Jaw object selecteren rechter muisknop en dan properties en daar kan je dat instellen.Anoniem: 161585 schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 12:12:
kan je niet zeggen aan bv een abstract object : cast shadows , maar receive er geen?
Anoniem: 178418
Allez, voor spike wolf niet alleen te laten ziehier mijn WIP maar het zal niet af zijn tegen maandag. (examens...)

Het is dus in Blender gemaakt mits 3dsmax het leuker vind om te crashen dan om te werken.
Ik snap wel niet hoe het komt dat mijn venstertjes in mijn kleine torens de mesh zo verneuken mits ik ze met een plugin eerst op de toren had "geprojecteerd" waardoor ze in dat vlak zitten. Maar zo te zien niet..

Het is dus in Blender gemaakt mits 3dsmax het leuker vind om te crashen dan om te werken.
Ik snap wel niet hoe het komt dat mijn venstertjes in mijn kleine torens de mesh zo verneuken mits ik ze met een plugin eerst op de toren had "geprojecteerd" waardoor ze in dat vlak zitten. Maar zo te zien niet..
edit:
Net de N toets ontdekt zn ik denk dat ik mijn vensterprobleem zal kunnen oplossen
Net de N toets ontdekt zn ik denk dat ik mijn vensterprobleem zal kunnen oplossen
edit:
kheb mijn koepels ondertussen reeds gesmooth
kheb mijn koepels ondertussen reeds gesmooth
[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 178418 op 17-06-2006 23:30 ]
Anoniem: 161585
misschien vindt max jou niet leuk ?Anoniem: 178418 schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 13:06:
offtopic:
edit: he dit was men 1000ste post
edit: he dit was men 1000ste post
[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 161585 op 17-06-2006 14:04 ]
Naja.. voor de verandering weer is een WIP van mijn kant 

[klik voor 1280x1024]
K geloof dat ik zo ongeveer het einde begin te naderen
K ga nog een beejte met het licht spelen, maar ik denk dat ik bijna mijn final ga renderen

[klik voor 1280x1024]
K ga nog een beejte met het licht spelen, maar ik denk dat ik bijna mijn final ga renderen
Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram
Hij wordt al erg leuk. De achtergrond zou ik gewoon een plaatje voor pakken trouwens.
@ spike wolf: Je zou moeten proberen om je kaders met esher tekeningen meer kader te maken om het zo te zeggen. Dus iets meer extrud'en en je materiaal aanpassen zodat de tekening van het hout aan de zijkanten naar binnen wijst. (denk ik althans)
[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 178418 op 17-06-2006 19:06 ]
Hmmz.. misschien wel een goed idee jah.. is nu allemala niet veel bijzonders.. k ga gewoon en beetje houtbewerken
Echte lijsten maken 
Thanks voor de tip..
En na snelleeddy, wie is de volgende die Wips gaat posten?
Jongens we hebben nog maar een paar dagen.. WIPen met die handel
Thanks voor de tip..
En na snelleeddy, wie is de volgende die Wips gaat posten?
Jongens we hebben nog maar een paar dagen.. WIPen met die handel
Humankind… be both.
Ik zou op de achtergrond iets met wolken doen en achter het gat in het dak een (maan-)landschap als achtergrond doen, net zoiets als in Other World:Spike_wolf schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 17:53:
Naja.. voor de verandering weer is een WIP van mijn kant
[afbeelding]
[klik voor 1280x1024]
[ Voor 9% gewijzigd door KneoK op 17-06-2006 21:50 ]
Thanks voor alle coments.. ik dnek dat ik hem zo ga laten als hij nu is:

[klik voor 1280x1024]
Ik heb nu echt ff helemaal genoeg van deze plaat
En als ik hem toch leuk wil afmaken zou ik er ff een aantal dagen rust van moeten nemen en aan andere projecten moeten gaan werken, en vervolgens weer fris beginnen, maarja.. dan is de contest voorbij
gaat dus niet door..
Dus ik dnek dat dit hem gaat worden, ik kijk het nog ff aan, en post morgen m'n final
En waar blijft de rest nou?!!

[klik voor 1280x1024]
Ik heb nu echt ff helemaal genoeg van deze plaat
Dus ik dnek dat dit hem gaat worden, ik kijk het nog ff aan, en post morgen m'n final
En waar blijft de rest nou?!!
Humankind… be both.
Hmmm mooie kaders
veel mooiere kaders
Wel wat rare afmetigen. Mits de Belvedaire (achteraan rechts) maar 4 centimeter korter is dan de Boven en Onder (vooraan rechts) (46 en 50.5 cm) Zien de afmetingen IMO iets overdreven uit (niet dat ze te groot zijn maar dat de verhouding niet echt pluis is).
En het ziet ernaar uit dat er maar een handvol FINALs zijn
Wel wat rare afmetigen. Mits de Belvedaire (achteraan rechts) maar 4 centimeter korter is dan de Boven en Onder (vooraan rechts) (46 en 50.5 cm) Zien de afmetingen IMO iets overdreven uit (niet dat ze te groot zijn maar dat de verhouding niet echt pluis is).
En het ziet ernaar uit dat er maar een handvol FINALs zijn
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 178418 op 18-06-2006 22:16 ]
Volgens mij een stuk of drie tot nu toe. Erg jammer, want het was een leuke en originele contest.
@ Spike_Wolf: het gevoel van ik-ben-het-helemaal-zet herken ik wel. Ik was soms uren bezig met het veranderen en verplaatsen van objecten, waarna het resultaat op het oog maar lichtelijk verschilde van de vorige render. Dat verklaart ook de geringe hoeveelheid wips.
Overigens moet je nog wel even aan de bak met je schaduwen, want het is nu duidelijk te zien dat de kubus rechtsonderin zweeft aan de rechterkant.
Ik wacht nog vol spanning op de inzending van Dark Blue
@ Spike_Wolf: het gevoel van ik-ben-het-helemaal-zet herken ik wel. Ik was soms uren bezig met het veranderen en verplaatsen van objecten, waarna het resultaat op het oog maar lichtelijk verschilde van de vorige render. Dat verklaart ook de geringe hoeveelheid wips.
Overigens moet je nog wel even aan de bak met je schaduwen, want het is nu duidelijk te zien dat de kubus rechtsonderin zweeft aan de rechterkant.
[ Voor 15% gewijzigd door Bozozo op 18-06-2006 22:33 ]
@spikewolf: maak effe 2 echte lampjes bij die spotjes, dan is hij meer af:)
If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router
Daar zit idd wel wat in ja.. k zal ze eens kijken of ik ze kan resizen, maar in vergelijking tot elkaar kloppen ze... alleen door de ilusie moet de achterste kleinerBozozo schreef op zondag 18 juni 2006 @ 22:32:
Volgens mij een stuk of drie tot nu toe. Erg jammer, want het was een leuke en originele contest.

Oh das waar... dat wilde ik net nog doen.. weer vergetenXLerator schreef op zondag 18 juni 2006 @ 22:52:
@spikewolf: maak effe 2 echte lampjes bij die spotjes, dan is hij meer af:)

Thanks.
Humankind… be both.
Kreeg vanmiddag een (redelijk) briljant
idee en ben als een gek gaan experimenteren en bouwen. Het ziet er allemaal hartstikke amateuristisch uit, deels vanwege de korte tijd die ik nog had, deels omdat het mij totaal niet om detail gaat. Het gaat mij in deze plaat dan ook alleen maar om het effect dat ik wilde bereiken met de juiste compositie en camerastand en dat is naar mijn idee prima gelukt:
Relativity

Niets bijzonders ? Check deze views: uno, zwei, trois, four
De afstand tussen het voorste object en het achterste object (de "ogen" en de grote zuil) is ruim 100 eenheden in Maya. Ter vergelijking, de iris van de voorste ogen is ongeveer 2 eenheden groot.
Ik weet dat ik minimaal 1 WIP had moeten posten, maar omdat ik vanmiddag begonnen ben en omdat er nog maar weinig finals zijn hoop ik dat dit voor deze keer door de vingers kan worden gezien
Dit is dus mijn Final
Relativity

Niets bijzonders ? Check deze views: uno, zwei, trois, four
De afstand tussen het voorste object en het achterste object (de "ogen" en de grote zuil) is ruim 100 eenheden in Maya. Ter vergelijking, de iris van de voorste ogen is ongeveer 2 eenheden groot.
Ik weet dat ik minimaal 1 WIP had moeten posten, maar omdat ik vanmiddag begonnen ben en omdat er nog maar weinig finals zijn hoop ik dat dit voor deze keer door de vingers kan worden gezien

Dit is dus mijn Final
[ Voor 49% gewijzigd door KneoK op 19-06-2006 00:23 ]
Idee is zeker goed! Je lijkt einstein wel met zijn relativiteit.
http://hawvie.deviantart.com/
Wegens tijdgebrek en een half af model dat er nog totaal niet uitziet post ik maar mijn oude ding.
clickyclick
animatie indien nog nodig
clickyclick
Ben benieuwd
clickyclick
animatie indien nog nodig
clickyclick
Ben benieuwd
Nu dan als het goed is m'n laatste WIP 

[klik voor 1280x1024]
Nu zijn er echte spotjes.. nou ja.. wannabe-spotjes
en de verhoudingen van de schetsen kloppen wat beter
Ook heb ik het dak nog een beetje aangepast.
Nu alleen die schaduw van m'n kubussen rechts onder nog zien te veranderen

[klik voor 1280x1024]
Nu zijn er echte spotjes.. nou ja.. wannabe-spotjes

Humankind… be both.
Wat s je username en password?Spike_wolf schreef op maandag 19 juni 2006 @ 12:51:
Nu dan als het goed is m'n laatste WIP
[afbeelding]
[klik voor 1280x1024]
Nu zijn er echte spotjes.. nou ja.. wannabe-spotjesen de verhoudingen van de schetsen kloppen wat beter
Ook heb ik het dak nog een beetje aangepast.
Hey... das niet goed

Gaan we ff fix0ren
[edit]
Gefix0rd
[ Voor 7% gewijzigd door Spike_wolf op 19-06-2006 13:13 ]
Humankind… be both.
Okay.. ik heb het wel gehad... hiebij dan mijn Final:

[klik voor 1280x1024]
Nu de rest nog
[edit]
De renders van de optische ilusies komen er aan.. * Spike_wolf gaat eerst even wat eten voor hij van de honger flauw valt

[edit]
Hier dan een aantal andere angles
[one]
[two]
[three]
[four]

[klik voor 1280x1024]
Nu de rest nog
[edit]
De renders van de optische ilusies komen er aan.. * Spike_wolf gaat eerst even wat eten voor hij van de honger flauw valt

[edit]
Hier dan een aantal andere angles
[one]
[two]
[three]
[four]
[ Voor 45% gewijzigd door Spike_wolf op 19-06-2006 21:21 ]
Humankind… be both.
final:

Ik ben net nog even bezig geweest en dit is het resultaat. Mijn inspiratie was een beetje op dus heb ik het verder maar simpel gehouden wat wolkjes, zonnetje en "konijnen" zonder oren
.
Ik zal morgen (of over morgen) even een filmpje of render van uit een andere hoek posten.
Aan de concurentie:
Het ziet er allemaal erg leuk uit, vooral de kubus van spike_wolf
.

Ik ben net nog even bezig geweest en dit is het resultaat. Mijn inspiratie was een beetje op dus heb ik het verder maar simpel gehouden wat wolkjes, zonnetje en "konijnen" zonder oren
Ik zal morgen (of over morgen) even een filmpje of render van uit een andere hoek posten.
Aan de concurentie:
Het ziet er allemaal erg leuk uit, vooral de kubus van spike_wolf
Wii \\ xbox 360 \\ samsung 32a656 \\ pc: e6400, hd3870, p5w dh deluxe
Zou mss iemand zo vriendelyk willen zyn om even een overzichtje te maken van de finals? Heb denk iets te veel gemuist en nou werkt mn arm niet meer zo mee.(rsi) Scores kunnen nog wel naar robin@3dshiparts.com gestuurd worden.
Tabelletje met finals komt er aan
Humankind… be both.
Heb net ff een animatie gemaakt:
lo-res:
animatie
hi-res (12mb):
animatie
Duurde ongeveer een half uur, en daarna dacht ik pas: de resolutie kan natuurlijk ook omlaag
Edit:
Ik zal ff een filehost zoeken die mijn animatie niet zo erg vern**kt gedaan
lo-res:
animatie
hi-res (12mb):
animatie
Duurde ongeveer een half uur, en daarna dacht ik pas: de resolutie kan natuurlijk ook omlaag

Edit:
Ik zal ff een filehost zoeken die mijn animatie niet zo erg vern**kt gedaan
[ Voor 36% gewijzigd door king of rats op 20-06-2006 11:13 ]
Bij deze dan het lijstje met finals...
(misschien een goed idee voor iedereen om voortaan z'n thumb hetzelfde formaat geeft, zodat we een hele nette tabel kunnen maken
).
Voor de duidelijkheid: de scores kunnen gemaild worden naar: robin@3dshiparts.com
* Spike_wolf gaat even mailen met de scores
[edit] Gemaild
(misschien een goed idee voor iedereen om voortaan z'n thumb hetzelfde formaat geeft, zodat we een hele nette tabel kunnen maken
FINALS | ||||||||||||||||||
|
Voor de duidelijkheid: de scores kunnen gemaild worden naar: robin@3dshiparts.com
* Spike_wolf gaat even mailen met de scores
[edit] Gemaild
[ Voor 7% gewijzigd door Spike_wolf op 20-06-2006 11:23 ]
Humankind… be both.
jo, je moet een de 1e versie doen van die van marc1023, die 2e was een 'grapje'.(Dat dacht ik in iedergeval, kan je dit ff bevestigen marc1023?) Voor de rest bedankt.
[ Voor 28% gewijzigd door FreezingPixels op 20-06-2006 11:21 ]
En dat zeg je nu pas
net de stemmen verstuurd

Oh okayrobin222 schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 11:19:
jo, je moet een de 1e versie doen van die van marc1023, die 2e was een 'grapje'. Voor de rest bedankt.
K zat al te kijken welke ik moest pakken
Ga hem gelijk ff editen..
Humankind… be both.
Jaw indd, wacht even totdat marc1023 gereageerd heeft met stemmen.
robin222 schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 11:22:
[...]
Jaw indd, wacht even totdat marc1023 gereageerd heeft met stemmen.

Nou Marc... kom op met je reacite...
Humankind… be both.
Mooie resultaten 
Aangezien ik vanaf volgende week 4 uur per dag met de laptop in de trein zit zal ik ook weer eens mee gaan doen
Aangezien ik vanaf volgende week 4 uur per dag met de laptop in de trein zit zal ik ook weer eens mee gaan doen
Stem maar gewoon, marc1023 heeft nog niet gereageerd maar anders duurd het te lang, mensen die al hadden gestemt stuur even je aangepasde stemmen als je die wilt veranderen.
Ik krijg nog de stemmen van:
nezumi (je had al gestemt voor dat het andere plaatje van marc1023 er ingezet is, wil je je stemmen nog aanpassen?)
snelleeddy (je had al gestemt voor dat het andere plaatje van marc1023 er ingezet is, wil je je stemmen nog aanpassen?)
bioweb
xeoex
marc1023
Vanavond voor 8 uur zou ik graag de stemmen binnen willen hebben.
nezumi (je had al gestemt voor dat het andere plaatje van marc1023 er ingezet is, wil je je stemmen nog aanpassen?)
snelleeddy (je had al gestemt voor dat het andere plaatje van marc1023 er ingezet is, wil je je stemmen nog aanpassen?)
bioweb
xeoex
marc1023
[ Voor 3% gewijzigd door FreezingPixels op 21-06-2006 15:39 ]
Ik wil allesinds meedelen dat ik allesinds veel heb geleerd van deze contest zelf als ik laatste zou eindigen. Dus hij is wat mij betreft geslaagd.
Je hebt mailrobin222 schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 12:46:
Ik krijg nog de stemmen van:
bioweb
xeoex
marc1023
Mijn scores zijn inmiddels ook de deur uit.
Ontvangen maar je mist er een paar.Anoniem: 147262 schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 17:55:
Ik heb ze ook net doorgemaild
De beste krijgt 10 punten, daarna 8, 6, 5, 4, 3, 2 en 1.Anoniem: 147262 schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 18:32:
uhmmm? meost toch per catogorie de eerste 5 zetten?
En Robin? Hoe staat het inmiddels met de stemmen?
Humankind… be both.
Spike_wolf schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 10:10:
En Robin? Hoe staat het inmiddels met de stemmen?
Erg veel finals trouwens
[ Voor 7% gewijzigd door FreezingPixels op 22-06-2006 10:15 ]
Kijk eens aan.. dan gaan we noeg even geduld hebbenrobin222 schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 10:14:
[...]
Ik ben er al even mee bezig. Over een half uur de uitslag, ik ben niet zo snel
Erg veel finals trouwens
Maar er zijn idd meer finals dan ik verwacht had
Humankind… be both.
Ik zie net dat snelleedy verkeerd gestemt heeft. Je mag niet op jezelf stemmen
Spike_wolf gefeliciteerd met je overwinning
Goed gedaan al scheelde het niet veel.
Op naar de volgende contest.
Uitslag
Op naar de volgende contest.
Uitslag
Nog veel werk aan de winkel
Ik zal wel een paar contesten passen mits ik op vakantie ga. Have fun. En proficiat aan de winnaars
YaY!!!!!

Thank you all

Thank you all
Humankind… be both.
Anoniem: 105830
Feli! 
En nu dan maar weer op naar de volgende contest: "3D Contest v44: Fishy Flaming 'bout Nothing but Wickety Wacky Fishy Fishes!" of zo
Oftewel: laten we eens een lekker gek of weird onderwerp kiezen ipv serieus spul. Goed voor de creativiteit...

En nu dan maar weer op naar de volgende contest: "3D Contest v44: Fishy Flaming 'bout Nothing but Wickety Wacky Fishy Fishes!" of zo
Oftewel: laten we eens een lekker gek of weird onderwerp kiezen ipv serieus spul. Goed voor de creativiteit...
Gefeliciteerd spike_wolf
@ Aardbei.
Klinkt goed, vliegen meppers?
Je kan het natuurlijk ook simpel weg "3D Contest v44: weird stuff" noemen.
@ Aardbei.
Klinkt goed, vliegen meppers?
Je kan het natuurlijk ook simpel weg "3D Contest v44: weird stuff" noemen.
wat dacht je van kettingreacties?
domino parcours , een hele opstelling met bowlingballen die rollen om iets te activeren enzo , je kan origineel zijn .
nouja , is maar even een weird ideetje
domino parcours , een hele opstelling met bowlingballen die rollen om iets te activeren enzo , je kan origineel zijn .
Anoniem: 163535
laten we het maar meer op kleine dingetjes houden?
iets maken waar je later nog wat aan hebt, voor in een animatie of zo?
iets maken waar je later nog wat aan hebt, voor in een animatie of zo?
[ Voor 43% gewijzigd door Anoniem: 163535 op 22-06-2006 13:55 ]
Mee eens... geen hele scenes maar klein grut wat in een paar avondjes te modellen is.
Gefeliciteerd trouwens spike_wolf!
Idee voor volgende onderwerp: maffe wapens. Ik reserveer in dat geval al vast het Bananenschillenkanon
Gefeliciteerd trouwens spike_wolf!
Idee voor volgende onderwerp: maffe wapens. Ik reserveer in dat geval al vast het Bananenschillenkanon
Das opzich heel leuk, maar meer voor animaties denk ik... En om zo'n heel parcours te maken en dan overall te laten zien in een still is nogal saai of verwarrend denk ik.Anoniem: 161585 schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 13:49:
wat dacht je van kettingreacties?
Of wat dachten jullie van 'The Perfect Mouse Trap' ?
[edit]
Thanks at alle felicitaties trouwens

[ Voor 8% gewijzigd door Spike_wolf op 22-06-2006 14:01 ]
Humankind… be both.
Ik probeer het toch nog maar een keer. 
Is het niet aardig om een keer het render-gedeelte van de contest te benadrukken. Toegestaan is het dan om prefabs/3d-models te gebruiken. Het gaat dan meer om het maken van een mooie plaat dan dat het gaat om het model-werk.
Het kan natuurlijk ook met een gezamenlijk model wat door de deelnemers gerenderd wordt (onderwerp hoeft dan niet meer)
Is het niet aardig om een keer het render-gedeelte van de contest te benadrukken. Toegestaan is het dan om prefabs/3d-models te gebruiken. Het gaat dan meer om het maken van een mooie plaat dan dat het gaat om het model-werk.
Het kan natuurlijk ook met een gezamenlijk model wat door de deelnemers gerenderd wordt (onderwerp hoeft dan niet meer)
[ Voor 29% gewijzigd door Holgster op 22-06-2006 15:08 ]
Br(36) Ba(56)
Zoiets hebben we met de Sphere contest eigenlijk ook al een beetje gedaan, al mocht je daar ook wel wat modellen.Holgster schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 15:05:
Ik probeer het toch nog maar een keer.
Ik vind het opzich wel een heel leuk idee, maar hoe wil je gaan beoordelen ? Ik kan met een shadernetwerk van 15 procedurals misschien precies hetzelfde resultaat krijgen als jij met een standaardmateriaal en een gephotoshopte texture. Is die van mij dan beter omdat ik een ingewikkeld netwerk heb of is die van jou beter omdat jij met custom textures aan de gang bent gegaan ? En mensen die goedkopere/gratis pakketten gebruiken hebben meestal geen toegang tot geavanceerde rendertechnieken als Caustics, Global Illumination, SSS enz.
Als dit allemaal goed uitgedacht kan worden dan vind ik het een heel leuk onderwerp.
Maar iets geks lijkt me ook wel leuk. Iets met omgekeerde wereld ofzo. Een grote muis die met een klein mannetje aan een draadje de computer bestuurt. Een vijver met wolken erin met een lucht van water erboven.
Edit: uiteraard nog gefeliciteerd Spike_wolf !
Ik ben voor het "iets geks" idee. En ja, deze keer doe ik mee.
[ Voor 41% gewijzigd door pagani op 22-06-2006 21:49 ]
Maakt allemaal niets uit, het gaat toch om het eind-plaatje, hoe dat bereikt wordt is niet belangrijk en mag zo ook niet beoordeeld worden.BioWEB schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 20:58:
[...]
Zoiets hebben we met de Sphere contest eigenlijk ook al een beetje gedaan, al mocht je daar ook wel wat modellen.
Ik vind het opzich wel een heel leuk idee, maar hoe wil je gaan beoordelen ? Ik kan met een shadernetwerk van 15 procedurals misschien precies hetzelfde resultaat krijgen als jij met een standaardmateriaal en een gephotoshopte texture. Is die van mij dan beter omdat ik een ingewikkeld netwerk heb of is die van jou beter omdat jij met custom textures aan de gang bent gegaan ? En mensen die goedkopere/gratis pakketten gebruiken hebben meestal geen toegang tot geavanceerde rendertechnieken als Caustics, Global Illumination, SSS enz.
Als dit allemaal goed uitgedacht kan worden dan vind ik het een heel leuk onderwerp.
Ook geavanceerde render-technieken hoeven niet direct tot een beter plaatje te leiden. Een simpele 'render' uit sketchup kan ook een sterk/origineel beeld oproepen
Br(36) Ba(56)
Anoniem: 131038
Maffe wapens (als in: bestaan (vermoedelijk) nog niet / zijn nooit mogelijk) lijkt me wel iets...
zoals vb een wapen dat 2 vuurmodes heeft: vuurmode 1: een laserstraal (puls-laser
) vuurmode2: een magnetisch veld genereren om zodoende metalen voorwerpen te kunnen beïnvloeden...
als dit het wordt reserveer ik alvast dat
zoals vb een wapen dat 2 vuurmodes heeft: vuurmode 1: een laserstraal (puls-laser
als dit het wordt reserveer ik alvast dat
Ik zie al wat leuke ideeen, en ben blij met een 7e plaats 
Verder zal ik nauwelijsk mee kunnen doen, ik ben niet goed genoeg, ik kan enkel super rechte hoekige dingen maken, maar geen mooi vloeiende dingen, daar leent Sketchup zich niet zo voor.
En met 3dsmax kom ik niet zo ver
Het is misschien al eens gedaan, maar, je eigen kamer of bureau of desktop of whatever part
Verder zal ik nauwelijsk mee kunnen doen, ik ben niet goed genoeg, ik kan enkel super rechte hoekige dingen maken, maar geen mooi vloeiende dingen, daar leent Sketchup zich niet zo voor.
Het is misschien al eens gedaan, maar, je eigen kamer of bureau of desktop of whatever part
[ Voor 15% gewijzigd door gabiballetje op 23-06-2006 00:38 ]
Met sketchup kun je ook aardig wat, maar als ik jou was en je hebt de tijd zou ik gewoon 3D Studio Max pakken, deze contests zijn de perfecte motivatie om te leren vind ikzelf.. ik ben ook nog geen expert met Max, maar ik doe gewoon aan zoveelmogelijk contests mee.. en ik leer er heel veel vangabiballetje schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 00:37:
Ik zie al wat leuke ideeen, en ben blij met een 7e plaats
Bedenk net nog iets leuks.. "Improboble SuperHeroes".. schaamteloos gejat van "Whose line is it anyway":P Maar wel leuk denk ik... debiele superhelden maken... magneetman, gillendekeukenmeid-vrouw enzo
[ Voor 12% gewijzigd door Spike_wolf op 23-06-2006 08:29 ]
Humankind… be both.
@gabiballetje: probeer Blender anders. Het is gratis en opensource en er word nog volop aan ontwikkeld. Staat al ver als je het mij vraagt. En het is zeer intuitief.
http://www.blender.org/cms/Home.2.0.html
http://www.blender.org/cms/Home.2.0.html
Anoniem: 62133
My two cents: Ik vind het idee van holgster ook wel wat hebben hier doen ze dat bijvoorbeeld ook:
Voorbeeld
En hier zie je wat resultaten van de voorgaande contesten:
voorbeelden
Het is weer eens een andere invalshoek, en bij hun mag je best wat veranderen of bijmoddelen (tweaken
) het gaat erom dat je plezier hebt!
Omdat het zonder modeleren is kun je de einddatum wat korter houden.
Voorbeeld
En hier zie je wat resultaten van de voorgaande contesten:
voorbeelden
Het is weer eens een andere invalshoek, en bij hun mag je best wat veranderen of bijmoddelen (tweaken
Omdat het zonder modeleren is kun je de einddatum wat korter houden.
ben daar niet zo'n voorstander van.
ik doe vooral mee voor de lol, en om meer te leren. en uit zo'n contest leer je niet zoveel, je past dan alleen maar dingen toe op de scene die je al eerder gebruikt hebt maar nog niet goed uigewerkt, dus daar leer je nauwelijks iets van.
ik ben zelf voor iets moeilijkere contest, iet maken wat je nog nooit gemaakt hebt. zodat je meer te weten komt over je programma, waardoor je het ook op makkelijkere scenes toe kan passen zodat ze nog beter worden.
moeilijkere contest:
Characters:
-dieren
-mensen
-disney personages
-fantasy
-debiele superhelden
en deze kun je dan later nog gebruiken voor een animatie, of grotere scene.
ik doe vooral mee voor de lol, en om meer te leren. en uit zo'n contest leer je niet zoveel, je past dan alleen maar dingen toe op de scene die je al eerder gebruikt hebt maar nog niet goed uigewerkt, dus daar leer je nauwelijks iets van.
ik ben zelf voor iets moeilijkere contest, iet maken wat je nog nooit gemaakt hebt. zodat je meer te weten komt over je programma, waardoor je het ook op makkelijkere scenes toe kan passen zodat ze nog beter worden.
moeilijkere contest:
Characters:
-dieren
-mensen
-disney personages
-fantasy
-debiele superhelden
en deze kun je dan later nog gebruiken voor een animatie, of grotere scene.
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 163535 op 23-06-2006 11:20 ]
Dieren!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
kuche
kuche
If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router
Danku
Ik vind Character moddeling opzich ook wel leuk
Ben ik nog nooit echt mee bezig geweest, maar wel in ieder geval binnenkort van plan
Humankind… be both.
Jij mag natuurlijk kiezen. Character modeling lijkt me ook wel wat. Maar houdt dit expliciet in "mensen" of gewoon game/animatiekarakters (bijvoorbeeld een rayman, een orc, whatever)
Het is natuurlijk maar net wat je wilt leren.Anoniem: 163535 schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 11:15:
ben daar niet zo'n voorstander van.
ik doe vooral mee voor de lol, en om meer te leren. en uit zo'n contest leer je niet zoveel, ........
Belichtingstechnieken, compositieleer, kleurharmonie, diverse rendertechnieken etc.. zijn ook best zaken waar ik (nog) meer van zou willen weten.
Zou er ook ruimte/animo zijn voor twee aparte contests?
Br(36) Ba(56)
Anoniem: 106281
Als je kijkt naar het aantal deelnemers van afgelopen contests dan zie je wel in dat dat niet zo'n heel goed idee is. Er beginnen een aantal mensen, maar die zien dat er weinig animo is en hebben dan ook niet zoveel zin meer.
En je komt nu ook nog eens in de periode waar mensen op vakantie gaan. (maar dan doen er mss ook wat meer mensen mee omdat school/studie is afgelopen.
En je komt nu ook nog eens in de periode waar mensen op vakantie gaan. (maar dan doen er mss ook wat meer mensen mee omdat school/studie is afgelopen.
Ik ben wel voor het idee van "wanabe" super helden toch wel redelijk wat creative ruimte.
en iedereen het zelfde voorwerp renderen lijkt me ook niet echt iets.
en iedereen het zelfde voorwerp renderen lijkt me ook niet echt iets.
[ Voor 9% gewijzigd door king of rats op 23-06-2006 13:17 ]
Tja, ik vind dat het wel een onderwerp moet zijn waar veel mensen aan mee willen doen.. anders hebben we straks een contest met 3 deelnemersjohnnyv.nl schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 12:26:
Jij mag natuurlijk kiezen. Character modeling lijkt me ook wel wat. Maar houdt dit expliciet in "mensen" of gewoon game/animatiekarakters (bijvoorbeeld een rayman, een orc, whatever)

Maar persoonlijk zie ik wel wat in 'maffe superheroes' ... kun je cartoony doen, of wat realistischer, anime style, watever... en kun je lekker maf houden of weer wat serieuzere personages
En ik denk dat er voor veel mensen veel te leren valt aan chraracter modeling, wat zowel mensen als aliens of dieren kunnen zijn
Het lijkt me dat je hier toch aardig je fantasie op los kunt laten
[ Voor 10% gewijzigd door Spike_wolf op 23-06-2006 13:34 ]
Humankind… be both.
als we maffe superhelden doen, hebben we het nog heel breed, kan dan nog gewoon mensen modelen, dieren maar kan ook gewoon je fantasie er op los laten.
mensen: batman, spiderman
fantasie: de hulk
dieren: wolverine
kan er dan ook nog teken film series tegen aan zetten zoals, bamboo bears (oud) , buzz lightyear dat is dus wel groot.
ik vind het niet zo erg als het zo groot is, moet dan wel een regel geven van: het moet armen en benen/poten hebben, een hooft/kop voor de rest kun je doen en laten wat je maar wilt
mensen: batman, spiderman
fantasie: de hulk
dieren: wolverine
kan er dan ook nog teken film series tegen aan zetten zoals, bamboo bears (oud) , buzz lightyear dat is dus wel groot.
ik vind het niet zo erg als het zo groot is, moet dan wel een regel geven van: het moet armen en benen/poten hebben, een hooft/kop voor de rest kun je doen en laten wat je maar wilt
...of je bedenkt gewoon je eigen superheld 
The Incredible AardbeiMan of zo
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 105830 op 23-06-2006 13:48 ]
Anoniem: 105830 schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 13:48:
...of je bedenkt gewoon je eigen superheld

Maar idd je eigen superheld ontwerpen is veel leuker
[edit]
AAAAHHHH!!!!! WTF Komt die google adsbar hier onder ineens vandaan

[ Voor 26% gewijzigd door Spike_wolf op 23-06-2006 13:51 ]
Humankind… be both.
Wie maakt er een Pol?
* Spike_wolf is daar nooit een held in geweest...
.... get it.. held
..
....
...
...
Tough crowd
* Spike_wolf is daar nooit een held in geweest...

Tough crowd

Humankind… be both.
hoeft denk ik geen poll, er zijn nog geen betere ideeen geweest, of iedeeen die dit iedee evenaren. en de winnaar mag toch beslissen wat het word
Tja okay.. als er meer ideeë nzijn, kom maar opAnoniem: 163535 schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 15:04:
hoeft denk ik geen poll, er zijn nog geen betere ideeen geweest, of iedeeen die dit iedee evenaren. en de winnaar mag toch beslissen wat het word
Maar zoals ik zei, ik neem leiver een onderwerp waar veel animo voor is
Humankind… be both.
* DEVoTi0N verzint ook nog even iets: Martial ArtsAnoniem: 163535 schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 15:04:
martial arts past ook in het kopje hero's 
hero is zelfs een martial arts film
http://nl.wikipedia.org/wiki/Held
[ Voor 70% gewijzigd door Anoniem: 163535 op 23-06-2006 15:43 ]
Anoniem: 105830 schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 12:53:
Spike_wolf schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 13:33:
Maar persoonlijk zie ik wel wat in 'maffe superheroes' ...
[...]
* Scipionyx wordt wakker..
En Spike_wolf, gefeliciteerd!
Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.
Maffe superhelden voel ik ook wel wat voor echter weet ik niet of ik me er de komende tijd ook mee bezig kan houden. (school e.d
)
btw: Spike_wolf gefeliciteerd

btw: Spike_wolf gefeliciteerd
Geinige film trouwensAnoniem: 163535 schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 15:38:
martial arts past ook in het kopje hero's
maar een held kan ook aan martial arts doenDEVoTi0N schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 17:09:
[...]
Geinige film trouwens, maar ik heb bij het thema held, en het thema martial arts toch wel 2 heel verschillende dingen voor ogen. Nou ja, het was slechts 'n idee, dat me ff te binnen schoot.
spiderman met katana's
de hulk met een mooi lindje om zijn hoofd
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 163535 op 23-06-2006 17:12 ]
Like Hong Kong Fuey (of hoe je dat ook schrijftAnoniem: 163535 schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 17:11:
[...]
maar een held kan ook aan martial arts doen

Hong Kong Phooey!!
[ Voor 32% gewijzigd door Spike_wolf op 23-06-2006 17:19 ]
Humankind… be both.
Of een superheld à la Esher, waar wil nu heen... Alle thema's kan je wel gaan lopen mengen. Als ik bijvoorbeeld 'party' als thema suggereer mag jij best een feestpartij met spiderman en hulk's maken hoor, maar dat wil nog niet zeggen dat het de zelfde thema's zijnAnoniem: 163535 schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 17:11:
[...]
maar een held kan ook aan martial arts doen
spiderman met katana's
de hulk met een mooi lindje om zijn hoofd

geen escher meer
, mijn ogen doen nu al pijn.
ik zou zeggen superhelden ftw !
Zoiets hoeft niet uitgebreid te zijn enzo , je kan creatief zijn , iets/iemand namaken , je kan iets organisch modellen , iets mechanisch....

Zoiets hoeft niet uitgebreid te zijn enzo , je kan creatief zijn , iets/iemand namaken , je kan iets organisch modellen , iets mechanisch....
Precies... Ik zou zegen, we gaan ervoorAnoniem: 161585 schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 18:30:
geen escher meer, mijn ogen doen nu al pijn.
Iedereen er mee eens?
Humankind… be both.
ja, laten we de held uit gaan hangen
@ spike_wolf ga maar vast een header maken voor in de start post
@ spike_wolf ga maar vast een header maken voor in de start post
[ Voor 50% gewijzigd door Anoniem: 163535 op 23-06-2006 18:40 ]
"Laten we lekker link gaan doen..." 
Nou Scipionyx, dan zal je deze keer toch echt ook mee moeten doen he
Nou Scipionyx, dan zal je deze keer toch echt ook mee moeten doen he
Damn! Waar ken ik die uitspraak van...!!
En tuurlijk ga ik mee doen. We weten allemaal dat er maar 1 echte superheld is..Nou Scipionyx, dan zal je deze keer toch echt ook mee moeten doen he
"One shall stand, one shall fall.."
Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.
Scipionyx schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 19:20:
[...]
Damn! Waar ken ik die uitspraak van...!!![]()
*denk denk*
[...]
spoiler:
DARKWIN DUCK