruit te pompen. Dus eerst WD40 en daarna in de pers de zuigers dieper in de klauw geduwd zodat die een beetje loskwam. Welliswaar in de verkeerde richting maar er zat toch al beweging in. Na enkele keren terug de zuigers eruit te duwen met de reminstallatie en erin te persen toch alles losgekregen. In totaal duurde de revisie meer dan 3 uur en was ik niet blij met het resultaat :( De rubberen remleiding was niet stijf meer waardoor deze uitzette en de remdruk verminderde. Een staalomvlochten teflon remleiding kon ik niet maken, was geen leiding en banjo's aanwezig.

[ Voor 14% gewijzigd door Chevy454 op 15-08-2006 00:57 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
DopdeDouwer schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 18:47:
Even gepikt van een ander forum:
[afbeelding]
Gespot in belgië. Ik vind m een beetje hoog op de wielen staan. Komt ook door de zwarte onderkant van de bumper denk ik.
mijn vader heeft hem in groningen op de gevoelige plaat gelegt. Waarschijnlijk bezig met een duurtest :D
Overigens heeft hij ook even in wagen kunnen kijken nadat ze gestopt waren ivm een warmte probleem (was in de weken dat het hier tropisch was)

zal eens een foto van de voorkant plaatsen als ik vanavond thuis ben :D

overigens stond er achterop in witte letters test vehicle en stonden ze (2stuks) op zweeds kenteken ;)

[ Voor 7% gewijzigd door -Jaap-io op 15-08-2006 08:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
Even een adviesvraagje:

Op AutoTrack staat een V40 T4 te koop:

- Prestige uitvoering
- bouwmaand/jaar: januari 2001
- kilometerstand: 197.300
- automaat
- kleur beige

prijs: € 9445,- (bij de dealersite voor € 9950,-)

Nu vraag ik mij af waarom deze zo goedkoop is, bijna alle T4 (phase II) zijn vaak boven de € 13.000,-.
Zou het de kilometerstand zijn? Die is vrij hoog.
De kleur misschien? Beige lijkt me niet de meest gewilde kleur, helaas staat er geen foto bij.
Of omdat het een automaat is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-05 14:56
Die heeft 2 ton gelopen, logisch dat die wat goedkoper is dan anderen ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
maar ruim € 3000,- goedkoper vind ik niet in verhouding tot de kilometerstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-05 14:56
Canard schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 11:08:
maar ruim € 3000,- goedkoper vind ik niet in verhouding tot de kilometerstand.
als je met zo'n turbo 200K rijdt op vol vermogen dan kan de motor behoorlijk versleten zijn lijkt me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
Bigfoot schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 12:58:
[...]

als je met zo'n turbo 200K rijdt op vol vermogen dan kan de motor behoorlijk versleten zijn lijkt me
en misschien slecht onderhouden... en/of onderhoudshistorie niet aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Iemand enig idee wanneer de prijzen komen van de C30?

Ik heb (zie ander topic) gekozen tussen de Golf GT en GTI. Echter, de C30 vind ik ook interessant.

Zonder prijzen heb je er echter niets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
PWM schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 21:42:
Iemand enig idee wanneer de prijzen komen van de C30?

Ik heb (zie ander topic) gekozen tussen de Golf GT en GTI. Echter, de C30 vind ik ook interessant.

Zonder prijzen heb je er echter niets aan.
de verwachting is dat de prijs iets onder de s40 ligt, maar zeker in de richting van de bmw 1 en audi a3 dus reken maar op een startprijs rond de 25000 alles wat hij goedkoper is hebben ze goed gedaan bij volvo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Nu online

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Ik zit momenteel te twijfelen om een p121 Amazon (waarom ontbreekt deze eigenlijk bijna volledig in de TS? Net als de p1800 en de katterug?) te gaan restaureren.

Zijn er hier mensen die er ervaring hebben in het restaureren van een oude volvo?

Ik heb een bordeaux rode op het oog waarvan de motor is vastgelopen. Ik weet niet precies wat ermee aan de hand is of hoe de staat van de carrosserie of motor is (dus ook niet wat er precies mis mee is). Mijn vader heeft hem zien staan mij de nieuwe vriend van een tante van mij, waar hij in een boerenschuur al minstens 4 jaar binnen staat (4 jaar geleden verliep de laatste APK)

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lennium

B-lennium

Volvo 164 1975!

rijd zelf een 164E die we als bouwpakket (volledig in onderdelen) gekregen hebben (3 appeltaarten en een krat pils!). de auto had lang stil gestaan. een oud baasje had hem gedemonteerd met de bedoeling de auto te restaureren. toen hij uitelkaar was had hij er geen zin meer in!

we hebben een stukje dorpel, deur en 2 achterspatschermen vervangen. verder wat klein las werk.
de motor hebben we gestart met verse benzine en startpiloot. we hebben achteraf wel wat pakkinkjes moeten vervangen. binnen kort gaan we hem klaar maken om te kunnen spuiten. dan is hij af!

je kunt verwachten dat de remmen van de auto zijn vast geroest.
als de tank leeg is dan kan de benzine tank zijn aangetast door roest,
verder is het vooral kijken. dorpels kunnen slecht zijn randje bij de ramen enz.

Hoe weet je dat de motor is vastgelopen? (oorzaak?)
als hij nog rond kan , kun je proberen door een ratel op de moer (sleutel 24 geloof ik) van de krukas te zetten en te draaien. probeer dan eens te kijken of er nog compressie is (kun je voelen tijdens het draaien, ook hoor je de lucht langs de kleppen lopen)

ik kan je in contact brengen met een kennis die veel (heel) veel kennis en onderdelen voor de 100 serie
heeft. 121, 142,144,145 164, sinds kort zelfs 200 serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15006

Ik heb het genoegen om met deze:

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/spookster/Images/Internet_S80_Front_05.jpg

S80 2.4 170 PK te mogen rondzoefen. Wat een fantastische auto is dat.

Betrouwbaarheid & comfort ten top!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

fijne en veilige wagen ja, veel plezier ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105758 schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 19:19:
fijne en veilige wagen ja, veel plezier ermee.
Merci maar ik rijd hem al twee jaar. Nog een jaar of twee en dan verkoop ik hem weer, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lennium

B-lennium

Volvo 164 1975!

waarom verkopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Omdat ik dan of (1) naar mijn volgende functie ben gegaan in het bedrijf waar ik nu werk en die functie behelst een lease auto, of (2) ik wel weer eens wat anders wil (dit laatste doe ik gemiddelde om de drie tot vier jaar (overigens nooit nieuwe autos, dat vind ik 's-werelds grootste des-investering).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10:57
Ik wil eigenlijk mijn s40 nooit verkopen, dan houd ik hem liever als over-sized boodschappenautootje :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stropdas

Stropdas

Insert subtitle here

;)
Anoniem: 105758 schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 20:52:
[...]

[afbeelding]
Zoals iemand anders al heeft gezegt zijn alle blokken van de 400serie niet van Volvo. Dat van dat de turbomotor dat dat meer een porscheblok is heb ik nog nooit eerder gehoord. Kan je me daar wat meer over vertellen?

Volgens mij is er nogsteeds niet in de startpost aangepast dat de 440 een 5deurs is. Altans dat is wat ik tel. Toevallig geeft autoweek dat ook aan Klik ;) Ook is het nogsteeds volgens mij dat de 440 en 460 altijd dezelfde motoren in het assortiment hadden. Ook de opplakdeksel was alleen voor de 5seurs 440. Hoe wil je zoiets op de klep van de 460 maken ;)
Afbeeldingslocatie: http://i7.tinypic.com/255qlo0.jpg

Het stuk van 'de 4XX serie' kan wel overnieuw worden geschreven denk ik zo

http://www.autoweek.nl/ca...m=460&srchpage=1&cache=no
http://www.autoweek.nl/ca...m=440&srchpage=1&cache=no
Om maar even aan te geven dat het enige verschil tussen de 440 en 460 was dat de ene een sedan en de andere een station was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Red devil schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 17:12:
Ik wil eigenlijk mijn s40 nooit verkopen, dan houd ik hem liever als over-sized boodschappenautootje :).
Misschien is het mijn voorkeur voor klassieke auto's, maar met moderne wagens lijkt me dat een beetje onzin. Je afschrijving is enorm, pas over 20~30 jaar zal zo'n auto weer courant worden (stel dat). Je zal ws. verschrikkelijk veel kosten krijgen mbt elektronica, kunststof koplampen om wat te noemen, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Die '445' heeft gewoon een A,B,C,D, en E-stijl :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10:57
Hydraulik-Phunk schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 22:39:
[...]

Misschien is het mijn voorkeur voor klassieke auto's, maar met moderne wagens lijkt me dat een beetje onzin. Je afschrijving is enorm, pas over 20~30 jaar zal zo'n auto weer courant worden (stel dat). Je zal ws. verschrikkelijk veel kosten krijgen mbt elektronica, kunststof koplampen om wat te noemen, etc.
Och, de afschrijving is imo nu al enorm. Gekocht 3 jaar geleden voor dik 9000 met 60k op de teller. Inmiddels 95k en ws rond de 5.5 waard. De komende tijd zullen we nog geen 2e auto nodig hebben, maar mocht het over een tijd nodig zijn dan houd ik ws mijn s40. Waarom zou je in hemelsnaam je s40 verkopen, om een kleiner wagentje ervoor terug te kopen? Daarbij weet ik precies de historie van de afgelopen jaren van mijn auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online
Stropdas schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 22:16:
;)

Het stuk van 'de 4XX serie' kan wel overnieuw worden geschreven denk ik zo
Ik heb een paar dingetjes aangepast voor de 4serie liefhebbers. Ik ben niet zo thuis in dit model, vind alleen de 480 een erg mooie auto.
Mocht er nog iets ontbreken, typ het even dan kan ik het copy-pasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stropdas

Stropdas

Insert subtitle here

DopdeDouwer schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 12:17:
[...]

Ik heb een paar dingetjes aangepast voor de 4serie liefhebbers. Ik ben niet zo thuis in dit model, vind alleen de 480 een erg mooie auto.
Mocht er nog iets ontbreken, typ het even dan kan ik het copy-pasten.
Ook deze serie kent een nederlandse geschiedenis. Ze zijn in iedergeval in Nederland gebouwd en de 480 is gemaakt door een Nederlandse ontwerper.Het aantal deuren werd in deze serie overigens niet meer aangegeven maar dat waren er bij de 440 5 deuren en bij de 460 4, bij de 480 altijd 3. Er zijn nog meer uitzonderingen; de 4xx heeft gewoon een 4-in-lijn-blok van renault. In de 480 zat een blok dat doorontwikkeld is door porsche dat meer vermogen haalt uit het zelfde blok oorspronkelijke renaultblok. Het blok met de 1.7L Turbo is eveneens in de 440 en 460 verschenen. Voor de 440 is er eveneens een "mod" gemaakt, een andere achterdeur zodat je toch een estate van je 4serie kon maken. Ja inderdaad door een nederlands bedrijf op de markt gebracht.

Zo staat het wel aardig geloof ik. Zelf ben ik meer thuis met de 440 en 460 ;)

[ Voor 0% gewijzigd door Stropdas op 21-08-2006 16:03 . Reden: ff stomme fout ongedaan gemaakt ;) zie hieronder ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Doe het dan wel goed :/ De 440 heeft 5 deuren en de 460 4.

En de 1.8 en 2.0 motoren zijn van Volvo, niet van Renault. Hoe het met de 1.6 zit weet ik niet.

[ Voor 46% gewijzigd door Maasluip op 21-08-2006 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Maasluip schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 13:24:
Doe het dan wel goed :/ De 440 heeft 5 deuren en de 460 4.

En de 1.8 en 2.0 motoren zijn van Volvo, niet van Renault. Hoe het met de 1.6 zit weet ik niet.
Ik heb begrepen dat alle motoren van Renault zijn geweest. De 1.7's, de 2-liters en ook de latere 1.8's en 1.6's komen gewoon van Renault af toch?

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik heb begrepen dat de 1.8 en 2.0 Volvo motoren zijn. Tenminste dat heb ik zo gelezen op het Volvo 400 forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Bij mij thuis (lees: mijn ouders) hebben we een Volvo 240 Station met een onderbouw gas installatie.
Het dingetje is inmiddels al 17 jaar oud en heeft al ruim 400.000 kilometer gelopen, en draait nog steeds bijhoorlijk goed (al heeft ie nu af-en-toe wel kuren)

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Nu online

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

B-lennium schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 17:43:
rijd zelf een 164E die we als bouwpakket (volledig in onderdelen) gekregen hebben (3 appeltaarten en een krat pils!). de auto had lang stil gestaan. een oud baasje had hem gedemonteerd met de bedoeling de auto te restaureren. toen hij uitelkaar was had hij er geen zin meer in!

we hebben een stukje dorpel, deur en 2 achterspatschermen vervangen. verder wat klein las werk.
de motor hebben we gestart met verse benzine en startpiloot. we hebben achteraf wel wat pakkinkjes moeten vervangen. binnen kort gaan we hem klaar maken om te kunnen spuiten. dan is hij af!

je kunt verwachten dat de remmen van de auto zijn vast geroest.
als de tank leeg is dan kan de benzine tank zijn aangetast door roest,
verder is het vooral kijken. dorpels kunnen slecht zijn randje bij de ramen enz.

Hoe weet je dat de motor is vastgelopen? (oorzaak?)
als hij nog rond kan , kun je proberen door een ratel op de moer (sleutel 24 geloof ik) van de krukas te zetten en te draaien. probeer dan eens te kijken of er nog compressie is (kun je voelen tijdens het draaien, ook hoor je de lucht langs de kleppen lopen)

ik kan je in contact brengen met een kennis die veel (heel) veel kennis en onderdelen voor de 100 serie
heeft. 121, 142,144,145 164, sinds kort zelfs 200 serie.
Ik weet van deze wagen maar heel weinig, alleen dat het een p121 is en de kleur rood heeft.

Mijn vader heeft hem zien staan bij een nieuwe vriend van een tante van mij. Hij is van zijn zoon die hem gekocht had om goedkoop (belastingvrij) mee te kunnen rijden, maar het blok was hem zo'n 4 jaar geleden vast gelopen.
Dat is alles wat ik ervan weet. Maar ik vrees, gezien het punt dat hij op gas is omgebouwd en waarschijnlijk niet heel liefdevol is behandeld, dat één of meerdere cilinders/zuigers zijn verbrand.
Nu ben ik niet bang om de wagen op motorisch/mechanisch vlak aan te pakken (m'n vader heeft in het verleden meerdere auto's gereviseerd), maar plaat- en spuitwerk zie ik meer tegen op.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Pagina: 1 2 ... 28 Laatste