Ik wordt er zo langzaamaarhand een beetje ziek van. Wat moet ik nu gaan doen? Werken ofzo? nah..
kwa pak: leer en stof... Leer is minder warm in de winter, maar warmer in de zomer. Ik verwacht niet dat ik veel in de winter ga rijden, dus zou textiel dan weer mijn voorkeur verdienen; wat luchtiger en eventueel losse waterdichte laag en voering. Nadeel is dat het opbolt en minder mooi sluit. Misschien een combinatie van een leren broek en een textiel jas, of andersom. Leer is wel weer een stuk duurder...
Leer zit prettiger, wappert minder, is veiliger (ja ja.. vind ik dan), staat mooier en omdat het strakker sluit blijven je kneesliders op de juiste plaats op je been zitten.
Ik heb een zomerpak en een winterpak. probleem opgelost dacht ik zo!? Tuurlijk wordt het in mijn leren zomerpak met 30+ bij de stoplichten warm.. maar zodra de gang er weer in zit..

Ben daar ook nog op wat motoren gaan zitten, maar die kleredingen zijn bijna allemaal vrij klein...
Wat voor motor was je naar aan het kijken dan? Want een FJR 1300 is toch iets heel anders dan een RS125.
basically: een supersport motor is nou eenmaal niet comfortabel. Daar is 'ie niet voor gemaakt.. maar het went wel een beetje en als je ze gebruikt waar ze voor bedoelt zijn (ff snel knallen en weer binnen zetten en geen dagen achterelkaar toertochten op lage snelheid maakt) dan maakt het allemaal toch niet zo veel uit. Als je van plan bent om op snelheid 'stapvoets' relaxed lange toertochten te maken moet je geen supersport kopen maar een grote toerbak of een chopper.
Als je van plan bent om te gaan knallen met die fiets moet je gewoon niet zeuren maar gassen en dan is de compacte bouw, de extreme zithouding en het lage gewicht opeens erg prettig.
En anders moet je gewoon met Capo meedoen en naar een grote BMW allroad gaan kijken. Daar kun je niet mee scheuren (te zwaar en kutbanden), daar kun je niet comfortabel mee toeren (te weinig windbescherming) en daar kun je niet het terrein mee in (te zwaar en kutbanden).. Dan heb je van alles net niets.

(nee hoor. zijn fijne motoren, maar niet voor mij) Maar je kunt er wel redelijk goed op zitten als je >2mtr lang bent.
Ik? Als ik ooit zo'n ouwe lul mag worden dat ik wat comfort nodig heb.. ik zou een Honda VFR800i of misschien een CBR1100 blacbird kopen. Daar kun je nog flink mee boenderen en je kunt er ook in een dag mee naar de dolomieten blazen en nog redelijk fit ervanaf stappen. Ook als je wat langer bent dan de gemiddelde japanner
[Voor 110% gewijzigd door FragDaddy op 23-05-2006 15:59]