[3D] Post je 3D stuff maar weer - part 34 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 10.710 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 67638

Ik heb net een hotrod gemaakt maar zit nu te twijfelen tussen:

Afbeeldingslocatie: http://www.jurjens-trading.com/3drenders/chevy39.jpg
en:
Afbeeldingslocatie: http://www.jurjens-trading.com/3drenders/chevy39m1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.jurjens-trading.com/3drenders/chevy39m2.jpg

Welke grill vinden jullie mooier?

Verder graag comments.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 67638 op 20-08-2006 22:46 . Reden: render van de achterkant toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-04 19:12
Anoniem: 67638 schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 22:18:
Ik heb net een hotrod gemaakt maar zit nu te twijfelen tussen:

[afbeelding]
en:
[afbeelding]

Welke grill vinden jullie mooier?

Verder graag comments.
De 2e vind ik mooier.

Probeer eens een mooiere achtergrond (1 egale kleur ofzo) maar geen donkere achtergrond met een plane.
Verder misschien nog lijnen waar de motorkap open gaat en nog meer lijnen van de carrosserie delen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanik
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-04 13:14
Anoniem: 105830 schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 17:47:
Dat displacement tekenen is nog best vreemd als je het bijna nooit eerder hebt gedaan (alleen in Blender tot nu toe, want ZBrush was me een te vreemde eend).

Ik weet nu dat je absoluut nooit te snel mag beginnen met het schilderen van details (mag met boxmodellen ook niet, maar soms ben je wel eens te enthousiast bezig... 8)) en heb geloof ik ook eindelijk een beetje uitgevonden hoe ik scherpere hoeken moet maken :+

Mijn eerste sphere in Silo 2.0 O+ (met displacements):
[afbeelding]

[...]

Dezelfde Yanik als op het forum van NC? ;)

Voelt inderdaad erg lekker aan dat displacement tekenen. Er is wat oefening voor nodig maar ik denk dat dit wel eens een erg veel gebruikte methode zou kunnen gaan worden om organische modellen te maken... :9 :9
toon volledige bericht
Jep dezelfde Yanik als op het silo forum.

Zag je model al op het silo forum staan, erg cool gedaan. Ik vind je cartoon stijl erg leuk.

Ik moet erg eerlijk zijn. Ik heb Zbrush, Mudbox en heel veel andere programma's uitgeprobeerd en silo steekt er voor mij met kop en schouders uit voor karakter modelling. Het displacement painten had ik binnen enkele seconden onder de knie.

Weet jij misschien hoe je de manipulator aan kunt passen in de beta? Ze zeiden eerst dat je shapes kon toevoegen aan de manipulator zodat diverse functies makkelijker uit te voeren zijn, maar ik ben er niet zeker van of ze dat in de beta hebben toegevoegd.

Op het moment dat silo2 uitkomt ga ik direct weer een interface maken, aangezien het nevercenter team er niks van bakt om een mooie layout te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105830

Dank je :)

Hoe ben jij dan aan Mudbox gekomen? Ben je een van de beta-testers?

Dat van die manipulator (ook met die drie bolletjes) had ik ook al naar gezocht, maar ik denk dat dat er gewoon niet of nog niet in zit. Heb verder ook niets in de installatie-directory zien staan (wel cursors die je kan vervangen).

Zoals al een paar keer was gezegd een paar maanden terug waren de dingen die ze toen lieten zien allemaal onder voorbehoud. Het systeem met de bones hadden ze het ook al heel lang geleden over maar dat is er na 1.2 (afaik) ook nooit in gekomen.

Maarja, wat wil je als je met 2 of 3 mensen aan zo'n programma werkt... ik vind het al super dat ze dit voor elkaar krijgen :)

Die interface laat ik lekker zoals het nu is. Lekker leeg met verder alleen de scene/brush editor en wat extra informatie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://img207.imageshack.us/img207/9770/ahwuz6.png

Wat vinden jullie? Moet hij een groot en log lichaam krijgen of juist heel klein en mini met een supergroot hoofd? :+

* Anoniem: 105830 heeft sinds lange tijd weer erg veel zin om morgen verder te gaan :9

robin222 schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 20:57:
[...]

pssst lampje volgens mij Erg kewl gemaakt inderdaad :)
Oooooh :+
(en die is dus inderdaad niet aan te klikken wanneer de heli overvliegt :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanik
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-04 13:14
Anoniem: 105830 schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 00:34:
Dank je :)

Hoe ben jij dan aan Mudbox gekomen? Ben je een van de beta-testers?
Ik ken 1 van de beta testers en daar had ik het gezien.

Ik zou je stier een klein lijfje geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Laatst online: 03-05 20:01
Zo, weer wat details toegevoegd aan de Jeep.
Afbeeldingslocatie: http://www.student.io.tudelft.nl/io1192736/3d/jeep5.jpg
en nog een render zonder body

Alleen de velgen ga ik zeker opnieuw modelleren, want die zien er niet uit qua vorm (en materiaal...)

Als hij helemaal af is moet ik maar eens HDRI gaan leren, dat lijkt me wel ideaal voor auto's/objecten als je verder geen omgeving hebt gemaakt :9

PS: het was inderdaad de lamp waar je op kunt 'knallen', behalve als de helicopter langsvliegt. Dat laatste heeft weer met flash te maken :+

@ Aardbei: hoe werkt dat Silo precies? Is dat net zoiets als Z-brush? Het lijkt met een ge-z-brushed model vind ik :)

[ Voor 54% gewijzigd door Menesis op 21-08-2006 16:44 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148092

ik probeer een beetje te unwrappen
maar als ik dat doe dan krijg ik een heel groot rood vlak in me editor...
die ik enorm terug moet schalen..

Afbeeldingslocatie: http://img241.imageshack.us/img241/8118/wtflp1.th.jpg

wat doe ik verkeerd. of wat moet ik anders doen
alvast bedankt voor jullie hulp

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 148092 op 21-08-2006 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Ik heb nog een vraagje over reactor:
Nu die jeep bijna af is lijkt het me gaaf om een filmpje te maken dat hij door de woestijn rijdt. Maar is het nu mogelijk om vering in te stellen en dan simpelweg een pad te tekenen wat de auto dan realistisch volgt (dus met mooie vering)?

En een wat algemenere vraag: in CG films zie je vaak dat mensen/dieren/snowboards/auto's afdrukken achterlaten in bijvoorbeeld modder. Hoe doet men dat?? Ikke ook willen kunnen!!! B-)

Zijn er trouwens mensen die wel eens een boek kopen bij die uitgeverij van Cgtalk.com, Ballistic Publishing?
Je krijgt namelijk al bij 2 boeken 10% korting en 15% bij 3-4.

[ Voor 19% gewijzigd door Menesis op 21-08-2006 18:39 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-04 18:27
Ja en nee. Reactor is redelijk beperkt in het simuleren van auto bewegingen. Doet het wel, maar er zijn betere oplossingen zoals vehicle simulator. Weet niet precies wat de beperkingen van de trial zijn tho

De afdrukken zullen waarschijnlijk door particles gedaan worden. Een aantal keer per seconden laat een emitter onder de band een particle vallen met een bumpmap als material. Deze zorgt dan voor diepte op de ondergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Neejoh schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 18:42:
Ja en nee. Reactor is redelijk beperkt in het simuleren van auto bewegingen. Doet het wel, maar er zijn betere oplossingen zoals vehicle simulator. Weet niet precies wat de beperkingen van de trial zijn tho

De afdrukken zullen waarschijnlijk door particles gedaan worden. Een aantal keer per seconden laat een emitter onder de band een particle vallen met een bumpmap als material. Deze zorgt dan voor diepte op de ondergrond.
bedoel je dat de particle het materiaal van de ondergrond kan veranderen 'on hit' zeg maar? Heb je daar wat meer info over wat ik wist niet dat dat kan :)

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Dat kan oa met pFlow (zit in Max).
In pflow kun je zeggen dat er als er collision is tussen object a en object b, dat er op die plek 1 particle moet spawnen. Zo'n particle kun je vrijwel ieder vorm (mesh) laten aannemen. Als jij dus een plane hebt met een goede displacement mapje erop dan kun je dat laten spawnen op elke plek waar een particle spawnt.

Ok, dit is wel erg kort door de bocht maar principe komt hier op neer. :P

Edit: Linkje
Niet geheel wat ik bedoelde/me herinnerde

* Scipionyx gaat binnenkort ook ff kijken naar hoe zo'n afdruk het beste gemaakt kan worden mbv pFlow

Overigens is er ook nog een Dynamics-utility in Max. Heb je daar al naar gekeken?

[ Voor 10% gewijzigd door Scipionyx op 21-08-2006 20:01 ]

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Hmz, met de help/tutorial files van max kom ik niet echt verder.
Ik moest wel opeens aan de water simulator van reactor denken, want die doet eigenlijk precies wat je wilt, alleen laat hij het spoor vervolgens 'uitwaaieren' omdat het natuurlijk water betreft. Als je de viscositeit nu anders instelt adn lukt het daar denk ik wel mee.
Je bewerkt daarmee de geometrie en niet het materiaal.

Het lijkt me echter ook wel fijn als je gewoon alleen de bumpmap veranderd, zodat je niet zoveel polys hoeft te maken als grond...

Ik ga even aan de slag :9

edit: okay. Als je de wavespeed op 0 zet krijg je dit (Xvid, 144KB). Niet helemaal wat ik gehoopt had want de theepot gaat duidelijk dieper de modder in dan het uiteindelijke spoor laat zien. Bovendien ontstaat er een soort gegolft spoor. Leuk voor boten ja.

@Scipionyx: Die tutorial is op zich best ok. Alleen jammer dat je eigenlijk eerst een bump map renderd en die weer gebruikt voor je uiteindelijke render. Maar het werkt wel, al moeten er betere methodes bestaan vind ik :)
BTW: dat boek dat die gozer op zijn site presenteert is wel erg mooi! Allemaal afterburner like effecten maar dan zonder plugins in 3ds max6!

[ Voor 40% gewijzigd door Menesis op 22-08-2006 00:36 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Menesis schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 16:09:
@ Aardbei: hoe werkt dat Silo precies? Is dat net zoiets als Z-brush? Het lijkt met een ge-z-brushed model vind ik :)
Het is beter dan ZBrush _/-\o_
(voor displacement painten en modelleren dan)

Wat zo bijzonder is aan Silo2 is dat het traditionele modelleren (poly, box, edge of andere technieken) op een prachtige manier gecombineerd wordt met displacement painting. Je kan dus normaal modelleren, tussendoor een stukje schilderen, dan weer verder modelleren, etc.
(hoewel dat op dit moment nog niet altijd helemaal goed gaat omdat het een beta is en de tools nog niet allemaal goed op elkaar afgestemd zijn)

Verder wordt hiermee ook een nieuwe manier van modelleren geintroduceerd. Je hoeft nu niet meer eerst te vertexneuken vanuit een kubus. Nee, je maakt gewoon een kubus, subdivide deze een paar keer, schildert er de vormen in en maakt een nieuwe mesh met een goede edge flow mbv de topology brush (het tekenen van edge loops) of component snapping (nieuwe vertices blijven aan je geschilderde mesh "kleven"). Daar bovenop kan je dan weer meer details maken.

Dat lijkt meer werk, maar je zal er van staan te kijken als je ziet hoeveel sneller het eigenlijk gaat. Je kan ook veel creatiever zijn omdat je nu sneller iets kan uitproberen. Als je in andere programma's of Silo 1.x een model maakte dan was het relatief veel werk om bijvoorbeeld rimpels of spieren te maken in een organisch model. Met Silo2 schilder je die er binnen een paar seconden op en ook er weer vanaf als het je toch niet aanstaat.

Het komt er op neer dat het allemaal wat minder technisch wordt. Je hoeft niet meer eerst te overdenken hoe je je model gaat maken en hoe de loops en ringen moeten lopen. Je pakt je tablet met pen, gaat meteen doen wat je leuk vindt en je bent nog sneller klaar ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103571

En laat dat nu toch net de bedoeling van modelling tools zijn zeker. :) Leuk om te zien hoe dat domein nog aan het evolueren is.

Ik kijk er naar uit om er ook eens mee beginnen te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:19

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

aardbei ik vraag me al tijden af of jij de #nlcoders aardbei bent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Hmzz! Dat Silo klinkt wel erg leuk voor organisch modelleren etc. Of zijn auto's met 'italiaanse curves' nu ook sneller te modelleren?

Ik vraag me af wanneer autodesk silo opkoopt om vervolgens die technieken in maya en 3ds max te proppen :P

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@apNia: Nee sorry, ik programmeer tegenwoordig niet veel meer :)
(en ik ben eigenlijk Aardbei. met een puntje)

@Menesis: Hm, na Luxology moet Autodesk Nevercenter ook al opkopen? Dan mogen ze alvast wel in de rij gaan staan.. wordt druk zo :+
(zie het Silo-forum in "Community Discussion")

Maar serieus, "in Maya of 3ds Max proppen" zal ze niet veel helpen, want bij Silo draait het vooral om workflow, workflow en nog eens workflow. Ze kunnen de techniek wel overkopen maar het zal nooit lukken om dat op dezelfde manier te integreren in die programma's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Anoniem: 105830 schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 11:25:
@apNia: Nee sorry, ik programmeer tegenwoordig niet veel meer :)
(en ik ben eigenlijk Aardbei. met een puntje)
Maar wel de aardbei die ik bedoel dus? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee :)

Edit:

Wat trouwens ook erg handig is, is dat je die displacement tools ook kan gebruiken voor je base mesh.
Je kan nu dus niet alleen vertexprutsen dmv tweaken, maar ook bv. met de move brush :)

[ Voor 95% gewijzigd door Anoniem: 105830 op 22-08-2006 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 177387

Update van m`n BWM Z4

Kwa dingen zijn er niet veel verandert .. had het te druk de laaste weken.

maar hebt er nu wel een kleurtje er over heen =)

maar hier weer een update.

Afbeeldingslocatie: http://img144.imageshack.us/img144/228/bmwsportg01eg5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img144.imageshack.us/img144/8155/bmwsportg02tr7.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img144.imageshack.us/img144/9954/bmwsportg03uh9.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Niet online
eerste render:
- je buitenste mistlamp lijkt door de bumper heen te steken (/ hij zit te hoog)
- de naad van de motorkap lijkt niet helemaal vloeiend

tweede & derde render:
- sleutelgat in kofferbak nog aanwezig..? Als ik me auto zou tunen dan zou ik sowieso sleutelgat, antenne (en evt ook deurgrepen) weghalen :) (maar das iets persoonlijks)
- naad van kofferbak (achter de afdekhoes?) loopt ook niet helemaal lekker. Te wijde naad
- idem onder aan je deur
- zijknippers getuned of bmw-embleem vergeten? :)

Conclusie:
- Naden maken is een bitch! :)
- Verder is in geen van de renders duidelijk(!) te zien of er daadwerkelijk banden om je velgen zitten.

Voor de rest ziet het er goed uit! Ben benieuwd naar je verdere progressie :)

2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Scipionyx schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 19:50:
eerste render:
- je buitenste mistlamp lijkt door de bumper heen te steken (/ hij zit te hoog)
- de naad van de motorkap lijkt niet helemaal vloeiend

tweede & derde render:
- sleutelgat in kofferbak nog aanwezig..? Als ik me auto zou tunen dan zou ik sowieso sleutelgat, antenne (en evt ook deurgrepen) weghalen :) (maar das iets persoonlijks)
- naad van kofferbak (achter de afdekhoes?) loopt ook niet helemaal lekker. Te wijde naad
- idem onder aan je deur
- zijknippers getuned of bmw-embleem vergeten? :)

Conclusie:
- Naden maken is een bitch! :)
- Verder is in geen van de renders duidelijk(!) te zien of er daadwerkelijk banden om je velgen zitten.

Voor de rest ziet het er goed uit! Ben benieuwd naar je verdere progressie :)
toon volledige bericht
De naden zijn idd niet al te duidelijk .. komt dat de plaatjes op 1280x1024 zijn.. ze zijn door de site ingekrimpt tot 640x480.

De BMW emblemen gaan er allemaal nog er af..

de banden zie je idd niet goed.. kep nog geen betere rubber gemaakt .. meschien kan ik dat wel wat lichter makuh.

En idd.. die achterbakze sleutel gat moet weg :)

Hier zijn de betere links

http://www.casemods1.nl/Share/plaatjes/BMW_Sport_G01.jpg
http://www.casemods1.nl/Share/plaatjes/BMW_Sport_G02.jpg
http://www.casemods1.nl/Share/plaatjes/BMW_Sport_G03.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:25
misschien als je leert linken dat dan je plaatjes beter zichtbaar zijn :X

voorderest, zeer vet :)

edit:
nee :P

[ Voor 7% gewijzigd door Schuey op 22-08-2006 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Niet online
@ Schuey
De afbeeldingen waren al goed gelinkt :P

@ BasBas2006
Ik heb de 1280*1024 versies bekeken ;)
Hier op GoT worden ze verkleind bedoel je? (je kunt in je profiel aan- uitzetten of grote afbeelingen verkleind moeten worden ja of nee)

[ Voor 12% gewijzigd door Scipionyx op 22-08-2006 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

Rechts klikken » Afbeelding Bekijken wil ook nog wel eens helpen.

TabCinema : NiftySplit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Update...

Wielen zijn upgedate. (141348 poly`s per wiel)

En de logo`s zijn geplaatst ..

Afbeeldingslocatie: http://www.casemods1.nl/Share/plaatjes/BMW_Sport_G06_highwheels.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.casemods1.nl/Share/plaatjes/BMW_Sport_G07_highwheels.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 177387 op 23-08-2006 08:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mooi hoor, maar je kleurgebruik is echt veel te helder, BasBas2006 ;) Ik zou het allemaal wat grauwer maken voor zo'n omgeving (wat sowieso nodig is als je wil dat het er realistisch uit ziet).

Heb net het kleine lichaampje voor m'n Silo2-stiertje in elkaar geknutseld:
Afbeeldingslocatie: http://img82.imageshack.us/img82/3148/woeiac6.png

Ben er nog niet uit of ik het zo laat :P
(en z'n hoeven durf ik nog niet te laten zien.. te erg voor woorden)

De scheiding tussen het hoofd en lichaam komt omdat ik met de beta van Silo2 nog geen objecten bij elkaar kan voegen zonder de displacements te verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hij ziet er erg lief uit :)

Ik zou hem bijna als huis dier willen hebben >:)

• Menesis
deze had ik alweer een tijdje geleden voor mn studie gerenderd. Let niet teveel op die Nvidia chip ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.student.io.tudelft.nl/io1192736/3d/fotokluissml.jpg
deels gemodeleerd in solidworks en gerenderd in 3dmax.

[ Voor 10% gewijzigd door Menesis op 24-08-2006 19:44 ]

Mixed Reality dev

• -DG-
Menesis schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 19:43:
deze had ik alweer een tijdje geleden voor mn studie gerenderd. Let niet teveel op die Nvidia chip ;)
[afbeelding]
deels gemodeleerd in solidworks en gerenderd in 3dmax.
Ziet er wel leuk uit, maar heb je ook een render dat die helemaal in elkaar zit? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xe0eX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-06-2023
-DG- schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 20:19:
[...]

Ziet er wel leuk uit, maar heb je ook een render dat die helemaal in elkaar zit? :P
[hint] kijk eens op zijn website 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-03 10:28
marquis schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 16:09:
Zoals belooft, een plaatje van mij.
Het begin is van een tutorial, de rest daarna aangepast.
[afbeelding]
Hierbij een update:

Afbeeldingslocatie: http://www.micromar.nl/plaatje/300.jpg

-DG-, bedankt voor je advies.
-Ik heb, zoals je ziet HDRI toegevoegd en het hoofdlicht iets naar voren gezet.
-Beide Omni`s heb ik naar voren geschoven en in het midden een omni bijgezet.
-De vloer reflecterend gemaakt.

Schiet maar weer....

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157420

Aan de ene kant vind ik het mooi, omdat ik het zelf nog niet kan. (Niet heel veel geduld de laatste tijd)
Maar aan de andere kant vind ik het niet zo mooi. In iedergeval het kan beter.

Ik vind namelijk de spaken van de velg veel te bol. En de zeikant van de band veel te plat!
Verder vind ik het wel mooi gemaakt;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
XeOeX schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 18:13:
[...]

[hint] kijk eens op zijn website 8)
hehe, dat was inderdaad een optie. Alleen was dat een prototype; de uiteindelijke ziet er zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://www.student.io.tudelft.nl/io1192736/3d/fotokluis2s.jpg

Helaas hebben die mafketels van mijn studie (industrieel ontwerpen, tudelft) bedacht dat niemand zijn FTP ruimte gebruikt en dat gaat dus naar de prullenbak. Dat betekent dat alle plaatjes bij mn voorgaande posts (en deze) in broken links veranderen. Bedankt TUDelft.

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marquis
Anoniem: 157420 schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 20:47:
Aan de ene kant vind ik het mooi, omdat ik het zelf nog niet kan. (Niet heel veel geduld de laatste tijd)
Maar aan de andere kant vind ik het niet zo mooi. In iedergeval het kan beter.

Ik vind namelijk de spaken van de velg veel te bol. En de zeikant van de band veel te plat!
Verder vind ik het wel mooi gemaakt;)
De spaken zijn smaak, ik vind dat bolle wel mooi.
De zijkant van de band kan i.d.d. iets boller, maar vergeet de belichting niet, die is schuin van voren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik heb toch weer eens met rivatuner van mijn 6800 een quadro gemaakt, en samen met maxtreme 8 is het toch wel erg fijn in max voor de snelheid.

Het mooie is dat het nu wel heel simpel is via rivatuner, gewoon wat opties aan klikken en klaar. Geen gekloot meer met drivers modden en herinstallen enzo.

Alleen kan het niet voor alles 6800's, (en ik geloof dat de 7xxx reeks ook niet meer kan?)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
gladiool schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 23:42:
Ik heb toch weer eens met rivatuner van mijn 6800 een quadro gemaakt, en samen met maxtreme 8 is het toch wel erg fijn in max voor de snelheid.

Het mooie is dat het nu wel heel simpel is via rivatuner, gewoon wat opties aan klikken en klaar. Geen gekloot meer met drivers modden en herinstallen enzo.

Alleen kan het niet voor alles 6800's, (en ik geloof dat de 7xxx reeks ook niet meer kan?)
Ik heb een 6800GT pci-e waar dat inderdaad ook op werkt. Dit heb ik een tijdje gedaan, maar het scheelde bij mij maar 5fps. Dus ik heb maar weer de gewone drivers geïnstalleerd waardoor die in games heel iets sneller is.
Bij 3ds max maakt me die fps toch niet zoveel uit. :)
Voor degene die toch intresse hebben is hier een link van een forum waar uitgelegd bij welke kaarten het werkt en hoe je het veranderd. :)

@marquis:
Ziet er al wel beter uit, maar probeer eens met een skylight te renderen zodat je zo'n zachtere schaduw krijgt.
Verder vind ik de schaduw die op de velg valt van de schroeven heel raar omdat er geen schaduw op de grond valt. Zit die lamp soms lager dan de grond?
Menesis schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 21:27:
[...]
hehe, dat was inderdaad een optie. Alleen was dat een prototype; de uiteindelijke ziet er zo uit:
[afbeelding]

Helaas hebben die mafketels van mijn studie (industrieel ontwerpen, tudelft) bedacht dat niemand zijn FTP ruimte gebruikt en dat gaat dus naar de prullenbak. Dat betekent dat alle plaatjes bij mn voorgaande posts (en deze) in broken links veranderen. Bedankt TUDelft.
Had iets later je site al gezien, maar daar stond een ander plaatje.
Ziet er goed uit, maar denk je niet dat zo'n glas snel zal krassen? Want de hele bovenkant is van glas. Het scheelt natuurlijk wel dat er van die dopjes op zitten. :)

Is het trouwens een leuke opleiding dat IO op TUDelft?
Wil volgend jaar namelijk ook IO gaan doen, maar ik weet nog niet of ik het op TUDelft wil of UT Twente. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115073

Overigens; ik heb een microfoon gekocht, en kan nu met fraps een tutorial opnemen in 3dsmax.
Als er nog mensen zijn die iets niet helemaal snappen, modeling, texturing, UVW, dan kan ik het proberen uit te leggen :)
Ik snap nog niet álles in 3dsmax, maar al doende leert men ;) En de dingen die ik weet kunnen mogelijk hulp bieden aan nieuwere modelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
-DG- schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 00:13:
[...]

Ik heb een 6800GT pci-e waar dat inderdaad ook op werkt. Dit heb ik een tijdje gedaan, maar het scheelde bij mij maar 5fps. Dus ik heb maar weer de gewone drivers geïnstalleerd waardoor die in games heel iets sneller is.
Bij 3ds max maakt me die fps toch niet zoveel uit. :)
Voor degene die toch intresse hebben is hier een link van een forum waar uitgelegd bij welke kaarten het werkt en hoe je het veranderd. :)

@marquis:
Ziet er al wel beter uit, maar probeer eens met een skylight te renderen zodat je zo'n zachtere schaduw krijgt.
Verder vind ik de schaduw die op de velg valt van de schroeven heel raar omdat er geen schaduw op de grond valt. Zit die lamp soms lager dan de grond?

[...]

Had iets later je site al gezien, maar daar stond een ander plaatje.
Ziet er goed uit, maar denk je niet dat zo'n glas snel zal krassen? Want de hele bovenkant is van glas. Het scheelt natuurlijk wel dat er van die dopjes op zitten. :)

Is het trouwens een leuke opleiding dat IO op TUDelft?
Wil volgend jaar namelijk ook IO gaan doen, maar ik weet nog niet of ik het op TUDelft wil of UT Twente. ;)
toon volledige bericht
De studie bestaat uit veel verschillende soorten vakken. Een aantal zijn heel creatief gericht en worden gegeven door docenten die eigenlijk op een kunstacademie thuishoren zo vreemd gaat het er aan toe (wel leuk hoor ;)), maar er zitten ook een paar erg technische vakken tussen, het blijft de TUdelft. Verder krijg je nog wat les in solidworks maar dat gaat eigenlijk alleen om modeleren, mooie renderings maken kennen ze daar niet echt. Dan heb je nog het hoofdvak 'ontwerpen' dat elk jaar terug komt. Daar ga je telkens de hele ontwerpcylclus voor een product doorlopen. De ene keer een technisch product met overbrengingen en veel metaal, de andere keer zijn ergonomische aspecten weer belangrijker en is het weer eerder een kunststof product. Het leuke bij ontwerpen is dat ze helemaal gek worden van mooie renderings, althans mijn docent. en dat zie je dan terug in je cijfer ;)
verder moet je maar naar een opendag komen, dan zie je alles en kun je veel vragen stellen.

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marquis
-DG- schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 00:13:
@marquis:
Ik heb hem wel eens geprobeerd met een skylight, maar vond dat wel mooi, maar ik wilde graag dat idee met die lamp zo houden. I.d.d. die lamp is iets boven de grond waardoor je die schaduw van die bouten ziet. Vond ik wel leuk, maar misschien is het wel een beetje slordig....
EDIT:Trouwens, het bovenlicht is zo vel dat de schaduw van de bouten er niet is. De velg valt in die kant wel in de schaduw van de bovenlamp en laat dus wel de schaduw zien van de bouten.

[ Voor 13% gewijzigd door marquis op 26-08-2006 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Oke tnx :D , ik ga dit jaar in ieder geval ook van die meeloopdagen doen, dan zie ik het beste welke school mij het leukst lijkt. Maar vooralsnog ligt mijn voorkeur bij TUDelft. :P
Die open dagen zal ik ook gaan bekijken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz
  • Laatst online: 10-11-2024

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Het valt in het niet bij al het glimmende spul ;) maar goed. Heb een appartement gekocht en leek me handig daar 3d model van te hebben. Kan ik alvast een beetje zien hoeveel plek ik heb :) Ik zuig verder qua 3D maar vandaag eens FloorPlan 11 gekocht. Natuurlijk een WIP maar was er al zo blij mee dat ik um ff post ;)

Afbeeldingslocatie: http://fizion.nl/zooi/huis_3d.jpg

Ow.. links is stukje van de buren en de begane grond is winkel + opgang. De 3 erboven zijn wel van mij :)

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

@ Features:

Ik zoek nog een goede tutorial over Character Rigging, Skinning en Animating :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
Bryce 5 available for free download; Generate CG landscapes the easy way.
It's now even easier to create breathtakingly realistic 3D landscapes and animations with Bryce. For a limited time, DAZ is pleased to offer Bryce 5 software absolutely FREE!* Now through September 6, 2006, download Bryce 5 for no charge at Download.com. Once you have completed your installation, you will be prompted to register your copy at the DAZ3D.com website to receive your Bryce 5 serial number. At that time, you'll also be able to download the Bryce 5 presets. Strike an optimum balance between power and ease of use by integrating this innovative 3D software into your creative process.

This DAZ special offer is available only at Download.com and will absolutely end on September 6, 2006! So don't delay in picking up this gift of one of the finest landscaping and animation software applications available anywhere.
Click

Ik dacht ik meld het even :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bozozo schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 22:45:
@ Features:

Ik zoek nog een goede tutorial over Character Rigging, Skinning en Animating :P
Eh. Ja...

Nouhou! Nu is't net of ik niks kan, je kiest ze ook wel uit hè. :'( !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Anoniem: 115073 schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 11:08:
Overigens; ik heb een microfoon gekocht, en kan nu met fraps een tutorial opnemen in 3dsmax.
Als er nog mensen zijn die iets niet helemaal snappen, modeling, texturing, UVW, dan kan ik het proberen uit te leggen :)
Ik snap nog niet álles in 3dsmax, maar al doende leert men ;) En de dingen die ik weet kunnen mogelijk hulp bieden aan nieuwere modelers.
wat houd je tegen om een pilot op te nemen :D
altijd cool, al is het maar om te zien hoe andere mensen nu dat probleem oplossen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157137

@DG

Ik laat je het wel weten hoe de studie is. Ik begin dit jaar met IO en ik kan niet wachten _/-\o_ Op de TU van Delft. :P Het is idd jammer dat ze bij de TU nooit van mooie renderings gehoord heb. Ik ga daarom zo snel mogelijk 3ds max/maya proberen te snappen. Kan ik de models van Solidworks overzetten. Solidworks moet ik ook nog snappen :9

@ Menesis

Mooie rendeirngs. Vooral dat laatste. Trouwens, nog bezig met de studie of ben je al klaar?

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 157137 op 27-08-2006 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PetersNL
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 29-04 21:09
offtopic:
@ DG: Ik wil je anders ook nog wel op de hoogte houden van IO op UTwente, waar ik dit jaar mee ga beginnen. Tenminste niet zo'n ballenbolwerk.. j/k :P

Verschilt IO in Delft en Enschede trouwens erg van elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz
  • Laatst online: 10-11-2024

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Het lijkt er al steeds meer op....

Afbeeldingslocatie: http://zooi.fizion.nl/huisklein.gif

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lima
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-01-2024

Lima

Techno>Music

Goed bezig precies, 't gaat snel vooruit.
Kan je eens die draaitrap alleen renderen?die wil ik wel eens zien. (of vergis ik mij en is het geen draaitrap :X )

Techno>Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Anoniem: 157137 schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 12:36:
@DG

Ik laat je het wel weten hoe de studie is. Ik begin dit jaar met IO en ik kan niet wachten _/-\o_ Op de TU van Delft. :P Het is idd jammer dat ze bij de TU nooit van mooie renderings gehoord heb. Ik ga daarom zo snel mogelijk 3ds max/maya proberen te snappen. Kan ik de models van Solidworks overzetten. Solidworks moet ik ook nog snappen :9

@ Menesis

Mooie rendeirngs. Vooral dat laatste. Trouwens, nog bezig met de studie of ben je al klaar?
Dank je! :) Ik ga naar mn 3e jaar. En heb ook nog wat 2ejaars vakken staan, dus genoeg te doen! :X

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131038

Een paar clay's van de Hyundai Accent waarmee ik bezig ben.
Afbeeldingslocatie: http://img215.imageshack.us/img215/176/hyundairender2bu8.png
Afbeeldingslocatie: http://img215.imageshack.us/img215/2128/hyundairender1ej2.png
Ik weet dat er nog fouten in zitten, maar ik zou niet weten hoe ik die eruit kan krijgen. Ik heb trouwens ook last om goede bumpers te maken, als er iemand tips heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
om fatsoenlijk iets over je model te kunnen zeggen, hebben we wires nodig :)

op het eerste gezicht lijkt er overigens niks mis mee te zijn hoor, misschien wat vertexjes die ten opzichte van elkaar wat rommelig lijken te staan (raamlijst). Maar dat is gewoon wat handigheid krijgen in het positioneren van vertexen en hoe ze het beste te bewegen.

Wat ik doe voor mijn bumpers.
Ik maak gewoon het hele stuk waar ze moeten komen zoals je normaal ook zou doen. Dan maak ik de uitsnedes. Ik selecteer de polygoontjes binnen de uitsnedes, en maak een kleine inset. De polygonen binnen die inset kopieer ik, en detach. Nu pak ik weer de polygonen die nog op de plek zitten waar de bumper moet komen, en extrude die naar binnen, 2 keer, en eindig voor de netheid maar met een inset (eigelijk niet nodig). Dan pakken de polygonen terug die we een paar stapjes geleden gedetached hebben, paar extrudes eroverheen, op de juiste manier vormen, en je hebt exact je bumper zoals hij er moet zijn, en heb je rond de bumper scherpe randjes, zodat het meer lijkt alsof de bumper echt in het bodywork ligt, in plaats van dattie erop geplakt is.

[ Voor 117% gewijzigd door Schuey op 27-08-2006 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131038

de gevraagde wires:
Afbeeldingslocatie: http://img241.imageshack.us/img241/2659/hyundaiwire1hy6.th.png
Afbeeldingslocatie: http://img213.imageshack.us/img213/5441/hyundaiwire2li1.th.png
Afbeeldingslocatie: http://img204.imageshack.us/img204/3516/hyundaiwire3wl8.th.png
Afbeeldingslocatie: http://img204.imageshack.us/img204/4351/hyundaiwire4tz5.th.png

Er zitten een soort van deuken bij de moterkap (het deel met de wielkap) en van achter bij de overgang van het kofferdeksel naar de raamstijl...

[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 131038 op 05-09-2006 01:22 . Reden: typfouten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Je hebt wel heel veel edges op plekken waar dat helemaal niet nodig is... Misschien is het zelfs handig om die weg te halen zodat je alles beter onder controle kan houden...

edit:

http://img168.imageshack....27/hyundaiwire1hy6wy0.jpg

edit2:
en weer verder gegaan met de jeep. De koplampen zijn wat verbeterd en ik heb de bescherming van de buisconstructie wat beter gemaakt. En zo nog wat dingetjes:
Afbeeldingslocatie: http://www.student.io.tudelft.nl/io1192736/3d/jeep9s.jpg klik voor 1600 x 1200

Afbeeldingslocatie: http://www.student.io.tudelft.nl/io1192736/3d/jeep9bs.jpg klik voor 1600 x 1200
Toch moet er nog een hoop gebeuren: achterlicht en de spatboorden zijn ook iets anders in het echt (zijn van kunststof). Verder moeten er nog scharnieren van de deurtjes komen en natuurlijk een handvat bij de dueren. Ook het dashboard is nog niet OK. Verder ben ik wel tevreden :)

[ Voor 95% gewijzigd door Menesis op 27-08-2006 22:58 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Heel mooi, ik doe het je (nog) niet na ;) maar toch een puntje, ik vind het materiaal meer plastic ogen dan metaal...

[ Voor 3% gewijzigd door Bartjuh op 28-08-2006 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
OzBoz schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 12:52:
Het lijkt er al steeds meer op....

[afbeelding]
Hey woon je niet meer in de stad? 5-hoek nu ofzo? ;) Het ziet er in ieder geval op (digitaal) papier goed uit :) Updates?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Bartjuh schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 15:30:
[...]

Heel mooi, ik doe het je (nog) niet na ;) maar toch een puntje, ik vind het materiaal meer plastic ogen dan metaal...
Ja klopt; het materiaal kan zeker beter! Misschien moet ik specular highlight wel helemaal uitzetten (in het echt bestaat dat niet eens!). naja, dat komt igg nog :)
Aangezien de auto wel bijna af is ben ik ook vast begonnen aan de omgeving:

http://www.student.io.tudelft.nl/io1192736/3d/savanne.jpg

Misschien moet ik er 3 piramides inzetten; dan heb ik toch nog een aardige final voor de 3d contest: Egypte 9daar was het idee voor een jeep wrangler ook ontstaan)

[ Voor 13% gewijzigd door Menesis op 28-08-2006 17:33 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Menesis schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 16:48:
Misschien moet ik specular highlight wel helemaal uitzetten (in het echt bestaat dat niet eens!).
Snel overstappen op de ha-dee-er-retjes dus :)

Je omgeving begint er al mooi uit te zien, maar het is naar mijn smaak allemaal net iets te recht, netjes en gecentreerd. Als je begrijpt wat ik bedoel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Ja er moet zeker nog wat chaos is! Ook wil ik nog zo'n platgeslagen savanneboom maken, maar dat heeft geen prioriteit.

Over dat HDRI he: werkt dat wel als je zelf al een hele omgeving hebt gemaakt? Of kun je het ook alleen voor de lucht gebruiken?

ondertussen had ik de jeep er wel al in geplaatst:
http://www.student.io.tudelft.nl/io1192736/3d/jeep11.jpg
Nu is de Jeep uiteraard weer te schoon en netjes |:(

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Menesis schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 17:37:
Ja er moet zeker nog wat chaos is! Ook wil ik nog zo'n platgeslagen savanneboom maken, maar dat heeft geen prioriteit.

Over dat HDRI he: werkt dat wel als je zelf al een hele omgeving hebt gemaakt? Of kun je het ook alleen voor de lucht gebruiken?

ondertussen had ik de jeep er wel al in geplaatst:
[afbeelding]
Nu is de Jeep uiteraard weer te schoon en netjes |:(
Ik weet niet wat voor'n render je gebruikt, maar je kunt HDRI ook in je reflectionslot gooien van de material. Hoewijl ik niet zeker weet of die dan ook je omgeving laat spiegelen in de auto.

[ Voor 6% gewijzigd door -DG- op 28-08-2006 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Ja dat is waar, zelfs met de max scanline render (die ik nu ook heb gebruikt) kan zoiets wel, alleen mist het high dynamic range aspect.
Maar ik denk dat het nu niets meer uit gaat maken, want de Jeep wordt stoffig en vies :)
http://www.student.io.tudelft.nl/io1192736/3d/jeep13b.jpg (1600x1200)

ik krijg dat gras alleen niet mooi. Het is de standaard hair en fur van max8. De sprietjes schijnen niet eens schaduw te genereren... Bovendien zijn ze doorzichtig :P

[ Voor 22% gewijzigd door Menesis op 28-08-2006 22:11 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Hoe heb je de auto zo stoffig gemaakt? Die banden enzo? Ziet er stuk beter uit :)

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marquis
Nemesis, ziet er echt gaaf uit. Mooi man, als je zo kunt toveren met 3D max.
Ene, mooi dat stoffige, ook ik ben benieuwd hoe je dat gedaan heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Het stoffige op de carrosserie had ik gedaan met een falloff map op het diffuse kanaal (van blauw naar stoffig geel) en op het reflection kanaal om te zorgen dat er geen reflecties (als die uberhaupt nog zichtbaar zijn :P ) op het stof komen.
die truc had ik overigens hier vandaan ;)
Je moet die falloff map wel even bewerken en instellen op world z of (beter nog de locale coordinaat voor rechtomhoog)

Bij de banden heb ik eigenlijk alleen het diffuse slot bewerkt. Daar zit nu een 'mix' met de originele banden texture, de kleur voor het stof en een gradient ramp als mask.

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Hehehehe wat sneaky die falloff. Perfecte voor stills. Maar je bent denk ik de snaak als je gaat animeren (falloff rekent met afstand vanaf de camera, dus dan gaat 't fout). Maar ik vind de vooruitgang vet. Zeker bij die shiney versies hierboven. Waar je 1e shots nog speelgoederig leken doet het nu _wel_ als een echte auto aan (ipv speelgoed dus). Heel tof man!

[ Voor 3% gewijzigd door apNia op 29-08-2006 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
apNia schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 10:40:
Hehehehe wat sneaky die falloff. Perfecte voor stills. Maar je bent denk ik de snaak als je gaat animeren (falloff rekent met afstand vanaf de camera, dus dan gaat 't fout). Maar ik vind de vooruitgang vet. Zeker bij die shiney versies hierboven. Waar je 1e shots nog speelgoederig leken doet het nu _wel_ als een echte auto aan (ipv speelgoed dus). Heel tof man!
Nou als het goed is maakt het niets uit als je gaat animeren, zoalng je maar niet de assen van de camera neemt, maar die van je object zelf (local) :)

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Oh tuurlijk, dat is waar ook. Good call :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zou er ook nog even een noise mapje tussen plempen :)

(chaos.. chaos.. ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Ja dat ga ik zeker doen aardbei! 8)

trouwens; hier is nog een leuk artikeltje over chaos geschreven door Steven Ståhlberg (die soms zeer mooie dingen maakt!)

Ik kan het zeer aanraden want er staat in beschreven wanneer en waarom een plaatje nou wel of niet interessant is.

Afbeeldingslocatie: http://www.androidblues.com/christianbale.jpg
(even een voorbeeldje; vrijwel iedereen zal het rechter plaatje interessanter/mooier vinden)

[ Voor 18% gewijzigd door Menesis op 29-08-2006 16:19 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 177665

Menesis schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 16:18:
Ja dat ga ik zeker doen aardbei! 8)

trouwens; hier is nog een leuk artikeltje over chaos geschreven door Steven Ståhlberg (die soms zeer mooie dingen maakt!)

Ik kan het zeer aanraden want er staat in beschreven wanneer en waarom een plaatje nou wel of niet interessant is.

[afbeelding]
(even een voorbeeldje; vrijwel iedereen zal het rechter plaatje interessanter/mooier vinden)
Idd, vet cool :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Woei, dit vinden jullie wel intressant.
Realtime HDRI, DOF en lensglare berekening met je graka. :9
Als renders nou ook snel waren. >:)

@appie2003: oke dan hoor ik het nog wel van je :D (ik had je reactie nog niet gezien :P )

[ Voor 22% gewijzigd door -DG- op 01-09-2006 01:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lima

Lima

Techno>Music

Mooi die jeep!
Dat gras, hoe heb je dat nu gedaan? Er stond eens in de contest van hebbedingen ofzo, of gadgets een mp3 in die in het gras lag. Dat gras zag er super realistisch uit, miss eens vragen aan de persoon die dat gemaakt had toen?

Techno>Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30579

Menesis schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 22:09:
Ja dat is waar, zelfs met de max scanline render (die ik nu ook heb gebruikt) kan zoiets wel, alleen mist het high dynamic range aspect.
Maar ik denk dat het nu niets meer uit gaat maken, want de Jeep wordt stoffig en vies :)
http://www.student.io.tudelft.nl/io1192736/3d/jeep13b.jpg (1600x1200)

ik krijg dat gras alleen niet mooi. Het is de standaard hair en fur van max8. De sprietjes schijnen niet eens schaduw te genereren... Bovendien zijn ze doorzichtig :P
waarmee render je ?

je kan em imo beter compen in een foto tenzij je gaat animeren ?..

met vray/brazil/mray kan ik je eventueel wel helpen met een matte obj voor shadowcasting
niet echt lastig

[ Voor 63% gewijzigd door Anoniem: 30579 op 01-09-2006 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131459

Een tijdje geleden heb ik hier gereageerd en ben ondertussen met sketch up druk bezig geweest, ben nu bezig met een woning, zogedetaileerd mogelijk in 3d zetten, tot zover ben ik

Afbeeldingslocatie: http://img171.imageshack.us/img171/679/huisvoorbeeld1ga5.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 131459 op 01-09-2006 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
deze moet je hebben ;)

http://img171.imageshack.us/img171/679/huisvoorbeeld1ga5.jpg

is lekker gedetailleerd, maar een deurklink op de deur zou wel handig zijn :)

[ Voor 33% gewijzigd door Schuey op 01-09-2006 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131459

Ja dat wel:P, maar ik moet eerst nog even ronde vormen goed onder de knie krijgen, dan komt er ook een mooie deurpost aan enz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Anoniem: 30579 schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 10:29:
[...]

waarmee render je ?

je kan em imo beter compen in een foto tenzij je gaat animeren ?..

met vray/brazil/mray kan ik je eventueel wel helpen met een matte obj voor shadowcasting
niet echt lastig
Ik zat een beetje te klooien met verschillende renders; mentalray vind ik te onbeheersbaar, v-ray free deed raar met de raytrecing vd koplampen en het raam dus uiteindelijk is alles wat je ziet gerenderd met de scanline render! :D wel met een skylight natuurlijk ;)

En wat bedoel je precies met een matte object?

en voor degene die een 'huh is dat CG'-beleving willen ervaren vandaag; kijk voor de gein eens hier! _/-\o_

[ Voor 13% gewijzigd door Menesis op 01-09-2006 13:19 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felke
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:46
(jarig!)
beste tweakers,

net begonnen met 3dsmax 8 en kwam een leuke tutorial tegen:

Glass Vray render

Ik was het aan het proberen.. totdat ze bij het punt komen dat ze een Vray material kiezen.
Nu kwam ik erachter dat ik dit niet kan kiezen...
Na wat speurwerk begrijp ik (denk ik), dat ik een plugin nodig heb?
Ik heb al op de site van v-ray gekeken zoals deze in het begin van dit topic staan, zonder succes.

Daarom mijn vraag: Hoe en waar kan ik vray krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
  • Laatst online: 03-09-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Misschien moet je niet meteen beginnen met vray als je 3ds al nauwlijks kent? Ik zou eerst goed leren modelleren, de rest komt later wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
L i m a schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 09:41:
Mooi die jeep!
Dat gras, hoe heb je dat nu gedaan? Er stond eens in de contest van hebbedingen ofzo, of gadgets een mp3 in die in het gras lag. Dat gras zag er super realistisch uit, miss eens vragen aan de persoon die dat gemaakt had toen?
ja dat was deze; inderdaad erg mooi gras nu ik hem terug zie!

XLerator; hoe heb je dat gras gemaakt? O-)

Ik heb wel wat geprobeerd met scatter, maar bij mij zijn die grassprieten dan niet recht te krijgen. De helft gaat dwars door de grond! :D

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
Dat moet afkomen van deze tutorial ;)
-DG- schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 00:53:
Misschien moet je niet meteen beginnen met vray als je 3ds al nauwlijks kent? Ik zou eerst goed leren modelleren, de rest komt later wel.
Ben ik het niet helemaal mee eens. Als je het als hobby doet, dan wel. Maar 3Ds MAX is gewoon te groot om alles perfect te beheersen en je zult in het bedrijfs leven 9 van de 10x in een grote groep werken waar iedereen zijn onderdeel in doet. Belichting is een grote hierin omdat dit het plaatje "echt" maakt. Ik ben ook niet een ster in moddelen maar richt mij voornamelijk op de VFX ed., hierdoor hoeft mijn moddeling lat niet zo hoog te liggen.

[ Voor 76% gewijzigd door Neejoh op 02-09-2006 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Ja dat zou wel kunnen ja, die ben ik ook es tegengekomen :)
Ik heb een grasspriet of 7 gemaakt, allemaal verschillende kleuren, speculairs, bends en vormen (heel subtiel), 2 verschillende graansprietjes, en dat hele zooitje heb ik heel veel gescatterd. Ik dacht dat er een stuk of 100.000 sprietjes stonden ofzo? 2 paarde(n)bloemen erbij, takjes op de grond, even goed met schaduw spelen zodat de rendertijden nog te doen waren... zoiets? Ik hoop dat je er wat aan hebt :)

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Bedankt Neejoh en XLerator 8) ik heb weer wat te doen ;)
hopelijk trekt mn krot laptop al dat gras :o :+

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Kun je Hair&Fur niet gebruiken voor dat gras? Paardebloemen e.d. kun je er dan altijd nog doorheen scatteren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-02-2024
Neejoh schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 13:10:
Dat moet afkomen van deze tutorial ;)
[...]

Ben ik het niet helemaal mee eens. Als je het als hobby doet, dan wel. Maar 3Ds MAX is gewoon te groot om alles perfect te beheersen en je zult in het bedrijfs leven 9 van de 10x in een grote groep werken waar iedereen zijn onderdeel in doet. Belichting is een grote hierin omdat dit het plaatje "echt" maakt. Ik ben ook niet een ster in moddelen maar richt mij voornamelijk op de VFX ed., hierdoor hoeft mijn moddeling lat niet zo hoog te liggen.
Valt mee.

Het ligt er voornamelijk aan in watvoor bedrijf je komt te zitten.
Veelal kom je ergens waar je impressies moet maken van objecten of architectuur, daar doe je gewoon alles zelf, van AutoCAD tot gephotoshoped eindresultaat.

Belichting + rendering in combo met photoshop finishing maakt het plaatje inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 184757

Heb een standbeeld gemaakt.. nu wil ik weten wat ik er nog aan kan doen om hem realistischer te krijgen iemand tips/ideën?

Afbeeldingslocatie: http://www.cinema4d.nl/phpBB2/album_pic.php?pic_id=8228

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Anoniem: 184757 schreef op zondag 03 september 2006 @ 17:09:
Heb een standbeeld gemaakt.. nu wil ik weten wat ik er nog aan kan doen om hem realistischer te krijgen iemand tips/ideën?

[afbeelding]
In een foto plaatsen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lima

Lima

Techno>Music

Wat wolken enzo toevoegen, wat vuil miss wat mos enzo...
Afgebrokkelde stukjes steen ofzo?

Techno>Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
http://sprite.student.utwente.nl/~sdomburg/v600ii.mov (34 MB)

Voor het eerst iets naar een Quicktime mov gerenderd, alleen lijkt het me een beetje groot bestand geworden voor iets wat feitelijk uit 48 plaatjes op vrij lage resolutie bestaat :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Mpeg 4 video codec gebruiken voor je Movs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sdomburg schreef op maandag 04 september 2006 @ 00:57:
http://sprite.student.utwente.nl/~sdomburg/v600ii.mov (34 MB)

Voor het eerst iets naar een Quicktime mov gerenderd, alleen lijkt het me een beetje groot bestand geworden voor iets wat feitelijk uit 48 plaatjes op vrij lage resolutie bestaat :?
Ik was vergeten dat dat kon, nu ik het weer zo zie herinner ik het me.
Kun je vertellen hoe je dit hebt gedaan? Alle hoeken één voor een rederen en dan 'ergens' importeren? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-05 19:54

World Citizen

FreeReef.nl

Even een klein vraagje over 3Dmax

Als ik bv een Plane wil maken maar ik wil dit niet doen met CM maar met Pixels.. Waar kan ik dit veranderen? Ik kan het echt niet vinden...

Ofwel ik selecteer in mijn command panel dat ik een plane wil maken, Daaronder kun je dan aangeven welk formaat en hoeveel segments ed je wilt hebben (keyboard Entry) . Maar bij mij staat er overal Cm achter... daar wil ik dus Pixels hebben staan.
:X

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor pixels gebruik je Photoshop.

Pixels hebben geen nut in een 3d omgeving omdat een pixel de ene keer 6 pixels hoog en breed is en de andere keer 0.33

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
Denk dat hij gewoon af wil van de cm units.

Bovenin max (in de rij van File | Edit | Tools enz) staat Customize, in het uitschuif menu heb je de optie units setup. Zelf heb ik hem op generic units staan, lijkt me de meest toegankelijke maat eenheid.

[ Voor 9% gewijzigd door Neejoh op 04-09-2006 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felke
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:46
(jarig!)
hallo mensen,

nog een korte vraag over de tutorial waarmee ik op dit moment bezig ben.

Ik heb een glas gemaakt, nu vraag ik me af of je een shell ook kunt "vullen", zodat ik ervoor kan zorgen dat het lijkt alsof het glas gevult is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Al weer bijna tijd voor een nieuwe.
Wie maakt er 1? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
Anoniem: 115073 schreef op maandag 04 september 2006 @ 08:01:
[...]

Ik was vergeten dat dat kon, nu ik het weer zo zie herinner ik het me.
Kun je vertellen hoe je dit hebt gedaan? Alle hoeken één voor een rederen en dan 'ergens' importeren? :9
In 3ds zit bijvoorbeeld de QTVR Cubic creation die je kunt gebruiken, die doet feitelijk de verschillende standpunten renderen en die frames samenvoegen tot een QuickTime movie. Ik heb bovenstaand voorbeeld op eenzelfde manier vanuit ImageStudio gerenderd :)
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.