Toon posts:

Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 4 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste
Acties:
  • 5.691 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:48
BertV schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 16:12:
[...]

Nu ben ik een jonge lul met een CBR1100... :o
Maar met een Yamaha shirt aan _/-\o_
Ik heb op circuit lelystad instructeurs zien rijden met een FJR1300's die alle deelnemers met supersport achter zich lieten. Als je echt een supersport nodig hebt ben je gewoon fout bezig op de openbare weg. Maar ik snap de aantrekkingskracht, ik heb hiervoor een aantal 600's supersport gehad. Een onbetrouwbare 748s waarbij ik zowat een handstand maakte was de druppel.
Mijn vader heeft een VFR800i en daar kan ik bijna hetzelfde mee als met mijn R6, dus ik heb het niet nodig, maar de R6 doet het allemaal met net wat minder moeite (lichter, extremere geometrie) en hij geeft net wat meer vertrouwen (vering afgesteld op grip en niet op comfort). Daarnaast rij ik toch 9 van de 10x voor de fun een rondje om de kerk bij wijze van spreke, dus comfort interesseert me niet zo vreselijk veel. Vandaar de keuze voor een supersport.

Dus ja, met een 'toermotor' (of een VFR of CBR1100, wat ik nou niet bepaald als toermotor wil beschouwen, maar meer als comfortabele sportmotor) kun je prima meekomen. Zeker als je als geoefende instructeur hele dagen op zo'n ding zit. Al denk ik dat op een cricuit de FJR qua grondspeling wel een probleem heeft als je wat harder rondgaat.

Maar voor gewoon tot sportief straatgebruik kun je met een sportieve toerbak of een sportmotor net zo veel (nog meer omdat je comfortabel zit) als met een supersport. Dat ontken ik ook niet.
Als je alleen maar in de zomer rijdt zou ik niet twijfelen en gewoon voor leer gaan. Het enige vervelende is dat als je in een flinke regenbui terecht komt je volledig doorweekt bent, maar ik vind leer veel comfortabeler.
Regenoverall van de Lidl voor 15 euro ofzo. _/-\o_ Laatst ook nog bij een toertochtje gebruikt. Als het droog wordt flikker je hem in de tanktas. Isoleert trouwens ook goed (laat geen rijwind door) waardoor je het ook lekker warm krijgt.. Zelf met 10 graden en alleen een Tshirt met lange mouwen onder mijn leren pak was het zweten. Dus je kunt hem ook gewoon aanhouden na een regenbuitje.

[Voor 32% gewijzigd door FragDaddy op 23-05-2006 16:25]

Have a wheelie good weekend!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 31-03 10:56

BertV

Handgemaakt

FragDaddy schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 16:19:
[...]

Maar met een Yamaha shirt aan _/-\o_

[...]
Lees eens goed! 8)

(los daarvan heb ik alleen maar goede ervaringen met mijn eerdere R6)

Levensbron Gelderland

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03:46

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Hmm... Precies het tegenovergestelde van wat ze bij safe vertelden...

Vind leer eigenlijk ook nogal nichterig... Van die strakke pakkies... :X

No offence natuurlijk ;)

Maar denk dat ik ook even aan dat idee moet wennen...

Het zit dan wel weer erg lekker...

Wat betreft motoren; heb naar de wat sportievere motoren gekeken... Was inderdaad niet van plan om naar zuid spanje te crossen en weer terug... VFR750 schijnt vrij groot te zijn... Dacht dat een Diversion dat ook wel was, maar dat bleek een beetje tegen te vallen...

[Voor 66% gewijzigd door MikeyMan op 23-05-2006 16:53]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BertV

BertV

Handgemaakt

MikeyMan schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 16:46:
Hmm... Precies het tegenovergestelde van wat ze bij safe vertelden...

Vind leer eigenlijk ook nogal nichterig... Van die strakke pakkies... :X

No offence natuurlijk ;)

Maar denk dat ik ook even aan dat idee moet wennen...

Het zit dan wel weer erg lekker...
Kijk, ik zit op een enorme blauwe lompe "Pino" met een leren hoes om de tank (Bagster) het maakt mij dus niet uit wat andere denken.

Als je eenmaal zo'n strak leren pak hebt geprobeerd wil je niet anders. Voelt een stuk vrijer, wel ff inzitten zo'n pak.

(met dit weer heb ik textiel aan)

Diversion 900 is aardig groot. Maar dat is toch niet echt (echt niet) een sportieve motor.

[Voor 9% gewijzigd door BertV op 23-05-2006 16:57]

Levensbron Gelderland

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
FragDaddy schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 15:46:
[...]

Ik wordt er zo langzaamaarhand een beetje ziek van. Wat moet ik nu gaan doen? Werken ofzo? nah..
:+

Goed textiel doet niet veel meer onder voor veiligheid (duur wel!), textiel is vaak waterdicht en daarnaast kun je er je gewone kleren onder dragen.

Je voelt helaas totaal niet wat je fiets doet, je was wappert wat erg irritant is met rijden en eigenlijkl zou je altijd een leren broek aan moeten omdat je altijd schuift over je benen.

leer is in de zomer maybe wat warmer maar het bied genoeg voordelen verder. En zoals nu doe ik er een thermopakje onderaan.. zo'n strak superman pak :+

Dadelijk 168km regen race.. ik denk dat ik maar eens ga rijden alsof ik op een 1200GS zit..relaxed rijdend en beetje van de omgeving genieten en lekker sturen (maar niet offroad gaan met de gsxr :X )

[Voor 5% gewijzigd door Capo op 23-05-2006 16:56]

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Grolsch schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 14:01:
[...]

niet om je de grond in te boren, maar persoonlijk zou ik geen 2e hands helm willen hebben.

Ik heb maar 1 hoofd, en ben daar erg zuinig op ;)
Ik ook niet, maar daarom wil ik mijn helm nog wel verkopen :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

BertV schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 16:56:
[...]
Diversion 900 is aardig groot. Maar dat is toch niet echt (echt niet) een sportieve motor.
Is die groter dan een 600? Zit vooral een beetje in de knoop met m'n benen... Maar das natuurlijk ook wennen enzo...
Klote dat er geen carbase is voor motoren, waar dingen als hoogtes in staan...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BertV

BertV

Handgemaakt

MikeyMan schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 17:17:
[...]

Is die groter dan een 600? Zit vooral een beetje in de knoop met m'n benen... Maar das natuurlijk ook wennen enzo...
Ik heb zelf een 600 gehad, zithoogte 77 cm een 900 is 79.5 volgens google.
met de indruk dat de 900 een stuk forser was, proefrit is altijd aan te raden.

Levensbron Gelderland

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Het zonnetje schijnt \o/

Zometeen eens even flink uitpakken :9

O+ Droog Asfalt

Raku

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FragDaddy
Simmie schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 18:18:
Het zonnetje schijnt \o/

Zometeen eens even flink uitpakken :9

O+ Droog Asfalt
Ik heb net al even een stukje gereden. Ik had wat aanpassingen gedaan aan de rijhoogte achter om te compenseren voor een hogere voorband en zo weer een wat flitserend stuurgedrag terug te krijgen. Dat is goed gelukt. De achterveer 3mm (ja mm) omhoog maakt een groot verschil. Ik heb helaas maar een halfuurtje gereden want ik had nog andere verplichtingen.
Tip: als je nou een motor tegenkomt die je mooi lijkt, huur die motor (of een vergelijkbare fiets) dan eens een dagje. Kost weinig en je krijgt een veel beter beeld dan een proefrit van een halfuurtje. Dan kun je ook wat afstanden rijden en kijken of het allemaal echt wel bevalt enzo. Een proefrit is meer bedoelt om te kijken of er geen (verborgen) gebreken zijn.

[Voor 35% gewijzigd door FragDaddy op 23-05-2006 19:34]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
MikeyMan schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 15:14:
Helm: grofweg twee soorten; polycarbonaat en glasvezel. Eerste is goedkoper maar ook minder hard waardoor een eventuele klap op één plek op je hoofd wordt geconcentreerd. Tweede is ietsje duurder, maar verdeelt de klap dus beter... Begint daar bij 235 euro. Wil een matzwarte of een zilveren, dus ik ga niet extra betalen voor kleurtjes die ik toch lelijk vind.
Dit advies was te verwachten. Op (dure) glasvezel helmen hebben zij meer marge, dus verkopen zij die liever.

Doe eens wat onderzoek, er zijn een aantal goede wetenschappelijke tests te vinden van helmen, het materiaal en classificatiecode's.

Het komt erop neer dat de (goedkopere) polycarbonaat helmen, marginaal beter zijn dan glasvezel helmen. Dit komt door de eigenschappen van het materiaal, wat een bepaalde bouw veroorzaakt.
Bij deze helmen betekend dat, een harde buitenschaal met zacht en dempende binnenvoering.

Polycarbonaat helmen gaan wel minder lang mee dan glasvezel helmen. Een polycarbonaat helm zal je na ongeveer vijf jaar moeten vervangen vanwege de veranderde eigenschappen van het materiaal. Een glasvezel helm kan ongeveer twee keer zo lang mee.

Gemiddeld genomen over tien jaar maakt het dus niet uit of je twee polycarbonaathelmen koopt of één glasvezelhelm. Wanneer je echter andere factoren mee gaat nemen zal het voor een ieder verschillen.
Duurdere (glasvezel) helmen zijn vaak beter geisoleerd, dus minder windgeruis. Dit kan een voordeel zijn als je zonder oordoppen wilt rijden. Rijdt je met doppen maakt het vrij weinig uit.
Daarnaast zou je na een aantal jaar wel eens uitgekeken kunnen zijn op je helm, zitten er krassen op of past de kleur niet meer bij je nieuwe pak en motor. Dan ontkom je niet aan een nieuwe helm.

Als starter zou ik een goedkoper (polycarbonaat) exemplaar kiezen, wie weet waar je na vijf jaar staat?

Divide and conquer.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Raku

Raku

Mental Aid

Hmm , toch iets meer oefenen , nog een beetje schaam op mijn banden :(
Ik heb net al even een stukje gereden. Ik had wat aanpassingen gedaan aan de rijhoogte achter om te compenseren voor een hogere voorband en zo weer een wat flitserend stuurgedrag terug te krijgen. Dat is goed gelukt. De achterveer 3mm (ja mm) omhoog maakt een groot verschil. Ik heb helaas maar een halfuurtje gereden want ik had nog andere verplichtingen.
Daar houd ik me niet zo mee bezig , wel interessant verder maar aangezien die van mij en moeilijk bereikbaar is en niet in te stellen afaik en enorm goor is zijn dat soort dingen hier niet mogelijk :P

Ik moet misschien toch eens gaan denken aan een echt pak... ik heb nu een leren broek zonder pads maar het voelt een beetje raar als ik toch behoorlijk plat ga. Dan durf ik eigenlijk niet verder omdat ik bang ben met mijn knie over de grond te schuren zonder pads....

Nogmaals veel lof voor deze bandjes , ze laten duidelijk merken dat ze nog veel meer kunnen en nodigen daar ook voor uit. Ze rollen je als het ware zo de bocht in. Droog bevalt het me zeer goed , in de regen al helemaal. Ik moet echt hier een leuke bocht vinden die veilig is en waar ik gewoon rondjes kan rijden....

Btw , ik moet zeggen dat ik nog nooit zoveel plezier gehad heb in het sturen. Echt _geweldig_ , maar het moet wel veilig blijven x.x

[Voor 13% gewijzigd door Raku op 23-05-2006 21:09]

Raku

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
http://smilies.chevy454.net/cheer.gifYES *D YES 8) YES :*) YES http://smilies.chevy454.net/cheer.gif YES *D YES 8) YES :*) YEShttp://smilies.chevy454.net/cheer.gif

* Chevy454 is happy 8)

Eindelijk dat project van BMW afgerond vandaag. Mijn arme printers hebben gezwoegd. De laserprinter heeft vandaag 1500 pagina's gedaan en de inkjet 500 pagina's. Er valt een grote last van mijn toch al niet zo jonge schouders :+

Alleen jammer dat BMW nooit iets met mijn project kan doen http://smilies.chevy454.net/schater.gif

[Voor 47% gewijzigd door Chevy454 op 23-05-2006 21:26]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 6317

MikeyMan schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 17:17:
[...]

Motobase? :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Is het trouwens niet tijd voor een nieuw topic?

No signature required.

• FragDaddy
Simmie schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 21:00:
Hmm , toch iets meer oefenen , nog een beetje schaam op mijn banden :(

[...]

Daar houd ik me niet zo mee bezig , wel interessant verder maar aangezien die van mij en moeilijk bereikbaar is en niet in te stellen afaik en enorm goor is zijn dat soort dingen hier niet mogelijk :P
Als je de optimale afstelling wilt vinden dan ben je voor de rest van je leven aan het prutsen :D
Ik moet misschien toch eens gaan denken aan een echt pak... ik heb nu een leren broek zonder pads maar het voelt een beetje raar als ik toch behoorlijk plat ga. Dan durf ik eigenlijk niet verder omdat ik bang ben met mijn knie over de grond te schuren zonder pads....
Als je er niet als een aap naast gaat hangen (voor je gevoel dan), heb je echt niet zomaar je knie op het asfalt. Dan pak je eerst je steppies en eventueel je uitlaat mee. Maar kneesliders hebben (naast een hoge poserfactor) wel een voordeel dat je als je je motor echt plat gooit weet tot hoever je hem plat kunt leggen. Je knie raakt de grond en als je zitpositie altijd gelijk is, is de hellingshoek die je maakt dan dus altijd gelijk. Lekker voorspelbaar een bocht door sturen dus, want je weet dat die hellingshoek geen probleem is voor de motor/banden.
Nogmaals veel lof voor deze bandjes , ze laten duidelijk merken dat ze nog veel meer kunnen en nodigen daar ook voor uit. Ze rollen je als het ware zo de bocht in. Droog bevalt het me zeer goed , in de regen al helemaal. Ik moet echt hier een leuke bocht vinden die veilig is en waar ik gewoon rondjes kan rijden....

Btw , ik moet zeggen dat ik nog nooit zoveel plezier gehad heb in het sturen. Echt _geweldig_ , maar het moet wel veilig blijven x.x
veilig? blijf dan maar thuis in bed liggen.. motorrijden is zoieso al niet veilig en als je tegen je eigen grenzen aan gaat duwen wordt het alleen nog maar gevaarlijker.

• Raku

Raku

Mental Aid

veilig? blijf dan maar thuis in bed liggen.. motorrijden is zoieso al niet veilig en als je tegen je eigen grenzen aan gaat duwen wordt het alleen nog maar gevaarlijker.
Het gaat me er meer om dat ik relatief veilig , dus zonder anderen omver te rijden , kan oefenen en lekker bochtjes kan maken :P Je zal net zien dat als je die ene bocht net te wijd neemt er net een auto aankomt waar je dan vol op knalt :X

Kijk , het risico dat ik de motor platleg en over de stoep / berm rol neem ik gewoon hoor... ik moet er gewoon niet aan denken iemand anders voor mijn fun kapot te rijden.

[Voor 17% gewijzigd door Raku op 24-05-2006 09:08]

Raku

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

wimpie schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 20:26:
[...]

Dit advies was te verwachten. Op (dure) glasvezel helmen hebben zij meer marge, dus verkopen zij die liever.

Doe eens wat onderzoek, er zijn een aantal goede wetenschappelijke tests te vinden van helmen, het materiaal en classificatiecode's.

Het komt erop neer dat de (goedkopere) polycarbonaat helmen, marginaal beter zijn dan glasvezel helmen. Dit komt door de eigenschappen van het materiaal, wat een bepaalde bouw veroorzaakt.
Bij deze helmen betekend dat, een harde buitenschaal met zacht en dempende binnenvoering.

Polycarbonaat helmen gaan wel minder lang mee dan glasvezel helmen. Een polycarbonaat helm zal je na ongeveer vijf jaar moeten vervangen vanwege de veranderde eigenschappen van het materiaal. Een glasvezel helm kan ongeveer twee keer zo lang mee.

Gemiddeld genomen over tien jaar maakt het dus niet uit of je twee polycarbonaathelmen koopt of één glasvezelhelm. Wanneer je echter andere factoren mee gaat nemen zal het voor een ieder verschillen.
Duurdere (glasvezel) helmen zijn vaak beter geisoleerd, dus minder windgeruis. Dit kan een voordeel zijn als je zonder oordoppen wilt rijden. Rijdt je met doppen maakt het vrij weinig uit.
Daarnaast zou je na een aantal jaar wel eens uitgekeken kunnen zijn op je helm, zitten er krassen op of past de kleur niet meer bij je nieuwe pak en motor. Dan ontkom je niet aan een nieuwe helm.

Als starter zou ik een goedkoper (polycarbonaat) exemplaar kiezen, wie weet waar je na vijf jaar staat?
Pff... Net nu ik dacht eruit te zijn... :|

• Capo
  • Niet online
Ga proefrijden met helmen!

Iedere motor heeft andere wervelingen en iedere helm reageerd daar anders op.

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

• BertV

BertV

Handgemaakt

Capo schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 10:27:
Ga proefrijden met helmen!

Iedere motor heeft andere wervelingen en iedere helm reageerd daar anders op.
Daarbij heeft je lengte er natuurlijk ook mee te maken.
Oordoppen zijn toch een aanrader, lawaai is met goede doppen minder dan in een auto zonder doppen.

Voor de niet motorrijdende meelezers: Lawaai is grotendeels windgeruis, zelfs als het een lawaaiige motorfiets is.

Levensbron Gelderland

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 29-03 13:50

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Ik heb niet zozeer last van windgeruis, maar van luchtdruk verschil.
Zodra ik rond de 150 kmpu kom slaan mijn oren dicht.. vrij irritant te noemen.. :/
Oordoppen zijn bij mij wel een must ja.

• Chevy454
  • Niet online
BertV schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 10:37:
Oordoppen zijn toch een aanrader, lawaai is met goede doppen minder dan in een auto zonder doppen.
Daar ben ik het niet geheel mee eens, elke nieuwe helm wordt vanzelf stiller :+
Kwestie van tijd en kilometers te maken :+

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• Raku

Raku

Mental Aid

Ik rij 3 jaar zonder doppen... enige waar ik last van heb gehad was na een rit van Zwolle -> Luxemburg , maar normaal gesproken niet echt...

Ik rijd dan ook als een oud wijf :+

// Chevy , open jij een nieuwe? O-)

[Voor 11% gewijzigd door Raku op 24-05-2006 11:40]

Raku

• Chevy454
  • Niet online
Simmie schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 11:38:
// Chevy , open jij een nieuwe? O-)
Moet dat? :P

Wie moet er nog in de TS :?
* Chevy454 had dat vorige keer al gevraagd maar toen had ik toch drukker dan verwacht :X

• BertV

BertV

Handgemaakt

Chevy454 schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 11:20:
[...]

Daar ben ik het niet geheel mee eens, elke nieuwe helm wordt vanzelf stiller :+
Kwestie van tijd en kilometers te maken :+
...denk dat juist die mensen niet veel kilometers maken... maar genoeg om het advies niet te horen. :P

Levensbron Gelderland

• Chevy454
  • Niet online
BertV schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 11:45:
denk dat juist die mensen niet veel kilometers maken... maar genoeg om het advies niet te horen. :P
WAT ZEGT U? :+

Ik draag ze ook niet altijd maar 99 van de 100 keren wel. Wanneer die 1 op 100 keer niet? Als ik een proefrit moet maken, dan wil ik juist _alles_ horen wat er te horen valt.

[Voor 29% gewijzigd door Chevy454 op 24-05-2006 12:08]

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 29-03 13:50

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Chevy454 schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 11:42:
[...]
* Chevy454 had dat vorige keer al gevraagd maar toen had ik toch drukker dan verwacht :X
Ben hard aan het sparen, maar zoals het er nu naar uitziet kom ik pas in deel 6 in de ts :X :/

;)

• Josh
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-12-2021

Josh

A Cloggy in Norway

[...]

IKIKIK!!

http://www.tgroen.nl/upload/files/IMG_0227.jpg

• Capo
  • Niet online
Ik heb en schubert S1 en ik merk dat ik niet veel nodig heb aan demping. Wat watjes is al voldoende.

Nu ik ander ruitje heb gemonteerd, hoger, heb ik wat meer watjes nodig.. alles heeft met wervelingen te maken, en zoals bertv al zegt, ook met je lengte.

Als ik op naked zit hoor ik niks.. maar met ruitjes..tja..

• Chevy454
  • Niet online
.KeN. schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 14:16:
Ben hard aan het sparen, maar zoals het er nu naar uitziet kom ik pas in deel 6 in de ts :X :/

;)
Is toch geen probleem? Slaan we toch gewoon deel 5 over en gaan we direct naar deel 6? :+

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

[...]

Ik wil ook nog wel in de TS, kep alleen nog geen rijbewijs

No signature required.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:01

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Wise enough to play the fool

• Steffie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:58

Steffie

Opaque

Daar maar verder dan.

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee