Het kleine-mismoderatietopic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 12 Laatste
Acties:
  • 5.357 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:45

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Moet, na mijn gegeven -1, er nog 3x -1 krijgen om hem naar hopelijk -1 te krijgen. Dus wie helpt. :)

( 2 : 3 : 1 : 17 --> -0,4348 )

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waster
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-04 17:49
Komen hier geen admins meer :X . Ik vind dit moderatiesysteem zwaar k*t. Sommige moderators gebruiken gestructureerd +2 of -1 om hun stem erdoor te drukken en verneuken de moderaties |:( . Ik dacht dat ik had gelezen dat in T.net NG admins extra modrechten had gekregen om dit aan te pakken. Welke dan, ik merk er niks van :( ! De kwaliteit van de site is er zo wel heel erg op achteruit gegaan :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Waster schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 21:42:
Komen hier geen admins meer :X . Ik vind dit moderatiesysteem zwaar k*t. Sommige moderators gebruiken gestructureerd +2 of -1 om hun stem erdoor te drukken en verneuken de moderaties |:( . Ik dacht dat ik had gelezen dat in T.net NG admins extra modrechten had gekregen om dit aan te pakken. Welke dan, ik merk er niks van :( ! De kwaliteit van de site is er zo wel heel erg op achteruit gegaan :N
Het zou een beetje minder moeten worden als die modbot weer draait, die zoiets doet als de oude metamod.

Ik zie inderdaad heel vaak reacties die gemod zijn tussen de +2 en -1, en dan vaak die uitersten, of één ervan met 1 weging. Dit is trouwens offtopic, dit moet in de draad over het nieuwe modsysteem..

Als iemand nieuws: Safari voor Windows: zes lekken op eerste dag nog even zou doorlopen, zou dat fijn zijn. Ik heb hem in het begin van de avond totaal gemod (wat een pokkewerk), en het is een grote (##*&=-zooi. Als jullie trouwens nog voorbeelden willen van users die geen rechten meer moeten hebben, admins, check die draad :X

Oh, en bij die draad miste ik het extra level écht. Er zijn ZO_VEEL reacties die wel 'aardig' zijn, en reacties die nét geen flamebait zijn, dat het gewoon niet fair is om ze bij elkaar te vegen ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

KroontjesPen schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 21:39:
Moet, na mijn gegeven -1, er nog 3x -1 krijgen om hem naar hopelijk -1 te krijgen. Dus wie helpt. :)

( 2 : 3 : 1 : 17 --> -0,4348 )
Heb er een -1 aan gegeven. En die werkt toch 2 keer dus nu staat ie idd op -1.
Snap echter niet wie dat drocht een +2 gegeven heeft. Die mag zichzelf wel eens goed gaan laten nakijken.

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:56

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
Waster schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 21:27:
Wat vinden jullie van deze reactie?

Moet gewoon -1 zijn. Dat mensen deze reactie +1 of zelfs +2 durven te modereren :r
Moderatiemogelijkheden per direct uitgezet van de mismodder.

Als er meer moderaties zo duidelijk heel fout zijn dan lezen we dat graag (nou ja, graag :| ) zodat we het na kunnen kijken en actie ondernemen.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen

KroontjesPen

Misschien dan hier even kijken van wie de -1 komt tegen de 5x +2 .
http://life.tweakers.net/...=Posting&ParentID=2058086

Maar hier is het systeem niet juist. Bij 3x -1 staat score op 0 . Gemiddeld staat wel op -1 .
http://life.tweakers.net/...=Posting&ParentID=2058080

Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Laatst online: 01:22

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Bij die tweede is nog geen mod langs gekomen met meer rechten dan gemiddeld. Een reguliere modder kan namelijk een post niet op -1 zetten voordat een gevoorderde mod hem gemod heeft.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
Bij de eerste zal het ws een scrollwheelslip zijn, de bewuste modder heeft zelden een onrustbarende afwijking.

De tweede lijkt idd een bug, uitsluitend -1 moderaties en een eindscore van +1 :?
[edit]
F5 does the trick :o (Ajax lijkt wat langzaam te reageren hier) lijkt idd op hetgeen dirkwesterdijk^^ uitlegt, de score staat wel op -1 na mijn reguliere moderatie.

[ Voor 30% gewijzigd door botoo op 14-06-2007 10:19 ]

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

http://pro.tweakers.net/r...=Posting&ParentID=2058220

ok, de informatie is leuk meegenomen, maar over het algemeen is de post duidelijk een steek richting microsoft.
Een score van 1 lijkt me mooi, maar "2: uitmuntende inhoud" lijkt me toch een zeer vreemd resultaat :?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:26

Shabbaman

Got love?

Boeboe schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 10:27:
http://pro.tweakers.net/r...=Posting&ParentID=2058220

ok, de informatie is leuk meegenomen, maar over het algemeen is de post duidelijk een steek richting microsoft.
Een score van 1 lijkt me mooi, maar "2: uitmuntende inhoud" lijkt me toch een zeer vreemd resultaat :?
Die informatie is misschien wel nuttig, maar wel off topic. Het nieuwsbericht gaat helemaal niet over besturingssystemen, de reactie in kwestie is een reactie op een reactie op een belabberde first post. De eerste off topic -1, de rest die daar op reageert hooguit 0, toch?

EDIT: en daarnaast is het gewoon microsoft bashen idd.

[ Voor 4% gewijzigd door Shabbaman op 14-06-2007 10:33 ]

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
http://www.forbes.com/hom...3/15/cz_dl_0315linux.html

... Linux powers 301 of the 500 top machines, compared to 189 on Unix, two on FreeBSD, a Unix variant, and one on Microsoft's.

Moehahaha....
Met name het vetdrukken van 'one' en de toevoeging 'Moehahaha....' maakt het voor mij duidelijk dat dit domweg een -1 verdiend.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen

KroontjesPen

Die "Moehahaha...." post krijg wij niet meer naar -1.
Met 3:2:3:2 zijn er 22x -1 nodig om op afronding te hopen dat gem. -0,5 hem op -1 zet.
Nr. 1 van die 22 ben ikkes, nu nog 21 anderen :)

[aanvulling]
psstt.. mogen we a.u.b. toch 'n -2 voor trolls en flamebaits. :>

[ Voor 22% gewijzigd door KroontjesPen op 14-06-2007 11:23 ]

Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
KroontjesPen schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 11:20:
Die "Moehahaha...." post krijg wij niet meer naar -1.
Dan help ik toch even met 'den ouderwetschen toolbox' :)
-1 it is
* done *

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://life.tweakers.net/...=Posting&ParentID=2058948

Mensen die "M$" schrijven zijn in mijn ogen mij geen positieve beoordeling waard...

Maar ook de inhoud is vrij magertjes, als ik het eens voorzichtig formuleer :+.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2007 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Amen. Een prachtig dubbel exemplaar van '-1' erbij :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen

KroontjesPen

De mijne staat ook. Nog 3x -1 voor gem. -0.5 ;)

[edit]
O ja, als er geen andere punten worden gegeven natuurlijk.

[ Voor 42% gewijzigd door KroontjesPen op 14-06-2007 19:04 ]

Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

botoo schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 08:19:
[...]

Als er meer moderaties zo duidelijk heel fout zijn dan lezen we dat graag (nou ja, graag :| ) zodat we het na kunnen kijken en actie ondernemen.
Deze dan: http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2059606

Wie geeft dat in jezusnaam een +2? :?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen die "ik ben het er mee eens" verwarren met "dit is een uitstekende reactie" ;).

Ook al ben je het er mee eens (zoals ik bijv.), als modder geef je toch een -1...omdat de reactie an sich nergens op slaat.

Wie dat principe niet snapt verdient de modrechten eigenlijk niet...

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2007 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2059689

Een overduidelijk dubbelpost*, en nog met een belabberde spelling ook...
*10 minuten na de vorige die precies hetzelfde zegt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen

KroontjesPen

Dat draadje nieuws: China blokkeert toegang tot Flickr laat me nu toch aan mijn eigen waarde twijfelen.
Een hele zwik is gewoon offtopic door dat evolutie gedoe er in maar er staan wel +2 tussen.
Nu ga ik daar zelf wel -1 modden maar ik hoop dat een META-bot mij niet 'bot'weg bestraft. ;)

[aanvulling]
Voor het eerst het hele draadje gemod. Daar gaat wel tijd in zitten hoor. ;)
Je zag hier en daar wel resultaat in verandering van de score.

[ Voor 17% gewijzigd door KroontjesPen op 15-06-2007 08:34 ]

Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog meer in dat item:
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2059552

Wat is de toegevoegde waarde van deze reactie? Ik heb als een van de 1e moderaties een -1 gegeven, maar nu staat daar ook 2x +2 bij :?

Edit: inmiddels wel weer -1, maar hij stond even op 0 :).

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2007 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
Deze zouden jullie toch is moeten zien als je wil weten waarom -1 soms te kort schiet: een overdreven reactie op een onschuldig grapje (ook een beetje off-topic, maar toch) die de hele thread laat ontsporen. Al wat erna volgt is vlgs mij -1 Ongewenst wegens off topic, maar dat is dan weer wat te streng.

Ik gooi het maar even in de modderpoel, wat denken jullie hiervan?

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:20

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Tja als er 1 schaap over de dam is... Ik snap nog niet waar die hele oorlog opeens goed voor is, daar hebben we toch W&L voor? Wellicht kan iemand met iets power ze erop wijzen, want ongeveer de hele draad gaat erover |:(

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen

KroontjesPen

Heb consequent daar alles op -1 gezet omdat het offtopic is. Zie mijn laatste post ^^.

Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
* botoo ook bijzonder kwistig met -1 gestrooid. Het is idd een volledig ontspoord geheel.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09 11:32

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

IMHO is deze spam, ik heb een -1 gegeven, maar of dat voldoende is om de spam tegen te gaan?

http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2060252

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quincy5
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12:42
Tukk schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 11:06:
IMHO is deze spam, ik heb een -1 gegeven, maar of dat voldoende is om de spam tegen te gaan?

En waarom kan genoemde reactie opeens niet meer gemodereerd worden (door iemand zonder extra rechten)?

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09 11:32

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Quincy5 schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 11:13:
[...]

En waarom kan genoemde reactie opeens niet meer gemodereerd worden (door iemand zonder extra rechten)?
Ik kan het nog wel, als ik naar de hoofdthread ga.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
Tukk schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 11:06:
Spam verwijderd.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

die evolutiedraad, wat brakke bedoening?! Lijkt wel een Amerikaans forum. Er hebben nog mensen buiten de draad op gereageerd ook.
* boe2 deelt recordhoeveelheid -1 scores uit

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quincy5
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12:42
Tukk schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 11:23:
[...]

Ik kan het nog wel, als ik naar de hoofdthread ga.
Mmm, nu doet hij het bij mij ook weer. Zeker een glitch ergens die met F5 te verhelpen had geweest.

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Het is nog steeds een vrij forum en reacties trashen doen we niet. Maar man, die evolutiedraad is inderdaad tragisch. Wat een beetje zinnig en netjes in kan nog een zicthbare 0 krijgen IMHO maar een -1 is beter voor de enkeling.

Een edit plaatsen? Maar wat voor content zou iemand daarin plaatsen? Dat discussie over evolutie ongewenst is? Of offtopic en daarom ongewenst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
Ik denk dat we er eens over na moeten denken om dergelijke offtopic threads te verplaatsen naar het forum _als_ dat mogelijk is zonder al te veel werk, ook al ben ik bang dat het wel een berg (ongewenst) werk is.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen

KroontjesPen

De scores in dat evolutie draadje van o.a.
04 : 06 : 06 : 34 --> gem. -0,4 eff. 0 .
12 : 09 : 05 : 40 --> gem. -0,1 eff. 0 .
04 : 04 : 05 : 21 --> gem. -0,3 eff. 0 .
laten mij nog eens op het hoofd krabben of modden zo nog wel leuk is. ;(

Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:00
KroontjesPen schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 13:38:
De scores in dat evolutie draadje van o.a.
04 : 06 : 06 : 34 --> gem. -0,4 eff. 0 .
12 : 09 : 05 : 40 --> gem. -0,1 eff. 0 .
04 : 04 : 05 : 21 --> gem. -0,3 eff. 0 .
laten mij nog eens op het hoofd krabben of modden zo nog wel leuk is. ;(
Maar welke twaalf mensen modden er dan nog +2? Op deze manier heeft modden geen zin meer.
Zou het er toch aan liggen dat mensen niet een eindniveau kiezen maar gewoon +2 inplaats van +1 kiezen als ze vinden dat ie bijvoorbeeld op +1 thuishoort maar bij een +1 waardering nog op 0 blijft staan? Ik doe dat soms ook, omdat het werkt.
Of is de metamodbot nog niet goed afgesteld, moeten er toch nog mensen compleet van modrechten afgeholpen worden, of moet de bepaling van de eindscore nog op de schop?

[ Voor 33% gewijzigd door Jesse op 15-06-2007 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:26

Shabbaman

Got love?

Jesse schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 14:26:
[...]

Maar welke twaalf mensen modden er dan nog +2? Is de metamodbot nog niet goed afgesteld, of moeten er toch nog mensen compleet van modrechten afgeholpen worden, of moet de bepaling van de eindscore nog op de schop?
Mensen die een bericht op zichzelf beoordelen, en niet in de context (van het nieuwsbericht) plaatsen? Sommige reacties zijn helemaal niet belabberd, maar ze doen er gewoon niet toe. Als rasechte atheist heb ik persoonlijk niets tegen gristenen flamen, maar objectief gezien geef ik daar toch -1 voor.

Moet er in als er zich zo'n evolutiediscussie "ontspringt" eigenlijk niet een modbreak met een verwijzing naar de desbetreffende forumthread (die is er namelijk) geplaatst worden?

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, je kan natuurlijk zo denken dat als een draadje off-topic is, dat er dan in die draad wel weer zinnige dingen kunnen worden gezegd.

Het was vroeger ook zo dat een off-topic parent genoeg was om een hele draad uit het zicht te halen, maar in het nieuwe systeem blijven reacties daarop wel zichtbaar.

Ik vind zichtbare childs bij een onzichtbare parent sowieso een beetje zinloos. Je zal toch de parent moeten uitklappen om te weten waar die childs op reageren.

Je kan misschien beter de hele boel inklappen en dan laten zien hoeveel reacties daardoor verborgen zijn. Eventueel kan je de eerste 100 karakters van de off-topic post laten zien in een minder-opvallende kleur, zodat lezers weten waar de off-topic draad over gaat.

Hier hebben we wel een extra niveau voor nodig, want je wilt flames niet half laten zien.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2007 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
Jesse schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 14:26:
. . . Of is de metamodbot nog niet goed afgesteld, moeten er toch nog mensen compleet van modrechten afgeholpen worden . . .
De metabot is afaik nog aan het inlopen en users van hun modrechten en/of terugzetten in rang afhelpen heb ik met de hand gedaan n.a.v. dat draadje.
Nu iedere incapabele malloot weer kan modden (sommigen zelfs op x2 :N) ben ik wat korter op de kar gaan zitten.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

AHa, vandaar dat ik niemand tegenkwam die een +2 met weging x2 gaf. Ik had 'm anders ook graag geholpen.

Andere gedachtes: afsplitsen is onbegonnen werk, het niveau is niet eens HK. Ik denk dat het beter is om een (bij zulke draden) een dikke adminbreak te posten dat offtopic alleen gewenst is als men bereid is een bwijslast neer te zetten. Zoiets als Zero Tolerance op W&L dus. Niet dat het verboden is, maar bij evolutie en slechts enkele andere thema's is het wel goed raak (en kost het mij ook moeite om niet hardop te vloeken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

botoo schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 15:18:
[...]

De metabot is afaik nog aan het inlopen en users van hun modrechten en/of terugzetten in rang afhelpen heb ik met de hand gedaan n.a.v. dat draadje.
Nu iedere incapabele malloot weer kan modden (sommigen zelfs op x2 :N) ben ik wat korter op de kar gaan zitten.
Tja, diegene die automatisch 'dubbel rechten' hebben gekregen in de tussenperiode zijn natuurlijk ook geheel willeurig, en vooral op de kwaliteit van hun eigen posts, gekozen. Dat betekend dus (blijkbaar) niet automatisch dat zij ook andere reacties goed kunnen beoordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack Flushell
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 21:09
Deze
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2052126
en deze:
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2053071

Ik wordt ook nog afgezeken en als ik het dan (in de 2e reactie) uitleg ook nog eens dubbel -1. 0 Lijkt me minimaal aan de orde beide keren. Mooie boel. Anyways, Wat vindt u ervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze:
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2060600

Hij maakt wel een punt, maar op een wat flamerige manier in mijn ogen. Wat zouden jullie geven :)?

http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2060770

Hoezo 'first post'... wat jullie?

@Jack:
Je vraag is, nu het artikel is bijgewerkt, inderdaad een -1 waard...maar dan kunnen wij niet ruiken natuurlijk. Toen het er nog niet bij stond wellicht een 0, maar nu is het echt 'vragen naar de bekende weg'.

Je uitleg zou ik wel op 0 gemod hebben, je geeft even aan waarom je dat vroeg. Maar voor ons normale modders is het artikel al te oud ;).
Al heb je het niet zo heel netjes geformuleerd O-)

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2007 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Wellicht kan iemand me uitleggen waarom deze reactie een +1 Meerwaarde of zelfs +2 Uitmuntend zou zijn? Imho is een -1 Ongewenst (want overbodig)...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wildhagen schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 12:31:
Wellicht kan iemand me uitleggen waarom deze reactie een +1 Meerwaarde of zelfs +2 Uitmuntend zou zijn? Imho is een -1 Ongewenst (want overbodig)...
Volgens mij moet ze idd op -1 staan, maar euhm, waarschijnlijk, als je het nieuwe systeem strikt zou volgens op 0? Om eerlijk te zijn weet ik echt niet meer goed hoe ik moet modereren... Hoop dat er snel wat meer duidelijkheid komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 14:10:
[...]

Volgens mij moet ze idd op -1 staan, maar euhm, waarschijnlijk, als je het nieuwe systeem strikt zou volgens op 0?
Lijkt me niet. Niks-toevoegende reacties (in het oude systeem: 0, Overbodig) zijn ongewenst (ze voegen immers niks toe), en dus -1. De -1 heeft immers als tag 'Ongewenst'.

Niveau 0 is voor Neutraal, wat imho iets boven overbodig zit.

Zolang er nog steeds een FAQ (en dus officiele regels) ontbreekt zal iedereen voor zich dus moeten bepalen waar iets hoort in dit soort gevallen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als grappig bedoelt, maar hij geeft zelf ook al aan dat het eigenlijk geen reactie waard is _O-

Toch jammer dat je in die link niet kan modden, moet je eerst helemaal terug naar de hoofd thread en dan de reactie nog zoeken :(.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2007 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://core.tweakers.net/...=Posting&ParentID=2061638

Wie geeft hier in godsnaam +1 meerwaarde :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even better, het krijgt zelfs +2 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack Flushell
@Jack:
Je vraag is, nu het artikel is bijgewerkt, inderdaad een -1 waard...maar dan kunnen wij niet ruiken natuurlijk. Toen het er nog niet bij stond wellicht een 0, maar nu is het echt 'vragen naar de bekende weg'.

Je uitleg zou ik wel op 0 gemod hebben, je geeft even aan waarom je dat vroeg. Maar voor ons normale modders is het artikel al te oud ;).
Al heb je het niet zo heel netjes geformuleerd O-)
-1=ongewenst. Dus als een artikel later wordt bijgewerkt, kan jouw reactie opeens 'ongewenst' zijn, terwijl je er niets aan kon doen. Met andere woorden, als je een zinnige reactie plaatst die later minder zinnig is omdat het bronartikel wordt bijgewerkt, is jouw reactie opeens 'niet gewenst', as in: je bent dom bezig, je loopt de boel te bedonderen, je flamed, je reactie is een troll. Vind ik een vreemde gang van zaken, als dat echt zo is, heeft dat erg veel consequenties in de toekomst voor toekomisige posts (vandaar dat ik er ook zo'n punt van maak, niet alleen voor mijn eigen hagje).
Ik vind dat zoiets gewoon '0' zou moeten zijn. Neutraal, het voegt niets toe, maar het is zeker niet 'ongewenst'.

Met je laatste opmerking over dat het niet zo netjes is geformuleerd, kan ik het eens zijn. Al snijdt het ergens wel hout (check zijn posts), het is een beetje klierderig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is nu, na aanpassing van het artikel, een overbodige vraag geworden. Zelfs een vrij vreemde vraag, aangezien het antwoord voor 'nieuwe' lezers gewoon in het artikel zelf staat.

Net als andere tips en correcties op een artikel overigens ook niet op de FP zelf horen ;).

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2007 04:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Woei, zelfs off-topic posts krijgen in dit nieuwe moderatie-systeem een +2... Van mij heeft-ie alvast een -1 gehad i.v.m. volledig offtopic, wie doet er mee?

Hetzelfde geld voor de reactie erboven trouwens.

Het gaat om een spel in een kerk, niet om waar die kerk vandaan komt of hoe die ontstaan is...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack Flushell
Verwijderd schreef op zondag 17 juni 2007 @ 04:15:
Het is nu, na aanpassing van het artikel, een overbodige vraag geworden. Zelfs een vrij vreemde vraag, aangezien het antwoord voor 'nieuwe' lezers gewoon in het artikel zelf staat.

Net als andere tips en correcties op een artikel overigens ook niet op de FP zelf horen ;).
Vreemd, moedigt me niet erg aan überhaupt te posten, daar elke post in princiepe 'ongewenst' kan worden. Daar gaat m'n score.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Degene die deze ordinaire flamebait een +2 geeft mag wat mij betreft zijn modrechten ook wel inleveren....

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jack Flushell schreef op zondag 17 juni 2007 @ 13:48:
[...]

Vreemd, moedigt me niet erg aan überhaupt te posten, daar elke post in princiepe 'ongewenst' kan worden. Daar gaat m'n score.
Maar hoe vaak komt het nu voor dat een artikel grondig om wordt gegooid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jack Flushell schreef op zondag 17 juni 2007 @ 13:48:
[...]

De scores bij reacties zijn er nog altijd in de eerste plaats om lezers te laten zien welke posts nuttig zijn, en welke niet. En jouw eerste post is absoluut niet meer nuttig nu het artikel is aangepast, en je tweede post hoort sowieso in de vuilbak. Je verliest misschien inderdaad een puntje (in het originele artikel was je eerste post 0 waard geweest), maar dat is niet onze eerste zorg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://life.tweakers.net/...=Posting&ParentID=2062307

Naar mijn idee geen 2x +2 en +1 waard :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen

KroontjesPen

Mijn -1 zit al bij lang die 04 : 04 : 05 : 28 --> gem. -0,4 eff 0.

Zet nu toch wel echt vraagtekens of het zin heeft te blijven modden.
Zal eerst maar eens 'n time-out nemen van 'n aantal dagen.

Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

wildhagen schreef op zondag 17 juni 2007 @ 08:26:
Woei, zelfs off-topic posts krijgen in dit nieuwe moderatie-systeem een +2... Van mij heeft-ie alvast een -1 gehad i.v.m. volledig offtopic, wie doet er mee?

Hetzelfde geld voor de reactie erboven trouwens.

Het gaat om een spel in een kerk, niet om waar die kerk vandaan komt of hoe die ontstaan is...
Sorry Wildhagen maar: reageer je niet TE hard hiervoor? In het oude systeem zou ik zeggen dat deze reactie een behulpzaam karakter had gekregen. Als zodanig denk ik dat hij wel gewoon op neutraal mag blijven stan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Mag wat mij betreft op 0 blijven staan maar idd zeker geen 5x +2 waard (het moet niet erger worden!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja.... nu we een tijdje alleen moderaties van FPM's hebben gehad, valt het nu dubbel zo hard op, hoe slecht de moderaties zijn wanneer je iedereen toelaat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:10

Cyphax

Moderator LNX
KroontjesPen schreef op zondag 17 juni 2007 @ 22:06:
Zet nu toch wel echt vraagtekens of het zin heeft te blijven modden.
Zal eerst maar eens 'n time-out nemen van 'n aantal dagen.
Even een tikje off-topic, maar ik wil het toch even kwijt: ik snap dit soort reacties niet. Ik snap wel waar ze vandaan komen, maar waarom trek je het je zo aan dat een reactie niet de score heeft die jij graag zou willen zien? Je modt toch om je waardering aan een reactie te geven? Die mogelijkheid heb je, en nog komen er dit soort verontwaardigde reacties.
Stem je de volgende keer nog ondanks dat de politieke partij van je keuze in de of gaat het dan ook "Ik zet toch vraagtekens bij de zin van het stemmen, eerst maar een paar jaar een time-out."?
Ik snap wel dat er heel veel domme/foute moderaties tussenzitten, maar het heeft helemaal geen zin om het de rug toe te keren. Kaart het dan aan, een nieuw topic desnoods als er nog geen topic voor is.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Wat mij betreft tijd om de verhoudingen even iets bij te werken.... ipv 1-2-3 zou misschien 1-3-10 of 1-5-10 beter werken... Zo is het gewoon niet lollig meer om een flame naar de -1 te krijgen... er zijn nu 5 goede modders nodig om 1 +2 ongedaan te maken, nog meer als die [censored] al een actieve modder was.... /me Freeze_XJ pleit voor -2 Op deze manier is een hele kleine groep etters al in staat om het modden te verpesten voor een grote groep, laat staan de hoeveelheid mismods die we nu hebben...

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
1-3-5 lijkt me een haalbare verhouding zonder de beginnende modder het gevoel te geven dat zijn input nutteloos is.

* botoo zal Femme eens porren :)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen

KroontjesPen

Dat aan kaarten, Cyphax, is gebeurd en heb daar al een cosmetische oplossing voor aangedragen.
De kleur rood en de zichtbaarheid al door het gemiddelde te laten bepalen. Nu loopt die maar van -0,4999 tot -1 gemiddeld.

Verder steun ik FreezeXJ in het -2 verhaal voor trollen en flaimebaits.

Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:10

Cyphax

Moderator LNX
KroontjesPen schreef op maandag 18 juni 2007 @ 14:27:
Dat aan kaarten, Cyphax, is gebeurd en heb daar al een cosmetische oplossing voor aangedragen.
De kleur rood en de zichtbaarheid al door het gemiddelde te laten bepalen. Nu loopt die maar van -0,4999 tot -1 gemiddeld.
Mooi :)
Laten we intussen juist verder modereren :)
Verder steun ik FreezeXJ in het -2 verhaal voor trollen en flaimebaits.
Mits er goed toezicht op gehouden wordt en snel ingegrepen indien nodig, met 5 punten kun je ook enorme "schade" aanrichten. Interessant idee verder.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Laatst online: 10:41

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

botoo schreef op maandag 18 juni 2007 @ 14:20:
1-3-5 lijkt me een haalbare verhouding zonder de beginnende modder het gevoel te geven dat zijn input nutteloos is.

* botoo zal Femme eens porren :)
Dit kan eenvoudig aangepast worden.

Aanpassing van de wegingen naar 1-3-5 lijkt me in eerste instantie voldoende. De PowerMod groep beschikt sowieso nog over de mogelijkheid om een score vast te zetten.
wildhagen schreef op zondag 17 juni 2007 @ 13:54:
Degene die deze ordinaire flamebait een +2 geeft mag wat mij betreft zijn modrechten ook wel inleveren....
Het leuke daarvan is wel dat zo iemand er met één +2 tegen negen -1's er erg makkelijk uit te filteren is. Nieuwe moderators die dit soort dingen uithalen kunnen in een vroeg stadium gedetecteerd en uitgeschakeld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
wildhagen schreef op zondag 17 juni 2007 @ 13:54:
* eensch * & * done *

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Complete dubbelpost:
http://pro.tweakers.net/r...=Posting&ParentID=2062589
Krijgt zelfs nog een aantal maal +2. Kan daar even naar gekeken worden? Recht daarboven staat hetzelfde van ruim 7.5 uur eerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen

KroontjesPen

Niet helemaal dubbel. Geeft verschil aan tussen de twee getallen 107 en 235.
Het is zeker geen +2 waard. Zet hem zelf maar op 0.

Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parasietje
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-06-2024

Parasietje

linux-geek

Powermod gevraagd voor http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2063320. Deze reactie vind ik echt aanstootgevend, en IMHO mag de user daarvoor gestrafd worden. Misschien is het mijn examenstress, maar de post overschrijdt alle normen van goed fatsoen :|

WebDAV in Vista is horribly broken. Ik wil het fixen, maar ben nog steeds op zoek naar de tarball met de source...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Wat is daar aanstootgevend aan?

Overbodig is hij zeker, en de -1 is dus terecht. En de poster is idd niet erg intelligent, als je op zijn reactie mag afgaan, maar aanstootgevend vind ik het niet echt?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gohja, ik vind het ook niet echt aanstootgevend. Het is gewoon zo belachelijk als het maar zijn kan. -1 Is dus zeker wel correct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Parasietje schreef op maandag 18 juni 2007 @ 19:07:
Powermod gevraagd voor http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2063320. Deze reactie vind ik echt aanstootgevend, en IMHO mag de user daarvoor gestrafd worden. Misschien is het mijn examenstress, maar de post overschrijdt alle normen van goed fatsoen :|
Die laatste zin is wel dubieus, en hij weet vast niet waar ie het over heeft (leven zonder zekerheden)...maar aanstootgevind vind ik het niet. Of je moet zelf op de rand leven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik zie het probleem ook niet zo. Youp van het Hek en zeker mindere cabaretiers zouden dezelfde grap hebben gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2063576

Correcties op een artikel horen sowieso toch niet op de FP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fondacio
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
nieuws: 'Topresultaten zoekmachines steeds verder uiteen'

Gezien de inhoud van het bericht was het te verwachten dat er een aantal wc-eendreacties tussen zouden zitten. Maar welke grapjassen geven daar +2 Uitmuntend aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://life.tweakers.net/...=Posting&ParentID=2063528 bv. krijgt hilarisch genoeg
5,6,2,32 -> -0.4 0 Je vraagt je dan toch af waar de weldenkende mensen op deze wereld naartoe zijn. Een van die WC-eend reacties die fondacio aanhaalde trouwens.
Ik moet zeggen dat er terug wel erg veel fout gemod wordt, en ik hoop dat mijnheer de metabot snel in werking gaat treden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Nu heeft-ie al 44x een -1 moderatie gehad (daarnaast 5x +2, 7x +1 en 2x 0), en nog steeds staat-ie effectief op de 0...

Imho zuigt de weging in dit moderatiesysteem net zo hard als een zwart gat... als 44 moderaties iets als ongewenst beschouwen lijkt het me logisch dat dat zwaarder weeg dan die 14 moderaties die dat niet vinden...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
wildhagen schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 08:46:
Nu heeft-ie al 44x een -1 moderatie gehad (daarnaast 5x +2, 7x +1 en 2x 0), en nog steeds staat-ie effectief op de 0...

Imho zuigt de weging in dit moderatiesysteem net zo hard als een zwart gat... als 44 moderaties iets als ongewenst beschouwen lijkt het me logisch dat dat zwaarder weeg dan die 14 moderaties die dat niet vinden...
* TheZeroorez zegt.. mediaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja inderdaad, dat systeem van rekenkundig gemiddelde moet echt snel weg :D.

Trouwens:
http://life.tweakers.net/...=Posting&ParentID=2064277

5x +2 :?

En ik heb nog nooit zoveel -1's op een rijtje gezien als hier :X

nieuws: Nederlandse versie YouTube online

Ook hier veel bagger:

nieuws: Electronic Arts splitst zich op in vier divisies

Die twee verdienen wellicht wat extra aandacht?

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2007 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03:32

PcDealer

HP ftw \o/

Vind mijn post toch wat meer waard dan -1. Zie ook reacties daarop (genest).

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PcDealer schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 01:56:
Vind mijn post toch wat meer waard dan -1. Zie ook reacties daarop (genest).
Ja, dat klopt. Het is eigenlijk een +7 waard, maar het is net als bij mens-erger-je-niet dat er dan wordt teruggeteld ;)

Nu even serieus: het is een dubbelpost, 2 uur eerder was er ook al zoiets gezegd. Door bFunk, dinsdag 19 juni 17:42

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2007 02:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03:32

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 02:23:
[...]

Ja, dat klopt. Het is eigenlijk een +7 waard, maar het is net als bij mens-erger-je-niet dat er dan wordt teruggeteld ;)

Nu even serieus: het is een dubbelpost, 2 uur eerder was er ook al zoiets gezegd. Door bFunk, dinsdag 19 juni 17:42
Inderdaad. Dan zou het toch 0 moeten zijn.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fondacio
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Een dubbelpost lijkt mij ongewenst en dus -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
Voorheen zou een dubbelpost idd op 0 moeten, maar binnen het nieuwe moderatiesysteem (waar 0 de default-waarde is) mag een dubbelpost naar de -1.

Dit is een vergelijkbare positie als de offtopic-score. zie offtopic NG 0 of -1? discussie en consensus, we zijn er dus nog steeds niet echt uit.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 19:27:
Ja inderdaad, dat systeem van rekenkundig gemiddelde moet echt snel weg :D.

Trouwens:
http://life.tweakers.net/...=Posting&ParentID=2064277

5x +2 :?

En ik heb nog nooit zoveel -1's op een rijtje gezien als hier :X

nieuws: Nederlandse versie YouTube online

Ook hier veel bagger:

nieuws: Electronic Arts splitst zich op in vier divisies

Die twee verdienen wellicht wat extra aandacht?
Die eerste is zeker geen +2 waard maar mag wat mij betreft wel op 0 blijven/uitkomen omdat het wel grappig is.

Die tweede is idd vergeven van de weggemoffelde reacties maar dat lijkt mij niet echt gek gezien het onderwerp.

Die derde is ook al een hoop in weggemod en ook daar hoeven we daar niet rouwig om te zijn. Ook dit is een onderwerp waar er nogal duidelijke meningen zijn van een hoop mensen en als ze dan alleen hun mening spuien ipv er inhoudelijk op te reageren......!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die tweede is idd vergeven van de weggemoffelde reacties maar dat lijkt mij niet echt gek gezien het onderwerp.
Gohja, maar zo HK zeveren op de frontpage is wel niet echt de bedoeling he. Lijkt een stel kleine kinderen die net de 'reageer'-knop ontdekt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Wat moeten we hier nu mee?

Ikzelf vind 'm geweldig (+1) dus. Sommigen vinden het meerwaarde hebben voor het bericht (+2), en anderen vinden het aanstootgevend oid (-1). Ik snap dat het offtopic is en nogal grof misschien, maar echt discriminerend is het toch niet?

@onder: Mja, zo erg vind ik hem dan ook weer niet. Ik geef 'm dus maar een 0 (aangezien andere grappen op 1 kunnen).
Verder wel bruut dat je nu vanuit de deeplink kunt modereren :)

[ Voor 21% gewijzigd door TheZeroorez op 20-06-2007 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Die hoort in dit nieuwe modsysteem imho op de -1, want overbodig en dus ongewenst.

Discriminerend is het niet echt, maar heel erg fris is het ook niet helemaal imho.

Edit (21:29): en nu met die troll die hij er bij ge-edit heeft hoort hij al helemaal op de -1 thuis.

[ Voor 27% gewijzigd door wildhagen op 20-06-2007 21:29 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08:21

Scott

Ik ben, dus ik tweak

http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2066072

De totaalscore is nog enigszins te verdedigen wellicht, maar een +2 geven gaat wat mij betreft veel te ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
ScottB schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 00:58:
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2066072

De totaalscore is nog enigszins te verdedigen wellicht, maar een +2 geven gaat wat mij betreft veel te ver.
Als de totaalscore goed staat is er toch niks aan de hand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

TheZeroorez schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 20:01:
Wat moeten we hier nu mee?

Ikzelf vind 'm geweldig (+1) dus. Sommigen vinden het meerwaarde hebben voor het bericht (+2), en anderen vinden het aanstootgevend oid (-1). Ik snap dat het offtopic is en nogal grof misschien, maar echt discriminerend is het toch niet?
Discriminatie zie ik er niet echt in. Maar voegt het ook maar iets toe? Het is gewoon even populair een grapje maken. Daarom vind ik hem eerder ongewenst. Die uitmuntend reacties vind ik zo een onzin. Het is ook duidelijk dat die moderaties alleen gebaseerd zijn op hoe grappig men die post vond. Maar dat zijn imo de foute criteria.

Het gebeurd helaas wel nog vrij veel dat reacties +2 of -1 krijgen omdat mensen het leuk vinden, of het er niet mee eens zijn, deze reactie bijvoorbeeld. Hoe kan dat ooit een -1 zijn? Toch zijn er twee mensen die hem daarop hebben gezet :?

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fsfikke schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 01:13:
[...]

[knip] Daarom vind ik hem eerder ongewenst.[/knip]
De doelgroep "het grote publiek" is meestal heel afwijkend met wat ik er van vind, maar nu lag ik zelf ook dubbel van het lachen. Begrijp ook dat het geheel off-topic is, maar dit soort kleine dingetjes zorgen er wel voor dat de reacties op een naamwijziging van BenQ een beetje leesbaar blijven.

Dat het hele forum minder waardevol is geworden voor de "echte tweaker" omdat het grote publiek (=doelgroep) nu punten weg zit te geven waardoor het importancy filter niet meer normaal werkt is een hele andere discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
fsfikke schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 01:13:
[...]
Het gebeurd helaas wel nog vrij veel dat reacties +2 of -1 krijgen omdat mensen het leuk vinden, of het er niet mee eens zijn, deze reactie bijvoorbeeld. Hoe kan dat ooit een -1 zijn? Toch zijn er twee mensen die hem daarop hebben gezet :?
Hoewel ik hem zelf als "neutraal" beoordeel, zou ik me goed kunnen voorstellen dat men er een flame richting de consumentenbond in ziet. Die wordt hier zonder enige onderbouwing als niet objectief neergezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Mag ik even aandacht vragen voor RIAA vs Uni, er gaat daar in de eerste reacties al heel veel mis, flames en onzin op +1 enzo... Dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

FreezeXJ schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 10:44:
Mag ik even aandacht vragen voor RIAA vs Uni, er gaat daar in de eerste reacties al heel veel mis, flames en onzin op +1 enzo... Dank
Dat draadje staat er pas een half uur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Toff schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 02:18:
[...]
Hoewel ik hem zelf als "neutraal" beoordeel, zou ik me goed kunnen voorstellen dat men er een flame richting de consumentenbond in ziet. Die wordt hier zonder enige onderbouwing als niet objectief neergezet.
Ik zie het eerder als wat achtergrondinformatie over de test organisatie en als antwoord op de vragen over de onbetrouwbaarheid van deze test.
Die vergelijking met de consumentenbond lijkt me niet zozeer bedoeld op verschil van betrouwbaarheid, maar om aan te geven dat het totaal iets anders is.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08:21

Scott

Ik ben, dus ik tweak

RoD schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 01:10:
[...]

Als de totaalscore goed staat is er toch niks aan de hand?
Nouja, of de totaalscore op 0 of -1 staat valt te betwisten, daarom zeg ik ook niet dat er dáárom nog een keer naar de moderaties gekeken moet worden. 't Gaat mij meer om de +2 die gegeven worden, die vind ik wel zwaar onterecht. Als zonder die moderaties de score op -1 blijft hangen, vinden degenen die dat bericht gemodereerd hebben het kennelijk geen 0 waard. (Immers, als ze dat wel hadden gevonden, was het gemiddelde wel 0 geweest. Nu is dat het alleen door de +2's).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

ScottB schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 13:41:
[...]

Nouja, of de totaalscore op 0 of -1 staat valt te betwisten, daarom zeg ik ook niet dat er dáárom nog een keer naar de moderaties gekeken moet worden. 't Gaat mij meer om de +2 die gegeven worden, die vind ik wel zwaar onterecht. Als zonder die moderaties de score op -1 blijft hangen, vinden degenen die dat bericht gemodereerd hebben het kennelijk geen 0 waard. (Immers, als ze dat wel hadden gevonden, was het gemiddelde wel 0 geweest. Nu is dat het alleen door de +2's).
Tsja, dat is nu eenmaal het nadeel van het nieuwe systeem. Ik zou zo ook niet weten wat je er aan kunt doen. Je kunt moeilijk individuele moderaties eruit pikken die volgens jou niet goed zijn, imo. Structureel verkeerde modders worden afaik wel aangepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-09 12:56

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2066382

Ehm, +1 meerwaarde? Dus. :P
Deze moet flink naar beneden. Flamen en op het randje van discriminatie. :)

--edit--

Oh, hij is inmiddels naar beneden :)

[ Voor 13% gewijzigd door mOrPhie op 21-06-2007 14:45 ]

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Pagina: 1 ... 10 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.