[3D] Post je 3D stuff maar weer - part 34 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 10.973 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:23
Verwijderd schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 12:44:
[...]

thx :)

"het ding onder dat andere ding" is wel wat vaag idd, maar bedoel je dat ronde knopje (dient om het magazijn uit de revolver te halen). daar zit idd nie echt veel slijtage op, had het zelf nog niet opgemerkt...
ik zou je afschieten met je 1911.. een revolver :? wtf :P
mgoed, zoals ik al had gezegd, ziet er cool uit ^^
je mist alleen wat detail op de safety switch, daar hoort nog wat diepte in te zitten, maar dat moet je met een texture wel enigzins kunnen opvangen.
dat laatste klopte niet :D

overigens bedoelt de heer die me voor was, de grip safety, en niet de mag release button volgens mij.
dreamwalker schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 11:52:

Vind het wel moeilijk om c&c te geven kan het namelijk zelf zeker niet beter!
dat heeft mij persoonlijk nooit ergens van weerhouden, hoeft toch ook niet :)

[ Voor 20% gewijzigd door Schuey op 19-07-2006 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamwalker
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-07 11:39
ff voor de duidelijkheid ik bedoel dit
Afbeeldingslocatie: http://i7.photobucket.com/albums/y282/XvsT/gun.jpg
En nu weet ik dus ook de functie! knopje is er om het magazijn eruit te krijgen.
Jeetje man nog leerzaam ook hier en niet eens over modelen!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schuey schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 13:41:
ik zou je afschieten met je 1911.. een revolver :? wtf :P
ok,ok, pistool... my mistake >:)

@dreamwalker: aah, dat ding onder dat andere ;) ja, kan idd nog wat tuning gebruiken...

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2006 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imhotep
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:39

Imhotep

The Dark Side

Ik heb sinds gister een probleempje met RPC modules.

Als ik een RPC plant of boom inlaad in mijn model en ik laat dat renderen door een camera, dan staan de RPC's niet meer op de plek waar ik ze geplaatst heb.

Ze staan dan een heel stuk verder van de camara af dan waar ik ze neer gezet heb :?
Kan dit een instelling zijn die opgeslagen is in het 3d-model? want op een andere pc doet dit bestand het ook :'(

laat maar, heb het al opgelost.
De bodemplaat was naar beneden verschoven :o 8)7 |:(

[ Voor 13% gewijzigd door Imhotep op 19-07-2006 16:02 ]

Still King

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonMetal
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21-08 08:14

DonMetal

Doet Iets Met Media

dreamwalker schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 14:28:
ff voor de duidelijkheid ik bedoel dit
[afbeelding]
En nu weet ik dus ook de functie! knopje is er om het magazijn eruit te krijgen.
Jeetje man nog leerzaam ook hier en niet eens over modelen!!!
ehm, nee, het knopje om het magazijn er uit te laten komen zit rechts naar de trekkerkast, , waarin in overigens de trekker zelf mis? hetgeen wat jij ziet is de slagpin die het slaghoedje van de huls raakt waardoor de kogel kan worden afgevuurd.

De loop die je er uit laat steken op de linker pic is iets te lang na mijn gevoel, en mag iets gehavender, dat ziet er na 10 keer schieten al niet meer zo uit.

de Texture van het hout (het geribbelde gedeelte) is iets te scherp, je hebt wel iets van krassen op
de slee, maar de handgrepen zijn als nieuw :?

De voorkant van de slee is te scherp, dat is irl ronder, net als de onderkant van de handgreep.

En de schroef waarmee de handgreep vastzit moet is gehavender denk ik, net als het achterste richtmiddel.

En er zit aan de achterkant van de slee een of ander hapje wat daar niet hoort

Zo, dat is mijn gezeik weer, ik weet het, te veel met wapens omgaan, en schieten is niet goed, ik begin zoals hier gelijk weer te zeiken :+

Dus als dit te hard overkomt, tja, te veel verstand hebben van iets is niet gooed voor uw omgeving! Ga om met wapens, en schiet met maten!

[ Voor 12% gewijzigd door DonMetal op 19-07-2006 18:06 ]

Joejoe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
DonMetal schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 18:03:
[...]

ehm, nee, het knopje om het magazijn er uit te laten komen zit rechts naar de trekkerkast, , waarin in overigens de trekker zelf mis? hetgeen wat jij ziet is de slagpin die het slaghoedje van de huls raakt waardoor de kogel kan worden afgevuurd.

De loop die je er uit laat steken op de linker pic is iets te lang na mijn gevoel, en mag iets gehavender, dat ziet er na 10 keer schieten al niet meer zo uit.

de Texture van het hout (het geribbelde gedeelte) is iets te scherp, je hebt wel iets van krassen op

De voorkant van de slee is te scherp, dat is irl ronder, net als de onderkant van de handgreep.

En de schroef waarmee de handgreep vastzit moet is gehavender denk ik, net als het achterste richtmiddel.

Zo, dat is mijn gezeik weer, ik weet het, te veel met wapens omgaan, en schieten is niet goed, ik begin zoals hier gelijk weer te zeiken :+

Dus als dit te hard overkomt, tja, te veel verstand hebben van iets is niet gooed voor uw omgeving! Ga om met wapens, en schiet met maten!
slagpin? dat heet nu de hamer..
slee= slede
het hapje aan de achterkant van de slede, dat is uiteraard voor de safety switch, maar dat wist je toch al. Als je echt helemaal aan de achterkant bedoelt, dus het randje waar de slede over glijd, heeft Doylle het ook hier bij het rechte eind.

voor iemand die pretendeerd er verstand van te hebben? tja :P

omfg het was echt nog niet opgevallen dat er gewoon geen trekker inzat :D

Kritiek leveren kan handig zijn voor de poster, maar zorg dan dat het klopt :)

even voor dreamwalker, het stuk onder de hamer, is de grip safety. Dit is een secundaire veiligheidsmaatregel. Je wapen kan wel geladen zijn, en de veiligheidspal eraf, als je je wapen niet vasthebt, kun je alsnog niet vuren, je trekker blokkeerd simpelweg. Als je je handgreep vastgrijpt, oefen je natuurlijk druk uit met je palm op dat 'paneel' , en ben je vrij om te schieten :)

[ Voor 30% gewijzigd door Schuey op 19-07-2006 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamwalker
oeps had ik het bijna verkeerd zitten te onthouden..... nou weet ik het echt :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonMetal

DonMetal

Doet Iets Met Media

Schuey schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 18:14:
[...]

slagpin? dat heet nu de hamer..
slee= slede
het hapje aan de achterkant van de slede, dat is uiteraard voor de safety switch, maar dat wist je toch al. Als je echt helemaal aan de achterkant bedoelt, dus het randje waar de slede over glijd, heeft Doylle het ook hier bij het rechte eind.

voor iemand die pretendeerd er verstand van te hebben? tja :P

omfg het was echt nog niet opgevallen dat er gewoon geen trekker inzat :D

Kritiek leveren kan handig zijn voor de poster, maar zorg dan dat het klopt :)

even voor dreamwalker, het stuk onder de hamer, is de grip safety. Dit is een secundaire veiligheidsmaatregel. Je wapen kan wel geladen zijn, en de veiligheidspal eraf, als je je wapen niet vasthebt, kun je alsnog niet vuren, je trekker blokkeerd simpelweg. Als je je handgreep vastgrijpt, druk je dat 'paneel' in, en ben je vrij om te schieten :)
Dat vind ik dan toch heel leuk: bij het pistool wat ik hier eerst in de kluis heb liggen (precies hetzelfde als hetgeen wat hier word gemaàkt) zit dat hapje verder naar voren (en heeft een iets andere vorm). hetgeen wat hier nu onder zit is de pal waarmee je de slede (sorry, slee>slede, tja...) als die naar achter is getrokken zonder ammunitie in het magazijn weer terug naar voren kan laten schieten.

Maar de verschillen kunnen er natuurlijk ook zijn tussen een FN Browning Sport Gold Chrome (heb ik nu) en ene Colt 1911 (had ik eerst), hoewel het model over de jaren altijd van dat basismodel is uitgegaan.

Hiermee heb ik bijna alles wel ongeveer, als me nog iets tebinnenschiet, dan hoor je het wel Schuey ;)

Joejoe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
hij baseerd zich op het gi model waar afbeeldingen genoeg van te vinden zijn, en zo ook afbeelding*, waar de safety erop staat, en jawel, deze zit in de daarvoor bedoelde inkeping waar ik op duid :)
Je hebt gelijk de inkeping verder naar voren toe voor dient voor de slide lock. Dit ontken ik niet, zou nogal stom zijn, aangezien het een feit is :P
Ik snap dus niet wat je met je aantuigingen probeerde te bewijzen, aangezien ik zelf netjes beschreef wat ik bedoelde :)

en ja, zeker zitten die verschillen er tussen je fn browning sport chrome en die apparaat dat al zo oud als de nete is :)

*
zoals bijvoorbeeld de safety:
Afbeeldingslocatie: http://www.bobtuley.com/45/field_strip14.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door Schuey op 19-07-2006 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DonMetal schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 18:03:
[...]
Mss vergeten te vertellen, dit is een model voor een game. Vandaar dat de trekker niet zichtbaar is (hij is namelijk ook niet gemodelt) + lees voorgaande post waar ik hem vertel dat het ronde knoppje bij de trekker dient om het magazijn te lossen
Loop is correcte lengte. steekt als de slide in normale positie staat enkele mm uit, zoals op de foto's die ik vond...Ik kon em idd mss iets gehavender maken, maar die is ingame ook haast weer onzichtbaar, dat ik er niet echt veel aandacht aan besteedt heb.

Ook de voorkant van het "pistool" (;) Schuey) is eigenlijk niet gemodelt. alhoewel die er redelijk plat uit ziet op alle foto's die ik heb kan die inderdaad wat plat overkomen...

Hapje is voor de safety, Safety switch past er net in...

Nu bon, genoeg over wapens, laat ons ons maar concenteren op 3d ipv de werking van wapens...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2006 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
ik vind het wel een leuke discussie, alhoewel vrijwel zinloos, er zit maar 90 jaar tussen de beide wapens, dus nogal wiedes dat de nieuwere net iets anders zijn :+

mgoed, binnenkort weer een update van mijn kamertje ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Realtime render voor een gameproject.
Ik wou binnen 1 dag een object verzinnen, modelen, en texturen.
En dat is gelukt.
Afbeeldingslocatie: http://xs203.xs.to/xs203/06293/Realtime_render.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonMetal

DonMetal

Doet Iets Met Media

Schuey schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 18:59:
ik vind het wel een leuke discussie, alhoewel vrijwel zinloos, er zit maar 90 jaar tussen de beide wapens, dus nogal wiedes dat de nieuwere net iets anders zijn :+

mgoed, binnenkort weer een update van mijn kamertje ^^
Zoals ik eerder ook al zei, ik heb zelf ook een Colt 1911 gehad, maar na mijn gevoel zat die inkeping voor die veiligheidspal bij dat wapen ook al verder naar voren.

En @ die loop, dat zal wel komen doordat dat smaller is oid.

En dan nog is het te heet voor een dergelijke discussie ;), ik ga weer schwemmen, nadat ik mn dagelijkse caffeïne verslaving bevredigt heb ;)

[ Voor 12% gewijzigd door DonMetal op 19-07-2006 22:56 ]

Joejoe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamwalker
Ik vroeg me wat af ik ben bezig met die audi video tut.
Vinden jullie hoe die gast het doet eigenlijk goed?
Ik zie bv dat Chester het al heel anders doet. Is er niet een soort van ultieme mannier van modelen?
Hoop niet dat ik me hier een verkeerde mannier van een auto modelen aanleer. Er gaat zo f@%ing veel tijd in zitten!!! Is dan jammer als het niet op de goeie mannier gedaan word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
dreamwalker schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 08:12:
Ik zie bv dat Chester het al heel anders doet. Is er niet een soort van ultieme mannier van modelen?
Hoop niet dat ik me hier een verkeerde mannier van een auto modelen aanleer. Er gaat zo f@%ing veel tijd in zitten!!! Is dan jammer als het niet op de goeie mannier gedaan word.
Er is geen ultieme manier van modelen, het is maar wat je zelf het fijnst vind werken. Als je pas begint met het modelen van auto's is de manier van de Audi A3 tut wel aan te raden, dat is namelijk makkelijker dan hoe ik het model.

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
DonMetal schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 22:54:
[...]

Zoals ik eerder ook al zei, ik heb zelf ook een Colt 1911 gehad, maar na mijn gevoel zat die inkeping voor die veiligheidspal bij dat wapen ook al verder naar voren.

En @ die loop, dat zal wel komen doordat dat smaller is oid.

En dan nog is het te heet voor een dergelijke discussie ;), ik ga weer schwemmen, nadat ik mn dagelijkse caffeïne verslaving bevredigt heb ;)
jouw gevoel klopt niet, dat zie je wel weer ;)
enige waarin ik je gelijk moet geven was de barrel, die zag er idd te clean uit. Overigens bedoelde ik met de achterkant van de slede dus de kant van de hamer :P De inkeping voor de slide lock zit dus ook goed ;) Laten we het er maar op houden dat je het door de warmte niet zo helder zag. Het kan natuurlijk ook dat je een iets andere versie had, er zijn maar 1001 varianten en bedrijven die 1911 klonen maken, en colt zal vast zelf ook nog wat wijzigingen in de loop der jaren doorgevoerd hebben.

Van mij mogen er zeker vaker leuke discussies ontstaan in dit topic over c&c :) Alleen in dit geval staat de poster volledig in zijn recht, ik ben alleen bang dat als het omgedraaid is de poster (wie dan ook) zich snel zich beledigd voelt oid als er echt over gepraat wordt, ipv gewoon een losse opmerking tussendoor.
dreamwalker schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 08:12:
(kan hier even de video niet kijken)
hoe doet die kerel het dan? :)
Ik begin zelf altijd met 2 cylinders voor de wielkasten, zijkanten en achterkant verwijderen, en edges trekken geblazen! :) En een echt verkeerde manier geloof ik niet dat er is, veel tijd gaat er zowieso wel inzitten.

[ Voor 66% gewijzigd door Schuey op 20-07-2006 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_haak
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 11:18
nou, ben een paar dagen geleden ook nog aan het zoeken geweest, naar die fout in m'n spaken, maar kon de spaken niet netjes weghalen (gekloot met die chamfers :P had ik beter niet kunnen doen, bij de hoeken krijg ik nu problemen als ik ze weghaal.

maar goed, ff kijken hoe ik dat oplos, OF dat er misschien dubbele vertexen zitten, zoals je al zei (schuey).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben ook weer eens een beetje gaan klooien met max

ik heb net een glas gemaakt, op zich wel tevreden, begint er goed uit te zien
alleen de onderkan ziet er raar uit
iemand een idee wat het kan zijn?

oja, de met de ondergrond ben ik nog amper bezig geweest

de instellingen voor de material
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~mruben86/screen.jpg

en de render:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~mruben86/glass1.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2006 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

De A3 tutorial begint met één poly bovenop het dak, waarna de hele auto wordt gemaakt door steeds edges te shiftdraggen en die dan op handige plekken neer te leggen (op seams en randen). Eerst wordt zo een ruwe versie van de auto gemaakt (zeer lowpoly), en daarna pas worden de details gemaakt.

Chester doet het anders; die begint gewoon ergens (meestal de motorkap?) en modelleert meteen alle details. Dat is iets leuker omdat je meteen resultaten kunt laten zien, maar je moet wel enige ervaring hebben omdat je later nog goed uit moet komen met je seams.

Beginnen met twee cilinders had ik eigenlijk nog nooit van gehoord, maar ik kan me voorstellen dat dat lekker opschiet. En je krijgt mooi gevormde wielkasten natuurlijk :+

TabCinema : NiftySplit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Verwijderd schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 12:05:
ik ben ook weer eens een beetje gaan klooien met max

ik heb net een glas gemaakt, op zich wel tevreden, begint er goed uit te zien
alleen de onderkan ziet er raar uit
iemand een idee wat het kan zijn?

oja, de met de ondergrond ben ik nog amper bezig geweest

de instellingen voor de material
[afbeelding]

en de render:
[afbeelding]
een pagina of 2 geleden heb ik iets vergelijkbaars gepost, een aantal mensen dachten dat het een foto was, met een supersimpel materiaal :)
raytrace materiaal.
opacity op 100
falloff map in de reflect map, soort reflectie op fresnell, en een van het zwart grijs maken, zodat je nog een toefje reflectie hebt. Caustics erbij en klaar :)
Bozozo schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 12:24:
Beginnen met twee cilinders had ik eigenlijk nog nooit van gehoord, maar ik kan me voorstellen dat dat lekker opschiet. En je krijgt mooi gevormde wielkasten natuurlijk :+
die tutorial klinkt onhandig om te beginnen mgoed.
Dat 'mijn' methode sneller is zal nog wel vies tegenvallen denk ik :P

[ Voor 19% gewijzigd door Schuey op 20-07-2006 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kijk, die caustics erbij helpt wel idd
wat ik zei, ik ben nog een noob. ik had er wel ooit van gehoord maar nooit mee gewerkt

*gaat hard aan de slag

edit: (*#&$*( dat renderen duurt lang dan zeg... :O

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2006 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lima
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-01-2024

Lima

Techno>Music

Mr. Mark

Je heb waarschijnlijk de edges langs de binnenkant vanje glas niet gechamfered waardoor de meshsmooth of turbosmooth alles wat naar binne trekt, dus je model is verkeerd. Het ligt niet aan je material. Zet ook eens supersampling aan, zodat je beter reflecties krijgt, en anti aliasing mag ook wat hoger.

Techno>Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Vandaag aan deze jongen gewerkt:

Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y6/Bozozo/rimmy.jpg

Zit een uur of vier in, van idee tot render. Werktempo ligt laag ivm tropische temperaturen op mijn kamer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Laatste tijd weinig tijd gehad om te modelen, vandaag weer tijd gehad \o/

Afbeeldingslocatie: http://chester.qonstrukt.nl/thumb.php?src=3d/m3/wip28.jpg&i=1

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_haak
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 11:18
gaaf man, _/-\o_

wordt een btje geirriteerd van die fout in mijn velg, kom er niet uit :S toch nog maar kijken of ik die chamfers niet fatsoenlijk eruit kan krijgen, en opnieuw spaken maken.... DAMN!

@bozozo
ook erg mooi, bijzonder design :) niet zo'n velg die je iedere dag tegenkomt iig :)

[ Voor 20% gewijzigd door nick_haak op 20-07-2006 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-04 18:27
Chester schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 19:22:
Oh, sorry 'bout that :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff een updatetje

beetje met caustics geklooid, niet helemaal tevreden maar ik vind het best geslaagd 8)
de antialiasing vind ik minder maar die instellingen kon ik ineens niet meer vinden nadat ik mental ray had geselecteerd :?
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~mruben86/final.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Anti alis kun je vinden onder je "renderer", of "processing" -tabblad..
Heet iets als "sampling quality" ofzo. Daar ergens iig, moet je ff zoeke :P

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik had hem ook wel gevonden, was hem alleen ff kwijt net...
teveel met die instellingen lopen kloten, op een gegeven moment zie je door de bomen het bos nie meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Verwijderd schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 13:17:
ff een updatetje

beetje met caustics geklooid, niet helemaal tevreden maar ik vind het best geslaagd 8)
de antialiasing vind ik minder maar die instellingen kon ik ineens niet meer vinden nadat ik mental ray had geselecteerd :?
[afbeelding]
is al beter :)
ik denk echter dat het grootste heikelpunt het material van je glas blijft, het kan met een mooie raytrace material mooier en simpeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plint
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18:33
Verwijderd schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 13:17:
ff een updatetje

[afbeelding]
Het hout lijkt me niet het hout te zijn dat hoort te reflecteren :)
(k snap dat het daar niet om gaat) zoals al is gezegt ff met het materiaal van het glas aan de gang dat lijkt eeen beetje flets.

succes,

Vorige week weer eens 3Ds max geinstalleerd :) ben met nog iemand begonnen aan het C. Robie House van Frank LIyod Wright :7
voor degene die het huis niet kennen: link

Ik zal er in de vakantie mee verder gaan (mocht het weer het toelaten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nu voor het glas een 'normaal' material gebruikt i.p.v. van raytrace
op 1 of andere manier lukte het met raytrace voor geen malle :/

ik heb de reflectie vervangen voor een faloff (ik had in photoshop wat witte lijnen op een zwart vlak gemaakt, volgens een tutorial, NIET DOEN, EVIL!, maargoed :9 )

het blijft trial and error dit, net zolang klooien tot het goed is
nu nog een keer renderen als ik tijd heb ( duurt met mental ray verd*(#$( gewoon 2 uur, maar dat hoort erbij denk ik :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
2 uur?
mijn glas een paar pagina's terug was 5 minuten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Naar mijn idee is Raytraced material (of VRay material natuurlijk) het beste voor reflecties/refracties (doorzichtig)

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:40
Verwijderd schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 08:42:
[...]

Zalig gewoon!!

Tijdje weg geweest, maar ben helemaal terug... :9
m'n laatste creatie:

[afbeelding]
cc welkom...
Vette textures!!! Ik durf geen kritiek te geven (heb ik ook niet :P) Komt deze in een game terug, of heb je die voor jezelf gemaakt?

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
  • Laatst online: 14:41
Jay tutorial van huisje van Oogst heb ik eerste 3 delen doorgewerkt. Ik weet nog steeds niet wat er met de eerste keer fout ging met de textures heb wel tig keer alles opnieuw geassigned maar pas toen ik helemaal overnieuw begon deed ie het. Was meteen even gaan spelen en dit was wat ik er na wat minuten werk eruit had:

http://www.dehupie.leetzor-hosting.com/3DSMAX/pacman.jpg

Ok, het is niet veel maar het bied me meteen de gelegenheid om wat vragen te stellen:P.

- hoe zet ik de wireframe aan en uit in de viewports (dus als ik aan het werk ben, niet in de render)?
en
-in de tutorial werd gesproken over doom of light en 3puntsbelichting, moet je dit zelf allemaal opzetten of zijn hier voorgebakken tools voor?

Nou dat was het, ik hoop dat ik in de vakantie nog genoeg bijleer om ook een keertje mee te doen met de 3d contect want dat lijkt me erg leuk.

3D portfolio - mijn deviantART

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZipoBibrok5-108
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-08 15:56
Ik kon ff niet slapen en ik zag hier de laatste tijd wat glaswerk voorbij komen, dus ik dacht: laat ik ook eens een poging wagen. Is nog zonder caustics en HDRI, en die lichte streep in de schaduw van het schuim snap ik nog ff niet maar op zich is tie wel aardig gelukt voor een half uurtje werk vond ik zelf(inclusief renderen). Het schuim zelf moet trouwens ook beter kunnen, iemand een idee hoe? Nu is het gewoon een massief materiaal met een paar textures voor distortion en specularity.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/s.wijnja/plaatjes/got/Biertje.jpg

De lucht is groen, het gras is blauw. Ik ben niet dronken, wat lul je nou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@HawVer: Thx :P Is idd de bedoeling om dit in een game te gaan gebruiken. Kan er jammer genoeg niet meer over zeggen... :+
De Hupie schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 00:55:
- hoe zet ik de wireframe aan en uit in de viewports (dus als ik aan het werk ben, niet in de render)?
en
-in de tutorial werd gesproken over doom of light en 3puntsbelichting, moet je dit zelf allemaal opzetten of zijn hier voorgebakken tools voor?
Je kunt je wireframe aan/afleggen door het viewport te selecteren en dan op F3 te klikken om te switchen... (je kan ook rechts klikken op de naam van het viewport, en daar kiezen voor "Wireframe" of "Smooth and Highlighted".

Als ik me niet vergis moet je een dome of light en een 3puntsbelichting zelf maken. Voor zover ik weet kan je dit niet automatisch laten aanmaken door max...

gl

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2006 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
wat is er mis met een skylight, en een omni met raytraced shadows? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
Schuey schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 11:03:
wat is er mis met een skylight, en een omni met raytraced shadows? :)
nou volgens de tutorial:
De dome-of-light doet ongeveer hetzelfde als een skylight, maar het renderen duurt ermee minstens tien keer zo kort als met een skylight.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
mag ik dat tot onzin verheffen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Neen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
Ik wou net beginnen met de tutorial Barracuda 82 over het modellen van velgen maar ik loop nu al tegen wat dingetjes aan. Zoals hoe je die view doet dat je alle polygonen ziet (de driehoekjes en dus geen vierkantjes) en hoe je een meshsmooth toevoegt aan je velg (als ik op knopje MSmooth) gaat hij meteen 'verronden' terwijl hij in de tutorial gewoon hoekig blijft. En zo ben ik bang dat ik tegen meer dingen aanloop dus miss is het beter als ik eerst nog wat andere tutorials doe. Dus weet iemand nog tutorials waar alles stap voor stap uitgelegd word, net zo als die van Oogst? Ik zal zelf ook nog even verder zoeken ;) .

Edit: hmm volgens mij kan ik nu ietsie verder met de tutorial want die meshsmooth stond dus gewoon in de modifier list. Quote: 'Ken nu een Meshsmooth toe aan je model met een render itteration van 3' , hiermee word bedoelt om de itterations onder render values onder subdivision amount aan te zetten? En nog belangrijke vraag, tussen stapje 5 en 6 in zijn tutorial snap ik het niet helemaal. Hij extrude de 5 polygonen om de spaken te maken maar in het volgende plaatje is de velg opeens hol :? . Kan iemand me uitleggen hoe hij dit gedaan heeft?

[ Voor 34% gewijzigd door De Hupie op 22-07-2006 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:37
Chester schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 19:22:

[afbeelding]
Netjes, klein detail, de B klopt niet. De twee lussen moeten even groot zijn ;)
Volgens mij klopt de W ook niet helemaal, maar maakt niet uit.
Van welk M model komt de velg af of heb je dat M logo erzelf gewoon opgeplakt :)
Verder netjes gedaan :)

[ Voor 34% gewijzigd door ID-College op 22-07-2006 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
ID-College schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 23:34:
[...]

Netjes, klein detail, de B klopt niet. De twee lussen moeten even groot zijn ;)
Volgens mij klopt de W ook niet helemaal, maar maakt niet uit.
Van welk M model komt de velg af of heb je dat M logo erzelf gewoon opgeplakt :)
Verder netjes gedaan :)
Velg komt van de M3 CSL.
Over de B heb je gelijk, net even googled :P Ik had de mijne nagemaakt van de embleem op brandsoftheworld, die hebben het dus blijbaar fout, zal het asap fixen. De W klopt dus ook niet, aangezien brandsoftheworld die ook fout heeft. Voortaan dus niet meer al te veel vertrouwen stoppen in bransoftheworld :P
Bedankt voor je commentaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb eindelijk een geschikte auto gevonden die ik ga maken, het word een Audi S8 (2005)
Hij is hier te zien op een pic:
Afbeeldingslocatie: http://img228.imageshack.us/img228/9746/audis82005037dh4.th.jpg

Ik heb 54 mooie pics op 1600x1200.
Maar ik zoek nog 1 close up van de lampen voor en achter. Maar kan ze niet vinden.
Kan iemand me aan deze pics helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Laatst online: 15:01

scorpie

Supra Addict

http://fp.images.autos.ms...photos%5Cp_Audi_S8_01.jpg

Zoiets?
Zal nog even verderzoeken voor achterlichten..

edit:
Ik weet niet of je deze pagina al hebt gezien, maar hier staan ook allemaal 1600*1200 foto's op:
http://www.autoimage.cz/audi/s8-2005.htm

[ Voor 36% gewijzigd door scorpie op 23-07-2006 14:50 ]

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scorperito schreef op zondag 23 juli 2006 @ 14:48:
http://fp.images.autos.ms...photos%5Cp_Audi_S8_01.jpg

Zoiets?
Zal nog even verderzoeken voor achterlichten..

edit:
Ik weet niet of je deze pagina al hebt gezien, maar hier staan ook allemaal 1600*1200 foto's op:
http://www.autoimage.cz/audi/s8-2005.htm
Met zoiets kan word het wel duidelijker ja. Bedankt.
Die pagina had ik nog niet gezien, maar daar staan dezelfde foto's op die ik heb gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
begonnen aan velgjes :)
Afbeeldingslocatie: http://img291.imageshack.us/img291/9446/velgenxl7.jpg

standaard renault velgjes, tja, tis niet anders :P

[ Voor 24% gewijzigd door Schuey op 23-07-2006 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:48
Schuey schreef op zondag 23 juli 2006 @ 19:18:
begonnen aan velgjes :)
[afbeelding]

standaard renault velgjes, tja, tis niet anders :P
Wel lkkr makkelijk :P Naja ziet er mooi clean uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die velgjes zijn iets te smooth voor renault velgen. Maar dat kan ook aan de kleur nu liggen. Als ik jou was zou ik er ff een andere verf op gooien met een HDRI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga zo 3ds max 7 kopen, en dan de tutorials doen! Ik wil nl. leren om dat programma te gebruiken omdat ik dan mods kan maken voor een spel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Verwijderd schreef op maandag 24 juli 2006 @ 17:39:
Die velgjes zijn iets te smooth voor renault velgen. Maar dat kan ook aan de kleur nu liggen. Als ik jou was zou ik er ff een andere verf op gooien met een HDRI
heb er express op gelet dat ze zo smooth waren :P
moeten nog remschijven en remklauwen bij, tegen die tijd zal ik weleens mooie materials ervoor maken ;)

Afbeeldingslocatie: http://img237.imageshack.us/img237/2305/img04501rb2.jpg

ik zie iig wel dat ik de uiteindes van de spaken wat puntiger moet maken :)

[ Voor 16% gewijzigd door Schuey op 24-07-2006 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schuey schreef op maandag 24 juli 2006 @ 19:21:
[...]

heb er express op gelet dat ze zo smooth waren :P
moeten nog remschijven en remklauwen bij, tegen die tijd zal ik weleens mooie materials ervoor maken ;)

[afbeelding]

ik zie iig wel dat ik de uiteindes van de spaken wat puntiger moet maken :)
Die remschijven van een renault zitten zo in elkaar, zitten geen gaten in op de schijf zelf dus dat is simpel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
de remklauw is idd nog meer werk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://i7.photobucket.com/albums/y282/XvsT/gun.jpg

Mocht je d'r nog niet uit zijn, het stukje dat dus uitsteekt is een blokkering van de trekker. Dus als je de kolf vasthoudt dan kan je niet anders dan dat stukje indrukken in de kolf en bijgevolg is de trekker gedeblokkeerd. Of was het dat niet wat je bedoelde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
dit heb ik 2 pagina's geleden al uit de doeken gedaan, sorry ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjerkotten
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-09-2016
Hallo, Dit is mijn laatste werk.

Je kan ook de website bekijken http://shomasuyo.deviantart.com

Afbeeldingslocatie: http://img73.imageshack.us/img73/9468/stcurseforumsuw0.jpg

[ Voor 79% gewijzigd door tjerkotten op 27-07-2006 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanik
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 13:56
Als je iets moois in het Engels probeert te zeggen, doe het dan goed :p, anders staat het zo amateuristisch. :7

Ik vind het wel leuk gemixed allemaal, ik vind de kleuren ook erg mooi. Ik zie alleen geen leeuw in je afbeelding.
Ik vind je stijl erg origineel, dit zie je niet vaak hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjerkotten
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-09-2016
.

[ Voor 101% gewijzigd door tjerkotten op 27-07-2006 00:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamwalker
Ben bezig met een huisje waar ik water bij wil maken maar het lukt niet echt.
Ik heb wat geprobeerd met een plane en dan gewoon de vertexen een beetje op en neer bewegen maar dat word niet echt iets.
Wat is een makkelijke en mooie mannier om water te maken.
Heeft iemand toevallig daar een tut van ofzo of een linkje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-08 21:28
dreamwalker schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 01:12:
Ben bezig met een huisje waar ik water bij wil maken maar het lukt niet echt.
Ik heb wat geprobeerd met een plane en dan gewoon de vertexen een beetje op en neer bewegen maar dat word niet echt iets.
Wat is een makkelijke en mooie mannier om water te maken.
Heeft iemand toevallig daar een tut van ofzo of een linkje.
Kijk eens hier ?

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wilde vanochtend met de auto weg maar iemand had zijn theepot verkeerd geparkeerd :/

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/fransjeobbens/forum/garage4klein.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nouja zeg :D

(en ze hebben niet eens een geldige nummerplaat!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marquis
Verwijderd schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 11:07:
Ik wilde vanochtend met de auto weg maar iemand had zijn theepot verkeerd geparkeerd :/

[afbeelding]
Erg goed werk, mooi geïntegreerd in de foto. Trouwens ook een hele gave website, mooie animaties en 3D, loopt erg soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamwalker
@marc1023

Ziet er erg netjes uit!
Hoe doe je dat met die schaduw van die wielen want daar loopt render en foto door elkaar toch?
Alleen dat tepeltje boven op de de linker pot daar zie je een beetje een randje ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marquis
dreamwalker schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 13:29:
@marc1023

Ziet er erg netjes uit!
Hoe doe je dat met die schaduw van die wielen want daar loopt render en foto door elkaar toch?
Ik denk (ik gok) dat ie gebruik heeft gemaakt van een glasplaat (20 % opacity) in kleur waar de theepotten op staan, met een hoge reflectie, waardoor de achtergrond er gewoon doorheen komt. Maar ben eigenlijk ook wel benieuwd.

edit: Bedankt Marc1023 voor je antwoordt.

[ Voor 16% gewijzigd door marquis op 28-07-2006 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Matte shadow materiaal gebruik je daar voor dacht ik. En idd, marc, vette site heb je :)

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanx mensen :), ik heb inderdaad gebruikt gemaakt van matte shadow materiaal dan krijg je zeg maar dat het grondvlak wel schaduwen en reflecties laat zien maar verder geen eigen kleur materiaal heeft. Zoiets krijg je wat je in photoshop dan weer ove rje foto heen kan leggen.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/fransjeobbens/forum/matte.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZipoBibrok5-108
Verwijderd schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 11:07:

[afbeelding]
:? Sorry maar vind ik toch duidelijk een kwestie van "Eigen schuld, dikke bult".
Je weet dat die dingen nou eenmaal wat groter zijn dan normale auto's, had je maar wat meer ruimte moeten geven. Dat is trouwens ook de reden dat je ze vaak op de speciale grote parkeerplaatsen ziet staan: :+
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/s.wijnja/plaatjes/got/Parkeren.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
ZipoBibrok5-108 schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 15:19:
[...]
:? Sorry maar vind ik toch duidelijk een kwestie van "Eigen schuld, dikke bult".
Je weet dat die dingen nou eenmaal wat groter zijn dan normale auto's, had je maar wat meer ruimte moeten geven. Dat is trouwens ook de reden dat je ze vaak op de speciale grote parkeerplaatsen ziet staan: :+
[afbeelding]
Whaha lachen :) Ik zie al een nieuw topic komen waarin de theepot centraal staat en je voor de rest mag uitleven :P

Je hdri matched niet echt met je foto. Die moet je even draaien. Op de voorkant zie je namelijk de reflectie van het gebouw achter de theepot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZipoBibrok5-108
robin222 schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 15:51:
[...]

Whaha lachen :) Ik zie al een nieuw topic komen waarin de theepot centraal staat en je voor de rest mag uitleven :P

Je hdri matched niet echt met je foto. Die moet je even draaien. Op de voorkant zie je namelijk de reflectie van het gebouw achter de theepot.
Ja klopt inderdaad maar het is ook ff snel in elkaar gezet en het is geen echte HDRI maar gewoon hetzelfde plaatje als reflectiemateriaal gebruikt. Misschien dat ik dat inderdaad nog wel wijzig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eens verloren nu weer gevonden

Sonars van eergisteren daarna "speculatie over welk schip"

Klik voor groter
Afbeeldingslocatie: http://www.3dshiparts.com/bootje/GZ_1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.3dshiparts.com/bootje/GZ_2.JPG

Mijn verduidelijking :)
Afbeeldingslocatie: http://www.3dshiparts.com/bootje/gz.jpg
Hi!

Petrobaltic company asked me to use you pic which compares ecjopsonda view and blueprint for their internal newsletter. I hope you will nothing agains it

Andrzej fitt
sonar van gisteren

Afbeeldingslocatie: http://www.3dshiparts.com/bootje/103221_c_big.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.3dshiparts.com/bootje/103221_f_big.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.3dshiparts.com/bootje/103221_e_big.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.3dshiparts.com/bootje/103221_a_big.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.3dshiparts.com/bootje/103221_big.jpg

Artikel in BBC news site today
http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/5223514.stm

Voor de mensen die even kwijt zijn waar dit voor is.. :)

http://www.xs4all.nl/~kwvduijn/gz

Sec zal fixxen moment geduld * :)

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2006 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Laatst online: 17:27

Zeror

Ik Henk 'm!

Ik ga eens kijken of ik blender onder de knie krijg. Nog nooit eerder serieus met een 3d programma gewerkt. Iemand nog tips voor een beginner??

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
Rakkerzero schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 16:54:
Ik ga eens kijken of ik blender onder de knie krijg. Nog nooit eerder serieus met een 3d programma gewerkt. Iemand nog tips voor een beginner??
Heeel veel geduld hebben. En gewoon goed oefenen. Ga met een paar beginners tutorials beginnen en bouw het dan langszaam op naar moeilijker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

robin222 schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 16:58:
[...]

Heeel veel geduld hebben. En gewoon goed oefenen. Ga met een paar beginners tutorials beginnen en bouw het dan langszaam op naar moeilijker
ok,
Ik ben nu blender nu aan het installer en krijg al een install error met een font file :S
Begint goed :/

We gaan op zoek naar een ander programma :)

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Update:
Afbeeldingslocatie: http://chester.qonstrukt.nl/thumb.php?src=3d/m3/wip29.jpg&i=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10-09 10:34

Dexter

d((o_o))b

Verwijderd schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 16:27:
eens verloren nu weer gevonden

Sonars van eergisteren daarna "speculatie over welk schip"

Klik voor groter
[afbeelding]
[afbeelding]

Mijn verduidelijking :)
[afbeelding]

[...]

sonar van gisteren

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Artikel in BBC news site today
http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/5223514.stm

Kewl man! Wanneer is die van jou "boven water" (lees: model klaar)? Of blijft die ook op de digitale zeebodem liggen?

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*kwijlt op zijn toestenbord*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 16:27:

Heel erg mooi! Diep respect, het is erg complex allemaal!
Als die af is zou ik graag een hi-res hebben voor een wallpaper!
Edit: Nog wat meer van je bekeken, echt heel erg mooi!
Die Bismarck :9~ heb je daar nu al een hi-res van? Zo ja, jabbevanleeuwen[AT]hotmail[.com]
Heel graag!

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2006 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuB-ZeuZ
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-09 11:57
Hier mijn velgje + band voor mijn WIP Varis Evo8.

Link naar plaatje

1900*1200 is wel heel groot, ik het vervolg graag thumbnails ;)

[ Voor 34% gewijzigd door André op 30-07-2006 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sodeknetters

ziet er goed uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rakkerzero schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 16:54:
Mijn advies:

Begin niet met Blender. Ik kreeg na een paar uur al hoofdpijn van de afgrijselijke interface.
Begin in anim8or of cinema 4d. erg eenvoudige programma s, met snel goed resultaat.
Het voordeel van anim8or is is dat het gratis is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
SuB-ZeuZ schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 23:43:

[afbeelding]
dat zet de juiste toon voor je verdere werk, zeer vet :)

dat model ik liever dan een standaard renault velgje :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Verwijderd schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 11:01:
[...]

Mijn advies:

Begin niet met Blender. Ik kreeg na een paar uur al hoofdpijn van de afgrijselijke interface.
Begin in anim8or of cinema 4d. erg eenvoudige programma s, met snel goed resultaat.
Het voordeel van anim8or is is dat het gratis is.
Thanks, IK ga eens ff anim8or downloaden. Blender installatie deed het toch niet hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marquis
Jeetje, wat een kwaliteit hier.
Ik moe nog wel het een en ander bijleren merk ik :)

[ Voor 9% gewijzigd door marquis op 29-07-2006 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
dat moet iedereen wel denk ik, en anders komt er wel weer wat nieuws waar je je hoofd over breekt, zoals de nieuwe max, die een hybride zal zijn tussen maya en max :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een hybride tussen Maya en Max??? 8)7

Heb je daar ook een link voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freelance
  • Laatst online: 15:05
Verwijderd schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 14:15:
Een hybride tussen Maya en Max??? 8)7

Heb je daar ook een link voor?
ja daar ben ik ook wel geinteresseerd in :)

(...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
discreet had toch de makers van maya opgekocht, is een topic over geweest hier geloof ik.
mijn punt was iig duidelijk, daar gaat et om :P

op mijn nieuwe opleiding gaat er waarschijnlijk ook met maya lesgegeven worden, waar eerst sprake was van max. Dit omdat schijnbaar maya beter bij de nieuwe versie van max zou aansluiten omdat van beide programma's onderdelen gebruikt worden. Wat hier van waar is, geen idee, zal nog ff googlen :)

[ Voor 53% gewijzigd door Schuey op 29-07-2006 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Schuey schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 14:45:
discreet had toch de makers van maya opgekocht, is een topic over geweest hier geloof ik.
mijn punt was iig duidelijk, daar gaat et om :P
En voor zover ik weet is er toen ook gezegd dat het 2 aparte applicaties blijven? Of herinner ik het me verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
op de autodesk website zie ik dat idd wel staan. Weten die gasten van school dan soms al meer :?

[ Voor 5% gewijzigd door Schuey op 29-07-2006 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahrnuld
  • Laatst online: 10-09 12:46
Ik ben bezig met leveldesign in 3d studio MAX 8 voor een vechtgame game hobbyprojectje en ik wilde voor versie 0.01 de dojo uit 'The Matrix' erin zetten.

Deze dus:
Afbeeldingslocatie: http://www.starwave.nl/tmp/dojo3.jpg

Tijdens het modelen was ik alvast de textures erop aan het plakken en had ik een omni-light gebruikt met shadow maps, dat zag er nog best grappig uit (naar mijn mening dan)

Afbeeldingslocatie: http://www.starwave.nl/tmp/render2.jpg

Het is nog niet helemaal af (moeten nog wat props in) maar ondertussen heb ik er al dit van gemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://www.starwave.nl/tmp/render6.jpg

Nou vind ik de belichting niet echt geweldig. Ik ben er een paar uur mee aan het experimenteren geweest maar beter dan de render hierboven krijg ik het nog niet. Dit is weer 1 omni-licht linksbovenin, maar dan met GI. De transparante wanden boven laten dan het licht door wat binnen nog wel aardig wordt verspreid.

Heeft iemand misschien een suggestie hoe ik de belichting kan verbeteren? Het hoeft er niet zo uit te zien als dat plaatje uit The Matrix maar ik zou het toch graag wat sfeervoller maken.

[ Voor 10% gewijzigd door Ahrnuld op 29-07-2006 16:04 ]

Niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
Je gaat lkkr zo _/-\o_

[afbeelding]
Ziet er erg mooi uit. Erg erg strak gemaakt.
mdhsoftware schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 15:51:
Ik ben bezig met leveldesign in 3d studio MAX 8 voor een vechtgame game hobbyprojectje en ik wilde voor versie 0.01 de dojo uit 'The Matrix' erin zetten.

Deze dus:
[afbeelding]

Tijdens het modelen was ik alvast de textures erop aan het plakken en had ik een omni-light gebruikt met shadow maps, dat zag er nog best grappig uit (naar mijn mening dan)

[afbeelding]

Het is nog niet helemaal af (moeten nog wat props in) maar ondertussen heb ik er al dit van gemaakt:

[afbeelding]

Nou vind ik de belichting niet echt geweldig. Ik ben er een paar uur mee aan het experimenteren geweest maar beter dan de render hierboven krijg ik het nog niet. Dit is weer 1 omni-licht linksbovenin, maar dan met GI. De transparante wanden boven laten dan het licht door wat binnen nog wel aardig wordt verspreid.

Heeft iemand misschien een suggestie hoe ik de belichting kan verbeteren? Het hoeft er niet zo uit te zien als dat plaatje uit The Matrix maar ik zou het toch graag wat sfeervoller maken.
Met welke render werk je? Ik zou voor dit soort werk nooit een omni pakken trouwens maar een target spot maar dat is mijn manier..

Ik denk dat je even moeten kijken naar vray voor een mooie render. Ik denk ook dat je later met photoshop een beetje moet spelen om een goeie kleur er in te krijgen.

Je texture op de vloer zou ik als k ouw was wel aanpassen. En gerbuik je bump maps voor op je panelen enzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 23:07:
[...]

Heel erg mooi! Diep respect, het is erg complex allemaal!
Als die af is zou ik graag een hi-res hebben voor een wallpaper!
Edit: Nog wat meer van je bekeken, echt heel erg mooi!
Die Bismarck :9~ heb je daar nu al een hi-res van? Zo ja, jabbevanleeuwen[AT]hotmail[.com]
Heel graag!
ik heb de files niet meer van mn bismarck
maarja ik ga binnekort toch een H44 ""never been done before zowel 3d als schaalmodel!" maken die mn bismarck qua detail uit het water knalt
Scharnhorst/gneisenau staan ook op mn lijst evenals de hipper klasse

als ik die af heb dan heb ik heel kriegsmarine gemodeled ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2006 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]
Hoeveel poly's zitten daar nou in verwerkt?
En mogen wij een wire zien?:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahrnuld
  • Laatst online: 10-09 12:46
robin222 schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 17:10:
[...]

Met welke render werk je? Ik zou voor dit soort werk nooit een omni pakken trouwens maar een target spot maar dat is mijn manier..

Ik denk dat je even moeten kijken naar vray voor een mooie render. Ik denk ook dat je later met photoshop een beetje moet spelen om een goeie kleur er in te krijgen.

Je texture op de vloer zou ik als k ouw was wel aanpassen. En gerbuik je bump maps voor op je panelen enzo?
Bedankt voor het advies. Ik heb Vray geprobeerd en na een hoop 'gespeel' kreeg ik dit:

Afbeeldingslocatie: http://www.starwave.nl/tmp/render8.jpg

Schaduwen zijn veel beter, maar de hoeveelheid licht in het algemeen is een beetje laag. Het ziet eruit alsof er veel 'noise' is. Ik heb de verschillende exposures geprobeerd en de lichtintensiteit proberen in te stellen (mult) maar ik krijg het niet beter. Enig idee hoe ik de lichtsterkte wat kan verhogen zodat het wat meer belicht is zoals mijn eerdere poging?

De vloer maak ik me niet zo'n zorgen over, ik zal er nog matten op doen en dan zie je dat patroon ook niet meer. En inderdaad, ik moet nog een paar bump maps maken!

Niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerDwayne
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 28-03-2021
Meer stochastic samples als er veel vlekken zijn is wat mijn beginnerskennis mij ingeeft. Maar ik kan er natuurlijk naast zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jooz
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-03-2023

[afbeelding]
1 woord:
WIRE!!
nee, omg die is echt prachtig ben wel echt benieuwt naar wire en hoe je scene eruit ziet.. en heb je die voorkant met textures gedaan en het profiel modelling ?

"The true sign of intelligence is not knowledge but imagination."

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.