Daniel en Roelant doen Volvo C30 1.8 Momentum testdrive

Pagina: 1
Acties:
  • 2.403 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15-09 15:44

Daniel

Kapitein NCC-1701
Topicstarter
Goed, nu de nieuwe kleine Volvo in de showrooms staan was het natuurlijk al snel tijd om als Volvo-leasebakrijder het ding even aan de tand te voelen. Lokale Volvodealer Serva was al snel bereid gevonden om een uurtje een C30 in Momentum-trim aan ons uit te lenen.

In totaal heeft de dealer vier C30's in de showroom staan (2 x T5, 1 x 2.0 benzine en 1 x 2.0D)
en twee C30's beschikbaar voor proefritten: een 1.8 benzine en de 1.6D. Deze keuze is niet zo vreemd, de kans is groot dat deze twee motortypen het leeuwendeel van de C30-verkopen voor hun rekening zullen nemen. Naast deze motortypes is ook nog keuze uit een 1.6 benzine van 100 pk, een 2.4 liter vijfcilinder benzine van 170 pk en de 180 pk sterke D5 dieselbeul. Standaard wordt een 5-versnellingsbak gemonteerd, behalve bij de T5 en de 2.0D. De 2.4 en de T5 zijn ook leverbaar met een vijftrapsautomaat, de D5 wordt zelfs alleen maar met deze bak geleverd.

Wij gingen op pad met de vrijwel maagdelijke (32 km op te teller) 1.8 benzineversie.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/~daniel/C30/medium/0007.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/~daniel/C30/medium/0003.jpg

De C30 is gebaseerd op een verkorte bodemplaat de al bekende S40 en V50. Ook de Ford Focus en de Mazda 3 maken gebruik van dit platform. Voor de C30 heeft Volvo teruggegrepen naar het verleden: de overeenkomsten met de Volvo 480 uit de jaren tachtig zijn niet te missen. De sterk naar 'binnen' hellende achterzijde in combinatie met de lange neus geeft de C30 een coupe-achtige uitstraling. Het is eventjes wennen maar het is naar mijn idee een erg geslaagd model.
De achterzijde met de enorme achterlicht-units en de zeshoekige ruit is het meest opvallend. De neus is vrijwel gelijk aan die van de S40 en V50, wel is de neus van de C30 iets hoger.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/~daniel/C30/medium/0015.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/~daniel/C30/medium/0005.jpg

Het interieur is voorin vrijwel gelijk aan genoemde broertjes, alleen de dakconsole is iets anders van vorm. Het viel ons op dat de soliditeit van dat onderdeel nog wel wat aandacht kan gebruiken, het plastic is erg zacht. Stoelen en dashboard zijn voor mij als V50-rijder volstrekt bekend :) Achterin is het echter een wereld van verschil.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/~daniel/C30/medium/0001.jpg

Volvo heeft ervoor gekozen om de C30 twee min of meer aparte stoelen achterin te geven, in plaats van een gewone achterbank. De stoelen zijn wat kleiner dan die voorin maar ze zitten wel goed. Beenruimte is er voldoende, ik kan precies achter mezelf zitten. De hoofdruimte is door de sterk aflopende daklijn wel aan de krappe kant, met 1.85 meter veeg ik met mijn haren (en nee, ik heb geen hanenkam :P) langs het plafond.
Door de keuze maximaal twee personen achterin te te kunnen vervoeren in plaats van drie hebben de achterpassagiers wel een behoorlijke breedte tot hun beschikking. Er zijn brede armsteunen en ook de schouders kunnen prima een plekje vinden.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/~daniel/C30/medium/0002.jpg

De kofferbak is weinig indrukwekkend, bovendien is de laadopening erg klein. Volvo claimed 364 liter maar door de onregelmatige vorm zal het lastig worden deze ruimte goed te gaan benutten. Daarbij is de tildrempel ook nog eens huge. Als verhuiswagen kun je de C30 dus beter niet aanschaffen :P

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/~daniel/C30/medium/0006.jpg

Tijd om een rondje te gaan rijden. Vanwege al genoemde maagdelijke staat van de auto moesten we ons nogal inhouden, wat niet echt meehielp. De 1.8 benzinemotor brengt 125 pk en 165 Nm op de been die een leeggewicht van ongeveer 1230 kilo op gang moeten brengen. De sprint van 0-100 zou 10,8 seconden in beslag moeten nemen, de topsnelheid ligt op precies 200 kilometers per uur. Omdat we het toerental onder de 5000 moesten houden konden we het maximale vermogen helaas niet aanspreken. Hoewel het aan te nemen is dat de motor naarmate het inrijden vordert wat meer kracht zal leveren waren niet heel erg onder de indruk van de motor. In de laagste versnellingen gaat het nog wel, maar om op hogere snelheid nog een beetje tempo te maken zal flink doorgetrokken moeten worden. Voor gewoon dagelijks verkeer zal hij echter prima voldoen, bij lage toerentallen is het blok lekker stil. Op de snelweg voelt hij zich duidelijk wat minder thuis en ook heuvels zijn niet het favoriete terrein van dit type. Bij beklimmen van een niet al te steile heuvel in de vijfde versnelling (beginsnelheid 80 km/uur) was de auto slechts met moeite over de 100 km/uur te krijgen. Dit gedrag doet ons het ergste vrezen voor de prestaties van de nog 25 pk zwakkere 1.6-versie. Hoewel deze op papier met een acceleratietijd van 11,8 seconden niet eens zoveel langzamer zou moeten zijn zal er erg weinig reserve voorhanden zijn voor een vlotte inhaalactie. De 1.6 diesel is dan waarschijnlijk een betere keuze: de marginaal langzamere tijd voor de 0-100 sprint wordt verklaard door de noodzaak naar de 3e versnelling te schakelen. Tot ~80 km/uur zal de diesel de benzine eenvoudig het nakijken geven.
Benzine-adepten die van wat vlotter doorrijden houden zijn waarschijnlijk beter bediend met de tweeliter benzinekrachtbron van 145 pk of (als de knaken er zijn) de 2.4i.

Verder is er met het rijgedrag van de C30 niets mis. De koersvastheid is perfect, het overhellen minimaal en bochten worden met groot gemak genomen. Hierbij is de demping ondanks de op ons testmodel gemonteerde 17" wielen voldoende comfortabel. De aanschaf van de optionele 18 inch velgen en het sportonderstel zal waarschijnlijk een veel harder weggedrag opleveren. In onze korte test konden we echter geen redenen vinden waarom voor dat sportonderstel gekozen zou moeten worden. De standaarduitvoering is ronduit prima, veel beter dan de zwabberende en deinende V50.

De door ons gereden Momentum-uitvoering is compleet genoeg: automatische airco, elektrische speeltjes, een hele reeks plofzakken, alle noodzakelijke gadgets zijn aanwezig. Verder vonden we het uitstekend klinkende High Perfomance audiosysteem terug, naast handige zaken als regensensor en mistlampen. De goedkopere (Kinetic) mist o.a. deze laatste extra's, topmodel Summum is daarentegen uitgevoerd met o.a. bixenon koplampen en lederen bekleding. Zelfs de meest kale C30 heeft standaard airco en een eenvoudige audioinstallatie met CD-speler aan boord. Qua uitrusting zit het dus wel goed.

Volvo zet de C30 in de markt als auto voor de jonge, onafhankelijke automobilist die eens wat anders wil (hoe cliché :P) en mikt op het segment net onder de Audi A3 en de BMW 1-serie. De allergoedkoopste C30 mag meegenomen worden voor 23.950 euro, maar vervolgens loopt het vrij rap op. Een (waarschijnlijk) populair model als de 1.8 Kinetic moet precies 27.500 euro opbrengen, de goedkoopste diesel is de 1.6D van 28.000 euro.
Echt leuk wordt het met de 2.4i die vanaf 29.770 euro in de prijslijsten staat. Maximale schade aan de bankrekening wordt veroorzaakt met de D5 Summum die voor een whopping 42.955 euro mee naar huis gaat. Door het toevoegen van opties kunnen deze versies vrij eenvoudig over de halve ton heen gejaagd worden.

Serva had twee erg dik aangeklede T5-uitvoeringen in de showroom staan, voorzien van erg dikke 18" velgen, een bodykit en in één geval zelfs twotone lak. De prijs van beide uitvoeringen lag overigen rond de 49 mille :X

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/~daniel/C30/medium/0013.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/~daniel/C30/medium/0012.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/~daniel/C30/medium/0009.jpg

Persoonlijk vind ik deze nogal overpriced en er zal slechts een zeer select groepje fans deze aanschaffen. Een 2.4i in Momentum-uitvoering is met een prijs van ongeveer 33 mille een prima middenweg en kan dan voor een schappelijke prijs nog wat verder aangekleed worden met de bodykit en dikke wielen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Leuke review van deze voor mij nog onbekende Volvo :) Alleen jammer dat je geen filmpjes hebt zoals de vorige keer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Palomar schreef op maandag 18 december 2006 @ 20:36:
Leuke review van deze voor mij nog onbekende Volvo :) Alleen jammer dat je geen filmpjes hebt zoals de vorige keer ;)
Ik was ook al opzoek naar de filmpjes.. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Mooie revieuw en mooie foto`s! :)

Maar jammer dat er geen filmpjes zijn, haha :P

En die dikke rode versie zag er wel sjiek uit maar om daar nu 49 mille voor te moeten neertellen? :X Neh, dat gaat me iets tever :P

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-09 09:29
Ik heb moeite te geloven dat je die auto echt niet boven de 5000rpm hebt getrapt... :)
Is niet van 'geen respect, is toch mijn kar niet', maar die motor zal er heus niet van sterven (als ie warm is) om een paar keer op zijn staart getrapt te worden tijdens de paar eerste 100km.

Overigens is die witte (of grijze?) versie echt heel geil!

[ Voor 9% gewijzigd door jvvv op 18-12-2006 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Topicstarter
Er is wel een filmpje maar dat is niet voor publicatie geschikt >:P

(hint: parkeerplaats met ijzel, handrem)

In tegenstelling tot de 335i van de vorige 'test' is deze C30 niet bijzonder spectaculair om drive-by's en acceleratiemetingen mee te doen, vandaar alleen pics :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 14:32

André

Analytics dude

Hmm, ik moet even wennen aan dit auto'tje, je ziet de voorkant en verwacht er een flink stuk auto achteraan. Toch denk ik dat ik hem wel mooi vind, ik zal hem eens in het echt moeten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:02
André schreef op maandag 18 december 2006 @ 22:51:
Hmm, ik moet even wennen aan dit auto'tje, je ziet de voorkant en verwacht er een flink stuk auto achteraan. Toch denk ik dat ik hem wel mooi vind, ik zal hem eens in het echt moeten zien.
Bij Volvo's verwacht ik inderdaad ook altijd een dikke vijfdeurs sedan :P Kan ook niet zeggen dat ik het er als driedeurs leuk uit vind zien, vooral de achterkant vind ik niks.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuke review, ik vind Volvo's altijd interessant om te zien, en toen ik deze voor het eerst zag was ik dan ook erg verrast - eerst wist ik het niet zeker, maar nu toch wel - aangenaam, dus. ;)
Daniel schreef op maandag 18 december 2006 @ 20:27:
Volvo heeft ervoor gekozen om de C30 twee min of meer aparte stoelen achterin te geven, in plaats van een gewone achterbank.
Dit is ook "afgekeken" van de 480, die had dat ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-09 19:42
Mooi ding! We hadden hier een foldertje van de Volvo gekregen (ouders hebben een Volvo) om te komen kijken. Gaan we zeker doen!

Mn vader twijfelt...

Een A3 (sinds ik een Audi heb is ie er weg van) of tóch een C30 :D

edit:
die handgrepen achterin in de deurpanelen is wel handig denk ik, ziet er netjes uit zo!

[ Voor 19% gewijzigd door marccom op 18-12-2006 22:57 ]

Whoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:56

Wimo.

Shake and Bake!

De voorkant is wel lekker sportief maar de achterkant ... tering, wat een gedrocht. Ziet er uit als een oude vrouw met een dikke kont. Ik kan me eigenlijk moeilijk voorstellen dat iemand dit mooier kan vinden dan een A3 of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klopt die concept wagen was 100 keer mooier iig

Afbeeldingslocatie: http://www.carbodydesign.com/archive/2006/01/04-volvo-c30-design-concept/Volvo%20C30%202-lg.jpg

Schande dat ze die uitlaat in de bumper weg hebben gelaten, maarja zal wel weer te duur geweest zijn.

En de 480 had achterin ook maar 2 stoelen, logisch dat ze het bij de c30 ook hebben gedaan.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2006 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

In het filmpje zal Daniel vast weer Roelant baby noemen.... dus laat het filmpje maar zitten

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-09 11:37

Ace

Happy Happy Joy Joy

The goggles, they do nothing!

Mijn god, die achterkant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

De voorkant vind ik nog wel ok...de achterkant vind ik helaas weinig soeps. Een beetje A3-achtig, maar dan weer net niet, zeg maar :P

Wat me dan weer wel opvalt is als ik deze foto zie:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/~daniel/C30/medium/0009.jpg

dat ie op deze manier toch aardig wat overeenkomsten vertoont met de Fiat Stilo:

Afbeeldingslocatie: http://arabam.milliyet.com.tr/fuar/2004/paris/fiat_stilo_msedition.jpg
en
Afbeeldingslocatie: http://www.autonetplus.com/autonetpluscom/noticias/fotos/fiat_stilo_xbox.jpg

Then again, daar moet ie de competitie ook mee aan volgens mij, zal aardig richting veelgeleasede auto gaan gok ik zo ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Daniel schreef op maandag 18 december 2006 @ 20:27:Omdat we het toerental onder de 5000 moesten houden konden we het maximale vermogen helaas niet aanspreken.
5000rpm bij 34km :? Dat is aan de riante kant vind ik persoonlijk. Ik zou de eerste 100km niet eens boven de 3000rpm komen. Maar ik dan ook :P De achterkant is lelijk maar wel efficient gevormd op oog van aerodynamica maar blijft lelijk.

[ Voor 13% gewijzigd door Chevy454 op 19-12-2006 00:30 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Laatst online: 23:01

Wok

Dakloos...

Mooi verslag! :)

Geeft me weer een beter beeld van de C30. Met een beetje geluk mag ik komend jaar een nieuwe leasekar gaan uitzoeken en de C30 staat hoog op mijn verlanglijstje. Binnenkort wil ik een proefrit gaan maken in de 1.6D. De 2.0D valt helaas net buiten mijn budget.. Eens kijken hoe dat rijdt :)

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 18 december 2006 @ 23:58:
klopt die concept wagen was 100 keer mooier iig

[afbeelding]

Schande dat ze die uitlaat in de bumper weg hebben gelaten, maarja zal wel weer te duur geweest zijn.
Het productiemodel is op bijna alle punten gelijk aan de concept car, wat ik nogal een prestatie vind. De uitlaten zijn inderdaad anders, bij de T5 steken die wat meer naar het midden half door de bumper heen. Dat wordt gedaan uit kostenoverwegingen en ook om onderhoud makkelijker te maken.
Rob schreef op maandag 18 december 2006 @ 23:59:
In het filmpje zal Daniel vast weer Roelant baby noemen.... dus laat het filmpje maar zitten
ehm nee, want ik zat in de auto en Roelant stond een stuk verderop te filmen :P
Chevy454 schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 00:29:

5000rpm bij 34km :? Dat is aan de riante kant vind ik persoonlijk. Ik zou de eerste 100km niet eens boven de 3000rpm komen. Maar ik dan ook :P De achterkant is lelijk maar wel efficient gevormd op oog van aerodynamica maar blijft lelijk.
Mwoh, inmiddels was de motor goed warmgereden en dan is dat een paar keer dat toerental geen probleem. Sowieso, als je met deze motor onder de 3k rpm blijft kun je beter gaan lopen omdat de voortgang dan helemaal ver te zoeken is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16-09 13:49

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Toch opvallend dat veel mensen de achterkant lelijk vinden. Ik vind 'm zeer geslaagd, de mooiste compacte middenklaser van dit moment met de dikste en origineelste kont. Je moet 'm eens in het echt gaan bekijken in een mooie uitvoering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04 12:44
Erg mooie auto. Toch zou ik waarschijnlijk voor de - iets minder mooie - 1 serie gaan omdat ik met mijn 2m+ lengte met de stoel naar achter nog ong. een halve meter ruimte over heb voordat ik bij de pedalen kom. Hoe was dat met deze auto ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 16-09 14:06
Leuke review, goed geschreven ook! d:)b

Vind de auto persoonlijk erg geslaagd!

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-09 13:55

Crazy D

I think we should take a look.

Mooie auto! Half januari wordt mn BMW 1 geleverd (enige auto die mn werkgever als leaseauto wil), maar dit is toch ook echt niet verkeerd!

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Wat een onogelijk lelijk geval zeg. Voorkant is typisch Volvo, best geslaagd, de lijnen van de zijkant zijn ook lekker sportief maar die achterkant is echt spuuglelijk :X

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Ik heb exact de velgen onder mijn V50, die onder die dikke C30 T5 hangen :)

Mooie dingen. Ik vind de C30 helaas wel in alle opzichten over-priced. Doordat de S40/V50 met Edition pakketen werken, is het eenvoudig om een dikkere V50 te nemen, die goedkoper is dan dezelfde C30 :|

Ik weet het, het is een heel ander type mensen wat die wagen koopt, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 03:33
Grrrrrene schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 12:48:
Wat een onogelijk lelijk geval zeg. Voorkant is typisch Volvo, best geslaagd, de lijnen van de zijkant zijn ook lekker sportief maar die achterkant is echt spuuglelijk :X
Mee eens. Voorkant heeft een mooie lijnenvorm maar de achterkant... mijn God :/ Die concept is dan veel mooier imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Femme schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 11:26:
Toch opvallend dat veel mensen de achterkant lelijk vinden. Ik vind 'm zeer geslaagd, de mooiste compacte middenklaser van dit moment met de dikste en origineelste kont. Je moet 'm eens in het echt gaan bekijken in een mooie uitvoering.
Ach smaken verschillen. Ik vind de achterkant echt foei lelijk.

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

Inderdaad is het zo dat smaken verschillen, ik vind hem erg mooi, anderen erg lelijk.
Maarja ik vind de nieuwe 307 dan ook lelijker dan de "oude" 307, want de voorkant is echt jukkie :P (Ik had een 307XSi uit het eerste model, in Blue Recife, zoals DeeJee nu heeft; alleen dan een andere motor)

Ik mag geen C30 rijden omdat het een 3-deurs is, maar er schijnt een omweggetje te bestaan. ;)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Floris schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 14:23:
Inderdaad is het zo dat smaken verschillen, ik vind hem erg mooi, anderen erg lelijk.
Maarja ik vind de nieuwe 307 dan ook lelijker dan de "oude" 307, want de voorkant is echt jukkie :P (Ik had een 307XSi uit het eerste model, in Blue Recife, zoals DeeJee nu heeft; alleen dan een andere motor)

Ik mag geen C30 rijden omdat het een 3-deurs is, maar er schijnt een omweggetje te bestaan. ;)
offtopic:
Helemaal mee eens. Ik heb nu nog het oude model.
Augustus weer een nieuwe uitzoeken. Misschien wel de 308 SW!

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Laatst online: 16-09 09:15

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Floris schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 14:23:

Hmm, ik vind juist de nieuwe neus mooier. Ik ahd een oude en heb nu een nieuwe. De nieuwe neus laat vooral de CC er een stuk beter uitzien.

Als je trouwens geen 3-deurs mag rijden beweer je gewoon dat dit een tweedeurs is. Dat opengaande raam achterop wil je toch geen deur noemen? :+

Over de auto. De achterkant doet me wat teveel aan de 480 denken. Laat ik dat nu de lelijkste volvo ooit vinden (zelfs lelijker dan de 340). Die vervelende associatie zorgt er dan ook voor dat ik, mocht ik kiezen, toch voor een A3 of passat zou gaan of door zou sparen.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-06 13:42

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

die rode T5 doet mij zo enorm denken aan de Stilo, zelfde concept vind ik, brede achterlichten met ingevallen achterklep t.o.v. de achterlichten. Hoge achterkant, lage voorkant. Vind de voorkant vet, achter lelijk. Wel mooie om proefrit gemaakt te hebben, wie weet dat ik dat ook even ga doen (ons pap is Vulva rijder :) ).

Maar die motoren vanaf de v50 lijn vallen enorm tegen vind ik. Toendertijd met de V50 2.4 geproefrit, maar ik vond er niet veel aan, voor een auto lichter dan een V70, maar zelfde motor inhoud.

V70 2.4 doet het beter vind ik, veel aggresiever en directer. Maar wie weet is dit nog wel veranderd met de c30. Dunno.

edit:
hahahaha ik zie nu pas dat the_eagle dit ook zag en heeft het fantastisch gevisualiseerd......toeval, had de post nog niet gelezen omdat de foto's nog niet geladen waren

[ Voor 12% gewijzigd door Seesar op 19-12-2006 14:48 ]

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 13:06

KatirZan

Wandelende orgaanzak

wie vind er nog meer de achterkant flink lijken op een Volvo Turbo (740??)

Rare dingen waren dat, kan eigenlijk ook niet zeggen dat deze er kwa uiterlijk op vooruit is gegaan....

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20:35
Op de foto's vind ik 'm best wel tegenvallen met die cheape plastic bumperdelen. Voor dat geld hadden ze dat ook wel even mee mogen spuiten. En ik dacht dat ze standaard twee uitlaatpijpjes hadden :? Die rode ziet er dan wel een stuk beter uit, maar ik vind wat extra kofferruimte ook wel handig ivm de weekboodschappen :P Die hoedenplank met die verticale flap: als die flap er niet is, kijk je dan vanaf buiten in de kofferbak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De rode T5 versie vind ik wel gaan, maar de kale versie zoals jij die mee hebt genomen vind ik een echt gedrocht. En dat is jammer, want zo vind ik de S40/V50 een prachtbak.

Afbeeldingslocatie: http://images.businessweek.com/autos/volvo/s40.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.edmunds.com/media/seo/500/2006.volvo.v50.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2006 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KatirZan schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 16:13:
wie vind er nog meer de achterkant flink lijken op een Volvo Turbo (740??)

Rare dingen waren dat, kan eigenlijk ook niet zeggen dat deze er kwa uiterlijk op vooruit is gegaan....
Zoek de verschillen:
Afbeeldingslocatie: http://www.telusplanet.net/public/gilesij/Volvord/740f.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/~daniel/C30/medium/0003.jpg

Uhm... Nee. :D Misschien heb je het, zoals Daniel al meldde in zijn startpost, over de 480:

Afbeeldingslocatie: http://www.en-gironde.com/auto/volvo-480-3a.jpg

En ja, daar zal hij vast wel wat van weg hebben; dat zal Volvo niet voor niets gedaan hebben... Want de 480ES had natuurlijk een voorganger in de klassieke Volvo P1800ES:

Afbeeldingslocatie: http://groups.msn.com/_Secure/0ZQCJApkbDEagykDZTzjM15LN9syhqjvbBTLtY*jAXtnxGqzNQG!Nbu4uefp5Amv0F9NLNookhK3IGk*IQnpcP1FOJIB8GRVzj!hXFDj36g*DrrnPj0fr5P*wHL0ikVoFC4golnwRcQXA2ZYXkSyUwA/Volvo%20P1800ES%2020-12-05%20Leuven%20(1).JPG

En Volvo kennende vinden ze het daar erg leuk om terug te grijpen naar succesvolle modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ochja, soms zijn de modellen bij volvo niet helemaal super... :P

[ Voor 30% gewijzigd door Joopieboy op 19-12-2006 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Ik zie het probleem niet.

Wat had Volvo dan moeten doen? Een standaard 13 in een dozijn model?

Nu is Volvo een keer onderscheidend, is het weer niet goed :?

Ik vind het in ieder geval een mooi model, en mensen die de achterkant niet mooi vinden, zijn te jong om de goede oude tijd van de 480 te herinneren.

Top ontwerp. Retro, maar toch niet helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Seesar schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 14:46:
die rode T5 doet mij zo enorm denken aan de Stilo, zelfde concept vind ik, brede achterlichten met ingevallen achterklep t.o.v. de achterlichten. Hoge achterkant, lage voorkant. Vind de voorkant vet, achter lelijk. Wel mooie om proefrit gemaakt te hebben, wie weet dat ik dat ook even ga doen (ons pap is Vulva rijder :) ).

Maar die motoren vanaf de v50 lijn vallen enorm tegen vind ik. Toendertijd met de V50 2.4 geproefrit, maar ik vond er niet veel aan, voor een auto lichter dan een V70, maar zelfde motor inhoud.

V70 2.4 doet het beter vind ik, veel aggresiever en directer. Maar wie weet is dit nog wel veranderd met de c30. Dunno.

edit:
hahahaha ik zie nu pas dat the_eagle dit ook zag en heeft het fantastisch gevisualiseerd......toeval, had de post nog niet gelezen omdat de foto's nog niet geladen waren
Ben ik iig niet de enige met die mening :)
offtopic:
:( Heb ik net vlak voor de merge eindelijk die ellendige underscore kunnen lozen uit mijn nick, type jij hem met }:| 8)7 :( :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Laatst online: 23:56

Wimo.

Shake and Bake!

PWM schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 23:27:
Ik zie het probleem niet.

Wat had Volvo dan moeten doen? Een standaard 13 in een dozijn model?

Nu is Volvo een keer onderscheidend, is het weer niet goed :?

Ik vind het in ieder geval een mooi model, en mensen die de achterkant niet mooi vinden, zijn te jong om de goede oude tijd van de 480 te herinneren.

Hoezo? Die fransen maken tegenwoordig toch ook van die gedrochten? Met van die enorme konten .. zijn vast wel mensen die het mooi vinden :X

Dan toch liever een standaard model voor mij ... apart is goed, maar niet op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:29
P1800 is mooi....

480 zou ik nog best willen kopen, niet zo gek duur, misschien volgend jaar een keer, altijd al leuk ding gevonden dus waarom niet.

C30... als ik staatsloterij win misschien een optie, vind hem zeker wel geslaagd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-06 13:42

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

ik herinner me de 480 nog wel, dat vond ik t.o.v. de 460, 440 en 850 ook zo'n enorm lelijke auto. Ze hebben blijkbaar toen nodig gevonden om zo'n coupe achtige " sportieve" auto in het leven te roepen, maar die 480 heeft nooit echt goed verkocht zoals de 460/440. Volvo vind ik al van zichzelf sportief en heeft DIT samen met die lelijke SUV van ze echt niet nodig in het assortiment. Ik had dan liever gezien dat ze nog een keer (ja voor de 4e keer) de orginele v40 zouden restylen EN de V50 in het assortiment lieten. Maar dat is je eigen markt vervuilen met 2 auto's die dezelfde niche bedienen.

I.i.g. liever geen auto dan dit lelijke ding (van achter dan, voorkant vind ik wel erg mooi, maar redelijk gekoppeld aan die van de nieuwe s80/V50). Natuurlijk mogen andere hem mooi vindne, maar uit de reacties maak ik hierop dat de meeste hem niet echt mooi vinden (achterkant gezien). Ik vind het geen volvo stijl: alle onderdelen los zijn wel volvo, maar een geheel is het een beetje een japanse/franse concept car.

Maar ik weet niet hoe ik een pol kan opstarten:

Vind je voorkant mooi, lelijk, mwah of gewoon
Vind je achterkant mooi, lelijk mwah of gewoon
Past achterkant bij de voorkant
Hoort dit model/type thuis in de lijn van Vulva?

Hoe start je zo'n ding?

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-09 19:42
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/~daniel/C30/medium/0005.jpg

Met een sleutel :?

Zit wel op een aparte plek maar iig beter dan dat gekke pasjes of knoppen systeem van Renault...

Whoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Topicstarter
D. Ninjai schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 13:27:
Mee eens. Voorkant heeft een mooie lijnenvorm maar de achterkant... mijn God :/ Die concept is dan veel mooier imo.
Je kunt die achterkant natuurlijk lelijk vinden, maar het productiemodel is vrijwel exact gelijk aan de concept. Die concept-versie is alleen ultra-dik uitgevoerd en er zit geen achterwisser op. Ik snap niet zo goed hoe de concept dan 'veel mooier' kan zijn, het is vrijwel dezelfde auto!
Verwijderd schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 20:29:
De rode T5 versie vind ik wel gaan, maar de kale versie zoals jij die mee hebt genomen vind ik een echt gedrocht. En dat is jammer, want zo vind ik de S40/V50 een prachtbak.
Dat is ook wat ik er een beetje jammer aan vind, de C30 moet echt aangekleed worden met meegespoten bumpers en dikke velgen en het liefst nog een bodykit ook. Pas dan komt het model echt uit de verf, anders is het gewoon een S40 met een rare achterkant. Een S40 met wieldoppen ziet er ook niet uit, maar in een neutrale kleur met fatsoenlijke 16" velgen is dat zonder peperduur te worden toch een hele nette sedan.
marccom schreef op woensdag 20 december 2006 @ 08:43:
Zit wel op een aparte plek maar iig beter dan dat gekke pasjes of knoppen systeem van Renault...
Die sleutel zit zo hoog uit veiligheidsoverwegingen...bij een botsing kan hij dan niet de knieschijf verbrijzelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Erg fraai model, die C30. Niet zo chique als de S40/V50 die Gexqon hierboven gepost heeft, maar een unieke aanvulling aan het hatch segment als je het mij vraagt :) Ding schreeuwt alleen wel om die af-fabriek bodykit als je het mij vraagt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-09 13:45

SeatRider

Hips don't lie

Seesar schreef op woensdag 20 december 2006 @ 08:21:Maar ik weet niet hoe ik een pol kan opstarten:

Vind je voorkant mooi, lelijk, mwah of gewoon
Vind je achterkant mooi, lelijk mwah of gewoon
Past achterkant bij de voorkant
Hoort dit model/type thuis in de lijn van Vulva?

Hoe start je zo'n ding?
http://poll.dezeserver.nl

LOL@marccom ;)

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Seesar schreef op woensdag 20 december 2006 @ 08:21:
ik herinner me de 480 nog wel, dat vond ik t.o.v. de 460, 440 en 850 ook zo'n enorm lelijke auto. Ze hebben blijkbaar toen nodig gevonden om zo'n coupe achtige " sportieve" auto in het leven te roepen, maar die 480 heeft nooit echt goed verkocht zoals de 460/440. Volvo vind ik al van zichzelf sportief en heeft DIT samen met die lelijke SUV van ze echt niet nodig in het assortiment. Ik had dan liever gezien dat ze nog een keer (ja voor de 4e keer) de orginele v40 zouden restylen EN de V50 in het assortiment lieten. Maar dat is je eigen markt vervuilen met 2 auto's die dezelfde niche bedienen.
De 480 was uit een heel andere klasse dan de 440/460 serie - je kan hem misschien niet mooi vinden, maar apart was hij wel. Hij zat ook vol met technische snufjes, maar was helaas niet zo heel betrouwbaar (mede daardoor, waarschijnlijk). En omdat het toch een sportieve coupe was, was hij dus relatief behoorlijk duur, wat hem niet erg aantrekkelijk maakte voor een grote markt. Daarbij was hij voor Volvo liefhebbers ook niet heel erg "echt Volvo", dus vandaar de tegenvallende verkoop. Ik denk echter dat de C30 meer als echt Volvo te bestempelen valt, aangezien het model geheel past in de huidige modellijn. Daarnaast heeft het verwijzingen naar oudere modellen uit het rijke Volvo verleden, dus denk ik dat het bij het originele Volvo publiek ook wel aanspreekt, hoewel de achterkant inderdaad misschien iets te spannend is voor velen. Magoed, neem dan een Golf, dan ben je wat veiliger. Of een Astra, daar passen je 2.2 kinderen misschien iets makkelijker in. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.autoweek.nl/images/800/c/ac3ed1ed5e45f0fc5b0ac72e0dbe4eac.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.autoweek.nl/images/800/6/5a040f1f76b4cb9bb0c9bcd8551b6076.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.autoweek.nl/images/800/9/5e0651fc8b78314cd2a17c98fed2c559.jpg

Zo'n Heico setje maakt hem wel erg aantrekkelijk :)

Edit

Evolve heeft ook zeker zijn best gedaan!
Afbeeldingslocatie: http://www.motorline.cc/images/paragraph/9/5/95476f87d83c29f61d51eabff6518ac4.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2006 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreeTz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-12-2024

GreeTz

took the red pill

marccom schreef op woensdag 20 december 2006 @ 08:43:
[afbeelding]
Met een sleutel :?
De sleutel zit in verband met het hoge aantal kniebeschadigingen tijdens aanrijdingen op een andere plek.

Als 480 turbo rijder vind ik de c30 mooi, maar dan wel het T5 twotone model, welke het meest overeen komt met de eerste concepts. . .

Alleen:           DE GROETJES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Ik vind em ERG geslaagd zo'n C30!

Mooie auto. Kont is super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

De C30 is meer een hatchbak met een mislukte achterkant vind ik eigenlijk.
Verder is het een schitterende auto, maar toch, die achterkant. Misschien is het wennen maar ik vind het niet helemaal geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Laatst online: 23:01

Wok

Dakloos...

PWM schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 23:27:

Hoewel ik de C30 persoonlijk ook zeer geslaagd vind, vind ik dit toch wel een boude stelling ;) Autoliefhebbers van 'onze' generatie zien inderdaad de achterliggende gedachte: het teruggrijpen naar de (stijl)iconen van weleer, maar het gaat me te ver om de niet-liefhebbers van deze auto te 'betichten' van gebrekkige automobielhistorie ;) De New Beetle is destijds ook in de markt gezet met de retro-gedachte. Toch vind ik dat ding juist butt-ugly :P

Er is niks mis mee om het design van oude modellen als inspiratie te gebruiken voor een nieuw model, maar dat betekent niet dat het ook meteen mooi gevonden moet worden 'omdat.....' ;)

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Kvind de voorkant mooi maar de achterkant is niet echt mijn smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:26
Ik vind het een erg mooie auto (duh..) Helaas dit jaar nog niet in het lease bereik... Het enige is dat ik juist de voorkant het minst geslaagd vind. Dat vind ik ook van de S40 & V50. Wel grappig om te lezen dat iedereen de achterkant het minst vind. Wat ik wel moet zeggen is dat de achterbak idd klein en niet echt praktisch is.
Ik heb hem gezien bij Volvo-Hoofdman in Schoonhoven op de intro avond vorige week donderdag

Ik heb in mijn huidige lease auto (grande punto) meer ruimte.

/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Het is een hele leuke auto als je het mij vraagt, een beetje een apart type achterkant ja. Maar dat betekend niet gelijk dat het slecht en lelijk is, integendeel zelfs.

Voor het leasen vind ik het jammer dat ze qua prijs maar zo weinig van elkaar schelen, de C30, S40 en V50. Als ik zou moeten kiezen zou deze helaas komen te vervallen uit de genoemde reeks. Gewoonweg omdat ik het een te kleine auto vind en voor een paar tientjes heb je een groter model Volvo.
Als de C30 nou echt een stuk goedkoper was als zn grotere variant de S40 dan was het een leuke optie geweest, voor mij. :)

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Jaap-io schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 11:48:

Ik heb in mijn huidige lease auto (grande punto) meer ruimte.
maar de 1800 ES, 480 en nu deze zijn nooit ontworpen om praktisch te worden. Alles gaat om wat het oog te zien krijgt. Die wagen heeft niet voor niets achterin gewoon 2 stoelen. Is geen wagen voor een gezin met kinderen maar voor juppies. Iig dat was wel de doelgroep van de 480 midden jaren 80.
Pagina: 1