Vraagje, weet iemand wat voor soort radiator is afgebeeld in de topicstart, het model met de blauwe doppen op het einde dus...? en waar kan ik die radiator evt. vandaan/uit plukken.
Of heeft iemand andere alternatieven voor een sortgelijke radiator?
Het volgende probleem doet zich namelijk voor, ik draai dus met onderstaande specs, en de Clawhammer processor word aardig warm, als in, op slechte dagen kan hij rustig 60 graden tippen, (op de aangegeven snelheid) en daar stoor ik me best aan, zeker aangezien de waterkoeling dedicated is voor enkel de CPU, het probleem is dat de setup de warmte niet snel genoeg weg krijgt, en als het water eenmaal op temperatuur is, vergeet het dan maar.
Ik draai met hetvolgende: Een Dangerden A64 TDX, 1.5 liter vloeistof, 60cm hoog custom aluminium waterreservoir, en een Hydor L20 pomp, de radiator is een Black Ice Pro 12cm model, met een 24volt papst op 12volt erop.
ik vertrouw het moederbord censortje niet echt, aangezien dit type moederbord bekend staat om een te hoog aaneggeven temperatuur, echter als ik direct aan het koelblok pak, dan kan hij idd behoorlijk warm zijn, tevens het water zelf kan al aardig aan de temperatuur zitten. ik heb nooit een onstabiel systeem verder, het gaat me meer om de waardes die veel lager moeten.
Ik kan er wel gelijk bij zeggen dat de radiator ook behoorlijk warme lucht afblaast, dus het betrefd verder geen probleem met efficientie van de overdracht van de CPU naar het water.
Andere radiator dus, of een extra radiator bijplaatsen, ik zit echter wel redelijk aan ruimte gebonden, en de radiator op de topic start pagina zou -mits de maten juist zijn- prima voldoen, verder weet ik eigenlijk niet hoeveel verschil het maakt tussen een Black ice Pro model, en een Extreme model, het lijkt mij dat het geen byzondere verschillen maakt.
Ik heb een oude foto ingevoegd, het koeling systeem is nog wel hetzelfde, de dimensies waaraan het radiatortje moet voldoen zijn dus grofweg 15 x 15 en de diepte van het model mag behoorlijk wat extra worden, zoieso 20cm...
Alvast bedankt