[3D] Post je 3D stuff maar weer - part 34 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 10.977 views sinds 30-01-2008

• dreamwalker
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-07 11:39
Netjes Scorperito!

En dat met een tutorial die geeneens bedoeld is voor cinema 4d.
Werkt dat dan wel een beetje?
Kan me voorstellen dat het in 3dsmax heel anders gaat.

Ik ben er zelf ook mee bezig :)
Hier een wip van mij:
Afbeeldingslocatie: http://i7.photobucket.com/albums/y282/XvsT/audi3.jpg

Maar damn wat gaat er veel tijd in zitten ik moet zeggen dat ik er steeds minder vaak mee bezig ben. Er gaan steeds meer fouten in sluipen.
Zoals dat ik de deuren te groot gechamferd heb waardoor het veel te rond word.
Dat allemaal handmatig weer gaan verkleinen daar heb ik geen zin in.
En de ramen doen raar ik heb gedaan wat die gozer zelf doet maar ze worden heel bol ofzo en ze sluiten niet aan!?
Afbeeldingslocatie: http://i7.photobucket.com/albums/y282/XvsT/audi2.jpg

Verwijderd

Scorperito schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 15:14:
Ik ben ook weer iets verder gegaan met m'n A3:

[afbeelding]

Al met al ben ik er best tevreden over, aangezien ik echt nog uber beginner ben in het hele 3d circus.

Comments please :)
gebruik jij een hypernurb?

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 15:01

scorpie

Supra Addict

yes dat klopt, en ik gebruik bevels in cinema 4d waar iedereen in 3ds max chamfers gebruikt (chamfer heb je in cinema 4d ook, maar dat werkt alleen op splines, en ik werk gewoon met polygons).

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-07 16:31
Yanik schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 10:47:
[...]

Je hebt nog Alias Studio, maar ik weet niet of die makkelijker is als Rhino. Waarom polymodel je niet in plaats van boxmodelling? Dat gaat echt veel sneller en makkelijker, of bedoelde je dat ook?
Ja polymodelling bedoel ik ook :P
Gaat wel snel en makkelijk, alleen is niet echt geschikt als je later nog dingen aan de auto wil veranderen (qua vorm), wat je bij zelf ontworpen auto's natuurlijk veel sneller wil dan bij auto's waarvan je complete blueprints hebt. Ik gebruik trouwens wel een tekening van de zijkant.
Ikzelf heb rhino en ben best tevreden met de manier waarop je curves kunt tekenen en de besturing vind ik erg makkelijk, je moet er maar even aan wennen.
Scroll = zoom, rechtermuisknop inhouden = pannen(orthographische views) en rotate in perspective view, shift+rechtermuisknop inhouden = pannen in perspective view.
De besturing had ik allang door, maar vooral de manier waarop die curves tekend vind ik helemaal niet fijn, vooral scherpe hoeken maken is veel moeilijker op die manier.
Ik ben namelijk gewent dat je curves tekend zoals in 3ds of illustrator. :)
Verder is het goed plaatsen van de punten van de curves lastiger bij Rhino. Wel kun je veel makkelijker dingen aan een vorm met curves toevoegen dan in 3ds.
Een combinatie van 3ds en Rhino zou perfect werken. :P
Wat ik wel fijn vind aan 3dsmax is dat je erg makkelijk bepaalde vertices in de splines kan selecteren en ze smoothen, een corner geven of de bezier veranderen. In Rhino kan dat ook wel, bijv. de handlebar editor en de weight tool. Het beste is gewoon meerdere curves te tekenen wanneer je harde lijnen wilt tekenen gecombineerd met vloeiende lijnen, het is niet voor niets een cad programma.
Die handlebar editor had ik nog niet gevonden, maar die werkt wel handig. Alleen niet zo handig als in 3ds :P .
Verder denk ik niet dat Rhino een echt CAD programma is, omdat er toch te weinig mogelijkheden zijn om echt heel precies iets te positioneren.
CAD programma's zijn -volgens mij- meer programma's als solidworks, pro/engineer, en alle programma's met CAD in de naam. :P

Ik ga dat studiotools eens proberen, ziet er ook wel mooi uit wat ze daarmee maken. :)
Scorperito schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 10:53:
Cinema 4d is ook prima te gebruiken met splines, misschien kun je die eens gebruiken?
Dankje, die zal ik ook eens bekijken. :)

Weet iemand trouwens nog van Maya of je daar kunt spline-modellen?

[ Voor 4% gewijzigd door -DG- op 10-08-2006 20:05 ]

• Freelance
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 15:05
-DG- schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 20:03:

NURBS ook goed?:
NURBS is an acronym for Non-Uniform Rational B-Splines.
Dat kan in ieder geval wel, en vind het persoonlijk lekker werken in maya.

(...)

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:43

KneoK

Not in a million lightyears

-DG- schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 20:03:
[...]

Je kunt in Maya ook modellen met curves (ik denk dat dat ongeveer onvereenkomt met spline-moddelen) middels CV- en EP-curves. Je tekent de curves op een illustrator-achtige manier door CV's (Control Vertexes), puntjes, te plaatsen.
Om van meerdere curves een surface te maken heb je redelijk wat tools in Maya om dat te doen. Output daarvan is ook te regelen (Polygons, NURBS surfaces, volgens mij ook SUB-D).

Simpel voorbeeldje:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/~jhkeppel/GoT/curves.jpg
Witte lijnen zijn simpele cirkels die ik gedupliceerd heb en wat aangepast. Daarna de curves met elkaar verbonden door Loft te gebruiken. Hieruit is uiteindelijk het paarse wireframe ontstaan.

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://img136.imageshack.us/img136/5966/porschewip12ov7.jpg

De achterkant afgemaakt :) Hij is nu bijna helemaal af op wat kleine details na en ik moet hier en daar nog wat dingen bijwerken.

Als ik straks ga texturen, moet ik die unwrap dan maken van voor ik meshsmooth heb gedaan of van daarna? en hoe kan ik bv textures op de banden plakken die doorzichtig zijn?

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 21:23:
[afbeelding]

De achterkant afgemaakt :) Hij is nu bijna helemaal af op wat kleine details na en ik moet hier en daar nog wat dingen bijwerken.

Als ik straks ga texturen, moet ik die unwrap dan maken van voor ik meshsmooth heb gedaan of van daarna? en hoe kan ik bv textures op de banden plakken die doorzichtig zijn?
Unwrap voor je meshsmooth. En voor op je banden kun je een blend material gebruiken.

edit:
@robin222
Vandaar dat het belangrijk is dat je mesh klopt en geen triangles, pinches en ngons op rare plekken heeft :P
En als je gaat unwrappen na je meshmooth moet je met veel meer polygonen slepen en trekken in de unwrap editor. Ik kan het natuurlijk ook fout hebben, heb er nog niet echt veel ervaring mee.

[ Voor 21% gewijzigd door Chester op 10-08-2006 21:37 ]

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

• FreezingPixels
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05:31
Chester schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 21:25:
[...]

Unwrap voor je meshsmooth. En voor op je banden kun je een blend material gebruiken.
Als je daarna je meshsmooth er op gooid (ik gebruik trouwens altijd turbo smooth) dan klopt er toch niets meer van je Unwrap of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Laatst online: 12-09 11:47
Hier een update van mn eettent, geinspireerd op bladerunner. Ik ben nu bezig om wat ruimteschepen/omgebouwde auto's toe te voegen die boven het gebouw 'geparkeerd' zullen zijn.
Afbeeldingslocatie: http://www.student.io.tudelft.nl/io1192736/3d/tokyotower2.jpg
En ik wil er nog niet over nadenken hoe hels het wordt om alles te moeten texturen :+

en nog een close-up:
Afbeeldingslocatie: http://www.student.io.tudelft.nl/io1192736/3d/tokyotower3s.jpg
(klikbaar)

[ Voor 21% gewijzigd door Menesis op 11-08-2006 01:46 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ziet gelikt uit ;) texturen hoeft niet ik vind Clay renders altijd het mooiste ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
BioWEB schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 20:30:
[...]

Je kunt in Maya ook modellen met curves (ik denk dat dat ongeveer onvereenkomt met spline-moddelen) middels CV- en EP-curves. Je tekent de curves op een illustrator-achtige manier door CV's (Control Vertexes), puntjes, te plaatsen.
Om van meerdere curves een surface te maken heb je redelijk wat tools in Maya om dat te doen. Output daarvan is ook te regelen (Polygons, NURBS surfaces, volgens mij ook SUB-D).

Simpel voorbeeldje:
[afbeelding]
Witte lijnen zijn simpele cirkels die ik gedupliceerd heb en wat aangepast. Daarna de curves met elkaar verbonden door Loft te gebruiken. Hieruit is uiteindelijk het paarse wireframe ontstaan.
Dankje, dat wordt veel programma's proberen komende tijd :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanik
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 13:56
robin222 schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 21:33:
[...]

Als je daarna je meshsmooth er op gooid (ik gebruik trouwens altijd turbo smooth) dan klopt er toch niets meer van je Unwrap of wel?
Jawel hoor, zo werkt geloof ik iedereen. Plaats unwrap nooit boven de turbosmooth, het maakt alleen je pc trager en je verliest het overzicht. Je moet dan ook meer polygonen selecteren, wat het helemaal niet plezierig maakt.

Als je helemaal klaar bent met het unwrappen van je object zou ik het collapsen(zonder mesh- of turbosmooth) en daarna de turbosmooth er weer op gooien, je kunt dan altijd terug naar je object en kleine aanpassingen maken zonder opnieuw te beginnen, tenzij het een spline object is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je dan niet beter detatch to element doen op al je losse onderdelen? want als je daarna een mesh/turbosmooth eroverheen doet hoef je niks meer te veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
Yanik schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 10:39:
[...]

Jawel hoor, zo werkt geloof ik iedereen. Plaats unwrap nooit boven de turbosmooth, het maakt alleen je pc trager en je verliest het overzicht. Je moet dan ook meer polygonen selecteren, wat het helemaal niet plezierig maakt.

Als je helemaal klaar bent met het unwrappen van je object zou ik het collapsen(zonder mesh- of turbosmooth) en daarna de turbosmooth er weer op gooien, je kunt dan altijd terug naar je object en kleine aanpassingen maken zonder opnieuw te beginnen, tenzij het een spline object is.
Bijna iedereen dan 8)7 Ik heb nog een hoop te leren zo te zien :) Naja ik gebruik eigelijk nooit unwrap omdat ik nooit veel hoef te texturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:44
Ben nog steeds bezig met mn schaakbordje, binnekort maar even nieuwe tutorial volgen en weer wat bijleren. Dit is wat ik nu heb http://www.dehupie.leetzor-hosting.com/3DSMAX/schaakbord/. Ik had nog wel een vraag en die is als volgt: werkt een reflection map (flat mirror) niet op een boolean object? Want ik wou een rand om me schaakbord maken doormiddel van huidige schaakbord vergroten en dan het middelgedeelte eruithakken met boolean, maar de spiegeling deed het hier niet op.

3D portfolio - mijn deviantART

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-08 21:28
De Hupie, netjes gedaan. Alleen klein advies, draai wat pionnen van je, ze lijken wel erg veel op elkaar (de texture wijst allemaal dezelfde kant op). ;) Voor de rest, goe bezig......... Zal binnenkort ook wat plaatsen i.p.v. alleen maar commentaar geven. :*)

[ Voor 10% gewijzigd door marquis op 11-08-2006 15:56 ]

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeldude
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-09-2024
Quick Question: Op de een of andere manier blijf een van mijn objecten zijn selection bracket houden. ik kan verder wel gewoon met de overige opjecten slepen etc. Hoe haal ik dit weer weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
Civic schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 17:16:
Quick Question: Op de een of andere manier blijf een van mijn objecten zijn selection bracket houden. ik kan verder wel gewoon met de overige opjecten slepen etc. Hoe haal ik dit weer weg?
Naar je viewport settings gaan en dan use selection brackets uitvinken. Dit moet je ff voor alle 4 de views doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeldude
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-09-2024
robin222 schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 17:31:
[...]

Naar je viewport settings gaan en dan use selection brackets uitvinken. Dit moet je ff voor alle 4 de views doen
Oke, maar nu zijn ze allemaal weg :) het ging er om dat er steeds een een selectie had ook al was ik met een ander object bezig.

Edit: euh, la ma het is weer weg
K zal denk ik wel perongeluk op een of ander sneltoets hebben gedrukt :)

[ Voor 12% gewijzigd door Pixeldude op 11-08-2006 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Zo, ben nu een weekje bezig met Blender, en dit is tevens het eerste 3D programma waar ik mee in aanraking ben geweest.

Na wat proberen heb ik nu dit er uit weten te krijgen:
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~ch.stolwijk/jeldert/blender/computer/LCD.jpg

Er zit nog geen texture op het plastic zelf, alleen een grijs kleurtje. Nu nog een LED inbouwen en de voetsteun, en we kunnen door naar het volgende onderdeel :)

Juist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamwalker
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-07 11:39
Ik heb ooit van een vriend gehoord dat je met 3dsmax verschillende renderingen kan maken zonder er bij te zijn. Nu ben ik zelf op zoek naar deze functie alleen geen idee hoe dit heet, weet iemand waar dat zit in 3dsmax en hoe het precies in zijn werk gaat. Volgens mij was het iets van verschillende camera's in je scene zetten en ergens aangeven dat uit elke camera gerenderd moet worden!?
Ik heb namelijk niet zoveel tijd en daarom dacht ik, ik laat 's avonds voordat ik naar bed ga de comp renderen en dat ik de volgende morgen meerdere renderingen heb uit verschillende posities(camera's).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

(waarschijnlijk) dom vraagje:
Maar kan ik tussen punt 1 en 2 een nieuwe witte lijn krijgen (een edge heet zo'n ding geloof ik)?
En zo ja, hoe?
met "f1" ben ik helaas niet veel wijzer geworden.

edit:
pic removed

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2006 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Laatst online: 12-09 09:04

Acid_Burn

uhuh

Edit poly als dit geen edit poly modifier is en dan bij de edit geometry rollout op het knopje cut klikken. Dan kan je gewoon een nieuwe edge snijden.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wooh dank u.
Ik had Cut al geprobeert, maar op een verkeerde manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

dreamwalker schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 19:43:
Ik heb ooit van een vriend gehoord dat je met 3dsmax verschillende renderingen kan maken zonder er bij te zijn. Nu ben ik zelf op zoek naar deze functie alleen geen idee hoe dit heet, weet iemand waar dat zit in 3dsmax en hoe het precies in zijn werk gaat. Volgens mij was het iets van verschillende camera's in je scene zetten en ergens aangeven dat uit elke camera gerenderd moet worden!?
Ik heb namelijk niet zoveel tijd en daarom dacht ik, ik laat 's avonds voordat ik naar bed ga de comp renderen en dat ik de volgende morgen meerdere renderingen heb uit verschillende posities(camera's).
Ja dat kan met videopost. Daar kan je aangeven (input event) welke camera wanneer moet renderen zeg maar. Kijk daar maar naar, dat wijst zich vanzelf

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damnengineer
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
dreamwalker schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 19:43:
je kunt ook backburner gebruiken, het is eigenlijk voor netwerk renderen, maar ook handig om een queue aan te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
hier een zeer interessante link met duizenden gratis textures
http://www.cgtextures.com/

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Menesis schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 11:54:
hier een zeer interessante link met duizenden gratis textures
http://www.cgtextures.com/
Ik zag 'm gisteren gelinkt staan op CGTalk. Great stuff.
En nog gemaakt door een nederlander ook. :) (atleast de topicstarter was een nederlander daar ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Verwijderd schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 15:15:
[...]

Ik zag 'm gisteren gelinkt staan op CGTalk. Great stuff.
En nog gemaakt door een nederlander ook. :) (atleast de topicstarter was een nederlander daar ;) )
Yep hij staat daar nu zelfs op de frontpage. Alleen lijkt de site wat moeite te hebben met al die belangstelling want hij laadt zeer traag bij mij.

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Werkt iedereen hier eigenlijk met officiële software? Het lijkt me niet dat iedereen dat soort prijzen over heeft voor bvb 3D studio max.

Ofwel via één of andere opleidingslicentie misschien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Menesis schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 15:23:
[...]
Yep hij staat daar nu zelfs op de frontpage. Alleen lijkt de site wat moeite te hebben met al die belangstelling want hij laadt zeer traag bij mij.
Phew. Ik ben niet de enige dus. ;)
Er zijn al mensen die de website gebruiken voor álle textures voor een project. :) Dat geeft al aan dat echt bijna alle denkbare/gangbare textures daar te verkrijgen zijn.
Turbosquid eat your heart out :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon9114
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-08 17:58
geen idee of jullie het weten maar op smcars.net kun je ook een hoop blueprints van auto's vinden

weet iemand waar ik concept art/blueprints van ruimte schepen kan vinden ?

[ Voor 28% gewijzigd door dragon9114 op 12-08-2006 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De beste kans heb je denk ik bij www.suurland.com :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de nissan Z neergelegt omdat deze totaal verkeerd gemodelt was en opnieuw beginne is niet mijn ding ;)

Lamborgini Murcielago :

Afbeeldingslocatie: http://www.cinema4d.nl/phpBB2/album_pic.php?pic_id=7915

ok hij is al veel gemaakt maar fatsoenlijke blueprints van de nieuwe VolksWagen Passat B6 Variant heb ik niet kunnen vinden en die van de RangeRover Sport zijn ook nergens te vinden ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Verwijderd schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 15:32:
Werkt iedereen hier eigenlijk met officiële software? Het lijkt me niet dat iedereen dat soort prijzen over heeft voor bvb 3D studio max.

Ofwel via één of andere opleidingslicentie misschien...
Vraag ik mij ook af, zonder illigale software zou ik echt geen kennis (kunnen) hebben van 3dsmax, photoshop en consorten... vanwege de kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onder het surfen op CGTalk kwam ik laatst trouwens nog een leuke advertisement tegen.
Hij linkte naar de website http://www.strata.com/foto3d.asp .

Zoals ik het heb begrepen is dit een software-tool die van minimaal 20 foto's van een object een 3d-model maakt.
Meer foto's dan 20 (met een max. van 260 oid) zorgen voor een betere uitkomst met meer detail.

Heeft iemand dit programma wel eens geprobeerd? Lijkt mij behoorlijk vet. Hij textured ook gelijk.
Stel je voor, gewoon 20 foto's rond iemand's hoofd maken en je hebt een 3d model :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
  • Laatst online: 03-09-2024
Bartjuh schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 17:16:
[...]

Vraag ik mij ook af, zonder illigale software zou ik echt geen kennis (kunnen) hebben van 3dsmax, photoshop en consorten... vanwege de kosten.
Kosten zijn juist een goede reden om gebruik te maken van Blender, the Gimp, Inkscape en SketchUp Free.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 17:21:
Onder het surfen op CGTalk kwam ik laatst trouwens nog een leuke advertisement tegen.
Hij linkte naar de website http://www.strata.com/foto3d.asp .

Zoals ik het heb begrepen is dit een software-tool die van minimaal 20 foto's van een object een 3d-model maakt.
Meer foto's dan 20 (met een max. van 260 oid) zorgen voor een betere uitkomst met meer detail.

Heeft iemand dit programma wel eens geprobeerd? Lijkt mij behoorlijk vet. Hij textured ook gelijk.
Stel je voor, gewoon 20 foto's rond iemand's hoofd maken en je hebt een 3d model :D
3 Foto's en je hebt jezelf in de computeren ;)

http://www.facegen.com/

wel nog even aanpassen hier en daar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Laatst online: 12-09 15:01

scorpie

Supra Addict

Verwijderd schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 16:55:
Heb de nissan Z neergelegt omdat deze totaal verkeerd gemodelt was en opnieuw beginne is niet mijn ding ;)

Lamborgini Murcielago :

[afbeelding]

ok hij is al veel gemaakt maar fatsoenlijke blueprints van de nieuwe VolksWagen Passat B6 Variant heb ik niet kunnen vinden en die van de RangeRover Sport zijn ook nergens te vinden ..
Ziet er netjes uit hoor :)
Alleen wat vraagjes, want dat probeer ik ook nog te bewerkstelligen met mijn scenes.. hoe zit jou environment en light in elkaar? Ook krijg ik m'n model maar niet van klei, kan em niet tussen de materials vinden, en zelf maken.. tjah ik ben nog niet echt een ster in die materials, heb al wel de hele handleiding daarover gelezen, maar het duizelt me nog.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een HDRI en Raytracing ( Radiosity/GI) aanzetten en verder hoef je geen lichten te gebruiken zo krijg je een Clay scene, hoe dat in Vray/Brazil/Max/MentRay/Maya oid gaat weet ik niet ben alleen bekend met Advanced Render Module 2.5 van Maxon en FinalRender Stage 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter
  • Laatst online: 27-08 20:50

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Ik wil beginnen met 3DS Max, heb het geinstalleerd etc. Maar nu zit ik met het volgende probleem: ik ben een totale beginner en het leek mij goed om met de F1 knop te gaan beginnen.
Echter krijg ik dan alleen een zandlopertje en dan houdt het doodleuk op: ik krijg geen help, geen tutorials via het menu oid. Helemaal niets.

Wat is er aan de hand?

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Laatst online: 22:48
heb ik weer, wilde voor mijn portfolio een render maken van renault plus 2 bandjes, trekt ie et niet door de banden... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

skullsplitter schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 19:04:
Ik wil beginnen met 3DS Max, heb het geinstalleerd etc. Maar nu zit ik met het volgende probleem: ik ben een totale beginner en het leek mij goed om met de F1 knop te gaan beginnen.
Echter krijg ik dan alleen een zandlopertje en dan houdt het doodleuk op: ik krijg geen help, geen tutorials via het menu oid. Helemaal niets.

Wat is er aan de hand?
In bepaalde minder legale uitgaven van Max wordt de helpfile volgens mij nog wel eens weggelaten. Zou het daar aan kunnen liggen?

TabCinema : NiftySplit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Beetje voorbarig gepost, ik was vergeten de reference files te installeren :')

Magoed, nu kan ik dan ook lekker aan de slag :)

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 22:34
volgens mij moet je bij de demo versie de help files en de tutorials los downloaden...

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

zie vorige reactie van me ;)

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNameless
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-02 21:38

TheNameless

Jazzballet is vet!

Laat ik eens wat low-poly material posten.

Gemaakt in modo (geweldig programma trouwens) en nog maar 1572 poly's:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~alkemad0/mini_wip1.jpg

Ducati: making mechanics out of riders since 1946

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleempje met unwrappen. Als ik bv van de hele zijkant van mijn auto de poly's selecteer (worden dus ook poly's aan de voor en achterkant meegenomen), daar een uwvmap bij doe, map channel ed goed instel, en die dan met texporter selecteer dan krijg ik niks anders dan een vage lijnen bij. Of ik nou planer, box etc instel bij de uwvmap dat maakt ook geen verschil (krijg alleen een andere lijnenbrij). Wat doe ik fout? want ik zou graag een mooie duidelijke texture krijgen om in te kleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
een uvw unwrap modifier bij je mesh doen, geen uvw map modifier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Normaal werk ik met C4D maar omdat deze nog niet echt sterk in NurbModelling is heb ik de demo van RhinoCeros eens afgehaalt om in combinatie met C4D te werken, nu krijg ik de basics er wel uitgeperst maar als de curves ook maar iets moeilijker worden dan rondjes gaat het mis heeft mischien iemand een tutorial op dit niveau voor mij ? of is er een goeie Rhino community (liefs Nederlands) te vinden op het internet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
Ben nu bezig met krukje tutorial van Oogst maar ik heb nu klein probleempje. Ik ben nu bezig met de 'schijf met gat' maar de meshsmooth die ik erop moet doen wil niet lekker lukken. Ik voer precies dezelfde gegevens in als aangegeven in de tutorial (radius = 80; height = 25; height segments = 2l; cap segments = 4; sides = 10 en in de meshsmooth iterations = 2) maar ik krijg blijf redelijk rechte hoeken houden ipv een mooie overgang. Heeft iemand de tutorial ook gevolgd en weet je miss wat ik fout doe? Hier wat plaatjes voor de duidelijkheid:

Voorbeeld: http://home.hccnet.nl/w.vdongen/TutorialKruk/2cylinders.jpg

Zoals ik het heb: http://www.dehupie.leetzo...AX/krukje/krukjewip01.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
De Hupie schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 15:45:
Ben nu bezig met krukje tutorial van Oogst maar ik heb nu klein probleempje. Ik ben nu bezig met de 'schijf met gat' maar de meshsmooth die ik erop moet doen wil niet lekker lukken. Ik voer precies dezelfde gegevens in als aangegeven in de tutorial (radius = 80; height = 25; height segments = 2l; cap segments = 4; sides = 10 en in de meshsmooth iterations = 2) maar ik krijg blijf redelijk rechte hoeken houden ipv een mooie overgang. Heeft iemand de tutorial ook gevolgd en weet je miss wat ik fout doe? Hier wat plaatjes voor de duidelijkheid:

Voorbeeld: http://home.hccnet.nl/w.vdongen/TutorialKruk/2cylinders.jpg

Zoals ik het heb: http://www.dehupie.leetzo...AX/krukje/krukjewip01.jpg
staat smoothness bij de meshsmooth modifier wel op 1,0? Anders kun je ook gewoon de heightsegments verlagen dan krijg je steeds rondere vormen als het goed is.

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
idd je hebt veel teveel edges in de hoogte, en als je dan onder en boven binnenin de cirkel nog edges heb dan heb je idd een bijna haarscherpe rand, weet je dat meteen ook weer :) Nu moet je dus gewoon in de hoogte maar 2 of 3 edges (edgeloops is de juiste term hier natuurlijk) hebben ofzo, en boven, onder, en 1 in het midden die je wat scaled zodat je eenlichte bolling hebt, zoals in oogst zijn voorbeeld.

[ Voor 5% gewijzigd door Schuey op 13-08-2006 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schuey schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 15:15:
een uvw unwrap modifier bij je mesh doen, geen uvw map modifier.
Texporter geeft dan nogsteeds iets verkeerds en als ik in de uvw unwrap edit uvw doe krijg ik alleen het beeld van voren te zien ipv van de zijkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
Schuey schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 16:15:
idd je hebt veel teveel edges in de hoogte, en als je dan onder en boven binnenin de cirkel nog edges heb dan heb je idd een bijna haarscherpe rand, weet je dat meteen ook weer :) Nu moet je dus gewoon in de hoogte maar 2 of 3 edges (edgeloops is de juiste term hier natuurlijk) hebben ofzo, en boven, onder, en 1 in het midden die je wat scaled zodat je eenlichte bolling hebt, zoals in oogst zijn voorbeeld.
Volgens staat er dan een fout in die tutorial want er staat bij height segments = 2l maar ik denk dat hij gewoon 1 bedoelde. En bij hem op het scherm staan minimaal wel 8 'edgeloops' volgens mij maar misschien komt dat doordat hij een oudere versie van MAX gebruikt. Maar iig bedankt voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

@b3n666: probeer eens "Pack UV's" te drukken in een van de menuutjes in het unwrap scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
of flatten uv's ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-09 21:48
Mijn allereerste creatie in sketchup...

Afbeeldingslocatie: http://zpaz.strictstudio.nl/eprog/sketchup.jpg

Is het geen juweeltje? O-)

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
ZpAz schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 23:48:
Mijn allereerste creatie in sketchup...

[afbeelding]

Is het geen juweeltje? O-)
je plaatje doet het niet bij mij :?

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Menesis schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 01:01:
[...]
je plaatje doet het niet bij mij :?
Hier een gewone link micshien werkt dat :)
http://zpaz.strictstudio.nl/eprog/sketchup.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Die traptreden zouden ongeveer 35 cm hoog zijn in deze verhouding... da's een stevige klim :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
kent iemand de reeks ""Texturing for Dummies" nog? Er is nu een vernieuwde versie beschikbaar gesteld door de schrijver!
Dus voor iedereen die meer van texturing wil weten: klik!
Dit is denk ik ook iets voor de OP

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marquis
Menesis schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 12:02:
kent iemand de reeks ""Texturing for Dummies" nog? Er is nu een vernieuwde versie beschikbaar gesteld door de schrijver!
Dus voor iedereen die meer van texturing wil weten: klik!
Dit is denk ik ook iets voor de OP
Thanks, altijd leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Bozozo schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 11:47:
Die traptreden zouden ongeveer 35 cm hoog zijn in deze verhouding... da's een stevige klim :P
Voordeel, je hoeft minder treden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jverdeyen
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-07-2024
Poging tot het namaken van een MacBook in C4D.

Afbeeldingslocatie: http://img76.imageshack.us/img76/8099/macbookla1.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img154.imageshack.us/img154/695/macbookyn2.th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bozozo schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 19:03:
@b3n666: probeer eens "Pack UV's" te drukken in een van de menuutjes in het unwrap scherm?
Dan gebeurt er niks.
Ware het niet dat ik die niet kan aanklikken.

Dit is de vaagheid die ik steeds te zien krijg met texporter (unwrap ziet er wel iets beter uit maar dan kloppen de maten nooit (auto heel kort en hoog).

Afbeeldingslocatie: http://img147.imageshack.us/img147/4909/texporter2tw2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img156.imageshack.us/img156/1888/texporterlv8.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

@ macbook: ziet er netjes uit
@ b3n666: geen idee wat er aan de hand is. Misschien ligt het aan je model. Probeer eens iets simpels te unwrappen (een box met gecamferde randjes oid) en kijk of dat wel lukt? Dan ligt het iig niet aan je techniek.

WiP van mijn nieuwe antiverveel project (update):
Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y6/Bozozo/pcwip1b.jpg
Een Porsche Carrera GT 2004

Als iemand me zou kunnen helpen met die voorbumper... ik kan op mijn referentiepics niet zien wat daar nu precies zit. Geen gewone zwarte grill volgens mij.

[ Voor 21% gewijzigd door Bozozo op 14-08-2006 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrlten
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 05:41

Mrlten

Premium Deluxe Plus

Bozozo schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 15:22:
@ macbook: ziet er netjes uit
@ b3n666: geen idee wat er aan de hand is. Misschien ligt het aan je model. Probeer eens iets simpels te unwrappen (een box met gecamferde randjes oid) en kijk of dat wel lukt? Dan ligt het iig niet aan je techniek.

WiP van mijn nieuwe antiverveel project (update):
[afbeelding]
Een Porsche Carrera GT 2004

Als iemand me zou kunnen helpen met die voorbumper... ik kan op mijn referentiepics niet zien wat daar nu precies zit. Geen gewone zwarte grill volgens mij.
Afbeeldingslocatie: http://www.fast-cars.ch/images/Porsche/Porsche_Carrera_GT_details_4.jpg
Kijk bij technical details
Nog een plaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Precies wat ik nodig had! Toch een soort gaas dus, met daarachter technische rommel (zullen wel radiators zijn oid... weet stiekem niks van auto's). Ik vind het wel vreemd dat die metalige randjes (air intake voor de motor die achterin ligt?) zichtbaar zijn, maar het is niet anders.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 14:48:
Dit is de vaagheid die ik steeds te zien krijg met texporter (unwrap ziet er wel iets beter uit maar dan kloppen de maten nooit (auto heel kort en hoog).
Even stap voor stap:

1)Met alleen een "unwrap UVW" modifier op je editable poly/mesh selecteer "Reset UVW's"
(Alle uvw's zijn nu weer zoals oorspronkelijk een puinhoop.)

2)Selecteer in de unwrap modifier sub-object faces.
3)Selecteer zijkant (let op dat backfacing uit staat!!!)
4)Onder "map parameters" kies planar.
5)Calibreer de planar map zodat deze de faces goed omsluit.
6)Selecteer edit en schuif de selectie weg van de rest.
7)Herhaal het bovenstaande zodat je alle onderdelen (voorzover dit geschikt is) voorzien hebt van een planar map.
8)Ga wederom in edit en tweak/stitch/verschuif/vergroot/verklein de selecties met een checkermap als referentie zodat er geen tot nauwelijk meer stretching is waar dit ongewenst is.
9)Pas het in je texture vierkant en sluit de uvw editor af.

Het kan zijn dat je bepaalde faces helemaal niet hebt willen mappen omdat ze niet zichbaar zijn. Kortom ze overlappen, dit wordt in textporter met rood aangegeven. Dit kun je uitzetten als je toch zeker weet dat het niet erg is en je hebt zo een betere uvw map.

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zat te twijfelen of ik het hier zou posten, maar och, het is toch '3d stuff' ;)
Is voor het 'Fetch' project op CGTalk. Een gedeelte van een machine dat een jongetje maakt om een bal mee naar z'n hond te gooien :D

Afbeeldingslocatie: http://xs305.xs.to/xs305/06332/FetchProjectRenderFinal.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 08:54

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Vet getextured en mooie details Features!

• Xboty
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-09 13:18
ik denk niet dat het nodig is om een nieuw topic te openen dus daarom even een kleine vraag in dit 3d topic:

Ik wil een virtuele weergave van ons bedrijfspand maken zodat klanten op de site een soort 'tour' kunnen bekijken. Nu kan ik wel aardig overweg met 3ds max maar ik vraag me af of dit wel de juiste software is om zoiets mee te maken?!

Eigenlijk moet er zoiets uitkomen:
http://www.ixeurope.com/virtualtour/downloads/ix.htm

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 08:54

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Als je aardig overweg kan met 3ds max vraag ik me af waarom je je afvraagt of dat wel voldoet? Volgens mij is 't zelfs vanaf max naar flash gerenderd... Ik zou niet zien waarom max niet zou voldoen iig..

• Tjeemp
  • Laatst online: 03-01-2015

Tjeemp

BEER N TEA

het zijn animaties die in max zijn gerenderd en geimporteerd in flash, daarna zijn die aan bepaalde knoppen en acties gekoppeld... en dan denk ik gewoon 2d werk er aan toegevoegd... maar als je alleen een simpele animatie wilt van iets in 3d... gewoon animatie renderen in max en exporteren als 1 of ander filmbestand en dan importeren in flash...

www.timovanderzanden.nl | Beer 'n' Tea

• De Hupie
Na het doen van de tutorial's van oogst van het huisje en de tutorial van de schaakbord vond ik het eens tijd om zelf wat te maken. Ik heb gekozen voor mn logitech x-530 speakerset, waarom weet ik eigenlijk niet:P. Ik wou eerst alle precies nameten en goede verhoudingen hebben maar na wat proberen in 3ds max bleek dat alleen de vorm ook al moeilijk genoeg zou zijn dus heb ik alles maar met de losse hand gedaan en soms even een speaker naast het scherm houden :P. Het resultaat is nogal uit verhouding en ook zijn er veel strakke hoeken ipv van mooie ronde, maar je kunt iig zien dat het de x-530 speakers zijn ;).

Hier een plaatje http://www.dehupie.leetzo...speakerset_zonder_sub.jpg (nog zonder subwoofer en vooralsnog ook draadloos, maar goed).

Het lelijkst vind ik nog wel dat veel dingen niet mooi gesmoothed zijn maar daar heb ik nog niet veel verstand van om het precies te krijgen zoals ik wil (sommige oppervlaktes mooi bol en andere weer hoeken maar dan wel mooi gerond). Maar ik denk dat ik maar weer verder ga met tutorials om mijn kennis wat te vergroten en hopelijk in de toekomst wel een mooi in verhouding zijnde speakerset kan maken :).

• Menesis
De Hupie schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 17:39:
Na het doen van de tutorial's van oogst van het huisje en de tutorial van de schaakbord vond ik het eens tijd om zelf wat te maken. Ik heb gekozen voor mn logitech x-530 speakerset, waarom weet ik eigenlijk niet:P. Ik wou eerst alle precies nameten en goede verhoudingen hebben maar na wat proberen in 3ds max bleek dat alleen de vorm ook al moeilijk genoeg zou zijn dus heb ik alles maar met de losse hand gedaan en soms even een speaker naast het scherm houden :P. Het resultaat is nogal uit verhouding en ook zijn er veel strakke hoeken ipv van mooie ronde, maar je kunt iig zien dat het de x-530 speakers zijn ;).

Hier een plaatje http://www.dehupie.leetzo...speakerset_zonder_sub.jpg (nog zonder subwoofer en vooralsnog ook draadloos, maar goed).

Het lelijkst vind ik nog wel dat veel dingen niet mooi gesmoothed zijn maar daar heb ik nog niet veel verstand van om het precies te krijgen zoals ik wil (sommige oppervlaktes mooi bol en andere weer hoeken maar dan wel mooi gerond). Maar ik denk dat ik maar weer verder ga met tutorials om mijn kennis wat te vergroten en hopelijk in de toekomst wel een mooi in verhouding zijnde speakerset kan maken :).
Vergeet nooit welke impact de schaduw op een plaatje heeft. Als je mooie belichting/schaduw hebt zit je al op 50% van een realistisch plaatje naar mijn idee, dus zet shadow maar eens aan :)
Daarvoor moet je wel een lichtbron in je scene hebben geplaatst. Die kun je vinden onder het create panel (waar je ook een box en cylinder etc kunt neerzetten) alleen moet je dan een paark menuutjes naar rechts kijken voor het menu voor lampen. Zet er maar eens een "(target) spot" schuinboven en vink shadow aan d:)b

Mixed Reality dev

• Menesis
Xboty schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 09:43:
ik denk niet dat het nodig is om een nieuw topic te openen dus daarom even een kleine vraag in dit 3d topic:

Ik wil een virtuele weergave van ons bedrijfspand maken zodat klanten op de site een soort 'tour' kunnen bekijken. Nu kan ik wel aardig overweg met 3ds max maar ik vraag me af of dit wel de juiste software is om zoiets mee te maken?!

Eigenlijk moet er zoiets uitkomen:
http://www.ixeurope.com/virtualtour/downloads/ix.htm
Zij hebben gewoon delen als plaatje in flash geplakt heb ik het idee (ik zie lelijke uitgerekte pixels hier en daar!) maar een nettere manier is om het met swift3d te doen. Die renderd je 3dmax filmpje in vector formaat wat flash weer heel goed begrijpt.
Ik kan me vergissen maar ik geloof dat in de "illustrate" renderer (plugin) ook naar (flash) vector kan renderen.
Het probleem van vector is alleen dat je eigenlijk geen textures kunt gebruiken. Een laatste optie zou zijn om het gewoon als avi te renderen en dat te importeren als video bestand met flash8. Dat is misschien nog wel het beste om te doen, ware het niet dat lang niet iedereen flash 8 heeft (heb ik ondervonden, grmpf)

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn hier op het moment nog meer Silo-volgelingen die niet meer kunnen slapen sinds de site van Nevercenter langzaam aan veranderingen onderhevig lijkt te zijn? :9

Het lijkt er op dat de "public" beta (alleen voor geregistreerde 1.x-gebruikers) van Silo 2.0 (met oa. displacement painting en LSCM unwrapping) binnen korte tijd online komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
Menesis schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 18:03:
[...]
Vergeet nooit welke impact de schaduw op een plaatje heeft. Als je mooie belichting/schaduw hebt zit je al op 50% van een realistisch plaatje naar mijn idee, dus zet shadow maar eens aan :)
Daarvoor moet je wel een lichtbron in je scene hebben geplaatst. Die kun je vinden onder het create panel (waar je ook een box en cylinder etc kunt neerzetten) alleen moet je dan een paark menuutjes naar rechts kijken voor het menu voor lampen. Zet er maar eens een "(target) spot" schuinboven en vink shadow aan d:)b
Ja ik had ook al een plaatje gerenderd met 2 omni's maar vond het niet de moeite waard om die te saven ;). Ik wou eerst ook nog de subwoofer maken en daar ben ik nu dus mee bezig. Maar ik zit nu een beetje vast.
Ik weet niet goed hoe ik de baspoort moet maken. Het moet een mooi rond gat worden, heeft iemand een idee hoe? In de velgen tutorial van Barracuda gebruikt hij cut en quickslice om een mooi rond gat te krijgen in zijn velg, maar ik krijg het niet goed voor mekaar. En met boolean kun je toch ook niet mooi smoothen? Trouwens, het gedeelte waar het gat in moet komen (het lichtblauwe object) is gemaakt door een line te trekken en die te extruden, maakt dat uit?

Hier plaatje van hoe ik het nu heb: http://www.dehupie.leetzo.../X-530/subwooferwip01.jpg

En hier een plaatje met oa de subwoofer: http://www.notebooksbilliger.de/images/X530.jpg

Misschien ben ik niet erg duidelijk, maar ik hoop dat het met de plaatjes duidelijk word.

[ Voor 4% gewijzigd door De Hupie op 18-08-2006 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marquis
Zoals belooft, een plaatje van mij.
Het begin is van een tutorial, de rest daarna aangepast.
Afbeeldingslocatie: http://www.micromar.nl/plaatje/velg_kl.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
marquis schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 16:09:
Zoals belooft, een plaatje van mij.
Het begin is van een tutorial, de rest daarna aangepast.
[afbeelding]
Ziet er redelijk goed uit. Welk programma gebruik je? Probeer eens met een skylight en een omni/spot te renderen ipv. alleen maar 1 spot van bovenaf.
En misschien reflecties met HDRI. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marquis
-DG- schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 16:47:
[...]
Ziet er redelijk goed uit. Welk programma gebruik je? Probeer eens met een skylight en een omni/spot te renderen ipv. alleen maar 1 spot van bovenaf.
En misschien reflecties met HDRI. :)
Ik gebruik 3d max versie 8. Ik ga zeker eens kijken met een skylight en een omni/spot. Heb wel gebruik gemaakt van twee omni`s (links en rechts op ,2), je ziet de rechtse door de schaduw van de bouten op de velg. Dat HDRI moet ik me even inleven, weet niet precies hoe dat gaat.

[ Voor 5% gewijzigd door marquis op 18-08-2006 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Afbeeldingslocatie: http://www.student.io.tudelft.nl/io1192736/3d/steeg.jpg
Voor de website van het zgn. IO-festival dat alweer een tijdje geleden heeft plaatsgevonden had ik nog een filmpje gemaakt. Links zie je de foto waarmee ik begon en rechts het eindresultaat. Hier wat uitleg over hoe en wat en hier kun je het filmpje bekijken.
je moet wel flash 7 of liever nog 8 hebben.

Er zit trouwens ook in soort easteregg in het filmpje. Wie vindt hem?

het filmpje met de auto, te vinden onder "history" op de website heb ik ook gemaakt op eenzelfde manier. De auto is CG, de rest is een foto met andere belichting :)

[ Voor 15% gewijzigd door Menesis op 18-08-2006 18:21 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanik
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 13:56
Verwijderd schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 01:23:
Zijn hier op het moment nog meer Silo-volgelingen die niet meer kunnen slapen sinds de site van Nevercenter langzaam aan veranderingen onderhevig lijkt te zijn? :9

Het lijkt er op dat de "public" beta (alleen voor geregistreerde 1.x-gebruikers) van Silo 2.0 (met oa. displacement painting en LSCM unwrapping) binnen korte tijd online komt...
Ik volg al een aantal maanden de ontwikkelingen die bezig zijn omtrent silo 2.
Ik ben erg blij met de beta en ben er al de hele dag mee aan het knoeien. Displacement tekenen voelt echt snel en stabiel aan.

Ik hoop dat ze de foutjes snel fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10-09 10:34

Dexter

d((o_o))b

Menesis schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 18:15:
[afbeelding]
Voor de website van het zgn. IO-festival dat alweer een tijdje geleden heeft plaatsgevonden had ik nog een filmpje gemaakt. Links zie je de foto waarmee ik begon en rechts het eindresultaat. Hier wat uitleg over hoe en wat en hier kun je het filmpje bekijken.

het filmpje met de auto, te vinden onder "history" op de website heb ik ook gemaakt op eenzelfde manier. De auto is CG, de rest is een foto met andere belichting :)
Ziet er vet uit Menesis!!! Leuk ook dat je kunt zien hoe het tot stand is gekomen! Enneh...die easteregg is ook leuk...zeker sponsored door die fabrikant uit de lichtstad? ;)

edit:
Jeuj...de 888ste post in deel 34...ach...tis maar waar je blij van kunt worden :P

[ Voor 4% gewijzigd door Dexter op 18-08-2006 22:26 ]

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

Tijdje al niks meer aan gedaan. Vandaag maar eens het Space Command Center erbij gemaakt.
Afbeeldingslocatie: http://picard.sytes.net/temp/lego8_forum.jpg
*klikbaar*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-Tray
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-06 16:53
Die is echt zo cool! maar hoe komt het dat het een beetje een papieren look heeft gekregen, wil je de sfeer van de afbeelding van de vroegere bouwhandleidingen krijgen? Dat is dan gelukt!

Ik zou deze ook wel graag willen met realistische belichting zoals hij bij je op tafel staat, kan dat?

Verder: respect!

"Dance like the photo's not being tagged, Love like you've never been unfriended, Tweet like nobody's following."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-09 19:36
Hier nog een 3dmax dingetje voor SFX. Ik probeer een Japanse Dojo na te maken.

1600 X 1200
Afbeeldingslocatie: http://img530.imageshack.us/img530/3411/dojo1jg1.jpg

Moet overigens nog heel erg veel aan gebeuren. Meeste tijd zit nu al in de tweaking van het licht enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

A-Tray schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 09:45:
Die is echt zo cool! maar hoe komt het dat het een beetje een papieren look heeft gekregen, wil je de sfeer van de afbeelding van de vroegere bouwhandleidingen krijgen? Dat is dan gelukt!

Ik zou deze ook wel graag willen met realistische belichting zoals hij bij je op tafel staat, kan dat?

Verder: respect!
Belichting is nog heel basic. Simpel GI met 1 omni erbij. Ik ben nu nog aan het bouwen. De juiste belichting komt later nog. Ik ben nog er nog niet helemaal uit wat ik daarmee ga doen. Mischien iets met een HDRI shot van mijn tafel omgeving en zo proberen te integreren in een foto.
Heaget schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 11:39:
Hier nog een 3dmax dingetje voor SFX. Ik probeer een Japanse Dojo na te maken.

1600 X 1200
[afbeelding]

Moet overigens nog heel erg veel aan gebeuren. Meeste tijd zit nu al in de tweaking van het licht enzo.
Maak even een fatsoenlijke thumbnail a.u.b.

[ Voor 23% gewijzigd door Acid_Burn op 19-08-2006 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Hoe kun je bij 3ds instellen dat je niet een vertex pakt van stuk wat je niet ziet een object waar backfase cull aan staat? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

Vinkje 'ignore backfacing" oid 1 van de rollouts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acid_Burn schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 23:49:
Dat vind ik een gevaarlijke knop trouwens :) Ik gebruik 'm altijd, maar als ik 'm vergeet uit te zetten ignored die de backfacing dus ook als ik het niet wil (voorbeeldje, alle bovenste vertexen van een cilinder selecteren door in een sideview de bovenste rand te selecteren).
Dan schrik je je flink rot als je je model omdraait :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit met een simpele vraag (denk ik). Ik wil in 3dsmax gewoon papier maken die geanimeerd omkrult in de hoek. Iemand een tip hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Acid_Burn schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 23:49:
Dankje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat displacement tekenen is nog best vreemd als je het bijna nooit eerder hebt gedaan (alleen in Blender tot nu toe, want ZBrush was me een te vreemde eend).

Ik weet nu dat je absoluut nooit te snel mag beginnen met het schilderen van details (mag met boxmodellen ook niet, maar soms ben je wel eens te enthousiast bezig... 8)) en heb geloof ik ook eindelijk een beetje uitgevonden hoe ik scherpere hoeken moet maken :+

Mijn eerste sphere in Silo 2.0 O+ (met displacements):
Afbeeldingslocatie: http://img190.imageshack.us/img190/6974/behcz2.png
Yanik schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 19:21:
[...]

Ik volg al een aantal maanden de ontwikkelingen die bezig zijn omtrent silo 2.
Ik ben erg blij met de beta en ben er al de hele dag mee aan het knoeien. Displacement tekenen voelt echt snel en stabiel aan.

Ik hoop dat ze de foutjes snel fixen.
Dezelfde Yanik als op het forum van NC? ;)

Voelt inderdaad erg lekker aan dat displacement tekenen. Er is wat oefening voor nodig maar ik denk dat dit wel eens een erg veel gebruikte methode zou kunnen gaan worden om organische modellen te maken... :9 :9

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2006 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Menesis schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 18:15:
[afbeelding]

Mooi gemaakt hoor :)

Maar waar zit die easter egg nou??
Ik zit me werkelijk lam te klikken maar heb nog steeds niets gevonden!
Blijkt straks dat ik nergens op hoefde te klikken... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
Verwijderd schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 20:50:
[...]

Mooi gemaakt hoor :)

Maar waar zit die easter egg nou??
Ik zit me werkelijk lam te klikken maar heb nog steeds niets gevonden!
Blijkt straks dat ik nergens op hoefde te klikken... :+
pssst lampje volgens mij Erg kewl gemaakt inderdaad :)
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.