[3D] Post je 3D stuff maar weer - part 34 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 10.742 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-05 19:47

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

cardinal808 schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 10:02:
[...]

Ik wil niet lullig doen, maar hij heeft wel gelijk. Het oog ziet er erg mooi uit, maar de reflexie is een beetje heftig. Kijk maar eens een tijd in de spiegel, als jij zo'n reflexie hebt, heb je ook een glazen oog :P
Daar gaat het mij niet om.. het gaat er om dat zijn replies vaak sarcastisch en niet-opbouwend lijken.. hij kan ook gewoon zeggen dat de reflectie veels te sterk is en dat er dan evt wat aan de HDRI-settings gekloot moet worden.
Chester schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 10:02:

@apNia
Nu is Schuey irritant omdat ie kritiek geeft terwijl de rest lovend is :? Als een paar mensen lovend zijn mogen anderen dan geen kritiek meer geven :? Voor zover ik weet worden wips hier gepost om kritiek en commentaar op te krijgen.
Nogmaals.. "wel als het een glazen oog is" vind ik geen opbouwend kritiek... ik heb helemaal nergens gezegd dat het irritant is OMDAT ie kritiek geeft hoor, of nergens dat kritiek niet mag. Het gaat mij er om dat shit opbouwend moet blijven en ik merk bij hem vaak een sarcastisch toontje op.. Kritiek, best. Feedback, beter!

edit: bijvoorbeeld hier naar refererend.

[ Voor 46% gewijzigd door apNia op 27-06-2006 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
apNia schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 10:04:
[...]

Daar gaat het mij niet om.. het gaat er om dat zijn replies vaak sarcastisch en niet-opbouwend lijken.. hij kan ook gewoon zeggen dat de reflectie veels te sterk is en dat er dan evt wat aan de HDRI-settings gekloot moet worden.

[...]
Nogmaals.. "wel als het een glazen oog is" vind ik geen opbouwend kritiek... ik heb helemaal nergens gezegd dat het irritant is OMDAT ie kritiek geeft hoor, of nergens dat kritiek niet mag. Het gaat mij er om dat shit opbouwend moet blijven en ik merk bij hem vaak een sarcastisch toontje op.. Kritiek, best. Feedback, beter!
Ik had het over
kan je het niet hebben als andere mensen lovend zijn ofzo? Bloed-irritant.
Kwam een beetje over alsof ie geen kritiek mag geven als anderen lovend zijn.

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Nee zie m'n edit ff, omdat de toon een beetje doorgezet werd vond ik 't eerder als "hatend" aandoen dan kritiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

Kritiek kan ik wel hebben hoor, graag zelfs. Ik denk dat het 'sarcastische toontje' vriendelijk was bedoeld.

Het oog is nog steeds van glas, ben vergeten dat aan te pakken. Ik denk dat het beter wordt als ik het output level van de hdri naar 0,5 zet oid. De iris+pupil zijn eigenlijk ook iets te groot zie ik, maar ik heb geen zin om wéér nieuwe maps te maken :P

@ chester bedankt voor de tip! dit bespaart mij in de toekomst een boel opruimwerk aan mijn models :*)

[ Voor 15% gewijzigd door Bozozo op 27-06-2006 10:28 ]

TabCinema : NiftySplit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-04 23:11
Ik kan het bericht van schuey alleen maar als een grapje lezen. Hij heeft wel gelijk, reflecties zijn vrij hoog. De smileys erachter geven duidelijk aan dat hij het als een grapje bedoeld. apNia ik denk toch echt dat je dat verkeerd intepreteerd. :)

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Ik denk dat ik 't ook wel verkeerd kan hebben gezien dan als zoveel mensen 't denken ;)
Maar icm [rml]smg_phoenix in "[ 3D] Post je 3D stuff maar weer - part 3..."[/rml] had ik een beetje 't idee dat er wel wat opbouwender gereageerd kon worden door hem. Maargoed, da's mijn mening, en misschien advies aan hem :)

[ Voor 8% gewijzigd door apNia op 27-06-2006 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93354

Ben gister begonnen met het maken van een Porsche 910 en heb vandaag de basis al helemaal af :D ben toch wel een beetje trots op mezelf omdat dit echt het eerst model is wat ik helemaal zelf zonder hulp heb gemaakt en er ook nog eens goed uitziet zonder fouten. Het maken van al die videotutorials heeft dus schijnbaar toch gewerkt :)

Afbeeldingslocatie: http://img63.imageshack.us/img63/4990/porschewip030mw.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img66.imageshack.us/img66/4762/porschewip020py.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img66.imageshack.us/img66/4840/porschewip013qo.jpg

Moeten nog wel wat dingetjes verbeterd worden zoals de neus die niet rond genoeg loopt en ik moet nog een lading chamfers maken zodat je ook die lelijkheid vlak achter de cockpit niet meer ziet. En dan nog meer detail natuurlijk.

Comments zijn welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105830

@Bozozozo:

Die IOR waarde voor het hoornvlies zal je zelf even moeten uitproberen wat er het beste uitziet :)
(kan het me niet herinneren uit m'n hoofd en kan het ook even niet opzoeken)

Over die twee spots die je er snel in had gezet: het eerste wat je moet doen wanneer je een nieuwe lamp in je scene plaatst, is de intensiteit een eind omlaag gooien en een natuurlijker kleurtje geven. Standaardinstellingen zijn bijna altijd fout :)
(lees vooral Rendering & Lighting van Jeremy Birn (Pixar) eens voor meer hierover)

Specular voor het oogwit mag je trouwens wel aan laten staan :P
Maar dan niet zo overdreven als eerst.

Verder was ik nog vergeten te zeggen dat het hoornvlies niet zo superglad is. Je moet er dus ook nog even een bumpmapje (een grove noise) overheen gooien om de reflectie te breken. Dan heb je ook gelijk minder erg het idee dat het een glazen spiegeloog is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Ik heb eerlijk gezegd nog nooit met refractie gewerkt dus die IOR waarde zal ik me even im moeten verdiepen. Op het moment wordt mn oog helemaal zwart als ik een reflect/refract material in het refraction slot gooi, dus ik zal wel iets verkeerd doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105830

Als je de standaard renderer gebruikt (3ds Max?) moet je afaik ook zorgen dat ze geraytraced worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40655

Is het mogelijk om in 3d max een render zoals hieronder te maken?
Afbeeldingslocatie: http://www.weihenstephan.de/blm/deg/manual/Image76.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DEVoTi0N
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-05 23:40
Anoniem: 40655 schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 15:03:
[afbeelding]
Dit ziet er bijna handgetekent uit, maar voor dit soort dingen gebruik je gewoonlijk geen programma's als 3dsmax. Als je dan toch van die mooie simpele 3d tekeningetjes wil, dan kan je het beste een programma zoals sketchup proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
[afbeelding]
Ja, gewoon met een witte materiaal Cell Shaded renderen. Het zal er wel wat meer 3D uitzien dan op je afbeelding.

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Tnx alweer aardbei.

Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y6/Bozozo/oogzoveel.jpg

De bumpmap voegt veel toe, en het 'glazen oog effect' is voor mijn gevoel sterk afgenomen.

Enige probleem is dat mijn iris+pupil door de refractie in combinatie met de extra bolling van het hoornvlies veel te groot worden. Zie de plaatjes links; het bovenste oog is met refractie en het onderste is zonder. Ik denk dat ik de iris dus weer moet gaan verkleinen :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 3142

Ik ben bezig met een tree renderer in Managed DirectX voor een klein game project:

Afbeeldingslocatie: http://www.netforge.nl/rommel/tree5-small.jpg

En nog wat een oudere WIP:

Afbeeldingslocatie: http://www.netforge.nl/rommel/tree-wip.jpg

Na veel te lang tweaken om de performance te verbeteren en het effect goed te krijgen zie ik intussen door de bomen het bos niet meer, dus commentaar & suggesties zijn erg welkom :)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 3142 op 28-06-2006 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Anoniem: 3142 schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 00:21:
Ik ben bezig met een tree renderer in Managed DirectX voor een klein game project:

[afbeelding]

En nog wat een oudere WIP:

[afbeelding]

Na veel te lang tweaken om de performance te verbeteren en het effect goed te krijgen zie ik intussen door de bomen het bos niet meer, dus commentaar & suggesties zijn erg welkom :)
tof! kan je wat meer (technische!) achtergrond van de game geven? =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ro__
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-01-2008

ro__

WalkDont'Walk.......

[afbeelding]
Render plugin als Illustrate! gebruiken?
En Cebas FinalToon moet het ook kunnen.

Die werken veel beter dan cell shading in Max zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lima
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-01-2024

Lima

Techno>Music

Ondertussen zijn de wielen en velgen ook al gedaan, en deze keer heb ik zelf een ongesmoothe wire gerenderd, speciaal voor jullie :P
Nu moet ik voorla nog wat foutjes in de hood eruit halen, en dan nog een randje rond het voorste raam maken, maar dat lukt niet goed, als ik er blijf mee sukkelen dan leg ik men probleem wel hier even uit. Nu ga ik eerst de lichten doen denk ik, nadat de foutjes eruit zijn.
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/tomvzw/WIP11Klein.jpg
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/tomvzw/WIP12Klein.jpg
allemaal clickable

Graag C&C

[ Voor 27% gewijzigd door Lima op 28-06-2006 17:19 ]

Techno>Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Je velgen zijn wel heel recht. Verder zou ik eens renderen in een minder donkere kleur, zodat je eventuele fouten eerder opmerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb nu de motorkap, de deuren en de achterkant achter de cockpit gedaan van mijn Porsche 910

Afbeeldingslocatie: http://img525.imageshack.us/img525/5559/porschewip044fo.jpg

Helaas is de gleuf op de motorkap iets te klein en die bij de deuren iets te groot :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Ik ben ook bezig met een boom in 3ds ma, maar dan voor een animatiefilm :)
Dit is het eerste dat ik van de film laat zien, de rest komt als het af is ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.guillome.nl/dump/Boom_06.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Guillome op 28-06-2006 14:48 ]

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 3142

apNia schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 01:17:
[...]

tof! kan je wat meer (technische!) achtergrond van de game geven? =)
De game wordt geschreven in Managed DirectX en C# voor de GameDev 4e5 competitie. Voor de models zijn we van plan gebruik te maken van het Doom 3 MD5 format, zodat we niet ook nog een eigen model format en exporters hoeven te maken. De actor models zijn gebudgeteerd op zo'n 1.000 - 2.000 polys per stuk met normal maps. Voor de physics zullen we ofwel gebruik maken van Newton of de Novodex (Aegis) SDK, als we er aan toe komen. Verder hebben we nog een stapel vage plannen rond day/night cycles, visuele effecten etc. die we momenteel aan het prototypen zijn.

Als je verder nog iets zou willen weten, dan hoor ik het wel :)
XLerator schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 14:45:
Ziet er goed uit. Hoeveel polygons zitten er in dat model en wat zijn de licensing opties? ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 3142 op 28-06-2006 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lima

Lima

Techno>Music

@sdomburg,
Ja shit, daar heb je wel gelijk in, helaas heb ik die velgen al gecollapsed voor de gevolgen van men boolean.
Gelukkig zie ik hier net een incremental save waar ik de editable poly nog heb! Dus ik zal dat model exporten en dan importen en wat krommer maken!
Erg bedankt voor de opmerking, want ik vond de velgen er ook wat raar uitzien.
En voor men eigen render ik meestal ook eens in gewoon grijs, dan zie ik idd de fouten sneller.
Maar eerst de foutjes eruit halen, maar het zal niet meer voor vandaag zijn.

Techno>Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

desktop idee

Je krijgt wel het idee dat je computer je aan zit te kijken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Hey,

Wat vinden jullie van Google SketchUp, niet voor pro's dat is zeker, maar als je daarmee begint kan je dan uit eindelijk door naar de pro-programma's met die ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 177141

Hier een plaatje die bedoelt was voor de 3d contets van Escher. Helaas was ik te laat begonnen want de contest is al afgesloten. Daarom post ik hier maar

C&C natuurlijk welcome!!! Dit is mijn eerste 3d project in jaren.

Afbeeldingslocatie: http://home.casema.nl/mchuizenga/wip5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Anoniem: 177141 schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 18:47:
Hier een plaatje die bedoelt was voor de 3d contets van Escher. Helaas was ik te laat begonnen want de contest is al afgesloten. Daarom post ik hier maar

C&C natuurlijk welcome!!! Dit is mijn eerste 3d project in jaren.

[afbeelding]
Een puntje van kritiek: het is een .bmp van 1.4MB. Misschien kan je em even als een .jpg of .png opslaan? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Saturnus schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 18:41:
Hey,

Wat vinden jullie van Google SketchUp, niet voor pro's dat is zeker, maar als je daarmee begint kan je dan uit eindelijk door naar de pro-programma's met die ervaring?
Denk dat je dan beter even kan doorzetten en meteen met 3dsm oid beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-05 20:01
XLerator schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 14:45:

[afbeelding]
Wat heb je voor het gras gebruikt? :)
En zie het goed dat de bladeren uit verschillende planes bestaan met meerdere blaadjes erop gemapt?

[ Voor 13% gewijzigd door Menesis op 28-06-2006 19:55 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:11
L i m a schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 13:23:
Ondertussen zijn de wielen en velgen ook al gedaan, en deze keer heb ik zelf een ongesmoothe wire gerenderd, speciaal voor jullie :P
Nu moet ik voorla nog wat foutjes in de hood eruit halen, en dan nog een randje rond het voorste raam maken, maar dat lukt niet goed, als ik er blijf mee sukkelen dan leg ik men probleem wel hier even uit. Nu ga ik eerst de lichten doen denk ik, nadat de foutjes eruit zijn.
[afbeelding]
[afbeelding]
allemaal clickable

Graag C&C
Ziet er netjes uit, zoals gezegd mss een ander kleurtje er op doen. Iets van grijs. DIt is erg donker en daardoor kan iets minder de smooth fouten zien. Ik weet dat dit niet je uiteindelijke render is maar het lijkt nu net of je auto een beetje zweeft, mss wat hardere schaduw doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 177141

Chester schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 18:49:
[...]

Een puntje van kritiek: het is een .bmp van 1.4MB. Misschien kan je em even als een .jpg of .png opslaan? :P
THX heb het gelijk veranderd in een jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115073

Ik bedenk me nu steeds vaker dat ik hier ook wel 's wat meer werk van me mag plaatsen.
En half jaar geleden was het nog elke week/maand een update, en nu lijkt het bijna alsof ik niks meer doe op 3d terrein.

High-res! Een highpoly versie van een isometrisch spel. Het is een scène voor een filmproject. Nog wip.
Afbeeldingslocatie: http://xs302.xs.to/xs302/06264/Render1024totalview2.jpg.xs.jpg

Een lowpoly game-model. Als oefening voor m'n unwrap en texturings. Een van de eerste unwraps die ik gedaan heb, zonder tutorial trouwens. Ik had misschien beter geen sphere kunnen nemen, dát unwrapt pas kut :P Design stond al vast trouwens.

Realtime:
Afbeeldingslocatie: http://xs302.xs.to/xs302/06264/FinalLBAmodels.jpg.xs.jpg

Schoonheidsshot :P
Afbeeldingslocatie: http://xs102.xs.to/xs102/06264/Upgradescloseupfinal.jpg.xs.jpg

Verder gaat deze oude model nooit meer afkomen, dus tot zo ver..
Afbeeldingslocatie: http://xs302.xs.to/xs302/06264/render2.jpg.xs.jpg

Zelfde geldt voor deze, oud oud oud, nooit meer moeite in gestoken.
Afbeeldingslocatie: http://xs302.xs.to/xs302/06264/robot1.jpg.xs.jpg

Ik heb nog meer, maar die staan op een andere pc. :) Ik zit iig niet stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvermoon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 27-04-2020
Hallo, ik zat met een aantal vraagjes...

Ik heb sinds kort GoT (afkorting kwam ik ergens tegen) gevonden, heb al heel wat door gelezen op het gebied van 3D modellen hier op het forum. Gisteren ben ik begonnen met 3d studio max 8, op zich was het wel even wennen aan de opties die je allemaal voor geschoteld krijgt... 8)7

Ik vroeg me als beginner kan je dan beter eerst een 2d tekening op de achtergrond zetten en daarmee gaan modellen? Of kan beter iets na maken bijv. een glas? Hoe hebben jullie 3D studio max je eigen gemaakt? (Misschien overval ik jullie met deze vraag, maar ik wil zo snel mogelijk iets leuks kunnen bouwen :9)

Ik weet dat het heel veel oefening gaat kosten en dat je niet zo maar iets gemaakt hebt, maar ik ben bereid om der veel tijd in te steken!

Alvast bedankt voor het lezen en de moeite voor het reageren.

Cheers,
Silvermoon

p.s: Ik weet niet of dit het goede topic is, maar ik ga binnenkort wat posten hier. Tenminste ik ga een poging wagen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

@Silvermoon: tutorials volgen! Van heel eenvoudig uitbouwen tot een stuk moeilijker. Max heeft verschillende invalshoeken en hoe je ermee werkt is heel persoonlijk...

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:00

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

In de startpost van dit topic staan een aantal goeie tutorials.. begin daar eens mee :) Heel leerzaam.

[ Voor 70% gewijzigd door Spike_wolf op 30-06-2006 13:38 ]

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Anoniem: 115073 schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 19:52:
Ik bedenk me nu steeds vaker dat ik hier ook wel 's wat meer werk van me mag plaatsen.
En half jaar geleden was het nog elke week/maand een update, en nu lijkt het bijna alsof ik niks meer doe op 3d terrein.

High-res! Een highpoly versie van een isometrisch spel. Het is een scène voor een filmproject. Nog wip.
Hmmm, Little Big Adventure _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvermoon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 27-04-2020
@MAX3400: Oke, ik had al zoiets verwacht dat het heel persoonlijk zal zijn, maar goed vragen kan geen kwaad ;) Ik heb al wat van die tuts door gelopen, maar zal wel aan mij liggen maar ze zijn niet echt bijzonder goed te volgen of je hebt al wat voor kennis nodig. Maar ik zal me eens verder verdiepen. Bedankt voor je reactie.

@Spike_wolf: Tja eigenlijk hetzelfde verhaal als hierboven.

In ieder geval bedankt voor jullie snelle reacties! Stel ik zeer op prijs _/-\o_.

Cheers,
Silvermoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Silvermoon schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 14:07:
@MAX3400: Oke, ik had al zoiets verwacht dat het heel persoonlijk zal zijn, maar goed vragen kan geen kwaad ;) Ik heb al wat van die tuts door gelopen, maar zal wel aan mij liggen maar ze zijn niet echt bijzonder goed te volgen of je hebt al wat voor kennis nodig. Maar ik zal me eens verder verdiepen. Bedankt voor je reactie.

@Spike_wolf: Tja eigenlijk hetzelfde verhaal als hierboven.

In ieder geval bedankt voor jullie snelle reacties! Stel ik zeer op prijs _/-\o_.

Cheers,
Silvermoon
De tutorials van oogst (een mede tweaker) zijn erg handig om de basics te leren, check de start post, voor de huis model tuts van Oogst :)
Leggende basics uit, en daarvandaan is de rest dan weer makkelijker :)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 161585

Silvermoon schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 13:34:

Ik vroeg me als beginner kan je dan beter eerst een 2d tekening op de achtergrond zetten en daarmee gaan modellen? Of kan beter iets na maken bijv. een glas? Hoe hebben jullie 3D studio max je eigen gemaakt? (Misschien overval ik jullie met deze vraag, maar ik wil zo snel mogelijk iets leuks kunnen bouwen :9)
knopjes drukkeh! , werkt bij mij altijd :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Anoniem: 161585 schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 14:15:
[...]

knopjes drukkeh! , werkt bij mij altijd :p
Ik heb je tip opgevolgd en plotseling had ik een hele film in elkaar :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Ik krijg meestal berichten "This operation will require 39482 GB of virtual memory" als ik zo maar wat aan ga klooien :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Bozozo schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 16:36:
Ik krijg meestal berichten "This operation will require 39482 GB of virtual memory" als ik zo maar wat aan ga klooien :9
Ja en? Dan druk je toch op "Confirm" of heb je geen 250GB swap-drive? :+

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://img506.imageshack.us/img506/4117/porschewip050xo.jpg

Helaas zijn de chamfers van de ramen niet al te mooi geworden en zijn sommige kieren ook te groot. Maargoed het is de eerste keer dat ik het doe dus ik kan er nog mee leven zoals het nu is.

C&C graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Paar puntjes:

Afbeeldingslocatie: http://img516.imageshack.us/img516/8479/porschewip050xo4rs.th.jpg

1: De mesh wordt verpest door je smooth
2: ngon? bump?
3: bump? Het loopt iig niet mooi rond
4: Het lijkt wel alsof dit één grote bump is
5: Geen flauw idee wat er aan de hand is, maar de chamfer ziet er hier niet goed uit

Verder lijkt het alsof je voorbumper niet helemaal netjes rond is, maar dat kan ook komen door het perspectief. Verder ziet het er wel netjes uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 161585

apNia schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 16:01:
[...]

Ik heb je tip opgevolgd en plotseling had ik een hele film in elkaar :o
zo werkt het dus niet he :p

maar als je bv ziet : "twist" , dan test je dat es uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Chester schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 18:59:
Paar puntjes:

[afbeelding]

1: De mesh wordt verpest door je smooth
2: ngon? bump?
3: bump? Het loopt iig niet mooi rond
4: Het lijkt wel alsof dit één grote bump is
5: Geen flauw idee wat er aan de hand is, maar de chamfer ziet er hier niet goed uit

Verder lijkt het alsof je voorbumper niet helemaal netjes rond is, maar dat kan ook komen door het perspectief. Verder ziet het er wel netjes uit :)
1. Ik denk dat dat wel weggaat zodra ik de binnenkant van de luchtinlaat maak.
2. Ja dat is vaag want dat stukje is maar 1 poly.
3. Zit denk een foutje in de chamfer nog. Iets veder zat die eerst ook maar toen had ik een paar vertexen geweld en toen was het wel mooi.
4. Weet ik. Denk dat de poly's op die rij te hoog zitten want veder zie ik geen reden waarom er iets fout zou zitten.
5.In welk opzicht bedoel je? de randen ed zijn namelijk wel zoals ik het wil, alleen die poly's aan de binnenkant zijn een beetje vaag geworden.

De bumper loopt idd niet helemaal mooi rond van boven naar beneden maar dat wist ik al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Voor mijn gevoel is je auto veel te smal. Ben niet zo'n autokenner maar het lijkt mij dat hij zo'n 30-40% breder moet om een normale breedte te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:48

BM

Moderator Spielerij
Paar pic's van een auto'tje waar ik nu mee bezig ben. De smart heb ik laten vallen wegens een teveel aan fouten, en gebrek aan zin om die op te lossen. Deze zit wat beter in elkaar, al is het nog lang niet perfect :)

Afbeeldingslocatie: http://www.maykel.net/GoT/430/1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.maykel.net/GoT/430/2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.maykel.net/GoT/430/3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.maykel.net/GoT/430/4.jpg

Zitten her en der wat deukjes in, maar die werk ik er nog wel uit.
Heb wel problemen met die luchtinlaat aan de zijkant, dat wil er maar niet fatsoenlijk gaan uitzien. Morgen ofzo maar weer eens naar kijken..

ps. Mijn excuses voor de crappy gecomprimeerde renders :X

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bozozo schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 21:21:
Voor mijn gevoel is je auto veel te smal. Ben niet zo'n autokenner maar het lijkt mij dat hij zo'n 30-40% breder moet om een normale breedte te hebben.
Nope. Volgens de blueprints niet en de Porsche 910 is in het echt ook een vrij lange auto

Afbeeldingslocatie: http://www.grandprixclassics.com/images/Cars_Sold/19xx_Porsche_910%20w180.jpg

@BM: Ferrari 360 toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:28
Hmmmm ik heb nu een kleinere cilinder in een grotere, hoe kan ik zeg maar de kleinere wegknippen en dus een gat in de grotere overhouden?

edit:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/dumpdumpdump/3dsmax.jpg

En nog een vraagje? Als je je object al hebt omgezet naar editable poly hoe kan je dan nog meer segments adden?

[ Voor 41% gewijzigd door danslo op 01-07-2006 02:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Laatst online: 17-04 13:46

Acid_Burn

uhuh

Lijkt mij het handigst om met edit poly de bovenste buitenrand te selecteren, een inset te doen tot de groote van de kleine cylinder en dan een negative extrude uit te voeren.

Beter is niet omzetten naar editable poly, maar een edit poly modifier op je originele object te doen. Gewoon een stack bouwen. Dan kan je altijd terug.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 180767

Als je alle opstaande edges selecteert en chamfert kom je ongeveer op hetzelfde uit als wanneer je sides toe zou voegen. Enige nadeel is dat het aantal sides verdubbelt, tenzij je een paar zijkanten selecteert, maar daardoor krijg je ongelijkheden in lengtes.

Edit poly modifier is denk ik inderdaad de beste oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Laatst online: 13:35
Acid_Burn schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 02:55:
Lijkt mij het handigst om met edit poly de bovenste buitenrand te selecteren, een inset te doen tot de groote van de kleine cylinder en dan een negative extrude uit te voeren.

Beter is niet omzetten naar editable poly, maar een edit poly modifier op je originele object te doen. Gewoon een stack bouwen. Dan kan je altijd terug.
dan nog, als je half in je object jezelf realiseert dat je meer segments nodig hebt, moet je alsnog die modifier verwijderen en opnieuw beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:48

BM

Moderator Spielerij
Was eigenlijk de bedoeling dat het een Ferrari 430 werd :p

Maar kan me voorstellen dat dat niet te zien is :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106281

Ik was even aan het spelen met de World of Warcraft model viewer en nu zit daar een leuke export functie bij. Dus ik meteen exporteren en model laden in Maya. Model gaat goed, is gewoon importeren van obj, maar er is ook een .mtl bestand dat de materials zou moeten doen, maar die krijg ik niet werkend.

Weet iemand hoe je de materials ook in Maya krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lima

Lima

Techno>Music

Ondertussen ben ik ietsje verder, heb ik even een andere material toegepast. Ik ben nog niet tevreden over de pinkers, deze moet nog veranderd worden, ik heb al iets in gedachten.
C&C is welkom.
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/tomvzw/WIP13Klein.jpg

Er is misschien niet zo veel veranderd op het eerste zicht maar dit heb ik aangepast:
- de velgen boller gemaakt
- meshfouten uit de hood
- meshfouten uit de velgen
- schaduw verbeterd
- het voorste rooster veranderd
- het audilogo aangepast

Ook niet letten op het chrome material voor de velgen, dit was maar een probeersel, dit moet nog van de blinkende plastic worden zoals in het echt. Dit is voor de volgende WIP.
Nu ga ik eerst nog de pinkers aanpassen en dan aan de remschijven beginnen.

[ Voor 6% gewijzigd door Lima op 01-07-2006 15:10 ]

Techno>Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BM schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 12:24:
[...]

Was eigenlijk de bedoeling dat het een Ferrari 430 werd :p

Maar kan me voorstellen dat dat niet te zien is :)
Ah nou je het zegt :P omdat ie er een beetje ''gedrongen'' uitzag dacht ik dat het de 360 was maar die wat hogere achterkant is idd van de 430.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jooz
  • Laatst online: 03-03-2023
Cartoony hond voor contest:
Afbeeldingslocatie: http://www.cinema4d.nl/phpBB2/album_pic.php?pic_id=7363

"The true sign of intelligence is not knowledge but imagination."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_haak
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 11:18
ben ook weer eens aan het uitproberen met 3ds max, weer een velg aan het maken, begint al beter te lukken ;)

zijn alleen nog iets waar ik niet uit kom:

- de velg is aardig gelukt, heb er een remschijf achter gemaakt, ziet er ook vrij aardig uit, maar kom er nog niet uit hoe ik de brake caliper kan maken (hoe heet dat in het nederlands?) iemand een idee hoe ik dat het beste kan doen?

ben er inmiddels uit hoe ik schroefgaten moet maken, heb het gedaan met de boolean methode.

vorige keer wilde ik het anders doen (volgens een tutorial), maar dat lukte niet, nu heb ik een cylinder door m'n velg geboord, die netjes in het midden gezet (bovenste gat), "affect pivot only" aangezet, en vervolgens met de array tool, de andere 4 gaten laten maken. heeft me een hoop werk gescheeld, omdat ik vorige keer nogal beroerde positionering had :P

bvd,

Nick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:11
L i m a schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 15:09:
Ondertussen ben ik ietsje verder, heb ik even een andere material toegepast. Ik ben nog niet tevreden over de pinkers, deze moet nog veranderd worden, ik heb al iets in gedachten.
C&C is welkom.
[afbeelding]

Er is misschien niet zo veel veranderd op het eerste zicht maar dit heb ik aangepast:
- de velgen boller gemaakt
- meshfouten uit de hood
- meshfouten uit de velgen
- schaduw verbeterd
- het voorste rooster veranderd
- het audilogo aangepast

Ook niet letten op het chrome material voor de velgen, dit was maar een probeersel, dit moet nog van de blinkende plastic worden zoals in het echt. Dit is voor de volgende WIP.
Nu ga ik eerst nog de pinkers aanpassen en dan aan de remschijven beginnen.
toon volledige bericht
Begint er steeds beter uit te zien. Mss kan je voortaan beter met 2 lampen renderen of een dome of light er om heen zetten. In ieder geval 1 lamp achter je auto zetten met intesity op 10 0.10 bedoel k uiteraard. Het zijn zo, vind ik zelf, hele mooie renders alleen voor een WiP zijn duidelijke renders t prettigst om te beoordelen.

Enne, wat zijn pinkers? Knipperlichten?
nick_haak schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 19:56:
ben ook weer eens aan het uitproberen met 3ds max, weer een velg aan het maken, begint al beter te lukken ;)

zijn alleen nog iets waar ik niet uit kom:

- de velg is aardig gelukt, heb er een remschijf achter gemaakt, ziet er ook vrij aardig uit, maar kom er nog niet uit hoe ik de brake caliper kan maken (hoe heet dat in het nederlands?) iemand een idee hoe ik dat het beste kan doen?

ben er inmiddels uit hoe ik schroefgaten moet maken, heb het gedaan met de boolean methode.

vorige keer wilde ik het anders doen (volgens een tutorial), maar dat lukte niet, nu heb ik een cylinder door m'n velg geboord, die netjes in het midden gezet (bovenste gat), "affect pivot only" aangezet, en vervolgens met de array tool, de andere 4 gaten laten maken. heeft me een hoop werk gescheeld, omdat ik vorige keer nogal beroerde positionering had :P

bvd,

Nick
toon volledige bericht
Rem klauw bedoel je, dat is gewoon modellen denk ik. Waar kom je niet precies uit? En heb je een render voor ons.

[ Voor 41% gewijzigd door FreezingPixels op 01-07-2006 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Bezig mijn kamer na te maken, waar ik 1 augustus intrek :)
Kan ik mooi schuiven met het interieur straks zonder te hoeven zweten :P
Afbeeldingslocatie: http://img431.imageshack.us/img431/9762/wip5xl.th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Schuey schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 20:18:
Bezig mijn kamer na te maken, waar ik 1 augustus intrek :)
Kan ik mooi schuiven met het interieur straks zonder te hoeven zweten :P
[afbeelding]
Dat is ook serieus een van de beste dingen om Max (of andere 3D software) voor te gebruiken he? :D
Deed is ook steeds :P en wij zijn niet de enige, k heb al meer kamers hier voorbij zien komen :P

[edit]
Ziet er al aardig uit trouwens :)
Er komen natuurlijk wel pics ter vergelijking als je goed en wel ingetrokken bent natuurlijk? :P

[ Voor 14% gewijzigd door Spike_wolf op 01-07-2006 21:20 . Reden: typo's gfix0rd :Y) ]

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
kom je net van het terras? :P

zeker is 3dsmax er fijn voor, een beetje een plane versnijden, extrude, en je hebt een paar kamers staan :7

edit:
uiteraard komen die er :)

[ Voor 12% gewijzigd door Schuey op 01-07-2006 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_haak
robin222 schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 20:03:
[...]

Rem klauw bedoel je, dat is gewoon modellen denk ik. Waar kom je niet precies uit? En heb je een render voor ons.
render komt eraan, ben even een nieuwe render aan het maken (inclusief schroefgaten).

ik ben nog een redelijke n00b op het gebied van 3ds Max, begin "redelijk" handig te worden in velgen, daar had ik m'n eerste tutorial over gevolgd, (na de kubus :P), en dat wil nu ook wel lukken zonder tutorials, om een velg te maken.

die remschijf was een heel ander verhaal, daar had ik een tutorial voor gebruikt (video tutorial), omdat ik simpelweg nog lang niet ver genoeg kom met de kennis van max, ik wist niet eens hoe je een gat kon maken (ben de methode hoe ze het daar deden even kwijt, maar kan het nu weer opzoeken).

maar ik vroeg me gewoon af of er tips waren hoe je het beste zo'n remklauw kan maken, beginnen met een box? en daar vertexes tussen proppen, zodat je kan benden?

ik ga straks / morgen wel een en ander proberen ;)

edit:

rendertje: (klikbaar)
Afbeeldingslocatie: http://img277.imageshack.us/img277/4279/velgsport42jv.th.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door nick_haak op 01-07-2006 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadMotha
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-03-2024

BadMotha

be creative!

Spike_wolf schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 20:19:
[...]

Dat is ook serieus een van de beste dingen om Max (of andere 3D software) voor te gebruiken he? :D
Deed is ook steeds :P en wij zijn niet de enige, k heb la meer kamer shier voorbij zien komen :P

[edit]
Ziet er al aardig uit trouwens :)
Er komen natuurlijk wel pics ter vergelijking als je goed en wel ingetrokken bent natuurlijk? :P
lol, hij komt idd net van het terras, of is dyslectisch.....

oude specs alu kassie We zijn op de wereld -om mekaar (4x)- te helpen nietwaar??-=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-05 16:27

2mb

Vet! Wat wordt het, een jack-russel? ;)

Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

BadMotha schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 20:31:
[...]

lol, hij komt idd net van het terras, of is dyslectisch.....
Hmmz.. nu jullie het zeggen.. volgende keer iets beter opletten zeg :/
En k kan nou niet zeggen dat ik veel op heb ofzo :P Naja, zal ook wel door de warmte komen :P
Wel lekker op het terras met dit weer hoor :P

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103571

Ik heb de overstap van Brazil naar Vray gemaakt.

En wat ben ik blij dat ik deze stap genomen heb zeg. Vray zit logischer in mekaar, werkt smooth, valt veel meer aan in te stellen en heeft functies die ik echt superhandig vind en nooit meer zou willen missen. 1 probleem: je kan vray ook als material editor instellen maar dan geeft hij vreemde artifacts bij niet-vray materials als raytrace mats. Valt dit te omzeilen of wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145272

Zit met een probleem. ik heb enkele dagen geleden m'n pc geformateerd, (na het maken van de nodige backups), en nu wil een bestand openen, en ik krijg telkens de foutmelding:

"File Open Failed: path.max*"

* path.max is de het path naar het maxbestand...

Andere bestanden kan ik wel nog openen, maar dit bestand niet. (mss heeft het helemaal niets met het formateren te maken...)
Iemand die weet wat ik zou kunnen doen?
bestaat er een programma om fouten in je max-bestand op te sporen?

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
file - merge :)

laat eens ene nieuwe wip van die 1911 zien :P

[ Voor 64% gewijzigd door Schuey op 02-07-2006 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145272

Schuey schreef op zondag 02 juli 2006 @ 10:46:
file - merge :)

laat eens ene nieuwe wip van die 1911 zien :P
zelfde error, "File Open Failed" :'(

Heb nog geen renders opgeslegen van de nieuwe versie, en nu kan ik em al helemaal niet meer openen... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
das niet zo fijn :X
probeer anders een of andere model viewer, en kijk of je em van daaruit kan exporteren naar voor mijn part een *.3ds file.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_haak
oef, dat is wel klote zeg, hoop dat je je files nog kan redden :)

een ander programma, zoals een viewer zou inderdaad best wel een oplossing kunnen zijn.

zou het trouwens kunnen dat je eerst een paar plugins had, die je nu niet hebt geinstalleerd?
kan best dat max je bestand dan niet kan begrijpen :)

btw, ik heb ook weer een vraagje, heel simpel lijkt me, maar kom er weer eens niet uit:
nadat ik de gaten in m'n velg heb gemaakt (zie render een paar posts hierboven), met boolean, is de polygoon waar de gaten in gemaakt zijn, nogal verkloot, het zijn nu 90 losse polygonen, en ik kan op een of andere manier de gaten niet lekker chamferen.

mijn vraag is: is het mogelijk om die 90 polygonen aan elkaar te maken, zodat het weer 1 polygoon met een paar gaten erin is?

kom er niet uit, heb al weld geprobeert, gaf geen resultaat, collapse werkte de gaten heel mooi weg, wat dus net niet de bedoeling was :P

iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
enige zinnige antwoord wat ik kan geven is, gebruik geen boolean in max voor zoiets :P

wat ik altijd doe, is mijn mesh voorbereiden op de gaten, dus ff uitzoeken hoe en wat qua plaatsing en vlakverdelingen. Dan cylinders maken op de plekken van de gaten, en dan per cylinder met de cut tool icm snap op vertex de cylinders letterlijk uitknippen, werkt geweldig en je bent in full control. Enige nadeel is is dat het iets meer tijdkost als met boolean, maar de voordelen hier zijn zo groot, dat je dat waarschijnlijk voor lief neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_haak
hmm, goed idee voor de volgende keer, maar heb m'n mesh inmiddels al half vern**kt met die boolean :P dus wil het graag zo afmaken, geloof dat de vorige save die ik heb, nogal een tijdje geleden was :S

is er echt geen manier om een zooi polygonen aan elkaar te plakken, zodat het echt 1 polygon wordt (ik bedoel dus geen attach, want dan zijn het nog steeds losse polygons)

bedankt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
man tis een velg :P Delete de stukken die verneukt zijn, 2 extrudes, 2 insets en je heb je velg weer clean zonder gaten :P ik was ondertussen ff bezig met een voorbeeldje, is zo klaar met renderen denk.

niet het meest nette voorbeeld, maar had geen zin om meer gaatjes te maken, met een kwart aan polygoontjes had ik hetzelfde resultaat kunnen behalen :P
Afbeeldingslocatie: http://img112.imageshack.us/img112/473/vb4ru.th.jpg

gaatjes zijn 8 zijdige cylinders :)

[ Voor 49% gewijzigd door Schuey op 02-07-2006 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_haak
heb de gaten inmiddels weggewerkt, gewoon alle verticles van de gaten weggeflikkerd :P
deed ik toestraks ook, maar dat verziekte m'n mesh. (nogal logisch als je op del drukt, ipv de knop remove in max zelf :P)

heb de cylinders nu gemaakt, en ze zitten op hun plek, ga nu even de methode proberen die net is uitgelegd (met de cut tool).

bedankt allemaal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
kijk dan ook even naar de wire die ik net postte, zorg dat je allemaal 4 zijdige polygoontjes houd, met 8 zijdige cylinders gaat dat perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_haak
hmm, ik doe wat verkeerd geloof ik, ik heb de cylinders neer gezet, goed gepositioneerd, en de velg weer geslecteerd.

vervolgens klik ik op cut, en knip ik om de cylinder heen (op iedere hoek klik ik 1x)
als ik klaar ben, kan ik keurig de polygoon selecteren, die ik net heb uitgeknipt, en die removen, maar er verschijnen ook een aantal edges, die ik niet weg kan gooien.

wel als ik op del druk, maar dan verkloot ik de mesh weer, en met die edges erin, is de mesh ook niet goed.

wat doe ik nou weer verkeerd :P gaat lekker zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
een beetje inventief zijn he :P
post anders een screenie, nu heb ik slechts een donkerbruin vermoeden wat er aan de hand zou kunnen zijn, namelijk dit:
Afbeeldingslocatie: http://img64.imageshack.us/img64/7895/que6yh.th.jpg

offtopic:
lijkt wel slowchatten zo :X

[ Voor 39% gewijzigd door Schuey op 02-07-2006 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_haak
ja, probleem lijkt er inderdaad heel erg op, komt een plaatje aan :)

edit:

dit dus:
Afbeeldingslocatie: http://img376.imageshack.us/img376/1223/3dsmaxprobleem5ti.th.jpg

[ Voor 57% gewijzigd door nick_haak op 02-07-2006 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
ja wie gaat zo dan ook zijn gaten maken :D

doe inset eens een paar keer gebruiken :X

zowieso nog al een raar aantal segments om te gebruiken, maar zal eens zien of ik een wire kan reproduceren, je wordt nu wel erg aan het handje genomen hoor :P

[ Voor 49% gewijzigd door Schuey op 02-07-2006 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_haak
waar moet ik insetten dan? op die cuts?
sorry voor de n00b vragen hoor, maar snap er niets van.
wat voor jullie nogal vanzelfsprekend is, is voor mij nog heel erg onlogisch, want ik ken de basis van 3ds max nog nauwelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
weet je wat, ik heb vanavond geen ene kloten te doen, zal je velg eens opzoeken, maak ik er wel een tutorial van voor de specifieke velg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_haak
dank je :D deze velg zelf heb ik zonder tutorials gemaakt (vrij simpel allemaal, tube, cylinder, omzetten naar editable poly's, attachen, en vervolgens bridgen tussen de tube & cylinder)

dank je voor je tijd, ben erg benieuwd wat het probleem nou is ;) (ok ok, ik weet het, ik ben het probleem :P)

Nick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
dus het is geen bestaande velg? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_haak
nee, de methode die ik gebruikte, is een beetje afgeleid van deze tutorial:
http://www.3dnuts.com/tutorials/mod_rim.shtml
maar de methode om gaten te maken, lukte me niet helemaal goed daar, denk dat ik ergens eerder in de tutorial (2 - 3 maanden geleden alweer) de fout in ging, waardoor er iets niet klopte, dus heb voor die velg geen gaten gemaakt toen.

die methode die jij uitlegde, met de cut, lijkt me op zich redelijk simpel, maar dat gedoe met die edges wilde nog niet lukken.

boolean blijft het simpelste, maar jullie hebben wel gelijk, het is niet echt een goede methode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
lang geleden dak een velgje gemaakt heb, duurde ff wat langer, en zeker met die gekke 9 spaken :P
nu ff de gaatjes maken, en screenshots uiteraard :P

voor de meekijkers, heb niet veel aandacht besteed aan de rest van de velg, ging gewoon om het stukje rond de gaatjes, maar wilde gelijk van de gelegenheid gebruik maken er toch voor het oog iets van een velg omheen te fabriceren :P
men neme, een standaard velgje, maar met de 9 spaken.
Afbeeldingslocatie: http://img55.imageshack.us/img55/1249/velg6gu.th.jpg

ter referentie, maken we een 5 zijdige cylinder aan, netjes uitlijnen op 0.0.0 zoals ook met de velg is gedaan.
Afbeeldingslocatie: http://img385.imageshack.us/img385/2108/5hoek4mr.th.jpg
Op de punten van de vijfhoek heb ik 8 zijdige cylinders gezet, deze trekken we straks over.

We selecteren de middelste polygoon, en drukken op het blokje naast inset, speel nu met de waardes, tot ongeveer de ring met edges de punten van je vijfhoek aanraaken. Druk op apply, en vervolgens op ok.
Afbeeldingslocatie: http://img395.imageshack.us/img395/3718/inset8wj.th.jpg
De vijfhoek kan nu weg, heeft geen nut meer.

Ik dacht dat een paar extra edges geen kwaad kunnen. Dit omdat ik verwacht dat straks de diagonale lijnen die we straks gaan toevoegen, weleens niet zo mooi smoothen waar ze aansluiten op de buitenste cirkel.
Afbeeldingslocatie: http://img433.imageshack.us/img433/1145/geenkwaad7vh.th.jpg
Eerst even de cirkels op de juiste manier draaien, zodat 4 punten van de cylinders op zijn minst in de buurt van een edge vallen. Daarna moeten we even proberen de kruispunten waar de cirkels op komen te staan, zoveel mogelijk in het centrum van de cirkels te krijgen. Dit kan heel makkelijk door de coordinaten te copieren van de cylinders, en deze toe te kennen aan de vertexen die onder de cirkels zitten. Alleen bij de bovenste cirkel is dit een probleempje, hier wordt dus niks gedaan.
voor
Afbeeldingslocatie: http://img467.imageshack.us/img467/2171/voor1up.th.jpg
na
Afbeeldingslocatie: http://img177.imageshack.us/img177/2717/na7gs.th.jpg

Nu kunnen we met de cut tool gaan snijden. Hiervoor moeten we echter wel snap aanzetten, om het accuraat te houden. Druk met de rechtermuisknop op snap toggle, en zorg dat alleen vertex aangevinkt staat.
Afbeeldingslocatie: http://img412.imageshack.us/img412/6074/snap4zh.th.jpg

Nouja dat cutten zelfs lijkt me dat geen toelichting meer hoeft te hebben, snap tool aan, en gewoon van vertex naar vertex klikken tot je rond bent.
Mgoed, de situatie na het cutten, cylinders gedelete, hebben geen nut meer.
Afbeeldingslocatie: http://img280.imageshack.us/img280/617/snijwerk4oc.th.jpg

Ik concentreer me nu even op 1 cirkeltje, omdat het voor de rest precies hetzelfde werkt, behalve de bovenste.
Afbeeldingslocatie: http://img259.imageshack.us/img259/5271/cirkel7ss.th.jpg

Het eerste wat we doen zijn de vertexen die onstaan zijn voor het cutten weg te werken met target weld. Ik ben hier vergeten van een screenshot te maken mgoed. Klik op target weld, selecteer een vertex, en selecteer vervolgens de vertex waar ie geweld aan moet worden.
Ook zijn er nog wat onnodige edges die er door het cutten bij zijn gekomen, dit kwam door het maken van een cut op een vlak ipv een edge.
Na de opruiming:
Afbeeldingslocatie: http://img175.imageshack.us/img175/5030/cirkel28zc.th.jpg
Omdat wij lief zijn, en smooth cool is, voegen we extra lijnen toe, om 4zijdige polygoontjes te blijven houden, is wel zo netjes.
Afbeeldingslocatie: http://img425.imageshack.us/img425/9556/lijntjes2bl.th.jpg
Nouja de rest is natuurlijk simpel nu je weet hoe dit in elkaar steekt. Gaan we door naar de iets moeilijkere, de bovenste cirkel van de vijf hoek.
Afbeeldingslocatie: http://img279.imageshack.us/img279/8770/bovenste0uc.th.jpg
De rode lijnen maken we erbij hier.
Afbeeldingslocatie: http://img279.imageshack.us/img279/9638/snijwerk25ad.th.jpg
De nu rode lijnen, removen we.
Afbeeldingslocatie: http://img483.imageshack.us/img483/1641/remove9en.th.jpg
Nu kunnen aardig wat onnodige vertexen opruimen.
Hierna zitten we aan de onderkant nog met een probleempje. We hebben links en rechts van de onderkant 2 vijf zijdige polygonen zitten, en de onderste is wel een vier zijdige. Dit foefelen we weg door de bovenste 2 vertexen van de vierzijdige polygoon te target welden, met de onderste 2 vertexen van de cirkel.van
Afbeeldingslocatie: http://img395.imageshack.us/img395/2278/foefel6je.th.jpg

Nu kunnen we alle cirkels selecteren, en weer een inset toepassen, ditmaal met de waarde 0,1, om het lekker scherp te houden.
Afbeeldingslocatie: http://img392.imageshack.us/img392/3308/inset29jn.th.jpg
Met nog steeds dezelfde polygonen geselecteerd, maken we nu een inwaardse extrude.
Afbeeldingslocatie: http://img270.imageshack.us/img270/2043/extrude4bq.th.jpg

Dan rest ons nog wat verder inwaards extruden, en weer afmaken met een extrude van rond de -0,02 om ook het einde van het gat strak te houden.
Afbeeldingslocatie: http://img287.imageshack.us/img287/2994/extrude24wx.th.jpg

smooth er overheen rammen, en klaar is kees.
op de final render moet je nog ff wachten :+
klaarwrw
Afbeeldingslocatie: http://img349.imageshack.us/img349/7804/velg5th.th.jpg

:)

[ Voor 98% gewijzigd door Schuey op 02-07-2006 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_haak
lol, velgen zijn het enige wat mij nog enigzins lukt om te maken :P alleen dat geklooi met de gaten wil niet

die spaken waren heel makkelijk te maken hoor, tube heeft 18 sides, de cylinder heeft 18 sides, je zet ze om naar editable poly's , attached de tube aan de cylinder, en je selecteerd om en om de polygonen van 1 rij (bij mij was de tube volgens mij 5 segmenten hoog, ik koos de 2e rij), doe hetzelfde bij de cylinder.

druk op bridge, zet hem op 5 segments, en de taper stond volgens mij op 2,4

en je spaken zijn klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
ging me er om dat de spaken strak bleven, niet dat het van die opblaasspaken zijn :P Nog niet helemaal gelukt aan de basis, er zit een of andere gekke rand, mgoed dat zal wel simpel op te lossen zijn, het gaat nu iig om je gaatjes die je wilde hebben, en das goed gelukt ;)

overigens moet je je van de waardes in mijn tutorial niet zoveel aantrekken, gewoon zelf even opletten. Heb mijn units op schaal staan, dus 1 unit is 1 centimeter.

heb je het af, zit ie niet op got :D

[ Voor 28% gewijzigd door Schuey op 02-07-2006 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_haak
dank je ;) ga het nu even proberen, maak wel even een nieuwe scene met een simpele velg, zoals jij ook deed ;)

hartelijk bedankt voor je moeite & tijd, je hoort wel of het gelukt is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
graag gedaan, het is je geraden dat het lukt! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-04 18:27
Netjes Schuey, altijd leuk om te zien hoe anderen het doen! Moeten meer users gaan doen hier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_haak
het was me gisteren nog niet gelukt, ging ergens de fout in bij die vertexen verschuiven volgens mij (met die kruispunten die in het midden moesten zitten).

ga het nu nog een keer proberen, als het bij jou lukt op die manier, moet het bij mij ook lukken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Neejoh schreef op maandag 03 juli 2006 @ 00:44:
Netjes Schuey, altijd leuk om te zien hoe anderen het doen! Moeten meer users gaan doen hier ;)
danku, achja, ik had tijd over, het kost natuurlijk wat tijd om te maken zoiets, zeker als je zelf 1 keer per jaar een velg maakt :P
nick_haak schreef op maandag 03 juli 2006 @ 07:52:
het was me gisteren nog niet gelukt, ging ergens de fout in bij die vertexen verschuiven volgens mij (met die kruispunten die in het midden moesten zitten).

ga het nu nog een keer proberen, als het bij jou lukt op die manier, moet het bij mij ook lukken :)
schuiven hoef je zelf niet te doen, gewoon de x en z coördinaten copy/pasten :)

als ik thuis ben vanavond ff de final render opnieuw uploaden, heb de link verneukt hier geloof ik :P

[ Voor 46% gewijzigd door Schuey op 03-07-2006 07:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_haak
als ik het goed begrijp moet je gewoon de middelste vertex selecteren die onder de cylinder zit toch (het kruispunt zelf).

als ik dat doe, krijg ik dit :S
Afbeeldingslocatie: http://img400.imageshack.us/img400/8885/vertexprobleem6cl.th.jpg

aaaaaaaaaaaaaaaargh :P wat doe ik verkeerd.

edit:

je final render werkt gewoon hoor, de link & het plaatje zelf

[ Voor 11% gewijzigd door nick_haak op 03-07-2006 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
volgens mij is dat een vertex, aan de achterkant van je object :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_haak
OMFG! ik dacht dat je die bedoelde (vanwege de kruispunten). |:( |:( ik ga lekker vandaag zeg :S

al met al lukt het nog steeds niet :P
denk niet dat het een probleem is, dat jij max 7 gebruikt, en ik max 8, conclusie: ik ben echt een n00b :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Vandaag de achterbumper maar eens gemaakt =)

Afbeeldingslocatie: http://chester.qonstrukt.nl/thumb.php?src=3d/m3/wip18.jpg&i=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_haak
_/-\o_ ongelofelijk hoe je die dingen modelt chester, dat wordt een heel mooie final :)
keep up the good work.
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.