Het grote Volvo topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 ... 28 Laatste
Acties:
  • 62.715 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Morgen (hopelijk) weer APK op de 142, dan gaat 'ie weer in de verkoop B) :D

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Dat wordt je eerste of net niet?
Kreeg vandaag ook de herinneringsbrief. Heb nog een dikke maand om wat dingetjes te fixen.

:X Heb trouwens sinds kort een klein eilandje van Seat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

M'n 240'je heeft nu wat krassen op de bumper dankzij een of andere onverlaat. :/ Niet dat die krassen ernstig zijn, maar de manier waarop wel.

Grr heb ik weer. Sta ik voor 't stoplicht (2 rijbanen, ik stond op de linker rijbaan, een motor naast me, en daarnaast komt er een of andere invoegstrook van een ventweg), komt er een of andere Golf GTI met een tattoo-sjonnie erin die eerst de motorrijder half omver duwt (motorrijder over de zeik) en dan naast me komt staan. Op zich niets mis mee, tot het stoplicht op groen springt. Ik rij aan, maar de sjonnie begint ineens naar links te sturen en probeert me weg te beuken of iets dergelijks. :? Ik vol in de remmen, sjonnie ook, en hij stuurt wederom naar links en zit dus tegen me aan. :( Vervolgens split meneer 'm (met op zijn achterbumper aan de linkerkant flinke schade, omdat 'ie tegen mij aan zat), dus ik er achter aan. :P Sta ik bij het volgende stoplicht achter hem, en wil ik dus uitstappen om meneer even erop te wijzen dat 't aapje tegen me aan zat. Wat denk je: die gast knalt vol gas door rood heen en is er dus snel vandoor. :(

Kenteken opgeschreven, politie gebeld en die vonden het ernstig zat om even op de koffie te komen. Schade aan mijn auto viel reuze mee (een Volvo 240 heeft stevige bumpers, al zitten die nu flink onder de krassen), dus ik ga er geen verzekeringswerk van maken. Maar de politie had de kenteken-gegevens al nagetrokken en ging dus even op bezoek bij onze vrolijke kampsjaak. Wat mij betreft voeren ze die aap aan de haaien! :(

Overigens begin ik langzamerhand wel een speurtocht naar een nieuwe auto. M'n 240 doet het goed en mankeert niets mee, maar ik wil toch meer comfort en stilte als ik circa 25.000 - 30.000km/jaar rij. Sterker nog: afgelopen 2 maanden heb ik al circa 4000km erbij gereden. :X Waarvan zo'n 2500 afgelopen 2-3 weken. :/ En ik wil weer een automaat. :P

[ Voor 10% gewijzigd door Bart-Willem op 07-09-2007 00:30 ]

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Haha een Ibiza ? :P

Dit wordt mn 2e APK met deze, had 'm destijds gekocht zonder. Denk dat er ook nu niks mee aan de hand is, los van een ms. wat lekkende uitlaat.
Komt na (:P) de APK een nieuwe uitlaatpakking tussen, nu geen zin in.
Ben trouwens al bijna 2 maand 'over tijd', had eigenlijk 15 juli gemoeten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Bart-Willem schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 00:28:
M'n 240'je heeft nu wat krassen op de bumper dankzij een of andere onverlaat. :/ Niet dat die krassen ernstig zijn, maar de manier waarop wel.

Grr heb ik weer. Sta ik voor 't stoplicht (2 rijbanen, ik stond op de linker rijbaan, een motor naast me, en daarnaast komt er een of andere invoegstrook van een ventweg), komt er een of andere Golf GTI met een tattoo-sjonnie erin die eerst de motorrijder half omver duwt (motorrijder over de zeik) en dan naast me komt staan. Op zich niets mis mee, tot het stoplicht op groen springt. Ik rij aan, maar de sjonnie begint ineens naar links te sturen en probeert me weg te beuken of iets dergelijks. :? Ik vol in de remmen, sjonnie ook, en hij stuurt wederom naar links en zit dus tegen me aan. :( Vervolgens split meneer 'm (met op zijn achterbumper aan de linkerkant flinke schade, omdat 'ie tegen mij aan zat), dus ik er achter aan. :P Sta ik bij het volgende stoplicht achter hem, en wil ik dus uitstappen om meneer even erop te wijzen dat 't aapje tegen me aan zat. Wat denk je: die gast knalt vol gas door rood heen en is er dus snel vandoor. :(

Kenteken opgeschreven, politie gebeld en die vonden het ernstig zat om even op de koffie te komen. Schade aan mijn auto viel reuze mee (een Volvo 240 heeft stevige bumpers, al zitten die nu flink onder de krassen), dus ik ga er geen verzekeringswerk van maken. Maar de politie had de kenteken-gegevens al nagetrokken en ging dus even op bezoek bij onze vrolijke kampsjaak. Wat mij betreft voeren ze die aap aan de haaien! :(

Overigens begin ik langzamerhand wel een speurtocht naar een nieuwe auto. M'n 240 doet het goed en mankeert niets mee, maar ik wil toch meer comfort en stilte als ik circa 25.000 - 30.000km/jaar rij. Sterker nog: afgelopen 2 maanden heb ik al circa 4000km erbij gereden. :X Waarvan zo'n 2500 afgelopen 2-3 weken. :/ En ik wil weer een automaat. :P
Stilte enzo is toch wel wat waard hoor, ik haal inmiddels de 40K ook wel, als ik ff in een 206 van een collega zit ben ik echt blij als ik aan t eind vd dag weer in mn ouwe Volvo mag stappen.. pff wat een nerveuze en lawaaiige dingen zijn dat.

Maar zo'n knakker uit je verhaal moet ik ook niet tegenkomen, ik zou mezelf ook niet kunnen bedwingen bij de volgende stoplichten.

Doet me nog denken aan een 'leuk' verhaal.. had een poosje geleden ook een aanvaring in de file, iemand haalde me rechts in waarbij 'ie me ech enorm afsneed. Moet je bij mij niet doen, ik ga niet voor je aan de kant in principe. Dus ik dacht fuck it dat sloeg echt nergens op, stapte verderop uit en liep naar 'm toe om te zeggen dat 'ie normaal moest doen, verkeer begon weer te rijden dus ik stapte zelf weer gauw in.
Verderop stonden we weer stil, met nog diezelfde auto voor me. Kwamen ze ineens met 2 beren van junks (gezond zagen ze er niet uit) nogal dreigend op me af lopen waarbij één 'iets' uit z'n broekzak haalde :X
Ik ben geen schijterd, maar gelukkig zat er 'n afrit waar ik stil stond en kon ik net ergens tussendoor glippen :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Zo, nieuwe APK, zonder er wat aan gedaan te hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online
Ja een ibizatje van de zaak. Moest heel snel op korte termijn te beslissen; wel geinig ding alles zit erop wat erop kan zitten. Dus wat zal ik zeuren. Verder was ik niet van plan er prive mee te rijden.

Zit nu te denken aan een 242, maar dan moet ik de 144 wellicht weg doen :S

[ Voor 4% gewijzigd door DopdeDouwer op 09-09-2007 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-09 23:05

Klippy

Still Game

Ik vind de V50 altijd een beetje tegenvallen als Volvo fan, maar vandaag zag ik een erg nette.

T5, typische Volvo spoiler, nette velgen, subtiele dubbele uitlaat. Zal wel vrij standaard zijn op een T5, maar ik heb hem zo nog niet gezien.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/s.klippert/r14092007118.jpg

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:50

Sorcerer8472

Mens sana?

Klippy: da's bij Maastricht? Anyway, ziet er goed uit, V50 zie je vaak niet met spoilers, terwijl dat er wel stukken beter uitziet.

De V70 krijg je tegenwoordig ook zonder spoiler, maar dat ziet er naakt en raar uit. Uitlaat zal me verder weinig boeien, misschien heeft hij het wel nodig, zo'n dubbele :)

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Is de A2 bij de Geusselt vanaf het noorden ja.

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:14

paQ

achter je rijdt er nog een :+

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Klippy schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 21:46:
Ik vind de V50 altijd een beetje tegenvallen als Volvo fan, maar vandaag zag ik een erg nette.

T5, typische Volvo spoiler, nette velgen, subtiele dubbele uitlaat. Zal wel vrij standaard zijn op een T5, maar ik heb hem zo nog niet gezien.

[afbeelding]
Ik vind zo'n V50 een beetje te hoog.. Net of ze de V70 in een autopersmachine hebben gestopt en hem gewoon een stukje korter hebben gedrukt.

• Klippy

Klippy

Still Game

FiXeR.nl schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 10:51:
[...]

Ik vind zo'n V50 een beetje te hoog.. Net of ze de V70 in een autopersmachine hebben gestopt en hem gewoon een stukje korter hebben gedrukt.
Zoiets ja.
V70 is stukken mooier iig :)
Scherp, was een nieuwe S40 ja.

• kraats
  • Nu online

kraats

Ik rol

Net bij m'n Volvo-dealer gekeken naar de nieuwe V70 en XC70. En ondanks het gepingel van Jan Vayne op de achtergrond me toch vermaakt. Op foto's ben ik het nog steeds niet zo eens met het ontwerp van de nieuwe V70, maar in het echt ziet 'ie er toch niet slecht uit. Netjes afgewerkt, mooie lijnen.. Ik ergerde me alleen wel enorm aan een dicht stuk in de (daardoor overduidelijk plastic) grille. Geen idee wat er achter zit, maar het vooraanzicht van de wagen wordt er een stuk minder door.
Ach.. over een jaar of 15 zal ik ook eens kijken of ik dit type kan en wil kopen :D

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Naar aanleiding van Klippy in "Show je auto - Deel 36"

Kom ik nu, niet geheel toevallig, op Marktplaats een S70 R tegen.

Beetje lage prijs dus ik neem aan dat de km stand tegen de 3K aan loopt te hikken, dus ik heb alvast eens een mailtje die kant op gestuurd.
En verdacht dat er geen foto van het interieur op staat, maar dat kan zijn omdat MP alleen de eerste 3 foto's laat zien.

Hij staat niet op hun site dus misschien is hij al weg, maar dan kan ik het advies voor later ook nog gebruiken.
Waar moet je nou precies op letten bij zo'n S70?
Gaat zo'n 2.5T, T5 en R net zo lang mee als enige andere normale motor uit die reeks?
Kosten die T's nou een hoop meer onderhoud of valt dat mee?

Ik heb namelijk niet heel veel verstand van auto's. Ik weet wel iets, maar ik ben geen sleutel fan.
Advies graag. Ik ga ook eens rondkijken op zo'n Volvo forum, dus als iemand een goede URL heeft?

edit:

Ik ben al eens aan het rondneuzen op http://www.volvo-forum.nl/, interessante verhalen :P

[ Voor 4% gewijzigd door Klippy op 16-09-2007 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
kraats schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 14:26:
Net bij m'n Volvo-dealer gekeken naar de nieuwe V70 en XC70. En ondanks het gepingel van Jan Vayne op de achtergrond me toch vermaakt. Op foto's ben ik het nog steeds niet zo eens met het ontwerp van de nieuwe V70, maar in het echt ziet 'ie er toch niet slecht uit. Netjes afgewerkt, mooie lijnen.. Ik ergerde me alleen wel enorm aan een dicht stuk in de (daardoor overduidelijk plastic) grille. Geen idee wat er achter zit, maar het vooraanzicht van de wagen wordt er een stuk minder door.
Ach.. over een jaar of 15 zal ik ook eens kijken of ik dit type kan en wil kopen :D
dat stuk dicht is van de afstandshoudende cruisecontrol, wordt nog verbeterd blijkbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Klippy schreef op zondag 16 september 2007 @ 16:29:
Naar aanleiding van Klippy in "Show je auto - Deel 36"

Kom ik nu, niet geheel toevallig, op Marktplaats een S70 R tegen.

Beetje lage prijs dus ik neem aan dat de km stand tegen de 3K aan loopt te hikken, dus ik heb alvast eens een mailtje die kant op gestuurd.
En verdacht dat er geen foto van het interieur op staat, maar dat kan zijn omdat MP alleen de eerste 3 foto's laat zien.

Hij staat niet op hun site dus misschien is hij al weg, maar dan kan ik het advies voor later ook nog gebruiken.
Waar moet je nou precies op letten bij zo'n S70?
Gaat zo'n 2.5T, T5 en R net zo lang mee als enige andere normale motor uit die reeks?
Kosten die T's nou een hoop meer onderhoud of valt dat mee?

Ik heb namelijk niet heel veel verstand van auto's. Ik weet wel iets, maar ik ben geen sleutel fan.
Advies graag. Ik ga ook eens rondkijken op zo'n Volvo forum, dus als iemand een goede URL heeft?

edit:

Ik ben al eens aan het rondneuzen op http://www.volvo-forum.nl/, interessante verhalen :P
M'n broer heeft een 850 T5 met full options. Deze heeft 274.000km gelopen (is een hobbybak voor hem). De Turbo-blokken kunnen natuurlijk net zo lang mee, en de turbo zelf is lekker stevig. Onderhoud: niet gek veel duurder (nagenoeg gelijk) maar pas natuurlijk wel op dat je geen afgeragde koopt, want dan zal de turbo veel te lijden hebben gehad. Maar als de onderhoudsboekjes etc er bij zitten (of in ieder geval iets waaruit blijkt dat 't wagentje goed onderhouden is) mag dat geen probleem zijn verder.

Waar je op moet letten bij de 2.4/2.5-blokken:
- tikkende kleppen (op zich geen ramp, maar liever niet dan wel natuurlijk);
- motorsteunen (bij de oudere series willen deze wel eens te slap zijn, bij de latere 850's/S70's is dit probleem opgelost geloof ik).

Voor de rest zijn het degelijke wagens waar weinig op aan te merken valt. :)

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Zag laatst ook een V70, met zilveren grille. Apart :o ##-XS-nogwat in kenteken :)

Over die turbomotoren: moet je die nou eigenlijk nog ff stationair laten afkoelen tegenwoordig of is dat heel erg ouderwets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Sorcerer8472 schreef op maandag 17 september 2007 @ 12:28:
Zag laatst ook een V70, met zilveren grille. Apart :o ##-XS-nogwat in kenteken :)

Over die turbomotoren: moet je die nou eigenlijk nog ff stationair laten afkoelen tegenwoordig of is dat heel erg ouderwets?
Nog steeds volgens mij. De laatste 10 minuten gewoon rustig aan doen in het toerental is ook wel voldoende dacht ik. :P

Hoe 't met low-pressure turbo's zit weet ik niet eigenlijk.

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Laatst online: 14-09 07:41
Ik ga morgen weer aan de slag bij volvo. Bij de XC60(??) lijn :)

[ Voor 3% gewijzigd door lowfi op 17-09-2007 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Die S70 R staat na mijn mailtje ook op hun site en op marktplaats hebben ze er 213.000 km bij gezet.
Foto van interieur is ook aanwezig.
Mag wat gepoetst, maar ziet er verder redelijk uit... Hmm...

Is alleen behoorlijk ver uit de buurt. Als hij er eind van de week nog staat misschien eens bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

lowfi schreef op maandag 17 september 2007 @ 13:19:
Als je daar foto's van kan en durft te nemen ben je een held. En lig je een maand later op straat.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Waar gaan ze die maken dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
In Gent Belgie.

Ik heb al een sneaky fotootje gemaakt al staat er alleen geen auto op (worden ook nog niet geproduceert) alleen wat robots en de fixture.

[ Voor 82% gewijzigd door lowfi op 17-09-2007 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
lowfi schreef op maandag 17 september 2007 @ 13:19:
Lijkt me stug, lijn nog niet actief.

En trouwens, ze moeten eerst wat problemen oplossen in de fabriek... En komend kwartaal zitten er weer 15 stempeldagen aan te komen, leuk ja ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Dat zeg ik toch zelf ook ;)

[ Voor 7% gewijzigd door lowfi op 17-09-2007 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Klippy schreef op maandag 17 september 2007 @ 18:27:
Die S70 R staat na mijn mailtje ook op hun site en op marktplaats hebben ze er 213.000 km bij gezet.
Foto van interieur is ook aanwezig.
Mag wat gepoetst, maar ziet er verder redelijk uit... Hmm...

Is alleen behoorlijk ver uit de buurt. Als hij er eind van de week nog staat misschien eens bellen.
Leuk ding, als ik 't geld had zou ik 't wel weten. :9

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Idd, 't is dat ik een andere Amerikaan wil kopen/bouwen, maar 1x in de 3 mnd ben ik toch aan 't kijken of er nog interessante geblazen 5-pitters te koop staan :X :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Ben wel benieuwd naar de prijs van de XC60. Zal wel gelijk aan die van de S80 worden denk ik eigenlijk, bij vergelijkbare motorisering dan...

Lijkt me iig een leuke auto, studiemodel op de AutoRAI zag er ook leuk uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoph
  • Niet online
Ben je uitzendkracht? Of vast contract?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 18:20

FeaR

In GoT we trust

Ik zeg niet dat ik die grote pijpen die onder een Audi A6-A8 liggen mooi vind. Maar naar mijn mening zijn de dubbele pijpjes onder de nieuwe Volvo's wel iets te miniem. Heb het altijd zonde gevonden dat onze S60 D5 maar een uitlaat had, maar nu ik de nieuwe dubbele uitlaten zie kan ik hier niet echt meer mee zitten...

Volgens mij is de uitlaat van de Kia Picanto van mijn ma dikker :+

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Christoph schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 12:20:
[...]

Ben je uitzendkracht? Of vast contract?
Ik werk voor een Nederlands bedrijfje wat weer is ingehuurd door Kuka (de huidige linebuilder). Ik doe samen met nog iemand de cell aligments van de robots. Dat wil simpel gezegd zeggen dat we er voor zorgen dat de robots in het coordinaten systeem van de auto gaan werken en daar hun ding doen (lassen oid) ipv hun eigen systeem.

Ook zetten we de draaitafels goed zodat daar geen afwijkingen etc inzitten. En nog wat andere 3D meetwerkjes ;) Leuk detail is dat hier overigens Kuka met robots werkt van Comau terwijl ze zelf ook (betere) robots maken. Volvo belgie heeft een 1 of andere deal met comau. Volvo zweden gebruikt wel Kuka robots :)

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06:24

Aight!

'A toy robot...'

Rijd er hier eigenlijk iemand in een S80?(nieuw model)

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Aight! schreef op woensdag 19 september 2007 @ 23:29:
Rijd er hier eigenlijk iemand in een S80?(nieuw model)
Alleen proefgereden helaas, toen schoonvader de nieuwe D5-motor ging uitproberen :)

• Christoph
  • Niet online
lowfi schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 20:48:
[...]

Ik werk voor een Nederlands bedrijfje wat weer is ingehuurd door Kuka (de huidige linebuilder). Ik doe samen met nog iemand de cell aligments van de robots. Dat wil simpel gezegd zeggen dat we er voor zorgen dat de robots in het coordinaten systeem van de auto gaan werken en daar hun ding doen (lassen oid) ipv hun eigen systeem.

Ook zetten we de draaitafels goed zodat daar geen afwijkingen etc inzitten. En nog wat andere 3D meetwerkjes ;) Leuk detail is dat hier overigens Kuka met robots werkt van Comau terwijl ze zelf ook (betere) robots maken. Volvo belgie heeft een 1 of andere deal met comau. Volvo zweden gebruikt wel Kuka robots :)
Owww je ziet niet onder contract bij Volvo :) relaxed. Klinkt overigens ook wel als een leuke baan!

• Harry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
Onze 360 die opgebouwd wordt naar drift / cup wagen. Afgelopen zaterdag opgehaald en gelijk het interieur eruit gehaald.

Is een '88 met een 2.0 carb
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/harmo/Volvo/Volvo-360-1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/harmo/Volvo/Volvo-360-2.jpg

Nog nooit een auto meegemaakt waarvan het interieur zo gemakkelijk te demonteren was als bij deze. Inmiddels staat ze in de garage geparkeerd. Komende (winter) periode het blok onderhanden nemen en zorgen dat de kooi geplaatst wordt, evenals de kuipstoellen. Onderstel wordt ook aangepakt en w.s. wordt het geheel van een nieuwe kleur voorzien.

BMW 535D

Verwijderd

Sorcerer8472 schreef op donderdag 20 september 2007 @ 00:17:
[...]

Alleen proefgereden helaas, toen schoonvader de nieuwe D5-motor ging uitproberen :)
Interessant zeg ;) Heb je er ook nog wat over te vertellen?

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Verwijderd schreef op donderdag 20 september 2007 @ 18:24:
[...]

Interessant zeg ;) Heb je er ook nog wat over te vertellen?
Mja, rijdt hetzelfde als iedere moderne Volvo imo. De automaat is wat traag met schakelen (in de V70 D5 lijkt hij veel sneller te schakelen; maar dat is erg moeilijk vergelijken met adaptieve automaten).

In ieder geval is de auto hartstikke mooi om te zien, ook van binnen, hoewel hij naar mijn smaak nét wat te kaal is van binnen. Keyless entry/keyless start werkte ook prima, heerlijke reiswagen is het :)

Maar als ik mocht kiezen liever goedkoper (een S60) en met een 260pk T5-motor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n4m3l355
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-08 09:47
Ik heb ff een vraagje mbt Volvo´s en met name de S60 a S80. Ik ben van plan om binnenkort mn eerste eigen auto´tje te halen en van huize uit reden we eigenlijk altijd Amerikanen.. Crysler Pontiac Ford en eigenlijk ben ik dat wel een beetje moe zeker gezien hoe ´zuinig´ ze rijden. Bij 1 top 8 was ik al blij.. nu wat ik hier lees lijken Volvo´s wat dat betreft veel zuiniger echter wat ik nergens zie.. Waar moet ik aan denken qua kosten voor een kleine en grote beurt? Die vielen namelijk met name bij Ford erg goedkoop uit. En iemand nog bepaalde ervaringen bij een S60/80 waar ik aan moet denken en is het uberhaubt een aanrader? Qua uitstraling en met name afmetingen lijken ze me wel aangenaam echter ik heb er nog nooit in eentje gereden. Vooral zitten ze een beetje ruim? Ik ben namelijk nogal lang uitgevoerd en mn benen zijn erg lang waardoor ik nooit lekker zit in kleine auto´s.

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06:24

Aight!

'A toy robot...'

Sorcerer8472 schreef op donderdag 20 september 2007 @ 22:17:
[...]

Mja, rijdt hetzelfde als iedere moderne Volvo imo. De automaat is wat traag met schakelen (in de V70 D5 lijkt hij veel sneller te schakelen; maar dat is erg moeilijk vergelijken met adaptieve automaten).

In ieder geval is de auto hartstikke mooi om te zien, ook van binnen, hoewel hij naar mijn smaak nét wat te kaal is van binnen. Keyless entry/keyless start werkte ook prima, heerlijke reiswagen is het :)

Maar als ik mocht kiezen liever goedkoper (een S60) en met een 260pk T5-motor ;)
Zat daar ook al die pief paf opties op voor veiligheid en zo?Ben wel eens benieuwd hoe dat is.
Als je hem zo ziet rijden is het echt een oude lullen bak :P. Als je met pensioen bent, maar hij lijkt me zeer super fijn, zeker in combinatie met een diesel. V8 zou nog leuker zijn, maar die krengen zijn extreem duur.

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

S80 heb ik geen ervaring mee, maar ik vind een S60 ronduit krap. Ik ben 1,85, maar het viel me echt tegen hoe krap ik zat. De positie van de handrem helpt ook niet echt..

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Ik ben 1.95, maar kan prima zitten in de V70 van m'n pa. M'n pa is zelf ook net zo lang.
Wel is de zit heel anders dan de V70 Classic of m'n eigen 850, voor m'n gevoel zit het stuur wat lager, en is de zit wat hoger. Maar 't went wel, 't is niet te krap vind ik.

Qua verbruik, m'n pa rijdt er 1:17 mee sinds 'ie gechipt is, met de 'oude' TDI motor.

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Nu online

Daniel

Kapitein NCC-1701
Ik heb een maandje in een S60 D5 gereden en dat is op zich een fijne auto, lekker krachtige en stille motor. Loopt 220 teller en als je een beetje rustig doet haal je gewoon 1 op 18. Voorin is de ruimte wel ok, lekker grote, stevige stoelen. Achterin stelt weinig voor, de daklijn loopt vrij sterk af en ook de beenruimte is voor een auto van dit formaat gewoon ruk. In een S40 heb je net zo veel plek. De kofferbak is wel lekker ruim. Qua rijgedrag, tsja..'t is een Volvo natuurlijk, voorwielaangedreven met een zwaar dieselblok dus die wil graag rechtdoor als je hard een bocht ingaat. Overhellen valt mee, maar het is natuurlijk meer een comfortabele kilometervreter dan een sportieve sedan.

De S80 is gewoon een dweil, althans wel het exemplaar waarin ik heb gereden (vorige model, 2.4i) Voorin is ie vrijwel gelijk aan de S60, achterin een stuk ruimer. Maar ik heb zelden in een auto gereden die zo vreselijk gaar was in bochten nemen. Klaverbladen die ik met mijn V50 gewoon met 90 of 100 kan nemen waren met 60 al behoorlijk eng :X

• Klippy

Klippy

Still Game

S80 krijg je ook best goedkoop 2e hands, zal ook zo z'n redenen hebben.

Die nieuwe S80 ziet er trouwens wel een stuk strakker uit, ben benieuwd of hij ook een stuk strakker rijdt dan.

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-09 22:16

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ach, als je het vergelijkt met een 940 dan is een S80 toch meer dan een stap vooruit. Hij is wel wat week, maar het is ook geen sportwagen, het is een limousine, en een geweldige reisauto. Zelfs mijn moeder had niet in de gaten dat ik al 170 reed, terwijl die normaal al snel begint te miepen dat het "wel wat hard gaat".
(Duitsland, lege autosnelweg)

Maar klaverbladen met 60, die neiging heb ik nog niet gehad. Misschien toch een wat afgeleefde auto?

[ Voor 12% gewijzigd door Maasluip op 22-09-2007 15:52 ]

Signatures zijn voor boomers.

• paQ

paQ

dat heb je met een wat zwaardere auto die op comfort berust is toch al niet.
het is geen gooi en smijt wagen en waarsschijnlijk ga je je ook rustiger gedragen op de weg,

neemt niet weg dat het de wagens bij uitstek zijn om op de autobahn goed ver in te trappen ;)

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Ome BW heeft een leuke 940 automaat op LPG gezien. :P Ik mis automaat toch enorm, en m'n 940 die ik hiervoor had (helaas geen LPG) beviel echt uitstekend. :)

Iemand een 245 handgeschakeld op LPG kopen? :Y)

Volvotips.com

• Klippy

Klippy

Still Game

* Klippy heeft ook even goed nagedacht en de verleiding van de S70 R genegeerd.

Ik spaar nog even door :)
Ik moet nog meer spul kopen en ik heb m'n huidige auto pas dik 6 maanden en die doet het nog prima.
Over een tijd, misschien een paar maanden, misschien een jaar, komt er iig zeker een S70 of S60 T/T5/R.

Maar dat voelt beter als je ook nog wat geld overhebt na je aankoop en niet alles daar neerlegt bij zo'n autohandel. Want als ik die R had gekocht was dat het geval.

Verwijderd

Klippy schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 14:38:
S80 krijg je ook best goedkoop 2e hands, zal ook zo z'n redenen hebben.

Die nieuwe S80 ziet er trouwens wel een stuk strakker uit, ben benieuwd of hij ook een stuk strakker rijdt dan.
Dat soort auto's devalueert altijd ontzettend. Kijk maar eens naar een 2e hands BMW 7-serie of Mercedes S-klasse.

• Klippy

Klippy

Still Game

Verwijderd schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 19:29:
[...]

Dat soort auto's devalueert altijd ontzettend. Kijk maar eens naar een 2e hands BMW 7-serie of Mercedes S-klasse.
Ik bedoel ook vooral ivm een S60.
Een S80 van zeg 2001-2002 is meestal goedkoper dan een S60 met dezelfde km stand.

• B-lennium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-06 21:34

B-lennium

Volvo 164 1975!

vind de draai circel van een S60 goed tegenvallen, zeker als je net uit een 940 stapt!

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

Verwijderd

Klippy schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 19:44:
[...]

Ik bedoel ook vooral ivm een S60.
Een S80 van zeg 2001-2002 is meestal goedkoper dan een S60 met dezelfde km stand.
Oh, das dan wel heel extreem ja :/ Enige wat ik kan bedenken is dat die doelgroep niet in een oude auto gezien wil worden, en het nieuwe model S80 is behoorlijk veranderd. De S60 is nog bijna hetzelfde én heeft een doelgroep die daar niet zoveel om geeft.

• Daniel
  • Nu online

Daniel

Kapitein NCC-1701
B-lennium schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 20:25:
vind de draai circel van een S60 goed tegenvallen, zeker als je net uit een 940 stapt!
Owja, die was ik nog vergeten...een S60 heeft echt de draaicirkel van een mammoettanker. komt door het dwars plaatsen van 5-cylindermotoren...dat zorgt voor vrij krappe wielkasten en dus weinig stuurruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n4m3l355
hmm.. nou ja C&C was ik vroeger altijd erg goed in dus met een mammoet tank heb ik niet al te veel moeite. Maar weet iemand eigenlijk wat je kwijt bent voor een beurt? Al met al komt ie hier goed over als een degelijke auto dus dat spreekt me wel aan maar het moet financieel natuurlijk wel leuk blijven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Inparkeren met een S60 kan idd wel een ramp zijn, dankzij die heerlijke draaicirkel (waar ook de V70/S80 last van hebben, en verschillende modellen S40/V50 ook denk ik). Parkeersensoren zijn daarom ook absoluut geen overbodige luxe, aangezien je dan net wat verder door kunt rijden en niet 20x hoeft te steken om in een plekje te komen, maar daar maar 15 steken voor nodig hebt :P

Over mensen die hem te krap vinden als je 1.85 bent: heb je de stoel dan op de hoogste stand staan ofzo??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Inparkeren met een 142 die te koop staat :+ daarentegen.
Kan je echt strakke bochtjes mee draaien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n4m3l355
Sorcerer8472 schreef op maandag 24 september 2007 @ 11:35:
Inparkeren met een S60 kan idd wel een ramp zijn, dankzij die heerlijke draaicirkel (waar ook de V70/S80 last van hebben, en verschillende modellen S40/V50 ook denk ik). Parkeersensoren zijn daarom ook absoluut geen overbodige luxe, aangezien je dan net wat verder door kunt rijden en niet 20x hoeft te steken om in een plekje te komen, maar daar maar 15 steken voor nodig hebt :P

Over mensen die hem te krap vinden als je 1.85 bent: heb je de stoel dan op de hoogste stand staan ofzo??
Ik ben zelf tegen de 2 meter met een paar lange benen wat het nogal lastig maakt qua auto´s.. klein voorbeeldje een bmw 5 serie pas ik ongemakkelijk in. Misschien dat ik toch maar eens een lokale dealer moet lastig vallen om eens proef te draaien. Een V70 pas ik trouwens wel aardig in..
Die parkeersensoren zitten er trouwens niet standaard op? Ik dacht dat zoiets onderhand wel normaal was :| Nog meer om op te letten dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Hydraulik-Phunk schreef op maandag 24 september 2007 @ 14:22:
Inparkeren met een 142 die te koop staat :+ daarentegen.
Kan je echt strakke bochtjes mee draaien :P
Quanta costa? :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Daniël schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 11:58:
Ik heb een maandje in een S60 D5 gereden en dat is op zich een fijne auto, lekker krachtige en stille motor. Loopt 220 teller en als je een beetje rustig doet haal je gewoon 1 op 18. Voorin is de ruimte wel ok, lekker grote, stevige stoelen. Achterin stelt weinig voor, de daklijn loopt vrij sterk af en ook de beenruimte is voor een auto van dit formaat gewoon ruk. In een S40 heb je net zo veel plek. De kofferbak is wel lekker ruim. Qua rijgedrag, tsja..'t is een Volvo natuurlijk, voorwielaangedreven met een zwaar dieselblok dus die wil graag rechtdoor als je hard een bocht ingaat. Overhellen valt mee, maar het is natuurlijk meer een comfortabele kilometervreter dan een sportieve sedan.
heb zelf ook een paar maand in een S60 D5 gereden en ben het helemaal met je eens.
Hij oogt van binnen wat klein net zoals alle volvo's maar dat went wel, met 1.83 paste ik er prima in, wel stoel laag en naar achter zetten, maar niet op achterste stand ofzo..
De D5 is de beste dieselmotor waar ik ooit mee gereden heb, heerlijk veel beter dan die van Saab waar ik nu in rij..
Wegligging vond ik voor zo'n boot nog meevallen, het moet ff wennen en dan kan je hem best strak de bocht in zetten en rijd hij best sportief. Je moet hem alleen wel ff leren kennen..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Parkeersensors vind ik echt zo'n onzin... Als je langer dan een week met een auto rijdt weet je toch wel hoe ver je kan voor je de auto voor dan wel achter je raakt? En als je al fout indraait dan heb je er sowieso niks aan.

De draaicirkel van de S60 vind ik trouwens best meevallen. Kleiner dan die van bijvoorbeeld de 3-serie, kleiner zelfs dan die van een Golf.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2007 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12:28
Een S80 gaat wel oké door bochten. Bij de S60/80(V70,XC70, XC90) zijn de voorste draagarm bussen snel versleten waardoor de draagarm wat week aan het subframe komt te hangen, heb je een S60/80 waar de rubbers echt gaar zijn, dan merk je dat goed aan de wegligging.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lennium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-06 21:34

B-lennium

Volvo 164 1975!

qwa draai circel ben ik misschien wat verwend, rij zelf een 164E en af en toe in een 940 bijde auto's die je echt makkelijk kan parkeren!

een XC70 heeft er trouwens ook geen moeite mee.

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Ik zie niet in waarom een enorme draaicirkel een nadeel is? Ik maak echt heel weinig situaties mee waarin dat problemen zou kunnen opleveren. Kwestie van rekening mee houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aike
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Timmert schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 09:50:
Ik zie niet in waarom een enorme draaicirkel een nadeel is? Ik maak echt heel weinig situaties mee waarin dat problemen zou kunnen opleveren. Kwestie van rekening mee houden?
Nou, als je moet steken om het parkeerterrein van de AH af te rijden sta je best wel voor lul vind ik zelf. Maar het zou voor mij geen reden zijn om voor een andere auto te gaan.

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Als je dat weet, dan kan je vantevoren de bocht anders aansnijden toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor het inrijden van een smal zijweggetje heb je beide rijbanen van de hoofdweg nodig om de draai te kunnen maken :X (Dat was in een V70 R)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ach gewoon hard aankomen rijden, stuur omgooien en handrem aantrekken 8).

Nee zonder ongein, de Volvo S40 van mijn vader heeft ook een grote draaicirkel, maar ach gewoon rustig aandoen keren. Maakt me weinig uit hoe lang ik erover doe, al is he thebben van een automaat wel makkelijk. Niet meer lopen klooien met schakelen, maar de rem intrappen en de pook naar boven of onder doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

omdat je de parkeerplaats van de mediamarkt (Alexandrium R'dam) niet afkomt onder de slagboom zonder nog een keer te steken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap werkelijk niet wat het probleem is. Als je een kleine draaicirkel wil moet je maar een Daihatsu Cuore kopen :P Zoals ik net al zei, Golf, 3-serie, A3, A4, etc., allemaal hebben ze een vergelijkbare draaicirkel. Alleen als je de R-versie hebt kan ik me er iets bij voorstellen (13m+ :X)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrBOB101
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-09 19:07
Daniël schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 22:50:
[...]
Owja, die was ik nog vergeten...een S60 heeft echt de draaicirkel van een mammoettanker. komt door het dwars plaatsen van 5-cylindermotoren...dat zorgt voor vrij krappe wielkasten en dus weinig stuurruimte.
Een V50 heeft een draaicirkel van maarliefst 20cm kleiner...
Ik heb weinig problemen met straatje keren op een normale straat; aan een halve keer steken genoeg.

Als je een kleine draaicirkel wilt moet je een achterwiel aangedreven (340) pakken; of gewoon heftruck gaan rijden :-)

Diagnose onbekend, maar uiteindelijk komt alles goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

10,80 meter volgens Carbase.

Primera van pa heeft ook een mega draaicircel vind ik altijd en die is 11 meter.

Dat is altijd ff wennen als ik uit mijn auto kom. Maar het gaat best.
We parkeren regelmatig op een parkeerplaats met echt ontzettend smalle vakken, daar kom je bijna niet uit je auto ivm ruimtegebrek.

Moet je gewoon rekening mee houden. Zo ruim mogelijk indraaien en daar vaak nog even achteruit, rechtzetten en weer vooruit.
Met mijn auto rol ik daar zo in. Van de parkeerplaats af is ook zo'n bochtje. Haal je net. Pa heeft hem al vaker niet gehaald, maar goed dan ga je even achteruit.

Is ook alleen daar dat je er echt last van hebt, het went best snel.
Dus als ik die 11m aankan is 10,80 een eitje :+

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Razkin schreef op maandag 24 september 2007 @ 20:22:
Een S80 gaat wel oké door bochten. Bij de S60/80(V70,XC70, XC90) zijn de voorste draagarm bussen snel versleten waardoor de draagarm wat week aan het subframe komt te hangen, heb je een S60/80 waar de rubbers echt gaar zijn, dan merk je dat goed aan de wegligging.
Ik hoor juist altijd dat je beter een S60 kunt hebben voor het bochtenwerk :P Vind trouwens wel dat er een flink verschil is tussen S60 en V70. Het extra gewicht aan de achterkant van de V70 voel je wel goed.
Aike schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 09:56:
[...]

Nou, als je moet steken om het parkeerterrein van de AH af te rijden sta je best wel voor lul vind ik zelf. Maar het zou voor mij geen reden zijn om voor een andere auto te gaan.
Precies ja. Op één plek waar ik zo nu en dan moet zijn voor m'n werk, moet ik half over een best hoge stoep rijden om de draai te halen om onder een slagboom door te kunnen rijden :X
Ook moest ik laatst een hoek van zo'n 90 graden maken omdat ik het anders totaal niet haalde. Dat lukte pas toen iemand een andere auto zo'n 5 meter achteruit reed. Op die momenten sta je inderdaad wel voor schut met je mammoettanker, dan lijkt het alsof je niet kunt rijden :+

Vandaar ook parkeersensoren trouwens, dat scheelt steken op krappe parkeerplaatsen... En zelfs als je al lang zo'n auto rijdt weet je het nog niet zeker omdat je vaak de auto achter je niet goed kunt zien (met name sedans).

DrBoB: de V50 is ook zo'n 20 cm minder lang geloof ik, dat kan het verklaren :+ Overigens hebben V70R en S60R een draaicirkel van meer dan 13 meter. Dat is pas erg :D Ook de AWD-modellen hebben een grotere draaicirkel.

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-09 22:16

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Volgens mij is dit filmpje ook nog niet langs geweest? Crashtest van een Volvo 940 tegen een Renault Modus. De Volvo legt het helemaal af. En dan te bedenken dat het in zijn tijd zo'n beetje de veiligste auto was die je maar kon vinden.

Dat is dus de vooruitgang in veiligheid (en uiteraard zijn moderne Volvo's minstens zo stevig als de Modus).

Signatures zijn voor boomers.

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Doet me denken aan wat ik gisteren op de A12 meemaakte. Op de linker rijstrook (iedereen reed rond de 120) remt ineens een blauw busje voor me. Echt vol op de rem :X

Het wegdek was nat en ik hield maar zo ongeveer 1 seconde afstand. Enige wat ik nog kon doen was uitwijken naar de vluchtstrook helemaal links (met die leuke pionnetjes). Dus even remmen los, naar links, weer remmen. Zelfs met Volvo-remmen zit een ongeluk in een klein hoekje... Niks gebeurd gelukkig maar als die vluchtstrook er niet was geweest weet ik niet of ik wel op tijd stil had gestaan.

Achter me was er nog minstens 1 auto die op dezelfde manier uitweek trouwens, ook een Volvo...

• n4m3l355
Daar zal maar een wegwerkertje hebben gestaan :w
Mareh iemand met een S60 die bekend is met de meekomende kosten van z´n auto?

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15:54
Sorcerer8472 schreef op woensdag 26 september 2007 @ 11:28:
......enige wat ik nog kon doen was uitwijken naar de vluchtstrook helemaal links (met die leuke pionnetjes). Dus even remmen los, naar links, weer remmen. Zelfs met Volvo-remmen zit een ongeluk in een klein hoekje...
Waarom remmen los? Met ABS aan moet je toch prima kunnen sturen tijdens het remmen?

Beetje deja vu, ik zat tijdens file rijden met nat weer eens achter een nieuwe s60. File begon op te lossen (zo leek het), iedereen gas erop, ineens zie ik 2 autos voor de s60 dat autos als een gek begonnen te remmen. Vervolgens mijn s40 in de ankers + s60 voor me... ik zie nog zo de trekhaak heeeel langzaam op me af komen, die ik vervolgens een klein tikje gaf.

Hele voorbumper + balk erachter aan gort. Auto voor mij leek niks te hebben, maar achteraf bleek er toch wat ontzet te zijn.

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:35

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

n4m3l355 schreef op woensdag 26 september 2007 @ 11:41:
Daar zal maar een wegwerkertje hebben gestaan :w
Mareh iemand met een S60 die bekend is met de meekomende kosten van z´n auto?
Als er wegwerkzaamheden zijn mag je geen 120 km/h rijden natuurlijk ;)

www.google.nl

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
n4m3l355 schreef op maandag 24 september 2007 @ 14:32:
[...]

Ik ben zelf tegen de 2 meter met een paar lange benen wat het nogal lastig maakt qua auto´s.. klein voorbeeldje een bmw 5 serie pas ik ongemakkelijk in. Misschien dat ik toch maar eens een lokale dealer moet lastig vallen om eens proef te draaien. Een V70 pas ik trouwens wel aardig in..
Die parkeersensoren zitten er trouwens niet standaard op? Ik dacht dat zoiets onderhand wel normaal was :| Nog meer om op te letten dus
in een v70 zal je ook wel passen, wij hebben er 1 gehad. ik ben 1.98 en ik kan de stoel zover naar achteren zetten dat ik de pedalen niet meer aan kan raken

• -Jaap-io
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:57
Sorcerer8472 schreef op woensdag 26 september 2007 @ 11:28:
Doet me denken aan wat ik gisteren op de A12 meemaakte. Op de linker rijstrook (iedereen reed rond de 120) remt ineens een blauw busje voor me. Echt vol op de rem :X

Het wegdek was nat en ik hield maar zo ongeveer 1 seconde afstand. Enige wat ik nog kon doen was uitwijken naar de vluchtstrook helemaal links (met die leuke pionnetjes). Dus even remmen los, naar links, weer remmen. Zelfs met Volvo-remmen zit een ongeluk in een klein hoekje... Niks gebeurd gelukkig maar als die vluchtstrook er niet was geweest weet ik niet of ik wel op tijd stil had gestaan.

Achter me was er nog minstens 1 auto die op dezelfde manier uitweek trouwens, ook een Volvo...
laat me raden, vanuit den haag naar utrecht tussen invoegstrook zoetemeer centrum en afrit zevenhuizen?
Dat heb ik daar al een aantal keer meegemaakt...
eh wacht ff daar zit geen strook links. zal dus wle niet ;)

/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen

Verwijderd

Red devil schreef op woensdag 26 september 2007 @ 11:57:
[...]

Waarom remmen los? Met ABS aan moet je toch prima kunnen sturen tijdens het remmen?
Nat wegdek + remmen + elandproef = slipperdeslip.

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Red devil schreef op woensdag 26 september 2007 @ 11:57:
[...]

Beetje deja vu, ik zat tijdens file rijden met nat weer eens achter een nieuwe s60. File begon op te lossen (zo leek het), iedereen gas erop, ineens zie ik 2 autos voor de s60 dat autos als een gek begonnen te remmen. Vervolgens mijn s40 in de ankers + s60 voor me... ik zie nog zo de trekhaak heeeel langzaam op me af komen, die ik vervolgens een klein tikje gaf.

Hele voorbumper + balk erachter aan gort. Auto voor mij leek niks te hebben, maar achteraf bleek er toch wat ontzet te zijn.
Ik heb geen trekhaak iig :P

En over het ABS-verhaal: ik probeer het liever niet uit als je het niet erg vindt ;) Was trouwens wel goed zicht, heb zelfs nog gekeken of niks me links inhaalde daar.

Was van Rotterdam naar Utrecht trouwens, vrij dicht voor ring Utrecht.

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Bij leidsche rijn is dat stukje met een extra baan aan de linker kant, met buigbare pionnetjes. Ik vraag me altijd af hoe hard de klap is als ik een aanslag pleeg op zo'n pion ;)

Maarre, remmen + abs + ESp (of dtsc oid, hoe Volvo het ook noemt) moet toch niet zo'n probleem zijn?

vandaag trouwen de 10k gepasseert, tijd voor de eerste onderhoudsbeurt dus

iRacing Profiel

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

MrBarBarian schreef op donderdag 27 september 2007 @ 08:35:
Bij leidsche rijn is dat stukje met een extra baan aan de linker kant, met buigbare pionnetjes. Ik vraag me altijd af hoe hard de klap is als ik een aanslag pleeg op zo'n pion ;)

Maarre, remmen + abs + ESp (of dtsc oid, hoe Volvo het ook noemt) moet toch niet zo'n probleem zijn?

vandaag trouwen de 10k gepasseert, tijd voor de eerste onderhoudsbeurt dus
Ik ging er tussendoor. En ik ga liever niet testen hoe de esp/stc van de Volvo werkt. Voor hetzelfde geld stuurt hij onder tijdens het remmen en schiet ik tegen zo'n pion aan. Er zijn er trouwens al zat van overgebroken, maar dat heb ik dus niet gedaan :P

• EsCo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:14
MrBarBarian schreef op donderdag 27 september 2007 @ 08:35:
Ik vraag me altijd af hoe hard de klap is als ik een aanslag pleeg op zo'n pion ;)
Dat valt best mee. Ik zit regelmatig bij een vriend van me in de auto (X5) en die tikt er af en toe een paar aan voor de gein :X

de Internet Jongens BV - Noeste webwerkers

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

EsCo schreef op donderdag 27 september 2007 @ 10:49:
[...]

Dat valt best mee. Ik zit regelmatig bij een vriend van me in de auto (X5) en die tikt er af en toe een paar aan voor de gein :X
Oh, daarom is de helft afgebroken :+

Onderkant bumper X5 zal best wat kunnen hebben lijkt me idd, maar bij een niet-XC90-Volvo denk ik wel dat je ook gelijk wat lak eraf tikt aan de voorkant, als je al niet een kleine deuk erbij tovert :P

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12:28
Sorcerer8472 schreef op woensdag 26 september 2007 @ 10:30:

Ik hoor juist altijd dat je beter een S60 kunt hebben voor het bochtenwerk :P Vind trouwens wel dat er een flink verschil is tussen S60 en V70. Het extra gewicht aan de achterkant van de V70 voel je wel goed.
Ik bedoel er ook niet mee te zeggen dat een S80 beter stuurt dan andere type Volvo's, maar dat het zeker geen dweil is...Ik noem die andere types, omdat de draagarm ophanging gelijk of nagenoeg gelijk is en dus bij al die types snel slijtage aan de rubbers vertoont.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Ome BW heeft zijn 240 voor een vrij gunstige prijs weten te verkopen. Niet-G3 begon er behoorlijk in te hakken, dus tijd voor een G3. :P Verder was de 240 een leuke auto, maar niet om er zoveel kilometers mee te maken: te rumoerig en net iets te vormloze stoelen. Begrijp me niet verkeerd: het zijn leuke en karaktervolle auto's, maar niet om 20.000-25.000km/jaar mee te rijden. :P

Ik heb nu een S40 op het oog, maandag ga ik kijken bij een Volvo-specialist die er 1 heeft staan voor een leuk bedrag. Ik wilde eerst een 850 automaat op G3, maar het aanbod is té schaars (lees: eindelijk een leuke gevonden, staat 'ie aan de andere kant van Nederland :( ). Maar waarom een S40? Dat scheelt met verzekering en wegenbelasting zo'n 60 Euro per maand, wel de moeite waard op dit moment. :P

Dinsdagochtend gaat m'n 240 weg. ;(

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van een 240 naar een S40, wel even schrikken qua bagageruimte denk ik ;) Voor hoeveel is 'ie uiteindelijk weggegaan?

Ik zag gister trouwens voor het eerst de nieuwe V70 in het echt, en ik moet zeggen dat het niet zo erg is als het op de foto's lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Verwijderd schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 16:42:
Van een 240 naar een S40, wel even schrikken qua bagageruimte denk ik ;) Voor hoeveel is 'ie uiteindelijk weggegaan?

Ik zag gister trouwens voor het eerst de nieuwe V70 in het echt, en ik moet zeggen dat het niet zo erg is als het op de foto's lijkt.
Ja, qua bagageruimte scheelt het enorm veel. :P Zeker omdat ik in m'n 240 onderbouw had, en in die S40 ligt gewoon een 55-liter lpi-tankje mooi prominent in de kofferbak. Dus hou je nog zo'n 350 liter over gok ik (normaal 471 liter zonder LPG-tank).

De 240 heb ik voor 2000 Euro weten te verkopen. Niet gek veel, maar goed. :)

De S40 heb ik vandaag overigens gekocht, morgen ophalen. :) Auto reed goed, alleen hikte hij heel soms bij het wegrijden @ stoplichten (was nog met koude motor). Dit deed 'ie daarna nog eens sporadisch. Nadat ik de Volvo-specialist hierop wees besloot 'ie mee te gaan rijden, en uiteraard doet 'ie het dan perfect. :') :P Ach ja: verder was 't allemaal in orde en de prijs was ok, dus heb ik 'm maar gekocht. :)

De V70 kwam ik laatst ook in het wild tegen, aanzienlijk beter dan op de foto's! Zeg maar gerust: zo goed als een wereld van verschil. :P

[ Voor 5% gewijzigd door Bart-Willem op 15-10-2007 18:01 ]

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Beetje een volvo nOOb vraag, maar wat zijn de verschillen tussen een Kinetic, Momentum en Summum uitvoering op bijvoorbeeld een S40?

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Nu online

Daniel

Kapitein NCC-1701
Da's wel een erge 'ik ben te lui om te zoeken'-vraag hoor. Het staat keurig in de downloadbare Volvo-prijslijst: http://www.volvocars.nl/A...-S40/_tools/pricelist.htm, pagina 4.

Belangrijkste verschillen tussen de Kinetic en Momentum: de laatstgenoemde heeft standaard mistlampen, dimmende spiegel, regensensor, alu-inleg en speciale bekleding. Belangrijkste verschillende tussen Momentum en Summum: Summum heeft standaard leren bekleding, bixenon-verlichting, elektrisch verstelbare bestuurdersstoel en inklapbare spiegels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Daniël schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 11:23:
Da's wel een erge 'ik ben te lui om te zoeken'-vraag hoor. Het staat keurig in de downloadbare Volvo-prijslijst: http://www.volvocars.nl/A...-S40/_tools/pricelist.htm, pagina 4.

Belangrijkste verschillen tussen de Kinetic en Momentum: de laatstgenoemde heeft standaard mistlampen, dimmende spiegel, regensensor, alu-inleg en speciale bekleding. Belangrijkste verschillende tussen Momentum en Summum: Summum heeft standaard leren bekleding, bixenon-verlichting, elektrisch verstelbare bestuurdersstoel en inklapbare spiegels.
Was geen luiigheid hoor, wellicht kwam het zo over, maar had niet echt de tijd om het serieus uit te zoeken, en ik dacht hier zijn wel fanatiekelingen die het zo weten

Maar thanx :>

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu standaard bij de V70 Summum: luxueuze vloermatten :')

Nog iets wat me opviel: Volvo heeft Flexifuel modellen, die kunnen rijden op E85 (85% Ethanol, 15% benzine). Minder vervuilend dus. In Duitsland hebben ze inmiddels 72 E85 pompen. Gemiddelde prijs van E85 daar: €0,80 vs. €1,35 voor Euro 95. Ook in Frankrijk hebben ze al wat pompen. E85 kost daar €0,78 vs. €1,22 voor Euro 95. Nederland blijft steken op drie pompen, die een gemiddelde literprijs van, jawel, €1,95 rekenen, terwijl Euro 95 €1,45 kost. Als het niet zo belachelijk was zou het grappig zijn.

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2007 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Verwijderd schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 15:43:
Nu standaard bij de V70 Summum: luxueuze vloermatten :')

Nog iets wat me opviel: Volvo heeft Flexifuel modellen, die kunnen rijden op E85 (85% Ethanol, 15% benzine). Minder vervuilend dus. In Duitsland hebben ze inmiddels 72 E85 pompen. Gemiddelde prijs van E85 daar: €0,80 vs. €1,35 voor Euro 95. Ook in Frankrijk hebben ze al wat pompen. E85 kost daar €0,78 vs. €1,22 voor Euro 95. Nederland blijft steken op drie pompen, die een gemiddelde literprijs van, jawel, €1,95 rekenen, terwijl Euro 95 €1,45 kost. Als het niet zo belachelijk was zou het grappig zijn.
WTF, wat is dat weer voor onzinnigs :o

ben ondertussen ook weer wat aan het rondkijken trouwens, wederom voor een 850, hoewel ik ook enigszins zit te denken aan een V40. Maar goed, eerst het aanbod hier maar een beetje bekijken.

Overigens, sinds ik op vakantie (Curacao) lekker met een Hyundai Excel ( :X :D ) automaat heb gereden zit ik ook zwaar te overwegen om een automaat te kopen..ding zal dan wel iets meer zuipen denk ik, maar zouden er verder nog nadelen zijn?

[ Voor 23% gewijzigd door kamstra op 16-10-2007 16:05 ]

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoger verbruik, lagere topsnelheid, langzamer bij optrekken. Verbruik kan flink wat schelen, bij die andere twee is het verschil meestal niet zo groot. Overige nadelen: bergopwaarts in een automaat is niet altijd even leuk. Bergafwaarts ook niet trouwens, je remt niet op de motor. Zolang je in Nederland blijft heb je daar natuurlijk geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Verwijderd schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 16:21:
Hoger verbruik, lagere topsnelheid, langzamer bij optrekken. Verbruik kan flink wat schelen, bij die andere twee is het verschil meestal niet zo groot. Overige nadelen: bergopwaarts in een automaat is niet altijd even leuk. Bergafwaarts ook niet trouwens, je remt niet op de motor. Zolang je in Nederland blijft heb je daar natuurlijk geen last van.
Ouderwets hoor!

Verbruik en topsnelheid ontlopen elkaar niet veel in de praktijk (bij mijn uitrol-rijgedrag dan; volgens Volvo zelf scheelt het wel veel, zo'n liter per 100 km zelfs). Ook zijn die Geartronics-bakken van Volvo echt prima automaten, ook in de bergen (bij bergaf is het wel handig dat je goed kunt terugschakelen, in niet-geartronics is dat minder). Lagere topsnelheid (die bijna altijd boven de 200kmh ligt) merk je niet, mee. Langzamer optrekken in de praktijk ook niet. Soms schakelt hij te vroeg/laat, maar daar wen je aan en leer je mee omgaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is ook alweer 10 jaar geleden dat de laatste 850 van de band rolde ;) Hoe nieuwer de bak, hoe kleiner het verschil tussen automaat en handgeschakeld inderdaad. Maar hij vroeg naar de nadelen, en heck, die zijn nog hetzelfde als 20 jaar terug, alleen minder. Behalve bij Porsche, hun nieuwste automaat in de 911 Turbo is sneller dan de handbak.

Maargoed, in NL merk je het verschil alleen in je portemonnee ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2007 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Mja, ik woon in Luxemburg, dus remmen op de motor is hier wel degelijk een issue :P , maar afaik heb je daar een speciale stand voor bij een automaat, dus zou niet echt een probleem moeten zijn toch?
En die extra benzine ach...t is toch al goedkoop, en wegenbelasting hebben we ook niet >:)

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

In theorie is een automaat trager met optrekken, in de praktijk juist veel sneller. Dit omdat geen hond zijn auto tot 6-7000 toeren gaat trekken en perfect kan schakelen. :P

Automaten van 850's geven nooit problemen. Als 'ie een beetje schokkerig schakelt heeft 'ie wellicht nieuwe vloeistof nodig, verder zijn ze behoorlijk storingsvrij geloof ik.

Vandaag m'n S40 opgehaald, het is enorm wennen als je een 940 en 240 gewend bent. :/

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kamstra schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 16:59:
Mja, ik woon in Luxemburg, dus remmen op de motor is hier wel degelijk een issue :P , maar afaik heb je daar een speciale stand voor bij een automaat, dus zou niet echt een probleem moeten zijn toch?
En die extra benzine ach...t is toch al goedkoop, en wegenbelasting hebben we ook niet >:)
Ik ben niet zo'n automaat-expert (B-W weet er meer van), maar afaik kun je voor bergopwaarts wel de maximale versnelling die 'ie mag gebruiken instellen (aangegeven met een 2 of 3 op de pook), voor afremmen op de motor werkt dat volgens mij niet.
Bart-Willem schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 19:04:
In theorie is een automaat trager met optrekken, in de praktijk juist veel sneller. Dit omdat geen hond zijn auto tot 6-7000 toeren gaat trekken en perfect kan schakelen. :P

Automaten van 850's geven nooit problemen. Als 'ie een beetje schokkerig schakelt heeft 'ie wellicht nieuwe vloeistof nodig, verder zijn ze behoorlijk storingsvrij geloof ik.

Vandaag m'n S40 opgehaald, het is enorm wennen als je een 940 en 240 gewend bent. :/
Het gaat ook om tussensprints he, met een handbak kan je anticiperen en terugschakelen vóór je met inhalen begint,

En tja, die S40. Had je natuurlijk van tevoren kunnen weten: kleiner platform, sedan versus station. Wel comfortabeler denk ik, heb je het oude of nieuwe model?

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2007 20:44 ]

Pagina: 1 ... 14 ... 28 Laatste