If you want to be serious, we make a powerpoint presentation.
De vraag is: ben je lelijk of nietjurma schreef op zondag 30 april 2006 @ 22:46:
Even een vraagje, op hoeveel geld moet je rekenen voor een goed pak / helm / handschoenen en een motor om mee te leren?
Een textielen outfit kost je rond de 400 euro
Een helm.. tja: back to the point. Moet die gewoon je kop beschermen of ook je uiterlijk voor de anderen
Handschoenen: rond de 75 euro
[ Voor 5% gewijzigd door Chevy454 op 30-04-2006 22:52 ]
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
broek, 120 eu
laarzen, 150 eu
handschoenen, ^ met hem.
helmpje, 200 eu.
Leuke en net geprijsde kleding vind je wel bij hein gericke, en soms zijn er start/end of season aanbiedingen.
Een motor om mee te leren, tja, dat is een ruim begrip. Een cb450 / cb 500 / oid koop je vanaf 1500 euro voor een redelijke.
Overigens, over ducati's: het zijn raspaardjes, en dienen ook zo behandeld te worden
Wise enough to play the fool
Desmoduo (hoe je het ook schrijft) moet om de 10k km kleppen stellen enzo... Distributieriem ook goed in de gaten houden en dan heb je het volgens mij wel zon beetje gehadjohnnyv.nl schreef op maandag 01 mei 2006 @ 09:30:
Hrm, ik las wel ergens dat Duc's om de 4-5k kilometer aardig wat onderhoud nodig hebben. Maar dat heb ik er eigenlijk wel voor over en als ik me even inlees moet ik het meeste ook wel zelf kunnen. Maar het wordt dan iig niet m'n woon-werkmotor aangezien ik dan elke maand dat onderhoud mag gaan doen
(Mijn duc desmoduo heeft atm 60.000 gelopen en rijd afaik nog netjes
Raku
Ah, 10k, kleppen stellen, dat lijkt me geen makkelijke taak om zelf te doen?Simmie schreef op maandag 01 mei 2006 @ 09:33:
[...]
Desmoduo (hoe je het ook schrijft) moet om de 10k km kleppen stellen enzo... Distributieriem ook goed in de gaten houden en dan heb je het volgens mij wel zon beetje gehad
(Mijn duc desmoduo heeft atm 60.000 gelopen en rijd afaik nog netjes)
* pagani duikt google in
[ Voor 3% gewijzigd door pagani op 01-05-2006 09:46 ]
Je kunt er op zich goed bij maar ik ben zelf echt niet ervaren genoeg om dat te doenjohnnyv.nl schreef op maandag 01 mei 2006 @ 09:45:
[...]
Ah, 10k, kleppen stellen, dat lijkt me geen makkelijke taak om zelf te doen?
* Raku duikt google in
Overigens moet je dat rammelen een beetje door de vingers zien , die van mij ratelt ook meer dan het geluid wat eruit komt. (Standaard dempers) maar het is voornamelijk de charme (noem het romantiek) en het rijgedrag wat zo leuk is.
[ Voor 21% gewijzigd door Raku op 01-05-2006 09:54 ]
Raku
Hrm, heb wel auto's en brommers/scooters uit elkaar gehad en in elkaar gezet. Misschien maar eens informeren of er cursussen in die richting zijn.Simmie schreef op maandag 01 mei 2006 @ 09:53:
[...]
Je kunt er op zich goed bij maar ik ben zelf echt niet ervaren genoeg om dat te doenAls je weet wat je doet kan het wel goed lijkt me , al moet je wel je halve fiets uit elkaar hebben om er netjes bij te kunnen. (bij de verticale cilinder that is)
@charme, daar was ik het dus al helemaal mee eens
[ Voor 6% gewijzigd door pagani op 01-05-2006 09:55 ]
Wil eigenlijk nog voor de zomer de vering nog laten aanpassen door hyperpro of iets dergelijks, iemand nog tips hiervoor?
Ik zou eerst een goed werkplaatshandboek regelen en goede toolsjohnnyv.nl schreef op maandag 01 mei 2006 @ 09:55:
[...]
Hrm, heb wel auto's en brommers/scooters uit elkaar gehad en in elkaar gezet. Misschien maar eens informeren of er cursussen in die richting zijn.
@charme, daar was ik het dus al helemaal mee eens
Raku
Moet eerst nog afstuderen, geld verdienen, rijbewijs halen en er een kopen maar zal het onthoudenSimmie schreef op maandag 01 mei 2006 @ 10:03:
[...]
Ik zou eerst een goed werkplaatshandboek regelen en goede toolsIk heb eventueel ook wat nuttige pdf-jes voor je , mocht je ze willen laat maar eens horen
En dan is het nog de vraag of ik er met m'n 2 meter en 4 centimeter enigzins op pas
Ben ook benieuwd naar het verschil tussen rijden op een 748 en een 996. Ok, tweede heeft meer vermogen en weegt wat meer. Dit is geen vraag ofzo, maar kan me nu al op de proefritten verheugen
En voor er allerlei kritieken komen van zelfmoordactie ofzo, de wilde haren ben ik al wel verloren en ik ben meer iemand die gewoon lekker een uurtje of twee redelijk sportief gaat rijden dan iemand die continu op z'n max rijdt.
[ Voor 35% gewijzigd door pagani op 01-05-2006 10:41 ]
Raku
Las het eigenlijk al, maar nu ik wat gegoogled heb was de kerel die 4-6k kilometers meldde toch een beetje aan het overdrijven. Ok, als je veel circuit gaat rijden kom je er wel aanSimmie schreef op maandag 01 mei 2006 @ 10:51:
Mind you dat een 748/996 een desmoquattro blok heeft en dus een ander onderhoudsschema heeft trouwens. Mijn opmerkingen gaan alleen over desmoduo's.
Ik ga geen circuit rijden, maar dat deed de betreffende blogger wel.Grolsch schreef op maandag 01 mei 2006 @ 11:13:
als je circuit gaat rijden is het misschien verstandiger een betrouwbare jap te pakken ipv een karaktervolle italiaan
* pagani is meer het flaneer en oppoetstype.
[ Voor 7% gewijzigd door pagani op 01-05-2006 11:14 ]
dit is mijn motor: een FZR600 uit 89, beetje aangepast zodat ik wat rechterop zit
nog lang niet klaar btw

meteen even mijn website spammen voor alle fzr bezitters : www.fzrclub.nl
Leuke machineGh0stw4lk3r schreef op maandag 01 mei 2006 @ 11:21:
Ik zal me ook maar eens melden hiero
dit is mijn motor: een FZR600 uit 89, beetje aangepast zodat ik wat rechterop zit
nog lang niet klaar btw
[afbeelding]
meteen even mijn website spammen voor alle fzr bezitters : www.fzrclub.nl
Motor kleding kan je ook goedkoop op ebay krijgen (ebay.co.uk iig wel, ebay.nl weet ik niet) en dan kan je later wel iets hips zoeken.. zo heb ik het gedaan..teacher schreef op zondag 30 april 2006 @ 23:10:
Jasje, 200 eu.
broek, 120 eu
laarzen, 150 eu
handschoenen, ^ met hem.
helmpje, 200 eu.
Leuke en net geprijsde kleding vind je wel bij hein gericke, en soms zijn er start/end of season aanbiedingen.
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Een helm op e-bay lijkt me niet echt slimToolkiT schreef op maandag 01 mei 2006 @ 11:33:
[...]
Motor kleding kan je ook goedkoop op ebay krijgen (ebay.co.uk iig wel, ebay.nl weet ik niet) en dan kan je later wel iets hips zoeken.. zo heb ik het gedaan..
En zou al helemaal geen carbonhelm tweedehands kopen ivm uitdroging.
Er zijn ook ebay shops die nieuwe helmen verkopen.. maar een 2e hands helm verkopen is hier zelfs verboden hoorde ik laatst..weet niet hoe dat in NL zit..johnnyv.nl schreef op maandag 01 mei 2006 @ 12:04:
[...]
Een helm op e-bay lijkt me niet echt slimJe weet nooit of ie een tikje heeft gehad. (gewoon laten stuiteren zonder krassen kan hem al onbruikbaar maken)
En zou al helemaal geen carbonhelm tweedehands kopen ivm uitdroging.
Het lijkt me wel logisch. Hoe het wettelijk zit weet chevy vastToolkiT schreef op maandag 01 mei 2006 @ 12:08:
[...]
Er zijn ook ebay shops die nieuwe helmen verkopen.. maar een 2e hands helm verkopen is hier zelfs verboden hoorde ik laatst..weet niet hoe dat in NL zit..
Chevy is de motor en auto goeroe
Wat versta je onder aanpassen? Nieuwe vering of vering aanpassen?charrel schreef op maandag 01 mei 2006 @ 09:55:
Wil eigenlijk nog voor de zomer de vering nog laten aanpassen door hyperpro of iets dergelijks, iemand nog tips hiervoor?
Stuur maar opSimmie schreef op maandag 01 mei 2006 @ 10:03:
Ik heb eventueel ook wat nuttige pdf-jes voor je
<mijn mooie gave nick
[ Voor 40% gewijzigd door Chevy454 op 01-05-2006 13:06 ]
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
De veren zowel voor als achter laten aanpassen. Dus vervangingsveren van hyperpro achter op de stereodempers en voor in de voorvork. Zrx-je is op dit niet moment niet echt stabiel in lange doordraaiers en wil dat toch wel iets beter voor elkaar krijgen. Heb af verschillende settings geprobeerd en de instellingen van sportsbikerider sturen nog het meest neutraal. Maar het geheel blijft wat schommelen en wiebelen zodra je op het gas gaat.Chevy454 schreef op maandag 01 mei 2006 @ 12:56:
[...]
Wat versta je onder aanpassen? Nieuwe vering of vering aanpassen?
Reshimmen zou ik doen en dan olie nummer SAE7.5 gebruikencharrel schreef op maandag 01 mei 2006 @ 13:00:
De veren zowel voor als achter laten aanpassen. Dus vervangingsveren van hyperpro achter op de stereodempers en voor in de voorvork. Zrx-je is op dit niet moment niet echt stabiel in lange doordraaiers en wil dat toch wel iets beter voor elkaar krijgen. Heb af verschillende settings geprobeerd en de instellingen van sportsbikerider sturen nog het meest neutraal. Maar het geheel blijft wat schommelen en wiebelen zodra je op het gas gaat.
(Ohlins gebruikt maar 1 soort olie namelijk SAE6 en past hun shims aan op het stuurgedrag)
[ Voor 12% gewijzigd door Chevy454 op 01-05-2006 13:07 ]
Maar ik heb nog een flesje Bel Ray EXP 10W40, en had voor mijn CB'tje niet genoeg besteld. Maar er staat Synthetic Blend op, neem aan dat dat gewoon half synthetisch is?
Nu ik eraan denk, ik had dees in mijn XS gekieperd en nog geen 200km verder hing er plaatselijke mist achter en ging er meer olie dan benzine doorheen.
Bij dezeChevy454 schreef op maandag 01 mei 2006 @ 12:56:
[...]
Wat versta je onder aanpassen? Nieuwe vering of vering aanpassen?
[...]
Stuur maar ophost ik wel als ze nuttig zijn
<mijn mooie gave nick> bij <mijn mooie gave nick
> . net
Raku
Omdat ik soms moet doen alsof ik hard aan het werken benClithopias schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 12:51:
@Chevy454, waarom ben je nou niet online als ik je nodig heb
Ik was in een bespreking bij BMW, heb er zomaar een kabeltje van 600 euro meegekregen (verdomme hé, had beter om een R1200S gevraagd
Oké, ik zie ze wel binnenkomenSimmie schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 13:19:
Bij dezeMailhost is traag hier dus je ziet em vanzelf wel denk ik
[ Voor 21% gewijzigd door Chevy454 op 02-05-2006 13:33 ]
Hoeveel zouden julie geven voor een exemplaar uit '79?
Staan er twee op motortrader, een voor 750 en een voor 1250.DieterVDW schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 18:35:
Honda CX500, leuk dingetje?
Linkie?johnnyv.nl schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 20:05:
[...]
Staan er twee op motortrader, een voor 750 en een voor 1250.
meeste toerentellers die ik vind zijn van die halfords auto toerentellers die 1 niet waterdicht zijn en 2 te weinig toeren aan kunnen geven.
ik heb al gekeken op
roukama.nl
motozoom.nl
en nog wat meer van die motor toko's
Raku
in het duits is het trouwens een drehzahlmesser
ik vind 85 euro een beetje te veel geld voor zo'n ding, vandaar mijn vraag
[ Voor 23% gewijzigd door Gh0stw4lk3r op 03-05-2006 09:06 ]
Wish me good luck guys....
Page intentionally left blank.
Succes!
Ja, leuk ding.DieterVDW schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 18:35:
Honda CX500, leuk dingetje?
Wat zou ik ervoor geven?
Van helemaal niks voor een bonk roest tot 3500 voor een glimmende turbo.
Dat ligt dus helemaal aan de staat van de fiets.
Reken op ongeveer 500 euro, en dan nog een keer dat bedrag om hem op te knappen.
Gh0stw4lk3r schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 09:41:
good luck !
ToolkiT schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 10:05:
succes starwing
My-life schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 10:23:
Zet hem op. Rustig blijven en uiteraard je best doen dan kan het niet fout gaan.
Succes!
Ik ga eens tegendraads doen
Als je faalt dan kom ik je persoonlijk een paar tikken uitdelen met een steeksleutel 40
En denk dr aan dat voor sommige reparaties (dynamo/waterpomp oa) het complete blok dr onderuit kan.teacher schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 10:57:
[...]
Ja, leuk ding.
Wat zou ik ervoor geven?
Van helemaal niks voor een bonk roest tot 3500 voor een glimmende turbo.
Dat ligt dus helemaal aan de staat van de fiets.
Reken op ongeveer 500 euro, en dan nog een keer dat bedrag om hem op te knappen.
Kleppen stellen gaat wel heel makkelijk bij zo'n ding
leeg
Aan de andere kant ziet het eruit alsof je het blok redelijk makkelijk los kan krijgen4x2 schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 13:31:
[...]
En denk dr aan dat voor sommige reparaties (dynamo/waterpomp oa) het complete blok dr onderuit kan.
Kleppen stellen gaat wel heel makkelijk bij zo'n ding
(geen kilo's plaatwerk eromheen)
En en???StarWing schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 09:31:
Straks moet ik mijn examen gaan afleggen. Hopelijk heb ik tegen deze namiddag een volwaardig A-Rijbewijs
Wish me good luck guys....
Geslaagd neem ik aan!?
Jah, inderdaad.. Was wel op het nippertje voor de manoevres.
An sich was er niets aan, maar ik had wat misverstanden met de examinatrice
Ik nog rap crossen om op tijd in het gemeentehuis te zijn, maar helaas, 2minuten te laat
Dus morgen om 8:30 ben ik hun eerste klant
Verwijderd
(kwaliteits) toerentellers (en allerlei metertjes) zijn niet goedkoop, onderschat dat niet!Gh0stw4lk3r schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 09:04:
heb ik al gekeken, vergeten te melden , dat van die kosten was ik al op de hoogte![]()
in het duits is het trouwens een drehzahlmesser
ik vind 85 euro een beetje te veel geld voor zo'n ding, vandaar mijn vraag
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2006 16:39 ]
Gefeliciteerd!!StarWing schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 16:26:
[...]
Jah, inderdaad.. Was wel op het nippertje voor de manoevres.
An sich was er niets aan, maar ik had wat misverstanden met de examinatrice
Ik nog rap crossen om op tijd in het gemeentehuis te zijn, maar helaas, 2minuten te laat
Dus morgen om 8:30 ben ik hun eerste klant

Jmmr idd dat je net iets te laat was.
Heb je de motor al klaar staan?
KUTStarWing schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 16:26:
Jah, inderdaad..
Wou ik net mijn steeksleutel 40 gaan inwijden met menselijk bloed
Gefeliciteerd !!!
Al een tijd hoor, in BE moet je 6u les volgen en dan mag je alleen rondrijden met een L op je motor.My-life schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 16:40:
[...]
Gefeliciteerd!! [afbeelding]
Jmmr idd dat je net iets te laat was.
Heb je de motor al klaar staan?
Zit daar een beperking op? hier mag dat alleen op een 125cc met 15PK..StarWing schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 19:00:
[...]
Al een tijd hoor, in BE moet je 6u les volgen en dan mag je alleen rondrijden met een L op je motor.
Niks te beperkingToolkiT schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 19:09:
[...]
Zit daar een beperking op? hier mag dat alleen op een 125cc met 15PK..
onder 23j (denk ik) in .be moet je 25kW rijden, boven 23j mag je vol vermogen.
Je moet 6u les volgen, dan mag je vrij rijden onder enkele voorwaarden met een L gedurende min 1mn en max 12mnd en dan kan je je examen doen. Je kan in theorie je examen gaan doen met een busa.
//edit:
http://www.goca.be/ned/rijbewijs/cat_a/a_rijopleidingen.htm
[ Voor 7% gewijzigd door StarWing op 03-05-2006 19:39 ]
Met L platen.. ik kwam er tenet trouwens achter dat mijn achter L plaat er vandaag onderweg was afgevallen..oeps...
Mischien komt dat omdat ik vandaag de top heb getest.. 80MPH volgen de teller, maar volgens de GPS precies 120... harder kan niet want dan klapt ie tegen de toerenbegrenzer.. niet echt een snelweg monster dus
Dus werd er wat in mijn oortje gefluisterd voor mijn MSc

[ Voor 13% gewijzigd door Chevy454 op 03-05-2006 23:57 ]
Valt vies tegen, je moet er nl vrij veel afslopen en de uitlaten kunnen muurvast zitten.johnnyv.nl schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 13:59:
[...]
Aan de andere kant ziet het eruit alsof je het blok redelijk makkelijk los kan krijgen
(geen kilo's plaatwerk eromheen)
Blok dr onderuit halen duurt wel een halve werkdag.
En verder is het opzich niet zo'n interessante motor (relatief traag en zwaar), al klinken ze wel geinig.
leeg

Making an ass of myself since the 70's
Rij de achterband wel snel vierkant: ongeveer 5-6K.
voor gaat zeker 2 keer zo lang mee.
[ Voor 25% gewijzigd door teacher op 06-05-2006 12:23 ]
Maar dat hele gedoe begin ik niet opnieuw mee, ik weet waar ik liever mee rijd (metzeler Lasertec) en wat anderen rijden moeten ze mooi zelf weten.
De bandenboer/forums weten het toch altijd beter, dus een BT45 is toch het uiteindelijke resultaat.
leeg
Verkeerde been uit bed gestapt soms?4x2 schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 16:09:
Overgewaardeerde poepdingen, dat vind ik het.
Maar dat hele gedoe begin ik niet opnieuw mee, ik weet waar ik liever mee rijd (metzeler Lasertec) en wat anderen rijden moeten ze mooi zelf weten.
De bandenboer/forums weten het toch altijd beter, dus een BT45 is toch het uiteindelijke resultaat.
Ik zeg alleen dat ik eens een ander bandje heb besteld ipv mijn vertrouwde Dunlops.
En wat betreft beter weten...tsja... Als van de bijv. 1000 reviews op het net er 900 een goede indruk op een band achterlaten zal er mischien toch wel iets goed aan zijn. En als "bandenboeren" het zo goed weten zal dat denk ik wel door feedback komen van hun klanten. Als ze een slecht product verkopen zal dit ze ongetwijfelt worden meedegedeelt...
Heel simpel, de ene vind dit goed rijden de ander dat. De ene rijd alleen maar met 30 graden, en de ander het hele jaar door met -10. Dus laat ieder zijn keuze aan hem/haar dan is iedereen gelukkig, en jij dus ook met je Metzelers. Afkraken is makkelijk, maar iets een echt oordeel meegeven wat de plussen en minnen zijn is een stuk moeilijker, zeker aangezien je niet eens aangeeft of je deze banden al een ooit hebt gehad, en meer den dat, wat je ervaringen er mee zijn.
Ach ja, ieder zijn keus
Making an ass of myself since the 70's

Verder gisteren een hoop zooi binnengekregen waaronder nieuwe ketting+tandwielen , en een zooi kabels (gas open/dicht , choke en speedometer) Het is echt een hels karwei om die gaskabel erop te zetten en zonder de carbs eraf te halen is het gewoon NIET te doen. Ik ben wel blij dat ik het gedaan heb , de vorige gaskabels waren dermate versleten dat ik eeltknobbels in mijn rechterhand kreeg van het gas opendraaien

Verder ben ik alleen bang dat ik nog een andere achteras mag gaan halen , hij zat er zo muur en muurvast in dat hij er alleen met grof geweld uit wilde , waardoor de as een beetje uit fatsoen is
//edit
Voorband er nog steeds niet uit , van de 4 bouten waar de as mee gelocked is zit er 1 vast en de imbussleutels passen ook niet echt meer

@Chevy waren die documenten nog interessant?
[ Voor 11% gewijzigd door Raku op 07-05-2006 14:23 ]
Raku
En dan vinden ze het gek dat er zoveel ongelukken gebeuren in belgiëStarWing schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 19:35:
[...]
Niks te beperking
onder 23j (denk ik) in .be moet je 25kW rijden, boven 23j mag je vol vermogen.
Je moet 6u les volgen, dan mag je vrij rijden onder enkele voorwaarden met een L gedurende min 1mn en max 12mnd en dan kan je je examen doen. Je kan in theorie je examen gaan doen met een busa.
//edit:
http://www.goca.be/ned/rijbewijs/cat_a/a_rijopleidingen.htm
6 uurtjes les en dan alleen de weg op, ik zou het nieteens durven. (mja, wel durven maar niet doen eerder)
[ Voor 4% gewijzigd door pagani op 07-05-2006 13:08 ]
Geachte 4x2,4x2 schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 16:09:
Overgewaardeerde poepdingen, dat vind ik het.
ik merk recentelijk op dat je wat directer bent met je postings in het motortopic op GoT. Je begint wel op mij te lijken zoals ik bij de auto's
Hoogachtend,
Chevy454
No hard feelings 4x2
[ Voor 7% gewijzigd door Chevy454 op 07-05-2006 21:35 ]
MFMM?
* Chevy454 moet vaker in wat is waar te doen op M-F kijken

* Chevy454 was vandaag naar de open deur dag wezen kijken bij een motorzaak. Het leuke was dat het bier gratis was, de motoren waren treurig.
Dit vind ik dan weer jammer , kan het niet gewoon zijn dat iemand een andere mening heeft ondanks de mindere ervaring? Mensen rijden allemaal verschillend , en zelfs per fiets en locatie is er nog verschil. Gewoon lekker laten gaan en iedereen voor zichzelf laten beslissen wat ZIJ fijn vinden rijden , want wat jij of 4x2 fijn vind rijden kan mij dan weer helemaal niets boeien , al sta ik altijd open voor ervaringen.Nu weet ik wel wat die argumenten zijn maar niet iedereen heeft evenveel ervaring als wij
Anyway , laat die argumenten dan ook horen ookal hebben jullie zoveel meer ervaring ipv zo'n vage reply neer te zetten

Raku
Verwijderd
Tweede. Gaat om de motor, omgeving boeieGsJosh schreef op zondag 07 mei 2006 @ 12:47:
Welke is leuker voor de startpost?
[afbeelding]
[afbeelding]
MF Megameet ja, slechts een half jaar van tevoren aangekondigdChevy454 schreef op zondag 07 mei 2006 @ 21:58:
[...]
MFMM?
* Chevy454 moet vaker in wat is waar te doen op M-F kijken
* Chevy454 was vandaag naar de open deur dag wezen kijken bij een motorzaak. Het leuke was dat het bier gratis was, de motoren waren treurig.
Vorig jaar ook geweest, maar toen regende het. Deze keer stukken mooier weer en veel meer motoren. Te veel eigenlijk (voor de beschikbare ruimte)

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2006 22:03 ]
Mag me wel Harrie noemen hoorChevy454 schreef op zondag 07 mei 2006 @ 21:34:
Geachte 4x2,
Maar goed, het komt zo wat bot over, alleen het is best frustrerend als je iemand een volledig verhaal op zit te hangen waarom ik die metzelers beter vind dan de BT45jes (het feit dat ik met een BT45 voorband na 5km in de regen naast mn motor lag terwijl de half versleten metzeler achter langer grip hield, och
Naja, dan maar niet meer, vind het de moeite niet waard eigenlijk, kan idd wat bot overkomen.
Yup, mn opeens zwarte VF stond samen met een witte kwakkie Z400F met soepblik dempert bij de stoplichten schuin tegenover die 2 motoragenten in het gras.
leeg
Hey, ik zei dat ik de argumenten ken maar dat betekent niet dat ik het er mee eens benSimmie schreef op zondag 07 mei 2006 @ 22:00:
Dit vind ik dan weer jammer , kan het niet gewoon zijn dat iemand een andere mening heeft ondanks de mindere ervaring?
Ik sta ook altijd open voor ervaringenGewoon lekker laten gaan en iedereen voor zichzelf laten beslissen wat ZIJ fijn vinden rijden , want wat jij of 4x2 fijn vind rijden kan mij dan weer helemaal niets boeien , al sta ik altijd open voor ervaringen.
De BT45 is van de tijd dat mensen nog de fiets met de voeten vooruit moesten bewegen omdat er geen trappers waren gemonteerd. Inmiddels zijn er al betere banden met betere compounds te verkrijgen.Anyway, laat die argumenten dan ook horen ookal hebben jullie zoveel meer ervaring ipv zo'n vage reply neer te zetten
Goh, dan is het al meer dan een half jaar geleden dat ik heb gekekenVerwijderd schreef op zondag 07 mei 2006 @ 22:03:
MF Megameet ja, slechts een half jaar van tevoren aangekondigd
[ Voor 66% gewijzigd door Chevy454 op 08-05-2006 00:22 ]
Verwijderd
Opeens zwarte ... verklaart u nader4x2 schreef op zondag 07 mei 2006 @ 23:43:
[...]
Yup, mn opeens zwarte VF stond samen met een witte kwakkie Z400F met soepblik dempert bij de stoplichten schuin tegenover die 2 motoragenten in het gras.
Al voelde ik wel spetters toen ik achter een ZX636 stond die ff gas gaf, hoop dat het condens was

Had m ff zwart gespoten afgelopen week, groene spuitbussen waren op, dus kon m niet meer bijtippen
En zijdeglans zwart spuitbussen zijn goedkoper dan (sort of) metallic groen.
leeg
Mn oude NSR brommertje had ook 8 lagen over elkaar ofzo, deze pas 4
Toen de huidige eigenaar de NSR kappen ging schuren kwam er een heel mooi regenboog patroon tevoorschijn
leeg
Verwijderd
Okay op die manier4x2 schreef op maandag 08 mei 2006 @ 12:05:
Nee dat niet
Al voelde ik wel spetters toen ik achter een ZX636 stond die ff gas gaf, hoop dat het condens was....
Had m ff zwart gespoten afgelopen week, groene spuitbussen waren op, dus kon m niet meer bijtippen.
En zijdeglans zwart spuitbussen zijn goedkoper dan (sort of) metallic groen.

Volgens mij heb ik iemand wel met een erg vage dempert zien rijden, weet alleen niet meer welke motor er omheen zat en of het een soepblik was

Op de voorgrond, pak valt best op dus kan niet missen
Waar is je nautilus nou
Overigens heb ik totaal geen problemen met die BT45.
als ik ze vergelijk met de metzeler laser banden die er standaard onderzitten is het een wereld van verschil.
Enneh.. iets als een mening brengen is iets anders als iets als een feit brengen.
vergelijk: "de aarde is rond" en "die band vind ik een kutband"
De aarde is niet rond, meer aardappelvormigteacher schreef op maandag 08 mei 2006 @ 12:53:
he hicham, jij ook hier!
Waar is je nautilus nou
Overigens heb ik totaal geen problemen met die BT45.
als ik ze vergelijk met de metzeler laser banden die er standaard onderzitten is het een wereld van verschil.
Enneh.. iets als een mening brengen is iets anders als iets als een feit brengen.
vergelijk: "de aarde is rond" en "die band vind ik een kutband"
Verwijderd
Nu begrijp ik waar ik de naam en icon van herkende

de 2e want die heeft meer moto in beeld.
And it goes BRAAAAAPP!
/me gloeiendegloeiende

Woon notabene op 5 km van V'daal, heb er heeeel nooit meer aan gedacht. Heb het 3 weken geleden nog gezien op m-f. Had nog wel ff willen kijken... naja, heb nu F1 zitten kijken
Op deze foto is wel te zien wel plaatje ik bedoel: klik (niet mijn motor overigens)
Nee serieus , geen idee , meestal zit er wel een logica achter en met een beetje sleutelen heb je alles los... Hier echter ook de stepjes e.d. wat gewoon met rubbers enzo zit opgehangen en dus ook niet zomaar los te schroeven is.
* Raku haalt de boor van stal
1 klembout om de vooras te zekeren is dus helemaal verrot en alleen uitboren gaat helpen

Raku
Ik meen dat er een kogel en een veer in zit. Die veer duwt die kogel in een gat van de steppie zodat die geblokkeert zit. Als er vuil in de steppie zit komt de kogel er niet genoeg in. Gewoon schoonmaken moet helpen denk ikBreadFan schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 20:18:
Hoe zit zo'n steppie eigenlijk vast (zzr-600), van binnenuit?
Ah, zal vanavond eens kijken. Bedankt alvast.Chevy454 schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 23:12:
[...]
Ik meen dat er een kogel en een veer in zit. Die veer duwt die kogel in een gat van de steppie zodat die geblokkeert zit. Als er vuil in de steppie zit komt de kogel er niet genoeg in. Gewoon schoonmaken moet helpen denk ik
Goed bezigVoor de verkeersveiligheid komen er voor motorrijders in de bochten van op- en afritten speciale geleiderails met afdichting tot op de grond, in plaats van gewone vangrails op paaltjes.
Geloof dat ze ergens bij schiphol oid dat ook hadden gedaan, maar dan in de binnenbocht

Dat is als je te hard tegen de vangrail van de buitenbocht aanklapt en terugstuitertClithopias schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 14:08:
[...]
Geloof dat ze ergens bij schiphol oid dat ook hadden gedaan, maar dan in de binnenbocht![]()

Raku
auwSimmie schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 14:23:
[...]
Dat is als je te hard tegen de vangrail van de buitenbocht aanklapt en terugstuitert
nouja maar es filmpje delen hiero.
tis allemaal nog best braaf
http://rapidshare.de/files/20164986/MFA110506g.wmv.html
kneedowns, 222km/h actie, geflits worden, verkeerde houding op de motor, wheelie's (mijn wheelie geneuzel staat er niet op, iedere keer klapte de camera om met neerkomen ... )
en de dijk...was eerste keer dat ik daar reed.. on overzichtelijke kutweg zeg.. en gezien dat mijn vering stuitert.. zie je wel aan het voorzichtige rijden.. DUS.. MORGEN ga ik naar HK SUSPENSION. JIPPIE!!!
achterschokdemper van WP
Wilbers vering voor en achter.
Helaas heb ik vorig jaar wilbers achter veer gekocht en die past nu niet meer ivm inkorten schokdemper..zucht.
[ Voor 6% gewijzigd door Capo op 11-05-2006 15:02 ]
My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?
Verwijderd
Als de politie dat kan , dan ga ik het kenteken van die irritante buurjongen erop "photoshoppen"johnnyv.nl schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 15:58:
Ik vraag me eigenlijk af of de politie iets kan met dergelijke filmpjes. Niet dat ik moraalridderend wil zijnMaar ik bedoel, als een agent dit nu ziet, mogen er dan bekeuringen uitgedeeld worden aan de kentekens in beeld?
Die knee-downs op de snelweg zijn ook

[ Voor 11% gewijzigd door pagani op 11-05-2006 16:08 ]
sommige dingen kunnen niet.. maarja ach.. er kan zoveel niet..
Als ik eerste keer dat het misgaat overleef ga ik 100% enkel nog circuit rijden ( of als ik straks huisje heb )
Mijn kenteken staat nergens op gelukkig, ik ben er ook niet bij
[ Voor 10% gewijzigd door Capo op 11-05-2006 16:35 ]
My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?
En waarom komen er nooit reacties op mijn filmpjes, zijn ze te saai ofzo ?
Net het filmpje gezien, maar vind het eigenlijk heeeeel erg meevallen qua lomp gedrag.
Kneedowns op de snelweg vind ik eigenlijk wel grappig en dat word op een redelijk vrij stuk gedaan (als in: iedereen kan nog wel remmen als het misgaat).
En de onbekende cameramotor doet op de dijk ook rustig aan in de onbekende bochten.
Neuh, vind dit wel meevallen qua asociaal gedrag, kan veeeeel erger
[ Voor 64% gewijzigd door 4x2 op 11-05-2006 17:50 ]
leeg
Mee eens.. die KD op de snelweg vind ik dan wel weer gevaarlijk. (nee ik zeg niet dat ik het niet leuk vind, Ik vind dat echt tof4x2 schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 17:17:
Hmm, eens ff downloaden dan maar
Net het filmpje gezien, maar vind het eigenlijk heeeeel erg meevallen qua lomp gedrag.
Kneedowns op de snelweg vind ik eigenlijk wel grappig en dat word op een redelijk vrij stuk gedaan (als in: iedereen kan nog wel remmen als het misgaat).
En de onbekende cameramotor doet op de dijk ook rustig aan in de onbekende bochten.
Neuh, vind dit wel meevallen qua asociaal gedrag, kan veeeeel erger.
No signature required.
idd zoals Chevy's onderschrift ooit zei: Bij twijfel is er 1 optie "Gaaaaaaaaass"Capo schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 16:35:
Tja ik praat ook niks goed.. ik weet alleen dat ik geleerd heb om nooit uit te wijken op het asfalt maar juist gas te geven en door te rijden
sommige dingen kunnen niet.. maarja ach.. er kan zoveel niet..
Als ik eerste keer dat het misgaat overleef ga ik 100% enkel nog circuit rijden ( of als ik straks huisje heb )
Mijn kenteken staat nergens op gelukkig, ik ben er ook niet bij
Ik luister dagelijks naar deze wijze woorden.
And it goes BRAAAAAPP!
Verwijderd
Leuk filmpje, en zeer herkenbare omgeving. Dat dijkje heb ik tig keer geredenCapo schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 15:00:
[...]
auw
nouja maar es filmpje delen hiero.
tis allemaal nog best braaf
http://rapidshare.de/files/20164986/MFA110506g.wmv.html
kneedowns, 222km/h actie, geflits worden, verkeerde houding op de motor, wheelie's (mijn wheelie geneuzel staat er niet op, iedere keer klapte de camera om met neerkomen ... )
en de dijk...was eerste keer dat ik daar reed.. on overzichtelijke kutweg zeg.. en gezien dat mijn vering stuitert.. zie je wel aan het voorzichtige rijden.. DUS.. MORGEN ga ik naar HK SUSPENSION. JIPPIE!!!![]()
achterschokdemper van WP
Wilbers vering voor en achter.
Helaas heb ik vorig jaar wilbers achter veer gekocht en die past nu niet meer ivm inkorten schokdemper..zucht.

Eerste rotonde in het filmpje rechtdoor, brug over en dan bij stoplichten rechtsaf. Piet Hein tunnel
Kneedowns op de snelweg zijn wel lijp, vooral door die tunnel heen. Die rare zithouding vind ik een beetje flauw
Hate to say it, maar ze zijn saai ja4x2 schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 17:17:
Hmm, eens ff downloaden dan maar
Verwijderd
Gezakt voor m'n voertuigbeheersing
Ben nog nooit op m'n bek gegaan, behalve op dat examen.
AAAAAARGH
Gelukkig niet al te hard, maar wel tijd voor nieuwe handschoentjes
Raku
Zijn je handschoentjes na een val met max. 50km/u al kapot? (dat is toch max. wat je rijdt met voertuigbeheersing?) M'n leren handschoentjes voor op de brommert hebben diverse vallen met die snelheden en daarboven overleefd.Verwijderd schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 08:38:
Gloeiende gloeiende )(^)&*^&(**
Gezakt voor m'n voertuigbeheersing![]()
AAAAAARGH
Gelukkig niet al te hard, maar wel tijd voor nieuwe handschoentjes![]()
En bij welk onderdeel viel je? (ik gok zo de slalom met 30 of de uitwijk met 50)
[ Voor 16% gewijzigd door pagani op 12-05-2006 09:26 ]
leeg
De noodstop? Hrm, misschien door de zenuwen de voorrem compleet fijngeknepen, maar mij lijkt dat (ik moet hem nog doen4x2 schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 09:34:
1 vd remproeven lijkt me waarschijnlijker.
Maar was je te brak voor de "herkansing", want je mag elke proef twee keer doen he in geval van een fout. Maar ja, een val is natuurlijk wel een fout dat je denkt van: hrm.
[ Voor 25% gewijzigd door pagani op 12-05-2006 09:41 ]
Heej een GS500 achter je! Wie is dat?Verwijderd schreef op maandag 08 mei 2006 @ 12:38:
[afbeelding]
Op de voorgrond, pak valt best op dus kan niet missen
Achja, is heel kut. Echter kan het erger want mijn moeder heeft tijdens haar remproef haar hele knie gekneusd toen haar knie onder de motor kwam tijdens de val.Verwijderd schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 08:38:
Gloeiende gloeiende )(^)&*^&(**
Gezakt voor m'n voertuigbeheersing![]()
AAAAAARGH
Gelukkig niet al te hard, maar wel tijd voor nieuwe handschoentjes![]()
Heren, ik heb trouwens mijn GS500e afgevoerd volgens het boekje nu maar hij vertoont nog steeds mankementen. Sinds ik eraaan gesleuteld heb heeft hij een hele hoge stationair als ik mijn stuur draai bij het wegrijden (iets met mijn gas-/chokekabel?). Daarnaast gaat hij nu in plaats van in 14 seconden naar de 100 in 8 seconden naar die 100. Dat is nog steeds niet zoals een GS500e het hoort te doen (ook een afgeknepen niet). Wat kan er mis zijn? Luchtfilter? Carbeurateurafstelling? Wat nog meer?
[ Voor 51% gewijzigd door Josh op 12-05-2006 09:53 ]
Dit topic is gesloten.