Hoeft er nog niet te komen. Dit topic mag zelfs gewoon door blijven lopen van de modjes. De vorige x heb ik een pm gehad hier over. En ik zal ook wel een pm krijgen als de modjes het tijd vinden voor een nieuwe topic. Oftewel gewoon lkkr door posten jullie-DG- schreef op maandag 04 september 2006 @ 16:41:
Al weer bijna tijd voor een nieuwe.
Wie maakt er 1?
wow dat is best wel gaaf ja, alleen een beetje groot op dit moment (alhoewel hij in 3s binnen was hier op de TUd, leuke verbinding hebben die universiteiten toch hesdomburg schreef op maandag 04 september 2006 @ 00:57:
http://sprite.student.utwente.nl/~sdomburg/v600ii.mov (34 MB)
Voor het eerst iets naar een Quicktime mov gerenderd, alleen lijkt het me een beetje groot bestand geworden voor iets wat feitelijk uit 48 plaatjes op vrij lage resolutie bestaat
* gaat dat ook eens proberen te maken
Mixed Reality dev
hmmm. Regelmatig een nieuwe topicstart is wel goed eigenlijk. Mensen worden dan weer even op de ts, veelgestelde vragen e.d. gewezen.
http://hawvie.deviantart.com/
Misschien leuk om http://www.productdesignforums.com/index.php?showforum=35 te vermelden in de topicstart. Als ik daar een beetje doorheen klik en het werk van anderen bekijk, krijg ik altijd spontaan jeuk om zelf ook weer bezig te gaan. Daarbij zijn er goede wat geavanceerdere tutorials te vinden
Zeker de IO'ers hier moeten daar wel een harde plasser van krijgen
[ Voor 10% gewijzigd door sdomburg op 04-09-2006 17:16 ]
Zeker een mooie site.sdomburg schreef op maandag 04 september 2006 @ 17:16:
Misschien leuk om http://www.productdesignforums.com/index.php?showforum=35 te vermelden in de topicstart. Als ik daar een beetje doorheen klik en het werk van anderen bekijk, krijg ik altijd spontaan jeuk om zelf ook weer bezig te gaan. Daarbij zijn er goede wat geavanceerdere tutorials te vindenZeker de IO'ers hier moeten daar wel een harde plasser van krijgen
eerste dag collega @ International game architecture and design zit erop, beetje algemene info, was wel cool
Nu nog met maya leren werken ipv 3dsmax
Anoniem: 105830
@JoOz:
Je hond is steengoed (haha
) maar je belichting en materialen kunnen volgens mij nog wat beter 
En omdat er teveel geluld wordt en te weinig 3d-prut gepost, post ik nu uit protest een Silo 2.0 doodle:

(25 Minuten)
Je hond is steengoed (haha
En omdat er teveel geluld wordt en te weinig 3d-prut gepost, post ik nu uit protest een Silo 2.0 doodle:

(25 Minuten)
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 105830 op 05-09-2006 06:39 ]
huh 3ds max is toch juist voor games? Maya voor films?Schuey schreef op maandag 04 september 2006 @ 18:04:
eerste dag collega @ International game architecture and design zit erop, beetje algemene info, was wel coolNu nog met maya leren werken ipv 3dsmax
Mixed Reality dev
Euh nee, 3ds wordt voor zowel films als games gebruikt, net zoals Maya.Menesis schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 00:34:
[...]
huh 3ds max is toch juist voor games? Maya voor films?
even een snel vraagje, ik heb het 3dstudiomax boek van Kelly Murdock, dit beviel zeer goed, is zijn boek over Maya 8 van dezelfde kwaliteit? voor degenen die niet met de website bekend zijn, op www.3dbuzz.com staan zeer goede videotutorials voor zowel max als maya, en nog heel wat andere applicaties. Altijd handig om een keer gezien te hebben!
ook misschien een leuke toevoeging voor de startpost;
als ik 3dsmax installeer download ik altijd meteen de nieuwste versie van Texporter. Zijn er voor maya ook van die noodzakelijke plugins? Vertel even wat en waarom, dat is meestal wel handig
ff installeren nu, kan niet wachten er mee te gaan spelen
al is het alleen maar omdat de knopjes anders zijn, of mis ik nu echt schrikbarend andere functies
ook misschien een leuke toevoeging voor de startpost;
als ik 3dsmax installeer download ik altijd meteen de nieuwste versie van Texporter. Zijn er voor maya ook van die noodzakelijke plugins? Vertel even wat en waarom, dat is meestal wel handig
ff installeren nu, kan niet wachten er mee te gaan spelen
[ Voor 80% gewijzigd door Schuey op 05-09-2006 09:35 ]
Anoniem: 105830
Gezien de vernieuwde hype over normal- en displacementmapping (Silo 2.0!!
maar ook ZBrush, Mudbox, enz.) zou een linkje naar JS_Normalmapper denk ik ook wel passen.
Anoniem: 61797
Ik heb een ietwat domme vraag, ik ben nu met max bezig (werkte voornamelijk met maya) en heb een klein maar waarschijnlijk simpel probleempje
. Als ik blueprints op planes doe,zien ze er in max vele malen lelijker uit dan ze zijn. weet iemand wat ik hier aan kan doen ?
Startpost al doorgenomen? Daar staat een FAQ inAnoniem: 61797 schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 16:03:
Ik heb een ietwat domme vraag, ik ben nu met max bezig (werkte voornamelijk met maya) en heb een klein maar waarschijnlijk simpel probleempje. Als ik blueprints op planes doe,zien ze er in max vele malen lelijker uit dan ze zijn. weet iemand wat ik hier aan kan doen ?
"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt
leuke auto maar waarom noem je het een clay?Anoniem: 131038 schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 01:16:
hier nog een paar clay's en wires van de Hyundai Accent die ik probeer te maken:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
This too shall pass
Anoniem: 131038
Ik heb deze gerenderd met het standaard 3DS max materiaal... ik dacht dat het dan een klei (=clay) render genoemd werd, ik kan fout zitten hoor
Nope, je hebt gelijk.Anoniem: 131038 schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 17:03:
Ik heb deze gerenderd met het standaard 3DS max materiaal... ik dacht dat het dan een klei (=clay) render genoemd werd, ik kan fout zitten hoor
Een render met een matte material wordt een 'clay' render genoemd, omdat het (hoe verassend
"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt
Anoniem: 131038
Ah, dan had ik het toch juist 
Het is maar, dat soort dingen pluk ik hier gewoon van het forum (ik zou niet weten waar ik het anders vandaan zou moeten halen). Trouwens, die wires van u BMW M3 zijn handig, ik heb die gebruikt om uit te vissen hoe ik het beste bepaalde delen van mijn eigen auto kon maken (zoals de wielkap vooraan, de raamstijlen enz).
Die BMW ziet er trouwens machtig goed uit, doe zo verder, dan kan ik blijven "afkijken" hoe het "moet" om een mooi model te krijgen
Het is maar, dat soort dingen pluk ik hier gewoon van het forum (ik zou niet weten waar ik het anders vandaan zou moeten halen). Trouwens, die wires van u BMW M3 zijn handig, ik heb die gebruikt om uit te vissen hoe ik het beste bepaalde delen van mijn eigen auto kon maken (zoals de wielkap vooraan, de raamstijlen enz).
Die BMW ziet er trouwens machtig goed uit, doe zo verder, dan kan ik blijven "afkijken" hoe het "moet" om een mooi model te krijgen
Ik heb geprobeerd om de Jeep waar ik mee bezig ben te unwrappen, maar ik weet niet of ik het goed doe (nooit eerder gedaan..)
Ik heb het volgende gedaan: flatten mapping en daarna nog bepaalde delen via planar gemapt...
Maar ik blijf een beetje zitten met allemaal kleine dingetjes...
check hier de map
Ik heb het volgende gedaan: flatten mapping en daarna nog bepaalde delen via planar gemapt...
Maar ik blijf een beetje zitten met allemaal kleine dingetjes...
check hier de map
Mixed Reality dev
Mooi man,Anoniem: 67638 schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 22:18:
Ik heb net een hotrod gemaakt maar zit nu te twijfelen tussen:
[afbeelding]
en:
[afbeelding]
[afbeelding]
Welke grill vinden jullie mooier?
Verder graag comments.
ben ook weer een beetje verder gegaan met mijn hotrod vandaag. Veranderd zijn de wielkasten en die strepen op de zijkanten en wat overige kleine veranderingen. Alleen ik zit al tijden na te denken over hoe ik die grill wil gaan maken.

@ Menesis: Je kunt met Stitch de stukken aan elkaar maken. Check even de mini tutorial uit de startpost (van barracuda dacht ik), zo heb ik het ook geleeerd. Best makkelijk eigenlijk
Anoniem: 157420
Zijn hotrod's tegenwoordig in om te maken?rbnl schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 17:49:
[...]
Mooi man,
ben ook weer een beetje verder gegaan met mijn hotrod vandaag. Veranderd zijn de wielkasten en die strepen op de zijkanten en wat overige kleine veranderingen. Alleen ik zit al tijden na te denken over hoe ik die grill wil gaan maken. [afbeelding]
Ik vind deze erg veel lijken op een auto die Chip(Real life Hotrod bouwer, die wel eens op Discovery is bij Rides)
Ik vind die moterkap er niet echt bij passen. Maar dat is mijn smaak.
dank u, zodra ik er aan toe ben zal ik er eens mee spelenAnoniem: 105830 schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 11:22:
Gezien de vernieuwde hype over normal- en displacementmapping (Silo 2.0!!maar ook ZBrush, Mudbox, enz.) zou een linkje naar JS_Normalmapper denk ik ook wel passen.
raak nu iig al meer gewend aan de interface en het gebruik van maya, maar damn, het kan aan mij liggen, volgens is alles veel uitgebreider als in max
Voor de mensen die in hetzelfde schuitje zitten of die nog nooit gemodeled hebben: kijk op je bureau, pak een onwillekeurig voorwerp, probeer het na te maken
zo heb ik het met 3dsmax ook gedaan, destijds kreeg ik van darkblue bovenstaande tip, en hij werkt
Idd dit bedoel ik. Ik wil namenlijk met backgrounds werken, en de betrefende plaatjes hebben een bepaalde resolutie. En die resolutie wil ik in een "plane" vorm namaken. Dit gaat dus makkelijker in pixels dan in cm.Neejoh schreef op maandag 04 september 2006 @ 16:21:
Denk dat hij gewoon af wil van de cm units.
Bovenin max (in de rij van File | Edit | Tools enz) staat Customize, in het uitschuif menu heb je de optie units setup. Zelf heb ik hem op generic units staan, lijkt me de meest toegankelijke maat eenheid.
FreeReef.nl
Aardbei wat ik niet snap is wat Silo beter/anders dan Z-Brush maakt. Iedereen loopt weg met Z-Brush toch.
Ik zag laatst ergens wel een leuke avatar staan en heb iets dergelijks ff snel na geknutseld.
Sorry voor de slechte kwaliteit en schokkerigheid maar in gif omzetten was nou eenmaal ff handiger voor het posten hier.
Sorry voor de slechte kwaliteit en schokkerigheid maar in gif omzetten was nou eenmaal ff handiger voor het posten hier.

De lucht is groen, het gras is blauw. Ik ben niet dronken, wat lul je nou?
Komt er aan. Ik zal even een plaatje maken.Anoniem: 30579 schreef op donderdag 07 september 2006 @ 11:41:
overdue voor nieuwe topic btw
Je zou eens moeten kijken op de website van Rinus Roelofs, een digitaal kunstenaar die dit soort dingen maakt met Rhinoceros (en ook concactpunt o.i.d. is voor Rhino in Nederland).ZipoBibrok5-108 schreef op donderdag 07 september 2006 @ 11:49:
Ik zag laatst ergens wel een leuke avatar staan en heb iets dergelijks ff snel na geknutseld.
[afbeelding]
Leaping Lab Rats!
@zipobibrok
niet verkeerd!!!
right-click - save as
niet verkeerd!!!
right-click - save as
^^ wat hij zegt.
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Dit topic is gesloten.