Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.
The devil is in the details.
Hier is vrijwel geen enkele moderatie te vinden. Het huidige systeem zorgt er helaas voor dat het modden van minder populaire onderwerpen nauwelijks meer gebeurt lijkt het wel. Ik weet persoonlijk niet wat ik beter vind werken; het nieuwe interim systeem waarbij veel posts ongemod blijven of het oude -iedereen is mod- systeem. Dit natuurlijk in afwachting van het nieuwe systeem.
Wordt er ook gekeken hoeveel van de frontpage modders nu nog steeds actief zijn trouwens? Het kan namelijk prima zijn dat veel minder actief zijn geworden nu het nieuwe er een beetje af is.
[ Voor 15% gewijzigd door Bor op 27-05-2007 21:49 ]
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Verwijderd
Een boel FPMs zijn uit een evaluatie van verleden activiteit en kwaliteit gerold, voor wie modereren dus eigenlijk niets nieuws of anders is. Er is natuurlijk wel een aantal wat zich extra heeft aangemeld, maar om daarop nu de conclusie te trekken dat er minder gemodereerd wordt is niet te bewijzen. Denk aan zaken dat we tussen twee lange weekenden zitten en mensen misschien op vakantie zijn, de aankomende zomerperiode.
Ik begrijp de gedachtegang wel, en soortgelijke gevoelens dat zaken meer of minder werden heb ik ook wel gehad. Nu zie ik dat het de afgelopen 1,5 week in het geheel wat rustiger is, en denk ik: oh ja, Hemelvaart, Pinksteren, examentijd, vakanties beginnen, etcetera
Of, hoe, wat en waar het nieuwe systeem gaat uitpakken kan ik niet zeggen, maar het is wel redelijk denkbaar dat zaken niet nu omgegooid gaan worden om bij te stellen alvorens dat nieuwe systeem komt
Ik zou juist verwachten dat er dan meer activiteit onder de modders zou zijn gezien meer vrije tijd. Is het een idee om een soort topic te maken waarin mensen vrijwel ongemodde threads kunnen aangeven? Schop een modje vind ik daar persoonlijk niet echt direct de aangewezen plek voor (zonder overleg).Verwijderd schreef op zondag 27 mei 2007 @ 23:36:
Nu zie ik dat het de afgelopen 1,5 week in het geheel wat rustiger is, en denk ik: oh ja, Hemelvaart, Pinksteren, examentijd, vakanties beginnen, etcetera
The devil is in the details.
Lol, my bad. Ik doelde natuurlijk op zo maar een nieuw "vast" topic in het modderator forum. Het is nog vroeg zullen we maar zeggenHahn schreef op maandag 28 mei 2007 @ 11:10:
Schop een Modje is dan ook niet voor FPM's, maar voor de forummodjes
Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.
Verwijderd
het valt mij toch ook op dat het aantal moderaties omlaag is gegaan, en niet alleen de afgelopen weken. Veel posts, ja ook de nieuwstopics blijven ongemod. Dat was voor de wijzigingen wel anders!Verwijderd schreef op zondag 27 mei 2007 @ 23:36:
De moderatiesystemen zijn er primair voor bijdragen op nieuwsberichten. Het was in het verleden ook al dat moderatie op meuk een stuk minder was, en het is dan ook meerdere malen besproken of moderatie bij alle zaken wel de juiste weg is zoals bijvoorbeeld bij V&A.
Een boel FPMs zijn uit een evaluatie van verleden activiteit en kwaliteit gerold, voor wie modereren dus eigenlijk niets nieuws of anders is. Er is natuurlijk wel een aantal wat zich extra heeft aangemeld, maar om daarop nu de conclusie te trekken dat er minder gemodereerd wordt is niet te bewijzen. Denk aan zaken dat we tussen twee lange weekenden zitten en mensen misschien op vakantie zijn, de aankomende zomerperiode.
Ik begrijp de gedachtegang wel, en soortgelijke gevoelens dat zaken meer of minder werden heb ik ook wel gehad. Nu zie ik dat het de afgelopen 1,5 week in het geheel wat rustiger is, en denk ik: oh ja, Hemelvaart, Pinksteren, examentijd, vakanties beginnen, etcetera
Of, hoe, wat en waar het nieuwe systeem gaat uitpakken kan ik niet zeggen, maar het is wel redelijk denkbaar dat zaken niet nu omgegooid gaan worden om bij te stellen alvorens dat nieuwe systeem komt
Ik weet niet hoeveel FPM's er nu over zijn, ik heb mezelf ook niet aangemeld en voel niet zo de behoefte, maar dit viel me wel op.
Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!
Ik snap dat het leuk is als je post om je reactie hoog te zien staan (ik post echt ook wel eens, terwijl ik op het forum meer lurk eigenlijk), maar dat gebeurt nu denk ik iets minder. Dit betekend natuurlijk niet dat je reactie slecht is ofzo. Het lijkt alsof mensen denken dat als je reactie op 1 staat dat dat slecht is. Een reactie op 1 kan best een goede reactie zijn, maar is het gewoon net niet waard/ is over het hoofd gezien om omhoog gemod te worden. Dit systeem is (zoals eerder aangehaald) ook maar tijdelijk en ik ben er zeker van dat het nieuwe systeem over een tijdje beter zal zijn.
Toch ben ik van mening dat dit systeem beter werkt dan het vorige. Ik vind het persoonlijk beter als reacties wat minder vaak omhoog worden gemod, maar dat de reacties die echt slecht zijn wel op 0 of -1 komen, dan dat er vooral populistische reacties op +3 of +4 staan, terwijl dat helemaal niet de bedoeling is.
Everybody lies
Of ik het oude systeem of het nieuwe beter vind weet ik nog niet. Ik denk ook niet dat dat echt de vraag is op dit moment. Het nieuwe systeem is er nu en kan bij worden gestuurd indien nodig (waarbij ik denk dat het gebrek aan modding op de non nieuwsitems daar voor in aanmerking komt).
Verwijderd
Maar naast meuk en nieuws zie ik verder geen belang bij reacties op andere onderdelen.
Inderdaad, als je de meukposts zelf moet geloven zijn het altijd fantastische programma's, vaak gewoon copypastewerk van de site van de maker. In de reacties wordt het programma juist tegen het licht gehouden en je wordt gewezen op gebreken of betere alternatieven. Zeker de moeite waard om mensen te stimuleren zinnige bijdragen te leveren aan de meuktracker.Bor de Wollef schreef op maandag 28 mei 2007 @ 20:25:
Positieve modding is natuurlijk wel een indicatie dat je het goed doet wat betreft posts: een motivatie om door te gaan op dezelfde voet (of nog beter). Als ik nu kijk naar bv de meuktracker dan zie ik daar erg veel posts die niet tot nauwlijks zijn gemod wat ik erg jammer vind. Persoonlijk vind ik meuk posts soms nog interessanter dan de posts onder een nieuwsitem gezien het bij de meuk vaak om ervaringen etc gaat ipv "slechts" iemands mening.
Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.
Een programma tegen het licht houden is zeker de moeite waard, maar aan reacties als 'ik gebruik x, dat werkt veel fijner dan y' hebben we niets natuurlijk, het word pas interessanter als de reden onderbouwd word, dan kan je er iets mee.Captain Pervert schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 08:47:
. . . In de reacties wordt het programma juist tegen het licht gehouden en je wordt gewezen op gebreken of betere alternatieven. Zeker de moeite waard om mensen te stimuleren zinnige bijdragen te leveren aan de meuktracker.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Helemaal eens, en is het niet mooi wanneer dergelijke posts met goede modding worden beloondbotoo schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 10:02:
[...]
Een programma tegen het licht houden is zeker de moeite waard, maar aan reacties als 'ik gebruik x, dat werkt veel fijner dan y' hebben we niets natuurlijk, het word pas interessanter als de reden onderbouwd word, dan kan je er iets mee.
De meuktracker had niet eens een echte eigen submitter, dat moest via nieuwssubmit