[3D] Post je 3D stuff maar weer - part 34 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 10.975 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuB-ZeuZ
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-09 11:57
Liquid.. schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 22:24:
[...]

1 woord:
WIRE!!
nee, omg die is echt prachtig ben wel echt benieuwt naar wire en hoe je scene eruit ziet.. en heb je die voorkant met textures gedaan en het profiel modelling ?
Zie, je mag gerust een wire van mij hebben, maar ik betwijfel of je er wat aan hebt. Het is namelijk in Rhino gemaakt (Nurbs dus). Polycount zit rond de 150k.

De letters op de velg en de hele zijkant van de band zijn bumpmaps. Gemaakt in Photoshop en sommige dingen van de band-bumpmap zijn getekend in Rhino (en toen geëxport naar PS).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZipoBibrok5-108
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-08 15:56
Verwijderd schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 11:01:
[...]

Mijn advies:

Begin niet met Blender. Ik kreeg na een paar uur al hoofdpijn van de afgrijselijke interface.
Begin in anim8or of cinema 4d. erg eenvoudige programma s, met snel goed resultaat.
Het voordeel van anim8or is is dat het gratis is.
Sorry maar hier moet ik, als regelmatig Blender gebruiker uiteraard even tegenaan schoppen.

Jij kreeg wellicht na een paar uur al hoofdpijn. Mijn advies is dan om of:
• Zelf een ander programma te kiezen en jouw persoonlijke mening niet de reden te laten zijn om een compleet software-pakket af te zeiken, er zijn ook genoeg tevreden gebruikers van Blender aan te wijzen. De discussies over het voor- en nadeel van diverse 3D-pakketten zijn, ook hier op GoT, al vaak zat gevoerd en leiden tot niets, het blijven meningen van individuën die niet tegen elkaar opgewogen kunnen worden.
• Een beter beeldscherm te kopen waardoor de kans op hoofdpijn na slechts een paar uur computergebruik al een stuk minder is. :)

De lucht is groen, het gras is blauw. Ik ben niet dronken, wat lul je nou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_haak
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 11:18
rustig.... hij zegt toch mijn ADVIES...
wat iemand daarmee doet moet hij / zij zelf weten, maar op een forum mag je je mening geven, en ik heb het idee dat hij niet van blender houdt... (ik ook niet btw, maar erg weinig ervaring ermee ook.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Overigens zou ik blender ook afraden. Het zal een geweldig programma zijn, dat zal best, maar niet voor beginners.
Ik heb toen ik nog een stuk jonger was, 10 of 11 jaar ofzo, ongelooflijk lang gezocht naar een goed 3d-programma, en daar werden dan dingen aangeraden zoals TrueSpace, Blender en 3DCanvas.
Nu zijn deze programma's geen van drieen geschikt (moeilijke interface, idem, geen renderopties) om mee te beginnen, ook in mijn mening dus :)

En nog wat updates van de game:

Afbeeldingslocatie: http://xs304.xs.to/xs304/06306/LBA1RDoorsRender1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://xs304.xs.to/xs304/06306/LBA1RCellRender.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2006 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ZipoBibrok5-108 schreef op zondag 30 juli 2006 @ 04:54:
[...]
Sorry maar hier moet ik, als regelmatig Blender gebruiker uiteraard even tegenaan schoppen.

Jij kreeg wellicht na een paar uur al hoofdpijn. Mijn advies is dan om of:
• Zelf een ander programma te kiezen en jouw persoonlijke mening niet de reden te laten zijn om een compleet software-pakket af te zeiken, er zijn ook genoeg tevreden gebruikers van Blender aan te wijzen. De discussies over het voor- en nadeel van diverse 3D-pakketten zijn, ook hier op GoT, al vaak zat gevoerd en leiden tot niets, het blijven meningen van individuën die niet tegen elkaar opgewogen kunnen worden.
• Een beter beeldscherm te kopen waardoor de kans op hoofdpijn na slechts een paar uur computergebruik al een stuk minder is. :)
Even nog een reactie:

Ik zeik geen compleet software programma af. Maar zoals je kunt lezen in mijn vorige post vind ik blender geen goed 3d programma om mee te beginnen !!!
Daar zijn zo te zien meer mensen het mee eens. ;) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahrnuld
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:53
TweakerDwayne schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 21:58:
Meer stochastic samples als er veel vlekken zijn is wat mijn beginnerskennis mij ingeeft. Maar ik kan er natuurlijk naast zitten.
Ik kon de instelling voor stochastic samples bij Vray niet vinden. Heb uiteindelijk Global Illumination maar aangevinkt (de rendertijd wordt dan wel eeeeeeeeerg lang). Resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://www.starwave.nl/tmp/render9.jpg

Dit is met 1 Vray light, de multiplier verhoogd naar 50 en linear exposure control. Verder zijn het default settings.

Ik heb het idee dat ik er bijna ben, Misschien wat meer contrast? Het is wel zo dat in het spel de poppetjes op de voorgrond over de vloer bewegen, dus die moet niet al te donker zijn anders klopt het geheel niet meer.

Het valt me ook op dat de doorzichtige panelen aan de linkerkant waar het licht zo helder door schijnt, zelf niet erg licht zijn! Het is gewoon een box met een transparante texture. De panelen links achterin zijn veel mooier verlicht.

Het liefst zou ik het zo zien:
  • Vloer dezelfde helderheid`of liever nog wat lichter
  • Doorzichtige panelen links veel lichter (daar schijnt de 'zon' immers doorheen)
  • Doorzichtige panelen rechts en in schaduwgebieden achterin donkerder (daar is geen licht)
Heeft iemand nog een tip? Ik ga in ieder geval nog even expirimenteren met exposure.

[ Voor 40% gewijzigd door Ahrnuld op 30-07-2006 11:53 ]

Niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

Je mist de kleur Groen... het is tenslotte een stukje matrix ;)

TabCinema : NiftySplit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahrnuld
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:53
Bozozo schreef op zondag 30 juli 2006 @ 11:34:
Je mist de kleur Groen... het is tenslotte een stukje matrix ;)
Oja idd, maar ik wilde het bewust geen 1:1 kopie maken. Het spelletje moet een wat 'vrolijkere' sfeer uitstralen dan the matrix. Dat had ik er even bij moeten zetten, excuus.

Niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• compufreak88
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-05 17:51
Ik heb even een vraagje. Ik ben nog niet zo lang geleden begonnen met 3ds max, en ook met 3d'en in het algemeen.

Nou had ik in de 3D contest over lego een bumpmap gevonden. Ik wilde die ook toepassen, dus heb ik het plaatje gedownload, de material edittor geopend. Daar heb ik bij bump het plaatje toe gevoegd. Het probleem is dat hij de bump aan de zeikant van een cilinder plaatst. Nu kan ik nergens vinden hoe ik die bumpmap op de top van een cilinder krijg.

Ik heb hier al op tweakers en op google gezocht, maar dat ging meer over het toepassen van een bumpmap.

voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: http://img288.imageshack.us/img288/3725/bumpnr8.th.png

[ Voor 11% gewijzigd door compufreak88 op 31-07-2006 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freelance
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:05
compufreak88 schreef op maandag 31 juli 2006 @ 18:59:
Ik heb even een vraagje. Ik ben nog niet zo lang geleden begonnen met 3ds max, en ook met 3d'en in het algemeen.

Nou had ik in de 3D contest over lego een bumpmap gevonden. Ik wilde die ook toepassen, dus heb ik het plaatje gedownload, de material edittor geopend. Daar heb ik bij bump het plaatje toe gevoegd. Het probleem is dat hij de bump aan de zeikant van een cilinder plaatst. Nu kan ik nergens vinden hoe ik die bumpmap op de top van een cilinder krijg.

Ik heb hier al op tweakers en op google gezocht, maar dat ging meer over het toepassen van een bumpmap.

voorbeeld:
[afbeelding]
zoek 's op UV mapping ;)

(...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• compufreak88
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-05 17:51
Daar vind ik niet veel nuttige info over.

Ik kan wel bij modifier een UVW Map vinden, maar hoe verplaats ik de bumpmap daarmee dan?

[ Voor 4% gewijzigd door compufreak88 op 31-07-2006 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 09:04

Acid_Burn

uhuh

tip: druk in 3DS eens op F1, geef bij de index het trefwoord UVW in. Dan vind je duidelijk uitgelegd hoe het 1 en ander werkt ;)

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Het kan ook zonder UVW mapping. Dat lijkt me in dit geval handig omdat zesduizend nopjes met een flinke modifier stack niet handig werken.

Probeer het eens met een multi/sub material. Ook daar is veel over te vinden op internet / in de helpfile..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Laatst online: 22:48
weer verder met mijn wiel :)
eigelijk horen de reflecties niet zo heftig, maar vond et veel cooler zo :P
moet nog remklauw en remschijf maken nu, en de bump maps nog.

Afbeeldingslocatie: http://img179.imageshack.us/img179/7391/wielrn5.th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

Bozozo schreef op maandag 31 juli 2006 @ 21:25:
Het kan ook zonder UVW mapping. Dat lijkt me in dit geval handig omdat zesduizend nopjes met een flinke modifier stack niet handig werken.

Probeer het eens met een multi/sub material. Ook daar is veel over te vinden op internet / in de helpfile..
Als je de tekst op het nopje wilt hebben, zal je toch echt de juiste uvw coordinaten moeten toekennen. Ik heb voor mijn vorige render ook alle nopjes moeten overdoen.. althands ik heb 1 nopje gedaan en die gecloned ;)

Ben ondertussen opnieuw begonnen met modelen van lego onderdelen. Alleen nu maak ik ze 'anatomisch correct' om het zo maar te zeggen. Bij mijn Naboo Fighter waren de blokjes nog solide, dus aan de onderkant waren ze glad. De blokjes die ik nu heb kan je langs alle kanten renderen.

Edit: onderdeeltjes
Afbeeldingslocatie: http://picard.sytes.net/temp/legoblokjes.jpg

Nog een paar onderdelen en ik kan aan mijn legoding bouwen.. de oldschool ruimtelego Galaxy Explorer :D

[ Voor 29% gewijzigd door Acid_Burn op 31-07-2006 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Zonder coördinaten:
Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y6/Bozozo/legologo.jpg

Dit is een box met daarop een cilinder die is geconverteerd naar een Editable Poly. Material voor de cilinder is Multi/sub. De bovenkant krijgt een andere ID dan de zijkant. Dit 'bovenkant' submateriaal krijgt een bumpmap. Deze bumpmap is een vierkant (midtone grey; R,G,B:128,128,128) met in het midden de tekst 'lego' in het wit. Door de grootte van de tekst te varieëren (ik heb lettertype 48 Arial gebruikt in een vierkant van 256x256) kun je uiteindelijk een mooi dopje maken. Zonder modifier stack :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

Bij mijn nubje kwam het niet lekker uit op de 1 of andere manier. Ik zat ook met teveel verschillende mat id's maar dat was zo verholpen. UVW mod toegevoegd en de stack gecollapsed ;) dan heb je ook geen modifier stack meer.

Al mijn nubjes hebben wel het lego erop staan btw, hier een closeupje:
Afbeeldingslocatie: http://picard.sytes.net/temp/nub.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door Acid_Burn op 01-08-2006 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Waarom zou je al die steentjes zelf gaan moddelen?? Er zijn complete legoprogrammas te downloaden waarna je het kan renderen in bijv povray voor mooie resultaten.

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

Je bedoeld leocad bijvoorbeeld? Dat is een leuk progje, maar de steentjes daarin hebben geen gechamferde randjes bijvoorbeeld. De geometrie van sommige dingen is heel erg messy. Andere progjes heb ik niet bekeken.

Daarnaast geeft het enige voldoening alles zelf te doen. Waarom zou je voor een auto velgen modellen als je die van een site gewoon kan downloaden? Je kan zelfs hele auto's downloaden.

Ik hou er persoonlijk niet zo van om prefab dingen of geometrie van anderen te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:39

Just_I

What did you just say?

Het logo van Lego klopt totaal niet met de werkelijkheid,voorbeeld. Daarnaast lijkt me de tekst wat te klein.
Voor de rest ziet dat gechamferde deel er prima uit _o_

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-01 15:07

6K

is ook zo...

Acid_Burn schreef op maandag 31 juli 2006 @ 23:49:
[...]

Als je de tekst op het nopje wilt hebben, zal je toch echt de juiste uvw coordinaten moeten toekennen. Ik heb voor mijn vorige render ook alle nopjes moeten overdoen.. althands ik heb 1 nopje gedaan en die gecloned ;)

Ben ondertussen opnieuw begonnen met modelen van lego onderdelen. Alleen nu maak ik ze 'anatomisch correct' om het zo maar te zeggen. Bij mijn Naboo Fighter waren de blokjes nog solide, dus aan de onderkant waren ze glad. De blokjes die ik nu heb kan je langs alle kanten renderen.

Edit: onderdeeltjes
[afbeelding]

Nog een paar onderdelen en ik kan aan mijn legoding bouwen.. de oldschool ruimtelego Galaxy Explorer :D
ohhh... ruimte lego!!!

heb ik ook nog eens ooit gemaakt in de eerder genoemde contest:

Afbeeldingslocatie: http://www.itinmotion.nl/6k/screenshotdirs/fenna%20at%20sea/thumbnails/lego_space.jpg

was toen erg leuk om te doen

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bozozo schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 00:26:
Zonder coördinaten:
[afbeelding]

Dit is een box met daarop een cilinder die is geconverteerd naar een Editable Poly. Material voor de cilinder is Multi/sub. De bovenkant krijgt een andere ID dan de zijkant. Dit 'bovenkant' submateriaal krijgt een bumpmap. Deze bumpmap is een vierkant (midtone grey; R,G,B:128,128,128) met in het midden de tekst 'lego' in het wit. Door de grootte van de tekst te varieëren (ik heb lettertype 48 Arial gebruikt in een vierkant van 256x256) kun je uiteindelijk een mooi dopje maken. Zonder modifier stack :)
Wisten jullie dat al jullie legoblokjes eigenlijk fout zijn? :Y)

Zo hoort een (20 jaar oud) legoblokje er uit te zien (let op de afrondingen en dat ene nopje met een randje):
Afbeeldingslocatie: http://img149.imageshack.us/img149/4845/lblokjelm7.png

(iedereen die dacht dat deze afbeelding uit Mental Ray kwam moet meer buiten komen ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthSjaak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 04-08 19:27
Just_I schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 01:50:
Het logo van Lego klopt totaal niet met de werkelijkheid,voorbeeld. Daarnaast lijkt me de tekst wat te klein.
Voor de rest ziet dat gechamferde deel er prima uit _o_
Dit is (ongeveer) het logo wat op alle steentjes staat Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~hansolo1/legologo.png

Pac Man Battle Royale Replica, Fix It Felix Jr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

Verwijderd schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 11:08:
[...]

Wisten jullie dat al jullie legoblokjes eigenlijk fout zijn? :Y)

Zo hoort een (20 jaar oud) legoblokje er uit te zien (let op de afrondingen en dat ene nopje met een randje):
[afbeelding]

(iedereen die dacht dat deze afbeelding uit Mental Ray kwam moet meer buiten komen ;) )
Op mijn ruimtelego blokjes zit niet zo'n opstaand randje. Alleen op het nopje van het hoofd van het manneke. Bij nader inzien zit er elke keer op 1 nopje wel zo'n randje. Van het spuitgieten waarschijnlijk. Alleen is het niet bij alle blokjes even zichtbaar.
DarthSjaak schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 11:14:
[...]
Dit is (ongeveer) het logo wat op alle steentjes staat [afbeelding]
Dat is het logo op de dozen, niet het logo wat op de nopjes staat ;)

[ Voor 28% gewijzigd door Acid_Burn op 01-08-2006 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Acid_Burn schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 01:41:
Je bedoeld leocad bijvoorbeeld? Dat is een leuk progje, maar de steentjes daarin hebben geen gechamferde randjes bijvoorbeeld. De geometrie van sommige dingen is heel erg messy. Andere progjes heb ik niet bekeken.

Daarnaast geeft het enige voldoening alles zelf te doen. Waarom zou je voor een auto velgen modellen als je die van een site gewoon kan downloaden? Je kan zelfs hele auto's downloaden.

Ik hou er persoonlijk niet zo van om prefab dingen of geometrie van anderen te gebruiken.
Met het verschil dat een auto modelen (hoe standaard ook) je nog wat uitdaging biedt, daar leer je van. Maar van een paar blokjes, en dan 100 verschillende uitvoeringen.... leer je toch niet écht veel van. Dat kan je al lang.

En opzich vind ik dit geen rare render:
Afbeeldingslocatie: http://www.guillome.nl/gfxcreations/lego/img/Vrachtwagen.jpg

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthSjaak
Acid_Burn schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 13:08:

Dat is het logo op de dozen, niet het logo wat op de nopjes staat ;)
Nee, hoor. Dit is wat op de nopjes staat.

Close up:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~hansolo1/blokje.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

Mea Culpa.. ik had de verkeerde gequoted :) Ik bedoelde het plaatje waar Just_I naar verwees.
XLerator schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 13:17:
[...]

Met het verschil dat een auto modelen (hoe standaard ook) je nog wat uitdaging biedt, daar leer je van. Maar van een paar blokjes, en dan 100 verschillende uitvoeringen.... leer je toch niet écht veel van. Dat kan je al lang.

En opzich vind ik dit geen rare render:
[afbeelding]
De standaard blokjes zijn inderdaad niet zo spannend. De uitdaging zit em in de custom blokjes.

In die render mis ik in die render de randjes tussen de blokjes een beetje. Niet gechamfered dus.

[ Voor 9% gewijzigd door Acid_Burn op 01-08-2006 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schuey schreef op maandag 31 juli 2006 @ 22:22:
weer verder met mijn wiel :)
eigelijk horen de reflecties niet zo heftig, maar vond et veel cooler zo :P
moet nog remklauw en remschijf maken nu, en de bump maps nog.

[afbeelding]
Dat is nou een echte Renault Rim, alleen zo als je zelf zegt: Hij glimt te veel :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Een testrendertje van hoe de achterlampen er ongeveer uit gaan zien:

Afbeeldingslocatie: http://chester.qonstrukt.nl/thumb.php?src=3d/m3/wip30.jpg&i=1

Let niet op de crappy reflecties, komt door crappy HDRI gebruik. Het onderste stukje is ook nog niet klaar, daar moet nog een displacement mapje komen.
Alles wat je nu zit is gemodeld, geen textures/bumpmaps. Het renderen hiervan heeft zo een 75 minuten geduurt :P

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Verwijderd schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 18:46:
[...]

Dat is nou een echte Renault Rim, alleen zo als je zelf zegt: Hij glimt te veel :p
klopt, vind et alleen zo veeeeel mooier :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 22:34
k kreeg net een mailtje dat binnekort de nieuwe 3dsmax 9 uitkomt ;)
Key New Features and Enhancements:

64-bit Release for Windows
3ds Max 9 marks the first full release of 3ds Max with both 32-bit (Windows®) and 64-bit (Windows) executables. It allows you to address considerably more memory than you could in the past, allowing you to handle larger and more complex scenes than ever before.

Easily Render Realistic Scenes
mental ray® 3.5 software adds powerful rendering functionality to 3ds Max 9. Create photorealistic skies based on the position of the sun with Physical Sun and Sky mental ray shader. New Architectural and Design shaders make it easier for designers and architects to create effects such as blurred reflections, frosted glass, and glossy car paint. The ability to create bump mapping on glossiness only and to simulate round corners and soft edges makes objects appear even more natural and true to life.

mental ray 3.5 Core
mental ray 3.5 adds a simplified user interface for working with Final Gather. It also has a unified indirect lighting model that provides consistent results when switching between different 3ds Max radiosity modes.

Performance Optimizations
Core performance enhancements have been made to 3ds Max 9 to maximize your productivity and accelerate your creative workflow. For example, enjoy greater viewport interactivity when working with dense meshes and switch between high-res and low-res bitmap proxies to allow for better interaction.

Layered Animation
The ability to place animation into separate layers allows you to easily tweak dense and complex animations. Layers can be turned on or off to evaluate an animation, can blend new keys with existing motion, and allow for a full range of adjustments without having to modify the key frames of the animated object.

Character Animation Workflow Improvements
Craft and refine your character animation more easily with numerous enhancements to Biped. For example, you can now move keys past each other and work in negative frames. This saves numerous steps when tweaking a Biped animation and is particularly useful when trying to reverse an animation, since one can now negatively scale an animation range.

Pro Booleans
Pro Booleans is a new tool for modeling with Boolean operations allowing you to quickly and easily model inorganic shapes—useful for prototyping geometry, creating game level layout designs, and complex architectural elements. Merge, intersect, subtract, or add meshes to create rich and complex objects. Pro Booleans re-evaluates the topology to remove bad triangles, allowing you to create higher quality meshes with fewer small edges and skinny triangles.

Hair and Cloth Improvements
Easily work with Cloth and Hair in 3ds Max 9. Create, manipulate, and style hair directly in the viewports using standard navigation and selection tools. As of 3ds Max 9, you can cinch waistlines, shorten hems, and tailor clothing in the stack without the need to edit the original pattern to make clothes fit.
XRef Object Enhancements
Many enhancements have been made to XRefs in 3ds Max 9. You can now reference scene geometry, materials, and controllers and can maintain dependencies between XRef’d items. The XRef system’s new dependency handling lets you preview object relationships in both merge and XRef operations, providing more control over how external objects are used.

Enhanced FBX Support
The Autodesk® FBX® 3D authoring and interchange format allows you to exchange assets between 3D applications. Enhancements in FBX include improvements to mesh compatibility, pixel accuracy when transferring assets and data between 3ds Max and Maya® software.

Display Support for DirectX and CG Shaders
Support for all DirectX® shaders and performance enhancements have been made for 3ds Max 9. You can now load cgfx files into the DX material and have them displayed in the viewport.
ik ben vooral benieuwd of die nieuwe pro booleans wat is. of dit er dan eens niet zo'n zooitje van maakt. ook hoopik dat deze inderdaad veel sneller is

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Ik hoop vooral dat die nieuwe Mental Ray qua kwaliteit dichter in de buurt van VRay komt. Als ik het zo lees is dat een beetje de bedoeling :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-04 11:13
Iemand dit al geprobeerd?

http://www.pcmweb.nl/artikel.jsp?id=1655418
Nvidia heeft een betaversie uitgebracht van Gelato 2.1. Gelato is Nvidia's nieuwste final-frame renderingsoftware voor het creëren van driedimensionale content. Ter ondersteuning van de software heeft Nvidia de website Gelato Zone gelanceerd waar gebruikers extra tips en informatie kunnen vinden.

Gelato 2.1 heeft voor het renderen van driedimensionale objecten onder andere texture baking*, verbeterde raytracing**, en verbeterde lichtbron-functionaliteiten.
De software is beschikbaar voor Windows XP en Linux met plug-ins voor Autodesk Maya en Autodesk 3ds Max. De basisversie van Gelato is gratis. Gelato Pro kost $1.500.

Indien u Gelato 2.1 Beta wil testen dan kunt u een e-mailbericht sturen naar gelatoinfo@nvidia.com.

Website: Gelato Zone

* Texture baking is het proces waarbij de belichting (of andere elementen) van een object in kaart worden gebracht zoals ze zijn in de scene, waarna ze aan het object zelf kunnen worden toegewezen. Het doel hiervan is om het mogelijk te maken dat deze gegevens kunnen worden geëxporteerd om zo tijdens het renderen minder tijd kwijt te zijn aan het iedere keer opnieuw berekenen van dezelfde gegevens (zoals statische objecten).

** Bij raytracing gaat men uit van een camera en lichtbronnen welke in de weer te geven ruimte aanwezig zijn. Vanuit ieder pixel wordt uitgezocht via welke objecten lichtstralen van de lichtbron naar de camera kunnen komen. Hierbij worden natuurkundige reflectie- en brekingswetten in acht genomen. Raytracing kenmerkt zich door fotorealistische weergave van reflecterende en met name spiegelende oppervlakken en doorzichtige lichamen.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
DaNiEl KuNsT schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 11:05:
k kreeg net een mailtje dat binnekort de nieuwe 3dsmax 9 uitkomt ;)

[...]

ik ben vooral benieuwd of die nieuwe pro booleans wat is. of dit er dan eens niet zo'n zooitje van maakt. ook hoopik dat deze inderdaad veel sneller is
En Autodesk Maya 8.0 is uit :) Vanavond maar eens proberen.

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 22:34
Ik heb m wel geinstalleerd staan, maar nog niet helemaal geprobeerd (zag er erg moeilijk uit :P)

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk spul maar onbruikbaar als je nog een GeForce3 Ti 200 hebt ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben overdonderd door jullie zeer mooie resultaten en aangezien ik tijd heb (nu nog wel :P ) ben ik zelf ook eens gaan kijken hoe het werkt :), nu is mijn vraag is er een dual core patch of iets dergelijks voor 3D max 7 ?? Want als ik veel polygonen moet berekenen gaat 1 core op 100% staan en zit ik te w8ten :/ als dit op 2 cores zou kunnen lopen zou dit mij veel tijd besparen :) (ik begrijp ook als ik een super ontwerp wil maken dat ik niet toe kom mijn bescheiden systeempje, maar dat is voorlopig nog niet aan de orde)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kazu
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-08 19:47
Ik heb ook een klein vraagje tussendoor, ik kreeg vanmiddag tijdens 't werken in Max 8 een freeze.
Nu heb ik waarschijnlijk in max iets getriggered (in de hoop m'n pc weer terug werkende te krijgen) waardoor ik nu een lichtblauwe pointer heb die op elk knooppunt van de grid verschijnt.

Ik kan wel normaal doorwerken, maar het ding irriteert me mateloos. Weet iemand de shortcut om deze pointer uit te zetten?

PS5 PSN: UnrealKazu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kazu
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-08 19:47
Snaps Toggle stond aan, stom dat ik daar niet eerder aan dacht.
Kort maar krachtig, bedankt! :)

PS5 PSN: UnrealKazu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrostXL
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-06 18:58

FrostXL

cool as ice

Ik vraag me af hoe jullie door je viewports heen bewegen, ik gebruik nu altijd arc rotate om te draaien, wieltje klikken om te pannen en wieletje draaien voor in te zoomen, maar dit inzomen werkt niet altijd lekker, hoe doen jullie het?

Weet jij al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:25
FrostXL schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 15:50:
Ik vraag me af hoe jullie door je viewports heen bewegen, ik gebruik nu altijd arc rotate om te draaien, wieltje klikken om te pannen en wieletje draaien voor in te zoomen, maar dit inzomen werkt niet altijd lekker, hoe doen jullie het?
Ik werk altijd met 1 viewport. Als ik model dan gebruik ik de user viewport zodat ik nooit problemen heb met zoomen. Ik heb arc rotate op sneltoets a gezet. Als ik in wil zoomen tijdens het modelen dan selecteer ik altijd een paar vertexen op de plaats waar ik bezig ben en druk dan op z.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-12-2024

Barracuda_82

mkTime(), not war!

FrostXL schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 15:50:
CTRL+ALT+MIDDLE MOUSE BUTTON en dan slepen. Dan zoom je ook in en uit, maar veel smoother dan met je scrollwheel rollen, dan hakkelt het inzoomen nogal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrostXL
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-06 18:58

FrostXL

cool as ice

robin222 schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 16:00:
[...]

Ik werk altijd met 1 viewport. Als ik model dan gebruik ik de user viewport zodat ik nooit problemen heb met zoomen. Ik heb arc rotate op sneltoets a gezet. Als ik in wil zoomen tijdens het modelen dan selecteer ik altijd een paar vertexen op de plaats waar ik bezig ben en druk dan op z.
user viewport is toch iets anders als de perspective hé? wat is er zoveel fijner aan de user viewport dan aan de perspective? Het enigste verschil dat ik zie is dat er andere verhoudingen (?) zijn...

Z werkt idd lekker, die kende ik nog niet, thanks :)
Barracuda_82 schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 16:01:
[...]

CTRL+ALT+MIDDLE MOUSE BUTTON en dan slepen. Dan zoom je ook in en uit, maar veel smoother dan met je scrollwheel rollen, dan hakkelt het inzoomen nogal.
Zoomen met scrollwiel werkt idd niet lekker door dat hakkelen, dit werkt een stuk beter, bedankt voor de tip!

Volgens mij heeft iedere moddeler zo zijn eigen manier van hooveren door de viewport :p

[ Voor 3% gewijzigd door FrostXL op 03-08-2006 16:55 ]

Weet jij al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

middle mouse = slepen
alt+middlemouse = roteren
alt+scrollwiel is minder snel zoomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
FrostXL schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 16:53:
[...]
user viewport is toch iets anders als de perspective hé? wat is er zoveel fijner aan de user viewport dan aan de perspective? Het enigste verschil dat ik zie is dat er andere verhoudingen (?) zijn...

Z werkt idd lekker, die kende ik nog niet, thanks :)
[...]
Zoomen met scrollwiel werkt idd niet lekker door dat hakkelen, dit werkt een stuk beter, bedankt voor de tip!

Volgens mij heeft iedere moddeler zo zijn eigen manier van hooveren door de viewport :p
Jaw userview is anders. Ik gebruik het omdat ik dan altijd weet dat dingen recht zijn en evenwijdig. En ook omdat ik dan nooit met m'n viewport in een ander object zit. Kost allemaal veel te veel tijd om je viewport goed te zetten dan. Userview is alleen lastig als je ergens in of onder moet zijn. Daarvoor gebruik ik dan de perspective view.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey allemaal, nou na zon half jaar gestopt te zijn met 3dsmax, ben ik vandaag toch maar weer is begonnen, het plan is mijn Mda_vario na te maken tot in de details. :) hier is resultaat tot nu toe, na 4,5 uur (simpel vray rendertje). dit is overigens mijn eerste "project" dat ik ooit ga doen. en mijn deadline is over 11 dagen (moet te doen zijn neem ik aan), C&C is altijd welkom!

Afbeeldingslocatie: http://www.tech-bits.net/MDA_vario_test_render_1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shnazzle
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-01 10:34
Even nog een reactie op een wat oudere posts hier...

Ik ben begonnen met 3DS Max...niet gelukt, een jaar later weer geprobeerd...weer niet gelukt. Veel te complex. Cinema4D was next...niet gelukt, vond de interface niks :*)
Maya geprobeerd...tja...je begrijpt het wel.
En toen ben ik begonnen met linux gebruiken.
En toen vond ik Blender...
En dat is gelukt!!! :P
Het aesthetically speakingn iet zo 'mooi' als de grotere progs
Ik heb 1 tutorial gedaan, Gus het kookie-mannetje. En toen had ik de fijne kneepjes door en kon ik heel leuk gaan spelen.
De rest kwam vanzelf.

Het is een keyboard-shortcut programma, die "moet" je inderdaad een beetje weten wil het snel en makkelijk werken, maar het kan ook allemaal via de context-menu

Ik zou zeggen...beginners, probeer het, misschien is het jouw stijl wel. Zoals het bij mij is.
Blender is voor hoe oud het is en gratis is heel uitgebreid en de built-in renderer is verdomde goed relatief gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
Verwijderd schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 19:01:
hey allemaal, nou na zon half jaar gestopt te zijn met 3dsmax, ben ik vandaag toch maar weer is begonnen, het plan is mijn Mda_vario na te maken tot in de details. :) hier is resultaat tot nu toe, na 4,5 uur (simpel vray rendertje). dit is overigens mijn eerste "project" dat ik ooit ga doen. en mijn deadline is over 11 dagen (moet te doen zijn neem ik aan), C&C is altijd welkom!

[afbeelding]
Hij is te langwerpig en/of te dun. Ook je rand naast het scherm ligt veel te diep naar binnen toe. Bovenaan zit een hoekje (top van het schempje) Ow ik zie net dat er nog een stukje naast moet komen. Maar toch is ie wat te langwerpig.

Wel een leuk projectje denk ik zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 19:01:

[afbeelding]
Hij ziet er mooi uit, maar de maten kloppen volgens mij niet helemaal.

Als ik jou was zou ik je MDA ff op meten en dan gewoon een plane erachter gooien, en dan alles naar die size maken. Dus moet je die plane wel op de zelfde grote hebben als je MDA in het echt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lol, haha had ik denk ik even bij moet zetten dat als je ook de mda vario voor je neemt . dit het Binnenste gedeelte is.. er moet nog een redelijke rand omheen komen! en aan de onderkant moet ook nog een boog. hehe, Wip he ;) Bedankt voor de commentaar. daar hou ik van ^^

@robin222: thnx for the comment, scherm zat idd iets Te erg naar binnen :)

voor de duidelijkheid:
Afbeeldingslocatie: http://img331.imageshack.us/img331/9094/uitlegjb3.jpg

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2006 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
Verwijderd schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 20:11:
lol, haha had ik denk ik even bij moet zetten dat als je ook de mda vario voor je neemt . dit het Binnenste gedeelte is.. er moet nog een redelijke rand omheen komen! en aan de onderkant moet ook nog een boog. hehe, Wip he ;) Bedankt voor de commentaar. daar hou ik van ^^

voor de duidelijkheid:
[afbeelding]
Jupz dat had ik al gezien. Maar de rand van je scherm ligt nu te diep en is te breed. En hij is echt te dun of te lang t is maar hoe je t bekijkt. Denk eigelijk te lang. En dat hoekje bovenaan t scherm bij de buitenste kant klopt niet. Dat is gewoon rond.

Beetje gaan editen he :) Had ik m'n hele verhaal niet te hoefen typen :P

[ Voor 4% gewijzigd door FreezingPixels op 03-08-2006 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-09 07:57

World Citizen

FreeReef.nl

Hey,

Vraagje,
Ik ben voor het eerst met 3Dmax aan het werk gegaan en heb besloten om te beginnen met een auto. Ik heb een aantal tutorials gedaan (heel basic), maar niet betreffende een auto.

Nu ben ik dus aan het zoeken op internet, hoe te beginnen. Er blijken meerdere manieren te zijn.
Eentje door eerst de zijkent over te tekenen met lijnen, en die dan vervolgens in het front aanzicht 3d te maken. (met nurbs)
En eentje door gewoonweg 3 aanzichten in te laden en die op elkaar afstemmen. Je krijgt dan in perspectief een plaatjes kruis van je model. Dan maak je met "boxes" je onderdelen. (met polygonen).

Ik weet dus niet wat ik nu moet doen. Ofwel Met mijn "kenis" van 3Dmax.. Welke methode moet ik gebruiken? Of zijn er nog betere methodes?

Ik kan helaas ook geen stap voor stap Tutorial vinden om een auto te modelleren. Iemand?

Als iemand een tip heeft... graag!

Decon

[ Voor 0% gewijzigd door World Citizen op 03-08-2006 21:36 . Reden: Spelling ]

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
De Audi A3 Tutorial op 3d-palace is een goede tutorial om mee te beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

Chester schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 21:37:
De Audi A3 Tutorial op 3d-palace is een goede tutorial om mee te beginnen.
Inderdaad dit is de eerste tutorial met genoeg informatie.. Thanks ben al bijna bezig :)

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

Had ik maar een juiste blueprint van een MX5 NA (1998).... Ik heb er wel een maar die is zo wazig :'(

[ Voor 1% gewijzigd door World Citizen op 03-08-2006 22:29 . Reden: Smilie :) ]

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamwalker
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-07 11:39
He Jepz dat is een mooi linkje!

Jeetje moet ik nog gaan kiezen ook...... mmm...... wat zal het worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

Ja en nee... Ik heb me al twee keer aangemeld (2 verschillende e-mails) maar helaas krijg ik geen acktivatie mail binnen.

mocht je ze me willen mailen... :P deconfrost(aapenstaartje)tiscali.nl

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga proberen om een porsche elkaar te zetten maar de blueprints lukken al niet helemaal.

Originele blueprint:
Afbeeldingslocatie: http://www.tieme.net/side.jpg

Maar als ik hem in 3ds zet komt hij er veel minder uit te zien:
Afbeeldingslocatie: http://www.tieme.net/prints.jpg

Weet iemand hoe je dit kan oplossen? De voorkant en achterkant lukken wel. Alleen met de zijkant en top heb ik problemen. Ik heb de blueprints gemaakt op de manier van de A3 tuto. Dus met side en top 1024px en back en front van 512px en die op planes gezet, plane van side en top dubbel zo groot als back en front.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 15:46:
Ik ga proberen om een porsche elkaar te zetten maar de blueprints lukken al niet helemaal.

Originele blueprint:
[afbeelding]

[afbeelding]

Weet iemand hoe je dit kan oplossen? De voorkant en achterkant lukken wel. Alleen met de zijkant en top heb ik problemen. Ik heb de blueprints gemaakt op de manier van de A3 tuto. Dus met side en top 1024px en back en front van 512px en die op planes gezet, plane van side en top dubbel zo groot als back en front.
Lees de topic start eens door. Daar staat het in. Deze vraag is ook al tig keer voorgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
Verwijderd schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 15:46:

Originele blueprint:
[afbeelding]

[afbeelding]

Kijk eens in de Startpost. Je moet naar je videokaart settings gaan in 3d max en daar ze op match as close as possible zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zow , hier weer een update van de Mda vario:

Afbeeldingslocatie: http://img367.imageshack.us/img367/8514/mdavariotestrenderday2kp5.jpg
ps, ik weet dat de lijnen onder de camera aan de achterkant recht horen te zijn, niet rond zoals nu, moet ik nog even aanpassen. voor de rest hoor ik graag wat jullie ervan vinden! :)

Edit: link even gefixed.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2006 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
Verwijderd schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 16:34:
zow , hier weer een update van de Mda vario:

[afbeelding]
ps, ik weet dat de lijnen onder de camera aan de achterkant recht horen te zijn, niet rond zoals nu, moet ik nog even aanpassen. voor de rest hoor ik graag wat jullie ervan vinden! :)

Edit: link even gefixed.
Ziet er goed uit. Alleen boven de knopjes onderaan heb je dat een beetje rond gemaakt. Moet gewoon helemaal recht zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waar bedoel je precies? (ben lastig i know :p )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
Verwijderd schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 17:11:
waar bedoel je precies? (ben lastig i know :p )
Als je de t-mobile versie hebt dan heb ik het over het sukje onder MDA en T-Mobile. Dus boven de knopjes en onder die letters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aah ok, bedankt, maar dat is niet recht :+ mag mischien nog wel iets meer een boogje in dan dat ik nu heb hehe.

klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
Verwijderd schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 17:25:
aah ok, bedankt, maar dat is niet recht :+ mag mischien nog wel iets meer een boogje in dan dat ik nu heb hehe.

klik hier
Afbeeldingslocatie: http://www.3dshiparts.com/lalala.jpg
1. Hier zit een hoekje moet rond.
2. Dit is rond zeg maar en dat moet gewoon recht. En dan heb ik het niet over y-as maar over de z-as. Hmss over de y as moet ie wel ronder. Ik hoop dat je een beetje begrijpt wat ik bedoel :)

[ Voor 8% gewijzigd door FreezingPixels op 04-08-2006 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aaaah zo.. heel erg bedankt! :) verbaasd me dat je al die dingen zo snel ziet, ik weet nu al dat ik vaker (goede) commentaar van je zal krijgen.. thanks _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
Verwijderd schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 18:03:
aaaah zo.. heel erg bedankt! :) verbaasd me dat je al die dingen zo snel ziet, ik weet nu al dat ik vaker (goede) commentaar van je zal krijgen.. thanks _/-\o_
Niets te danken. Maar hij ligt hier in het echt voor me dus ik spiek gewoon even :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:08

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

:')
* Spike_wolf is net een hele tijd bezig met het bouwen van van alles en nog wat in een scene...
Render ik m'n scenen.. ontbreekt er een hoop :o ik kijk naar m'n wires.. ja staat er toch allemaal :?
T is wel allemaal mooi afgesneden in die render... clipping aan staan ofzo :?
Ik al m'n instellingen na gegaan.. neej niks :?
Oh wacht ff.. ben in het enthousiaste bouwen door m'n achtergrond plane heen gegaan O-) :+

Moest k ff met jullie delen :') :+

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

Afbeeldingslocatie: http://picard.sytes.net/temp/galaxyexplorer.jpg
Ik wil er wel een complete scene van maken met grondplaten, assistent scheepje etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nice, dat ziet er al goed uit! d:)b wel op elk nopje lego zetten he :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

Op elk nopje staat lego ;) En zelfs 1 nopje per onderdeeltje heeft zo'n opstaand randje zoals aardbij liet zien 2 pagina's terug :)
edit:
wipje:
Afbeeldingslocatie: http://picard.sytes.net/temp/galaxy-explorer_forum.jpg
768

Zoals je ziet moet ik het bergje achter het control center nog maken. Ik ben er alleen nog niet helemaal uit hoe. Zal wel een low poly cage worden met een smooth.

[ Voor 55% gewijzigd door Acid_Burn op 05-08-2006 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Probleem:

3dsMax + vray

Solidworks objecten gexporteerd naar IGES, en dan weer geimporteerd in max

Reflectie op deze objecten gaat fout. Sommige delen reflecteren wel, andere blijven compleet zwart.

Converteren naar poly/mesh helpt niet (na import zijn ze nurbs)
normal flip/unify helpt niet
reset x-form helpt niet
collapse helpt niet

iemand nog ideen?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthSjaak
Acid_Burn: Errug mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamwalker
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-07 11:39
Ik heb een soort van transformator huisje gemaakt uit een kubus.
De buitenkant ziet er nu uit zoals ik wil.
Nu komt het probleem ik heb er ramen in gemaakt en daardoor zie je dat het huisje geen muur dikte heeft en je ziet het materiaal niet in de binnen kant.
Ik heb de functie shell geprobeerd maar omdat er een erg scherpe hoek in zit komt de binnen kant van de muur buiten de buiten muur.
Weet iemand een makkelijke mannier om dit te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZipoBibrok5-108
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-08 15:56
Acid_Burn schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 22:25:
Op elk nopje staat lego ;) En zelfs 1 nopje per onderdeeltje heeft zo'n opstaand randje zoals aardbij liet zien 2 pagina's terug :)
edit:
wipje:
[afbeelding]
768

Zoals je ziet moet ik het bergje achter het control center nog maken. Ik ben er alleen nog niet helemaal uit hoe. Zal wel een low poly cage worden met een smooth.
_/-\o_ Oeh, dat roept herinneringen op, die heb ik vroeger gehad! Héél erg mooi gedaan, ook leuk detail om een verbindingsplaatje op de grondplaten te zetten. Enige wat me opvalt is dat de bandjes van het autotje op de voorgrond nogal grijs zijn, lijken me niet zwart genoeg. Voor de rest echt prachtig, ga zo door.

De lucht is groen, het gras is blauw. Ik ben niet dronken, wat lul je nou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

ZipoBibrok5-108 schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 00:08:
[...]
_/-\o_ Oeh, dat roept herinneringen op, die heb ik vroeger gehad! Héél erg mooi gedaan, ook leuk detail om een verbindingsplaatje op de grondplaten te zetten. Enige wat me opvalt is dat de bandjes van het autotje op de voorgrond nogal grijs zijn, lijken me niet zwart genoeg. Voor de rest echt prachtig, ga zo door.
Deze staat nog in elkaar bij mij in de kast. Soms handig om een 'real life' voorbeeld te hebben. Die banden zijn inderdaad te grijs. Bij testrenders had ik ze compleet zwart gemaakt, maar dan zag je niks van de structuur terug. Maar dat pas ik nog wel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
tja, ik wordt het nogal beu zo, bij elke wip lijkt het wel alsof ik mijn scene helemaal opnieuw moet belichten.. Elke keer weer rare felle vlekken die nergens vandaan lijken te komen.
Een glasplaat in de posterlijst ging al helemaal niet, want dan zag je alleen een grijs vlak, maar de poster weer niet..
Afbeeldingslocatie: http://img224.imageshack.us/img224/4233/wipyy9.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Schuey schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 14:07:
tja, ik wordt het nogal beu zo, bij elke wip lijkt het wel alsof ik mijn scene helemaal opnieuw moet belichten.. Elke keer weer rare felle vlekken die nergens vandaan lijken te komen.
Een glasplaat in de posterlijst ging al helemaal niet, want dan zag je alleen een grijs vlak, maar de poster weer niet..
[afbeelding]
specs! (als in, welke renderer/3d software)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
3dsmax7 met de mental ray versie die er standaard bijzit.
maak gebruik van gi en final gathering en 2 omni's.
ben nu opnieuw aan het renderen, zonder die 2 omni's, en ik geloof dat die glasplaat nu wel goed functioneerd.

edit:
lekker stabiel weer dat mental ray, elke keer wel een error tijdens het renderen, verdomme :(

op 640*480 wel, vanavond eens op mijn nieuwe laptop renderen thuis, kijken offie het wel fatsoenlijk gerenderd krijgt :)

Afbeeldingslocatie: http://img77.imageshack.us/img77/7233/wipff5.jpg

kamer moet nog gevuld worden, spullen op bureau, kastjes en bed in slaapgedeelte, tv, nog genoeg te doen :X

[ Voor 49% gewijzigd door Schuey op 06-08-2006 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/nketelaar/test%20wip.jpg

Hmmm nog veel te doen maar voor mijn aller eerste render ben ik niet ontevreden... je ziet dat het een Coupe is .. ongeveer... een beetje... :+

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
okay de vlek is weg, nu is de rest goed, maar het plafond lijkt wel grijs geschilderd te zijn.. grrr :P
dan maar cheaten :+
alsin, apart materiaal voor plafond met self illumination :P

[ Voor 28% gewijzigd door Schuey op 06-08-2006 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 11:47
Schuey schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 20:08:
okay de vlek is weg, nu is de rest goed, maar het plafond lijkt wel grijs geschilderd te zijn.. grrr :P
dan maar cheaten :+
alsin, apart materiaal voor plafond met self illumination :P
sorry dat ik er weer over begin, maar heb je Vray Free nu al eens geprobeerd? :P

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
nee :D
ga ik doen als kamertje af is, en dan 2 renders maken, met mental ray, en Vray free :)
heb echt nog zoveel te doen, dat komt allemaal nog wel :)
het is nu iig met mental ray behoorlijk netjes geworden, en een render duurt nu 20 minuten, vind alleen het materiaal voor mijn bankje nog een beetje gaar, lijkt nog niet echt op leer..

[ Voor 8% gewijzigd door Schuey op 07-08-2006 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurgen
  • Laatst online: 05-09 20:22
ik heb een probleempje, ik kan mijn blueprints in max niet meer zien.. ik heb 'view map in viewport' aanstaan (;)) en ook f3 verandert niets... ik zal wel op een of andere knop gedrukt hebben maar welke ? :P

iemand die de oplossing weet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

heb je ze gefreezed mischien? Dan zie je de mappen ook niet meer. Freezen moet je doen via properties en dan aanvinken dat de mappen wel zichtbaar moeten blijven. Of mischien op transparant gezet (ALT+X).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
Acid_Burn schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 17:55:
heb je ze gefreezed mischien? Dan zie je de mappen ook niet meer. Freezen moet je doen via properties en dan aanvinken dat de mappen wel zichtbaar moeten blijven. Of mischien op transparant gezet (ALT+X).
Frozen in gray uitzetten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurgen
nope, geen van beide.. ik zie wel dat de planes lichter worden als ik view map in viewport aanzet.. maar ik zie geen blueprint. in een nieuwe scene met alleen een plane heb ik het zelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
en als je op f3 drukt? :P
erm..

ikke niet weet :X

[ Voor 41% gewijzigd door Schuey op 07-08-2006 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurgen
op direct 3d werkt het wel :D dan maar zo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke ben (tijdelijk) gestopt met mijn porsche (wou echt niet lukken met die lompe koplampen) en begonnen met een hippie busje. Maar nu heb ik hetzelfde probleem als met mijn porsche en dat is als ik een vorm kut, ik 3hoeken krijg, die vervolgens lelijk worden met meshsmooth.

Maar wat ik mij nu afvraag is, hoe is het mogelijk om de vorm zoals in het plaatje te cutten zonder dat je 3 hoeken maakt? volgens mij is dat niet te ontwijken?

Afbeeldingslocatie: http://img322.imageshack.us/img322/1272/vierkantonmogelijkmy2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
ColTju schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 19:06:
op direct 3d werkt het wel :D dan maar zo :P
Direct 3d is sowieso al beter dan openGL dus het is helemaal niet zo slecht :P
Verwijderd schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 19:38:
Oke ben (tijdelijk) gestopt met mijn porsche (wou echt niet lukken met die lompe koplampen) en begonnen met een hippie busje. Maar nu heb ik hetzelfde probleem als met mijn porsche en dat is als ik een vorm kut, ik 3hoeken krijg, die vervolgens lelijk worden met meshsmooth.

Maar wat ik mij nu afvraag is, hoe is het mogelijk om de vorm zoals in het plaatje te cutten zonder dat je 3 hoeken maakt? volgens mij is dat niet te ontwijken?

[afbeelding]
Ik zou nu gewoon zo gaan welden dat je alleen maar quads over houd. Daarna gaan slapen zodat je die vorm goed hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Fixen de 3D-kabouters jouw meshes terwijl je slaapt :o

Zo ja dan mogen ze bij mij ook nog wat karweitjes doen :P

edit: nog iets nuttigs erbij

@ b3n666:

Ik ben bang dat je hele aanpak verkeerd is. De edges van je mesh moeten de lijnen van de auto volgen, en niet gewoon haaks op elkaar staan. Kijk eens naar Chester's WiP, dan zie je wat ik bedoel.

[ Voor 50% gewijzigd door Bozozo op 07-08-2006 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

Niet veel gewijzigd. Bergje gemaakt en een andere hoek.
Afbeeldingslocatie: http://picard.sytes.net/temp/galaxy-explorer2.jpg

Up next... meer spul. Vliegend spul, radar basis etc...
current polycount: 825K

[ Voor 6% gewijzigd door Acid_Burn op 07-08-2006 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bozozo schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 20:04:

@ b3n666:

Ik ben bang dat je hele aanpak verkeerd is. De edges van je mesh moeten de lijnen van de auto volgen, en niet gewoon haaks op elkaar staan. Kijk eens naar Chester's WiP, dan zie je wat ik bedoel.
Als ik zijn wire zie ziet er hetzelfde uit alleen zijn zijn quads veel kleiner dan die van mij.

@robin: dat zal ik morgen eens proberen alleen heb ik het idee dat je mesh dan wel veel niet vierkante vierkanten krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
dan ben ik bang dat je toch echt iets beter moet kijken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
@ Acid_Burn

Ziet er tof uit hoor :)
Verwijderd schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 23:27:
[...]

Als ik zijn wire zie ziet er hetzelfde uit alleen zijn zijn quads veel kleiner dan die van mij.

@robin: dat zal ik morgen eens proberen alleen heb ik het idee dat je mesh dan wel veel niet vierkante vierkanten krijgt.
Dat maakt echt helemaal niet uit hoor. Als jij een auto kan maken met alleen maar vierkante quads ben je een knappe jongen :) Gewoon je quads aanhouden en inderdaad kijk maar naar de wire's van chester.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kijk altijd kwijlend naar Chester zijn models, alleen is er helaas voor mij een nogal overduidelijk verschil is skills :) Het lukt mij gewoon nog niet om het zo perfect te krijgen. Maar het maakt dus niet echt uit of ik vierkanten gebruik die niet vierkant zijn zeg maar?
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.