Het grote Volvo topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 27 28 Laatste
Acties:
  • 62.703 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 23:18

Klippy

Still Game

Mja ik zie wel eens, dat Quixx spul ziet er al heel aardig uit en is ook niet duur, dus zal ik zeker eens proberen.

Kan altijd eens een offerte laten maken. Moet na de vakantie binnen 2000 km voor een beurt dus eens afwachten wat dat gaat kosten, want voor de dealer heb ik ook nog wat dingen opstaan, nieuwe bandjes voor iig. Dus dat herstel komt pas daarna en dan zijn we weer 2-3 maanden verder.
Mag ook best wel wat kosten, maar geen 1000 euro.

edit:
Of als iemand een idee heeft.
Vroeger bij de Grote beurt of heette dat met die schadeherstellers die en auto gingen "pimpen" zag ik wel eens dat ze gewoon steenslag opvulden met hars en er dan met een soort airbrush overheen gingen, zag er makkelijk uit iig :+ Die waren binnen een uurtje of 2 klaar. Maarja op TV gaat alles makkelijk.

[ Voor 27% gewijzigd door Klippy op 10-08-2008 19:24 ]

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:17

tozzke

aka tozzert

Als leenwagen meegekregen:

Afbeeldingslocatie: http://tozzke.wordt.nl/Volvo_C30/DSC00549_1_600.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tozzke.wordt.nl/Volvo_C30/DSC00550_1_600.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tozzke.wordt.nl/Volvo_C30/DSC00551_1_600.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tozzke.wordt.nl/Volvo_C30/DSC00553_1_600.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tozzke.wordt.nl/Volvo_C30/DSC00555_1_600.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tozzke.wordt.nl/Volvo_C30/DSC00558_1_600.jpg

op zich best een geinig karretje, alleen die kleur en velgen :/ en het dashboard is wel heel erg kaal.
Tevens zijn de stoelen niet je van het, hij is niet echt vlot (of ligt dat meer aan de gewenning?? :P)

al met al: geef mij m'n C70 toch maar weer terug ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exterieur vind ik wel kek, in tegenstelling tot het interieur. Het ziet er allemaal wel goed uit, maar past imo niet echt bij een Zweedse auto. Die horen gigantische dashboards te hebben met mega veel knopjes die je makkelijk met je wanten aan kan indrukken :P

Overigens heeft m'n 740 weer een jaartje APK 8) Moest dus uiteindelijk alleen de handremkabel vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
Heb bij mijn dealer ook in o.a. de C30 en nieuwe V70 gezeten.

Vind dat nieuwe dashboard eigenlijk ook net niets. Staat min of meer los van de rest van het dashboard met dat maffe gat aan de achterkant waar je eigenlijk ook niets mee kan.

Wat dat betreft vind ik het persoonlijk het "net niet". Wel jammer...

Maarjah, ik zal wel niet voor niets in zo'n ouwe degelijke 850 rijden :D

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik vind dat herminator ook wel eens mag komen, ik zal hem even een handje helpen met een lekkere crosspost:
herminator schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 16:25:
Ik heb even nieuwe foto's gemaakt na wat poetswerk. Inmiddels nieuwe R bumper, XC grille, spoiler,uitlaatsierstuk, veerpootbrug en mistlampen erop. Auto is verlaagd. En comet velgen erop gezet.

Afbeeldingslocatie: http://bernie.hermsonline.nl/gallery/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=5806&g2_serialNumber=2

Afbeeldingslocatie: http://bernie.hermsonline.nl/gallery/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=5824&g2_serialNumber=2
Wat een bak. :Y)

Trouwens Klippy, ik heb jouw gespot, op zaterdag 2 augustus rond 10 voor 2 reed jij ons op de a6 ter hoogte van urk voorbij. Je auto ziet er echt heel netjes uit, jammer dat je zo snel ging, kon ook niet eens een foto maken. :P

[ Voor 1% gewijzigd door een moderator op 04-09-2008 13:11 . Reden: check images knop ingedrukt ]

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Maandag een rondje gereden in een '07 S60 D5, handgeschakeld. Wat een geweldige auto! Gebruikt kosten ze niet al teveel, dus ik schrijf hem erbij op het lijstje van Mondeo-opvolgers over een klein jaartje, en wel bovenaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:42

Sorcerer8472

Mens sana?

Timmert schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 15:20:
Maandag een rondje gereden in een '07 S60 D5, handgeschakeld. Wat een geweldige auto! Gebruikt kosten ze niet al teveel, dus ik schrijf hem erbij op het lijstje van Mondeo-opvolgers over een klein jaartje, en wel bovenaan.
Wel opletten: nieuwe motor heeft 185pk + meer koppel, oude (helft(?) 2006 en ouder) 163pk. Maakt toch wel een beetje verschil qua ervaring die de auto je geeft.

Nieuwe motor kun je bovendien laten chiptunen naar 225pk en 480 Nm, en da's leuk bij inhaalacties. :+

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Jup, i know! Ik zou dan sowieso voor het faceliftmodel gaan, die heeft de 185pk D5 en een spaceball pook. De chip had ik al in overweging genomen, al vrees ik dan dat ik er aandelen Michelin bij moet gaan kopen om het rendabel te houden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Timmert schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 16:06:
Jup, i know! Ik zou dan sowieso voor het faceliftmodel gaan, die heeft de 185pk D5 en een spaceball pook. De chip had ik al in overweging genomen, al vrees ik dan dat ik er aandelen Michelin bij moet gaan kopen om het rendabel te houden :+
Die spaceball pook vind ik echt spuuglelijk :P

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Timmert schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 15:20:
De D5 in de S60/V70 is inderdaad érg lekker. Vorige week nog even mee lopen toeren in een buitengebied, rijdt echt heerlijk!

Toch blijf ik meer een automaat-fan, zeker met files en stadsverkeer (ondanks dat in afgelegen bochtige wegen een goede handbak priceless is).

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Joopieboy schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 15:11:

Trouwens Klippy, ik heb jouw gespot, op zaterdag 2 augustus rond 10 voor 2 reed jij ons op de a6 ter hoogte van urk voorbij. Je auto ziet er echt heel netjes uit, jammer dat je zo snel ging, kon ook niet eens een foto maken. :P
Je bent wel zeker van je zaak :D
Dat kan ik nooit geweest zijn, volgens mij ligt Urk niet bij Maastricht en verder ben ik zaterdag niet geweest :P
Maar toch bedankt ;)

Ik stond wel in de buurt van een saffron C70 in de parkeergarage in Maastricht. Was ook opmerkelijk, want ik ken er maar één in Maastricht en dit was een andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke

tozzke

aka tozzert

vandaag de C70 opgehaald bij de dealer.

Fout in het alarm hadden ze nog niet helemaal verholpen, met een nieuwe sirene deed het alarmsysteem al wel meer dan dat hij deed... maar nog niet zoals het behoort te werken. Ze moeten nu een ruil alarmunit oid zien te regelen voordat ze daar een nieuwe voor bestellen, om er maar zeker van te zijn dat dat het is.
Waarschijnlijk is er in het verleden e.e.a. uitgeschakeld (en/of weggehaald) van het alarm (vanwege een storing?). Ze hebben de vorige eigenaar gebeld, dealers waarbij hij in onderhoud is geweest (terug tot 2002), maar helaas, geen van allen wisten er iets over te vertellen.
Heb nu een vervolgafspraak staan voor de 29ste augustus.

Ze hebben overigens keurig het rammeltje/rateltje onder het dashboard/stuur verholpen en nieuwe matten erin gelegd.

wordt vervolgd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
Klippy schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 20:53:
Ik stond wel in de buurt van een saffron C70 in de parkeergarage in Maastricht. Was ook opmerkelijk, want ik ken er maar één in Maastricht en dit was een andere.
ff posten @ 850forum ;)

Altijd goed voor 't spotten van 850's en x70's die Q-Park garages :P
tsjah, ik werk voor dat bedrijf, zie veel garages en dus ook veel verschillende Volvo's... zal als ik er aan denk van de mooie exemplaren foto's schieten :P

[ Voor 18% gewijzigd door Harry op 13-08-2008 23:15 ]

BMW 535D

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Bart-Willem schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 18:17:
[...]

Toch blijf ik meer een automaat-fan, zeker met files en stadsverkeer (ondanks dat in afgelegen bochtige wegen een goede handbak priceless is).
Ik opzich ook, maar de automaat van de D5 vind ik niet geweldig. Buiten dat is die motor zo soepel dat je toch amper hoeft te schakelen :+

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

tozzke schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 19:42:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

op zich best een geinig karretje, alleen die kleur en velgen :/ en het dashboard is wel heel erg kaal.
Tevens zijn de stoelen niet je van het, hij is niet echt vlot (of ligt dat meer aan de gewenning?? :P)

Kleur en velgen kies je zelf toch :p

Ik vind het design dus wel mooi. Ik hou wel van de de nonsense aanpak. Het is voor mij wel een te kleine wagen, daarom (en enkel daarom) zou ik hem niet kopen.

You don't need eyes to see, you need vision

• -Jaap-io
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:26

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

kan je aangeven wat het precies is aangezien ik aan het kijken ben naar een c30 in de lease juist vanwege de goede ervaring met volvo stoelen :)
(div. 740's en 850's gehad)

/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

[images]

Oj, die bestikkering, ik geloof echt dat ik iets discreters als vervangend vervoer mee zou vragen. In de regel betaal je daarvoor (of wordt daarvoor betaald door de lease-maatschappij), dus voor ik me in zo'n rijdende reclamezuil de weg op laat sturen zouden ze daar toch minstens een vergoeding tegenover moeten zetten. :P

Hoe vlot 'ie is hangt natuurlijk af van de motor (kenteken 33-ZZ-GG leverde helaas geen hits op bij de RDW, heel vreemd :P), maar wat ik wel weet is dat zo'n C30 behoorlijk ingereden moet worden. Daniel en ik zijn een keer wezen proefrijden met een C30 1.8 en die had op dat moment maar enkele tientallen kilometers op de teller, die was niet vooruit te branden. Later kreeg ik exact dezelfde auto een keer mee als vervangend vervoer, toen voelde 'ie een stuk vlotter aan. En als je er een 2.0 inlegt scheelt natuurlijk ook alweer, een T5 is voor een auto als dit bijna overdreven.

De stoelen van Volvo zijn over het algemeen vrij goed, alhoewel die van de wat duurdere modellen uiteraard wel weer wat beter zitten en verfijnder kunnen worden ingesteld. Als je uit een oud model Volvo komt is het met name even wennen aan de nieuwe manier van instellen zoals die in de V50 is geïntroduceerd (en in de C30 ook zit). Tis net wat je gewend bent, maar het zijn naar mijn bescheiden mening geen slechte stoelen.

[ Voor 14% gewijzigd door Roelant op 14-08-2008 13:48 ]

• tozzke

tozzke

aka tozzert

De reden dat ik deze meekreeg (althans, dat denk ik aangezien hij zei: "dit is de enige die ik nog heb staan, kun je lekker reclame rijden voor ons" op een toon van "sorry") is dat ik in eerste instantie geen vervangend vervoer hoefde. Maar wegens familieomstandigheden kon mijn vader me niet meer rijden en heb ik dezelfde dag dat ik mijn auto moest brengen nog gebeld of het toch mogelijk zou zijn om vervangend vervoer te krijgen.

Deze C30 was overigens een 1.6 benzine (die overigens klonk als een diesel?) en waarschijnlijk een basisuitvoering. Ik vond de (basis)stoelen te vlak (is wel achterover te kantelen) maar bovenal te weinig zijdelingse steun bieden, in mijn C70 is dat allemaal beter geregeld, maar dat is natuurlijk ook wel logisch. Er zullen ongetwijfeld betere stoelen leverbaar zijn.
Ik denk dat het echt wel een fijne auto is mits goed zitmeubilair en een pittigere motor (ik was hem op de site aan het samenstellen en kwam op een bedrag van net boven de €50.000,- uit :D). Het design staat me eigenlijk toch ook wel aan, lekker anders.

edit:

Ik heb overigens niets af hoeven rekenen

[edit2]
Heeft iemand enig idee wat het voor ¿sensor? is die onderin de grille zit onder de kentekenplaat @ C70 rechts van het midden. Ik heb gisteren namelijk een ongelukje gehad (ik reed in een greppeltje en raakte met de bumper (en misschien wel meer) de grond) en nu zag ik net dat de bumper er niet 100% meer lekker bij hangt. Na nadere inspectie bleek dat er 2 van de 5 klemverbindingen afgebroken zijn waarmee de onderkant van de bumper omhoog gehouden wordt en ik voelde/hoorde iets los op een plastic plaat liggen. Dit bleek dus iets van een sensor en ik zag een gaatje waar hij in paste (ik denk een ¿temperatuursensor?)
[/edit2]

[ Voor 27% gewijzigd door tozzke op 14-08-2008 17:51 ]

• Klippy

Klippy

Still Game

Hier staat een lijstje met sensors, ook een temperatuursensor.
Zou overigens ook mijn gok zijn.

Die C70 FAQ's staan ook wel leuke tips tussen overigens.

Ik heb net dat paneeltje tussen kofferdeksel en bumper waar de Volvo letters opstaan vastgemaakt, was denk ik losgeschoten nadat ik tegen die paal zat laatst en de bumper wat omhoog kwam.
Krijg je met geen mogelijkheid vast als dat plastic clipje is afgebroken. Dus ik heb het zeer 'professioneel' met een kabelbindertje vastgezet.
Weer een puntje voor de dealer na de vakantie erbij, gaat goed :P Volgens mij krijgen die een dag werk :+

• -Jaap-io
tozzke schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 17:36:
De reden dat ik deze meekreeg (althans, dat denk ik aangezien hij zei: "dit is de enige die ik nog heb staan, kun je lekker reclame rijden voor ons" op een toon van "sorry") is dat ik in eerste instantie geen vervangend vervoer hoefde. Maar wegens familieomstandigheden kon mijn vader me niet meer rijden en heb ik dezelfde dag dat ik mijn auto moest brengen nog gebeld of het toch mogelijk zou zijn om vervangend vervoer te krijgen.

Deze C30 was overigens een 1.6 benzine (die overigens klonk als een diesel?) en waarschijnlijk een basisuitvoering. Ik vond de (basis)stoelen te vlak (is wel achterover te kantelen) maar bovenal te weinig zijdelingse steun bieden, in mijn C70 is dat allemaal beter geregeld, maar dat is natuurlijk ook wel logisch. Er zullen ongetwijfeld betere stoelen leverbaar zijn.
Ik denk dat het echt wel een fijne auto is mits goed zitmeubilair en een pittigere motor (ik was hem op de site aan het samenstellen en kwam op een bedrag van net boven de €50.000,- uit :D). Het design staat me eigenlijk toch ook wel aan, lekker anders.
kwam die c30 trouwens bij de dealer langs de a2 net voorbij de brug als je richting den bosch rijdt vandaan (net voor tankstation de lucht)
daar reed ik vandaag op hoge snelheid voorbij en zag ik een witte staan met dezelfde velgen en dezelfde reclame, vandaar ;)

Verwijderd

Aan Bart-Willem en eventuele andere die zowel een 740 als 850 gereden hebben: Is het de meerprijs waard? Ik zit er nu wel hevig aan te denken om niet teveel geld in mijn 740 te steken (aan velgen, veren, anti-sway bar en dergelijke, onderhoud gaat uiteraard gewoon door) en meteen door te gaan voor een 850. FWD vs. RWD boeit me bijvoorbeeld niet, maar ik ben wel benieuwd hoe de 850 t.o.v. de 740 rijdt en hoe bijvoorbeeld de binnenruimte is. Iemand? O+

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Verwijderd schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 22:32:
Aan Bart-Willem en eventuele andere die zowel een 740 als 850 gereden hebben: Is het de meerprijs waard? Ik zit er nu wel hevig aan te denken om niet teveel geld in mijn 740 te steken (aan velgen, veren, anti-sway bar en dergelijke, onderhoud gaat uiteraard gewoon door) en meteen door te gaan voor een 850. FWD vs. RWD boeit me bijvoorbeeld niet, maar ik ben wel benieuwd hoe de 850 t.o.v. de 740 rijdt en hoe bijvoorbeeld de binnenruimte is. Iemand? O+
Een 740 is binnen nu en een paar jaar énorm gewild. Reden: de bakjes worden wegenbelastingvrij en zijn voortreffelijk voor LPG-gebruik. Als je een stationwagon hebt: houden dat ding. :)

De binnenruimte is nagenoeg gelijk: een 850 is feitelijk een 960 met voorwielaandrijving waarbij de motor een cilinder afgehakt is. Dashboards en stoelen zijn hetzelfde, de kofferruimte van een 850 is wel wat kleiner. Gek veel verschil zit er niet in qua ruimte en zitpositie. Wel heb je voorin bij je linkervoet in een 740/940 net wat meer ruimte en stuurt een 7/9-serie aanzienlijk beter dan een 850: de draaicirkel is iets kleiner en de rust in het stuur (door de achterwielaandrijving) is heerlijk.

Het hangt echt van je bouwjaar en uitvoering af of je voor een 850 moet gaan. Als je bijna wegenbelastingvrij bent zou ik de 7-serie gewoon houden, en als het een stationwagon is zou ik hem zeker houden omdat die dingen op LPG een goudmijntje gaan worden. Dat is bij de 240 immers ook het geval. :)

Volvotips.com

Verwijderd

Ik heb helaas een sedan, en dan nog uit '88. Dus voorlopig nog niet wegenbelastingvrij :P Maar het klinkt goed! Van binnen is de 740 prima voor mij, en ik ben ook blij om te horen dat de 850 niet veel anders is. Het stuurgedrag zag ik al een beetje aankomen, de 740 valt inderdaad erg lekker te hoeken en met de FWD 850 leek me dat al passé. De 850 heeft dan wel weer de geprezen vijfcilinder. Hoe is die t.o.v. van de B230 blokken?

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Wat ik ff tegenkom:

Afbeeldingslocatie: http://i231.photobucket.com/albums/ee308/LowCad/Mantorp%20Park%202008/DSC01035.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i231.photobucket.com/albums/ee308/LowCad/Mantorp%20Park%202008/DSC01036.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i231.photobucket.com/albums/ee308/LowCad/Mantorp%20Park%202008/DSC01037.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i231.photobucket.com/albums/ee308/LowCad/Mantorp%20Park%202008/DSC01038.jpg

:D

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Verwijderd schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 22:52:
Ik heb helaas een sedan, en dan nog uit '88. Dus voorlopig nog niet wegenbelastingvrij :P Maar het klinkt goed! Van binnen is de 740 prima voor mij, en ik ben ook blij om te horen dat de 850 niet veel anders is. Het stuurgedrag zag ik al een beetje aankomen, de 740 valt inderdaad erg lekker te hoeken en met de FWD 850 leek me dat al passé. De 850 heeft dan wel weer de geprezen vijfcilinder. Hoe is die t.o.v. van de B230 blokken?
Ik heb een 2.5 20V, heerlijke motor. Ook op LPG nog behoorlijk vlot, erg soepel en een heerlijk geluid.
Relatief makkelijk te onderhouden en zeer betrouwbaar. Juist ook op LPG dus, km-standen van over de 600K met normaal onderhoud zijn geen uitzondering. Ook de bak is prima, al hoor je over de automaten soms iets mindere berichten bij + 300K.

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Ook hier de 2.5 20V (GLT dus ,170pk)), maar dan met automaat en 341.000km op de teller (gisteren gehaald toevallig).

Op m'n werk hebben we nog een 850 GLT sedan staan die voor weinig weg mag. Heeft wel 440.000km gelopen. :P Ook nog een 850 GLE Estate met iets van 270.000km op de teller en die in aanzienlijk betere staat verkeert. Wel de 140pk maar rijdt wel uitstekend. Deze is ook lekker goedkoop: 1750 Euro maar, goedkoper kan je zo'n Estate niet vinden. 8)

Wat betreft het onderhoud: de 2.5's zijn onverwoestbaar en erg sterk. Persoonlijk vind ik de 2.3 uit de 240/740/940 wel onderhoudsvriendelijker (lees: zeeën van ruimte onder de motorkap, erg simpele techniek) en goedkoper in onderdelen. Bij de 850 is het net wat krapper en iets prijziger allemaal, maar wel minder slijtagegevoelig en een gunstiger onderhoudsinterval.

Als een sedan of estate niet boeit: je kan overwegen om een 960 te pakken, dan heb je het beste van 2 werelden. Achterwielaandrijving, comfort en veel luxe! :9

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuke info! Toch maar eens een proefritje wagen dan. Dat geluid ken ik nog wel van de vroegere overburen. Je hoorde de V70 classic al van veraf aan komen zoemen. :9 Maarja ik wil minstens nog een jaar rijden met de 740, dan zie ik wel verder. Misschien nog wel langer zodat ik wat schadevrije jaren kan opbouwen om meteen een T5 te nemen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 11:38:
Oei net niet door de APK. Handrem RA werkt niet naar behoren. Kabel werkt wel, dus ik ga er even nieuwe remschoentjes onder smijten. Daarna aan de garage laten zien dat het gefixed is en dan heeft ie weer een jaar APK.
Maar ik ben wel tevreden, liever dit dan dat ik moet kloten met de rubbers van de stabilisatorstang :P

edit: Blijkt toch niet de remschoentjes te zijn, maar toch de kabel. Handremkabel was al maximaal aangedraaid en dus zit er niets anders op dan de handremkabels te vervangen. Klusje valt geloof ik wel mee, maar ze vragen wel astronomische bedragen voor die kabels. Adviesprijs is 60 euro voor 2 kabeltjes :X Internet is wel een stukje goedkoper, maar ik moet het snel hebben om 'm bij de garage af te melden.
Kijk ook even hiernaar: bekend volvo euvel van 140 t/m 850:
Afbeeldingslocatie: http://i124.photobucket.com/albums/p32/dopdedouwer/eigen%20auto/vastgeroeste_staafjes.jpg
Dit een plaatje van een 144

[ Voor 0% gewijzigd door Roelant op 04-09-2008 13:11 . Reden: check images knop ingedrukt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm volgens mij was er niks vastgeroest daar :P Het was meer vastgeroest bij de t-splitsing van lange en korte kabel. Maar na het verwisselen van beide kabels werkte alles weer prima. Alleen heb ik bij de nieuwe kabel ook alles weer tot z'n uiterste moeten verstellen, dus ik denk dat toch de remtrommel versleten is. Hij is in ieder geval door de APK gekomen en het werkt verder allemaal goed, maar een stel nieuwe schijven (met remtrommel) staat nog wel op de planning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

De handrem-kwaal hoor je inderdaad belachelijk vaak. Elke keer als iemand belt voor een afgekeurde auto komen de handremschoentjes wel verdacht vaak voor. ;)

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Klippy schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 20:53:
[...]

Je bent wel zeker van je zaak :D
Dat kan ik nooit geweest zijn, volgens mij ligt Urk niet bij Maastricht en verder ben ik zaterdag niet geweest :P
Maar toch bedankt ;)

Mm, dan heb ik een andere gespot, maar was wel een erg nette auto dat zeker. :Y)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16:35
Ah handige site met brochures gevonden: http://www.volvoclub.org.uk/70brochures.shtml

Ik wilde nl wel eens wat grafiekjes zien van kW/Nm van een 2.4T en T5 motor. Dit omdat je toch redelijk vaak leest dat een T5 zo ontzettend hoog in de toeren pas begint los te komen (heb wel eens 3200 rpm gelezen). Nu staat hier de pdf (zie pagina 2) van de motoren van een v70 vanaf 2000.

Als je het grafiekje goed bekijkt, zie je dat rond de 1800 rpm de 2.4T zijn max koppel van 285 Nm bereikt. Hetzelfde verhaal voor de T5: 330 Nm rond 2400 rpm. Een T5 heeft dus een stuk later zijn maximale koppel. Echter, als je nou kijkt rond de 2000 rpm voor de T5 motor, dan geeft ie al 275 Nm vrij, maar 10 Nm minder als de 2.4T @ 1800 rpm.

Dus rond die waarden is er weinig verschil. Dus hetgeen wat voor het verschil zorgt tussen de 2.4T en de T5 is het feit dat de 2.4T rond de 1200 rpm mee begint te werken terwijl de T5 dit pas rond 1800 rpm doet. Kan iemand met praktijkervaring dit bevestigen? Of is er een groot verschil m.b.t. de daadwerkelijke rijbeleving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke

tozzke

aka tozzert

HET grote verschil vind ik wel dat je bij de 2.4T/2.5T niet echt het idee hebt dat er een geblazen motor in het vooronder ligt. Het vermogen komt heel geleidelijk vrij, eigenlijk alsof je in een wat dikkere 6 of 8-cilinder rijdt (N/A).
Bij de T5 is dat compleet anders, zolang je onder de 2500rpm blijft, is het ook allemaal heel geleidelijk en rond dat toerental begin je de turbo ook te horen. Bij de ~2800rpm krijg je de welbekende "duw in je rug". Voor mij gaf dit toch wel de doorslag om voor de T5 te gaan, als ik dan toch al voor een turbomotor ga, dan ook een die je daadwerkelijk voelt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
tozzke schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 21:41:
Bij de T5 is dat compleet anders, zolang je onder de 2500rpm blijft, is het ook allemaal heel geleidelijk en rond dat toerental begin je de turbo ook te horen. Bij de ~2800rpm krijg je de welbekende "duw in je rug". Voor mij gaf dit toch wel de doorslag om voor de T5 te gaan, als ik dan toch al voor een turbomotor ga, dan ook een die je daadwerkelijk voelt ;)
Dus kloppen die rpms niet die worden opgegeven door volvo? Want daar zie je dat bij 2400 rpm al 330 Nm wordt afgegeven en bij 2000 ook al redelijk wat...

• tozzke

tozzke

aka tozzert

ik heb een C70 T5 en als ik de specs van die auto erbij neem:

Output 241 hp at 5500 rpm (177 kw/92 rps)
Max torque 243 ft. lbs. at 2700-5100 rpm (330 Nm/45-85 rps)

dus dat komt redelijk overeen met mijn ervaring

• Red devil
tozzke schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 17:26:
ik heb een C70 T5 en als ik de specs van die auto erbij neem:

Output 241 hp at 5500 rpm (177 kw/92 rps)
Max torque 243 ft. lbs. at 2700-5100 rpm (330 Nm/45-85 rps)

dus dat komt redelijk overeen met mijn ervaring
Idd, maar dat betekent dus dat er een verschil is met de T5 in jouw c70 en diegene in een v70? Zal ik eens napluizen @ die tech site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Angel
  • Laatst online: 11:38

Dark Angel

Corvette LS Power

Zo vandaag mijn vermogen een stukje opgeschroefd.
Wat een wereld van verschil. de duw in je rug lijkt nu meer op een shop met aanloop _/-\o_ Hij is nog niet helemaal af kan nog een kleine 20pk meer uit gaan komen maar dat komt maandag de 15de.

Ik heb er nu een 19T met 3inch downpipe en race kat op laten zetten.
nieuwe injectoren van een S60R en een walbro benzine pomp.

Door de erge regen van vandaag heb ik nog niet vol kunnen trappen maar gaat nu al zoveel malen soepler dan met de standaard afstellen dat ik niet kan wachten op een droog weg dek.
Zal morgen een uitgebreid verslag plaatsen en binnen een paar weken een paar runs met een G-tech pro aan bord om het verschil goed te laten zien.

[ Voor 4% gewijzigd door Dark Angel op 22-08-2008 23:22 ]

|D3 Battletag: <SG>DarkAngelnl#2829| WOT DarkAngelnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Cool, ben wel benieuwd naar filmpjes.

Iemand misschien nog een setje 16" staal over met fatsoenlijke banden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
Dark Angel schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 23:21:
Zo vandaag mijn vermogen een stukje opgeschroefd.
Wat een wereld van verschil. de duw in je rug lijkt nu meer op een shop met aanloop _/-\o_ Hij is nog niet helemaal af kan nog een kleine 20pk meer uit gaan komen maar dat komt maandag de 15de.

Ik heb er nu een 19T met 3inch downpipe en race kat op laten zetten.
nieuwe injectoren van een S60R en een walbro benzine pomp.
Nu rond de 280 pk? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Angel

Dark Angel

Corvette LS Power

Toch wel eerder 320 en na het afstellen moet 340 zeker te doen zijn aan de krukas.
280 haal je al met een chippie en een downpipe.
Maar een goede vriend van mij met bijna de zelfde setup alleen iets dikkere intercooler haalde op de bank in goes al 351pk op de kruk als en 516Nm

[ Voor 20% gewijzigd door Dark Angel op 23-08-2008 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lol, net audio ingebouwd bij m'n 740. Eerste keer starten na alle kabels gelegd te hebben: dashboard geeft rood lampje met een gloeilamp (bleek pas later :+) en een kruis er doorheen. Ik meteen een wtf-moment van wat kan dat lampje in hemelsnaam zijn. Bleek dat er een remlichtje kapot was. Dan heb ik toch wel respect voor m'n 20 jaar oude brikje dat gewoon even aangeeft dat er een lampje kapot is. Verder is m'n eerste carhifi projectje goed verlopen, interieurdelen verwijderen was allemaal vrij simpel bij de 740. Heb straks in ieder geval wel de luidste 740 van de buurt >:)
Nu de rest van de waslijst aan upgrades doorvoeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
Moet de 850 ook nageven dat het dash redelijk eenvoudig (in je uppie) uit elkaar te halen valt.
Wat dat betreft hebben ze bij Volvo daar wel goed over nagedacht. Ken het ook anders...

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Productief dagje gehad vandaag.

Vanmiddag 'ff' de distributieriem vervangen van de 850.
Ging erg makkelijk, 't is wel een hoop werk, maar heel goed te doen.
Ook direct de waterpomp en 2 spanrollen vervangen. Uurtje of 5 over gedaan denk ik, volgende moet in 3 kunnen :P

Vanochtend bezig geweest met de 142, die rijdt ook weer. Moet alleen nog ff wat lampjes fixen die ineens branden, en een nieuw luchtfiltertje plaatsen.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~diroos/volvo/_MG_6478.jpg

Ziet er niet zo florisant meer uit na een paar maand in een garage waar een hoop geschuurd is :+
Komende week maar eens ff wassen :)

[ Voor 0% gewijzigd door een moderator op 04-09-2008 13:09 . Reden: check images knop ingedrukt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

cool :9

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Laatst online: 17:13

kraats

Ik rol

Vooral het plaatje op de grille natuurlijk :P

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Trucker girl, lekker fout :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Angel

Dark Angel

Corvette LS Power

zoals beloofd een klein foto verslagje van mijn turbo upgrade.

Als eerste de nieuwe 3inch Downpipe met metalen catalisator.
De cat is echt veel kleiner dat de oude versie.

Afbeeldingslocatie: http://www.gelebanaan.nl/foto/C70project/motor/stage%204/IMG_5236_ir_0.jpg

Hieronder zie je een foto van de oude catalistator
Daar zie je ook gelijk goed wat een restrictie er zit in de bocht net na de turbo.
Afbeeldingslocatie: http://www.gelebanaan.nl/foto/C70project/motor/stage%204/IMG_5240_ir_0.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.gelebanaan.nl/foto/C70project/motor/stage%204/IMG_5241_ir_0.jpg
Hier zie je de nieuwe bocht deze is echt veel groter dat de oude downpipe
Afbeeldingslocatie: http://www.gelebanaan.nl/foto/C70project/motor/stage%204/IMG_5242_ir_0.jpg

Mijn oude turbo was helemaal dood er liep meer olie door me luchtkanaal naar binnen dat via de olie retour.
Afbeeldingslocatie: http://www.gelebanaan.nl/foto/C70project/motor/stage%204/IMG_5243_ir_0.jpg

Op de onderstaan de foto zie je ook goed dat de uitlaat kant groter is geworden.
Afbeeldingslocatie: http://www.gelebanaan.nl/foto/C70project/motor/stage%204/IMG_5244_ir_0.jpg

Gelukkig paste de walbro pomp wel in de oude behuizing ook al is hij iets groter.
Afbeeldingslocatie: http://www.gelebanaan.nl/foto/C70project/motor/stage%204/IMG_5276_ir_0.jpg

[ Voor 2% gewijzigd door een moderator op 04-09-2008 13:08 . Reden: check images knop ingedrukt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06 21:38

Francis

Kawa Versys 1000

Vraagje voor de 440/460 rijders/kenners:
Gaat xenon werken? Aangezien het verlichting van een 440/460 continu brandt?

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Francis schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 09:41:
Vraagje voor de 440/460 rijders/kenners:
Gaat xenon werken? Aangezien het verlichting van een 440/460 continu brandt?
Waarom zou je xenon in een 440 inbouwen? :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Dark Angel schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 09:17:
zoals beloofd een klein foto verslagje van mijn turbo upgrade.

Als eerste de nieuwe 3inch Downpipe met metalen catalisator.
De cat is echt veel kleiner dat de oude versie.

[afbeelding]

Hieronder zie je een foto van de oude catalistator
Daar zie je ook gelijk goed wat een restrictie er zit in de bocht net na de turbo.
[afbeelding]
[afbeelding]
Hier zie je de nieuwe bocht deze is echt veel groter dat de oude downpipe
[afbeelding]

Mijn oude turbo was helemaal dood er liep meer olie door me luchtkanaal naar binnen dat via de olie retour.
[afbeelding]

Op de onderstaan de foto zie je ook goed dat de uitlaat kant groter is geworden.
[afbeelding]

Gelukkig paste de walbro pomp wel in de oude behuizing ook al is hij iets groter.
[afbeelding]
Gaaf man. Ik heb nog teveel plannen en ideeen voor klassiekers, maar zo'n project moet er ook nog eens komen. Gewoon een lekkere moderne turbomotor. Eventueel in een klassiek omhulsel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Hydraulik-Phunk schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 22:28:
[...]

Gaaf man. Ik heb nog teveel plannen en ideeen voor klassiekers, maar zo'n project moet er ook nog eens komen. Gewoon een lekkere moderne turbomotor. Eventueel in een klassiek omhulsel ;)
Moffel een 6-cilinder in een Amazone, dat past makkelijk. :)

Een crosspostje: dit weekend naar Duitsland geweest en begonnen met een nieuwe verzameling: Volvo-modelauto's! :D

De nieuwe aanwinsten:

Afbeeldingslocatie: http://i33.tinypic.com/2qx5frq.jpg

U ziet:

Afbeeldingslocatie: http://i33.tinypic.com/99kozp.jpg

Volvo V50 1:72. Heb er 2 gehaald: 1 voor mezelf en 1 voor m'n broer die een V50 rijdt.

Afbeeldingslocatie: http://i36.tinypic.com/2r62ukg.jpg

Een Duett, is een kadootje voor een collega. Die rijdt zo'n ding in exact dezelfde kleuren. Leuk detail: bij mijn weten is dit het enige schaalmodel van een Duett, nooit ergens anders gezien en ook op internet nergens te vinden (behalve dit ding dan). Schaal is 1:87 en enorm gedetailleerd voor zo'n klein ding! _/-\o_ Voor degenen die het niet weten: ik werk 2 dagen in de week bij een Volvo oldtimer-onderdelen-specialist (3x woordwaarde :P ).

Afbeeldingslocatie: http://i37.tinypic.com/a9miog.jpg

Volvo XC90, schaal 1:72. Afwerking is net zoals de V50 ietwat grof, maar voor het geld (nu slechts 2,50 Euro) mag je niet klagen. :P

Afbeeldingslocatie: http://i36.tinypic.com/2iawi6d.jpg

Volvo Amazon 1:87.

Afbeeldingslocatie: http://i36.tinypic.com/20qyx3l.jpg

Volvo PV544 (alias Katterug). Ook 1:87. De kleur komt trouwens exact overeen zoals Volvo deze destijds op de echte 544's geleverd heeft. Van deze heb ik er 2 gekocht: 1 voor mezelf en 1 voor m'n baas die een aantal 544's in deze kleur heeft. Hij heeft een uitgebreide collectie schaalmodellen, maar deze heb ik er nog nooit tussen gezien, en al helemaal niet in deze kleur. :)

Afbeeldingslocatie: http://i37.tinypic.com/21lj1xf.jpg

Volvo PV544 Racing 1:18. Het liefst had ik een normale PV544 in 1:18, maar daar is haast niet aan te komen. Dan maar deze. :+ Eerst had ik een P1800ES meegenomen, maar deze was oranje en kostte 83,25 Euro. Beetje teveel van het goede, en bleek extreem lelijke velgen te hebben. Dus maar teruggebracht en de PV544 gepakt. :+

[ Voor 3% gewijzigd door een moderator op 04-09-2008 13:07 . Reden: check images knop ingedrukt ]

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk :) Alleen die XC90 kan echt niet! Hoe bevalt het trouwens bij Scandcar?

H-P: Las ik in het USA topic dat je de 850 misschien wilt verkopen? Als ik dat nou een paar maandjes eerder had geweten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis
  • Laatst online: 07-06 21:38

Francis

Kawa Versys 1000

Bart-Willem schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 22:20:
[...]

Waarom zou je xenon in een 440 inbouwen? :P
Het is een bekend gegeven dat het verlichting van een 440 niet je van het is. Dus vandaan deze vraag.

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
Francis schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 08:04:
Het is een bekend gegeven dat het verlichting van een 440 niet je van het is. Dus vandaan deze vraag.
Xenon in normale reflectorlampunits (zoals die van de 440enz.) is door strooilicht ook niet altijd een succes (voor de tegenligger dan)

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren voor een klant ong. 1000 kilometers gereden in een nieuwe volvo v70 D5 XC. Het kan zijn dat ik het ben maar gaat de kwaliteit van Volvo achteruit? De afwerking liet imho te wensen over, kleurencombinaties waren niet heel top en de diesel vrij luidruchtig. Daarnaast zag de bevestiging van de achterklep er niet uit en was de navigatie langzamer geworden dan de vorige s80/v70 generatie. Jammer, vond het altijd een fijne auto maar deze stelt me toch een tikje teleur... het design van die achterlampen ook, wie heeft er daar achter de tekentafel gezeten??

Afbeeldingslocatie: http://auto.vlan.be/nl/images_cars/1105577_1.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door een moderator op 04-09-2008 13:10 . Reden: check images knop ingedrukt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Verwijderd schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 11:32:
Gisteren voor een klant ong. 1000 kilometers gereden in een nieuwe volvo v70 D5 XC. Het kan zijn dat ik het ben maar gaat de kwaliteit van Volvo achteruit? De afwerking liet imho te wensen over, kleurencombinaties waren niet heel top en de diesel vrij luidruchtig. Daarnaast zag de bevestiging van de achterklep er niet uit en was de navigatie langzamer geworden dan de vorige s80/v70 generatie. Jammer, vond het altijd een fijne auto maar deze stelt me toch een tikje teleur... het design van die achterlampen ook, wie heeft er daar achter de tekentafel gezeten??

[afbeelding]
een of andere sjembek van Ford ws. :(

* kamstra heeft gelukkig een V70 uit 2k4...veul mooier O+

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Verwijderd schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 23:20:
Leuk :) Alleen die XC90 kan echt niet! Hoe bevalt het trouwens bij Scandcar?

H-P: Las ik in het USA topic dat je de 850 misschien wilt verkopen? Als ik dat nou een paar maandjes eerder had geweten :P
Mja, er staat nog zoveel om te bezitten op m'n lijstje.. zo lang ik nog minstens 130 km per dag moet rijden blijf ik er lekker in doorrijden.
Moeten nog ff nieuwe banden onder, afgelopen weekend net de distrieriem vervangen en dan is 'ie weer ff fris voor een tijdje. Mocht ik van plan zijn 'm nog voor langere tijd te houden overweeg ik nog 'm eens over te spuiten in een iets frisser blauw.

Op Marktplaats staan echter wel een paar hele mooie 245's, waaronder die van Kraats, en onderstaande :9

Afbeeldingslocatie: http://img185.imageshack.us/img185/8456/picture1jr0.png

[ Voor 15% gewijzigd door een moderator op 04-09-2008 13:10 . Reden: check images knop ingedrukt ]

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Hydraulik-Phunk schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 22:39:
[...]

Mja, er staat nog zoveel om te bezitten op m'n lijstje.. zo lang ik nog minstens 130 km per dag moet rijden blijf ik er lekker in doorrijden.
Moeten nog ff nieuwe banden onder, afgelopen weekend net de distrieriem vervangen en dan is 'ie weer ff fris voor een tijdje. Mocht ik van plan zijn 'm nog voor langere tijd te houden overweeg ik nog 'm eens over te spuiten in een iets frisser blauw.

Op Marktplaats staan echter wel een paar hele mooie 245's, waaronder die van Kraats, en onderstaande :9

[afbeelding]
Dat ding heb ik gisteren ook zien staan, leuk ding!

Is een 245 Turbo niet iets voor je? :) Die hebben we nog 1 staan, met full options incl prachtig leren stoelen! _/-\o_ Ding komt uit 1983 en de 245 Turbo's zijn érg zeldzaam. 8)

Volvotips.com

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Is zeker wat voor me, mits op LPG.

Maar ik heb 't vermoeden dat 'ie nog aardig wat moet kosten, en als ik er eentje koop koop ik er 't liefst een met een lekke kop oid voor een appel en een ei.
Of ik moet 'm zo kunnen ruilen voor m'n 850 en 142, maar dat verwacht ik niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Hydraulik-Phunk schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 23:04:
Is zeker wat voor me, mits op LPG.

Maar ik heb 't vermoeden dat 'ie nog aardig wat moet kosten, en als ik er eentje koop koop ik er 't liefst een met een lekke kop oid voor een appel en een ei.
Of ik moet 'm zo kunnen ruilen voor m'n 850 en 142, maar dat verwacht ik niet ;)
Inruilen kan wel. ;) LPG zit er nog niet in, kan wel ingebouwd worden. :) Eigenlijk moet de auto nog overgespoten worden (het is een Franse auto, en dat ding zit onder de krassen/steenslag/weetikveelwat), dus dat niet door ons laten doen scheelt al gauw zo'n 3500-4000 Euro in de prijs. :P

De 240 Turbo sedan begint al bij 10.000 Euro (mits overgespoten), dan weet je al voldoende (Estates zijn veel meer waard, en als Turbo Estate is zo'n bak helemaal zeldzaam). Echter: ongespoten mag 'ie voor veel minder weg. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Ik ben zelf in dat geval dan meer geinteresseerd in een optisch wat mindere auto; deukjes, krassen, vale lak etc. Laat maar komen, spuiten doe ik toch zelf.
Gewoon voor een appel en een ei zo'n ding kopen in technisch goede staat, evt. lekke kop oid en met niet teveel moeite weer een mooie en goede 245 op de weg zetten. Ik heb erg mooie 245's voor ver onder de 1000 euro te koop zien staan alleen ivm een lekke kop, maar zoveel moeite is het niet als je een beetje kan sleutelen.

Want ik denk dat er alsnog een paar duizend tegenaan moet, ook als ik beide inruil op die Turbo.
En ws. kan ik het tzt toch niet laten er zelf een turbo of m'n V8 tegenaan te smijten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Hydraulik-Phunk schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 23:23:
Ik ben zelf in dat geval dan meer geinteresseerd in een optisch wat mindere auto; deukjes, krassen, vale lak etc. Laat maar komen, spuiten doe ik toch zelf.
Gewoon voor een appel en een ei zo'n ding kopen in technisch goede staat, evt. lekke kop oid en met niet teveel moeite weer een mooie en goede 245 op de weg zetten. Ik heb erg mooie 245's voor ver onder de 1000 euro te koop zien staan alleen ivm een lekke kop, maar zoveel moeite is het niet als je een beetje kan sleutelen.

Want ik denk dat er alsnog een paar duizend tegenaan moet, ook als ik beide inruil op die Turbo.
En ws. kan ik het tzt toch niet laten er zelf een turbo of m'n V8 tegenaan te smijten ;)
Een 850 heeft een lage handelswaarde, zeker als sedan. ;( Dus er zou sowieso een paar duizend bovenop moeten lijkt me. :P

Tip: kijk ook over de grens. In België ken je geen voordeel voor oldtimers (tenzij je alleen op bepaalde uren in de dag wil rijden, weer typisch iets Belgisch). Dus auto's van 25 jaar of ouder kennen vaak een normale wegenbelasting. Daardoor zijn oude auto's in België vaak niet gek duur. ;)

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke

tozzke

aka tozzert

xpostje uit show je auto topique:

vandaag weer wat nieuwe plaatjes geschoten:

Afbeeldingslocatie: http://tozzke.wordt.nl/Volvo_C70_T5/2008_08_31/IMG_1534_1_600.jpg

nog even inhaken op de trend van een tijd geleden (alles open) ;)
Afbeeldingslocatie: http://tozzke.wordt.nl/Volvo_C70_T5/2008_08_31/IMG_1544_1_600.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tozzke.wordt.nl/Volvo_C70_T5/2008_08_31/IMG_1545_1_600.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tozzke.wordt.nl/Volvo_C70_T5/2008_08_31/IMG_1555_1_600.jpg

kontje \o/
Afbeeldingslocatie: http://tozzke.wordt.nl/Volvo_C70_T5/2008_08_31/IMG_1556_1_600.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tozzke.wordt.nl/Volvo_C70_T5/2008_08_31/IMG_1560_1_600.jpg

[ Voor 0% gewijzigd door een moderator op 04-09-2008 13:08 . Reden: check images knop ingedrukt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke

tozzke

aka tozzert

gedraag jij je eens kamstra, jij hebt een eigen Zweed :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

ik zit me hier ook stiekem even niet te gedragen hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Angel

Dark Angel

Corvette LS Power

We moeten toch volgend jaar maar eens een volvo meeting gaan houden 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
* Harry deelt bakjes & doekjes uit aan Kamstra & Hydraulik-Phunk :)

Mooie foto's tozzke :D
Mijn wishlist wordt er niet korter op...

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Dark Angel schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 22:20:
We moeten toch volgend jaar maar eens een volvo meeting gaan houden 8)
Mee eens. :)

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
vind ik inderdaad ook wel een leuk idee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Angel

Dark Angel

Corvette LS Power

moet wel volgend jaar me auto gaat over 3 weken naar de winter slaap. en dan is hij in april weer wakker :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
Dark Angel: Over 3 week al? Zo rap zijn ze niet met pekel of ga je zo hard aan de slag?

Aangezien mijn vakantie nu zo goed als begonnen is heb ik de strips langs mijn voorruit losgehaald. Rechts begon knap te bladeren en bij het begin van de dakrails roest mijn dak zowel links als rechts (gelukkig beginnend).

Vanavond de drang niet kunnen weerhouden en maar eens begonnen aan de dakrails...

Afbeeldingslocatie: http://home.orange.nl/harmo/850/rail-01.jpg
De rechter is er voor de foto even bijgelegd. Ongeschuurd, total-natural :)

Afbeeldingslocatie: http://home.orange.nl/harmo/850/rail-02.jpg

Als helemaal gespoten, dan nog eens heel (echt heel licht) en dan de blanke lak er overheen.
De linker heeft nu 3 primer lagen gezien & 3 kleurlagen.

[ Voor 11% gewijzigd door Harry op 01-09-2008 22:09 ]

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Da's wel een idee op zich, mijn dakrails zijn na het behandelen met een kunststof-voedend middeltje juist gaan uitdrogen en gaan barsten. :/ Mooi is anders dus. ;(

Wat voor lak heb je erop gespoten? Bij mij schiet het nu te binnen om misschien die strips wel eens in de kleur van de auto te gaan spuiten! :D

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Angel

Dark Angel

Corvette LS Power

Soulfly schreef op maandag 01 september 2008 @ 21:59:
Dark Angel: Over 3 week al? Zo rap zijn ze niet met pekel of ga je zo hard aan de slag?

Aangezien mijn vakantie nu zo goed als begonnen is heb ik de strips langs mijn voorruit losgehaald. Rechts begon knap te bladeren en bij het begin van de dakrails roest mijn dak zowel links als rechts (gelukkig beginnend).

Vanavond de drang niet kunnen weerhouden en maar eens begonnen aan de dakrails...

[afbeelding]
De rechter is er voor de foto even bijgelegd. Ongeschuurd, total-natural :)

[afbeelding]

Als helemaal gespoten, dan nog eens heel (echt heel licht) en dan de blanke lak er overheen.
De linker heeft nu 3 primer lagen gezien & 3 kleurlagen.
Gaat mij niet om de pekel maar ook om het aantal km die ik met een hobby auto wil rijden per jaar.
6maanden schorsen 6 maanden rijden. Zo blijven de kosten ook nog een beetje leuk. Wil er tenslotte nog vele jaren mee rijden en hij is nog niet naar mijn zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Dark Angel schreef op maandag 01 september 2008 @ 23:07:
[...]

Gaat mij niet om de pekel maar ook om het aantal km die ik met een hobby auto wil rijden per jaar.
6maanden schorsen 6 maanden rijden. Zo blijven de kosten ook nog een beetje leuk. Wil er tenslotte nog vele jaren mee rijden en hij is nog niet naar mijn zin.
Welke auto heb je er nog naast als ik vragen mag? :)

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
Bart-Willem schreef op maandag 01 september 2008 @ 22:26:
Da's wel een idee op zich, mijn dakrails zijn na het behandelen met een kunststof-voedend middeltje juist gaan uitdrogen en gaan barsten. :/ Mooi is anders dus. ;(
De laklaag die op de rails & lijsten zit is heel gevoelig voor vocht. Zodra er maar een klein beetje vocht onder komt gaat het i.d.d. gelijk barsten. Het beste is 't met een stanleymesje los te snijden (scheelt veel schuurwerk, want 't is wel bikkelhard, zeker die onderlaag) en dan pas te schuren.
Wat voor lak heb je erop gespoten? Bij mij schiet het nu te binnen om misschien die strips wel eens in de kleur van de auto te gaan spuiten! :D
Standaard Motip met een metaal / alu primer er onder. Ik spuit ze overigens bewust niet in de kleur van de auto (nu zijn witte rails denk ik ook niet zo mooi, maar dat terzijde). Nu steekt het af, maar blijft wel netjes.

@Dark Angel: Op die manier. Ben wel benieuwd naar die wagen van jou :) Begint wel een bijzonder, uniek exemplaar te worden :D

Zo, één van de 2 rails is nu (bijna) klaar. Moet als deze volledig is uitgehard nog even poetsen/polijsten. Tijd dus om vandaag eens aan nr. 2 te beginnen.

Het verschil:
Voor:
Afbeeldingslocatie: http://home.orange.nl/harmo/850/rail-03.jpg

Na:
Afbeeldingslocatie: http://home.orange.nl/harmo/850/rail-04.jpg

Op beide foto's is ook te zien waarom ze in eerste instantie losgehaald zijn...

Ik kom net tot de conclusie dat Online / Orange een belachelijk lage datalimiet heeft voor de webspace van klanten... wel 50mB per dag... zucht... fluit-toko

[ Voor 20% gewijzigd door een moderator op 04-09-2008 13:06 . Reden: check images knop ingedrukt ]

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Ik heb geen roofrails, dus bij mij loopt 't in 1 stuk door. Vandaar dat ik ze overweeg om ze wel in dezelfde kleur in de auto te spuiten. :P

Gaan er trouwens mensen hier naar de Volvo-beurs in Utrecht? :)

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke

tozzke

aka tozzert

kwam er net nog 2 tegen die ook nog wel de moeite zijn om te showen ;)
om het aantal foto's in evenwicht te krijgen open vs. dicht :+

Afbeeldingslocatie: http://tozzke.wordt.nl/Volvo_C70_T5/2008_08_31/IMG_1536_1_600.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tozzke.wordt.nl/Volvo_C70_T5/2008_08_31/IMG_1538_1_600.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Angel

Dark Angel

Corvette LS Power

Bart-Willem schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 00:39:
[...]

Welke auto heb je er nog naast als ik vragen mag? :)
Hoop binnen zeerkorte tijd een leuke fiat seicento abarth sporting (2001) te hebben.
Het is een leuke auto voor woon werk verkeer. 23 km per dag.

[ Voor 10% gewijzigd door Dark Angel op 02-09-2008 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
Bart-Willem schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 18:37:
Ik heb geen roofrails, dus bij mij loopt 't in 1 stuk door. Vandaar dat ik ze overweeg om ze wel in dezelfde kleur in de auto te spuiten. :P
Ah, vandaar... Opzich wel een aardig idee, je houdt welk een klein zwart randje dan van de rubbers. Kan best chique staan gok ik.
Gaan er trouwens mensen hier naar de Volvo-beurs in Utrecht? :)
Nope, eerst m'n gas installatie goed in orde hebben. Groningen -> Utrecht met mijn rechtervoet op benzine is geen goede combi :)

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online
Soulfly schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 21:40:
[...]

Ah, vandaar... Opzich wel een aardig idee, je houdt welk een klein zwart randje dan van de rubbers. Kan best chique staan gok ik.

[...]

Nope, eerst m'n gas installatie goed in orde hebben. Groningen -> Utrecht met mijn rechtervoet op benzine is geen goede combi :)
Ik ga sowieso. Misschien wel beide dagen dit keer, afhankelijk van t weer en de indrukken van de eerste dag.
Weet nog niet of ik met de 144 ga of de 850R van een maat van me. beiden leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

DopdeDouwer schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 22:26:
[...]

Ik ga sowieso. Misschien wel beide dagen dit keer, afhankelijk van t weer en de indrukken van de eerste dag.
Weet nog niet of ik met de 144 ga of de 850R van een maat van me. beiden leuk!
Op zondag sta ik in ieder geval op de stand van Scandcar. :)

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lennium
  • Laatst online: 24-06 21:34

B-lennium

Volvo 164 1975!

ik ga ook wel eventjes kijken, de buurman heeft er een stand....

we gaan toch geen cdtjes met nickname aan ons tas dragen toch? 8)

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Misschien ga ik ook wel ff kijken als ik me verveel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als we het hier over de VKB hebben dan kom ik ook :P Zou m'n eerste worden, maar mag het eigenlijk niet missen als ik nog wat wil scoren voor m'n 740. Wordt waarschijnlijk ook meteen m'n laatste aangezien ik binnen nu en een jaar toch een 850 wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 09:35

Krentenbol

Prutz0r

Volgens mij ga ik ook nog naar de VKB met m'n pa. I'm not sure, though...

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 03 september 2008 @ 00:44:
Als we het hier over de VKB hebben dan kom ik ook :P Zou m'n eerste worden, maar mag het eigenlijk niet missen als ik nog wat wil scoren voor m'n 740. Wordt waarschijnlijk ook meteen m'n laatste aangezien ik binnen nu en een jaar toch een 850 wil hebben.
De 850 club is ook al een tijdje present op de beurs. Alleen weinig onderdelen, forumstickers etc kun je wel scoren ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Ben weer ff aan het rondkijken op Blocket.se naar 245's, en damn wat zijn ze goedkoop daar eigenlijk.
Heb even een Zweedse halfkennis via een lowriderforum aangesproken die me vertelt dat 1500 euro eigenlijk al teveel is voor een gemiddelde 245, tenzij 'ie in uitzonderlijke staat is met weinig km's e.d. *D
Toch maar eens de gok wagen, vliegtuig heen, met hem op zoek en rollend terug 8)

Iemand een 850 en 142 kopen ? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:41
850 T5-R? Ruilen tegen mijn V70 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

2,5 20V ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Afbeeldingslocatie: http://195.149.144.149/images/08/0888187413.jpg

E 800,-

Afbeeldingslocatie: http://195.149.144.149/images/08/0854164261.jpg

E 1500,-

Afbeeldingslocatie: http://195.149.144.149/images/07/0748507507.jpg

Afbeeldingslocatie: http://195.149.144.149/images/07/0706486905.jpg

8000 Zweedse mijl!!, E 2100,-

Afbeeldingslocatie: http://195.149.144.149/images/99/9958480811.jpg

E 1000,- :+

Afbeeldingslocatie: http://195.149.144.149/images/97/9762078468.jpg

wtf.. :D

Afbeeldingslocatie: http://195.149.144.149/images/47/4701847249.jpg

E 700,-

Afbeeldingslocatie: http://195.149.144.149/images/25/2502165943.jpg

E 400,-

Afbeeldingslocatie: http://195.149.144.149/images/24/2479376980.jpg

E 1000,-

Afbeeldingslocatie: http://195.149.144.149/images/07/0785024966.jpg

E 2200,-

Even snel wat van die site gepikt, niet allemaal moeders mooiste, maar de goedkoopsten in NL zijn toch minstens 1500,- en dan zijn het vaak auto's met veel roest en/of motorproblemen.
Een beetje nette auto kost toch al gauw tussen de 3 en 8K, de duurste die ik in Zweden zo 1-2-3 kan vinden is de onderste, een Turbo met nieuw lak, uitlaatsysteem etc. en 25~30K mijlen.

Yeah, moet dit jaar toch maar eens naar Zweden. M'n pa zit ook steeds meer te overwegen de V70 te vervangen door een belastingvrije station + iets kleins :)

[ Voor 4% gewijzigd door een moderator op 04-09-2008 13:06 . Reden: check images knop ingedrukt ]

• Jan Jaap
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:58
In Nederland zit er dan wel vaak LPG in, dat vind je in Zweden dan weer niet. Daarvoor moet je dus nog wel wat bij de prijs optellen.

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Dat begrijp ik, maar als je op marktplaats kijkt staan er ook behoorlijk wat auto's die alsnog aan de prijs zijn, zonder LPG. Daarnaast is LPG best goed zelf in te bouwen.

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

volvo beurs?

geinig :D

weekend van 27-28 september..hmmz kan ik zeker WEEEEEEEERRRR op en neer naar NL...ff zien maar, want dit weekend kar ik al van .lu naar groningen, van groningen naar parijs en van parijs weer naar .lu, en over 2 weken is t ook weer op en neer naar Grunn.... :P

klinkt wel leuk though :)

• Harry
Hmmm... zal eens zien of ik een Lux V70 (toch?) spot ...

BMW 535D

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Soulfly schreef op donderdag 04 september 2008 @ 10:46:
Hmmm... zal eens zien of ik een Lux V70 (toch?) spot ...
ahuh :)

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Dinsdag 2x 150km sturen in een S60 D5 van '07. Whoei!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Heren, als je een brute hoeveelheid images (2 of meer) in een post stopt, ram dan even op de 'check images' knop, dan blijft het topic ook als de plaatjes nog aan het laden zijn leesbaar.

edit:
Of bij één grote afbeelding kan het ook al fijn zijn. ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Roelant op 04-09-2008 13:12 ]

Verwijderd

Ik wil nog eens een keer toeren door scandinavie, het liefst in een volvo 240. Lijkt me echt leuk om te doen. Jammer alleen dat die 240 opeens cult worden in NL en redelijk prijzig zijn.
Pagina: 1 ... 27 28 Laatste