1 lens is handig onderweg, maar toch zeker wel een compromis. 70-300 apo lens heb ik ook van sigma. Fijn ding, maar kan er nog niet zo veel over zeggen, heb hem nog maar net. Het is geen alles kunner lens, de groothoek is echt niet aanwezig, je bent meteen aan het zoomen, dus dan zou je de kitlens er zeker bij moeten houden. Je kan kijken naar de sigma 18-125, waar mensen erg tevreden over zijn. Of iets in de buurt van 18-200, maar dat is zeker wel een beetje een compromis, tenzij je een hele dure koopt, waar je geloof ik niet op zit te wachten. Je hebt een Dslr, dus lenzen wisselen hoort erbij, dus neem 2 lenzen.
de keuze is eigenlijk:
18-55 met 55-200 lens
18-125 (als dat genoeg is)
18-70 en 70-300 (erg fijne combi, maar te prijzig denk ik)
18-55 kitlens +70-300 sigma.....(die combi heb ik)
18-200 (maar zoals ik zei, een beetje een compromis)
Ik denk dat dit de meest logisch opsomming van mogelijkheden is. Macro heeft de 70-300, maar het is maar 1:2...dus het is niet dat je insecten kan fotograferen, vlinders e.d. uiteraard wel. Succes met je keuze en veel plezier in down under.
over de sigma 70-300..ja uiteraard draai ik op de juiste manier, maar dit gaat gewoon echt niet soepel. Kan het niet lekker doen met mijn linkerhand, terwijl mijn rechterhand de grip van D50 vast heeft. Ik ben gewend om met 2 vingers te zoomen, maar moet met deze lens echt mijn hele hand gebruiken om te draaien. Ervaringen andere gebruikers van deze lens?
[Voor 18% gewijzigd door Nomad op 07-06-2006 00:39]