Screw you guys, I'm goin' home! >_>
Kreeg vandaag ook de herinneringsbrief. Heb nog een dikke maand om wat dingetjes te fixen.

Grr heb ik weer. Sta ik voor 't stoplicht (2 rijbanen, ik stond op de linker rijbaan, een motor naast me, en daarnaast komt er een of andere invoegstrook van een ventweg), komt er een of andere Golf GTI met een tattoo-sjonnie erin die eerst de motorrijder half omver duwt (motorrijder over de zeik) en dan naast me komt staan. Op zich niets mis mee, tot het stoplicht op groen springt. Ik rij aan, maar de sjonnie begint ineens naar links te sturen en probeert me weg te beuken of iets dergelijks.
Kenteken opgeschreven, politie gebeld en die vonden het ernstig zat om even op de koffie te komen. Schade aan mijn auto viel reuze mee (een Volvo 240 heeft stevige bumpers, al zitten die nu flink onder de krassen), dus ik ga er geen verzekeringswerk van maken. Maar de politie had de kenteken-gegevens al nagetrokken en ging dus even op bezoek bij onze vrolijke kampsjaak. Wat mij betreft voeren ze die aap aan de haaien!
Overigens begin ik langzamerhand wel een speurtocht naar een nieuwe auto. M'n 240 doet het goed en mankeert niets mee, maar ik wil toch meer comfort en stilte als ik circa 25.000 - 30.000km/jaar rij. Sterker nog: afgelopen 2 maanden heb ik al circa 4000km erbij gereden.

[ Voor 10% gewijzigd door Bart-Willem op 07-09-2007 00:30 ]
Dit wordt mn 2e APK met deze, had 'm destijds gekocht zonder. Denk dat er ook nu niks mee aan de hand is, los van een ms. wat lekkende uitlaat.
Komt na (
Ben trouwens al bijna 2 maand 'over tijd', had eigenlijk 15 juli gemoeten..
Stilte enzo is toch wel wat waard hoor, ik haal inmiddels de 40K ook wel, als ik ff in een 206 van een collega zit ben ik echt blij als ik aan t eind vd dag weer in mn ouwe Volvo mag stappen.. pff wat een nerveuze en lawaaiige dingen zijn dat.Bart-Willem schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 00:28:
M'n 240'je heeft nu wat krassen op de bumper dankzij een of andere onverlaat.Niet dat die krassen ernstig zijn, maar de manier waarop wel.
Grr heb ik weer. Sta ik voor 't stoplicht (2 rijbanen, ik stond op de linker rijbaan, een motor naast me, en daarnaast komt er een of andere invoegstrook van een ventweg), komt er een of andere Golf GTI met een tattoo-sjonnie erin die eerst de motorrijder half omver duwt (motorrijder over de zeik) en dan naast me komt staan. Op zich niets mis mee, tot het stoplicht op groen springt. Ik rij aan, maar de sjonnie begint ineens naar links te sturen en probeert me weg te beuken of iets dergelijks.Ik vol in de remmen, sjonnie ook, en hij stuurt wederom naar links en zit dus tegen me aan.
Vervolgens split meneer 'm (met op zijn achterbumper aan de linkerkant flinke schade, omdat 'ie tegen mij aan zat), dus ik er achter aan.
Sta ik bij het volgende stoplicht achter hem, en wil ik dus uitstappen om meneer even erop te wijzen dat 't aapje tegen me aan zat. Wat denk je: die gast knalt vol gas door rood heen en is er dus snel vandoor.
![]()
Kenteken opgeschreven, politie gebeld en die vonden het ernstig zat om even op de koffie te komen. Schade aan mijn auto viel reuze mee (een Volvo 240 heeft stevige bumpers, al zitten die nu flink onder de krassen), dus ik ga er geen verzekeringswerk van maken. Maar de politie had de kenteken-gegevens al nagetrokken en ging dus even op bezoek bij onze vrolijke kampsjaak. Wat mij betreft voeren ze die aap aan de haaien!
Overigens begin ik langzamerhand wel een speurtocht naar een nieuwe auto. M'n 240 doet het goed en mankeert niets mee, maar ik wil toch meer comfort en stilte als ik circa 25.000 - 30.000km/jaar rij. Sterker nog: afgelopen 2 maanden heb ik al circa 4000km erbij gereden.Waarvan zo'n 2500 afgelopen 2-3 weken.
En ik wil weer een automaat.
Maar zo'n knakker uit je verhaal moet ik ook niet tegenkomen, ik zou mezelf ook niet kunnen bedwingen bij de volgende stoplichten.
Doet me nog denken aan een 'leuk' verhaal.. had een poosje geleden ook een aanvaring in de file, iemand haalde me rechts in waarbij 'ie me ech enorm afsneed. Moet je bij mij niet doen, ik ga niet voor je aan de kant in principe. Dus ik dacht fuck it dat sloeg echt nergens op, stapte verderop uit en liep naar 'm toe om te zeggen dat 'ie normaal moest doen, verkeer begon weer te rijden dus ik stapte zelf weer gauw in.
Verderop stonden we weer stil, met nog diezelfde auto voor me. Kwamen ze ineens met 2 beren van junks (gezond zagen ze er niet uit) nogal dreigend op me af lopen waarbij één 'iets' uit z'n broekzak haalde

Ik ben geen schijterd, maar gelukkig zat er 'n afrit waar ik stil stond en kon ik net ergens tussendoor glippen
Zit nu te denken aan een 242, maar dan moet ik de 144 wellicht weg doen
[ Voor 4% gewijzigd door DopdeDouwer op 09-09-2007 23:07 ]
T5, typische Volvo spoiler, nette velgen, subtiele dubbele uitlaat. Zal wel vrij standaard zijn op een T5, maar ik heb hem zo nog niet gezien.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
De V70 krijg je tegenwoordig ook zonder spoiler, maar dat ziet er naakt en raar uit. Uitlaat zal me verder weinig boeien, misschien heeft hij het wel nodig, zo'n dubbele
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Ik vind zo'n V50 een beetje te hoog.. Net of ze de V70 in een autopersmachine hebben gestopt en hem gewoon een stukje korter hebben gedrukt.Klippy schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 21:46:
Ik vind de V50 altijd een beetje tegenvallen als Volvo fan, maar vandaag zag ik een erg nette.
T5, typische Volvo spoiler, nette velgen, subtiele dubbele uitlaat. Zal wel vrij standaard zijn op een T5, maar ik heb hem zo nog niet gezien.
[afbeelding]
Zoiets ja.FiXeR.nl schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 10:51:
[...]
Ik vind zo'n V50 een beetje te hoog.. Net of ze de V70 in een autopersmachine hebben gestopt en hem gewoon een stukje korter hebben gedrukt.
V70 is stukken mooier iig
Scherp, was een nieuwe S40 ja.
Ach.. over een jaar of 15 zal ik ook eens kijken of ik dit type kan en wil kopen
Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?
Kom ik nu, niet geheel toevallig, op Marktplaats een S70 R tegen.
Beetje lage prijs dus ik neem aan dat de km stand tegen de 3K aan loopt te hikken, dus ik heb alvast eens een mailtje die kant op gestuurd.
En verdacht dat er geen foto van het interieur op staat, maar dat kan zijn omdat MP alleen de eerste 3 foto's laat zien.
Hij staat niet op hun site dus misschien is hij al weg, maar dan kan ik het advies voor later ook nog gebruiken.
Waar moet je nou precies op letten bij zo'n S70?
Gaat zo'n 2.5T, T5 en R net zo lang mee als enige andere normale motor uit die reeks?
Kosten die T's nou een hoop meer onderhoud of valt dat mee?
Ik heb namelijk niet heel veel verstand van auto's. Ik weet wel iets, maar ik ben geen sleutel fan.
Advies graag. Ik ga ook eens rondkijken op zo'n Volvo forum, dus als iemand een goede URL heeft?
[ Voor 4% gewijzigd door Klippy op 16-09-2007 17:09 ]
dat stuk dicht is van de afstandshoudende cruisecontrol, wordt nog verbeterd blijkbaarkraats schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 14:26:
Net bij m'n Volvo-dealer gekeken naar de nieuwe V70 en XC70. En ondanks het gepingel van Jan Vayne op de achtergrond me toch vermaakt. Op foto's ben ik het nog steeds niet zo eens met het ontwerp van de nieuwe V70, maar in het echt ziet 'ie er toch niet slecht uit. Netjes afgewerkt, mooie lijnen.. Ik ergerde me alleen wel enorm aan een dicht stuk in de (daardoor overduidelijk plastic) grille. Geen idee wat er achter zit, maar het vooraanzicht van de wagen wordt er een stuk minder door.
Ach.. over een jaar of 15 zal ik ook eens kijken of ik dit type kan en wil kopen
M'n broer heeft een 850 T5 met full options. Deze heeft 274.000km gelopen (is een hobbybak voor hem). De Turbo-blokken kunnen natuurlijk net zo lang mee, en de turbo zelf is lekker stevig. Onderhoud: niet gek veel duurder (nagenoeg gelijk) maar pas natuurlijk wel op dat je geen afgeragde koopt, want dan zal de turbo veel te lijden hebben gehad. Maar als de onderhoudsboekjes etc er bij zitten (of in ieder geval iets waaruit blijkt dat 't wagentje goed onderhouden is) mag dat geen probleem zijn verder.Klippy schreef op zondag 16 september 2007 @ 16:29:
Naar aanleiding van Klippy in "Show je auto - Deel 36"
Kom ik nu, niet geheel toevallig, op Marktplaats een S70 R tegen.
Beetje lage prijs dus ik neem aan dat de km stand tegen de 3K aan loopt te hikken, dus ik heb alvast eens een mailtje die kant op gestuurd.
En verdacht dat er geen foto van het interieur op staat, maar dat kan zijn omdat MP alleen de eerste 3 foto's laat zien.
Hij staat niet op hun site dus misschien is hij al weg, maar dan kan ik het advies voor later ook nog gebruiken.
Waar moet je nou precies op letten bij zo'n S70?
Gaat zo'n 2.5T, T5 en R net zo lang mee als enige andere normale motor uit die reeks?
Kosten die T's nou een hoop meer onderhoud of valt dat mee?
Ik heb namelijk niet heel veel verstand van auto's. Ik weet wel iets, maar ik ben geen sleutel fan.
Advies graag. Ik ga ook eens rondkijken op zo'n Volvo forum, dus als iemand een goede URL heeft?
Waar je op moet letten bij de 2.4/2.5-blokken:
- tikkende kleppen (op zich geen ramp, maar liever niet dan wel natuurlijk);
- motorsteunen (bij de oudere series willen deze wel eens te slap zijn, bij de latere 850's/S70's is dit probleem opgelost geloof ik).
Voor de rest zijn het degelijke wagens waar weinig op aan te merken valt.
Over die turbomotoren: moet je die nou eigenlijk nog ff stationair laten afkoelen tegenwoordig of is dat heel erg ouderwets?
Nog steeds volgens mij. De laatste 10 minuten gewoon rustig aan doen in het toerental is ook wel voldoende dacht ik.Sorcerer8472 schreef op maandag 17 september 2007 @ 12:28:
Zag laatst ook een V70, met zilveren grille. Apart##-XS-nogwat in kenteken
Over die turbomotoren: moet je die nou eigenlijk nog ff stationair laten afkoelen tegenwoordig of is dat heel erg ouderwets?
Hoe 't met low-pressure turbo's zit weet ik niet eigenlijk.
[ Voor 3% gewijzigd door lowfi op 17-09-2007 15:25 ]
Foto van interieur is ook aanwezig.
Mag wat gepoetst, maar ziet er verder redelijk uit... Hmm...
Is alleen behoorlijk ver uit de buurt. Als hij er eind van de week nog staat misschien eens bellen.
Als je daar foto's van kan en durft te nemen ben je een held. En lig je een maand later op straat.lowfi schreef op maandag 17 september 2007 @ 13:19:
Ik ga morgen weer aan de slag bij volvo. Bij de XC60(??) lijn
Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP
Ik heb al een sneaky fotootje gemaakt al staat er alleen geen auto op (worden ook nog niet geproduceert) alleen wat robots en de fixture.
[ Voor 82% gewijzigd door lowfi op 17-09-2007 20:43 ]
Lijkt me stug, lijn nog niet actief.lowfi schreef op maandag 17 september 2007 @ 13:19:
Ik ga morgen weer aan de slag bij volvo. Bij de XC60(??) lijn
En trouwens, ze moeten eerst wat problemen oplossen in de fabriek... En komend kwartaal zitten er weer 15 stempeldagen aan te komen, leuk ja
[ Voor 7% gewijzigd door lowfi op 17-09-2007 22:24 ]
Leuk ding, als ik 't geld had zou ik 't wel weten.Klippy schreef op maandag 17 september 2007 @ 18:27:
Die S70 R staat na mijn mailtje ook op hun site en op marktplaats hebben ze er 213.000 km bij gezet.
Foto van interieur is ook aanwezig.
Mag wat gepoetst, maar ziet er verder redelijk uit... Hmm...
Is alleen behoorlijk ver uit de buurt. Als hij er eind van de week nog staat misschien eens bellen.

Lijkt me iig een leuke auto, studiemodel op de AutoRAI zag er ook leuk uit
Ik zeg niet dat ik die grote pijpen die onder een Audi A6-A8 liggen mooi vind. Maar naar mijn mening zijn de dubbele pijpjes onder de nieuwe Volvo's wel iets te miniem. Heb het altijd zonde gevonden dat onze S60 D5 maar een uitlaat had, maar nu ik de nieuwe dubbele uitlaten zie kan ik hier niet echt meer mee zitten...Klippy schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 21:46:
subtiele dubbele uitlaat
Volgens mij is de uitlaat van de Kia Picanto van mijn ma dikker
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Ik werk voor een Nederlands bedrijfje wat weer is ingehuurd door Kuka (de huidige linebuilder). Ik doe samen met nog iemand de cell aligments van de robots. Dat wil simpel gezegd zeggen dat we er voor zorgen dat de robots in het coordinaten systeem van de auto gaan werken en daar hun ding doen (lassen oid) ipv hun eigen systeem.Christoph schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 12:20:
[...]
Ben je uitzendkracht? Of vast contract?
Ook zetten we de draaitafels goed zodat daar geen afwijkingen etc inzitten. En nog wat andere 3D meetwerkjes
Alleen proefgereden helaas, toen schoonvader de nieuwe D5-motor ging uitproberenAight! schreef op woensdag 19 september 2007 @ 23:29:
Rijd er hier eigenlijk iemand in een S80?(nieuw model)
Owww je ziet niet onder contract bij Volvolowfi schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 20:48:
[...]
Ik werk voor een Nederlands bedrijfje wat weer is ingehuurd door Kuka (de huidige linebuilder). Ik doe samen met nog iemand de cell aligments van de robots. Dat wil simpel gezegd zeggen dat we er voor zorgen dat de robots in het coordinaten systeem van de auto gaan werken en daar hun ding doen (lassen oid) ipv hun eigen systeem.
Ook zetten we de draaitafels goed zodat daar geen afwijkingen etc inzitten. En nog wat andere 3D meetwerkjesLeuk detail is dat hier overigens Kuka met robots werkt van Comau terwijl ze zelf ook (betere) robots maken. Volvo belgie heeft een 1 of andere deal met comau. Volvo zweden gebruikt wel Kuka robots
Is een '88 met een 2.0 carb

Nog nooit een auto meegemaakt waarvan het interieur zo gemakkelijk te demonteren was als bij deze. Inmiddels staat ze in de garage geparkeerd. Komende (winter) periode het blok onderhanden nemen en zorgen dat de kooi geplaatst wordt, evenals de kuipstoellen. Onderstel wordt ook aangepakt en w.s. wordt het geheel van een nieuwe kleur voorzien.
BMW 535D
Verwijderd
Interessant zegSorcerer8472 schreef op donderdag 20 september 2007 @ 00:17:
[...]
Alleen proefgereden helaas, toen schoonvader de nieuwe D5-motor ging uitproberen
Mja, rijdt hetzelfde als iedere moderne Volvo imo. De automaat is wat traag met schakelen (in de V70 D5 lijkt hij veel sneller te schakelen; maar dat is erg moeilijk vergelijken met adaptieve automaten).Verwijderd schreef op donderdag 20 september 2007 @ 18:24:
[...]
Interessant zegHeb je er ook nog wat over te vertellen?
In ieder geval is de auto hartstikke mooi om te zien, ook van binnen, hoewel hij naar mijn smaak nét wat te kaal is van binnen. Keyless entry/keyless start werkte ook prima, heerlijke reiswagen is het
Maar als ik mocht kiezen liever goedkoper (een S60) en met een 260pk T5-motor
Zat daar ook al die pief paf opties op voor veiligheid en zo?Ben wel eens benieuwd hoe dat is.Sorcerer8472 schreef op donderdag 20 september 2007 @ 22:17:
[...]
Mja, rijdt hetzelfde als iedere moderne Volvo imo. De automaat is wat traag met schakelen (in de V70 D5 lijkt hij veel sneller te schakelen; maar dat is erg moeilijk vergelijken met adaptieve automaten).
In ieder geval is de auto hartstikke mooi om te zien, ook van binnen, hoewel hij naar mijn smaak nét wat te kaal is van binnen. Keyless entry/keyless start werkte ook prima, heerlijke reiswagen is het
Maar als ik mocht kiezen liever goedkoper (een S60) en met een 260pk T5-motor
Als je hem zo ziet rijden is het echt een oude lullen bak
S80 heb ik geen ervaring mee, maar ik vind een S60 ronduit krap. Ik ben 1,85, maar het viel me echt tegen hoe krap ik zat. De positie van de handrem helpt ook niet echt..
Wel is de zit heel anders dan de V70 Classic of m'n eigen 850, voor m'n gevoel zit het stuur wat lager, en is de zit wat hoger. Maar 't went wel, 't is niet te krap vind ik.
Qua verbruik, m'n pa rijdt er 1:17 mee sinds 'ie gechipt is, met de 'oude' TDI motor.
De S80 is gewoon een dweil, althans wel het exemplaar waarin ik heb gereden (vorige model, 2.4i) Voorin is ie vrijwel gelijk aan de S60, achterin een stuk ruimer. Maar ik heb zelden in een auto gereden die zo vreselijk gaar was in bochten nemen. Klaverbladen die ik met mijn V50 gewoon met 90 of 100 kan nemen waren met 60 al behoorlijk eng

Die nieuwe S80 ziet er trouwens wel een stuk strakker uit, ben benieuwd of hij ook een stuk strakker rijdt dan.
(Duitsland, lege autosnelweg)
Maar klaverbladen met 60, die neiging heb ik nog niet gehad. Misschien toch een wat afgeleefde auto?
[ Voor 12% gewijzigd door Maasluip op 22-09-2007 15:52 ]
Signatures zijn voor boomers.
het is geen gooi en smijt wagen en waarsschijnlijk ga je je ook rustiger gedragen op de weg,
neemt niet weg dat het de wagens bij uitstek zijn om op de autobahn goed ver in te trappen
Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.
Iemand een 245 handgeschakeld op LPG kopen?
Ik spaar nog even door
Ik moet nog meer spul kopen en ik heb m'n huidige auto pas dik 6 maanden en die doet het nog prima.
Over een tijd, misschien een paar maanden, misschien een jaar, komt er iig zeker een S70 of S60 T/T5/R.
Maar dat voelt beter als je ook nog wat geld overhebt na je aankoop en niet alles daar neerlegt bij zo'n autohandel. Want als ik die R had gekocht was dat het geval.
Verwijderd
Dat soort auto's devalueert altijd ontzettend. Kijk maar eens naar een 2e hands BMW 7-serie of Mercedes S-klasse.Klippy schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 14:38:
S80 krijg je ook best goedkoop 2e hands, zal ook zo z'n redenen hebben.
Die nieuwe S80 ziet er trouwens wel een stuk strakker uit, ben benieuwd of hij ook een stuk strakker rijdt dan.
Ik bedoel ook vooral ivm een S60.Verwijderd schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 19:29:
[...]
Dat soort auto's devalueert altijd ontzettend. Kijk maar eens naar een 2e hands BMW 7-serie of Mercedes S-klasse.
Een S80 van zeg 2001-2002 is meestal goedkoper dan een S60 met dezelfde km stand.
De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel
Verwijderd
Oh, das dan wel heel extreem jaKlippy schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 19:44:
[...]
Ik bedoel ook vooral ivm een S60.
Een S80 van zeg 2001-2002 is meestal goedkoper dan een S60 met dezelfde km stand.

Owja, die was ik nog vergeten...een S60 heeft echt de draaicirkel van een mammoettanker. komt door het dwars plaatsen van 5-cylindermotoren...dat zorgt voor vrij krappe wielkasten en dus weinig stuurruimte.B-lennium schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 20:25:
vind de draai circel van een S60 goed tegenvallen, zeker als je net uit een 940 stapt!
Over mensen die hem te krap vinden als je 1.85 bent: heb je de stoel dan op de hoogste stand staan ofzo??
Kan je echt strakke bochtjes mee draaien
Ik ben zelf tegen de 2 meter met een paar lange benen wat het nogal lastig maakt qua auto´s.. klein voorbeeldje een bmw 5 serie pas ik ongemakkelijk in. Misschien dat ik toch maar eens een lokale dealer moet lastig vallen om eens proef te draaien. Een V70 pas ik trouwens wel aardig in..Sorcerer8472 schreef op maandag 24 september 2007 @ 11:35:
Inparkeren met een S60 kan idd wel een ramp zijn, dankzij die heerlijke draaicirkel (waar ook de V70/S80 last van hebben, en verschillende modellen S40/V50 ook denk ik). Parkeersensoren zijn daarom ook absoluut geen overbodige luxe, aangezien je dan net wat verder door kunt rijden en niet 20x hoeft te steken om in een plekje te komen, maar daar maar 15 steken voor nodig hebt
Over mensen die hem te krap vinden als je 1.85 bent: heb je de stoel dan op de hoogste stand staan ofzo??
Die parkeersensoren zitten er trouwens niet standaard op? Ik dacht dat zoiets onderhand wel normaal was
Quanta costa?Hydraulik-Phunk schreef op maandag 24 september 2007 @ 14:22:
Inparkeren met een 142 die te koop staatdaarentegen.
Kan je echt strakke bochtjes mee draaien
heb zelf ook een paar maand in een S60 D5 gereden en ben het helemaal met je eens.Daniël schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 11:58:
Ik heb een maandje in een S60 D5 gereden en dat is op zich een fijne auto, lekker krachtige en stille motor. Loopt 220 teller en als je een beetje rustig doet haal je gewoon 1 op 18. Voorin is de ruimte wel ok, lekker grote, stevige stoelen. Achterin stelt weinig voor, de daklijn loopt vrij sterk af en ook de beenruimte is voor een auto van dit formaat gewoon ruk. In een S40 heb je net zo veel plek. De kofferbak is wel lekker ruim. Qua rijgedrag, tsja..'t is een Volvo natuurlijk, voorwielaangedreven met een zwaar dieselblok dus die wil graag rechtdoor als je hard een bocht ingaat. Overhellen valt mee, maar het is natuurlijk meer een comfortabele kilometervreter dan een sportieve sedan.
Hij oogt van binnen wat klein net zoals alle volvo's maar dat went wel, met 1.83 paste ik er prima in, wel stoel laag en naar achter zetten, maar niet op achterste stand ofzo..
De D5 is de beste dieselmotor waar ik ooit mee gereden heb, heerlijk veel beter dan die van Saab waar ik nu in rij..
Wegligging vond ik voor zo'n boot nog meevallen, het moet ff wennen en dan kan je hem best strak de bocht in zetten en rijd hij best sportief. Je moet hem alleen wel ff leren kennen..
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Verwijderd
De draaicirkel van de S60 vind ik trouwens best meevallen. Kleiner dan die van bijvoorbeeld de 3-serie, kleiner zelfs dan die van een Golf.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2007 20:22 ]
een XC70 heeft er trouwens ook geen moeite mee.
De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel
Nou, als je moet steken om het parkeerterrein van de AH af te rijden sta je best wel voor lul vind ik zelf. Maar het zou voor mij geen reden zijn om voor een andere auto te gaan.Timmert schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 09:50:
Ik zie niet in waarom een enorme draaicirkel een nadeel is? Ik maak echt heel weinig situaties mee waarin dat problemen zou kunnen opleveren. Kwestie van rekening mee houden?
Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com
Verwijderd
Voor het inrijden van een smal zijweggetje heb je beide rijbanen van de hoofdweg nodig om de draai te kunnen makenTimmert schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 09:50:
Ik zie niet in waarom een enorme draaicirkel een nadeel is? Ik maak echt heel weinig situaties mee waarin dat problemen zou kunnen opleveren. Kwestie van rekening mee houden?

Ach gewoon hard aankomen rijden, stuur omgooien en handrem aantrekkenTimmert schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 09:50:
Nee zonder ongein, de Volvo S40 van mijn vader heeft ook een grote draaicirkel, maar ach gewoon rustig aandoen keren. Maakt me weinig uit hoe lang ik erover doe, al is he thebben van een automaat wel makkelijk. Niet meer lopen klooien met schakelen, maar de rem intrappen en de pook naar boven of onder doen.
omdat je de parkeerplaats van de mediamarkt (Alexandrium R'dam) niet afkomt onder de slagboom zonder nog een keer te stekenTimmert schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 09:50:
Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.
Verwijderd

Een V50 heeft een draaicirkel van maarliefst 20cm kleiner...Daniël schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 22:50:
[...]
Owja, die was ik nog vergeten...een S60 heeft echt de draaicirkel van een mammoettanker. komt door het dwars plaatsen van 5-cylindermotoren...dat zorgt voor vrij krappe wielkasten en dus weinig stuurruimte.
Ik heb weinig problemen met straatje keren op een normale straat; aan een halve keer steken genoeg.
Als je een kleine draaicirkel wilt moet je een achterwiel aangedreven (340) pakken; of gewoon heftruck gaan rijden :-)
Diagnose onbekend, maar uiteindelijk komt alles goed.
Primera van pa heeft ook een mega draaicircel vind ik altijd en die is 11 meter.
Dat is altijd ff wennen als ik uit mijn auto kom. Maar het gaat best.
We parkeren regelmatig op een parkeerplaats met echt ontzettend smalle vakken, daar kom je bijna niet uit je auto ivm ruimtegebrek.
Moet je gewoon rekening mee houden. Zo ruim mogelijk indraaien en daar vaak nog even achteruit, rechtzetten en weer vooruit.
Met mijn auto rol ik daar zo in. Van de parkeerplaats af is ook zo'n bochtje. Haal je net. Pa heeft hem al vaker niet gehaald, maar goed dan ga je even achteruit.
Is ook alleen daar dat je er echt last van hebt, het went best snel.
Dus als ik die 11m aankan is 10,80 een eitje
Ik hoor juist altijd dat je beter een S60 kunt hebben voor het bochtenwerkRazkin schreef op maandag 24 september 2007 @ 20:22:
Een S80 gaat wel oké door bochten. Bij de S60/80(V70,XC70, XC90) zijn de voorste draagarm bussen snel versleten waardoor de draagarm wat week aan het subframe komt te hangen, heb je een S60/80 waar de rubbers echt gaar zijn, dan merk je dat goed aan de wegligging.
Precies ja. Op één plek waar ik zo nu en dan moet zijn voor m'n werk, moet ik half over een best hoge stoep rijden om de draai te halen om onder een slagboom door te kunnen rijdenAike schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 09:56:
[...]
Nou, als je moet steken om het parkeerterrein van de AH af te rijden sta je best wel voor lul vind ik zelf. Maar het zou voor mij geen reden zijn om voor een andere auto te gaan.

Ook moest ik laatst een hoek van zo'n 90 graden maken omdat ik het anders totaal niet haalde. Dat lukte pas toen iemand een andere auto zo'n 5 meter achteruit reed. Op die momenten sta je inderdaad wel voor schut met je mammoettanker, dan lijkt het alsof je niet kunt rijden
Vandaar ook parkeersensoren trouwens, dat scheelt steken op krappe parkeerplaatsen... En zelfs als je al lang zo'n auto rijdt weet je het nog niet zeker omdat je vaak de auto achter je niet goed kunt zien (met name sedans).
DrBoB: de V50 is ook zo'n 20 cm minder lang geloof ik, dat kan het verklaren
Dat is dus de vooruitgang in veiligheid (en uiteraard zijn moderne Volvo's minstens zo stevig als de Modus).
Signatures zijn voor boomers.

Het wegdek was nat en ik hield maar zo ongeveer 1 seconde afstand. Enige wat ik nog kon doen was uitwijken naar de vluchtstrook helemaal links (met die leuke pionnetjes). Dus even remmen los, naar links, weer remmen. Zelfs met Volvo-remmen zit een ongeluk in een klein hoekje... Niks gebeurd gelukkig maar als die vluchtstrook er niet was geweest weet ik niet of ik wel op tijd stil had gestaan.
Achter me was er nog minstens 1 auto die op dezelfde manier uitweek trouwens, ook een Volvo...

Mareh iemand met een S60 die bekend is met de meekomende kosten van z´n auto?
Waarom remmen los? Met ABS aan moet je toch prima kunnen sturen tijdens het remmen?Sorcerer8472 schreef op woensdag 26 september 2007 @ 11:28:
......enige wat ik nog kon doen was uitwijken naar de vluchtstrook helemaal links (met die leuke pionnetjes). Dus even remmen los, naar links, weer remmen. Zelfs met Volvo-remmen zit een ongeluk in een klein hoekje...
Beetje deja vu, ik zat tijdens file rijden met nat weer eens achter een nieuwe s60. File begon op te lossen (zo leek het), iedereen gas erop, ineens zie ik 2 autos voor de s60 dat autos als een gek begonnen te remmen. Vervolgens mijn s40 in de ankers + s60 voor me... ik zie nog zo de trekhaak heeeel langzaam op me af komen, die ik vervolgens een klein tikje gaf.
Hele voorbumper + balk erachter aan gort. Auto voor mij leek niks te hebben, maar achteraf bleek er toch wat ontzet te zijn.
Als er wegwerkzaamheden zijn mag je geen 120 km/h rijden natuurlijkn4m3l355 schreef op woensdag 26 september 2007 @ 11:41:
Daar zal maar een wegwerkertje hebben gestaan![]()
Mareh iemand met een S60 die bekend is met de meekomende kosten van z´n auto?
www.google.nl
in een v70 zal je ook wel passen, wij hebben er 1 gehad. ik ben 1.98 en ik kan de stoel zover naar achteren zetten dat ik de pedalen niet meer aan kan rakenn4m3l355 schreef op maandag 24 september 2007 @ 14:32:
[...]
Ik ben zelf tegen de 2 meter met een paar lange benen wat het nogal lastig maakt qua auto´s.. klein voorbeeldje een bmw 5 serie pas ik ongemakkelijk in. Misschien dat ik toch maar eens een lokale dealer moet lastig vallen om eens proef te draaien. Een V70 pas ik trouwens wel aardig in..
Die parkeersensoren zitten er trouwens niet standaard op? Ik dacht dat zoiets onderhand wel normaal wasNog meer om op te letten dus
laat me raden, vanuit den haag naar utrecht tussen invoegstrook zoetemeer centrum en afrit zevenhuizen?Sorcerer8472 schreef op woensdag 26 september 2007 @ 11:28:
Doet me denken aan wat ik gisteren op de A12 meemaakte. Op de linker rijstrook (iedereen reed rond de 120) remt ineens een blauw busje voor me. Echt vol op de rem
Het wegdek was nat en ik hield maar zo ongeveer 1 seconde afstand. Enige wat ik nog kon doen was uitwijken naar de vluchtstrook helemaal links (met die leuke pionnetjes). Dus even remmen los, naar links, weer remmen. Zelfs met Volvo-remmen zit een ongeluk in een klein hoekje... Niks gebeurd gelukkig maar als die vluchtstrook er niet was geweest weet ik niet of ik wel op tijd stil had gestaan.
Achter me was er nog minstens 1 auto die op dezelfde manier uitweek trouwens, ook een Volvo...
Dat heb ik daar al een aantal keer meegemaakt...
eh wacht ff daar zit geen strook links. zal dus wle niet
/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen
Verwijderd
Nat wegdek + remmen + elandproef = slipperdeslip.Red devil schreef op woensdag 26 september 2007 @ 11:57:
[...]
Waarom remmen los? Met ABS aan moet je toch prima kunnen sturen tijdens het remmen?
Ik heb geen trekhaak iigRed devil schreef op woensdag 26 september 2007 @ 11:57:
[...]
Waarom remmen los? Met ABS aan moet je toch prima kunnen sturen tijdens het remmen?
Beetje deja vu, ik zat tijdens file rijden met nat weer eens achter een nieuwe s60. File begon op te lossen (zo leek het), iedereen gas erop, ineens zie ik 2 autos voor de s60 dat autos als een gek begonnen te remmen. Vervolgens mijn s40 in de ankers + s60 voor me... ik zie nog zo de trekhaak heeeel langzaam op me af komen, die ik vervolgens een klein tikje gaf.
Hele voorbumper + balk erachter aan gort. Auto voor mij leek niks te hebben, maar achteraf bleek er toch wat ontzet te zijn.
En over het ABS-verhaal: ik probeer het liever niet uit als je het niet erg vindt
Was van Rotterdam naar Utrecht trouwens, vrij dicht voor ring Utrecht.
Maarre, remmen + abs + ESp (of dtsc oid, hoe Volvo het ook noemt) moet toch niet zo'n probleem zijn?
vandaag trouwen de 10k gepasseert, tijd voor de eerste onderhoudsbeurt dus
Ik ging er tussendoor. En ik ga liever niet testen hoe de esp/stc van de Volvo werkt. Voor hetzelfde geld stuurt hij onder tijdens het remmen en schiet ik tegen zo'n pion aan. Er zijn er trouwens al zat van overgebroken, maar dat heb ik dus niet gedaanMrBarBarian schreef op donderdag 27 september 2007 @ 08:35:
Bij leidsche rijn is dat stukje met een extra baan aan de linker kant, met buigbare pionnetjes. Ik vraag me altijd af hoe hard de klap is als ik een aanslag pleeg op zo'n pion
Maarre, remmen + abs + ESp (of dtsc oid, hoe Volvo het ook noemt) moet toch niet zo'n probleem zijn?
vandaag trouwen de 10k gepasseert, tijd voor de eerste onderhoudsbeurt dus
Dat valt best mee. Ik zit regelmatig bij een vriend van me in de auto (X5) en die tikt er af en toe een paar aan voor de geinMrBarBarian schreef op donderdag 27 september 2007 @ 08:35:
Ik vraag me altijd af hoe hard de klap is als ik een aanslag pleeg op zo'n pion

Oh, daarom is de helft afgebrokenEsCo schreef op donderdag 27 september 2007 @ 10:49:
[...]
Dat valt best mee. Ik zit regelmatig bij een vriend van me in de auto (X5) en die tikt er af en toe een paar aan voor de gein
Onderkant bumper X5 zal best wat kunnen hebben lijkt me idd, maar bij een niet-XC90-Volvo denk ik wel dat je ook gelijk wat lak eraf tikt aan de voorkant, als je al niet een kleine deuk erbij tovert
Ik bedoel er ook niet mee te zeggen dat een S80 beter stuurt dan andere type Volvo's, maar dat het zeker geen dweil is...Ik noem die andere types, omdat de draagarm ophanging gelijk of nagenoeg gelijk is en dus bij al die types snel slijtage aan de rubbers vertoont.Sorcerer8472 schreef op woensdag 26 september 2007 @ 10:30:
Ik hoor juist altijd dat je beter een S60 kunt hebben voor het bochtenwerkVind trouwens wel dat er een flink verschil is tussen S60 en V70. Het extra gewicht aan de achterkant van de V70 voel je wel goed.
Ik heb nu een S40 op het oog, maandag ga ik kijken bij een Volvo-specialist die er 1 heeft staan voor een leuk bedrag. Ik wilde eerst een 850 automaat op G3, maar het aanbod is té schaars (lees: eindelijk een leuke gevonden, staat 'ie aan de andere kant van Nederland
Dinsdagochtend gaat m'n 240 weg.
Verwijderd
Ik zag gister trouwens voor het eerst de nieuwe V70 in het echt, en ik moet zeggen dat het niet zo erg is als het op de foto's lijkt.
Ja, qua bagageruimte scheelt het enorm veel.Verwijderd schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 16:42:
Van een 240 naar een S40, wel even schrikken qua bagageruimte denk ikVoor hoeveel is 'ie uiteindelijk weggegaan?
Ik zag gister trouwens voor het eerst de nieuwe V70 in het echt, en ik moet zeggen dat het niet zo erg is als het op de foto's lijkt.
De 240 heb ik voor 2000 Euro weten te verkopen. Niet gek veel, maar goed.
De S40 heb ik vandaag overigens gekocht, morgen ophalen.
De V70 kwam ik laatst ook in het wild tegen, aanzienlijk beter dan op de foto's! Zeg maar gerust: zo goed als een wereld van verschil.
[ Voor 5% gewijzigd door Bart-Willem op 15-10-2007 18:01 ]
Elect a clown, expect a circus.
Belangrijkste verschillen tussen de Kinetic en Momentum: de laatstgenoemde heeft standaard mistlampen, dimmende spiegel, regensensor, alu-inleg en speciale bekleding. Belangrijkste verschillende tussen Momentum en Summum: Summum heeft standaard leren bekleding, bixenon-verlichting, elektrisch verstelbare bestuurdersstoel en inklapbare spiegels.
Was geen luiigheid hoor, wellicht kwam het zo over, maar had niet echt de tijd om het serieus uit te zoeken, en ik dacht hier zijn wel fanatiekelingen die het zo wetenDaniël schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 11:23:
Da's wel een erge 'ik ben te lui om te zoeken'-vraag hoor. Het staat keurig in de downloadbare Volvo-prijslijst: http://www.volvocars.nl/A...-S40/_tools/pricelist.htm, pagina 4.
Belangrijkste verschillen tussen de Kinetic en Momentum: de laatstgenoemde heeft standaard mistlampen, dimmende spiegel, regensensor, alu-inleg en speciale bekleding. Belangrijkste verschillende tussen Momentum en Summum: Summum heeft standaard leren bekleding, bixenon-verlichting, elektrisch verstelbare bestuurdersstoel en inklapbare spiegels.
Maar thanx
Elect a clown, expect a circus.
Verwijderd
Nog iets wat me opviel: Volvo heeft Flexifuel modellen, die kunnen rijden op E85 (85% Ethanol, 15% benzine). Minder vervuilend dus. In Duitsland hebben ze inmiddels 72 E85 pompen. Gemiddelde prijs van E85 daar: €0,80 vs. €1,35 voor Euro 95. Ook in Frankrijk hebben ze al wat pompen. E85 kost daar €0,78 vs. €1,22 voor Euro 95. Nederland blijft steken op drie pompen, die een gemiddelde literprijs van, jawel, €1,95 rekenen, terwijl Euro 95 €1,45 kost. Als het niet zo belachelijk was zou het grappig zijn.
[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2007 15:50 ]
WTF, wat is dat weer voor onzinnigsVerwijderd schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 15:43:
Nu standaard bij de V70 Summum: luxueuze vloermatten
Nog iets wat me opviel: Volvo heeft Flexifuel modellen, die kunnen rijden op E85 (85% Ethanol, 15% benzine). Minder vervuilend dus. In Duitsland hebben ze inmiddels 72 E85 pompen. Gemiddelde prijs van E85 daar: €0,80 vs. €1,35 voor Euro 95. Ook in Frankrijk hebben ze al wat pompen. E85 kost daar €0,78 vs. €1,22 voor Euro 95. Nederland blijft steken op drie pompen, die een gemiddelde literprijs van, jawel, €1,95 rekenen, terwijl Euro 95 €1,45 kost. Als het niet zo belachelijk was zou het grappig zijn.
ben ondertussen ook weer wat aan het rondkijken trouwens, wederom voor een 850, hoewel ik ook enigszins zit te denken aan een V40. Maar goed, eerst het aanbod hier maar een beetje bekijken.
Overigens, sinds ik op vakantie (Curacao) lekker met een Hyundai Excel (

[ Voor 23% gewijzigd door kamstra op 16-10-2007 16:05 ]
Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat
Verwijderd
Ouderwets hoor!Verwijderd schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 16:21:
Hoger verbruik, lagere topsnelheid, langzamer bij optrekken. Verbruik kan flink wat schelen, bij die andere twee is het verschil meestal niet zo groot. Overige nadelen: bergopwaarts in een automaat is niet altijd even leuk. Bergafwaarts ook niet trouwens, je remt niet op de motor. Zolang je in Nederland blijft heb je daar natuurlijk geen last van.
Verbruik en topsnelheid ontlopen elkaar niet veel in de praktijk (bij mijn uitrol-rijgedrag dan; volgens Volvo zelf scheelt het wel veel, zo'n liter per 100 km zelfs). Ook zijn die Geartronics-bakken van Volvo echt prima automaten, ook in de bergen (bij bergaf is het wel handig dat je goed kunt terugschakelen, in niet-geartronics is dat minder). Lagere topsnelheid (die bijna altijd boven de 200kmh ligt) merk je niet, mee. Langzamer optrekken in de praktijk ook niet. Soms schakelt hij te vroeg/laat, maar daar wen je aan en leer je mee omgaan...
Verwijderd
Maargoed, in NL merk je het verschil alleen in je portemonnee
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2007 16:52 ]
En die extra benzine ach...t is toch al goedkoop, en wegenbelasting hebben we ook niet
Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat
Automaten van 850's geven nooit problemen. Als 'ie een beetje schokkerig schakelt heeft 'ie wellicht nieuwe vloeistof nodig, verder zijn ze behoorlijk storingsvrij geloof ik.
Vandaag m'n S40 opgehaald, het is enorm wennen als je een 940 en 240 gewend bent.

Verwijderd
Ik ben niet zo'n automaat-expert (B-W weet er meer van), maar afaik kun je voor bergopwaarts wel de maximale versnelling die 'ie mag gebruiken instellen (aangegeven met een 2 of 3 op de pook), voor afremmen op de motor werkt dat volgens mij niet.kamstra schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 16:59:
Mja, ik woon in Luxemburg, dus remmen op de motor is hier wel degelijk een issue, maar afaik heb je daar een speciale stand voor bij een automaat, dus zou niet echt een probleem moeten zijn toch?
En die extra benzine ach...t is toch al goedkoop, en wegenbelasting hebben we ook niet
Het gaat ook om tussensprints he, met een handbak kan je anticiperen en terugschakelen vóór je met inhalen begint,Bart-Willem schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 19:04:
In theorie is een automaat trager met optrekken, in de praktijk juist veel sneller. Dit omdat geen hond zijn auto tot 6-7000 toeren gaat trekken en perfect kan schakelen.
Automaten van 850's geven nooit problemen. Als 'ie een beetje schokkerig schakelt heeft 'ie wellicht nieuwe vloeistof nodig, verder zijn ze behoorlijk storingsvrij geloof ik.
Vandaag m'n S40 opgehaald, het is enorm wennen als je een 940 en 240 gewend bent.
En tja, die S40. Had je natuurlijk van tevoren kunnen weten: kleiner platform, sedan versus station. Wel comfortabeler denk ik, heb je het oude of nieuwe model?
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2007 20:44 ]