[WC] Het grote waterkoelings topic deel XVII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 6.009 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David123
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-05-2024
Ik woon in amsterdam maar kan nergens 2m slang vinden van 8/10, dus nu wil ik gaan bestellen maar waar kan ik het beste bestellen?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

Freezing Hardware imo.

Ik zelf heb daar 3m PVC slang vandaan en dat werkt het beste. Ik heb ook pur slang gehad maar dat knikt sneller ondanks dat het soepeler aanvoelt.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
RU58 in Den Haag kan ook wel wat zijn als je misschien daar in de buurt komt.

Die hebben echt enorm veel keus kwa slangen, zelf heb ik daar mijn silliconeslang vandaan voor mijn WC.

Website is gewoon http://www.ru58.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David123
Okey thxs. ik denk dat ik het bij freee\zing hardware ga bestellen :) ik kom niet echt in de buurt van den haag :P

EDIT: nog een vraagje ik heb coolant als koelvloeistof maar kan ik dat nog mengen met gedestileerd water?

[ Voor 33% gewijzigd door David123 op 20-06-2006 18:35 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp

Tripp

Wreah

denkut wel :). Als er iets gaat bruisen dan merk je dat vanzelf wel 8)7.

[ Voor 70% gewijzigd door Tripp op 20-06-2006 18:47 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David123
Tripp schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 18:47:
denkut wel :). Als er iets gaat bruisen dan merk je dat vanzelf wel 8)7.
Maar dus het effect van de goetjes (zoals anti-freeze en anti-corosie) blijft het elfde?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp

Tripp

Wreah

als het niet uit verhouding raakt niet denk ik zo.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147587

master david... tjek www.ikbenstil.nl die zit in amsterdam :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David123
Thxs nu weet ik tenminste een goeie pc winkel in de buurt :) en ze hebben de spullen die ik zoek :)

[ Voor 9% gewijzigd door David123 op 20-06-2006 21:47 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-01 12:23
Afbeeldingslocatie: http://img145.imageshack.us/img145/5926/img09516za.th.jpg Afbeeldingslocatie: http://img148.imageshack.us/img148/7848/img09247cz.th.jpg Afbeeldingslocatie: http://img19.imageshack.us/img19/6308/img09477mu.th.jpg Afbeeldingslocatie: http://img89.imageshack.us/img89/774/img09744ps.th.jpg

Voor de liefhebber een paar piccies van mijn pc'tje, nu ook vga watergekoeld.
En dat allemaal voor drome 13 ! _/-\o_ hulde aan het drome team !!!

[ Voor 50% gewijzigd door waterking op 21-06-2006 16:04 ]

klik hier voor de specs van m'n systeem || ook al is INTEL nog zo snel AMD achterhaalt hem wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
waterking schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 11:31:
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]

(helemaal nu ze aangekondigd hebben volgend jaar te willen stoppen :'( )
Altijd wel een coole combinatie, dat gifgroen en geel met elkaar. Ziet er ook mooi opgeruimd uit overigens, ik wilde dat ik dat van mijn kast kon zeggen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goesiman
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-03-2024

Mag ik vragen wat voor koelblok dat is op je 7800GT?

[CiP] Le Régional Built To Last.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Ziet eruit als een Frigus blokje

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-06 18:44

Ziet er mooi uit hoor :)
Hoe heb je die verticale ccfl vast gemaakt? Het lijkt alfof hij op een rond stukje zit... bij gaat die standaard tape dan altijd fucken.. B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
Het vga blokje is idd een frigus blokje, hij houd mijn 7800gt netjes op 38 graden full load.
wat betreft m'n ccfl die is gewoon met dubbelzijdige tape vastgeplakt op een rechte ondergrond.

Ben blij dat de reacties zo positief zijn :*)

klik hier voor de specs van m'n systeem || ook al is INTEL nog zo snel AMD achterhaalt hem wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp

Tripp

Wreah

Tripp schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 16:52:
Ik heb blauwe Glowmotion in mijn water gemieterd (volume van het water is ongeveer 1.2-1.5 liter) en het is weer verdwenen :? :?. Ik heb het systeem eerst doorspoeld met verdund azijn om de radiator , voor zover deze uberhaupt vies was, schoon te maken. Daarna goed uitgespoeld en daarna demiwater erin gegooid. Toen dat allemaal goed liep, de pc bootte en ook lekker stil liep heb ik de bluumotion erin gedaan en dat gaf een tof effect :). Maar dat is nu dus weer verdwenen, in pakweg 2 uur tijd.

reageert dat spul dan met azijn, dat ongetijfeld nog in kleine hoeveelheden aanwezig is/was in de setup :? Ik kan geen andere verklaring bedenken.
kick, zal vast niemand gezien hebben omdat het de laatste post van pagina (hier) is :P.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
haha wat vet, ik zou zeggen mieter wat van dat spul met een combi demiwater en azijn en je ziet het gauw genoeg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-07 15:06
Ik heb zojuist mijn Innovatek X850 WC-blok mogen ontvangen. Deze gaat vanavond natuurlijk meteen in m'n wc-setup zitten, en pics post ik zo snel mogelijk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
lijp, ik w8 al op de pics :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PassieWassie
  • Laatst online: 30-03 09:55
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]

Op het tweede plaatje lijken de memsinks verkeerdom gemonteerd ?

Specs: http://specs.tweak.to/14936= Nieuwe Spekjes mensen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-07 10:08

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Inderdaad! Ik zou het snel uit elkaar halen, dit levert je vooral kortsluiting op denk ik :X Is die memsink niet bedoeld voor 512MB kaarten met geheugen op de achterkant? Ik heb een AC Accelero X1 gehad en daar zat ook zo'n ding bij voor aan de achterkant.

[ Voor 48% gewijzigd door Demo op 21-06-2006 19:13 ]

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
lol idd maakt het contact met andere zaken als ik het er "gewoon" op gemonteerd had, echter heb ik gebruik gemaakt van plastic spacers om de boel van de andere zaken af te houden. De strip is echter ook voor tijdelijk gebruik i.v.m het niet in huis hebben van degelijke memory heatsinkjes.

weet iemand waar ik van die swiftech heatsinkjes vandaan kan halen ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AvA_
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23-06 20:13

_AvA_

en dat ben zo.

TranceSetter schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 17:43:
Ik heb zojuist mijn Innovatek X850 WC-blok mogen ontvangen. Deze gaat vanavond natuurlijk meteen in m'n wc-setup zitten, en pics post ik zo snel mogelijk :D
Mmm, wacht nu wel erg lang op de pics... Zal wel voetbal aan het kijken zijn!

Droogkloot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
_AvA_ schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 22:23:
[...]

Mmm, wacht nu wel erg lang op de pics... Zal wel voetbal aan het kijken zijn!
Dan is het een nep tweaker! Eentje in een WCvermomming!
PAK DE HONDEN!!! Ik ruik een verader! :p :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
lol B) 0 - 0

[ Voor 47% gewijzigd door waterking op 21-06-2006 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Ik heb het onder het voetbal gemonteerd en test gedraaid. Oftewel voetbal op de achtergrond waar ik niet eens voor om hoefde te kijken (toch 0-0), en ik maar in mijn PC bezig. Aangezien de rest van de setup er al in zat was dit een makkie om er even tussen te zetten.

Ik ga nu even fotootjes maken met mijn telefoon, en zal ze zsm ff uploaden...

//edit: hier zijn ze dan:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/hwoltering/wc/wc08.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/hwoltering/wc/wc09.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/hwoltering/wc/wc10.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/hwoltering/wc/wc11.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/hwoltering/wc/wc12.JPG

[ Voor 35% gewijzigd door TranceSetter op 21-06-2006 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
zo .. dat is een .. door dachte indeling van je kast.
maare .. ziet er goed uit :9 koelt ie ook naar behoren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
waterking schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 00:13:
zo .. dat is een .. door dachte indeling van je kast.
maare .. ziet er goed uit :9 koelt ie ook naar behoren ?
Hoe bedoel je? Doordachte indeling?

Enne, hij koelt goed hoor. Net ff een potje San Andreas van een half uur gespeeld met alle instellingen vol aan, en de temps waren CPU: 32, NB 31, GPU 36, HDD's rond de 32

Lijkt me mooi toch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
TranceSetter schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 00:25:
[...]

Hoe bedoel je? Doordachte indeling?

Enne, hij koelt goed hoor. Net ff een potje San Andreas van een half uur gespeeld met alle instellingen vol aan, en de temps waren CPU: 32, NB 31, GPU 36, HDD's rond de 32

Lijkt me mooi toch ;)
hoe je de pomp doorlust naar je cpu en dergelijke .. dat soort dingen heb ik nog niet zo vaak gezien.
knap bedacht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp

Tripp

Wreah

Behalve dan dattie lomp boven de voeding zit :?.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Tripp schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 15:45:
Behalve dan dattie lomp boven de voeding zit :?.
En behalve dan dat die pomp al een jaar lang droog draait boven die voeding, en dat de mooiste plaats is om hem neer te hangen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
Weet iemand of de mounting van een 7800gt het zelfde is als een x1800xt ?
Ik zit er aan te denken om een x1800xt te kopen maar ik moet wel weten of mijn shim dan nog wel past. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
waterking schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 20:20:
Weet iemand of de mounting van een 7800gt het zelfde is als een x1800xt ?
Ik zit er aan te denken om een x1800xt te kopen maar ik moet wel weten of mijn shim dan nog wel past. :9
Ik heb zo'n vermoeden van niet. Maar kijk bijvoorbeeld eens op www.innovatek.de. Daar kun je bij de koelblokken PDF-sheetjes downloaden waar de preciese grootte + mounting van de koelers opstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
  • Laatst online: 19-05 08:18
Vorige week eindelijk een nieuw reservoir teruggekregen (RMA). Het resultaat, combinatie Thermaltake/Zalman:

Afbeeldingslocatie: http://img157.imageshack.us/img157/967/waterkoeling0011cs.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img134.imageshack.us/img134/9922/waterkoeling0022yd.th.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door Me_Again op 22-06-2006 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
2 mooie setups op 1 pagina :)

Altijd leuk om te zien hoe iedereen het in elkaar zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-05 22:30
mn handen jeuken van ongeduld, maar ik laat nog niets zien :9 mn kast die ik aan het modden ben is bijna klaar, en dan kan het inbouwen beginnen. natuurlijk heb ik de plaatsen voor de radiatoren al in de mod inbegrepen.

alleen moet ik nog steeds een stuk alu van 2 mm dik en 20 bij 60 cm hebben. en ik kan het nergens krijgen. of het is 0,5 of 1 mm dik, of ik moet een plaat van 1 bij 2 meter kopen 8)7

weet iemand nog ergens waar je gewoon alu op maat, per particulier kan bestellen? net zoals plexi bij bouwplastics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
ja! dat zou echt relax zijn, heb anemlijk ook een stukkie nodig om een mooie fancover te maken voor mn stacker.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Hoever ben je al Ixl85 :D?

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PassieWassie
Zijn er ook mensen die hun asetek watersetje hebben omgebouwd van 10mm naar 1/2inch koppelingen ?

[ Voor 8% gewijzigd door PassieWassie op 23-06-2006 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
thabazzman schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 10:40:
Zijn er ook mensen die hun asetek watersetje hebben omgebouwd van 10mm naar 1/2inch koppelingen ?
Als je de aansluitingen groter kan maken heeft het denk ik nog geen zin omdat er vast ergens wel een 10mm aansluiting over zal blijven waardoor het water toch niet sneller kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PassieWassie
PilatuS schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 10:43:
[...]

Als je de aansluitingen groter kan maken heeft het denk ik nog geen zin omdat er vast ergens wel een 10mm aansluiting over zal blijven waardoor het water toch niet sneller kan.
Het idee is om het antarctica waterblokje te vervangen door een Apogee, het vga blokje kan naar mijn idee gewoon uitgerust worden met 1/2inch koppelingen en de hydor l30 pomp en radiator ook wel. Ik was wel benieuwd hoe je dit het beste waterdicht kan aanpakken en zonder iets te vernielen:P

Het vga blokje is een high flow ontwerp, dus veel zal het water niet vertragen. Het reservoir wordt tevens vervangen door een groter exemplaar.

[ Voor 12% gewijzigd door PassieWassie op 23-06-2006 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Als alles groter gemaakt word en je gebruikt geen blokken die weinig water door laten heb je er wel wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Ik heb de afgelopen tijd in hilversum gezeten voor school nog, maar heb wat stukken uit mn kast gehaad voor cable management. Na volgende week neem ik mn pc mee naar mn thuis en ga ik mn rad vorm er uit halen. (komende week moet ik al mn werk van het afgeloipen jaar presentere en dan gaan ze me beoordelen... tot die tijd kan ik mn pc echt niet missen :))
Ik ga btw van mn groene ccfls af en er komt uv in :)

Weet iemand een degelijke UV fan met 4 leds? ik ben nm opzoek maar kan zze niet echt vinden, en als ik ze heb dan kosten ze 21euro per stuk... Vind ik een beetje te veel (120mm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
bij eynstein computers heb je wel 120 fans voor ongeveer 12 euro ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
Tripp schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 16:52:
Ik heb blauwe Glowmotion in mijn water gemieterd (volume van het water is ongeveer 1.2-1.5 liter) en het is weer verdwenen :? :?. Ik heb het systeem eerst doorspoeld met verdund azijn om de radiator , voor zover deze uberhaupt vies was, schoon te maken. Daarna goed uitgespoeld en daarna demiwater erin gegooid. Toen dat allemaal goed liep, de pc bootte en ook lekker stil liep heb ik de bluumotion erin gedaan en dat gaf een tof effect :). Maar dat is nu dus weer verdwenen, in pakweg 2 uur tijd.

reageert dat spul dan met azijn, dat ongetijfeld nog in kleine hoeveelheden aanwezig is/was in de setup :? Ik kan geen andere verklaring bedenken.
heb je naast dat glowmotion jidde ook nog andere toevoeging in het water? zoals anti algae ofzo?

ik heb dat spul ook eens gehad (bluemotion) en samen met asetek anti algae spul, maar na een tijdje heeft hij al dat glowmotion ingekapselt en waren het blauwe korreltjes die mn setup zat te verstoppen/vervuilen en mn pompje aan het ratelen maakte. overal zat blauwe troep in. kon dus alles na gaan spoelen en mn slangen gaan vervangen/uitborstellen

nee dat nep troep hoef ik niet meer. trouwens stond ook op het potje dat je maar heel weinig van dat glowmotion erin moet doen anders verminderd het effect (terwijl het in het potje puur is en dat schitterd als de neten maargoed)

ik gebruik nu alleen swiftech hydrx en dat is goed spul, uv-reactive / corrosion-inhibitor / heat transfer enhancer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp

Tripp

Wreah

WSaeNoTSoCK schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 14:02:
[...]

heb je naast dat glowmotion jidde ook nog andere toevoeging in het water? zoals anti algae ofzo?

ik heb dat spul ook eens gehad (bluemotion) en samen met asetek anti algae spul, maar na een tijdje heeft hij al dat glowmotion ingekapselt en waren het blauwe korreltjes die mn setup zat te verstoppen/vervuilen en mn pompje aan het ratelen maakte. overal zat blauwe troep in. kon dus alles na gaan spoelen en mn slangen gaan vervangen/uitborstellen

nee dat nep troep hoef ik niet meer. trouwens stond ook op het potje dat je maar heel weinig van dat glowmotion erin moet doen anders verminderd het effect (terwijl het in het potje puur is en dat schitterd als de neten maargoed)

ik gebruik nu alleen swiftech hydrx en dat is goed spul, uv-reactive / corrosion-inhibitor / heat transfer enhancer..
Verder geen andere middelen. Ik vind het verder geen troep, ik heb verde rook nergens blauwe troep of harde stukjes. En het effect is(was :X) prima.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp

Tripp

Wreah

TranceSetter schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 19:08:
[...]

En behalve dan dat die pomp al een jaar lang droog draait boven die voeding, en dat de mooiste plaats is om hem neer te hangen ;)
Het gaat me er meer om dat die zo gaar voor de koeler zit van je voeding :).

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170107

Ik heb sinds enkele dagen mijn gpu ook waterkoeled, alleen valt dit wel erg tegen :r ,
Mijn cpu is nu 39° (opteron 144@ 2.9 @ 1.425v), hier kan ik nu nog mee leven maar dan mijn gpu, die is nu 57° (x800gto²@ x850xt pe met voltmod, 1.6 op de core : 580/610)... Met stock koelertje was hij maar 41 idle of zo, en nu 57 :o. Het water dat van mijn gpu blok komt is echt wel warm, en toch koelt hij niet zo goed...

Hier een pic van me case+ setup
http://www.techzine.nl/f/g/18957phppMYcrB.JPG

Ligt het probleem mss ergens dat het gpu blokje niet helemaal vol water loopt omdat het nogal ongelukkig in de setup staat tegenover het reservoir? (overigens, ik heb zaterdag een nieuw reservoir, 25cm lange cilinder, zal wel mooier staan dan dit bakje...)

Eheim 1048
Alphacool xp bold
Black ice xtreme dual
Asetek gpu blokje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Het hele GPU blok zal zeker vol lopen met water daar zorgt de pomp wel voor.

Wat wel goed zou kunnen is dat het blokje er niet helemaal goed strak op zit, daar zou ik als eerste naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
ja inderdaad kijk ff hoe het koelpasta er nu opzit, ik denk dat het niet goed aansluit of je teveel erop hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Anoniem: 170107 schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 17:18:
Het water dat van mijn gpu blok komt is echt wel warm, en toch koelt hij niet zo goed...
Hoe warm is warm? Als ik aan mijn slangen voel, is het handwarm zeg maar. Als het echt warm is, dus als je slangen slap gaan aanvoelen, dan is er misschien iets mis met je warmteafvoer. Je hebt niet toevallig de fans van je radiator naar binnen blazen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Tripp schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 17:03:
[...]

Het gaat me er meer om dat die zo gaar voor de koeler zit van je voeding :).
Nah, zit boven de hoek, en toch nog wel een aantal centimer ervanaf. Dus kan allemaal geen kwaad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
TranceSetter schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 19:29:
[...]

Nah, zit boven de hoek, en toch nog wel een aantal centimer ervanaf. Dus kan allemaal geen kwaad ;)
en dan nog die koeler zuigt lucht dus zou het alsnog voldoende langs gaan als hij ook strak erop in het midden zat.

alleen het idee dat hij zo lekker er boven hangt, als je daar ooit de slangen van af haalt ofzo dan kan er altijd een drup in vallen. en daarvoor de voeding er moeten uithalen is ook een beetje stom
Roamor schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 19:20:
[...]

Hoe warm is warm? Als ik aan mijn slangen voel, is het handwarm zeg maar. Als het echt warm is, dus als je slangen slap gaan aanvoelen, dan is er misschien iets mis met je warmteafvoer. Je hebt niet toevallig de fans van je radiator naar binnen blazen?
ik zie geen motor houdertjes aan de onderkant dus ik weet haast wel zeker dat ie ze naar boven heeft blazen. alleen zou ik ze alsnog boven de rad plaatsen om lucht aan te zuigen.
en om de eeuwige discussie maar weer te ontketenen, zuigen is beter als blazen omdat er minder obstructie is van de lucht stroom.

ga zelf maar er op een radiator of rooster blazen, dan blaas je de helft terug in je gezicht. maar als je door de rad/rooster heen zuigt gaat al het lucht er door. (niet doen met een gebruikte rad anders heb je zometeen een stoflong B)

[ Voor 48% gewijzigd door Bulls op 23-06-2006 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Idd de koelpasta kan het ook zijn.

Koelpasta moet je zo dun mogelijk aanbrengen, het moet wel de hele core bedekken maar echt heel dun dus.

Meestal is 1 ongekookte rijstkorrel al voldoende om de hele core te doen.

Edit : Mhhh pagina 23 is er ook al :P

[ Voor 9% gewijzigd door PilatuS op 23-06-2006 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
WSaeNoTSoCK schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 19:32:
[...]

en dan nog die koeler zuigt lucht dus zou het alsnog voldoende langs gaan als hij ook strak erop in het midden zat.

alleen het idee dat hij zo lekker er boven hangt, als je daar ooit de slangen van af haalt ofzo dan kan er altijd een drup in vallen. en daarvoor de voeding er moeten uithalen is ook een beetje stom
Heb ik gisteren nog gedaan: de slangen dan.

Heel simpel, doekje eronder en klaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
WSaeNoTSoCK schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 19:32:

ik zie geen motor houdertjes aan de onderkant dus ik weet haast wel zeker dat ie ze naar boven heeft blazen. alleen zou ik ze alsnog boven de rad plaatsen om lucht aan te zuigen.
en om de eeuwige discussie maar weer te ontketenen, zuigen is beter als blazen omdat er minder obstructie is van de lucht stroom.
Eens. Ik had overigens niet gezien hoe die houdertjes zaten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
moet je deze es checken (kost veel tijd om alle plaatjes te zien, laat staan alles te lezen.)

http://www.bit-tech.net/m...3_g-gnome_case_mod/1.html

Afbeeldingslocatie: http://www.bit-tech.net/content_images/wmd_part2_g-gnome_case_mod/733.jpg

dat is echt ongelofelijk.
en dacht ik dat ik wat moois maakte :'(
nouja daar mogen julie binnenkort over oordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170107

Aan de koelpasta ligt het niet hoor, ik kan net met mijn vinger aan het koperen oppervlak van het blokje en dat heeft echt heet }) , Vingers verbrandt

Ik weet het ff niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
Anoniem: 170107 schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 13:09:
Aan de koelpasta ligt het niet hoor, ik kan net met mijn vinger aan het koperen oppervlak van het blokje en dat heeft echt heet }) , Vingers verbrandt

Ik weet het ff niet meer...
je algehele water temp is ook niet te hoog, want anders las je dat wel af aan de CPU temps

wat voor koelblok heb je op je GPU?

edit/
ik lees net dat je asetek hebt, nee dat is niet een zeer goed blokje, het is gewoon een koperen bakje waar het water in en uit vloeit.

het probleem met dat asetek blokje is dat het koper wel genoeg warmte opneemt, maar het niet goed afgeeft aan het water.

je moet een soort blokje nemen met koel ribben erin, ik zou ook een alphacool nemen voor je gpu (zeker omdat je ook een volt mod draait) en anders de nexus gpu blok is ook zeer goed (houd mijn 7800gtx op 40max) of een innovatek, maar je kan zelf ook wel een aantal bedenken met verhoogt water oppervlak dmv koelribben. (maar aangezien je alphacool hebt zou ik voor de vid ook zo een nemen)

Afbeeldingslocatie: http://www.alphacool.de/xt/images/product_images/popup_images/492_0.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.webshop-innovatek.de/images/gom30universal_200.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.webshop-innovatek.de/images/872871all_200.jpg

[ Voor 56% gewijzigd door Bulls op 24-06-2006 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_G-nius
  • Laatst online: 29-03 08:00

Sir_G-nius

- - -

Ik ben opzoek naar een viertal fittingen maar ik kan ze nergens vinden. Ik weet ook niet of ze verkrijgbaar zijn.
Ik zal even uitleggen wat ik bedoel.

De fitting die ik zoek moet aan beide kanten een 1/2" DangerDen slang oppassen. Het is zeg maar een fittingen om 2 stukken slang aan elkaar te maken. Die fittingen zijn zat te vinden, maar nu komt het.
Ik wil deze fitting in een stukje alluminium vast zetten. Dus ik zoek een fitting waar aan beide zijde een een 1/2" slang op kan en in het midden van de fitting moet dan een 2-tal moeren of iets zitten waarmee ik hem in het alluminium kan klemmen.

Op deze manier kan ik aan beide zeiden van het alluminium de slangen los maken en hoef ik ze niet steeds door een gat te proppen waardoor de slangen ook weer kunnen beschadigen.

Ik heb al in verschillende webshops gekeken, maar kan nergens vinden wat ik zoek. Ik heb liever geen bouwwerk waar ik 2 fittingen aan elkaar moet maken doormiddel van een schroeffitting als verbind stukje..

Is er zo'n soort fitting die ik bedoel überhaupt wel..? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
Sir_G-nius schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 13:59:
Ik ben opzoek naar een viertal fittingen maar ik kan ze nergens vinden. Ik weet ook niet of ze verkrijgbaar zijn.
Ik zal even uitleggen wat ik bedoel.

De fitting die ik zoek moet aan beide kanten een 1/2" DangerDen slang oppassen. Het is zeg maar een fittingen om 2 stukken slang aan elkaar te maken. Die fittingen zijn zat te vinden, maar nu komt het.
Ik wil deze fitting in een stukje alluminium vast zetten. Dus ik zoek een fitting waar aan beide zijde een een 1/2" slang op kan en in het midden van de fitting moet dan een 2-tal moeren of iets zitten waarmee ik hem in het alluminium kan klemmen.

Op deze manier kan ik aan beide zeiden van het alluminium de slangen los maken en hoef ik ze niet steeds door een gat te proppen waardoor de slangen ook weer kunnen beschadigen.

Ik heb al in verschillende webshops gekeken, maar kan nergens vinden wat ik zoek. Ik heb liever geen bouwwerk waar ik 2 fittingen aan elkaar moet maken doormiddel van een schroeffitting als verbind stukje..

Is er zo'n soort fitting die ik bedoel überhaupt wel..? :?
volgens mij levert zalman die dingen bij de reserator.

je hebt ze wel voor 8x1 slangen bij innovatek (gehause durchfürung)

[ Voor 4% gewijzigd door Bulls op 24-06-2006 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo

Demo

PilatuS schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 10:43:
[...]

Nee hoor, 90 cm 1/2" slang en 10 cm 10mm slang heeft minder weerstand dan 1 meter 10mm slang :Z

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_G-nius
  • Laatst online: 29-03 08:00

Sir_G-nius

- - -

WSaeNoTSoCK schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 14:02:
[...]

volgens mij levert zalman die dingen bij de reserator.

je hebt ze wel voor 8x1 slangen bij innovatek (gehause durchfürung)
Idd ik heb net wat zitten zoeken en ik kom bij de Reserator uit.
Die dingen links onderaan de foto moet ik dan hebben voor 1/2".
(Zomeeteen is langs surfen bij Innovatek).
Afbeeldingslocatie: http://www.3dgameman.com/vr/zalman/reserator1/reserator1_08.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
Demoniac schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 14:06:
[...]
Nee hoor, 90 cm 1/2" slang en 10 cm 10mm slang heeft minder weerstand dan 1 meter 10mm slang :Z
jahoor en jij denkt dat het water in de 1/2 slang in eens sneller gaat stromen dan het bij de 10mm stuk doet? het pist gewoon in de grotere slang en daar stroomt het langzamer dan het in het 10mm stuk stroomt.

ik heb het zelf getest met dat hele dunne slang 6mm ofzo dan pist het 10mm slang gewoon een straaltje door (niet eens helemaal afgevult)

edit:

trouwes waar kun je een normale mosfet koeler krijgen? en dan niet 1 van 50 euro.
ik dacht dat innovatek die dingen had maar ik zie ze nergens.

[ Voor 13% gewijzigd door Bulls op 24-06-2006 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosserNL
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-07 20:32
Even een update van mijn waterkoeling, is best wat veranderd het laatste jaar setup wijs, maar vooral de kast springt in het oog, want deze Lian Li PC-V600B is erg klein en ruimte is schaars :) Cable mgmt. moet ik nog een keer doen als ik me echt verveel :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/5dd550c384253c92dab0929fb213c2d9/thumb.jpg
Het geheel, alles intern en geen gedoe aan de buitenkant.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/cf0e4ca7c968d5e1f0c55e0426fd4e47/thumb.jpg
Kabels :+ daar ontkom je haast niet aan in deze kast zonder zaagwerk. Er is gewoon weinig ruimte omdat de voeding in de weg zit. Pompje is een HPPS en staat tegen de HD rack aan, er zit ook een alphacool reservoirtje op om de ontluchten en bij te vullen. Als je de full image bekijkt kan je nog nét de 2 blocks zien voor de CPU's. De VGA kaarten zijn met luchtkoeling gedaan omdat er maar 1 120mm radiator inzit.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/8eb8eed5250ffb453d7bb7cef94e976e/thumb.jpg

De hele push-pull opstelling met SilenX 14dB fans (die niet 14dB zijn op 12V ! ;) ...) rondom een Black Ice Stealth GT 120.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136640

Ik ben van plan 2 T stukjes te halen van 10mm omdat mijn TT vga cooler de flow goed verziekt. wat ik wil doen is 1 ingang en 2 uitgangen T dus de ene kant naar de vga laten gaan en de andere kant naar de cpu blok. en dan de 2 outputs van de vga en de cpu komen bij de andere T weer bij elkaar om de radiator in te gaan.

deze: http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&ItemID=1983

Nou vraag ik me af, ik heb silcone slang van 10mm en wil die dus in die push in plugs duwen. maar silicone is nogal zacht. gaat dat niet lekken? Heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Anoniem: 136640 schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 21:01:
Ik ben van plan 2 T stukjes te halen van 10mm omdat mijn TT vga cooler de flow goed verziekt. wat ik wil doen is 1 ingang en 2 uitgangen T dus de ene kant naar de vga laten gaan en de andere kant naar de cpu blok. en dan de 2 outputs van de vga en de cpu komen bij de andere T weer bij elkaar om de radiator in te gaan.

deze: http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&ItemID=1983

Nou vraag ik me af, ik heb silcone slang van 10mm en wil die dus in die push in plugs duwen. maar silicone is nogal zacht. gaat dat niet lekken? Heeft iemand hier ervaring mee?
Volgens gaat dit voor je niet het gewenste effect hebben. Je pomp is namelijk datgene dat de flow in je systeem bepaalt. Zolang je geen sterkere pomp neemt, zal je flow ook niet toenemen. Nu heb je dat VGA blok erin zitten, maar dat heb je straks ook, alleen verdeel je de flow, maar opgeteld kom je op hetzelfde uit. :)

Over je slangen, dat werkt perfect. Zorg er wel voor dat je ze er ver genoeg in duwt. Ik ervaar dat je twee "rustpunten" hebt als je de slang erin duwt. De laatste moet je uiteraard hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-07 15:24
@ragingbull
Water zoekt de weg van de minste weerstand, dus wat gaat er gebeuren... je gpu blok word minder effectief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Klopt, maar de breedte van de aansluitingen van mijn vga blow zijn veel dunner als de slang dikte. Daarom kilt de flow. ik wil alleen weten of silicone slang gaat lekken met die push in plugs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
ik denk dat je juist bij dat gedeelte waar je de slangen opsplitst, naar een smallere slang kan gaan en na de koppeling waar ze weer bij elkaar komen weer naar de 1/2 slang. zo verdeel je de waterdruk en stroomt het op bijde even snel.
-------------------------
trouwens als ik mn setup in elkaar heb dan heb ik 1 240 rad en 1 120 rad en beide naar buiten blazen.
maar moet ik dan ook nog ergens een intake fan hebben? of volstaan de doorlaat roostertjes hier en daar wel voor de "flow"

[ Voor 37% gewijzigd door Bulls op 25-06-2006 03:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David123
Ik heb een week geleden voor het eerst een WC setje aangeschaft (2de hands) alles werkt helemaal goed alleen nu kijk ik even in muhn pc en zie ik een klein plasje vloeistof om de het rechter (bovenste) zuignapje. (Hydor L20) Ik heb al geprobeerd te kijken waar het water vandaan komt maar kan het niet vinden. Het is in iedergeval niet van het punt van waar de slang op de pomp is aangesloten.
Hoe kan ik dit verhelpen?

EDIT: Hoe kan ik het beste al het water uit de WC halen?

[ Voor 7% gewijzigd door David123 op 25-06-2006 12:07 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, ok maar gaat het nou lekken als je silicone slang in die push in plugs doet? Omdat dat zacht is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David123
Ja dan lekt het ook ik heb ook al slangklemmen geprobeerd maar daar ligt het niet aan

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
@ Masterdavid, je verteld nergens wat voor slangen je gebruikt?

Indien je 10mm push in (dan heb je overigens niets met slangklemmen te doen) gebruikt, heb je ze recht afgesneden? Heb je ze er goed ingedrukt?

[ Voor 15% gewijzigd door Roamor op 25-06-2006 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
kan ook zo zijn dat het pompje niet helemaal lekvrij is, waar heb je dat plasje aan de voor of aan de achterkant van die pomp. als het aan de voorkant is (waar de slang er horizontaal ingaat) dat daar achter het klepje dat blauwe draai ding niet helemaal vast zit want die kun je namelijk losdraaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David123
WSaeNoTSoCK schreef op zondag 25 juni 2006 @ 12:39:
kan ook zo zijn dat het pompje niet helemaal lekvrij is, waar heb je dat plasje aan de voor of aan de achterkant van die pomp. als het aan de voorkant is (waar de slang er horizontaal ingaat) dat daar achter het klepje dat blauwe draai ding niet helemaal vast zit want die kun je namelijk losdraaien.
Ik keek net even naar het pompje en zag (dacht ik) waar het water vandaan kwam. Nu heb ik er een beetje lijm in gedaan en nu lekt ie tot nu toe niet meer :D Nog een vraagje: Ik wil er nog een koel blok tussen zetten voor de videokaart maar hoe kan ik het beste het water uit de WC laten lopen?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
gewoon de pomp en reservoir uit de kast bewegen (ik hoop dat je de slangen niet op de cm naukeurig hebt afgesneden) en dan gewoon bij je reservoir de slang uit de push-in fitting halen (boven een teiltje/emmer) zo doe ik het altijd (ik houd bij het installeren van de slangen er altijd rekening mee, dat je je videokaart er makkelijk uit moet kunnen halen ivm upgrade oid, en voor het vullen/leeg lopen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
gebeurd niet veel in dit topic de laatste tijd :p

/kick*

ik heb eindelijk een bedrijf gevonden waar je aluminium op maat, per particulier kan bestellen.
ze verkopen het alleen per strekkende meter, maar willen het wel op maat knippen.

ik heb er 600x200x2mm besteld, dat werd dus 1000x200x2mm en dat koste maar 15 euro. alleen kwamen er nog rembours kosten over heen.

het betreft dit bedrijf: http://www.metaalketen.com/metaal/aluminium-platen.php

dus als mensen nog geintereseerd zijn, daar kun je het bestellen.
je kan ook alles via email contact afhandelen.

nu kan ik eindelijk mn PC klaar maken, en foto's volgen.

[ Voor 5% gewijzigd door Bulls op 28-06-2006 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-06 13:31
nou he omdat mensen de replies hier missen ..

gister wat leuke goederen besteld bij freezinghardware vanwege het overgaan naar de 6e klas van mij :P ..

Black Ice GT 120 ^^

Scythe F (28 dB); deze komt met 5V aan de binnenkant vd kast op de black ice GT ..

Aerocool Silver Lightning .. zeer zwaar vette fan die witte leds op zilvere schoepen bladen schijnt enzo .. deze komt in m'n voeding omdat de fan die daarin zit 'n ontieglijk lawaai maakt .. Deze fan maakt overigens 20,1 dB aan geluid .. en ik heb 'm net even buiten m'n kast aan 'n molexje gehangen (gevolgd door 'n BSOD :P) en ik hoorde 'm echt NIET :D

daarnaast nog 'n kogelkraantje en 'n T stuk me één 1/4" inschroefverbinding, ik heb nu alleen één 1/4" inschroefverbinding naar 8x1 te weinig behoorlijk dom maar ach shit happens ! :) dan maar rechtstreeks uit het kraantje drainen .. ik zal wat fotos posten als alles erin / ertussen zit (misschien geen fotos van de voeding maar dat is toch niet boeiend voor jullie .. :P

ohw ja de volgorde van m'n setup wordt dus alsvolgt:

pomp->CPU->nForce4->BIX2->GPU->BIGT120->Res->pomp :)

is volgens mij wel goed, op de BIGT120 komen twee fans (of misschien hang ik die nog op m'n BIX2 'n keertje maar nu nog niet :P .. die Scythe F variant op 5V en 'n papst IBL fan die 800RPM op 12V doet .. dus onhoorbaar ;)

fotos volgen waarschijnlijk morgenavond en anders ná het weekend (vanaf vrijdagmiddag 3 uur is het bier bier bier ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
*laat modus/

zon BIGT is toch zo'n nieuwe? of niet, met dubbele vinnen voor meer afvoer (en dichter oppervlak voor stof te vangen)

[ Voor 3% gewijzigd door Bulls op 29-06-2006 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo

Demo

GT is de nieuwe ja.. Ik heb zelf een Blackice GT240 XFlow in bestelling staan, al meer dan een maand :X Heb 'm nog niet nodig maar toch jammer. Wel heel netjes van FreezingHardware: ik kreeg een mailtje of ik misschien een gewone wilde omdat die wel goed leverbaar zijn. Sowieso vind ik dat zij erg goed en snel reageren op mail :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
ik weet niet of die GT's wel zoveel beter zijn want ze zijn net zo hoog als de pro, dus heb ik toch liever een xtreme

of zijn die GT's ook 5 CM hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
GTs zijn heel plat maar hebben wel veeel meer vinnen... ik ben zeer benieuwd wat zo'n ding doet als hij alleen draait :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
Afbeeldingslocatie: http://img227.imageshack.us/img227/5794/img10356ly.th.jpg

Mijn 7900gt gisteren bij binnenkomst ook gelijk watergekoeld gemaakt.
zalman blokjes op het geheugen gezet, leek me beter toe als die allu plaat van m'n oude 7800gt :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
die BIGT 120 is echt super relaxt ik heb 'm nou met dubbele fans achterin hangen, moet 'm alleen nog in de WC loop opnemen, doe ik vanmiddag wel, heb gister alleen nog de fan in m'n 600Watter vervangen, maar nog niet helemaal tevreden over het resultaat. de fan piept nu omdat die niet snel genoeg loopt |-) maar hij koelt wel goed, tenminste voor mijn gevoel evenveel airflow..

ik ga vanmiddag weer eens m'n WC drainen en dan dus die BIGT120 erbij zetten .. da wordt wat ff kijken hoe die dan koelt .. zal vast wel retegoede resultaten geven, en hopelijk is m'n PC dan eindelijk muisstil, maar eerst natuurlijk nog allemaal fannetjes vastmaken e.d. aan de fancontroller ^^ en de Aerocool Silver Lightning 120mm is 'n strakke fan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haazzz
  • Laatst online: 16-03 20:30
Ik ben van plan om waterkoeling te kopen voor mijn (toekomstige) computer (eindelijk :P )
Ik wil denk ik mn videokaart, CPU en mn Northbridge gaan koelen. Alleen bij de Northbridge zit mijn probleem. Ik ga het moederbord Asus P5WD2-Premium kopen. Plaatje. Zoals op het plaatje te zien is zit het koelblok op de Northbridge vast met een soof van klem ofzo. Er zitten dus geen gaten in het moederbord daar. Betekent het nu dat ik geen waterkoeling op mn Northbridge kan zetten? Of kan ik het ook vastmaken met iets van Thermische stickers oid?

/edit: ik heb nu ook een 2 componenten lijm gevonden van zalman om koelblokjes oid mee vast te zetten.. Kan ik hiermee ook een blokje van waterkoeling mee vastzetten?

[ Voor 17% gewijzigd door Haazzz op 29-06-2006 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
hoe drain je jouw setup snel?
Ik vind het echt een hels karwei...
En gooi je het water er weer opnieuw in of maak je nieuw spul aan?

En wij willen pics van die mooie rad!!!
owwwww ook een close-up!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
Afbeeldingslocatie: http://img235.imageshack.us/img235/6315/img10473aw.th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
ixl85 schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 15:52:
hoe drain je jouw setup snel?
Ik vind het echt een hels karwei...
En gooi je het water er weer opnieuw in of maak je nieuw spul aan?

En wij willen pics van die mooie rad!!!
owwwww ook een close-up!!!
kweenie, heb gewoon gevoel voor water, ik trek altijd de slang uit m'n res, trechter met fles eronder en het loopt er (bijna) allemaal uit. Dan nog de slang er 'n keer uithalen bij m'n 3dkaart en beetje de kast schudden en weg is de koelvloeistof, t duurde vandaag ongeveer 5 minuten :P
Als het dan dus in dat flesje zit gebruik ik het gewoon weer opnieuw .. ik heb namelijk 2 50cL (1 Liter in totaal) met koelvloeistof en die blijft maar goed, dus die blijf ik gebruiken ! :D

maar goed hier 'n paar piccies, ik las pas te laat dat je close ups wilde hebben van t rad :P sorry haha :D

kome ze dan:

1. Ja .. issie dan .. de BIGT120 met m'n Scythe S-flex type F fannetje .. dit was gister aan t begin van de avond voordat bleek dat de aerocool silver lightning niet op kon starten in de OCZ voeding :/ ... Gewoon wat M3 schroefdraad in de voorgeboorde gaten gedraaid, ging redelijk makkelijk

Afbeeldingslocatie: http://img45.imageshack.us/img45/9256/pict01141da.th.jpg

2. Plaats maken voor de radiator .. gewoon met 'n goeie schaar aluminium knippen .. werkt best goed moet ik zeggen

Afbeeldingslocatie: http://img45.imageshack.us/img45/1831/pict01155dn.th.jpg

3. Test passen (--> ik wist niet eens of het zou passen :/) met 'n extra Papst fan er achterop zodat de lucht er ook echt doorheen wordt gezogen ..

Afbeeldingslocatie: http://img176.imageshack.us/img176/2867/pict01164lu.th.jpg

4. Gevuld en wel, alleen nog proefdraaien en in bios |-) .. en ja er ligt 'n stukje wc papier onder die rechterkoppeling van de 3D kaart omdat ik niet helemaal zeker ervan was dat die helemaal dicht was .. (nu wel ;)):

Afbeeldingslocatie: http://img176.imageshack.us/img176/6622/pict01176du.th.jpg

5. 600W voeding met 'n Scythe S-Flex F type (hoor je niet :D):

Afbeeldingslocatie: http://img176.imageshack.us/img176/8704/pict01180tr.th.jpg

6. Foto met flits genomen, totaaloverzicht en alles stond al aan enzo (denk het wc papier maar weg ...):

Afbeeldingslocatie: http://img255.imageshack.us/img255/9894/pict01199az.th.jpg

Nou dat ware 'n paar fototjes als iemand vragen heeft over bevestiging oid vraag raak als je het lelijk vindt zeg het gerust (A).

Temperaturen ga ik later eens kijken hoe die het doen, m'n CPU is nou volgens mij idle wel 3 graden koeler .. maar dat moet ik allemaal ff gaan bekijken en ook vooral gaan letten op hoe de fans afgesteld staan (hoeveel volts enz enz .. nu geen zin in)
Je plaatje werkt niet 8)7 maar slim als ik ben *kuch* denk ik dat ik eerst op m'n p4p800 se bordje hetzeflde probleem had, kijk eens bij Freezinghardware naar innovatek chip-o-matic en dan kun je voor 10 euro (:| afzetterij maar goed) 2 staafjes kopen die je door die gaten doet en dan kun je daar je NB blok op vastzetten

Maar geef me ff 'n werkend plaatje dan kijk k ff of da kan wat ik hier loop te verkondiggen .. ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Pilske op 29-06-2006 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
mooie setup ;) kleuren lijken ook nice, hoe ziet het eruit in nachtelijke uren ?
doe btw wat aan je kabels joh >:)

[ Voor 19% gewijzigd door waterking op 29-06-2006 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
waterking schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 16:55:
mooie setup ;) kleuren lijken ook nice, hoe ziet het eruit in nachtelijke uren ?
nog niet getest maar ik denk heel mooi .. die witte ledjes uit die aerocool fan schijnen zo half op de WC slangen met blauwe coolant ^^ zal vanavond misschien 'n nacht foto maken :D

ohw en natuurlijk nog 'n UV CCFL :P maar ik heb niks UV reactive in m'n kast zitten ... (ja eerst wel, daarom hangt die in m'n kast)

[ Voor 16% gewijzigd door Pilske op 29-06-2006 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haazzz
Je plaatje werkt niet 8)7 maar slim als ik ben *kuch* denk ik dat ik eerst op m'n p4p800 se bordje hetzeflde probleem had, kijk eens bij Freezinghardware naar innovatek chip-o-matic en dan kun je voor 10 euro (:| afzetterij maar goed) 2 staafjes kopen die je door die gaten doet en dan kun je daar je NB blok op vastzetten

Maar geef me ff 'n werkend plaatje dan kijk k ff of da kan wat ik hier loop te verkondiggen .. ;)
mn plaatje werkt niet :? heb je er uberhaupt op geklikt :P hij doet het gewoon... mja..

http://www.ixbt.com/mainboard/asus/p5wd2-premium/board.jpg

gewoon de link dan maar eve... maar ik ga wel even kijken bij Freezinghardware ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
Haazzz schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 17:02:
[...]

mn plaatje werkt niet :? heb je er uberhaupt op geklikt :P hij doet het gewoon... mja..

http://www.ixbt.com/mainboard/asus/p5wd2-premium/board.jpg

gewoon de link dan maar eve... maar ik ga wel even kijken bij Freezinghardware ;)
403 Forbidden - excess denied ;)

Misschien ligt het aan mijn PC, maar goed hier 'n plaatje ... je kunt die dingetjes gebruiken die ik je zei .. ik heb ze hier nog liggen als je ze voor 'n vriendelijker prijsje wil kope ;)

Afbeeldingslocatie: http://img.clubic.com/photo/00127276.jpg

[ Voor 28% gewijzigd door Pilske op 29-06-2006 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haazzz
zip, knip weg...

maar die pinnetjes.. door welke gaatjes zou jij ze dan willen steken:S... ik zie geen gaatjes bij de NB zitten hoor 8)7

[ Voor 79% gewijzigd door Haazzz op 29-06-2006 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
Haazzz schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 17:08:
[...]

als jij zo slim was had je al lang op google ingetyp P5WD2 premium en had je mooi een plaatje gehad... maarja.. los daarvan.. ik krijg dat lekker niet :Y)

http://www.tomshardware.p.../images/asus-boardbig.jpg

dan maar even een nieuwe hoor;)
I know I know .. kijk :P http://www.ixbt.com/mainboard/asus/p5wd2-premium/board.jpg ik had 'm al, maar ik geef je 99,99% kans dat het past met die staafjes (al gevonden op FH ?) je moet HEEL misschien die condensator daar links van de NB 'n klein duwtje geven .. maar daar kunnen ze tegen geloof me (ooit 'n CPU koeler op m'n mobo laten vallen heel voorzichtig alle condensatoren terug moete duwen.. )

Dus :D succes verder met WC koeling enzo als er meer vragen zijn stel ze gerust :D

edit op jou edit na mijn edit .. ;) kijk ff op mijn link, daar zie je hoe dat NB block vast zit in 4 ringetjes :) je steek 1 staafje door 2 ringetjes en hopseflops klaar en dan vastschroeven ;)

zo dus:

Afbeeldingslocatie: http://shop.freezinghardware.nl/productimages/2083-GIF2099.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door Pilske op 29-06-2006 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haazzz
ik heb alleen maar dit gevonden bij freezinghardware.. en dat lijkt niet echt op pinnetjes.. maar je hebt dus die pinnetjes... maar die pinnetjes moeten door gaatjes heen... en mijn vraag is: welke gaatjes:S.. die zie je toch helemaal niet op het plaatje??

edit hier, edit daar :P : maar in die 2 pinnetjes zitten dus al gaatjes voor de schroevjes O-) ??

[ Voor 14% gewijzigd door Haazzz op 29-06-2006 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
Haazzz schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 17:13:
ik heb alleen maar dit gevonden bij freezinghardware.. en dat lijkt niet echt op pinnetjes.. maar je hebt dus die pinnetjes... maar die pinnetjes moeten door gaatjes heen... en mijn vraag is: welke gaatjes:S.. die zie je toch helemaal niet op het plaatje??

edit hier, edit daar :P : maar in die 2 pinnetjes zitten dus al gaatjes voor de schroevjes O-) ??
jup daar zitten gaten in, die pinnetjes staan er ook op de site tussen hoor, http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&ItemID=2083 ... :D dat blok heb ik ook op m'n nForce4 chipsetje zitten, die doet het lekker hoor ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haazzz
Pilske schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 17:18:

jup daar zitten gaten in, die pinnetjes staan er ook op de site tussen hoor, http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&ItemID=2083 ... :D dat blok heb ik ook op m'n nForce4 chipsetje zitten, die doet het lekker hoor ..
Bij mij heten ze Graph-O-Matic :P
Maar... jij hebt nog een setje liggen?? O-)
Interesse ;) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
Haazzz schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 17:22:
[...]

Bij mij heten ze Graph-O-Matic :P
Maar... jij hebt nog een setje liggen?? O-)
Interesse ;) :*)
mail maar ff op *anti-spam, weggehaald ;)* ... ok ?? :P dan ga ik ff m'n computer kistjes doorzoeken waar ik ze gelaten heb |-)

/edit: Dju, ik kom er net achter dat die radiator helemaal geen BIGT120 is .. maar een gewone BI extreme :/ best wel slordig van FH, maar ik heb ze er al over gemailed .. in principe denk ik dat het dan makkelijker is om gewoon 7 euro terug te vragen aangezien de radiator eruit halen veel te lang duurt (vind ik ..) :P maar goed iedereen maakt fouten, ik bestel nog wel ooit 'n keer 'n GT stealth 120 ..

[ Voor 46% gewijzigd door Pilske op 29-06-2006 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Follie
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 25-06 15:14
Dag mensen, nieuweling hier :9.
Ik volg dit topic al een tijdje en heb mede daardoor besloten om ook een zo'n gaaf WC setje te bemachtigen (een setje leek me beter voor een beginner ;)). Ikke internet afgespeurt naar wat reviews e.d. en natuurlijk veel nuttige informatie uit dit topic gehaald :). Uiteindelijk is de keuze gevallen een Asetek setje namelijk de 03-L-1311 ( http://www.asetek.com/main/page.asp?sideid=762 ). Zit hier nu vol verwachting te wachten op de postbode, ik verwacht opzich wel een behoorlijke verbetering van mn temps (CPU stressed 67C :| ).
Dus eh laat die posbode maar komen :P, als ik vragen heb hoop ik bij jullie terecht te kunnen, :) aangezien vele van jullie ervaring hebben.
Iig bedankt voor de info in de posts ;), hier ben ik wel wat wijzer door geworden.

'Mac Pro' & Blackbook 1st generation

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.