Het grote Volvo topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 27 28 Laatste
Acties:
  • 62.675 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Oplossing:
goedkoop vluchtje boeken, daar een 240 op de kop tikken, lekker rond touren en mee naar huis nemen.
Hoe dat verzekering-technisch allemaal werkt kan misschien wat tegenwerken...

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

B-lennium schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 23:47:
ik ga ook wel eventjes kijken, de buurman heeft er een stand....
En wie is de buurman? :)
Verwijderd schreef op donderdag 04 september 2008 @ 13:33:
Ik wil nog eens een keer toeren door scandinavie, het liefst in een volvo 240. Lijkt me echt leuk om te doen. Jammer alleen dat die 240 opeens cult worden in NL en redelijk prijzig zijn.
Helaas is de markt in Nederland nogal kunstmatig. :'( Voor veel auto's wordt de hoofdprijs gevraagd en iedereen kopieert elkaar maar op internet. Tel daarbij op dat je bij import van een leuk wagentje uit het buitenland je een dikke smak geld voor BPM en invoerrechten/kenteken mag betalen en het heeft meteen geen nut.

Nederland is gewoon te klein en te dikbevolkt om geld te verdienen aan auto's, vandaar dat het in Zweden relatief goedkoop shoppen is. Echter: pak je een 240 die weer geen 25 jaar oud is, dan zit je nog minimaal 150-200 Euro aan BPM te betalen, plus nog een paar honderd voor een kenteken en de RDW-keuring etc etc. Tel daarbij op dat je weer een speciale verzekering nodig hebt om het gebakje van het buitenland naar hier te mogen rijden en je bent weer wat centen kwijt. Mijn tip: zoek voor het importeren van een auto echt een leuke uit die echt de moeite waard is en koop vooral niet "zomaar" iets. Daar zijn al meer dan genoeg mensen in getrapt en ik kom ze zowat dagelijks tegen. ;)

In Nederland auto's gaan handelen schiet dus niet bepaald op. ;(

[ Voor 83% gewijzigd door Bart-Willem op 04-09-2008 22:55 ]

Volvotips.com

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Dat heb ik inmiddels ook wel door :)

Als ik een 240 koop daar (ok, het is een beetje een opwelling, maar al zeker de 3e keer :P), en die kans is er zeker mezelf kennende, dan ga ik ook op zoek naar een echt goede deal voor mezelf. Scheelt dat ik iig een Zweed in de arm kan nemen voor het zoekwerk. Mocht 't allemaal heel goed uitpakken is het misschien leuk om eens wat handel op te zoeken.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Verwijderd

Importeren met een auto heb ik al ervaring mee, ik heb mijn huidige auto geimporteerd :). Maar voor vakantie in Scandinavie wil ik gewoon een 240 rijden, omdat dat op en top zweeds en volvo is. Misschien is idd daar een 240 kopen wel een optie. Alleen verzekering technisch zal dat weer een hoop gedoe zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Er is een bedrijf in NL dat auto's met buitenlandse platen verzekert. Weet niet precies hoe en wat, maar zal de link even posten als ik 'm vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lennium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-06 21:34

B-lennium

Volvo 164 1975!

De enige met veel 164 onderdelen :P

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
Vandaag de garage ingedoken om andere roestplekken bij te werken.
We begonnen met de achterklep, maar al schurende (en bikkende) kwamen we steeds meer roestplekjes tegen. Toen ook maar aan de krasjes begonnen. Wat ook weer bleek te resulteren in beginnende roestplekjes e.d.

Netto resultaat. Niet heel veel gedaan, alleen de achterklep compleet gespoten... En dat heeft ook genoeg werk gekost om 'm helemaal strak te krijgen.

In de primer (durfde er niet op te gokken dat de grondlaag grijs was, wat tijdens het schuren dus wel zo bleek)
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-N6O3U37V.jpg

Net een laagje wit erop
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-TXWV7RNM.jpg

4 lagen wit verder
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-YETTPP3N.jpg

Nu het Volvo & 850 embleem nog even in de zelfde kleur spuiten als de rails en dan komen die er ook weer op (na polijsten & laklaag).
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-JEBNNP8D.jpg
Jup, brakke gsm-pics

Nu de lak laten uitharden & dan polijsten & blanke lak erover heen. Tenminste ook geen sinasappel effect :)

[ Voor 9% gewijzigd door Harry op 05-09-2008 22:16 ]

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09:35

Krentenbol

Prutz0r

Ik vind het eigenlijk wel strak, zo zonder logo's :)

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Hydraulik-Phunk schreef op donderdag 04 september 2008 @ 22:59:
Dat heb ik inmiddels ook wel door :)

Als ik een 240 koop daar (ok, het is een beetje een opwelling, maar al zeker de 3e keer :P), en die kans is er zeker mezelf kennende, dan ga ik ook op zoek naar een echt goede deal voor mezelf. Scheelt dat ik iig een Zweed in de arm kan nemen voor het zoekwerk. Mocht 't allemaal heel goed uitpakken is het misschien leuk om eens wat handel op te zoeken.
Inmiddels met de baas gesproken, en die vertelde dus de reden van de belachelijk goedkope 240's: in het zuiden van Zweden wordt met nogal agressief zout gestrooid en zoals je weet ligt er daar dus geregeld sneeuw en dus zout op de weg. ;) Gevolg: veel 240's uit het zuiden zijn zo rot als een banaan. Goede 240's haal je dus uit het noorden, omdat men daar in de winter liever met sneeuwscooters en dat soort dingen rijdt omdat strooien daar toch al geen zin heeft. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Klopt, die info had ik al. Ik moet nog het een en ander uitkristaliseren natuurlijk voor ik die kan op ga, maar m'n connectie heeft familie in het hogere noorden wonen. En ze zijn natuurlijk niet allemaal compleet rot.

@ Soulfly, je moet niet gaan polijsten alvorens je blanke lak aanbrengt, hooguit waterproof schuren, maar pas je blanke lak ga je uitpolijsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
H-P Let eens niet op de details :D en ja, m'n bumper hangt er nog scheef onder... die moet er binnenkort ook eens ff onder vandaan en opnieuw opgezet worden

Overigens, heb op 14 plaatsen op de klep tot 't blanke metaal moeten schuren... En dat was van te voren dus niet te zien...

Leuke verrassing was ook onder de kitrand (binnenkant klep), best een dikke rand. Piepte ergens een beetje roest tussendoor. Hele kitlaag weggestoken, de verrassing was niet aangenaam. Maargoed, nu wel opgelost.

Volgende week bezig met het dak.

[ Voor 98% gewijzigd door Harry op 05-09-2008 20:33 ]

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Je plaatjes doen 't niet meer btw.

Maar het is niet mierenneukend bedoeld hoor, integendeel :)
Spuit je het uit ye ol' rattle can of met een pistooltje op lucht ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
Mjah, da's te danken aan mijn super provider met een wel gigantische daglimiet van 50mB op m'n webspace... (Orange btw).
Maar het is niet mierenneukend bedoeld hoor, integendeel :)
Weet ik, vandaar de :D smiley.
Spuit je het uit ye ol' rattle can of met een pistooltje op lucht ?
Dit is simpel spuitbus werk. Vandaar dus ook schuren/polijsten (we bedoelen 't zelfde, ik bedoel ook niet poets-polijsten... dan heeft blanke lak geen f*ck zin meer). Da's 't grote nadeel van spuitbuswerk... die verrekte sinasappelhuid.

Compressor moet er nog wel eens komen. Maargoed, m'n wishlist is wat lang... :) En zo vaak spuit ik niet. Voor andere dingen mis ik een compressor niet zo heel erg hard.

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Ik hoop dat 't goed gaat met de blanke lak, is altijd kut zo'n groot oppervlak uit de spuitbus. Ik zou gewoon 3 blikken halen, en niet leegspuiten. Als het even kan de kachel er bij aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
Heb daar (gelukkig) niet zoveel problemen mee...
En zo groot is 't oppervlakte nu ook weer niet. Met dit paneel moet je ook niet links -> rechts spuiten (of andersom natuurlijk :) ) maar boven/beneden, half op half & dan krijg je een goed dekkende laag. Ga je in de lengte spuiten, dan red je 't nooit gelijkmatig genoeg laat staan dat je alles goed mee pikt.

Komende week moet ik de plekken op mijn dak aanpakken. Heb ze vandaag kaal gemaakt, ook hier werden de plekken weer knap groter dan vooraf gehoopt. (Ben realistisch genoeg te weten dat d'r altijd meer achter weg komt). En daar maak ik me wel meer zorgen over. Een compleet paneel spuiten is gemakkelijker dan stukken "bijwerken" / restaureren.

Misschien de compressor toch eens wat hoger op 't lijstje zetten... Maarja, dan krijg ik weer de neiging om de hele auto te gaan doen... En dat is nu net weer 't andere uiterste.

[ Voor 17% gewijzigd door Harry op 05-09-2008 22:29 ]

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Laatst online: 13:20

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Ik hoop dat je alles goed kaal haalt, ben zelf ook welles de gebruikelijke plekken op een ford transit aan het wegwerken geweest (achterdeuren en wielkasten) na een jaartje komt het weer vrolijk opdagen. ben benieuwd hoe het er volgend jaar uitziet.

Tot nu toe een netjes resultaat, wel jammer dat je lensjes verkleuren van je verlichting en reflectoren

Laatst in mijn eigen volvo nog een cargo barrier in 2 stukken gezaagt. eerst via via een legerversie hiervan gevonden en gemonteerd. en natuurlijk ook nog in de verf gezet
Afbeeldingslocatie: http://i34.tinypic.com/28tjgo3.jpg

[ Voor 34% gewijzigd door Ghostrider op 05-09-2008 22:33 ]

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
Is een pre '96 850 probleem... hebben alle Estates van die tijd.

't voorbewerken is door m'n vader gedaan grotendeels. Die heeft dat jaren gedaan, dus dat zit wel goed. Hij mag graag voorbewerken, ik heb daar een hekel aan. Ik mag graag spuiten, hij heeft daar een hekel aan... prima geregeld :D

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Achterlampen kan je trouwens best mooi weer polijsten met koperpoets o.a. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Hydraulik-Phunk schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 22:39:
Achterlampen kan je trouwens best mooi weer polijsten met koperpoets o.a. :)
Dat valt vies tegen. ;( Wat wel weer goed als tijdelijke oplossing werkt: ice wax van Turtle Wax. :P

Over de 240's in het noorden: vaak zijn daar een hoop autobedrijven al actief: behalve wij zitten er ook een aantal Zweedse bedrijven die een handeltje opgezet hebben naar andere landen toe. Probeer dus vooral in het particuliere circuit te zoeken, dan heb je kans dat je nog iets leuks onder een deken weet te trekken voor een appel en een ei (wat in Nederland mede dankzij internet haast nooit meer gebeurt).

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm bij mij werkte koperpoets wel redelijk voor de buitenkant van het plastic. Helaas zaten er bij mijn rechter achterlicht allemaal kleine haarscheurtjes in het plastic en is daardoor onherstelbaar dof geworden. Waarschijnlijk nog het originele achterlicht van 1988 (zou ook verklaren dat ik 'm er bijna niet af kreeg). Het andere achterlicht is zo te zien net nieuw dus het verschil is best goed te zien. Ga nog ergens rondsnuffelen voor een vervanger van het dof geworden exemplaar dus (VKB misschien? :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:41

tozzke

aka tozzert

een paar stickers besteld @ volvo-plaza.nl voor de C70

Afbeeldingslocatie: http://tozzke.wordt.nl/GoT/Volvo_eland_schild.jpg
voor net boven de zijknipperlichten

Afbeeldingslocatie: http://tozzke.wordt.nl/GoT/Volvo_eland_schild_raam.jpg
voor eventueel op de zij achterruiten

eigenlijk ben ik niet zo van de stickers enzo, maar deze vind ik toch wel grappig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online
Ik probeer er op de beurs ook eentje op de kop te tikken. Op mijn motorkap mist nog steeds het originele logo, ligt al een hele tijd in het dashboardkastje...

Plek originele logo:
Afbeeldingslocatie: http://www.volvofan.at/IMAGES/Volvos/volvohistory/v144_01_big.jpg

Ik vind de moose stickers ook erg leuk, ik ben van plan een vierkante te kopen en deze op de neus te plakken ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.wheelsofitaly.com/wiki/images/e/e6/Ferrari.Testarossa.JPG

[ Voor 6% gewijzigd door DopdeDouwer op 06-09-2008 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Nu kom ik toch weer op het punt om te besluiten om voor een open uitlaat tegaan :X aangezien de huidige lek is achter de 2e demper. en de rest er ook niet al te lekker uitziet. Kan dat een beetje denken jullie op een B30A (6cil 3 liter)

Ik kwam dit nog op youtube tegen; http://www.youtube.com/watch?v=5-HTE6-YlCE volgens mij ook zonder uitlaat. :9

had me verbruik nog even bekeken; 200km.....50liter benzine :X

[ Voor 8% gewijzigd door Ghostrider op 06-09-2008 21:27 ]

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lennium

B-lennium

Volvo 164 1975!

b30 zonder uitlaat is echt een enorm kabaal!

ik denk wel dat je met alleen de eerste demper (net voor de as) en dan een pijpje naar de dorpel weg komt, nog wel veel herrie denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Afbeeldingslocatie: http://i33.tinypic.com/2djzaxg.jpg (niet mijn auto)
even een plaatje ter indicatie, de dempers zijn onderling verbonden aan de zeikant. Bij mij is die lek en verrot waar de 2e demper aansluit op de lange pijp

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
@Ghostrider: Denk dat 't stationair wel goed te doen is, maar zodra je echt vermogen gaat aanspreken, wordt het opeens een heel ander verhaal.

Daarnaast:

Hulp gevraagd !!

Ik ben er niet over uit, waar ik de logo's terug ga plaatsen als ik klaar ben met de kofferklep.
Een paar voorbeeld foto's.

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-EXGWTCMR.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZEPKDQAD.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-CUKNV34Y.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-8BJFYBXZ.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-V4JSAOSN.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-WRT3Y63D.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-IQMSTHDP.jpg

Persoonlijk heb ik het meeste met de eerste 2 foto's. Maar ik twijfel...
Ze zijn even snel d.m.v. een dubbel gevouwen plakbandje opgeplakt voor de foto's. Ik heb niet geled of 't evenwijdig zat en/of 't hoger / lager hoort te zitten origineel.

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:07

SeatRider

Hips don't lie

Soulfly schreef op zondag 07 september 2008 @ 12:33:
@Ghostrider: Denk dat 't stationair wel goed te doen is, maar zodra je echt vermogen gaat aanspreken, wordt het opeens een heel ander verhaal.

Daarnaast:

Hulp gevraagd !!

Ik ben er niet over uit, waar ik de logo's terug ga plaatsen als ik klaar ben met de kofferklep.
Een paar voorbeeld foto's.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Persoonlijk heb ik het meeste met de eerste 2 foto's. Maar ik twijfel...
Ze zijn even snel d.m.v. een dubbel gevouwen plakbandje opgeplakt voor de foto's. Ik heb niet geled of 't evenwijdig zat en/of 't hoger / lager hoort te zitten origineel.
Ik vind de laatste optie wel wat hebben. Maar hoe zit het standaard?

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
Zoals foto 5 (Volvo links van de plaat, 850 rechts van de plaat)

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Nu online

kraats

Ik rol

Ik heb zelf het meeste met de 5e foto. Zoals het origineel toch ook het meeste zit? Misschien dat met extra '20V 2.5i' embleempjes onder de 850 aan de rechterkant? Zo staat het bij mijn 960 wel erg mooi, vind ik (3.0 24V).

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
Als ik d'r 20v op plak, dan doe ik aan stickertuning...

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Soulfly schreef op zondag 07 september 2008 @ 12:33:
Het is natuurlijk geen dagelijkse auto, dus een beetje lawaai is wel welkom

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Ik vind alleen 't Volvo logo in het midden wel clean. Met de 2 logo's onder elkaar vind ik niet mooi staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online
Ik zou de achterklep leeg laten of alleen het 850 embleem terug plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommzz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12:26
Ik zou voor optie 5 gaan, gewoon orgineel.
Volvo & 850 aan 1 kant staat niet echt imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Gewoon doen zoals het hoort. Zoals de mijne dus. :P

Afbeeldingslocatie: http://i31.tinypic.com/xptvz7.jpg

Bedenk me net weer trouwens dat ik m'n trekhaak wel eens mag spuiten (lekker bruin is 'ie nu :/ ) en een nieuw stukje chroom op m'n uitlaat mag proppen (is wat netter dan die ranzige roetstaaf nu). :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
Maar gewoon is ook zo.... gewoon....

Weet jij trouwens ook wat een achterruitenwisser van een V90 moet kosten?

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Soulfly schreef op zondag 07 september 2008 @ 16:41:
Maar gewoon is ook zo.... gewoon....

Weet jij trouwens ook wat een achterruitenwisser van een V90 moet kosten?
De wisser zelf? Of de motor? :P

Laat me raden: je achterruitwisser doet het niet. :P 90% kans dat 't aan de bekabeling ligt. ;)

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online
Die van de V90 zit er strakker uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

@Bart-Willem trek dan gelijk ffe die NL stikker eraf, die is al jaren niet meer verplicht. Ik zie trouwens ook wel eens trekhaak doppen die over de complete trekhaak vallen.

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Ghostrider schreef op maandag 08 september 2008 @ 13:49:
@Bart-Willem trek dan gelijk ffe die NL stikker eraf, die is al jaren niet meer verplicht. Ik zie trouwens ook wel eens trekhaak doppen die over de complete trekhaak vallen.
In sommige EU-landen is 'ie nog wel verplicht. ;)

Over je demper: wat voor demper gaat erop? Is dat speciale meuk die specifiek voor dat offroad-ding ontworpen zijn, of deelt 'ie die uitlaat met 164's of 240's ofzo?

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

kan iemand me ff uitleggen hoe ik die middenconsole HU-603 loskrijg ;(

Wil andere houder voor telefoon erop schroeven en aansluiten...heb nu wel dat eerste kapje los met wat pijn en moeite, maar nu moet toch echt die hele console eraf want ik kan niet bij de stekkers.. :(

tozzke had dat toch ook gedaan laatst om die antenneknop in te bouwen?

[ Voor 11% gewijzigd door kamstra op 08-09-2008 17:25 ]

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
Bart-Willem schreef op zondag 07 september 2008 @ 16:42:
De wisser zelf? Of de motor? :P

Laat me raden: je achterruitwisser doet het niet. :P 90% kans dat 't aan de bekabeling ligt. ;)
Als ik de motor had bedoeld, had ik de motor wel genoemd :)
Vraag niet voor niets naar iets van een V90 i.p.v. 850 / V70 :D

De wisser van een V90 ziet er i.d.d. gewoon veel netter uit.

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke

tozzke

aka tozzert

kamstra schreef op maandag 08 september 2008 @ 17:24:

Wil andere houder voor telefoon erop schroeven en aansluiten...heb nu wel dat eerste kapje los met wat pijn en moeite, maar nu moet toch echt die hele console eraf want ik kan niet bij de stekkers.. :(

bij mij was het een kwestie van die 2 vertikale plaatjes indrukken aan de zijkant. Die komen dan naar buiten met een oog waar je je vinger doorheen kunt steken om hem in zijn geheel naar voor te trekken

Afbeeldingslocatie: http://tozzke.wordt.nl/Volvo_C70_T5/IMG_1503_1_600.jpg

ik weet niet hoe het bij de HU-603 is, ik heb dus de SC-900

[ Voor 3% gewijzigd door tozzke op 08-09-2008 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-09 22:16

Klippy

Still Game

kamstra schreef op maandag 08 september 2008 @ 17:24:

http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?t=4619

Staan foto's, lijkt zo los te komen, al snap ik niet wat er staat :P

Ben zelf ook weer terug na 3 weken USA, veel gereden, weinig Volvo's gezien ;)
Valt wel op tussen al die nieuwe bakken die niks kosten dat je best veel 'oudere' Volvo's ziet, meer dan nieuw iig. Paar keer de nieuwste S40 en 3x de vorige S60 en de rest allemaal oudere modellen V70/S70/C70, ouder heb ik ook niet gezien.
Relatief veel S70's daar.

Verder niks nuttigs te melden nog :+

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Soulfly schreef op maandag 08 september 2008 @ 21:32:
[...]

Als ik de motor had bedoeld, had ik de motor wel genoemd :)
Vraag niet voor niets naar iets van een V90 i.p.v. 850 / V70 :D

De wisser van een V90 ziet er i.d.d. gewoon veel netter uit.
Oeps, ik zat even niet op te letten. :$ Ik dacht dat Kraats 't vroeg, die heeft immers een V90. :P Ik zal van de week eens loeren of die dingen überhaupt wel zo te bestellen zijn. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke

tozzke

aka tozzert

Klippy schreef op maandag 08 september 2008 @ 22:39:
[...]

http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?t=4619

Staan foto's, lijkt zo los te komen, al snap ik niet wat er staat :P

Ben zelf ook weer terug na 3 weken USA, veel gereden, weinig Volvo's gezien ;)
Valt wel op tussen al die nieuwe bakken die niks kosten dat je best veel 'oudere' Volvo's ziet, meer dan nieuw iig. Paar keer de nieuwste S40 en 3x de vorige S60 en de rest allemaal oudere modellen V70/S70/C70, ouder heb ik ook niet gezien.
Relatief veel S70's daar.

Verder niks nuttigs te melden nog :+
toevallig.... ik ga komende maandag voor 2 weken naar de states (FL) :)
waar zat je ergens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

hmmz, met dank aan die link van Klippy wel gelukt om de middenconsole los te krijgen...helaas kon ik toen alleen nog steeds niet bij het nokia kastje :(

En aangezien ik niet heel veel zin heb om mijn complete dashboard overhoop te halen, de boel maar weer teruggeschroefd....wellicht toch maar door iemand LATEN doen :P

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Bart-Willem schreef op maandag 08 september 2008 @ 14:06:
[...]

Over je demper: wat voor demper gaat erop? Is dat speciale meuk die specifiek voor dat offroad-ding ontworpen zijn, of deelt 'ie die uitlaat met 164's of 240's ofzo?
Gewoon spruitstuk - pijp - 2 dempers bij de dorpel - pijp terug; foto:

Afbeeldingslocatie: http://i37.tinypic.com/2kot54.jpg

3liter blokje heeft toch geen tegendruk nodig?

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-09 22:16

Klippy

Still Game

tozzke schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 06:49:
[...]

toevallig.... ik ga komende maandag voor 2 weken naar de states (FL) :)
waar zat je ergens?
Van Chicago tot Los Angeles, Route 66 (via Las Vegas).

Dus redelijk veel op de weg geweest, 5.000 km gereden, waarvan 85% in de eerste 2 weken.
Was wel cool, maar goed dat heeft verder niks met Volvo te maken, foto's staan binnenkort wel online :+

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Ik heb in LA wel vrij veel Volvo's gezien. Veel S60 (R), en wat champagnekleurige 850's hier en daar. Veelal met gepolijste velgen, ook best wel classy.
Heb ook behoorlijk veel 245's gezien, met die dubbele koplampen. Erg cool ook. Erg dof ook de meesten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Ghostrider schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 15:43:
[...]

Gewoon spruitstuk - pijp - 2 dempers bij de dorpel - pijp terug; foto:

[afbeelding]

Nee het ging er meer om welke dempers er nog meer op zouden passen. ;) Dempers los (en dan zelf monteren) zijn spotgoedkoop namelijk. :)

Volvotips.com

• B-lennium

B-lennium

Volvo 164 1975!

Ghostrider schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 15:43:
[...]

zolang het geen 2takt is dan valt het wel mee ja, wel iets anders spoelt je verse mengsel mee de uitlaat in.

Verwijderd

Ik had die elandenstickers gewoon inZweden bij het elandenpark moeten kopen toen ik er was, maar vond ze toen wel redelijk prijzig en ik had al voor 800 kronen aan zooi wat ik wilde kopen in mijn handen. Wel grappig, betaal je 2x40 kronen voor toegang (we waren met z'n 2en), kom je terug uiteindelijk met 800 kronen aan souvenirs en zooi. Waarvan de duurste voor mezelf waren natuurlijk =)

• B-lennium

B-lennium

Volvo 164 1975!

Verwijderd schreef op woensdag 10 september 2008 @ 10:39:
Ik had die elandenstickers gewoon inZweden bij het elandenpark moeten kopen toen ik er was, maar vond ze toen wel redelijk prijzig en ik had al voor 800 kronen aan zooi wat ik wilde kopen in mijn handen. Wel grappig, betaal je 2x40 kronen voor toegang (we waren met z'n 2en), kom je terug uiteindelijk met 800 kronen aan souvenirs en zooi. Waarvan de duurste voor mezelf waren natuurlijk =)
toch niet zo'n heel klein rondje door het bos hé ? (älmhult) ben ik geweest, de elanden waren niet echt geïnteresseerd in mijn oude volvo haha.

Ik ben met mn restauratie project weer bij een nieuw hoofdstuk beland, de onderkant.
voor meer info..

schaamteloze crosspost! http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?p=396597#396597

Afbeeldingslocatie: http://www.ferronphoto.nl/forum/164turbo/19.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door B-lennium op 10-09-2008 12:30 ]

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Rotisserie zelf gemaakt zo te zien ?

Ik zit er toch ook wel aan te denken ivm m'n '64 Impala, toch wel heel handig om alles goed aan te kunnen pakken.

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

B-lennium schreef op woensdag 10 september 2008 @ 00:00:
[...]

zolang het geen 2takt is dan valt het wel mee ja, wel iets anders spoelt je verse mengsel mee de uitlaat in.
Wat bedoel je precies met deze zin?

Trouwens je herstelwerkzaamheden zien er goed uit, mooi overal nieuwe stukken staal in _/-\o_

Asus Zenbook i7 256gb

• B-lennium

B-lennium

Volvo 164 1975!

ja, het is eventjes stoeien met wat lenktes koker en extra dikke lassen leggen, maar dan heb je ook wat!

Het is stevig zat, maar voor de zekerheid ga ik de bijde staanders nog eventjes met een spanbandje verbinden.

@ghost, de kleppen (inlaat - uitlaat) in een 4takt staan heel eventjes samen open. de overlap
hierdoor wordt het nieuwe mengsel in de verbrandings kamer getrokken door de uitstroomden uitlaat-lucht. als het helemaal geen tegendruk is, dan gaat ook je nieuwe mengsel mee naar buiten.

een 2takt heeft het zelfde principe, echter spoelpoorten in plaats van kleppen

[ Voor 45% gewijzigd door B-lennium op 11-09-2008 18:31 ]

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Leuk, dit is ook leuk! :9

Afbeeldingslocatie: http://s2.desktopmachine.com/pics/Volvo_amazon_184_1024x768.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s2.desktopmachine.com/pics/Volvo_amazon_185_1024x768.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s2.desktopmachine.com/pics/Volvo_amazon_189_1024x768.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s2.desktopmachine.com/pics/Volvo_amazon_188_1024x768.jpg

Normaal ben ik geen fan van optische tuning, maar dit is toch wel erg goed gedaan! :)

Volvotips.com

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Die is idd erg tof ook. Ik moet gewoon nog eens een 'ander' blok in een Volvo hangen, of het nu een V8 is, een roffel-5 of een T6.

Nu we toch bezig zijn:

Afbeeldingslocatie: http://imgs4.images.hotrod.com/featuredvehicles/113_0703_01_z+volvo_1800+side_view.jpg

Afbeeldingslocatie: http://imgs4.images.hotrod.com/featuredvehicles/113_0703_02_z+volvo_1800+engine.jpg

Afbeeldingslocatie: http://imgs2.images.hotrod.com/featuredvehicles/113_0703_03_z+volvo_1800+interior.jpg

en:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

niiiiiiice!

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

B-lennium schreef op donderdag 11 september 2008 @ 18:28:

@ghost, de kleppen (inlaat - uitlaat) in een 4takt staan heel eventjes samen open. de overlap
hierdoor wordt het nieuwe mengsel in de verbrandings kamer getrokken door de uitstroomden uitlaat-lucht. als het helemaal geen tegendruk is, dan gaat ook je nieuwe mengsel mee naar buiten.

een 2takt heeft het zelfde principe, echter spoelpoorten in plaats van kleppen
Ik rij nu met 1 demper, de andere heb ik verwijdert met een slijpschijf. geluid is nu bij normaal rijden gewoon goed en bij gasgeven erg lekker maar niet aso. Bij stevig doortrekken komt het geluid van de moter ook onder het geluid van de uitlaat uit :)

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online
Zo ik had het al een tijd geleden beloofd:
"Het grote Volvo topic Deel 2"

[ Voor 6% gewijzigd door DopdeDouwer op 14-09-2008 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lennium

B-lennium

Volvo 164 1975!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Ik vind die kompressor wel lekker klinken anders, denk dat 't vooral in het echt wel lekker jankt hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lennium

B-lennium

Volvo 164 1975!

het wordt wel uitkijken straks.... zwarte 164 betekend snel haha, die van mij wordt ook zwart!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neoz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-09 21:33

Neoz

Neoz & Hobbes

Volvo heeft nu ook zijn eigen game ! Deze is te downloaden op : http://www.simbin.se/games/volvogame.htm

Ik heb hem al even gespeeld en het is wel leuk, en zeker voor Volvo fans.

Serve The Humanity , Be Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09:35

Krentenbol

Prutz0r

En wij hebben al even een nieuw topic: Het grote Volvo topic Deel 2 ;) Daar stond ook iets in over de game. Ik zal even TR plaatsen voor slotje.

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Pagina: 1 ... 27 28 Laatste