Het grote Volvo topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 ... 28 Laatste
Acties:
  • 62.716 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Verwijderd schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 20:42:
[...]

Ik ben niet zo'n automaat-expert (B-W weet er meer van), maar afaik kun je voor bergopwaarts wel de maximale versnelling die 'ie mag gebruiken instellen (aangegeven met een 2 of 3 op de pook), voor afremmen op de motor werkt dat volgens mij niet.

[...]

Het gaat ook om tussensprints he, met een handbak kan je anticiperen en terugschakelen vóór je met inhalen begint,

En tja, die S40. Had je natuurlijk van tevoren kunnen weten: kleiner platform, sedan versus station. Wel comfortabeler denk ik, heb je het oude of nieuwe model?
Met een goede kickdown ben je ook weer sneller dan een handgeschakelde. :P

Ik heb het oude model, en zelfs de phase 1. Ding is wel lekker stil van binnen, en de stoelen zitten erg goed vergeleken met de 240. De koppeling is alleen totaal anders, het ding heeft minder vermogen en je mist achterwielaandrijving. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En het is minder een karakterbak he. Ronde vormen, blegh ;) Just curious, waarom ben je niet voor een V40 gegaan, aangezien je een 240 Estate had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Verwijderd schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 21:07:
En het is minder een karakterbak he. Ronde vormen, blegh ;) Just curious, waarom ben je niet voor een V40 gegaan, aangezien je een 240 Estate had?
Omdat een V40 aanzienlijk duurder is. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:20
Afbeeldingslocatie: http://www.vandonselaar.eu/upload/480_1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.vandonselaar.eu/upload/480_2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.vandonselaar.eu/upload/480_3.jpg

Mijn autotje :) Volvo 480 Collection 2.0 AUT :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:19

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Mooi auto'tje JJapie!

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:37

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik zag gisteren een nieuwe C30 staan, glimmend zwart. Alhoewel dat best een mooie auto is vind ik een 480 toch veel en veel stijlvoller.
Ben er maar zuinig op ;)

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
Zuinig ben ik er zeker op :) Ik vind het zelf ook een prachtige auto.. Met maar 140.000 op de teller is hij ook pas net ingereden :+ hahaha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

We willen foto's zien B-W!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpion303
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Even een vraag voor de mede-volvo bezitters... Ik heb in mijn C30 steeds last van mijn alarmlichten die automatisch aanspringen bij een beetje fanatiek remmen. Dat die dingen aanvliegen bij een echte noodstop, kan ik prima begrijpen. Maar dat een redelijk sportieve rij- en remstijl al gepaard moet gaan met constant knipperende lampjes gaat me toch iets te ver. Weet iemand of je als 'gebruiker' invloed kunt uitoefenen op de 'treshold' van dit systeem? Kan de dealer dit wellicht bijstellen middels een firmwareupdate?

Ik vind het er namelijk niet echt veliger op worden als ik tijdens het remmen ook nog eens m'n rechterhand preventief bij het alarmlichtknopje paraat moet houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Dan moet je ook maar niet de wegpiraat uithangen, scorpion! Volvo is synoniem voor Veiligheid. Als je een scheurijzer wilt hebben moet je een ander merk nemen ;)

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:16

Sorcerer8472

Mens sana?

Hoe hard rem je dan wel niet? :X

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
scorpion303 schreef op donderdag 08 november 2007 @ 11:24:
Even een vraag voor de mede-volvo bezitters... Ik heb in mijn C30 steeds last van mijn alarmlichten die automatisch aanspringen bij een beetje fanatiek remmen. Dat die dingen aanvliegen bij een echte noodstop, kan ik prima begrijpen. Maar dat een redelijk sportieve rij- en remstijl al gepaard moet gaan met constant knipperende lampjes gaat me toch iets te ver. Weet iemand of je als 'gebruiker' invloed kunt uitoefenen op de 'treshold' van dit systeem? Kan de dealer dit wellicht bijstellen middels een firmwareupdate?

Ik vind het er namelijk niet echt veliger op worden als ik tijdens het remmen ook nog eens m'n rechterhand preventief bij het alarmlichtknopje paraat moet houden.
Idd, ga eens fatsoelijk remmen.

Volgens mij staat er in de handleiding ergens wanneer die dingen aanspringen, het hangt samen met en bepaalde snelheidsafname binnen een bepaalde tijd (geloof ik).. Het is mij tot nu toe slechts een keer gelukt en dat was terecht...

Dus... ga eens normaal remmen! Er is m.i. weinig sportiefs aan, zoals je het verteld. Ik ben benieuwd hoe dat met jou gaat op de snelweg tijdens de spits..

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Hmm? Wat heb ik gemist? :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpion303
  • Niet online
Mx. Alba schreef op donderdag 08 november 2007 @ 11:27:
Dan moet je ook maar niet de wegpiraat uithangen..
MrBarBarian schreef op donderdag 08 november 2007 @ 12:56:
[...]
Idd, ga eens fatsoelijk remmen.
Jeetje jongens, dit is toch tweakers.net? Ik had volgens mij een vrij normale ()technische) vraag en krijg vervolgens wat moreel-verantwoorde opmerkingen terug. Een T5/D6 is dus per definitie geen geschikte auto voor de Nederlandse weg? Als ik op een stukje privé grond wil kunnen remmen, zonder knipperende lampjes, dan breng ik daarmee toch niemand in gevaar?

En zoals gezegd, het betreft in veel gevallen geen noodstop... Vaak treedt zelfs de ABS niet in werking..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
scorpion303 schreef op donderdag 08 november 2007 @ 14:02:
[...]

[...]

Jeetje jongens, dit is toch tweakers.net? Ik had volgens mij een vrij normale ()technische) vraag en krijg vervolgens wat moreel-verantwoorde opmerkingen terug. Een T5/D6 is dus per definitie geen geschikte auto voor de Nederlandse weg? Als ik op een stukje privé grond wil kunnen remmen, zonder knipperende lampjes, dan breng ik daarmee toch niemand in gevaar?

En zoals gezegd, het betreft in veel gevallen geen noodstop... Vaak treedt zelfs de ABS niet in werking..
Ik heb je ook een technisch antwoord gegeven (rtfm ;) ) Uitzetten kan volgens mij niet, maar je kan proberen je DTSC (Oid) uit te zetten (esp/tractioncontrol/weet-ik-veel-wat-nog-meer). schijnt dat de C30 dan sowieso veel leuker is om mee te spelen.

Anyway, zolang je het niet op de openbare weg doet wens ik je veel plezier :)

Tussen haakjes nog even; ABS heeft niets met hard remmen te maken. ABS heeft alleen met grip te maken. Afgelopen dinsdag hing ik op de a12 in de ABS. Hard remmen deed ik niet, hoogstens stevig remmen. Noodverlichting ging ook niet aan. Blijkbaar was het glad ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind automatische alarmlichtjes sowieso kul. Net als van die 'handige' knipperlichten die vanzelf drie keer knipperen als je de hendel ook maar aanraakt. Wil je naar links, maar zie je net dat er een of andere gek aan komt scheuren, blijft je knipperlicht gewoon doorgaan. Fijn hoor.
MrBarBarian schreef op donderdag 08 november 2007 @ 14:09:
[...]

Anyway, zolang je het niet op de openbare weg doet wens ik je veel plezier :)
Waarom zou je op de openbare weg niet laat en hard mogen remmen als je een bocht moet nemen?
Tussen haakjes nog even; ABS heeft niets met hard remmen te maken. ABS heeft alleen met grip te maken. Afgelopen dinsdag hing ik op de a12 in de ABS. Hard remmen deed ik niet, hoogstens stevig remmen. Noodverlichting ging ook niet aan. Blijkbaar was het glad ;)
ABS heeft in zoverre met hard remmen te maken dat je in normale omstandigheden niet van een 'noodstop' kan spreken als de ABS niet ingrijpt.

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2007 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Ik vind dat er op T.net best wel eens 'moreel-verantwoorde' reacties gegeven mogen worden... zeker in zo'n situaties. Ik vraag me wel af waarom het erg is dat de alarmlichten knipperen op privé-terrein trouwens...

ABS springt in een Volvo ook niet zomaar aan trouwens hoor. Hij moet echt merken dat de wielen blokkeren. Dus nat + hard of droog + heel erg nat weer...

Oh, en over je T5-opmerking: lekker snel optrekken in een auto met 250pk is nog altijd wat anders dan op het allerlaatste moment hard remmen...
Verwijderd schreef op donderdag 08 november 2007 @ 14:19:
Ik vind automatische alarmlichtjes sowieso kul. Net als van die 'handige' knipperlichten die vanzelf drie keer knipperen als je de hendel ook maar aanraakt. Wil je naar links, maar zie je net dat er een of andere gek aan komt scheuren, blijft je knipperlicht gewoon doorgaan. Fijn hoor.
Eerst kijken, dan richting aangeven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Precies, als je namelijk zo hard remt dat de alarmlichten automatisch aanspringen, houdt dat in dat je zo tegen de limiet aan zit dat er geen enkele foutmarge meer is. Stel dat er een bananenschil of een plasje diesel op de weg zou liggen dan ben je onherroepelijk weg. Levensgevaarlijk... Misschien niet voor jou tussen je kooiconstructies, kreukelzones en airbags, maar wel voor eventuele omstanders of medeweggebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lennium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-06 21:34

B-lennium

Volvo 164 1975!

samengevat, spelen met je auto mag niet meer?

jongens/meisjes rustig! ik geloof dat Scorpion303 een redelijke vraag stelde.
ók dat hij eens hard op de rem getrapt heeft... Mrbarbarian 'hing ook in de ABS' op de snelweg, dan doe je toch ook iets fout met voor je kijken?

zolang je dat spelen met je auto maar op een leeg stuk weg doet is er toch niets aan de hand?

doe het zelf ook, als er sneeuw ligt ga ik juist een blokje om!

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorcerer8472 schreef op donderdag 08 november 2007 @ 15:16:
[...]

Eerst kijken, dan richting aangeven ;)
Fine, dan is het in het geval dat ik dacht dat ik linksaf moest, maar er door slechte bewegwijzering achterkwam dat ik toch rechtdoor moest :z
Mx. Alba schreef op donderdag 08 november 2007 @ 15:26:
Precies, als je namelijk zo hard remt dat de alarmlichten automatisch aanspringen, houdt dat in dat je zo tegen de limiet aan zit dat er geen enkele foutmarge meer is.
Ik vraag me toch wel af waar je die uitspraak op baseert eigenlijk.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2007 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
  • Laatst online: 18:04
Volgens mij kan je die knipperlichten bij "noodstops" niet zelf uitzetten. de dealer heeft een hoop meer instelmogelijkheden voor auto's, misschien dat hij het voor je kan doen.

Overigens springen die dingen best rap aan idd, bij onze C70 heb ik ook al regelmatig gehad dat ze gaan knipperen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bi-zonder
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Aww, wat een mooie wagen, schitterend! Ik kijk al heel lang naar dit type..als ik later groot ben.. :P
Ik zou er bijna een 'oneerbaar' voorstel van gaan doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
Erg mooie wagen! Daar zit een CVT automaat in toch? Is die al vervangen? Ik heb zelf een 440 gehad met een CVT, maar dat is me erg slecht bevallen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
Dank voor de complimenten :) Nee, mijn 480 heeft geen CVT. Volgens mij is alleen de 1.8 uit de 4-serie geleverd met CVT. De 480 is nooit te verkrijgen geweest met een 1.8 en dus ook niet met CVT :)

Gisteren het schuifknopje van de VEM vervangen. Die zie je altijd en overal vies, nieuwe kostte me 70 hele centen ex. BTW en dat staat meteen een stuk beter :D

[ Voor 6% gewijzigd door JJapie op 09-11-2007 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Iemand nog iets zinnigs te zeggen omtrent een Volvo 855 T5, 228k op de teller 2.3 liter uit 1994 voor 3750 euro?

Waar op te letten, goeie prijs, etc?

* kamstra zit zwaar te denken om eens ff een belletje te doen :)

btw: die prijs is gebaseerd op autoprijzen in Luxemburg, dus zou kunnen dat ie voor NL begrippen extreem goedkoop is...

[ Voor 21% gewijzigd door kamstra op 14-11-2007 19:13 ]

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Laatst online: 17-09 11:34
Big Daddy schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 13:24:
[...]

Erg mooie wagen! Daar zit een CVT automaat in toch? Is die al vervangen? Ik heb zelf een 440 gehad met een CVT, maar dat is me erg slecht bevallen :'(
Vertel?
Wat is er zo slecht aan een CVT? Nooit onderhouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0we
Roberto schreef op woensdag 14 november 2007 @ 19:28:
[...]
Vertel?
Wat is er zo slecht aan een CVT? Nooit onderhouden?
Mn ouders kochten een 440 met een CVT bak met 75.000 km op de teller, toen zat er net een nieuwe bak onder. Ik ben daarmee toen er 100.000 op de teller stond een weekje naar duitsland geweest, daar begaf hij het omdat de automaat waarschijnlijk te warm werd (trip van hooguit 60 km, wel aardig wat stijgen/dalen, maar dat heb ik heel rustig gedaan).
Terug in nederland is hij voor 2500 euro gereviseerd, maar iets langer dan 1.5 jaar en 30.000 km later begaf hij het weer, het bedrijf wat hem gereviseerd had gaf maar een jaar "garantie" en gaf dus niet thuis. Ik wist wel dat het zwakke bakken waren, maar dat het zó erg was...

Er is altijd rustig mee gereden, hij heeft op tijd al zijn beurten gehad, maar tot op heden is het voor iedereen een raadsel waarom die CVT-bak er binnen 130.000km 4 keer onderuit gevallen is.

• Roberto
  • Laatst online: 17-09 11:34
-

[ Voor 141% gewijzigd door Roberto op 01-12-2007 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

kamstra schreef op woensdag 14 november 2007 @ 19:12:
Iemand nog iets zinnigs te zeggen omtrent een Volvo 855 T5, 228k op de teller 2.3 liter uit 1994 voor 3750 euro?

Waar op te letten, goeie prijs, etc?

* kamstra zit zwaar te denken om eens ff een belletje te doen :)

btw: die prijs is gebaseerd op autoprijzen in Luxemburg, dus zou kunnen dat ie voor NL begrippen extreem goedkoop is...
Opdatum: over een uurtje een proefritje maken, ben benieuwd, auto ziet er iig op de foto's die ik heb belachelijk goed uit, dus klinkt goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:06

Polycom

Poes van goud

Mijn vader is in bezit van een volvo v70 met een benzine motor. Op een of andere manier is het bij hem ingeslopen om heel vroeg naar de 5e versnelling te schakelen. En dan heb ik het over snelheden van 55-60km per uur :X . Ik ben van mening dat het nooit goed kan zijn om met die snelheden in z'n 5e versnelling te rijden, m'n pa zegt dat de motor het makkelijk kan hebben. Ik ben nu eigenlijk wel benieuwd of het slecht is om met lage snelheden in de hoogste versnelling te rijden.. wie heeft er gelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Waarom zou het slecht zijn? Op "plakkende kleppen" na is er vrij weinig aan de hand dunkt me. Onze auto rijdt altijd rond de 1500 toeren. (Benzine ;) , automaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Dat kan best hoor, die vijfpitters hebben koppel zat. Al moet je voor het mooie wel ff terugschakelen als je dan wil accelereren. En af en toe ff doortrekken om de luiheid eruit te houden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

kamstra schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 17:19:
[...]

Opdatum: over een uurtje een proefritje maken, ben benieuwd, auto ziet er iig op de foto's die ik heb belachelijk goed uit, dus klinkt goed :)
en nog maar een keer mezelf quoten.... :P
* kamstra zojuist een tank gekocht heeft :D

Afbeeldingslocatie: http://www.paulkamminga.nl/gallery/pictures/PIC_0062.JPG

meer pics op http://www.paulkamminga.nl/gallery/index.php?list=12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:47

kraats

Ik rol

kamstra schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 20:00:
Gefeliciteerd met deze gezinsuitbreiding :)

Ik heb deze week mijn 245 uitgeleend als trouwauto (voor de dochter van een vorige eigenaar).. Deed wel een beetje pijn 'm weg te zien rijden.. gelukkig komt 'ie gepoetst terug :D

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PuDy schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 19:17:
Mijn vader is in bezit van een volvo v70 met een benzine motor. Op een of andere manier is het bij hem ingeslopen om heel vroeg naar de 5e versnelling te schakelen. En dan heb ik het over snelheden van 55-60km per uur :X . Ik ben van mening dat het nooit goed kan zijn om met die snelheden in z'n 5e versnelling te rijden, m'n pa zegt dat de motor het makkelijk kan hebben. Ik ben nu eigenlijk wel benieuwd of het slecht is om met lage snelheden in de hoogste versnelling te rijden.. wie heeft er gelijk?
Ik doe het zelf ook bij ongeveer 60km/h, ligt natuurlijk ook heel erg aan de motor. Bij onze auto zit je dan aan ong. 1800RPM, wat volgens mij niet schadelijk is. Zak je af naar 50kmh dan begint de motor een beetje te 'schudden' (weet niet hoe ik dit goed kan beschrijven), dat vind ik niet fijn maar of het ook slecht is voor de motor weet ik niet :) Enige nadeel is dat je (zeker met een benzinemotor) niet snel doortrekt richting 100 als je al in de 5 zit.
[...]

[afbeelding]

Wow, coole kleur :D Die T5 trekt ook wel lekker door, of niet?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2007 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Laatst online: 20:51

paQ

wat een rare turbo :+

[ Voor 29% gewijzigd door paQ op 20-11-2007 21:48 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Verwijderd schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 21:11:
[...]

Wow, coole kleur :D Die T5 trekt ook wel lekker door, of niet?
Ahuh >:)

enneuh paQ..ik nie snap? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
  • Laatst online: 10-09 10:03
kamstra schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 23:31:
[...]

Ahuh >:)

enneuh paQ..ik nie snap? :P
Er staat Turbo op het luchtfilter :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Zéér nice Kamstra! :)
Hoe rijdt 'ie ?

FF het topic vervuilen met de huisvolvo's:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~diroos/volvo/IMG_5321.jpg

Pa z'n V70 2.5D, gechipt

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~diroos/volvo/IMG_5192.jpg

M'n 142

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~diroos/rommels/IMG_5438.jpg

En m'n 850, niet m'n eigen hond :+

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Sow, mooie nieuwe aanwinsten en foto's weer hier :)
Verwijderd schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 21:11:
[...]

Ik doe het zelf ook bij ongeveer 60km/h, ligt natuurlijk ook heel erg aan de motor. Bij onze auto zit je dan aan ong. 1800RPM, wat volgens mij niet schadelijk is. Zak je af naar 50kmh dan begint de motor een beetje te 'schudden' (weet niet hoe ik dit goed kan beschrijven), dat vind ik niet fijn maar of het ook slecht is voor de motor weet ik niet :) Enige nadeel is dat je (zeker met een benzinemotor) niet snel doortrekt richting 100 als je al in de 5 zit.
Ik doe 1200 a 1300rpm bij 50 in de 5 (1800 bij 60 km/h gaat hij niet halen denk ik), of ik vergis me nu fors... Trekt hij prima mits je niet accelereert. Boordcomputer beweert dat hij dan 4.8L/100km rijdt ook :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:58
[...]

[afbeelding]

NICE!! lekker bakje! meer specs??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorcerer8472 schreef op woensdag 21 november 2007 @ 09:57:
Sow, mooie nieuwe aanwinsten en foto's weer hier :)

[...]

Ik doe 1200 a 1300rpm bij 50 in de 5 (1800 bij 60 km/h gaat hij niet halen denk ik), of ik vergis me nu fors... Trekt hij prima mits je niet accelereert. Boordcomputer beweert dat hij dan 4.8L/100km rijdt ook :+
Zoals ik al zei, afhankelijk van de motor, kan best zijn dat de jouwe het allemaal prima vindt. Heb zelf geen ervaring met de 2.4 140pk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Dupje schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 23:51:
[...]

Er staat Turbo op het luchtfilter :P
yep :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Hydraulik-Phunk schreef op woensdag 21 november 2007 @ 00:28:
FF het topic vervuilen met de huisvolvo's:
Cool, ook een Volvofamilie :)

Mijn ouders hebben een V70 4WD 2.5 turbo (zoefff!!!!), ik heb een V40 1.9D (bouwjaar 2000, 265.000km) en een 460 1.7 (bouwjaar 1992, 269.000km), en mijn zusje heeft ook een V40 (benzine).

Ik ben ook helemaal met Volvo opgegroeid... Alle auto's van mijn ouders op volgorde vanaf mijn geboorte tot nu: een rode 144, een groene 244, een rode 245 (44-TZ-79), een blauwe 240 (estate, PH-83-DX), een blauwe 960 (station, GL-LX-39), en nu dus die blauwe V70. Volvo 4 life! _o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

^ M'n pa is ook wel redelijk Volvo minded, na 'n Opel uitstapje na de 240 was het weer 'n 850, V70 Classic, en nu de huidige :)

BTW Kamstra, wat voor blok ligt er in ? 2.3 of 2 liter (italiaanse uitvoering o.a.) ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

2.3 blok ligt er in, 166 kW, 225 PK :)
225k op de klok, net grote beurt gehad waarbij distributieriem, waterpomp, remmen voor & achter en nog wat ander kleiner grut zijn vervangen. Ding is op een paar gebruikssporen na echt in topstaat, rijdt echt heerlijk :)

Hoop dat ik m morgen of vrijdag daadwerkelijk in bezit heb (overschrijven op naam gaat hier niet zo simpel als in NL helaas, maar verwacht m nog wel deze week echt te hebben )

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Moest voor de APK overigens een wiellager vervangen, fkn 185 euro ex. :X !!

Maar ik denk dat ik mn distri ook maar eens ga vervangen binnenkort, better safe than sorry.

Wat de jouwe (en mijne) erg goed zou staan zijn 'n stel 17" T5-R velgen en evt. de bumperstrips mee laten spuiten :9

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

vandaag t tijgertje opgehaald, damn wat rijdt ie lekker :D

Wel meteen de geblindeerde ruiten achter weer zichtbaar gemaakt door het donkere folie van de binnenkant te trekken, knapt ie al een stuk van op, hondenrekje eruit en gaan :)

Trouwens meteen een vraagje, de oude eigenaar reed steeds op Euro 98, maar volgens mij moet ie prima ook op 95 rijden, dus ik ben van plan dat te gaan tanken in principe. Maar als ik de eerste keer ga tanken, is het dan ook extra verstandig om de tank eerst vrij leeg te rijden?

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

kamstra schreef op donderdag 22 november 2007 @ 20:43:
vandaag t tijgertje opgehaald, damn wat rijdt ie lekker :D

Wel meteen de geblindeerde ruiten achter weer zichtbaar gemaakt door het donkere folie van de binnenkant te trekken, knapt ie al een stuk van op, hondenrekje eruit en gaan :)

Trouwens meteen een vraagje, de oude eigenaar reed steeds op Euro 98, maar volgens mij moet ie prima ook op 95 rijden, dus ik ben van plan dat te gaan tanken in principe. Maar als ik de eerste keer ga tanken, is het dan ook extra verstandig om de tank eerst vrij leeg te rijden?
Neuh dat boeit niet. :P Overigens is bij zo'n bak het verschil met Euro 98 en 95 wel te merken. M'n broer heeft exact dezelfde namelijk (alleen dan de sedan, verder dezelfde uitvoering, zelfde motor, zelfde velgen, zelfde km-stand en zelfde prijs zelfs. :P

Mooie bak verder! :)

Volvotips.com

Verwijderd

Euro 98 en 95 kun je gewoon mixen inderdaad :)

• DopdeDouwer
  • Niet online
Nee joh niet de bumperstrips meespuiten bij een 850. (en ouder).

Phunk, weet jij welke ET waarde de 140 heeft? Dit weekend ga ik voor 16" stalen velgen kijken. Beetje groter en breder dus (205 :X ), hoef ik niet meer zovaak naar de sportschool ;)

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Weet ik niet precies, heb wel eens de winterbanden van m'n pa (V70) eronder gehad, maar dat liep aan bij max. stuuruitslag.
Oh ja, pas op in de eerste bocht die je neemt/denkt te nemen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Euro 98 heeft eigenlijk alleen voordelen als je een motormanagement hebt dat zich erop aanpast, of wanneer je motor op 98 is afgesteld; dan kan hij zuiniger + sneller. Is het niet afgesteld, dan rijdt het ongeveer zoals 95, met als verschil dat het 6 ct/liter meer kost ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online
Hydraulik-Phunk schreef op donderdag 22 november 2007 @ 23:13:
Weet ik niet precies, heb wel eens de winterbanden van m'n pa (V70) eronder gehad, maar dat liep aan bij max. stuuruitslag.
Oh ja, pas op in de eerste bocht die je neemt/denkt te nemen :X
Die nieuwe V70 heeft een ET van 49 toch? Stuuruitslag wil ik wel aanpassen, is heel eenvoudig en de wielen kunnen nu bijna haaks, dus iets minder is niet erg >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

De draaicirkels van de meeste Volvo's zijn inderdaad fenomenaal klein...

Ik stond dus ook flink op mijn neus te kijken toen ik de V70 4WD van mijn ouders een keer haaks wilde inparkeren en hij de draaicirkel van een monstertruck bleek te hebben :o Moest ik 2x steken... :/

[ Voor 4% gewijzigd door Mx. Alba op 23-11-2007 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online
Ja de overstap naar voorwielaandrijving heeft de draaicirkel niet echt goed gedaan.
Op een beetje brede weg kan ik met mijn 144 keren zonder te steken... zonder handrem. Volgens mij was de 740 er nog beter in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Ik mis achterwielaandrijving! :'(

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymoona
  • Laatst online: 14:06
Ik ga morgen mijn tellerhuis vervangen door een variant met toeren teller, heeft er iemand nog tips over hoe ik dat ding er een beetje makkelijk eruit kan halen?
Het gaat om een 440 1.8 nieuwe model.

https://f1nerd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Haha ja ik heb mn 142 ook wel eens op de oprit gekeerd ivm lege accu van mn 850, en de 142 die de verkeerde kant op stond :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

ymoona, ik heb een tijdje geleden het tellerhuis van mijn 460 eruitgehaald. Het is echt verschrikkelijk simpel. Ik kan je niet echt meer uitleggen hoe het moet, maar ik weet nog wel dat het zo gepiept was :)

Die van mij is wel het oude model trouwens... Ik weet niet of het bij het nieuwe model heel anders is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Niet online
We zijn net wezen kijken bij de volvo garage voor een nieuwe bak. Nu zien de XC90 en de V70 D5's er wel goed uit, alleen de binnenkant is een stuk minder mooi als bij onze Peugeot nu. In ieder geval een stuk plasticker.

Zijn er nog dingen waar je extra op moet letten als je een Volvo aanschaft, aangezien het hoge kilometer aantal van 2e hands Volvo's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Wat voor Peugeot hebben we het dan over? Want een Volvo is imho toch wel 10.000x beter afgewerkt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

idd
kan me ook niet echt een peugeot voor de geest halen die minder plastic-ish is dan een 60 of een 70

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Idd. Misschien dat de knoppen in de middenconsole wat goedkoop aandoen in een 60 of 70, maar het is tenminste wel kwaliteit. Dat kan je van een Peugeot niet zeggen. En ja, ik weet waarover ik praat.

* Timmert heeft die krengen een tijdje verkocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Niet online
Peugeot 607 hebben we het dan over. ;)

Vooral in de volvo is het hard plastic, in tegen stelling tot de peugeot niet zonder naden met zacht rubber/plastic achtig spul van binnen is gemaakt. Samen met leer en hout. (Dus niet een 206'je ofzo)

In de XC90 was het voornamelijk hard zwart plastic.

Dit vind ik imo mooier: http://www.privechauffeur.nu/Fotos/607%20interieur.jpg
dan de XC90 versie: http://grassrootsmotorspo...w/volvo_xc90_interior.jpg

Alleen de stoelen in de volvo zijn zoooo veel fijner als in de peugeot. En natuurlijk de moter, die bij de peugeot gewoon slecht te noemen is.

Maar het toppunt van de Volvo is gewoon zijn looks, die zijn zooo mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Teh horror! :'( Nephout! :'(

Als er íets verschrikkelijk is dan is het wel een houtinleg. Maargoed, die kun je ook op Volvo's krijgen hoor, zie bijvoorbeeld hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:43
kan er niks aan doen, maar vind dat volvo interieur er stukken mooier uitzien... beter als dat té ronde franse gedoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Ik ook :) Veel 'serieuzer' en het straalt één en al kwaliteit uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:43
Hoe zit het eigenlijk met de degelijkheid van G3 installaties in volvo's ... kzie der nl best wat op gas met enorme km standen...

hoe zit het eigenlijk sowieso met volvos en hoge km standen... en dan vooral 850's ed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Niet online
KeRsTmAnNeKe schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 14:21:
kan er niks aan doen, maar vind dat volvo interieur er stukken mooier uitzien... beter als dat té ronde franse gedoe
Jij vind Bjorn Borg onderbroeken ook mooi zeker O-)

Dat is jou mening, de volvo is een klasse hoger, muv het interieur. Dat is helaas toch een klasse lager in mijn mening. Hard plastic vind ik toch niet zo "strak" als het zachtere franse uiterlijk. Ik hou niet zo van de strakke uiterlijk zoals björk :> . Nee geef mij maar het zachte franse interieur in het exterieur van de Volvo. En de moter uit de volvo uiteraard. De 3 liter V6 uit de peugeot is om te janken, zo slecht loopt ie.

Dan is de volvo stukke beter, op het interieur na. Maar dat is een kwestie van smaak. Ik wou eigenlijk weten waar we op moeten letten als je voor een volvo gaat kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denivan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:45

denivan

de enige

Sorry, maar dat franse interieur ziet er heel goedkoop, plastiekerig en namaak uit. Lijkt alsof iemand een interieurboekje uit de jaren 60 heeft vastgenomen. Namaakhout is toch zo vorige eeuw.
In de volvo voelt alles stevig aan, alles zit op net de juiste plaats (ergonomie) en de gebruikte materialen voelen hoogwaardiger aan imo.
Zo zie je maar dat over smaken en kleuren niet te discussieren valt, maar in die 607 zou ik me elke dag ongelukkig voelen ;)

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, "Where the heck is the ceiling?!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
Een Volvo kan doorgaans een hoop kilometers lopen. Belangrijk is bijvoorbeeld om te kijken of de auto altijd goed onderhouden is geweest. Heeft hij netjes op tijd z'n beurten gehad? Wat is er in het verleden voor groot onderhoud gepleegd aan de auto? Dat zijn dingen waar ik naar zou kijken, maar goed, ik heb er verder niet heel veel verstand van :P

Om nog even wat toe te voegen: je kan beter een goed onderhouden volvo kopen met een wat hogere km-stand dan ééntje met een lage km-stand die slecht onderhouden is.

Mijn ervaring met Volvo en LPG/G3 is erg goed. M'n ouders rijden een V40 Bi-Fuel en daar zijn nooit problemen mee. Mijn oom had een 740 op LPG en die had 400.000km op de teller staan toen hij hem wegdeed. Motorisch was de auto toen nog in perfecte staat!

[ Voor 37% gewijzigd door JJapie op 24-11-2007 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet wel zeggen dat ik van dat interieur van die XC90 ook niet bepaald wild word. Inderdaad vrij veel goedkoop uitziend plastic. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het eigenlijk gewoon lelijk vind. Ik denk dat dat komt door de manier waarop de foto is genomen. Als je bij Autoweek naar de interieurshots kijkt dan krijg ik helemaal niet een 'goedkoop plastic' gevoel:

Afbeeldingslocatie: http://www.autoweek.nl/images/800/6/91293b4daeb96d1b20373cc81d0cae16.jpg

Wel een beetje een 'teveel knopjes' gevoel trouwens, maar bij de meeste uitvoeringen heb je er een stuk minder ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2007 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Niet online
Achja, ik noem ook alleen een minpunt, tenminste wat in mijn ogen het minpunt is. Voor de rest zijn het pracht bakken, stukken beter dan de Peugeot.

Ik vroeg alleen waar ik op moest letten ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

ochja
zo vind ik de 607 van buiten een werkelijk prachtige limousine :)

maar ik zat zojuist op mijn eigen achterbank een poging te doen de achterruit eens schoon te maken. En als ik dan naar voren kijk denk ik toch: potver wat een strakke bak eigenlijk :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Euhm, de iets duurdere varianten hebben met leer bekleed stuur enzo, geloof ik... of iig echt uitziend en aanvoelend nepleer :+

607 vind ik van buiten niet zo mooi uitzien, erg gedateerd alweer... daar heeft Volvo ook minder gauw last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Vandaag heerlijk gecruised met de wagen, hij rijdt echt super. En t mooie is dat mijn vriendin (1.60) er ook prima in past op de bestuurdersstoel, alles is zo goed te verstellen dat ze er veel beter in past dan in de opel Astra wagon waar we laatst een keer mee reden. (Eigenlijk natuurlijk ongunstig, want dan wil ze ook vaak rijden, maar goed :+ ).

Overigens 1 dingetje opgemerkt vandaag: er komt een vaag getik ergens van achteruit de auto met grote regelmaat, als ie stil staat hoor je niks, kan de motor laten brullen wat ik wil, geen probleem. Maar zodra je begint te rijden hoor je een constant tikken, niet al te hard, maar wel irritant. Dacht zelf eerst aan een steentje ofzo in het profiel van een band, maar ik zag zo niks zitten.
Iemand een idee wat dat zou kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:19
Heb je je gordel wel om ? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Hehe, ik weet wat je bedoelt, nee dat is het niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 14:54:
Ik moet wel zeggen dat ik van dat interieur van die XC90 ook niet bepaald wild word. Inderdaad vrij veel goedkoop uitziend plastic. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het eigenlijk gewoon lelijk vind. Ik denk dat dat komt door de manier waarop de foto is genomen. Als je bij Autoweek naar de interieurshots kijkt dan krijg ik helemaal niet een 'goedkoop plastic' gevoel:

[afbeelding]

Wel een beetje een 'teveel knopjes' gevoel trouwens, maar bij de meeste uitvoeringen heb je er een stuk minder ;)
Ik heb best wat in de XC90 gezeten, en ik kan je verklappen dat het Dashboard wat jij daar hebt, niet het XC90 Dash is :)

Ik gok dat je de het vorige model XC70 hebt aangeklikt :)

Dit is hem (hout gelukkig origineel):

Afbeeldingslocatie: http://www.autoweek.nl/images/800/3/dbd514d05a0133eca33cf6e58788cc43.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door PWM op 24-11-2007 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denivan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:45

denivan

de enige

Ik ben normaal niet voor hout in de auto, omdat dat altijd te glimmend en fake lijkt, maar dat hout in de V50 vind ik gewoon waanzig knap. Heb spijt dat ik zelf de alu look heb ;)

http://star-motoring.com/...lvo%20interior%20arty.jpg

en

http://www.motorpasion.co...rmal_Volvo_V40_S50-26.jpg

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, "Where the heck is the ceiling?!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymoona
  • Laatst online: 14:06
Mx. Alba schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 10:33:
ymoona, ik heb een tijdje geleden het tellerhuis van mijn 460 eruitgehaald. Het is echt verschrikkelijk simpel. Ik kan je niet echt meer uitleggen hoe het moet, maar ik weet nog wel dat het zo gepiept was :)

Die van mij is wel het oude model trouwens... Ik weet niet of het bij het nieuwe model heel anders is?
Ja het was niet echt heel moeilijk, maar ik krijg mijn stuur er niet af, daarom heb ik hele stuurhuis los moeten halen. Verder is het een gepiel omdat je er eigenlijk niet lekker bij kan. Maar na veel hangen en wurgen is het gelukt, en heb ik nu een volvo 440 met toeren teller.

https://f1nerd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

PWM schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 22:24:
[...]

Ik heb best wat in de XC90 gezeten, en ik kan je verklappen dat het Dashboard wat jij daar hebt, niet het XC90 Dash is :)

[afbeelding]
Dat hout is echt te lelijk, niet zo gek dat Volvo een oude lullen imago heeft.
Mijn volgende auto zal denk ik een S60 worden maar nooit met hout erin :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
  • Laatst online: 18:04
Bierkameel schreef op zondag 25 november 2007 @ 15:51:
[...]

je krijg nooit hout bij volvo zonder ervoor te kiezen, voor alle wagens is alu inleg mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Niet als je hem tweedehands koopt, Sneezy :) En er zijn denk ik weinig Tweakers die zich de luxe kunnen veroorloven om in een nieuwe Volve te rijden ;)

Mijn V40 heeft ook van dat nephout erin. Ik moet zeggen dat ik de "houten" versnellingspook wel mooier vind dan die van plastic, maar de houtinleg in de deuren en bij het dashboardkastje is gewoon kitcherig. En de houtstrip van de linker achterdeur heeft losgelaten ;(

[ Voor 24% gewijzigd door Mx. Alba op 25-11-2007 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PWM schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 22:24:
[...]

[afbeelding]
Ja, is inderdaad de dash van de vorige V70 / huidige S60. FiXeR had het naast over de XC90 ook over een V70, en juist omdat ik die XC90 zo ontzettend lelijk vind had ik die genomen, om maar even aan te geven dat dat niet de huisstijl van Volvo is :) De XC90 is echt om te kotsen van binnen, maarja dat soort wagens zou ik sowieso niet in gezien willen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Laatst online: 14-09 07:41
Wie herkent ze? :P

Afbeeldingslocatie: http://i10.tinypic.com/6nw2vde.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:51

Youk

Volvo For Life

Lijkt me C30 te zijn

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

idd: 3deurs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0we
lijkt me idd ook de c30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

kamstra schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 19:55:
Vandaag heerlijk gecruised met de wagen, hij rijdt echt super. En t mooie is dat mijn vriendin (1.60) er ook prima in past op de bestuurdersstoel, alles is zo goed te verstellen dat ze er veel beter in past dan in de opel Astra wagon waar we laatst een keer mee reden. (Eigenlijk natuurlijk ongunstig, want dan wil ze ook vaak rijden, maar goed :+ ).

Overigens 1 dingetje opgemerkt vandaag: er komt een vaag getik ergens van achteruit de auto met grote regelmaat, als ie stil staat hoor je niks, kan de motor laten brullen wat ik wil, geen probleem. Maar zodra je begint te rijden hoor je een constant tikken, niet al te hard, maar wel irritant. Dacht zelf eerst aan een steentje ofzo in het profiel van een band, maar ik zag zo niks zitten.
Iemand een idee wat dat zou kunnen zijn?
Misschien een wiellagertje ofzo? :?

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zouden er wat mensen met een V40 even wat goede, grote foto's willen maken van hun laadbak? De aanschaf van een nieuwe auto zit er nu toch echt aan te komen, huidige is prut (nu loopt de startmotor weer aan :() en de V40 is één van de gegadigden.
En als jullie heeeel lief zijn meten jullie de diepte, hoogte en breedte even op :>

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2007 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Kan je niet beter eens ff zelf gaan kijken bij een dealer/handelaar ?

Vanochtend ff een lekke turboslang van de TDI vervangen, belachelijk zeg, 80(!!!!) euro voor een slang van ± 35 cm. Als je 'm er ook nog eens op zou laten zetten bij de garage zou je volgens mij gauw 175 euro kwijt zijn :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Zitten bij die 80 euro niet ook zoeken + reparatie-uren inbegrepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:19

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Blijkbaar niet, als ik het zo lees gaat hij het er zelf opzetten.

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Ahh, sorry, ik lees slecht :X

Naja, maar hopen dat het in de kwaliteit vna het materiaal zit en dat het 'superrubber' is dan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hydraulik-Phunk schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 00:18:
Kan je niet beter eens ff zelf gaan kijken bij een dealer/handelaar ?
Hier in de buurt staat er niet echt eentje; en als de kofferbak te klein is valt 'ie bij voorbaat af, bespaart me weer een rit naar de dealer. Ik krijg een beetje het idee dat de ruimte te beperkt is. Maar in het formaat van zo'n 4,5m is er niet echt veel te krijgen. Een grotere is niet echt een optie, lastig parkeren en manouvreren (woon in Amsterdam).

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2007 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Sorcerer8472 schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 09:45:
Zitten bij die 80 euro niet ook zoeken + reparatie-uren inbegrepen?
Alleen de rubberen slang, met 2 bochtjes erin 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17:42
Verwijderd schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 23:40:
Zouden er wat mensen met een V40 even wat goede, grote foto's willen maken van hun laadbak? De aanschaf van een nieuwe auto zit er nu toch echt aan te komen, huidige is prut (nu loopt de startmotor weer aan :() en de V40 is één van de gegadigden.
En als jullie heeeel lief zijn meten jullie de diepte, hoogte en breedte even op :>
Ik heb vaker gehoord dat de grootte van de de laadbak van de V40 tegenvalt ondanks dat het een station is...

ik heb even snel wat gemeten:
breedte: 132 cm (tussen wielkasten 89 cm)
diepte: 103 cm (bij neergeklapte achterbank 160 cm)

Afbeeldingslocatie: http://webspace.mtbparts.nl/images/v40/v40_kofferbak.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door Canard op 02-12-2007 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Bierkameel schreef op zondag 25 november 2007 @ 15:51:
[...]

LOL

Ik bedoelde "optioneel" :+

Het hout is inderdaad afgrijselijk, mooie fout :P
Pagina: 1 ... 15 ... 28 Laatste