[3D] Post je 3D stuff maar weer - part 34 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 10.667 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:37
-DG- schreef op maandag 04 september 2006 @ 16:41:
Al weer bijna tijd voor een nieuwe.
Wie maakt er 1? :P
Hoeft er nog niet te komen. Dit topic mag zelfs gewoon door blijven lopen van de modjes. De vorige x heb ik een pm gehad hier over. En ik zal ook wel een pm krijgen als de modjes het tijd vinden voor een nieuwe topic. Oftewel gewoon lkkr door posten jullie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-04 08:56
sdomburg schreef op maandag 04 september 2006 @ 00:57:
http://sprite.student.utwente.nl/~sdomburg/v600ii.mov (34 MB)

Voor het eerst iets naar een Quicktime mov gerenderd, alleen lijkt het me een beetje groot bestand geworden voor iets wat feitelijk uit 48 plaatjes op vrij lage resolutie bestaat :?
wow dat is best wel gaaf ja, alleen een beetje groot op dit moment (alhoewel hij in 3s binnen was hier op de TUd, leuke verbinding hebben die universiteiten toch he ;) )

* gaat dat ook eens proberen te maken :)

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-04 23:11
hmmm. Regelmatig een nieuwe topicstart is wel goed eigenlijk. Mensen worden dan weer even op de ts, veelgestelde vragen e.d. gewezen.

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Misschien leuk om http://www.productdesignforums.com/index.php?showforum=35 te vermelden in de topicstart. Als ik daar een beetje doorheen klik en het werk van anderen bekijk, krijg ik altijd spontaan jeuk om zelf ook weer bezig te gaan. Daarbij zijn er goede wat geavanceerdere tutorials te vinden :) Zeker de IO'ers hier moeten daar wel een harde plasser van krijgen :P

[ Voor 10% gewijzigd door sdomburg op 04-09-2006 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Laatst online: 15-04 22:39
sdomburg schreef op maandag 04 september 2006 @ 17:16:
Misschien leuk om http://www.productdesignforums.com/index.php?showforum=35 te vermelden in de topicstart. Als ik daar een beetje doorheen klik en het werk van anderen bekijk, krijg ik altijd spontaan jeuk om zelf ook weer bezig te gaan. Daarbij zijn er goede wat geavanceerdere tutorials te vinden :) Zeker de IO'ers hier moeten daar wel een harde plasser van krijgen :P
Zeker een mooie site. :P Die is bookmarked bij mij. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 184757

thanks for comments, update:)

Afbeeldingslocatie: http://www.cinema4d.nl/phpBB2/album_pic.php?pic_id=8250

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Laatst online: 12:11
eerste dag collega @ International game architecture and design zit erop, beetje algemene info, was wel cool :) Nu nog met maya leren werken ipv 3dsmax :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105830

@JoOz:

Je hond is steengoed (haha :$) maar je belichting en materialen kunnen volgens mij nog wat beter :)

En omdat er teveel geluld wordt en te weinig 3d-prut gepost, post ik nu uit protest een Silo 2.0 doodle:
Afbeeldingslocatie: http://img207.imageshack.us/img207/6131/doodle01rq5.png
(25 Minuten)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 105830 op 05-09-2006 06:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Schuey schreef op maandag 04 september 2006 @ 18:04:
eerste dag collega @ International game architecture and design zit erop, beetje algemene info, was wel cool :) Nu nog met maya leren werken ipv 3dsmax :P
huh 3ds max is toch juist voor games? Maya voor films?

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
  • Laatst online: 03-09-2024
Menesis schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 00:34:
[...]

huh 3ds max is toch juist voor games? Maya voor films?
Euh nee, 3ds wordt voor zowel films als games gebruikt, net zoals Maya.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131038

hier nog een paar clay's en wires van de Hyundai Accent die ik probeer te maken:

Afbeeldingslocatie: http://img217.imageshack.us/img217/4795/hyundairender3ht1.png
Afbeeldingslocatie: http://img217.imageshack.us/img217/9748/hyundairender4qj0.png

Afbeeldingslocatie: http://img233.imageshack.us/img233/1125/hyundaiwire7oi0.th.png
Afbeeldingslocatie: http://img206.imageshack.us/img206/9356/hyundaiwire6tw7.th.png
Afbeeldingslocatie: http://img206.imageshack.us/img206/9025/hyundaiwire5ez9.th.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
even een snel vraagje, ik heb het 3dstudiomax boek van Kelly Murdock, dit beviel zeer goed, is zijn boek over Maya 8 van dezelfde kwaliteit? voor degenen die niet met de website bekend zijn, op www.3dbuzz.com staan zeer goede videotutorials voor zowel max als maya, en nog heel wat andere applicaties. Altijd handig om een keer gezien te hebben!

ook misschien een leuke toevoeging voor de startpost;
als ik 3dsmax installeer download ik altijd meteen de nieuwste versie van Texporter. Zijn er voor maya ook van die noodzakelijke plugins? Vertel even wat en waarom, dat is meestal wel handig :P

ff installeren nu, kan niet wachten er mee te gaan spelen :P al is het alleen maar omdat de knopjes anders zijn, of mis ik nu echt schrikbarend andere functies :P

[ Voor 80% gewijzigd door Schuey op 05-09-2006 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105830

Gezien de vernieuwde hype over normal- en displacementmapping (Silo 2.0!! :P maar ook ZBrush, Mudbox, enz.) zou een linkje naar JS_Normalmapper denk ik ook wel passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61797

Ik heb een ietwat domme vraag, ik ben nu met max bezig (werkte voornamelijk met maya) en heb een klein maar waarschijnlijk simpel probleempje :). Als ik blueprints op planes doe,zien ze er in max vele malen lelijker uit dan ze zijn. weet iemand wat ik hier aan kan doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Anoniem: 61797 schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 16:03:
Ik heb een ietwat domme vraag, ik ben nu met max bezig (werkte voornamelijk met maya) en heb een klein maar waarschijnlijk simpel probleempje :). Als ik blueprints op planes doe,zien ze er in max vele malen lelijker uit dan ze zijn. weet iemand wat ik hier aan kan doen ?
Startpost al doorgenomen? Daar staat een FAQ in :p

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Nu online

Sharky

Skamn Dippy!

Anoniem: 131038 schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 01:16:
hier nog een paar clay's en wires van de Hyundai Accent die ik probeer te maken:

[afbeelding]
[afbeelding]

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
leuke auto maar waarom noem je het een clay?

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb deze gerenderd met het standaard 3DS max materiaal... ik dacht dat het dan een klei (=clay) render genoemd werd, ik kan fout zitten hoor :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Anoniem: 131038 schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 17:03:
Ik heb deze gerenderd met het standaard 3DS max materiaal... ik dacht dat het dan een klei (=clay) render genoemd werd, ik kan fout zitten hoor :p
Nope, je hebt gelijk.
Een render met een matte material wordt een 'clay' render genoemd, omdat het (hoe verassend :P ) op klei lijkt. Deze renders zijn bedoeld om bumps en andere oneffenheden in je model te zien. Een clay render kan natuurlijk mooier gerenderd worden met bijvoorbeeld een skylight en een ondergrond.

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ah, dan had ik het toch juist :)
Het is maar, dat soort dingen pluk ik hier gewoon van het forum (ik zou niet weten waar ik het anders vandaan zou moeten halen). Trouwens, die wires van u BMW M3 zijn handig, ik heb die gebruikt om uit te vissen hoe ik het beste bepaalde delen van mijn eigen auto kon maken (zoals de wielkap vooraan, de raamstijlen enz).

Die BMW ziet er trouwens machtig goed uit, doe zo verder, dan kan ik blijven "afkijken" hoe het "moet" om een mooi model te krijgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Ik heb geprobeerd om de Jeep waar ik mee bezig ben te unwrappen, maar ik weet niet of ik het goed doe (nooit eerder gedaan..)

Ik heb het volgende gedaan: flatten mapping en daarna nog bepaalde delen via planar gemapt...
Maar ik blijf een beetje zitten met allemaal kleine dingetjes...
check hier de map

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbnl
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22-04 18:58
Anoniem: 67638 schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 22:18:
Ik heb net een hotrod gemaakt maar zit nu te twijfelen tussen:

[afbeelding]
en:
[afbeelding]

[afbeelding]

Welke grill vinden jullie mooier?

Verder graag comments.
Mooi man,

ben ook weer een beetje verder gegaan met mijn hotrod vandaag. Veranderd zijn de wielkasten en die strepen op de zijkanten en wat overige kleine veranderingen. Alleen ik zit al tijden na te denken over hoe ik die grill wil gaan maken. Afbeeldingslocatie: http://img362.imageshack.us/img362/4774/8up8.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

@ Menesis: Je kunt met Stitch de stukken aan elkaar maken. Check even de mini tutorial uit de startpost (van barracuda dacht ik), zo heb ik het ook geleeerd. Best makkelijk eigenlijk ;)

TabCinema : NiftySplit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157420

rbnl schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 17:49:
[...]

Mooi man,

ben ook weer een beetje verder gegaan met mijn hotrod vandaag. Veranderd zijn de wielkasten en die strepen op de zijkanten en wat overige kleine veranderingen. Alleen ik zit al tijden na te denken over hoe ik die grill wil gaan maken. [afbeelding]
Zijn hotrod's tegenwoordig in om te maken?
Ik vind deze erg veel lijken op een auto die Chip(Real life Hotrod bouwer, die wel eens op Discovery is bij Rides)
Ik vind die moterkap er niet echt bij passen. Maar dat is mijn smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Anoniem: 105830 schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 11:22:
Gezien de vernieuwde hype over normal- en displacementmapping (Silo 2.0!! :P maar ook ZBrush, Mudbox, enz.) zou een linkje naar JS_Normalmapper denk ik ook wel passen.
dank u, zodra ik er aan toe ben zal ik er eens mee spelen :)

raak nu iig al meer gewend aan de interface en het gebruik van maya, maar damn, het kan aan mij liggen, volgens is alles veel uitgebreider als in max :D Eigelijk alles wat ik in max miste vind ik hier in, een edge die je extrude van segmentjes voorzien, gizmo's die alles in 1 zijn dus bijna tegelijkertijd scalen en roteren etc. Ja dat gaat wel lukken zo :D Nu alleen nog even de snelheid erin krijgen, mja dat is weer gewoon de leukste leermethode toepassen die er is..

Voor de mensen die in hetzelfde schuitje zitten of die nog nooit gemodeled hebben: kijk op je bureau, pak een onwillekeurig voorwerp, probeer het na te maken :) Dat kan simpel zijn zoals een potlood, en een puntenslijper oid, zo leer je vrij snel de meest gebruikele tools wel kennen :)
zo heb ik het met 3dsmax ook gedaan, destijds kreeg ik van darkblue bovenstaande tip, en hij werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:26

World Citizen

FreeReef.nl

Neejoh schreef op maandag 04 september 2006 @ 16:21:
Denk dat hij gewoon af wil van de cm units.

Bovenin max (in de rij van File | Edit | Tools enz) staat Customize, in het uitschuif menu heb je de optie units setup. Zelf heb ik hem op generic units staan, lijkt me de meest toegankelijke maat eenheid.
Idd dit bedoel ik. Ik wil namenlijk met backgrounds werken, en de betrefende plaatjes hebben een bepaalde resolutie. En die resolutie wil ik in een "plane" vorm namaken. Dit gaat dus makkelijker in pixels dan in cm.

FreeReef.nl

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-04 17:56

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Aardbei wat ik niet snap is wat Silo beter/anders dan Z-Brush maakt. Iedereen loopt weg met Z-Brush toch.

Anoniem: 30579

overdue voor nieuwe topic btw

• ZipoBibrok5-108
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-04 13:03
Ik zag laatst ergens wel een leuke avatar staan en heb iets dergelijks ff snel na geknutseld.
Sorry voor de slechte kwaliteit en schokkerigheid maar in gif omzetten was nou eenmaal ff handiger voor het posten hier.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/s.wijnja/plaatjes/got/yin-yang.gif

De lucht is groen, het gras is blauw. Ik ben niet dronken, wat lul je nou?

• FreezingPixels
Komt er aan. Ik zal even een plaatje maken.

• d3vlin
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-04 09:15
ZipoBibrok5-108 schreef op donderdag 07 september 2006 @ 11:49:
Ik zag laatst ergens wel een leuke avatar staan en heb iets dergelijks ff snel na geknutseld.
Sorry voor de slechte kwaliteit en schokkerigheid maar in gif omzetten was nou eenmaal ff handiger voor het posten hier.

[afbeelding]
Je zou eens moeten kijken op de website van Rinus Roelofs, een digitaal kunstenaar die dit soort dingen maakt met Rhinoceros (en ook concactpunt o.i.d. is voor Rhino in Nederland).

Leaping Lab Rats!

• veldt000
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-04 17:43
@zipobibrok

niet verkeerd!!! ;) _/-\o_

right-click - save as 8)

• FreezingPixels

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-04 12:36

NMe

Quia Ego Sic Dico.

^^ wat hij zegt. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.