Het kleine-mismoderatietopic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 12 Laatste
Acties:
  • 5.357 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, er zijn zeker te weinig moderators! De queue is echt ongehoord lang geworden. In het begin zat iedereen waarschijnlijk extra te modereren, maar nu wordt het toch een beetje minder. Het is m.i. ook niet de taak van een klein groepje FPM's om bijna alle topics te doorlopen. Ze doen het voor de lol, dus alleen bij topics die ze interessant vinden.

Overigens was het altijd al zo dat bij Meuk bijna niet wordt gemodereerd. Misschien moet het daar, net als bij de Gallery gewoon maar uitgeschakeld worden. Bij de gallery is het nog onzinniger. Daar heb ik eigenlijk liever dat de eigenaar van de gallery modrechten heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terabyte
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-07 23:08

terabyte

kan denken als een computer

Verwijderd schreef op zondag 27 mei 2007 @ 00:10:. Ookal ben je het eens met een score, geef dan op zn minst 0 Gemodereert zodat het item uit de Mod. Queue verdwijnt.
Nou, daar ben ik eigenlijk mee gestopt, straks krijg ik nog RSI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat snap ik, maar dat veranderd toch niks aan het feit dat er met te weinig moderators die uit luiheid geen 0 - Gem. willen geven :P?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Nou ja, luiheid.... als ik alle posts die na 1-1.5 dag nog niet gemod zijn een "0 - Gemodereerd" zou moeten geven zou dat een full-time dagtaak worden waar ik volgend jaar nog mee bezig zou zijn, en zou ik de kosten van diverse versleten muizen bij Tweakers moeten declareren...

[ Voor 8% gewijzigd door wildhagen op 27-05-2007 22:11 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daarom zeg ik ook; laat wat meer modjes toe ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Modereren om het modereren zelf? Een nulmoderatie kan heel nuttig zijn, als je de huidige moderatie terecht vindt en deze waarde wilt "beschermen", zowel positief als negatief. Ik zie geen enkel nut in het nulmodden van een post wanneer ik die intentie niet heb. Ik begrijp niet eens alle reacties, laat staan dat ik er een oordeel over heb. Dat de queu te lang zou zijn is me nog nooit als storend opgevallen.

Het huidige - interim - modsysteem lijkt mij redelijk te werken, met het huidige aantal modjes. Wie graag als modder toegelaten wil worden kan zich toch aanmelden? Zonder kwaliteitsaspecten in aanmerking te nemen de kwantiteit verhogen lijkt mij niet de juiste weg. Zelfs nu, met het huidige selectiebeleid, zijn er toch nog een aantal structurele mismodders kortstondig doorgeglipt, zo is gebleken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diederik77
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-09 13:35
Toff schreef op zondag 27 mei 2007 @ 22:50:
Modereren om het modereren zelf? [...].

Het huidige - interim - modsysteem lijkt mij redelijk te werken, met het huidige aantal modjes. Wie graag als modder toegelaten wil worden kan zich toch aanmelden? Zonder kwaliteitsaspecten in aanmerking te nemen de kwantiteit verhogen lijkt mij niet de juiste weg. Zelfs nu, met het huidige selectiebeleid, zijn er toch nog een aantal structurele mismodders kortstondig doorgeglipt, zo is gebleken.
niet om het modereren zelf, maar omdat op dit moment alleen de eerste 30% van de berichten goed gemod worden. Dan komt er nog een gedeelte van zo'n 40% dat één of twee keer gemod wordt, en de rest wordt helemaal niet gemod. Dat vind ik jammer, ook al worden die posts niet zo vaak meer gelezen.

De paar mismodders die er zijn geweest hebben niet echt problemen opgeleverd toch? ik ben wel voor uitbreiding van het moderators-bestand.

En over een ander onderwerp: is er al meer informatie bekend over op welke manier het moderatiesysteem hierna nog gaat veranderen? Want ik hoor commentaar op fouten vaak afgewimpeld worden met "maar het gaat toch binnenkort veranderen", maar in dat geval zou ik het wel leuk vinden om wat concrete plannen te zien. (en er commentaar op te mogen leveren :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
diederik77:
Het ging hier specifiek om ongemodde reacties waarvan slindenau stelde dat die dan maar een 0 moderatie zouden moeten krijgen om ze uit het overzicht te halen.
Overigens denk ik niet dat "extra mods" zou leiden tot moderaties in het deel dat nu minder aandacht krijgt. Waarom zouden die wel belangstelling hebben voor pagina 3 of 4? Dat is wel jammer, maar aangezien de betreffende posts sowieso weinig gelezen worden eigenlijk niet meer dan logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als er gereageerd wordt, dan vinden blijkbaar sommige mensen het onderwerp niet te moeilijk, en wel interessant. Als veel posts dan ongemod blijven, omdat de FPM's het wel te moeilijk vinden of niet interessant, dan zijn er te weinig FPM's, of ze zijn niet evenwichtig verdeeld.

Een beetje het idee: als je allemaal software-experts als FPM's hebt, dan hebben trolls in hardware-topics vrij kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toff schreef op maandag 28 mei 2007 @ 00:24:
diederik77:
Het ging hier specifiek om ongemodde reacties waarvan slindenau stelde dat die dan maar een 0 moderatie zouden moeten krijgen om ze uit het overzicht te halen.
Overigens denk ik niet dat "extra mods" zou leiden tot moderaties in het deel dat nu minder aandacht krijgt. Waarom zouden die wel belangstelling hebben voor pagina 3 of 4? Dat is wel jammer, maar aangezien de betreffende posts sowieso weinig gelezen worden eigenlijk niet meer dan logisch.
Hoho, ik stel niet dat alles wat nog niet gemod is maar 0 - Gemod moet worden gedaan, maar nu zie ik veel dat moderators 1 post +1 geven, en de rest blijkbaar overslaan. Dan zou ik graag zien; ben je het toch met de scores eens, geef dan toch een +0 ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Wat Wildhagen al stelt: als degenen die later pas er aan toe komen om de FP te bekijken meteen ook alle ongemodde berichten een 0 moderatie mee moeten geven hebben die een dagtaak waar ze echt de tijd niet voor hebben, anders waren ze wel eerder langsgekomen.

Ik denk dat je gewoon moet kijken naar het Item op zich en niet naar de lijst met ongemodde posts. Is een post ongemod dan kan je er ook vanuit gaan dat ie gewoon op zijn plaats staat. Daar kan je een 0 moderatie tegenaan gooien maar je kan hem ook laten staan om juist de 0 moderatie over te houden voor de posts die wel wat toevoegen maar niet veel voorstellen Of posts die juist het begin van een discussie vormen en waarvan je vermoed dat die door andere mods zodanig kunnen worden geiterpreteerd dat die hem weleens omlaag zouden kunnen modden.

Dit is hetzelfde als alle posts van iemand doorlopen om te kijken wat deze persoon allemaal heeft gedaan om te weten te komen wat voor soort poster het is. Dan kan je op een bepaald moment wel eens met commentaar komen wat allang over de datum is.

We zijn met een redelijke groep moderators die allemaal menselijk zijn. Dit betekent dat door de groepsgrootte de meeste posts uiteindelijk wel de juiste moderatie krijgen maar ook dat er wel eens iets tussendoor kan schieten. Dat is iets waar we mee zullen moeten leven. Kan iemand dat niet dan moet die daar zijn eigen conclusies aan verbinden en zijn eigen actie op ondernemen. Wat dat is weet die persoon dan als beste.

Dit laatste is dus zeker niet als kritiek op wie dan ook maar laten we niet vergeten dat we dit allemaal voor ons plezier doen en het dus ook als zodanig blijven beschouwen. Als er teveel iets van moeten aan wordt verbonden dan denk ik dat er een hoop mods weg zullen lopen.

Edit: Voor de moeilijke gevallen hebben we dit forum dus daar is ook aan gedacht.

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19:44

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
diederik77 schreef op zondag 27 mei 2007 @ 23:55:
De paar mismodders die er zijn geweest hebben niet echt problemen opgeleverd toch? ik ben wel voor uitbreiding van het moderators-bestand.

En over een ander onderwerp: is er al meer informatie bekend over op welke manier het moderatiesysteem hierna nog gaat veranderen? Want ik hoor commentaar op fouten vaak afgewimpeld worden met "maar het gaat toch binnenkort veranderen", maar in dat geval zou ik het wel leuk vinden om wat concrete plannen te zien. (en er commentaar op te mogen leveren :))
Omdat de moderatorploeg nu heel erg goed te overzien is hebben de mismodders idd geen ernstige impact meer en kan er vlot op gereageerd worden (is ook gebeurd).

Uitbreiding zou ik ook graag willen maar als er (te) weinig aanmeldingen komen houd het een beetje op. Blijkbaar is dat al te veel moeite voor users en je mag jezelf afvragen of die users wel enige echte interesse in modden hebben.

Commentaar mag altijd, maar laten we even afwachten totdat het van de tekentafel afkomt anders volgen er te veel vage discussies over een halffabrikaat en dat is voor een groot deel verspilde tijd en moeite. Frequente TMF bezoekers lezen zo nu en dan wel wat opmerkingen (o.a. van Femme) over het nieuwe systeem :).

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:57

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Wil iemand hier eens naar kijken: goede posts maar geen enkele moderatie tot nu toe.

meuktracker: Tomato 1.07

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Done, maar de meeste reacties waren al niet meer te modden. En degenen die dat nog wel waren, waren al zo oud dat een mod weinig zoden meer aan de dijk zet.

Overigens lijkt er me van 'mismodereren' geen spraken, want er was gewoon helemaal nog niet gereageerd.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

wildhagen schreef op maandag 28 mei 2007 @ 13:02:
Done, maar de meeste reacties waren al niet meer te modden. En degenen die dat nog wel waren, waren al zo oud dat een mod weinig zoden meer aan de dijk zet.

Overigens lijkt er me van 'mismodereren' geen spraken, want er was gewoon helemaal nog niet gereageerd.
Klopt, zie dit topic (waarin wordt aangegeven dat dit topic ook de plek is om dit soort dingen aan te kaarten): Er wordt erg weinig gemodereerd

Aan de meeste posts is nu een +0 gemodereerd toegevoegd zie ik wat natuurlijk in een geval als deze eigenlijk geen zin heeft.

[ Voor 10% gewijzigd door Bor op 28-05-2007 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Is het misschien iets om sommige mensen af en toe eens op de vingers te "tikken" omdat ze hun mening zo vaak in 1 topic geven dat ze daarmee het topic min of meer kapen?
nieuws: Live Wii-reclame voor bioscoopgangers
SuperDre zegt wel tig keer hetzelfde, behoudens een troll waarvoor ik hem afgestraft heb en ik vraag me af of iedere keer omlaag modden dan nog wel helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Mwah... bij tientallen reacties in één draad kan ik daarin nog wel meegaan, maar in dit geval gaat het voor zover ik kan zien om 4 reacties op een totaal van 80, wat ik nu ook weer niet zoveel vind hoor.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Hij viel me gewoon nogal op. Ligt anders misschien wel aan mij? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Als de mening al is gegeven en de andere posts puur herhalingen zijn zou ik die gewoon naar 0 of -1 modden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Herhalingen moeten op 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Heb ze nu allemaal op 0 gezet......misschien even iets TE fanatiek? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Mij viel een bepaalde poster de laatste tijd ook zeer negatief op. Ik vond het geen goede zaak om hem hier te noemen, omdat je dan al snel een soort heksenjacht krijgt. Ik heb er bewust wat afstand van genomen, want als je met een negatief idee gaat modden, dan lees je toch anders en lijkt iedere reactie "verdacht". Betreffende figuur postte bovendien meer reacties per dag als dat <vul hier uw eigen hogere macht in> kan lezen, in zijn jacht naar status en karma ;). Gelukkig bleek, ook zonder mijn bemoeienis, dat veel one-liners en andere ongein (ellenlange verhalen zonder kop of staart) al keurig richting de nul gingen.

Toch een aardig idee, een soort TR, maar dan voor "verdachte" posters? Ik bedoel dus een plek/optie, waar gewone users of modders een poster kunnen melden (niet-publiek) die voor wat extra aandacht van de crew in aanmerking zou kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
'Verdachte' modders of posters hoor ik graag via PM, TR, mail of ICQ (zie gegevens in mijn profiel), dan duik ik daar in zonder dat het een publiekelijke heksenjacht word.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Toff schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 00:43:
Mij viel een bepaalde poster de laatste tijd ook zeer negatief op. Ik vond het geen goede zaak om hem hier te noemen, omdat je dan al snel een soort heksenjacht krijgt. Ik heb er bewust wat afstand van genomen, want als je met een negatief idee gaat modden, dan lees je toch anders en lijkt iedere reactie "verdacht". Betreffende figuur postte bovendien meer reacties per dag als dat <vul hier uw eigen hogere macht in> kan lezen, in zijn jacht naar status en karma ;). Gelukkig bleek, ook zonder mijn bemoeienis, dat veel one-liners en andere ongein (ellenlange verhalen zonder kop of staart) al keurig richting de nul gingen.

Toch een aardig idee, een soort TR, maar dan voor "verdachte" posters? Ik bedoel dus een plek/optie, waar gewone users of modders een poster kunnen melden (niet-publiek) die voor wat extra aandacht van de crew in aanmerking zou kunnen komen.
Ik post dan ook alleen maar dat soort dingen als het over 1 topic gaat. Ieder topic probeer ik vers aan te beginnen. Ongeveer net als ik op mijn werk met de studenten doe. Vandaag over de schreef? Morgen opnieuw proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

k1n8fisher schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 19:44:
[...]

Ik post dan ook alleen maar dat soort dingen als het over 1 topic gaat. Ieder topic probeer ik vers aan te beginnen. Ongeveer net als ik op mijn werk met de studenten doe. Vandaag over de schreef? Morgen opnieuw proberen.
Maar wat als iemand stelselmatig First Posts maakt overal...blijf je dat ook tolereren?

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2007 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nieuws: Kunstmatig brein moet robots handiger maken

Een aantal loze opmerkingen als "I, Robot anyone" en "Cyberdryne Systems Anyone" (en dat als de hele reactie)...dit artikel vraagt er ook wel om, maar die zijn echt allemaal overbodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbiertje
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 11:02
(jarig!)
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2036031
Is mijn bericht niet gewoon +1? Stel toch, lijkt mij, een zinnige vraag.

Als je iets naar onder scrollt wordt er op mij gereageerd http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2036039

Is dat geen flame?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

De eerste is idd een +1, inmiddels is hij ook gepowermod zie ik, dus dat is OK.

Imho is de tweede geen flamebait nee, imho staat-ie goed op 0 waar-ie nu staat.

Echter, ik vind deze reactie wel een troll. Enerzijnds omdat het uitgekauwde bluescreen weer eens terug komt, plus een flinke sneer naar de moderators. Iemand mee eens?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
Met wildhagen^^
Trolletje ge-add.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan iemand me uitleggen waarom deze post (http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2039980) overbodig zou zijn?

het artikel vermeldt "De nieuwe wetgeving maakt het illegaal voor ongeautoriseerde gebruikers om beveiligingen te omzeilen teneinde toegang tot computersystemen te verkrijgen. Ook wordt het verboden om beveiligingskrakende programmatuur te schrijven, te installeren en te verspreiden."

maar uit de wetstekst, zoals die door humbug is geplaatst en waarop ik reageer, blijkt dat het doel van de hack een vermogensdelict moet zijn, en aangezien niemand - bij gebrek aan kennis van juridisch duits - de wetstekst heeft vertaald, heb ik dat erbij gezet. ik voeg dus informatie toe, die niet in het artikel staat en die ook niemand uit het wetsartikel heeft gehaald en die mi voor de interpretatie van de wet nogal wat verschil uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Ik had eerlijk gezegd het idee dat jouw post niets toevoegde aan het geheel/de discussie. Daarom heb ik hem dus overbodig gemod. Als iemand anders het daar niet mee eens is kunnen ze hem echter wijzigen en ik sta zelf altijd open voor commentaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
Choeso jei! k1n8fisher, niet je kop in het zand steken maar uitleggen waarom je zo gemod hebt. Als je je mening kan verdedigen, is het altijd goed :Y) (zelfs als het fout is, maar dan gaan de andere modders wel overrulen).

Persoonlijk vind ik dat de reactie niet onder het maaiveld (+1) hoeft, sterker nog, imo stipt .at een mogelijk interessant puntje aan.
* botoo heeft een regulier puntje bijgedaan.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niks regulier puntje, voor zover ik weet kunnen wij niet +1 Gemodereerd geven ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
Jahoor, als een reactie op 0 staat kan je er een +1 gemodereerd op loslaten.

Verreweg de meeste moderaties die ik doe zijn met hetzelfde pull-down menu als die van de andere modders.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 20:21:
Niks regulier puntje, voor zover ik weet kunnen wij niet +1 Gemodereerd geven ;).
Huh? Volgens mij kunnen wij, als 'gewone' mods dat prima hoor. Wel alleen voor reacties op -1 en 0, trouwens. Heb die mogelijk zelf namelijk ook regelmatig gebruikt om te lage mods, maar met goede tags, omhoog te helpen.

Of bedoelde je wat anders?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

botoo schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 20:30:
Jahoor, als een reactie op 0 staat kan je er een +1 gemodereerd op loslaten.

Verreweg de meeste moderaties die ik doe zijn met hetzelfde pull-down menu als die van de andere modders.
Oh die :+
Dat komt omdat die helemaal apart bovenaan, en alleen bij een score van 0 staat, dat ie mij nog nooit is opgevallen. Sorry ;).

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2007 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
botoo schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 14:32:
Met wildhagen^^
Trolletje ge-add.
Idem, waardoor de score op -0,55 = -1 kwam, maar voor de 5e keer (tegenover 6x troll) vond iemand hem weer zo grappig... Blijkbaar is dit toch het huidige niveau van de FP. Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Weer een trolletje ge-add. We moeten toch wat proberen! heeft helaas niet zoveel effect meer maar toch...al is het maar om de boodschap die we ermee afgeven! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2040905

Waarom staat deze verkapte flame (eerst interessant overkomen om mij dan te kunnen flamen) op +2 :+?

Daarnaast is het net zo off-topic als mijn argumentaties over dimensies en tijd, welke wel netjes op 0 staan...
En dat ze met 4D de tijdsfactor bedoelen is ook al "enkele" malen eerder genoemd in de reacties ;).

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2007 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Dit is een regelrechte ongefundeerde flame en deze post lijkt het onderwerp verkeerd te begrijpen / uit te leggen maar krijgt toch een inzichtvol?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Het begrip flame is aan devaluatie toe?

Bor, ik vind het wel meevallen, het zou toch aan het CV kunnen liggen? En verder is de reply niet echt lullig ingezet enzo.
Slindenau heeft een ander tpye reply, die wel een stuk persoonlijker is. Iemand is het niet echt met 'm eens en haalt 'm aan als tegenvoorbeeld..... maar de reply zelf ziet er verder wel redelijk uit. Voor S. is het vervelende reply, maar is het daarmee een vervelende reply? Ik heb ergens het gevoel van niet en denk dat Slindeau ietswat moet incasseren hierzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Bor de Wollef schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 23:14:
Dit is een regelrechte ongefundeerde flame en deze post lijkt het onderwerp verkeerd te begrijpen / uit te leggen maar krijgt toch een inzichtvol?
Die eerste is zeker geen flame, het komt er niet eens in de buurt.

Wat is er een flame aan dan, volgens jou? Niet alles waar jij het niet mee eens bent is een flame!

De manier waarop je een CV schrijft, of opmaakt, kan wel degelijk reden zijn dat je eerder door bepaalde type bedrijven word benaderd. Het ene bedrijf stelt veel hogere eisen aan je CV dan een ander.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

In mijn ogen is het een flame vanwege de manier waarop het gesteld wordt en er verder totaal geen aanleiding te noemen is dat het aan zijn CV zou liggen. De post komt op mij over als een stelling met een vervelende flamerige ondertoon. Mocht de poster bedoelen wat jij hier stelt dan had hij hier duidelijker over kunnen zijn. Een uitleg van zijn stelling zoals jij hier nu plaatst maakt er al een hele andere post van in mijn ogen. Ik heb echter het idee dat dit helemaal niet bedoelt is, met name door de afsluiting met "...". Maar goed, iedereen mod natuurlijk naar zijn of haar goedvinden, vandaar dat ik het hier ook voorleg.

[ Voor 8% gewijzigd door Bor op 01-06-2007 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Ik vind dat ook geen flame hoor. En natuurlijk is er wel aanleiding om over zijn cv te beginnen - hij krijgt alleen maar aanbiedingen van detacheerders, ligt dat aan detacheerders (die graag iedereen benaderen) of aan bedrijven (die kennelijk strenger selecteren dan detacheerders)? In het tweede geval kan het cv een rol spelen, en meer wordt niet gezegd. Bovendien laat de formulering generieke interpretatie toe, ik lees er geen op-de-man-spelen in. De ... lees ik als een half vraagteken.

[ Voor 11% gewijzigd door Rataplan op 01-06-2007 09:46 ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Ok, dan ligt het wellicht aan mijn interpretatie van de post en laten we het gewoon zo staan. Thanks voor de uitleg van jullie visie.

[ Voor 17% gewijzigd door Bor op 01-06-2007 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Potentieel pro/anti Mac/OS-x flame-topic :).
nieuws: Nieuwe versie Parallels biedt 3d-versnelling

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2007 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Is idd een heel lastig topic. Heb in de lijn van de 2e psot die zichtbaar is (die van s2c) wat kleine moderaties uitgevoerd. Twijfel of ik er meer had moeten modden maar wil niet te streng zijn. Heb nu eigenlijk datgene daar weggemod wat mij niets leek toevoegen aan de discussie.

Heb verderop wel wat weggemod omdat dat meer een troll/flame was en heb ook een reactie daarop in de root als overbodig gemod.

Blijft een lastig onderwerp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al die discussie over de prijs van een Mac maar uit het zicht gehaald. Lijkt me nou niet echt ontopic bij een item over Parallels (behalve als de link wordt gemaakt dat je ook nog Windows erbij moet kopen).

Ik vraag me ook af wie hier een "+1 ondergewaardeerd" heeft gegeven op een nog ongemodereerde post. Dat is een beetje nietszeggend. Bovendien lijkt het me sterk dat iemand die post meer dan 0 punten waard kan vinden (...zeg ik als Linux-fan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik weet niet, maar is een +4 voor deze post niet een heel klein beetje overdreven? Deze hoort imho op zijn hoogst een +2 te zijn.

Wellicht een powermod eens naar kijken? Dit omdat hij al bijna niet meer te modereren is...

[ Voor 8% gewijzigd door wildhagen op 03-06-2007 10:09 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
+2 it is ^^

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn post... http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2042047 staat op +1 gemodereerd, is door iemand als "troll" gemodereerd (???) en een reactie op mijn post, die nota bene hetzelfde zegt als ik, krijgt een +3??? http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2042075

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

De 1e is idd geen troll nee, maar de eindscore klopt imho wel... de tweede staat imho te hoog, die hoort op +1 of maximaal +2 thuis. Maarja, mijn moderatie was slechts een 0.01 waard :o

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die troll waardering moet haast wel per ongeluk zijn... Ik kan me absoluut niet voorstellen hoe men daar in vredesnaam een troll in kan zien.

Ik vindt de eindscore +1 trouwens te laag. Iemand die naar aanleiding van een artikel, specifiek uitprobeert hoe iets nou echt werkt, en daar de conclusies van vermeld, mag echt wel wat meer krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad, 1 voor die 1e post vind ik ook wat aan de lage kant...zeker als dat nog niet eerder is gezegd in de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd schreef op zondag 03 juni 2007 @ 15:14:
Inderdaad, 1 voor die 1e post vind ik ook wat aan de lage kant...zeker als dat nog niet eerder is gezegd in de reacties.
Volgens mij was het al wel eerder gezegd, in deze reactie.

Daarom vond ik persoonlijk een +1 de goede score voor deze reactie. Als het de 1e was geweest had het een +2 mogen zijn. Niet dat ik een +2 nu echt heel erg fout ofzo zou vinden.

[ Voor 21% gewijzigd door wildhagen op 03-06-2007 15:18 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt, die reactie zag ik ook staan...maar die staat ook slechts op +1, en heeft het wat minder mooi omschreven en neergezet (een lange brij tekst zonder witregels, en amper opgesplitst in zinnen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Een aantal niet-meer-te-modden reacties uit weinig gemodde draden, die naar -1 moet:

http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2011490
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2034534
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2042714

@onder: klopt, dacht dat het een reactie op de laatste uit de draad was, dan zou het imo wel een -1 zijn.. Nu is het een soort van waarheid :P

[ Voor 21% gewijzigd door TheZeroorez op 03-06-2007 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Mwah, die derde hoort toch niet op -1 thuis? Zelf zou ik hem op de 0 zetten. Een troll of flamebait is het imho niet.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die laatste is niet echt een -1 waard...het zou een Troll kunnen zijn, maar hij maakt geen vergelijking van "bitcomet is kut, gebruik utorrent die pwnt.".

edit: gmta :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2007 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Het zijn idd 2 loepzuivere trollen. Gelukkig kunnen ze nog omlaag gezet worden.

Alsof de BBG een samengeraapt troepdng zou zijn. Wekenlang een topic in CSL met allemaal aanvullende opmerkingen en dan is het resultaat onnadenkende troep? Vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien komen die betreffende personen nooit in CSL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 03 juni 2007 @ 20:43:
Misschien komen die betreffende personen nooit in CSL?
Dan is het A nog steeds een flame, en heeft hij B de inleiding van de BBG niet goed gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevendefeij
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-01 15:48
Ik weet niet of dit hier thuis hoort maar waarom kan ik sinds ik een betaald abbo heb eigenlijk totaal NIET meer modereren???

Beetje irritant.

Greetings by de force under Linux and one realy powerfull 386 SX 4 MB RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

http://pro.tweakers.net/n...-Shell-voor-partners.html

Volgens mij zijn een paar mensen daar een beetje het pad kwijt met allerlei wiskundig geleuter. Allemaal vast heel erg boeiend, maar wel compleet offtopic.

Zoals ik het zie in dit nieuwe systeem worden dat -1's, toch? Althans, die heb ik ze gegeven, want compleet offtopic. Of zit ik hiermee iets fouts te doen?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Inmiddels hoor ik van Femme dat offtopic niet perse ongewenst is. Indien het offtopic maar begripsverruimend of behulpzaam is, dan blijft 0 een beter optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Dat vind ik dan een beetje raar en inconsequent... de -1 heeft als tag `ongewenst´... een offtopic reply lijkt me nu juist bij uitstek ´ongewenst´. Het gaat immers over iets anders dan waar de nieuwsposting over gaat?

Overigens is dit ronduit discriminerend en generaliserend...

[ Voor 24% gewijzigd door wildhagen op 06-06-2007 22:42 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
@wildhagen:
Het draait een beetje om het draagvlak. T.net wordt al lang niet meer uitsluitend bevolkt door "echte" tweakers. Populariteit eist een prijs. Te strikte regels jagen bezoekers weg en kosten dus geld. Ik bedoel dit niet negatief, want zonder inkomsten geen t.net, zo simpel is het, en de diversheid van de bezoekers heeft op zich weer een meerwaarde. Een wat vergevingsgezinde instelling bij het modden is daarnaast ook gewoon beter voor je persoonlijk welbevinden. Wie weet steek je er toch nog ooit iets van op, van zo'n offtopic reactie, of ergens moet er iemand om lachen. Is toch ook wat waard? Leven en laten leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
  • Laatst online: 15:46
http://life.tweakers.net/...-van-Assassins-Creed.html
Waar horen de opmerkingen over het uiterlijk van die mevrouw nu thuis in het licht van de overbodig/offtopic -1 of 0 discussie?

Edit: wel mooi dat je die moderaties ziet veranderen terwijl je zelf ook aant modden bent. Modden gaat wel mooi wat makkelijker dan vroeger.

[ Voor 24% gewijzigd door Jesse op 07-06-2007 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Tja, ik geloof dat ik hier en daar wel duidelijk heb gemaakt dat ik dit -1'tjes vind :)

Voorlopig moet iedereen het maar een beetje naar eigen inzicht doen (en toets je mening in offtopic NG 0 of -1? discussie en consensus maar die had je al gevonden), we zullen zien hoe het zich ontwikkelt.

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik persoonlijk vind ze, met de stand van zaken zoals hij nu is, een -1 waard, want offtopic.

Beetje wat Rataplan hierboven al opmerkt dus.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:41

Cyphax

Moderator LNX
* Cyphax vindt ze ook off-topic en heeft er een stuk of 5 -1 gegeven.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Op zich zijn ze wel off-topic maar wel heel behulpzaam. Vandaar dat ze nog steeds in zicht zijn. Heb de laatste wel een -1 gegeven omdat deze niets nieuws meer toevoegde maar die staat nog steeds op 0,1 dus default.
In het oude systeem zouden deze ook de tag behulpzaam hebben gekregen dus ik denk dat je deze niet te zwaar moet beoordelen wat dat betreft.

Ga maar na: Iemand begint over wanneer de volgende versie dan uit zou moeten komen en geeft een jaartal. De volgende wil dit corrigeren en geeft een ander jaartal. Zover nog steeds niet off-topic.
Hierna geeft een ander aan dat dit een speciale reeks is waardoor het eerste jaartal juist zou moeten kloppen. Dit wordt gevolgd door een uitleg van dat systeem. Zeer behulpzaam al is het off-topic.

Gewoon verder lekker laten staan. Staat niet echt verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

DE volgende ( en eigenlijk de twee ervoor ook) vind ik pas echt op hun plaats op -1. Zijn eigenlijk verkapte trollen lijkt mij. MS bashen zonder MS te noemen.
http://pro.tweakers.net/r...=Posting&ParentID=2049897

Iemand mee eens of ben ik te gevoelig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk dat ie -1 wel goed is alhoewel ik de gedachtengang wel interessant vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Hoeveel gedachtengang zie jij in een nietszeggende oneliner van welgeteld 4 woorden?

Ding is een -1 waard, iets hogers verdient-ie niet.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Volgens mij is deze reply geen -1 waard, waar hij nu staat?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Staat al weer op neutraal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoRrRan
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-06 09:35

CoRrRan

Don't Panic!!!

http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2052792

Ik vind "0 Neutraal" eigenlijk teveel voor deze post. "-1 Ongewenst" zou beter zijn.

Een vage link naar google over IPRED2 (een EU richtlijn) en duidelijk verkeerde inhoud in de reactie zelf.

Tevens heb ik het vermoeden dat de poster niet direct weet wat er nu allemaal gaande is met IPRED2.

-- == Alta Alatis Patent == --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Mee eens...

Al was het maar om het ordinaire schelden en het schreeuwen (all-caps). Verder brengt het ook inhoudelijk 0,0 niks en hoort het dus prima op de -1 thuis. Die heeft hij van mij dan ook gehad.

imho hoort deze reply ook op de -1 (wegens overbodig). Het enige wat het is, is een kopie van een regel uit de newsposting, met één nikszeggend woordje erachteraan... niks voor de 0 dus.

[ Voor 39% gewijzigd door wildhagen op 10-06-2007 08:52 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Mogen we ook nog midsmods melden? :+

http://life.tweakers.net/...rechtszaak-geschrapt.html >> Mag weleens doorgelopen worden en in de gaten gehouden worden. Beetje een fleemdraad.. Daarbij staan veel dingen individueel wel aardig, maar ten opzichte van elkaar gewoon niet goed.

@onder: Afaik wel, het is een beetje vaag nu, met die discussie erover.. 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door TheZeroorez op 10-06-2007 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-09 16:02

JHS

Splitting the thaum.

Doorgelopen :) . Overigens: Ik heb de overduidelijk dubbelposts op -1 gezet, aangezien ze me onwenselijk lijken, maar is dat in het nieuwe model nog wel de bedoeling?

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waster
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-04 17:49
Verwijderd schreef op zondag 10 juni 2007 @ 16:32:
[...]

Ik gebruik nu bij vaker-gemodereerde reacties gewoon +2 en -1, aangezien het geen andere betekenis heeft dan +1 of 0, en ik wel meer kracht heb dan. Dit is een logische gedachte die de meerderheid volgt (kijk maar eens naar de scoreverdeling op IMDB, de meesten delen 1 of 10 uit).
Als ik eerlijk ben vind ik dit doelbewust het moderatiesysteem saboteren. Ik vind eigenlijk dat je je modrechten dient te verliezen. De reactie is niet gemodereerd zoals ik zal willen dus ga ik ziek hoge of lage moderaties toepassen om mijn stem erdoorheen te drukken. Ik zag laatst ook een reactie, ik weet niet meer waar, waar een terechte +2 reactie keer effe teniet werd gedaan door iemand die het er niet mee eens was door een -1 te geven. Ik hoop echt niet dat dit de norm voor het modereren wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waster schreef op zondag 10 juni 2007 @ 19:33:
[...]

Als ik eerlijk ben vind ik dit doelbewust het moderatiesysteem saboteren. Ik vind eigenlijk dat je je modrechten dient te verliezen. De reactie is niet gemodereerd zoals ik zal willen dus ga ik ziek hoge of lage moderaties toepassen om mijn stem erdoorheen te drukken. Ik zag laatst ook een reactie, ik weet niet meer waar, waar een terechte +2 reactie keer effe teniet werd gedaan door iemand die het er niet mee eens was door een -1 te geven. Ik hoop echt niet dat dit de norm voor het modereren wordt.
Zo werkt het nou eenmaal. Je gaat dat niet controleren voor de duizenden tweakers die dagelijks kunnen modereren. Als je het wil voorkomen moet je het systeem daarop bouwen. In het systeem zoals het nu werkt gooi je gewoon een deel van je stem weg door niet zo hard mogelijk de "goeie" kant op te duwen.

Zie het als een gemiddelde tussen Nederlandse politieke partijen, gesorteerd op links/rechts, waarbij de SP -10 is en de PVV +10. Stel je bent overwegend rechts, en een partij als de SP heeft tot nu toe alle stemmen. Ga je dan op de VVD stemmen, of op de PVV?

Dat werkt natuurlijk voor geen meter. Je kiest op een bepaalde partij, en als die de meeste stemmen heeft, dan heeft die gewonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

JHS schreef op zondag 10 juni 2007 @ 18:33:
Doorgelopen :) . Overigens: Ik heb de overduidelijk dubbelposts op -1 gezet, aangezien ze me onwenselijk lijken, maar is dat in het nieuwe model nog wel de bedoeling?
Zijn toch overbodig cq ongewenst? Dan is -1 de juiste plaats!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waster
Verwijderd schreef op zondag 10 juni 2007 @ 20:24:
[...]

Zo werkt het nou eenmaal. Je gaat dat niet controleren voor de duizenden tweakers die dagelijks kunnen modereren. Als je het wil voorkomen moet je het systeem daarop bouwen. In het systeem zoals het nu werkt gooi je gewoon een deel van je stem weg door niet zo hard mogelijk de "goeie" kant op te duwen.

Zie het als een gemiddelde tussen Nederlandse politieke partijen, gesorteerd op links/rechts, waarbij de SP -10 is en de PVV +10. Stel je bent overwegend rechts, en een partij als de SP heeft tot nu toe alle stemmen. Ga je dan op de VVD stemmen, of op de PVV?

Dat werkt natuurlijk voor geen meter. Je kiest op een bepaalde partij, en als die de meeste stemmen heeft, dan heeft die gewonnen.
Zo werkt het helemaal niet. Als mensen ook in de politiek op deze manier stemmen zou er toch geen midden zijn en niemand op het CDA stemmen. Kromme redenatie.

Je misbruikt gewoon je modrechten. Als je een reactie -1 of +2 modereert terwijl deze dat niet verdient, zijn de admins daar niet zo blij mee denk ik. Ik weet niet wat de nieuwe regels zijn voor het modereren, maar ik weet zeker dat dit niet de bedoeling is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:49

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

beide 0... simpel. Inhoud : vriespunt, geen troll... dus tja

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Niet online
http://pro.tweakers.net/n...ode-execution-lekken.html << de top drie is niet moddereerbaar ivm ouder dan 48 uur, maar m.n. de eerste staat toch echt (imho) niet terrecht op -1 :) Powermodje?

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
Zwerver schreef op maandag 11 juni 2007 @ 05:52:
http://pro.tweakers.net/n...ode-execution-lekken.html << de top drie is niet moddereerbaar ivm ouder dan 48 uur, maar m.n. de eerste staat toch echt (imho) niet terrecht op -1 :) Powermodje?
Je bedoelt deze?
Kan iemand mij misschien de nieuwswaarde van dit bericht uitleggen? Ok, 4 keer critical is misschien redelijk ernstig, maar moet daar een heel nieuwsbericht aan besteed worden als de patches 12 juni toch wel binnen komen rollen?
Gemiep over nieuwswaarde van een artikel hoort niet op de FP en dat patches op 12 juli komen is imho ook niet bijster waardevol.
Wmb mag 'ie op -1 of 0 en powermodden voor een (discutabele) éénpunter doe we niet/zelden.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Niet online
Mjah, imho is een -1 daar wel heel hard, maar ms is dat omdat er minder mod-opties zijn met dit systeem :) Ik zie hem zelf eerder op 0, imho is het geen echte offtopic nl :)

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fondacio
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Waster schreef op zondag 10 juni 2007 @ 21:02:
Je misbruikt gewoon je modrechten. Als je een reactie -1 of +2 modereert terwijl deze dat niet verdient, zijn de admins daar niet zo blij mee denk ik. Ik weet niet wat de nieuwe regels zijn voor het modereren, maar ik weet zeker dat dit niet de bedoeling is.
Mee eens. Loopt er in de nieuwe variant niet ook een metamodbot mee die kijkt of mensen structureel anders modereren dan waar posts op uitkomen? Dat lijkt me wel een goede manier om de door DOT gebruikte methode tegen te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaPP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-09 22:00

YaPP

vdboor

In het bericht over de Apple WWDC lijkt het erop dat iemand met slecht humeur langs geweest is. Bijna alle reacties zijn omlaag gemod als ongewenst, op +1 zijn er nog nauwelijks reacties te vinden: reviews: Apples Worldwide Developers Conference 2007 van start gegaan (op +1)

Discussies over de W3C support van Safari, MSN support van iChat, of wat CoreAnimation nou is lijkt me relevant over dit onderwerp. Dergelijke reacties zijn allemaal weer naar een score van 0 teruggemod.

Een reden die ik kan bedenken is dat volgens het boekje de reacties niet over de presentatie van Steve Jobs gaan, maar algemener over Apple software. Toch lijkt me dat geen verkeerde discussie, aangezien de WWDC keynote juist over potentiele vernieuwingen van die software gaat.

De andere reden die ik ken bedenken is dat iemand denkt dat je met -1 een +2 reactie weer op 1 zet.. |:(

[ Voor 6% gewijzigd door YaPP op 13-06-2007 13:17 ]

Don't take life too seriously, you won't get out alive..! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:02

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Helaas gaat het door afronding nog lukken ook YaPP om 4x 'n +2 (gem. 2) met 1x -1 nog naar 1 te krijgen.
Het wordt dan 1,4 gem. en dat komt helaas op 'n 1 uit.

[aanvulling]
Het lijkt erop dat je met Excel elke post moet gaan berekenen of dit soort gevallen hebben plaats gevonden. In boven staande geval kan je nl alleen met 'n +2 de zaak ook door afronding net rechtzetten; gem. wordt dan 1,5.
Met 'n +1 wordt het juist nog slechter; gem. 1,33.

Heeft modden zo dan nog eigenlijk wel zin.

[ Voor 51% gewijzigd door KroontjesPen op 13-06-2007 13:45 ]

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Een waardering die 3 punten lager is dan door 4 anderen gegeven zal niet zo veel voorkomen, hoop ik, maar zelfs dan: score "1" is een nette score, halverwege tussen de 1 en de 4 volgens de oude waardering - een 2,5. Als het dan nog een "hoge" 1 is, met doorgroeimogelijkheid, zit je al haast op een 3 (oud). Het is jammer dat "nul" een negatieve bijklank heeft, want het betekent nu echt "neutraal". De knop moet gewoon even om, maar het went wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nieuws: Sara neemt nieuwe supercomputer in gebruik

Veel bagger de eerste paar posts :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Het is weer een puinhoop van ongekende afmetingen ja... heb weer eens wat bijgeschaaft (lees: zowat twee-derde van de reacties een -1 gegeven).

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waster
Wat vinden jullie van deze reactie?

Moet gewoon -1 zijn. Dat mensen deze reactie +1 of zelfs +2 durven te modereren :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij had van mij al een tijdje terug een -1 gehad...maar sommige moderators snappen het niet helemaal. Dat krijg je natuurlijk als iedreen mag modden O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Had hem, net als slindena hierboven, ook al een -1 gegeven. Maarja, er is duidelijk iemand misbruik aan het maken van zijn modrechten....

Virussen? Scan ze hier!

Pagina: 1 ... 9 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.