[3D] Post je 3D stuff maar weer - part 34 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 10.965 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Ik heb een vraagje, en ik denk dat dit wel in dit topic past ;)

Ik gebruik solid works om producten in 3d te maken en door te meten (materiaaleigenschappen, gewicht, conflicten in mechanisme's enzo), en met bijbehorende technische tekeningen die je heel makkelijk aan de hand van het model kan maken. Dit programma leent zich hiervoor perfect.
Alleen... het renderprogramma wat erbij zit (photoworks), zuigt enorm ;)
Je krijgt er met moeite een beetje fatsoenlijke renders uit. (wat op de site van solid works onder photoworks staat voor renders... nou, daar kom ik niet eens in de buurt.).

Nu kan je solid works bestanden exporteren volgens een gestandardiseerd formaat. En dit importeren in 3ds max (8). Nou heb ik al 2 tutorials gevolgd over belichting, en kort over materialen, en nu al krijg ik er mooiere renders uit. (heb mental ray als renderer ingesteld in max). De vormgeving in 3ds max is nog niet zo interessant voor mij, omdat ik daarvoor solid works gebruik :)

Maar nu kan je op meerdere manieren bestanden exporteren in solid works, en importeren in max. Welke manier is nu het beste?, en hoe verschillen die manieren ? IGS en WRL werken zo op het oog goed... alleen weet er zelf niet alles van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Je kan eens kijken naar StudioWorks van Alias (bekend van Maya). Die kan native solidworks parts en assemblies importeren.

Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat ik bij complexe modellen de beste resultaten (lees; minste fouten) kreeg bij het exporteren naar stereolithography-(.stl)-bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

sdomburg schreef op maandag 03 juli 2006 @ 20:34:
Je kan eens kijken naar StudioWorks van Alias (bekend van Maya). Die kan native solidworks parts en assemblies importeren.

Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat ik bij complexe modellen de beste resultaten (lees; minste fouten) kreeg bij het exporteren naar stereolithography-(.stl)-bestanden.
Hardstikke bedankt voor de tip _/-\o_

Ik zal het van de week eens even allemaal nader gaan uitpluizen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Laatst online: 12:38
nick_haak schreef op maandag 03 juli 2006 @ 19:36:
OMFG! ik dacht dat je die bedoelde (vanwege de kruispunten). |:( |:( ik ga lekker vandaag zeg :S

al met al lukt het nog steeds niet :P
denk niet dat het een probleem is, dat jij max 7 gebruikt, en ik max 8, conclusie: ik ben echt een n00b :P
dat laatste kan aan gewerkt worden ;)
maar leg dan eens uit wat er niet lukt dan, of in welk opzicht het niet lukt, anders kan je nog moeilijk geholpen worden natuurlijk :P Overigens is de stap niet noodzakelijk in het geheel hoor, maar ik doe het gewoon altijd, hou ervan om alles lekker netjes en op zijn plaats te houden. Net zoiets als objecten altijd op 0.0.0 zetten als je eraan werkt, werkt gewoon lekkerder imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moser
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-03-2022

moser

And then there was silence

Ik gebruik SolidWorks in combinatie met Cinema4D

In SolidWorks exporteren naar vrml (wml) en dat importeren.
Voordeel is dat je de losse parts of losse solids van een part kan selecteren en voorzien van een materiaal zonder te moeten knoeien met ieder surface.

A busstation is where a bus stops,a trainstation is where train stops
On my desk, I have a workstation,
... No further comment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_haak
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 11:18
het is me bijna gelukt schuey!

heb nu even 1 gat gemaakt, de rest komt nog, en er zit een kleine meshfout in ook, maar dat heeft denk ik te maken met de positionering van de cylinders.

zonder turbosmooth zie je de fout niet, heb hem nu ook kunnen chamferen, wat geen problemen oplevert.

rendertje komt eraan :)

hartelijk bedankt voor je hulp, ik denk dat ik nu wel een eindje moet komen.
---
rendertje :)
Afbeeldingslocatie: http://img100.imageshack.us/img100/6451/velgsport69zd.th.jpg
zoals je ziet, is het aan de randen van het middenstuk, een beetje "beschadigd", maar het begint in de buurt te komen denk ik zo ;)

[ Voor 27% gewijzigd door nick_haak op 04-07-2006 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-09 19:59
Chester schreef op maandag 03 juli 2006 @ 19:55:
Vandaag de achterbumper maar eens gemaakt =)

[afbeelding]
Waarom zet je die niet in een apart topic? Deze is zeker wel de moeite waard (als je hem afmaakt :> )

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:17
Chester schreef op maandag 03 juli 2006 @ 19:55:
Vandaag de achterbumper maar eens gemaakt =)

[afbeelding]
Ziet er nog steeds toppie uit. _/-\o_
HawVer schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 10:03:
[...]

Waarom zet je die niet in een apart topic? Deze is zeker wel de moeite waard (als je hem afmaakt :> )
Whahaha vooral dat laatste is soms een probleem :+ Ik was al bang dat ie uhm niet afmaakte toen ie aan de contest begon, maar het valt mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
@HawVer, robin222

Tnx =) Voorlopig geen aparte topic, misschien later :P
En ik ben van plan deze wel af te maken :) Weet alleen niet hoelang het nog gaat duren :P De ene keer heb ik zin om te modelen en dan model ik elke dag, en dan opeens niet meer, dan doe ik weken niks met 3dsmax :P

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_haak
zo, heb even de andere gaten gemaakt, al zeg ik het zelf, is vrij aardig gelukt nu ;)
nog steeds niet perfect, maar zonder de tutorial van schuey, had ik het over een week nog niet geweten.

nogmaals, hartelijk bedankt schuey!

nieuwste render op dit moment:
Afbeeldingslocatie: http://img151.imageshack.us/img151/9571/velgsport81eg.th.jpg

laten we zeggen, het is een begin voor een auto :P maar denk dat ik daar voorlopig niet aan hoef te beginnen, als ik er zelf nog niet uit kom, hoe ik gaten moet maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
Hoe kun je een buitenscene maken waarbij de lucht de lichtbron is, en dan dus een mooi plaatje van een lucht die rondom de hele scene zit?
liefst met mental ray of vray...

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Menesis schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 15:22:
Hoe kun je een buitenscene maken waarbij de lucht de lichtbron is, en dan dus een mooi plaatje van een lucht die rondom de hele scene zit?
liefst met mental ray of vray...
Skylight met mental ray -> final gathering aanslingeren en klaar.
Let wel dat skylight geen specular lighting "geeft" dus je moet met reflecties werken.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2006 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fommes
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-01 15:49
Ik ben ook eens begonnen met die audi adrie (A3) tutorial, nu op het moment de videos niet bij de hand dus ben zelf beetje verder gegaan:
Afbeeldingslocatie: http://www.123hardware.nl/FRONT.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.123hardware.nl/BACK.JPG
Als er iemand nog tips / commentaar heeft graag, want nu weet ik even niet meer hoe verder.

[ Voor 5% gewijzigd door fommes op 04-07-2006 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Laatst online: 15:30

scorpie

Supra Addict

Proberen ngons en driehoeksvormen (kom ff niet op de naam) om te zetten in polygonen?

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scorperito schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 17:01:
Proberen ngons en driehoeksvormen (kom ff niet op de naam) om te zetten in polygonen?
Tri's / ngons meerhoek en driehoek ..

probeer eerst eens je blueprint settings te verbeteren!
...

Customize > preferences > viewport

configure driver button 1024/512 aanrammen match as closely as posible aanvinken bij bijde
texel en mipmap op linear en klaar

fixxes

Afbeeldingslocatie: http://img384.imageshack.us/img384/4336/untitled18pj.th.jpg

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2006 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tobiaz
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-01-2023

Tobiaz

Ondertitel

Het leek me leuk iets met gebouwen modelen te doen, dus ging ik dat doen. (vrijheid :+ )

Maargoed, ik heb in het verleden die tutorial van Oogst©, het huisje, gedaan. Daar zaten echter alleen rechte hoeken in. Nu wil ik hoeken niet 90graden op elkaar laten aansluiten:
Afbeeldingslocatie: http://www.tobiaz.nl/Other/3d/problem1.jpg

Ik heb nu heel simpel twee boxes in elkaar gezet. Wat is hiervoor dé manier om het goed te doen? Of is dit al een goede manier maar heb ik een modifier ofzo nodig?

wipje van het geheel:
Afbeeldingslocatie: http://www.tobiaz.nl/Other/3d/wip1.jpg

Onder een steen geleefd dan maar ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 22:34
ik dnek dat een betere manier is om het uit 1 geheel te maken..., dan heb je geen last van die hoeken. je zult dan alleen wel met een editable poly moeten gaan werken...

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fommes
Verwijderd schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 17:14:
[...]

Tri's / ngons meerhoek en driehoek ..

probeer eerst eens je blueprint settings te verbeteren!
...

Customize > preferences > viewport

configure driver button 1024/512 aanrammen match as closely as posible aanvinken bij bijde
texel en mipmap op linear en klaar

fixxes

[afbeelding]
Thanks daar kan ik wat mee :) ik zal hem vanavond verder aanpassen, begrijp ook wel waarom dat beter is als ik de aanpassingen zo zie op het plaatje

[ Voor 3% gewijzigd door fommes op 04-07-2006 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Net een testrendertje gemaakt die ik jullie niet wil onthouden :P

Afbeeldingslocatie: http://chester.qonstrukt.nl/thumb.php?src=3d/m3/wip19.jpg&i=1

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Chester schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 18:42:

[afbeelding]
:X :X :X :X :X :X

O....M....F....G....!....!....!

:o

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tobiaz

Tobiaz

Ondertitel

DaNiEl KuNsT schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 17:55:
ik dnek dat een betere manier is om het uit 1 geheel te maken..., dan heb je geen last van die hoeken. je zult dan alleen wel met een editable poly moeten gaan werken...
Hmm ja misschien wel. Een grote solide blok dus.
Volgens mij heb ik zo meer flexibiliteit toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-09 17:37

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Chester schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 18:42:

[afbeelding]
sweet mother chester... vette render!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 15:29:
[...]

Skylight met mental ray -> final gathering aanslingeren en klaar.
Let wel dat skylight geen specular lighting "geeft" dus je moet met reflecties werken.
Aha, dank je! Helaas duurt dat final gather wat lang: bestaat er ook zoiets voor mental ray (dus met een map). Ik heb het idee dat die wat sneller werkt namelijk

En dan nog een vraagje: stel je hebt een auto (iets glimmends) en daar schijnt de zon op. Meestal zie je dan lens effecten ontstaan óp de reflectie (glow of misschien wat rays etc). Alleen als ik nu een lamp neerezet met die effecten worden die niet gereflecteerd!
Weet iemand hoe ik er voor kan zorgen dat je ook op de auto enige glow/rays ziet van de zon?

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_haak
in mental ray, kan je iig kiezen om lensflare toe te voegen aan de render, onder menu render > environment, zie je onderin het schermpje "atmosphere"
daar kan je lensflare aanvinken.

btw, in de render die ik een paar posts terug heb neergezet, kan je zien dat m'n reflecties niet echt lekker zijn (aan de voorkant, de remschijf is goed, de vlakken waar de band komt zijn goed...)

iemand een idee hoe ik dat kan oplossen? op dit moment wordt de scene belicht door een free spot.

heeft het te maken met een te velle belichting van dat vlak? waardoor je de reflecties niet ziet ofzo?

edit:

SICK mooie render chester, mag ik vragen hoeveel poly's dat ding nu is?

[ Voor 10% gewijzigd door nick_haak op 04-07-2006 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
nick_haak schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 20:09:
edit:

Afbeeldingslocatie: http://chester.qonstrukt.nl/3d/m3/polycountwip19.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_haak
holy shit :P
die velg van mij, gaf ook aan dat ie 158k poly's was.
kwam er alleen achter dat turbosmooth (3 iterations) nog aan stond, die uit gezet, 40k poly's voor 1 velg + remschijf |:( |:(
lijkt me ietwat veel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
nick_haak schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 21:12:
holy shit :P
die velg van mij, gaf ook aan dat ie 158k poly's was.
kwam er alleen achter dat turbosmooth (3 iterations) nog aan stond, die uit gezet, 40k poly's voor 1 velg + remschijf |:( |:(
lijkt me ietwat veel :P
Dat is nog niks, ik kom normaal op zo een 200k voor 1 velg+remmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:26

BM

Moderator Spielerij
Vanavond beetje aan het klooien geweest met de f430.
Afbeeldingslocatie: http://www.maykel.net/GoT/430/430_big_resized.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.maykel.net/GoT/430/430_big2_resized.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.maykel.net/GoT/430/430_big3_resized.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.maykel.net/GoT/430/430_big4_resized.jpg

Plek voor kentekenplaat gemaakt, en die "luchthapper" bij de voorwielen. Nog een heel geklooi om daar te zorgen dat je geen tri's in je mesh krijgt, maar het is (zo goed als) gelukt.

Na die render van Chester valt dit wel behoorlijk in het niet trouwens ;)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Laatst online: 15:30

scorpie

Supra Addict

Haha damn wat goed gasten, mijn poging om een 430 te maken in Cinema 4d zal ik hier niet maar niet posten, echt te erg voor woorden, zal in m'n vakantie nog wat aan m'n 3d skills proberen te doen :P

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Nu online
nick_haak schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 20:09:
in mental ray, kan je iig kiezen om lensflare toe te voegen aan de render, onder menu render > environment, zie je onderin het schermpje "atmosphere"
daar kan je lensflare aanvinken.

btw, in de render die ik een paar posts terug heb neergezet, kan je zien dat m'n reflecties niet echt lekker zijn (aan de voorkant, de remschijf is goed, de vlakken waar de band komt zijn goed...)

iemand een idee hoe ik dat kan oplossen? op dit moment wordt de scene belicht door een free spot.

heeft het te maken met een te velle belichting van dat vlak? waardoor je de reflecties niet ziet ofzo?

edit:

:'( Helaas het werkt nog steeds niet!
Ik heb nu echt op zoveel manieren geprobeerd om lensflare te reflecteren maar het kan gewoon niet ofzo! :( (lens effects flare uit het environment menu op lampen, lens effects flare uit de videopost op lampen en objecten, 3 verschillende renderers)
Dit heb ik nu (de zon is nu een cilinder met self illumination...).
Afbeeldingslocatie: http://www.student.io.tudelft.nl/io1192736/geen%20flare.jpg
En het lijkt me duidelijk dat dat wel wat flare zou geven in het echt (als hij nog wat feller zou zijn)
Let verder niet teveel op de entourage van de scene btw ;)

het wordt overigens wel een aardig 'metallic car paint' materiaal denk ik.
Afbeeldingslocatie: http://www.student.io.tudelft.nl/io1192736/3d/carpaint.jpg
C&C altijd welkom :)

[ Voor 8% gewijzigd door Menesis op 04-07-2006 22:34 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_haak
@ chester:
holy shit! 200k voor 1 velg + remmen?

ben nu een beetje aan het kijken of ik die mesh foutjes in m'n velgje eruit kan krijgen.

iemand trouwens nog een idee over die vraag die ik stelde (voorkant van m'n velg lijkt mat, terwijl de rest wel glimt, waarom?, en hoe kan ik het oplossen?) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Nu online
nick_haak schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 11:08:
@ chester:
holy shit! 200k voor 1 velg + remmen?

ben nu een beetje aan het kijken of ik die mesh foutjes in m'n velgje eruit kan krijgen.

iemand trouwens nog een idee over die vraag die ik stelde (voorkant van m'n velg lijkt mat, terwijl de rest wel glimt, waarom?, en hoe kan ik het oplossen?) ?
Waarsch omdat er niets valt te reflecteren. Bovendien is het daar plat waardoor er ook minder kans is dat er wat zit. Bij een gekromd vlak heb je er meer kans op (naja het heeft niets met kans te maken maar ik kan het niet goed uitleggen :P)
Probeer je omgevings plaatje eens te draaien en misschien dat hij dan net een mooier stuk heeft om te reflecteren.
Of zet ergens een vlak neer dat hij kan reflecteren of een object. Wil ook nog wel eens helpen :)

[ Voor 7% gewijzigd door Menesis op 05-07-2006 11:23 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Menesis schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 11:22:
[...]
Waarsch omdat er niets valt te reflecteren. Bovendien is het daar plat waardoor er ook minder kans is dat er wat zit. Bij een gekromd vlak heb je er meer kans op (naja het heeft niets met kans te maken maar ik kan het niet goed uitleggen :P)
Probeer je omgevings plaatje eens te draaien en misschien dat hij dan net een mooier stuk heeft om te reflecteren.
Of zet ergens een vlak neer dat hij kan reflecteren of een object. Wil ook nog wel eens helpen :)
mja dat komt door falloff etc

hoe harder je op de hoek staat hoe minder er gereflecteerd word enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier weer een wipje van mijn Escher project:

Afbeeldingslocatie: http://home.casema.nl/mchuizenga/wip6.jpg

En hier zie je hoe de illusie is gemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://home.casema.nl/mchuizenga/wip7.jpg

best aardig voor mijn 1e keer al zeg ik het zelf!!! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fommes
als we dan toch weer met illusies gaan beginnen :) ik was gister begonnen met het bouwen van een huisje toen ik hem renderde zag ik dat de muren ook wel een geinige illusie gaven :) :

Afbeeldingslocatie: http://www.123hardware.nl/p.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fommes
ben verder gegaan aan de audi a3 heb die puntjes aangepast, zit nu alleen met nog een paar waar ik niet weet wat ik ermee moet doen..
Afbeeldingslocatie: http://www.123hardware.nl/screen2.jpg
Edit: B) legendaatje is niet echt leesbaar :P
het gaat iig om de triangles hoe zou ik die het makkelijkst weg kunnen halen?
en bij de gele pijl zit een vertext die niet doorloopt, moet dit weg met de line of is het zo ook goed?

Alvast bedankt.

Hier trouwens de voorkant met de aangepaste punten

Afbeeldingslocatie: http://www.123hardware.nl/screen3.jpg

[ Voor 32% gewijzigd door fommes op 05-07-2006 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://img143.imageshack.us/img143/1029/quads4iw.jpg

fixxed

en een fout die je zelf nog niet gezien had
sec ngon over het hoofd gezien

Afbeeldingslocatie: http://img118.imageshack.us/img118/3424/achterspat3sm.jpg

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2006 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fommes
Verwijderd schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 16:15:
[afbeelding]

fixxed

en een fout die je zelf nog niet gezien had
sec ngon over het hoofd gezien

[afbeelding]
Ik ga het gelijk aan passen en Bedankt voor de hulp trouwens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oh en voor die laatste tri moet je gewoon ff een niewe edge draggen dwars door je poly's heen @ achterruit

vanaf de rechter edge tot aan de border dus
waarbij je 2 poly's versnijd

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2006 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
fommes schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 13:46:
als we dan toch weer met illusies gaan beginnen :) ik was gister begonnen met het bouwen van een huisje toen ik hem renderde zag ik dat de muren ook wel een geinige illusie gaven :) :

[afbeelding]
Muren moet je wel iets dikker maken, mss heb je dat al wel lang gedaan mgoed, ik moest het ff kwijt :P

edit:
bij een kleine zoektocht naar de ubervette interieur renders van kortgeleden zag ik pas de mini rel over mijn persoontje, ik bedoel niks met mijn reacties, en zeker niets persoonlijks :)

edit2:
wtf ben ik nu scheef of zijn die posts niet meer te vinden :X

[ Voor 37% gewijzigd door Schuey op 05-07-2006 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lima
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-01-2024

Lima

Techno>Music

wow, zeer vet chester, al die details :P heb je zelf die bmw om er naar te kijken, of heb je massa's pics bekeken :P
Een vraagje van mijn kant, kan je even tonen of uitleggen welke instellingen enz je hebt gebruikt om die render te maken? Want mijn hdr mappen en belichting enz lukt niet zo goed. Ik heb daar eens een tutorial van jezelf gelezen, maar heb je hier dezelfde instellingen gebruikt? En kan je me die hdr map eens mailen? Want ik heb geen goede.

edit: en als je nog goesting hebt :p, kan je eens een screen van een ongesmoothe wire posten?

[ Voor 13% gewijzigd door Lima op 05-07-2006 19:15 ]

Techno>Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
L i m a schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 19:10:
wow, zeer vet chester, al die details :P heb je zelf die bmw om er naar te kijken, of heb je massa's pics bekeken :P
Een vraagje van mijn kant, kan je even tonen of uitleggen welke instellingen enz je hebt gebruikt om die render te maken? Want mijn hdr mappen en belichting enz lukt niet zo goed. Ik heb daar eens een tutorial van jezelf gelezen, maar heb je hier dezelfde instellingen gebruikt? En kan je me die hdr map eens mailen? Want ik heb geen goede.

edit: en als je nog goesting hebt :p, kan je eens een screen van een ongesmoothe wire posten?
Heb gewoon een lading aan plaatjes gedownload. Tutorial met de instellingen die ik gebruikt heb. HDRi krijg je niet, omdat het geen freeware HDRi is. Een ongesmoothe wire:
Afbeeldingslocatie: http://chester.qonstrukt.nl/thumb.php?src=3d/m3/wire7.jpg&i=1

Afbeeldingslocatie: http://chester.qonstrukt.nl/thumb.php?src=3d/m3/wire8.jpg&i=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_haak
errug nice, blijft indrukwekkend :)

weet je wel waar die hdr file vandaan komt? en welke het is?
kan handig zijn voor anderen ;)

ikzelf hou wel van de freeware hdr files, omdat ik er zelf nog niet al te veel van snap, en er dus ook (nog) geen geld aan wil besteden, maar er zijn vast genoeg mensen die dat wel willen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:16

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Ziet er heel netjes uit Ches _O_
Hoelang heb je nu nodig om een ocerall pic te renderen, dus de complete auto, Met reflective texture? :P Zal niet zo 1-2-3 gebeurd zijn neem ik aan? :P

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
nick_haak schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 21:06:
errug nice, blijft indrukwekkend :)

weet je wel waar die hdr file vandaan komt? en welke het is?
kan handig zijn voor anderen ;)

ikzelf hou wel van de freeware hdr files, omdat ik er zelf nog niet al te veel van snap, en er dus ook (nog) geen geld aan wil besteden, maar er zijn vast genoeg mensen die dat wel willen :)
De HDRI die ik gebruik is bridge_1_mono van Sachform.
Spike_wolf schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 21:09:
Ziet er heel netjes uit Ches _O_
Hoelang heb je nu nodig om een ocerall pic te renderen, dus de complete auto, Met reflective texture? :P Zal niet zo 1-2-3 gebeurd zijn neem ik aan? :P
Ongeveer een half uurtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Chester schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 21:13:
[...]

De HDRI die ik gebruik is bridge_1_mono van Sachform.

[...]

Ongeveer een half uurtje.
Dat valt reuze mee zeg.. k had minstens 2 uur verwacht :?
Wat voor een belichting gebruik je?

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Spike_wolf schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 21:16:
[...]

Dat valt reuze mee zeg.. k had minstens 2 uur verwacht :?
Wat voor een belichting gebruik je?
Zie de tutorial die ik een paar post terug heb gepost :p
Alleen GI, verder niks aan belichting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Chester schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 21:18:
[...]

Zie de tutorial die ik een paar post terug heb gepost :p
Alleen GI, verder niks aan belichting
8)7 dus... :P
* Spike_wolf gaat die tut eens doorkijken :)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Heeft iemand nog iets vernomen van [rml]fommes in "[ 3D] Post je 3D stuff maar weer - part 3..."[/rml] en zijn/haar particles? Want ik heb van de week een aantal mooie dingetjes op internet gezien en een kleine tutorial over particle flows zouden wel welkom zijn want ik begrijp er bar weinig van... :( :'(

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
  • Laatst online: 03-09-2024
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~idomburg/tweedevergelijking.jpg

Links mijn render, rechts een persafbeelding van Sony Ericsson zelf. Verschillen ontstaan door meetonnauwkeurigheid/meetfouten/inschattingsfouten (grootte scherm, grootte knoppen, rondheid knoppen zijkant etc.) en verschillen in de proto die Sony Ericsson gebruikt heeft voor de foto en het uiteindelijke model (Vodafone logo, gaatjes voor speaker bovenin, afrondingen aan het scherm, belachelijke resolutie van het scherm zelf, te grootte joystick etc.)

Ontwerp met SolidWorks, gerenderd in ImageStudio (V-ray).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
  • Laatst online: 24-04 18:27
MAX3400 schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 23:27:
Heeft iemand nog iets vernomen van [rml]fommes in "[ 3D] Post je 3D stuff maar weer - part 3..."[/rml] en zijn/haar particles? Want ik heb van de week een aantal mooie dingetjes op internet gezien en een kleine tutorial over particle flows zouden wel welkom zijn want ik begrijp er bar weinig van... :( :'(
Kijk voor de grap eens in de topicstart bij tutorials \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_haak
bedankt chester, jammer dat die hdri maps niet gratis zijn, maar dat heb je overal mee, beter spul, kost vaak geld :)

ik ga die tutorial van je nog eens proberen, voor die hdri setups.
had hem al eens eerder geprobeerd, maar gaf me toen niet het resultaat wat ik wilde.
ben alleen bang dat m'n vray demo is verlopen :S kijken of ik hem helemaal (inc alle sporen) van m'n pc af kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fommes
MAX3400 schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 23:27:
Ik ga morgen een weekje op vakantie, als ik terug kom ga ik mijn eerste dvd bestellen :)
En doe maar zijn :p

@sdomburg: Ziet er wel nice uit die telefoon hoor, idd jammer dat hij soms niet helemaal overeenkomt maat van scherm bijv. maar voor de rest is hij mooier dan de foto :Y)

En kan iemand mij nog een tip geven hoe ik het best de spiegel kan maken van de audi a3 ik heb nu een polygon 3x ge extrude en de vorm gegeven van de spiegel.
Lijkt allemaal mooi maar als ik hem render met nurms subdivision aan dan is de "aanhechting" van de spiegel aan de auto nogal verfrommeld..

[ Voor 23% gewijzigd door fommes op 06-07-2006 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neejoh schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 00:11:
[...]

Kijk voor de grap eens in de topicstart bij tutorials \o/
ondankbare kids :P

anyway als je wat wilt weten over PFlow ik heb er zo'n beetje alles mee gedaan tot nu toe dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamwalker
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-07 11:39
Ok ik zie dat andere mensen ook bezig zijn met de audi laat ik die van mij ook maar eens posten.
Kan BM gelijk zien dat ie het niet voor niets gedaan heeft. Nog bedankt BM ben er erg blij mee.
Dit wordt mijn eerst wippie ever, zijn jullie niet vereert ;)
Ik heb alleen wel problemen met de iterations staat bij deze rendering op 1 maar ziet er niet echt strak uit heb ik dan te grof gemodeled ofzo of iets verkeerd ingesteld?

Afbeeldingslocatie: http://i7.photobucket.com/albums/y282/XvsT/audi.jpg

En Chester als ik die tutorial van jou volg krijg ik het dan zo perfect als jij hebt inclusief de lampen aan de voorkant? Ziet er echt zo strak uit _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Nu online
ik zou zeggen, zet de iterations dan op 2 ;)
verder is die lijn aan de zijkant misschien iets te erg aanwezig maar verder ziet het er echt goed uit!

[ Voor 60% gewijzigd door Menesis op 06-07-2006 13:06 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zelfs 2 is vaak te weinig .. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:17
Als mensen zich afvragen waar m'n draadje is van dat bootje... Die heb ik laten verwijderen van GoT. Ik zit met wat juridische aspecten van het geheel voor mij en m'n klant waardoor ik niets er meer van kan posten. Mss later als het af is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonMetal
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21-08 08:14

DonMetal

Doet Iets Met Media

robin222 schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 16:41:
Als mensen zich afvragen waar m'n draadje is van dat bootje... Die heb ik laten verwijderen van GoT. Ik zit met wat juridische aspecten van het geheel voor mij en m'n klant waardoor ik niets er meer van kan posten. Mss later als het af is.
das best k*t, ik heb het draadje (draadjes?) gevolgt en het zag er allemaal heel correct uit, ik neem aan dat je geen details kan geven over de Juridische aspecten,

Jammer...

Joejoe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
  • Laatst online: 24-04 18:27
En als mensen zich afvragen waar mijn PFlow vleermuis tutorial blijft, mijn pc is tijdje geleden gecrashed :( Harde schijf is kapot gegaan waar ik alles op had staan (met daarnaast mijn collectie van alle textures/shaderspacks/hdri maps enz enz enz |:(). Ik ben echt een fantastische tweakers want ik heb daarvan bijna niets gebackupped... HDD ligt nu in de vriezer dus zodra ik thuis ben (na het weekend) ga ik proberen zo veel mogelijk data d'r af te slurpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 22:34
voor de mensen die nog free HDRi files zoeken: Deviantart.com

hier staan 3 HDRi packs met in totaal zo'n 80 hdr bestanden. erg handig, en gratis ;)

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lima

Lima

Techno>Music

Bedankt Daniel kunst voor de link! Ik heb ze even gedownload en ze zijn idd mooi!
Momenteel heb ik wat minder zin om verder te gaan met men audi TT omdat er 1 ding maar niet wil lukken. De zoomen aan mijn voorste ruit. Als ik een paar poly's clone en dan wat chamfer van wat het zwarte rubbertje moet worden, en bij de voorruit hetzelfde doe, dan krijg ik een bobbel waar de edges samenkomen. Het is wss nogal abstract nu, ik zal komende dagen eens wat deftiger uitleggen.

Techno>Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZipoBibrok5-108
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-08 15:56
Neejoh schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 17:21:
En als mensen zich afvragen waar mijn PFlow vleermuis tutorial blijft, mijn pc is tijdje geleden gecrashed :( Harde schijf is kapot gegaan waar ik alles op had staan (met daarnaast mijn collectie van alle textures/shaderspacks/hdri maps enz enz enz |:(). Ik ben echt een fantastische tweakers want ik heb daarvan bijna niets gebackupped... HDD ligt nu in de vriezer dus zodra ik thuis ben (na het weekend) ga ik proberen zo veel mogelijk data d'r af te slurpen.
Jij ook al?
Mij overkwam 3 weken geleden exact hetzelfde, alle 3D models en textures en gedownloade tutorials/video's en noem maar op in één klap weg. Ook ik ben een enorme ster in backuppen (NOT!!!), dus een kwestie van jammer. Het enige project dat ik ooit op CD heb gezet is mijn Lego-model, was ik nu wel blij mee.
Sterkte ermee.

De lucht is groen, het gras is blauw. Ik ben niet dronken, wat lul je nou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Uitlaten \o/
Afbeeldingslocatie: http://chester.qonstrukt.nl/thumb.php?src=3d/m3/wip20.jpg&i=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lima

Lima

Techno>Music

chester, als jij die nadne gewoon open laat, en op het laatste dan camfered en de edges naar achteren trekt en dan nog een chamfered. Heb je dna nooit problemen dat je nadne ene beetje in elkaar lopen ofzo? Want ik had hier soms als last van als ik een peer vertexen verwijderde. Of model je zo dat er dan tegenover elke vertex er loodrecht een op de naad staat?
Anders snap ik niet echt het voordeel van de naden gewoon zo te laten en achteraf de poly's detachen en dan je naden verzorgen.

Techno>Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
L i m a schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 22:24:
chester, als jij die nadne gewoon open laat, en op het laatste dan camfered en de edges naar achteren trekt en dan nog een chamfered. Heb je dna nooit problemen dat je nadne ene beetje in elkaar lopen ofzo? Want ik had hier soms als last van als ik een peer vertexen verwijderde. Of model je zo dat er dan tegenover elke vertex er loodrecht een op de naad staat?
Anders snap ik niet echt het voordeel van de naden gewoon zo te laten en achteraf de poly's detachen en dan je naden verzorgen.
Tegen bijna elke vertex staat er aan de andere kant van de naad nog een. Bij plekken waar dat niet zo is, doe ik de vertices zo plaatsen dat ze met een meshsmooth nog steeds goed aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_haak
_/-\o_ voor je hdri tutorial chester, heb hem nog een keertje geprobeerd, en krijg nu behoorlijk mooie resultaten vind ik.
heb de instellingen iets anders gezet (in de vraymtl 's , heb ik dat vakje rechts (fresnel) uitgezet, dan zijn de reflecties iets meer aanwezig, en ik heb in de shellac material, de blend op 25 gezet.

rendertje komt er aan :)
edit:

deze dus:
Afbeeldingslocatie: http://img151.imageshack.us/img151/752/velgsport175ff.th.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door nick_haak op 07-07-2006 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie wat ik nu gevonden heb (met behulp van het artikel op de frontpage over dat E-papier)
Afbeeldingslocatie: http://img221.imageshack.us/img221/6825/philipsereaderpaper2bi.jpg
en zie nu eens wat ik een tijdje geleden voor de 3D contest gadgets gemaakt heb...
Afbeeldingslocatie: http://img484.imageshack.us/img484/8953/render61ls.jpg
(bovenstaande is een W.I.P., gewoon om de gelijkenis te laten zien)
Afbeeldingslocatie: http://img479.imageshack.us/img479/5079/render7f6el.jpg
En dit is dan de Final ervan...

ik had dit product nog nooit gezien... en ik kan mij niet voorstellen dat het een design-copy zou zijn, maar het is toch wel cool om te zien dat mijn design blijkbaar zo onlogisch nog niet is >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZipoBibrok5-108
Verwijderd schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 12:53:
Zie wat ik nu gevonden heb (met behulp van het artikel op de frontpage over dat E-papier)
[afbeelding]
en zie nu eens wat ik een tijdje geleden voor de 3D contest gadgets gemaakt heb...
[afbeelding]
[afbeelding]

ik had dit product nog nooit gezien... en ik kan mij niet voorstellen dat het een design-copy zou zijn, maar het is toch wel cool om te zien dat mijn design blijkbaar zo onlogisch nog niet is >:)
Claimen! Ze hebben je patent geschonden, sleep ze voor de rechter!!! :+
Maar nu ff serieus, het is inderdaad wel grappig zo'n overeenkomstig product te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robin222 schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 16:41:
zelfde reden hier

in mn contract van INDG staat dat ik geen werk mag publishen, zonde imo want er rolt hier ERRG mooi spul van mijn kant uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Laatst online: 16:11

Acid_Burn

uhuh

Verwijderd schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 12:53:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Ik had in dat topic volgens mij al aangegeven dat ik dacht dat je je design uit een film had. Dus dat idee claimen gaat een beetje ver ;)

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wel ik claim het idee niet hé :p het is alleen cool om te zien dat het toestel hard op mijn render lijkt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lima

Lima

Techno>Music

Ik wou even iets anders doen, en ben tot dit resultaat gekomen:

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/tomvzw/Bol1Klein.jpg

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/tomvzw/Bol2Klein.jpg

Voor de material van de bol heb ik een tutorial gevolgd de rest heb ik zelf gedaan. Het was vooral eens testen hoe goed ik kon modelen, want dit lijkt miss simpel, maar om alles in 1 stuk te modellen en dan vooral die gaten zonder boolean :r

[ Voor 13% gewijzigd door Lima op 08-07-2006 11:23 ]

Techno>Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZipoBibrok5-108
L i m a schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 11:17:
Ik wou even iets anders doen, en ben tot dit resultaat gekomen:

[afbeelding]

[afbeelding]

Voor de material van de bol heb ik een tutorial gevolgd de rest heb ik zelf gedaan. Het was vooral eens testen hoe goed ik kon modelen, want dit lijkt miss simpel, maar om alles in 1 stuk te modellen en dan vooral die gaten zonder boolean :r
Ik vind het erg mooi geworden, de vorm van de gaten is inderdaad strak gebleven en zeker het materiaal is :9~. Netjes gedaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamwalker
Netjes Lima!
Even een vraagje hoe krijg je dat voor elkaar dat het net lijkt dat die buizen licht lijken te geven.
Ik zelf had een idee om een licht gevende bar te modelen maar vroeg me af hoe je dat voor elkaar kan krijgen maar dit ziet er goed uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freelance
  • Laatst online: 11:37
dreamwalker schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 13:10:
Netjes Lima!
Even een vraagje hoe krijg je dat voor elkaar dat het net lijkt dat die buizen licht lijken te geven.
Ik zelf had een idee om een licht gevende bar te modelen maar vroeg me af hoe je dat voor elkaar kan krijgen maar dit ziet er goed uit!
ik weet dat in maya de functie "glow" zit, en anders kun je altijd met de incandescence spelen.

(...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lima

Lima

Techno>Music

Je hebt veel manieren om een lichtgevende bar of object te maken.
De meest gebruikte is bij rendering op video post klikken, in de reference manual (bij help ergens) kan je daar een redelijk uitgebreide beschrijving vinden waar je zeker je plan mee kan trekken.
Ik heb de glare functie gebruikt die in de mental ray renderer zit inbegrepen. Deze is normaal gezien verborgen, maar door ergens een file aan te passen kan je die gebruiken in 3ds max. Deze methode heb ik gebruikt.
Ik ben hier opgekomen door iemand die ik ken, die me deze 'truc' zei. Maar ik zou in jou geval de video post gebruiken, met het effect lens glow. Als je de manual leest kan je het zeker!

Techno>Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Wip van de achterlampen:
Afbeeldingslocatie: http://chester.qonstrukt.nl/thumb.php?src=3d/m3/wip21.jpg&i=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Netjes chester, niks aan te merken. Behalve dat op sommige stukken de kieren groter zijn dan op andere stukken.
Neem aan dat je dit wel hebt gezien en op het laatste aan zal passen, maar even om aan te geven dat dat het enige is wat ik er fout aan zie :) Ga zo door!

Ehm.. M'n handen jeuken een beetje de laatste tijd, en vooral nu ik het werk van Oogst eens zie met z'n laatste creaties, heb ik gewoon zin om mezelf eens te wagen aan een game.
Nu heb ik er wel ervaring mee, ik ben ook al bezig met in teamverband games te maken, maar dat is allemaal niet-betaald hobby werk, met mensen uit Polen, Bulgarije, Amerika.. Laat ik het erop houden dat het niet de beste communicatie is. Er zitten soms weken, maanden tussen updates.
Kan iemand me iets aanraden? Een forum voor game-developing gedoe, waar nog wat modelers voor nodig zijn? Wie weet zijn er hier nog mensen waar een team mee kan worden samengestelt.. /me kijkt met schuin oog naar de programmeurs hier op tweakers, en de uitstekende modelers natuurlijk.
Hoop dat iemand me kan helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Kon het niet laten ook met een bakje te beginnen :P Is een renault megane classic, onze eigen auto, lekker makkelijk voor referentie :P
Afbeeldingslocatie: http://img260.imageshack.us/img260/6850/wip0lg.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img322.imageshack.us/img322/3913/wire7xn.th.jpg

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geez
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 09:44
Verwijderd schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 18:22:
Ehm.. M'n handen jeuken een beetje de laatste tijd, en vooral nu ik het werk van Oogst eens zie met z'n laatste creaties, heb ik gewoon zin om mezelf eens te wagen aan een game.
Nu heb ik er wel ervaring mee, ik ben ook al bezig met in teamverband games te maken, maar dat is allemaal niet-betaald hobby werk, met mensen uit Polen, Bulgarije, Amerika.. Laat ik het erop houden dat het niet de beste communicatie is. Er zitten soms weken, maanden tussen updates.
Kan iemand me iets aanraden? Een forum voor game-developing gedoe, waar nog wat modelers voor nodig zijn? Wie weet zijn er hier nog mensen waar een team mee kan worden samengestelt.. /me kijkt met schuin oog naar de programmeurs hier op tweakers, en de uitstekende modelers natuurlijk.
Hoop dat iemand me kan helpen :)
OpenFrag ?
DaNiEl KuNsT schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 18:08:
voor de mensen die nog free HDRi files zoeken: Deviantart.com

hier staan 3 HDRi packs met in totaal zo'n 80 hdr bestanden. erg handig, en gratis ;)
Held!

[ Voor 18% gewijzigd door geez op 08-07-2006 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tobiaz

Tobiaz

Ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:26

BM

Moderator Spielerij
Misschien een hele stomme vraag, maar goed.
Ik ben zonet even bezig geweest met die HDR tutorial die Chester hier gepost heeft, maar ik krijg met geen mogelijkheid iets van reflectie op mijn auto. Ding word gewoon zwart/rood/whatever, maar de HDRI map die ik meegeeft lijkt compleet genegeerd te worden. Iemand enig idee waar dat aan kan liggen, zover ik (na 3 keer nakijken) kan nagaan heb ik alles precies gedaan zoals in die tutorial beschreven is :?

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

Heb je wel Vray geselecteerd als renderer?

Dom antwoord, maar je weet nooit }:O

TabCinema : NiftySplit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Laatst online: 05-09 10:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

BM schreef op zondag 09 juli 2006 @ 13:39:
Ik ben zonet even bezig geweest met die HDR tutorial die Chester hier gepost heeft, maar ik krijg met geen mogelijkheid iets van reflectie op mijn auto. Ding word gewoon zwart/rood/whatever, maar de HDRI map die ik meegeeft lijkt compleet genegeerd te worden. Iemand enig idee waar dat aan kan liggen, zover ik (na 3 keer nakijken) kan nagaan heb ik alles precies gedaan zoals in die tutorial beschreven is :?
Enne, weet niet of je dus Maya gebruikt :? maar heb je Raytracing aan staan? (Ja, heb die tut ook niet gelezen, misschien staat het erin).

Ik heb nog een mooie vitrinekast met een schommel erin, alsmede een afwasborstel. Beide zal ik eerdaags eens posten :)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Mijn fout, er ontbrak een regel aan de tutorial :o Het staat er nu wel goed. Ik was vergeten te melden dat je de Shellac Color Blend op 100 moest zetten :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat had ik oook, en had Chester erop aangesproken en hij doet het nu mooi :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Heb net even een simpel VRay material librarytje gemaakt. Klik

De volgende materialen zitten erin:
Afbeeldingslocatie: http://chester.qonstrukt.nl/3d/matlib/images/aluminium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://chester.qonstrukt.nl/3d/matlib/images/brushed.jpg

Afbeeldingslocatie: http://chester.qonstrukt.nl/3d/matlib/images/carpaint.jpg

Afbeeldingslocatie: http://chester.qonstrukt.nl/3d/matlib/images/carpaintmetallic.jpg

Afbeeldingslocatie: http://chester.qonstrukt.nl/3d/matlib/images/chroom.jpg

Afbeeldingslocatie: http://chester.qonstrukt.nl/3d/matlib/images/glass.jpg

Afbeeldingslocatie: http://chester.qonstrukt.nl/3d/matlib/images/rubber.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamwalker
Chester doe jij alles in in Vray?
Ik heb wel eens met finalrender gespeeld daar zitten dit soort materialen al standaard in geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
dreamwalker schreef op zondag 09 juli 2006 @ 18:44:
Chester doe jij alles in in Vray?
Ik heb wel eens met finalrender gespeeld daar zitten dit soort materialen al standaard in geloof ik.
Jup, alles in VRay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Me too :)

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freelance
  • Laatst online: 11:37
Ook maar weer een wipje van mij:

film-projector:
Afbeeldingslocatie: http://www.fromthehill.nl/got/id/projector.jpg

todo:
- textures ipv color-shaders
- bumpmap
- filmband maken.

iemand C&C

Het is trouwens voor een zelf-reflectie filmpje van mijn opleiding. Het is een telsell set met als publiek allemaal "ikken" die dan luidkeels commentaar gaan geven op projecten van mij die geprojecteerd worden op een white-screen. Met Emiel Ratelband als feel-good-guru/presentator.

(...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
weer een uurtje of 3 verder gewerkt :)
Afbeeldingslocatie: http://img348.imageshack.us/img348/8451/wip7nb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img403.imageshack.us/img403/3252/wire6wv.jpg
* Schuey trots op wire is :7
nog lekker clean :)

even naar de wire starend, zie ik nog een paar onvolkomenheden die ik tijdens het modelen echt totaal gemist heb :P Moeten nog een paar vertexjes de hoogte in om het de zijkanten wat boller te maken :)

[ Voor 94% gewijzigd door Schuey op 09-07-2006 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_haak
ziet er goed uit schuey, doe ik je (nog lang) niet na :)

owja, chester, bedankt voor die matlib, kan ik nog een hoop van leren ;)

nu nog eens m'n scene op orde krijgen, dat ik WEL fatsoenlijke reflecties krijg, op chroom, is nog niet helemaal goed :P

[ Voor 5% gewijzigd door nick_haak op 10-07-2006 07:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamwalker
Ik weet niet zeker of dit al gevraagd is maar kan iemand mij ook de voordelen en nadelen vertellen van de renderers ten opzichte van elkaar (max)?
Waarom kiest iemand voor een bepaalde renderer scheelt dit per project bijv. als je interieurs doet dat het dan slimmer is om V-Ray (zeg maar wat) te gebruiken? Of kunnen ze allemaal hetzelfde en is alleen het bedrijf erachter het verschil?

Quote: begin post

Hier een overzichtje welke renderers er zijn.
Brazil Rendering System(max)
Final Render(max)
Vray Render(max)
Renderman
Mental Ray
Luminaire - 3ds Max renderer
VLightMax - 3ds Max Renderer
InSight
Maxwell Render

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

De meeste renderers zijn niet gratis. Dat is voor mij de belangrijkste reden dat ik scanline of mentalray gebruik.

Bovendien vind ik het onverstandig om meteen te beginnen met Vray of een dergelijke krachtige renderer. Niet alleen omdat je dan verdwaalt in de opties, maar ook omdat je er 'lui' van kunt worden. Goed voorbeeld daarvan is Global Illumination. Dit zorgt eigenlijk altijd voor een prachtige belichting maar je leert niet echt efficiënt werken; met een zo klein mogelijk aantal lampen bijvoorbeeld.

TabCinema : NiftySplit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand een link naar tutorials voor carmaterials (paint, rubber enzo)? ik heb namelijk geen vray. Heb zelf al gezocht op de sites waar ik altijd kijk maar kon niks vinden wat er een beetje goed uitzag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lima

Lima

Techno>Music

? even zoeken op car paint material 3ds max geeft al genoeg resultaten denk ik, en rubber vind je ook in no-time.

[ Voor 53% gewijzigd door Lima op 10-07-2006 17:06 ]

Techno>Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthSjaak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 04-08 19:27
Hoi allemaal, ik lees al een tijdje mee in dit topic en het wordt maar eens tijd dat ik ook een bijdrage ga leveren.

Pas geleden deze tutorial gemaakt.

[url=http://http://67.15.36.49/team/Tutorials/snowspeeder/snowspeeder_01.asp] Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~hansolo1/snow.jpg [/url]

C&C is altijd welkom

Pac Man Battle Royale Replica, Fix It Felix Jr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Laatst online: 31-07 16:31
Bozozo schreef op maandag 10 juli 2006 @ 11:28:
De meeste renderers zijn niet gratis. Dat is voor mij de belangrijkste reden dat ik scanline of mentalray gebruik.
Je kan wel 3ds max betalen maar niet zo'n render? :+
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.