"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Morgen ga ik aan het grotere omhulsel beginnen.
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
Die LEGO scene, bouw je die na van een bestaande set ?Acid_Burn schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 01:32:
Weer een deeltje voor de grotere scene. Dit is het minscheepje uit de Cosmic Cruiser:
[afbeelding]
Morgen ga ik aan het grotere omhulsel beginnen.
Ik heb er dus een van ongeveer 20 jaar oud die er wel verdomd veel op lijkt
[ Voor 12% gewijzigd door Acid_Burn op 08-08-2006 02:00 ]
Kan iemand mij een beetje uitleggen hoe je dit doet? Als je bijvoorbeeld zo'n LEGO-auto maakt. Meet je dan eerst alles op en dan vul je het op de pc in of zo? En dan maakt een programma daar een afbeelding van?
Ik ben zelf net een beetje bezig met Sketchup. Heb net een beetje een huisje gemaakt. Nog niet af en zo, heb het nog niet echt onder de knie.

Thanx a lot!
Studio:
HDRI:
Clay:
"The true sign of intelligence is not knowledge but imagination."
Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)
Standaard material en een skylightmarquis schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 08:17:
Beetje domme vraag van mij, ik zie jullie vaak gebruik maken van "clay"rendering. ik werk in 3Dmax 8 en snap niet hoe ik dat op die manier kan renderen. Weten jullie waar ik dat kan vinden? Bijvoorbaat dank....
Als je niet met een render zoals brazil werkt kan je het beter zo doen:marquis schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 08:17:
Beetje domme vraag van mij, ik zie jullie vaak gebruik maken van "clay"rendering. ik werk in 3Dmax 8 en snap niet hoe ik dat op die manier kan renderen. Weten jullie waar ik dat kan vinden? Bijvoorbaat dank....
http://dreamdealer.nl/index.php?action=viewTutorial&id=7
Anders kost het renderen veel te veel tijd.
Heeft dat geen downsides tov een skylight?robin222 schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 09:49:
[...]
Als je niet met een render zoals brazil werkt kan je het beter zo doen:
http://dreamdealer.nl/index.php?action=viewTutorial&id=7
Anders kost het renderen veel te veel tijd.
Dat moet je niet aan mij vragen, ik gebruik het nooit. Skylight is natuurlijk wel mooier maar daar moet je dan super lang voor renderen.

dan vind ik de schaduw erg vlekkerig overkomen.
Clay1:
Clay2:
Wire:
"The true sign of intelligence is not knowledge but imagination."
Verwijderd
Argh weer 3 uur lopen kloten maar wat ik ook probeer ik blijf hoe dan ook van die *&#^$@*# driehoeken krijgen als ik een mooie vorm wil. Zodra je eenmaal 1 driehoek heb krijg je die onmogelijk weer weg en ik krijg hoe dan ook driehoekenChester schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 00:34:
[...]
Dat klopt, ze hoeven niet precies vierkant te zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door scorpie op 08-08-2006 16:44 ]
wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470
Ziet er aardig uit, jammer dat je velg nu uit 2 grote losse objecten bestaat.Liquid.. schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 16:31:
Velg bijna af:
Clay1:
[afbeelding]
Clay2:
[afbeelding]
Wire:
[afbeelding]
Als je je .max even stuurt wil ik er best even naar kijken. Een voorbeeld maken met paint gaat zo moeilijkVerwijderd schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 16:36:
[...]
Argh weer 3 uur lopen kloten maar wat ik ook probeer ik blijf hoe dan ook van die *&#^$@*# driehoeken krijgen als ik een mooie vorm wil. Zodra je eenmaal 1 driehoek heb krijg je die onmogelijk weer weg en ik krijg hoe dan ook driehoeken
"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt
Verwijderd
1 file is van het busje en 1 van mijn porsche maar het probleem is bij allebij hetzelfde dus kies maar welke je wil (de reden dat ik met het busje ben begonnen is omdat het bij de koplamp niet wou lukken om na extrude en chamfer een mooie vorm te krijgen).
Verwijderd
Hier mij laaste projecten.

Alleen nog effe inkleuren.. maar weet nog niet met wat voor styls

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2006 21:42 ]
Even snel een paar cuts hier en daar gemaakt. Het is nog bumpy, er zitten nog 2 pinches in en er zit nog een triangle in. Ik kon het allemaal wel meteen netjes smooth en een nettere wire van maken, maar daar leer jij niet echt veel van. Als je er nog even mee doorprutst krijgt je de pinches en triangle wel weg
Het idee mag duidelijk zijn hoop ik
Verwijderd
Het beging van een VW busieChester schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 18:11:
http://chester.qonstrukt.nl/2.rar
Even snel een paar cuts hier en daar gemaakt. Het is nog bumpy, er zitten nog 2 pinches in en er zit nog een triangle in. Ik kon het allemaal wel meteen netjes smooth en een nettere wire van maken, maar daar leer jij niet echt veel van. Als je er nog even mee doorprutst krijgt je de pinches en triangle wel weg
Verwijderd
Bedankt, als jij het doet lijkt het zo simpelChester schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 18:11:
http://chester.qonstrukt.nl/2.rar
Als ik het dus goed zie en begrijp moet je ervoor zorgen dat 1 a 2 lijnen naar buiten je de vorm blijft volgen die je wil krijgen zodat het mooit blijft met een smooth? Als ik dan aan bv de koplamp van mijn porsche werk moet niet alleen de lamp zelf de vorm hebben maar ook de poly's die daaraan zitten moeten +/- dezelfde vorm krijgen voor een mooi resultaat?
Ik zal vanavond gaan proberen of ik kan namaken wat jij hebt gedaan.
Ik werk zo een 3 jaar met 3dsmax. En je ziet het goedVerwijderd schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 18:42:
[...]
Bedankt, als jij het doet lijkt het zo simpelHoelang werk jij al niet met 3dprogramma's?
Als ik het dus goed zie en begrijp moet je ervoor zorgen dat 1 a 2 lijnen naar buiten je de vorm blijft volgen die je wil krijgen zodat het mooit blijft met een smooth? Als ik dan aan bv de koplamp van mijn porsche werk moet niet alleen de lamp zelf de vorm hebben maar ook de poly's die daaraan zitten moeten +/- dezelfde vorm krijgen voor een mooi resultaat?
Ik zal vanavond gaan proberen of ik kan namaken wat jij hebt gedaan.
Met 6 dacht ik.Verwijderd schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 18:51:
[...]
Van welke versie van 3d max ben jij begonen?
[ Voor 11% gewijzigd door Chester op 08-08-2006 18:58 ]
Verwijderd
Van welke versie van 3d max ben jij begonen?Chester schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 18:47:
[...]
Ik werk zo een 3 jaar met 3dsmax. En je ziet het goed
Verwijderd
Vrij nieuw nog dus..Chester schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 18:47:
[...]
Ik werk zo een 3 jaar met 3dsmax. En je ziet het goed
[...]
Met 6 dacht ik.
Over 2 maanden of zo komt deel R9 al weer uit.
Ik werk al sins 3d studio max R2 met het programma .. in de goeie oude dos tijdperk nog
En hebt ze sins R4 tot R8 allemaal gekocht .. ik hebt er m`n werk van gemaakt mat auto disign en concepts
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2006 19:53 ]
Laat eens wat meer werk van je zien.Verwijderd schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 19:51:
[...]
Vrij nieuw nog dus..
Ik werk al sins 3d studio max R2 met het programma .. in de goeie oude dos tijdperk nog
En hebt ze sins R4 tot R8 allemaal gekocht .. ik hebt er m`n werk van gemaakt mat auto disign en concepts
Verwijderd
Nu heb ik de laars bijna af, maar zit vast bij het aanpassen van de "bend angle".
Nu moet ik dus de buig hoek van de laars gaan veranderen. Alleen wat ik ook probeer OF er verandert niets, OF de laars gaat alleen meer omhoog en omlaag.
Copy van de tutorial:
Stap 5 lukt dus niet.1. Continue working on your file.
2. In the Modify panel, exit sub-object mode.
3. From the Modifier list, choose the Bend Modifier.
4. Set the Bend Axis to Y and the Direction to 90 degrees.
5. Adjust the Bend Angle so that the boot is oriented with the reference image. An angle of -15 to -16 degrees should be adequate. You may want to slightly rotate the boot in the top view as well.
Ik heb ook geen idee wat die "sub-object" mode is. Bij mijn weten ben ik er nooit ingegaan.
Iemand een idee?
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2006 20:31 ]
Verwijderd
Maar hier nog wat projecten die ik online hebt staan.

Ik zal effe kijken of ik m`n site ergens kan hosten.
Dan staat al m`n projecten online.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2006 21:41 ]
Test of je eruit bent: je kunt geen andere objecten selecteren zolang je in sub-object mode zit.
edit: @ basbas mooi concept, niet mijn smaak maar strak uitgevoerd. Hij zweeft helaas nogal boven de ondergrond, maar dat had je al gezien neem ik aan.
[ Voor 16% gewijzigd door Bozozo op 08-08-2006 20:39 ]
Ik heb het idee dat ik door een onscherpe bril zit te kijken bij die renders...Verwijderd schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 20:37:
Tis jammer dat m`n 3d max site weg is gehaaltwas een gratis profider en die is zonder wat te zeggen er mee gestopt
Maar hier nog wat projecten die ik online hebt staan.
www.casemods1.nl/Share/plaatjes/BasBas_Concept_01.jpg
www.casemods1.nl/Share/plaatjes/BasBas_Concept_02.jpg
Ik zal effe kijken of ik m`n site ergens kan hosten.
Dan staat al m`n projecten online.
Verwijderd
Ik ga ze niet meer af maken.
Foto

Let op!
Kan zijn dat je pc het niet trekt deze models.
Ik werk met extreme hoeveelheid poly`s.
Enzo:638400 poly`s
Spyder:556044 poly`s
.max bestand is 29MB (Ferrari.max)
Download:
www.casemods1.nl/Share/plaatjes/ferrari.rar
Verwijderd
ja klopt .. zit een effect overheen wat een beetje een blur effect maakt..Acid_Burn schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 21:22:
[...]
Ik heb het idee dat ik door een onscherpe bril zit te kijken bij die renders...
Anders hebt je een haarscherpe auto met een wazige achtergrond
Verwijderd schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 21:43:
[afbeelding]
[afbeelding]
BMW_Z4: 1133305 Poly`s
ben met deze 5 tot 6 dagen bezig geweest.
Hij is nog niet helemaal klaar nog.. moet nog effe achterlampjes maken en er moet nog een lak laagje om heen.

Geel: waarom zijn dit losse objecten? Komt een beetje lui over en haalt de kwaliteit van je model omlaag imo.
Groen: deze lijn is bij een Z4 veel scherper. Ik weet niet of je dit expres zo hebt gedaan om er een eigen touch aan te geven, maar ik dacht "Ik meld het toch"
Verder ziet het er netjes uit
Verwijderd
Eindelijk eerlijke mensen .. daar houd ik van.Chester schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 21:51:
[...]
[afbeelding]
[afbeelding]
Geel: waarom zijn dit losse objecten? Komt een beetje lui over en haalt de kwaliteit van je model omlaag imo.
Groen: deze lijn is bij een Z4 veel scherper. Ik weet niet of je dit expres zo hebt gedaan om er een eigen touch aan te geven, maar ik dacht "Ik meld het toch"
Verder ziet het er netjes uit
Geel: Die losse delen die daar zitten horen bij de type body kits .. die zijn gecromt als hij ingekleurt is . die achter de stoelen zitten dat is standaart zo bij een Z4.
Groen: Tis idd vaag je ziet de lijn niet .. hij is er wel .. maar dat zal wel liggen aan de light type. Ik zal eens een andere render maken. waar het wel goed is.
Verwijderd
ik weet het niet, maar vind die auto er heel erg cartoony uitzien. Misschien omdat er geen kleuren op zitten?Verwijderd schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 21:43:
[afbeelding]
[afbeelding]
Hij is nog niet helemaal klaar nog.. moet nog effe achterlampjes maken en er moet nog een lak laagje om heen.

Dit is trouwens 1 set. Dat kleintje gaat achterin de grote en vormt dan 1 geheel.
[ Voor 29% gewijzigd door Acid_Burn op 08-08-2006 22:12 ]
Verwijderd
@Chester : waarom is je avatar geen jessica alba :x?
Verwijderd
Hebt je al die steentjes zelf gemaakt ? zo ja.. ziet er goed uitAcid_Burn schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 22:09:
Weer een scheepje voor de grotere scene:
[afbeelding]
Dit is trouwens 1 set. Dat kleintje gaat achterin de grote en vormt dan 1 geheel.
Ik hebt in 3d max r3 een lego plugin gehad .. erg luek
Verwijderd schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 22:10:
@Basbas :Chester heeft gelijk maar toch vind ik het model zeeeer geslaagd
offtopic:
@Chester : waarom is je avatar geen jessica alba :x?
Omdat House Jessica pwnt
Alles handmoddeled ja. Geen plugins gebruiktVerwijderd schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 22:19:
[...]
Hebt je al die steentjes zelf gemaakt ? zo ja.. ziet er goed uit![]()
Ik hebt in 3d max r3 een lego plugin gehad .. erg luek
enige puntjes ter verbetering die ik als leek kon vinden: misschien de kier van de motorkap wat verkleinen, en de gordels wat minder stijf maken?Verwijderd schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 21:43:
[afbeelding]
[afbeelding]
BTW ben je dyslectisch ofzo?

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
Verwijderd
Erg stoer vind ik het =) ..Acid_Burn schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 22:26:
[...]
Alles handmoddeled ja. Geen plugins gebruikt
je raakt in iedergeval geen legostenen kwijd en je hebt ook geen last van dat je te wijnig lego stenen hebt

1.1M tri's
nadat ik de tutorial van oogst over het huisje had afgemaakt wou ik met de velgen tutorial bezig van barracuda maar die bleek toch net iets te beknopt. Toen wou ik de broodrooster tutorial doen van 3d kingdoms maar wou ook niet helemaal lukken en toen maar de schaakbord en stukken tutorial van 3ds max zelf. Die laatste is best wel goed te doen maar ik heb nu wel een vraag. Ik heb nu zeg maar alle schaakstukken apart gemoddeld in aparte .max files, maar hoe voeg ik ze allemaal samen in 1 .max file? Als ik dat weet zal ik binnekort wel even plaatje plaatsen. Alvast bedankt.
edit: @ basbas ik denk dat chester niet bedoelt 'waarom zitten die objecten daar' maar 'waarom zitten ze los'. Het lijkt inderdaad alsof het losse objecten of elements zijn die je niet vast hebt gemaakt aan de rest van je mesh. Aka luiheid
[ Voor 89% gewijzigd door Bozozo op 08-08-2006 23:27 ]
Hier trouwens plaatje:

Btw ik heb maar geen kantelen bij de koningin gedaan want ik weet niet hoe dat ik dat mooi kan doen. De tutorial legde alleen de modeling van de pion, toren, paard en loper uit
Edit: verder gegaan met tutorial om de schaakbord te texturen. Maar met mn eigen schaakstukken wil nog niet echt lukken. De tutorial laat zien hoe je een mooie spiegellaag over het bord maakt maar met mn eigen bestand wil dat niet, wel met het voorgemaakte bestand die bij de tutorial zit. Bij reflection heb ik de flat mirror gekozen en op de een of andere manier doet hij het bij de tutorial bestand wel en bij mijn bestand niet. Heeft iemand een idee?
Hier plaatje zonder spiegeling vooralsnog:

[ Voor 28% gewijzigd door De Hupie op 09-08-2006 01:07 ]
Verwijderd
idd. die hoofd steunen zitten erg losBozozo schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 23:23:
File... Merge.
edit: @ basbas ik denk dat chester niet bedoelt 'waarom zitten die objecten daar' maar 'waarom zitten ze los'. Het lijkt inderdaad alsof het losse objecten of elements zijn die je niet vast hebt gemaakt aan de rest van je mesh. Aka luiheid
Had alleen met die hoofd steunen het probleem dat ik geen plaatje kon vinden waar te zien is hoe dat bevestigt is. vandaar ziet het er raar uit. Meschienn effe een bleuprint op zoeken waar dat meschien op staat.
Verwijderd
http://lmd.ifrance.com/html/audittus.html-DG- schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 01:45:
Weet iemand toevallig een videotutorial voor Rhino 3d met een auto?
zo iets als dit ?
Oftewel je verkoopt je ontwerpen ook? Het ziet er allemaal goed uit wat je maakt. Die concept op de vorige pagina vind ik alleen niet zo mooi. Is niet echt mijn smaak zeg maar.Verwijderd schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 19:51:
[...]
Vrij nieuw nog dus..
[ Voor 8% gewijzigd door FreezingPixels op 09-08-2006 09:21 ]
Inderdaad is de schaduw dan ook niet alles, mooi Dreadnaught trouwensapNia schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 11:21:
mja OK, ik weet niet.. als ik naar deze kijk:
[afbeelding]
Dit is ook niet met een Skylight gemaakt, maar met een "dome of light". Iets voor als je geen beschikking hebt over een skylight. Daarom is het ook zo vlekkerig.apNia schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 11:21:
mja OK, ik weet niet.. als ik naar deze kijk:
[afbeelding]
I know.. dus my point exactlyBarracuda_82 schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 10:29:
[...]
Dit is ook niet met een Skylight gemaakt, maar met een "dome of light". Iets voor als je geen beschikking hebt over een skylight. Daarom is het ook zo vlekkerig.
Daarom ga ik liever voor een skylight.. maar mijn vraag is dus of ik met zo'n dome of light als ik 't zo dense maak dat de schaduwen WEL goed zijn ik alsnog tijdswinst boek?
[ Voor 105% gewijzigd door apNia op 09-08-2006 10:52 ]
V-Ray met V-Ray toon.apNia schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 10:39:
Chester.. voor die marvin the martian, welke renderer heb je voor die cartoonshade gebruikt?
[...]
I know.. dus my point exactly
Daarom ga ik liever voor een skylight.. maar mijn vraag is dus of ik met zo'n dome of light als ik 't zo dense maak dat de schaduwen WEL goed zijn ik alsnog tijdswinst boek?
Die had ik al wel gevonden maar dat is jammergenoeg geen videotutorial. Bij die gewone tutorials mis je altijd zoveel.Verwijderd schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 08:57:
[...]
http://lmd.ifrance.com/html/audittus.html
zo iets als dit ?
Ik denk dat ik maar opzoek ga naar een gewone goede videotutorial, want van auto's is er geen te vinden.
Om dit topic nog even nuttig op te vullen:

Zijn plaatjes die ik voor mijn werk moest maken.
Jammer van dat hout bij de eerste stoel. Waarschijnlijk heb je er niet te veel aandacht aan besteed omdat dat niet bij de opdracht hoorde, maar met tien minuutjes extra werk had je die texture een stuk geloofwaardiger kunnen maken.
Dankje,Bozozo schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 11:20:
Heel leuk gedaan! Niet mijn smaak stoel maar leuk gerenderd. Blauwe ondergrond past perfect bij de tinten van de stoelen.
Jammer van dat hout bij de eerste stoel. Waarschijnlijk heb je er niet te veel aandacht aan besteed omdat dat niet bij de opdracht hoorde, maar met tien minuutjes extra werk had je die texture een stuk geloofwaardiger kunnen maken.
Dat hout kan inderdaad beter maar dat is inderdaad niet heel erg van belang.
Het gaat er om dat er verschillende dingen op die stoelen bedrukt kunnen worden, dit zijn nog maar 2 stoffen maar ik heb er nog meer.
Verwijderd

Het lijkt erop dat er eindelijk geen fout meer in de koplamp zit.
Mijn dank gaat uit naar Chester en Robin

Vanwege de 3d contest 'Egypte' was ik begonnen aan een Jeep Wrangler (voor in de woestijn
en ik ben weer watverder gekomen. Ik denk dat dit mijn eerste auto gaat worden die ik af maak
En die grill was echt super irritant om een beetje mooi te krijgen

[ Voor 11% gewijzigd door Menesis op 09-08-2006 13:20 ]
Mixed Reality dev
Ik heb alleen nog een vraagje aan de overige 'auto-modeleurs': hoe maken jullie precies de naad van bijvoorbeeld een deur? Maak je dan van de deur een los object?
[ Voor 5% gewijzigd door Menesis op 09-08-2006 14:05 ]
Mixed Reality dev
Nope, de body van mijn auto's zijn altijd ontstaan uit 1 plane. Je moet tijdens het slepen van je edges rekening houden met de naden van je auto en er voor zorgen dat je wire omgeving de naden correct is. En daarna gewoon chamferen met 'open' aangevinkt, of als je met een oudere max versie werkt chamferen en de polys in de chamfer verwijderen.Menesis schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 14:05:
Dank je Marquis! Er zitten nog wel wat tri's in (bijv waar het voorwielspatboord aan de motorkap vast zit aan de voorkant), maar die zie je gelukkig niet
Ik heb alleen nog een vraagje aan de overige 'auto-modeleurs': hoe maken jullie precies de naad van bijvoorbeeld een deur? Maak je dan van de deur een los object?
Ok bedankt. Ondertussen had ik al iets soortgelijks gedaan (2x chamferen en dan het binnenste deel een klein stukje naar binnen extruden) maar ik probeer straks de echte methode eensChester schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 14:21:
[...]
Nope, de body van mijn auto's zijn altijd ontstaan uit 1 plane. Je moet tijdens het slepen van je edges rekening houden met de naden van je auto en er voor zorgen dat je wire omgeving de naden correct is. En daarna gewoon chamferen met 'open' aangevinkt, of als je met een oudere max versie werkt chamferen en de polys in de chamfer verwijderen.
@JoOz: de motorkap is nu ook af
Mixed Reality dev
Verwijderd

Het doel is hem een beetje een robuust/gevaarlijkachtig uiterlijk te geven. Waar ik nog niet zo blij mee ben is de vorm van de voorste en achterste wheel arches. Ook zit ik nog heel erg te dobben over het design van de grill die ik wil plaatsten op de voorkant. Ook moeten de poly's nog aardig opgeschoond worden.
Kritiek of ideeen zijn zeer welkom.
Zet hem op perspectieve viewportrbnl schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 16:11:
na doen van de audi a3 tut.(niet helemaal afgemaakt trouwens) ben ik begonnen aan een hotrod. Ben begonnen met wat blueprints van een chevy uit '39 geloof ik. Maar na een tijdje heb ik die prints weg gedaan en ben ik de auto gaan maken naar wat ik zelf mooi vind.
[afbeelding]
[afbeelding]
Het doel is hem een beetje een robuust/gevaarlijkachtig uiterlijk te geven. Waar ik nog niet zo blij mee ben is de vorm van de voorste en achterste wheel arches. Ook zit ik nog heel erg te dobben over het design van de grill die ik wil plaatsten op de voorkant. Ook moeten de poly's nog aardig opgeschoond worden.
Kritiek of ideeen zijn zeer welkom.
Verwijderd
Wel leuk om allerlij verschillende te zien. Ga zo door allemaal!
Deze renders zijn gemaakt in de persp. view. Klopt er iets niet dan?-DG- schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 19:52:
[...]
Zet hem op perspectieve viewport(op de P rammen
)
Verwijderd
Goh, wat is er cooler dan het modellen of ontwerpen van auto's.Verwijderd schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 20:06:
Wow!, iedereen gaat opeens aan de gang met auto's
droomt van een carriere in de autoindustrie. 5 jaartjes (hopelijk) hard doorleren.

Hierbij laat ik het voor vandaag. Ik geloof alleen dat ik mn blueprints net verkeerd had ingesteld want de wielen zijn ei vormig in de viewportd wat betekent dat alles te uitgerekt is nagemaakt. Morgen scale ik alles een beetje bij denk ik
Verder heb ik sommige naden zo klein gemaakt dat je ze bijna niet ziet (onder het raam loopt er één).
Mixed Reality dev
De verhoudingen lijken op sommige plaatsen niet te kloppen, dit zal ik nog ff fixen. De banden lijken bijvoorbeeld te dik, maar het klopt wel met de werkelijkheid, achso
Hier mn WIP:

Gisteren ben ik begonnen met vray. critics altijd welkom natuurlijk

[ Voor 48% gewijzigd door Joe-star op 09-08-2006 22:04 ]
Sorry maar er klopt echt helemaal niets van wat betreft maatgevingJoe-star schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 21:52:
Ik ben weer aan de slag gegaan met 3d. Dit wordt een lego auto'tje met bijbehorend mannetje. Ik mis nog een texture voor het controlepaneel, en dat ding rechts (met die rode sphere's) moet ik nog ff goed maken, anders gaat Vray kloten. Ik wil geen Boolean doen, en met poly's gaat het lastig worden aangezien ik die mesh van die sphere niet wil verkloten,
De verhoudingen lijken op sommige plaatsen niet te kloppen, dit zal ik nog ff fixen. De banden lijken bijvoorbeeld te dik, maar het klopt wel met de werkelijkheid, achso
Hier mn WIP:
[afbeelding]
Maar de render op zich is verder weer wel goed
Mixed Reality dev
En ik maar hopen dat een legokenner het zou pikkenMenesis schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 22:27:
[...]
Sorry maar er klopt echt helemaal niets van wat betreft maatgevingDoe het voortaan niet op het oog maar pak wat meetgereedschap en ga zo verder. Op het oog verhoudingen schatten vereist heel veel oefening.
Maar de render op zich is verder weer wel goed
Het dingetje was ook meer bedoeld om even de renderer uit te testen.
[ Voor 8% gewijzigd door Joe-star op 09-08-2006 22:42 ]
Mixed Reality dev
Verwijderd

Ziet iemand nog fouten bij de koplamp? ik denk dat ik het nu wel goed heb gekregen.
Als ik nu ga texturen, hoe kan ik dan bv een merknaam op mijn band plakken zoals nemesis heeft gedaan? (ik wil dus wel mijn bandmaterial blijven gebruiken).
Moet ook nog wat aan de render doen, want dat is ook nog niet zo mooi alleen gaan de tuts van 3dkingdoms helemaal niet zo ver in op wat je moet doen om een mooie render te maken dus dat wil nog niet echt lukken.
Is het trouwens normaal dat mijn render meer dan 20minuten nodig heeft met een a64 3500+? (1 skylight, MentalRay, GI en finalgather)
Ik denk dat je dezelfde render kan bereiken met met de scanline render en dan zet je onder advanced lightning de lighttracer aan.
Mixed Reality dev
hm.. het lijkt heel erg alsof het user view is.rbnl schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 20:13:
[...]
Deze renders zijn gemaakt in de persp. view. Klopt er iets niet dan?
Komt misschien ook een beetje doordat de voorkant een beetje plat is.
Verder zijn de randen van de motorkap niet echt super strak recht
En er zit een punt vooraan, onder in het midden. Maar dat zal je zelf alwel gezien hebben.
Ik post even een model waar ik laatst aan begonnen ben. (en alweer een tijdje stil ligt omdat ik t weer hard de verkeerde kant op zie gaan)
Los van het feit dat het model nog uit een stuk getrokken is en zwaar dodgy, is dat alleen voor mezelf ter referentie. Het gaat mij vooral om de voorkant. Daar moet je veel scherpe lijnen mengen met rondingen, iets waar ik geen specialist in ben. Ik hoop dat de kenners me wat pointers kunnen geven

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad
Vergelijk die verhoudingen eens met de mijne. 1 van ons zit misJoe-star schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 21:52:
Ik ben weer aan de slag gegaan met 3d. Dit wordt een lego auto'tje met bijbehorend mannetje. Ik mis nog een texture voor het controlepaneel, en dat ding rechts (met die rode sphere's) moet ik nog ff goed maken, anders gaat Vray kloten. Ik wil geen Boolean doen, en met poly's gaat het lastig worden aangezien ik die mesh van die sphere niet wil verkloten,
Hier mn WIP:
[afbeelding]

Moah, ik kan bij die van jou ook wel wat kritiek geven.Acid_Burn schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 23:18:
[...]
Vergelijk die verhoudingen eens met de mijne. 1 van ons zit mis
[afbeelding]
Waarom zijn jou blokjes gechamfered. En dat stukje van het stuurtje moet sowieso breder. Maar lego, het blijft een prutswerkje als je geen legoCAD gebruikt, maarjah, da's ook weer zo lame. Da's wat mij betreft hetzelfde als een handjevol meubels van een Evermotion schijfje pakken, het geheel renderen en zeggen "tadaa, dat heb ikke gemaakt"
niet gechamferde randjes bestaan nietJoe-star schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 23:28:
[...]
Moah, ik kan bij die van jou ook wel wat kritiek geven.
Waarom zijn jou blokjes gechamfered. En dat stukje van het stuurtje moet sowieso breder. Maar lego, het blijft een prutswerkje als je geen legoCAD gebruikt, maarjah, da's ook weer zo lame. Da's wat mij betreft hetzelfde als een handjevol meubels van een Evermotion schijfje pakken, het geheel renderen en zeggen "tadaa, dat heb ikke gemaakt"
nouja, in de praktijk chamfer je al je edges, tenzij je een diamant ofzo aant modellen bent
je weet wat ik bedoel, lego heeft geen schuine randjesAtgast schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 23:30:
[...]
niet gechamferde randjes bestaan niet
nouja, in de praktijk chamfer je al je edges, tenzij je een diamant ofzo aant modellen bent
Natuurlijk wel, het is een spuitgietproductJoe-star schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 23:32:
[...]
je weet wat ik bedoel, lego heeft geen schuine randjes
\0/ ik ben ook al met een auto bezig.Verwijderd schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 20:06:
Wow!, iedereen gaat opeens aan de gang met auto's
Eigen ontwerp, maar het lukt me niet echt met box modelling. Daar zitten voor mijn gevoel te veel nadelen aan om goed iets te ontwerpen en te kunnen veranderen.
Ik ben nu dus op zoek naar een programma waarmee je goed met splines kunt modelleren.
Ik heb het al geprobeerd met splines in 3ds, en dat werkt van de ene kant wel maar zodra je iets verder bent is 3ds echt helemaal niet geschikt daarvoor.
Rhino vind ik ook irritand omdat ze daar alleen ander soort splines hebben die je niet op de gebruikelijke manier (met bezier's) kunt bewerken. Verder is de besturing van dat programma helemaal niet fijn.
Weet iemand een ander programma dat ik kan proberen wat goed is in spline-modelling?
Geen enkel randje is 100% scherp. Er is altijd wat afronding aanwezig. Om dit te simuleren chamfer je de randjes. Tis natuurlijk mogelijk om dit met meer detail te doen met meer stapjes, maar ik wil in de scene wel het aantal poly's in bedwang houden. Zou je niet chamferen en je gaat stapelen dan zie je depleetjes niet meer tussen de steentjes en wordt het 1 blok. Bij echt lego zie je de randjes ook.Joe-star schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 23:32:
[...]
je weet wat ik bedoel, lego heeft geen schuine randjes
Maar eerlijk is eerlijk, mijn stuurtje is niet helemaal correct. Dit heb ik gelijk even aangepast (stuurkolom was slechts 8% te smal
Verwijderd
Is dat toevallig een volvo S40/50???Atgast schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 23:15:
Hoewel 3Dmax niet erg veel geheimen voor me heeft ben ik er nog nooit in geslaagd een auto na te modellen waar ik tevreden over ben. Ik weet niet waar het aan ligt waarom ik steeds verkeerde keuzes maak met lijnen kiezen, maar dat doe ik gewoon
Ik post even een model waar ik laatst aan begonnen ben. (en alweer een tijdje stil ligt omdat ik t weer hard de verkeerde kant op zie gaan)
Los van het feit dat het model nog uit een stuk getrokken is en zwaar dodgy, is dat alleen voor mezelf ter referentie. Het gaat mij vooral om de voorkant. Daar moet je veel scherpe lijnen mengen met rondingen, iets waar ik geen specialist in ben. Ik hoop dat de kenners me wat pointers kunnen geven
[afbeelding]

Toen ik op zoek was naar referenties kwam ik een jeep uit een bepaalde film tegen en aangezien ik nog een 'dino' in een stoffige map had zitten...
Mixed Reality dev
Waar je scherpere rondingen wilt hebben moet je zorgen voor meer edges bij elkaar. Wil je de ronding wat minder dan sleep je de edges een stuikje uit elkaar zo zie ik het altijd...Atgast schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 23:15:
Hoewel 3Dmax niet erg veel geheimen voor me heeft ben ik er nog nooit in geslaagd een auto na te modellen waar ik tevreden over ben. Ik weet niet waar het aan ligt waarom ik steeds verkeerde keuzes maak met lijnen kiezen, maar dat doe ik gewoon
[afbeelding]
Mixed Reality dev
Hij is zeker leuk.Menesis schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 23:56:
[afbeelding]
Toen ik op zoek was naar referenties kwam ik een jeep uit een bepaalde film tegen en aangezien ik nog een 'dino' in een stoffige map had zitten...
Maar wat heeft een Jeep nou helemaal te vrezen van een dino met de mazelen?
(Sorry, plotselinge aanval van humor, kon het niet laten)
[ Voor 7% gewijzigd door ZipoBibrok5-108 op 10-08-2006 00:26 ]
De lucht is groen, het gras is blauw. Ik ben niet dronken, wat lul je nou?
model 2005, prachtige auto.
Ja, absoluut. Mijn probleem is echter bij plekken zoals de koplampen. Neem bijvoorbeeld het model van BasBas2006. Hier zitten erg veel scherpe randen in. Ik weet niet welke methode hij heeft gebruikt om dit te modellen, maar ik zou graag weten of er truuks voor zijn, anders dan gewoon tonnen vertices op de juiste plek te zetten rondom scherpe randenMenesis schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 23:58:
[...]
Waar je scherpere rondingen wilt hebben moet je zorgen voor meer edges bij elkaar. Wil je de ronding wat minder dan sleep je de edges een stuikje uit elkaar zo zie ik het altijd...
Je hebt nog Alias Studio, maar ik weet niet of die makkelijker is als Rhino. Waarom polymodel je niet in plaats van boxmodelling? Dat gaat echt veel sneller en makkelijker, of bedoelde je dat ook?-DG- schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 23:40:
[...]
\0/ ik ben ook al met een auto bezig.
Eigen ontwerp, maar het lukt me niet echt met box modelling. Daar zitten voor mijn gevoel te veel nadelen aan om goed iets te ontwerpen en te kunnen veranderen.
Ik ben nu dus op zoek naar een programma waarmee je goed met splines kunt modelleren.
Ik heb het al geprobeerd met splines in 3ds, en dat werkt van de ene kant wel maar zodra je iets verder bent is 3ds echt helemaal niet geschikt daarvoor.
Rhino vind ik ook irritand omdat ze daar alleen ander soort splines hebben die je niet op de gebruikelijke manier (met bezier's) kunt bewerken. Verder is de besturing van dat programma helemaal niet fijn.
Weet iemand een ander programma dat ik kan proberen wat goed is in spline-modelling?
Ikzelf heb rhino en ben best tevreden met de manier waarop je curves kunt tekenen en de besturing vind ik erg makkelijk, je moet er maar even aan wennen.
Scroll = zoom, rechtermuisknop inhouden = pannen(orthographische views) en rotate in perspective view, shift+rechtermuisknop inhouden = pannen in perspective view.
Wat ik wel fijn vind aan 3dsmax is dat je erg makkelijk bepaalde vertices in de splines kan selecteren en ze smoothen, een corner geven of de bezier veranderen. In Rhino kan dat ook wel, bijv. de handlebar editor en de weight tool. Het beste is gewoon meerdere curves te tekenen wanneer je harde lijnen wilt tekenen gecombineerd met vloeiende lijnen, het is niet voor niets een cad programma.
Ik weet het niet, denk dat je misschien wat winst kunt behalen door softshadows te gebruiken in plaats van hard shadows.apNia schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 10:39:
Chester.. voor die marvin the martian, welke renderer heb je voor die cartoonshade gebruikt?
[...]
I know.. dus my point exactly

Al met al ben ik er best tevreden over, aangezien ik echt nog uber beginner ben in het hele 3d circus.
Comments please
[ Voor 4% gewijzigd door scorpie op 10-08-2006 15:14 ]
Dit topic is gesloten.