Toon posts:

Het grote Nikonmount-objectieven-topic V2.0 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste
Acties:
  • 13.977 views sinds 30-01-2008

• kdbruin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-05 10:43
Remy schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 07:52:

Sigma komt over niet al te lange tijd met een 50-150mm EX DC HSM f/2.8 lens, tech specs:

# bouw: 18 elementen in 14 groepen
# beeldhoek: 27.9°-9.5°
# kleinste diafragma: f/22
# closest focus distance: 100 cm
# max macro vergroting: 1 : 5.3
# filtermaat: 67mm
# gewicht: 770 gram

En hij gaat rond de 600 euro kosten :) Op een 1,5crop cam wordt dat 75-225mm, een mooie beeldrange.
Alleen jammer dat die Sigma geen statiefbeugel heeft. Nu heb ik wel een goed statief en balhoofd, maar toch.

Ook weet ik niet of dit lagere gewicht wel de stabiliteit bij fotograferen uit de hand wel ten goede komt. Ik vind m'n 135-400 van 1,2kg toch lekker in de hand liggen en heb meer problemen met m'n 70-300 van 0.5kg om die stabiel te houden.

Maar we zullen wel zien. Eerst even de aankondiging van Nikon afwachten...

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-05 22:49

Remy

Moderator General Chat

I usually get 100% accuracy

Vind ik ook jammer ja, die statiefbeugel: aan de andere kant, 150mm goed handheld schieten is niet zo superlastig. Nikon zelf komt met een aantal nieuwe dingen, maar niet superveel, ik verwacht veel meer qua volume van Canon :)

LinkedIn
Twitter

Anoniem: 184456

hallo ik ben nieuw in de fotowereld.

en omdat ik nu met een oude analoge slr ongeveer 4 rolletjes per week vol schiet.
wil ik een digitale.
maar mijn budget is niet heel hoog.
ik zat te denken aan een nikon 50d met dit objectief.
is dit objectief goed en past het erop??

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:21

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

Topicstarter
Het grote Nikonmount-objectieven-topic V3.0
Nieuwe topic is geopend hoor mensjes ;)

• smallblock
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 02-06 17:24

smallblock

Aliens (& rust) ate my Buick

Wijnands schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 20:48:
Ik snap nu waarom de 28-80 die ik van m'n F60 over heb me zo goed bevalt.
http://kenrockwell.com/nikon/2880.htm
Vriend Ken schrijft o.a.

Holy Moley! It is sharp at all apertures and focal lengths, BETTER than the three-times as expensive 28-105mm AF zoom, since I saw no focus errors with this lens as I did with the 28-105.

....

AF speed is pretty fast. I didn't measure how close it focused in one turn of the AF screw because the is no focus scale!

Toch grappig om zoiets te lezen over een lens die ik bijna voor bijzonder weinig had verkocht met m'n F60 mee.

Qua focuslengte had ik ook graag een 28-105 gehad maar ik ben bang dat een budget versie daarvan gaat tegenvallen.
Ik snap niet waar meneer Rockwell deze wijsheid vandaan haalt maar de Nikkor 28-105/3.5-4.5 is juist een heel fijn lensje. Mijn vrouw en ik hebben een D70 en een D50. Daar we de D50 als kale body hebben gekocht moest daar nog een huis-tuin en keuken objectief bij gezocht worden. Dat werd dus deze. Hij beviel dusdanig goed dat ik er zelf ook één heb gekocht ter vervanging van de 18-70 kitlens. Mijn oordeel is: Scherper, lichtsterker, minder groothoek maar meer tele en een hele aardige macro prestatie. Minder vervorming en vignetering.Focus errors? Niks van gemerkt ! Dit is voor ons allebei het meest gebruikte objectief geworden.
Als je een beetje geduld hebt kan je voor 150 euro een mooie 2ehands krijgen. Het is mij al 2x gelukt voor dat bedrag een smetteloos exemplaar te scoren.

De 18-70 kitlens is me behoorlijk tegengevallen.Deze voldeed totaal niet aan de verwachtingen die ik had naar aanleiding van alle goede verhalen van iedereen. Mogelijk heb ik toevallig een slecht exemplaar getroffen.

Leuke lamp, overigens !!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-05 22:49

Remy

Moderator General Chat

I usually get 100% accuracy

Verder in Het grote Nikonmount-objectieven-topic V3.0 , ik zal de nieuwe TS van Priyantha later posten, ben nu eventjes druk :)

LinkedIn
Twitter

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee