3D Contest v43: Optische Illusie ala Escher Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 36.960 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:37
Afbeeldingslocatie: http://www.3dshiparts.com/got2/escher.jpg

Welkom op de 43ste contest.
Het onderwerp voor de contest is Optische Illusie ala Escher.

Ik denk dat iedereen wel werken van Escher kent, dus dan denk ik ook wel dat iedereen weet wat de bedoeling is van deze contest.

• 01 [url=" [TOPIC=596435///][NOHTML][rml][ 3D] Contest v1.0[/rml][/NOHTML][/TOPIC]"]Onderwaterwereld[/url] • 02 [url=" [TOPIC=616227///][NOHTML][rml][ 3D] Contest v2.0[/rml][/NOHTML][/TOPIC]"]Vliegmachine[/url] • 03 [url=" [TOPIC=628570///][NOHTML][rml][ 3D] Contest v3.0[/rml][/NOHTML][/TOPIC]"]Demonen, Duivels en ander Helle-gespuis[/url] •
04 Oorlog • 05 [url=" [TOPIC=659788///][NOHTML][rml][ 3D] Contest v5 - Snelheid[/rml][/NOHTML][/TOPIC]"]Snelheid[/url] • 06 [url=" [TOPIC=672092///][NOHTML][rml][ 3D] Contest v6 - Fantasy[/rml][/NOHTML][/TOPIC]"]Fantasy[/url] • 07 [url=" [TOPIC=687160///][NOHTML][rml][ 3d] Contest v7 - Eten en drinken[/rml][/NOHTML][/TOPIC]"]Eten en Drinken[/url] • 08 [url=" [TOPIC=711571///][NOHTML][rml][ 3d] Contest v8 - Misdaad[/rml][/NOHTML][/TOPIC]"]Misdaad[/url] • 09 [url=" [TOPIC=727074///][NOHTML][rml][ 3D] Contest v9 - De wereld onder de tegels[/rml][/NOHTML][/TOPIC]"]De wereld onder de tegels[/url] • 10 [url=" [TOPIC=742102///][NOHTML][rml][ 3D] Contest v10: Animatiecontest 'Inanimate objects' *[/rml][/NOHTML][/TOPIC]"]Inanimate objects[/url] • 11 [url=" [TOPIC=760313///][NOHTML][rml][ 3D] Contest v11: Modelcontest 'Post-Apocalyptic'[/rml][/NOHTML][/TOPIC]"]Post-apocalyptic[/url] • 12 [url=" [TOPIC=770956///][NOHTML][rml][ 3D] Contest v12: Modelcontest 'men and machine' *[/rml][/NOHTML][/TOPIC]"]Man and machine[/url] • 13 [url=" [TOPIC=784079///][NOHTML][rml][ 3D] Contest v13: 'Pirates'[/rml][/NOHTML][/TOPIC]"]Pirates[/url] • 14 [url=" [TOPIC=797734///][NOHTML][rml][ 3D] Contest v14: 'Horror'[/rml][/NOHTML][/TOPIC]"]Horror[/url] • 15 [url=" [TOPIC=808952///][NOHTML][rml][ 3D] Contest v15: Power[/rml][/NOHTML][/TOPIC]"]Power[/url] • 16 [url=" [TOPIC=821699///][NOHTML][rml][ 3D] Contest v16: The Year 3000[/rml][/NOHTML][/TOPIC]"]The Year 3000[/url] • 17 [url=" [TOPIC=832437///][NOHTML][rml][ 3D] Contest v17: Frozen Worlds - Nature[/rml][/NOHTML][/TOPIC]"]Frozen Worlds - Nature[/url] • 18 [url=" [TOPIC=858689///][NOHTML][rml][ 3D] Contest v18: Duizend en één nacht[/rml][/NOHTML][/TOPIC]"]Duizend en één nacht[/url] • 19 [url=" [TOPIC=872153///][NOHTML][rml][ 3D] Contest V19: Vida Imóvel (stilleven)[/rml][/NOHTML][/TOPIC]"]Vida Imóvel[/url] • 20 [url=" [TOPIC=887768///][NOHTML][rml][ 3D] Contest V20: Ancient Kings[/rml][/NOHTML][/TOPIC]"]Ancient Kings[/url] • 21 [url=" [TOPIC=903445///][NOHTML][rml][ 3D] Contest V21: Enchanted Forest[/rml][/NOHTML][/TOPIC]"]Enchanted Forest[/url] • 22 [url=" [TOPIC=917680///][NOHTML][rml][ 3D] Contest V22: Tropische vakantie[/rml][/NOHTML][/TOPIC]"]Tropische vakantie[/url] • 23 [url=" [TOPIC=930154///][NOHTML][rml][ 3D] Contest V23: Pretpark[/rml][/NOHTML][/TOPIC]"]Pretpark[/url] • 24 [url=" [TOPIC=948588///][NOHTML][rml][ 3D] Contest V24: Olympische Spelen/sport[/rml][/NOHTML][/TOPIC]"]Olympische Spelen/sport[/url] • 25 [url=" [TOPIC=963836///][NOHTML][rml][ 3D] Contest V25: Dreamland[/rml][/NOHTML][/TOPIC]"]Dreamland[/url] • 26 [url=" [TOPIC=978386///][NOHTML][rml][ 3D] Contest v26: Sphere[/rml][/NOHTML][/TOPIC]"]Sphere[/url] • 27 [url=" [TOPIC=985645///][NOHTML][rml][ 3D] Contest v27: kerst[/rml][/NOHTML][/TOPIC]"]Kerst[/url] • 28 [url=" [TOPIC=992956///][NOHTML][rml][ 3D] Contest V28: Avatar Battle[/rml][/NOHTML][/TOPIC]"]Avatar Battle[/url] • 29 [url=" [TOPIC=1004617///][NOHTML][rml][ 3D] Contest V29: Lego[/rml][/NOHTML][/TOPIC]"]Lego[/url] • 30 [url=" [TOPIC=1011266///][NOHTML][rml][ 3D] Contest V30: Het Wilde Westen[/rml][/NOHTML][/TOPIC]"]Het Wilde Westen[/url] • 31 [url=" [TOPIC=1018134///][NOHTML][rml][ 3D] Contest V31: Film[/rml][/NOHTML][/TOPIC]"]Film[/url] • 32 [url=" [TOPIC=1023649///][NOHTML]3D Contest V32: Extreme Engineering[/NOHTML][/TOPIC]"]Extreme Enginering[/url] • 33 [url=" [TOPIC=1030710///][NOHTML]3D Contest V33: Rome[/NOHTML][/TOPIC]"]Rome[/url] • 34 [url=" [TOPIC=1038334///][NOHTML]3D Contest v34: Cartoony[/NOHTML][/TOPIC]"]Cartoony[/url] • 35 [url=" [TOPIC=1046400/0//][NOHTML]3D Contest v35: Game[/NOHTML][/TOPIC]"]Game[/url] • 36 [url=" [TOPIC=1059997///][NOHTML]3D Contest v36: Binnenhuis architectuur[/NOHTML][/TOPIC]"]Binnenhuisarchitectuur[/url]
• 37 [url=" [TOPIC=1070498///][NOHTML]3D Contest v37: Concept Car[/NOHTML][/TOPIC]"]Concept Car[/url]
• 38 Middeleeuwen
• 39 Industriële Revolutie
• 40 Gadgets
• 41 Dorpsaanzicht
• 42 Boten

Op Maandag 19 juni 2006 moeten de finals gepost worden.

Elke contest heeft regels, ook al zijn ze niet
streng, zorg ervoor dat je je er zo goed mogelijk aan houdt. Hieronder vindt je de:
  • Do's
  • Don'ts
  • Hou het off-topic-gehalte laag; reageren op iemands werk mag, maar geef wel aan wat er goed, fout of mooi aan is.
  • Als je meedoet, post je minstens één "work in progress" (WIP). Alleen een final is niet genoeg.
  • Je mag
    zoveel WIP's posten als je zelf wilt, mits ze een toegevoegde waarde hebben. Geen WIP's posten waarbij je 3
    poly's hebt toegevoegd e.d (behave als het heel erg mooie polies zijn, natuurlijk).
  • Je mag alle 3D-paketten
    gebruiken (Blender, 3dsmax, Maya, Lightwave, Cinema4D, Softimage, Bryce, Terragen, Zbrush, Rhino,

Truespace, Vue d'Esprit, Silo, Houdini, Modo, enzovoort).
  • Gebruik maken van plugins en standaardeffecten mag,
    bijvoorbeeld Maya Paint FX, Digimation's Shag:Hair, enzovoort. Hou het wel binnen de perken en probeer het eerst
    zonder deze plugins te doen tenzij het echt niet gaat.
  • Achteraf (een beetje) bewerken met een 2D-pakket mag,
    maar hou het beperkt. Het is een 3D-contest en geen 2D-contest.
  • Het gaat dus om het eindresultaat: een
    render. Geef duidelijk aan welke render dit is door er het woord FINAL dikgedrukt bij te zetten.
  • Graag veel
    gezonde kritiek en opmerkingen; dit houdt het geheel levendig en interessant.
  • De final mag geen
    animatie zijn. Zie mijn 1e post.
  • Gebruik geen oude door jou zelf gemaakte modellen.
  • Gebruik geen modellen van sites als
    3dcafe.com. Geen prefabs.
  • Ook geen prefabs die meegeleverd worden bij sommige paketten. Gebruik dus geen
    Poser.
  • Heb je geen directe linkmogelijkheid vanaf je webspace, zorg dan in ieder geval dat je final ergens
    onderdak krijgt waar hij wel direct bekeken kan worden.

Wegens succes is de Formule-1
puntentelling teruggekeerd. Voor diegene die deze puntentelling niet kennen volgt hier een korte uitleg: de beste
krijgt 10 punten, daarna 8, 6, 5, 4, 3, 2 en 1. Doen er meer dan acht mensen mee, dan kies je gewoon de acht beste, de rest krijgt 0 punten. Aan het eind van de contest is het de bedoeling dat iedere deelnemer 2x een top acht maakt met de usernames van iedereen waarvan jij vindt dat zij jouw punten verdienen. Je mag dus alleen stemmen wanneer je met deze contest hebt meegedaan. Helaas. :) Éen punt voor de uitwerking, één punt voor de originaliteit.
Omdat uit een aantal contests gebleken is dat de gekste en bizarste plaatjes als "het origineelst" doorgingen en daarmee soms contests wisten te winnen zonder iets voor te stellen qua uitwerking, hebben we de balans iets veranderd. De uiteindelijke score zal bestaan uit 60% voor de uitwerking en 40% voor de originaliteit. Mail de scores naar mij: robin@3dshiparts.com

In deze mail zet je twee lijstjes met op #1 degene die je het best vond, aflopend naar #8. Punten hoef je er niet bij te schrijven. Het is uiteraard de bedoeling dat je duidelijk aangeeft welke lijst voor originaliteit is en welke voor de uitwerking. Zorg er ook voor dat je je Tweakers username vermeldt en de email verstuurt in platte tekst vorm, dus geen Word, Excell oid.

De eindscore wordt als volgt berekend: (originaliteit x 0.4) + (uitwerking x 0.6) = eindscore

De contest is een typisch geval van "free-for-all" dus zelfs als dit de eerste 3D-scene is die je maakt, mag je gewoon mee doen. Je kunt er alleen maar veel van leren. Het viel op dat veel mensen vroegen welke programma's gebruikt worden. Daarom is het het best om eerst even in the topic [3d] post je 3d stuff maar weer te kijken. Daarin staat genoeg informatie om te beginnen.

Laat het onmogelijke mogelijk worden, veel succes mensen. :Y)

[ Voor 8% gewijzigd door FreezingPixels op 13-06-2006 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
Nog even een punt voor discussie: Bij de uiteindelijk render zou ik graag een filmpje van 10 sec (heel simpel) willen zien. Waarom? Nou omdat dit topic snel neigt naar nabewerking in Photoshop of een ander proggie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 161585

let the fight begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabiballetje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-11-2024
robin222 schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 23:59:
Nog even een punt voor discussie: Bij de uiteindelijk render zou ik graag een filmpje van 10 sec (heel simpel) willen zien. Waarom? Nou omdat dit topic snel neigt naar nabewerking in Photoshop of een ander proggie.
Ben ik het helemaal mee eens, je kan snel fakenin photoshop e.d.
Derhalve zou het een idee zijn een klein filmpje te maken, dan zie je oo goed heo ingewikkeld het nou echt is, of hoe simpel, en het is bewijs dat je het echt egdaan hebt.
Ook kun je de 3d modellen uitwisselen etc.

Nabewerking is uit den boze hier, sterker nog, het is haast leuker om te zien hoe je het hebt gedaan, en dat dat ene punt nog moeilijk is.
Het geeft niet als het niet perfect is, er zijn geleerden die 20 jaar bezig zijn geweest om in de buurt te komen.

Succes allemaal !

[ Voor 17% gewijzigd door gabiballetje op 25-05-2006 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85087

good luck everyone :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
gabiballetje schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 00:03:
[...]

Ben ik het helemaal mee eens, je kan snel fakenin photoshop e.d.
Derhalve zou het een idee zijn een klein filmpje te maken, dan zie je oo goed heo ingewikkeld het nou echt is, of hoe simpel, en het is bewijs dat je het echt egdaan hebt.
Ook kun je de 3d modellen uitwisselen etc.

Nabewerking is uit den boze hier, sterker nog, het is haast leuker om te zien hoe je het hebt gedaan, en dat dat ene punt nog moeilijk is.
Het geeft niet als het niet perfect is, er zijn geleerden die 20 jaar bezig zijn geweest om in de buurt te komen.

Succes allemaal !
Nouja een beetje nabewerking vind ik niet erg. Maar als mensen dingen kloppend gaan maken met photoshop dan zijn die verkeerd bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabiballetje
Damn ik heb een gratis easy to learn 3D prog nodig met extensive tutorial (lees enorm goeie crash cursus 3d modellen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabiballetje
robin222 schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 00:06:
[...]

Nouja een beetje nabewerking vind ik niet erg. Maar als mensen dingen kloppend gaan maken met photoshop dan zijn die verkeerd bezig.
Inderdaad, prutsen met lichtinval en skins e.d. is 100% toegestaan, maar dingen met photoshop kloppend maken is niet de bedoeling.
Skins en lichtinval aanpassen e.d. kunnen in sommige gevallen 100% nodig zijn, omdat het anders te duidelijk kan zijn dat het niet klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
gabiballetje schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 00:06:
Damn ik heb een gratis easy to learn 3D prog nodig met extensive tutorial (lees enorm goeie crash cursus 3d modellen).
Download gewoon even de max trial. Met simpele boxen krijg je zulke effecten al. Daar heb je geen jaren ervaring voor nodig.

Nog even een kleine huishoudelijke mededeling aan jouw, zou je voortaan even de edit knop willen gebruiken. Dat houd het hier allemaal wat overzichtelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabiballetje
robin222 schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 00:12:
[...]

Download gewoon even de max trial. Met simpele boxen krijg je zulke effecten al. Daar heb je geen jaren ervaring voor nodig.

Nog even een kleine huishoudelijke mededeling aan jouw, zou je voortaan even de edit knop willen gebruiken. Dat houd het hier allemaal wat overzichtelijker.
Ja ik weet het, daar heb ik nogaal een handje van in mijn enthousiasme :)
Edit: :) Je hebt het hier tegen een 3d n00b, 3d Studio Max neem ik aan dat je bedoelt ?

[ Voor 9% gewijzigd door gabiballetje op 25-05-2006 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
gabiballetje schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 00:15:
[...]

Edit: :) Je hebt het hier tegen een 3d n00b, 3d Studio Max neem ik aan dat je bedoelt ?
Jupz indd. Op de site van discreet autodeks moet je je even aanmelden en dan kan je een trial downloaden die 30 dagen geldig is. Nou dat is precies genoeg om aan deze contest mee te doen :+

http://usa.autodesk.com/a...?siteID=123112&id=5972446

[ Voor 13% gewijzigd door FreezingPixels op 25-05-2006 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabiballetje
robin222 schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 00:18:
[...]

Jupz indd. Op de site van discreet autodeks moet je je even aanmelden en dan kan je een trial downloaden die 30 dagen geldig is. Nou dat is precies genoeg om aan deze contest mee te doen :+

http://usa.autodesk.com/a...?siteID=123112&id=5972446
AARGH !!! Wat een snelheden (traagheden is een beter woord) bij 3DSMax, 30k/sec voor 300-350 Mb, prog+tutorials+tutorials support files die ik nodig heb als 100% n00b modeller...
Gaat ff duren.
Ennuhm, wat jullie al verwachten bij mij, verwacht maar niets :)
Ik denk niet dat ik in zo'n korte tijd ver kan komen, ik weet nog niets, echt niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

was sketchup ook niet een oplossing geweest?
simpel , gratis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZipoBibrok5-108
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-04 13:03
Leuk onderwerp, ik ga zeker weer mee doen deze keer!

Voor diegenen die hem in het vorige topic gemist hebben nog even een handige link:
http://www.cs.technion.ac.il/~gershon/EscherForReal/
gabiballetje schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 00:25:
[...]

AARGH !!! Wat een snelheden (traagheden is een beter woord) bij 3DSMax, 30k/sec voor 300-350 Mb, prog+tutorials+tutorials support files die ik nodig heb als 100% n00b modeller...
Gaat ff duren.
Ennuhm, wat jullie al verwachten bij mij, verwacht maar niets :)
Ik denk niet dat ik in zo'n korte tijd ver kan komen, ik weet nog niets, echt niets.
Blender is maar zo'n 5 MB en een goede downloadsnelheid: www.blender.org.
Zijn ook wel veel tutorials voor te vinden: http://blenderartists.org/forum/forumdisplay.php?f=32

De lucht is groen, het gras is blauw. Ik ben niet dronken, wat lul je nou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabiballetje
Wow, ik kan in Blender een kubus neerzetten, verplaatsen en aanpassen, ik heb alleen geen idee hoe het fatsoenlijk moet :)
Komt allemaal wel. Wat is een soepel extremely basic modelling tutorial ?
Ik vind een berg animation/game/water/etc spul, maar daar begin ik niet aan, ik wil eerst een soort raamframe kunnen maken of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZipoBibrok5-108
Deze tutorial is wel wat voor de beginners:
http://www.tutorialized.c...-Guide-to-Blender-3d/7095

Ik zal vanochtend even kijken of ik nog wat andere tutorials kan vinden die meer bij het onderwerp van de contest aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabiballetje
Het is 100% waardeloos maar ok, hier de WIP :)
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/g.koonings/try1.jpg
Zoals ik al zei, waardeloos, maar het idee is duidelijk. En dit is gedaan enkel met wat kubussen, niet allemaal dezelfde maten, er is gesjoemeld.
en de andere view als bewijs
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/g.koonings/try1sideview.jpg
Er zijn wat imperfecties, ik weet niet eens hoe ik ze 100% moet laten aansluiten, maar als ik dat kan, en ik weet hoe ik ze licht konisch/taps kan maken, dan is het al haast niet meer te zien.
Als ik dan ook nog eens wat polys kan editen of removen om de punten te laten 'versmelten' dan zie je het echt niet meer, maar dat werkt ook alleen met die view en gaan andere.
Gebruik dus een saved POV is les 1 :)
Morgen mijn Final en dan kan ik stemmen >:)
Ik ga wel proberen om echt wat te maken, maar verwacht niets, dan kan het alleen maar meevallen.

Als een 100% 3d model n00b dit in 1 uur kan dan ben ik benieuwd wat er bij jullie uit komt :9

Trusten :z

[ Voor 56% gewijzigd door gabiballetje op 25-05-2006 02:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:18

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

* Spike_wolf gaat straks ook maar beginnen :D

Success iedereen :)

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indexample
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
suc6

(teeveepeetje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

volgens mij moet je je grid gebruiken ;)
dan het perfecte camerastanpunt instellen
hoek van 45 ° ofzo
en dan met snap alles maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85087

testje:
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v234/ISAF/GoT/test.jpg

klopt nu redelijk volgens mij, iig beter als die triangle :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZipoBibrok5-108
gabiballetje schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 01:55:
Het is 100% waardeloos maar ok, hier de WIP :)
[afbeelding]
Zoals ik al zei, waardeloos, maar het idee is duidelijk. En dit is gedaan enkel met wat kubussen, niet allemaal dezelfde maten, er is gesjoemeld.
en de andere view als bewijs
[afbeelding]
Er zijn wat imperfecties, ik weet niet eens hoe ik ze 100% moet laten aansluiten, maar als ik dat kan, en ik weet hoe ik ze licht konisch/taps kan maken, dan is het al haast niet meer te zien.
Inderdaad is dit al behoorlijk knap voor iemand die nog maar 1 uur met een 3D progje werkt!

Ik heb ff snel een tutorialtje in elkaar geflanst om te laten zien hoe je objecten kan laten aansluiten:
http://members.chello.nl/~s.wijnja/Tutorials/Aansluit.htm
Ik zal wel een tutorial schrijven over het maken van een onmogelijk driehoek waarin wat meer basic modelling technieken aan de orde komen, dat wordt alleen dan wel morgen want vanmiddag heb ik een belangrijke bowlingwedstrijd.

Mijn mail-adres staat trouwens wel in mijn profiel voor het geval je nog andere vragen hebt.

Edit: Bij nader inzien betwijfel ik trouwens of je dit wel met Blender hebt gemaakt, lijkt meer op 3DS Max. Maakt niet uit, ben ik toch ff leuk met een tutorial bezig geweest en heb al wat inspiratie opgedaan voor de contest. :)

[ Voor 9% gewijzigd door ZipoBibrok5-108 op 25-05-2006 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mclukas
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 03-11-2009

mclukas

that's me

pffff

moeilijk zeg

kzal maar iets in elkaar proberen flanzen

zal wel zien wat het word
(vind het geen makkelijke contest)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabiballetje
ZipoBibrok5-108 schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 11:17:
[...]

Inderdaad is dit al behoorlijk knap voor iemand die nog maar 1 uur met een 3D progje werkt!

Ik heb ff snel een tutorialtje in elkaar geflanst om te laten zien hoe je objecten kan laten aansluiten:
http://members.chello.nl/~s.wijnja/Tutorials/Aansluit.htm
Ik zal wel een tutorial schrijven over het maken van een onmogelijk driehoek waarin wat meer basic modelling technieken aan de orde komen, dat wordt alleen dan wel morgen want vanmiddag heb ik een belangrijke bowlingwedstrijd.

Mijn mail-adres staat trouwens wel in mijn profiel voor het geval je nog andere vragen hebt.

Edit: Bij nader inzien betwijfel ik trouwens of je dit wel met Blender hebt gemaakt, lijkt meer op 3DS Max. Maakt niet uit, ben ik toch ff leuk met een tutorial bezig geweest en heb al wat inspiratie opgedaan voor de contest. :)
Ja dat was ff 3dsmax, met blender kwam ik er niet uit, maar ja, ik begin dan ook gewoon maar even, zonder dat ik ook maar iets van een tutorial heb gedaan.
Het lastieg is dat ik niet eens weet hoe ik soepel camera standpunten kan veranderen, en saven, en hoe ik balken moet plaatsen, en aanpassen en laten aansluiten etc.
Komt nog wel :)
Welke van de 2 is het makkelijkste ? Voor een noob ? Voor dit soort strakke dingen ? ik zal niet snel een menselijk figuur maken of zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mclukas

mclukas

that's me

3d max

is gemakkelijker om met primitives(basisvormen zoals kubus) ;) te werken dan blender

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king of rats
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12:23
wip:

Ben ook even bezig geweest:

Afbeeldingslocatie: http://img222.imageshack.us/img222/6898/esherstyle8kt.th.jpg

Heb nog niet de pilaren gemaakt maar die komen nog, weet alleen nog niet wat ik er mee ga doen.

De rest van de modelers hier: succes :Y)

Wii \\ xbox 360 \\ samsung 32a656 \\ pc: e6400, hd3870, p5w dh deluxe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-04 15:51
gabiballetje schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 12:41:
[...]

Welke van de 2 is het makkelijkste ? Voor een noob ? Voor dit soort strakke dingen ? ik zal niet snel een menselijk figuur maken of zo :)
Ik zou toch ook eens kijken naar Sketchup, zoals al eerder genoemd in dit topic.
Zeker voor dit soort werk met vrij eenvoudige 3d-lichamen. Zitten goede tutorials bij en er is een gratis versie. Nadeel hiervan is dat je niet kunt exporteren naar een ander 3d-programma (render)
Dan zou je de pro-versie trial moeten nemen.

Holgster, sketchup-fan

[ Voor 3% gewijzigd door Holgster op 25-05-2006 13:09 ]

Br(36) Ba(56)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
Zo k ben 5 minuutjes bezig en k word nu al gek van dat beeld 8)7 Maar uhhh schaduw word toch wel lastig.

Edit:

Afbeeldingslocatie: http://www.3dshiparts.com/got2/1k.jpg

Uhhhhhh ok....

Take 2:
http://www.3dshiparts.com/got2/2.jpg Dit is echt leuk joh :)

[ Voor 55% gewijzigd door FreezingPixels op 25-05-2006 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Low-Tech
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:45
Anders zet je recieve shadows uit op je onderste balk, zit je daar ook niet meer mee.

Fractal Design Meshify S2, Asus ROG B550-F, AMD 3700x, 3080?, Corsair H115i Pro, G-Skill 3600-16 32GB Trident Z Neo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
NOVA_TheCrew schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 13:49:
Anders zet je recieve shadows uit op je onderste balk, zit je daar ook niet meer mee.
Naja ik vind dat juist wel een leuk effect hebben, ff zonder proberen dan.
edit:
http://www.3dshiparts.com/got2/3.jpg

Edit 2:
Afbeeldingslocatie: http://www.3dshiparts.com/got2/7k.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door FreezingPixels op 25-05-2006 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62133

robin222 schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 13:53:
[...]

Naja ik vind dat juist wel een leuk effect hebben, ff zonder proberen dan.
edit:
http://www.3dshiparts.com/got2/3.jpg

Edit 2:
[afbeelding]
Wow! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Low-Tech
Ook begonnen:

Front:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~kmoleeuw/got/front.jpg
Side:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~kmoleeuw/got/side.jpg

Idee:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~kmoleeuw/got/idee.jpg

Fractal Design Meshify S2, Asus ROG B550-F, AMD 3700x, 3080?, Corsair H115i Pro, G-Skill 3600-16 32GB Trident Z Neo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

Voor mijn gevoel gaat negentig procent van deze illusies alleen lukken als je in Isometrisch perspectief (User view) rendert.

Just a thought :)

Edit: deze is wel cool:
Afbeeldingslocatie: http://www.qualitytrading.com/illusions/images/forktech.gif

[ Voor 26% gewijzigd door Bozozo op 25-05-2006 15:00 ]

TabCinema : NiftySplit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
Bozozo schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 14:57:
Voor mijn gevoel gaat negentig procent van deze illusies alleen lukken als je in Isometrisch perspectief (User view) rendert.

Just a thought :)

Edit: deze is wel cool:
[afbeelding]
Jupz heb je gelijk in, je kan dit in normaal perspectief doen zolang je object heel klein is. Ik ben ondertussen ook overgestapt naar isometrisch view.

Afbeeldingslocatie: http://www.3dshiparts.com/got2/9k.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door FreezingPixels op 25-05-2006 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Low-Tech
Isometrisch is ook mijn instelling ;), dat doe je het makkelijkst met een camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVulcan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-03 09:02
Wow! De meeste WIP's zien er al prachtig uit.
Misschien dat ik ook eens een keertje meedoe. Dit onderwerp spreekt me in ieder geval wel erg aan. Moet het echt een optische illusie zijn met 'onmogelijke' figuren? Of is iets als dit ook toegestaan?
Afbeeldingslocatie: http://www.rijschoolvanderende.nl/images/escher.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door MrVulcan op 25-05-2006 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
Dat vind ik ook mogen, als mensen dat trappenhuis gaan maken dan kan dit ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Dit is echt leuk! :*)

Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y6/Bozozo/test1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tobiaz
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-01-2023

Tobiaz

Ondertitel

Ik weet iemand van mijn opleiding die hier ook wel eens neust. Die heeft een heel coole gemaakt. Hopelijk post ie em nog :Y) (wim?)

Onder een steen geleefd dan maar ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappuhH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Zover ik kan zien klopt deze gewoon hoor, of ben ik nou gek? ownee volgens mij toch niet ;) Dat stukje ladder met die trap er naast klopt niet.

[ Voor 15% gewijzigd door KappuhH op 25-05-2006 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
KappuhH schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 16:31:
[...]

Zover ik kan zien klopt deze gewoon hoor, of ben ik nou gek?
jij bent gek :+

http://www.3dshiparts.com/got2/10.jpg Wel moeilijker zo, De afstanden moeten echt precies gelijk zijn. Maar ff overnieuw beginnen.

[ Voor 28% gewijzigd door FreezingPixels op 25-05-2006 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-02 15:34
Tobiaz schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 16:22:
Ik weet iemand van mijn opleiding die hier ook wel eens neust. Die heeft een heel coole gemaakt. Hopelijk post ie em nog :Y) (wim?)
Wim als in XLerator? Das niet eerlijk want die heeft al een voorsprong :P (porfolio & matahari ;))

[ Voor 56% gewijzigd door Neejoh op 25-05-2006 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tobiaz
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-01-2023

Tobiaz

Ondertitel

Ja dat zal hem zijn ja :)
Gelukkig (voor jullie) mag hij zijn bestaande animatie niet inleveren aangezien die dus al af is :)

Onder een steen geleefd dan maar ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Hey :D Nee ik doe niet mee hoor, ik heb de volgende dingen van Escher gemaakt
Forest of Pillars
Eschers trappenhuis
De vissen van Esscher (die overloopt naar vogels)
En Eschers Waterfall, maar die heb ik wel es gepost.
Ik zal alles wel es bij elkaar rapen en hier nog laten zien :)

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabiballetje
Kijk, da's net zoiets maar toch anders, als je de rechter trap en de ladder ziet kloppen die 2 al niet, maar toch wel.
Ook de bovenste en de linkse zijn prima, behalve als je de rechter trap erbij neemt, dat kun je zien aan het aantal tredes meestal. Het lijkt te kloppen maar kan nooit.

Zo te zien hebben er toch veel gasten best zin in, en het lukt al aardig, terwijl men het te moeilijk verwachtte, het is wel zo dat je je koppie er wat meer bij moet houden, zoals jullie wel merken.
Het is ook leuk om te zien hoe alle verschillende ideeen tot uitwerking komen.

Gelukkig is het meeste relatief simpel buizen/staven werk, daar zit weinig werk in, het kloppend maken, dat is de moeilijkheid hier, het valsspelen. Isometrisch is overigens inderdaad het makkelijkste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabiballetje
Okeanos schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 15:26:
Wow! De meeste WIP's zien er al prachtig uit.
Misschien dat ik ook eens een keertje meedoe. Dit onderwerp spreekt me in ieder geval wel erg aan. Moet het echt een optische illusie zijn met 'onmogelijke' figuren? Of is iets als dit ook toegestaan?
[afbeelding]
Dat is een recht toe recht aan model, maar in real life kan het niet, althans, het model wel, maar de richtingen waarop mensen lopen niet. Het is dus enigzins onmogelijk/een illusie. Het is zeker Escher stijl, derhalve naar mijn idee 100% toegestaan.
Ik zat er ook aan te denken zoiets te doen, omdat het gewoon kan, en dat sluit beter aan bij mijn 3D skills (0%). Maar zo;n berg zooi is dan stiekem ook weer net teveel voor me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVulcan
gabiballetje schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 17:43:
[...]

Dat is een recht toe recht aan model, maar in real life kan het niet, althans, het model wel, maar de richtingen waarop mensen lopen niet. Het is dus enigzins onmogelijk/een illusie. Het is zeker Escher stijl, derhalve naar mijn idee 100% toegestaan.
Ik zat er ook aan te denken zoiets te doen, omdat het gewoon kan, en dat sluit beter aan bij mijn 3D skills (0%). Maar zo;n berg zooi is dan stiekem ook weer net teveel voor me.
Idem dito, hier. Eerst maar eens rustig beginnen en zien hoe ver ik dan kan komen. Meteen beginnen met het uithalen van grappen met perspectief is nog net even te hoog gegrepen! :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabiballetje
:9~ @ Sketchup, ok die filmpjes doen het een stuk sneller dan een van ons het zou doen waarschijnlijk, maar OMFG wat gaat dat 'relatief' simpel !!!
Ideaal voor strakke vormen zoals we voor deze opdracht zouden gebruiken !!!
Damn, ik wil het nu al bijna kopen :)
Na een paar video tutorials ben ik al verliefd op het programma.
Voornamelijk omdat ik eigenlijk een tekenaar ben, en ik hier dus veel beter mee kan werken dan met 3D kubussen en die aan kan passen.

[ Voor 30% gewijzigd door gabiballetje op 25-05-2006 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106281

Belichting is hier ook erg belangrijk. Door kleurverschillen en schaduwen valt het bij sommige wips erg op dat het nep is. Maar het is wel een origineel onderwerp. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mclukas

mclukas

that's me

ok
ik ga Afbeeldingslocatie: http://www.mcescher.com/Gallery/back-bmp/LW389.jpg

eshers relativity maken

ik denk in sketchup, gaat het snelst gaan
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Update:
Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y6/Bozozo/eschwip2.jpg

Ik moet wel iets nieuws gaan verzinnen zo onderhand. Ik denk dat ik overal van die onmogelijke kubussen enzo neer ga leggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:45

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Bozozo schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 19:12:
Update:
[afbeelding]

Ik moet wel iets nieuws gaan verzinnen zo onderhand. Ik denk dat ik overal van die onmogelijke kubussen enzo neer ga leggen :)
Wat jij moet gaan proberen, is die kleine trap links omhoog laten lopen, zodat alle trappen omhoog lopen. Nu lijkt het toch alsof die trap naar beneden gaat (wel niet zoveel als de rest omhoog hoor, dat wel)
Succes.

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Dat lukte dus niet :P

Ik ga valsspelen dmv polymodeling })

Edit:
Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y6/Bozozo/eschwip2c.jpg

De truc is nogal voor de hand liggend, maar het voelt toch een beetje als valsspelen :P

editedit: emmer toegevoegd.

[ Voor 65% gewijzigd door Bozozo op 25-05-2006 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
  • Laatst online: 15-04 15:58
je paarse ladder steekt eruit hij staat omhoog zie ik
en die trap naast de ladder gaater onder zie je ook wel :P
dom misschien zal wel al gezegt zijn ofzo

5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Je mag best zien welke kant ze oplopen hoor. Het is de bedoeling dat alles er 'normaal' uitziet, totdat je wat beter gaat kijken.

Ik ga dus niet voor het "wat is boven en onder" idee, maar meer voor het "wacht eens even" onderbuikgevoel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-04 09:40
k denk dat k ook maar weer eens een gok ga wagen :P
nog geen idee wat t wordt, maar waarschijnlijk wel iets namaken ;)

k denk dat t bij mij heel origineel wordt, die waterval O-)

[ Voor 22% gewijzigd door DP Kunst op 25-05-2006 22:54 ]

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVulcan
Mijn eerste WIP op GoT!
*pinkt traantje weg
Afbeeldingslocatie: http://rijschoolvanderende.nl/images/escher01th.jpg
Alhier, het resultaat van een middag & avond modelen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Ziet er erg netjes uit hoor!

Genoeg probeersels voor mij, ik heb een idee nu :+
Het moet een soort van luxe hotel lobby worden, met overal escher elementen in verweven.
Opzet voor de kleine trap, die in het midden gaat komen:
Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y6/Bozozo/anim.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabiballetje
Zozo, jullie zijn allemaal goed bezig zeg, en dat zelf zo snel.
Het voordeel van dit concept, is dat het grafisch niet zwaar is, maar zwaar op de bedenker :)
Dus geen uren om het mooi te maken, maar het verzinnen en kloppend krijgen.
ik zie mooi dingen die snel veranderen, had ik niet verwacht zo snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Tip aan iedereen: verander je user port naar perspective view met [p] en maak dan een camera aan met [ctrl+c]. In het modify panel van de camera zet je een vinkje bij "ortographic projection" (bovenaan)
Nu kun je weer terug naar perspective of user view, en vrolijk rondbewegen door je scene. Als je het resultaat van je noeste arbeid wilt bekijken druk je op [c] om naar camera view te gaan, en vervolgens op [u] om naar user view te gaan. Je kijkt dan onder precies de juiste hoek naar je scene.
Zodoende raak je dus nooit de goede hoek kwijt, en je kunt ook animaties renderen door de camera te bewegen.

Dit alles is wellicht ten overvloede voor degenen die al lang met Max werken, maar ik merk dat er weer aardig wat nieuwelingen worden aangetrokken door deze contest :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZipoBibrok5-108
Ik ga maar eens proberen of ik "Klimmen en dalen" binnen een maand in Blender kan uitbeelden.
Deze dus:
Afbeeldingslocatie: http://www.poster.net/escher-mc/escher-mc-ascending-descending-7400019.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62133

http://66.70.254.100/art/Hash/Escher/EscherSecrets.html

Volgens mij is dit ook een rendering met een leuk filmpje erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZipoBibrok5-108
Klopt, die had ik ook al gevonden. Wordt meteen een gedeelte uitgelegd hoe hij de trap heeft gemaakt, is wel een goede link inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
ppff.., k word er nu al helemaal paranoïa van

k ben nu bezig met deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.spindeltreppe.de/Escher_HouseOfStairs.jpg

is opzich wel te doen, al meot je wel veel buigen...

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Die kan je volgens mij gewoon recht maken en 2 bends overheen gooien ;)

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king of rats
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12:23
wip:

Afbeeldingslocatie: http://img154.imageshack.us/img154/9042/esherstyle28pn.th.jpg

heb even wat pilaren gemaakt ik had ook een andere variant met een trap maar die kwam hele beroerd uit en dat wou niet mooi.

Ziet er allemaal al leuk uit (en dat terwijl het nog maar proef is).

Wii \\ xbox 360 \\ samsung 32a656 \\ pc: e6400, hd3870, p5w dh deluxe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9542

XLerator schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 13:57:
Die kan je volgens mij gewoon recht maken en 2 bends overheen gooien ;)
volgens mij is alles zelfs gewoon recht te doen, en dan renderen door een fisheye, zo op het eerste gezicht is met de geometrie niks mis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVulcan
nezumi schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 16:43:
wip:

[afbeelding]

heb even wat pilaren gemaakt ik had ook een andere variant met een trap maar die kwam hele beroerd uit en dat wou niet mooi.

Ziet er allemaal al leuk uit (en dat terwijl het nog maar proef is).
Met veel moeite zie ik ergens een kleurverschil dat erop wijst dat het niet klopt. Volgens mij is het met een texture erop volledig onzichtbaar. Klasse hoor!

Bij mij wil het ook al lekker vlotten. Het model is gelukkig niet heel complex. Hier en daar nog wat bijwerken en dan kunnen we beginnen aan het landschap.
Afbeeldingslocatie: http://www.rijschoolvanderende.nl/images/escher02th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mclukas

mclukas

that's me

bij mij gaat het ook al redelijk

heb al bijna 1 kant van "relativity" af

WIP:
Afbeeldingslocatie: http://www.mclukas.com/3d/esch1.jpg

goed bezig allemaal

*zit juist met een probleempje, de deur beneden, daar zit een trilling precies. iemand een idee??*

BtM909: even het plaatje gefixed ;)

[ Voor 41% gewijzigd door BtM909 op 26-05-2006 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
mijn progress tot nu toe:

Afbeeldingslocatie: http://freepgs.com/daniel_kunst/got/Escherwip02.jpg

wat een werk, wat een werk. maar wel grappig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11:31
Voor het eerst ga ik ook een keer mee doen. Ben niet zeer erveran in 3D tekeknen, maar vind het wel erg leuk. Zal proberen vannavond men eerste wip te posten ala de ideën van escher. Voor de rest zien de renders van de andere personen er zeer belovend uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mclukas

mclukas

that's me

nog een wipje:

Afbeeldingslocatie: http://www.mclukas.com/3d/esh2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mclukas

mclukas

that's me

laatste wip voor vandaag.
volgende zal waarschijnlijk final zijn
wip:

Afbeeldingslocatie: http://www.mclukas.com/3d/esh3.jpg

opmerkingen zijn altijd welkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabiballetje
Ik had vandaag weiig tijd omdat we moesten werken en mijn vriendin een PS2 inclu Eye Toy heeft ge-owned, dus wij hebben ons de hele avond als een idioot gedragen...
Sketchup lijkt mij hier ook vrij ideaal voor, ga kijken of ik morgenavond ook al wat kan doen.

Edit 27-05-2006: Ik ben ongeveer 45 min bezig geweest, nog nooit met Sketchup gewerkt, nog nooit met 3D stuff gewerkt, en dit heb ik eruit gekregen.

WIP
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/g.koonings/escher1.jpg

En van een andere hoek hoe het echt in mekaar zit.
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/g.koonings/escher2.jpg

Ben benieuwd naar jullie opmerkingen, nee ik ben niet zover als velen van jullie, maar ik vind het persoonlijk al best knap van mezelf.

Edit 2: WIP2

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/g.koonings/escher3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/g.koonings/escher4.jpg

Niet slecht voor een n00b en 1,5 uur toch ? :D
Excuses voor de grote post :)

[ Voor 62% gewijzigd door gabiballetje op 27-05-2006 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVulcan
Nog nooit met SketchUp gewerkt, en dan dit produceren? Hoe voelt dat nou om natuurtalent te zijn? :+
Het ziet er iig veelbelovend uit. Heb je al ideeën over wat je uiteindelijk wilt gaan maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
gabiballetje schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 22:35:
Ik had vandaag weiig tijd omdat we moesten werken en mijn vriendin een PS2 inclu Eye Toy heeft ge-owned, dus wij hebben ons de hele avond als een idioot gedragen...
Sketchup lijkt mij hier ook vrij ideaal voor, ga kijken of ik morgenavond ook al wat kan doen.

Edit 27-05-2006: Ik ben ongeveer 45 min bezig geweest, nog nooit met Sketchup gewerkt, nog nooit met 3D stuff gewerkt, en dit heb ik eruit gekregen.

WIP
[afbeelding]

En van een andere hoek hoe het echt in mekaar zit.
[afbeelding]

Ben benieuwd naar jullie opmerkingen, nee ik ben niet zover als velen van jullie, maar ik vind het persoonlijk al best knap van mezelf.

Edit 2: WIP2

[afbeelding]

[afbeelding]

Niet slecht voor een n00b en 1,5 uur toch ? :D
Excuses voor de grote post :)
Ziet er erg kewl uit, zit er niet in dat proggie een knop om hem op isometresch view te zetten? Want nu klopt het niet meer helemaal door je perspectief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabiballetje
Ik ben inmiddels opnieuw begonnen. Dat was meer een probeersel.
Ik ga wel zo'n vaag ding maken, gewoon buizen die op allerlei manieren bewegen en langs mekaar lopen die niet kunnen. Het moet niet iets voorstellen of zo.
Ik ben er niet goed genoeg in om iets heel erg fantastisch te maken of zo.
Daarbij, vind ik dit het leukst, simpele vormen, die je zo kan volgen, en toch zijn ze volstrekt onmogelijk, leuke contradictie, simpele vormen en totaal ingewikkeld/onmogelijk.

Ik gebruik overigens een Page voor de view, isometrisch kwam me net niet lekker uit, dit wel, en je gaat altijd precies terug, ideaal.

Kleine WIP:
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/g.koonings/escher5.jpg
Kan iemand me helpen, ik snap niet waarom sommige delen paars zijn... Hoe kan ik dat fixen ?
Of kan ik later textures derop gooien en dan zie je het niet meer ?
Het jammere is dan namelijk dat ik die blokjes juist wil hebben.
Dat geeft juist zo'n lekker effect.

Ik heb ook nog maar 3 uur over op Sketchup, dus veel verder zal ik niet komen, en 400+ dollar gaat me net te ver voor een verse hobby waar ik waarschijnlijk nooit echt veel mee zal doen...

Edit: n00b animation van goed zicht and slightly off grid sight om het effect goed te zien.
http://members.chello.nl/g.koonings/Escher2.avi

[ Voor 31% gewijzigd door gabiballetje op 28-05-2006 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alm4riC
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-04 12:52
iik d8 dat sketch-up gratis was geworden sinds de overname door google :+ :o

maar het ziet dr wel mooi uit..;) mijn complimenten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabiballetje
Bij gebrek aan demo tijd en een berg geld die als ik het al had beter ergens anders voor zou kunnen gebruiken, komt mijn final er zeer vlot aan, tenzij iemand mij op mirakuleuze wijze een altijd werkende Sketchup kan bezorgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0X55AA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-05-2023
Sketchup is gewoon gratis hoor. Zoek eens op Sketchup + google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadLock
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-04 22:26

DeadLock

Vastlopen is relatief....

http://sketchup.google.com/download.html
Deze is voor zover ik weet (na 15 seconden google'n) gratis hoor ;)

Edit : heb juist sketchup eens geinstalleerd omdat ik wat gagiballetje bereikt had na enkele uren toch wel goed vondt , maar hoe render ik iets met sketchup ? :?

[ Voor 43% gewijzigd door DeadLock op 28-05-2006 00:54 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabiballetje
Downloading...
Ik had de nieuwere versie van de Sketchup site, de demo dus, 480 min en dan dokken.
Ik ga dus nog ff door :)
Sketchup is idd net niet goed genoeg voor CAD, of bij lange na niet, maar simpele dingen zijn zo te doen, en als je de tutorial videos een keer kijkt snap je de helft al, dan ga je het proberen en 15 min later kun je het meeste al.
Ideaal...
Vraag me niet hoe je iets rendertm dat wil ik ook weten :)
Vergis je er ook niet in dat ik voornamelijk dus rechte lijntjes trek om blokjes te bouwen, met enkele schuine vlakken eraan voro het visuele bedrog.
Vraag me ook niet om Blender or 3DSMAX te doen, want dat kan ik dus niet.

Edit: Laatste WIP, morgen verder nadat het ik de nieuwe gratis versie geinstalled heb, die is ouder die versie, dus hopen dat ik niet voor nop bezig ben geweest.
Veel plezier met het volgen van de buizen in het volgende plaatje.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/g.koonings/escher6.jpg

[ Voor 48% gewijzigd door gabiballetje op 28-05-2006 03:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozkilator
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
0X55AA schreef op zondag 28 mei 2006 @ 00:43:
Sketchup is gewoon gratis hoor. Zoek eens op Sketchup + google.
Sketchup is idd gratis. Tenminste.... alle softwarepakketen van google proberen zo veel mogelijk gegevens van je harddisk af te trekken om te kunnen gebruiken voor hun advertisement systeem. Dus je betaal niet met geld maar met je privacy.

Yoda: Very dark the other side is.. hmm.. too dark... Obi-Wan: Yoda, shut up and eat your toast allready...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ozkilator schreef op zondag 28 mei 2006 @ 10:13:
[...]

Sketchup is idd gratis. Tenminste.... alle softwarepakketen van google proberen zo veel mogelijk gegevens van je harddisk af te trekken om te kunnen gebruiken voor hun advertisement systeem. Dus je betaal niet met geld maar met je privacy.
euh.... het is niet alsof google al je gegevens gaat lezen ofzo he.
Hun programmas lezen het gewoon om dan even correcte reclame neer te plaatsen.
Dus dan krijg jij reclame over 3D en hardware spul ipv Lingerie , dat vind ik toch niet zo'n stom systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabiballetje
Anoniem: 161585 schreef op zondag 28 mei 2006 @ 10:18:
[...]

Dus dan krijg jij reclame over 3D en hardware spul ipv Lingerie , dat vind ik toch niet zo'n stom systeem.
Klopt, maar het is inbraak op privacy, omdat ze gegevens versturen en daar toch iets mee doen, en ze er nog mee zouden kunnen doen, en het kunnen doen zonder toestemming. Beetje fout.
Maar laten we niet off-topic gaan :)
Show me them WIP's !!!

Edit: Ik dacht ik ga eens kleur erin gooien, hele simpel en strak, kleine kleurnuances omdat overlappende onmogelijk te accentueren, maar ik ben er niet blij mee. Toch zou ik zoiets wel willen doen, is dat leuker in enkel grijstonen ? Feedback voor n00b 3D modeller please.
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/g.koonings/escher6kleur.jpg

Voor degene die het willen zien een klein filmpje (zonder kleur) bijna 2Mb groot
clickyclick

[ Voor 35% gewijzigd door gabiballetje op 28-05-2006 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozkilator
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Anoniem: 161585 schreef op zondag 28 mei 2006 @ 10:18:
[...]

Ik weet niet hoe erg het is bij sketchup (ik denk dat het opzich wel meevalt). Maar als je de voorwaarden leest van de google zoekmachine voor op je harddisk staat daar duidelijk in dat ze gegevens uit documenten kunnen en mogen gebruiken voor commerciele doeleinden! Maar goed te veel offtopic :D

Yoda: Very dark the other side is.. hmm.. too dark... Obi-Wan: Yoda, shut up and eat your toast allready...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-04 15:51
Ziet er erg goed uit gabiballetje!
Dat kleurverschil (blauw) waar je het over had heeft te maken met de voor en achterkant van een vlak, beige is voorkant en blauw is achterkant. Dit heeft evt. invloed als je naar een renderprogramma gaat. Want echt renderen gaat dus niet met Sketchup. Je kunt wel schaduw aanzetten om het geheel wat realistischer te maken maar dan houdt het op.
De gratis versie kan trouwens niet exporteren naar een render programma zoals Artlantis, Vue, 3d-studio Viz/Max.

Br(36) Ba(56)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Ik heb inmiddels ondervonden dat het verschrikkelijk moeilijk is om zelf een escher scene te bedenken. Nabouwen is niet zo moeilijk, en een beetje experimenten met onmogelijke figuren ook niet, maar om dat alles in een mooie scene te zetten die ook ergens op slaat (trappenhuis, klooster, enz) is vers twee. Ik zit zelf in ieder geval totaal door mn inspiratie heen :|

Ik ga denk ik een mooie esher plaat zoeken en die namaken. Wel balen dat iemand anders al die neverending stairway heeft gekozen, want die leek mij ook wel cool :+

Oh en Props voor Escher natuurlijk :*)

Edit: ik denk dat dit hem gaat worden: http://www.mcescher.nl/Gallery/recogn-bmp/LW426.jpg
Het gebouwtje zelf is vrij eenvoudig, dus ik ga proberen om het in perspective view te doen :D

[ Voor 15% gewijzigd door Bozozo op 28-05-2006 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabiballetje
Opvallend dat veel mensen inderdaad Escher 'nadoen'. Ik pak het op om zelf iets te verzinnen, het hoeft niet iets voor te stellen, het echte idee is dat hetgeen wat je ziet gewoon onmogelijk is.
En Escher is daar het beste voorbeeld voor inderdaad.
Je komt er ook snel achter dat zelf iets dat echt iets moet voorstellen zerzinnen best pittig is.
Tekenen is wat dat betreft ook een stuk makkelijker dan 3d modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Ja, maar dat bedoel ik niet.

In principe kun je oneindig doorgaan met het aan elkaar plakken van blokjes of het plaatsen van trappetjes en ladders, en zo een heel complexe figuur maken waar niets van klopt. Maar de grootste uitdaging is om er een zinnige afbeelding van te maken, zoals Escher dat met een paar platen heeft gedaan (waterval, klooster, trappenhuis).

Ik ben nu aan het proberen om in isometric view een soort perspectief te faken, maar ik heb na een uur ploeteren nog maar een paar muurtjes :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
Mag je trouwens ook 3d renders maken die geen optische illusies bevaten, maar meer het idee van Escher beschrijven. Ik bedoel dus een object wat in het echt uitvoerbaar zou kunnen zijn maar wat door het plaatsen mensen toch onmogenlijk wordt. Een beetje als dat trappen huis van escher, dat kun je in het echt namaken. Maar door de mensen die over de trappen te laten lopen klopt het niet meer.

Mag dat dus ook of mag dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabiballetje
Ja, want ook dat is een soort optische illusie, en of onmogelijk, maar makkelijker te modelleren. je kan het namelijk wel zo modelleren en in het echt maken, maar niet van alle kanten gebruiken.
Ik zit er zelf ook over na te denken, want ik zit nu met een probleempje waar ik niet echt uit kom :s

[ Voor 27% gewijzigd door gabiballetje op 28-05-2006 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
Dat is mooi, kan ik ook mee doen =D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
Een wipje van een onderdeel van men escher 3d tekening. Meer volgt nog.

Afbeeldingslocatie: http://img141.imageshack.us/img141/4927/escherwip19pt.th.jpg
In google sketchup gemaakt.

ps. let niet op de onderdelen die nog op de achtergrond staan :P

[ Voor 13% gewijzigd door kippy op 28-05-2006 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabiballetje
Ja, als ik dat zie dan weet ik dat mijn kansen weg zijn :)
Daar kan ik nooit tegenop, zo goed kan ik niet modellen.
Maar toch, ik vind het heel cool, heb al van alles gemodelled, voornamelijk useless crap, maar meer voor de fun. Ook voornamelijk dingen die niets voorstellen eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reemster
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-12-2023

Reemster

Soul Reaver

probeer dan wat simpele stick figures te maken ofzo. Afbeeldingslocatie: http://www.shrubbloggers.com/xiao.jpg

Kijk maar eens wat filmpjes van xiao xiao (zie afbeelding) voor inspiratie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabiballetje
Zelfs dat soort stick figures gaan me net te ver.
Ik heb ook niet echt een idee van wat ik moet gaan doen.
Ik kan wel een wazige buizenkluwe maken zoals de dingen die ik liet zien, maar da's meer als probeersel, maar echte goeie ingewikkelde dingen zijn gewoon te moeilijk voor me.
Ik zie ook van die boten en machines soms, en zo goed ben ik niet, Sketchp is easy, de rest niet helaas. Daarbij ben ik daar niet goed genoeg voor.
Basically, ik heb gene inspiratie anders dan een zooi onmogelijke buizen, en voor de rest te weinig kennis/talent :(

Ik durf het haast niet te vragen, maar heeft iemand hier een idee wat ik zou kunnen doen of zo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

In dat stadium zat ik vanochtend dus ook :P

Ik ben nu bezig om deze na te maken, en dat vind ik al moeilijk genoeg.

Je kunt eventueel rondkijken in de gallerij van www.mcescher.nl voor inspiratie, of gewoon een mooie buizenkluwen maken natuurlijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maurad3r
  • Laatst online: 06-04 20:44
Heb me ook maar eens gewaagd in de 3D wereld.. Nog een heel gedoe om te zien waar je bezig bent als je bezig bent met een van Eshers werken!

Iig.. mijn progresse tot nu toe.
Afbeeldingslocatie: http://img529.imageshack.us/img529/4603/renderesher7od.th.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147262

bleeeh wat een klotuh contest onderwerp zeg, beetje escher zooi nabouwen.
Ik heb maar even een simpele escher uitgekozen :9

Bij deze mijn eerste wip en tevens mijn Final, suc6 verder iedereen.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/fransjeobbens/forum/final_v43klein.jpg
Pagina: 1 2 3 4 Laatste