[WC] Het grote waterkoelings topic deel XVII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 5.997 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Frank_Knopers schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 11:03:

Ik ben daarnaast principieel tegen het overclocken van de CPU, omdat dat bij mij gewoon nooit werkt. 8)7

Daarom ben ik me gaan toespitsen op de videokaartkoeling. _/-\o_ Ik weet zeker dat deze radiator genoeg capaciteit heeft om een dual X1900 in bedwang te houden. Misschien een leuk ideetje voor de toekomst ;)
Heiden. :P Ik denk net als Vandread dat je nog meer dan genoeg koelcapaciteit overhoud om ook je CPU mee te nemen.

Overigens is je CPU makkelijker te oc'en (imho) dan je videokaart. Blij dat de tijd met jumpertjes grotendeels achter ons ligt, maar dat maakt het helaas minder "spannend".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-07 15:03
Zenix schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 17:56:
ik heb een probleem.
Mijn systeem wil maar niet goed ontluchten, heb alles al geprobeerd.
Lijkt me eerder dat het door je reservoir komt :) volg de tips van aramdin, die is onze reservoir en power pomp probs expert :P

[ Voor 3% gewijzigd door Vandread op 09-08-2006 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Vandread schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 22:53:
[...]

Lijkt me eerder dat het door je reservoir komt :) volg de tips van aramdin, die is onze reservoir expert :P
Lol heb er al teveel gehad ;) De Laing die ik nu heb is te krachtig voor veel reservoirs, waaronder een standaard single bay res...Hetzelfde geld voor die MCP655 pomp.

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:44

Zenix

BOE!

aramdin schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 22:31:
Nee, het ligt aan je pomp die teveel water aanzuigt en dat niet aangeleverd kan krijgen. Je kan die pomp toch afstellen? Zet hem op stand 3 of lager om te ontluchten. Vul je res ook tot aan de nok toe met water!

Tip1. hel de pc over naar achter, vul dan je res.

Tip2. Gebruik de macro stand van je cam & neem de pics overdag ;)
Het is een MCP650 dus zonder instel mogelijkheden.
En in res kon ook niet meer water.
Pics zijn overdag genomen.

Maar ik zal je tips gebruiken.
aramdin schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 23:01:
[...]

Lol heb er al teveel gehad ;) De Laing die ik nu heb is te krachtig voor veel reservoirs, waaronder een standaard single bay res...Hetzelfde geld voor die MCP655 pomp.
Denk niet dat het daar aan lag. Want met mijn dtek whitewater wou die een tijd terug wel goed.

[ Voor 43% gewijzigd door Zenix op 09-08-2006 23:37 ]

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-07 15:03
Van een WW naar een Storm upgraden... das wel die-hard :P

Ik zou zowiezo toch proberen wat meer water in je res te doen door wat kantelwerk, dan dicht doen en je kast eens flink in wat hoeken varieren en je pomp paar keer aan en uit zetten.

• leandres
  • Laatst online: 22-06 12:22

leandres

ook nog?

Leandresss schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 13:48:
Misschien hoort het hier wel helemaal niet thuis, maar na een hoop gezoek kom ik er niet uit.

Ik heb een groenige (sorry voor het woord) smegma achtige vettige substantie in mijn reservoir en het tast ook Y stukken aan, ik zie dat het er in blijft hangen.

Ik lees in vele topics dat mensen "het alg" (dat zal het dan wel zijn?) ff eruit spoelen er er nieuwe vloeistof in doen.

Alleen die zut in mijn systeem is vettig en blijft plakken aan me reservoir etc etc.

Hoe krijg ik dit in vredesnaam eruit.
Iemand waardevolle tips? :'(

1: PVoutput Hoogezand, GN | 2: PVoutput Sappemeer, GN

• aramdin
  • Laatst online: 24-07-2024
Volgens mij kan je dat uitspoelen met azijn of heet water oid. Als ik je een tip mag geven: Innovatek Tec Protect. Ik gebruik dat al jaren zonder enig probleem. Heb je toevallig ook een window in je kast waar de zon op schijnt?
Zenix schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 23:05:
Het is een MCP650 dus zonder instel mogelijkheden.
En in res kon ook niet meer water.
Pics zijn overdag genomen.

Maar ik zal je tips gebruiken.

Denk niet dat het daar aan lag. Want met mijn dtek whitewater wou die een tijd terug wel goed.
Damnit, niet goed gekeken |:( Volgende keer geen flitser gebruiken dan ;)

Raar dat het wel goed ging met de WW. Die heeft een veel lagere flow drop dan de Storm, dus dat zou betekenen dat je de ontluchtingsproblemen eerder met de WW zou hebben dan met je Storm.

[ Voor 46% gewijzigd door aramdin op 10-08-2006 10:28 ]

Instagram / YouTube

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-05 22:30
Frank_Knopers schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 10:32:
Ik heb mijn Reserator nu aangesloten op een X800GTO van Sapphire. De koeling heb ik verbeterd door een grote radiator achterin de kast te plaatsen (CM Stacker 810 8) ). De videokaart wordt gekoeld door een Innovatek Cool-Matic X800 blokje.

[afbeelding]

In het begin zat er nog lucht in de radiator gevangen, waardoor de temperatuur van de GPU dik boven de 60 graden lag. Nu heb ik de pomprichting omgedraaid en de radiator goed ontlucht (door de hele kast 45 graden opzij te kantelen) en de performance is indrukwekkend!

Even een simpele vergelijking:

Koeling:Stock luchtkoelerZalman VF700-CuInnovatek Cool-Matic
Temperatuur idle GPU/DDR3:48/4542/4026/31
Temperatuur stressed GPU/DDR3:75/5060/4535/45
Maximale stabiele overclock GPU/DDR3:---580/580600/600
Omgevingstemperatuur ~18C

En dan de 3Dmark05 score:
Stock 400/490MHz: 4821
Overclock 600/600MHz: 6483

En dat i.c.m. een Core 2 Duo E6600 + Gigabyte GA-965P-DS4 + 2x1GB OCZ PC6400 CL4 Dual Channel. 8) 8)
waarom heb je de CPU niet water gekoeld dan? als je niet wilt overclocken dan kun je het toch op zn minst voor het geluid doen? en als je toch je CPU niet gaat overclocken, blijven de temps ook nog laag.

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
[WC] Het grote waterkoelings topic deel XVIII

Daar kunnen we weer verder. ;)

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04 12:48

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Verder in het topic wat Roamor aangeeft :)

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.