klik hier voor de specs van m'n systeem || ook al is INTEL nog zo snel AMD achterhaalt hem wel
ik ben btw ook al melig
haha ok danwaterking schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 19:03:
dude, vragen mag altijd![]()
of je antwoord krijgt is een 2de
sorry ben melig
Trouwens vanmiddag toch welmn setje binnengekregen
'Mac Pro' & Blackbook 1st generation

Het heeft wel íets, maar het ziet er in het echt veel beter uit ..
hebben jullie dit al gezien vet mooie prijzen
3X120 rad. voor 35 euro.
Iemand een idee welke NB ik moet hebben voor me dfi nforce 3...
1337
Anoniem: 180768
Heb daar ook een leuk setje besteld, idd mooie prijzen
Ik heb ook van die bevestigingspinnetjes nodig:

Heeft iemand die nog in de aanbieding?

hey kerel, als je het met photoshop iets milder maakt kun je al zien hoe mooi het er in het echt uitziet. Kom je ook op drome lanparty in hengelo ? lijkt me vet om je case een keer in het echt te zienPilske schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 20:21:
Zo, ff m'n gordijnen dicht getrokken..
[afbeelding]
Het heeft wel íets, maar het ziet er in het echt veel beter uit ..dan is het licht vd ledjes niet zo sterk en krijg je meer 'n witte gloed over de slangen
! 'n stuk mooier, ik zal eens proberen om van achteruit 'n foto te maken, dus dat de ledjes niet in beeld zijn (I)
klik hier voor de specs van m'n systeem || ook al is INTEL nog zo snel AMD achterhaalt hem wel
Anoniem: 131051
Misschien ga ik na de vakantie een game pc samenstellen (vrij goedkoop, tegen dan is een 7900gt rond de 220 euro of zo, een pentium IV of amd eventueel, waarvan de prijzen ook helemaal zullen ineenzakken, proc onder de 150-180 euro, enz..)
Het dient echt alleen om te gamen, want ik heb al een mac mini dat ik voor al de rest gebruik.
Dus één HDD, één GPU, één dvd lezer. The basics dus.
En dat had ik graag watergekoeld gedaan. De case maak ik zelf wel, omdat ik graag een compact systeem wil (game console achtig principe). Dat is verder ook geen probleem. Ook omwille van de grootte dacht ik aan waterkoeling. Dat houdt namelijk alleen de heatsinks en de rads in... (en geen grote of hoge koelers in de case. Zeker als de case vrij klein wordt zal een gewone koeling nog delicater zijn door het gebrek aan airflow en zo.
Goed, dit gezegd zijnde...
Wat ik wil koelen is uiteraard de proc/chipset en gpu... Nu heb ik begrepen dat ik deze drie dingen best niet op eenzelfde circuit aansluit? Wat is dan een goede methode? Twee aparte circuits (twee pompjes en twee rads), eentje voor cpu en chipset en eentje voor gpu.
Ik zie ook soms van die 360 rads voorbij komen. Zijn 2x 120*1210mm rads ook voldoende voor wat ik eventueel zou willen doen?
Het wordt wat drummen maar ik zou dan 120mm rads gebruiken en dan zou de case niet hoger zijn dan 120mm (120-130mm). Deze zouden dan vooraan gemonteerd worden (rechtstreeks voor het moederbord. Omdat er achteraan aanslutingen zitten en zo.
Ander puntje, als je de airflow volgt, mag je dan ook de fan voor de radiator zetten? want overal zie ik die achter de radiator zitten...
Kan de fan die aan een radiator hangt ook zorgen voor 'traditionele airflow' in de case?
-want dan hoef ik de chipset misschien niet watergekoeld te maken, en kan die met een sink 'passief' en dus met de fans van de waterkoeling gekoeld worden
-zowieso moeten ook voeding en harde schijf hun warmte kunnen afdragen, alsook ram en andere componenten op het moederbord die warm kunnen worden. Wat bewegende lucht zou dus positief zijn.
Achterkant van de case wordt dus volledig dicht. Daar geen fans dus of wat dan ook. Alleen vooraan 2 (3?) 120mm fans, die dus naar voor blazen. Dit kan wel netjes afgewerkt worden met fanguard en zo.
Anoniem: 131051 schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 21:16:
Wat ik wil koelen is uiteraard de proc/chipset en gpu... Nu heb ik begrepen dat ik deze drie dingen best niet op eenzelfde circuit aansluit? Wat is dan een goede methode? Twee aparte circuits (twee pompjes en twee rads), eentje voor cpu en chipset en eentje voor gpu.
Ik ben bang dat je daar dan simpelweg geen ruimte meer voor hebt, het zal al moeilijk genoeg worden om 1 kringloop in een erg kleine kast te krijgen.
Ik zie ook soms van die 360 rads voorbij komen. Zijn 2x 120*1210mm rads ook voldoende voor wat ik eventueel zou willen doen?
Met gemak. Zeker als je een Conroe neemt, die veel minder warmte zal produceren dan de huidige processoren.
Het wordt wat drummen maar ik zou dan 120mm rads gebruiken en dan zou de case niet hoger zijn dan 120mm (120-130mm). Deze zouden dan vooraan gemonteerd worden (rechtstreeks voor het moederbord. Omdat er achteraan aanslutingen zitten en zo.
Ander puntje, als je de airflow volgt, mag je dan ook de fan voor de radiator zetten? want overal zie ik die achter de radiator zitten...
Zuigen is bij een rad altijd effectiever, omdat de "deadzone" veel minder groot is.
Kan de fan die aan een radiator hangt ook zorgen voor 'traditionele airflow' in de case?
Ja, gebruik hem dan wel als outtake, anders komt de warmte van je rad alsnog in je kast.
-want dan hoef ik de chipset misschien niet watergekoeld te maken, en kan die met een sink 'passief' en dus met de fans van de waterkoeling gekoeld worden
-zowieso moeten ook voeding en harde schijf hun warmte kunnen afdragen, alsook ram en andere componenten op het moederbord die warm kunnen worden. Wat bewegende lucht zou dus positief zijn.
Achterkant van de case wordt dus volledig dicht. Daar geen fans dus of wat dan ook. Alleen vooraan 2 (3?) 120mm fans, die dus naar voor blazen. Dit kan wel netjes afgewerkt worden met fanguard en zo.
Anoniem: 136640
CPU blok: http://www.samenkopen.net/action_product/655977/388207
Pomp: http://www.samenkopen.net/action_product/655977/658136
dat cpu blok ga ik ook open voor me opteron 146!!!Anoniem: 136640 schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 22:14:
Die samenkopen.net is echt wel een hele mooie site! Ik heb metteen daar een 1200L/U gekocht en een CPU blok voor mijn Pentium IV 3,2Ghz. Ik heb dat blok besteld dat een kopere klem heeft met de gaten er al in.
CPU blok: http://www.samenkopen.net/action_product/655977/388207
Pomp: http://www.samenkopen.net/action_product/655977/658136
die chinese spullen zijn echt super!!!
1337
Vorig jaar toen ik die actie hield op de andere bekende site, kreeg ik ze aan de straatstenen niet kwijt. Die paar euro verschil en nu loopt het wel storm.
Die 3x120mm rads zijn wel populair.
[ Voor 5% gewijzigd door Jfwiet op 29-06-2006 22:43 ]
hey ik bespeur hier enige samenzwering ? .. is diegene die deze spullen verkoopt soms een kameraad van je ofzowZandBak schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 22:31:
[...]
dat cpu blok ga ik ook open voor me opteron 146!!!
die chinese spullen zijn echt super!!!
Haha, zandbak ken ik ja vanuit mijn vorige actie, raging bull heb ik net leren kennen toen hij heel ijverig aan het geldovermaken was (is nog niet de bedoeling:P)waterking schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 22:45:
[...]
hey ik bespeur hier enige samenzwering ? .. is diegene die deze spullen verkoopt soms een kameraad van je ofzow
En nee ik heb ze niet gevraagd reclame te maken, doe het zelf ook niet, vind het alleen heel opvallend dat ik vorig jaar €700 omzet had na 2 maanden en dat het nu al op €1000 staat, na 2 dagen.
goed plan. imho zijn fans laten zuigen altijd beter (tenzij je poorly heatsinks moet koelen zoals geheugen ribjes of pasieve NB heatsinks)waterking schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 22:49:
volgende week even testen wat beter is, fans lucht laten zuigen op m'n radiator of laten blazen, heb ze nu blazen en temps zijn goed. Maar goed, misschien dat het loont om het om te draaien.
zuigen lijkt mij ook altijd het beste, ik had eerst ook blazen maar dan merk je toch als je die fans omdraait dat het ten eerste minder geluidsproductie veroorzaakt als de fans zuigen en ten tweede toch 1 of 2 graden scheelt hoorWSaeNoTSoCK schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 23:37:
[...]
goed plan. imho zijn fans laten zuigen altijd beter (tenzij je poorly heatsinks moet koelen zoals geheugen ribjes of pasieve NB heatsinks)
btw het scheelt nu 4 graden als m'n PC idled voor de CPU met alle fans op onhoorbaar geluidsniveau .. 10V ofzoiets m'n CPU is nu 33 graden Idle tegen 37 graden eerst ..
33 graden idle voor m'n CPU kan ik mee leven
Systeem is nu 36 graden idle en die was eerst 39 graden idle .. dus de airflow is ook 'n beetje verbeterd.
GPU temperatuur schommelt om de 35 graden en dat is dan ook weer 5 graden minder..
al met al heeft het werpt het dus z'n vruchten af om m'n pc stiller en koeler te maken door een extra BI extreme 1 erbij te plaatsen, wel balen dat het geen GT120 was maar ach iedereen maakt fouten ..
ik zal volgende week ook eens stresstest gaan draaien en kijken naar temps onder load !
1337
ten eerste haal je met je top rad ook nog eens de warmte uit je systeem, in plaats van het in je kast te blazen.
maargoed iedereen ziet het licht op zijn tijd.
morgen ga ik mn bodem plaat maken, en de beginselen treffen om mn systeem fertig zu machen.
en dan zaterdag mn systeem bleeden en overzetten. (met bijkomstige hersenkrakers) wanneer alles klaar is, is het tijd voor een foto shoot. (ook ondertussen bij het monteren ff wat kiekjes schieten)
it will be revealed soon!
geef is wat specs om ons lekker te maken ?WSaeNoTSoCK schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 01:05:
nou in eens terug krabbellen? eerst hoog en laag beweren dat blazen beter is![]()
ten eerste haal je met je top rad ook nog eens de warmte uit je systeem, in plaats van het in je kast te blazen.
maargoed iedereen ziet het licht op zijn tijd.![]()
morgen ga ik mn bodem plaat maken, en de beginselen treffen om mn systeem fertig zu machen.
en dan zaterdag mn systeem bleeden en overzetten. (met bijkomstige hersenkrakers) wanneer alles klaar is, is het tijd voor een foto shoot. (ook ondertussen bij het monteren ff wat kiekjes schieten)
dat heb ik al een topic deel geleden ergens ge-post'd.
maargoed,
er komt 1 BIX2 en 1 BIX1 in, nexus VGA en CPU blokken en innovatek NB koelblokje.
de CPU en NB komen op de BIX2 en de VGA komt op de BIX1. beide loops worden aangevoerd door Liang pompjes.
verder qua hardware is niets anders dan wat ik nu heb:
asus A8N-e, FX-57, 7800GTX en 2048 MB corsair xms pro. harddisks: WD raptor 80 en Maxtor 16mbC 250 GB. en een Fatality XFi geluidskaart
het meeste tijd heb ik in de kast zelf gestoken, om alles goed te kunnen plaatsen.
Daarom moest ik ook de front opnieuw maken, en ik moet zeggen dat het aardig goed gelukt is.
helaas voor julie plaats ik nog geen foto
even geduld nog mensen.
Een goede 12cm fan filter
(pas op dat het dun gaas is dat wel al het stof tegen houd maar de lucht niet te veel word geblokkeerd.
en dat gebeurd dus als je de fan op je rad laat blazen, dan hoopt het stof zich tussen de fan en de rad op.
als je de fan laat aanzuigen door de rad heen, dan komt het stof aan de onderkant van de radiator, waar het heel makkelijk van af te halen is. je kan het dan met je hand eraf rollen als een kleedje, of je zuigt het eruit met een stofzuiger.
met zo'n fan filter heb je ook kans dat het stof zich daar ophoopt wat de doorstroom niet teveel goeds doet. moet je het alsnog bijhoudenixl85 schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 16:38:
[...]
Een goede 12cm fan filter
(pas op dat het dun gaas is dat wel al het stof tegen houd maar de lucht niet te veel word geblokkeerd.
[ Voor 27% gewijzigd door Bulls op 30-06-2006 18:13 ]
Anoniem: 136640
http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&ItemID=2468
Anoniem: 136640 schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 18:19:
Weet er iemand voor 10mm slang met een binnendikte van 8mm vam die T stukjes te vinden? Geen push in omdat het om silicone gaat. liefst gewoon van die schroef verbindingen die je ook bij waterlijdingen hebt.
Offtopic: Ik heb hier nog 2 stuks liggen, als je intresse hebt kun je me een mailtje sturen op goesiman@gmail.com of toevoegen op msn.
[CiP] Le Régional Built To Last.
Anoniem: 103524
Voordat ik die freezers nog niet had was mijn pwtemp idle tegen de 50graden en nu met deze freezers is de temp met 10 graden gezakt..
htttp://img323.imageshack.us/img323/8166/10007954lp.jpg
hoe kan dat dan dat je mem minderwarm wordt en daarom ook je CPU ook minder warm wordt? of is PW de NB verklaar je naderAnoniem: 103524 schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 22:18:
Lichtelijk in de gloria komen te liggen. Heb twee ramfreezers aan mijn circuite toegevoegd en een verbazende tempafname geconstateerd.
Voordat ik die freezers nog niet had was mijn pwtemp idle tegen de 50graden en nu met deze freezers is de temp met 10 graden gezakt..
http://img323.imageshack.us/img323/8166/10007954lp.jpg
Lekker stoffig in je kast daar, had je niet gelijk even de stofzuiger erlangs kunnen halenAnoniem: 103524 schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 22:18:
htttp://img323.imageshack.us/img323/8166/10007954lp.jpg
Die 10 graden temperatuursdaling is denk ik niet te danken aan je ramfreezers, misschien heeft verversing van je koelwater je setup goed gedaan o.i.d.?
Komende weken verwacht ik mijn M2N32-SLI Deluxe (AM2) en AMD64 X2 4400+ Procje. Nu keek ik op de asetek site, en tot mijn stomme verbazing zag ik dat Asetek nog geen setjes heeft die AM2 ondersteunen
Ben met mijn oude setje zeer tevreden en liefst zou ik dan ook weer een Asetek setje willen hebben. Maar ik weet niet hoe lang het nog duurt voordat ze een AM2 Waterblock hebben.
Kan natuurlijk naar andere merken gaan kijken. Deze moeten echter wel aan aantal punten voldoen.
- High-End (wil er best wel paar honderd euro voor uit trekken
- Onderdelen/Kit van 1 dezelfde fabrikant
- Cpu waterblock (AM2 Supported) moet plexiglas bovenkant hebben (wat de Antarctica waterblock van asetek ook heeft)
- 10/12mm Tubing
Dus aan jullie om een mooi setje/kit voor te stellen
ps: WC komt in een Lian Li V1200 kast die redelijk diep is (62cm). Dus de ruimte is er wel
[ Voor 6% gewijzigd door Oxize op 30-06-2006 23:44 ]
Intel I7 970 CPU | Asus Rampage III Extreme | Asus ROG Strix GTX 1060 OC | Lian Li V1200 Case | Ocz Revodrive 3 X2 240GB | 12 GB Corsair Dominator | Creative Recon 3D | Corsair AX750 PSU | | Oxize Photography: www.Oxize.nl
Ik wil niet het risico lopen met getransformeerde waterblokjes. Wil gewoon een nieuw setje hebben met de punten die in mijn vorige message stonden beschreven. Of een Asetek set, maarja dan kan ik wachten tot ik een ons weeg
[ Voor 41% gewijzigd door Oxize op 30-06-2006 23:59 ]
Intel I7 970 CPU | Asus Rampage III Extreme | Asus ROG Strix GTX 1060 OC | Lian Li V1200 Case | Ocz Revodrive 3 X2 240GB | 12 GB Corsair Dominator | Creative Recon 3D | Corsair AX750 PSU | | Oxize Photography: www.Oxize.nl
ik gebruik nu wel uitsluitend van die opschroef fittingen "ala innovatek" dus ik denk dat lekken bij de fittingen wel nihil zijn.
en hoe kun je dat het beste doen? want ik wil het liefst geen slang verspillen, en alles op maat hebben geinstalleerd voordat ik het op mn systeem aansluit.
ik dacht zelf eerst om een soort plank te maken met zijplankje, wat dan als dummy mobo en graka moet fungeren. in dat plankje maak ik dan gaatjes om de koelblokken op te kunnen vast zetten, en dat de slangen dan ook gelijk op de goede lengte zijn voor daadwerkelijk gebruik, na de lek-test-sequence
iemand betere suggesties?
jah wat stom van mij, dat ik daar niet aan gedacht hebR-O-Y schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 01:06:
gewoon inbouwen en daarna loshalen en testen? Als het goed is wil je het daarna toch echt gaan gebruiken en verspil je dus niks
Ik heb zelf afgelopen week dit Asetek setje ontvangen, 03-L-1311 ( http://www.asetek.com/main/page.asp?sideid=762 ).
Hierbij zitten 2 exemplaren van zo'n plexiglas bovenkant, voor idd zowat alle sockets behalve de AM2
Je moet iig het wel zoeken om aan zo'n ding te gaan klussen
Verder ziet de kit er heel goed uit, ik heb em nog niet geïnstalleerd maar ik heb er vertrouwen in dat dat helemaal goedkomt, eerst maar eens de zaag in mn case voor de rad
Anoniem: 103524
De pw omgeving duidt niet op de cpu of nb. Het heeft te maken met de poweromgeving die nu met 10 graden is afgenomen, eerder stond de temp op 50 graden en dankzij de freezers heb ik een afname van 10 graden gekregen. De warmte van de ram-modulen vertrekt samen met het langskomende water naar het oord en straalt niet uit naar de poweromgeving is mijn conclusie.WSaeNoTSoCK schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 22:53:
[...]
hoe kan dat dan dat je mem minderwarm wordt en daarom ook je CPU ook minder warm wordt? of is PW de NB verklaar je nader
En ja, ik heb Innovatek protect als vloeistof misschien toch de reden, met het koelvloeistof van de Formido zat ik wel wat hoger qua temps. Maar dat waren maar een paar graden 2 a 3 ongeveer.
http://img177.imageshack.us/img177/8489/mbm9tl.gif
naja maar m'n top rad wordt dan ook weer iets warmer he doordat die warme lucht uit m'n kast blaastWSaeNoTSoCK schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 01:05:
nou in eens terug krabbellen? eerst hoog en laag beweren dat blazen beter is![]()
maargoed iedereen ziet het licht op zijn tijd.

deze komt er ZO hard in .. alleen wel pas over 'n maand als ik trug ben van vakantie ..
ohw ja maar in de 90 euro .. maar ach dat heb ik er één keer voor over
Ze hebben er btw ook al een voor AM2 socket, iemand vroeg daar namelijk naar herinner ik me in deze thread .. ja goed het is geen asetek maar innovatek maar mmhh wat n lekker blok
*linkje*
Omfg en nog even verder gekeken, misschien leuk voor mensen met een Nvidia 7950GX2 of hoe die ook heten:

best wel strak bedacht van die mensen daar @ innovatek .. voor dat zwarte ziet er mooi uit !
*linkje*
[ Voor 21% gewijzigd door Pilske op 01-07-2006 15:47 ]
De lanceringsprijs is altijd 'n stuk hoger volgens mij toch (net als met nieuw 3d kaarten of processors .. of eigenlijk alles aan een computer ..) + daar komt bij dat de blokken (naar mijn mening) echt goed presteren én ze zijn 'n lust voor het oog imo.
Anoniem: 104819
Het zou handig zijn als er een tabelletje bestond hoeveel je met welke radiator kan koelen ofzo...:S
ik wil nu ook voor het eerst mijn systeem waterkoelen met name voor de stilte, overclocken dat hoeft voor mij niet zo, dus voornamelijk de stilte maar moet wel "normaal" koel zijn.
Dit zijn de te koelen onderdelen:
AMD Athlon FX 60
De SLI chipset
2 x 7800 GTX
Nou heb ik al wat dingetjes uitgezocht mbt de waterblokjes ed, maar ik kom er maar niet uit welke radiator ik moet nemen, ik was aan het denken voor een BlackIce extreme te gaan.
Heb ik dan met een single genoeg? of moet ik voor een gaan met 2 of 3 fans? de extreme 2 of 3?
Alvast bedankt.
Aqua-computer heeft ook zo'n blok voor € 119.90Pilske schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 15:39:
[...]
Omfg en nog even verder gekeken, misschien leuk voor mensen met een Nvidia 7950GX2 of hoe die ook heten:
[afbeelding]
best wel strak bedacht van die mensen daar @ innovatek .. voor dat zwarte ziet er mooi uit !Wel jammer van de prijs .. 150 euro daar kun je ook nog 'n heleboel andere leuke dingen van kopen
*linkje*

[ Voor 70% gewijzigd door _TP_ op 01-07-2006 16:36 ]
@follie5: Vind het jammer om zo'n nieuw setje te gaan verbouwen. Tis gewoon jammer dat Asetek de techniek niet bij kan houden, terwijl swiftech, danger den dat wel kunnen, maar die waterblokjes van Swiftech en Danger Den vind ik juist weer niks.
@Marco: 2x 120mm Radiator moet voldoende zijn. Ga je extreem overclocken dat zou je voor 3x 120mm kunnen gaan.
[ Voor 19% gewijzigd door Oxize op 01-07-2006 16:53 ]
hehe ja hoor mister no it allWSaeNoTSoCK schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 01:05:
maargoed iedereen ziet het licht op zijn tijd.![]()
ik heb de fans om gedraait en het scheelt helemaal nix in temperatuur.
wel moet ik toegeven dat het een stuk minder herrie maakt
Met dat soort onderdelen zou ik zeker een BIX triple rad nemen. Deze zou eventueel 6 fans kunnen maar dat is erg overdreven. 3 zijn genoeg. Maar ik zou je iig een rad met 3 fans aanraden.
Tis iid wel beetje jammer van Asetek, terwijl andere fabrikanten daar wel toe in staat zijn.Assassin schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 16:43:
@follie5: Vind het jammer om zo'n nieuw setje te gaan verbouwen. Tis gewoon jammer dat Asetek de techniek niet bij kan houden, terwijl swiftech, danger den dat wel kunnen, maar die waterblokjes van Swiftech en Danger Den vind ik juist weer niks.
Ik heb trouwens ook ff gekeken naar de blokjes van Danger Den en Swiftech, maar ff een vraagje, waarom vind je deze blokjes dan niks? Ik vind ze er namelijk gewoon goed uitzien, of ligt het aan mij
Ja voldoende ja .. maar ik denk niet dat de temperaturen nog onder de 50 graden blijven ..Assassin schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 16:43:
@Marco: 2x 120mm Radiator moet voldoende zijn. Ga je extreem overclocken dat zou je voor 3x 120mm kunnen gaan.
hij heeft 2 7800GT kaarten, 'n nForce (heethoofd) chipset en 'n FX60 te koelen he

ohw en @ dat 7950GX2 block van aquacomputers.de .. ik weet niet die mist toch iets (behalve de 1/4" aansluitingen) ben sinds ik ooit een waterblock van hun heb gehad niet meer zo'n grote fan van aquacomputers.de maar ach ieder z'n eigen voorkeur he !
Als je 'n paar pagina's (of misschien vorig topic) terug kijkt zie je dat dat bij mij precies hetzelfde was .. het enige wat bij mij ook scheelde was dat de geluidsproductie behoorlijk omlaag gingwaterking schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 16:51:
[...]
hehe ja hoor mister no it all![]()
ik heb de fans om gedraait en het scheelt helemaal nix in temperatuur.
wel moet ik toegeven dat het een stuk minder herrie maakt
Ohw nog 'n vraagje, ik heb dus op m'n 2e radiator 2 fans zitten (voor en achter .. duh
Klinkt best wazig, maar als ik 'n blaadje achter de fan hou en ik zet de blaasfan aan zie je gewoon dat het blaadje minder ver weg word geblazen
[ Voor 43% gewijzigd door Pilske op 01-07-2006 20:11 ]
Black Ice Extreme Triple zonder dat hij gaat overclocken? Vind dat beetje overkill. 2x 120mm is genoeg voor 110 watt voor wat die FX-60 gebruikt en dat alleen als de CPU optimaal benut word.TEAMIKKE schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 17:57:
[...]
Met dat soort onderdelen zou ik zeker een BIX triple rad nemen. Deze zou eventueel 6 fans kunnen maar dat is erg overdreven. 3 zijn genoeg. Maar ik zou je iig een rad met 3 fans aanraden.
Triple rad neemt redelijk veel ruimte in en maakt ook nog eens dubbel zoveel geluid, was de TS ook niet wil.
Keuze is aan hem
ps.: Vriend van mij heeft ongeveer zelfde setup. Blijft mooi rond de 40/45 graden zitten
[ Voor 11% gewijzigd door Oxize op 01-07-2006 20:16 ]
Ben nu in bezit van een redelijk oud Asetek Waterchill setje op mijn AMD 64 3200+ en Asus K8N-E Deluxe bordje.
Komende weken verwacht ik mijn M2N32-SLI Deluxe (AM2) en AMD64 X2 4400+ Procje. Nu keek ik op de asetek site, en tot mijn stomme verbazing zag ik dat Asetek nog geen setjes heeft die AM2 ondersteunen
Ben met mijn oude setje zeer tevreden en liefst zou ik dan ook weer een Asetek setje willen hebben. Maar ik weet niet hoe lang het nog duurt voordat ze een AM2 Waterblock hebben.
Kan natuurlijk naar andere merken gaan kijken. Deze moeten echter wel aan aantal punten voldoen.
- High-End (wil er best wel paar honderd euro voor uit trekken
- Onderdelen/Kit van 1 dezelfde fabrikant
- Cpu waterblock (AM2 Supported) moet plexiglas bovenkant hebben (wat de Antarctica waterblock van asetek ook heeft)
- 10/12mm Tubing
Heb wel wat setjes bekeken, maar op laatst weet je niet meer wat je moet nemen. Zoveel keuze, zoveel reviews.
Dus aan jullie om een mooi setje/kit voor te stellen
ps: WC komt in een Lian Li V1200 kast die redelijk diep is (62cm). Dus de ruimte is er wel
sterker nog, ik maak er direct een profielwerkstuk over
dit was ik van plan aan te schaffen :
alles van www.aquacomputer.de
koelblokken
cuplex EVO Rev. 1.1 ohne Anschlüsse Kombi-Halterung
aquagraFX für 6800 Rev. 2 ohne Anschlüsse
twinplex Rev. 1.2 Chipset Gigabyte ohne Anschlüsse
radiatoren en toebehoren
airplex XT 360 ohne Anschlüsse, G1/4
Einbaublende Edelstahl für airplex XT / PRO / evo 360
Aqua Computer airstream 120 mm
pompen en toebehoren
aquastream 12V Pumpe Rev. 3.5
Entkopplungsset zur Pumpenbefestigung
reservoir en toebehoren
aquatube Rev. 1.1 ohne Anschlüsse, schwarz
Einbaublende für aquatube Aluminium schwarz
Beleuchtungsmodul blau für aquatube
aansluitingen
Anschluss plug&cool gerade G 1/4 _ recht
Anschluss plug&cool gewinkelt G 1/4 _hoek
Anschluss plug&cool gerade G 1/8
koppelstukken
Kugelhahn plug&cool
Stopfen plug&cool Metall
T-Verbinder plug&cool Metall
slangen
Schlauch PUR active blue plug&cool
Schlauchschneider für plug&cool-Schläuche
regelapp
aquaero 4.00 USB Fan-Controller, weiß/blau
aquaero plug&cool-Temperatursensor
multiswitch USB 1.41
aquastream Verbindungskabel für 2 Controller 70cm
tubemeter USB
wat zeggen jullie dr van ?
ik heb de aquaero en meet rommeltje dr direct bij, om lkkr veel resultaten te krijgen hoe effectief het is, en zo btje te verantwoorden voor mn profielwerkstuk...
comment pleas
[ Voor 5% gewijzigd door GJ007 op 01-07-2006 21:32 ]
signature
... 'n profielwerkstuk over waterkoeling, dat valt mooi samen met mijn profielwerktstuk over de invloed van de temperatuur op verschillende metalen. Later gaan we ook nog over naar de invloed van temperatuur op halfgeleiders (CPU's) kijken.GJ007 schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 21:28:
ga binnekort WC aanschaffen...
sterker nog, ik maak er direct een profielwerkstuk over
Maar goed, ik zit hier in spanning te wachten tot de G-Flow in het assortiment komt van 'n Nederlandse WC-verkoop shop komt
Met het perspectief om te gaan OC'en vind ik de Cuplex Evo maar matig koelen.GJ007 schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 21:28:
ga binnekort WC aanschaffen...
sterker nog, ik maak er direct een profielwerkstuk over![]()
dit was ik van plan aan te schaffen :
alles van www.aquacomputer.de
koelblokken
cuplex EVO Rev. 1.1 ohne Anschlüsse Kombi-Halterung
aquagraFX für 6800 Rev. 2 ohne Anschlüsse
twinplex Rev. 1.2 Chipset Gigabyte ohne Anschlüsse
..............
comment pleas
Hij ziet er zeer indrukwekkend uit maar daar houd het bij op.
Het water koelt niet direct de core van je cpu maar meer de ribben van de Evo en de ribben weer de kern van de Evo die dan weer in contact staat met de cpu/ihs.
Ben zelf van plan om een Cuplex Pro aan te schaffen.
Hierbij word het water direct op de core 'gespoten'.
Ik heb toen der tijd meer gekeken naar de looks dan de prestaties.
Als je niet gaat OC'en dan is het opzich een redelijk koelblokje
Just my 2 cents
Gigabyte X570i | Ryzen 3800X | G.Skill 2x16GB 3200CL16 Trident Z RGB | Gigabyte RTX2070 8GB | NZXT H1

[ Voor 26% gewijzigd door Oxize op 02-07-2006 12:39 ]
De ribjes op het antartika blok zijn ook vrij cru, dan zou theoretisch iets verfijnders als een rbx beter werken.
Maarja tis allemaal koffie dik kijken, looks en design zeggen niet alles

Zit met het volgende. Ik heb overal in m'n wc setup inmiddels 1/2"slangpilaren die G1/4" schroefverbindingen hebben... behalve m'n chipset blokje die heeft G1/8"
Dacht dus altijd dat die ook G1/4 had , maar nee dus.
Dus ik wil zowiezo een blok je met G1/4 schroefaansluiting. Maar heb dus wel een SLI blokje nodig omdat mn X1900 XT nogal uitsteekt. Zou dit blok beter presteren dan zo'n Mips geval?
i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover
Het merk is EK, kijk maar op plexi (is idd niet goed te zienAssassin schreef op zondag 02 juli 2006 @ 14:26:
Ziet er ieder geval super gelikt uit en ribben zijn ook wat dieper. Is er geen review van? Wat is het merk btw?
Maar EK is een nieuw merk, en ik vind dat ze echt mooie blokken maken .. vooral die graphics card blokken *kwijl*
@Demon_Eyes:
Waar ga je die blokjes BTW kopen ? Ik wil namelijk ook misschien eens wat anders in m'n setup
[ Voor 13% gewijzigd door Pilske op 02-07-2006 14:51 ]
Ze zitten in Slovenië, en bij Cooler Cases UK staan ze op pre-order. Watercoolingshop.com heeft ze ook. Maar iemand een idee over de flow??
Wat denk jij Vandread?
[ Voor 15% gewijzigd door Demon_Eyez op 02-07-2006 23:14 ]
i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover
Het block ziet er niet erg flowresistant uit, ik denk niet dat het zo ongelooflijk veel flow gaat schelen hoor. Kijk bijvoorbeeld naar de XX-Flow blokken van innovatek, deze hebben bijna dezelfde structuur in de bodemplaat alleen is het blok nog een stuk dunner (zo op het eerste gezicht). De XX-Flow blokken doen zo goed als niks met je flow dus ik zou me bij dit EK blok daar maar geen zorgen over maken..Demon_Eyez schreef op zondag 02 juli 2006 @ 17:23:
Denk dat ik hem haal bij: http://ekwaterblocks.com/shop/index.php
Ze zitten in Slovenië, en bij Cooler Cases UK staan ze op pre-order. Watercoolingshop.com heeft ze ook. Maar iemand een idee over de flow??
Tevens kreeg ik het idee voor 'n nieuwe kast + waterkoeling *muhaha* Chieftec en Black Ice X-Flow GT 360 en 1/2" zijn 3 woorden die ik alvast geef .. maar dat is pas over 'n half jaar dan denk ik moet eerst een kijken of alles wel kan zoals ik het wil
Ik ben nog in dubio, enerzijds, leuk zo'n chipsetblokje, anderzijds, heb ik er baat bij.....
Qua design gewoon geen fratsen, de "vinnen" zijn nou geen wonder van techniek.
Ben benieuwd naar de resultaten.
Morgen maar es wat meer plaatjes zoeken, wil deze blokjes wel eens van wat meer kanten zien + naast andere blokjes ^_^
ik ben van idee dat dunner koper beter is omdat het sneller geleidt dus is het eerder afgekoeld.
het kan ook aan het weer liggen maar mn CPU werd max 49 graden en zelfs 1 uitschieter naar 51. dat vind ik wel een beetje hoog als je er vanuit gaat dat ik mn radiator voor mn CPU ver 3-dubbeld heb (van BIpro naar BIX2 dat is ipv 12x12x3 naar 24x12x5 cm) het kan ook wezen omdat ik met mn nood-opstelling de radiator eerst helemaal buiten mn kast had liggen en dat de tems daardoor beter waren.
of kan het ook nog aan het koelpasta liggen, maar het blok neemt wel warmte op want anders werd het water ook niet warm of wel?
ik ga morgen nog ff test-runs houden en wellicht koelpasta veranderen, en waarschijnlijk toch maar weer het antarctica blok monteren (bagger moet het mobo er weer uit, vanwege andere montage)
weet je wel zeker dat alle lucht uit je rad is? of het blok goed gemonteerd is?WSaeNoTSoCK schreef op maandag 03 juli 2006 @ 03:11:
Wat is beter voor een koelblok, dikker of dunner koper "base" want ik heb nu mn kast een beetje op orde (ja foto's komen nog) en ik heb nu in plaats van het antarctica blok de Nexus CPU blok. maar ik ben niet echt te spreken over de temperaturen.
ik ben van idee dat dunner koper beter is omdat het sneller geleidt dus is het eerder afgekoeld.
het kan ook aan het weer liggen maar mn CPU werd max 49 graden en zelfs 1 uitschieter naar 51. dat vind ik wel een beetje hoog als je er vanuit gaat dat ik mn radiator voor mn CPU ver 3-dubbeld heb (van BIpro naar BIX2 dat is ipv 12x12x3 naar 24x12x5 cm) het kan ook wezen omdat ik met mn nood-opstelling de radiator eerst helemaal buiten mn kast had liggen en dat de tems daardoor beter waren.
of kan het ook nog aan het koelpasta liggen, maar het blok neemt wel warmte op want anders werd het water ook niet warm of wel?
ik ga morgen nog ff test-runs houden en wellicht koelpasta veranderen, en waarschijnlijk toch maar weer het antarctica blok monteren (bagger moet het mobo er weer uit, vanwege andere montage)
vooral dat front helemaal opnieuw maken heeft me circa 30 uur gekost. en het bedenken van het hele uiterlijk.
Dit is een foto van hoe het ervoor uitzag:

En dit erna:

De front heb ik uit spiegel plexi gemaakt, en daarachter zit nog een frame van 8mm dik UV plexi

Een close-up van het CPU blok (maar ik denk dat ik toch weer het antarctica blok ga installeren.

Deze pomp behuizing heb ik ook zelf gemaakt, er zitten 2 liang pompjes in.

ik moet nog wat UV ccfls inbouwen en in de rechter-zij-plaat een intake fan.
Het is behoorlijk vies weer om je temps te testen, maarja het is niet anders
mn GPU blijft 42 graden ongeacht load of idle, mn NB schommelt tussen de 37 en 43 graden, maar mn CPU die tems liggen tussen de 40 en 50 graden, en dat vind ik behoorlijk hoog. maar dat artic zilver 3 heeft een soort van inbak periode nodig, alleen vind ik dat nexus CPU blok ook niet echt jovel. hij ziet er wel gaaf uit, maar ik verkies dan toch liever preformance boven looks.
voor WC hardware zit er het volgende in verwerkt:
Nexus CPU blok
Nexus GPU blok
Innovatek Chipset blokje
2 Liang pompjes
Black Ice Extreme 2
Black Ice Extreme
2 Innovatek reservoirs met verlengstuk
een zooi koppelingen waarvan 2 inline temp meters
[ Voor 8% gewijzigd door Bulls op 03-07-2006 14:24 ]
Ik vind dat je van die voorkant echt iets moois hebt gemaakt (mooi stealth enzo), alleen als je van voor naar je kast kijkt .. die twee Thumbscrews
Verder mooie WC setup en mooi verbeterd, AS heeft inderdaad een periode nodig om (hoe zeg je dat) 'n stabiele "hittebrug" te vormen tussen je Proc en koelblok.
Ik moet ook nog maar eens een keer gaan kijken hoe ik mijn radiatoren beter in kan delen tussen m'n hittebronnen
pomp->CPU->nForce4->BIX2->GPU->BIX1->Res->pomp
Maar goed, eerst een maandje op vakantie en dan heb ik nog twee weken om vanalles te veranderen aan m'n WC setup..
ik heb net de boel ff opdekop enzo gehad en er kwam nog wel 2cm lucht uit mn radiator

ik hoop dat nu de temps ook wat wat zakken, anders zou ik toch het antarctica blok moeten monteren (en dus ook weer de rad ontluchten

zoals je nog kon zien heb in mn A-drive verbannen, dit omdat het plaats moest maken voor de single BIX rad. en omdat het een kut geluid maakt, (elke keer als ik een A-drive geluid hoor maken, denk ik terug aan de floppy tijd waar je een game op 30 diskettes had staan en dat je dan bij disk 24 een CRC error kreeg

[ Voor 32% gewijzigd door Bulls op 03-07-2006 14:21 ]
Anoniem: 131051
Wat een mooie case! Is dat een zelfbouwproject? Indien niet, welk merk is dat? En indien wel, heb je daar bouwplannen van?
Ik ben nog een n00b op WC gebied, (maar mijn volgende pc zou ik liever met WC uitrusten, dus ik ben alvast een beetje aan het bijlezen)
Maar waarom zoveel reservoirs? Zie ik dat correct? => 4 reservoirs?
En daarbij heb ik meteen een vraagje. Maakt de vorm van het reservoir iets uit? Met de onderverdeling van de pc componenten zoals ik die in gedachten heb komt een plat reservoir me beter uit.(zoals een stapel cd doosjes, dus in verhouding is de hoogte een stuk kleiner dan de andere afmetingen, beetje zoals een optische drive dus)
en dan nog iets over die pompjes... Zijn dat twee pompjes omdat je twee gescheiden circuits ondersteunt? Of staan beide pompjes in serie in hetzelfde circuit?
Zelf denk ik ook aan 2 circuits.. Wat kan en wat is te verkiezen?
1, pomp=>cpu=>NB=>rad=>pomp + pomp=>gpu=> (mem) =>rad=>pomp
of
2. één pomp => cpu=>NB=>rad=>gpu=>(mem) =>rad=>pomp (dus ook twee 'gescheiden' circuits, de cpu koeling passeert eerst even via een rad alvorens naar het gpu systeem te gaan maar dan wel maar met 1 pomp)
En als laatste, kan je zelf van een standaard voeding een WC voeding maken? Of laat je de voeding best zoals ze is
Ik had nog wat andere ramsinks liggen, dus wou ik ff monteren (omdat ik toch mn koelpasta ff moest bijwerken.

Maar helaas die koelblokken zijn te zwaar en dat adhesive tape wat erop zit is niet sterk genoeg.
Dit is een (blurry) close-up van mn NB montage, die standaard motage gaten van het innovatek blokje, zijn niet goed voor dit moederbord. dus heb ik 2 schroeven los gedraaid, en daartussen swiftech NB motage kit houdertjes geplaatst (die had ik nog van mn NB fan koelblok)

Hier nog een totaal beeld met de zijplaat eraf:

Ik vind het eigenlijk helemaal niet druk staan, als je dit vergelijkt met mn eerdere indeling. daar was geen eens 1 deel van de bodem nog zichtbaar.
En hier nog een foto van het front, ik heb nu gezorgt om zo weinig mogelijk rotzooi in de weerspiegeling te hebben. (tja het blijft een spiegel, dus je kan het eigenlijk nooit helemaal mooi weergeven op een foto.

-------------------------------------
@ Alvi:
Di case is een Enermax 5190AL-061 en helaas is dat model niet meer te krijgen, ik heb hem een keer bij eynstein computers gekocht met korting en beperkte vooraad.
nieuws: Review Enermax 5190AL-051 aluminium kast

hier meer plaatjes van het orginele model
ik heb 2 gescheiden loops:
loop 1, pomp > BIX2 > CPU > NB > res.
loop 2, pomp > BIX > GPU > res.
Die 4 reservoirs wat je ziet zijn maar 2, alleen ik heb ze bijde verlengt met een verlengings kit die je bij innovatek kan krijgen.
over dat platte reservoir, die kun je wel krijgen zogenaamde bay drive reservoir.
[ Voor 27% gewijzigd door Bulls op 03-07-2006 17:03 ]
Omdat iedere voeding anders is zijn er geen dingen voor te krijgen waarmee je ze kan ombouwen, als je het toch wilt zou je het zelf moeten maken.kan je zelf van een standaard voeding een WC voeding maken? Of laat je de voeding best zoals ze is
Een voeding heeft bijna altijd toch een fan nodig ook al is ie watergekoelt. Er zijn wel een aantal voedingen te krijgen met waterkoeling maar die zijn erg duur. De meeste hebben ook niet zo heel veel vermogen.
Persoonlijk zou ik nu nog niet kiezen voor een watergekoelde voeding.
zoals in de post hierboven nog ge-edited staat, die kast heb ik gekocht maar zwaar onderhanden genomen. vooral het hele idee om het front te maken komt omdat ik daar een single BIX rad wilde plaatsen, en om het nog wat ogend te maken, moest ik dus de hele voorkant onderhanden nemen.TEAMIKKE schreef op maandag 03 juli 2006 @ 16:59:
Dat ziet er al beter uit. Zoals ik al zei: In het echt lijkt het vast rustiger. Wat is dat trouwens voor bijzondere case? Zelf gemaakt oid?
edit:
trouwens, zijn er ook gehele videokaart koelblokken te krijgen voor de 7800GTX? want natuurlijk heeft dit model weer geheugen chips aan bijde zeiden van de kaart. is er ook een blok die gelijk ook geheugen aan bijde kanten van de kaart kan koelen?
en nog eens wat, wat zijn julie idle tems met dit weer? in mijn kamer is het echt niet te harden, en idle zit mn temp al snel tegen de 40 aan.
[ Voor 28% gewijzigd door Bulls op 03-07-2006 17:26 ]
Kwa idle temps zit mijn CPU nu rond de 50 en mijn GPU ook. Maarja das wel met een single 120mm rad met fan op 6 volt.
ik vind het trouwens wel vreemd dat juist de 7800 wel geheugen aan bijde kanten heeft, terwijl de meeste of bijna alle nVidia kaarten, geheugenchips aan 1 kant hebben.
[ Voor 20% gewijzigd door Bulls op 03-07-2006 18:03 ]
ik dacht ook al te zijn alsof er 4 afwaren... raar om te zien, bij mijn oude 7800gt zaten er namelijk 8 aan die kant en op mijn 7900gt ookPilatuS schreef op maandag 03 juli 2006 @ 18:08:
Ik vind het ook een beetje vreemd gedaan dat geheugen, helemaal omdat op dat plaatje wat je laat zien van de kaart er op 1 kant maar 4 chips zitten terwijl er 8 op kunnen.

misschien waren dat de beginselen voor de 7800ultra CQ 512 MB en dat ze dan 16 blokjes geheugen erop wilden doen. bij nader inzien hebben ze gewoon de capaciteit per blokje verdubbeld.PilatuS schreef op maandag 03 juli 2006 @ 18:08:
Ik vind het ook een beetje vreemd gedaan dat geheugen, helemaal omdat op dat plaatje wat je laat zien van de kaart er op 1 kant maar 4 chips zitten terwijl er 8 op kunnen.
das vast geen huis tuin en keuken camera die je gebruikt, wat een kwaliteitPilatuS schreef op maandag 03 juli 2006 @ 18:58:
De kaart heeft wel de lay-out van de eerdere 6800 serie, die lay-out aanhouden heeft denk ik een hoop werkt gescheelt voor de mensen van Nvidia.
Hier onder een pic van mijn dode 6800LE, de lay-out is vrijwel gelijk.
[afbeelding]
LOL.
De foto is gemaakt met een 4 jaar oude Canon Powershot A60 van maar 2MP.
Die camera was toen iets van 200 euro schat ik, nu kan je ze 2de hands kopen voor 75 euro
Ik neem aan dat de makers van alle blokken van alles uit geprobeerd hebben voordat ze blokken op de markt brengen. Dus ik denk gewoon dat het beste is niet te dik maar ook niet te dun.
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
Er zijn genoeg mensen die extra willen betalen voor die paar graden koeler.
Edit : Zou het niet zo zijn dat als je een blok zou hebben van 3cm dik dat de warmte meer onderin het blok blijft hangen en dat de temps daar door hoger zijn
[ Voor 23% gewijzigd door PilatuS op 03-07-2006 20:56 ]
Het koper heeft als doel zo snel en efficiënt mogelijk de warmte van je hittebron naar het water te krijgen. Dun is dus beter imho. Hoe dikker je het maakt, hoe meer warmte niet het water bereikt, maar via de zijkanten in je kast "lekt".WSaeNoTSoCK schreef op maandag 03 juli 2006 @ 19:50:
heeft iemand al een idee wat nou beter presteerd als koelblok? dik of dun koper.
Als de ene kant van het blok warmer is dan de andere, dan trekt de warmte natuurlijk naar de minst warme kant.PilatuS schreef op maandag 03 juli 2006 @ 20:51:
Edit : Zou het niet zo zijn dat als je een blok zou hebben van 3cm dik dat de warmte meer onderin het blok blijft hangen en dat de temps daar door hoger zijn
Als de warmte zich beter door het blok verspreidt dan neemt het water de warmte sneller op. Te dun is niet goed, maar te dik waarschijnlijk ook niet. Ik denk zelf dat de ideale dikte tussen de 5 en 10 mm ligt.Roamor schreef op maandag 03 juli 2006 @ 20:55:
[...]
Het koper heeft als doel zo snel en efficiënt mogelijk de warmte van je hittebron naar het water te krijgen. Dun is dus beter imho. Hoe dikker je het maakt, hoe meer warmte niet het water bereikt, maar via de zijkanten in je kast "lekt".
In de tijd van de Athlon XP gebruikten mensen met peltiers overigens wel coldplates tot een centimeter dik, omdat dan de warmte zich weldegelijk beter verspreidde over de peltier. Maar een Athlon XP had dan ook een erg kleine core. Bij de huidige processoren heb je het voordeel van de heatspreader, maar als je die er af haalt dan denk ik dat je beter voor een dikke bodem kan gaan.
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
Nexus:

dit is het binnenwerk van een ander blok maar het zelfde princiepe als de nexus

en dit is het binnenwerk van het antarctica

zoals je kan zien in het bijna gelijk, alleen de ribben van de astek zijn veel dunner, dus zal het water meer hitte kunnen opnemen in kortere tijd. ik heb ook het asetek opgemeten:
de plaat zelf is 5 mm dik maar het uitgegroefde is 4mm diep, waar dan weer dunne vinnen opzitten die weer 4 mm hoog zijn.
dat nexus blok heb ik nog niet uitelkaar gehad..
iemand suggesties welke beter is? ik heb bijde blokken in mijn bezit.. en de nexus zit er op het moment op.
[ Voor 16% gewijzigd door Bulls op 03-07-2006 21:42 ]
Als je toch beide blokken hebt zou ik het gewoon testen. Kost je wel wat tijd maar dan weet je het wel.
ja maar dat ik ook weers afhankelijk, als ik nou dat antarctica blok zou monteren, en het plots koeler weer is dan kun je niet echt vergelijken. maar ik geef het wel een poging, en ook ff wat slang afsluiters gebruiken, dan hoef ik mn rad niet te ontluchten.PilatuS schreef op maandag 03 juli 2006 @ 21:26:
Wat het beste blok is zal ook wel afhangen van de rest van de setup zoals de rad en pomp.
Als je toch beide blokken hebt zou ik het gewoon testen. Kost je wel wat tijd maar dan weet je het wel.
Je moet geen appels met peren vergelijken, dikke of dunne vinnen in het blok is iets heel anders dan een dikke of dunne bodem. De vinnen staan in contact met het water, dunnere vinnen betekent dat je er meer kan maken dus heb je meer contactoppervlak. Dit zegt echter niks over de dikte van de bodem. Als dun echt zo goed zou presteren, dan zouden de bodems van waterblokken toch maar een millimeter dik zijn?WSaeNoTSoCK schreef op maandag 03 juli 2006 @ 21:18:
toch heb ik het idee dat dunner beter is, omdat het eerder geleidt. verder omdat ik dus nexus en antarctica vergelijk. heeft de antarctica veel dunne vinnetjes/groefjes en de nexus juist weer dikke maar dan op een andere manier wordt het water gestuurd.
Meet je omgevingstemperatuur.. Als die 5 graden daalt zal de temperatuur van je waterkoeling ook 5 graden dalen. (tenzij de luchtvochtigheid verandert, maar ik geen idee hoe dat de prestaties van je waterkoelsysteem verandert.WSaeNoTSoCK schreef op maandag 03 juli 2006 @ 21:45:
[...]
ja maar dat ik ook weers afhankelijk, als ik nou dat antarctica blok zou monteren, en het plots koeler weer is dan kun je niet echt vergelijken. maar ik geef het wel een poging, en ook ff wat slang afsluiters gebruiken, dan hoef ik mn rad niet te ontluchten.
Dit topic is gesloten.