[WC] Het grote waterkoelings topic deel XVII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 6.004 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-06 22:29
Alleen wanneer je water 'drupsgewijze' circuleert krijg je meetbare warmteverschillen voor- en na je rad, maar ook op zeer lage circulatiesnelheden zal het 'warmere' en 'koelere' water zich alsnog vermengen in de bochten van je slangen.. M.a.w. bouw je setup naar de mogelijkheden van je behuizing, zorg dat je rad en res zo weinig mogelijk omgevingswarmte opvangen, en zorg alsnog voor - geruisloze - airflow in je behuizing.

In dit geval maakt het echt niks uit.. Het gaat hier maar om 1 blokje, dus het gaat altijd van je block naar je rad.. de pomp en res die er tussen zitten doen zo weinig voor je temperaturen - behalve dan wanneer je een groot res hebt levert dit weer een graadje (of 2) winst op.

[ Voor 10% gewijzigd door rabor op 28-05-2006 13:27 ]

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:35

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Ik heb een vraagje.. Binnenkort wil ik een waterkoelsysteem gaan aanschaffen en mijn oog is gevallen op de waterkoelblokken van Aqua-Computer.
Als radiator wil ik echter liever een HWLabs BlackIce GT gaan gebruiken. Nou zijn deze radiatoren er in een 'normale' uitvoering en de zogenaamde XFlow-uitvoering. De eerste heeft beide slangaansluitingen aan dezelfde zijde, waardoor het water er in een soort U-bocht doorheen moet. De XFlow heeft 1 slangaansluiting aan elke kant, waardoor het water maar 1 keer door de radiator heen hoeft. Hierdoor is de weerstand van de radiator een flink stuk lager.
Mijn vraag is: Wat zou voor mij de beste keuze zijn, een XFlow radiator of een normale? De pomp die ik ga gebruiken wordt waarschijnlijk een Eheim 1048 en de binnendiameter van de slangen 8 millimeter.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-06 18:44
maakt niks uit, het word er toch wel allemaal netjes door heen getrokken... verder kan k er niks over zeggen want ik zie helemaal _niks_ over de rest van je setup

ps, iemand nog tips voor mn res keuze... wil zoo graag bestellen ;) :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
ixl85 schreef op zondag 28 mei 2006 @ 22:14:

ps, iemand nog tips voor mn res keuze... wil zoo graag bestellen ;) :p
Met het vullen kun je toch je hele kast 90 graden tillen? Als alles gewoon waterdicht is, moet dat geen probleem zijn lijkt me. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:22
Geen res nemen? Gewoon een t-line :P
of zoiets:
http://www.dangerdenstore...roductid=190&cat=6&page=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Mhh point taken roamer :)
En dat ding van jou dread.... neee... ik vind zon dood stuk zonde (en wil wel een res, als ik zie wat een lucht er uit komt... is toch wel handig :))

dan ga ik voor het innovatek res... ik heb verder in mn setup 2 90graden hoeken en bij mn res dan ook 2, dat is toch niet zo heel dodelijk (1048 pomp) (res en gpu 90graden, cpu, NB, rad en pomp recht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Misschien ook wel handig om rekening mee te houden; neem de bovenste aansluiting van je CPU en NB blokje als inlet en de onderste als outlet, dat scheelt ook in de restrictie in het blok, want zwaartekracht helpt je dan ook een (klein) handje bij de doorstroom. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:48
Nou, Ik heb me dan eindelijk ook het uitbreidingssetje voor mijn WC besteld.

Het huidige setje bestaat uit:

Black Ice Extreme III Radiator
Innovatek Cool-O-Matic Reservoir
Eheim 1048 Pomp
Nextcool Watercube GT3 CPU-blok

Deze wordt uitgebreid met:

Aqua-Computer cuplex PRO Rev. 2 CPU <-- Vervangt dus de Nextcool GT3
Aqua-Computer twinplex Rev. 1.2 Chipset
Innovatek Cool-Matic X850
3 meter tygon slang
corrosieprotect vloeistof
En nog een zooi aan slangkoppelingen e.d.

Van de geheugenkoeling ben ik (voorlopig) afgestapt, aangezien het dan toch weer gelijk 70 euro duurder is en het misschien wel de slow extreem vertraagd. Ik vind het echter nog steeds erg stoer uitzien en sluit ook echt niet uit dat het in de toekomst niet kan komen.

Een aantal onderdelen zijn echter niet op voorraad bij de winkel, dus het zal nog wel even wachten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Die geheugenkoeling is wel mooi opzich maar het is echt compleet onnodig. Gewoon geheugen heeft eigenlijk niet eens een heatspreader nodig laat staan waterkoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Vooral als je naar de DDR2 standard gaat kijken, die verbruikt nog minder voltage dan de DDR1 standaard

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:48
Toch ziet het er wel erg leuk uit :)

Maarja, ik zal sowieso wel pics posten als ik het spul binnen heb, maar dat duurt denk ik nog wel even...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Enig... een metrosexuele pc..... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo

Demo

Zojuist besteld:
Innovatek HPPS Plus 12V pomp
BlackIce GT240 XFlow radiator
8x1 slangaansluitingen + slang

Blokjes bestel ik bij Aqua-Computer in Duitsland, zodra de AM2 conversiesetjes er zijn. Dat zou nog een week of 2 duren volgens hun website. (heb nog geen AM2 spul hoor, maar denk vast aan de toekomst ;))

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Ik ben zeeer benieuwd naar de nieuwe blackice rad's.. laat maar even wetne hoe ze presteren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-01 12:23
ik heb een blackice pro 2 rad i.c.m met een eheim 1250 houd mijn 3700+ san diego op 38 graden (@ 3ghz) alleen cpu gekoeld nog. vga blok ligt eral maar nog geen tijd / zin gehad om hem te installeren

klik hier voor de specs van m'n systeem || ook al is INTEL nog zo snel AMD achterhaalt hem wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo

Demo

ixl85 schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 10:51:
Ik ben zeeer benieuwd naar de nieuwe blackice rad's.. laat maar even wetne hoe ze presteren!
HWLabs belooft de prestaties van de 'oude' Extreme rad's zelfs al bij lage airflow. Ik ben ook zeer benieuwd :)
Ben overigens net zo benieuwd naar de Innovatek HPPS, die zou op de hoogste stand net zo goed of zelfs beter moeten presteren als de Eheim 1048, terwijl het ding gebaseerd is op de kleinere Eheim 1046.

[ Voor 28% gewijzigd door Demo op 30-05-2006 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Ik ga even wachten met mn spullen bestellen tot je review van die pomp hier staat... ben ook zeer benieuwd naar die pomp namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 162325

Ik heb een vraagje,

Binnenkort wil ik me een waterkoelings systeempje zelf samenstellen, nu heb ik alvast wat research gedaan en ben ik tot de volgende onderdelen gekome:

http://www.bg-computers.com/

Hydor Seltz L20 Universalpump 220V || 19,95
Cape Coolplex 10 external || 29,95
LC–RADI80 Coolriver 80MM radiator Pro black || 34,00

Verzendkosten || 6,95

Eindtotaal || 90,85

http://www.sallandautomatisering.nl/

Cooler Master CPU Water Block Trident Intel: 478, 775 || 34,00
Cooler Master VGA Water Block Ati Radeon || 18,00
Cooler Master Chipset Water Block Koper, AMD + Intel || 9,31
Asetek Tube WaterChill 7 Mm, 10 Mm, Transparant 1m || 5,30
Swiftech Y-Splitter 3,8" || 3,00
Thermaltake BigWater UV Coolant Anti-corrosie, 500 Ml || 12,99
Nexus Technology 80mm Real Silent Case Fan || 7,00

Verzendkosten || 7,52

Eindtotaal || 90,12

Totaal kosten || 180,97

Ik moet gebruik maken van deze pomp en radiator omdat het anders niet in mijn kast zal passen. En het is noodzaak dat ik het in mijn kast ingebouwd krijg (arctic-cooling t3). Is de samenstelling goed genoeg? Of zijn er volgens jullie wat gebreken of zitten er componenten tussen die ik beter niet kan gebruiken. 200 euro is echt het maximum wat ik bereid ben er aan uit te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:54

Zenix

BOE!

Anoniem: 162325 schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 01:39:
Ik heb een vraagje,

Binnenkort wil ik me een waterkoelings systeempje zelf samenstellen, nu heb ik alvast wat research gedaan en ben ik tot de volgende onderdelen gekome:

http://www.bg-computers.com/

Hydor Seltz L20 Universalpump 220V || 19,95
Cape Coolplex 10 external || 29,95
LC–RADI80 Coolriver 80MM radiator Pro black || 34,00

Verzendkosten || 6,95

Eindtotaal || 90,85

http://www.sallandautomatisering.nl/

Cooler Master CPU Water Block Trident Intel: 478, 775 || 34,00
Cooler Master VGA Water Block Ati Radeon || 18,00
Cooler Master Chipset Water Block Koper, AMD + Intel || 9,31
Asetek Tube WaterChill 7 Mm, 10 Mm, Transparant 1m || 5,30
Swiftech Y-Splitter 3,8" || 3,00
Thermaltake BigWater UV Coolant Anti-corrosie, 500 Ml || 12,99
Nexus Technology 80mm Real Silent Case Fan || 7,00

Verzendkosten || 7,52

Eindtotaal || 90,12

Totaal kosten || 180,97

Ik moet gebruik maken van deze pomp en radiator omdat het anders niet in mijn kast zal passen. En het is noodzaak dat ik het in mijn kast ingebouwd krijg (arctic-cooling t3). Is de samenstelling goed genoeg? Of zijn er volgens jullie wat gebreken of zitten er componenten tussen die ik beter niet kan gebruiken. 200 euro is echt het maximum wat ik bereid ben er aan uit te geven.
Ik zou als ik jouw was gewoon een asetek setje kopen ofzo, rond de 200 euro, en met een 80mm rad moet je niet beginnen aan je VGA chipset en cpu te koelen daarvoor heb je groter rad nodig. Met 80mm rad kan je alleen je cpu echt koelen. Misschien nog VGA, maar je temps zullen niet erg goed zijn dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrumandBass
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-04 09:22

DrumandBass

Less is more!

Ben nu bezig met de aanschaf van een x1800xt of een x1900xt deze zal dan watergekoeld worden. Alleen ik zit nog te twijfelen of ik ook de mosfets van deze kaart doe WCen of gewoon passief laat weet iemand hier iets meer over?!

Formd-T1 Custom Loop 5600X 6800XTMNB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
lol: P4 3.0 @ 3.4 + x850XT PE koelen met 1 80 mm radje, kan je lachen in de zomer, gaat je p4 continu throttlen omdat ie te heet word ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Mosfets zijn passief te koelen, zalman heeft er een mooi ding voor... maar als je ze kan koelen met je gehele gpu blok is het beter.
Bij mijn 6800GT is door 1 blok gekoelt waar ook de mosfets onder liggen... als je echter je mosfets appart gaat koelen heb je weer een klein blokje nodig dat weer niet eccht goed is voor je flow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:51
Weet iemand mij zo snel te vertellen welke diameter en schroefdraad een Black Ice radiator heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ah kijk dat moest ik wete bedankt =]

dan wordt het voor mij dus onmogelijk om in deze kast watercooling in te bouwen aangezien een 120mm fan niet intern zal passe :( en ik dus extern te werk zou moete gaan wat ik echt niet wil :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrumandBass

DrumandBass

Less is more!

ixl85 schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 10:03:
Mosfets zijn passief te koelen, zalman heeft er een mooi ding voor... maar als je ze kan koelen met je gehele gpu blok is het beter.
Bij mijn 6800GT is door 1 blok gekoelt waar ook de mosfets onder liggen... als je echter je mosfets appart gaat koelen heb je weer een klein blokje nodig dat weer niet eccht goed is voor je flow
Ja dat weet ik. Probleem is dat ik het liefst alles van alphacool heb en die voeren geen compleet blok maar met een los koelblokje voor de mosfets. Coolance had ik dacht ik wel maar dat is alu rest van systeem is koper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Anoniem: 162325 schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 11:49:
ah kijk dat moest ik wete bedankt =]

dan wordt het voor mij dus onmogelijk om in deze kast watercooling in te bouwen aangezien een 120mm fan niet intern zal passe :( en ik dus extern te werk zou moete gaan wat ik echt niet wil :P
Meerdere 80mm radiatoren dan :)

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Watvoor kast heb je dan beune?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
arnoman schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 11:43:
Weet iemand mij zo snel te vertellen welke diameter en schroefdraad een Black Ice radiator heeft?
TS, over de radiateuren, daar kun je iig de aansluitingenafmetingen vinden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo

Demo

arnoman schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 11:43:
BlackIce radiatoren hebben 1/4" schroefdraad. Ik heb geen idee wat je met diameter bedoelt :?
Overigens staan alle afmetingen van die dingen op de website van HWLabs.

[ Voor 25% gewijzigd door Demo op 31-05-2006 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Koper alu maakt niet uit hoor, je moet gewoon goed anticorrosie middel er bij gieten, dan kan er niks gebeuren. (ik heb ook een alu ding en de rest koper)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrumandBass

DrumandBass

Less is more!

ixl85 schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 13:40:
Koper alu maakt niet uit hoor, je moet gewoon goed anticorrosie middel er bij gieten, dan kan er niks gebeuren. (ik heb ook een alu ding en de rest koper)
Denk dat het een Innovatek cool-matic wordt is ook een alu koper koeler, maar deze is behandeled tegen corrosie. En er zit ook een mosfet gedeelte op nog even kijken wat de aansluitingen zijn!! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo

Demo

Als het alu geanodiseerd is (wat volgens mij bijna altijd het geval is) dan zou het niet moeten corroderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Gooi er toch van dat spul bij, het is tegen algen en het kost maar een tientje...
Ik heb Innovatek protect pro, deze zou je ook met kraanwater kunnen mengen (de normale kan alleen met gedestilleerd water). Maar ik heb er toch gedestileerd water bij gedaan... just to be sure, en ik heb nergens last van (een jaar na mn wc)

Owja, ik had een beetje water over, dat heb ik laten staan op mn kamer (mn oude kamer) maar dat staat er nog steeds... heel vreemd, het lijkt ook niet te verdampen ofzo... zat gewoon in een bak met 1 laagje keukenfolie er over :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136640

ixl85 schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 15:51:
Owja, ik had een beetje water over, dat heb ik laten staan op mn kamer (mn oude kamer) maar dat staat er nog steeds... heel vreemd, het lijkt ook niet te verdampen ofzo... zat gewoon in een bak met 1 laagje keukenfolie er over :D
En als het wel zou verdampen was je waarschijnlijk de lul, want dan adem je die chemische troep in die in dat water zit. Waarom nou niet gewoon in een flesje dan... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
ik vond het al zo raar dat ik een 3e arm op mn rug kreeg
Ja, ok... maar dat zou niet boeien, zit op kamers en ben dus alleen in het weekeind daar, de rest van de week staat het raam bijna 24/7 open.
Maargoed het verdamt dus niet, ik heb alleen nog dichte volle flesjes, die andere is kwijt :) Toch een leuke eigenschap :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vandread schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 12:35:
Watvoor kast heb je dan beune?
ik heb een arctic cooling silentium T3

http://www.arctic-cooling.com/pc_case2.php?idx=76

en meerdere 80 mm radiatoren zoals aramdin zei is ook geen optie aangezien dit ook niet zal passen intern.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmm na nog wat gezocht te hebbe ben ik op dit setje uitgekomen:

http://www.coolermaster-e...=RL-HUC-E8U1%2FU2AQUAGATE

Aangezien mijn voeding voorin onderaan in de kast zit heb ik achter in de kast bovenaan plek om deze te monteren. Op website van coolermaster is te zien dat hij uitbreidbaar is met een vga en chipset koelblok. Dus hij zou krachtig genoeg moeten zijn.

Review:

http://www.rage3d.com/reviews/cooling/cmaquagate/

Zou dit dan wel een redelijke opstelling zijn? Of zijn er volgens jullie nog steeds wat dingetjes die niet zouden functioneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Wat een schattige radiator :>
edit:
dat is dus niet echt goed ofzo

Maargoed... een 80mm fan en dan uitbreiden naar CPU GPU en NB? hoe hard wil je dt ding hebben draaien? op 9000rpm ofzo :)
Ik vind het pompje er ook neit veel belovend uit zien.. misschien dat je met alleenmaar flow blokken nog een eindje kan komen... maar ik geef je eerlijk gezegt weinig hoop.

edit2
Afbeeldingslocatie: http://www.rage3d.com/reviews/cooling/cmaquagate/pics/rad.jpg :X 8)7

wat zijn die gaten die daar in zitten? is dat een stof filter ofzo :)

vergelijk dit eens:
Afbeeldingslocatie: http://www.hwlabs.com/features/highlight/images/feat_02l.jpg

[ Voor 36% gewijzigd door ixl85 op 31-05-2006 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hmm ja dat dacht ik dus ook al, maar op de site van coolermaster laten ze toch echt zien dat je een cpu blok, vga blok, northbridge blok en zelfs een hdd koelblok erop aan zou kunnen sluiten 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

Om maar het fabeltje uit de wereld te helpen van hoe groter de pomp(meer L/uur) hoe beter de flow:

Ik heb net alleen maar het gpu blok en het cpu blok getest met zowel de eheim 1250 als de 1048. De flow is ja zowat gelijk. Gewoon een zeikstraaltje. Dit is wel het geval met 8mm binnenslang. die blokken remmen echt asl de neten af in ieder geval :P.

Voor gebruikte type koelblokken moet je even 1 a 2 paginas terugbladeren.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
ja ok, maar wat als je dit met een 1046 doet, dat scheelt echt wel hoor. Kijk eens naar dat pompje in die setup. Geloof jij het dat die een complete ronde met cpu,gpu,nb trekt (en HD zoals beune zegt)...
Daar zijn die dingen echt niet op gemaakt! en als de pomp het zou trekken, dan zit je met die rotte rad :) (wat voor een slangen gebruikt dat ding eigenlijk?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MF
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-07 12:51

MF

Take a Seat

ixl85 schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 19:51:
ja ok, maar wat als je dit met een 1046 doet, dat scheelt echt wel hoor. Kijk eens naar dat pompje in die setup. Geloof jij het dat die een complete ronde met cpu,gpu,nb trekt (en HD zoals beune zegt)...
Daar zijn die dingen echt niet op gemaakt! en als de pomp het zou trekken, dan zit je met die rotte rad :) (wat voor een slangen gebruikt dat ding eigenlijk?)
De rest is idd brak jah, maar die pomp trekt dat vrij makkelijk hoor. Het is ook niet voor niets dat merken als Innovatek en Aqua-Computer een 1046 adviseren. (of hun eigen gemodde 12v versie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110703

Anoniem: 110703 schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 22:36:
Jah dat is ook mijn punt van dat uitbreiden. Jammer genoeg zit er in de aquagate maar een 80 mm fan (en dus ook radiator ga ik vanuit). Vandaar dat ik eventueel ook uit wilde breiden met 120 mm. Ik denk eigenlijk dat ik maar gewoon begin met de set van coolermaster zonder vga koeling. Mocht hij bevallen dan kan ik altijd nog uitbreiden met vga koeling en eventuele radiator. Zo duur is de aquagate ook weer niet op dit moment (66 euro). Voor die prijs heb ik toch een redelijk setje dat ook redelijk compact is (ik heb een miditower ,namelijk de thermaltake soprano dus ik kom met een grote pomp toch in de knoei met ruimte ben ik bang). Ik denk als ik serieus verder ga dat ik toch wat dikkere slangen nodig heb. Jammer genoeg is er vooralsnog geen budget voor en zie ik het eigenlijk toch echt niet zitten om 2ehands te gaan zoeken. Ik heb toch nog een vooroordeel in mijn hoofd dat waterkoeling niet echt iets is om 2ehands te kopen (misschien ook door mijn onbekendheid met het onderwerp en dus nog de angst voor lekken enz })).
Ik heb er toch nog eens even over gedacht en ik laat die coolermaster set aan me voorbijgaan. Ik wacht nog een maandje en koop dan een set (nieuw) met een eheim pomp, 12 cm radiator en betere blokjes en een stillere papst 12cm fan (innovatek beginnerssetje). Ik wil toch even iedereen bedanken voor het advies in dit topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Godsha
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 28-05 08:29
Met de aanschaf van nieuwe onderdelen van Thandor, kwam er natuurlijk weer het nodige bij kijken. Zo had hij een CPU blokje van Asetek, ik geloof de antartica (die met 3 push-in fittingen).
Nu zaten er op dit blokje standaard 3 mountings, de Socket478, Socket A en Socket 939/940.
Het probleem was dat hij een Pentium D 920 heeft aangeschaft 8)7 en zodoende dus niet zomaar zijn waterblok kon gebruiken. Hij stond voor de keuze, of mij vragen er een te fabriceren, of €40 neer te tellen voor een nieuw blok met de juiste mounting. Ik heb maar besloten hem te helpen :+

Het was dus de bedoeling, het deksel zo bij te werken dat alles paste, hier moest dus veel aan gebeuren. Aanschouw de oude versie (links) en de door mij bijgewerkte versie (rechts):
Afbeeldingslocatie: http://img323.imageshack.us/img323/404/img96667cg.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img446.imageshack.us/img446/1020/img96675ji.th.jpg
Op zich goed gelukt, vind ik, netjes afgewerkt en geen lelijke uitschieters (de barsten die je misschien ontdekt zijn niet door mijn toedoen ontstaan :+ die waren al aanwezig).

Nu moest ik dus ook een mountin plaat maken, en ik vind plexiglas wel mooi en fijn te bewerken. Eerst maar eens tekeningen gemaakt, en uitgewerkt op het plexiglas.
Vandaag aan de gang gegaan met inbouwen en voor zover ik weet is het zeer geslaagd.
Het resultaat, mag er dan ook zijn:
Afbeeldingslocatie: http://img295.imageshack.us/img295/6927/img96706mf.th.jpg
(zonder mounting klem)
Afbeeldingslocatie: http://img415.imageshack.us/img415/4030/img96773rd.th.jpg
(hier te zien met mijn zelfgemaakte klem :9 )

Hij is hem nu aan het inbouwen dus uiteindelijke resultaten volgen nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Ik vind die scheuren bij de gaten voor de slangen wel eng hoor :)
Ik zou hem verkopen en een nieuwe kopen....
laat maar weten wanneer ie breekt :p :+ (kidding)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Godsha
ixl85 schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 21:53:
Het is heel dik plastic, en de scheuren zijn allemaal maar 1/4 van de dikte van eht plastic, dus dat zit wel snor, en achja het scheelt dat het niet mijn PC is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hey, ik heb ff een ander vraagje. Een vriend van mij wild zich ook waterkoeling en een nieuwe kast waar het allemaal in moet komen aanschaffen. Nu wil hij de cpu, vga en eventueel ook nog hdd en/of northbridge hiermee koelen. Het budget hiervoor is rond de 300/350 euro. Wat voor setje adviseren jullie hem en welke soort kasten zijn goed compatible met waterkoeling ed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Kijk, we ik helpen graag...
maar nu kom jij met een vraag voor "een vriend".
We Ik weet niet wat hij heeft, wat ie wil (stil, koel, oc, geen oc, bling bling, ping pong ect).
En jullie missen (in mijn ogen) een van de leukste dingen van de hele wc: Het zelf uitzoeken, meten en lezen!
Ga reviews zoeken, zoek mooien kasten (mid towers als je er mee weg wilt, biiig towers als je voor lekker veel ruimte wil gaan).
Als je eenmaal weet welke maten er zijn (slangen+koppelingen) is het niet meer zo moeilijk...

/edit
om je opweg te helpen:
Ik ben van de heavy stuff, heb nu een H700B, die was 3 jaar geleden uber vet, maar ga hem nu omruilen voor een Stacker (eerste versie). Heel veel ruimte, kan overal je rad (of meerdere rads) kwijt.
En nu google'en!

edit:
ik praat te veel in de "we" vorm... maar ik spreek hier niet voor iedereen :D, dan zou het GOI heten; Gathering of IXL

[ Voor 38% gewijzigd door ixl85 op 31-05-2006 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Haha jah dat klopt, ik vraag ook alleen om advies waarna ik zelf verder zal kijken hoe en wat :) Want als ik hier dus niet wat gevraagd had, had ik na zelf onderzoek gedaan te hebbe mij een set gekocht waar ik dus amper wat aan had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Anoniem: 162325 schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 23:57:
Haha jah dat klopt, ik vraag ook alleen om advies waarna ik zelf verder zal kijken hoe en wat :) Want als ik hier dus niet wat gevraagd had, had ik na zelf onderzoek gedaan te hebbe mij een set gekocht waar ik dus amper wat aan had.
Nee, dan had je na je onderzoek even hier gechecked of je niets over het hoofd ziet. :) Zo stel je namelijk wel heel erg algemene vragen, waar wij je onmogelijk een eenduidig antwoord op kunnen geven. Bovendien kun je onze antwoorden ook niet kritisch lezen, omdat je geen vooronderzoek hebt gedaan.

Ik zou gewoon beginnen met het lezen van de TS, dan zijn ongetwijfeld al veel van je vragen beantwoord. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmm ja ok idd had de ts alleen beetje vlug vlug overheen gekeke nog niet aandachtig doorgelezen :z Dit heb ik nu dus maar eventjes gedaan. Met mijn nieuwe kennis zal ik morge eens wat samenstellen en dan laad ik jullie toch maar ff oordelen of het goed is voor de zekerheid :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:50

Epsilon

The Godsha schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 21:34:

Ik heb een 8mm lexaan deksel gebroken op die manier. Lexaan breekt niet? toch wel dus.

Voortaan alles met koperen deksel, bij voorkeur gesoldeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Godsha
Epsilon schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 07:53:
[...]

Ik heb een 8mm lexaan deksel gebroken op die manier. Lexaan breekt niet? toch wel dus.

Voortaan alles met koperen deksel, bij voorkeur gesoldeerd.
Ik heb zelf ook een volledig koperen blokje, met vloeibare pakking op elkaar gezet, ik denk dat ik dan geen last van varsten zou hebben :9. Maar het gewicht neemt wel toe daardoor, maar dat is bijzaak.

Ik maak wel een keer een koperen top voor hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:23

Thandor

SilverStreak

Het probleem was dat hij een Pentium D 920 heeft aangeschaft 8)7
Niet zomaar een Intel Pentium D 920 :9
Ik heb maar besloten hem te helpen :+
En bedankt hierboor :)
De CPU koeling lijkt het prima te doen. Tot op heden nog geen barsten.
Wel heb ik gemerkt dat de northbridge uiteindelijk wel flink warm wordt wegens gebrek aan airflow van de CPU koeler. Daar moet ook nog het e.e.a. voor gemodificeerd/gemaakt worden.

De MOSFET's worden zoals verwacht ook gloeiend heet. Hiervoor wil ik de fan proberen die ik op het oude moederbord ook als MOSFET koeling gebruikte.
ixl85 schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 21:53:
Dit is het tweede blokje dat ik gekocht had. Die eerste begon vrij snel te barsten en heb ik ook vrij snel vervangen. Uiteindelijk begon die tweede ook te barsten en dat heb ik maar zo laten zitten. Met succes overigens want het is niet gaan lekken :o
Ook niet na het verwisselen van CPU's e.d. :)

Al met al zit nu dat oude plastic lid er weer op. Barsten kwamen destijds snel maar of ze zozeer gevaarlijk zijn is een tweede.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou.. na enig research gedaan te hebben, heb ik de volgende setup samengesteld, deze setup moet genoeg koeling kunnen verschaffen voor een 530J processor die enigzins is overgeclocked en een sapphire x850xt pe. Ook wilt hij de northbridge gekoelt hebben maar deze zal niet voor al te veel hitte zorgen neem ik zo aan :Y)

Onderdelen:

Alphacool AGB-Eheim 600 Station II 230V #20814 Pomp + Reservoir
Alphacool NexXxoS HC 120-LE #20597 Radiator (1x120mm)
Hose PUR 8/6mm UV-Active Blue (1m) Slang
Screw connector AG 1/4' on 8/6mm Koppelstuk
Water additive Tec-Protect-UV blue 1L (Ready for use) #20736 Koelvloeistof
Sunbeam Silent UV LED Fan Blue SUVLF-12-B 120 mm #20966 Fan (120mm)
Cooler Master Chipset Water Block Koper Northbridge blokje
Cooler Master CPU Water Block Trident Intel: 775 CPU blokje
Cooler Master VGA Water Block ATi Radeo VGA blokje

Ik heb gekozen voor allemaal losse componenten omdat die vriend van mij de koelblokjes van cooler master wilde en die zijn nergens compleet in een set verkrijgbaar, en alles moet in zijn nieuwe kast passen (Thermaltake Matrix VX). Ik heb gekozen voor 1 radiator van 120mm omdat hij anders niet in de kast zal passen. Echter zijn 2 x 80mm radiators ook nog een optie aangezien dit nog net zal passen.

Denken jullie dat de pomp krachtig genoeg is voor deze set up, en dat deze radiator en fan voor voldoende koeling kunnen zorgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrumandBass

DrumandBass

Less is more!

Dan zou ik voor een liang met plexitop gaan. Zeker weten dat er dan genoeg flow is. Die eheim pompjes hebben niet echt veel head.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MF

MF

Take a Seat

Ik zou me meer zorgen maken ocer het VGA / Chipset blokje dan over de pomp...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Uhh.. hoezo dat dan als ik vragen mag? Zijn de blokjes van cooler master dan slecht of wat wil je hiermee zeggen...

Heb namelijk wel een review gevonde van het cpu koelblokje en hdd koelblok van cooler master en daarin worden ze toch goed beoordeelt..

http://www.ocia.net/reviews/coolermaster_blocks/page6.shtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MF

MF

Take a Seat

Het CPU blok ziet er wel ok uit, maar het GPU/Chipset blok zien er erg slap en iel uit. Op de CeBit was ik hier nog verbaasd over, de aansluiting op de blokjes zijn gewoon van plastik en samen met het deksel in 1 stuk gegoten. Dit gaat bijna zeker een keer kapot. Verder is het design van de blokjes zeer simpel. Een flinterdun koperplaatje met daarop een paar vinnen. (het lijkt op een luchtkoeler waar ze water overheen laten lopen)

[ Voor 6% gewijzigd door MF op 01-06-2006 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmm owke.. wat voor vga blokje is dan wel goed en zit ook rond deze prijs klasse? (25 euro) Dus geen ati radeon koelblok van Innovatek of Koolance aangezien deze een prijs klasse van rond de 80 tot 100 euro hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MF

MF

Take a Seat

Mmhhh... ik zou er geen weten in deze prijsklasse (laat staan beter :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Alphacool blokjes :)
Op hun site kan je ookbestellen, ik zie dat je toch het meeste van hun hebt. kan je net zogeod alles daar vandaan halen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrumandBass

DrumandBass

Less is more!

Alphacool!! _/-\o_ Maar ik ben nu vreemd gegaan heb zojuist een x1800xt besteld met een WC blok.
Namelijk dit. http://ekwaterblocks.com/...7ae11f235c8fc254de49243fa

Heeft veel weg van het DD blok zag ik alleen wat goedkoper. Ben benieuwd naar de temps en de looks!
Nu maar hopen dat ik alles weer passend krijg in mijn kastje :X Ach ja hobby he

[ Voor 31% gewijzigd door DrumandBass op 02-06-2006 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
  • Laatst online: 17-05 22:30
Met de aanschaf van nieuwe onderdelen van Thandor, kwam er natuurlijk weer het nodige bij kijken. Zo had hij een CPU blokje van Asetek, ik geloof de antartica (die met 3 push-in fittingen).
Nu zaten er op dit blokje standaard 3 mountings, de Socket478, Socket A en Socket 939/940.
Het probleem was dat hij een Pentium D 920 heeft aangeschaft 8)7 en zodoende dus niet zomaar zijn waterblok kon gebruiken. Hij stond voor de keuze, of mij vragen er een te fabriceren, of €40 neer te tellen voor een nieuw blok met de juiste mounting. Ik heb maar besloten hem te helpen :+

Het was dus de bedoeling, het deksel zo bij te werken dat alles paste, hier moest dus veel aan gebeuren. Aanschouw de oude versie (links) en de door mij bijgewerkte versie (rechts):
[afbeelding]
[afbeelding]
Op zich goed gelukt, vind ik, netjes afgewerkt en geen lelijke uitschieters (de barsten die je misschien ontdekt zijn niet door mijn toedoen ontstaan :+ die waren al aanwezig).

Nu moest ik dus ook een mountin plaat maken, en ik vind plexiglas wel mooi en fijn te bewerken. Eerst maar eens tekeningen gemaakt, en uitgewerkt op het plexiglas.
Vandaag aan de gang gegaan met inbouwen en voor zover ik weet is het zeer geslaagd.
Het resultaat, mag er dan ook zijn:
[afbeelding]
(zonder mounting klem)
[afbeelding]
(hier te zien met mijn zelfgemaakte klem :9 )

kon je die mounting plaat niet uit 1 stuk maken? van 3mm dik plexi ofzo?
ik vind die 2 lagen op elkaar niet zo mooi uiterlijk hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
nog een vraagje

ik heb 2 loops in mn systeem. 1 voor mn GPU en 1 voor mn CPU.
nou wil ik graag mn NB ook waterkoelen alleen waar kan ik hem het beste bij plaatsen?

Ik ben druk bezig aan mn kast te sleutelen en begint al langzaam zn uiteindelijke vorm aan te nemen.

maar de bedoeling is om strax voor mn CPU een BIX2 te hebben en voor mn GPU een BIX
bij welke kan ik het beste de NB aansluiten? bij de CPU omdat hij een grotere radiator heeft of bij de GPU om de hitte van de NB niet te verhalen op de CPU.

voor de flow zal het niet veel verschillen omdat ik een antarctica koelblok voor mn CPU heb, en een nexus GPU blokje, welke allebij van die ribjes hebben om het water langs te persen.

ik heb gekozen voor de innovatek chipset blokje

(trouwens heb ik slechte ervaringen met de NB in de loop. ik weet niet of het juist daar door komt of het toen der tijd nogal foutief (noob beginnerling) monteren van de hele setup.

maakt het aardig wat uit voor de temps als de NB tussen de loop zit of niet?

[ Voor 16% gewijzigd door Bulls op 02-06-2006 02:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Nee, ik zou hem qua temps na je cpu plakken, omdat deze meestal toch wel koeler is dan de je gpu, vooral met C&Q. Qua plaatsing van je slangen is het misschien makkelijker bij je gpu.

Wat voor een NB heb je btw? (niet dat ze enorm heet worden hoor, alle mobos zijn in princiepe nu nog passief te koelen, ook de Nforce4 maar wel met iets groter geschut...)

mijn CM stacker is vandaag om 19:30 op verzenden gezet!!! morgen met de post en zaterdag binnen (als ze tenmiste op zaterdag brengen... de luie honden :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
ik heb nforce 4 chipset (a8n-e mobo)

op het moment blijft de NB (luchtgekoelt) altijd ze dezelfde temps aanhouden als de CPU soms wat hoger. (ongeveer 31) op warme dagen scheelt het natuurlijk wel meer.

bij dikke load wordt mn videokaart nu maximaal 45 graden (nu nog op een BI mocro 2x80)
en mn CPU maximaal 50 graden (nu nog op een BI pro)

dus in principe zou de NB beter bij de videokaart op kunnen, omdat die in het algemeen koeler blijft.
maar natuurlijk betekent niet als de CPU 50 graden is, dat het water dat ook is.

ik waag het er op om hem bij de CPU op te doen, omdat deze een grotere radiator ter beschikking heeft. (en normaliter zou je het hele systeem op dezelfde radiator kunnen koelen)

en de slechte ervaring die ik hem met de NB en alles in de hele loop, komt omdat ik toen alles op 1 BI pro had lopen en de rad slecht gemonteerd (fan ook) waardoor mn systeem te warm werd.
toen ik de NB ertussen weg had gehaald scheelde het in de temp behoorlijk.
maar dit terzijde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrumandBass

DrumandBass

Less is more!

Ik vind die NB blokjes flinke flow-killers. In mijn systeem scheelt het echt veel dat kleine blokje. Ik zal hem morgen eens gaan modden voor wat meer flow door wat frees werk in het blokje weg te halen. Ja, ik leip :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Godsha
WSaeNoTSoCK schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 01:59:
[...]

kon je die mounting plaat niet uit 1 stuk maken? van 3mm dik plexi ofzo?
ik vind die 2 lagen op elkaar niet zo mooi uiterlijk hebben.
Ik heb het zelf geprobeerd met een mounting van 1 plaat plexiglas maar dan is 3mm zeker te dun, je ziet allemaal haarscheurtjes in eht plexiglas ontstaan en aangezien dit niet mijn blok is hebik het liever niet op mijn geweten dat het het niet houd.
Ik vind 2 lagen daarentegen wel weer veel mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
The Godsha schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 12:29:
[...]

Ik heb het zelf geprobeerd met een mounting van 1 plaat plexiglas maar dan is 3mm zeker te dun, je ziet allemaal haarscheurtjes in eht plexiglas ontstaan en aangezien dit niet mijn blok is hebik het liever niet op mijn geweten dat het het niet houd.
Ik vind 2 lagen daarentegen wel weer veel mooier.
anders 5mm dikte was misschien nog een optie geweest anders misschien 1 cm >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
DrumandBass schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 12:18:
Ik vind die NB blokjes flinke flow-killers. In mijn systeem scheelt het echt veel dat kleine blokje. Ik zal hem morgen eens gaan modden voor wat meer flow door wat frees werk in het blokje weg te halen. Ja, ik leip :P
hmm mijn hele systeem bestaat uit flow killing

Afbeeldingslocatie: http://www.hardinfo.dk/art/site/pic/cooling/fluid/asetek_waterchill_antarctica/waterchill_antarctica_block.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.hardinfo.com/art/site/pic/cooling/fluid/asetek_waterchill_antarctica/waterchill_antarctica_block_inside_2_small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.nexustek.nl/images/H2O6000_1.gif
Afbeeldingslocatie: http://plaza.fi/s/f/vanhat/58777.jpg

en strax dus ook deze:

Afbeeldingslocatie: http://www.webshop-innovatek.de/images/gombsp1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrumandBass

DrumandBass

Less is more!

Voordeel wat jij hebt is dat je nog rechte aansluitingen hebt. ik gebruik alleen maar haakse aansluitingen op mijn koelblokken en de rest van het systeem. :X :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
DrumandBass schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 13:50:
Voordeel wat jij hebt is dat je nog rechte aansluitingen hebt. ik gebruik alleen maar haakse aansluitingen op mijn koelblokken en de rest van het systeem. :X :|
Is dat nou echt ZO erg? ik wil namelijk ook nog 2 extra haakse aansluitingen er in mn setup gooien.. maar opzich kan het toch wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MF

MF

Take a Seat

zo erg is dat niet, de flow is meestal nog ruim voldoende. Innovatek b.v. geeft op hun site ook aan dat 0,3 liter per min voldoende is, de winst daarboven zal minimaal zijn. (< en dat is echt weinig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrumandBass

DrumandBass

Less is more!

Maar 300cc p/m dat is echt niets!!! :o Denk dat ik hier zeker 2 liter haal. Ach ja zolang het koelt toch? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Ja... ik denk dat het ook zo zit, dat het water toch niet zo snel kan opwarmen.... en mocht het dan warmer zijn dan met een hoge flow, dan gaat het ook langer door je rad heen, dus heeft het tijd genoeg om te koelen :)

[ Voor 2% gewijzigd door ixl85 op 03-06-2006 02:19 . Reden: typo die ik een halve dag later zien :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Ik denk inderdaad dat het voor de afvoer van warmte niet veel uitmaakt, wat ixl85 ook zegt. Wat mij wel zorgen zou baren bij zo'n flow is dat de pomp dan waarschijnlijk zoveel weerstand heeft dat hij zo weinig water verplaatst, dat hij op zijn maximum zit te werken. En dat kan nooit goed zijn voor de levensduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosserNL
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:04
Hoge Flow = Water gaat vaker door radiator(en) ... Lage Flow = Water blijft langer in radiator(en)

Blijft een rare vergelijking...Persoonlijk kies ik voor de eerste :)

Ik had laatst nog een flinke aanvaring met het AlphaCool SLI Northbridge blockje...Gelijk na de eerste installatie al lekkage, en ja hoor: Plexiglas bij de fittingen stuk. Zal het wel weer te hard hebben aangedraaid met mn handen 8)7

Zijn er meer mensen die een Lian Li PC-V600 hebben voorzien van waterkoeling? Ben wel benieuwd hoe zij het zaakje opgelost hebben, en dan met name de plaatsing van de pomp. Ik heb er nu een HPPS inzitten met een AlphaCool reservoir er aan. Er komt binnenkort een Laing-DDC Ultra dus hopelijk kan ik bovenstaande vergelijking voor eens en altijd oplossen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
DrumandBass schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 13:50:
ik ga ook redelijk wat haakse fittingen gebruiken. ik heb van elk soort fitting er 8 genomen (rechte en haakse) en ik ga ze gebruiken waar ze het beste passen.
bijvoorbeeld als ik vanuit een reservoir gelijk naar boven naar de rad wil dan gebruik ik daar een haakse, maar als ik vanuit dezelfde res. naar de pomp wil die zich op dezelfde hoogte bevindt dan, plaats ik daar een rechte fitting.

ik weet niet of het verstandig is om vanuit de pomp gelijk een haakse te plaatsen.
of maakt dat niets uit? want als er 1 haakse in de loop zit, maakt het niet uit waar hij zit de flow wordt dan toch al minder.

trouwens heb ik een perfect test mechanisme:

ik heb 2 liang pompjes en het tacho signal lees ik af met asusprobe

op 1 loop zit 1 BI pro en antarctica blok en op de andere loop zit een 2x80cm BI micro en de nexus h2o 6000 VGA koelblok. met 2 haakse fittingen dus. maar bijde hebben dezelfde RPM.
namelijk 3668. en de VGA loop wisselt soms af met 3750 (de CPU komt ook soms op datzelfde getal maar dat is 2 op de 10)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrumandBass

DrumandBass

Less is more!

Mijn liang pompje draait exact even veel toeren als die van jou in de vga loop. :)
Ik denk zelf ook dat zolang het maar rond stroomt het algoed is. Laatste stond mijn pomp uit(niet gemerkt) tot dat na dik 1,5 uur mijn pc reboot. Reboot temp staat op 60 graden!!! Dus het duurt wel even voordat de water temp ook echt is gestegen.

Ik ben benieuwd wat ik aan flow over houdt als het vga blok er tussen zit. Dan zitten er 7 haakse en 3 rechte verbindingen in. Wish me luck :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
DrumandBass schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 23:59:
Mijn liang pompje draait exact even veel toeren als die van jou in de vga loop. :)
Ik denk zelf ook dat zolang het maar rond stroomt het algoed is. Laatste stond mijn pomp uit(niet gemerkt) tot dat na dik 1,5 uur mijn pc reboot. Reboot temp staat op 60 graden!!! Dus het duurt wel even voordat de water temp ook echt is gestegen.

Ik ben benieuwd wat ik aan flow over houdt als het vga blok er tussen zit. Dan zitten er 7 haakse en 3 rechte verbindingen in. Wish me luck :+
je moet die tacho signal kabel op je CPU of Chassis fan doen op het moederbord, en dan in de bios hem op treshold zetten (2000 ofzo 1500 is minimaal als ik het goed heb) dan meld hij gelijk bij het booten dat je pomp niet draaid :) ik heb het ook wel een paar keer gehad, dat de pomp niet aanslaat maar als je dan opnieuw opstart dan gaat het pompje wel draaien.

ik de eerste keer para mn systeem uitzetten en alle kabels checken, maar na de reboot draaide hij gewoon.

zal wel iets met het horizontaal liggend draaivlak te maken hebben. dat ie soms bij de eerste powerup niet genoeg aangeslingert wordt ofzo. meestal gebeurd het als hij lange tijd stil heeft gestaan.

[ Voor 16% gewijzigd door Bulls op 03-06-2006 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
kun je de fittingen van het antarctica koelblok cover ook vervangen door andere? ik zou er graag ook van die innovatek schroef koppelingen op willen. maar ik wil de cover ook niet mollen.

ik zou in principe een ander cover kunnen maken met 1/4" schroefdraad. maar dat vind ik te precies om te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
oei oei oei
:o
mijn stacker is vandaag binnen gekomen... Ik voelde me net 12 met sinterklaas!
Mn vriendin moest me echt van de grond trekken om mee te gaan naar een verjaardag van een vriendin :D, heb niet alles even bekeken, de __wieltjes__ er onder gezet, al het gaas weg gehaald (wat allemaal heel makkelijk gaat), nieuwe sidepanel er meteen op gezet en met 2 12cm fans gekeken of mn rad gaat passen...
Heerlijk dit!!! heb er weer zin in!
zon mooie brushed alu case op wieltjes en een window voelt echt zo.... zoo.... "oww dit is echt _te_ :D"

/edit
ja, het zou moeten kunnen als het alletwee 1/4 is... je kan het altijd met 1 proberen en heel zachtjes draaien... als je merkt dat ie verkeerd gaat of om een vreemde rede niet zou passen kun je altijd stoppen, teflon er tussen doen en je originele er weer terug op schroeven...

[ Voor 24% gewijzigd door ixl85 op 03-06-2006 02:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
ik denk dat het niet gaat lukken, want die push-on fittingen die erop zitten zijn niet met schroefdraad. maar gewoon erin geklikt van onderuit ofzo.

maar ik heb al een soort vervanging gevonden.

de nexus H²o 2000 CPU koelblok. Deze heeft standaard al schrof fittingen en het systeem lijkt op die van het antarctica blok. (en ik heb al het GPU blokje van nexus)

alleen nu vraag ik me af of deze wel het zelfde presteerd (dan wel niet beter)

hier een paar plaatjes ervan:

Afbeeldingslocatie: http://www.nexustek.nl/images/H2O2000_P4.gif

dit is een tekening van hoe de baseplate er uit ziet.
(maar is dit beter dan het systeem wat het antarctica blok heeft?)
Afbeeldingslocatie: http://www.nexustek.nl/images/H2O2000_baseplate.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.nexustek.nl/images/H2O2000_XP_c.gif

misschien dat ik deze wel ga proberen, echt verschrikkelijk duur is hij niet.
iemand misschien ervaring met dit blok?

meer info op http://www.nexustek.nl/h2o2000.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youri Carma
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-10-2008

Youri Carma

Hoe kom ik van Tweakerz af?

Errugh mooi spul! :*)

Wat mij op valt is dat de vloeistof aanvoer apart op de centrum van de core afgesealed is door een extra rubber ring!?.

Dit zal er voor zorgen dat het water in het heetste gedeelte van de CPU oppervlak een zeer hoge stroomsnelheid heeft. Blijkbaar word dit belangrijk gevonden in dit koelproces.

Je zou zeggen dat dit toppie moet presteren maar dit is zuiver speculatie...cijfers?

Wat dat betreft zijn er nog genoeg vragen die voor mij nog onbeantwoord zijn.

Hoge flow of juist lage?

Ik zie pompen die hoog oppompen in meters maar juist minder presteren in liters per uur? Kennelijk werken de pompen met verschillende druk en stroomsnelheid. Hoe verhoud zich dat precies? Of heeft men ook hier de doorvoerdiameter aangepast van het systeem?

Is het beter om dikke buizen te gebruiken met een lagere flow of juist dunnere met een hoge flow ook in verband met je drukopbouw/behoud in het syteem?

Hoeveel diameters worden er gehanteerd in dit "loodgieters" vak?

Ik verwacht niet meteen een antwoord op elke vraag daar ik dit topic nog moet gaan updaten in mijn geheugen.....

Has Balls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-06 20:40
Is het niet zo dat bovenstaand blokje beter presteerd op procs zonder heatspreader. Zou ik wel even rekening mee houden. :)

Hun GPU blok doet me denken aan een Enterprise uit StarTrek... "Make it flow, Number One" :+

[ Voor 34% gewijzigd door Demon_Eyez op 03-06-2006 12:43 ]

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
koelers doen hun werk toch altijd beter zonder heatspreader op de cpu?! Dan kan hij namelijk direct de core koelen..
Ik denk dat het blokje "normaal" gaat koelen btw... voor mij ziet ie er wel vet uit mar ik denk dat de kanalen niet echt optimaal zijn...
Maarged, ik kan er natuurlijk ook helemaal langs zitten (bestellen en testen ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f1r3b4ll
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-05 20:05
Zo, net een fijne waterkoelset van Alphacool besteld >:) Deze is het:

Afbeeldingslocatie: http://www.alphacool.de/xt/images/product_images/popup_images/3753_0.jpg

Alphacool staat bekend om zeer hoogwaardige componenten, uitstekende prestaties, en een lage prijs. wat wil je nog meer 8)

Ik zat aanvankelijk sterk te twijfelen tussen Swiftech en Alphacool, maar Alphacool biedt gewoon meer waar voor z'n geld, en presteert bijna even goed.

Zodra ik het zootje in huis heb, volgen hier wel pics! _/-\o_

Daikin 4MXM68A2V1B9 + FTXA50C2V1BB + 2x FTXM25A5V1B + FTXM20A5V1B. SolarEdge 13960 Wp PV array + SE9K inverter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Mooi spul :) Ik heb deze week ook bij Alphacool besteld alleen de financiën lopen een beetje raar. Hoop dat dit makkelijk opgelost kan worden :/ Dat is een nadeel aan in Duitsland bestellen : het geld. Maar het is wel stukken goedkoper ;) Als ik het mijne binnen heb zullen er pic's volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-06 13:31
TEAMIKKE schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 14:53:
Mooi spul :) Ik heb deze week ook bij Alphacool besteld alleen de financiën lopen een beetje raar. Hoop dat dit makkelijk opgelost kan worden :/ Dat is een nadeel aan in Duitsland bestellen : het geld. Maar het is wel stukken goedkoper ;) Als ik het mijne binnen heb zullen er pic's volgen.
heb ik jou niet net m'n 6600GT blok verkocht/verstuurd ;) ??

heb je t vandaag al binnengekregen ?? ik kreeg iig wel 'n pakket van 2-06 verstuurd vandaag binnen van salland met verkeerde geheugen wat weer RMA moet :(

maar ok ik ben weer trug op t WC topic, internet lag er 'n week uit .. *piep* @home ..

maar dus mijn plannen voor m'n WC setup:

extra BI GT 120mm fan radiatortje erbij :P en 'n Innovatek G-flow als die eindelijk eens uitkomt, want wat een bruut blok is dat zeg :D..

[ Voor 3% gewijzigd door Pilske op 03-06-2006 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
f1r3b4ll schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 14:49:
Zodra ik het zootje in huis heb
Ik denk dat je spijt gaat hebben van die reservoir/pomp combo....
Zuigt vaak lucht aan. Zoek maar op aramdin's ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrumandBass

DrumandBass

Less is more!

Klopt ja, buddy heeft ook die pomp en je blijft altijd bellen horen die aangezogen worden. En je kunt het niet weg krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
ík heb nu deze antarctica:
Afbeeldingslocatie: http://www.hardinfo.dk/art/site/pic/cooling/fluid/asetek_waterchill_antarctica/waterchill_antarctica_block.jpg

en wil graag deze van nexus:
Afbeeldingslocatie: http://www.nexustek.nl/images/H2O2000_P4.gif

maar welke zal beter presteren?

[ Voor 7% gewijzigd door Bulls op 03-06-2006 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Pilske schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 15:11:
[...]

heb ik jou niet net m'n 6600GT blok verkocht/verstuurd ;) ??

heb je t vandaag al binnengekregen ?? ik kreeg iig wel 'n pakket van 2-06 verstuurd vandaag binnen van salland met verkeerde geheugen wat weer RMA moet :(

maar ok ik ben weer trug op t WC topic, internet lag er 'n week uit .. *piep* @home ..
Klopt :P Had ik dus toch te maken met Pilske :> Ik dacht er al direct aan toen ik je naam zag staan in v&a. Blok kwam tegen half 2 :) Lag je internet eruit joh :o :X

[ Voor 4% gewijzigd door TEAMIKKE op 03-06-2006 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03-2024
TEAMIKKE schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 14:53:
Je kan alle spullen van alphacool ook gewoon in NL/BE bestellen hoor, bij Bytes@Work bijvoorbeeld, die leveren alles tegen dezelfde prijzen als op de alphacool site.

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147587

Vandread schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 16:01:
[...]

Ik denk dat je spijt gaat hebben van die reservoir/pomp combo....
Zuigt vaak lucht aan. Zoek maar op aramdin's ervaringen.
en mijn ervaringen met die pomp/res combo :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
ik heb ook 2 van die pompjes maar met gewone reservoirs er aan via slang. en dan zelfs nog slurpy ie wel es lucht naar binnen. bij 1 van die pompjes is voortdurend een draaikolk te zien.

THE POWER >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-06 13:31
TEAMIKKE schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 17:44:
[...]

Klopt :P Had ik dus toch te maken met Pilske :> Ik dacht er al direct aan toen ik je naam zag staan in v&a. Blok kwam tegen half 2 :) Lag je internet eruit joh :o :X
jup klopt :) nou ... wij wille fotos !! of ja ik wil m'n ouwe innovatek blok wel weer in actie zien op 'n graka .. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunny
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-05 19:51
Eergistere watercooling spull binnen gekregen.

Afbeeldingslocatie: http://img434.imageshack.us/img434/2462/dsc003501fp.th.jpg
Blauwe vloeistof ziet er in het echt eerder donkerblauw uit.

24 uur leak test klaar, alles erin gegooid

Swiftech MCP655 (stand 5)
Swiftech STORM CPU block
DangerDen Acetal low-profile Maze-4
Silver Single pass double Heatercore
DangerDen dual 5,25" waterreservoir

Opteron 170 2Ghz @ 2,8Ghz / 1,4vCore
Idle: 32C
load: 38C

Iets beter dan de 49-51C load van mn luchtkoeling :> (op 2Ghz)

flickr Canon 5D Mark II | Canon 5D Mark III | 35mm f/1.4L | 50mm f/1.8 | 85mm f/1.2L II | 16-35mm f/2.8L II | 24-70mm f/2.8L | 70-200 f/2.8L IS

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.