Mijn vader heeft bij zijn 740 het probleem dat de lambda-sonde blijft regelen terwijl je op LPG rijdt. Dus dan probeert 'ie bij een wat slechte LPG afstelling dit te verhelpen door de bezine-toevoer te regelen. Ik kan me voorstellen dat als je dan opeens wel weer benzinetoevoer geeft, dat 'ie dan vanaf dat 'nulpunt' weer terug moet gaan regelen naar de optimale instelling. En dat kan nogal wat tijd kosten, want voor zover ik weet regelt 'ie met een erg trage regeling. Het verhelpt dan om je LPG-toevoer wat armer te zetten, zodat de verbranding iets optimaler werkt.Bart-Willem schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 13:11:
Wel een klein probleem: wanneer je op LPG rijdt en je wil terugswitchen naar benzine wil de auto nogal eens moeilijk doen: het lambda-sondelampje gaat branden en bij stilstaan wil de auto dan uitvallen. Best een gek probleem, aangezien je normaal dit probleem bij LPG ziet en niet bij benzine.Wanneer je de auto koud op benzine start blijft 'ie het perfect doen op benzine. Nogal vaag maar geen ramp op zich. Maar iemand enig idee wat 't kan zijn?
Hoop ik tenminste
Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?