[WC] Het grote waterkoelings topic deel XVII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 5.909 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XXlerator
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-05 22:25

XXlerator

Old time gamer

Demon_Eyez schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 09:48:
[...]
Had jij nu ook een Sapphire X1900XT? Want op m'n Sapphire X1900XT zitten Samsung 1.1ns chips, en zonder ook maar aan de voltage settings van het ram te komen doen die chips 835MHz :9
Mmmmm dat is goed om te weten Demon_Eyez, ik heb ook een Sapphire in bestelling staan en zeker van plan om er het maximale uit te persen. Verlanglijstje voor WC setup ben ik druk mee bezig. Zit voor m'n GPU te denken aan een EK VGA Waterblock

Ik heb gezien dat een aantal mensen in dit topic al zo'n blok hebben en er erg tevreden over zijn. Is er toevallig specifiek iemand die een (Sapphire) X1900XT heeft en ervaringen met dit block?

/edit @ Demon_Eyez: _/-\o_ voor de extra links.

[ Voor 15% gewijzigd door XXlerator op 28-07-2006 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik heb een Sapphire X1900XT besteld. Helaas schieten de gasten van die zaak alleen niet echt op.
Dat het geheugen zo hard wil gaan zonder een voltage verhoging is wel erg lekker :)

Ik baal er nogal van dat die spullen niet op schieten. Ik heb de kast al helemaal klaar. Radiator, pomp, reservoir en window zitten er allemaal al in.

[ Voor 30% gewijzigd door PilatuS op 27-07-2006 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-05 01:56
XXlerator schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 11:02:
[...]

Ik heb gezien dat een aantal mensen in dit topic al zo'n blok hebben en er erg tevreden over zijn. Is er toevallig specifiek iemand die een (Sapphire) X1900XT heeft en ervaringen met dit block?
Ik zou ook eens hier kijken:

http://www.xtremesystems....=106138&highlight=FCX1900

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=91762

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrumandBass
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-04 09:22

DrumandBass

Less is more!

Verlaag het voltage van de ram eens een keer, je zult zijn dat ze dan nog verder kunnen!! Althans dat was bij mij het geval. 875mhz :9
Ik had een stuk minder artifacts in atitool bij een lager voltage. Nu draait het arti vrij op 750/850.

[ Voor 3% gewijzigd door DrumandBass op 27-07-2006 11:24 ]

Formd-T1 Custom Loop 5600X 6800XTMNB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syberjunky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-02 17:31
Klopt het dat een Hydor Seltz L20 pomp zo heet word is bijna niet vast te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Dat kan niet echt goed zijn...Een inline pomp moet zn warmte normaal kwijt kunnen en niet zo heet worden.

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Vandaag heb ik eindelijk mijn MOBO/GPU/MEM en PSU binnen gekregen. Na een uurtje of 2 bouwen heb ik de boel draaien. De P4 3.0GHz zit netjes op 34 graden. De X1900XT zit nu op 39 graden. CPU en GPU draaien nog wel stock.

Binnenkort zal de P4 wel vervangen worden door een Core 2 Duo E6600.

De 2x 120mm papst fans draaien op 7 volt en die hoor ik eigenlijk helemaal niet als het systeem draait.
Pics van alles komen wel in een CM topic zodra de hele kast af is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44203

Na het shoppen voor een VGA-blok kwam ik erachter dat ik met een andere CPU ook daarvoor een ander blok moet hebben. Ik heb nu een Swiftech 6002 op m'n AMD64 hangen en zit aan dezelfde te denken voor m'n P4. Nu zag ik bij mijn leverancier ook de Storm1 van Swiftech, welke € 25,- duurder is. Helaas is er weinig vergelijkingsmateriaal, behalve de specs op de site van Swiftech. Kan iemand mij die € 25,- uit m'n zak praten, of is het verschil niet meer dan 1 graad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chesta
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20-02-2023
ik heb de KT03A-12VS/10mm waterkoelingskit binnen gekregen. Jammer dat er over dit model nog geen los topic is anders had ik em NIET genomen :/

Ten eerste heb ik mij flink vergist in de slangmaat, ik dacht dat deze 10mm was maar dit bleek de buitenmaat te zijn. De binnendiameter is slechts 6mm. Hierdoor moest ik het zalman chipset koelblok wat ik erbij had besteld aanpassen omdat de slang er anders niet opging :X

Toen ik alles in elkaar had gezet en wou gaan vullen, bleek er water tussen de aansluiting van het resevoir en de pomp uit te komen. Er bleek een scheur te zijn gekomen in de aanzuigkant van de pomp. Na even te hebben gezocht op het asetek forum bleek dat ik niet de enige ben met dit probleem. Verder kwam er ook nog eens rook van het PCB van de pomp :? Dus ik kan die hele pomp mooi RMA sturen.

En als laatste was ik nog benieuwd hoe stil de 12cm fan was; deze maakt ongeveer evenveel geluid als een kruimeldief 8)7

Ik ben helemaal niet tevreden met deze kit en ik wou dat ik de Thermaltake Bigwater 745 had genomen, deze is 10 euro goedkoper, heeft 1 single radiator en 1 dual radiator, en ook nog 9.5mm binnendiameter slang :D Maar ik heb nu deze en het is maar wachten op de RMA :'(

End of Transmission

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-05 11:10
In de topicstart staat dit topic genoemd:
[rml][ WC] Het grote Asetek Waterchill topic, deel 2[/rml]

Ik ben nogal een review freak voor ik iets koop :) dus als ik op een review van die set zoek vind ik dit:
http://www.tweaker.de/har..._KT03A-L20-220/seite6.htm
Zum Schluss gibts dann auch noch ein bischen Schlauch, um die ganzen Komponenten zu verbinden. Insgesamt etwa 2,5m glasklarer 10/8mm Schlauch liegen dem Set bei.
Dus weet je zeker dat het 6 is? en als je slang beetje warm maakt krijg je het meestal wel op "normale" koppelingen :P (ik krijg 12mm slang over 15mm heen ;) )

[ Voor 75% gewijzigd door Vandread op 30-07-2006 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Anoniem: 44203 schreef op zondag 30 juli 2006 @ 00:49:
Na het shoppen voor een VGA-blok kwam ik erachter dat ik met een andere CPU ook daarvoor een ander blok moet hebben. Ik heb nu een Swiftech 6002 op m'n AMD64 hangen en zit aan dezelfde te denken voor m'n P4. Nu zag ik bij mijn leverancier ook de Storm1 van Swiftech, welke € 25,- duurder is. Helaas is er weinig vergelijkingsmateriaal, behalve de specs op de site van Swiftech. Kan iemand mij die € 25,- uit m'n zak praten, of is het verschil niet meer dan 1 graad?
Je kan volgens mij ook alleen de bracket voor de P4 los kopen, dan ben je veel goedkoper uit. Volgens mij heb je niet goed gezocht, want.....

http://www.procooling.com...php?func=articles&disp=91 (check het plaatje onderaan voor de performancevergelijking)

Deze ken je dan ook niet:

Afbeeldingslocatie: http://www.systemcooling.com/images/reviews/LiquidCooling/Swiftech_Storm/image19big.gif

Volledige review: http://www.systemcooling.com/swiftech_storm-01.html

Wat voor pomp heb je? De Storm presteert namelijk het beste met een pomp die een hoge "head" (opvoerhoogte) levert. Als je bv. maar een Eheim 1048 hebt, zal je nooit het maximale uit dat blok halen en kan je liever die 6002 houden (die het ook niet slecht doet!).

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chesta
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20-02-2023
Vandread schreef op zondag 30 juli 2006 @ 13:02:
In de topicstart staat dit topic genoemd:
[rml][ WC] Het grote Asetek Waterchill topic, deel 2[/rml]

Ik ben nogal een review freak voor ik iets koop :) dus als ik op een review van die set zoek vind ik dit:
http://www.tweaker.de/har..._KT03A-L20-220/seite6.htm

[...]

Dus weet je zeker dat het 6 is? en als je slang beetje warm maakt krijg je het meestal wel op "normale" koppelingen :P (ik krijg 12mm slang over 15mm heen ;) )
dat topic en die review gaan over een andere set, mijn set heeft een vernieuwde pomp met usb aansluiting en dat soort fratsen. Ik heb ook gezocht naar reviews maar kon nergens eentje vinden over deze set. Dat warm maken kan ik volgende keer wel ff proberen ;)

End of Transmission

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Promo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:36
Kan je het setje niet terug sturen en geld terug vragen en wat anders kopen zoals een Alphacool setje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Chesta schreef op zondag 30 juli 2006 @ 13:51:
[...]

dat topic en die review gaan over een andere set, mijn set heeft een vernieuwde pomp met usb aansluiting en dat soort fratsen. Ik heb ook gezocht naar reviews maar kon nergens eentje vinden over deze set. Dat warm maken kan ik volgende keer wel ff proberen ;)
Over de Sunon fan; die is inderdaad ruk. Zie ook het topic dat Vandread gaf: [rml]Roamor in "[ WC] Het grote Asetek Waterchill topic, ..."[/rml]

[ Voor 17% gewijzigd door Roamor op 30-07-2006 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ik heb net maar ff een magnetisch afschermende behuizing besteld voor mijn Eheim 1048.

De pomp ging telkens na 3 min ratelen als de PC aan stond. Het blijkt dat de HDD's de pomp storen en andersom. Er staat nu een stalen plaat tussen de pomp en de schijven waar mee het nu wel even opgelost is. Baal er wel van dat die behuizing zo duur is maar zelf maken heb ik niet echt zin in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

aramdin schreef op zondag 30 juli 2006 @ 13:38:
[...]

Je kan volgens mij ook alleen de bracket voor de P4 los kopen, dan ben je veel goedkoper uit. Volgens mij heb je niet goed gezocht, want.....

http://www.procooling.com...php?func=articles&disp=91 (check het plaatje onderaan voor de performancevergelijking)

Deze ken je dan ook niet:

[afbeelding]

Volledige review: http://www.systemcooling.com/swiftech_storm-01.html

Wat voor pomp heb je? De Storm presteert namelijk het beste met een pomp die een hoge "head" (opvoerhoogte) levert. Als je bv. maar een Eheim 1048 hebt, zal je nooit het maximale uit dat blok halen en kan je liever die 6002 houden (die het ook niet slecht doet!).
Ik was deze review wel tegengekomen, maar ik vraag me af of het over hetzelfde blok gaat. Ik zie in de review de LR Storm G5, terwijl ik op zoek ben naar de Swiftech Storm1. Ze lijken veel op elkaar, qua uiterlijk, maar zie ook een belangrijk verschil: de prijs. De Storm1 van Swiftech doet ongeveer € 75,- terwijl de review spreekt over $ 190,-. Betekent dat dat ik een behoorlijk mindere performance mag verwachten van de Storm1?

De pomp die gebruikt wordt, is inderdaad een Eheim 1048, maar die heeft behoorlijk wat kracht, gezien het schuim in mijn reservoir.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
De swiftech storm is een verder ge-evolueerde versie van de LR Storms en zou beter presteren dan de (zilveren) G5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Volgens mij moet je hem vergelijken met de Storm G4 qua performance. Die G5 is uit mn hoofd gezegd verzilverd, vandaar de hoge prijs. Qua performance zal je wat inleveren, maar hoeveel graden het scheelt durf ik je niet te zeggen...

[edit]
Luister naar Vandread, die weet er meer van :)

De Eheim 1048 is zeker geen slechte pomp. Check onderstaand plaatje

Afbeeldingslocatie: http://www.procooling.com/reviews/assets/images/g5flowpump_sm.jpg

Daar zie je dat de Eheim 1048 op de 2 na onderste plek komt, performance wise.

[ Voor 8% gewijzigd door aramdin op 30-07-2006 22:44 ]

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als ik het zo bekijk, zou in het mijn geval dus beter zijn om der watertemp verder omlaag te halen met een extra radiator en dan de 6002 erin te hangen. Heb nu 'slechts' een BI Extreme en geen zin om te modden en verder alleen nog plaats voor een BI Micro II. Lijkt me dan dus een betere inverstering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Gisteren toen ik zo rond 11 uur thuis kwam had ik even de 2 deuren open gezet om het iets koeler te krijgen in mijn kamer. De PC liep ongeveer een half uur toen ik keek naar mijn CPU temp, de PC was een tijdje idle en de CPU temp zat gewoon op 30 graden :)

De CPU temp komt stressed niet boven de 40 en de GPU zit idle zo rond de 40 en stressed niet hoger dan 45 graden. Die Alphacool Nexxos triple rad doet erg goed zijn werk da's zeker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Anoniem: 44203 schreef op maandag 31 juli 2006 @ 15:50:
Als ik het zo bekijk, zou in het mijn geval dus beter zijn om der watertemp verder omlaag te halen met een extra radiator en dan de 6002 erin te hangen. Heb nu 'slechts' een BI Extreme en geen zin om te modden en verder alleen nog plaats voor een BI Micro II. Lijkt me dan dus een betere inverstering?
Hmm moeilijke situatie, ik denk het wel. De 6002 is ideaal voor je Eheim 1048. Ik heb zelf de volgende setup:

Little River Cascade
Black Ice Pro
Laing DDC
Swiftech MCRES1000

De Cascade is de voorloper van de Storm. Ik heb voor een prikkie een extra BI Extreme gekocht die ik erbij ga hangen (zal nog ff duren).

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103524

heb ook even een paar plaatjes van mijn setup gemaakt. Het betreft een Blacklord Powerunit 240 wier bestaat uit een 240mm radiator, eheim 1048 pumpe, 11x8x1,5 pvc slang 1a cooling cpu block 1a cooling nb block een 1a vga block en twee ramfreezers.

Ben enorm te spreken over de presentaties van dit geheel.

Kamertemperatuur nu 23 graden,
CPU31
NB 39
GPU38

http://img400.imageshack.us/img400/6403/totalshot2qj.jpg

http://img129.imageshack.us/img129/3534/wc12gy.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
@ Trenner. Wat voor slangen heb je ? Ze zien er op sommige punten wel heel erg plat uit waardoor je toch aardig wat flow verliest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103524

Opzich is dat wat gezichtsbedrog, ik heb er even voor gestaan en het valt opzich mee..

Het is pvc-slang met een binnendiameter van 8mm en heb dat bij freezinghardware gekocht omdat ik aan de drie meter wat bij de set zat tekort kwam. Er is dus een iet wat maatsverschil, maar dan alleen mbt de buitendiameter. Wat ik bij de set geleverd kreeg had een buitendiameter van 11 mm en de slang van freezing heeft 10mm, kon ik mee leven het is maar een stukje van 35 centimeter. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Beste mensen,

Ik had vandaag mijn radiator lek. Gelukkig ben ik bezig met een kast te bouwen dus hij lag buiten de kast. Ik heb me beheersd en heb niet meteen het ding uit het raam gegooid(ik was de hele middag bezig met het ophangen ervan en dan blijkt ie lek te zijn :( )Ik had geen idee hoe ik dit ging oplossen aangezien hij op meerdere plaatsen lek was. Ik ben ff gaan eten en ondertussen had ik een oplossing bedacht: PU lijm. Dat is lijm die zichzelf uitzet. Deze was ik toch aan het gebruiken voor de kast. Gewoon in de gaten gedaan waar ik lucht uit voelde komen( had er even op geblazen.). Ik had zoiets van: ''Hij is nu toch al stuk''.

Tot mijn verbazing werkt het nog ook. Uiteraard is dat kanaaltje nu verstopt maar het is steeds hetzelfde kanaaltje dat lek is. (had de schroefgaten uitgeboord en ben soms net op het koper gekomen met de boor.) En er zijn nog genoeg anderen waardoor het water kan stromen. Ik heb het nu met alle gaatjes geprobeert aan 1 kant en morgen zullen die ook droog zijn. Daarna nog de andere kant doen. Maar nu mijn vraag: Kan die lijm invloed hebben op het water? Dat er algen inkomen(heb er wel anti-alg in) of dat er ergens iets gaat roesten ofzo(heb er ook anti-roest in)?
Op de fles staat dat het een universele lijm is. Verder niks van belang.

Als dit niet het geval is ben ik hartstikke blij want dat scheelt mij weer 50 euro. Misschien ook een oplossing voor anderen? Ik heb trouwens een Alphacool NexXxoS Xtreme III. klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Hoe is het gekomen dat ie lek is geraakt ? Was ie gewoon lek bij aankomst of heb je schoeven er te ver in gedraait? Ik heb dezelfde rad maar heb er geen problemen mee.

Wat wel jammer is van die rad is dat er onder de plekken waar de schoeven zitten kanalen lopen ipv dat ze er gewoon lamellen hadden gemaakt.

Edit: Net heb ik een behuizing voor de pomp gemonteerd omdat in mijn kast de HDD's 5cm van de pomp af zitten waar door de pomp ging ratelen, had er eerst een plaat ijzer tussen gezet maar dat was ook niet echt een oplossing.

Toen ik de pomp gemonteerd heb zat ie iets van 3cm van het mobo af. Die behuizing is alleen een stuk groter dan de pomp zelf waar door er nu minder dan 2mm tussen het mobo en de pomp zit :X

De 2e IDE connector kan ik niet meer gebruiken omdat de pomp ook daar nu te dicht bij in de buurt zit. Ik ben net samen met mijn pa meer dan anderhalf uur bezig geweest om het goed te krijgen, slangen moesten van de pomp af en nog veel meer gezeik. Ben nu wel erg opgelucht dat het gelukt is.

[ Voor 54% gewijzigd door PilatuS op 01-08-2006 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Hij was idd. lek doordat de schroefgaten boven een kanaaltje zitten. Er zaten 4 lekken in maar allemaal in hetzelfde kanaaltje. Vanmorgen heb ik weer gekeken en hij is echt dicht. Straks even testen met water. PU lijm helpt dus echt! Het is ook watervast dus dat zit ook wel goed. Wordt zelfs gebruikt op boten enz. Nu inbouwen en dan kan ik eindleijk genieten van WK! (na een maand :/ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:58
TEAMIKKE schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 09:41:
... dan kan ik eindleijk genieten van WK! (na een maand :/ )
offtopic: Het WK is al afgelopen hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
TranceSetter schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 10:30:
[...]

offtopic: Het WK is al afgelopen hoor ;)
-1 té voorspellend ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Hoe heb je dan de fans op de rad gemonteerd ? Want als je gebruik maakt van een 2.5cm dikke 120mm fan zijn de schroeven precies lang genoeg.

Zelf heb ik de fans onder de rad zitten dus heb al die schroefjes moeten inkorten, heb gewoon eerst 1 zo kort gemaakt dat ie onmogelijk de rad kon raken en toen de rest even kort gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Mijn fans zijn vrij hoog. En mijn rad zit vast in 8 mm MDF. Daardoor waren de schroeven veel te kort dus daar heb ik andere voor gekocht. Alleen deze waren m5 en geen m3 omdat m3 niet lang genoeg was. Toen heb ik ze dus uitgeboord en daarmee heb ik soms nét het koper geraakt. Aleen dat koper is echt heel dun dus die was lek.

Hij doet het echter weer. Vanmorgen getest en alles is lekvrij :) PU lijm rocks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajoku
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Ik zat me af te vragen hoe je dat voorelkaar kreeg met die PU lijm maar nu ik een foto van de xtreme3 zie dan wordt het me al veel duidelijker.
Maar is het koper altijd zo dun, of was dat na het uitboren zo dun geworden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Het is altijd zo'n dun. Bij andere radiatoren ook. Dan geleidt het beter warmte en is het lichter. Het is zelfs zo dun dat als je het stof met een compressor eruit wilt blazen, je de lamellen schuin blaast (geen ervaring mee hoor ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Misschien een idee om de volgende keer bij het boren een stuk dik ijzer onder de gaatjes van de rad te leggen ;)

Net heb ik 2 SATA HDD's aangeschaft en heb ik weer 2 molexen vrij waardoor ik nu mijn kast helemaal af kan maken. Als het goed is kan ik het eindresultaat deze week nog posten in een CM topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Promo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:36
Dat is goed nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 183998

allo allemaal.

Aangezien mijn vorige pc de geest heeft gegeven ben ik nu aan het uitkijken naar een nieuw systeem. Dit zou ik graag wat stiller hebben dan het vorige want ik ben het beu om langs een windtunnel te moeten studeren/film kijken/gamen/slapen/... Daarom dus waterkoeling en niet om te gaan overclocken(kan later nog wel gebeuren) of iets dergelijks. Omdat het mijn eerste keer is zit ik nog wel met enkele vragen en hoop dus dat ik zeker geen dingen vergeet. Maar na veel gelezen en opgezocht te hebben blijkt dat ik door het bos de bomen niet meer echt zie.
Om even een korte schets te geven zou ik graag cpu, nb en vga waterkoelen. Het zou gaan om volgende systeem:

AMD Athlon 64 X2 5000+ - (sAM2)
MSI K9N Platinum
XFX Geforce 7900GT - 256MB (520Mhz) (of miss de gtx maar dat weet ik nog niet zeker)
Seagate Barracuda 7200.10 - 320GB/16mb S-ATA II

Deze setup zou ik graag in een Antec NSK6500 - 430Watt behuizing steken.
samen met volgende set:
Eheim 1048-790 230Volt Vollkeramiklagerung 39.90 €
Auslass Adapter für Eheim 1048 auf 1/4 Zoll 4.50 €
Einlass Adapter für Eheim 1046/48 auf 1/4 Zoll 4.50 €
Entkopplungsset für Eheim 1048/1046 6.90 €
Black ICE Radiator GT Stealth 240 - black 59.90 €
EK Water Blocks WAVE Copper - AMD AM2 39.90 €
EK Water Blocks EK-NF4 Rev. 1.1 29.90 €
EK Water Blocks EK-FC79 für GeForce 7800/7900 69.90 €
PUR-Schlauch 10/8mm klar - 1m 7.50 € (4 meter)
Schraub Anschluss gerade 1/4 Zoll auf 10/8mm 20.00 € (12 stuks)
Schraub Verbinder T-Stück für 10/8 mm Schlauch 9.00 € (2 stuks)
Cape Coolplex 25 extern 29.90 €(samengesteld op caseking.de)

Nu heb ik hier nog wel enkele vragen over.
1) Zal dit alles in deze case passen, (moet volgens mij wel lukken)
2) Koelt deze set goed.
3) Raden jullie mij misschien iets anders aan of kan ik beter andere stukken kopen
4) Welk soort slan is het beste?
5)Welke koppelingen kan ik het beste nemen?
6) Welke on-line shop raden jullie me aan?

alvaste bedankt voor jullie hulp.

groeten rodders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
@ rodders.

Als je het bovenste 5.25" slot leeg laat past de rad zeker.
De dingen die je allemaal misschien aan gaat schaffen zijn zeker goed, de temps zullen denk ik best netjes zijn.
Je zou eens naar andere merken kunnen kijken maar opzich is het bovenstaande prima.

De beste slang is in mijn mening Tygon of Sillicone omdat die beide niet snel knikken en ook niet plat worden na een tijdje.

Zelf vind ik draai koppelingen het fijnst, als ze aangedaait zijn kan je er enorm veel kracht op zetten en nog zullen ze niet los laten.

Je kan wel even in de shop-survey kijken naar de zaken die in de TS van dit topic staan. Zelf heb ik goede ervaringen met FreezingHardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-04 14:18
Dus het is hier behoorlijk dood geweest zo te lezen (A) :P maar 4 paginas bij hoeven lezen.. ik ben eindelijk terug van vakantie en ik heb nou 2 weken om n kast te modden tot iets prachtigs want ik ben mn Thermaltake Shark zatter dan zat ..

Chieftec all the way met 'n triple rad :D

maar eerst de koffers uitpakken slapen en het vrouwke blij houden ..:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Chieftec all the way?
Ik heb een kast daar past een triple in zonder te modden :)
Kost dan ook een vermogen....

[ Voor 21% gewijzigd door Vandread op 06-08-2006 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0sTRa
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-05 20:47
WC ingebouwd en resultaten zijn prima:

Idle 25 a 27°c
stressed niet hoger dan 38°c

dit alles met een x2 4400 aan 10*260 1.45v

dit zijn de onderdelen:

Alphacool AGB-Eheim 1000 Station 12Volt
Alphacool NexXxoS Xtreme II + 2 x Nexus D12SL-12
CPU Alphacool NexXxoS XP

http://users.skynet.be/fb488209/systeem.JPG

case komt nu mooi vol ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Laatst online: 14-05 18:46
Wat is dus al dacht m'n Hydor L20 pompje is voor het mooie iets te licht voor m'n Asetek antarctica block.

vergelijk afbeelding tussen pompjes
Afbeeldingslocatie: http://www.procooling.com/articles/assets/images/ph-pc-pqcurves.gif

Sony A6600 + Tamron 17-70 f/2.8, Sony A57 + Tamron 17-50 f/2.8 + Minolta 50 f/1.7 (original) + Minolta 70-210 f/3.5-4.5 + Minolta 135 f/2.8 + Sony HVL-F36AM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Een NoStra en nog een n0sTRa
Gecloned :o :P

[ Voor 47% gewijzigd door Vandread op 07-08-2006 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goesiman
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-03-2024
Nu ben ik mijn TT Bigwater aan het upgraden met een Aquabay M2, Innovatek G70 en wellicht later nog een EK NB-block en vroeg me af of een Eheim 1048 wel voldoet als ik die grafiekjes zo zie.
Mijn toekomstige setup zal uit het volgende bestaan:

Thermaltake 120mm. Big Radiator
Thermaltake Aquabay M2
Thermaltake Copper Waterblock
Zelfgemaakt resevoir (Inhoud ongeveer 400ml)
Innovatek Cool-Matic G70
EK-NB4 Intel

Dit alles met 10/8mm slangen.

Dus mijn vraag is: zal een Eheim 1048 voldoen of moet ik naar iets sterkers op zoek?

[CiP] Le Régional Built To Last.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MF
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-05 11:14

MF

Take a Seat

Goesiman schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 10:14:
Nu ben ik mijn TT Bigwater aan het upgraden met een Aquabay M2, Innovatek G70 en wellicht later nog een EK NB-block en vroeg me af of een Eheim 1048 wel voldoet als ik die grafiekjes zo zie.
Mijn toekomstige setup zal uit het volgende bestaan:

Thermaltake 120mm. Big Radiator
Thermaltake Aquabay M2
Thermaltake Copper Waterblock
Zelfgemaakt resevoir (Inhoud ongeveer 400ml)
Innovatek Cool-Matic G70
EK-NB4 Intel

Dit alles met 10/8mm slangen.

Dus mijn vraag is: zal een Eheim 1048 voldoen of moet ik naar iets sterkers op zoek?
een Eheim 1048 is ruim voldoende. (een 1046 is zelfs al ruim voldoende)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajoku
  • Niet online
Ik heb me H2O-6000 - GPU Water Cooling Block binnen. Maar wacht nog op de rest van de waterkoeling.
Tot die tijd heb ik een aantal vraagjes.
In die tussentijd ligt het blokje dus gewoon in zijn (kartonnen) verpakking. Zoals je op de bovenste foto kan zien is er iets van aanslag opgekomen, hoe krijg ik dat er weer af?

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/j.kuyper/IMG_0677_S.jpg
De aanslag [klik voor groter]

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/j.kuyper/IMG_0674_S.jpg
En hier zie je wat het gevolg is van een slang die niet goed past. De slang is net iets te groot. Nu heb ik dat opgelost met een slangklem en teflontape ertussen. Ik was benieuwd of iemand hier dit ookal heeft geprobeerd en of dat dus een goeie oplossing is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
sajoku schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 11:24:
Ik heb me H2O-6000 - GPU Water Cooling Block binnen. Maar wacht nog op de rest van de waterkoeling.
In die tussentijd ligt het blokje dus gewoon in zijn (kartonnen) verpakking. Zoals je op de bovenste foto kan zien is er iets van aanslag opgekomen, hoe krijg ik dat er weer af?

[afbeelding]

[afbeelding]
En hier zie je wat het gevolg is van een slang die niet goed past. De slang is net iets te groot. Nu heb ik dat opgelost met een slangklem en teflontape ertussen. Ik was benieuwd of iemand hier dit ookal heeft geprobeerd en of dat dus een goeie oplossing is?
ik zou probere die teflon tape zeg maar in de slang te krijgen, zeg maar tussen de slang en aansluiting .. dat lijkt me waterdichter, als het kan die koppeling vervangen voor n goed werkende ..:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MF

MF

Take a Seat

Afbeeldingslocatie: http://www.marcuskett.com/images/packshot/brasso.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajoku
  • Niet online
Ok koperglans moet ik nog wel hebben liggen, ergens ;)

En teflontape heb ik er ook al tussen zitten, dus dat zou wel moeten werken?
Die koppeling krijg ik er niet af, en met bruut geweld ben ik bang dat het breekt etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Je kan de onderkant van het waterblok ook goed schoon maken met ketchup. Klink een beetje vreemd maar er zit iets in tomaten dat koper goed schoon krijgt. Ik heb het zelf met meerdere blokjes gedaan en het werkt echt heel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoStra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-05-2016
Je weet wie er eerder was ;)

Canon 5d MKIII en mkII met grip , Canon 16-35 II 2.8, 24-70 2.8L, 35mm 1.4, 50mm 1.4, 85mm 1.8, 100mm macro 2.8, 70-200mm 4.0L, 70-200 2.8IS II, - http://www.pimhendriksen.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goesiman
Ik weet niet zeker of deze vraag al een keer gesteld is, maar kon er niks over vinden.
Is dit EK-NB4 Intel koelblokje ergens in Nederland te koop?
Afbeeldingslocatie: http://ekwaterblocks.com/shop/images/NB4-intel.jpg
Of weet misschien iemand een NB blokje met zo'n bevestiging?
Afbeeldingslocatie: http://ekwaterblocks.com/shop/images/NB4-intel_2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Goesiman schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 16:26:

Of weet misschien iemand een NB blokje met zo'n bevestiging?
[afbeelding]
De Zalman northbridge blokjes maken gebruik van een dergelijk bevestigingssysteem. ;) Niet precies, maar hetzelfde principe met haakjes die je om de mobo haken kunt haken. (Wat een zin... 8)7 )

[ Voor 13% gewijzigd door Roamor op 07-08-2006 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goesiman
Roamor schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 16:27:
[...]

De Zalman northbridge blokjes maken gebruik van een dergelijk bevestigingssysteem. ;) Niet precies, maar hetzelfde principe met haakjes die je om de mobo haken kunt haken. (Wat een zin... 8)7 )
Helaas, ik heb iets van koper nodig. Toch bedankt voor je grote inzet om een grammaticaal goede zin te maken, of iets dergelijks. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0sTRa
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-05 20:47
NoStra schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 14:20:
[...]

Je weet wie er eerder was ;)
Mss was jij eerder maar ik ben toch stukken mooier O+ Is een nick die ik nu al een 5 tal jaar gebruik maar zit nog niet zo lang op GoT ;) genoeg off topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
koperpoets is NIET goed
Brengt een laagje een wat eigenlijk slecht is ... niet bedoeld om te geleiden.
Ook het poetsen zorgt ervoor dat het oppervlak niet meer precies vlak is, wat wel de bedoeling is natuurlijk....

Gewoon beetje azijn met demi-water dompelen, wat langer als het niet zo snel weg is (dacht ik)
n0sTRa schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 17:37:
[...]
Mss was jij eerder maar ik ben toch stukken mooier O+ Is een nick die ik nu al een 5 tal jaar gebruik maar zit nog niet zo lang op GoT ;) genoeg off topic
NoStra: Geregistreerd op 02 juli 2000
tsssspfffff hij was eerder..... :+ meubilair... behang.... DOC fossiel.

Die EK blokjes zien er ook wel gelikt uit he :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
Chesta schreef op zondag 30 juli 2006 @ 11:07:
ik heb de KT03A-12VS/10mm waterkoelingskit binnen gekregen. Jammer dat er over dit model nog geen los topic is anders had ik em NIET genomen :/

Ten eerste heb ik mij flink vergist in de slangmaat, ik dacht dat deze 10mm was maar dit bleek de buitenmaat te zijn. De binnendiameter is slechts 6mm. Hierdoor moest ik het zalman chipset koelblok wat ik erbij had besteld aanpassen omdat de slang er anders niet opging :X

Toen ik alles in elkaar had gezet en wou gaan vullen, bleek er water tussen de aansluiting van het resevoir en de pomp uit te komen. Er bleek een scheur te zijn gekomen in de aanzuigkant van de pomp. Na even te hebben gezocht op het asetek forum bleek dat ik niet de enige ben met dit probleem. Verder kwam er ook nog eens rook van het PCB van de pomp :? Dus ik kan die hele pomp mooi RMA sturen.

En als laatste was ik nog benieuwd hoe stil de 12cm fan was; deze maakt ongeveer evenveel geluid als een kruimeldief 8)7

Ik ben helemaal niet tevreden met deze kit en ik wou dat ik de Thermaltake Bigwater 745 had genomen, deze is 10 euro goedkoper, heeft 1 single radiator en 1 dual radiator, en ook nog 9.5mm binnendiameter slang :D Maar ik heb nu deze en het is maar wachten op de RMA :'(
De slangen die asetek gebruik zijn toch gewoon 8x1? Ik heb ze in iedergeval wel door 8x1 slangen verrvangen zonder dat het ergens lekt.

Hebben de lekkage en rook uit het PCB komen niet iets met elkaar te maken? Zou denk ik best wel eens kunnen.

Weet je waarom er een lawaaige/sterke fan bij zit? Omdat het idee is dat je die aansluit op dat print plaatje en daar mee de snelheid regelt. Een sterke/lawaaige fan kan je altijd stiller/minder sterk laten zijn door de snelheid terug te schroeven. Een stille/slappe fan kan je niet sterker/lawaaiger laten zijn door de snelheid te verhogen. Daarom draai ik met sterke fans die voluit veel lawaai maken maar op 5 volt bijna onhoorbaar zijn.

Over het de Bigwater set: het antarctica waterblok is (veel) beter (is zo ie zo een van de betere blokken). De beperkende factor bij een beperkte WC (alleen CPU) set is niet de water temperatuur (koelprestaties van de radiator) maar de prestaties van de pomp en het cpu block. Alleen een CPU kan namelijk nooit genoeg warmte af geven om het water veel op te warmen.

Sony A6600 + Tamron 17-70 f/2.8, Sony A57 + Tamron 17-50 f/2.8 + Minolta 50 f/1.7 (original) + Minolta 70-210 f/3.5-4.5 + Minolta 135 f/2.8 + Sony HVL-F36AM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
martijn_tje schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 10:13:
[...]
Over het de Bigwater set: het antarctica waterblok is (veel) beter (is zo ie zo een van de betere blokken). De beperkende factor bij een beperkte WC (alleen CPU) set is niet de water temperatuur (koelprestaties van de radiator) maar de prestaties van de pomp en het cpu block. Alleen een CPU kan namelijk nooit genoeg warmte af geven om het water veel op te warmen.
Volgens mij ligt dat aan de eigenschappen van het gebruikte medium, water in dit geval. Heb je wel eens een heatsink aangeraakt die probeerde om een monster van een proc te koelen? Geloof me, die worden heet :)

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:18

Smarron

The bend

Zo, na teveel jaar op SocketA te hebben rondgehangen ga ik ook over op iets nieuws. Niet iets supernieuws, maar de komende 2 jaar wil ik weer verder, vooral vanwege AGP naar PCI-e. Socket939 wordt het voorlopig wegens geldgebrek. (Mijn keuze voor deze socket heb ik al gemaakt, dus hier wijk ik niet van af, bovendien kan ik in ieder geval mijn G.Skill mem hergebruiken, zodat ik alleen cpu, vga en mobo hoef up te graden.)

Ik heb nu cpu, vga en nb watergekoeld en ik wil in ieder geval de cpu watergekoeld houden. De rest is optioneel en kan er later wel bij. Op dit moment heb ik slangen van 14/10mm en deze zou ik graag willen houden (Destijds bij Frigus gekocht en gebruikt op de Intimidator wc-blokken, vreemde maat, maar dat pastte toen prima).

Welk cpu-blok kan ik nemen voor S939 welke op de slang past ?Ik zie dat de ZM-WB4 GOLD compatible moet zijn, dat is een optie. De Swiftech MCW5002-64 heeft wel weer de voorkeur (om zoveel mogelijk Swiftech te krijgen samen met de MCP-650 pomp), alleen past deze volgens mij niet op de slang die ik gebruik. De Apogee past volgens mij wel (Fittings & tubing compatibility: Two sets of Nylon hose barbs are included with the device: 3/8" (10mm) and 1/2" (12mm). Of bedoelen ze met die 10mm of 3/8" de buitendiameter ? Net als een paar jaar geleden word ik weer verward door de mm en inch noteringen.

Ik zou zelf de voorkeur geven aan blokken waarop ik de slang kan duwen, welke voordelen zijn er om ze vast te schroeven ?

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
aramdin schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 12:31:
[...]
Volgens mij ligt dat aan de eigenschappen van het gebruikte medium, water in dit geval. Heb je wel eens een heatsink aangeraakt die probeerde om een monster van een proc te koelen? Geloof me, die worden heet :)
Ik zie even niet waarom een heatsink hier relevant is. We hebben het toch over waterkoeling? Oke een waterblokje is eigenlijk ook een heatsing. Maar als je waterblokje (bijvoorbeeld) 60 graden wordt dan gaat er toch iets niet goed (pomp stuk/proc op 220 volt/weet ik het). (Zelfs met een proc en vga die elk 150 watt verstooken kan ik m'n waterkoel spul pijnvrij aanraken)

Ik heb een tijdje luchtkoeling op m'n BartonM gehad ik geloof dat dat wel aan die omschrijving voldoet ( de omschrijving van monster van een proc en hete heatsink). Gelukkig dat waterblokjes geen 60 graden worden op >2 volt. Die BartonM is ook precies de reden dat ik aan waterkoeling ben begonnen. De hitte was met luchtkoeling gewoon weg niet te beheersen.
Smarron schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 12:54:De Apogee past volgens mij wel (Fittings & tubing compatibility: Two sets of Nylon hose barbs are included with the device: 3/8" (10mm) and 1/2" (12mm). Of bedoelen ze met die 10mm of 3/8" de buitendiameter ? Net als een paar jaar geleden word ik weer verward door de mm en inch noteringen.

Ik zou zelf de voorkeur geven aan blokken waarop ik de slang kan duwen, welke voordelen zijn er om ze vast te schroeven ?
Ik zou het ook niet weten asetek slangen van 10mm zijn 8x1 of hebben een binnen dialeter van 6,5mm. (beide zijn bruikbaar)

Ik heb een paar schroef koppelingen en als je die vast draait dan kan je er bij wijze van spreken aan gaan hangen en nog laten ze niet los, dat kan en voordeel zijn.

[ Voor 31% gewijzigd door martijn_tje op 08-08-2006 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-05 22:30

[afbeelding]

[afbeelding]
ik zie in de aanslag vingerafdrukken, en het zuur van de huid is in het koper gaan oxideren oid. Is dat blokje niet 2e hands?

over de aansluitingen, waarom neem je niet gewoon 8 mm binnen diameter slang? je kan beter je hele systeem, 1 maat slang maken en dat alles goed aansluit, dan dat je zelf gaat aanklooien met montage.

ik heb dat blokje ook en als je siliconen slang gebruikt (bijv, innovatek) dan past het perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
nou .. net mn nieuwe kast + triple radiator besteld en n paar fans en n grilletje, wat aansluitingen, en jullie zien het wel op de fotos die komen als ik het binnenheb ... :D kheb helemaal zin om die kast lekker te modden en lekker stil en goed koelend te maken .. en dan ga ik eindelijk eens mn graka verbeteren met n wél werkende 7900GT .. eens kijken of de webshop die van mij nog aanneemt of dat ik mn kaart gewoon terug zal sturen naar XFX.. ik wil er geen extra heatsink meer op hoeven zetten ..

Maar goed binnenkort fotos van mn nieuwe spullen en de gaten die ik erin maak .. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
martijn_tje schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 14:47:
[...]
Ik zie even niet waarom een heatsink hier relevant is. We hebben het toch over waterkoeling? Oke een waterblokje is eigenlijk ook een heatsing. Maar als je waterblokje (bijvoorbeeld) 60 graden wordt dan gaat er toch iets niet goed (pomp stuk/proc op 220 volt/weet ik het). (Zelfs met een proc en vga die elk 150 watt verstooken kan ik m'n waterkoel spul pijnvrij aanraken).
Ik doelde eigenlijk op je laatste zin, dat de cpu nooit genoeg warmte kan afgeven om het water veel op te warmen. Dat heeft volgens mij te maken met de eigenschap van water. Water heeft natuurlijk andere warmte eigenschappen dan koper.

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:18

Smarron

The bend

martijn_tje schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 14:47:
Ik zou het ook niet weten asetek slangen van 10mm zijn 8x1 of hebben een binnen dialeter van 6,5mm. (beide zijn bruikbaar)

Ik heb een paar schroef koppelingen en als je die vast draait dan kan je er bij wijze van spreken aan gaan hangen en nog laten ze niet los, dat kan en voordeel zijn.
Scheen toen al een vreemde maat te zijn, maar dat boeide niet.

Ik lees trouwens dat het S-A blok van Frigus trouwens wel moet passen op een AMD64 volgens een aantal Tweakers. Zal eens contact met ze opnemen. Werkende foto's zouden wel handig zijn. Dan hoef ik helemaal geen andere wc-setup te nemen. Ik wilde trouwens een DFI SLI-plankje halen.

Voor alle mensen met WC die naar A64 willen overstappen!
sapphire in "[WC] Swiftech MCW6002A/64"

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slitch
  • Laatst online: 28-03 13:33
Ik zou eigenlijk vandaag mijn overige waterkoelspullen binnenkrijgen maar er was iets fouts gegaan :(
Ik had al een Zern PQ (Athlon), een Zern mobo blokje en 4 haakse G1/4 8x1 plug-in aansluitingen heel goedkoop via ebay.de gekocht, maar ik had de rest nog niet.

Daarom heb ik dit besteld:
1 x Laing DDC-Pumpe 12V DDC-1T 49,98 €
2 x Schlauchschelle 6 - 12mm 0,79 €
2 x Schlauch PUR 10/8mm glasklar 2,29 €
4 x 10/8mm (8x1mm) Anschraubtülle G1/4 1,33 €
1 x Tec-Protect-Ultra 0,5l WaterWetter SuperCoolant 5,49 €
1 x Cooltek Exstream 120 mm Dual 29,90 €
1 x Cape Coolplex Pro 25 extern (ja de nieuwe zwarte) 35,98 €
1 x Kantenschutz Meterware schwarz 3,94 €
4 x Schrauben M3 x 35mm Kopf (4 Stück) 0,68 €
1 x Unlocker AT-1 (wil weten of het goed werkt) 7,99 €
-------------------------------------------------------------------------------------------
Totaal inc. verzenden naar nl + 6% korting 145,52 €

Best wel een leuk setje voor iemand die het niet gaat om het zware overclocken maar gewoon een lekker stil (en mooi!) systeem wil.
Verder vind ik het fijne aan waterkoeling is dat je tegenwoordig andere clips krijgt voor andere processoren zodat ALS ik ooit ga upgraden ik tenminste mn koeling snel kan omzetten :*)

Mss morgen wat fotos :)

Verder zag ik een aantal posts terug dat sommige van jullie geintresseerd zijn in het innovatek blokje.
Als je dit leest zegt dit genoeg:

geeen aanrader voor de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
Slitch schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 22:46:
Verder zag ik een aantal posts terug dat sommige van jullie geintresseerd zijn in het innovatek blokje.
Als je dit leest zegt dit genoeg:

geeen aanrader voor de prijs.
mmhh die review gaat toch alleen over de flow (heb het ff snel doorgelezen) ik zie nergens temperatuur resultaten ... en sowieso ga ik nogvoor die innovatek omdat dat blok er gewoon bruut uitziet :D wieeh maar die bestel ik pas als de kast verder af is |-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Delta-T
Hoe lager hoe beter.... d0h
Nou weet ik niet direct of je waarde moet hechten aan de review, maar ziet er opzich wel aardig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
Vandread schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 00:28:
Delta-T
Hoe lager hoe beter.... d0h
Nou weet ik niet direct of je waarde moet hechten aan de review, maar ziet er opzich wel aardig uit.
misschien handig om wat text te quoten? Nu weet geen hond waar je het over hebt, wat lager: Temps? flow? geluid? water niveau? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers
  • Laatst online: 07-04 15:29

frankknopers

Goud is geen geld

Ik heb mijn Reserator nu aangesloten op een X800GTO van Sapphire. De koeling heb ik verbeterd door een grote radiator achterin de kast te plaatsen (CM Stacker 810 8) ). De videokaart wordt gekoeld door een Innovatek Cool-Matic X800 blokje.

Afbeeldingslocatie: http://www.knopers.net/webspace/tweakers/sapphire_x800gto_watercooled.jpg

In het begin zat er nog lucht in de radiator gevangen, waardoor de temperatuur van de GPU dik boven de 60 graden lag. Nu heb ik de pomprichting omgedraaid en de radiator goed ontlucht (door de hele kast 45 graden opzij te kantelen) en de performance is indrukwekkend!

Even een simpele vergelijking:

Koeling:Stock luchtkoelerZalman VF700-CuInnovatek Cool-Matic
Temperatuur idle GPU/DDR3:48/4542/4026/31
Temperatuur stressed GPU/DDR3:75/5060/4535/45
Maximale stabiele overclock GPU/DDR3:---580/580600/600
Omgevingstemperatuur ~18C

En dan de 3Dmark05 score:
Stock 400/490MHz: 4821
Overclock 600/600MHz: 6483

En dat i.c.m. een Core 2 Duo E6600 + Gigabyte GA-965P-DS4 + 2x1GB OCZ PC6400 CL4 Dual Channel. 8) 8)

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Nou nog die zalman reserator ditchen, nog een 240/360 black ice gt erbij en je hebt een mobiele oplossing :P
Netjes zo trouwens, zie je dat temps goed helpen en hoe effectief waterkoeling is.
Vraag me af hoeveel de temp zou stijgen als je waterkoeling op je cpu erbij zou zetten.

[ Voor 44% gewijzigd door Vandread op 09-08-2006 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers

frankknopers

Goud is geen geld

Vandread schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 10:44:
Nou nog die zalman reserator ditchen, nog een 240/360 black ice gt erbij en je hebt een mobiele oplossing :P
Netjes zo trouwens, zie je dat temps goed helpen en hoe effectief waterkoeling is.
Vraag me af hoeveel de temp zou stijgen als je waterkoeling op je cpu erbij zou zetten.
Dat zal ik waarschijnlijk niet te weten komen omdat mijn Zalman ZM-WB2 GOLD (CPU waterblok) niet past op dit moederbord. De CPU koeler is te breed of te vlak (het is maar net hoe je er tegenaan kijkt) en raakt daardoor een rijtje condensatoren dicht bij het CPU socket.

Nou is er wel een opvolger, de ZM-WB4 GOLD, maar ik heb geen zin om nog een keer geld uit te geven voor zo'n koelblok. Ik heb daarom gekozen voor deze Arctic Freezer 7 Pro. Ook een zeer goede en zeer stille koeler waar ik erg blij mee ben. :)

Ik ben daarnaast principieel tegen het overclocken van de CPU, omdat dat bij mij gewoon nooit werkt. 8)7

Daarom ben ik me gaan toespitsen op de videokaartkoeling. _/-\o_ Ik weet zeker dat deze radiator genoeg capaciteit heeft om een dual X1900 in bedwang te houden. Misschien een leuk ideetje voor de toekomst ;)

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Frank, is dat een BI Pro 2 of een BIX 2? Ik heb namelijk ook een Stacker 810 en ben op zoek naar een dual rad die in de kast past. Kan je de rad door beide fans monteren?

Zie hier mijn wc setup :)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ramdinrs/System/cmstacker810/IMG_3108.JPG

[ Voor 84% gewijzigd door aramdin op 09-08-2006 11:25 ]

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MF

MF

Take a Seat

aramdin schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 11:21:
Frank, is dat een BI Pro 2 of een BIX 2? Ik heb namelijk ook een Stacker 810 en ben op zoek naar een dual rad die in de kast past. Kan je de rad door beide fans monteren?

[afbeelding]
BI Pro 2 (deze zal het wel zijn) of BIX 2, dat maakt niet uit, ze zijn even groot, en qua dikte lukt het makkelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slitch
:o Little River Cascade + Liang = :9~
leuke specs, leuke wc :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Slitch schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 11:32:
:o Little River Cascade + Liang = :9~
leuke specs, leuke wc :)
Thx ;) Idle op dit moment 20c met een X2 3800+ @ 2400mHz. Nu neem ik ook mee dat de sensor kan afwijken, dus zal wel iets hoger liggen... Stressed heb ik even nog geen info over :)

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Waterkoeling porno hor aramdin ;) was die cascade toch ooit een goeie tip van mij (ja toch :? hehe)
Koop gewoon een BI GT xflow ofzo :P
Frank_Knopers schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 11:03:
Ik ben daarnaast principieel tegen het overclocken van de CPU, omdat dat bij mij gewoon nooit werkt. 8)7
Met een Core 2 Duo E6600? .... uhm... als je je gpu kan overclocken kan je dat toch ook wel :?

[ Voor 54% gewijzigd door Vandread op 09-08-2006 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Hehe jip, mijn dank is nog steeds groot :)

Een E6600 smeekt er gewoon om, om ge-oced te worden!

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
WSaeNoTSoCK schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 00:35:
[...]

misschien handig om wat text te quoten? Nu weet geen hond waar je het over hebt, wat lager: Temps? flow? geluid? water niveau? :X
mmhh ik heb de review nog maar eens doorgelezen maar ik vind hun testwijze maar vreemd hoor :/.

Ze hebben het verschil van temperatuur vd CPU met het koelwater gegeven, het koelwater is bij hun altijd 25 graden. Daarnaast tellen ze bij iedere temperatuur 8 graden extra op omdat dat het aantal graden is wat het DFI moederbord ernaast zit (??!), dan ben je ook lekker bezig, ipv dat je dan gewoon met n externe thermometer meet..

Maar ok, misschien wordt het dan toch maar zo'n heatkiller 2.5. Dit komt het beste uit de test :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Delta-T is een veelgebruikte manier van blokken testen maar die review heb ik voor de rest niet gelezen aangezien het me niet kan boeien, dus of de testmanier klopt lijkt me van niet gezien Pilske zijn reactie :)

Voor een mooie manier van testen zie:
http://www.procooling.com...nc=articles&disp=138&pg=1

Kortgezegd:

"I measure CPU diode temperatures, the temperature of the water at the waterblock's inlet, and the water flow rate. By plotting the difference between CPU temperature and water temperature, we can normalize all testing. This is required because water temperatures may vary from day to day in my testing room. The closer that this delta T (engineering-speak for temperature differential) is to 0, the better the waterblock is performing."

bron: http://www.procooling.com...hp?func=articles&disp=132

PS: dankje pilske ik had die reactie niet gezien.

[ Voor 3% gewijzigd door Vandread op 09-08-2006 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
mmhh of die reviewtest manier klopt.. ik weet het niet maar standaard 8 graden klakkeloos optellen bij iedere temperatuur lijkt me niet echt betrouwbaar ^^ ..

Maar goed, performance reviews hecht ik nooit zo'n waarde aan.. het is leuk dat zo'n blokje op die CPU die resultaten geeft, maar hoe werkt het op mijn CPU .. :P het verschilt gewoon altijd naar mijn mening. Wat vindt de reviewer bijvoorbeeld veel/weinig koelpasta.

Reviews van waterblokjes zijn wel leuk om te hebben en 'n beetje 'n gevoel te krijgen van de prestaties van het blok maar daar houdt het dan ook op. Je weet niet hoe het in jou situatie zal werken (er zijn onnoemelijk veel verschillen te noemen.. rad plaatsing, kamer temp, soort koelwater, pomp kracht, aantal componenten in je loop, enz enz enz.).

Reviews zijn dus gewoon mooie indicaties van wat je ongeveer zou kunnen verwachten van het blok, meer niet (A) *persoonlijke mening, trap me er niet voor in elkaar jongens ;)*

Maar wat ik wel opmaak uit deze review is dat de G-Flow echt heel slecht moet presteren, anders had die nog wel Delta T waardes die in de buurt lagen van de andere blokjes.. maar dat is dus absoluut niet zo, hoe graag het oog óók iets wil ik zal geen G-flow meer nemen aangezien die dus echt bagger presteert, eerder zo'n heatkiller 2.5 die ziet er ook stoer uit :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MF

MF

Take a Seat

Pilske schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 13:03:
mmhh of die reviewtest manier klopt.. ik weet het niet maar standaard 8 graden klakkeloos optellen bij iedere tempera.... .......t :D
De testmethodes zoals op deze site zijn ook niet goed om achter de prestatie van het koelblok te komen. Je kan dit namelijk helemaal niet accuraat testen met een moederbord.

Je moet dit testen met een teststation die via een transistor het exacte verlies wattage van de CPU kan nabootsen. (en dat elke keer weer even exact) Hierdoor krijg je dan ook een correcte gesimuleerde 100% load, en niet via een 1 of ander tooltje. (test volgens Intel Spec. 30255301) Hierbij haal je met de G-Flow een delta-t van 19,3K (volgens het Innovatek Forum) en dan is eigenlijk onovertroffen.

[ Voor 42% gewijzigd door MF op 09-08-2006 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leandres
  • Laatst online: 12-05 20:32

leandres

ook nog?

Misschien hoort het hier wel helemaal niet thuis, maar na een hoop gezoek kom ik er niet uit.

Ik heb een groenige (sorry voor het woord) smegma achtige vettige substantie in mijn reservoir en het tast ook Y stukken aan, ik zie dat het er in blijft hangen.

Ik lees in vele topics dat mensen "het alg" (dat zal het dan wel zijn?) ff eruit spoelen er er nieuwe vloeistof in doen.

Alleen die zut in mijn systeem is vettig en blijft plakken aan me reservoir etc etc.

Hoe krijg ik dit in vredesnaam eruit.

1: PVoutput Hoogezand, GN | 2: PVoutput Sappemeer, GN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MF

MF

Take a Seat

Zal idd alg zijn, alles netjes schoon maken en er vervolgens een 1 of andere protect vloeistof in doen, dan krijg je dit zo snel niet weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leandres

leandres

ook nog?

MF schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 13:53:
Zal idd alg zijn, alles netjes schoon maken en er vervolgens een 1 of andere protect vloeistof in doen, dan krijg je dit zo snel niet weer.
Tis echt pas na dik een half jaar ontstaan, ik heb er van dat waterwetter met demi water in een 1 op 30 verhouding.

Zou niet moeten morgen zou je zeggen.

Maar is alg altijd vettig?? want in het reservoir kan ik het wel schoonmaken, en slangen vervangen is ook niet echt een probleem imho.

Maar hoe krijg je het uit de radiator en pomp en blokjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers

frankknopers

Goud is geen geld

aramdin schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 11:21:

[afbeelding]
Ik heb een Black Ice Pro II welke ik gekocht heb bij Azerty.

De fittingen zitten bij mij aan de bovenkant en de radiator is alleen aan de onderste fan bevestigd. Zodoende zit de radiator toch met 4 stevige M4 schroeven vast en past het geheel er precies in. Omdat de fans in de stacker een grotere afstand hebben dan de schroefgaten in de radiator kon ik het geheel maar op 1 fan vastschroeven.

Let er wel op dat mijn radiator een afwijkende schroefdraad heeft, volgens mij M3.5. Omdat ik nergens M3.5 schroeven kon krijgen heb ik met mijn vader de schroefdraad getapt naar M4.

De fangrills die normaal afscherming geven aan de binnenkant heb ik nu aan de buitenkant bevestigd. Dat dichte rooster wat er standaard aan de achterkant in zit heb ik eruit gehaald (houdt veel lucht tegen..)

[ Voor 7% gewijzigd door frankknopers op 09-08-2006 14:07 ]

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Thx for the info, hier ben ik al een tijdje naar op zoek! Ik ken het probleem met de schroefdraad. Helaas is er gekozen om een afwijkende maat te kiezen. Op dit moment zit mijn rad maar met 2 schroeven vast, ik had er niet meer liggen.
Bijna alle fangrills van mijn stacker zijn er ook afgehaald, naast het tegenhouden van lucht stijgt ook je geluidsproductie!

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-01 12:23
Frank_Knopers schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 10:32:
Ik heb mijn Reserator nu aangesloten op een X800GTO van Sapphire. De koeling heb ik verbeterd door een grote radiator achterin de kast te plaatsen (CM Stacker 810 8) ). De videokaart wordt gekoeld door een Innovatek Cool-Matic X800 blokje.

[afbeelding]

In het begin zat er nog lucht in de radiator gevangen, waardoor de temperatuur van de GPU dik boven de 60 graden lag. Nu heb ik de pomprichting omgedraaid en de radiator goed ontlucht (door de hele kast 45 graden opzij te kantelen) en de performance is indrukwekkend!

En dat i.c.m. een Core 2 Duo E6600 + Gigabyte GA-965P-DS4 + 2x1GB OCZ PC6400 CL4 Dual Channel. 8) 8)
Die videokaart komt me ergens bekend van voor :+ , alleen 600/600 haalde ik zelf niet.
Hulde :P _/-\o_

klik hier voor de specs van m'n systeem || ook al is INTEL nog zo snel AMD achterhaalt hem wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:13

Zenix

BOE!

ik heb een probleem.
Mijn systeem wil maar niet goed ontluchten, heb alles al geprobeerd.

http://www.edroben.demon.nl/testrunwater/

ik denk zelf dat het door de swiftech storm komt.

volgorde

pomp > rad > cpu block > res > pomp

[ Voor 11% gewijzigd door Zenix op 09-08-2006 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slitch
Nu jij het ook over je opstelling hebt, zit er echt een groot verschil in prestatie hoe je het hangt?
Volgens de startpost niet maar ik meen dat ik wat mensen in dit topic heb horen zeggen dat het wel degelijk uitmaakt.
Ik zelf zat te denken aan: Pomp (liang) -> CPU -> Northbridge -> Dual rad -> reservoir

Als iemand wat tips heeft hoe dan ook, alles wordt op prijs gesteld!
Is het trouwens aan te raden om ff de onderkant van het CPU blokje schoon te maken met ketchup ofzo, of heeft dit geen zin? (mss als de onderkant schoner is dat de AS5 beter werkt?)

Edit: Zenix; noem anders de dingen op die je hebt geprobeerd, dan is het helpen misschien wat makkelijker.

[ Voor 8% gewijzigd door Slitch op 09-08-2006 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Slitch schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 18:37:
Nu jij het ook over je opstelling hebt, zit er echt een groot verschil in prestatie hoe je het hangt?
Volgens de startpost niet maar ik meen dat ik wat mensen in dit topic heb horen zeggen dat het wel degelijk uitmaakt.
Ik zelf zat te denken aan: Pomp (liang) -> CPU -> Northbridge -> Dual rad -> reservoir

Als iemand wat tips heeft hoe dan ook, alles wordt op prijs gesteld!
Is het trouwens aan te raden om ff de onderkant van het CPU blokje schoon te maken met ketchup ofzo, of heeft dit geen zin? (mss als de onderkant schoner is dat de AS5 beter werkt?)

Edit: Zenix; noem anders de dingen op die je hebt geprobeerd, dan is het helpen misschien wat makkelijker.
alles geprobeerd om dat ding te ontluchten. Ben er 4 uur mee bezig geweest de setup werkt gewoon verder helemaal goed. Dus nu heb ik alles uit elkaar gehaald, bleek dat 1 van de JETS van de storm verstopt was met 1 klein dingetje. Kan zoiets klein zoiets veroorzaken denk je dan?

Maar volgorde van setup maakt niet zoveel uit. Ik heb dit gedaan om dat het gewoon het makkelijkste was in mijn kast. Als mijn radiator bovenin mijn kast zat had ik het weer helemaal anders gedaan.
In jouw setup zou ik wel de radiator tussen de cpu en north bridge blok toen. Dat lijkt me me het beste.

[ Voor 4% gewijzigd door Zenix op 09-08-2006 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Nee, het ligt aan je pomp die teveel water aanzuigt en dat niet aangeleverd kan krijgen. Je kan die pomp toch afstellen? Zet hem op stand 3 of lager om te ontluchten. Vul je res ook tot aan de nok toe met water!

Tip1. hel de pc over naar achter, vul dan je res.

Tip2. Gebruik de macro stand van je cam & neem de pics overdag ;)

[ Voor 0% gewijzigd door aramdin op 09-08-2006 23:03 . Reden: typo's ]

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Frank_Knopers schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 11:03:

Daarom ben ik me gaan toespitsen op de videokaartkoeling. _/-\o_ Ik weet zeker dat deze radiator genoeg capaciteit heeft om een dual X1900 in bedwang te houden. Misschien een leuk ideetje voor de toekomst ;)
Heiden. :P Ik denk net als Vandread dat je nog meer dan genoeg koelcapaciteit overhoud om ook je CPU mee te nemen.

Overigens is je CPU makkelijker te oc'en (imho) dan je videokaart. Blij dat de tijd met jumpertjes grotendeels achter ons ligt, maar dat maakt het helaas minder "spannend".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Zenix schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 17:56:
ik heb een probleem.
Mijn systeem wil maar niet goed ontluchten, heb alles al geprobeerd.
Lijkt me eerder dat het door je reservoir komt :) volg de tips van aramdin, die is onze reservoir en power pomp probs expert :P

[ Voor 3% gewijzigd door Vandread op 09-08-2006 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Vandread schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 22:53:
[...]

Lijkt me eerder dat het door je reservoir komt :) volg de tips van aramdin, die is onze reservoir expert :P
Lol heb er al teveel gehad ;) De Laing die ik nu heb is te krachtig voor veel reservoirs, waaronder een standaard single bay res...Hetzelfde geld voor die MCP655 pomp.

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

aramdin schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 22:31:
Nee, het ligt aan je pomp die teveel water aanzuigt en dat niet aangeleverd kan krijgen. Je kan die pomp toch afstellen? Zet hem op stand 3 of lager om te ontluchten. Vul je res ook tot aan de nok toe met water!

Tip1. hel de pc over naar achter, vul dan je res.

Tip2. Gebruik de macro stand van je cam & neem de pics overdag ;)
Het is een MCP650 dus zonder instel mogelijkheden.
En in res kon ook niet meer water.
Pics zijn overdag genomen.

Maar ik zal je tips gebruiken.
aramdin schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 23:01:
[...]

Lol heb er al teveel gehad ;) De Laing die ik nu heb is te krachtig voor veel reservoirs, waaronder een standaard single bay res...Hetzelfde geld voor die MCP655 pomp.
Denk niet dat het daar aan lag. Want met mijn dtek whitewater wou die een tijd terug wel goed.

[ Voor 43% gewijzigd door Zenix op 09-08-2006 23:37 ]

• Vandread
Van een WW naar een Storm upgraden... das wel die-hard :P

Ik zou zowiezo toch proberen wat meer water in je res te doen door wat kantelwerk, dan dicht doen en je kast eens flink in wat hoeken varieren en je pomp paar keer aan en uit zetten.

• leandres

leandres

ook nog?

Leandresss schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 13:48:
Misschien hoort het hier wel helemaal niet thuis, maar na een hoop gezoek kom ik er niet uit.

Ik heb een groenige (sorry voor het woord) smegma achtige vettige substantie in mijn reservoir en het tast ook Y stukken aan, ik zie dat het er in blijft hangen.

Ik lees in vele topics dat mensen "het alg" (dat zal het dan wel zijn?) ff eruit spoelen er er nieuwe vloeistof in doen.

Alleen die zut in mijn systeem is vettig en blijft plakken aan me reservoir etc etc.

Hoe krijg ik dit in vredesnaam eruit.
Iemand waardevolle tips? :'(

• aramdin
Volgens mij kan je dat uitspoelen met azijn of heet water oid. Als ik je een tip mag geven: Innovatek Tec Protect. Ik gebruik dat al jaren zonder enig probleem. Heb je toevallig ook een window in je kast waar de zon op schijnt?
Zenix schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 23:05:
Het is een MCP650 dus zonder instel mogelijkheden.
En in res kon ook niet meer water.
Pics zijn overdag genomen.

Maar ik zal je tips gebruiken.

Denk niet dat het daar aan lag. Want met mijn dtek whitewater wou die een tijd terug wel goed.
Damnit, niet goed gekeken |:( Volgende keer geen flitser gebruiken dan ;)

Raar dat het wel goed ging met de WW. Die heeft een veel lagere flow drop dan de Storm, dus dat zou betekenen dat je de ontluchtingsproblemen eerder met de WW zou hebben dan met je Storm.

[ Voor 46% gewijzigd door aramdin op 10-08-2006 10:28 ]

Instagram / YouTube

• Bulls
Frank_Knopers schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 10:32:

[afbeelding]

waarom heb je de CPU niet water gekoeld dan? als je niet wilt overclocken dan kun je het toch op zn minst voor het geluid doen? en als je toch je CPU niet gaat overclocken, blijven de temps ook nog laag.

• Roamor
  • Niet online
[WC] Het grote waterkoelings topic deel XVIII

Daar kunnen we weer verder. ;)

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04 12:48

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Verder in het topic wat Roamor aangeeft :)

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.