Maar met een Yamaha shirt aan

Mijn vader heeft een VFR800i en daar kan ik bijna hetzelfde mee als met mijn R6, dus ik heb het niet nodig, maar de R6 doet het allemaal met net wat minder moeite (lichter, extremere geometrie) en hij geeft net wat meer vertrouwen (vering afgesteld op grip en niet op comfort). Daarnaast rij ik toch 9 van de 10x voor de fun een rondje om de kerk bij wijze van spreke, dus comfort interesseert me niet zo vreselijk veel. Vandaar de keuze voor een supersport.Ik heb op circuit lelystad instructeurs zien rijden met een FJR1300's die alle deelnemers met supersport achter zich lieten. Als je echt een supersport nodig hebt ben je gewoon fout bezig op de openbare weg. Maar ik snap de aantrekkingskracht, ik heb hiervoor een aantal 600's supersport gehad. Een onbetrouwbare 748s waarbij ik zowat een handstand maakte was de druppel.
Dus ja, met een 'toermotor' (of een VFR of CBR1100, wat ik nou niet bepaald als toermotor wil beschouwen, maar meer als comfortabele sportmotor) kun je prima meekomen. Zeker als je als geoefende instructeur hele dagen op zo'n ding zit. Al denk ik dat op een cricuit de FJR qua grondspeling wel een probleem heeft als je wat harder rondgaat.
Maar voor gewoon tot sportief straatgebruik kun je met een sportieve toerbak of een sportmotor net zo veel (nog meer omdat je comfortabel zit) als met een supersport. Dat ontken ik ook niet.
Regenoverall van de Lidl voor 15 euro ofzo.Als je alleen maar in de zomer rijdt zou ik niet twijfelen en gewoon voor leer gaan. Het enige vervelende is dat als je in een flinke regenbui terecht komt je volledig doorweekt bent, maar ik vind leer veel comfortabeler.

[Voor 32% gewijzigd door FragDaddy op 23-05-2006 16:25]
Have a wheelie good weekend!