[WC] Het grote waterkoelings topic deel XVII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 6.007 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Mooi spul :) Kan niet wachten tot ik mijn spul binnen krijg.
El Snorro schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 17:58:
[...]

Je kan alle spullen van alphacool ook gewoon in NL/BE bestellen hoor, bij Bytes@Work bijvoorbeeld, die leveren alles tegen dezelfde prijzen als op de alphacool site.
Daar kom je helaas net iéts te laat mee, bedankt voor de tip ;)
Pilske schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 19:27:
[...]

jup klopt :) nou ... wij wille fotos !! of ja ik wil m'n ouwe innovatek blok wel weer in actie zien op 'n graka .. :P
17 juni komt alles binnen :) Hardware,waterkoeling en modspulletjes 8) Dan zullen er pas foto's komen van actie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:22
WSaeNoTSoCK schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 17:09:
ík heb nu deze antarctica:
[afbeelding]

en wil graag deze van nexus:
[afbeelding]

maar welke zal beter presteren?
Ik denk dat het geen zak uitmaakt :)
Misschien 2 graden... maar welke... geen idee.
Er zullen iig geen wonderen gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-05 22:30
ik heb dat nexus blokje toch maar besteld (35 euro is geen geld, eerder was dat ding nog 60)

want na mn total make over van mn PC wil ik het liefst overal van die schroef fittingen op hebben.
en als je dan dat antarctica blok hebt met push-on, dan lijkt het niet.

en trouwens is dat innovatek slang net iets smaller dan asetek slang en fungeert het niet optimaal met push-on (trek je gemakkelijk eruit, zonder dat "lock" ringetje in te duwen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103524

Heb slangbinnendiameter 8 en heb nog een thermaltake waterflow apparaatje liggen. Als ik die opneem in mijn setup ga ik dan oponthoud merken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Anoniem: 103524 schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 21:52:
Heb slangbinnendiameter 8 en heb nog een thermaltake waterflow apparaatje liggen. Als ik die opneem in mijn setup ga ik dan oponthoud merken?
Als die flowmeter een kleinere diameter heeft gaat je flow er wel op achteruit, alleen denk ik dat het kwa temps niet veel zal uitmaken.

Het beste lijkt mij om het gewoon even te proberen aangezien je die flowmeter toch hebt liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103524

PilatuS schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 21:56:
[...]

Als die flowmeter een kleinere diameter heeft gaat je flow er wel op achteruit, alleen denk ik dat het kwa temps niet veel zal uitmaken.

Het beste lijkt mij om het gewoon even te proberen aangezien je die flowmeter toch hebt liggen.
Stel dat ik hem niet opneem, is er dan toch nog een mogelijkheid om te zien of het water circuleert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Neem een reservoir dat niet helemaal vol zit, heb ik zelf ook om te zien of de pomp zijn werk doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
neem gewoon liang ddc pompjes die hebben een rpm tacho signaal kabeltje, sluit die aan op je mobo fan output voor CPU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Opzich zijn die liang pompjes best leuk maar om nou erg veel geld uit te geven alleen maar om te zien dat je pomp het doet is ook weer zoiets.

Als er nou een hele nieuwe set gekocht zou worden kan het best maar om alleen flow te zien is het wel erg duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-06 13:31
zit er geen res meer in je systeem ?? of kun je je res niet meer goed zien ..of heb je 'n fillport gebruikt voor je systeem.

Eigenlijk kun je altijd wel het water zien bewegen op de plaatsen waar je je setup vult, omdat daar altijd lucht "bij" blijft. Ik bedoel dus te zeggen dat je het water op en neer kunt zien gaan op de plaatsen waar je je set vult .. snappie ;) ik kijk ook iedere keer voor ik m'n PC aanzet of het water in m'n res goed doorstroomt enzo, heb er nog extra water uit moeten halen omdat er anders 'n houder in de weg zat ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
PilatuS schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 23:09:
Opzich zijn die liang pompjes best leuk maar om nou erg veel geld uit te geven alleen maar om te zien dat je pomp het doet is ook weer zoiets.

Als er nou een hele nieuwe set gekocht zou worden kan het best maar om alleen flow te zien is het wel erg duur.
Je kan hem ook kopen omdat hij betrouwbaar zou moeten zijn, zit namelijk ook in Apple G5's met oem waterkoeling!
http://www.systemcooling.com/swiftech_mcp350-03.html
lees maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
dit pompje staat als ik het nog goed weet garrant voor 20000 draai uren. wat dus 2,5 jaar non-stop.
nou je laat je pc misschien maximaal 10 uur per dag aan. dus heb je bijna 5 jaar plezier ervan.

high flow en geruisloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Er zijn wel meer pompen die heel wat uurtjes kunnen draaien, mijn Eheim 1046 doet het al meer dan 4 jaar prima en die staat op vakantie's na iedere dag vrijwel de hele dag te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-07 08:35

Demo

Probleemschietende Tovenaar

WSaeNoTSoCK schreef op zondag 04 juni 2006 @ 03:27:
dit pompje staat als ik het nog goed weet garrant voor 20000 draai uren. wat dus 2,5 jaar non-stop.
nou je laat je pc misschien maximaal 10 uur per dag aan. dus heb je bijna 5 jaar plezier ervan.

high flow en geruisloos
Ik laat mijn PC maximaal 24 uur per dag aan, maar dat komt omdat er niet meer uren in de dag passen :+

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunny
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-05 19:51
Iemand hier die koelblokjes op de mem van graka doet?

Problemen? Mijn graka werkt voor geen drol meer.. denk dat mem te warm word ofzo :/ Windows booten en in 2d blijven werkt geowon, maar zodra gamen word gedaan.. sterft mn pc @_@

flickr Canon 5D Mark II | Canon 5D Mark III | 35mm f/1.4L | 50mm f/1.8 | 85mm f/1.2L II | 16-35mm f/2.8L II | 24-70mm f/2.8L | 70-200 f/2.8L IS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
TeamxSunnYx schreef op zondag 04 juni 2006 @ 13:19:

Problemen? Mijn graka werkt voor geen drol meer.. denk dat mem te warm word ofzo :/ Windows booten en in 2d blijven werkt geowon, maar zodra gamen word gedaan.. sterft mn pc @_@
Wat voor kaart? Is ie overgeclocked? Ik plak van die passieve Zalman blokjes erop. Ik zou ze iig niet zonder koeling laten draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

TeamxSunnYx schreef op zondag 04 juni 2006 @ 13:19:

Heb ik ook , raar maar waar.. Dus van die zalman dingetjes erop gedaan en er een 120MM fan er voor geplaatst.. (wat heeft WC voor nut dan ? 8)7 ) en het helpt nog _niets_ , maargoed.. Kaart is beetje rot aan het worden , bijv op 2D mode draait ie op 7Mhz :(

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:48
Ik ben vandaag bezig geweest met het upgraden van mijn WC-Setup (deel1)

Ik had de volgende opstelling:

Black Ice Extreme III
Innovatek Cool-Matic reservoir
Nextcool GT3 CPU blok
Eheim 1048 pomp

Ik heb dit uitgebreid met:

Aqua-Computer Cuplex Pro CPU-blok (vervangt dus de nextcool)
Aqua-Computer Twinplex rev. 1.2 type 3 (NB-koeler)

Ik zal morgen kijken of ik hiervan foto's kan plaatsen...

ps. ik hoop dat deze week de rest van de WC binnenkomt, dan begin ik namelijk aan deel 2 van de upgrade en die betreft een Innovatek koelbok voor mijn X850 pro...

[ Voor 18% gewijzigd door TranceSetter op 04-06-2006 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45427

Ik heb de search gebruikt maar geen antwoord gevonden, ik ben druk bezig met het zoeken naar nieuwe onderdelen voor mijn nieuwe systeem. Ik ga een Ati X1900 XT kopen samen met een Crossfire moederbord, deze zal watergekoeld worden door een Innovatek Cool-Matic X1800 die ook voor de 1900 serie geschikt is. Als ik een Crossfire X1900 XT kaart erbij druk past de Innovatek Cool-Matic X1800 dan ook op de Crossfire kaart of zit er dan een chip in de weg ?

Ik bedoel dus dit waterkoelingsblok

Afbeeldingslocatie: http://shop.freezinghardware.nl/productimages/3233-3426.jpg

Alvast bedankt voor de moeite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
PilatuS schreef op zondag 04 juni 2006 @ 12:08:
Er zijn wel meer pompen die heel wat uurtjes kunnen draaien, mijn Eheim 1046 doet het al meer dan 4 jaar prima en die staat op vakantie's na iedere dag vrijwel de hele dag te draaien.
Dat hij het blijft doen en dat ze zeggen dat hij het blijft doen is natuurlijk heel wat anders ;)
Maar Eheim pompen staan natuurlijk ook bekend om hun betrouwbaarheid, moet ook wel als ze een beetje naam willen houden binnen de vis/aquaria wereld anders komen ze boven drijven :+
Nog een pluspuntje van de liang: hij is kleiner dan een eheim1046...

[ Voor 8% gewijzigd door Vandread op 05-06-2006 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
Anoniem: 45427 schreef op maandag 05 juni 2006 @ 04:31:
Ik heb de search gebruikt maar geen antwoord gevonden, ik ben druk bezig met het zoeken naar nieuwe onderdelen voor mijn nieuwe systeem. Ik ga een Ati X1900 XT kopen samen met een Crossfire moederbord, deze zal watergekoeld worden door een Innovatek Cool-Matic X1800 die ook voor de 1900 serie geschikt is. Als ik een Crossfire X1900 XT kaart erbij druk past de Innovatek Cool-Matic X1800 dan ook op de Crossfire kaart of zit er dan een chip in de weg ?

Ik bedoel dus dit waterkoelingsblok

[afbeelding]

Alvast bedankt voor de moeite
Hoe bedoel je zit er dan 'n chip in de weg ??

De meeste waterblokken van tegenwoordig zijn dunner dan de Stock fan, je moet alleen opletten dat je niet met die hoekaansluitingen problemen krijgt, maar meestal is dat niet.

Welk moederbord heb je? dan kun je ongeveer kijken hoeveel ruimte je hebt tussen de kaarten, en dan kun je dus zien of die inschroefverbindingen gaan passen.

En de term "crossfire" kaart die je gebruikt is niet goed ;) de kaart die je koopt is crossfire compatible, maar kan ook in 'n niet crossfire systeem goed draaien ! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrumandBass
  • Laatst online: 06-04 09:22

DrumandBass

Less is more!

Of misschien is dit nog iets? Ik was ook opzoek naar een waterblok en zat te twijfelen tussen de innovatek of deze. http://www.caseking.de/sh..._691_953&products_id=4241

Dit blok is ook in crossfire uitvoering verkrijgbaar. Moet je even op de site kijken.

Formd-T1 Custom Loop 5600X 6800XTMNB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:59
Pilske schreef op maandag 05 juni 2006 @ 11:55:

En de term "crossfire" kaart die je gebruikt is niet goed ;) de kaart die je koopt is crossfire compatible, maar kan ook in 'n niet crossfire systeem goed draaien ! :)
psst, hij bedoelt waarschijnlijk de crossfire master card die je bij x1900`s nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
p43000 schreef op maandag 05 juni 2006 @ 12:10:
[...]

psst, hij bedoelt waarschijnlijk de crossfire master card die je bij x1900`s nodig hebt.
ohw damn .. dan neem ik m'n uitspraak trug ik ben echt zo .. nividiaans :+

[ Voor 4% gewijzigd door Pilske op 05-06-2006 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
DrumandBass schreef op maandag 05 juni 2006 @ 12:05:
Of misschien is dit nog iets? Ik was ook opzoek naar een waterblok en zat te twijfelen tussen de innovatek of deze. http://www.caseking.de/sh..._691_953&products_id=4241

Dit blok is ook in crossfire uitvoering verkrijgbaar. Moet je even op de site kijken.
waarom moet ie crossfire compatible zijn? als de koeler op één 1900 past en niet te dik is kunnen er ook 2 van in 1 systeem.

trouwens dat blok ziet er beter uit als de alphacool nexxos.
want de sleuven door koper is veel beter als sleuven door het plexi

alphacool
Afbeeldingslocatie: http://shop.freezinghardware.nl/productimages/3056-3218.jpg

EK
Afbeeldingslocatie: http://www.caseking.de/shop/catalog/images/WAEK_002_1g.jpg?pID=4241&osCsid=bb9f868161de1c2ce94c7b72f3dbc4d0

weet iemand ook of die EK koeler ook op een nVidia past?

[ Voor 5% gewijzigd door Bulls op 05-06-2006 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45427

Bedankt voor de reacties, ik haal de volgende onderdelen in huis:

Cool-Matic X1800 (ATI X1800/X1900)
Club3D Radeon X1900 XT 512MB
DFI LANPARTY CFX3200-DR
Of OCZ OCZ5002048ELGE, 2048 MB, DDR, PC4000, 500 MHz, 2 x
Twinmos 2GB DDR PC3200 CL 2.5 (2x1GB) Dual Channel Kit
AMD Athlon 64 X2 4200+

De CPU en Chipset worden door Asetek waterkoelblokken gekoeld. Heb erg veel reviews gelezen die goed waren te spreken over de DFI, vooral omdat er zoveel ruimte aanwezig was voor koelblokken. En dat waterblok uit http://www.caseking.de/sh..._691_953&products_id=4241 ziet er erg goed uit, alleen ga ik niet in 1 keer ook een CF mastercard aanschaffen, ik begin eerst met gewoon een X1900 XT en als dat wat trager gaat draaien dan steek ik er een CF Mastercard bij. Of is het slimmer om ze tegelijk te kopen ivm de mogelijkheid dat ze tegen die tijd niet meer zijn te krijgen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrumandBass

DrumandBass

Less is more!

Het crossfire blok is anders van vorm. Daarbij staan de uit en ingang van de kaarten tegen overelkaar. Zeg maar in serie. Die EK blokken lijken zeer sterk op de DangerDen blokken alleen vindt ik de EK blokken beter afgewerkt en ze passen beter. (Daarbij ook nog de prijs)

Ik heb dit blok zojuist besteld voor mijn nieuwe X1800XT, als ik het spul binnen heb zal ik wat foto's maken van het blok. :Y)

P.S. ze hebben ook blokken voor zowat alle nvidia kaarten. Gewoon even kijken.

[ Voor 11% gewijzigd door DrumandBass op 05-06-2006 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
ja ik zag het al, dat de gaten aan bijde kanten zitten. zo doe je dan 1 aan de bovenkant als inlet dan verbind je de outlet met de ander zn inlet ertussen. en de outlet van het 2e blok gaat weer verder oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
Oftewel, EK is 'n mooi nieuw merk voor GPU+MEM waterkoelblokken, in te gaten houden dus :D waarschijnlijk als ik over 'n jaar overstap naar m'n 8serie nVidia kaart (m'n 7900GT stelt me teleur..) neem ik wel 'n waterblok van dat merk voor erop ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
wat wil je ook met een GT? als je GTX had genomen dan had je niets dan lof (misschien/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 167410

http://www.hardwaretotaal...cPath=3_7&products_id=498
heeft iemand ervaring met dit product?
ik twijfel eraan om hem aan te schafen zodat ik me pentium 4 prescott beetje kan oc`en en wat koeler houden, gezien hij nu idle rond de 55 graden zit :)

alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
WSaeNoTSoCK schreef op maandag 05 juni 2006 @ 14:38:
wat wil je ook met een GT? als je GTX had genomen dan had je niets dan lof (misschien/)
Hehe :P als ik het soms zo lees is het nog erger gesteld met de GTXen van de 7900serie :( zonde .. het zijn gewoon 'n paar kleine elektrische componentjes die te warm worden. Als je daar 'n heatsinkje en wat koude lucht op zet OC je je 7900GT zo naar GTX snelheden hoor :P

Ik ga nu binnenkort maar eens Vmod doen omdat ik niet boven de 595/1800 kan komen :P stock was het 520 / 1500 :P

@thijsz0r:

Het ziet er niet slecht uit, eigenlijk gewoon 'n CPU blok met geintegreerde pomp en 'n single rad.. geen reviews kunnen vinden ?? Ik denk wel dat dat kleine setje je CPU wat verkoeling kan brengen (en vooral 'n stabielere temperatuur kan geven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
mem overclocken doe ik niet aan, heb al een keer mn 9700 pro gemolt

[ Voor 4% gewijzigd door Bulls op 05-06-2006 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136640

Anoniem: 167410 schreef op maandag 05 juni 2006 @ 14:42:
http://www.hardwaretotaal...cPath=3_7&products_id=498
heeft iemand ervaring met dit product?
ik twijfel eraan om hem aan te schafen zodat ik me pentium 4 prescott beetje kan oc`en en wat koeler houden, gezien hij nu idle rond de 55 graden zit :)

alvast bedankt :)
Ik raad je liever een setje aan van thermaltake. De Bigwater SE presteerd al veel beter dan deze.

Wil je gewoon lekker kunnen klokken zonder je temps in de gaten te moeten houden neem dan gewoon een Bigwater 745.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 167410

Anoniem: 136640 schreef op maandag 05 juni 2006 @ 15:49:
[...]

Ik raad je liever een setje aan van thermaltake. De Bigwater SE presteerd al veel beter dan deze.

Wil je gewoon lekker kunnen klokken zonder je temps in de gaten te moeten houden neem dan gewoon een Bigwater 745.
dit word dan mijn eerste waterkoelings setje, maar ik zie veel lose onderdelen bij die bigwater, zelf demi water ( dat is het toch? ) bijvullen, beetje in elkaar zetten enzo,
bij die aqua dingest is het allemaal gesloten, ben zo bang dat ik iets verkeerd doe :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunny
Iemand die een webshop kent die "DangerDen Tyee 1/2" barb X1900" verzend?

Ken dangerden store en jab-tech.. maar das US/canada/UK.. zoek iemand die het naar NL kan verzenden >.<

Mn Acetal Maze-4 koelt wel prima, maar denkd at door de geheugen te warm word games telkens crashen @_@

flickr Canon 5D Mark II | Canon 5D Mark III | 35mm f/1.4L | 50mm f/1.8 | 85mm f/1.2L II | 16-35mm f/2.8L II | 24-70mm f/2.8L | 70-200 f/2.8L IS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172314

hmm ik heb er zelf ook last van (x1900xtx) maar ik zoek een blok wat mn voltregulatoren koelt!
iemand een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrumandBass

DrumandBass

Less is more!

zie eerste post's van deze pagina. Deze koelen gpu ram en mosfets. Ben je meteen klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
Anoniem: 167410 schreef op maandag 05 juni 2006 @ 19:05:
[...]

dit word dan mijn eerste waterkoelings setje, maar ik zie veel lose onderdelen bij die bigwater, zelf demi water ( dat is het toch? ) bijvullen, beetje in elkaar zetten enzo,
bij die aqua dingest is het allemaal gesloten, ben zo bang dat ik iets verkeerd doe :/
mmhh je moet niet bang zijn voor dingen die je niet kent, daar moet je je juist vol opstorten. Alleen zo kom je verder ;)

Eerste keer dat ik waterkoeling aanschafte .. wouw .. m'n koolance exos Al (toen vond k 'm geweldig .. nu kut) ik herinner me nog dat ik dat apparaat eerst 4 uur buiten de kast heb laten lopen om alle aansluitingen te controleren en om er zo zeker van te zijn dat niks lekte en er nergens koelvloeistof uit kwam gelopen.

Ik denk trouwens dat er geen demi water bijzit i.v.m. oppervlakte spanning v.h. water dus er zal waterwetter bij zijn gedaan zodat het sneller warmte opneemt/afstaat (A) ;)

Gewoon proberen, meestal zit er 'n duidelijke gebruiksaanwijzing bij en anders kun je het hier altijd nog vragen .. ! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-06 18:44
ow, veel posts in eens..
Ik heb net lekker mn spullen besteld... Een nieuwe res, wat anticorrosie spul, en andere meuk (ow btw ook een nieuw binnenwerk voor mn 1048 met keramische lagers... dat ding van mij rateld al een jaar... denk dat het geen kwaad kan om hem compleet te vervangen...) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henry Tower
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06 23:40
Zit ook naar nieuw setje te kijken voor volgende PC. Draai momenteel met een Klax gold (reeds enkele jaartjes) en dat ding doet het aangenaam goed. Nu zie ik dat de meeste setjes met die kleine slangetjes geleverd worden. Vink maar balen. Asetek is 10mm als ik het juist heb? Zijn er zo nog kandidaten? Zal wrsch wel weer zelfbouw worden zo te zien. Maar das geen erg :p.

System 1: Q6600 Asus P5N-E Geforce 8800 GTS 4 GB Ram 640 GB || System 2: imac early 2010 i7 2.93Ghz 4GB 27inch || mobile: macbook early 2007 2GHz 2GB/320GB * Sony P200 * Nokia 6230i/Nokia 6500/Nokia E52

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DrumandBass schreef op maandag 05 juni 2006 @ 19:30:
zie eerste post's van deze pagina. Deze koelen gpu ram en mosfets. Ben je meteen klaar.
je bedoelt die innovatek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
die van EK ook hoor ;) kijk maar eens hoe breed dat blok is :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hmm weet je zeker dat we het over het zelfde hebben?
ik bedoel de rode alu strip die moet gekoeld worden!!.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
Anoniem: 172314 schreef op maandag 05 juni 2006 @ 21:25:
snap niet zo wat je bedoeld .. :P heb je misschien 'n fototje om te visualiseren ?? :) fototje ofzo :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Ik zou nog wat fotootjes plaatsen van mijn geupgrade wc-setupje.

Deze onderdelen heb ik er extra ingezet:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/hwoltering/wc/wc01.JPG

Het CPU blok:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/hwoltering/wc/wc02.JPG

De dikte van het koper van het CPU blok:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/hwoltering/wc/wc03.JPG

Het Northbridge blok:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/hwoltering/wc/wc04.JPG

De dikte van het koper van het Northbridge blok:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/hwoltering/wc/wc05.JPG

Totaal shotje van de WC:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/hwoltering/wc/wc06.JPG

Close-up van geïnstalleerde CPU en Northbridge blokken:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/hwoltering/wc/wc07.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147587

toch vraag ik me het nut af van die dikke slangen... je krijgt er toch niet meer water door dat blokje of zit ik nu fout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108806

Anoniem: 147587 schreef op maandag 05 juni 2006 @ 22:12:
toch vraag ik me het nut af van die dikke slangen... je krijgt er toch niet meer water door dat blokje of zit ik nu fout
Ach, in ieder geval minder weerstand door de slangen lijkt me =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
Anoniem: 108806 schreef op maandag 05 juni 2006 @ 22:15:
[...]

Ach, in ieder geval minder weerstand door de slangen lijkt me =)
maar dan wel weer de weerstand v.d. waterblokjes ^^ :P maar ach misschien wil die later gewoon makkelijk over kunnen stappen naar 1/2" ... wie weet :P of misschien vindtie zo'n dikke slangen gewoon mooi uitzien ! ik vind het zelf ook wel iets hebben hoor ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Vind het toch wel vreemd om de pomp direct boven de voeding te zetten, ik weet dat het vast wel goed zal gaan maar toch vind ik het eng om te zien.

Het zijn wel echt prachtige blokken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
  • Laatst online: 27-06 22:29
TeamxSunnYx schreef op maandag 05 juni 2006 @ 19:08:
Iemand die een webshop kent die "DangerDen Tyee 1/2" barb X1900" verzend?

Ken dangerden store en jab-tech.. maar das US/canada/UK.. zoek iemand die het naar NL kan verzenden >.<

Mn Acetal Maze-4 koelt wel prima, maar denkd at door de geheugen te warm word games telkens crashen @_@
Bij Overclock.co.uk kost'ie £ 93,35 incl + transport. Je hebt hem dan binnen 4 dagen in huis.

& mocht iemand zijn 6800xx nog willen waterkoelen, de Danger Den NV68 blokken & NV68 SLI-kit zijn hier nu halve prijs.. (SLI kit £ 84,27 incl + transport).

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrumandBass

DrumandBass

Less is more!

Anoniem: 172314 schreef op maandag 05 juni 2006 @ 21:25:
Ja, die word dus ook gekoelt dat zijn de mosfets (spannings omvormers) Dat is het voordeel van die blokken die koelen alles wat warm word. Mooi spul hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Het is inderdaad gedaan om zo min mogelijk weerstand in de slang zelf te hebben. Er gaat misschien niet meer water door de blokken, maar misschien wel minder met een dunnere slang.

Ook ben ik van plan om er nog een uv-reactive vloeistof in te doen, alleen moet ik zeker weten dat die niet naar verloop van tijd in de slangen trekt, want dat zou zonde zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
weerstand + weerstand = lagere flow dan: weerstand + minder weerstand
ja toch niet dan!

[ Voor 4% gewijzigd door Vandread op 06-06-2006 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
1 bottleneck in je loop = vertraging van al het water, en omdat de loop aan 1 stuk is, gaat het water nooit sneller op een andere plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
uhm... you talkin' to me? if so:

En nog meer bottlenecks is nog tragere flow, en nog meer weerstand is een nog kloterigere flow, allemaal afhankelijk van weerstand in je loop en de kracht van je pomp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
Vandread schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 11:18:
uhm... you talkin' to me? if so:

En nog meer bottlenecks is nog tragere flow, en nog meer weerstand is een nog kloterigere flow, allemaal afhankelijk van weerstand in je loop en de kracht van je pomp.
als die 10/8 slangen echt zulke anti flow gevallen waren, zouden ze niet bestaan. ik denk dat die maat net genoeg is.

je hebt ook van die ader slanggetjes van amper 5 mm dik, dát zijn pas flow destroyers (als er wel ooit een flow in komt)

maar als je 1 soort bottleneck hebt, bijvoorbeeld zon haakse koppeling. dan heb je al de snelheid te pakken die daar het beste door gaat. maar als je dus 6 van die dingen hebt in je loop is het water al op die snelheid, dus snap ik niet waarom het dan alsnog trager moet gaan stromen. want voor een hoge snelheid is die bocht te krap, dus remt het af om daar wel normaal door te stromen.

maarja dat blijft allemaal speculeren. je kan het misschien testen met een emmer ofzo en dan verschillende WC componenten aan elkaar koppelen, en dan te kijken hoe hard de straal nog gaat als je extra dingen er aan koppelt.

ik ben toch bezig met mn waterkoeling enzo, ik denk dat ik dat dan ook gelijk maar ff ga doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo

Demo

WSaeNoTSoCK schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 01:27:
1 bottleneck in je loop = vertraging van al het water, en omdat de loop aan 1 stuk is, gaat het water nooit sneller op een andere plek.
Onzin, mits je pomp voldoende power heeft betekent een versmalling in je setup dat het water daar sneller gaat stromen.. Als je pomp niet voldoende druk kan leveren om het water harder te laten stromen dan zal het water wel vertragen.
Waarom dat erg zou zijn weet ik ook niet, water heeft voldoende capaciteit om warmte op te nemen, ook als het langzaam stroomt. Het is al in diverse testen bewezen dat de stroomsnelheid van het water slechts een kleine invloed heeft op de prestatie van je koelsysteem. Tenzij je gebruik maakt van een 'high flow' waterblok natuurlijk.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
tegenwoordig zijn de meeste koelblokken uitgerust met koperen franjes, die de afname van warmte aanzienlijk verbeteren. dus veel verschil zou het inderdaad niet maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunny
rabor schreef op maandag 05 juni 2006 @ 23:13:
[...]
Bij Overclock.co.uk kost'ie £ 93,35 incl + transport. Je hebt hem dan binnen 4 dagen in huis.

& mocht iemand zijn 6800xx nog willen waterkoelen, de Danger Den NV68 blokken & NV68 SLI-kit zijn hier nu halve prijs.. (SLI kit £ 84,27 incl + transport).
hartstikke bedankt :)

Ik heb hem besteld, dus hoop hem snel in huis te hebben :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wat zijn de afmetingen eigenlijk van dat dangerden gpu block?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
wat is beter om te doen, eerst de NB en dan de CPU of eerst de CPU en dan de NB in de loop?

naar mijn ervaring wordt de NB, als je die na de CPU plaatst, altijd even warm als dat de CPU is. maar wat nou als je de NB eerst doet, blijft dan de NB koeler en de CPU even warm als eerst. of wordt de CPU juist warmer,

of maakt het niets uit en blijft alles in het geheel de zelfde temperaturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

cpu eerst dan gpu en dan chipset

[ Voor 51% gewijzigd door Anoniem: 172314 op 06-06-2006 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunny
Oh? Mij werd verteld dat de volgorde zowat geen bil uitmaakte aangenomen dat het water toch snel alngs alle koelblokken gaan o.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
TeamxSunnYx schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 21:04:
[...]

Oh? Mij werd verteld dat de volgorde zowat geen bil uitmaakte aangenomen dat het water toch snel alngs alle koelblokken gaan o.0
Klopt helemaal. Als het water door een blok is geweest is het minder dan 0.3 graden warmer dan voor het blok.

Ik zou het gewoon aansluiten op de manier die het makkelijkste/mooiste is.

Als je nou een loop hebt van CPU/GPU/GPU/NB/PSU/HDD/HDD is het een ander verhaal maar voor 3 warmte bronnen maakt het echt niets uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 177221

hallo ik heb even een vraagje, nou heb ik een hele mooie setup gemaakt bij www.alphacool.de en daar wou ik het laten verzenden naar hier in nederland, maar er staat alleen verzendkosten voor bezorgen in duitsland (of ik ben te dom om het de vinden :+ ) maar is er ook iemand die ervaring heeft met het bestellen daar of dat het uberhaupt wel kan verzonden worden, want ze hebben wel mooie spulletjes daar :)

dank _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrumandBass

DrumandBass

Less is more!

Beter lezen! :P Heb al mijn stuff daar besteld. Dus...

X1800XT zit er in maar het is echt een herrie ding en performance vindt ik tegenvallen tegen over mijn x850xt! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
DrumandBass schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 23:55:
Beter lezen! :P Heb al mijn stuff daar besteld. Dus...

X1800XT zit er in maar het is echt een herrie ding en performance vindt ik tegenvallen tegen over mijn x850xt! :(
wat doe jij hier over herrie te praten in een WC topic? SCHAAM JE ! ! :P

trouwens zie ik net dit blok:

Afbeeldingslocatie: http://www.alphacool.de/xt/images/product_images/popup_images/642_0.jpg

dit is voor mij helemaal nieuw, sinds wanneer gaat het water door het blok zelf heen?
opzich lijkt me het niet slecht, er staat ook dat het 30% flow resistance is reduced.

[ Voor 30% gewijzigd door Bulls op 07-06-2006 02:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrumandBass

DrumandBass

Less is more!

WSaeNoTSoCK schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 02:16:
[...]

wat doe jij hier over herrie te praten in een WC topic? SCHAAM JE ! ! :P

trouwens zie ik net dit blok:

[afbeelding]

dit is voor mij helemaal nieuw, sinds wanneer gaat het water door het blok zelf heen?
opzich lijkt me het niet slecht, er staat ook dat het 30% flow resistance is reduced.
Heb ik al!! Alleen dan de volledige koperen versie van Alphacool.
Gaat mij meer om, dat ik nu zeker 2 dagen met herrie en achterlijk veel hitte moet zitten voordat mijn vga blok binnen is. :Y) Mosfets worden 80 graden gpu net 75 :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
DrumandBass schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 09:40:
[...]

Heb ik al!! Alleen dan de volledige koperen versie van Alphacool.
Gaat mij meer om, dat ik nu zeker 2 dagen met herrie en achterlijk veel hitte moet zitten voordat mijn vga blok binnen is. :Y) Mosfets worden 80 graden gpu net 75 :o
mosfets op de videokaart of die naast je CPU?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrumandBass

DrumandBass

Less is more!

De mosfets van de videokaart. Dat is toch niet gezond als ik de temperatuur vergelijk met de mosfets op de x850xt die net lauw zijn. Terwijl ik bij de x1800xt niet eens mijn vinger op de pcb bij het voedings gedeelte kan houden. :X Ik hoop dat het met water wat beter word. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PassieWassie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-03 09:55
DrumandBass schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 11:27:
De mosfets van de videokaart. Dat is toch niet gezond als ik de temperatuur vergelijk met de mosfets op de x850xt die net lauw zijn. Terwijl ik bij de x1800xt niet eens mijn vinger op de pcb bij het voedings gedeelte kan houden. :X Ik hoop dat het met water wat beter word. :/
Zorg voor wat meer airflow in je kast, anders worden ze inderdaad erg heet.. En dat je x1800xt tegen valt tov. je x850? Misschien te weinig processorkracht? Knal anders eens een Pe-bios in je x1800 :> @ 700/800 Kom je in veel spellen al in de buurt van x1900xt speeds. 750/800 en je hebt ongeveer x1900xt performance :)

[ Voor 24% gewijzigd door PassieWassie op 07-06-2006 11:41 ]

Specs: http://specs.tweak.to/14936= Nieuwe Spekjes mensen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
nu vind ik het kloten dat de 7800 GTX geheugen aan beide kanten van de kaart heeft zitten.

kan ik dus ook geen all-in blok aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrumandBass

DrumandBass

Less is more!

thabazzman schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 11:38:
[...]

Zorg voor wat meer airflow in je kast, anders worden ze inderdaad erg heet.. En dat je x1800xt tegen valt tov. je x850? Misschien te weinig processorkracht? Knal anders eens een Pe-bios in je x1800 :> @ 700/800 Kom je in veel spellen al in de buurt van x1900xt speeds. 750/800 en je hebt ongeveer x1900xt performance :)
Denk dat mijn Opteron op 3ghz niet echt een bottleneck is. :P
Ik speel eigenlijk alleen BF2 en daar valt me de aa en af erg tegen alles op max en ik zie nog kartelranden van ver af. Zal nog wat tweaken misschien dat het daar aan ligt. FPS en zo is dik in orde dat wel, zit op dik 85.
En airflow heb ik niet in mijn kastje dus daarom is alles nu ook WC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
fck!
ik heb mn bestelling vbij innovatek geplaatst, zie ik dat mn postcode verkeerd is... het is 5461AD maar ik heb 5416AD getypt.... (16 ipv61 dus)... mn pakketje komt nu wel gewoon aan denk ik maar weet iemand of dit een probleem opleverd en hoelang het dan gaat duren? (het is vandaag verzonden btw)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PassieWassie
DrumandBass schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 12:23:
[...]
Denk dat mijn Opteron op 3ghz niet echt een bottleneck is. :P
Ik speel eigenlijk alleen BF2 en daar valt me de aa en af erg tegen alles op max en ik zie nog kartelranden van ver af. Zal nog wat tweaken misschien dat het daar aan ligt. FPS en zo is dik in orde dat wel, zit op dik 85.
En airflow heb ik niet in mijn kastje dus daarom is alles nu ook WC.
In de CCC instellen:
  • Force AA 6x
  • Enable adaptive AA quality
  • AF High quality Eventueel forceren op 8x
  • Catalyst AI uitlaten !
  • Mipmap detail high.
Succes,
Dit zal sneller lopen dan AA via battlefield ingesteld en er beter uitzien. Let er wel op dat je in BF2 de AA setting uit hebt staan.
Met hoeveel geheugen speel je eigenlijk, want met 1gb geheugen kun je last hebben van een swappende harddisk vanwege de grote texture groottes. 2GB is wel gewenst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
op een ati x800xt werkt ccc AA niet, dus moet je het hebben van puur ingame AA. verder nog heeft BF2 niet alles volledig ge-AA'd (waar ik me dus ook aan erger) bijvoorbeeld op de vehicles en world objects wel AA . maar als je naar het terrain kijkt met een heuvel er achter, dan zie je dat het terrain geen AA heeft. ook duidelijk te zien bij het strand, heuvel met water er achter zie je ook dikke kartels.

trouwens heb ik nu een 7800gtx

[ Voor 5% gewijzigd door Bulls op 07-06-2006 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PassieWassie
WSaeNoTSoCK schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 13:44:
op een ati x800xt werkt ccc AA niet, dus moet je het hebben van puur ingame AA. verder nog heeft BF2 niet alles volledig ge-AA'd (waar ik me dus ook aan erger) bijvoorbeeld op de vehicles en world objects wel AA . maar als je naar het terrain kijkt met een heuvel er achter, dan zie je dat het terrain geen AA heeft. ook duidelijk te zien bij het strand, heuvel met water er achter zie je ook dikke kartels.

trouwens heb ik nu een 7800gtx
Nou, ik heb anderhalf jaar met een x800pro gespeeld en daarmee kan het dus zeker wel. Alleen wanneer je in de game + in de CCC AA aanzet, dan werkt het niet, omdat ze elkaar dan opheffen lijkt het wel. AA in het CCC aanzetten en in de game uit, werkte toen, ook met BF 2 perfect.

BF2 niet alles AA ?
Afbeeldingslocatie: http://img149.imageshack.us/img149/9320/screen0292an.th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
hmm ik zie toch echt bij mij dat het terrain niet ge aa'd is ik zou later ff een screeny plaatsen.
trouwens neem ik dit waar met een 7800gtx (en dan op control center ingesteld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrumandBass

DrumandBass

Less is more!

CCC werkt hier niet doordat hij steeds zegt dat pasport.net niet aanstaat! Wel dus :(
Ik gebruik ati traytool voor die instellingen, dus ik moet de AA en AF in BF zelf uitzetten oké zal het testen.

Back on topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
ixl85 schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 13:18:
fck!
ik heb mn bestelling vbij innovatek geplaatst, zie ik dat mn postcode verkeerd is... het is 5461AD maar ik heb 5416AD getypt.... (16 ipv61 dus)... mn pakketje komt nu wel gewoon aan denk ik maar weet iemand of dit een probleem opleverd en hoelang het dan gaat duren? (het is vandaag verzonden btw)
Ligt eraan wie er wakker is bij de de post. :) Ik gok dat je een dag extra zult moeten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
DrumandBass schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 15:12:
CCC werkt hier niet doordat hij steeds zegt dat pasport.net niet aanstaat! Wel dus :(
Ik gebruik ati traytool voor die instellingen, dus ik moet de AA en AF in BF zelf uitzetten oké zal het testen.

Back on topic.
bout. als een screeny maak dan schakelt hij gelijk AA uit, en maakt ook de screen van het non-AA'd beeld 8)7
als ik Alt-Tab doe en weer terug, dan is AA weer ingeschakelt. wel vreemd omdat ik eerder wel screeny's met AA kon maken.
maar ik zag nu duidelijk alles antialiased behalve het terrain, ik zie dan zelfs kartels als je de glooing van de heuvel voor een gebouw langs heb, en als je de glooing voor het water of de lucht hebt, dan zie ik zelfs een grijs extra kartel randje er langs :r
hoe bedoelje "nVidia the way its meant to be played.." misschien toch maar weer een Ati volgende keer?

trouwens heb ik mn innovatek chipset blokje binnen, en ook de Nexus CPU blok. helaas kan ik nog niet gaan sleutelen omdat mn kast nog niet af is :/

[ Voor 9% gewijzigd door Bulls op 07-06-2006 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrumandBass

DrumandBass

Less is more!

[...]

Maar ik zag nu duidelijk alles antialiased behalve het terrain, ik zie dan zelfs kartels als je de glooing van de heuvel voor een gebouw langs heb, en als je de glooing voor het water of de lucht hebt, dan zie ik zelfs een grijs extra kartel randje er langs :r
hoe bedoelje "nVidia the way its meant to be played.." misschien toch maar weer een Ati volgende keer?
Ja die grijze randjes langs texture's veraf die heb ik dus ook. Zeer lelijk. Vanavond even stoeien.

Mijn EK waterblok is onderweg :*)

Net even gestoeid nu alles in BF uitstaan en gewoon AA en AF in ati tray ingesteld SUPER!! :9~

[ Voor 10% gewijzigd door DrumandBass op 07-06-2006 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
wat is er btw aan de hand dat iedereen masaal dingen aan het kopen is :)
grappig om te zien.. zeker allemaal studenten (ik ook hoor...)
Heb eigenlijk nooit tijd om iets te doen als ik school heb... heb mn computer er eigenljk altijd voor nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
ixl85 schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 18:49:
wat is er btw aan de hand dat iedereen masaal dingen aan het kopen is :)
grappig om te zien.. zeker allemaal studenten (ik ook hoor...)
Heb eigenlijk nooit tijd om iets te doen als ik school heb... heb mn computer er eigenljk altijd voor nodig :)
net zo'n insla actie voor als er 'n wereldramp staat te gebeuren ^^

en ik ben geen student, ik koop gewoon altijd nieuwe dingen ... :X maar nu ff niet .. of ja ik moet nou eerst m'n PC3200 RMA'en voor PC4000 en dan is het weer zomervakantie dus dan ga ik m'n waterkoeling uitbreiden met 'n extra Radiator ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
ik heb binnenkort wat spulletjes over. oa:

asetek:
antarctica CPU blok
GPU blok
NB blok
2 dyo reservoirs

1 black ice pro
1 black ice 2 micro (2x 80 cm)

ik moet nog even bedenken wat allemaal weg kan, als iemand ergens belang bij heeft moet ie maar wat zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weet iemand waar ik 9.5mm ID(3/8 " ) slang kan vinden voor mijn Thermaltake Bigwater 745? Ik heb zowat bij elke webshop gekeken, maar overal hebben ze of 8mm of 10mm. 8 is echt te klein, heb ik eerder geprobeerd.. maar zou 10: wel passen?

Liever heb ik natuurlijk de orginele maat. Weet iemand waar ze die wel hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yago
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23-06-2012
Heb een tijdje geleden deze set op de kop kunnen tikken,
hij is nog niet ingebouwd omdat ik nog slangen in bestelling heb voor externe opbouw van de radiator.

CPU/VGA/Chipset cooling kit - KT12A-12VX 1/2 inch

Afbeeldingslocatie: http://www.asetek.com/filarkiv/Products/waterchill/Produktfotosfra1805/inch/tn_03_L_1245_inch.JPG

Nu wou ik weten of ik mijn 6600 GT PCI-E ook kan koelen met dit blokje (hier vind ik geen sluitende info over). Deze kaart is namelijk passief gekoeld en wil niet heel de koelblok eraf slopen om dan tot de conclusie te komen dat het niet past.
Anderzijds wil ik deze kaart nog hoger clocken en een voltmod uitvoeren....

Voorts zou ie mijn X2 3800+ @2.42 Ghz (dan misschien meer) moeten koelen en de northbridge,
haalbaar?

Thx voor reacties

*Don_holio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als het koelblok dezelfde bevestigings gaten heeft als de cooler op je VGA, dan zou het gewoon moeten passen. Heb je alle bevestigings klemmen/schroeven voor het waterblok?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Als je 3800+ nu gekoelt word door lucht is het met een degelijke watersetup ZEKER haalbaar!
En zoals ragingbull zegt, als de gaten gewoon kloppen moet dat blok passen, en ik zeg met bijna 100% zekerheid dat dat zo is...
En anders kan je toch nog altijd wat andere keoling vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
dat antarctica blok is zeker een van de high end blokjes. en als ik het goed zie heb je ook nog 1/2" slangen dus dat moet geen probleem zijn.
Anoniem: 136640 schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 20:28:
Weet iemand waar ik 9.5mm ID(3/8 " ) slang kan vinden voor mijn Thermaltake Bigwater 745? Ik heb zowat bij elke webshop gekeken, maar overal hebben ze of 8mm of 10mm. 8 is echt te klein, heb ik eerder geprobeerd.. maar zou 10: wel passen?

Liever heb ik natuurlijk de orginele maat. Weet iemand waar ze die wel hebben?
je zou alle fittingen kunnen vervangen door een andere maat. (meer conventioneler) daarom houd ik zowiezo niet van dat thermatake waterkoeling, ze gebruiken vage slang maten en hoogstwaarschijnlijk is het niet te vervangen, dus uitbreiden met andere WC onderdelen ho maar. (wat nou klanten binding CQ koppel verkoop?)

[ Voor 74% gewijzigd door Bulls op 08-06-2006 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-01 12:23
Ik wil dadelijk mijn vga frigus blokje in mijn setup toevoegen, alleen draai ik nu met innovatek protect water + kleurtoevoeging. Aangezien ik nu geen allumilium in mijn setup heb zitten lijkt het me nu geen kwaad kunnen. Echter die frigus heeft een alluminium deksel. Daar maak ik mij een beetje zorgen over ..

Misschien iemand mij kan vertellen of het wel of niet kwaad kan ?

:P :P :P

klik hier voor de specs van m'n systeem || ook al is INTEL nog zo snel AMD achterhaalt hem wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo

Demo

waterking schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 12:16:
Ik wil dadelijk mijn vga frigus blokje in mijn setup toevoegen, alleen draai ik nu met innovatek protect water + kleurtoevoeging. Aangezien ik nu geen allumilium in mijn setup heb zitten lijkt het me nu geen kwaad kunnen. Echter die frigus heeft een alluminium deksel. Daar maak ik mij een beetje zorgen over ..

Volgens mij zijn die Frigus blokken geanodiseerd, dan kan het niet zoveel kwaad. Bovendien heb je naar eigen zeggen toevoegingen in je water zitten (dat protect spul is toch bedoeld om koper en alu te kunnen combineren?) dus dat zou het risico nog veel kleiner maken. Ik zou me er dus niet zo'n zorgen over maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
yago schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 08:43:
Heb een tijdje geleden deze set op de kop kunnen tikken,
hij is nog niet ingebouwd omdat ik nog slangen in bestelling heb voor externe opbouw van de radiator.

CPU/VGA/Chipset cooling kit - KT12A-12VX 1/2 inch

[afbeelding]

Nu wou ik weten of ik mijn 6600 GT PCI-E ook kan koelen met dit blokje (hier vind ik geen sluitende info over). Deze kaart is namelijk passief gekoeld en wil niet heel de koelblok eraf slopen om dan tot de conclusie te komen dat het niet past.
Anderzijds wil ik deze kaart nog hoger clocken en een voltmod uitvoeren....

Voorts zou ie mijn X2 3800+ @2.42 Ghz (dan misschien meer) moeten koelen en de northbridge,
haalbaar?

Thx voor reacties
Ik heb mn X2 3800+ @ 2.5gHz, 1.350v lopen met een enkele Black Ice Pro :)

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:54

Zenix

BOE!

waterking schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 12:16:

Heb je de frigus blokjes geinspecteerd van binnen ? Die ik namelijk had, was de allu deksel die geandoniseerd was flink beschadigd en dat had ik bij alle blokjes van frigus, dus zo goed is die laag niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-01 12:23
idd, het schroef draad van de slangpilaren is iets beschadigd. Gewoon 2 kleine brokkel stukjes. Volgens mij kan dat geen kwaad.

Of wel ?

klik hier voor de specs van m'n systeem || ook al is INTEL nog zo snel AMD achterhaalt hem wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
waterking schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 17:30:
idd, het schroef draad van de slangpilaren is iets beschadigd. Gewoon 2 kleine brokkel stukjes. Volgens mij kan dat geen kwaad.

Of wel ?
Nee, denk het niet. Als je teflontape eromheen wikkelt, vult dat de eventuele gaten wel op. Wel voor de zekerheid even testen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
wat maakt dat alu nou uit? je hebt zelfs radiatoren die volledig uit alu zijn, en sommigen die alu buisjes hebben met koperen finnen en andersom.

het beste voor warmte afname is toch wel volledig koper.
maar alu is zo neutraal als wat. als het nou van ijzer was dan was het erg voor roest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
WSaeNoTSoCK schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 18:55:
wat maakt dat alu nou uit? je hebt zelfs radiatoren die volledig uit alu zijn, en sommigen die alu buisjes hebben met koperen finnen en andersom.

het beste voor warmte afname is toch wel volledig koper.
maar alu is zo neutraal als wat. als het nou van ijzer was dan was het erg voor roest.
Nooit gehoord dat Alu en Koper reageren via water? Ik had een half jaar lang mijn waterkoeling zonder toevoegingen lopen en mijn alu reservoir was helemaal zwart aangeslagen :o

Het koperen koelbok was dan weer gewoon schoon gebleven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Zijn er mensen die ervaringen hebben met Alphacool.de? Vast wel maar hoe zijn die bij jullie?

Ik heb vorige week woensdag het een en ander besteld maar het schiet echt niet op. Direct het geld overgemaakt maar ik heb nu nog steeds geen mail of ze uberhaupt het geld al hebben. Ik heb ze hierover eerst gemaild via de ''contact'' optie van hun site maar hier heb ik niks op terug gekregen. Nu heb ik net naar de service gemaild en ik hoop dat ik daar wat van krijg. Het heeft geen ontzettende haast opzich maar na een week nog geen eens bericht hebben gehad over ook maar 1 ''ding'' is toch wel slordig of niet?

Graag ervaringen van jullie kant :)
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.