Toon posts:

Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 4 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste
Acties:
  • 5.686 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

rimpeldinky schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 23:08:
niks mee te maken, gewoon rijden, ik ben vandaag ook gewoon naar school geweest in breda (heerlijke windstoten, schiet je een meter of 2 opzij als je er niet op anticipeerd :D)
Ik rijd ook wel hoor :P Kou , sneeuw , hagel , regen maakt me niet _zoveel_ uit , alleen het plezier word dan minder....

De eerste 50 km op de nieuwe banden zitten erop. Nog wel dikke schaamranden maar die moet ik er morgen maar afrijden. Had nog niet het lef om hem strak te sturen...

Voorvorkpoten die allebei vol zitten geeft ook wat meer vertrouwen ( :P ) , en die banden geven ook geen kik tot nu toe , alhoewel ik wel rustig aan gedaan heb natuurlijk. Erg tevreden over de performance. Er zit hier in de buurt een heel kloten weggetje met veel klotenbochten , tenminste dat dacht ik met die oude rubbers erom. Met het nieuwe rubber stuurt het gewoon heerlijk!

* Raku heel erg blij
4x2 schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 13:05:
[...]

Kan goed zijn, want met standaard demper zijn het net stofzuigers.
En die blokken klinken van zichzelf al een beetje rauwer doordat er geen geluidsdempende watermantel omheen zit.
Maar dan nog niet het Kawa rauw wat nog het meeste op een zak spijkers op een ijzeren plaat klinkt :X
Och , ik heb ook standaard dempers , het gerammel van het blok komt er hier ruimschoots boven het geluid van de dempers uit

O+ Ducati
AcIDeR schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 15:32:
Standart dempers....t zou verboden moeten worden :P
Als jij 2 pijpen voor mij betaald :9

[Voor 29% gewijzigd door Raku op 20-05-2006 16:20]

Raku

• AcIDeR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:02
Standart dempers....t zou verboden moeten worden :P

• rimpeldinky
  • Laatst online: 25-01 19:03
das probleem war ik ook mee zit :p heb 2 pijpjes er opzitten en kan er vampires opzetten maar dat zou net zo duur zijn als mijn motor zelf waard is

*burp*

• AcIDeR
  • Laatst online: 12:02
Zelf iets fabriceren??

Dempers inkorten en de shotjes eruit slaan/boren?

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
* Chevy454 is in 8 a 9 maanden weer eens in Weert geweest.
Wat was dat gezellig :) Weer lekker bijgepraat en zo :)
Vooral weer goed BMW, Harley en Ducati afgezeken in de werkplaats _o_ Altijd heerlijk om daarover te klepperen :)

Maargoed, ik was daar voor klepstelplaatjes. Honda vraagt 5 euro per klepstel plaatje, Kawasaki vraagt er 10 euro :X Heerlijk als je er 10 nodig hebt :X

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• Raku

Raku

Mental Aid

rimpeldinky schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 16:38:
das probleem war ik ook mee zit :p heb 2 pijpjes er opzitten en kan er vampires opzetten maar dat zou net zo duur zijn als mijn motor zelf waard is
Jah idd , de mijne is ook iets van 2000 waard denk ik... en om er dan pijpen van 500 Euro per set op te zetten voelt zo... zonde.. Misschien als ik een keer een meevaller heb :)

Raku

• Chevy454
  • Niet online
Simmie schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 19:51:
Jah idd , de mijne is ook iets van 2000 waard denk ik... en om er dan pijpen van 500 Euro per set op te zetten voelt zo... zonde.. Misschien als ik een keer een meevaller heb :)
In een Vmax van 2500 euro voor 5000 euro aan verbouwen dan? :P

Voorvork, wielen, plastiek power :+, stroken, boren, hete nokkenstokjes...

[Voor 11% gewijzigd door Chevy454 op 20-05-2006 19:59]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• Raku

Raku

Mental Aid

Chevy454 schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 19:57:
[...]

In een Vmax van 2500 euro voor 5000 euro aan verbouwen dan? :P

Voorvork, wielen, plastiek power :+, stroken, boren, hete nokkenstokjes...
Jij en de mensen waar je mee omgaat zijn dan ook gestoord :+ ;)

Trouwens , qualifiers die ik erop heb zitten vandaag op nat getest. 1 powerslide toen ze koud waren (ik reed de straat uit :+ ) maar hij geeft heel erg veel vertrouwen in de regen. Ik plank zowaar sneller in de ronde op nat dan droog met de oude banden 8)7

Raku

• Chevy454
  • Niet online
Simmie schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 20:06:
Jij en de mensen waar je mee omgaat zijn dan ook gestoord :+ ;)
Ja, alle andere mensen zijn zo saai :+ Wij willen eruit springen :+

Oké eigenlijk zijn jullie gewoon zo lelijk, zelfs met de helm op, dat we gewoon keihard weg willen rijden om niet met jullie geassocieerd te worden. :P

* Chevy454 is duidelijk weer in een echte mannen werkplaats geweest :)
Ik begin weer wat mens gek ( :+ ) te worden na al dat contact met die BMW's

Welke banden heb je overigens?

[Voor 53% gewijzigd door Chevy454 op 20-05-2006 20:15]

• Raku

Raku

Mental Aid

Dunlop Qualifiers , zijn redelijk nieuw model... Sport-Toer banden , vergelijkbaar met de MPP :)

Raku

• Chevy454
  • Niet online
Simmie schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 20:17:
Dunlop Qualifiers , zijn redelijk nieuw model... Sport-Toer banden , vergelijkbaar met de MPP :)
MPP?? We hebben het hier toch over de Michelin Pilot Power en jij zegt dat het een sport toer band is? :o Je hebt wel lef :+

Of bedoel je de MPR? Pilot Road?

• Raku

Raku

Mental Aid

Chevy454 schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 20:19:
[...]

MPP?? We hebben het hier toch over de Michelin Pilot Power en jij zegt dat het een sport toer band is? :o Je hebt wel lef :+

Of bedoel je de MPR? Pilot Road?
http://www.motor-forum.nl/forum/topic/131336

Oordeel zelf... Ik ben geen banden expert maar mijn dealer zei dat het sport-toer banden waren en niet zoals de meeste banden toer-sport (dus meer de nadruk op sport)

Naja , het zal ook wel , ik vind ze toppie rijden , alleen hoop ik dat de levensduur ook meevallen..

Ik ben zoals al gezegd totaal geen expert op banden gebied hoor , dus ik heb in principe maar genomen wat de dealer me aanraadde :o

[Voor 11% gewijzigd door Raku op 20-05-2006 20:24]

Raku

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-03 23:45
Simmie schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 19:51:
Net zoiets als nieuwe bandjes op een motor laten leggen die 100 euro heeft gekost... :P

• Chevy454
  • Niet online
Clithopias schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 20:45:
Net zoiets als nieuwe bandjes op een motor laten leggen die 100 euro heeft gekost... :P
Oeh, en de tank vullen dan? :P

• The Bad Seed
  • Laatst online: 26-03 15:04

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Chevy454 schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 19:34:
Maargoed, ik was daar voor klepstelplaatjes. Honda vraagt 5 euro per klepstel plaatje, Kawasaki vraagt er 10 euro :X Heerlijk als je er 10 nodig hebt :X
Ik heb die dingen weleens voor 80-100 € voorbij zien komen per set van 100-150 ofzo op ebay/webshops. Voor die prijs heb je dan wel elke maat een paar keer liggen. :)

edit: snel even gezocht: http://www.procycle.us/bikepages/cbr.htm

[Voor 8% gewijzigd door The Bad Seed op 20-05-2006 21:22]

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

10 euro per plaatje! OMG!

zelfs bmw is goedkoper :+

(vandaag wel weer voor 160 euro aan olie en vloeistoffen ververst; en dat was alleen de K nog maar)

Wise enough to play the fool

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-03 23:45
Dat is maar een tientje ongeveer ;)

Maar ik denk altijd maar dat als een setje banden meer kost dan de aanschaf ik er net zogoed ook nog leuk spul op kan schroeven.

En klepstelplaatjes heb ik gewoon op voorraad liggen, en de xs'en en cb hebben helemaal geen plaatjes nodig.

[Voor 16% gewijzigd door Clithopias op 20-05-2006 22:09]

• Chevy454
  • Niet online
The Bad Seed schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 21:21:
Ik heb die dingen weleens voor 80-100 € voorbij zien komen per set van 100-150 ofzo op ebay/webshops. Voor die prijs heb je dan wel elke maat een paar keer liggen. :)

edit: snel even gezocht: http://www.procycle.us/bikepages/cbr.htm
Ja ik ken ze, neem jij het risico? Als ze te zacht zijn kan je na 2000km weer kleppen stellen, zijn ze te hard dan versplinteren ze.
teacher schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 22:02:
10 euro per plaatje! OMG!

zelfs bmw is goedkoper :+
Dat klopt, met dat stukje klote techniek van BMW wel.
(vandaag wel weer voor 160 euro aan olie en vloeistoffen ververst; en dat was alleen de K nog maar)
Ach, dat hoort erbij :)

[Voor 28% gewijzigd door Chevy454 op 20-05-2006 23:04]

• The Bad Seed

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Chevy454 schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 22:57:
[...]

Ja ik ken ze, neem jij het risico? Als ze te zacht zijn kan je na 2000km weer kleppen stellen, zijn ze te hard dan versplinteren ze.

[...]
Hebben ze op jouw hogeschool/vroegere middelbare technische school geen meter voor hardheid staan? Koop zo'n setje, vergelijk de hardheid met een van je oude plaatjes. Vind je het te veel afwijken zet je het setje terug op ebay/marktplaats en doe je er 1 plaatje à € 10 verlies aan. Ben je wel tevreden dan heb je zojuist € 1420 ( 150 plaatjes voor € 80 ipv 150 plaatjes voor € 1500) bespaard
:)

[Voor 4% gewijzigd door The Bad Seed op 20-05-2006 23:14]

• Chevy454
  • Niet online
The Bad Seed schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 23:12:
Hebben ze op jouw hogeschool/vroegere middelbare technische school geen meter voor hardheid staan?
Tuurlijk wel. Rockwel B, Rockwel C, Poldihamer, Brinell,...
Koop zo'n setje, vergelijk de hardheid met een van je oude plaatjes. Vind je het te veel afwijken zet je het setje terug op ebay/marktplaats en doe je er geen verlies aan. Ben je wel tevreden dan heb je zojuist € 1420 ( 150 plaatjes voor € 80 ipv 150 plaatjes voor € 1500) bespaard
:)
Dat weet ik maar hoevaak moet je de kleppen stellen? :)

• The Bad Seed

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Na 1 keer 10 kleppen te stellen heb je al voordeel bij het kopen van een volledige set, en je hebt die dingen dan op voorraad liggen voor de volgende keer. Dat is voor mij zelfs een zwaardere factor dan het prijsverschil, als ik begin te sleutelen wil ik zo weinig mogelijk onderbrekingen om ontbrekende onderdelen te halen bij de motorzaak.
Niet dat ik iets heb tegen het bezoeken van een garage, verre van, maar als ik ergens mee bezig ben wil ik niet xx km rijden naar een dealer, daar staan wachten tot het eindelijk mijn beurt is, terugrijden, herbeginnen met sleutelen en dan merken dat ik nog iets niet heb :p
Nuja, van de zomer ga ik ook even klepspeling checken, en als er meer dan 3-4 kleppen bijgewerkt moeten worden ga ik zo'n setje bestellen denk ik...

[Voor 11% gewijzigd door The Bad Seed op 20-05-2006 23:24]

• Chevy454
  • Niet online
The Bad Seed schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 23:23:
Na 1 keer 10 kleppen te stellen heb je al voordeel bij het kopen van een volledige set, en je hebt die dingen dan op voorraad liggen voor de volgende keer.
Kleppen stellen doe je ook goed, namelijk de kleppen ruim zetten ;) Een setje koop ik me misschien ook wel eens maar als je eens om de 3 jaar kleppen moet stellen valt het wel mee. En dan nog zoeken naar de set na 3 jaar :+
Dat is voor mij zelfs een zwaardere factor dan het prijsverschil, als ik begin te sleutelen wil ik zo weinig mogelijk onderbrekingen om ontbrekende onderdelen te halen bij de motorzaak.
En dan de geweldige gesprekken missen? No way man :D Vandaag weer 2 uurtjes bijgeluld, wat op de testbank bezig geweest en wat geholpen. Dat is al de moeite waard ;)
Niet dat ik iets heb tegen het bezoeken van een garage, verre van, maar als ik ergens mee bezig ben wil ik niet xx km rijden naar een dealer, daar staan wachten tot het eindelijk mijn beurt is, terugrijden, herbeginnen met sleutelen en dan merken dat ik nog iets niet heb :p
Moet je beter plannen of een boodschappenlijstje maken :+
Nuja, van de zomer ga ik ook even klepspeling checken, en als er meer dan 3-4 kleppen bijgewerkt moeten worden ga ik zo'n setje bestellen denk ik...
Doe dan eerst uit veiligheid een hardheidstest. Ik weet wat beter is dan zo'n setje te kopen :P

Een slijpbank, dan kan je pas echt goed kleppen stellen :P

[Voor 12% gewijzigd door Chevy454 op 20-05-2006 23:28]

• Raku

Raku

Mental Aid

Onderdelen halen heb ik zon hekel aan.... Ik heb maar 1 motor en enkel motorrijbewijs. In het OV zitten met een kettingset? Check! :+
Checken? Dat hoor je vanzelf :+ (Althans.... hier wel :X )
Dat weet ik maar hoevaak moet je de kleppen stellen?
Wil jij vanaf nu iedere keer de kleppen van mijn motor stellen? (Officieel iedere 10k) :/

[Voor 67% gewijzigd door Raku op 20-05-2006 23:32]

Raku

• Chevy454
  • Niet online
Simmie schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 23:29:
Onderdelen halen heb ik zon hekel aan.... Ik heb maar 1 motor en enkel motorrijbewijs. In het OV zitten met een kettingset? Check! :+
Met 30 graden 2x 20km fietsen om een bestelling te plaatsen voor klepstelplaatjes want 6 stuks waren niet op voorraad :+ Check :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• The Bad Seed

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Chevy454 schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 23:26:
[...]
En dan de geweldige gesprekken missen? No way man :D Vandaag weer 2 uurtjes bijgeluld, wat op de testbank bezig geweest en wat geholpen. Dat is al de moeite waard ;)
[...]

Moet je beter plannen of een boodschappenlijstje maken :+
Ja, jij gaat naar een gezellige eenmansmotorzaak, zo zijn er geen in mijn buurt. Er zijn hier 2 zaken in de buurt waar ik af en toe ga, een paar jaar terug kon je bij allebei nog gewoon de werkplaats binnenlopen, vragen wat je nodig had en ondertussen gezellig wat staan praten over techniek en koetjes en kalfjes, maar ondertussen zijn die allebei blijkbaar van policy veranderd en kom je de werkplaats bijna niet meer in. Je mag vragen wat je nodig hebt aan een onderbemande en totaal onkundige receptie en dan bellen die naar hun werkplaats of ze iemand naar voren kunnen sturen met het gevraagde :O
Doe dan eerst uit veiligheid een hardheidstest. Ik weet wat beter is dan zo'n setje te kopen :P

Een slijpbank, dan kan je pas echt goed kleppen stellen :P
Voor zover ik weet zijn die plaatjes alleen aan de oppervlakte gehard, dat gaat niet werken dan :o

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
The Bad Seed schreef op zondag 21 mei 2006 @ 00:10:
Voor zover ik weet zijn die plaatjes alleen aan de oppervlakte gehard, dat gaat niet werken dan :o
;) Werk hebben, werk houden :+

[Voor 7% gewijzigd door Chevy454 op 21-05-2006 07:39]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• teacher
  • Nu online

teacher

Dysgaf!

Overigens, hele setjes kopen...

Ik hergebruik de plaatjes die bij de één niet meer passen gewoon voor de ander.
Enneh...
* teacher gaat gewoon op een andere motor naar de dealert en haalt een handvol plaatjes... :+

Niet dat de speling de laatste 30.000 km verlopen is.. En dat heb ik allemaal te danken aan die klote techniek van BMW :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Raku

Raku

Mental Aid

Ik zit net op die site van Superpole te kijken ...
Ducati
MONSTER 600/750/900 94/02 533 555 622 644
Respectivelijk Alu , RVS , Titanium en Carb.

Ga ik nog twijfelen ook :X

http://www.superpole.nl/img/dempers/titanium_big.jpg

:9

Verdomme , waarom moeten er nou net 2 opzitten :(

Als ik dan toch een paar andere dempers zou halen zou het wel titanium/carbon moeten zijn

[Voor 37% gewijzigd door Raku op 21-05-2006 13:03]

Raku

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:40

4x2

lộn xộn quá

Marktplaats link

Zijn oude Laser dempertjes die ik eens op de kop heb getikt voor 50 euro.
Keertje een BMW in gehad, toen zat er een deukje in, geprobeerd de hulzen dr af te halen, was geen succes, dus maar doorgeslepen.
Toen een tijd met std dempers rond gereden, wat op begeven moment echt te erg ging vervelen...
Toen bij Cranenbroek 2 RVS waterzuilen gehaald voor 11 euro p/s.
Partij popnagels, beetje beunen en klaar was Harrie, 2 RVS reespijpen :P

leeg

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Raku

Raku

Mental Aid

Net bijna op een oude kever met open dak geknalt..... Dijk van Deventer->Zwolle die echt heel erg fijn te rijden is. Het asfalt was lekker droog dus het ging er flink van langs. Ik zag een kever voor me aan het einde van de bocht dus ik denk , dat red ik wel... Staat die l*l gewoon stil daaro.... En dat terwijl het algemeen bekend is dat dat toch wel een scheurplek is.

Net kunnen uitwijken , wat voertuigbeheersing in de praktijk gebracht (Gas! en ontwijken ipv remmen en erop knallen)

Misschien toch een groepje opzoeken om mee te rijden daaro , in de zomer zal het wel flink drukker zijn en dus nog meer van die idioten.

Raku

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 6317

Simmie schreef op zondag 21 mei 2006 @ 17:11:

Misschien toch een groepje opzoeken om mee te rijden daaro , in de zomer zal het wel flink drukker zijn en dus nog meer van die idioten.
Zodat jullie samen op het kevertje kunnen knallen? :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Raku

Raku

Mental Aid

Anoniem: 6317 schreef op zondag 21 mei 2006 @ 17:23:
[...]

Zodat jullie samen op het kevertje kunnen knallen? :+
Nee , dan kleef ik lekker achteraan en kunnen die lui voor me er lekker opknallen O-)

Raku

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Dat is af en toe best handig ja, lekker afstand houden en als je degene voor je opeens ziet verdwijnen kun je maar beter heel hard remmen :+

Iemand een GSX550EF kopen bijdeweg ?
Opbrengst is voor een goed doel.

Het help harrie aan een VFR doel

leeg

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
teacher schreef op zondag 21 mei 2006 @ 12:03:
Ik hergebruik de plaatjes die bij de één niet meer passen gewoon voor de ander.
Ik ook, daarom dat ik er maar 6 nodig heb :+ Eigenlijk kon ik met 4 nieuwe plaatjes ofzo ook wel verder maar het ding ligt nu toch open. En 0.25 is dan wel goed want de speling van 0.24-0.31 zijn maar het ding ligt open. Dan kan je het net zo goed afstellen zodat die ruimer staat.

Elke 12000km de kleppen stellen. Als ik dat kan uitstellen tot 24000km door nu eventjes de kleppen ruim te stellen doe ik dat :)
Enneh...
* teacher gaat gewoon op een andere motor naar de dealert en haalt een handvol plaatjes... :+
Ja kan ik ook :z maar fietsen in de zomer is ook leuk :)
Niet dat de speling de laatste 30.000 km verlopen is.. En dat heb ik allemaal te danken aan die klote techniek van BMW :P
Inderdaad :) Heeft ook superveel vermogen dat ding van jou hé :P
Simmie schreef op zondag 21 mei 2006 @ 17:11:
Net bijna op een oude kever met open dak geknalt..... Dijk van Deventer->Zwolle die echt heel erg fijn te rijden is. Het asfalt was lekker droog dus het ging er flink van langs. Ik zag een kever voor me aan het einde van de bocht dus ik denk , dat red ik wel... Staat die l*l gewoon stil daaro.... En dat terwijl het algemeen bekend is dat dat toch wel een scheurplek is.

Net kunnen uitwijken , wat voertuigbeheersing in de praktijk gebracht (Gas! en ontwijken ipv remmen en erop knallen)
Dat was dus een situatie van:
"lekker dit snel tempo. oh een Kever... OH EEN KEVER!!! :o OH SHIT, EEN KEVER :o "
Dat was dus een "OH SHIT" snelheid :+ (zie sig :+)
Simmie schreef op zondag 21 mei 2006 @ 12:53:
Ik zit net op die site van Superpole te kijken ...
Als ik dan toch een paar andere dempers zou halen zou het wel titanium/carbon moeten zijn
Kosta? En carbon op een twin?

[Voor 40% gewijzigd door Chevy454 op 21-05-2006 19:25]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• teacher
  • Nu online

teacher

Dysgaf!

Chevy454 schreef op zondag 21 mei 2006 @ 19:22:
[...]

Inderdaad :) Heeft ook superveel vermogen dat ding van jou hé :P
Jaloers?? :+

koppel is het toverwoord. 8)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Raku

Raku

Mental Aid

Kosta? En carbon op een twin?
Prijzen staan erbij ;) 650 +- voor de carbonnen pijpjes , 530 voor de alu pijpjes. En aangezien jij er verstand van hebt... vanwaar de ? bij carbon op een twin? :P
Dat was dus een situatie van:
"lekker dit snel tempo. oh een Kever... OH EEN KEVER!!! :o OH SHIT, EEN KEVER :o "
Dat was dus een "OH SHIT" snelheid :+ (zie sig :+)
De snelheid viel op zich nog mee O-) , maar de situatie was "ietwat" onverwacht :X

[Voor 38% gewijzigd door Raku op 21-05-2006 21:00]

Raku

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-03 10:53
Simmie schreef op zondag 21 mei 2006 @ 20:57:
[...]

Prijzen staan erbij ;) 650 +- voor de carbonnen pijpjes , 530 voor de alu pijpjes. En aangezien jij er verstand van hebt... vanwaar de ? bij carbon op een twin? :P
Zo'n carbon huls kan niet echt tegen de vette klappen van een twin. Door de pulsen en de hitte brandt het vullingsmateriaal redelijk snel op en als je dat niet op tijd bijvult dan komen de uitlaatgassen met het carbon in aanraking en dan is het einde oefening voor het carbon. Wat wel kan (en wat sommige fabrikanten dus ook doen) is een alu of titanium demper met een carbon huls daar weer omheen. Dan wordt het carbon dus niet zo heet. Maar alleen carbon is niet verstandig op een twin. Doe dan 'maar' titanium.

[Voor 20% gewijzigd door FragDaddy op 21-05-2006 22:44]

Have a wheelie good weekend!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Dan heb je nog steeds inferieure techniek, iets wat BMW eigen is :+
Damn, zeg... voelt goed al die frustraties en opgekropte stress los te laten en keihard de waarheid te vertellen :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
BMW is dus gewoon Kilo Utrecht Tango

Eindelijk..tjonge jonge wat duurde dat zeg :+

Komende week nieuwe ketting en tandwielen met +3 tanden achter..dat word niet meer voluit acceleren in z'n 1 , tenzij ik jeuk heb op me rug :+

1 t/m 5 jun i swarchwald/vogeren en laatste nachtje in luxemburg stappen.. het echte leven..vakantie :+

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Volgens mij begint het hele motor-forum steeds slechter en slechter te lopen. Lijkt wel alsof het ze boven het hoofd groeit allemaal.

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Wellicht een volledige correlatie met de afname van het aantal verkochte motoren in het eerst kwartaal van dit jaar?

Divide and conquer.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Capo schreef op maandag 22 mei 2006 @ 11:50:
Niets mis met een KUT! :(
Het is gewoon achterhaalde techniek wat zich onder de noemer van rotzooi kwalificeert.
Komende week nieuwe ketting en tandwielen met +3 tanden achter..dat word niet meer voluit acceleren in z'n 1, tenzij ik jeuk heb op me rug :+
Talk :+
1 t/m 5 jun i swarchwald/vogeren en laatste nachtje in luxemburg stappen.. het echte leven..vakantie :+
Ik zou zo met je willen ruilen :+ Maar ik denk dat jij het niet zo ziet zitten om mijn examens af te leggen :+
Capo schreef op maandag 22 mei 2006 @ 13:03:
Volgens mij begint het hele motor-forum steeds slechter en slechter te lopen. Lijkt wel alsof het ze boven het hoofd groeit allemaal.
Denk het ook ;( Er is geen moderatiebeleid want er wordt echt compleet langs elkaar gezeken daar.

[Voor 27% gewijzigd door Chevy454 op 22-05-2006 13:17]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FragDaddy
Capo schreef op maandag 22 mei 2006 @ 13:03:
Nu weer databaseproblemen, de zoekfunctie die soms wel, maar vaak ook niet, werkt, moderatiebeleid wat capo al noemt en algemene traagheid. Daarnaast een hoop moraalridders die verkondigen dat het allemaal niet kan zo en een hoop brommerrijders erbij.. nah.

[Voor 4% gewijzigd door FragDaddy op 22-05-2006 13:20]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Raku

Raku

Mental Aid

FragDaddy schreef op maandag 22 mei 2006 @ 13:19:
[...]

Nu weer databaseproblemen, de zoekfunctie die soms wel, maar vaak ook niet, werkt, moderatiebeleid wat capo al noemt en algemene traagheid. Daarnaast een hoop moraalridders die verkondigen dat het allemaal niet kan zo en een hoop brommerrijders erbij.. nah.
Ik kom er zelf niet zo vaak , soms lijkt het echt alsof er daar een paar kinderen zijn losgelaten. Sommige reacties zijn normaal maar soms....
Momenteel is er een probleem met de database.

We zijn bezig dit op te lossen maar dit kan wel even duren. (13:05)
No place like GoT O+
wimpie schreef op maandag 22 mei 2006 @ 13:11:
Wellicht een volledige correlatie met de afname van het aantal verkochte motoren in het eerst kwartaal van dit jaar?
Hij doelde (afaik) niet op een leegloop oid , maar meer op het niveau , moderatie , snelheid etc etc... denk ik :P

Iemand trouwens 7000 euro ofzo over zodat ik een SP1 kan halen? Dat lijkt me nou echt een mooie fiets :9

[Voor 40% gewijzigd door Raku op 22-05-2006 13:34]

Raku

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Simmie schreef op maandag 22 mei 2006 @ 13:23:
Hij doelde (afaik) niet op een leegloop oid , maar meer op het niveau , moderatie , snelheid etc etc... denk ik :P
Ik ook niet. :) Gewoon de algemene staat van MF.

Divide and conquer.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:40

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

FragDaddy schreef op maandag 22 mei 2006 @ 13:19:
[...]

Indeed. Meer "kroegpraat" topics dan wat anders denk ik zo. Loopt dat MF-donateur program?

anyway ik denk erover om een afriqanqueens rally te doen. "t is een "funrally" dus voor iedereen en met onderdelen voor voertuigbeheersing.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Op dit moment op Discovery: The Greatest Ever.

En deze keer worden de motoren behandeld :)

Zal ze bijhouden:

10: Harley Davidson Knucklehead
9: Moto Guzzi V8 (1955)
8: De Vespa :P 8)7
7: Brough Superior
6: Britten V1000
5: Triumph Bonneville
4: Y2K
3: Honda CB750
2: Ducati 916
1: Errrrr... uh... :X ik dacht dat 't om motoren ging? |:(

Frag, je had gelijk.... :'( :P

[Voor 76% gewijzigd door BreadFan op 22-05-2006 14:50]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FragDaddy
Iemand trouwens 7000 euro ofzo over zodat ik een SP1 kan halen? Dat lijkt me nou echt een mooie fiets
Ik heb er over gedacht om zo'n fiets te kopen. Puur vanwege het uiterlijk en het geluid. Ik heb er op gereden en ik kon me er niet op thuisvoelen. Vering is vreselijk hard, hij trilt teveel en ik moest door het ruitje heen kijken of met mijn neus in de tankdop gaan liggen om de toerenteller te kunnen aflezen.

Wat wel erg fijn is, is het gigantische koppel en de manier waarop dat afgegeven wordt. flikker hem in een willekeurige versnelling en je kunt de hele dag rijden. Ik heb ermee over een dijkje gereden in (geloof ik) de 4e versnelling. De hele dijk in de 4e versnelling! en dan flink doorrijden.. van 60 tot 160 overal genoeg power.. Dat hoef ik met mijn 600tje niet te proberen!

Maar niets voor mij dus.
Op dit moment op Discovery: The Greatest Ever
Hint! Voordat ze bij 1 komen zou ik hem uitzetten als ik jou was.. :/

P.S. Ik had hier op Motor-Forum een topic over willen starten, maar dan doe ik het hier maar even:

Ik wil eigenlijk van mijn spiegels af. Ze staan niet mooi en (en dat is veel vervelender) ik kan de motor de schuur net niet in krijgen vanwege de spiegels. Helaas niet in te klappen ofzo. Nu kan ik de deur van de schuur gaan verbreden, maar als ik die spiegels eraf sloop heb ik twee vliegen in een klap. (beter uiterlijk en toegang tot de schuur).

Nu weet ik dat het niet hebben van spiegels niet helemaal legaal is en het is ook onhandig/gevaarlijk. Om dit probleem op te lossen wilde ik een mini-kleuren-camera monteren en een klein TFT-display monteren zodat ik wel veilig achteruit kan blijven kijken via dat TFT-display. Ik heb een zwarte kuipruit op mijn motor dus moet het met de zichtbaarheid (zon!) wel goed zitten.

MAAR. ik denk dat ik een hoop ongewilde aandacht trek zo zonder spiegels en ik denk niet dat onze wet aangepast is op de moderne digitale tijd?! klopt dat?

maw: hoe illegaal is dit?

[Voor 43% gewijzigd door FragDaddy op 22-05-2006 14:24]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
FragDaddy schreef op maandag 22 mei 2006 @ 14:17:
[...]

Hint! Voordat ze bij 1 komen zou ik hem uitzetten als ik jou was.. :/
Je maakt me nieuwsgierig. :P Ik blijf nog ff kijken :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Raku

Raku

Mental Aid

FragDaddy schreef op maandag 22 mei 2006 @ 14:17:
[...]

Ik heb er over gedacht om zo'n fiets te kopen. Puur vanwege het uiterlijk en het geluid. Ik heb er op gereden en ik kon me er niet op thuisvoelen. Vering is vreselijk hard, hij trilt teveel en ik moest door het ruitje heen kijken of met mijn neus in de tankdop gaan liggen om de toerenteller te kunnen aflezen.
Hmm , dat van de harde vering weet ik niet... het trillen zal dan een gevolg zijn van die harde vering?

Anyway , ik zou me aan dat toerenteller verhaal niet zo storen... ik heb nu nieteens een toerenteller :+

Ach , tegen de tijd dat ik genoeg geld voor zoiets heb ben ik al gauw 4 jaar verder ofzo.... en dan is er hopelijk nog veel meer leuk spul :9

Ik moet overigens wel bekennen al sinds Vrijdag zonder spiegels gereden te hebben en eigenlijk mis ik ze nieteens zo erg? Alleen het spiegelen is handig voor als er politie achter je rijd.... maar voor de rest werkt je kop omdraaien ook prima...

Overigens denk ik wel dat je met zon scherm problemen gaat krijgen... misschien niet bij alle agenten , maar als je zo'n eikel ertussen hebt zal ie gewoon de wet letterlijk nemen :/

Trouwens , spiegels zijn niet altijd handig... dit merkte ik 2 jaar terug toen ik met ca 100 over een paralelweg reed... twee oude mensen op fiets voor me , dus ik ging al helemaal naar rechts (minstens 3-4 meter tussen mij en die oudjes) , krijgt er 1 ineens een blackout ofzo... en valt gewoon naar links. Ik proberen te ontwijken en dus door de berm.. Blijk ik haar geraakt te hebben met een spiegel , verder niets!

(Met die vrouw ging alles prima overigens , ze had wat schaafwonden en kon zich niets meer herinneren van het voorval... wel netjes gestopt en aangeboden politie+ambulance te bellen)

[Voor 44% gewijzigd door Raku op 22-05-2006 14:32]

Raku

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FragDaddy
BreadFan schreef op maandag 22 mei 2006 @ 14:22:
[...]

Je maakt me nieuwsgierig. :P Ik blijf nog ff kijken :)
vertrouw me maar... niet doen. Daar krijg je spijt van. En de nummer 1 krijgt nog de meeste zendtijd ook |:(
Hmm , dat van de harde vering weet ik niet... het trillen zal dan een gevolg zijn van die harde vering?

Anyway , ik zou me aan dat toerenteller verhaal niet zo storen... ik heb nu nieteens een toerenteller

Ach , tegen de tijd dat ik genoeg geld voor zoiets heb ben ik al gauw 4 jaar verder ofzo.... en dan is er hopelijk nog veel meer leuk spul
Trillen komt door de motor-karakteristiek => het is een dikke V-twin en dat trilt per definitie veel erger dan een 4-in-lijn. Kan ook komen doordat de injectie niet helemaal goed gesyncroniseerd was (was een 2ehands fiets), maar aangezien ik bij een proefritje geen kwik-kolom bij me had om dat te controleren.. ;)

Ik heb daarna nog eens op een Aprila RSV Mille R gereden.. Die trilde al wat minder, maar had ook spijkerharde vering.. niet tof voor normaal straatgebruik. Mijn yamaha R6 is een stuk comfortabeler geveerd, maar stuurt wel als een scheermes. dus het KAN wel..

Toerenteller is wel erg prettig op zo'n sportmotor hoor. Ik bedoel. Ik kan wel ongeveer horen wanneer ik moet schakelen, maar als ik echt flink aan het rijden ben dan is een toerenteller en een flitsende 'shift-indicator' wel prettig om aan te geven dat ik nu toch echt wel over moet schakelen om te voorkomen dat 'ie in de toerenbegrenzer loopt. (natuurlijk nooit op de openbare weg meneer de agent)

[Voor 71% gewijzigd door FragDaddy op 22-05-2006 14:31]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Lijkt me idd geen slecht idee :P

Maar motor-forum zuigt gewoon tegenwoordig, enige subfora die nog wel leuk zijn zijn streetfighters, brikken&klassiekers en off/allroads.

Verder alleen maar van die mislukte posertjes en grapjurken die zichzelf veel te leuk vinden.
En het moderatiebeleid wat idd nergens op slaat, samen met sommige mods die zelf ook niet echt serieus kunnen doen.
Nee, dat forum is goed verziekt....

leeg

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Even los van of het mag of niet, ben je niet bang dat camera en display in no time gejat worden?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FragDaddy
BreadFan schreef op maandag 22 mei 2006 @ 14:28:
Even los van of het mag of niet, ben je niet bang dat camera en display in no time gejat worden?
camera is zo klein en zit vast onder mijn zitje, dus uit zicht en display wordt makkelijk verwijderbaar zodat ik hem in mijn zak kan steken. Net zoiets als die Garmin GPS systemen voor op de motor dus.
Overigens denk ik wel dat je met zon scherm problemen gaat krijgen... misschien niet bij alle agenten , maar als je zo'n eikel ertussen hebt zal ie gewoon de wet letterlijk nemen

Trouwens , spiegels zijn niet altijd handig...
En ik wil ook niet zo veel aandacht trekken, want ik rij zonder kentekenplaatverlichting rond (makkelijk in het donker!), met richtingaanwijzers achter die niet volgens de regels gemonteerd zijn en met een vreselijk luidruchtige pijp. Daarnaast rij ik niet al te netjes.. dus ik trek al aandacht zat.. Zonder spiegels gaan rijden trekt dan waarschijnlijk nog meer aandacht bij de gemiddelde agent dan wanneer ik zijn tiener-dochter achterop zou hebben. Naakt..

Maar het staat zo mooi zonder spiegels. en ik zou het zo fijn vinden om de schuur niet te hoeven aanpassen. en ik zie toch niets in die spiegels zonder mijn elleboog in te trekken.

Dat spiegels niet altijd handig zijn weet ik ook. Ik lag vorig jaar mooi in een bocht, komt er een auto me tegemoet, half over de middenstreep. We raakten spiegels en mijn linkerspiegel was er af. Het glas was versplinterd en over mijn tank gegaan waardoor ik nu twee deukjes en een heleboel putjes in mijn tank heb :(

Ik snap nog niet dat die autospiegel mijn arm of mijn lichaam niet heeft geraakt want ik hing naast de motor. Auto is doorgereden en hoewel ik meteen ben omgedraaid heb ik hem niet meer kunnen achterhalen. :(

[Voor 73% gewijzigd door FragDaddy op 22-05-2006 14:48]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Raku

Raku

Mental Aid

Toerenteller is wel erg prettig op zo'n sportmotor hoor. Ik bedoel. Ik kan wel ongeveer horen wanneer ik moet schakelen, maar als ik echt flink aan het rijden ben dan is een toerenteller en een flitsende 'shift-indicator' wel prettig om aan te geven dat ik nu toch echt wel over moet schakelen om te voorkomen dat 'ie in de toerenbegrenzer loopt. (natuurlijk nooit op de openbare weg meneer de agent)
Waarschijnlijk heb je wel gelijk hoor... een M600 is dan ook totaal niet te vergelijken , alhoewel ik hem toch redelijk sportief vind (bochtenwerk vooral :Y ) Maar het grote nadeel is toch wel onderhoud en prijzen van onderdelen... Als het rijd , rijd het heerlijk... maar buiten dat om....
Verder alleen maar van die mislukte posertjes en grapjurken die zichzelf veel te leuk vinden.
En het moderatiebeleid wat idd nergens op slaat, samen met sommige mods die zelf ook niet echt serieus kunnen doen.
Nee, dat forum is goed verziekt....
Tijd voor een eigen forum \o/ ;)

[Voor 32% gewijzigd door Raku op 22-05-2006 14:43]

Raku

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Leuke discussie :) Ja dat motorforum....

Ik kom in aantal vaste topics en verder lees ik eens wat maar reageer er niet meer op.

Laatste aanvaring geeft me nog steeds het idee dat als ik die gast tegen kom dat ik 'm klap voor z'n bek geef. Niet nader te noemen gsxr rijder.

Chevy : Ik wil best je examen maken, als jij wil zakken, prima :+ ben ik snel thuis en lekker dag vrij ;)

Fragdaddy : Spiegels eraf en 1 klein spiegeltje op je stuur, einde stuurgewichtje, monteren geen optie ? zo'n ronde ?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FragDaddy
Fragdaddy : Spiegels eraf en 1 klein spiegeltje op je stuur, einde stuurgewichtje, monteren geen optie ? zo'n ronde ?
Had ik ook al aan zitten denken.. maar dat vind ik zo lelijk :( net mickey mouse oren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Capo schreef op maandag 22 mei 2006 @ 14:45:
Laatste aanvaring geeft me nog steeds het idee dat als ik die gast tegen kom dat ik 'm klap voor z'n bek geef. Niet nader te noemen gsxr rijder.
Bikefreak?
Chevy : Ik wil best je examen maken, als jij wil zakken, prima :+ ben ik snel thuis en lekker dag vrij ;)
Euh, ik heb minimaal 13 op 20 nodig, ik sta op scherp zoals men dat zo mooi zegt :X

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Geen nader te noemen namen, maar nee geen bikefreak :)

Frag : tja.. tis 't een of het ander :) stom dat er spiegels op zitten want meer als je ellebogen zie je toch niet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-03 12:26
't MF is nu helemaal down... Je zou denken dat zo'n toch redelijk groot forum wel een goede PHP/SQLer zou moeten kunnen vinden.

Ik vind idd ook dat er teveel geouwehoert word in de topic die daar niet voor bedoelt zijn.
Als je een vraag steld is hij naar een paar uur als niet meer zichtbaar omdat al het gel*l een nieuwe pagina vereist. :(

Specs

Acties:
  • 0Henk 'm!

• The Bad Seed

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Ik kom ook maar weinig meer op M-F.
Misschien herhaalt de geschiedenis zich wel en komt er een nieuw motorforum wanneer de modjes op GoT opnieuw beslissen dat dat grote topic met gezeik over motoren begint te irriteren :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:40

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Beheurlijk d'r ben een Ducati met dat systeem (MH900 dacht ik). Lijkt mij dat een motor verplicht is om spiegels te hebben. Eerlijk gezegd ben ik wel benieuwd wat voor'n zicht naar achter je hebt met zo'n schermpje.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• teacher
  • Nu online

teacher

Dysgaf!

Chevy454 schreef op zondag 21 mei 2006 @ 23:32:
Dan heb je nog steeds inferieure techniek, iets wat BMW eigen is :+
Capo schreef op maandag 22 mei 2006 @ 11:50:
Chevy454 schreef op maandag 22 mei 2006 @ 13:15:
Het is gewoon achterhaalde techniek wat zich onder de noemer van rotzooi kwalificeert.
*auw

[Voor 4% gewijzigd door teacher op 22-05-2006 19:15]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Raku

Raku

Mental Aid

Waar woont iedereen hier eigenlijk? Misschien een keer leuk om gezellig te meeten en een beetje toeren? Tenzij iedereen gewoon ver uit de buurt woont natuurlijk :X

Of zeg ik nu wat vreemds? :P

Centraal Nederland (Posbank ofzo O-) ) lijkt me wel wat :+

[Voor 14% gewijzigd door Raku op 22-05-2006 19:35]

Raku

Acties:
  • 0Henk 'm!

• The Bad Seed

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Ik woon in het zuiden van West-Vlaanderen, vlak tegen de Franse grens, niet echt in de buurt dus voor mij ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FragDaddy
Simmie schreef op maandag 22 mei 2006 @ 19:34:
Centraal Nederland (Posbank ofzo O-) ) lijkt me wel wat :+
Jup. mij ook. En ik weet nog wel wat andere weggetjes daar in de buurt..

MAAR.. als we samen gaan rijden moeten we wel even kijken wat handig is qua rijgedrag. Aangezien er hier motorrijders van verschillende kalibers rondlopen van beginnende toerrijders tot doorgewinterde circuitbeesten.. We zullen ons wel moeten aanpassen aan de langzaamste rijders, anders krijgen we ongelukken..

Leuk idee. Maar dan wel lang lullen en niet zo ver rijden. Ik ben niet zo'n toerrijder.. Ik kan me wel even inhouden.. maar als ik de hele middag met een gemiddelde snelheid van 50km/h op de motor zit dan wordt ik (volgens andere toerrijders) 'vervelend'... Kennelijk vinden die BMW- en chopperrijders rijders het niet grappig als je ze voorbij komt flitsen met het voorwiel op ooghoogte.. Waarschijnlijk omdat ze dat zelf niet kunnen.. teveel gewicht en niet genoeg power

[Voor 15% gewijzigd door FragDaddy op 22-05-2006 21:08]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

JdM

Gas?Gas!

FragDaddy schreef op maandag 22 mei 2006 @ 21:05:
[...]

[....] Kennelijk vinden die BMW- en chopperrijders rijders het niet grappig als je ze voorbij komt flitsen met het voorwiel op ooghoogte.. Waarschijnlijk omdat ze dat zelf niet kunnen.. teveel gewicht en niet genoeg power
Komt U maar, ik wil je best een keertje zoekrijden hoor :)

N54 powered

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FragDaddy
JdM schreef op maandag 22 mei 2006 @ 21:12:
[...]

Komt U maar, ik wil je best een keertje zoekrijden hoor :)
Ah. Een onervaren prutser poser op een R6 tegen een rij instructeur op een BMW..

Dat kan nog spannend worden _/-\o_

[Voor 3% gewijzigd door FragDaddy op 22-05-2006 21:18]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JdM
  • Nu online

JdM

Gas?Gas!

FragDaddy schreef op maandag 22 mei 2006 @ 21:15:
[...]

Ah. Een onervaren prutser op een R6 tegen een rij instructeur op een BMW..

Dat kan nog spannend worden _/-\o_
Kijk da's nou een politiek correct antwoord :)

Ik zal niet generaliserend gaan doen over supersportrijders en hun blijkbare verplichting aan zichzelf, om het gebrek aan stuurmanskunst te compenseren met weinig gewicht en veel pk's ;) ik doe het niet, ik doe het niet :)

N54 powered

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FragDaddy
JdM schreef op maandag 22 mei 2006 @ 21:18:
[...]

Kijk da's nou een politiek correct antwoord :)

Ik zal niet generaliserend gaan doen over supersportrijders en hun blijkbare verplichting aan zichzelf, om het gebrek aan stuurmanskunst te compenseren met weinig gewicht en veel pk's ;) ik doe het niet, ik doe het niet :)
hey. ik heb expres geen R1 gekocht vanwege die "stuurmanskuns compenseren met pk's"..

Al heb ik gezien wat sommige ervaren motorrijders met hun bmw GS'jes kunnen.. Ik zou er bijna bang van worden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JdM
  • Nu online

JdM

Gas?Gas!

FragDaddy schreef op maandag 22 mei 2006 @ 21:19:
[...]

hey. ik heb expres geen R1 gekocht vanwege die "stuurmanskuns compenseren met pk's"..

Al heb ik gezien wat sommige ervaren motorrijders met hun bmw GS'jes kunnen.. Ik zou er bijna bang van worden.
hey. En ik ben niet zo'n BMW rijder die zich laat intimideren door een opgeheven voorwiel afkomstig van een sportmotor ;) :P

I call it even

N54 powered

Acties:
  • 0Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Ik heb een rs 125 gekocht :P

En een meeting lijkt mij wel wat, woon in het midden van het land.

No signature required.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JdM
  • Nu online

JdM

Gas?Gas!

M3rcury schreef op maandag 22 mei 2006 @ 21:43:
Ik heb een rs 125 gekocht :P

En een meeting lijkt mij wel wat, woon in het midden van het land.
rengdengdengdengdengBWOAAAAAAAAAAAAAAAPdengdengdeng

Leuk! 2 taktfietsen * JdM krijgt natte dromen van 2takts , en die CR500 komt er ooit maar nu even niet :'(

N54 powered

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Raku

Raku

Mental Aid

FragDaddy schreef op maandag 22 mei 2006 @ 21:05:
[...]

Jup. mij ook. En ik weet nog wel wat andere weggetjes daar in de buurt..

MAAR.. als we samen gaan rijden moeten we wel even kijken wat handig is qua rijgedrag. Aangezien er hier motorrijders van verschillende kalibers rondlopen van beginnende toerrijders tot doorgewinterde circuitbeesten.. We zullen ons wel moeten aanpassen aan de langzaamste rijders, anders krijgen we ongelukken..

Leuk idee. Maar dan wel lang lullen en niet zo ver rijden. Ik ben niet zo'n toerrijder.. Ik kan me wel even inhouden.. maar als ik de hele middag met een gemiddelde snelheid van 50km/h op de motor zit dan wordt ik (volgens andere toerrijders) 'vervelend'... Kennelijk vinden die BMW- en chopperrijders rijders het niet grappig als je ze voorbij komt flitsen met het voorwiel op ooghoogte.. Waarschijnlijk omdat ze dat zelf niet kunnen.. teveel gewicht en niet genoeg power
Ik heb 2 jaar terug een 25kw meeting gedaan op de posbank en daar bleef de groep lekker bij elkaar :) Maar het is natuurlijk een enorm verschil kwa motoren en mensen op een R6 en hoger zullen vlotter over de dijken etc scheuren dan iemand met een 25 kw...

Leuk idee om iig eerst lekker te gaan sturen en elkaar in de gaten houden en tempo minderen... en als we dat gedaan hebben nog lekker los te gaan. Om vervolgens af te spreken bij een cafe om onder het genot van een cola-tje etc gezellig te babbelen :+

Overigens hier ook eens een keer meegereden met een groep (op o.a. een srad 750 etc) terwijl ik 25kw had... Zij scheurden er rustig op los maar wachtten me na een tijdje ook op. en het viel nog reuze mee hoe ver ik achter lag (met mijn belabberde stuurkunsten :+ ) Daarna industrieterrein opgezocht en lekker rondjes gereden :+

[Voor 11% gewijzigd door Raku op 22-05-2006 21:53]

Raku

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:06

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Jeuh! Vandaag eerste rijles gehad... Best een uitdaging die bijzondere verrichtingen... Rijden ging opzich prima, Diversion is alleen een beetje klein voor mij... Maar het is te overleven. Schijnt alleen die vaardigheden juist weer wat moeilijker te maken.

Gaat wel ineens vlot als je het gas opentrekt zeg... Maar ik ga zeker weten door :9

[Voor 37% gewijzigd door MikeyMan op 22-05-2006 23:09]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online
Capo schreef op maandag 22 mei 2006 @ 14:45:
Leuke discussie :) Ja dat motorforum....

Ik kom in aantal vaste topics en verder lees ik eens wat maar reageer er niet meer op.

ik hoef me toch niet aangesproken te voelen hé O-) O-) O-)

PVOUPUT - 7000WP - 40 x SF175 - Fronius Symo 8.2-3-M - Twente

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Een goede rijder op een GS is in de bergen erg leuk :) Ik heb nog steeds een zwak voor een 1150/1200GS.. hij zal er ooit nog wel komen.. en erlangs een echte circuit fiets.

Dat weet ik zeker nu ik naar kreta wil rijden op de motor, dat is met mijn gsxr niet echt comfi, en daarnaast op een berg pad zoek gereden door een streetfighter met als basis een yamaha radian is ook niet alles. Dus GS heeft het wel :P balen dat het BMW is :X :+

Sinds mijn vering goed staat ben ik klaar voor de zomer, maar de zomer niet voor mij..wat een kut weer.. Nu heb ik eindelijk weer vertrouwen in de fiets en gevoel wat de fiets doet ipv soepkist..
en nu dit..

woensdag maar braaf met 100 over de snelweg 170km gaan rijden, hebg een zin om van de brug af geblazen te worden :( nieuwe ketting + tandwielen. +3 tandjes achter.. :9~ moeten erop voor de motor vakantie volgende week.

13 juni CRT dag :P ow ff mailen, hoor er niks meer van..

Ik woon overigens half in Haarlemmer meer en half in ZO brabant dus ik vind het allemaal prima om keer te meeten, op zichw el gezellig, maar idd of 2 groepjes maken of veel " sterke " verhalen en koffie/thee/alcohol vrij bier met koekjes .. want idd uren rustig rijden dat gaat ik niet geweldig vinden, mijn knieen ookniet, mijn fiets ook niet , zenuwachtig onder de 80 ;)

[Voor 6% gewijzigd door Capo op 22-05-2006 23:50]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rimpeldinky
  • Laatst online: 25-01 19:03
mijne word zenuwlappig boven de 80, onee dat ben ik nog zelf :O maar een meeting is altijd leuk met motoren, heb binnenkort vanuit MF mijn eerste rit :P Simmie heeft em al bekeken dus misschien is diezelfde rit wat voor "ons"?

*burp*

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
ons O+ wij motor rijders O+ ;)

MC GoT :+

wat worden onze kleuren ?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17:29

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Paars geel natuurlijk.. ;)

EDIT: Voor degenen die het inmiddels alweer vergeten zijn.. de oude GoT kleuren... B)

[Voor 69% gewijzigd door Ken. op 23-05-2006 09:44]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

rimpeldinky schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 01:23:
mijne word zenuwlappig boven de 80, onee dat ben ik nog zelf :O maar een meeting is altijd leuk met motoren, heb binnenkort vanuit MF mijn eerste rit :P Simmie heeft em al bekeken dus misschien is diezelfde rit wat voor "ons"?
welke rit jij je mee dan, ik rij 23 juni met de 25kw meeting mee :P
MikeyMan schreef op maandag 22 mei 2006 @ 23:04:
Jeuh! Vandaag eerste rijles gehad... Best een uitdaging die bijzondere verrichtingen... Rijden ging opzich prima, Diversion is alleen een beetje klein voor mij... Maar het is te overleven. Schijnt alleen die vaardigheden juist weer wat moeilijker te maken.

Gaat wel ineens vlot als je het gas opentrekt zeg... Maar ik ga zeker weten door :9
Ik les nu op een er-5, en die is ook te klein, en die vaardigheden worden er niet moeilijker door (denk k)

[Voor 42% gewijzigd door M3rcury op 23-05-2006 10:03]

No signature required.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

M3rcury schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 10:02:

[...]

Ik les nu op een er-5, en die is ook te klein, en die vaardigheden worden er niet moeilijker door (denk k)
Nee, maar die diversion heeft een langere wielbasis... Daar schijnt het wel wat lastiger van te worden...

Heb trouwens ook de meest vreselijke hoofdblessures opgelopen... Oortje staat nogsteeds in mijn oor gedrukt, en mn voorhoofd is volgens mij ook blijvend van vorm veranderd...
Maar die klotehelmen zijn nogal prijzig om zelf te kopen ;)

[Voor 27% gewijzigd door MikeyMan op 23-05-2006 10:28]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

MikeyMan schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 10:23:
[...]

Nee, maar die diversion heeft een langere wielbasis... Daar schijnt het wel wat lastiger van te worden...

Heb trouwens ook de meest vreselijke hoofdblessures opgelopen... Oortje staat nogsteeds in mijn oor gedrukt, en mn voorhoofd is volgens mij ook blijvend van vorm veranderd...
Oortje is idd erg iritant. En een helm hoort goed strak te zitten. Welke oefeningen heb je allemaal al gedaan dan?

No signature required.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Euh, korte slalom, 8-je, wegrijden, halve draai en lopen... Dat waren ze wel geloof ik...

En ik ga zelf ff een in-ear oortje solderen...

Trouwens; nog een vraag over helmen... Ik zie ze van 150 tot 1500 euro... Waar zit dat verschil nou in? Zijn die duurdere daadwerkelijk veiliger, of voldoen ze allemaal aan dezelfde eisen? Of zit het verschil vooral in het design...? Zelfde verhaal gaat ongeveer op voor de rest van de kleding... Iets van gore-tex is natuurlijk wel leuk, maar is een broek van 500 euro veiliger dan een broek van 100 euro?

[Voor 82% gewijzigd door MikeyMan op 23-05-2006 10:54]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Capo schreef op maandag 22 mei 2006 @ 23:49:
Een goede rijder op een GS is in de bergen erg leuk :) Ik heb nog steeds een zwak voor een 1150/1200GS.. hij zal er ooit nog wel komen.. en erlangs een echte circuit fiets.
Oei oei, ZOU JE DAT WEL DOEN? Echt, ZOU JE DAT ECHT WEL WILLEN DOEN :?
Je weet dat die wandelrek en wandelstok er niet bij de prijs inzit hé ;(
Ik woon overigens half in Haarlemmer meer en half in ZO brabant dus ik vind het allemaal prima om keer te meeten, op zichw el gezellig, maar idd of 2 groepjes maken of veel " sterke " verhalen en koffie/thee/alcohol vrij bier met koekjes .. want idd uren rustig rijden dat gaat ik niet geweldig vinden, mijn knieen ookniet, mijn fiets ook niet , zenuwachtig onder de 80 ;)
Ach, een grote meet houden dan gewoon met een beetje rijden? Gezellig lullen bij een bakje koffie ofzo :)

[Voor 4% gewijzigd door Chevy454 op 23-05-2006 10:42]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• The Bad Seed

The Bad Seed

Chaotic since 1983

MikeyMan schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 10:39:

Trouwens; nog een vraag over helmen... Ik zie ze van 150 tot 1500 euro... Waar zit dat verschil nou in? Zijn die duurdere daadwerkelijk veiliger, of voldoen ze allemaal aan dezelfde eisen? Of zit het verschil vooral in het design...? Zelfde verhaal gaat ongeveer op voor de rest van de kleding... Iets van gore-tex is natuurlijk wel leuk, maar is een broek van 500 euro veiliger dan een broek van 100 euro?
Helmen: elke helm waar een ECE 22-05 labeltje in hangt is in principe veilig. Het belangrijkste is dat je een helm neemt die goed past, in een goeie winkel kunnen ze je daar zeker bij helpen. Een helm van 1500 € die een maat te groot is of die de verkeerde vorm heeft voor jouw hoofd is mijnder veilig dan een Lidl helm van 50 € als die wel goed past.
Eenmaal je een aantal helmen hebt die goed passen kan je kijken naar de extra's, bijvoorbeeld uitneembare binnenbekleding, of een mooi motiefje. Race replica's zijn bijna altijd duurder dan een effen gekleurde helm. Ben je wel een fan van een motiefje, maar heb je er niet zoveel geld voor over, dan kan je een race replica van het jaar ervoor of 2 jaar ervoor kopen, die zijn vaak aanzienlijk goedkoper dan een helm in een kleur.

Wat kleding betreft: neem je vriendin/zus/moeder mee als je motorkleding gaat kopen, die zien veel beter hoe het gesteld is met de kwaliteit van de naden en dergelijke.
Voor textiel is het moeilijk te vergelijken hoe slijtvast de stof is van de kledij, bij leer kan je er van uitgaan dat als de naden goed zijn en er op de juiste plaats protectoren zitten je wel redelijk safe zit.

Je betaalt in veel gevallen voor de reputatie van een merk, een leren Hein Gericke combi kan je onder de 200 € hebben, voor een Dainese betaal je vlotjes over de 1000 €. 1 ding is zeker, dat Dainese pak is niet 5 keer zo goed als dat Gericke pak :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FragDaddy
The Bad Seed schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 12:45:
[...]

Helmen: elke helm waar een ECE 22-05 labeltje in hangt is in principe veilig. Het belangrijkste is dat je een helm neemt die goed past, in een goeie winkel kunnen ze je daar zeker bij helpen. Een helm van 1500 € die een maat te groot is of die de verkeerde vorm heeft voor jouw hoofd is mijnder veilig dan een Lidl helm van 50 € als die wel goed past.
Eenmaal je een aantal helmen hebt die goed passen kan je kijken naar de extra's, bijvoorbeeld uitneembare binnenbekleding, of een mooi motiefje. Race replica's zijn bijna altijd duurder dan een effen gekleurde helm. Ben je wel een fan van een motiefje, maar heb je er niet zoveel geld voor over, dan kan je een race replica van het jaar ervoor of 2 jaar ervoor kopen, die zijn vaak aanzienlijk goedkoper dan een helm in een kleur.

Wat kleding betreft: neem je vriendin/zus/moeder mee als je motorkleding gaat kopen, die zien veel beter hoe het gesteld is met de kwaliteit van de naden en dergelijke.
Voor textiel is het moeilijk te vergelijken hoe slijtvast de stof is van de kledij, bij leer kan je er van uitgaan dat als de naden goed zijn en er op de juiste plaats protectoren zitten je wel redelijk safe zit.

Je betaalt in veel gevallen voor de reputatie van een merk, een leren Hein Gericke combi kan je onder de 200 € hebben, voor een Dainese betaal je vlotjes over de 1000 €. 1 ding is zeker, dat Dainese pak is niet 5 keer zo goed als dat Gericke pak :)
Je hebt gelijk. Als ik motor-kleding ga kopen dan kijk ik eerst wat goed zit (elk merk heeft een eigen pasvorm zowel in laarzen als in helmen als in pakken. Maatje 52 Alpinestars zit heel anders dan maatje 52 MQP)

Als ik weet wat lekker zit ga ik me pas druk maken over het uiterlijk. En vaak is dat geen issue omdat ik al sinds het begin der (motor)-tijd met een zwart pak en zwarte laarzen en een zwarte of een zilver/zwarte helm rondrij met zo min mogelijk opsmuk erop. Zuurstokkleuren ben ik geen fan van.. Extra aandacht is niet wenselijk :D

Voor de beeldvorming: het uitzoeken/passen/aanschaffen van een nieuw pak kost mij gemiddeld zo'n twee zaterdagmiddagen. En dan zit ik gewoon bij 1 motorzaak (mijn favoriete kledingzaak).

[Voor 5% gewijzigd door FragDaddy op 23-05-2006 12:59]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Ik kan enkel zeggen :

- Ga veel motorzaken af. Pakken van 2003 zijn maybe niet de kleurstellingen van nu maar net zo mooi en degelijk. De zaken willen er van af!!

- Leren pakken is hoe het genaaid is en de dikte van het leer erg van belang, mede als natuurlijk van de protectie.

Minder bekende pakken als bijv. Richa doen niks onder voor veel andere dure merk pakken, soms zelfs beter. Er zwerft ergens een plaatje rond van een test hier in 1 van de topics , is een post van mij, daar in staat hoe het in Engeland getest is etc. Erg gewaardeerde test door motorrijders en motorbladen.

Chevy : GS blijft een super fiets kwa allrounder en comfort. maarja de 1200 vind ik nog steeds te duur en ben nog te jong en " wild " om es lekker in toeren te jagen etc. Dus berg het looprek maar op en de zijspan :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FragDaddy
Capo schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 12:58:
Chevy : GS blijft een super fiets kwa allrounder en comfort. maarja de 1200 vind ik nog steeds te duur en ben nog te jong en " wild " om es lekker in toeren te jagen etc. Dus berg het looprek maar op en de zijspan :+
Genoeg animo voor die GS als je er weer van af wil!

http://frontpage.fok.nl/nieuws/64956

;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
MikeyMan schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 10:23:
[...]

Subtiel naar sig wijst O-)

Voor minder mag ook

[Voor 7% gewijzigd door BreadFan op 23-05-2006 13:24]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Frag : Daarom, van hun kan ik hem ook goedkoop overnemen als ze weer stoppen :+

Ik zou overigens nooit een 2e hands helm kopen, hij vormt altijd een stuk naar het hoofd van de vorige en dat stukje vormt zch niet meer naar jou hoofd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online
BreadFan schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 13:23:
[...]

Subtiel naar sig wijst O-)

Voor minder mag ook
niet om je de grond in te boren, maar persoonlijk zou ik geen 2e hands helm willen hebben.

Ik heb maar 1 hoofd, en ben daar erg zuinig op ;)

PVOUPUT - 7000WP - 40 x SF175 - Fronius Symo 8.2-3-M - Twente

Acties:
  • 0Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-03 12:26
offtopic:
Is MF nu nog steeds/alweer down of ligt het aan mij?

Specs

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Klopt.. nog steeds down. mysql upgrade geloof ik.
Zal nog wel even duren iig.

EDIT: Bij de plek waar ik de vorige keer een motor heb gehuurd (CBF600) hebben ze ook een Hornet 900 te huur. Is dat een beetje te doen, of kan ik beter nog een keer een 600-je nemen ?

[Voor 55% gewijzigd door Ken. op 23-05-2006 14:50]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:17

BertV

Handgemaakt

.KeN. schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 14:49:
Klopt.. nog steeds down. mysql upgrade geloof ik.
Zal nog wel even duren iig.

EDIT: Bij de plek waar ik de vorige keer een motor heb gehuurd (CBF600) hebben ze ook een Hornet 900 te huur. Is dat een beetje te doen, of kan ik beter nog een keer een 600-je nemen ?
Een Hornet 900 is geen nerveus reagerende fiets. Lijkt me geen probleem.
Het gevaar van snelle motoren en beginners is vooral wanneer de "angst" weg is en er zelfoverschatting voor in de plaats komt.

MF is nog steeds down...

Levensbron Gelderland

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Goed, ben net naar safe geweest en het een en ander aan informatie ingewonnen...
zal het hier even resumeren, dan kan ik het een beetje checken...

Helm: grofweg twee soorten; polycarbonaat en glasvezel. Eerste is goedkoper maar ook minder hard waardoor een eventuele klap op één plek op je hoofd wordt geconcentreerd. Tweede is ietsje duurder, maar verdeelt de klap dus beter... Begint daar bij 235 euro. Wil een matzwarte of een zilveren, dus ik ga niet extra betalen voor kleurtjes die ik toch lelijk vind.

kwa pak: leer en stof... Leer is minder warm in de winter, maar warmer in de zomer. Ik verwacht niet dat ik veel in de winter ga rijden, dus zou textiel dan weer mijn voorkeur verdienen; wat luchtiger en eventueel losse waterdichte laag en voering. Nadeel is dat het opbolt en minder mooi sluit. Misschien een combinatie van een leren broek en een textiel jas, of andersom. Leer is wel weer een stuk duurder...

En inderdaad; ik zie het geloof ik niet zo zitten om een 2ehands helm te kopen... 250 euro is wel te overleven, en dan kan ik hem gewoon uitzoeken op pasvorm en maat...

Ben daar ook nog op wat motoren gaan zitten, maar die kleredingen zijn bijna allemaal vrij klein... :'(

[Voor 5% gewijzigd door MikeyMan op 23-05-2006 15:16]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

BertV schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 15:10:
[...]

Een Hornet 900 is geen nerveus reagerende fiets. Lijkt me geen probleem.
Het gevaar van snelle motoren en beginners is vooral wanneer de "angst" weg is en er zelfoverschatting voor in de plaats komt.
Van zelfoverschatting is bij mij nog even geen sprake ;)
Volgende keer dus even een dagje de Hornet testen.
Bedankt voor de info.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FragDaddy
My-life schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 14:19:
offtopic:
Is MF nu nog steeds/alweer down of ligt het aan mij?
Ik wordt er zo langzaamaarhand een beetje ziek van. Wat moet ik nu gaan doen? Werken ofzo? nah..
kwa pak: leer en stof... Leer is minder warm in de winter, maar warmer in de zomer. Ik verwacht niet dat ik veel in de winter ga rijden, dus zou textiel dan weer mijn voorkeur verdienen; wat luchtiger en eventueel losse waterdichte laag en voering. Nadeel is dat het opbolt en minder mooi sluit. Misschien een combinatie van een leren broek en een textiel jas, of andersom. Leer is wel weer een stuk duurder...
Leer zit prettiger, wappert minder, is veiliger (ja ja.. vind ik dan), staat mooier en omdat het strakker sluit blijven je kneesliders op de juiste plaats op je been zitten.

Ik heb een zomerpak en een winterpak. probleem opgelost dacht ik zo!? Tuurlijk wordt het in mijn leren zomerpak met 30+ bij de stoplichten warm.. maar zodra de gang er weer in zit.. _/-\o_
Ben daar ook nog op wat motoren gaan zitten, maar die kleredingen zijn bijna allemaal vrij klein...
Wat voor motor was je naar aan het kijken dan? Want een FJR 1300 is toch iets heel anders dan een RS125.

basically: een supersport motor is nou eenmaal niet comfortabel. Daar is 'ie niet voor gemaakt.. maar het went wel een beetje en als je ze gebruikt waar ze voor bedoelt zijn (ff snel knallen en weer binnen zetten en geen dagen achterelkaar toertochten op lage snelheid maakt) dan maakt het allemaal toch niet zo veel uit. Als je van plan bent om op snelheid 'stapvoets' relaxed lange toertochten te maken moet je geen supersport kopen maar een grote toerbak of een chopper.

Als je van plan bent om te gaan knallen met die fiets moet je gewoon niet zeuren maar gassen en dan is de compacte bouw, de extreme zithouding en het lage gewicht opeens erg prettig.

En anders moet je gewoon met Capo meedoen en naar een grote BMW allroad gaan kijken. Daar kun je niet mee scheuren (te zwaar en kutbanden), daar kun je niet comfortabel mee toeren (te weinig windbescherming) en daar kun je niet het terrein mee in (te zwaar en kutbanden).. Dan heb je van alles net niets. ;) (nee hoor. zijn fijne motoren, maar niet voor mij) Maar je kunt er wel redelijk goed op zitten als je >2mtr lang bent.

Ik? Als ik ooit zo'n ouwe lul mag worden dat ik wat comfort nodig heb.. ik zou een Honda VFR800i of misschien een CBR1100 blacbird kopen. Daar kun je nog flink mee boenderen en je kunt er ook in een dag mee naar de dolomieten blazen en nog redelijk fit ervanaf stappen. Ook als je wat langer bent dan de gemiddelde japanner

[Voor 110% gewijzigd door FragDaddy op 23-05-2006 15:59]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:17

BertV

Handgemaakt

FragDaddy schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 15:46:
[...]

Ik? Als ik ooit zo'n ouwe lul mag worden dat ik wat comfort nodig heb.. ik zou een Honda VFR800i of misschien een CBR1100 blacbird kopen. Daar kun je nog flink mee boenderen en je kunt er ook in een dag mee naar de dolomieten blazen en nog redelijk fit ervanaf stappen. Ook als je wat langer bent dan de gemiddelde japanner
Nu ben ik een jonge lul met een CBR1100... :o

Ik heb op circuit lelystad instructeurs zien rijden met een FJR1300's die alle deelnemers met supersport achter zich lieten. Als je echt een supersport nodig hebt ben je gewoon fout bezig op de openbare weg. Maar ik snap de aantrekkingskracht, ik heb hiervoor een aantal 600's supersport gehad. Een onbetrouwbare 748s waarbij ik zowat een handstand maakte was de druppel.

Korter: Je zit jezelf te pijnigen omdat ze er mooi uitzien...

[Voor 5% gewijzigd door BertV op 23-05-2006 16:23]

Levensbron Gelderland

Acties:
  • 0Henk 'm!

• The Bad Seed

The Bad Seed

Chaotic since 1983

MikeyMan schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 15:14:

Als je alleen maar in de zomer rijdt zou ik niet twijfelen en gewoon voor leer gaan. Het enige vervelende is dat als je in een flinke regenbui terecht komt je volledig doorweekt bent, maar ik vind leer veel comfortabeler. De enige reden dat ik ook een textielpak heb is om niet als een ijslolly rond te rijden als het minder dan 5-10 graden is of bij de typische herfstregens.

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee